Friday, June 15, 2012

SPESIS NIZAR TOKAK DIJUMPAI DALAM TWITTER.



93 comments:

Media Shah Alam said...

http://mediashahalam.blogspot.com/2012/06/statement-from-maira-nazarbayeva.html

Anonymous said...

Satu ekor lagi DERHAKA kepada Sultan...Kalau da suka sangat dengan undang-undang Kat England dan suka dengan Queen berambus pergi tinggal kat England mohon jadi warganegara British. Malaysia pun kian sesak dengan jenis manusia derhaka. Pihak PDRM kena ambil tindakan kat penulis Twitter tersebut.Jangan samakan Queen dengan Raja Melayu.Rakyat jenis BENGOOONG...! Oleh Mat Bond

Anonymous said...

Inilah orang melayu yang akan menghancurkan melayu. Lebih baik diam daripada bercakap menunjukkan lagi kebodohan. Betul apa yang 6:43AM kata. Tak layak jadi rakyat Malaysia.

Anonymous said...

INI ENIS ANAK MELAYU SIAL HASIL PERSEUBUHAN MAK DAP BAPAK PAS DAN PKR!!

Anonymous said...

Ada lagi spesis babi dalam Malaysia yang tidak faham bahasa.
Babi kalau dah menyodol,apa saja yang ada dekat mulutnya ditelan saja.
Ini lah manusia spesis babi menyondol yang telan apa saja dibuat oleh si gedembai Nizar lilin.
Nak samakan kita dgn Britain.
Apa ke jadah la kau ni.
Queen tu KAFIR.
Raja kita ISLAM.
Beza KAFIR dgn ISLAM,Masya Allah. Tuhan sj yang tahu.
Baeang kali kau ni pun sama keturunan Queen dan Nizar.
Na'uzubilla Himinzalik.

KarnoJohor said...

HAZIQ ABD AZIZ
YOU'VE MADE A MISTAKE YOUNG MAN. NIAT JAHAT, DAN MUNGKIN MEMANG DAH JAHAT.
DYMM SULTAN IS INDEED A RICH MAN. KERABAT DIRAJA JOHOR BANYAK HARTA MAMANG DARI DULU LAGI. HAZIQ PATUT BUAT SEARCH SEBELUM CAKAP BUKAN BUKAN. BUKAN KAH HALF MIL TO MASUK COFFER KERAJAAN SEMULA, DAN DI KITAR UNTUK PUBLIC INTEREST. KERABAT JUA PUNYAI YAYASAN KEBAJIKAN YANG RAMAI TAK TAHU.
HAZIQ TAK CAKAP PERKARA YANG BAIK, DAN SEBALIK NYA PERLI DGN BANDINGAN QUEEN.
TAK RELEVAN LANGSUNG.
HAZIQ INGAT DIA CERDIK. NO NO YOUNG MAN.
LOOK AT YOURSELF.
KITA WAJAR NILAI DIRI SENDIRI SEBELUM MENGHEMBUR KATA KATA JAHAT. HAZIQ MUNGKIN SANGKA DIA PERFECT DAN BAIK. MUNGKIN.....
LEBIH ELOK KITA BERDIAM DARI BERKATA SESUATU YANG KIA TAK TAHU.
SAYA PERNAH BERKERJA DENGAN KERABAT JOHOR DAN YANG SAYA TAHU MEREKA MEMANG GENEROUS.
PLEASE, NILAILAH DIRI SENDIRI AZIQ, AND JANGANLAH BERBURUK SANGKA.
MUNGKIN AYAHMU GAGAL MENGAJARMU SUPAYA BERAKHLAK BAIK....

Anonymous said...

BUDAK INI SEDANG DI CARI OLIH ANWAR BIN IBRAHIM
UNTUK SIASATAN LANJUT.

Anonymous said...

Mulut NIZAR penuh tokak. Padan lah bau busuk sampai
KA Johor.
Selepas hilang jawatan MB dia jadi macam orang GILA.
Sila datang Johor, nanti bolih singgah di Tampoi.

nabi ajees said...

Kalu dah bangang pasal sejarah, meroyan tak tentu pasal lah puak2 UMNO nih. Cuba baca betul2 buku sejarah sekolah menengah tu... cuba fikir apa pasal kesultanan melayu dulu cenderung untuk mendapatkan pertolongan dan suaka dari pihak penjajah ketika itu?

dan yang paling penting, terima kasih kpd TDM yg menghadkan kuasa sultan2 melayu nih supaya tak perasan 'above the law'! kalu tak, ramai lah mangsa sultan johor yg pekena kayu golf, dibuli kat istana dan pekena penampar sesuka hati!

bagi aku, lebih baik derhaka kepada sultan drpd org tua (ibu) atau kepada tuhan.

dlm Islam, kita hanya disarankan MENTAATI pemerintah (ternasuk raja atau mana2 pemimpin) tetapi tidak DIPERINCIKAN dosanya seperti mendeharka kpd tuhan dan org tua.

peradaban istana pun sudah mengalahkan peradaban solat2 yang wajib. oleh itu org2 melayu sekelian, zaman ketuanan bomoh2 dan semangat2 halus harus dikikis drp menjadi pegangan hidup. jgn hanya tahu berkata2 tentang agama kalau hakikatnya setiap malam bersepah2 di pusat2 karaoke dan kelab2 mlm.

BTW, wellcome to keningau, Najib. tlg bawa penyokong2 anda termasuk KM Sabah tu. Jgn lupa, program mencari ruang2 tanah yg kosong untuk penanaman kelapa sawit. ikutlah cari IOI yg dipelopori oleh B.A.B.I. Lihatlah bekas kilang AOKAM PERDANA (kini JAVA) hasil nukilan B.A.B.I tersebut. jgn khuatir, kami pasti akan mengecewakan UMNO nanti...

Anonymous said...

Kalau Queen Elizabeth dipersoalkan mungkin kerana dia menggunakan duit rakyat. Sultan Johor guna duit sendiri itulah bezanya...

Anonymous said...

Ni spesis yang bangang. Dia orang tak tau ke yang Tuanku Sultan2 punya duit dikapur oleh si mamat dua alam ni. Tanyalah Dr M, benda ni berlaku tahun 95-96 dulu (mungkin kesilapan beliau juga psl berikan urusan ni kat mamat tu) dan duit ni dipulangkn selepas moratorium 50 tahun untuk penubuhan Bank Dunia. Banyak tu.. Ratusan bilion tu. Nak tau, studilah komiti 300, kekayaan Raja2 Melayu dan bagaimana harta2 ni dipinjam selepas ww2 sbg koleteral penerbitan matawang usd. Kalau ada brani, tanyalah mamat dua alam tu nama seseorang singkatannya 'M.S bin D'. Mesti terkejut beruk. Sebenarnya Sultan2 kita ni kaya raya. Psl tu, Raja2 Melayu tak kan redha mamat ni jadi PM, sbb tu juga dia beria2 nak jd Presiden pertama republik m'sia..

Akmal said...

Ini budak, tak ada pasal pegi cari pasal...

Anonymous said...

nabi ajees tu meroyan ke? Bila masa ada orang cakap sembah sultan lebih dari Allah & ibu bapa. Rakyat hanya hormat dan sayang pada raja. Mana ada yg guling2 atas jalan sbb nak sembah raja? Kalau nak spin pon biar le betol sikit. Lagi pon raja2 ni tak kacau orang, so yg korang bengang sangat dgn raja nape? Yg org pas dok sembang nik ajis tu tak salah ke, siap gambar letak merata dlm rumah, dalam loker, dalam kereta, dlm walet. Itu tak sembah ke namanya? Aku rasa tak da sapa2 pon rakyat malaysia/melayu yg gantung gambar sultan dalam rumah, apa tah lagi dlm loker. Tapi org pas ramai yg dok sembah & puja gambar nik ajis. So sapa yg sesat sebenarnya?

Anonymous said...

anwar yg hilang berbilion tu masa TPM xpula mangkuk ni bising...

Anonymous said...

sembang=sembah

Anonymous said...

kau cari pasal ye haziq??aku cari kau!!

Anonymous said...

Anwar yang boros melanggan pelacur lelaki dan perempuan Nizar tak bising pula (khabarnya sekali service hingga RM3,000), malah diangkat tinggi-tinggi hingga ke angkasa sebagai pemimpin agung PR...

Anonymous said...

asslamualaikum......
kepada sapa2 yg kenal budak haziq abd aziz ni....bg tau alamat/tpt kerja...mohon d panjangkn k seluruh negeri....kita bgi pihak prsilatan melayu negeri2 semanjung tanah melayu...ingin mmberi sepatah dua kata kpd beliau...klau tk puas hati dgn semua sultan2 di tanah melayu...sila brdepan dgn kita...assalamualaikum....



takbirrr....

Anonymous said...

HAZIQ NI NAMPAK NAMPAK MACAM PONDAN JE.
TENGAH MELOBI BANG NWAR KE.......

Anonymous said...

.

MURAI MAYA JUGA PERLU ADA ETIKA

Profesional dari sudut kerjaya tidak otomatik jadi politikus BERWIBAWA.

Tak guna belajar sepanjang hayat kalau tak belajar dari kesilapan

APABILA individu tidak belajar dari kesilapan, media baru akan beri laluan buat individu berkenaan tonjol kebebalan sendiri.

Adalah sayang seribu kali sayang 'dek kerana pulut santan binasa...'

PEMERHATI POLITIK KONTEMPORARI

Anonymous said...

Inilah hasil jahanam akibat keterbukaan tahap haram jadah di zaman Pak Lah dan kelembikkan tahap bapuk tua masa Hisham Si Obor-Obor jadi Menteri Amaran, tunggang langgang Malaysia ni, kepada Perdana Menteri, sekarang ni dah banyak sangat kejadian yang mencabar kesabaran golongan majoriti yang selama ini berdiam diri dengan harapan pihak berkuasa mengambil tindakan bagi menyelesaikan masalah ini, apakah Perdana Menteri nak lihat golongan majoriti senyap ini bertindak balas hingga mencetuskan pergolakkan yang besar baru hendak ambil tindakan? Terus terang saya katakan bahawa ramai yang sangat marah, geram yang sangat membuak-buak yang menunggu masa untuk 'meletup' saja sebagai tindak balas perbuatan kurang ajar dan melampau golongan perosak itu. Sekiranya ini terjadi, imej kerajaan akan menjadi buruk dan Barisan Nasional akan dipandang rendah dan dituduh kejam dan zalim oleh pihak luar yang selama ini menunggu masa untuk mengambil kesempatan.

Kepada Perdana Menteri, sila ambil tindakan tegas untuk mengelakkan golongan majoriti senyap bertindak balas jika tiada sebarang tindakan untuk mengatasi masalah ini diambil.

Kepada Hisham Si Obor-Obor, lebih baik ko berambus keluar dari Kementerian Dalam Negeri, ko adalah perosak negara, ko lembik nak mampus hingga maruah negara dipijak-pijak dan dikencing berak pun ko boleh buat bodoh saja, ko memang bangang dan ramai orang sangat meluat dengan ko, ko boleh menjadi liabiliti yang teruk kepada Barisan Nasional selagi ko jadi Menteri Amaran di Kementerian Dalam Negeri. Ko boleh pergi jahaman, ko boleh blah!

Anonymous said...

Mereng Bukan Tengah

tentu ada yang tak senter kalau sebuah kolek yang didakwa disertai oleh begitu banyak golongan cerdik akal tetapi kebanyakan tindakan yang diambil bersifat bingai akal

makanya, sayang seribu kali sayang apabila parti yang disandarkan harapan JAGA NAMA BAIK agama, bukan saja nampak hilang arah, hilang kawalan oratori tetapi hilang otoriti ke atas mulut ahli?

ATAS PAGAR

Anonymous said...

Adakah dia lupa tentang adab Melayu? Atau sememangnya dia seorang yang jahil dan cetek dan akalnya?

“Janganlah cuba berlagak pandai jika tidak berilmu dan janganlah mengeluarkan kenyataan sesuka hati jika tidak tahu perkara yang sebenar. Bukankah berdiam itu lebih baik daripada berkata yang tidak baik'

Kata2 yang di ucapkan Sultan NIE sesuai dengan mamat yang DERHAKA macam budak keldai nie.Kata orang cakap siang pandang2 dan cakap malam dengar2...itu pun dia tak tahu..KATA2 dia tu adalah PENGHINAAN terhadap Duli2 Sultan d MALAYSIA nie..wajar ditangani oleh PDRM.

Anonymous said...

hmmm...nampaknya masih ramai yang belum sedar tentang akta keterangan yang dipinda baru2 ini ye? komen ikut sedap hati je di ruang siber..mamat ni memang cari penyakit nampaknya..

mungkin akan ada yg kata ini kebebasan bersuara atau kebebasan media..tapi mengapa ramai yang mengamalkan kebebasan berpilih atau double standard?

Anonymous said...

INILAH MELAYU TAK SEDAR DIRI. KEKUATAN MELAYU BERGANTUNG BANYAK PADA RAJA YANG DI HORMATI. BILA RAJA MELAYU MULA TAK DIHORMATI MAKA MULALAH KAUM BUKAN MELAYU BERSIKAP KURANG AJAR DENGAN RAJA SETERUSNYA KAUM MELAYU SENDIRI. MAMAT NI DAH BERBAKAT JADI BARUA KAUM LAIN UNTUK MENDERHAKA RAJA. PATUT DIKENAKAN TINDAKAN YANG SEWAJARNYA SEBAGAI CONTOH. RAJA JOHOR BELI PLAT GUNA DUIT DIA SENDIRI DAN AKHIRNYA DUIT TU PERGI KEPADA KERAJAAN DAN RAKYAT JUGA. MAMAT INI CACAT OTAK TAK LEH BERFIKIR. MAMAT INI BAKAL PEROSAK MELAYU. CELAKA/BABI LU

Servant of God said...

Haziq Abdul Aziz,

Kenapa kamu tutup mata kepada penyundalan yang dilakukan Nizar?

Kamu memang saja nak naikkan darah kami ke?

Jangan cari nahas, wahai budak. Kau belum tahu langit tu tinggi mana.

Anonymous said...

Sudah tiba masanya Duli SULTAN menarik balik gelaran dan pangkat2 yang dianugerahkan kepada MUSIBAT2 dan PENDERHAKA Kepada BAGINDA2 yang melanggar adat dan budaya nie.

usin said...

hoi haziq, ko no paham isu ke tidak? ko sebijik sebutuh dgn nizar jugak. main balun ikut perut. isunya ialah bidaan plet www1. sesiapapun layak utk membida no tersebut. rakyat biasa ke, rakyat luar biasa ke, sultan ke semua layak. sapa yg terbaik dia akan menang. dalam hal ini sultan johor menang bidaan dan duit yg digunakan adalah kepunyaan sendiri, bukan dari elaun. elaunpun sekupang dia tak pernah guna. (ko berani lawan statement ni?. duit bidaan ni pulak akan masuk jadi hasil kerajaan dan akan sampai kepada rakyat. isunya kenapa nizar meracau seolah2 sultan gunakan duit rakyat utk membina no. www1. macam ko la, kalau ko nak masuk jamban awam, ko kena bayar. ada org nk komplen ke kenapa ko tak berak kat rumah je dpd membazir bayar duit jamban awam? aku tak tau la ko ni spesis jenis melayu apa. perangai huduh ko ni akan meruntuhkan 'tiang seri' rumah ko dan bila ko mati nanti, anak cucu ko akan kencing atas kubur ko. tak jaga bangsa dan akhirnya mengorbankan agama.

Anonymous said...

Setahu aku la..queen elizebeth di bayar gaji oleh kerajaan british dan dmasa dia belanja boros, dia mintak lagi peruntukkan dgn kerajaan british. So beza dgn sultan johor, kerabat dan sultan memang hartawan. Walaupun ada kerajaan johor memperuntukkan kepada baginda, tapi baginda tak usik pun sesen.

Jadi kepada yg bangang kat luar sana, kau beli keter kan, sudah tentu kau nak nombor sedap..jadi duit yg kau bayar tu bukan ke pergi masuk dlm poket kerajaan?

Jadi kepada yg bangang yg memang dah bangang, kau boleh la liwat si nizar derhaka tu..liwat ye sampai terkeluar taik hijau...

Anonymous said...

patutlah si haziq ni perangai mcam sial dia ni presiden Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independen (KAMI) nah ni link fb dia http://www.facebook.com/haziq.abdulaziz?ref=ts

Anonymous said...

membida no plat bukan pembaziran, sbb duit tu akan pergi ke govmnt. Dgn duit tu, govment boleh buat mcm2. Pembidaan no plat itu seolah2 memberi sumbangan duit kpd govmnt. Adakah membayar cukai2 juga boleh dianggap 1 pembaziran? kalu nk ckp duit tu baik bg kpd rakyat miskin, korang tahu ke brapa byk sultan dah derma? org yg berckp tu belum tentu derma apa2 kt org miskin. CKP JE LEBIH!!

Anonymous said...

Nasib ank cucu dia
Dia semdiri pon tak tau...

Elok nnt jadi mcm singapore...
Sampaikan nak cari kedai makan melayu pon susah...

Sebabnya ...apa..???!!!!

Lu pikir laa sendiri..!!!

Anonymous said...

Silapsilap tak lama lagi nurul izah yg jadi janda...

Anonymous said...

BAWA-BAWA LAH MENGUCAP WAHAI SULTAN...ENGKO PAYUNG RAKYAT ATAU RAKYAT YANG PAYUNG ENGKO...ORANG TAK KATA PUN ENGKO BODOH..ENGKO BANGGANG..ENGKO SIAL...TAPI ORANG HANYA UCAPKAN BETAPA INDAHNYA KALAU DUIT RM520 RIBU DIGUNAKAN UNTUK RAKYAT YANG TERLALU MEMERLUKAN...TAK KIRA SAPE YANG PUNYA DUIT ITU...PEMBESAR KAH?? PENIAGA KAH??? SULTAN KAH???? SETAN KAH???? TAPI HAL INI TERKENA PADA ENGKO...ENGKO MELENTING MACAM ORANG HILANG AKAL...MURKA ENGKO HANYA DIPANDANG SINIS OLEH RAKYAT...KOSMO PUN PERLI TERUS TERANG ENGKO...TAK PULA ENGKO MARAH..
SBB ITU AKU SURUH ENGKO MENGUCAP BANYAK2...INGAT MATI SKIT....

Anonymous said...

puak2 umno ni kalau sultan kata jangan sembah selain sultan...puak2 ni mencanak patuh...

pengikut paling bangsat!!!!

Anonymous said...

Lebih BODOH dari baghal dia ni. Baginda Sultan Johor tidak minta pun Nizar minta maaf. Nizar sendiri yang mengeluarkan kenyataan mahu 'meminta maaf dari baginda.

Titah baginda: 'Jika dia mahu minta maaf, mohonlah maaf kepada seluruh rakyat Johor, bukan dengan banginda seorang'. Statement paling mudah macam ini pun tidak boleh faham ke?

Biasanya orang bodoh macam ini yang suka menegur kudis dikaki orang lain sedangkan tokak dikaki sendiri buat2 tak nampak.

Dasar manusia bodoh. Macam Nizar juga.

mtk

Anonymous said...

Lebih BODOH dari baghal dia ni. Baginda Sultan Johor tidak minta pun Nizar minta maaf. Nizar sendiri yang mengeluarkan kenyataan mahu 'meminta maaf dari baginda.

Titah baginda: 'Jika dia mahu minta maaf, mohonlah maaf kepada seluruh rakyat Johor, bukan dengan banginda seorang'. Statement paling mudah macam ini pun tidak boleh faham ke?

Biasanya orang bodoh macam ini yang suka menegur kudis dikaki orang lain sedangkan tokak dikaki sendiri buat2 tak nampak.

Dasar manusia bodoh. Macam Nizar juga.

mtk

Anonymous said...

Bongok...pegi tukar warganegara la weiiiii!!!

Anonymous said...

nizar tegur rakyat johor ke????
rakyat johor ke yang beli plat www1 tu????

takyah lah ko ikut sekali banggang...biarlah dia sekoq yang banggang!!!!

Anonymous said...

aku anak malaysia tulen...bukan macam sultan tu....datang dari kepulauan batak ratusan tahun dahulu..pernah jadi lanun..terus jadi sultan...kaum yang terkenal dgn maki hamun..bunuh membunuh..panapar mainan puak2 ini..sampai sekarang perangai tak berubah...ada skit2 tu diwarisi puak2 umno bangsat ni...sbb tu ceramah orang dibaling batu dan telur...

mengucap lah banyak2...

wak ngah said...

budak ni nak menghasut supaya lebih ramai yg bangkit lawan intitusi kesultanan n raja2 yg memayungi rakyat malaysia..
pehak berkuasa jangan lepaskan budak sial ni..nanti jadi virus menjankiti ramai orang..
nanti makin ramai yg biadap n kurang ajar...
jika dia menghina raja2 n sultan2 bermakna dia menghina rakyat malaysia keseluruhannya..

Servant of God said...

Anonymous said...

BAWA-BAWA LAH MENGUCAP WAHAI SULTAN...ENGKO PAYUNG RAKYAT ATAU RAKYAT YANG PAYUNG ENGKO...ORANG TAK KATA PUN ENGKO BODOH..ENGKO BANGGANG..ENGKO SIAL...TAPI ORANG HANYA UCAPKAN BETAPA INDAHNYA KALAU DUIT RM520 RIBU DIGUNAKAN UNTUK RAKYAT YANG TERLALU MEMERLUKAN...TAK KIRA SAPE YANG PUNYA DUIT ITU...PEMBESAR KAH?? PENIAGA KAH??? SULTAN KAH???? SETAN KAH???? TAPI HAL INI TERKENA PADA ENGKO...ENGKO MELENTING MACAM ORANG HILANG AKAL...MURKA ENGKO HANYA DIPANDANG SINIS OLEH RAKYAT...KOSMO PUN PERLI TERUS TERANG ENGKO...TAK PULA ENGKO MARAH..
SBB ITU AKU SURUH ENGKO MENGUCAP BANYAK2...INGAT MATI SKIT....

June 15, 2012 10:37 AM

--------------------------

Yang kerajaan kalid ibrahim buat majlis keramaian beratus ribu tuh, ada kamu tego?

Kenapa tak tego? Kan lagi baik bagi kat rakyat individu satu persatu?

Kau suruh orang ngucap, ko tu banyak sangat ngucap tak?

wak ngah said...

jika pehak berkuasa tiada tindakan keras bermakna akan memberi isyarat yg salah kepada orang ramai..
dan makin ramai yg akan ambil kesempatan untuk terus menghuru harakan negara

Servant of God said...

Anonymous said...

aku anak malaysia tulen...bukan macam sultan tu....datang dari kepulauan batak ratusan tahun dahulu..pernah jadi lanun..terus jadi sultan...kaum yang terkenal dgn maki hamun..bunuh membunuh..panapar mainan puak2 ini..sampai sekarang perangai tak berubah...ada skit2 tu diwarisi puak2 umno bangsat ni...sbb tu ceramah orang dibaling batu dan telur...

mengucap lah banyak2...

June 15, 2012 11:07 AM

--------------------------

Ooo.. anak Malaysia tulen ek? Macam anak Hanah Yeoh ek?

Kenapa pencacai2 PR bingai sangat haa? Mengaku diri baik, terpelajar, tapi lepas tuh tabur fitnah tak pernah nak tunjuk bukti.

Kalau tunjuk bukti pun, nyata sungguh penipu. Macam Tian Chua laa..

Konon suruh orang ngucap.. dasar sial.

Anonymous said...

Puak pencacai pakatan memang bangsat dan tali barut yahudi yang sengaja nak menghina umat melayu, kamu semua adalah barua yahudi dan pukimak2 pengkianat negara ni, ataupun sikitol zaman moden bagi pemerintahan melayu, kamu tidak sedar diri dan lupa diri dari mana asal kamu semua , mak bapak kamu tidak mengajar bagaimana untuk mengsyukuri kenikmatan sebab itu dalam hati kamu semua penuh dengan tahi iblis, Raja moden adalah raja yang tidak diminta disembah, tetapi beliau adalah lambang kewujudan kerajaan MELAYU dari zaman dahulu, lambang tersebut perlu dipertahankan oleh kaum Melayu sendiri dan bukan orang lain. Belum pernah ada lagi bangsa didunia ini yang bangsat seperti Melayu yang menghina Raja beliau sendiri. Berbalik dengan harga no plat itu yang 500k tu, hasilnya masuk dalam hasil kerajaan juga dan akan dibelanjakan untuk rakyat juga jadi apa masalahnya, kalau tidak tahu perkara yang sebenar lebih baik diam, bukan mengeluarkan perkataan yang menjadikan diri bertambah bodoh.

Anonymous said...

Kebangangan Puak pencacai PR akan dibalas pada PRU13 nanti, parti kamu akan tersembab menyembah bumi dengan hina sekali, percayalah, lihatlah situasi sekarang dengan perubahan sokongan rakyat kepada BN, ingat tidak semua Melayu bodoh seperti kamu semua, cuma 1% sahaja melayu yang boodoh dan bangal yang masih menyokong PR yang secara terangan berpolitik secara bangang yang sanggup menggadaikan segalanya hatta ugama, negara, bangsa hanya untuk berkuasa sahaja, pemimpin macam ni adalah setaraf dengan cibai sahaja.

Anonymous said...

Mana ada umno baling batu bro...!!!

Kes kat lembah pantai tu....
PKR kene baling dr pemduduk atas flat..

Lain kali pekse dulu....

Sedapnya cakap..main tuduh org...
Freeee masok neraka...
D sebbkan main politik kat dunia aje..
Ngko dapat hadiah...
..

Anonymous said...

SULTAN ADIL SULTAN DISEMBAH..
SULTAN ZALIM..SULTAN BOROS..SULTAN PENGKHIANAT SULTAN DISETAN...

Anonymous said...

Puak pencacai pakatan memang bangsat dan tali barut yahudi yang sengaja nak menghina umat melayu, kamu semua adalah barua yahudi dan pukimak2 pengkianat negara ni, ataupun sikitol zaman moden bagi pemerintahan melayu, kamu tidak sedar diri dan lupa diri dari mana asal kamu semua , mak bapak kamu tidak mengajar bagaimana untuk mengsyukuri kenikmatan sebab itu dalam hati kamu semua penuh dengan tahi iblis, Raja moden adalah raja yang tidak diminta disembah, tetapi beliau adalah lambang kewujudan kerajaan MELAYU dari zaman dahulu, lambang tersebut perlu dipertahankan oleh kaum Melayu sendiri dan bukan orang lain. Belum pernah ada lagi bangsa didunia ini yang bangsat seperti Melayu yang menghina Raja beliau sendiri. Berbalik dengan harga no plat itu yang 500k tu, hasilnya masuk dalam hasil kerajaan juga dan akan dibelanjakan untuk rakyat juga jadi apa masalahnya, kalau tidak tahu perkara yang sebenar lebih baik diam, bukan mengeluarkan perkataan yang menjadikan diri bertambah bodoh.

Anonymous said...

Kebangangan kaum PR bertambah lagi dengan mengatakan Raja Zalim, mana adalagi Raja Zalim lagi zaman ini, pemimpin poliitik dan rakyatlah yang zalim, kerana tidak bersyukur masih berada dalam negara malaysia ini, sekiranya tiada sultan masa dulu yang mempertahankan negeri masing2 dari taklukan bangsa asing yang sentiasa hendak menjajah, sudah tentu bangsa melayu sekarang bertemparan seluruh dunia menjadi bangsa yang kerdil tidak bernegara. sultan zaman dahulu berjuang bersama hulubalang dengan darah dan airmata demi mempertahankan bumi malaysia ini. jadi bersyukurlah wahai puak PR kerana kamu semua ni bukannya bodoh tapi tak berfikir dengan waras kerana tertaksub dengan dakyah pengkianat bangsa negara dan agama.

Anonymous said...

Melayu tulen...!!!

Dari apa yg aku tahu...kaji dan baca..
Melayu tulen kat malaysia ni ialh kaum orang asli..

Ngko suku org asli mana...???
Cucu tok baten kot...

Anonymous said...

INILAH ANTARA PENCACAI JONGOS YANG BEROTAK UDANG TERMASUK PENCACAI JONGOS YANG MENGAKU MELAYU TULEN KAT ATAS TU..KAH KAH KAH

Anonymous said...

CAMNI LA..

KALAU SULTAN JOHOR AMBIK PLAT TU FREE DENGAN MENGGUNAKAN KUASA DIA...LANGSUNG TAK BELI..ITU BARU MEMBAZIR DAN SALAHGUNA KUASA. MEMANG AKU TAKKAN PUAS HATI! SEBAB AKU BIDA 250K. JADI SEKURANG2NYA KALAU AKU MENANG, 250K DISALURKAN KEPADA DANA KERAJAAN.

TAPI DAH TUANKU SULTAN JOHOR MEMBIDA LEBIH TINGGI, MAKA DIA MENANG BIDAAN SECARA ADIL.SO AKU TERIMA HAKIKATLAH AKU KALAH BIDAAN.. DAN AKHIRNYA 500K MASUK DALAM DANA KERAJAAN..ITU LEBIH BANYAK UNTUNGNYA KAN?

JADI..YANG SI NIZAR BISING2 KAT TWEETER TU APEHAL? SAMPAI MENYEBABKAN PARA PENCACAI JONGOS OTAK UDANG DOK MAKIHAMUN SULTAN DAN MENUDUH YANG BUKAN2? LAGI SATU NIZAR DAN PENCACAI2 JONGOS SEKALIAN..KITA TAK TAHU SEJAUH MANA SULTAN JOHOR DAH DERMA DAN SEDEKAH UTK RAKYAT..MUNGKIN DAH BERKALI2 LEBIH BANYAK DRPD 500K ITU...SO JANGAN BUSUK HATI DAN JANGAN BURUK SANGKA BOLEH TAK?

SEKIAN

Anonymous said...

Ha ah laah...

SOG..
aku pelik kat dorang...
Reti ke apa gunanya sultan tu kat malaysia ni..
Dorang ingat esok kiamat kot...sbb beria ria sangat...
Tak tau dunia ada hayat sejuta tahun lagi...
Tak pikir anak ketturunan tu apa kabonya nnt..

Anonymous said...

SERVANT OF GOD
IS A PLAIN IDIOT....WHO JUST CANNOT THINK AND REASON.....
IT IS MOR APPRORIATE O CALL YOURSELF
SERVANT OF SYAITAN

Anonymous said...

11.29

orang asli macam atok ko..bapak ko.

kik..kik..kik..kik.

jangan mareee!!!!
saje nyampuk....

Anonymous said...

KAH KAH KAH..MAMAT KAT ATAS TU DAH PANAS KAT BRO SOG..

TAKDE HUJAH DAH KE MAMAT PENCACAI JONGOS PAKATAN OOOOI....?

KAH KAH KAH

Anonymous said...

KIK..KIK..KIK..KIK..MAMAT KAT ATAS TU DAH PANAS BRO KAT ANON 11.47

TAK DE HUJAH DAH KE MAMAT PENCACAI UMNU BANGSAT OOOOIII..


KIK..KIK..KIK..KIK

Anonymous said...

Bangsa Melayu jenis PKR tetap anti Melayu dan Raja-Raja. Kalau queen boros duit kerajaan British, mana nak sama dengan Raja Melayu yang berbelanja duit dia sendiri.Duit tu pun masuk kocek JPJ .. kocek Kerajayaa Malaysia. Yang hang dok sapu jugak. Bodoh nak tunjuk pandai.

Ini bahlol PAS parti ajaran sesat.

Anonymous said...

SERVANT OF GOD....ANDALAH YANG KENA BANYAK MENGUCAP....TAK TAULAH ANDAN.. AGAMA APA COS KALAU ISLAM KITA SERVANT OF ALLAH.

WHAT I AM THINKING THE WAY YOU SPEAK YOU AIN'T GOT BRAIN.HAZIQ! HAZIQ! AND SERVANT OF GOD SPEAK WHEN YOU ARE SPOKEN TO.REMEMBER LESS IS MORE.EMPTY VESSEL MAKES THE MOST NOISE.

Anonymous said...

Mamat yang kutuk-kutuk ni....barua cer bukit ke apa ????...nak bodoh pun agak-agak la....
Apasal bila Sultan warning macamtu dah rasa macam kena penampar ker....baru padan muka...selama ni ramai orang boleh bersabar sahaja dengan statement bangkai Pakatan Koyak korang tu....perangai macam Hamjadah...tak suka keamanan...pigidah ...tak suka duduk Malaysia pi mohon tukar warganegara....berambus....suh...pige..pegi....

Lalat kalau dah banyak sangat spray je....sebab lalat ni suka herung tahi....busuk punya orang....

Anonymous said...

Kenapa sinonim JAMBU sokong PR ye...

A) Jambu mulut cakap ikut lutut..
B) Jambu kuat mencarut
C) Jambu emo macam perempuan period
D) Jambu boleh kena "makan"

Anonymous said...

SEBENARNYA PAKATAN RAKYAT BUKAN RAMAI PUN DAH NAK PUPUS PUN....

SEGELINTIR SAHAJA MELAYU YANG SOKONG PAKATAN RAKYAT NI...SELALUNYA TERDIRI DARI GOLONGAN YANG TAK DAPAT PERHATIAN KERAJAAN DAN TAK DAPAT SESUATU...JADI DIRI TAK BERAPA MENDAPAT MULA LAH SALAHKAN KERAJAAN.....PADAHAL SENDIRI HAMPAS...

Anonymous said...

HAZIQ ABD AZIZ--- bagi aku dia nie BODOH... SAPA SURUH si NIZAR KITUL berdarah ASING tu pertikaikan sebelum ni. jadi mmg patutlah dia kena minta maaf.

CONTOH MUDAH. ABAH HAZIQ ABD AZIZ beli BANGLO JUTA2 dan lepas tu ada orang pertikai.. SEDANGKAN abah dia KAYA RAYA, duit dia, dia Mampu. HAK ABAH KO LAH KAN.

dan dek kerana terasa hati dengan org yang mempertikaikan tu tentu je ABAH ko BERSEKALI-SEKALI dengan ko agar orang tu minta MAAF..

ADUHAI...

PERCAYALAH HAZIQ ABD AZIZ AKAN MENJADI JURUCAKAP PAKATAN.

MEMANG DASAR PEMBERONTAK.

Anonymous said...

anon June 15, 2012 11:22 AM

Anonymous said...
SULTAN ADIL SULTAN DISEMBAH..
SULTAN ZALIM..SULTAN BOROS..SULTAN PENGKHIANAT SULTAN DISETAN...
----------------------------------

AMAT JELAS KO BUKANYA ORANG MELAYU.
SERIOUS AKU CAKAP.

Anonymous said...

Aku tahu mcamana nak jumpa budak haziq ni, buat rakan2 sabar. ..serah pada kita utk bagi kaunseling pada haziq!

Anonymous said...

Masih tak kenal mamat celaka ni....???
Boleh tonton youtube ni dan lihat pada minit ke 2:41...

http://www.youtube.com/watch?v=PXwc3Ye1Ces&feature=related



P/S: Bagi hint sikit.... ni mamat kepala hangguk spesis Adam Adli gak....

Anonymous said...

HAZIQ ABDUL AZIZ NI DARI KELURGA YANG TAK SIUMAN. ADA SIFAT KEBINATANGAN.
TEMPAT PALING SESUAI BAGI DIA IALAH DI KANDANG ORANG UTAN ZOO JOHOR.
NIZAR TOKAK BOLIH JADI PARTNER DLM KANDANG ZOO PASAL DIA DARI SPESIE YANG SAMA.

Anonymous said...

Haziq,kau ni bodoh ke bangang?Meh sini aku hantar kau pergi England ikut Pelabuhan Johor,memang hantar pakai keranda je kau ni.Kepada semua,aku mmg nak sangat jumpa budak Haziq lenmbik ni,nak ikat kat pokok dan bubuh kerengge.bagi dia ingat sikit.

Anonymous said...

SOG ... hang asal mana? org CINA ke? SEBELUM ADANYA MALAYSIA KITA KITA SEMUA YANG BERBUDAYA MELAYU BERBAHASA MELAYU WALAU APAPUN RUMPUNYA KITA MMG MENJADI TUANTANAH DI SINI.

SEDIKIT PENDAPAT AKU
MARI BERSAMA-SAMA SAYA MEMPELAJARI SEJARAH UNTUK MENGETAHUI ASAL MULA KUTURUNAN MU

HEHEH

Servant of God said...

Anon June 15, 2012 11:45 AM calls me a plain idiot.

Maybe I am. Allah knows of the mistakes I've done.

I am pleased, however, that I am just a PLAIN idiot.

The thing is, if I were a bootlick / asslick of PR (penjilat kasut/selipar/bontot/telor pakatan sial), then I would be a MULTIPLE idiot. In Malay, this would be described as bodoh bertindan-tindan.

If you pencacai PR are so smart, answer me on these:

1. Bersih 2.0 caused the EC to study and adopt a number of measures, including the longer campaign period, use of indelible ink (which you can use water to wash off, no prob), and a few others. But, Bersih 3.0 was held before the PRU13, protesting that the EC was not doing as they asked.

My question is this. If we have not had the PRU13, how can you say your demands were not met? How could you say that the campaign period was not longer, indelible ink was not used, electoral roll was not cleaned up, etc etc, when it has not even happened yet?

Please answer me this, because so far NOT ONE supporter of PR has answered me about this. Not a single one.

2. You PR asslickers accuse UMNO of basically being immoral people who will ruin the country. The thing is, the nation sees so much crap from your leaders, like the (poorly) doctored photo of Najib, Altantuya and Razak Baginda by Tian Chua.

He fabricated evidence, and went around trying to pass it as original until he was exposed, yet you are still supporting him. WHY?? You said you don't want immoral leaders, but why are you still supporting a bare-faced liar who was caught in the act? (For other PR leaders, not only-bare faced, ular also bare!)

3. Question 3. I'd be surprised if you could answer even one. But, hope springs eternal, and I will await your reply.

Remember, this is your chance to prove that you are indeed smarter by me, as you clearly implied. Logical answers only please, and please stick to the topic.

p/s: I claim to be a Servant of God, yet you call me Servant of Syaitan? Well, that is between you and Allah SWT. I'd wish you good luck, but let's not kid ourselves, hmm?

Servant of God said...

Anonymous said...

SERVANT OF GOD....ANDALAH YANG KENA BANYAK MENGUCAP....TAK TAULAH ANDAN.. AGAMA APA COS KALAU ISLAM KITA SERVANT OF ALLAH.

WHAT I AM THINKING THE WAY YOU SPEAK YOU AIN'T GOT BRAIN.HAZIQ! HAZIQ! AND SERVANT OF GOD SPEAK WHEN YOU ARE SPOKEN TO.REMEMBER LESS IS MORE.EMPTY VESSEL MAKES THE MOST NOISE.

June 15, 2012 12:05 PM

--------------------------

Thank you for reminding me to recite the Syahadah. I will remember to do so. In fact, I am always fearful that I would suddenly die without the chance to one more time bear witness that there is no God but Allah and Muhammad is His Messenger.

How about you, do you recite the Syahadah?

If so, will you join me in condemning PAS for allowing the Christians to hijack the term Allah in referring to the any one of the Trinity?

After all, if you are a true Muslim, you would be as enraged as I am that christian missionaries will now have it easier than ever to confuse and trick our children into being an apostate? (Apostate tuh orang murtad, ada faham?)

Do you refute this? Remember there was a case where some older teenagers who were giving free tuitions to non-christians and they were not only teaching the subjects, but also songs of worship? Remember that? The songs were along the lines of Allah Penyelamat Kita (God is Our Saviour), along with much hand clapping. In Islam, there is no singing and clapping of hands during worship.

PAS kicked out Hasan Ali for standing up against this.

So will you join me in denouncing PAS leadership? Please do it, it's so easy. Even I can do it.

And you say that I have no brain.

So it must be easy for you.

If you don't do it, you either have no brain, or you are not a Muslim.

So I await your reply.

Anonymous said...

ala,saje je ni..brader ni mesti jd kambing hitam pas ngan nizar..sbb die ni xde kene mngene ngan pas,so bile die kecoh pasal ni,org akan fokus kt die..so,pas ngan nizar selamat..

Melayu Perak said...

Wajibnya Taat kepada Penguasa Muslim walaupun zalim

Allah Subhaanahu wata’aala, telah memerintahkan kepada kaum muslimin untuk taat kepada penguasanya betapa pun jelek dan zalimnya mereka. Tentunya dengan syarat, selama para penguasa tersebut tidak menampakkan kekafiran yang nyata. Allah Subhaanahu wata’aala juga memerintahkan agar kita bersabar menghadapi kezaliman mereka dan tetap berjalan di atas As-Sunnah.

Karena barang siapa yang memisahkan diri dari jamaah dan memberontak kepada penguasanya maka matinya mati jahiliah. Yakni mati dalam keadaan bermaksiat kepada Allah Subhaanahu wata’aala, seperti keadaan orang-orang jahiliah.1 (Lihat ucapan al-Imam an-Nawawi rahimahulloh dalam Syarah Shahih Muslim)

Dari Ibnu Abbas radiallohu anhu, dia berkata, Rasulullah shallallohu ‘alahi wasallam, bersabda:

مَنْ رَأَى مِنْ أَمِيرِهِ شَيْئًا يَكْرَهُهُ فَلْيَصْبِرْ فَإِنَّهُ مَنْ فَارَقَ الْجَمَاعَةَ شِبْرًا فَمَاتَ فَمِيتَةٌ جَاهِلِيَّةٌ
“Barang siapa melihat sesuatu yang tidak dia sukai dari penguasanya, maka bersabarlah! Karena barang siapa yang memisahkan diri dari jamaah sejengkal saja, maka ia akan mati dalam keadaan mati jahiliah.” (Sahih, HR. al-Bukhari dan Muslim)

Diriwayatkan dari Junadah bin Abu Umayyah radiallohu anhu, dia berkata, “Kami masuk ke rumah Ubadah bin ash-Shamit radiallohu anhu ketika beliau dalam keadaan sakit dan kami berkata kepadanya, ‘Sampaikanlah hadits kepada kami—aslahakallah (semoga Allah Subhaanahu wata’aala memperbaiki keadaanmu)—dengan hadits yang kau dengar dari Rasulullah shallallohu ‘alahi wasallam yang dengannya Allah Subhaanahu wata’aala, akan memberikan manfaat bagi kami!’ Maka ia pun berkata,

دَعَانَا رَسُوْلُ اللهِ فَبَايَعَنَاَ، فَكَاَنَ فِيْمَا أَخَذَ عَلَيْنَا أَنْ بَايَعْنَا عَلَى السَّمْعِ وَالطاَّعَةِ، فِيْ مَنْشَطِنَا وَمَكْرَهِنَا، وَعُسْرِنَا وَيُسْرِنَا، وَأَثَرَةٍ عَلَيْنَا، وَأَنْ لاَ نُنَازِعَ الْأَمْرَ أَهْلَهُ، قَالَ: إِلاَّ أَنْ تَرَوْا كُفْرَا بَوَاحًا عِنْدَكُمْ مِنَ اللهِ فِيْهِ بُرْهَانٌ
“Rasulullah shallallohu ‘alaihi wasallam, memanggil kami kemudian membai’at kami. Dan di antara bai’atnya adalah agar kami bersumpah setia untuk mendengar dan taat ketika kami semangat ataupun tidak suka, ketika dalam kemudahan ataupun dalam kesusahan, ataupun ketika kami diperlakukan secara tidak adil. Dan hendaklah kami tidak merebut urusan kepemimpinan dari orang yang berhak—beliau berkata—kecuali jika kalian melihat kekufuran yang nyata, yang kalian memiliki bukti di sisi Allah Subhaanahu wata’aala.” (HR. al-Bukhari dalam Shahih-nya juz 13 hlm.192, cet. Maktabatur Riyadh al-Haditsah, Riyadh. HR. Muslim dalam Shahih-nya, 3/1470, cet. Daru Ihya’ut Turats al-Arabi, Beirut, cet. 1)

Wajib Taat Walaupun Jahat dan Zalim

Kewajiban taat kepada pemerintah ini, sebagaimana dijelaskan Rasulullah shallallohu ‘alaihi wasallam, adalah terhadap setiap penguasa, meskipun jahat, zalim, atau melakukan banyak kejelekan dan kemaksiatan. Kita tetap bersabar mengharapkan pahala dari Allah Subhaanahu wata’aala dengan memberikan hak mereka, yaitu ketaatan walaupun mereka tidak memberikan hak kita.

Diriwayatkan dari Abdullah bin Mas’ud radiallohu anhu, dia berkata, Rasulullah shallallohu alaihi wasallam, bersabda:

إِنَّهَا سَتَكُونُ بَعْدِي أَثَرَةٌ وَأُمُورٌ تُنْكِرُونَهَا قَالُوا: يَا رَسُولَ اللهِ كَيْفَ تَأْمُرُنَا؟
“Akan muncul setelahku atsarah (orang-orang yang mengutamakan diri mereka sendiri dan tidak memberikan hak kepada orang yang berhak, red.) dan perkara-perkara yang kalian ingkari.” Mereka (para sahabat, red.) bertanya, “Apa yang engkau perintahkan kepada kami, wahai Rasulullah?” Beliau shallallohu ‘alahi wasallam berkata,

تُؤَدُّوْنَ الْحَقَّ الَّذِيْ عَلَيْكُمْ وَتَسْأَلُوْنَ اللهَ الَّذِيْ لَكُمْ
“Tunaikanlah kewajiban kalian kepada mereka dan mintalah hak kalian kepada Allah.” (Sahih, HR. al-Bukhari dan Muslim dalam Shahih keduanya)

Melayu Perak said...

Diriwayatkan pula dari ‘Adi bin Hatim radiallohu anhu, dia berkata, “Kami mengatakan, ‘Wahai Rasulullah, kami tidak bertanya tentang ketaatan kepada orang-orang yang takwa, tetapi orang yang berbuat begini dan begitu… (disebutkan kejelekan-kejelekan).’ Maka Rasulullah shallallohu alaihi wasallam bersabda:

وَاتَّقُوا اللهََ وَاسْمَعُوْا وَأَطِيْعُوْا
‘Bertakwalah kepada Allah ! Dengar dan taatlah !’.” (Hasan lighairihi, diriwayatkan oleh Ibnu Abu ‘Ashim dalam as-Sunnah dan lain-lain. Lihat al-Wardul Maqthuf, hlm. 32)

Ibnu Taimiyah rahimahulloh berkata,

“Bahwasanya termasuk ilmu dan keadilan yang diperintahkan adalah sabar terhadap kezaliman para penguasa dan kejahatan mereka, sebagaimana ini merupakan prinsip dari prinsip-prinsip Ahlus Sunnah wal Jamaah dan sebagaimana diperintahkan oleh Rasulullah shallallohu ‘alaihi wasallam, dalam hadits yang masyhur.” (Majmu’ Fatawa juz 28, hlm. 179, cet. Maktabah Ibnu Taimiyah Mesir)

Sedangkan menurut al-Imam an-Nawawi rahimahulloh,

“Kesimpulannya adalah sabar terhadap kezaliman penguasa dan bahwasanya tidak gugur ketaatan dengan kezaliman mereka.” (Syarah Shahih Muslim, 12/222, cet. Darul Fikr Beirut)

Ibnu Hajar rahimahulloh berkata,

“Wajib berpegang dengan jamaah muslimin dan penguasa-penguasa mereka walaupun mereka bermaksiat.” (Fathul Bari Bi Syarhi Shahihil Bukhari)

Tetap Taat Walaupun Cacat

Meskipun penguasa tersebut cacat secara fisik, Rasulullah shallallohu ‘alaihi wasallam, tetap memerintahkan kita untuk tetap mendengar dan taat. Walaupun hukum asal dalam memilih pemimpin adalah laki-laki, dari Quraisy, berilmu, tidak cacat, dan seterusnya. Namun jika seseorang yang tidak memenuhi kriteria tersebut telah berkuasa—baik dengan pemilihan, kekuatan (kudeta), dan peperangan—maka ia adalah penguasa yang wajib ditaati dan dilarang memberontak kepadanya. Kecuali, jika mereka memerintahkan kepada kemaksiatan dan kesesatan, maka tidak perlu menaatinya (pada perkara tersebut, red.) dengan tidak melepaskan diri dari jamaah.

Diriwayatkan dari Abu Dzar radiallohu anhu, bahwa dia berkata:

إِنَّ خَلِيْلِيْ أَوْصَانِي أَنْ أَسْمَعَ وَ أَطِيْعَ، وَإِنْ كَانَ عَبْدًا مُجَدَّعَ الْأَطْرَافِ
“Telah mewasiatkan kepadaku kekasihku agar aku mendengar dan taat walaupun yang berkuasa adalah bekas budak yang terpotong hidungnya (cacat).2” (Sahih, HR. Muslim dalam Shahih-nya, 3/467, cet. Daru Ihya’ut Turats al-Arabi, Beirut. HR. al-Bukhari dalam al-Adabul Mufrad, hlm. 54)

Juga diriwayatkan dari Suwaid bin Ghafalah, dia berkata,

“Berkata kepadaku ‘Umar radiallohu anhu, ‘Wahai Abu Umayyah, aku tidak tahu apakah aku akan bertemu engkau lagi setelah tahun ini… Jika dijadikan amir (pemimpin) atas kalian seorang hamba dari Habasyah, terpotong hidungnya maka dengarlah dan taatlah! Jika dia memukulmu, sabarlah! Jika mengharamkan untukmu hakmu, sabarlah! Jika ingin sesuatu yang mengurangi agamamu, maka katakanlah aku mendengar dan taat pada darahku bukan pada agamaku, dan tetaplah kamu jangan memisahkan diri dari jamaah!”

zat said...

Servant

1. We don't have to wait until PRU to find out. We don't want to be fooled again. The People are saying enough is enough. No more talk. We want to see results. Is it wrong to ask for a fair and clean election? Is that against Islam?

2. Doctored pictures & baseless allegations have no place in our society. You have my blessing to kick Tian Chua's ass. But hey, your leaders are not that innocent either.

3. See 1 & 2

Servant of God said...

Lagi satu, pada insan2 yang tak faham2 gak..

Servant of God nih bahasa Inggeris.

Dalam arabnya Abdullah.

Faham tak?

Kalau salah aku guna perkataan God untuk merujuk kepada Tuhan yang Esa, maka semua pemimpin PAS pun haram laa sebut perkataan "Tuhan". Mereka hanya boleh sebut Allah, tak kira dengan siapa mereka bercakap.

Adakah sebab ini pemimpin PAS subahat menjual kalimah Allah pada kristian? Sebab kata nama khas dan am pun tak kenal?

Masya-Allah.

zat said...

Melayu Perak

JGN MAIN SEDAP PETIK2 JE...AKU PUN BOLEH JUGAK..

Abdullah ibn Mas'ood (radiallaahu 'anhu) used to say:

"Whoever aids an oppressor or taught him an argument to nullify the right of an ordinary Muslims, has drawn upon himself the anger of Allaah".

Servant of God said...

zat said...

Servant

1. We don't have to wait until PRU to find out. We don't want to be fooled again. The People are saying enough is enough. No more talk. We want to see results. Is it wrong to ask for a fair and clean election? Is that against Islam?

2. Doctored pictures & baseless allegations have no place in our society. You have my blessing to kick Tian Chua's ass. But hey, your leaders are not that innocent either.

3. See 1 & 2

June 15, 2012 4:30 PM

-------------------------

Aiyoo zat... Kalau orang lain bagi jawapan bodoh, aku faham. Tapi kau aku rasa lebih bijak dpd nih. Tapi kau pun tak jawab soalan aku!

1. You said you want results. My question is WHAT KIND OF RESULTS ARE YOU EXPECTING BEFORE PRU13?

Contoh camni laa. Andaikan kau nak result exam anak kau. Tapi peperiksaan pun tak sampai tarikhnya lagi, kamu dah mengamuk kata anak kamu tak belajar! Cukup terang tak contoh aku nih?

EC dah kata nak buat, tapi belum ada peluang dorang nak buat, korang dah buat riot. Macam mana dia nak buktikan dia dah buat?

Susah sangat ke soalan aku nih???

2. Eh, kami pro-BN tidak taksub pemimpin. Kau tengok laa, lepas satu, satu kami keluarkan yang tak patut. Insya Allah.

Tapi dalam PR, bukan sorang yang buat cam Tian Chua tuh. Saifuddin Nasution, Rafizi Ramli, Zuraida Lampir (sorry aku lupa nama penuh dia), Anwar Ibrahim ibni EnamBelasSeptember, dan ramai lagilah.

Dorang tipu korang berkali2! Kenapa masih sokong orang camni??

3. Kau tak jawab satu pun soalan aku. So takyah nak tunjuk Sivaji kat aku.

To Live Again said...

Kadang2 aku pon heran jugak dgn bdk2 U yg kononnya intelek ni..Tp sifir mudah pon x fhm..

Diaorg dakwa duit Tuanku adalah hasil dari gaji/elaun/hadiah dll dari kerajaan yg menguunakan duit rakyat..Maksudnya duit 2 dh jd duit Tuanku la..

Sm la mcm nuar berahim,kapal pusing,hadi awang dll pon dpt duit/gaji dari duit rakyat jugak..Tp naper mamat bengong kt atas ni tak tnya plak naper nuar BELI RUMAH HARGA RM7JUTA di segambut..Naper nuar guna duit rakyat berulang alik ke luar negara smpai berpuluh kali setahun..

Bukan ker 2 duit rakyat..Apa nuar tak fikir ker ada rakyat yg makan pon x cukup tp dia beli rumah smpai 7juta??

Mesti pencacai akan jwb itu DUIT dia suka hati la dia nk BUAT APA..

So sm la dgn Sultan pon..Suka hati dia la nk baut aper pon..

zat said...

Servant

1. last PRU 5 tahun sudah... dateline nx PRU pun dh tk jauh...tk cukup masa lg ka? hari tu bukan kata nk pakai technology yg lagi canggih..apa cerita? kalu pakai contoh kau..result aku nk tgk ialah anak aku mula belajar..tgk dia actually belajar tau bukan dia cakap dia nak belajar..exam tak lama lagi..kalau anak aku mmg aku mengamuk..

2. aik..angkat bakul ka?

3. kah kah kah

p/s isu ni kita sambung lain posting lah..dh divert dr posting asal..

Anonymous said...

aku rasa budak haqiz ni terlebih pandai, blajar tinggi tapi akal bdk thn 4,tak faham yg nombor plat tu dibida,mcm lelong sapa yg paling tinggi bidaan dia dptle...nak ikut x betul sultan johor boleh sound je nak nombor tu,tapi dia msk bida nombor tu,yg paling tinggi dia dpt le...nak kata boros mcm mane,bila pulak pegi joli sana joli sini beli mcm2 nombor.

Servant of God said...

Zat, kau masih tak jawab soalan aku.

Nak sambung lain posting? Macam kau tak biasa kan?

Dari posting dulu2 kau tak pernah jawab soalan aku dengan direct.

Sebenarnya aku berharapkan yang lebih baik daripada kau, sebab kau nampak lebih bijak daripada penjilat2 PR lain yang mari sini.

Setidak-tidaknya, kau berani jugak laa jawab aku, walaupun kau tak pernah nak jawab soalan aku secara direct.

Yang badut2 lain2, masuk punya gempak, speaking bagai nak rak, konon kutuk aku sket2, tapi bila aku jawab satu haram tak penah balas.

Anyhow, aku berdoa kepada Allah SWT, supaya kau akan reti jawab soalan aku secara betul2, dan tidak asyik buang masa aku, lepas tuh lari.

Sehingga bertemu di lain kali. Semoga kau bahagia bersama keluarga.

Jawajohor said...

ORANG MELAYU NI BERPOLITIK BANYAK TAK GUNA AKAL, LEBIH EMOSIONAL.
MACAM ORANG BERCINTA, SEMUA NYA WANGI, DAH BERGADUH SEMUANYA BUSUK.
KOMEN DAN BLOGGERS SEMUA SAMA.
EG SI ASPAN DULU DALAM UMNO DAP JADI MUSUH, SKRG DALAM DAP UMNO SEMUA NYA KOTOR BAK NAJIS.
ITULAH POLITIK MELAYU.
KURANG GUNA AKAL, TETAPI LEBIH KPD NAFSSU.

Anonymous said...

SERVANT OF GOD....DO I RECITE THE SYAHADAH, CERTAINLLY COS I AM A MUSLIM.DULU KINI SELAMANYA UMNO DEMI AGAMA BANGSA DAN NEGARA. YOU NEED NOT REQUEST ME TO DENOUNCE PAS....COS PAS WAS NEVER EVER IN OUR FAMILY AGENDA.ANYWAY GLAD TO HEAR THAT YOU SEEM TO BE HAVING SECOND THOUGHT OF PAS.APOSTATE ORANG MURTAD ...FOR YOUR KIND INFO MY KINDDY NEPHEW PUN TAHU.

Anonymous said...

kalau ko suka sangan ngan queen tu ... pegi la london .. tengok dapat tak jadi rakyat sanan .. hahahaha

Anonymous said...

Takde org nl buat report ke..bg pengajatan sket

Servant of God said...

Anonymous said...

SERVANT OF GOD....DO I RECITE THE SYAHADAH, CERTAINLLY COS I AM A MUSLIM.DULU KINI SELAMANYA UMNO DEMI AGAMA BANGSA DAN NEGARA. YOU NEED NOT REQUEST ME TO DENOUNCE PAS....COS PAS WAS NEVER EVER IN OUR FAMILY AGENDA.ANYWAY GLAD TO HEAR THAT YOU SEEM TO BE HAVING SECOND THOUGHT OF PAS.APOSTATE ORANG MURTAD ...FOR YOUR KIND INFO MY KINDDY NEPHEW PUN TAHU.

June 15, 2012 8:08 PM

-------------------------

My, what smart progeny you have. How unfortunate that their intellect have exhausted yours.

So what is your problem with me? You say that I talk as if I have no brain, yet I have yet to see evidence that you are much better than me.

Please share.

Anonymous said...

bagi alamat bdak ni bro.....

siarrr kan ajee, tapi kalo mat indon, tak yahh laa..

zat said...

hmm..tk sedap rasa nye bila alamat org senang2 dipaparkan di sini..

hrp pihak admin jgn lepaskan info2 begini..

Anonymous said...

Aik?bkan pru lpas bru msuk 4 taon lbh?mane plak ko ambk lbh 5 taon?bkan blan mac 2008 ke?sah la ko ne bdoh x pndi mgira.ckp x da fkta.maen agk jew.memg x leh pkai lgsung hjah..ko mgndi kat indon kot blum ne.ptot la da lbh 5 taon.hahaha.dr pmimpin plg ats smpi bwah puak pemberontak ne ckp x pkai fkta.wat malu jew.bdoh tp nk bckp gak.diam je la.mkin ko bckp mkin npk bdohnya ko ne

Anonymous said...

Org swk ni apa hal tak bisiing negeri sendiri jalan raya sibu bintulu ke miri mcm cibai merosakkan kereta rakyat, rumah dia tu tak jauh dari ibu pejabat pois Simpang tiga..sb jgn tidur, cid jgn lelap..ini lah bakal sampah yg akan merosakan negeri kenyalang yg makmur..wpun jalan rayanya teruk..mcm naik perahu

Anonymous said...

Kat bawah nie pulak merupakan detail mengenai mahasewel tersebut:

PROFILE

Nama : Haziq Abdullah bin Abdul Aziz

No matrik : IEB 110029


Pengajian : Ijazah Sarjana Muda Undang-Undang (Tahun Pertama)

IPT : Universiti Malaya


LATAR BELAKANG

Pernah terlibat demonstrasi mansuh PTPTN.

Digantung satu semester akibat tindakan biadap dalam demo tersebut.

Juga terlibat demonstrasi Duduk Bantah di Dataran Merdeka.