Monday, May 21, 2012

SIAPA BAWA IRSHAD MANJI KE MALAYSIA ?

irshad manji adalah versi salman rushdie.
fahaman nya mengenai islam adalah dalam kategori merosakkan akidah.

siapa yang bawak irshad manji ke malaysia ?
ezra zaid merupakan pelajar di salah sebuah universiti di kanada.

ezra menubuhkan ZI publishing di malaysia, yang banyak mengeluarkan beberapa buku kontroversi.

ezra zaid adalah anak kepada zaid ibrahim.

dia bekerjasama dengan setiausaha politik kepada nurul izah anwar ibrahim dalam membawa irshad manji datang membawa ide songsangnya mengenai islam dan sokongan luarbiasanya mengenai LGBT.

48 comments:

Anonymous said...

PAS melahirkan kekesalan terhadap kerajaan atas kegagalan menghalang Irshad Manji memasuki negara ini, biarpun menerima bantahan awal daripada PAS.

Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, menegaskan kerajaan sewajarnya menghalang kemasukan Irshad dengan kuasa yang ada, lebih-lebih lagi arif mengenai pegangan Irshad.

Tegas beliau, kerajaan bukan tidak tahu mengenai Irshad, sedangkan warga Kanada itu pernah menimbulkan kontroversi sebelum ini dengan bukunya-The Trouble With Islam Today.

"Kerajaan sepatutnya menghalang lebih awal, sebelum kemasukan beliau. Macam sekarang, ia sudah terlewat apabila buku terbarunya- Islam, Liberty and Love dilancarkan di negara ini, pagi tadi.

"Sedangkan PAS, melalui Dewan Pemuda PAS Pusat sebelum ini, ada menyerahkan nota bantahan meminta kerajaan menghalang kemasukannya," tegas beliau ketika dihubungi Harakahdaily, hari ini.

Tegas Pesuruhjaya PAS Pahang itu lagi, kerajaan juga tidak bersikap konsisten berhubung isu LGBT ini, memandangkan bekas Presiden Majlis Peguam, Datuk S. Ambiga terus dikecam kerana dikatakan penyokong LGBT.

Sebaliknya, tambah Tuan Ibrahim, kerajaan tidak bertindak tegas terhadap Irshad yang juga dikatakan pro-LGBT.

Begitu juga, katanya dengan pihak-pihak tertentu yang kononnya menentang dan mengecam Ambiga sebelum ini, apabila kemudiannya hanya berdiam diri berhubung isu Irshad.

"Bagi saya, ia hanya tindakan sandiwara politik yang dimainkan kerajaan berhubung LGBT. Sedangkan kerajaan tidak konsisten, malah tidak menggunakan kuasa yang ada untuk menghalang program beliau," kata Tuan Ibrahim lagi.

Anonymous said...

Ahaksss.... kelakar la org PAS nihh.... kerajaan pulak yg salah.... suka benar spin2.... dasar pashit...

Anonymous said...

MEMANG! KALAU NAK SEKAT DARI AWAL-AWAL LAGI KERAJAAN BOLEH BUAT. PIHAK IMEGRASEN PERLU DIARAHKAN UNTUK MENGHALANG IRSHAD MANJI MASUK KE MALAYSIA. TETAPI PERKARA INI TIDAK DILAKSANAKAN. NOW NAMPAK BENAR KDN BENAR-BENAR LEMAH

Anonymous said...

Aku nmpak isham rais!!! Die ni free thinker kepe?

Anonymous said...

aku nampak yang pakai topi siapa?Orang Pas ni dah la buta hati sekarang buta mata pula,disebabkan orang PR yang bawa masuk,spin kata kerajaan,haram jadah punya spin.

Anonymous said...

pas salahkan kerajaan isu si manji ? Kelakar tol...si ambiga yg lantang memperjuangkan LGBT tu pas pujah plak..siap totok pas nak calonkn si ambiga sebagai tokoh ma'al hijrah..anwar yg juga menyokong LGBT tak pula pas pis pus bising..

Saya percaya klau anwar jadi pm org mcm irshad manji bebas kluar msuk msia wt ceramah atas nama kebebasan bersuara dan hak kebebasan individu

Anonymous said...

Kelakar lah PAS ni. Kecoh tentang Irshad tapi menyokong sepenoh hati BAPA LGBT Malaysia Datuk Seri Liwat Anwar Aljuburi muahaaaaaa....

Anonymous said...

Tak usah tunggu PR merintah pun ..manusia2 bersikap lebih rendah dari haeiwan nie bebas gak menjejakakkan kaki kat Malaysia nie.

Bebas bergerak dan menghina Agama tanpa ada yang melarang.Kiat dok menjerit tapi diorang berdondang sayang dan semakin berleluasa...Apa ke JADAH.i.e betina nie berjaya melancarkan bukunya juga.

Prevention better than CURE..nilai Islam BUKAN DAH TERHANTUK BARU nak SEDAR.Bab agama nie tak kiralah Kerajaan ke Pembangkan..yang BEBAL tetap salah.

Anonymous said...

pehh kalau dah yang mengajaknya pun geng geng PR itu la sepatutnya yang disalahkan bukan kerajaan..nak tahan semua yg datang dengan dokumen lengkap memang la susah oii..ingat negara ni negara kominis ke yg tettutup hubungan dengan negara lain..

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertnggungjawab , jujur dan amanah .

.

_q0l0p_ said...

Salam,

Tuan Ibrahim mengatakan kekesalan tu 'Kerana Allah' atau 'Kerana Politik'?

Anonymous said...

Saudara/ri,

sesiapa saja bebas berkarya. kalau pembaca tidak bersetuju makanya sanggah ajelah karya yang dirasakan salah itu dengan menggunakan akal tetapi bukannya otot.

Yarka

n9_maskman72 said...

mana perginya orang2 PAS YANG BANGANG2 yang sampai sanggup mati kerana menentang UMNO.....yang beria2 masa perhimpunan BERSHIT hari tu ataupun orang tua yang baring atas jalan halang raja muda hari tu....knapa tk buat masa irshad manji datang.....psal ambiga tk bagi buat ke.....ptuihhhh lh PAS......ELOKLAH USTAZ NASHA PUN KUAR DARI PAS....takbirrrr......

Anonymous said...

Anon...12:25 PM..KAH2 Apa yang ko merepek LABU..kedatangan POMPUAN tu (sopan sikit) bukan kah sudah diwar warkan terlebih awal DAN sedia maklum akan membawa keburokkan.Awat BEBAL sangat...PROAKTIF lah..

Politik2 juga tapi agama jangan DIPERLEKEHKAN akan sia2 perjuangan menentang kemungkaran dan LGBT tu kalau bersikap terbuka tanpa BATAS.

Buku dah banyak beredar baru nak pantau..apa ke heh..

Melayu Perak said...

irshad manji nih pejuang islam ke...

kalau pakai skirt ketat sampai nampak spenda putih....

tak payah lah tulis buku tentang islam...

tudung pun tak pakai....

memang sah penyokong lgbt....

Aku Sayang Tun Mahathir said...

kalau dah ada photo si komunis melayu bangsat yang se bontot dan se lubang kunyit dengan B.A.B.I tu...agak agak sape penganjur dan si pembawa LGBT tu ke Malaysia erk?...

ceciter..ceciter...

Anonymous said...

nk halang mcm mne????korg pn pt phm kdn xleh suke2 ati je halang org2 luar mcm nie nk msk negra kite...die xde wat ape2 kes jenayah pn....sbb2 di benar kn msk ke negara kite...tp bkn utk tujuan die promote lgbt...hope korg phm...

Anonymous said...

apsal PAS tak hantar unit anal mereka buat demo pasal irshad manji? pegi la baringdan guling2 ats jalan!

Sebab dalam sekutu PAS sendiri pon dah banyak puak2 irsyad manji ni..

Kuman seberang laut nampak, Bangkai gajah depan mata buat2 xnampak

Yang Pasti:
PAS jual agama untuk berSETUBUH dengan DAP setelah diLIWAT oleh PKR

Anonymous said...

Kalau kerajaan TIDAK benarkan masuk kau kata kerajaan tak demokratik, bila kerajaan benarkan kau salahkan kerajaan pula
JADI APA YG SEBENARNYA KORANG HENDAK NI ???y

hangkedee said...

Pas sudah melepas,terlepas, terbabas,tolong sambung.......last haram jadah

Anonymous said...

Anon 12:44 PM..
Peduli apa dengan siapa nak BERBUNYI apa pun.Negara KITA kan.Agama RESMI ISLAM ..dah lu nape nak kawtaw dengan penjahanam2 yang nak cuba mencemar ISLAM tu.
Kalau kita sendiri tak martabat Agama , APAKAH HARAMJADAH2 tu akan menghormatinya?

Apa pun bak kata TS harusani dan fathul bari...kerja kita memberitahu kepada yang TERLENA..

PEACE

Anonymous said...

Semua nie adalah permainan sandiwara pas belaka.....nak salahkan kerajaan je...ish..ish..ish

Anonymous said...

AGREE TO DISAGREE ADALAH MILIK SEMUA

"agree to disagree" dalam hal-hal ranting harus dijadikan landasan dalam menilai sesebuah karya selagi ia tidak menyentuh soal pokok.

lagipun, perbedaan pandangan dari sudut agama yang 'membabitkan himpunan 'duduk, berak dan bantah 3.0' adalah contoh di mana agree to disagree di gunakan ke tahap tertinggi.

makanya hipokritlah sesebuah organisasi itu kalau menerima pakai prinsip agree to disagree dalam konteks siasah tetapi dalam konteks lain ianya mahu dihalang?

ANTIHIPOKRIT

Anonymous said...

pengkianat negara pn ada....Hishamudin Rais (brtopi) main jubor ambiga...hati2 dgn org ini...dulu dia tidak d benarkn masuk malaysia krna suka demo...org panggil Mat demo...skrg org panggil Mat LGBT...dia jgk yg byk menghasut pelajar2 mnentang kerajaan d dlm dn d luar negeri...

hapus kn dia bru selamat malaysia.....


takbirrrr....

Anonymous said...

ANTIHIPOKRIT ...dalam hal nie hipokrasi aku rasa tak laku .DAN KO CONTOH terbaik..i,e Ini SOAL HUKUM Allah BUKA nak burok kan kerajaan.Apakah boleh aku menolak hukum Allah DAN mengatakan Allah HIPOKRIT.nauzubillah.

Perbetul kesilapan kerajaan bukan sama dengan MENUKAR kerajaan.

Bersabit Bershit=Tahap bahalol, bila lu dah tahu akan membawa padah ..akhirnya menyusahkan orang lain.ikut contoh Tunku Aziz tu. baru tak hipokrit

PEACE

Anonymous said...

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertnggungjawab , jujur dan amanah

Anonymous said...

WAHAI PAS TOTOK DAN JUMUD 'SESEKULAR' DR MAHATHIR ...DIA BYK KALI WARNING KITA (semua kita)..musuh2 kita akan ambil kesempatan thd keruntuhan politik kita...

KITA JGN LALAI BERPOLITIK...SEHINGGA MUSUH2 senang menyelinap(satu hal) dan ambil KESEMPATAN... (hal lain yg lebih serius)..


Ambiga ambik kesmpatan lumayan atas sokongan pas pada nya..padahal vision ambiga tidak selari dgn pas...

Umno memang xsokong ambiga sejak zaman paklah lagi...masalahnya PAS SUKA BAWAK MASUK MUSUH ISLAM (janji tentang AMENO).

..tu Bg TERBATAL nya perjuangan islam TANPA DISEDARIIII...


MUKLIS

Anonymous said...

BANG NUAR TOTE BANGKOK TENGAH SENYUM TU TENGOK IRSAD MANJI, HEH HEH HEH! DIA & THE GANG BANG YANG JEMOPUT BENTINA JALANG NI DATANG UNTUK MEROSAKKAN LAGI ORANG MALAYSIA NIH! BANG NUAR TOTE BANGKOK MEMANG TERRER DALAM BUAT ISU ISU DAN TOLAK KAT ORANG LAIN... YANG PAS DON MENYALAK SAKAN KONON NAK JADI HERO, KEPALA BANA DIA! SURUH BANG NUAR TOTE BANGKOK DAN AZMIN AISKRIM BATANG JILAT DA. KAO ORANG PAKATAN MEMANG PANDAI BUAT CERITA SENSASI DAN MENCETUSKAN MASALAH, YELAH LU SUMA KAN TEAM DAJJAL. YANG PENCACAI TUA KUTUK TU KAT SERAMBI DIA AKU RASA TENGAH DOK REKAYASA PATWA PATWA BARU, YELAH DIA KAN PALING TAK BOLEH DENGAR NAMA AMNO, MAU TERPANCUT TAIK TELINGA DIA.
ISAMUDIN RAISS GANG BANG NUAR TOTE BANGKOK PUNG ADA KAT SITU, YELAH SUPPORT SIKIT, MANA TAU BOLEH USHA IRSAD MANJI PEGI MANDI.
YANG BENAR,
BANG NUAR TOTE BANGKOK DAN AZMIN AISKRIM BATANG KECIK.

Anonymous said...

PAS menentang kemasukan Irshad Manji?....bila PAS buat demo bantah Irshad Manji....tak dak pun!!!! Pas ni Irshad Manji p jumpa Nik Aziz..semua settle..

Unknown said...

Bapak LGBT si Anwar PAS sokong. Mak LGBT si Ambiga PAS sokong. Tiba2 nak berlagak mcm anti LGBT?

Piirah PAS!!

KRONOLOGI ISU ISTIJUARA SDN BHD – RAJA NONG CHIK BAGI KONTRAK PADA ANAK SENDIRI? Baca di sini...

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous said...

IRSHAD MANJI NAK SOKONG BERSIH KE DTG SINI...

MAKA NIK AJIS PUN MUNGKIN KATA ITU KAWEE KITAA

JIKA NIK AJIS KATA BEGITU MAKA SAH LAH SESAT BAWAAN DIA'..

PENCACAI2 SEMUA TUNGGU ,HARAP BERSABAR...DIA NAK KUAR FATWA...KLUAR JA...KATA2 GREEN LIGHT JA DARI NIK AJIS'.. MAKA BERBONGDOI2 pencacai kata

IRSHAD MANJI TAK SESAT..MAKA DIA KAWAN KITA..AMENO LAH YG SESAT..WAJIB MENETANG AMENO.

Anonymous said...

TIDAK GUNAKAN KUASA UNTUK HALANG AKTIVITI TIDAK SEMIAK?

WOW?

SOALNYA SIAPA YANG HALANG KUASA YANG DIMILIKI OLEH TOTOK PARTI AGAMA UNTUK MENCEGAH AKTIVITI ARAK DAN MURTAD DI DARUL EHSAN?

Anonymous said...

SEBELUM MATAHARI TERBENAM BESOK HARI FAKTORI ARAK AKAN BUNGKUS

BILA DAH ADA KUASA

????????????????????????????????????

Anonymous said...

belum ada kuasa

teokrasi jadi sasaran

bila ada kuasa

sosialis disajikan

Anonymous said...

PAS berlakonlagi nak jadi pejuang Islam... Selama ni kenapa tak pernah kritik Anwar dan Marina Mahathir yang satu kepala mcm Irshad... Inila kepakaran PAS.. Berjuang untuk politik!!!!!

Anonymous said...

LOGIK CAKAP LU..

BILA TAK DA KUASA ...CARI KUASA

BILA DAH DAPAT KUASA . TAKNAK GUNA KUASA...NAK CARI KUASA LAGI...BILA DAH BERKUASA ...HA SEBUK LLAK..'MEMPERTAHANKAN KUASA'

PAS NAIK RASA MELINGKUP ORG ISLAM..

HARAP RAKYAT NAMPAK..TUGAS KITA BAGI RAKYAT NAMPAK..FULLSTOP...ATLEAST TGJAWAB KITA BERESSS...

nn said...

berjuang utk jadi menteri besar

lepas kuar fatwa..tak buleh sergah letak jawatan..berdosa...lawan tok garu

Anonymous said...

ceramah dan bangkang memang mudah

berdebat?

haha banyak kerandut yang kecut

soalnya adakah pihak yang membangkang ini berani untuk berdebat?

Anonymous said...

kemasukan individu secara fizikal memang boleh dilaksanakan

tetapi baaimana dengan pemikiran songsang?

apakah pemikiran songsang boleh dihalang masuk?

oleh sebab itu yang perlu dihalang ialah pemikiran songsang

dalam era ICT pemikiran songsang tak bisa dihalang penyebarannya

makanya jalan ke depan ialah menentang pemikiran songsang mengunakan fikiran lurus

Anonymous said...

Die ni isham rais,mmg die ni anti kerajaan..die blogger tukartiub..taik

Anonymous said...

HIPOKRASI UMNO!

Dulu penulis Arab Saudi masuk Malaysia....... kerajaan UBN boleh halau mereka keluar walaupun dibantah oleh pelbagai NGO... TAPI kerajaan gagal menghalang Irshad Manji memasuki negara ini, biarpun menerima bantahan awal daripada pelbagai pihak!


UMNO... makhlok ular berkepala dua?!

heeehehheheheehehee... geli..seram dengan gelagat 'bermuka2' umno

Servant of God said...

Anonymous said...

HIPOKRASI UMNO!

Dulu penulis Arab Saudi masuk Malaysia....... kerajaan UBN boleh halau [...]

May 21, 2012 5:15 PM

---------------------

Sedara, lu buat lawak sial ke?

Dalam hal penulis Arab Saudi tu, kenapa lu tak sebut yang tindakan menghantarnya pulang ke Arab Saudi ialah berdasarkan permohonan ekstradisi oleh kerajaan Arab Saudi?

Kenapa tak sebut?

Lupa ke? Ke kamu memang persis Pakatan Haram yang buat sial?

Hmm? Mana satu?

Anonymous said...

HIPOKRASI UMNO!
___________________________________
die nie xtau prosedur kerajaan kot....sbb2 asyik melalut je...org mcm ni mang sll ade tanggapan yg xbtl pd kerajaan...

Anonymous said...

Tolong la PAS sendri berak sendri mau basuh la.

Anonymous said...

sape yg jge negara die la tggung kemasukan irshad manji..

klu nk harapkn jihad najib, lakonan sje, no point utk jihad klu memperjuangkan sesuatu selain kerana Allah.

Najib ckp haramjadah, rakyat tnjuk bntot dpn ruma org, mngafirkan saudara seIslam.

nak harap najib jd imam kepada rakyat???
100bilion hrta negara hilang hasil audit negara, xd jln pnyelesaian.

sebar fitnah, media arus utama jd media porno, wat would our child would thought.

time for change.. Salam

Anonymous said...

kepada anon 3:51 PM

cakap macam bagus. ko jadila barua ambiga tu.. aku rasa ko hidup senang aman damai sekarang ni pun atas dasar kerajaan. ko belajar pun atas dasar kerajaan memabntu orang melayu. ko sokongla sangat DAP yang sememangnya anti melayu n Islam. ko kat malaysia ni susah ke nak sembahyang 5 waktu. susah ke nak cari masjid dan surau, susah ke nak makan, susah ke nak dengan orang azan setiap kali waktu solat, susah ke nak beribadat... aku tak paham orang spesis macam korang. Pinang dah nampak ciri nak jadi mcm sgpore. tak nampak lagi orang macam ko.. UMNO memang ada buat salah, tak disangkal.. tapi bukan sampai nak menghukum macam UMNO ni yahudi. Tapi dengan keling n cine yang terang2 tunjuk anti ISLAM, korang sokong gila2 plak.. Aku tak paham.. PAS aku respect bila sebelum join Pakatan rakyat. Diorang pejuang negara ISLAM dan HUDUD. Aku sokong.. Tapi skrg sudah tukar.. negara kebajikan plak.. hudud dah ilang plak.. aku tak paham orang macam spesis ko ni.. tapi biasala.. BANGSA MELAYU memang selalu lupa bila dah senang.. lupa kenikmatan hidup yang dah dicapai.. mula nak cari salah orang macam diorg sahaja yang ISLAM.. Bila negara dah di kuasai oleh si sepet, jgn harap dapat balik.. Sekurang-kurangya UMNO kekalkan KETUANAN MELAYU dan MELAYU di Malaysia adalah ISLAM.. Orang macam ko ni takde saudara yang hidup susah.. buka mata dah senang..

Anonymous said...

yang dok menunggu pon cine ngn keling..yg bertopi tu bapak ezra kot...bknnye ape skirt ketat...taknk lepas peluang...pegi mampos la lgbt

Anonymous said...

Apa pun alasan korang. Nak spin mcmane pun org dah buat keputusan nak rehatkan umno dulu. Madey kata 'dah lama dahhh'. Bg chan la org lain pulak perintah. umno dah byk sgt RASUAH blh bankrupt kata org umno juga pak deris jala. ABU asal bukan UMNO