Sunday, June 24, 2012

KIASU TERPAKSA NAFI BILA DAH KANTOI !



Bershit 3.0  ----   Singapore Straits Times expresses complete denial.
Lester Kong reports from Singapore MFA the allegation is ‘baseless’.

MFA spokesman rebuts that there is no one wearing a yellow Bershit T-shirt.

Singapore High Commissioner ridicules the allegations of Singaporeans involvement in carrying out of upcoming Malaysian polls.

Singapore High Commissioner to Malaysia should be mindful of these 2 issues:

1.    Legalise their measures of non-interference in foreign politics by enforcing their staff to declare in the embassy site and make these three liar diplomat offenders face consequences when caught red-handed.

2.    Allow the identities of the three liar diplomat offenders to speak to clear themselves in the newspapers, rather than the H.C. chief speaks on behalf of them.
Malaysian High Commission in Singapore must also stop the online signature of Bershit 3.0 supporters.

A group of Malaysians living in Singapore has launched an online signature drive to the Malaysian High Commision in support of the Bersih 3.0. –AsiaOne”

17 comments:

Anonymous said...

LESTER KONGKEK!!

Anonymous said...

Lester Kong Kali Kong!!

Anonymous said...

Jangan cakap jer!!

Ada bukti tunjuk tampar pat muka dia!!

Ambil tindakan!!

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .

.

Anonymous said...

"Apa ni Dato Seri? Benda macam ini pun tidak boleh selesai. Macam mana nak jadi PM. Jangan sampai saya keluar parti."

Sms diatas la menjadi titik permulaan Krisis Cinta 3 Segi ANWAR-AZMIN-AFIZI(Rafizi)
Tak Kan UMNO Suruh Rafizi hantar sms macam tu kat Anwar??

Anonymous said...

aku musykil sesangat dengan ulamak pas dan ustaz azhar ni....dah banyak kali video soal jawab hukum hakam agama aku tak pernah tengok atau dengar soalan dari jemaah yang hadir berkenaan " Amalan Pluralisme dalam agama islam " samada ulamak pas seperti tok guru dan uztaz azhar sokong atau tidak..dan hukum amalan pluralisme mereka sokong atau sebaliknya....asyik-asyik soalan pasal mandi junub aje hehehehe sesapa yang hadir tolong tanyakan soalan up to date le sikit......

Anonymous said...

Hoi kiasu singaporeans! (those involved) - mind your own business!.

Anonymous said...

Da bangsa melayu sendiri sanggup di liwat jubur , hati dan mata serta telinga oleh singapork dan aljuburinya..apa nak kata//lantakla kau labu

Anonymous said...

MANA ADA ORG CINA YG XNAK CINA JADI TPM...FULL STOP

PAS DAN PKR MESTI BERTGJWB.

SAMPAI BILA KITA NAK JADI BARU PAS BARUA PKR SBG AGEN MENJUAL KUASA

TAKAN PAKATAN NAIK MELAYU TERPKSA DIHANCURKAN..!! xkan nak bg cina kuasa besar pasal kita da berahi sgt nk kuasa!

TAK RASIONAL LNGSUNG!!-cina2 dok perati akan kecerdikan kaum melayi menjaga negara sendiri..

Anonymous said...

S'pok negara yg tidak bebas sehinggakan rakyatnya yg gian berdemonstrasi pun terpaksa ke luar negara melepaskan gian mereka! negara sempit yg melemaskan dan merimaskan!!!

☺ ♂ ☺

Anonymous said...

Haramkan saja rakyat Singapor yang datang buat kurang ajar kat Malaysia ni. Kalau kat negara mereka kalau rakyat Malaysia buat salah sikit terus diharamkan masuk kesana...kenapa tidak di Malaysia..apa lagi datang sini buat kurang ajar. Kerajaan UMNO jangan lembab dan lemah sangat soal kedaulatan Malaysia, Aku penyokong pembangkang, tapi kalau orang luar buat kurang ajar kat negara aku, memang aku hangin satu badan, apa lagi rakyat singapor yang memang nak menghancur kan orang melayu macam israel hancurkan Pelastin. Kalau benar Pembangkang yang membawa pengkhianat dari selatan itu masuk, aku haramkan untuk mengundi pembangkang lagi. Memang pengkhinat.

Tukang Komen said...

Apa yang susah sangat! Giliran kita pulak campur urusan dalaman negara mereka. PRU Singapura yg lepas ramai pengundi melayu terang2 tolak PAP. Kita tarok cili dan racun sikit biar PAP rasa panassss. Mana2 blogger yg ada cite negatif tentang singapura minta diketengahkan secara aggresif. Tanya melayu Geylang Serai (satu masa dahulu) bagaimana kampong halaman mereka hancuuus atas nama pembangunan PAP.

Anonymous said...

ADA UBI ADA BATAS
LAIN HARI KITE BALAS

Tunggula pulak bila PRU kat Spork kite pulak yg masak kari kat sana...yahooo yabeda bedu...

ORG MMBERI KITE MERASA

Haramkan saje warga Spork yg dok kacau politik Malaysia..wat baik buat apa , kalo di balas dgn taik...

Kahak kahak haktuiii

Anonymous said...

boycott singapore... cuti skola...cuti2 malaysia je... semenjak ada universal studio...ramai plk pi sana...

Uni Osagi said...

Singapore media are NOT imparcial. They are the voice of the rulers of Singapore. "Free speech" so long you write for our interest.

Tun Teja said...

Singaporean Bershit 3.0
1. Regina LOW Kay Yin (regina_low@mfa.gov.sg), First Secretary (Political) yang turut memakai baju kuning BERSIH 3.0.

2. Philomena AW Li Fen (philomena_aw@mfa.gov.sg), First Secretary (Political).

3. Ariel Eunice TAN Hwi Tiang (ariel_tan@mfa.gov.sg), Deputy High Commissioner and Counsellor.

• How about investigations from the police? PM Najib has already said that the authorities want to determine the veracity of the reports. And the public from both countries should be informed whether the case becomes observation perse or political involvement in support of opposition.
• Didn’t the Singapore High Com take this matter seriously?
• Ong Keng Yong must take precautionary actions against these diplomat offenders. Singapore counterpart, Ministry of Foreign Affairs Mr K. Shanmugam must apply pressure on these three diplomat offenders as well as the boss!
• Denying to the public as done by OKY does not really settle the matter. This H.C crook could trigger another circle of political troubles in future.

Uni Osagi said...

There are people in the world where lies and denial are part of their culture. They rather lie than loose their face. You can compare this people with one of the seven plague's of Fihrauns Egypt - The grass-hoppers. They come to a beautiful green place and "eat it" totally by turn it into a concrete djungel. There is just one rule in that jungle: No $ and you have nothing. Life is based on fear. Totalitary contol by a government mainly from one clan or family. History have teached us that this society cannot last forever. After they go financially bonkus they must find other places to start over again.