Tuesday, June 19, 2012

PRU 13 :ZUL NORDIN BONGKAR 'KETAKUTAN' MALAUN PAS.



AIDCNEWS : 
Datuk Zulkifli Noordin menjelaskan sebab-sebab beliau diserang oleh penyokong PAS dalam ceramahnya di Taman Medan, 15 Jun.
Menurutnya, walaupun beliau tahu Taman Medan merupakan kubu kuat PAS dan berjaya menawan masjid di kawasan itu, namun beliau tetap hadir memberi ceramah untuk memberi penjelasan kepada masyarakat setempat.
“Kebetulan saya pergi, imam baru habis sembahyang, setelah mereka mengadakan ceramah kuliah Maghrib, daripada Maghrib sampai 9.30 malam..dilambatkan supaya orang tak boleh datang ceramah.
“Saya tengah lalu di masjid itu, saya dengar doa (imam itu)..’Ya Allah berikan kami kebaikan dalam kematian’..Saya ambil itu sebagai soalan (ceramah saya)..Saya tanya soalan..kita semua akan mati..malaikat akan tanya siapa Tuhan kamu..?
“Jawapannya mudah..Allah..cuma saya tanya soalan kepada mereka semalam..kalau kamu jawab Allah..maka malaikat akan tanya balik..Allah yang mana satu..kerana di dunia dulu..Allah Islam ada..dan Allah Kristian ada,” katanya.
Menurutnya tidak ada alasan yang paling munasabah, PAS menghalalkan pemberian kalimah Allah kepada penganut Kristian, kecuali atas sebab taatkan Ketua Pakatan Rakyat (PR), Datuk Seri Anwar Ibrahim.
“Sebab tak ada alasan langsung untuk mereka menghalalkan tindakan itu..semata-mata kerana berkiblatkan Anwar Ibrahim yang gila nak kuasa..gila nak ke Putrajaya..gila nak jadi Perdana Menteri..dia jual semua..termasuk dia kata Kristian boleh pakai Kalimah Allah…kerana dia nak undi Kristian.
“Saya nak tanya kawan-kawan dalam PAS..termasuk saya tanya semalam..sebab itu dia mengigil sampai nak menyerang..saya tanya mereka, atas alasan apa..kamu bagi..kamu redha, setuju Kristian pakai kalimah Allah ?,” 
soalnya.
Selain itu, Zulkifli dalam ceramah di Taman Medan turut membangkitkan tentang ‘Amanat Hadi Awang 1982′ yang mengkafirkan umat Islam selain dari penyokong PAS.
Kerana terpengaruh dengan amanat itu Ibrahim Libya sanggup bertempur dan mati dalam kes Memali.
“Tahun lepas, selepas 30 tahun peristiwa Memali..orang yang sama..Hadi Awang..setelah bersekongkol dengan pakatan luar tabie dengan Anwar..setelah bersekongkol dengan pakatan songsang DAP..kerana nak undi daripada bukan Islam..Hadi Awang depan muktamar agung PAS..dia kata ‘Negara Islam tak ada dalam Al Quran’..yang ada Negara Kebajikan.
“Kalau Negara Islam tak ada dalam Al Quran..habis Ibrahim Libya ini mati apa,” soalnya.
APA ISU PENTING YANG BOLEH KITA PELAJARI DARI INSIDEN INI.
isu kalimah ALLAH dan isu tabung memali boleh dijadikan bahan kempen UMNO pada pru ke 13 nanti.


86 comments:

Anonymous said...

Ibrahim Libya mati katak bedasarkan pandangan menyongsang hadi awang......!!!!!

Harap ada orng PAS menyanggah pandangan aku,





EXpas

Anonymous said...

BILA ANJING2 SULTAN JOHOR GELEDAH PEJABAT NIZAR....H/PHONE DAN COMPUTER DIRAMPAS....MACAM LA SI NIZAR NI SONGLAP JUTAAN WANG RAKYAT.....


MACAM NI SULTAN PUN ADA KA......

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .

.

Anonymous said...

Harap sesiapa yang ada buku ni, boleh kongsi bersama-sama bro GAP utk disiarkan dalam blog ni. Buat pendedahan part demi part.... biar mampus parti cicak mengkarung ni.

Kutip derma atas nama pelbagai tabung, tapi mereka sendiri tak berani nak umumkan berapa jumlah kutipan utk tabung-tabung berkenaan. Takut penganut mereka sendiri bertanyakan ke mana perginya duit-duit dari derma mereka sebelum ni...

Anonymous said...

Muammar Libya naik, depa jadikan ikon...

Syiah naik di Iran...depa jadikan ikon

Al-Jub naik sebelah timor, depa jadikan ikon

LKY (pap) yang nak makan depa, depa pon jadikan ikon...

...ish, ish bilalah depa nak ada ikon sendiri?

apa? Bob Abby KeAishan?

Anonymous said...

.

Kalau wang derma berjumlah 10 juta tetapi yang hilang hanyalah 1 ribu makanya campur tolak dan dibahagi-bahagikan dose, tidaklah banyak dosenya.

Kalau wang derma adalah 100 juta tetapi yang hilang adalai 90 juta dan meskipun dosenya dibahagi-bahagikan, berat juga tanggungannya...

hmmmm...

Anonymous said...

Duit derma mamali itu sapa lagi yang makan, KETUA DEPA LA. yang tulis buku tu pun dulu bukan main taksub kat Pas, bila tak dapat duit mulalah nak meroyan. tu semua kerana duit la. orang bagi derma nak ringankan beban yatim dan balu, tapi golongan ni akhirnya terbiar. lepas tu tuding jari kat UMNO. Dasar keturunan pembangkang, dari tok nenek moyang sampai cucu cicit semua tak sokong kerajaan. spesis keturunan orang petani ni macam la orang kelantan, depa saja yang baik

Anonymous said...

PADAN MUKA NIZAR PASAI KURANG AJAR SANGAT TAK KENAL ORANG. BM ADA PRIBAHASA YG INDAH CAKAP SIANG PANDANG2 CAKAP MALAM DENGAR2 BUKAN MAIN BELASAH SAJA. INI JENIS MELAYU BIADAP TAK SEDAR DIRI CUBA BUAT FITNAH PADA SULTAN JOHOR. INGATLAH TANPA SULTAN/RAJA MELAYU KUASA MELAYU MELAYSIA AKAN PUDAR.

Anonymous said...

.

kalau organisasi dibebani dose, cara terbaik untuk kurangkan beban dose ialah membanyakkan pala.

...untuk kumpul pala bukan tugas mudah. namun cara termudah ialah cetak BEBANYAK speket pala. kalo kome nak speket pala pangkah aje roket apollo.

PLAIN AND SIMPLE

Anonymous said...

Anonymous said...
.

kalau organisasi dibebani dose, cara terbaik untuk kurangkan beban dose ialah membanyakkan pala.

...untuk kumpul pala bukan tugas mudah. namun cara termudah ialah cetak BEBANYAK speket pala. kalo kome nak speket pala pangkah aje roket apollo.

PLAIN AND SIMPLE

June 19, 2012 6:13 PM

-----------------------------------

Kurang tepat tu...!!!! Untuk mengurangkan dose, atau mencuci dose terus, adalah disarankan berjumpa sama Niki Ajeh. Dosa anda boleh terampun apabila Niki Ajeh selesai berkomunikasi dengan tuhannya....

tobeng said...

Dalam youtube,cikgu non(bekas penyokong tegar pas)ada cerita pasal penyelewengan pas ni.Duit memali habis pas sapu,tak sampai ke tangan balu2 dan anak2 yatim memali.

Bila dia buat repot polis atas penyelewengan yg berlaku pas mengamuk,padahal dia cuma repot individu yg bertanggungjawab pasal pecah amanah.Demi melindungi kesalahan orang dia, pas memecat cikgu non.Ini memang perangai pas suka cover kebejatan ahli dia.

Zul nordin pula bercerita anak ibrahim libya sendiri datang jumpa dia minta bantuan pasal nak sambung belajar sebab takde duit.Seorang balu memali sampai mati lepas lari dr hospital selepas kaki dia kena potong(kencing manis)sebab tak mampu bayar bil hospital.

Mana dia duit tabung memali?Kenapa tak sampai pada waris2 yg berhak?Kenapa dibiarkan waris2 memali ni hidup melarat?Pas bukan nak bantu siap pau lagi duit diorang bila kerajaan pusat bagi pampasan RM20 ribu lebih sorang.Alasannya buat tampung kos duit guaman semua.Dahlah duit derma orang ramai pas sapu,duit yg waris dapat dia pau lagi.

Bagus sungguh pas ni.Ahli sorgalah katakan.Orang bukan pas semua kapir kata amanat hadi.

tobeng said...

Sambung lagi pasal cikgu non ni.Dia ni bekas pejuang mujahidin di afghan sana pasal tu nickname dia CN afghan.Bukan calanng2 orang.Pengikut tegar pas super taksub.Bila hj hadi mengkafirkan orang umno,penganut2 taksub pas menganggap semua orang umno kafir termasuk cikgu non ini.

Cikgu non sampai merancang nak membunuh tun m pasal keyakinan dia umno kafir dan darah orang umno halal.Tapi SB lagi cekap cikgu non kena tangkap dan masuk ISA.

Cikgu non akhirnya diberi hidayah oleh Allah s.n.w selepas PRU 2008 bila pas mula menggadaikan maruah dan prinsip dia pada kafir harbi demi undi dan kuasa.Cikgu non juga insaf selepas melihat apa yg pas lakukan pada waris2 memali dengan menyonglap duit tabung memali macam duit mak bapak diorang.Juga pasal surau wakaf yg pas kedah sanggup gadaikan pada kafir.

Ini dia sendiri cerita dalam youtube.Aku ingat nak cari buku dia Airmata Memali ke tajuk dia yg pas haramkan pasal takut tembelang pecah.Sial pas.

tobeng said...

Sambung lagi pasal cikgu non ni.Dia ni bekas pejuang mujahidin di afghan sana pasal tu nickname dia CN afghan.Bukan calanng2 orang.Pengikut tegar pas super taksub.Bila hj hadi mengkafirkan orang umno,penganut2 taksub pas menganggap semua orang umno kafir termasuk cikgu non ini.

Cikgu non sampai merancang nak membunuh tun m pasal keyakinan dia umno kafir dan darah orang umno halal.Tapi SB lagi cekap cikgu non kena tangkap dan masuk ISA.

Cikgu non akhirnya diberi hidayah oleh Allah s.n.w selepas PRU 2008 bila pas mula menggadaikan maruah dan prinsip dia pada kafir harbi demi undi dan kuasa.Cikgu non juga insaf selepas melihat apa yg pas lakukan pada waris2 memali dengan menyonglap duit tabung memali macam duit mak bapak diorang.Juga pasal surau wakaf yg pas kedah sanggup gadaikan pada kafir.

Ini dia sendiri cerita dalam youtube.Aku ingat nak cari buku dia Airmata Memali ke tajuk dia yg pas haramkan pasal takut tembelang pecah.Sial pas.

Anonymous said...

mat libya tu mati katok bukan mati sahid mati katok tu macam mati 'shit' yang mati shit mati mati kena tipu yang masih idup lagi idup2 aje kena tipu adooii iii bangang tul le orang PAs ni...kah kah kah pada ahlul bangang pas sila komen...sile leee

Anonymous said...

6:41,

kalau tak melarat nanti tak adalah modal untuk tagih simpati...

makanya secara politiknya, kemelaratan adalah alat untuk dapat undi.

Anonymous said...

anon 5:23 PM
Kenapa pertikai Sultan Johor? MACAMANA PULA ANJING KURAP BELAAN DAP YB NIZAR? SIAPA YG SANGGUP GADAI TANAH KERAJAAN NEGERI 99 TAHUN PADA CINA? SIAPA SANGGUP BAGI KONTRAK BERNILAI BERIBU RIBU PADA TAUKEY NYA? SIAPA BAZIRKAN DUIT NEGERI BELI KERETA IMPORT BESERTA NO. PLAT KHAS DAN JUAL BALIK HARGA SECONDHAND DLM MASA SINGKAT? SIAPA YANG AGUNGKAN KOMUNIS? SIAPA YG SANGGUP SEKUTUKAN ALLAH S.W.T DGN MEMEGANG LILIN KEPERCAYAAN AGAMA LAIN DAN TUNDUK PADA MAYAT KAFIR? INIKAH PEMIMPIN YG ISLAMIK?
tolong beri pencerahan pada saya siapa YB Nizar?

Anonymous said...

Orang dah mati..tak yah lah nak dihina2..dah mati...sedekah al-Fatehah jer la...tak payah cakap bukan2..yang dok hina orang mati tu pasti ke matinya dalam keadaan baik...

Anonymous said...

Orang dah mati..tak yah lah nak dihina2..dah mati...sedekah al-Fatehah jer la...tak yah nak cakap bukan2..yang dok hina orang mati tu pasti ke matinya dalam keadaan baik...

Anonymous said...

betul juga tu;

1. nama tohan 'allaih' tapi agama eveangels.

siapa ajar...Dapster

2. nama tohan 'allaih', tapi agama...tersasul sebut partai isler.

siapa ajar...SAMDOL

hmmmmmmm...

Anonymous said...

ostad2 PAS walaupun tk senua tapi majoriti menyesatkan diri sendiri dan pengikut2 dgn secebis ilmu yg Allah beri dek kerana dibuai hal2 duniawi...mereka merasakan dgn ilmu yg mereka ada mereka sentiasa dipihak yg betul walaupun nzata menyongsangkan....namun jika pengikut mempunyai hati dan pemikiran yg terbuka dlm penilaian dan rujukan maka ostad2 ini tk mungliin akan 'lupa diri' dlm menegakkan hukum Allah tanpa memecah-belahkan umat Islam yg mengucap dua kalimah syahadah...wuallahualam.

Bomo Siam said...

Kah kah kah!

Hangpa dengaq la putaq alam politician upahan ni..!

Hg tanya silap org! Ce mai tanya aku! Kita tgk, sapa yg nganga!

Malaikat tanya, Siapa Tuhan Kamu?

Org PAS jawab, ALLAHSWT!

Dia tak tanya dah, Tuhan yg mana satu?

Sebab org PAS jawab melalui amalan, bukan dgn mulut macam org UMNU!

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

ahli pasni banyak yang tak reti agama...
masok ppas kononnya nak tegakkan agama ...tapii dorang bukan reti apa pon....

cuma sakit hati dan dengki melihat kelebihan orang yang muungkin adik beradik ..sedara mara ...kawan kawan yg kebetulan menyokong kerajaan ...aaatau dah tentu parti umno laaa...

dorang ni ramai yg jahil agama...
cuma nampak cantek bils memakai ketayap dan janggut ...biar nampakk cam alim laa...
tapi tak reti apa pon...
yg pompuan pon sama jugak ...
keluarkan hujah yg tak masuk akal dan tak rasional..
maaf cakap laaa....
ade jugak kengkawan aku yg tegar pas ...
tapi ...baca surah yasin pon kelam kabut...
tapi ...
kalau berhujah ....
sapa bole lawan .............

Bomo Siam said...

Malaikat tanya, Tuhan yg mana satu? Islam ka, Kristian ka?

Kah kah kah!

Woi Zul!

Ini cerita Israk Mikraj yg edisi keberapa nih???

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

ni buka tabung baru...bilion bilion. tabung highway. samalah nasib macam tabung yg lalu.

Anonymous said...

semoga amalan kita di terima Allah.. Dan semoga kita dilindungi dari berkata2 perkara yg boleh menghapuskan pahala kebaikan kita..

Anonymous said...

masakan hanya pas saja beramal?

awat Al-jub tak beramal ke?

Assmin tak beramal ke?

Ak 57 tak beramal ke?

ko bio betul musang...

Bomo Siam said...

Hg nak juai keostatan hg pd PAS?

Patut la hg kena tendang!

Hg lobi kat PKR plak, depa pun arif tentang kesesatan!

La ni, hg muhung UMNU plak!

Kuah kuah kuah...!!!

Anonymous said...

kalo satu parti saja dipangkah dapat paler, maknanya pangkah lain-lain parti dapat doser?

kalu cam tu tak payahlah pangkah roket dan parti cap mata, kan? kan?

muahhhahhha!

zat said...

ANON 5:23PM

Sultan ni anak2 dia dok pukul org kat disko polis tak mau pi rampas hp depa plak...

Bomo Siam said...

Aku tak kata UMNU tak beramal. Ostat ZulKulum yg kata.......!

Dia yg bawak cerita kata malaikat tanya, Tuhan Yg Mana?

Ini menunjukkan jawapan yg diberi sebelum itu dtgnya dari mulut, bukan dari amalan!

Anonymous said...

8:29

takkanlah kalau anak samdol pukul orang ko tak semena-mena suruh polis tangkap kot. apa ni.

Bomo Siam said...

Zat!

Bab sultan ni, bukan suma negeri yg terlebih perasan!

Perak, OK...! Kedah, OK! Sngor, OK! Kelantan, lagi le OK!!!

Ce belek2 'untold story' tentang kaum2 nih! Bersepah kat google!!!

Polis plak bukannya pun ikut arahan sultan, tapi bapak pd sultan....UMNU!!!

Ada pahammm...!

Anonymous said...

Macamana kalau nanti ditanya kenapa pilih pemimpin yang penzina dan peliwat. Walaupun DSAI telah didedahkan sebagai seorang peliwat dan penzina oleh Mat Sabu, Karpal Singh dan Taib Azimudin.... kamu tetap juga menyokong dia. Tidak kah kamu masih ingat bahawa DSAI pernah digelarkan sebagai Al Juburi oleh Mat Sabu. Ingat ke tidak ni.... jawap la jgn tak jawab. Nak juga dengar jawapan pejuang Islam kenapa masih sokong peliwat dan penzina sebagai pemimpin walaupun dialah Al Juburi.

Anonymous said...

hahahaha!!!zulkulum konon.... woi bomo hang ena fokus kat dr rosli plak lps ni.. 'kemungkinan' dia ditendang kelur sgt besar.. hang cpt2 pi cari modal nak kutuk dr rosli plak lps ni......

apa malaikat tgk amalan ka?? betoi la tu... tp sebelum tu malaikat akan tanya siapa tuhan kamu... betul la kata tok zul tu..cuma hang nak spin lebih... sebab kamu pas ckp kristian pun guna nama Allah gak..mgkn betul la ckp tok zul tu.. nanti malaikat tanya blk tuhan mana???? nak ckp korang islam takut korang ni kristian plak..maklum la kat dunia pun korang dah sama ngan kristian tu!!!!

Bomo Siam said...

Mintak maap manyak2 la....

Aku cuma hormat pd kepala negara yg mampu jadik IMAM dlm solat dgn rakyat!

Klu setakat jadik kepala keretapi....

Disisi ALLAHSWT, sama saja!

Malah, soalan dari malaikat utk depa2 ni....lebih upgrade dari kita!

Betui tak Jin?

Jadik, nak ikut hukum Tuhan ka, hukum UMNU???

Bomo Siam said...

8:43,

Kuah kuah kuah...!

Soalan berkaitan Anwar tu....soalan yg disediakan olih UMNU!

Agak2 malaikat nak pakai ka?

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

Macam tu la puak2 pas,cakap la gajah rimau ke..mampuih depa tak terima. Nak wat camne nabi nicky dah bubuh racun dlm otak budak2 tin milo . . Dey pakai akai lah skit. Apasai nicky tak bela hassan ali? Sebab si kote bengkok kata hassan ali tu pengacau. Nicky yg dungu pun ikut. . . Bodoh piang

Bomo Siam said...

Sepatutnya, jika jiran, bekerja plak dgn kita, susah! Anak2 teringin nak makan durian, nak beli, duit tak cukup.

Kita yg ada duit ni, tulong la beli. Jgn sekadar 10 kali beli, hanya bagi sekali saja. Tiap2 kali beli, wajib kita bagi sebigik dua kat dia.

Yg pi beli plate no sampai separuh juta tu, apae ke jadah!!!

INI.....FITNAH KA???

Anonymous said...

HADI KENA KUAR FATWA pembetulan (ralat).. SEMULA

BAHWA ...14 org mati tu BUKAN mati syahid...

amik tgjwb yg berat ini wahai hadi...

TAKE RESPONSIBILITY YG HAKIKI INI

Anonymous said...

wei bomo siam.... ko jgn jd mcm meludah kelangit la ngok!!aku memang tak berapa berkenan ngan sultan2 ni..tapi isu ni memang isu bodoh!!nak ckp riak lantak la duit dia...

ko ckp apa??kenapa nak bazirkan duit separuh juta untuk plat keta???

ko ingat sultan tu je ke yg dok bida plat keta ni???ko ada selidik tak?ada tanya tak nik aziz anak beranak..kapal sink anak beranak... hadi awang..dan nizar sendiri.. mereka pernah tak membida plat keta??? tak kira la sikit atau banyak..cuma ada atau tak???

lagi satu ko knp tak perasan dalam isu ni cuma nizar je yg over.. nik aziz atau hadi tak pernah kedepan pun menyokong atau membantah nizar???

ko jgn jd bodoh lebih sgt la wei!!!!

Bomo Siam said...

Korban Memali kerana tentang polis UMNU....para Syuhada!

Insyaalah!!!

Sama macam Mat Indera!!!

Anonymous said...

tobeng....

aku copy paste cita
ko boleh ya..aku harap xda fitnah la..aku assume ko crita benar je

so aku nak akuan ko terlebih dulu bahwa crita ni benar..xda fitnah2 buleh tak??

Bomo Siam said...

Klu betui ada org lain pun bida sama, serta berugama Islam. Depa ni pun tergolonglah dlm 'untold story' tu....!

Kecuali sedekah dari negara or negeri...klu bida guna duit sendiri, semata-mata keduniaan, celakalah org itu!

Kerana duit yg dia kata duit dia tu....amanah Tuhan, hak AllahSWT!!!

Bomo Siam said...

Inilah salah tanggapan pd sesetengah makhluk.....

Duit, harta benda, bini, anak, dia buat milik sendiri.

Sesuka hati belanja, sesuka hati pilih cara didikan, sesuka hati bina rumah lebih tinggi/besar dari rumah jiran!

Malaikat tak pernah buat kerja overtime dlm KUBOQ!!!

Musangka said...

BOMO SIAL ni memang saja nak buat provok kat blog GAP ni..

Entah2 talibarut tegar DAP.. hari2 minum air kencing Lim Kit Siang dan air basuh berak Nicky Aziz.. Tu yang bebal sangat sampai x boleh nak masuk dlm kepala otak si BOMOH SIAL ni..

Kepada BOMOH SIAL, aku suka ko.. sebab ko suka tunjukkan bodoh ko kat orang.. taip je, dah tau dah bodoh punya komen..

Oh BOMOH SIAL... komen la banyak2 sikit.. 1 komen 1 bodoh, kalau 10 komen???

Muahahahahahha!!!!

Bomo Siam said...

UMNU sokong sgt.....

Kununnya duit dia! Dia punya pasai la!

Piiirrraaahhh...!!!

Bercakap macam bumi ni hangpa yg punya!

Musangka said...

Jap jap.. BOMOH SIAL dah tulis 11 komen..

dah 11xbodoh dah ni..

Muahahahahhahah!!

kepada BOMOH SIAM yang SIAL,
Komen la lagi.. seronoknyaa....

Muahahahahahahah!

Musangka said...

------

Muahahahahahahha!

------

Anonymous said...

Klu betui ada org lain pun bida sama, serta berugama Islam. Depa ni pun tergolonglah dlm 'untold story' tu....!

Kecuali sedekah dari negara or negeri...klu bida guna duit sendiri, semata-mata keduniaan, celakalah org itu!

Kerana duit yg dia kata duit dia tu....amanah Tuhan, hak AllahSWT!!!

June 19, 2012 9:16 PM

.................................................................................................................................................

jawapan standard!!!!! apa pulak sedekah dari negeri???? dah tau negeri mundur nak mampus... asyik nak nagih duit rakyat.... kan ke elok guna sedekah tu untuk rakyat tu balik.......apa ke binggainya ko ni... time mereka itu duit negeri..sedekah konon.... ini duit dia sendiri korang kecoh!!tak kira la dia rompak ke apa ke...itu bukan hak kita untuk menilai..we cant judge a book by its cover... sama la mcm yg dok berselindung dibalik perwatakan alim..... semuanya kerana nafsu duniawi gak..... klu nak beramal ka...nak berdakwah pun takkan sampai skrg pun tak leh nak cari peganti untuk jawatan dia tu??? sayang sgt atau tak mampu untuk mewujudkan pengganti...maknanya dia pun tak leh pakai la.........

Anonymous said...

kalau Pok Nik beli nombor plet spesial pon ambo peduli aponyo...janji duit tu ambo buleh raso juga...

muahhahhha!

Anonymous said...

kepada ahli pas...jawabla soklan yg zul nordin tanye..
MANA PEGI DUIT TABUNG MEMALI???

Musangka said...

Orang pas memang biasa standard cikai. Kalau tak, takkan diaorang sanggup baring atas jalan. Haaaa...macam tulah nanti bila mereka kalah pilihanraya nanti. Pendek kata, orang Pas boleh ke meningkatkan ekonomi dan membawa kemajuan kepada orang Melayu????

Orang beri peluang tanya habis2, tak sanggup pulak. Lainlah Anwar bila ceramah, dia kutuk dan fitnah berbakul2

Bomo Siam said...

Klu kita ingat yg kita ni hanya tumpang dunia AllahSWT.....

Jika Tuhan sediakan rezeki yg lebih, jika kita kepala rakyat, bagi kat rakyat!

Biaq kita susah takpa! Asal jgn rakyat susah!

Ini tak, kita dok istana mewah melangit, rakyat bersepah dok PPRT!

Itu pun tak reti ka???

Anonymous said...

Sah pengikut PAS tersesat. Taubatlah hindarilah dari Parti Ajaran Sesat

Musangka said...

tok Moh Sial tak ada customer malam ni??

Muahahahahahah!

Anonymous said...

Bomoh Siam 9;10pm.....

Hang punya intonansi sama mcm abang Mad Sabu yng pi sekolah separuh jalan..'mah...abng masih bau mah punya..'muahahahaha..

Anonymous said...

ko suruh CSL duduk umah PPRT tetapi ko nak tengok pemimpin pembangkang duduk atas bukit cendawan, bior betoi, musang oi!!

muahhhaahhha!

Anonymous said...

Klu betui ada org lain pun bida sama, serta berugama Islam. Depa ni pun tergolonglah dlm 'untold story' tu....!

Kecuali sedekah dari negara or negeri...klu bida guna duit sendiri, semata-mata keduniaan, celakalah org itu!

Kerana duit yg dia kata duit dia tu....amanah Tuhan, hak AllahSWT!!!

June 19, 2012 9:16 PM

...........................................................................................................

nampak tak kebodohan ko???tak nampak lagi???? sapa ckp bumi ni kita yg punya???semua ni hak Allah..... maksud aku duit dia memang hak dia...dia nak bakar pun kita peduli apa??harta org lain pehal plak kita yg nak sibuk?klu dia ada curi duit ko atau anak yatim..haa boleh la kita pakat kutuk dia..klu ada bukti la... ni suka2 ckp dia bazir pasal apa??? KALAU CINA YG BIDA BANYAK TU ADA TAK TWEET MCM TU???

Bomo Siam said...

Tabung mangsa Memali adalah pembelaan sementara untuk mangsa. Ia bukan skim insuran untuk pembelaan sepanjang hayat. Sampai ke satu peringkat di mana anak-anak yatim mangsa Memali kesemuanya sudah akil baligh dan para balu mangsa Memali pun sudah mempunyai anak-anak yang boleh berdikari, di samping ada yang mempunyai suami baru; maka Ustaz Fadzil Noor mengumumkan ketidakperluan mewujudkan tabung tersebut.

Dakwaan berlaku penyelewengan tabung Memali pernah dibuat sewaktu Ustaz Fadzil Noor masih ada. Laporan polis dibuat. Siasatan dibuat oleh unit yang paling professional dikatakan dari Bukit Aman. Pihak yang dituduh berjaya mengemukakan catatan akaun yang sempurna tanpa sepicing pun penyelewengan.

Soalan cepu emas yang mesti dijawab oleh semua; Adakah pihak polis dari kerajaan BN akan membiarkan begitu sahaja penyelewengan jika ada (terutamanya kewangan) dalam PAS tanpa diambil tindakan atau pendakwaan? Jika polis Malaysia buat begitu ia termasuk dalam lapan benda ajaib di dunia.

Cukuplah itu sebagai jawapan kepada pihak BN yang membuat fitnah kononnya terdapat penyelewengan dalam tabung Memali. Walaupun jawapan yang terperinci ada tapi ia tidak semesti perlu didedahkan.

Macam seseorang dituduh tidak bersunat. Bukti yang nyata untuk menolak fitnah itu ialah dengan menyelak kain biar semua orang tengok. Tapi orang yang cerdik tidak perlu buat sampai ke situ.

Anonymous said...

tabung entah ke mana, alih-alih tin Dumex kosong bersepah-sepah kat bukit cendawan!!!

oi!! sapa punya tin dumex ini hah???

kah kah kah

Musangka said...

kepada BOMOH SIAL yang kaya raya.. dapat projek buat asrama tu, bgla modal pada orang2 miskin yang duduk rumah PPRT tu.. sedekah amal jariah.. xdepun bg orang miskin tinggal kat rumah hang..

diri sendiri lemau nak cakap orang..

Muahahahahahaha!!

Anonymous said...

kah kah kah

benda masuk poket rakyat pembangkang kecek jangan beli

kah kah kah

benda yang tak masuk poket rakyat pembangkang suruh beli

kah kah kah

memang songsang bro.

kah kah kah

derma sepatutnya masuk poket penerima

kah kah kah

ini tidak...masuk kocek sendiri

kah kah kah

hmmmm meme songsang

kah kah kah

Anonymous said...

anak yatim adalah anak tiada penjaga asal.

pak tin adalah tukang simpan koleksi derma.

justeru wang derma patut sampai pada anak yatim tetapi bukan pada pak tin, musang oi!!!

muahhhahha!

matt said...

Apa la bomo siam ni.. keje dia nk bertaki dgn orang je.. begitula ahli pas.. dia ingat pas tu tkde cacat dan salah silap..

Hoi bomo, pas tu parti la bukan agama.. pas la parti org islam yg paling cokia.. pasal pas tu barua benggali lumpuh.. apa punya koman spana..

Anonymous said...

Masih ada orang yang mempercayai cakap-cakap siZul Pelaq tu.Pi tanya siapa yang mengosongkan duit tabung PAS Kaw.Bandar Tun Rzak.Cikgu Non Bukan calang-calang orang biasa berjihad diAsia selatan.Tetapi melupakan tanggung jawab sebagai bapa kepada putra dan puterinya,sehingga tercari-cari wali untuk menikahkan putrinya. Orang macam ni boleh pakai ke.Kerana tak dapat jawatan dan terasa dipinggir terus mengamok dan membakar rumah tangga PAS.Insyallah yang Benar tetap benar.Biasale orang yang terlalu taksub kepada sesuatu ianya akan terbabas.

Anonymous said...

Bomoh Siam..9;10..

Hanya pengikut PAS PIS PUS di jamin masuk syurga dengan syarat pangkah parti bulan...kitab haramkah ,surah n.ajis..ayat keberapa dah lupa muahahahaha...

Untuk Allahyarham IBrahim Libya dan polis yng terkorban beragama islam saya hadiahkn, Al Fatehah .Sama ada tuan mati syahid atau sebaliknya tunggulah pada hari pembalasan .Buat Ibrahim Libya seandainya tuan masih bernyawa kami ingin berkongsi masa,
FATWA yng menjadikan tuan terkorban telah di BATALKAN oleh Tuan Guru pd tahun 2008.Duit kutipan tabung Memali tidak dapat di serahkn kepada anak tuan krn di songlap oleh pak2 lebai yng terperasan akan ke syurga kerana mengundi PAS.

Anonymous said...

kepala butuh punya debat!!!!!!!!!! 2 lawan satu!!! tu la pasal sapa suruh masuk perangkap sinar harian cibai ni!!!!! padan muka ko pudin...... moderator bukan tanya soalan tapi bertindak jd agen PAS... khaaaiiiikkkkkk ptuihhhhhhh!!! anjing!!! gampang!!!!

Anonymous said...

senario 1

dulu kena kenciang--janji ditabur, tong kosong berterabur

senario 2

dah besopun kena kenciang juga--pala ditabur, teokrasi berterabur.

bilalah koreng nak sedo agaknye ye

Anonymous said...

Bagus Bomo Siam banyak komen kat Blog ni, kesimpulan nya PAS memang sial, babi & bodoh. Terima kasih Bomo Sial, sorry Siam.

BOMO THAILAND said...

KAH KAH KAH..

AMALAN APA BOMO SIAM OOOOI? AMALAN YANG DISERTAI OLEH NAFSU UJUB DAN NAFSI RIAK? BOLEH JAWAB KE TU? ENTAH2 YANG NAMPAK SEKADAR SECEBIS AMALAN KAIN BURUK!

AGREE?

Anonymous said...

korang nak masuk pas ke''

pas bunuh pas ooo bila terdesak


korang.parti islee xleh la buat lagu ni...

Anonymous said...

MEMALI.

Tabung Memali licin.
Isteri menjadi janda.
Anak menjadi yatim.
Mati kerana perjuangan PAS yg penuh dgn kepalsuan.

Allahuakbar. Hadi awang yg mencipta amanat haji hadi. Hadi awang jugak lah yg memadamkannya.

Kerana apa?
Kerana mahukan keredhaan kafir harbi DAP.

Tukang Komen said...

PERSOALAN KEMANA PERGINYA DUIT TABUNG MEMALI DITIMBULKAN OLEH ORANG PAS SENDIRI! SUDAH TENTU MEREKA LEBIH TAU ADA YANG TIDAK KENA. SEHINGGA ADA YG MENULIS BUKU TENTANGNYA. SIASATAN POLIS KEATAS AKAUN DIKATAKAN TERATUR DAN BEBAS DARI PENYELEWENGAN. MUNGKIN BENAR. TAPI KENAPA DUIT TAK SAMPAI. YG DIKUTIP BANYAK YG DIBERIKAN TAK SETIMPAL MANAPUN. PEMIMPIN PAS HARI INI WAJAR MEMBERI MAKLUM BUKAN SEKADAR BERGANTUNG PADA HASIL SIASATAN POLIS.

Anonymous said...

bomo siam hanya mau pemimpin yang boleh jadi imam. fitrah manusia ni bukan semua ilmu dia boleh kuasai. seorang pelukis tak mungkin pandai ilmu sains. seorang pembahath mungkin tak boleh buat kerja. seorang jurutera mungkin tak pandai jadi peguam. seorang imam juga mungkin tak pandai memerintah. walau apa pun jangan berbangga jika kita ada ilmu agama. setiap ilmu akan hilang jika kita takbur. lagi satu semua ilmu milik Allah. Allah kurniakan ilmu itu pada manusia tidak kira keturunan atau agama. siapa yang mencipta kenderaan udara hingga kita cepat dan mudah nak pergi Mekah? maksudnya kita hidup dalam pemuafakatan ilmu supaya kita mudah dalam segala hal. bomo siam yang taksub ni hanya harap orang pas saja yang sediakan kapal terbang untuk dia pergi sana sini kerana kalau orang lain cipta namanya haram. atau jika DAP yang buat ok la kut.

Anonymous said...

derma dipungut di serata dunia tetapi akaun yang ditunjukkan adalah akaun di kawasan pendang...meme lah akaun tersusun!!!!!

...tapi, bagaimana akaun di padang besau, kota kinabalu, kucing, tokyo, london, afghanistan, Iran, iraq, libya, rusia dllllllll?????

Anonymous said...

sebelum buat amal belajar dulu langkah dan peraturannya

sebelum kutip derma belajar dulu kira-kira masuk dan keluar

sebelum menerima wang untuk pihak ketiga pastikan ada integriti, telus dan tulus.

IKHLAS

Anonymous said...

Bomoh Siam kena faham..mereka yg kutuk dan anti PAS nilah sebenarnya yg sesat,tapi tuduh TG Nik Aziz pulak yg menyesatkan.Diorang ni cukup bijak memutarbelitkan kenyataan.Ilmu takda cuma nak tunjuk langsi aje.Isi komen mereka pun dah menunjukkan komen org tak beriman.Tak membina langsung.

Anonymous said...

Walaubagaimanapun blog ini telah dapat memaparkan kedaifan iman dan kebongkakkan pencacai-pencacai UMNO/BN kepada agama,bangsa dan negara.SYABAS GAP.

Anonymous said...

anon 20jun 8:59 am

hang masuk blog gap je ke? tak masuk blog lain? tak omen kat blog lain? nampak sangat hang munafik. komen org munafik boleh caya ke? iman orang munafik kat mana bro? kalau beriman sangat, ingat lagi agree to disagree? ramai pengkomen kat sini pun sokong pas jugak dulu bro..ingat tu..

Anonymous said...

kalau wang pihak ketiga dipegang tanpa amanah macam mana nak pegang khazanah rakyat yang berjumlah bilion-bilion?

logik jugak tu...

Anonymous said...

PAS da rosak skrg ni. Sori la PAS. Kali ni kau x akan dpt undi aku. Bukan sbb BN bagus ke. Tapi sbb PAS x jd baik dari BN.

Anonymous said...

Bomo siam... Da makan blum?
Muahahahaha...!

tobeng said...

June 19, 2012 9:16 PM,

Copy aje.Cerita ni drp ceramah cikgu non sendiri.Cuba cari kat youtube,kendian ada tambahan dr cerita zul nordin.

Pas mana boleh kena tegur walaupun dia buat salah,pecah amanah,rasuah,berzina dll.Kes riak,ego,holier than thou.Timbalan presiden kena tangkap khalwat pun diorang buat2 buta padahal betul2 terjadi.

Kalau mat sabu yg ditangkap khalwat dengan bini orang pun diorang angkat jadi timbalan presiden dan mungkin presiden sikit masa lagi,jadi tak hairanlah diorang boleh angkat peliwat,kaki tibai jantan betina jadi pm.

Malulah pas pakai nama Islam tapi tak faham Islam,kaki pecah-belah umat.

Anonymous said...

aku nk mu kecek molek deh,mu ingat semo org kelate pnyokong PAS ko? mu ingat mak bapak mu ketrunan baik ko babi???

tokawe

Anonymous said...

musangka bkn musangking kan...hadooiii...cara ko berhujah dgn bomo sian nmpk bodoh nya hang...ko tuduh org minum air kencing dan air basuh berak nik aziz tu ko ingat betul ke..sah lah ko ni dah tempah saham msk neraka jahanam...semoga ko bertaubat sblom terlambat

Anonymous said...

ko mmg xprnh undi pas pun..ko undi chua soi lek jah..jgn tipu lah..Allah tahu bah..