Monday, July 2, 2012

HALO ? MAHFUZ LAUNCH CAKAP LAGI.



Apa Masalahnya Jika KSN Menyokong Kerajaan?

Kita tidak faham kenapa Naib Presiden PAS, Mahfuz Omar perlu menjadikan kenyataan Ketua Setiausaha Negara (KSN) yang baru, Dato’ Dr. Ali Hamsa sebagai satu isu. 

Menurut laporan Harakah, Dato’ Dr. Ali, dikatakan mengeluarkan kenyataan agar menyokong BN secara terbuka dan menuduh pembangkang sebagai membuat ‘janji kosong’.

Kita fahamlah yang Mahfuz tidak berapa cerdik dan PAS sudah ketandusan isu tetapi sekurang-kurangnya janganlah ditonjolkan kepada rakyat betapa tidak cerdik dan betapa terdesaknya PAS dan Mahfuz untuk mencari sedikit modal politik.

Sudah menjadi kemestian bagi seseorang KSN untuk menyokong kerajaan yang memerintah dan kebetulannya kerajaan yang memerintah hari ini ialah Barisan Nasional. Justeru, tiada isunya di sini....., kecualilah jika beliau mengajak rakyat menentang kerajaan, maka itu barulah satu isu besar.

Mungkinkah PAS sudah merasa yang sokongan kakitangan awam terhadap parti mereka semakin merosot sehingga menjadi begitu ‘paranoid’ sekali dengan kenyataan KSN itu? 

Dalam kenyataannya, Mahfuz juga menyatakan bahawa bukan semua penjawat awam menyokong kerajaan dan tidak wajar jika mereka dikempen untuk menyokong mana-mana parti.

Jika BN perlu mengambil sikap ‘paranoid’ yang sama, BN juga boleh menjadikan kenyataan Mahfuz sebagai satu isu dan membangkitkan soal penjawat awam yang tidak menyokong BN perlu dipecat kerana berpotensi untuk mengsabotaj dan mengkhianati kerajaan. 

Tetapi, ini tidak berlaku, kerana seperti kata Mahfuz, kita perlu bertindak professional. Kerana bertindak professionallah kita tidak mengungkit soal penyokong pembangkang yang makan gaji dan menikmati kemudahan dan bantuan kerajaan tetapi saban hari mencaci kerajaan.

Dan kerana professionallah juga KSN yang baru menyokong kerajaan dan bukan pembangkang. 

Menurut kata Mahfuz lagi, KSN tidak boleh dilihat menyokong mana-mana parti kerana jawatan beliau tidak akan ditukar jika PR menang pilihanraya .

Entahlah, jika dilihat dari sejarah sikap dan perangai PAS ketika berjaya menawan Terengganu, dan juga di dalam demonstrasi-demonstrasi jalanan,kita akan dapati bahawa tidak ada jaminan PAS akan mengekalkan KSN atau sesiapa sahaja walaupun jawatan mereka dilindungi oleh undang-undang sekali pun.

Ini kerana, puak-puak PAS tidak pernah mendaulatkan undang-undang dan sering membela dan mengagung-agungkan pihak yang melanggar undang-undang.

Justeru, tidak ada salahnya KSN menasihati penjawat awam mengenai perkara yang tepat iaitu menyokong BN yang menjadi kerajaan yang memerintah bagi memelihara integriti agar negara dapat ditadbir dengan berkesan.

29 comments:

Anonymous said...

.

Merokok merbahayakan kesihatan ... jadi kurangkan merokok .

.

Anonymous said...

-

Berdemo di jalan raya membahayakan diri sendiri dan orang lain... jadi jangan berdemo lagi.


-

To Live Again said...

Isu menentang Pelantiksn SUK Dato Khusrin masih segar dlm ingatan..Mahfuz sblm ckp cermin la diri dulu..

Anonymous said...

.

TERUS TERANG LEBIH BAIK DARI GUNTING DALAM LIPATAN

Anonymous said...

Bomoh Siam akal kak lutut. Dalam otak kosong, cuma taik dia saja yang ada.

Anonymous said...

takde apa yang boleh dibanggakan dgn encik Mahfuz Launch ni sbg pemimpin..

Anonymous said...

kalau exco agama boleh dipecat dari jawatan dan keahlian dalam parti apakah lain-lain jawatan dan keahlian, akan berdepan kesukaran lebih dari itu?

sudah tentu lebih kacang dari pemecatan Pak Hasan!

Anonymous said...

Dia ni la yg tuduh Tun M bina Mahligai Mahathir kat Putrajaya, siap terguling-guling atas jalan bantah PLUS dulu, bantah Penang Bridge, Projek Kereta Nasional, KLIA, MSC, Putrajaya, F1Sepang, Sukom dan semua yg nak dibuat BN habis dibantah tanpa ada sedikit ruang dalam otaknya utk berfikir. Ini lah tahap pemimpin yg jadi Naib Presiden sebuah Parti Di Malaysia ini. Biarkan Si Luncai terjun dgn labunya

Anonymous said...

Sebab itu dia jd naib presiden sebuah parti yg pelik.....Parti Islam SeMalaysia yang sepatutnya PIS bukan PAS. Dia pun dua kali lima dgn Partinya.

Anonymous said...

KSN tak boleh sokong kerajaan parti pemerintah, kene jadi suara pembangkang untuk kakitangan kerjaan. Jadi, jika Fuckatan berjaya membentuk kerajaan selepas PRU-13, KSN kene bersuara macam BN la kan??? Mungkin itu maksud Mampuz Launch ni....

Bodoh, kecik-kecik tak mahu mampuz, besar-besar kene maki dengan orang je....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Agaknya dia ni nak jd menteri apa bila PR menang PRU13 nanti. Tapi yg paling sesuai Menteri Pengajian Tinggi.... Sebab dia yg paling pandai dalam PAS PIS PUS.

Anonymous said...

Suka hati dia lah nak sokong sesapa pun, selagi tak buat apa-apa yg langgar undang-undang dan peraturan negara. Lagi pun DS Najib pun tahu ada kakitangan awam pelbagai peringkat yg sokong PR... Tapi DS Najib ni gentlemen betul... Dia tak kiasah pun sebab yg sokong lebih ramai dari yg anti. Sebab yg anti dia tak berapa ramai maka ada yg menggelupur sendiri tak tentu hala. Ish! Silap... Biar kan dia jer. Org kurang bijak ni bukan boleh dilayan, nanti terikut bodoh

usin said...

kalau KSN kempen sokong PAS, mesti dia akan marah juga. bagus punya mahfuzzz!!!! tido je la.

Anonymous said...

Dalam politik ni sekali sekala ada badut pun bagus juga, boleh kurangkan tension.

Anonymous said...

mahpus bodoh..

Anonymous said...

Puz puz..jom LAUNCH...

Eekekeekekekekekekekekek

Anonymous said...

Puz puz..jom LAUNCH...

Eekekeekekekekekekekekek

Anonymous said...

KSN sepatutnya tertakluk kepada perlembagaan dan perintah am kerajaan di mana pegawai awam hendaklah pegang prinsip impartial dan neutraliti dalam menjalankan tugasnya tanpa memihak kepada mana2 parti politik..... Mengapa disebut perkataan "pihak pembangkang"....? Sepatutnya sebut saja perkataan ..... Misi nasional dan mana2 pihak kerajaan semasa ( government of the day) .. Cukuplah ... KSN sepatutnya memikul amanah rakyat dan negara secara amanah dan profesional.

Jangan bermentallti third World nation ....... Feudal era ..... Caveman period ...... Be open, be intelektual, be honesty, be patriotic, be democratic, BE FAIR!

Anonymous said...

Siapa yang jadi KERAJAAN skrg ni? BN kan? so what mr mahfuz? SUK Selangor dulu apecer?

Anonymous said...

mahfuz ni sejak jadi orang besar pas, semakin sombong. dia ingat orang heran kut. tolongla mahfuz, ko tu bukan hebat sangat.

Anonymous said...

Hasang Ali menyoru org melayu islam semuo sokong BN demi menyelamatkan aqidah semuo.eyo ko?buleh selamatkan ko?setau den domi menyelamatkan periuk nasi dan tembolok ajo.selamatnyo aqidah bukannyo lotak pado parti bai oii.

Anonymous said...

Kebijaksanaan sesaorang pemimpin dinilai dari banyak aspek. Salah satu aspek ialah kenyataan keluar dari mulutnya. Kenyataan yang bersifat bernas dan boleh diyakini tentunya dizahirkan selepas memikirkan dengan sedalam2nya implikasi yang bakal timbul dari kenyataan tersebut.

Pemimpin2 pakatan pembangkang amnya dan Mahfuz Omar khasnya tidak mencerminkan kebijaksanaan yang sepatutnya ada pada diri seorang pemimpin. Bukan sekali dua Mahfuz Omar mengeluarkan kenyataan yang menunjukan betapa dangkalnya fikirannya. Dia bercakap mengikut sedap mulut. Isu yang ditimbulkan sering memakan dirinya sendri.

Tidak salah bagi Mahfuz untuk menonjolkan diri tetapi malangnya Mahfuz memilih untuk dilihat sebagai badut yang segala gerak gerinya hanya untuk diketawakan.

mtk

Anonymous said...

makfuz ni mengaji tak tinggi so kena faham la.. jangan kita nyakat dia lebih2, kesian dia! tapi dia patut kaji dulu sebelum buat apa2 kenyataan takut nanti terkantoi.. dia patut karang dulu atas kertas apa yg nak cakap supaya tak tersilap fakta atau ejaan .. macam lunch jadi launch! kesian dia!!

☺ ♂ ☺

Anonymous said...

Ksn tu bukan melayu..tapi mamak..habislah perkhidmatan awam malaysia nnt..mcm.dh xde org melayu yg layak unt jawatan tersebut..mamak mmg la suka membodek, dan pada masa yg sama akan pijak org yg dibawah unt naik ke atas..itulah peel mamak..umno bodoh kerana memilih pemuda mic menjadi ksn..

Dr bean phd/LCE said...

HE IS STUPID FOREVER...............ANOTHER MULUT TOKAK.

Anonymous said...

TANYA MAHFUZ SIKIT .....

KSU KATA "SUPPORT GOVT OF THE DAY"

AGAK AGAK ENGKAU FAHAM tak MAHFUZ ?

KALAU TAK FAHAM OPEN LAH KAMUS YA.............

Anonymous said...

pemimpin pakatan yg paling BODOH ialah YB mahfuz omar........yg paling kuat nafsu seks ialah anwar ibrahim.... yg paling tamak kuasa ialah nik aziz...yg paling gatak ialah mat sabu.... yg paling rasis ialah kit siang and sons... yg tak tau apa apa ialah hadi awang..kerja dia mengangguk je.....

gotye said...

jom kita orang melayu buat campaign top priority!!!:
1. sokong privatisation of penang port
2. refurbishment of bukit bintang plaza area

Anonymous said...

anon July 2, 2012 4:19 PM..
kalau dia mamak pun selagi dia beragama islam apa salahnya...
mmg pnyokong2 parti kaldai PAS otak selut gila... sanggup bunuh sesama saudara untuk DAPig kesayangan diaorg..