Sunday, May 13, 2012

SEMANGAT UMNO SELANGOR CUKUP LUAR BIASA.


perubahan mendadak dan keagresifan umno selangor dalam usaha menawan semula selangor makin menyukakan hati aku.

program bersama rakyat yang dijalankan adakalanya membuatkan blogers sampai tak menang tangan nak cover.

kepelbagaian usaha yang dijalankan yang nampak menerobos ke pelbagai peringkat rakyat jelas menampakkan impak.

serangan umno selangor juga makin padu. ini yang aku suka.

PAKAR, yang ditubuhkan oleh umno selangor antara produk-produk berkualiti umno selangor dalam mendekati permaslahan rakyat.

sikap rajin najib,muhyidin dan pimpinan umno selangor yang kerap turun padang jelas menyesakkan nafas pakatan.

program ceramah yang melanyak pakatan yang dilakukan siang malam ada menampakkan keberkesanannya.

kadang-kadang aku terasa flash back, dulu ceramah pembangkang bukan kemain penuh tapi sekarang keadaan sudah jadi terbalik.

kesatuan hati keseluruhan pimpinan umno antara punca mudahnya program dilakukan.

MUBARAK selangor jelas memberikan peranan yang baik kepada barisan pimpinan.


semalam aku lalu kat damansara utama, tempat up town lama. sudah ada kedai KR1M kat kawasan tony pua.

eloknya KR1M ini diperbanyakkan lagi di kawasan flat perumahan di tengah bandar. impaknya akan lebih meluas dan terkesan di hati pengundi peringkat pertengahan dalam mengurangkan sedikit beban perbelanjaan.

dari umno selangor ke kedai KR1M.

aku memohon jasa baik pimpinan umno pusat dan negeri dalam cuba crack lagi beberapa masalah rakyat di peringkat pertengahan.

harus diakui bukan semua pengundi begitu analatikal dalam isu azmin ataupun kalid gagap.

ada kelompok pengundi lebih peka pada permaslahan kos rakyat.

semalam UMNO BAHAGIAN SHAH ALAM sudah masuk 3 kali melakukan demonstrasi memohon agar kadar tol baik di batu 3 dan sungai rasah dikurangkan.

ini move baik daripada umno yang peka pada situasi.

pengurangan kadar tol di lebuhraya persekutuan, perbanyakkan lagi kedai KR1M di kawasan penempatan padat antara perkara yang mungkin boleh dipertimbangkan oleh pihak tertentu dalam memenangi majoriti hati pengundi di selangor.

selain permaslahan pengurangan kos kehidupan, kaedah menyelesaikan permaslahan rakyat selangor yang dilakukan oleh PAKAR merupakan ide menarik dan praktikal.

cuba cari lagi ide praktikal yang sebegini.

dengan perubahan besar dan impak yang dilakukan oleh umno selangor begini, aku yakin ianya bakal disenangi oleh majoriti rakyat lalu sedia menukar kerajaan negeri pada pru ke 13 nanti.

GOOD JOB UMNO SELANGOR !
TERUSKAN USAHA SELESAIKAN MASALAH RAKYAT !

47 comments:

Anonymous said...

.


Marilah kita menjadi manusia yg penyayang,hormat-menghormati dan
amanah


.

Anonymous said...

Umno yakin menang besar Pru-13?
Pihak lawan menguasai youtube,facebook,blog2,malaysiakini.....


@Pemerhati Politik@

Anonymous said...

Pemerhati politik,

Alam cyber, sesiapa sahaja boleh masuk seberapa banyak kali pun. Lagipun, pihak lawan mendapat dana dan kepakaran dari pihak asing.

Tgk sokongan fizikal. Yang mana bila buat program kerusi lagi byk dari org?

Anonymous said...

Pecacai Penipu Rakyat makin gelabah, Anwar, Nik Aziz, Lim Kit Siang dan pimpinan Penipu Rakyat mengigau malam-malam terkenangkan himpunan UMNO 66 di Stadium Bukit Jalil.

Sekarang ini kelihatan berbagai provokasi cuba digunakan untuk mengelirukan pemikiran rakyat oleh pecacai Penipu Rakyat, malahan dalam blog ini juga ada mereka selinap masuk dan buat provokasi, tapi apa pun, kami semua penyokong kerajaan akan terus memberikan sokongan yang jitu dan kukuh kepada kerajaan Barisan Nasional dalam PRU 13 kelak.

Kepada anon May 13, 2012 3:17 PM, youtube, facebook, blog-blog, malaysiakini dan macam-macam lagi telah dimasuki oleh penyokong kerajaan untuk membongkarkan segala penipuan demi penipuan yang dijaja tanpa rasa malu oleh Penipu Rakyat. Banyak komen-komen penyokong kerajaan dalam youtube, dalam facebook, dalam blog-blog serta dalam yahoo pun tak dapat disanggah oleh pecacai penipu Rakyat, hingga mereka meroyan ibarat orang gila dengan tuduhan yang merapu hingga mendedahkan betapa kejinya sikap mereka itu.

Anon May 13, 2012 3:17 PM, dalam blog pimpinan Penipu Rakyat, orang ramai yang mengkritik Penipu Rakyat akan disekat, sebab itulah orang ramai sekarang ini banyak menyertai blog pro kerajaan yang jauh lebih berinformasi dan terbuka untuk semua pihak termasuk pecacai Penipu Rakyat.

Untuk makluman anon May 13, 2012 3:17 PM, aku telah disekat untuk memberi komen di blog Anwar Ibrahim yang nama sedap iaitu Harapan Baru Untuk Malaysia, tapi memang tak boleh diharap bila aku kritik, aku utarakan persoalan, terus aku disekat dari blog berkenaan sejak tahun 2009 hingga kini, kalau terlepas komen aku dalam blog itu, terus dipadam tak lama kemudian. Sekarang ini blog Anwar boleh dibilang dengan jari siapa yang memberi komen dalam blog berkenaan.

Begitu juga dengan blog Drs. Dzul, Ahli Parlimen Kuala Selangor dari PAS yang telah menyekat komen aku sejak tahun 2011, kerana persoalan yang aku timbulkan, malahan ramai juga penyokong kerajaan timbulkan persoalan yang tidak mampu dijawab oleh Penipu Rakyat termasuk Drs. Dzul sendiri, mereka kerana tak mampu jawab sebab takut tembelang mereka pecah, maka Drs. Dzul telah sekat komen aku dan komen penyokong kerajaan yang lain dalam blog beliau, sekarang ini ada dua tiga orang saja yang komen, itu pun orang yang sama iaitu Black Arrow, Najib Manaukau, dan seorang dua lagi.

Kalau ko tak percaya ko pergi tanya Anwar dan Drs. Dzul berkenaan aku, Encik Mohamad yang telah mereka sekat komen aku sejak 2009 dan 2011 yang lalu.

Orang ramai telah hilang keyakinan terhadap Penipu Rakyat, orang ramai telah memberikan kenyakinan yang sangat tinggi kepada kerajaan Barisan Nasional, insyaAllah, PRU 13, Barisan Nasional akan menang besar. Rakyat sekalian, marilah kita semua keluar mengundi dalam PRU 13, dan undilah Barisan Nasional, jangan terpedaya dengan pembangkang yang akan menghasut orang ramai tidak keluar mengundi, kononnya BN akan menang, tak keluar mengundi pun tak apa, itu adalah taktik keji Penipu Rakyat untuk memperdayakan orang ramai tidak keluar mengundi supaya undi terhadap Barisan Nasional akan merosot, oleh itu, tidak kiralah apa pun, kita semua mesti keluar mengundi dan mengundi Barisan Nasional untuk keamanan dan kesejahteraan negara demi agama, bangsa dan tanah air. Allahuakbar.

Tukang Komen said...

Aku pun turut suka dan senang hati lihat Umno Selangor. Harap bila dah tawan semula Selangor Pakar jangan terKapar dan tido.

Anonymous said...

Teruskan pembongkaran GAP, Penipu Rakyat perlu diajar apa itu berkelakuan benar, harap serban saja sebesar bakul, harap jubah saja putih melepak, tapi bersekongkol dengan si kafir harbi DAPig, berbohong, menghasut orang ramai, menindas orang susah, menipu orang ramai, berkelakuan liar seperti orang tidak berakhlak, apa nak jadi dengan Penipu Rakyat ni, makin hari makin teruk, makin hari makin keji, makin hari makin tak sedar diri, termasuklah ulama politik dan tok guru politik dari PAS yang pemikiran mereka dah rosak kerana kedengkian dan iri hari yang sangat melampau terahadap UMNO hingga mereka sanggup jadi golongan penyebar kesesatan dengan fatwa rekaan yang sesat dan merosakkan pemikiran rakyat.

Rakyat sekalian, marilah kita sama-sama menyokong kerajaan Barisan Nasional dalam PRU 13 kelak, marilah kita semua ramai-ramai mengundi kerajaan Barisan Nasional di tempat undi yang telah ditetapkan, kita perlu terus menyokong kerajaan untuk keamanan, kesejahteraan dan keamanan negara ini demi agama, bangsa dan tanah air. Allahuakbar.

shaffiq said...

Selangor sudah nampak angin perubahan, sampai MB khalid pun tak mahu bubarkan dun kerana takut kalah

Anonymous said...

Tukang Komen said...

Aku pun turut suka dan senang hati lihat Umno Selangor. Harap bila dah tawan semula Selangor Pakar jangan terKapar dan tido.

May 13, 2012 4:06 PM

-------------------------------------

Kerajaan Barisan Nasional sentiasa konsisten dalam perjuangan, yang menjadi masalah adalah golongan yang suka merosakkan keamanan, kerajaan telah sedaya upaya untuk membangunkan masyarakat, tetapi golongan perosak yang iri hati dengan kerajaan saja yang akan menjadi duri dalam daging merosakkan segala pembangunan oleh kerajaan, kononnya hak asasi manusia tapi sebenarnya mereka ini adalah golongan pembela maksiat dan golongan yang menggalakkan kemungkaran dengan alasan hak asasi manusia. Blah la, SUHARAM adalah tali barut Yahudi untuk menjahanamkan akidah umat Islam, oleh itu kerajaan perlu bubarkan SUHARAM kerana mereka adalah Suruhanjaya Demontrasi Haram dan talibarut yahudi untuk merosakkan akidah umat Islam dan merosakkan negara ini.

Kerajaan Barisan Nasional mesti tegas kerana rakyat memberikan sokongan yang jitu kepada kerajaan Barisan Nasional. Allahuakbar.

Anonymous said...

Saya mencadangkan agar semua Perhubungan Barisan Nasional di setiap negeri mengadakan perhimpunan seperti di Stadium Bukit Jalil untuk menaikkan semangat rakyat dan untuk menyanggah provokasi murahan dari Penipu Rakyat.

Kerajaan Barisan Nasional adalah kerajaan yang bertanggungjawab, undilah Barisan Nasional, pada PRU 12 aku tidak keluar mengundi kerana meluat kepada PM Pak Lah, tapi selepas Datuk Seri Mohd Najib menjadi PM, sokongan aku makin terarah kepada Barisan Nasional kerana pelbagai pendekatan dan usaha untuk membangunkan rakyat dan negara yang begitu konsisten dan berhemah dilakukan oleh kerajaan Barisan Nasional sekarang ini untuk kesejahteraan, keamanan, dan kemakmuran negara demi agama, bangsa dan tanah air.

Aku bukan ahli UMNO atau mana-mana parti komponen Barisan Nasional, tetapi aku menyokong Barisan Nasional sejak dahulu lagi kerana Barisan Nasional adalah sebuah parti yang konsisten yang sentiasa menitik beratkan kepentingan rakyat demi agama bangsa dan negara, itulah yang menarik aku, seorang pengundi atas pagar yang sentiasa menyokong kerajaan Barisan Nasional, Allahuakbar.

Anonymous said...

Undilah Barisan Nasional atas daya usaha kerajaan Barisan Nasional membangunkan negara dan rakyat:

1. Kedai Rakyat 1Malaysia

2. Kedai Ikan Rakyat 1Malaysia

3. Bantuan Rakyat 1Malaysia

4. Klinik 1Malaysia

5. SARA (pelaburan rakyat) 1Malaysia.

6. Bantuan Subsidi barangan berpuluh bilion ringgit untuk ringankan beban pengguna.

7. Pendidikan bersubsidi untuk melahirkan generasi cemerlang untuk menjadi pemimpin di masa hadapan, insyaAllah.

8. banyak lagi, kalau diulas hingga esom pagi pun tak selesai.


Sebab mengapa perlu menentang Penipu Rakyat:

1. Penipu Rakyat menipu orang ramai, lihat saja menifesto PRU 12 mereka tidak dilaksanakan, 80% menifesto PRU 12 tidak dilaksanakan. Mereka juga telah menipu penududuk Kampung Buah Pala, mereka juga menipu pengundi Melayu.

2. Penipu Rakyat sanggup menindas orang ramai tidak kira orang tua atau kanak-kanak, lihatlah Penipu Rakyat sanggup merobohkan pusat kegiatan penduduk di Damansara kerana perbezaan fahaman politik. Kanak-kanak tadika dihalang menggunakan balairaya kerana KEMAS adalah agensi kerajaan, malahan kanak-kanak yang sedang berlatih bola pun diainaya kerana Penipu Rakyat nak berdemontrasi liar di sana.

3. Penipu Rakyat sanggup merobohkan surau untuk membuat shopping complex, dulu kalau kerajaan nak robohkan surau untuk membuat surau baru mereka kata haram perbuatan itu, berdosa meroboh surau walaupun untuk dibuat baru yang lebih selesa. Sekarang ini kerajaan PAS Kedah sanggup merobohkan surau yang didirikan atas tanah wakaf walaupun tidak dipersetujui oleh waris-waris orang yang mewakafkan tanah itu, malahan perobohan surau itu adalah untuk membuat shopping complex, surau baru akan didirikan di bawah shopping complex. Dahulu surau iatu adalah surau dan madrasah yang menjadi tempat orang beribadat dan belajar agama, sekarang ini apa dah jadi kalau dirobohkan dan dibuat shopping complex? Sungguh memalukan sikap PAS sekarang ini.

4. PAS sanggup membiarkan kalimah Allah digunakan oleh penganut agama lain, selama ini kerajaan Malaysia menyekat penggunakan kalimah Allah untuk penganut agama lain untuk menjaga kesucian Islam, tetapi PAS sekarang ini sanggup menentang perkara itu dan membiarkan penganut agama lain menggunakan kalimah Allah pula.

5. Dahulu PAS menuduh UMNO membiakkan arak dan judi walaupun tidak pun UMNO berbuat demikian, sekarang PAS sanggup memaksa ahlinya hingga sanggup memecat ahlinya itu yang juga mantan Pesuruhjaya PAS Selangor kerana keengganan beliau untuk bersubahat dengan PAS yang bersekongkol dengan DAP membiakkan arak dan judi di Shah Alam.

Rakyat semua perlu jelas, kerajaan Barisan Nasional bersikap rasional dalam tindakan. Malahan dalam isu kalimah Allah pun, tindakan kerajaan menyekat penganut agama lain menggunakan kalimah itu kerana ia adalah kalimah Tuhan bagi umat Islam, kerajaan risau akan penyalahgunaannya, malahan kalau berlaku penyalahgunaannya, maka akan timbul isu yang sangat dahsyat yang akan melanda negara ini. Selama ini pun kerajaan tidak menyekat penganut agama lain mengamalkan ajaran mereka, malahan mereka juga diberikan bantuan, begitu juga hari kebesaran agama mereka juga diberikan cuti umum. Ini adalah tanda penghormatan kerajaan Barisan Nasional terhadap agama-agama lain selain Islam yang mana Islam adalah agama rasmi Persekutuan Malaysia. Rakyat perlu jelas memilih dan jangan terpedaya seperti PRU 12 yang lalu.

Berani kerana benar, takut kerana salah, Allahuakbar.

Anonymous said...

Anon 4.03

Saya juga sekali sekala masuk Blog Anwar Aljuburi. Tapi komen-komen saya hanya bertahan dari 10 saat ke sepuluh minit sahaja. Aljuburi yang kononnya memperjuangkan kebebasan bersuara hanya menerima komen yang memuji atau menyokong beliau sahaja. Beginilah agaknya kebebasan bersuara yang akan diamalkan oleh Aljuburi jika beliau berjaya menjadi PM (minta dijauhkan). Beliau hanya layak jadi PM (Porno Man).

Anonymous said...

Kalau Penipu Rakyat menjadi kerajaan, mereka akan jadi seperti kerajaan PAP Singapork yang akan menyekat rakyat dengan berbagai undang-undang untuk kepentingan mereka saja. Sekarang ini mereka menuduh kerajaan zalim, tetapi kerajaan sedaya upaya untuk memberikan kebebasan kepada rakyat selagi tidak melanggar tatacara syariah dan peradaban orang timur serta fitrah sebagai manusia.

Penipu Rakyat hanya beretorik pasal hak asasi manusia, dengan persekongkolan sebuah suruhanjaya yang menjadi talibarut Penipu Rakyat, Amerika dan Yahudi iaitu SUHARAM jadah.

Penipu Rakyat membela hak asasi tak bertempat, yang terlalu bebas hingga mengancam ketamdunan manusia sebagaimana yang digariskan oleh Al-Quran dan As Sunnah, lihatlah betapa Penipu Rakyat mengagungkan kebebasan ala Barat yang jelas terpesong dari fitrah manusia, oleh itu tindakan kerajaan Barisan Nasional yang menyekat hak asasi manusia yang melampau adalah suatu tindakan yang betul menetapi amanah Allah yang melarang umatnya berkelakuan melampau hingga melanggar batasan syarak yang ditetapkan oleh Allah.

Kita lihatlah hak asasi yang diperjuangkan olah Penipu Rakyat dan SUHARAM jadah iaitu manusia mempunyai hak untuk berbuat apa saja termasuklah berdemontrasi liar hingga mencederakan polis, memukul warwatan, merosakkan harta kerajaan, merosakkan harta awam, bergaul lelaki perempuan semasa demontrasi oleh Adam Adli and the gang di Dataran Merdeka yang juga disokongan oleh Penipu Rakyat dan terutama sekali PAS yang menghantar Unit Amal yang lebih sesuai dipanggil Unit Mungkar yang berkawal untuk membiarkan Adam Adli and the gang berpeleseran lelaki perempuan yang solatnya entah ke mana, yang berpakaian menjolok mata.

Oleh itu rakyat sekalian, undang-undang adalah perlu untuk negara yang aman, hak asasi manusia adalah terhad kepada apa yang baik saja, apa yang jahat dan buruk hingga mengancam orang lain adalah bukan hak asasi, tapi nafsu serakah yang wajib dijauhi kerana itu adalah ajaran syaitan walaupun puak perosak menganggapnya hak asasi, tetapi mereka itu adalah golongan perosak yang tidak mempunyai akhlak dalam diri.

Rakyat perlu faham undang-undang pencegahan, undang-undang sekatan terhadap sesuatu perkara adalah demi keamanan, kemakmuran dan kesejahteraan negara dan rakyat, kalau dibiarkan kebebasan yang tanpa batasan, negara ini hancur, orang ramai akan menderita kerana berlaku macam-macam perkara yang tidak sepatutnya dengan alasan 'HAK ASASI MANUSIA', apakah kita mahukan keadaan yang tragis sebegitu rupa? Oleh itu marilah kita semua menyokong kerajaan Barisan Nasional dalam membangunkan negara ini demi agama, bangsa dan tanah air. Allahuakbar.

Otak geliga said...

sooo maksudnya angan2 mat jenin Pakatan Haram sudah bersepai & berkecai lah ye????

aku pun nak tumpang suka jugak bro GAP....hahahahahaha

terGAGAP2 Pakatan Haram kena TIBAI dek UMNO yg PERKASA dgn menggunakan kayu JATI bermutu tinggi....baru depa tahu langit tu tinggi ka rendah....aku ikut suka bro GAP....hahahaha

BALUN Pakatan Haram cukup2....PRU -13 kasi BERSIH sama Pakatan Haram dr Tanah Melayu...kasi benam cukup2 sama dia....hahahaha

bye..bye...biaDAPigs
bye..bye...PAS
bye..bye...Anwar..ehhh silap, bye..bye PKR....aaaahahahaha

Anonymous said...

org UMNO kene zahirkan sokongan mereka ke UMNO. jgn malu2 lagi, kene ada sikap ingin menolong mereka yg sesat. kalau dulu2 org UMNO malas nak bergaduh, malas nak bertekak, berlapang dada, tapi skrg kene ubah.

kita kene selamatkan kawan2 kita yg sesat, disesatkan samada dari anwar liwat, nik aziz ulamak palsu dan ambiga idealis penipu.

pemerhati

Otak geliga said...

aku suka ayat2 dalam TIBAI....sesiapa yg berkawan dgn Anwar...semua BERDERAIiiiii...hahaha

Azmin DERHAKA pd ibu sendiri kerana Anwar

PAS poning dgn matlamat perjuangan krn Anwar

biaDAPigs yg dah mmg tak betul, semakin hancurrrr krn Anwar

BERSIH jd KOTOR lagi menJIJIKkan krn Anwar

mmg Anwar ini anugerah tuhan utk sekalian rakyat Malaysia sbb...krn tingkah laku Anwarlah...maka

MELAYU yg dahulunya layu akhirnya BANGKIT menentang kemungkaran yg telah Anwar & konco2nya lakukan...ermmmm ada hikmah Allah anugerahkan Anwar pd rakyat Mas

Anonymous said...

setuju sgt dgn anon 4:03 pm.

Otak geliga said...

ohhhh ye ada lagi satu pertubuhan profesional yg semakin KARAM..hehehe

BAR COUNCIL....byk hantu oooo kat situ.....hantu AGM...ngeri siot...aaahahahaha

siapa yg hantar????...entah..mungkin....hehehe

Anonymous said...

Aku harap, UMNO Selangor belajar dari kesilapan lalu. Dulu tido lena, kembungkan perut sendiri, tgk rakyat dgn kompang, dgnbunga manggar, rakyat tunggu tgh panas berjam jam.

Hari ini, syukur, benda mengarut camtu dah lama takde. Sama sama berpanas. On time dan hormatkan masa org lain.

Aku harap perubahan yg baik dlm UMNO hari ini berterusan sampai bila bila.

Buktikan. UMNO untuk semua umat Melayu dan umat Islam di tanah ini. UMNO pembela agama Islam, bangsa Melayu dan tanah melayu!

Otak geliga said...

Lihatlah PAS yg layu janji Hudud yg tak PASti

sekejap kata nak buat...kapirkan UMNO

lepas tu kata hanya 0.001% je dlm hukum Islam

lepas tu agree tu disagree dgn kapir harbi

lepas tu nak buat jawatankuasa konon nak kaji Hudud...baru nak kaji??????...assshahahaha

lepas tu tetiba kata nak buat pulak

OIT PAS....kalau nak memainkan Hudud utk kepentingan politikpun, agak2 la...ingat MAJORITI rakyat buta agama ke apa???

dah daftar liang lahad ke belum???...PRU-13 nak dekat dah ni...harap2 dah latih LGE & da gang talkin, tahlil, yasinan etc....khalifah tu...aaahahahaha

usin said...

blog pembangkang dok konar baring atas tajuk "memalukan, umno 66 tahun sedangkan baru diharamkan". gentar sampai ketar lutut der. aku cuba masuk blog dorang, sekali kena jadi lembu! suruh aku makan rumput, bila dh gemuk semelih aku bagi makan najib, rosmah dan kak jat. pecah perut aku geli hati. org marah biasanya nk kalah. last2 suruh aku tido sbb tak dapat bagi aku marah. teruskan 'move' gila ni, bagi pr selangor terkencing tercirit. nak sgt tengok pr kalaha teruk kt selangor sbb selama ini dorang bongkak gila babi.

Otak geliga said...

usin

hang kena jd lembu???....lembu NFC ka lembu biasa2....ahahahaha

kalau lembu NFC ada kondo ...ooo...seronok la kau...ekekekeke

Anonymous said...

Nak tambah sikit. Kalau dah menang jgn lah sombong lak.terutama mak datin n anak beranak

Anonymous said...

Nak tambah sikit. Kalau dah menang jgn lah sombong lak.terutama mak datin n anak beranak

Otak geliga said...

Pantun utk mu pengkhianat Malaysia

mengintai2 cincin si Rosmah,
nak cari helah, otak serabai,
maruah tergadai, janji punah,
PRU-13 ke liang lahad la bai.

ke hulu kehilir, berlari-lari,
Anwar main jari, suruh harakiri,
manusia yg hadir, tak sedar diri,
polis mencari, menyorok lari.

Dtg berdemo, demi Ambiga,
bersama Azmin, PAS juga,
Lupa jasa, lupa agama,
usaha BN, untuk semua.

Berdegar PR, menjaja fitnah,
UMNO rasuah, penindas bangsa,
Rakyat sedar, mana lintah,
Hancur PR, aman Malaysia

Otak geliga said...

UMNO buat lagu lama, kita pilih lagu baru....byk skrg ni, tapi pastikan JAUHI Pakatan Hantu Haram

Pakatanpun Haram ada hati nak ajar ttg benda Halal....ego, berlagak, x sedar diri, bongkak....aaaahahaha

Anonymous said...

sekiranya tanpa HABUAN & HIBURAN, ikhlaskah para 'pejuang' UMNO88 bekerja untuk parti?

tanpa POLITIK WANG, panjangkah hayat UMNO88?

tanpa senarai pengundi 'misteri' SPR, yakinkah para calun2 BN bertanding mendepani kebangkitan rakyat?

JANGAN MENANG SORAK, KAMPONG TERGADAI!

PRU13.... PR ke... BN ke... PR ke... BN ke...PR ke... BN ke...PR ke... BN ke ............................ Ahhhhhhhhhhhhhh persetankan BN nanti harga Barang Naik, Cukai GST mencengkam, AUKU diketatkan lg, ISA diwujudkan semula, "SISTEM PEROLEHAN KONTRAK" hanya akan nego antara ketua2 UMNO & berlegar ditangan kroni2 kapitalis mereka saja, bil air, bil elektrik, bil telefon, ......... ahhhhhhhhhhhh yg untung elit kroni UBN saja...... Tajudin Ramli dapat pelupusan hutang RM549juta, Pengrusi NFC berjoli sakan dengan RM250juta, ... dsb......

kita perlu TUKAR kerajaan BN pencekik darah rakyat ni .......... apa perlu takut nak berubah?

pondankah rakyat Malaysia?
pengecutkah kita utk bebas?
dayuskah bangsa ini utk bertindak?
senjata PRU13 ditangan kita!

Apa lagi, PRU13... bersama PR.. MERDEKA RAKYAT!

Anonymous said...

kebanyakan yg dislike tu anak2 cina kolej yg menyamo jadi melayu. mereka kalau nak maki hamun melayu guna nama cina mereka tak berani dan tak dak impak punn.

tapi bila mereka gunakan nama melayu dan gambar anak melayu mereka jatuhkan semua institusi melayu, yg di kelemahan org melayu sbb org melayu tak boleh ckp mandarin.

aku sebeanrnay berpendapat biarlah anak cina dislike usaha org melayu, biar undi cina sebelah pada dap pada pru 13 nanti.

pru 13 nnti gerenti umno akan menang, sbb populasi melayu sendiri dah mengatasi org cina, cuma berapa besar kemenangan bn dan umno tu yg kita masih samar2.

biarlah dlm 5thn lagi kaum cina tak dak dlm perancangan kjaan. tak dak bahagian atau kek ekonomi utk kaum cina for the next 5 years.

bior bangsa keparat ni sedar diri sket. org melayu dah banyak sangat sabar dgn bangsa keparat ni. sbb tu kita tgk skeg kjaan najib tak malu2 bagi peruntukan kepada rakyat kebanyakan, brim la, krim la, bagi 15 pada felda, tu yg najib buat tu semata2 nak tunjukkan pada kaum cina yg berlagak ni yg kata org melayu tak tau urus ekonomi, mereka kata org cina penyumbang terbesar pembayar cukai.

hahaha.... rasakan , najib lanyak duit pembayar cukai kaum2 cina dan beri cash semua pada majoriti rakyat terbanyak yg terdiri dari org2 melayu. tahniah najib. gaya najib mmg sukar di fahami oleh rakyat kebanyakan, tapi kalau diperhatikan betul2 kita akan nampak kaum mana yg najib seksa sekarang.

so , semuanay terpulang pada ketua kaum masing2 samada nak bersama najib atau tidak pada 5 thn akan dtg. aku doakan kaum cina akan terus khayal dgn tonik anwar dan yg pastinaya mereka akan diketepikan pada perancangan msia di masa depan.

tahniah najib, kami rakyat yg analisa setiap langkah kjaan. tahniah.

Anonymous said...

Undi kami bukan utk empat tahun tak suka boleh ubah balik. Kami tak nak perkara yg bathil dan samar. Yg jelas kini BN melindungi Islam, Raja dan Bangsa. Kami memilih atas dasar pemenrintahan yg tidak menindas dan jelas manifestonya. Kami bukan pengecut utk bertukat kerajaan akan tetapi masadepan kami bukan barabg taruhan

Anonymous said...

Undi kami bukan utk empat tahun tak suka boleh ubah balik. Kami tak nak perkara yg bathil dan samar. Yg jelas kini BN melindungi Islam, Raja dan Bangsa. Kami memilih atas dasar pemenrintahan yg tidak menindas dan jelas manifestonya. Kami bukan pengecut utk bertukat kerajaan akan tetapi masadepan kami bukan barabg taruhan

Anonymous said...

May 13, 2012 6:37 PM

Masalahnya PR bukan dipimpin oleh alim ulamak. kalau benar makanya bolehlah pengundi dapat sedikit perbezaan. akupun nak juga.

Kalau tidak, hanya pemimpin pembangkang yang akan dapat kebebasan untuk buat itu dan ini walhal para juak dan balaci hanya dijadikan batu loncatan.

Kebimbangan terhadap kualiti kepolitikan pembangkang kedewasaan ini ialah menggunakan daun lalang untuk berlindung dari kebejatan moral dalam kalangan sesama sendiri.

Kalau satu lakonan mungkin rakyat anggap biasa tetapi kalau membabitkan dua tiga pelakon masakan rakyat boleh terima bahawasanya pembangkang mampu buat kerja?

LEMBAYUNG

Anonymous said...

Hassan Ali akan berceramah 14mei 8.30 mlm Melaka. kg paya dalam

HARAP DPT DENGAR sendiri COLETAH BELIAU TTG DAP LAKNatullah

(inside storey)

Anonymous said...

zahid dok suap ko noh.... nanti noh gigit tangan zahid baru tau ...kih kih kih....

senyum nampak makcik tudung fesyen UMNO tak cukup kain nampak jambul ddepan... tuu.....

sempurnakan 'aurat kamu wahai orang2 yg beriman .... tak ditanya dalam kubur/ talkin nanti siapa sedara kamu? ... mu jawab.. "ahli2 UMNO" .... mengapa tak tutup aurat?

munkar nakir tak takut kepada Akta ISA, AUKU, Cetak, Polis, SPRM, ... bikinan umno ............

Anonymous said...

May 13, 2012 7:03 PM

bukankah pembangkang tidak kisah terhadap parti lawan. makanya kenapa dalam bab dosa dan pahala, pembangkang begitu ambil berat? ini saja menunjukkan pembangkang tidak tetap pendirian...macam lalang.

Jeepers Creepers said...

syabas UMNO selangor..harap UMNO negeri lainpun perbanyakkan program turun padang..jangan bila negeri dah tumbang, baru nak bekerja keras.

Anonymous said...

Kalau diberi pilihan, rakyat pastinya akan terima pasukan yang sibuk mengotakan janji tetapi bukan pasukan yang sibuk menabur janji.

Sekali dua termakan janji palsu masih boleh tahan tetapi kalau berkali-kali, bukan setakat rakyat malah kawan rapat sendiri akan ucapkan bye, bye.

Anonymous said...

Walaupun aku bukan anti umno... Aku tetap tak suka mat zin tu.

Anonymous said...

dlm pkr, dap ramai xpakai tudung.. pakai tudung lagu tinggi drjahnya dr syirik... subhanallah... rasakan penangn pru13.. jgn salah spr ..salahkn diri sndiri

Anonymous said...

.

Selera Mu Selera Mu; Selera Me Selera Me jua:

Tidak ada pengguna yang hendak beli ikan yang sudah busuk. Tetapi apabila kedua-dua ikan adalah busuk, pengguna akan pilih ikan yang kurang busuknya.

Dalam konteks busuk, hidung Melayu tidak sama hidung Cina. Kalau Cina kata ikan A kurang busuk, Melayu mungkin kata ikan B kurang busuk.

Disebabkan perbezaan dari segi penilaian inilah makanya selera Cina dan Melayu tidak sama melainkan Melayu yang telah memiliki hidung Cina.

PELANGI

Anonymous said...

Puak Penipu Rakyat cuba berpura-pura dan membuat provokasi untuk melaga-lagakan orang Melayu dengan bangsa lain malahan mereka juga melaga-lagakan pimpinan UMNO, jangan terpedaya dengan puak yang tak berhati perut ini, mereka ini memang jenis manusia yang pentingkan nafsu serakah, buatlah apa pun, nasihatlah macam mana pun, jenis orang tak ada maruah kerana maruah mereka ini telah dijual timbang kilo kepada Penipu Rakyat, mereka ini tidak akan sadar diri juga.

Penyokong kerajaan perlu berhati-hati dengan komen provokasi kerana inilah taktik baru Penipu Rakyat untuk mengelirukan pemikiran rakyat dan melaga-lagakan pimpinan dan para penyokong kerajaan. Oleh itu berhati-hatilah semua supaya tidak terjerat dalam modus operandi terbaru Penipu Rakyat ini, dah tahulah perangai buruk Penipu Rakyat ini, oleh itu jangan terpedaya dan berhati-hatilah.

Marilah kita semua memanjatkan syukur ke hadrat Allah Taala yang memberikan kemakmuran kepada Malaysia dan dengan rahmat Allah Taala juga negara kita mempunyai pemimpin yang berwawasan dan bersunguh-sungguh untuk menjayakan Malaysia sebuah negara maju yang mengikut acuan Malaysia yang bercirikan kebudayaan timur yang berpegang kepada:

Kepercayaan kepada Tuhan (Islam Agama Rasmi Malaysia, tetapi agama lain bebas diamalkan tanpa sekatan selaras dengan peruntukkan Perlembagaan Malaysia)

Kesetiaan kepada Raja dan Negara

Kedaulatan Undang-Undang

Keluhuran Perlembagaaan dan

Kesopanan dan Kesusilaan sebagai orang timur.

Anonymous said...

PR ni kata sepakat.apakata sebarkan risalah agenda sebenar parti masing sesama mereka,amanat hj hadi,pelaksanaan hudud dan negara islamnya kepada penyokong DAP,PKR.agenda Malaysian malaysia dan IFC dan fahaman islam sekular(liberal?) kpd penyokong PAS. mereka x perlu hipokrit dengan penyokong masing2 dgn apa yang mereka ingin diperjuangkan, bukannya menutup dengan memperlihatkan keburukan parti lawan sahaja.pembangkang terlalu main dgn emosi rakyat,akibatnya nanti memakan diri-sendiri

Anonymous said...

kena hati2 dgn SPR jg.mcm ada yg x kena.igt x c anu slalu kondem AG dan gani patail sblm ni?then lepas tu gani patail dan ibarat jd tunggul dan berat ke pembangkang.so hal yg sama x mustahil terjadi dalam SPR.pembangkang sengaja menyerang SPR menuduh x adil,supaya di pihak penyokong kerajaan percaya bulat2 dgn SPR.x tau kemungkinan SPR akan dihijack atau sudah dihijack dgn mereka2 yang pro anwar supaya keputusan berpihak kpd mereka melalui penipuan pilihanraya.contoh terdekat kes liwat saiful,ditangguh2kan berpuluh kali oleh hakim yang diserang sendiri oleh anuar sblm tu.serangan palsu sengaja dibuat supaya kita percaya kpd hakim tu tanpa mengetahui perkara sebaliknya.hasilnya kita boleh sendiri..

Anonymous said...

lihat.ada sesuatu yang x kena ..

Anonymous said...

BN parti tulen perjuangan DLM MENJAGA NEGARA....TEPATI JANJI !!!!


PARTI PAKATAN PRODUCT TIDAK TULEN..KATA PAS .... NAK JAGA BANGSA AGAMA..TP TINDAKAN pulak OPPOSITE jaga cina jaga kristian..(product tidak tulennnn..)

DAP NAK MALYSIAN MALAYSIA TP NAK PERKASAKAN SEKOLAH CINA ..TAKNAK PLAK SATU SEKOLAH
(produck palsu)

pkr kata ketuanan rakyat adalah ketuanan melayu jugak..malah lebih lg ???!!!#$%%#..cuma pkr je produk tulen (ada cop kat kotak=Pakar Kelirukan Rakyat)


PKR =PARTI Pakar Kelirukan Rakyat
PAS =PARTI Pastor Ajaran Sesat
DAP = PARTI DOG AND PIG


customerrr .....?!!! mana barang tulen.....BNNNN

MANA BARANG TIRUAN ......PAKATANNNNN

HA KAN BETULLLL TAK

Anonymous said...

UMNO=UnIslamic Malays National Organisation

OR

UMNO=Undemocratic Malays National Organisation

Anonymous said...

Tukar kerajaan Kelantan!!
Ayaq Kelantan warna hitam dah mcm ayaq kumbahan..Mari kita undi BN..

TUKAR!!
TUKAR!!
TUKAR!!

Anonymous said...

Apa takut pada pembangkang !!! Apa mereka ada??? Kita ada RTM, TV3, Utusan, Berita ..macam-macam ada. Pembangkang buat ceramah yang hadir 20-30 orang saja. Lihat Perhimpunan 66 UMNO baru ni..wow yang hadir hampir 300 ribu orang mengalahkan Bersih yang hadir hanya 2 ribu orang saja..

Anonymous said...

x kish la nama x islamic pon aslx isi dlam lbh islamic.nama x mbwa ape2.lbh truk nama islamic tp dlamn mglahx yahudi laknat.igat artis bnama rebecca nur islam.mcm jelmaan PAS jew.klu PAS itu mnusia,cmtulah rupanya.kesian geng geng PR.da x da modal smpi nma pon jd isu.huhuhu