Wednesday, July 25, 2012

13 MAY : MELAYU PERGI MATI KATA KIT SIANG !



PENASIHAT Kebangsaan DAP, Lim Kit Siang melenting apabila parti itu didakwa diresapi elemen-elemen komunis sementara PAS pula dipengaruhi unsur-unsur organisasi penganas Jemaah Islamiah.
Reaksi spontan Kit Siang terhadap kenyataan Ketua Penolong Pengarah E2 (M), Bahagian Ancaman Ekstremis Sosial Bukit Aman, Datuk Mohd Sofian Md Makinuddin dalam Konvensyen Pemimpin Muda Negara di Parlimen 19 Julai lalu harus difahami dalam konteks sejarah penubuhan DAP dan kaitan parti itu dalam rusuhan kaum 13 Mei 1969.
Bagi golongan muda yang tidak melalui peristiwa berdarah 43 tahun lalu mungkin tidak begitu mengerti mengapa tokoh veteran DAP itu amat marah terhadap dakwaan tersebut, tetapi generasi yang melihat dengan mata kepala mereka sendiri tragedi paling dahsyat dalam sejarah negara itu sudah tentu memahami sebab musabab reaksi cacing kepanasan beliau.
Sejarah awal penubuhan DAP mempunyai kaitan rapat dengan Parti Tindakan Rakyat Singapura (People’s Action Party – PAP ) yang di tubuhkan pada tahun 1954.
Antara pelopor awal PAP ialah Lee Kuan Yew yang bertindak sebagai setiausaha agung parti itu.
Sejurus Singapura berpisah daripada Persekutuan Malaysia pada 9 Ogos 1965, pendaftaran parti itu di negara ini dibatalkan sebulan kemudian.
Maka untuk meneruskan agenda PAP yang 100 peratusnya adalah pro-Cina, Devan Nair, ahli parlimen Bangsar ketika itu berusaha menghidupkan kembali parti itu dengan mendaftar sebuah parti baru dipanggil Parti Tindakan Rakyat tetapi ditolak oleh pendaftar pertubuhan kerana mempunyai persamaan dengan PAP dari segi nama.
Devan Nair lalu menukar nama tersebut kepada Parti Tindakan Demokratik atau Democratic Action Party (DAP) yang diluluskan secara rasmi pada 19 Mac 1966.
DAP yang baru ditubuhkan itu dipelopori pula oleh Kit Siang yang dikatakan mempunyai pertalian famili dengan Kuan Yew yang berasal dari Batu Pahat, Johor.
Dari segi lambang parti, prinsip perjuangan dan cara berpolitik, tidak ada bezanya antara DAP di Malaysia dan PAP di Singapura.
Maka tidak hairanlah sehingga ke hari ini generasi pemimpin baru DAP seperti anak Kit Siang, Lim Guan Eng meneruskan tradisi berkiblat kepada PAP terutamanya setelah parti itu memerintah Pulau Pinang.
Bukankah Guan Eng sendiri mengaku bahawa beliau sering melakukan lawatan ke Singapura setiap dua minggu untuk bertemu mentor besar DAP, Kuan Yew serta mendapatkan arahan-arahan spesifik berhubung gerakan kerja politik parti itu di Malaysia?
Apabila DAP dan Gerakan (ketika itu masih menjadi pembangkang) menang besar di Selangor pada pilihan raya umum tahun 1969, kedua-dua parti itu menjadi besar kepala.
DAP menggunakan kebebasan bersuara tanpa batasan dan kawalan untuk mengutuk dan menghina bangsa Melayu dengan kata-kata kesat dan mengaibkan dalam perarakan besar-besaran di Kuala Lumpur dengan membawa sepanduk dan pembesar suara.
Baru sahaja 12 tahun kaum Cina diberi taraf kerakyatan penuh melalui dasar ‘jus soli’ sebagai salah satu syarat utama Inggeris untuk kemerdekaan, orang Cina sudah naik tocang.
Menurut Laporan rasmi Majlis Gerakan Negara (MAGERAN) yang dipengerusikan oleh Almarhum Tun Abdul Razak Hussein, tindakan DAP mengadakan perarakan jalanan meraikan kemenangan mereka dengan menghambur sentimen perkauman terhadap bangsa Melayu menjadi pencetus kepada rusuhan kaum yang menelan korban lebih 2,000 nyawa.

Sehari setelah melenting, Kit Siang bertukar nada dengan mengatakan parti itu ingin bekerjasama dengan Barisan Nasional untuk menghindari tragedi 13 Mei berulang.
Tujuannya ialah untuk menutup dosa besarnya sebagai pengerak utama 13 Mei dan membasuh tangannya yang berlumuran  darah rakyat tidak berdosa yang didalangi tidak lain tidak bukan oleh Kit Siang sendiri.
Slogan yang dicanang oleh Kit Siang dan pemimpin DAP Cina lain pada perhimpunan dan perarakan mereka yang menjurus kepada peristiwa berdarah 13 Mei ialah “Malai si” yang bermakna “Mati Melayu”.
Pada 11 Mei penyokong DAP berteriak:
“Apa polis boleh buat, kita raja. Buang sama polis Melayu.”
Di Jalan Bukit Bintang pada hari yang sama, DAP melaung:
“Mati Melayu, sakai pergi masuk hutan.”
Di Jalan Changkat Dollah pula mereka mengapi-apikan bahawa:
“KL sekarang Cina punya.”
Sehari kemudian pada 12 Mei di Jalan Ipoh dan Jalan Tunku Abdul Rahman, penyokong DAP menjerit:
“Melayu balik kampung, Melayu sekarang tidak ada kuasa. Sekarang kita Cina sudah ‘control’.”
Malah sejarah mencatat kenyataan angkuh Kit Siang sendiri di Jalan Khir, Kampung Baru, di hadapan orang Melayu ini dengan berkata:
“Melayu keluar! Apa lagi duduk sini, kita hentam lu, sekarang kita sudah ada kuasa.”
Keesokan harinya pada 12 Mei di hadapan Balai Polis Jalan Pudu, penyokong Cina DAP terus melaungkan:
“…semua Melayu kasi habis, kasi halau semua polis.”
“Apa ini Melayu, kita sudah perintah dia negeri, ini negeri bukan Melayu punya, mata-mata lancau.”
Hari yang sama mereka juga mengutuk bangsa Melayu di Jalan Canvel:
“Butuh Melayu, Malai si, pergi mati Melayu.”
Di Jalan Bukit Bintang, DAP pula berkata;
“Ini negeri bukan Melayu punya, kita mahu kasi halau semua Melayu.”
Hakikatnya, DAP tidak akan bertukar menjadi sebuah parti  yang memperjuangkan hak-hak orang bangsa Melayu dan pribumi kerana sikap rasis dan perkauman tebal sudah menjadi darah dagingnya.

82 comments:

Anonymous said...

SEHINGGA KE HARI INI..PAS MASIH GAGAL MENTARBIYAH DAP..

Anonymous said...

DAP racists!! Its a fact!!

Koru said...

gampang pny cina

Anonymous said...

cuba DAP cakap lagi sekali sekarang..dulu melayu takut....sekarang cuba lah LIM KIT SIANG...aku tggu,kami tggu,mereka tggu.....

Anonymous said...

siapa yang tarbiah siapa?PAS tarbiah DAP ke,atau DAP tarbiah PAS?

Anonymous said...

Adakah generasi muda melayu alert akan hal ini?? Itu yg kita kena tanamkan dlm minda dan pemkiran anak2 kita supaya jgn lupa sejarah kalau masih nak mengaku tanah ini Tanah Melayu.

pas for all said...

Kami sokong dap sebab dap bg biasiswa kpd 2000 anak2 kami belajar ugama di jordan, saudi, syria, yemen tiap2 tahun... Umno ada bagi?

Anonymous said...

hEI MENYIRAP DARAH AKU... KALAU APA APA BERLAKU KAT TANAHAIR INI... AKU SANGGUP LAKUKAN APA SAJA... NYAWA DAN DARAH MELAYU AKU AKAN BERAKHIR DAN MENGALIR DI BUMI INI... PAS, PKR DAN DAP PEMUSNAH BANGSA.. NIK AJIS BILA NAK MATII...

Anonymous said...

MELAYU DULU LEMBUT DAN PENAKUT... CUBA LA SEKARANG KALAU BERANI DAN NAK TENGOK BERAPA RAMAI YANG RENTUNG KAMI KERJAKAN... CINA CIBAI KELING PUNDEK.. PASSIAL

Anonymous said...

Salam Bro,betul ke seperti yang dinyatakan oleh Pas for all tu ? atau saja nak sakat-sakat ?

Anonymous said...

SILA COPY PASTE ARTIKEL INI DAN SEBARKAN DI KAWASAN2 MELAYU ISLAM TERUTAMA PADA GENERASI MUDA YANG TIDAK TAHU SEJARAH 13 MEI 1969.

-nik ajis mahafiraun-

Anonymous said...

Bodoh punya pas..baru bg duit sikit, dh buta mata..wei baghal, ni serupa la apa kristian buat baghal!

Anonymous said...

Sampai bila-bila pun aku tetap sakit hati dengan cina DAP ni. Tak payahlah hendak buat baik. Cakap saja baik, tetapi hati busuk. Melayu dah banyak berkorban. Pergi mampuslah LKS.

Anonymous said...

pas for all said...
Kami sokong dap sebab dap bg biasiswa kpd 2000 anak2 kami belajar ugama di jordan, saudi, syria, yemen tiap2 tahun... Umno ada bagi?

July 25, 2012 9:22 AM

perggh..patut pun lepas balik dari belajar asyik nak melawan nak membangkang ke..duit dap rupanya..halal ke sumbernya tu? bukan duit lendir? ish ish ish

Anonymous said...

KALAU LU BERANI LIM KIT SIANG CUBA NAFI KENYATAAN TERSEBUT

usin said...

ibarat tuduhan berak di tengah jalan, mampos idup balik takde sapa sanggup mengaku, cepat2 kata tak pernah berak. begitulah kit siang cuba spin takut rahsia besar cauvanisnya terdedah. yg pelik begitu pantas dia respon. kalau tak buat kenapa terasa? nampak tak!!!

Anonymous said...

DINASTI DAN KONOTASI NEGATIF

masa bersara penghulu Dap dah sampai lama dah tetapi penghulu masih berhajat nak tengok si anak bakal jadi ketua pembangkang. al-maklum bapa dan anak.

logiknya, kalau penghulu bersara dalam lingkungan waktunya, ia dengan sendiri beri laluan pada generasi penerus (anak, menantu dan sepupu) untuk teruskan legasi.

lebih dari itu kalau Penghulu LKS bersara tepat pada waktunya, tidaklah timbul pertuduhan DAP meraikan politik kekeluargaan (nepotisme)

akhirulkalam, Dap harus yakin pada keupayaan para pewaris legasi dan dengan itu persaraan adalah satu cara berkesan untuk Dap meyakinkan massa bahawa Dap memang bukan sebuah parti berkonsepkan dinasti.

ATAS PAGAR

Anonymous said...

MElayu tentera tak terkalahkan Panji Panji Hitam DAri Timur tak pernah takut...ingat 13 mei tu kalau tak dilaksanakan perintah Darurat sudah tamat riwayat keturunan keturunan kafir harbi dap ni...tentera2 tak terkalahkan menjelma mempertahankan agama bangsa dan negara masa tu bergelimpanganlah disana sini mayat2 kafir harbi dap ni...sehinggakan lim kt siang ni menyorok melarikan diri..dipersilakan cuba sekali lagi kali ni 10x ganda lebih teruk nasib yang akan menimpa kafir kafir harbi dap ni

Anonymous said...

Itulah masalahnya bila pemuda Melayu buta sejarah! Segala yang berlaku mesti jadi iktibar. Orang Melayu masih dengan perasaan belas dan kasih sayang serta bertoleransi dalam banyak perkara. Inilah ajaran agama Islam yang sangat menitik berat hal-hal kemanusiaan dan UMNO telah berjaya menerapkan nilai ini. Bagi orang CINA yang kebanyakan berkiblatkan wang itulah TUHAN mmereka! Mereka mendahalukan keuntungan duniawai dan sanggaup buat apa saja konon atas nama kerajinan! Orang Cina memang tidak langsung berterima kasih atas belas dan sikap baik orang Melayu! Itulah sebabnya mengapa tuhan tidak kurniakasn kepada mereka rasa puas dan bersyukur, kerana mereka memang suka nak merampas dan menghapus bangsa lain! Pemuda melayu janganlah mudah terpesong. sayangilah bangsa dan agama!

Anonymous said...

pas for all said...
Kami sokong dap sebab dap bg biasiswa kpd 2000 anak2 kami belajar ugama di jordan, saudi, syria, yemen tiap2 tahun... Umno ada bagi?

July 25, 2012 9:22 AM

-------------------------------
Inila contoh Melayoo BANGANG dan BODDDO yg baru cibai2 tu gosok telor sikit dgn wang hengget trs trkulai terkesima....

Cibai2 itu bagi sikit yg mrk nak balasan ialah kuasa di negara kite...hny makhlok yg betol2 BODOH , BANGANG dan SIAL shj sgp menggadaikn negara kpd kaum len semata2 krn wang hengget...

Mmg pas for all dan kaum sewaktu dgnnya ialah kaum yg paling SAMDOL dalam sejarah politik donia...

SGP MENGGADAI AGAMA, BANGSA dan NEGARA SEMATA2 WANG HENGGET dan DENDAM THDP SAUDARA SEAGAMA...

Anonymous said...

True democracy + Dap would go far

Theocracy + dynasty is a marriage of convenience.

Anonymous said...

Penang rule by Singapore through their proxies DAP.....

Anonymous said...

Dap + liberal Pas is a good combination

Dap + conservative Pas, only god knows the effect.

pas for all said...

Apa yg aku tulis tu perli pas je.. Aku persoalkan adakah dap ada bg apa2 ke yg pas bersekutu dgn dap tu?

Yg bagi biasiswa kpd beribu anak org pas tiap2 tahun tu ialah kerajaan umno/bn, itu kenyataannya..

Apa la korang ni perli yg simple mcm ni pun tk faham..

Anonymous said...

anon 9.18.. melayu dulu lagi berani dibandingkan anakmuda melayu sekarang ni,bgi duit sikit ngan motokapchai dema merempit,cina senyum sebab strategi dema berjaya...sedar sedar anak bangsaku!

Anonymous said...

anon 9.18.. melayu dulu lagi berani dibandingkan anakmuda melayu sekarang ni,bgi duit sikit ngan motokapchai dema merempit,cina senyum sebab strategi dema berjaya...sedar sedar anak bangsaku!

Anonymous said...

Liberal Dap + conservative Pas is lovely combination

Conservative Dap + liberal Pas is a benign combination

Conservative Dap + conservative Pas is a doormsday combination

Unknown said...

"KL sekarang cina punya" kepala bapak kau!!!DAP RACIST!!!tunggu masa je LIM KIT SIAL ni...BANGSAT!!!

Anonymous said...

Pucat lesi muka Lim KongKek Sial ni...sampai sekarang x der respond. harap para AHLUL BAHLOL PARTI PASETAN
boleh fikir pjg ngan kesialan parti DAPig setelah baca fakta ni....jgn la kerana terlalu membenci UMNO, sampai sanggup bersengkonkol dgn sekumpulan babi babi ni utk menjatuhkan melayu

Anonymous said...

Ori Pas + Dinasti Dap = isle tak ke mana

Anwarinas Pas + Keristinas Dap = isle mengundur?

Anonymous said...

Jangan juga lupa sekarang Melayu sedang di khianati oleh bangsa mereka sendiri,mereka mereka seperti al-Jubori,Pok Nik al Nyanyuki,HH,Mahpos,Mat Sapu misti di bentersa dgn apa cara sekali pun kegiatan mereka.Kita kena benamkan mereka dalam p.raya yg akan datang,

Anonymous said...

amacam ahlul pas??
ada faham tulisan gap??
lagi mau bukti ka??

pas bodoh!!

Anonymous said...

Melayu terlalu lemah. Sepatut nya Si Mata Sepet Kominis Musibat ni di sumbat ka dalam penjara kerana Jenayah Subversive.

Melayu Bodoh bersongkok Haji dan memperalatkan Agama Islam (PAS) dan Melayu Bodoh Kuat Maksiat membalun Cinadoll dan Aiskrim dalam Jamban di sumbat dalam penjara kerana bersekongkek eh sori maksud aku bersekongkol dgn Si Kominis.

Musibat dan laknat kau Melayu PAS/PKR bodoh!!

Anonymous said...

MELAYU TOLONG HENTIKAN KEBODOHAN MU!!

BERSATU LAH SEBELOM SI MATA SEPET MUSIBAT MAKIN BESAR KEPALA.

Anonymous said...

TAJUK POSTING INI ISTEAD OF BAPA 13 MEI SHOULD BE BANGSAT 13 MEI.

DI BULAN YANG MULIA NI SAMA2 KITA BERDOA KESEJAHTERAAN MALAYSIA DIBERKATI ALLAH DAN DILINDUNGI DARI ANASIR2 JAHAT YANG INGIN MEMUSNAHKAN NEGARA KITA.

DULU KINI DAN SELAMANYA UMNO DEMI AGAMA, BANGSA DAN NEGARA.

Anonymous said...

MAAF BUKAN TAJUK POSTING ...TAPI CAPTION DIBAWAH GAMBAR KIT SIANG TU...SORRY.

Anonymous said...

Kalau Dr Hassan "tiada maaf bagi mu"; kenapa pula BANGSAT 13 MEI... "kemaafan khusus untuk mu"?

Anti Pilih Bulu

snor4057 said...

ketika itu melayu diselamatkan oleh Askar Melayu DiRaja, kalau tak ada askar, dah banyak melayu kena sembelih dengan cina

Anonymous said...

Pas tak setuju Wan Azizah bertanding PRU 13 kerana hendak elak nepotisme?

Tapi, kenapa Nepotisme dalam Pas dan Dap buat-buat tidak nampak?

PELIK DAN MUSYKIL

snor4057 said...

ketika itu melayu diselamatkan oleh Askar Melayu DiRaja, kalau tak ada askar, dah banyak melayu kena sembelih dengan cina

Anonymous said...

Selagi slodovan milosevic masih hidup, tak mungkin perasaan rasis keterlaluan itu akan padam.

kalau matipun, ia tentunya akan mengambil masa untuk padam dari ingatan.

AMBILAH IKTIBAR

Anonymous said...

PERASAAN ANTISENANG SATU PIHAK TERHADAP SATU ATAU DUA INSTITUSI MASIH BOLEH DIANGGAP SIKAP YANG NORMAL.

KALAU SATU PIHAK ITU ADA SIKAP ANTISENANG TERHADAP SEMUA INSTITUSI (SOSIAL, PENDIDIKAN, EKONOMI, POLITIK DAN AGAMA), INI ADALAH PERASAAN YANG SANGAT TAK NORMAL.

psikoanalisis

Anonymous said...

APA KATA KALAU KITA ORG BANGSA MELAYU BANGKIT DAN BUAT SAPERTI MEREKA DULU.. KITA BUAT SLOGAN" KASI MATI SEMUA BANGSA CINA DI MALAYSIA INI..HALAU MEREKA DUDOK DI MALAYSIA. BANGSA CINA MALAYSIA TIDAK TAHU BERSYUKOR..KALAU JDI LAGI CAM 13MAY POLIS DI RAJA MALAYSIA JGN MASOK CAMPOR. BIAR KITA MAMPUSKAN SEMUA CINA DI MALAYSIA.DULU CINA KATA POLIS PERGI MATI.MALAYSIA KITA PUNYA..KALI INI KITA KATAKAN CINA GI MAMPUS..MALAYSIA BANGSA MELAYU PUNYA..AJAR MEREKA CUKUP2 BIAR JGN TERULANG LAGI.

Anonymous said...

Umno bagi biasiswa kpd berpuluh ribu anak 2 kami yg bukan shj belajar di jordan, mesir dan syiria malah diseluruh dunia!

rakab said...

Jangan terpedaya dengan lakonan pemimpin DAP kononnya mereka kini berjuang untuk semua kaum.

Hakikatnya mereka adalah parti cauvinis yang mengutamakan ketuanan cina semata-mata.

DAP mahu hanya bangsa cina menguasai segala-galanya di bumi Malaysia ini.

Kaum lain hanya layak jadi kuli dan hamba yang ditentukan nasibnya oleh penguasa cauvinis cina ini.

Ayuh semua yang cintakan perpaduan dan keamanan, humbankan parti rasis ini ke laut!!
...termasuklah syaitan-syaitan yang bersekongkol dengannya.

Anonymous said...

kakaka... semua stok cakap pegi mati sama cina.. tapi berapa ramai orang melayu keje ngan cina... hahaha ... panji hitam dr timur konon.. kakaka... lu ingat sini khurasan ke.. anak muda melayu hanyut nak samakan ngan mujahidin.. apo punya citelah. Udahalh jgn mimpi siang hari nak Bangsa Melayu bangun kalo pemimpin No 1 negara tak mampu tegakkan Islam..

Anonymous said...

org pas sekor ni dah lalok......yg kerajaan bagi biasiswa, lepas tu makan tuan.......

tapi bila dap bagi, bukan main punya baik lagi.....

aku rasa, dap bagi duit babi.....tu yang org pas main angguk je.....sedar2 la sikit.....

-anti jubur-
jakarta

rakab said...

Jika melayu terus berpecah-pecah, manakala undi cina bersatu dibawah DAP dan Pakatan Rakyat, kemungkinan besar Pakatan Rakyat akan berjaya menguasai tampuk pemerintahan negara selepas PRU13 nanti.

DAP sudah pasti akan meraih banyak kerusi di kawasan majoriti cina dan kawasan melayu/bukan melayu yang seimbang.

Pemimpim-pemimpin cauvinis cina inilah yang sebenarnya akan menerajui kerajaan Malaysia.

Satu perkara yang pasti akan meeka laksanakan ketika berkuasa ialah membuka kerakyatan kepada seberapa ramai professional cina dari Hongkong, Taiwan dan China menjadi warganegara Malaysia.

Jumlahnya pasti besar menjangkau sehingga ratusan ribu orang!.

Ini salah satu strategi untuk menjayakan agenda mereka bagi memperkukuhkan ketuanan cina di bumi Malaysia ini.

rakab said...

non 12.31,

Kami tidak anti cina tetapi kami anti cauvinis cina macam DAP!!

Apa kau fikir Islam boleh ditegakkan bila Pas terus-menerus menjunjung pemimpin-pemimpin DAP atas bahu mereka ??!!

Anonymous said...

Malang bagi orng2 melayu islam apabila ada pemimpin mereka berkata
lebih rela makan babi bersama kafir harbi dari makan ayam halal bersama2 orng islam yng mereka benci..


Sempena bulan yng penuh keberkatan marilah kita bermuhasabah diri!
Bersatu kita teguh,bercerai kita roboh!

Miniclubman said...

....I, sometimes, joked with my close Chinese friends that the Chinese are probably the most racist people on earth because every other race they called "kui" which means devil........Malaikui, Kelingkui, Bengalikui and so forth.

If you are an English man in Hong Kong you would be called a "Gweilo", another form of devil. The Chinese have many racially deprecatory words for foreigners.

Thank goodness, my close Chinese friends are not racists, at least they don't seem to show it in front of me.

The only one not "kui" are the Chinese...

Anonymous said...

Kpd Anon:July 25, 2012 12:31 PM.

Kepada kau dan org2 yg buta hati yang sama macam kau memang tak nampak apa yg kerajaan UMNO buat utk menegakan Islam kat negara ni.
Aku nak tanya kau..agak2nya apa sebabnya kerajaan menyediakan biasiswa yg banyak kepada pelajar islam untuk menimba ilmu dari negara islam/arab?...dan apa pulak sumbangan mereka2 yg di biayai oleh kerajaan ni selepas mereka tamat belajar?.Berapa kerat kah antara mereka ini betul2 bersyukur dan bersama2 membantu kerajaan ?

Anonymous said...

Anonymous said...
kakaka... semua stok cakap pegi mati sama cina.. tapi berapa ramai orang melayu keje ngan cina... hahaha ... panji hitam dr timur konon.. kakaka... lu ingat sini khurasan ke.. anak muda melayu hanyut nak samakan ngan mujahidin.. apo punya citelah. Udahalh jgn mimpi siang hari nak Bangsa Melayu bangun kalo pemimpin No 1 negara tak mampu tegakkan Islam..

July 25, 2012 12:31 PM
_______________________________

Ko dgn Pemimpin Melayu bangsat PAS/PKR tu teroskan jer lah TEGAKKAN KOTEK!!!

Wahkahkahkah

Anonymous said...

Miniclubman said...
....I, sometimes, joked with my close Chinese friends that the Chinese are probably the most racist people on earth because every other race they called "kui" which means devil........Malaikui, Kelingkui, Bengalikui and so forth.

If you are an English man in Hong Kong you would be called a "Gweilo", another form of devil. The Chinese have many racially deprecatory words for foreigners.

Thank goodness, my close Chinese friends are not racists, at least they don't seem to show it in front of me.

The only one not "kui" are the Chinese...

July 25, 2012 1:05 PM

--------------------------------

And yet they pray the "Kui" for 1 month that is the "Ghost Month" and so very grand.

Anonymous said...

rakab said...
non 12.31,

Kami tidak anti cina tetapi kami anti cauvinis cina macam DAP!!

Apa kau fikir Islam boleh ditegakkan bila Pas terus-menerus menjunjung pemimpin-pemimpin DAP atas bahu mereka ??!!

July 25, 2012 12:56 PM
________________________________

Bro ko takyah lah susah2 nak terangkan pada Melayu Anon 12:31 Bodoh tu.

Bahlol macam dia tak akan faham punya bro!!

Anonymous said...

kami orang cina kaya la..kami ada duit...melayu apa ada??? kami orang2 cina bersatu hati dengan apa2 jua..melayu ada??kami tahu kami orang pendatang sebab itu kami orang2 cina berusaha untuk memerintah tanah ini sebab orang2 melayu lalai...kalau kami orang2 cina yang perintah ini malaysia kami akan bertambah kaya..tanah2 di hutan yang masih ada akan kami orang2 cina miliki...kamu orang2 melayu yang bakal akan jadi pendatang macam di singapore... kami orang2 cina akan berusaha memajukan kaum kami supaya bertambah kaya di bumi malaysia...

tobeng said...

1.Sebenarnya aku takut 13 Mei berulang lagi.Sebabnya sekarang cina2 komunis ni dah bela anjing.Anjing2nya adalah Melayu2 barua pas dan pkr.Melayu2 bangsat inilah yang akan melawan dengan Melayu2 Islam yang lain.

2.Cina2 komunis dap akan cuma duduk di rumah menonton tv sambil makan bak kut teh melihat berita korban Melayu melawan anjing2 mereka.

3.Melayu2 dulu lagi berani sebab tak punya apa2(nothing to lose).Melayu sekarang apa yang boleh diharap.Anak2 muda yang dah biasa senang,tak lekang dengan handphone,internet dan facebook nak diajak berjuang?Tak ada maknanya..

4.Cina pun lebih penakut juga sekarang sebab banyak harta dan wang tapi lebih bijak.Diorang tak perlu kotorkan tangan sebab cuma perlu gunakan proksi iaitu anjing2 belaan(pas)yang sedia mati demi tuannya.

5.Tak dinafikan dulu askar Melayu menyelamatkan Melayu.Tapi perintah darurat dulu lebih menyelamatkan cina.Kalau perintah darurat tak dilaksanakan,geng2 selempang/selendang merah dari johor dan perak juga geng2 yang seumpamanya dari negeri2 lain sudah bersiap sedia turun ke kl nak berperang habis2an.

6.Tapi sekatan tentera berjaya menghalang mereka dan cina2 komunis terselamat termasuklah lim kit siang.

7.Kesimpulannya kalau berlaku lagi 13 mei yang rugi,yg mati adalah Melayu juga.Kali ini bukan Melayu lawan cina tapi Melayu lawan anjing cina.

Miniclubman said...

Blame it on Umno'kui' for the spat with the Ghostplaster.

Oh,my Rainbow!

Anonymous said...

Kalau dah sembah hantu , tak salah lah panggil orang lain hantu. Hantu dah jadi member dia. Nak cakap macam mana.

Anonymous said...

Kau jangan nak bohong la sedare,umno bukab setakat bg biasiswa,tolong menolong...pas ada bagi biasiswa?ap?dap?sori lah kalau soalan mkan dalam...hasil dap tuh dapat dari mana ya?cer bgtau

dap murah hati said...

Hahaha...kenyataan paling memalukan....

Anonymous said...

Bro,cakap biar terang..patutnya letak la simbol " ni..baru kami paham...

Anonymous said...

Pada aku,kita memerlukan cina,cina perlukan melayu..sama juga ngan india..cume.dapig x faham konsep perpaduan..terlalu rasis.Itulah yang parah..moga cina dan india dapat hormat hak dan perasaan melayu..kalau kamu hormatkan kami,kami akan hormatkan kamu..

rakab said...

Bro ko takyah lah susah2 nak terangkan pada Melayu Anon 12:31 Bodoh tu.

Bahlol macam dia tak akan faham punya bro!!

July 25, 2012 1:30 PM
===================================

Terimakasih atas peringatan tu bro,
tapi spesis macam anon 12.31 tu perlu disekeh kepala dia selalu ...
baru boleh hilang sengalnya.

Anonymous said...

Anonymous said...
SEHINGGA KE HARI INI..PAS MASIH GAGAL MENTARBIYAH DAP..

July 25, 2012 9:06 AM

---------------------------

PAS nak tarbiyah DAP!! Lambat lah!!

Melayu Islam Sesat PAS bodoh ni kena Tarbiyah dgn DAP adalah!!

Bodoh punya Melayu Islam Sesat PAS !!

Buat Maksiat jer yang pandai!!

Anonymous said...

Anak2 muda , cuba baca sejarah atau bertanya sejarah 13 Mei. Google atau pun wikipedia pun boleh. Semak juga tentang jasa Dato' Harun , Tun Razak dan Tun Mahathir dalam 13 May. Jangan cabar orang Melayu!

Anonymous said...

Sebab itu NGO dan pakatan haram jadah desak kerajaan hapuskan undang2 ISA dan pencegahan, disebabkan kerajaan masih syok sendiri sebab nak undi ( yg pasti tak aka dapat punn) ikut aja suara yg sikit ni, kini isu peningkatan jenayah bunih , rompak, culik ahh padan muko kau la BN, org lama da cakap x mau dgr , lantim menteri KDN y lembik danada cita cita nak jadi PM ikut stail paklah gaya pun ada dgn paklah lingkuplah malaysia di liwat oleh negera jiran

Anonymous said...

usah terpedaya dengan retorik DAP...Dap tetap ultra kiasu cina...org sekeliling hanya diperguna sbg batu loncatan...Sejarah tidak pernah menipu dan jika dibiarkan, sejarah lama akan berulang lagi...buaya tetap sukakan bangkai..begitulah juga DAP kerana sikap semulajadi mereka..pembedahan kosmetik hanya untuk mengabui..ironinya ada melayu masih termakan dengan janji manis...

Anonymous said...

LIM KIT SIANG, LIM GUAN ENG & SEMUA PENYOKONG BANGSAT2 NI, AKU CABAR KO CKP LG SKALI APA YG BAPAK KESIALAN KIT SIANG PERNAH CKP DULU. AKU NK TGK APA AKAN JADI. ANON 1:39PM, KAU JGN SELESA SGT..

Anonymous said...

daripada atok kau,nick ajes pon takot ngan benghali cacat ngan puak kiasu...aptb

Anonymous said...

Kenapa lah Bodoh sangat!!

Kalau bukti dah ada tangkap saja Si Mata Sepet Kominis ni masokkan dalam lokap. Jgn lupa tangkap si Bomoh SundalSiam dan Melayu2 bangsat perosak Bangsa dan Agama kumpulkan alam satu lokap biar diaorang boleh ciom mulots.

Tak ubah2 banyak sangat cakap melayu ni tapi eksen kurang.

Anonymous said...

Rakab said...

Jangan terpedaya dengan lakonan pemimpin DAP kononnya mereka kini berjuang untuk semua kaum.

Hakikatnya mereka adalah parti cauvinis yang mengutamakan ketuanan cina semata-mata.

DAP mahu hanya bangsa cina menguasai segala-galanya di bumi Malaysia ini.

Kaum lain hanya layak jadi kuli dan hamba Jangan terpedaya dengan lakonan pemimpin DAP kononnya mereka kini berjuang untuk semua kaum.

Hakikatnya mereka adalah parti cauvinis yang mengutamakan ketuanan cina semata-mata.

DAP mahu hanya bangsa cina menguasai segala-galanya di bumi Malaysia ini.

Kaum lain hanya layak jadi kuli dan hamba yang ditentukan nasibnya oleh penguasa cauvinis cina ini.

Ayuh semua yang cintakan perpaduan dan keamanan, humbankan parti rasis ini ke laut!!
...termasuklah syaitan-syaitan yang bersekongkol dengannya.

yang ditentukan nasibnya oleh penguasa cauvinis cina ini.

Ayuh semua yang cintakan perpaduan dan keamanan, humbankan parti rasis ini ke laut!!
...termasuklah syaitan-syaitan yang bersekongkol dengannya.

July 25, 2012 12:19 PM
____________________________________________

Ya aku setuju!!

Jgn terpedaya saperti Melayu di Negara Jiran!!

Tgk lah apa yg berlaku?? Melayu Negara Jiran jadi Warga 4th Class.

Bila melayu beranak byk mereka akan memadokkan bangsa dia dari Tanah Besar dan dari Msia dan diberikan Kerakyatan dgn mudah kerana mereka sedar yg bangsa dia sendiri tak mampu beranak ramai kerana sebok mencari harta dunia.

ASHAMSURI said...

pohon share bro..

Anonymous said...

DAP YOU ARE THE BEST..PLS SAY AGAIN TO THE PUBLIC: malaysia cina punya..melayu balik kampong..melayu sakai.. My promise to ALL DAPigs..I will give you a bloody nose and wipe all DAPigs from bumi malaysia.."DAPigs is a DOG MOTHER SNAKE"

lia said...

MELAYU MALAYSIA HARUS TENTANG SEMUA DAPigs anjing baruah communist..PAS bangsat Parti murtad tak sedarkan diri mabok heroin..tak sedar diri masih mahu gabong dgn DAPigs..nik aziz muka babi gila cepat2 lah mati biar PAS hilang dari bumi malaysia.

lia said...

MELAYU MALAYSIA HARUS TENTANG SEMUA DAPigs anjing baruah communist..PAS bangsat Parti murtad tak sedarkan diri mabok heroin..tak sedar diri masih mahu gabong dgn DAPigs..nik aziz muka babi gila cepat2 lah mati biar PAS hilang dari bumi malaysia.

Anonymous said...

PAS dah Tak tentu arah bukan Tarbiah...

Anonymous said...

Sebenarnya Dalam hal melayu yg bodoh sbb terlalu banyak memberi ruang kpd kaum cina bagsat yg tak sedar diri datang merempat kat tanah melayu dari Tongsan.mKsud saya melayu yang terdiri dari PKR & PAS yang telah menjual maruah bangsa kedaulatan Negara demi Nafsu Saitan bagi memenuhi kepentingan Peribadi.

Anonymous said...

Tarbiyah macamana lagi, dia tu kafir. Apa yang peliknya kamu penyokong tegar Umno mengaku Islam tapi tolak hudud. Kafir tak apalah sebab dia awai-awai lagi dia tak tahu hukum Islam, jadi tak peliklah..kamu tu macamnana?

Anonymous said...

Aku takut mat sabu kominis nk hidupkan cina komunis kt malaysia jika depa menang pru 13.Kacau bilau negara nanti......susah mahu hidup....

Anonymous said...

saya hari2 lepas solat, bdoa agar 13 mei berulang lg...... saya nak DAP tu sedar langit tu tinggi ke rendah. Lim kit SIAL , Guan Eng.. saya nk jadikan babi panggang. saya anak kelanntan.







saya n

Anonymous said...

Anak muda melayu sekarang tak suka membaca sejarah negara kita dan tak suka tambah ilmu, terlalu leka dengan hiburan, sebab itu mudah lupa dan ingatlah wang ringgit yang diberi oleh seseorang dengan niat apa? Gadaikan negara atau diri? Bapa aku hidup zaman jepun dan komunis, dia sudah alami saat getir tu tp anak muda kita buta mata dan hati. Baca banyak2 dari sumber yang benar, buat perbandingan.....DAP tidak layak memerintah kerana sentimen perkauman dan isu kalimah Allah, Anuar Ibrahim dengan masalah moral, Nik Aziz tidak cukup kepakaran mentadbir negara, cuba pandang rakyat Kelantan yang serba kekurangan, kebajikan tak terjaga. BN pun bukanlah terlalu sempurna, ada juga orang bawahnya buat silap tp masih baik daripada pemerintah yang lain. Jangan jadikan negara kita macam negara arab, huru-hara. Masing2 berebut nk jd pemimpin, percayalah nak pulihkan negara yang hancur tak semudah itu.