Saturday, July 21, 2012

PAS KELDAI TERBAIK...DAP.



PAS Tidak Bersekongkol Tetapi Cuma Bekerjasama Dengan DAP – Nasrudin Tantawi

Akhbar Sinar Harian hari ini melaporkan kenyataan Ketua Pemuda Pas, Nasrudin Hassan Tantawi berkenaan hubungan PAS dengan DAP yang mana beliau menegaskan bahawa Pas tidak pernah bersekongkol dengan DAP kerana ia adalah tahaluf siasi.  Tetapi, beliau mengakui bahawa PAS bekerjasama dengan DAP kerana politik.

Kita faham bahawa Nasrudin bercakap atas kapasiti beliau sebagai ahli politik dan bukannya agamawan dan kerana itu beliau merasa selesa bermain dengan kata-kata tanpa menghiraukan maknanya.  Dengan menggunakan perkataan ‘bekerjasama’ dan bukan ‘bersekongkol’, maka Nasrudin menyangka yang PAS akan terlepas dari dikaitkan dengan agenda DAP.

Perkataan-perkataan seperti bersekongkol, berkomplot, berkonspirasi sebenarnya membawa kepada perlaksanaan yang serupa dengan bekerjasama.

Beza kedua-dua perkataan ini hanyalah dari segi ‘niat’ di mana ‘sekongkol’ merujuk kepada satu pakatan yang berniat jahat dan ‘kerjasama’ pula merujuk kepada satu-satu pakatan secara umum.

Oleh itu, kedua-dua perkataan membawa pengertian yang sama iaitu ‘berpakat, berganding-bahu, bertoleransi dan saling bantu-membantu untuk mencapai matlamat masing-masing’.

Dalam konteks politik PAS dan DAP, dan seperti yang diakui oleh Nasrudin, adalah jelas bahawa matlamat masing-masing hanyalah untuk menang pilihanraya.  Pastinya kerana PAS dan DAP ingin mencatur semula politik Malaysia mengikut acuan mereka.

Maka di sinilah terletaknya masalah dalam penjelasan atau ‘tafsiran’ Nasrudin mengenai hubungan PAS-DAP.   Iaitu, walaupun matlamat kedua-dua parti adalah sama tetapi acuan mereka amat bertentangan.  Malah Nasrudin sendiri enggan atau tidak sanggup mengaku yang PAS berkongsi agenda yang sama atau ‘bersekongkol’ dengan DAP.

Kita sedia maklum bahawa acuan DAP adalah Malaysian Malaysia di mana ia menjulang kesamarataan total (ala DAP).  Ini bermakna, semua agama adalah sama dan Islam tidak harus menjadi agama rasmi sekali gus persoalan mengenai undang-undang Islam, cara hidup Islam, hudud dan sebagainya adalah tidak relevan sama sekali.  Selain itu, DAP juga diketahui mengambil sikap memperlekeh dan menentang Institusi Raja-raja Melayu.

Bagaimanapun, atas dasar kerjasama seperti yang diakui Nasrudin, kedua-dua parti ini tetap saling bantu membantu untuk memenangkan masing-masing dalam pilihanraya walaupun matlamat mereka bertentangan.

Ini bermakna, PAS membantu DAP menang, DAP membantu PAS menang, kemenangan PAS adalah kemenangan DAP dan mengundi PAS adalah sama ertinya dengan mengundi DAP.  

Dalam ertikata lain, PAS bertanggungjawab membantu DAP membentuk negara ini mengikut acuan DAP.  

Benar, ada kemungkinan DAP tidak mampu membentuk negara ini mengikut acuannya dan sebaliknya PAS yang berjaya memaksa acuan mereka ke atas DAP.

Tetapi, ini hanyalah satu kemungkinan kecil.

Jika dilihat dari segi kebarangkalian matematik, jumlah PAS mengalah kepada DAP dalam isu-isu di mana mereka bertelagah pendapat adalah jauh lebih besar dari jumlah DAP mengalah kepada PAS.  

Antaranya, hudud, Negara Islam, isu judi, arak, rumah urut dan murtad, keputusannya ialah DAP-5, PAS-0,.  Di kala PAS sanggup menggadaikan Negara Islam, DAP pula sanggup ‘berjihad’ dan mati menentangnya.   Hakikatnya, DAP tidak pernah mengalah atau berundur walau se-inci pun dalam ‘semangat’ kerjasamanya dengan PAS.

Justeru, adalah hampir mustahil yang DAP akan akur kepada agenda PAS andainya Pakatan Rakyat berjaya memenangi pilihanraya.

Kesimpulannya, ‘kerjasama’ atau ‘persekongkolan’ atau ‘pakatan’ atau apa saja perkataan yang digunakan oleh Nasrudin untuk menjelaskan hubungan PAS-DAP, hanya akan menguntungkan DAP.  

Dengan itu, Nasrudin harus sedar, bahawa PAS tidak akan berjaya menghapuskan imej parti itu sebagai balaci, barua dan anjing suruhan DAP hanya dengan menggunakan perkataan berbeza tetapi mempunyai maksud perlaksanaan yang sama, dalam menerangkan hubungan mereka.

137 comments:

Anonymous said...

mulut yang menyamakan penjawat keselamatan sebagai 'anjing' tidak sedar mereka boleh disamakan dengan keldai

kesimpulannya;

jangan gelar org kalau tak mahu gelaran lain dituju pada penggelar. dalam kata lain what goes around comes around

Anonymous said...

.

Merokok merbahayakan kesihatan ... kurangkan merokok .

.

Anonymous said...

Karpal sentiasa konsisten dengan pendiriannya, tapi PAS masih terhegeh-hegeh nak bersekongkol dengan DAP. Tantawi nampaknya mungkin hanya nak menang sorak ketika berdebat dengan Ustaz Fathul Bari, tapi takkanlah sampai nak menipu kan?

Anonymous said...

P BERLAGAK NAK GANTI A MUNGKIN TIDAK ADA SIGNIFIKANNYA TETAPI BILA D GANTI P, ITU AMAT SIGNIFIKAN.

BALIKLAH P HOI.

BALIKLAH PANGKAL JALAN.

ITUPUN KALAU P MAHU DIPANDANG SEPERTI DULU

KALAU TIDAK KISAH...TERUSKAN

Anonymous said...

PAS dan DAP sekali lagi menyerlahkan ketidaksefahaman ketara di antara ideologi masing-masing apabila Karpal Singh membidas kenyataan Ketua Pemuda PAS.

Di bawah adalah berita yang disiarkan dalam NST yang telah MiM alih bahasa. Di antaranya :

Semalam, Pengerusi DAP Karpal Singh menyatakan tidak senang hati apabila mendapat tahu Ketua Pemuda Pas, Nasrudin Hassan Tantawi telah mencadangkan bahawa dia telah bersedia untuk mempertimbangkan undang-undang itu bagi negara ini dalam satu perdebatan politik.

"Saya tidak akan bertolak ansur," kata Karpal dalam satu temubual telefon dengan akhbar New Straits Times. seterusnya

Pengakuan Karpal Singh itu sudah tentu akan mendatangkan polemik baru tentang isu Hudud di antara PAS dan DAP. Di bawah adalah translation artikel NST :

Perbahasan pada hari Khamis, bertajuk "PRU13: Orang Muda Pilih Siapa", telah dianjurkan oleh akhbar tabloid, Sinar Harian.

Petikan kata-kata Nasrudin dari perdebatan dibaca sebagai berikut: "Saya ingin bertanya kepada rakan saya Fathul Bari kini saya mengenai Karpal Singh ... dia (Fathul) berkata Karpal Singh berkata," ... mayat saya "apabila idea untuk melaksanakan hudud datang kira-kira 10 tahun yang lalu ... Walau bagaimanapun, seperti Fathul berkata, ia adalah 10 tahun yang lalu.

Kini, selepas konvensyen Pakatan Rakyat baru-baru ini di Pulau Pinang, Karpal berkata selepas dia telah berkawan dengan Pas, isu hudud akan dibincangkan lagi. ini bermakna bahawa terdapat beberapa jenis persefahaman (antara Pas dan DAP) tentang undang-undang.. seterusnya

KenyataanKetua Pemuda PAS itu jelas berbeza dengan kenyataan Karpal Singh yang tetap dengan pendirian beliau. Malah, Karpal Singh juga berkata bahawa pendirian itu adalah pendirian parti DAP

Anonymous said...

Tajuk Debat anjuran Sinar Harian melalui siaran Astro Awani dengan tajuk "PRU13: Orang Muda Pilih Siapa" telah mempertemukan Ustaz Fathul Bari (Ulama Muda UMNO) dengan Ustaz Nasaruddin Tantawi (Ketua Pemuda PAS Pusat). Bila terbaca NST, selaku umat Islam, kita rasa kecewa kerana ada TIGA sebab:

1. Karpal Singh (Pengerusi DAP Pusat) masih keras kepala tentang isu penubuhan negara Islam. Tapi pemimpin seperti inilah juga yang menjadi kawan PAS untuk menjatuhkan kerajaan Malaysia hari ini dipimpin oleh PMnya orang Melayu/Islam.

2. PAS masih gagal menjalankan dakwahnya mengislamisasikan pemimpin DAP dan sebahagian pemimpin PKR yang bukan beragama Islam. Masih ingatkah kita, suatu masa TGNA pernah mengatakan bahawa pemimpin DAP lebih tahu Islam daripada pemimpin UMNO.

3. Ustaz Nasaruddin Tantawi telah berbohong kepada penonton dalam dewan dan juga siaran Astro Awani bagi mematahkan hujah Ustaz Fathul Bari tentang pendirian Karpal Singh terhadap isu negara Islam

Anonymous said...

Nasruddin Tantawi MENIPU ketika Debat PRU13 : Orang Muda Pilih Siapa...???

Kenyataan Nasruddin :

"Saya mintak...saya mintak jasa baik kawan saya Ust. Fathul Bari update maklumat dia berkait dgn Karpal Singh. Karpal Singh dia kata...dia kata langkah mayat saya tu hok 20 tahun dulu dan dia pun beritahu itu ucapan saya 20 tahun dulu. Skrg, dlm Konvensyen PR di Pulau Pinang baru2 ni..saya (dia?) kata, setelah saya berkawan dengan PAS, saya tengok HUDUD, masalah HUDUD ialah kita boleh bincang semula...." [di sambut dgn sorakan dr penonton fanatik]

NST telah tolong 'UPDATE' kan untuk kita semua menerusi perbualan telefon bersama Karpal Singh semalam...

Yesterday, DAP chairman Karpal Singh expressed extreme displeasure upon learning that Pas Youth chief Nasrudin Hassan Tantawi had suggested that he had been willing to consider such laws for the country during a political debate.

“I will NEVER compromise,” said Karpal in a telephone interview with the New Straits Times.

“I have always been very public and absolute on my stand to never have hudud implemented in the country... how then can he (Nasrudin) claim such a thing?” said the DAP stalwart, who is well known for his strong opposition to any attempt to introduce Islamic laws in this country.

Anonymous said...

Simple matematik :

Undi PAS = Undi PKR = Undi DAP

Anonymous said...

PADAN MUKA KAU TANTAWI LEPASNI TERKINCITLAH PEMIMPIN KAU KENA TIBAI KARPAL SINGH,, KAU INGAT KAPERTU NAK BERLEMBUT HAL HUDUTKE??

Anonymous said...

ELLO BROTHER SINGH ITU TANTAWI SUDAH PUSINGH LU PUNYA CAKAP APA LU MAU DIAM AJA KA???

Anonymous said...

lepas nie tgk la...mesti die ckp media yg putar belit kn ape yg die ckp...percaye la media akan dipersalahkan gak...smpi bile la puak2 pas nie nk kene tipu ngan pemimpin dieorg nie....serban je berbakul tp otak kosong....

Anonymous said...

Tergetor2 lah bibir nik najis nak jawap kemarahan karpal singh,, kau ni Tansawi buat nik najis bingungle!!!

bomo aka zat said...

Reaksi bomo ngan zat mcm mana?

Anonymous said...

“I will NEVER compromise,” said Karpal in a telephone interview with the New Straits Times.

......................
TANSAWI YANG TERHEGEH2 KATA
Skrg, dlm Konvensyen PR di Pulau Pinang baru2 ni..saya (dia?) kata, setelah saya berkawan dengan PAS, saya tengok HUDUD, masalah HUDUD ialah kita boleh bincang semula...."

Melayu Ultra said...

Tantawi tu syok sendiri jer.. konon2 bercakap on behalf Karpal..

"itu statement Karpal 20tahun dulu, ni saya nak update sikit masa mesyuarat kat Penang, Karpal dah makin paham dengan ISLAM atas penerangan PAS" last2 Karpal cakap kat Tantawi " Aloo Tantawi Wungkau yang tak paham bahasa ke dey!"

kalau aku jadi Tantawi dah lama aku nyorok nawah kerusi roda Karpal!

Wakakakakakaakak!!

Anonymous said...

Dia ni subjek BM tak lulus ni..
Bekerjasama dgn bersekongkol apakah perbezaannya..

Wahai PASngok, cerciter..cerciter..

Melayu Ultra said...

Bila PAS Meeting dengan DAP

DAP cakap " Kita semakin paham ISLAM sebab rakan kita PAS bg penerangan pasal ISLAM"

Bila DAP meeting dengan ahli DAP

DAP cakap " Bodoh punya PAS kita tipu diorang pun diorang tak tau!'

Bila DAP meeting dengan PKR
DAP cakap " PRU 13 bila PR menang, Anwar lu jadi PM!"

Bila DAP meeting dengan ahli DAP
DAP cakap "Anwar orang rosak moral nak jadi PM??"

Paling kesian kat PAS
Takbir! Takbir! lepas tuuuu... menang sorak kampung tergadai.. PAS tinggal dua bijik telur.. lepastu baru terhegeh2 nak bersatu dengan UMNO.. tapi nasik dah jadi bubur.. bulan dah terbelah dua..

dan akhirnya MELAYU ISLAM hanya tinggal nama....

Melayu Ultra said...

EHEMMMMMMMMMM!!!

bila KARPAL berdehem je... berterabur telur2 pemuda PAS..

telur nik aziz dah layut sampai jejak tanah pun masih nak jadi EMBI.. 22 tahun jadi EMBI dan tidak ada sumbangan untuk rakyat selain memecahbelah ISLAM dan MELAYU! .. tergamak pulak tu orang beli gambar nik aziz sampai RM1000 letak kat umah.. dah mcm syiah dah ni..

Anonymous said...

PAS dan bodo tak dapat dipisahkan.
PAS keldai..PAS keldai...

Anonymous said...

Andai dipisah...PAS dan keldai..
Musnah lah ilham..ilang pedoman...
(version lagu search)

Anonymous said...

Andai dipisah PAS dan keldai..
Punah tiada berjiwa....hampa...
(versi lagi getaran jiwa)

Anonymous said...

aku dah tengok debat tantaik dgn fathul bari ptg tadi masa tunggu nak berbuka gapp...

kesimpulan yg aku boleh buat ialah dlm mana2 debat antara ilmuan dan agamaan umno dgn pas...

umno byk kali dilihat lebih ikhlas dan bersedia utk berhujah tentang masa depan org islam dan melayu...

manakala pas hanya bermain politik persepsi yg dah semacam menjadi makanan ruji bagi typikal pas...

politik persepsi ini lah yg membuatkan pas hidup bertahun2 dgn mengatakan kalau diberi tv3 mereka akan buat yg lebih baik...

apa yg baiknya sedangkan harakah yg diberi permit 2 minggu sekali pun sudah pijak kereta polis, sepak polis...

kalau diberi tv3 mereka akan huru harakan negara ini..

sepatutnya mana2, pemimpin umno dimasa depan kene bermain politik juga dipentas apa jua debat ka, wacana ilmu ka, berdialog ka,...

sbb pas akan gunakan pentas begini utk serang umno dgn permainan persepsi, mereka tak pernah ikhlas utk berbincang secara ilmiah dan patuh pada displin ilmu..

tgk debat salehuddin dan timb menteri hari tu pun sama, pas tembak ikut persepsi mereka..

so lain kali pesanan utk pathul bari dan mana2 pemimpin UMNO, kalau di beri pualang kedua berdebat kene sediakan juga peluru2 politik, utk tembak bertalu2 kalau panel pas tidak patuh pada agenda dialog, kalau mereka menyeleweng, maka tembak lah ...

sampai mereka tak berani lagi bermain persepsi dan membuat tuduhan melulu baru disimpan peluru...

dua persepsi yg biasa dimain oleh pembangkang ialah isu rasuah dan kjjan zalim, dua topic ini cukup popular dikalangan pencacai2 pas, samada di blog2 maupun FB...

next time fathul bari kene bersedia dgn fakta rasuah, yg tantaik rujuk tu ialah rekod lama negara tentang rasuah, yg terkini msia jauh lebih baik dari mana2 negara asian dan middle east..

kjaan zalim pula, adalah hujah dangkal yg begitu mudah utk dipatahkan..

walau apa pun, tahniah utk ustaz fathul bari dan ilmu ug berani utk mengorak langkah dan melawan arus. npk sangat fathul bari berjiwa besar, anak muda yg akan bawa msia kepada fenomena yg hebat dan kepada tahap ilmu yg tinggi...insyaAllah..

manakala tantaik seperti biasa, seperti anak muda typikal pas yg biasa yg hanya jadi nasi tambah atau blient followers kepada sesuatu yg sudah ada... jenis mcm ni mmg ramai di msia, blient followers, tukang sorak dan nasi tambah cukup ramai..

yg pencetus, yg lead, kualiti mcm tun mahathir, jarang2 kita temui...fathul bari is one of them..tahniahh..

manakala moderator dan sinar bukanlah platform yg baik, moderator sendiri terlalu bias kepada pas, soalan kepada pas berupa bola tanggung manakala fathul bari di aju soalan yg layak di jawab oleh ketua pemuda umno atau pun PM sendiri...

harap dimasa depan ILMU atau badan NGO yg lain pula yg anjurkan debat, suruh moderator yg neutral dan di gelanggang yg di bagi separuh2....

pada berok yg terjerit2 di belakang suruh sekuriti heret tendang kasi keluar, kita mau hujah yg kualiti bukan provokasi dan taksub buta mcm beruk2 pas..

oraitt...tq.

otai
subang

Bomo Siam said...

Pd aku, kerjasama PAS/DAP.....

SATU CITA2 BESAR or SATU KESILAPAN!

Melayu Ultra said...

aku sokong Bro Subang 100%

Bomo Siam said...

“I will never compromise, I have always been very public and absolute on my stand to never have hudud implemented in the country... how then can he (Nasrudin) claim such a thing?” said the DAP stalwart, who is well known for his strong opposition to any attempt to introduce Islamic laws in this country.

Melayu Ultra said...

BOMO google dah mai..

Bomo Siam said...

However, like FathulBari said, it was 10 years ago. Now, after a recent Pakatan Rakyat convention in Penang, Karpal said after he had befriended Pas, the issue of hudud can be discussed again.

This means that there is some sort of understanding (between Pas and DAP) about the law. I am not surprised if a non-Muslim does not accept hudud but it is shocking when Muslims detest it.

Bomo Siam said...

Jika PR menang GE13......

1.SATU CITA2 BESAR - PAS tetap akan laksanakan hudud sekurang-kurangnya di negeri yg dikuasainya.

2. SATU KESILAPAN - Karpal terpaksa dikorbankan or PR berpecah!

PAS TAK MUNGKIN BERGANJAK!!!

Anonymous said...

auuuuuuuuuuuuuuu jaga2 bumu dah kenyang dn dh mula menyalak

Anonymous said...

au au auuuuuuuuuu. truskan menyalak bumu

Bomo Siam said...

UFB...ostat persepsi!!!

He is a politicians to!

So......?

Anonymous said...

Statement tak boleh blah bomo siamang si cybertrooper DAP.

PAS tetap akan laksanakan hudud sekurang kurang di negeri yg dikuasainya..

Pegidah! Kilang arak pun nak besarkan lagi ada..

Anonymous said...

Pas LAGI byk ostat persepsi..
Lu tak kecoh lak kan..?

Baru cuit sikit dah...melatah si ostat persepsi PAS.
Lepas tu kantoi dgn karpal sink.

Wakakaka....

Anonymous said...

Langkah mayat saya dulu (karpal)

Rupa rupanya, tak payah langkanh pun...hadi awang sudah declare negara isle dan hudud bukan lagi agenda PAS keldai..

Anonymous said...

suka baca komen2 bomo siam tu..logik akal..bnyk kebenarannya..idea dan fakta yg mantap..hanya org2 yg berakal yg dapat memahaminya..
selalu baca bnyk blog..kalau baca blog gap ni..wat gelak2 jer..hampas jer..betul tak??
Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui..Selamat menunaikan ibadah puasa..
Sesungguhnya ibadah ku..hidup ku..mati ku hanya kerana mu ya Allah..ampuni lah dosa2 kami semua umat islam..amin

Anonymous said...

Patut la hadi awang diam membisu..

Oi hadi awang, ko tu presiden PAS keldai!
Mana suara mu bila si keparat sink ni firm on his hudud stands??

PAS dan keldai mmg sesuai..

Bomo Siam said...

Jika PR menang GE13......

Adakah UMNU akan kembali berkuasa andai PR berpecah?

ABSOLUTELY NO WAY...!!!

Anonymous said...

Logik akal...

Hati hati dgn agenda syiah anon 11.38pm..

Anonymous said...

Adakah UMNU akan kembali berkuasa andai PR berpecah?

ABSOLUTELY NO WAY...!!!
________________________________
ko ingat ko sape??????tuhan ke?????

Anonymous said...

PR berpecah.
PAS dgn hudud yg tak jadik..
PKR dgn kaya raya duit yahudi..
DAP sibuk robohkan perniagaan org Melayu..

Anonymous said...

ABSOLUTELY YES!!!

Allah bersama UMNO dulu, kini dan selamanya..
Kalau ALLAH bersama PAS atau anwar, dah lama PAS menang. Anwar tak le aib sebegitu sampai keroh mukanya.

Anonymous said...

Logik akal syiah,
Apakah makna berpuasa?
Menahan lapar, dahaga dan nafsu dari terbit fajar hingga tenggelam fajar (maghrib).

Bila azan maghrib, ada lagi tak org main bola kat padang?

Kenapa? Sbb masih ada cahaya matahari.

Jadi, sudah tenggelamkah fajar?

HATI HATI DGN LOGIK AKAL SYIAH!!!!

Bomo Siam said...

Olih sebab UMNU tolak Nas & hadis....

Apa salahnya kita berbicara menggunakan hukum akal?

Melayu Ultra said...

BOMO

UMNU tolak Nas HADIS?? persepi lagi.. hang pakai copy paste hadis dari TUAN GURU GOOGLE lepas tu bg komen ikut suka tu nak kira macam mana BOMO?

Jangan jadi tolol!

Bomo Siam said...

UMNU kalut labelkan sana syiah! Sini sesat!

Nak tanya sikit?

Apa menatangnya 'syiah' tu? Apa tak menatangnya bukan syiah tu?

Bomo Siam said...

MU...!

Sejak bila UMNU pandai sebut nas & hadis nih?

Anonymous said...

Ko tu yg kalut bomo siamang oi...

Bomo Siam said...

Bukankah Merdeka Day tahun ni, UMNU tukaq jadi Hari Ulang Tahun UMNU?

Mana dia Nas & Hadis?

Anonymous said...

Bomo siamang,

Orang UMNO juga mengucap syahadah, apa hak kau mempersoalkan hak UMNO ke atas NAS dan hadith?

Anonymous said...

Pas bodoh!.. adalah satu penghinaan kepada keldai bila kita menyamakan haiwan yg banyak berjasa itu dgn Pas.. parti bodoh! selamanya diperbodohkan.. mereka memang suka diperbodohkan !!

Matt said...

kesian kpd parti yg perjuangkan Islam.. dikeldaikan oleh parti dap..

harap pas dikurniakan seorang pemimpin yg bagus, yg dapat menyatukan umat dan memertabatkan Islam..

parti umno pun dikeldaikan juga secara tapi boleh bertahan sebab umno masih 'bos' bn..

kita sentiasa sedar bila org Islam tk bekerjasama dgn org Islam umno yg rugi ialah semua org melayu/Islam di malaysia ni..

melayu islam pas dan umno berkelahi yg menang jadi arang yg kalah jadi abu.. sebab tu aku tk setuju bomosium tiap2 malam bertaki dgn org umno.. bukan menyatukan tapi mendatang benci-membenci diantara 2 kumpulan islam ni..

sebab tu mulai tahun lepas kita mesti usaha supaya org Islam umno dan pas mesti bersatu, tkde cara lain dah..

Bomo Siam said...

Mai la kita pakat ramai2....

KIBAR BENDERA 'COP KERIS' pd 31 Ogos ni...National flag....simpan dulu!

Kut2 terjumpak nas & hadis!!!

Anonymous said...

Ek eleh....spin ke hari merdeka lak. Ko ada ke terlibat berusaha merdekakan negara ni?

Haram ko takde..UMNO dgn parti perikatan jugak..

Anonymous said...

Memang betul PAS akan menang dalam pru13 nanti, TAPI hanya menang di Kelantan sahaja kerana faktor Nik Aziz. Lain2 negeri akan kembali kepada UMNO. DAP akan menang di bandar2 besar dan sukar untuk diganggu gugat kerana sokongan padu dari pengundi Cina. Usaha Najib dengan memanjakan mereka selama ni dengan pelbagai bantuan nampaknya sia2 je. Manakala PAS dan PKR akan mengalami kekalahan teruk disebabkan undi protes orang2 Melayu. Orang India pula akan kembali menyokong BN kerana mereka tau berterima kasih.

Anonymous said...

so...... who cares

Anonymous said...

Tak nak ah..

Apa kata pakat ramai ramai kibarkan bendera bulan depan kilang carlsberg kat area khalid gereja?

Ha....baru la SESUAI....

Anonymous said...

kepada BOMO SIAM! di bulan mulia ini adalah lebih manis & elok kau tukar nama kau tu.. ada unsur2 kesyirikan! lebih baik kau gunakan nama lama kau MUSANGKA kerana ia lebih bersifat kebinatangan @ kehaiwanan yg mana amat bersesuaian dgn perangai puak2 kau tu ..sekian, jangan marah!!

☺ ♂ ☺

Anonymous said...

Anon 12.05,

Mungkin dgn kelantan sekali terlepas dari PAS kerana faktor air paip mcm kencing dan juga faktor annuar musa dgn TRWnya.

Bomo Siam said...

Matt!

Sapa yg seronok melayu berpecah?

Apa yg UMNU nak laie?

HUDUD kat Johore? PAS SOKONG! (walaupun kat Ktan, UMNU halang)

Sayap ulama UMNU? PAS SOKONG! (walaupun dah lebih 50thn, baru nak tubuh).

Najib menikah lain? Aku sokong (walaupun perang dunia pasti berlaku)

APA LAIE nak gaduh2 ???

Anonymous said...

Ye, aku sokong ko stick to nama musangka la bomo siamang.

Aku panggil ko bomo siamang pun sbb aku rasa lebih sesuai utk ko. Unsur sunsur syirik walaupun nama timangan, or nickname tidak patut digunakan..

Lain la kalau kau ni kafir.. Boleh la..

Bomo Siam said...

12:07,

Nama aku pun jadik masaalah?

UMNU kan percaya pd hantu & kemenyan lebih dpd nas & hadis?

Sesuai sgt la...BOMOSIAM!

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

gunakan akal hg yng dangkal ka bumu...

Anonymous said...

Oi bomo siamang,

Kat kelate tu, kena goreng dgn n.ajis. Itu tak boleh ini tak boleh..

Padahal boleh je nak buat kat kelantan.
Nama je serambi mekah, tapi hiv kes paling champion.

Ha? Apa lagi?

Anonymous said...

PAS kelantan la yg percaya pada bomoh dan hantu...sbb tu la ada patung budha busat tapi masjid baru takde..

Muahahahahahahahahah...!!!!!!

Bomo Siam said...

KLu yg ada otak.....

Ce study profile photo aku tuh!

Bomo tuding jari pd jin bukit putus!

Hangpa tau tak, untold story antara UMNU dgn Bkt Putus?

Amat menarik ceritanya......! Tak gitu Kak Wan???

Kuah kuaah kuaaah!

Anonymous said...

Mana musangka?
Oo..dia dah jadik bomo siam lak.

Matt said...

Bomusium..

Bagus..

Apa lg pas nak? duit baiki paip air kt kelantan umno dh bagi..

Kerjasama dgn umno, umno dah pelawa banyak kali dah..

Apa pasal kerjasama dgn dap? dap ada sokong hudud pas ke? dap ada selamatkan anak org pas masa mesir huru-hara dulu ka?

masa 13 mei dulu org dap ada lindung org pas ka?

Jadi gunalah pengaruh hang tu utk ajak org Islam pas anggap org Islam umno ni saudara..

Jahat manalah org umno ni.. skt2 jahat tu biasa la, org pas pun bukan sempurna..

Yang bersatu semua org Islam baru keberkatan akan turun.. kalau 24 jam anggap org umno ni musuh perang.. bukan keberkatan yg turun.. bala yg turun..

Bomo Siam said...

Tinggi mana modai HIV hg tu kat Ktan?

Kat Melaka tu? Perlis tu? Others?

Kurang2nya kasik mathematik sikit la...!

Anonymous said...

Takde masa nak study profile photo ko la.
Bodo nyer suggestion..

Baik kau study, kenapa PAS suka jadik keldai DAP.

Muahahahahahah...!!!!

Anonymous said...

Tak yah kasik matematik...
Statsitik HIV kelantan faktanya paling champion dari tempat lain.

Sama la jugak dgn statistik diabetes mellitus.

Aku tak reti nak fitnah hentam kromo mcm ko la bomo siamang,

Straight to the point.
HIV cases highest in KELANTAN
Diabetes mellitus also.

Tak caya, pegi la mana mana laman web MOH.

Bomo Siam said...

12:20,

UMNU bagi ka? Banyak duit UMNU no...! Mana hangpa rembat?

Guna nas & hadis ka?

PAS tak anggap pun segala yg kerajaan negeri terima tu...duit UMNU or kerajaan!

ITU DUIT RAKYAT! Rezeki dari Allah Taala!

Ada paham? Ada ka UMNU bagi....dengaq pun nak terkencin!

Anonymous said...

Tapi kan...aku pk tak lama lagi selngor boleh potong kelantan la bab HIV ni..

Maklum la....

Bomo Siam said...

12:25,

Hg guna fakta dari agensi kerajaan UMNU?

Kat Putrajaya tu depa kata, satu kes HIV pun takdak!

Buleh pakai ka?

Anonymous said...

PAS yg byk duit sakau tu takde plak nak hulur hulur..

Ni dah terima lak duit yahudi dari PKR..lagi la...

Anonymous said...

Maka kata org KEDAH... CAWAT EKOR USTD UDIN TANTAWI, Bila Karpal Sign menyinga, lain Kali USTD kena hati hati, jgn melompat sesuka hati, kena ingat
Yang diikat pads leher ustd dipegang orang

Anonymous said...

Kalau kau nak guna fakta PAS pun...silakan..ada aku kisah?

Aku kat hosp kubang kerian ni ha...bhgn lab...

Bandingkan dgn makmal perubatan lain satu malaysia ni...kat sini paling byk kes.

Anonymous said...

LEHER DIIKAT TALI IBARAT KERA DLM TAMBATAN APA YG BOLEH DIBUATNYA

Anonymous said...

Hahahaha...mcm anjing la pulak ada tali yg memegang leher anjing tersebut..

Anjing silap menyalak, kena sound dgn tuan dia.

Anonymous said...

Oi bomo siamang,

Ko keje dlm medical lab ke?

Terbaik bro 12.32, kasik belasah ini cybertrooper DAP.

Matt said...

Bomsiam.. 12:26

Memang la semua tu rezeki Allah.. itu common sense..

Yg pas tk menang pilihanraya semenjak 50 tahun lepas pun pasal Allah tk bagi la.. sedangkan Allah dh janji nk bagi kuasa kpd org beriman.. pasal apa Allah tk bagi pas kuasa?

Yg bagi kuasa kpd umno jd kerajajaan Malaysia tu Allah la..

org pas ni kalau berhujah bukan depa nk cari kebenaran, depa nk menang, walaupun gunakan alasan tongong pun depa nk menang, cthnya nasrudin tawi la..

sebab tu memang elok sangat pemimpin umno tk mau berdebat dgn pas.. buang karan.. tidoq lagi bagus.. jimat karan..

Anonymous said...

Dari atas sampai ke bawah Bomoh Siam dok pertikai bila umno percaya pd hadis dan nas!Hang nak buat lawak biaq la nampak bijak weiii.....Takan hang dah lupa debat antara Ustad Fathul Bahri dng Nasarudin Tantawi....

Nak tanya la pd semua kat sini eh.. Fatul Bari tu orang PAS ker sebab ilmiah sungguh dia berhujah dgn menyandarkan fakta kepada nas dan hadis.Entah2 Nasarudin tantawi tu urang umeno kan...kan...kan nak baca hadis pun tengok kertas mcm baru hafal jerkkk muahahahaha!

Bomo Siam said...

UFB tu hangpa kat berilmu?

Woi...dia dok intai MB perlis la...!!!

adalah tahaluf siasi. said...

Lujna, murshitul am,
muhabalah

istilah mainan PAS nak cari makan

Kalau nak cari pengamal Islam masuklah tabligh..pengalan aku di tabligh cuma 3 hari 14 tahun lalu
tapi kesannya sampai sekarang.

golongan Tabligh..sebenarnya yang menghidupkan sunnsh tanpa cacian, maki sumpah seranah..

mereka pakai jubah, berjanggut tanpa misai, ayat dakwah lembut..


Pas hanyalah syaitan.

Bomo Siam said...

"Anak-anak muda perlu berubah cara berpolitik pada hari ini," UFB said.

Pilihan anak muda musti selari dgn jiwa muda! Advance, rough & speed, agresif, loudspeaker, sikap MENENTANG serta stadium or jalanraya!

Takde jiwa memberontak! Pencen lah jadik belia!!!

M*tt said...

bomosiam 1241

hang kata UFB tu intai mb perlis ye.. fitnah ke atau fakta ni?

Bomo Siam said...

Anak2 muda mesti ada semangat! Berani kedepan sebagai benteng!

Jika ada yg tak kena dimata, tak berkenan dihati...raja pun depa SERU...!!!

KULAAN! TAKUHIRING!

TAKBIR!!!

Anonymous said...

Baguih la klu UFB jadi MB...klu UFB terpilih melalui proses demokrasi apa masaalanya?

Masaalah klu Nasarudin Tantawi jadi MB perlis sbb dia belum pandai sangat nak baca hadis muahahahahaha!Nasarudin Tantawi orng PAS ke?
Hihihihi.

Bomo Siam said...

matt!

Definasi aku akan word 'fitnah' ialah 'ujian'!

UFB sedang test 'ujian' kearah itu...!

Anonymous said...

umnu tk pandai sebut pasai umnu is a political party u fool....

Matt said...

Anak muda jgn ikut hati marah..

Jgn terpengaruh dgn pakatan liwat rakyat dan pk non penipu..

Pakai otak..

Dengar nasihat org tua..

Berjuang mcm org sewel, nanti menyesal..

Bomo Siam said...

Jika masin mulut2 org perlis itu, jelas UFB sedang berPERSEPSI....!

Anonymous said...

berilmu ka tak who the hell are u to judge u moron

Anonymous said...

kakau masam....

Anonymous said...

sori... kalau masam....?

Bomo Siam said...

Org muda!

Watak mana yg jadik idola kamu sakalian...?

HANG TUAH or HANG JEBAT???

Yg membodek membuta tuli or yg BERANI menuntut keadilan????????

Matt said...

bomo..

elok juga UFB diuji jawatan MB perlis..

kalau tentawi diuji jawatan MB perlis.. naya org perlis..

muehehehehe

Matt said...

Orang muda..

Idola anda Rasulullah..

Rasul berjuang secara hikmah dan lemah lembut dan kasih saya..

Jebat ka, Tuah ka, wipe my asssss..

Anonymous said...

take beer......carlsberg

Bomo Siam said...

Wahai anak2 muda warisan negara,
renung2kan sejenak fakta ini...!

Ce bandingkan mahligai TGNA dgn rumah murah pemimpin2 UMNU?

http://www.youtube.com/watch?v=xcnm8O1Cl5I

Anonymous said...

or.........

Matt said...

Anak2 muda!

Tengok rumah pemimpin pas ya..

Kata org itulah rumah keldai DAP..

Sebab tu depa rumah buruk dan miskin sebab dap tk kasi makan..

Muheheheheheshehsheh

Anonymous said...

untuk apa di renungkan...... siapa suruh dia hidup susah dlm kemewahan

Bomo Siam said...

Lihat lah wahai anak2 muda....pewaris ugama!

Caranya UMNU menjawab...!

Jadik! Apa fikiran kalian?

BANGUNKAN JIWA MUDA KAMU!!!

Tentang kemungkaran!

Matt said...

Org muda..

Jgn risau kalau anda tolak pas..

Tolak pas bukan maksudnya anda tolak Islam..

Tolak pas ertinya tolak parti yg belum mencapai kualiti..

Stay cool, stay calm, be humble.. jgn menjadi org yg lupa diri..

Anonymous said...

Jadilah org MUDA yg berilmu, jgn jadi mcm setengah primpin pas, pkr bila verandah MACAM nak telan MICROPON, maki hamun perkara biasa, tuduhan tanpa fakts yg sahib, fitnah jadi agenda, kdg2 tempik sorak macam org memburu, mcm puak asli dihutan amazon, org muda, tua, bomo siam harus bertaubat

Matt said...

Ayuh org muda..

Biar kalah tk pe, jangan menipu..

Biar tk menang tk pe, jgn gadai maruah agama..

Jgn cakap cakap tahaluf siyasi sedangkan sebenarnya tahaluf balaci..

Jgn jilat ponggong ambiga bila ambiga dh ada tisu..

50 tahun parti berjuang.. apa pun tarak.. Allah pun tk bagi kuasa.. hari2 ingat parti depa paling bagus dlm dunia..

Anonymous said...

Asyik maki hamun mana sempat nak buat umah, elok jadi kaldai aje sampai kojol

Anonymous said...

stupid question deserve stupid answer

Bomo Siam said...

Anak2 muda suma.....!

Hangpa mau or suka ka, BINI hangpa dedah aurat in public?

Hangpa mau ka bersuamikan yg tak mampu jadi imam?

Hanpa mau ka anak2 hangpa nanti JV dgn kapiaq judi/arak?

Hangpa mau ka diri hangpa di FITNAH macam Anwar???

MAU KA?

Tak mau?.....UNDI PAS! Selamat dunia akhirat!

Nak menikah dua pun mudah! Muslimat PAS bukan macam muslimut UMNU...!!!

Mmuuaahhahahaha! Assalamualaikum!

Matt said...

Anak muda,

Mauka kahwin dgn org berserban tapi tapi perangai boleh kawan dgn syaitan?

Mauka tutup aurat depan publik tapi maki hamun org pun depan publik?

Mauka kawin 2 tapi kena beli ubat kuat melalui harakah inline saja?

Mauka jadi ahli pas? Masuk pas terus tkde dosa sampai bila2..

Mau buat dosa dan tk dihukum oleh pas? zina ka, liwat ka no hal..

Menarik? Masuk la pas.. tapi jgn lupa.. semua org Islam umno ka pas ke perkasa ke.. kita bersaudara!!

Selamat menghayati ramadhan dan moga mendapat keberkatan..

Tukang Komen said...

Kemungkaran ada didalam Pas. Melambak kemungkaran yg pimpinan Pas telah lakukan. Pasal mengkafirkan nombor satu. Akhirnya terkafir diri sendiri. Nak tengok kemungkaran tengok Pas. Melambak pusat maksiat dalam negeri yg mereka perintah. Nak cari contoh buruk tengok Pas. Habis bini2 orang dipanjat.Hudud mereka mengizinkan suami meliwat isteri. Nak tengok kemungkaran jangan gi jauh2. Tengok Pas je.

Anonymous said...

Mampos lah kau PAS,

Ya Allah kau jahanamkan lah parti PAS, sebagaimana kau hancurkan puak Nabi Luth

Daddy Cool said...

PAS hnyalah satu transit bagi DAP utk mndpatk undi melayu...bila diorng dh mnang msti DAP akn tndang PAS buta2 jer..sdrlah pmimpin PAS,DAP hnya prgunakan kau untuk kpntngan mreka..

Anonymous said...

“I will NEVER compromise,” said Karpal in a telephone interview with the New Straits Times.

Anonymous said...

Nasruddin Tantawi MENIPU ketika Debat PRU13 : Orang Muda Pilih Siapa...???
Tajuk Debat anjuran Sinar Harian melalui siaran Astro Awani dengan tajuk "PRU13: Orang Muda Pilih Siapa" telah mempertemukan Ustaz Fathul Bari (Ulama Muda UMNO) dengan Ustaz Nasaruddin Tantawi (Ketua Pemuda PAS Pusat). Bila terbaca NST, selaku umat Islam, kita rasa kecewa kerana ada TIGA sebab:

1. Karpal Singh (Pengerusi DAP Pusat) masih keras kepala tentang isu penubuhan negara Islam. Tapi pemimpin seperti inilah juga yang menjadi kawan PAS untuk menjatuhkan kerajaan Malaysia hari ini dipimpin oleh PMnya orang Melayu/Islam.

2. PAS masih gagal menjalankan dakwahnya mengislamisasikan pemimpin DAP dan sebahagian pemimpin PKR yang bukan beragama Islam. Masih ingatkah kita, suatu masa TGNA pernah mengatakan bahawa pemimpin DAP lebih tahu Islam daripada pemimpin UMNO.

3. Ustaz Nasaruddin Tantawi telah berbohong kepada penonton dalam dewan dan juga siaran Astro Awani bagi mematahkan hujah Ustaz Fathul Bari tentang pendirian Karpal Singh terhadap isu negara Islam

Kenyataan Nasruddin :

"Saya mintak...saya mintak jasa baik kawan saya Ust. Fathul Bari update maklumat dia berkait dgn Karpal Singh. Karpal Singh dia kata...dia kata langkah mayat saya tu hok 20 tahun dulu dan dia pun beritahu itu ucapan saya 20 tahun dulu. Skrg, dlm Konvensyen PR di Pulau Pinang baru2 ni..saya (dia?) kata, setelah saya berkawan dengan PAS, saya tengok HUDUD, masalah HUDUD ialah kita boleh bincang semula...." [di sambut dgn sorakan dr penonton fanatik]

NST telah tolong 'UPDATE' kan untuk kita semua menerusi perbualan telefon bersama Karpal Singh semalam...

Yesterday, DAP chairman Karpal Singh expressed extreme displeasure upon learning that Pas Youth chief Nasrudin Hassan Tantawi had suggested that he had been willing to consider such laws for the country during a political debate.

“I will NEVER compromise,” said Karpal in a telephone interview with the New Straits Times.

“I have always been very public and absolute on my stand to never have hudud implemented in the country... how then can he (Nasrudin) claim such a thing?” said the DAP stalwart, who is well known for his strong opposition to any attempt to introduce Islamic laws in this country.

Anonymous said...

Blogger Bomo Siam said...

Anak2 muda suma.....!

Hangpa mau or suka ka, BINI hangpa dedah aurat in public?

Hangpa mau ka bersuamikan yg tak mampu jadi imam?

Hanpa mau ka anak2 hangpa nanti JV dgn kapiaq judi/arak?

Hangpa mau ka diri hangpa di FITNAH macam Anwar???

MAU KA?

Tak mau?.....UNDI PAS! Selamat dunia akhirat!

Nak menikah dua pun mudah! Muslimat PAS bukan macam muslimut UMNU...!!!

Mmuuaahhahahaha! Assalamualaikum!

July 22, 2012 1:46 AM



....KEPALA HOTAK HANGLAH BOMO SIAM STASTIK YANG DIKELUARKAN....KELANTAN..NEGERI PALING RAMAI ADA AIDS MENGALAHKAN ABAH DAN SARAWAK YANG PENDUDUKNYA MAJORITI BUKAN AGAMA ISLAM...HANG TAU PASAI APA AGAMA JADI MAINAN...DEPAN KATA AGAMA BELAKANG NAFSU BESAR,,,MUNAFIK AKA HIPOKRIT....SIAPA PENYOKONG LIWAT JUBOR?..SIAPA PENYOKONG AGENDA DAP...MENGKRISTIANKAN PEMERINTAHAN MALAYSIA...(KES PENANG...BOCOR RASHIA DAP,,), SIAPA MENYOKONG AGENDA PEMURTADAN DAP...?,,,SIAPA MEMECAT HASAN ALI (HARI INI ARAK DIRAMPAS ESOL DAP AKA PAS KELUARKAN HEHEHE), USTAZ KAZEM ELIAS DAN AL AFGANI(DUIT MEMALI)...BERAPA BANYAK DUIT RAKYAT PAS REMBAT MASA CERAMAH DENGAN TUJUAN NAK BUAT PROJEK...ADA PROJEK JALAN...,AYAK PENTING KE UNTUK BERSUCI...KLATE AYAK TERUK...SEBEB PEMERINTAHANNNYA ISLAMIK...SIAPA PEMIMPIN MENGHINA NABI...(http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=I85MocetKJo)....
NICKY...SIAPA PAPAER SUKA FITNAH....CERAMAH MANA BANYAK MAKI HAMUN...MANA PARTI KELUAR FATWA...SENDIRI...MENGALAHKAN MAJLIS FATWA KEBANGSAAN...TENTUNYA KELUARAN INDIA ..NICKY,,..AKU TAK LARAT NAK TULIS...SENANG JA PAS KAKI TEMBERANG...AKA PENIPU ....PEMFITNAH...KALAU PAS IKHLAS MAHU LAKSANAKAN HUD2 DAH LAMA HUDHUD KAT KLENTAN BERJALAN KERANA UNDANG2 ISLAM DITANGAN NEGERI SENDIRI...ALASAN NIKCY TUN MAHATIR TAK BAGI...LAMA DAN TUN BERSARA....AWAT TAK BUAT...LU TAKUT TUN KE ALLAH....SAT2 NEGARA ISLAM....SAT2 NEGARA KEBAJIKAN....DAN LANGKAH TERAGUNG PAS...DALAM MEMARTABATKAN ISLAM IALAH MEMBAWA PERJUANGAN YAHUDI AMBIGA PEJUANG LGBT, MUTAD...AGENDA BARAT DI MALAYSIA...KE TANAH HARAM MEKAH DAN MADINAH....YA ALLAH LINDUNGILAH KAMI DARI ULAMAK SUK...AKA ULAMAK DUNIA YANG PENUH HIPOKRIT...

Anonymous said...

BUKANKAH LEBIH BERFAEDAH KALAU KETUA PEMUDA PAS BERDEBAT DENGAN KARPAL ONCE AND FOR ALL DARI BUANG KARAN TAK SUDAH-SUDAH

Anonymous said...

PAS DAN HUDUD ADALAH FAKTA POSITIF

DAP TOLAK HUDUD ADALAH FAKTA KONTRA BAGI FAKTA POSITIF DI ATAS

UNTUK MENGUATKAN HUJAH DAN IMEJ, FAKTA POSITIF DIGUNAKAN DAN DALAM MASA SAMA FAKTA KONTRA DI PENDAMKAN

SOALNYA SAMPAI BILA PAS HENDAK PENDAMKAN FAKTA KONTRA

SAMPAI KUCING BERTANDUK KE

Anonymous said...

Allah maha kaya...wahai bomo,jngan terlalu yakin..kelak binasa

Anonymous said...

Sejak pas jadi barua dap la.

Anonymous said...

Ilmu ko bomo?

Anonymous said...

Jawab la bomo segale yg ko taip ni kt akhirat kelak.....jangan dok salhkan owg len,sedangkan kita sendiri yg berniat ke arah melakukan semua itu..

Anonymous said...

Mahukah anda diceraikan dengan hadiri ceramah tentang kebenaran?

Anonymous said...

pas - parti ajaran sesat

sasha2020 said...

kenapa nak gaduh gaduh???

Sekarang ni kuasa ditangan orang Islam..

Kalau PR menang, tak tahu siapa aka jadi PM??

DAP kata Anwar
PAS kata kita tunggu menang dulu
PKR kata mestilah Anwar..


Lepas tu Karpal pulak kata, kenapa bukan melayu tak boleh jadi PM pulak??? Aku nak bukan melayu sebagai PM..

ROSAK!!!!!

Kekalkan kerajaan yg ada yg diterajui oleh org Islam. Allahu Akbar

Anonymous said...

CAKAP BANYAK PUN TAK GUNA TUNGGU SAJA PRU13 YANG KALAH TAK PERLU LA NAK BERGULING BERGOLEK ATAS JALAN RAYA.KALAH JADI PEMBANGKANG BUKAN PEMBANGANG YANG MENANG JANGAN CAKAP SAJA TUNAIKAN JANJI PILIHANRAYA.KALAU TIDAK SEMUA SAMA SAJA.

Anonymous said...

bomo siam, hang ni baca quran ka baca jampi serapah siam?

Anonymous said...

PAS = Parti Adat dan Sukan

Anonymous said...

tantawi menipu la wei..malu wei..hidung tak mancung, pipi tersorong2..mancung lagi hidung si oku wei...wakakaka

usin said...

camane ketua pemuda pas sanggup menipu satu negara tentang penerimaan hudud oleh karpal singh. kalau 1 org dosanya sebijik zarah sekalipun, bayangkan sebegitu ramai yg tertipu...masyaAllah nasha... baliklah kepangkal jalan. jauhi parti yg dh rosak kerana tamakkan kuasa. walaupun tidak menyukai umno.

usin said...

gap, tahniah kerana blog ni dh masyhur dilawati ramai. walaupun ada yg x cukup akal mcm bomo siam(ang)beri komen, ini menunjukkan bahawa kredibeliti blog mesra kerajaan lebih baik. biarlah bomo siam & de gang terus membodohkan diri kt sini. biarkan......

Anonymous said...

UNTUK RENUNGAN PENCACAI PR.
......................
Apabila Dr. Mahathir mengkritik Israel pada tahun 2003, dan mengisyhtihar Malaysia sebuah negara fundamental Islamik, pasukan yang paling bimbang dengan pengisyhtiharan itu ialah Israel dan Amerika. Melalui pasukan pelobinya, Mossad bekerjasama dengan CIA untuk memasukkan Anwar semula ke dalam kancah politik Malaysia melalui sumbangan Dana yang maha besar. Dana-dana ini dimasukkan melalui banyak NGO yang pro-Anwar seperti CFR, SUARAM, NED, NGO-NGO kononnya demokrasi dan pasukan-pasukan pemantau pilihanraya asing.
Setelah debate yang panjang, CIA dan pelobi Yahudi di Amerika bersetuju menghantar balik Anwar ke Malaysia untuk membentuk kerajaan persekutuan pada 16 September 2008, dengan apa cara sekalipun termasuk membeli YB BN. Dengan berapa juta harga jua Anwar tidak kisah, CIA tiada masalah menyalurkan wang.Kes Benazir dan Anwar Ibrahim sama dengan kes kematian Rafik Hariri, dalam dokumen sulit di sini, mencatat Henry Kasinger juga terlibat. Dalam kes Malaysia, Anwar Ibrahim tidak dapat melarikan diri kerana sudah diperangkap, sudah terikat dan sudah tidak ada jalan keluar daripada cengkaman CIA dan Mossad Isarel.
Terdapat dokumen yang masih perlu dikaji, bahawa kegiatan seks songsang Anwar lebih awal dikesan oleh pihak CIA. Bukannya Ummi Hafilda, bukannya Tun Hanif Omar, bukannya Dr. Mahathir. Malahan, Lee Kuan Yew lebih awal tahu berbanding Dr. Mahathir.
Mengapakah Lee Kuan Yew mendapat akses yang sangat cepat berbanding Dr Mahathir dalam kes Anwar di atas? Sebabnya sangat mudah, Mossad dan CIA mempunyai cawangan di Singapura. Pihak SB telah mengesan kewujudan elemen Komunis di dalam parti pembangkang. Ini satu maklumat yang penting. Anda harus ingat dalam PRU13 ini bukan setakat pendokong Demokrasi, Islam, Sosialis malah Komunis juga sudah melihat ruang yang besar untuk bertapak dalam politik Malaysia.
Kami akan dedahkan elemen itu selepas ini. Lim Kit Siang, kami tahu apa yang anda agendakan!

Anonymous said...

ADA CERITA BARU WOI...
Karpal nak terima hudud?
Karpal Singh seperti dilaporkan NST menyatakan kemarahan melampau apabila Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Hassan Tantawi telah menyarankan bahawa beliau telah bersedia untuk mempertimbangkan undang-undang itu di negara ini dalam debata politik anjuran Sinar Harian, 19 Julai.
“Saya tidak akan bertolak ansur,” kata Karpal dalam satu temubual telefon dengan akhbar New Straits Times.
“Saya sentiasa dikenali umum dan mutlak dengan pendirian saya bahawa tidak akan bersetuju hudud dilaksanakan di negara ini … bagaimana pula boleh dia (Nasrudin) mendakwa perkara seperti ini?” katanya yang terkenal sebagai pembangkang kuat untuk sebarang percubaan memperkenalkan undang-undang Islam di negara ini. - AIDC
..............
JAWAPAN BALAS TANSAWI WOIII
SHAH ALAM – Ketua Pemuda Pas , Nasrudin Hassan Tantawi mempertahankan kenyataannya bahawa Pengerusi DAP, Karpal Singh pernah secara terbuka menyatakan hasrat sedia mempertimbangkan pelaksanaanhudud.Katanya, kenyataan itu dibuat Karpal sewaktu Konvensyen Pakatan Rakyat (PR) kali ke-2 di Dewan Millenium,KepalaBatas,PulauPinang,19Disember2010.Nasrudin dengan tegas menyatakan beliau tidak menipu, tambahan pula kenyataan Karpal itu turut disaksikan ribuan ahli dan pemimpin PR di konvensyen tersebut.

Anonymous said...

Rimas aku tengok Bomoh SundalSiam. Melalak Siang Malam dalam blog GAP macam orang mati Mak Mati Bapak.
Menumpang Blog orang buat Kecoh Blog sendiri Gersang.
Bomoh SundalSiam bebual pasal Hukum Akal tapi Akal Sendiri letak pat LUBANG DUBUR sebab semua perbuattan Maksiat Pemimpin Parti Islam PAS dan Parti Maksisl PKR di terima bulat2 dan di pertahankan. Menghina dan menfitnah UMNO TEK HENTI2
Bomoh SundalSiam ni satu di antara Syaitan Atau Iblis.
MEMANG SIAL KO BOMOH SIAM AKA MUSANGKA AKA ANAK HARAM!!

Anonymous said...

PAS dan MUNAFIK adalah sama. Siapa2 undi pAS maknanya bersekongkol dgn orang2 munafik.

Anonymous said...

PAS MUNAFIK !!!!!

Anonymous said...

HAH..BAGUS..TAK TAHU SAPE YANG TIPU SAPE YANG BOHONG...TU LAAAA...BERTAHALUF SIASI LAGI LAAA...KAH KAH KAH