Tuesday, June 5, 2012

PANEL BERSIH : TAK PERLU LAYAN KARENAH PENYANGAK.


pedih bukan kalau oran gelarkan kita sebagai bangkai bernyawa.
bangkai bernyawa adalah siri-siri kesimpulan bahasa dalam budaya bangsa melayu.

bangkai itu adalah manifestasi benda mereput yang dah mati.
bangkai bernyawa ditamsilkan dengan olahan cerminan kepada benda/bahan/manusia yang tak guna.

tak guna berbeza dengan perkataan tak boleh guna.

kerajaan telah menubuhkan satu panel bebas dalam meleraikan siapa benar dan siapa bersalah dalam isu rusuhan 28 april.

bilamana bekas ketua polis negara tun hanif omar dilantik menjadi ketua panel, 2 bangkai bernyawa dalam senarai penjongos terbaik pakatan iaitu bar council dan suhakam menarik diri.

katanya tun hanif punyai conflict of interest.
bahasa jawa disebut ada kepentingan dalam berkepentingan.

sudah dikira menjadi trend politik sekarang apabila apa sahaja barang yang tidak memberikan jawapan yang memuaskan, maka satu bentuk panel akan dibentuk.

samada ianya digelar panel bebas.
samada ianya digelar RCI atau suruhanjaya diraja.
samada ianya digelar inkues.
pendengaran awam juga sedang mengambil tempat.

pembangkang cukup menggemari terma yang disebut di atas.

bagi mereka rakyat punyai hak untuk mendapatkan jawapan dalam keadaan melakukan perbicaraan isu secara yang paling terbuka.

bagi mereka rakyat punyai hak untuk mendengar pandangan kesemua pihak. pihak yang pro mahupun kontra.

bagi mereka stail di atas adalah peluang dalam menelanjangkan pihak yang berlawanan.

inkues teoh beng hock dilakukan selepas perbicaraan berlangsung.
panel bebas dan sesi pendengaran awam mengenai LYNAS juga telah berlangsung.

dalam masa terdekat satu panel bebas dalam menilai isu 28 april akan berlangsung.

mudah dibaca, bar council dan suhakam secara terbuka mengkritik perlantikan tun hanif atas alasan dia bekas ketua polis negara.

alasan ini dilempiaskan sebenarnya punyai matlamat.

damage kan dulu nama panel bebas yang dibentuk.
kerana apa ?

kerana mereka tahu mereka TIADA KEUPAYAAN menafikan hampir 700 jam bahan bukti yang telah dikumpul oleh panel bebas sewaktu pembentangan nanti.

suhakam dan bar council menarik diri.

nasihat dan pandangan 10 sen aku pada kerajaan.

pada asasnya kita tak perlu nak  menagih pengesahan 2 bangkai bernyawa ni dalam menyelesaikan isu.

kenapa perlu endorsement 2 bangkai bernyawa ni ?

kerajaan wajib meneruskan sesi panel ini tanpa menunggu restu 2 bangkai yang tak boleh pakai ni.

teruskan sepertimana yang telah panel LYNAS lakukan.

ajak rakyat untuk kemukakan bukti.
ajak semua untuk kemukakan hujah.

perbesarkan lagi sesi pendengaran ini kepada khalayak umum.
rakyat berhak tahu siapa yang benar dan siapa yang bersalah.

kerajaan tak perlu lalu bawah tapak kaki 2 bangkai ni untuk mintak izin buka gelanggang.

proceed terus tanpa bertangguh lagi. 

tun hanif omar tak perlu pergi pejabat bar council untuk mintak restu. rakyat nantikan keputusan panel bebas secepat yang mungkin.

11 comments:

Anonymous said...

AKU HENSEM

FIRST

Anonymous said...

Semua Penakut tidak ada teloooor...Yang dilantik daalam Panel apa kejadah..Kenapa harus minta pengesahan Penderhaka2 negara...? Yang si Hanif pun bangang nama saja ex KPN. Itu sebab perusuh kuda PR lemak sangat, bagi makan nasi Briyani ayam lagi..Sudah terbukti Perusuh dalam Perhimpunan haram, sudah ada COURT ORDER apa lagi yang nak dibuktikan.. Adakah Penjenayah mengaku dia Penjenayah...?
Oleh Mat Bond.

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .

.

anti bohmau said...

GAP,

kalau tak ada puak2 penyangak bersih ni, negara takkan huru-hara langsung...
ternyata pr hanya gemar membela perusuh, pesalahlaku seks, lgbt yg Allah laknat & segala jenis manusia yg amat2 hipokrit berlakon spt ulama tp GILA KUASA ada hati nakkan putrajaya sedangkan puak2 pr inilah yg tak pernah sokong pembinaan putrajaya oleh Tun dulu & fitnah konon Tun nak memerintah dari 'istana' di putrajaya hingga mati! jahatnya hati perut mrk & ambo yakin Allah SWT tak akan memberkati hasad dengki iri hati puak2 mrk ni terutamanya pas selamanya, Insyaallah!! hipokrit tahap tertinggi!!

Zaeydee said...

Cerita di sebalik bersih 3.0 ni memang sakit lagi menyadiskan.. kita melihat dengan mata kepala kita sendiri betapa dari awal lagi mereka membuat provokasi memanjang tentang kebobrokan SPR dan bagaimana mereka memanipulasikah bersih..semasa berlangsungnya bersih mereka bertekad memalukan kerajaan dengan aksi ganas yang akhirnya dispinkan cerita pihak polis pulak yang memulakannya..Nik Najis pulak mewajibkan umatnya menyertai bersih..siap bagi duit lagi bagi mengukuhkan kebencian yang amat sangat terhadap umno.. Pas yang ditungangi DAP berdrama sakan mengikut skrip dan telunjuk kafir harbi tu..kita melihat kereta peronda dan polis ditendang terajang oleh sebilangan spesies beruk yang terloncat2 di atas bumbung kereta polis..aleh2 bila selesai bershit mereka spin cerita yang amat cantik punya.. huru hara takkan berlaku kalau polis tidak mulakan dulu...pulak dah..AKU HARAP ITU EPISOD AKHIR YANG WAJIB KERAJAAN HENTIKAN..LEPAS NI KALAU ADA NIAT SAHAJA NAK HURU HARAKAN NEGARA CEKUPLAH AWAL2..PENJARA KEMUNTING MASIH BELUM TERTUTUP LAGI..SUMBAT RAMAI2 KE DALAM.. KITA BUKTIKAN MASIH RAMAI RAKYAT YANG SAYANGKAN KEAMANAN DAN KESEJAHTERAAN NEGARA TERCINTA INI JADI PEDULIKANLAH PUAK2 MAJLIS PEGUAM DAN SUHAKAM TU.. KITA TUNJUKKAN KEPADA MEREKA HADIRNYA MEREKA TAK BERTAMBAH TAK ADA LANGSUNG PUN LAGI TAK BERKURANG ..DOK GITU!

Anonymous said...

kalau saya jadi penyokong bersih...tak tau nak letak muka kat mana lagi...! Objektif mereka gagal... Nak buat kecoh lagi... Tiap kali tertengok muka ambiga yang blurrr tu rasa sueee.. Puihhhh!!! Tapi orang PAS boleh pulak agung2kan minah ni...

Anonymous said...

Saya persalahkan yg pertama Hishamudin Hussain 2 BABI(bangkai anwar ibrahim)3azmin ali 4pengangkat bangkai pkr,Bar Council&suhakam ngo yg sengkek tak ada klas dariitu saya cabar bangkai2 ini supaya mengadakan himpunan haram ke4 kalau nak tengok SIAPA hero........

Anonymous said...

TAKAN NAK BAGI AMBIGA JADI KETUA PANEL'..CUBA ACAHKAN GAP

JUMAAT
MALAYSIA TERKINI
Saudara Roslan ketua pengarang..

HARI INI KERAJAAN MENGAMBIL.SIKAP YG SGT BERBEZA
................................

..AMBIGA TELAH DILANTIK MENGETUAI PANEL KHAS KAJIAN KESALAHAN BERSIH...CUBA GAP BAGI KO PUNYA TAJUK Ni KELUAR KAT FOLLOWER BLOG..MANATAU PENCACAI SEDANG TGK..

HA APA RESPOND DEPA...

APA JADI?????

Anonymous said...

betui tu gap dah lama ko tak bersandiwara...bila lagi asyik tention ja blog pun kena relese jugak

usin said...

tamsilan kepada 2 haram jadah penghuru hara negara. bar counsil adalah babi kena tonsil. mcm haram. suhakam adalah suka hati kami. lg macam haram. jd elok kedua-duanya diharamkan. ada sapa2 kesah?

Anonymous said...

mintak tun hanif sepak je ambiga dan peliwat tu. hari2 menyusahkan rakyat. harktuihh.

eh eh .. lupa sorg lg, nik aziz biol.