IKLAN BERBAYAR

Saturday, July 28, 2012

TANDA PUTERA : KUPASAN MENARIK BLOGER MIK.



aku dah tonton filem ni.
akan aku ulas sampai korang faham betapa bernilainya filem ini.
terlebih dahulu baca kupasan bloger MIK.
KLIK SINI

93 comments:

Janji Ditepati...... said...

lim kit siang dan anak beranak... tak perlu lah panas punggung..... bukannya apa pun cite ni... time tu memang la kit siang kencing bendera selangor..tunjuk bontot kat org melayu... tapi la ni kit siang dah berubah selepas dtarbiahkan oleh tuan guru dan tok guru segera...

kit siang juga masih boleh menarik nafas lega kerana sudah pasti setiap titisan airmata beliau selepas filem ini dikeluarkan akan disapu dgn tisu lap bontot oleh anwar ibrahim...tuan guru a.k.a tok garu dan tok guru a.k.a tok yabedabedu......dan akan diikuti dgn laungan takbir oleh penyokong PAS...(sekadar melaksanakan tanggunjawab sosial pada tuan yg membela mereka)...

p/s YB...you do it..and get ready pay for it..you blady chinese!!!!

Anonymous said...

Cari penaja dan orang perseorangan untuk membeli hak tayangan ke TV3 atau pun TV1 agar semua rakyat dapat menonton cerita ini,kalau kat panggung terikat dengan jadual wajib tayang dan sabotaj pihak yang panas hati dengan cerita ini

Anonymous said...

Panas hati dan panas bontot la Lim Kit Siang... dulu nak jadi hero, bila orang tunjuk balik pearangi buruk ko tu nak menggelabah tak tentu hala....

Nanti tunggu Mampuz Bean, Mat sabu, Idris Ahmad kasi backup dan jilat-jilat punggong ko tu eh.... Melayu sejati yang suke bodek Cina kiasu...

Anonymous said...

Boleh tak pakcik, seorang veteran, bagi nasihat supaya disampaikan ke Parlimen atau orang2 atas sana?

Ini nasihat pakcik:

Pertama, jangan Censor. Sedikit pun jangan censor. Malahan Suhaimi Baba patut tambah adegan2 yang dikira sensitiv tapi benar: ketua2 DAP berlaku lucah, Lim Kit Siang kencing tiang bendera etc etc.

Kedua, selepas tidak di censor, HARAMKAN filem ini. Yes you read it right. HARAMKAN.

Biarkan ianya menjadi satu item yang contraband, tapi dikehendaki ramai. Ianya akan menjadi Viral dalam dunia Cyber dan akan merebak secara underground.

Orang akan tercari-cari dan akan menganggap ianya sesuatu yang berharga.

That way, secara official kita boleh "senangkan" hati pengundi Cina and at the same time, kita sebarkan maklumat yang benar kepada kaum melayu secara underground.

Dan untuk Suhaimi Baba, kita semua pakat-pakat tong tong sorang seringgit dan dapatkan 10 juta melayu menderma dan hadiahkan kepada Suhaimi Baba, hasil dari filemnya tidak dapat dipertonton umum.

TRUST ME!
This is a better way to expose those Communist Kit Siangs and the Gang secara lebih effective!

Pak Cik
Veteran 13 May

Anonymous said...

bagus gak idea pakcik............tp datin paduka rsenye berat hati nk tenggelamkan karya beliau,n takut pihak lain spin crita...tp sye,sbagai anak awal '80an,tabik spring utk semua pejuang keamanan....

Anonymous said...

Rasa2nye sok kalo seandainya dapat ditayangkn di pawagam, ANJENG DAP la yg paling kuat brdemo menuntot supaya diharamkn filem ini....

ANJENG2 trlatih sumbangan dari PAS.........

Bomo Siam said...

Aku ada sikit kemusykilan pasai 'pilam' nih......!

Suhaimi Baba ni nak story pasai Tun Razak ka or pasai May13?

Klu pasai Tun Razak....cerita dia tak berapa 'sampai'!

Klu pasai May13, pasai apa 'hero' sebenaq 13Mei tak ditonjolkan....Dato Harun!!!

Bomo Siam said...

Pilam ni pd aku buleh dianalisa dari 2 kategori.......

1. Kategori 'Propaganda'!
2. Kategori 'Pilam Bodek'!

Betui ka, Jin?

Bomo Siam said...

Macam pilam 'Combat' daa......!

Memanjang 'Jerman' jadik crook!!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Anonymous said...

Kalau tak ada panggung nak tayang filem ini ianya bukanlah masalah.Kita buat wayang pacak,kita tayang seluruh negara di setiap pelusuk kampung.Ini tanahair kita,apa masalahnya?Kenapa dibuang apa yang tertera dalam poster asal semata-mata nak jaga hati DAP komunis tu?Ini sikap Melayu pengecut yang mengecilkan bangsa.Kononnya demi keamanan?Apakah DAP peduli dengan keamanan Tanah Melayu ini?

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Pilam ni pd aku buleh dianalisa dari 2 kategori.......

1. Kategori 'Propaganda'!
2. Kategori 'Pilam Bodek'!

Betui ka, Jin?
July 28, 2012 7:23 PM

------------------------------------

Pembodek sebenarnya adalah Bomo Siam, membodek Lim Kit Siang sekeluarga demi secebis kuasa, kerana secebis kuasa sanggup gadaikan bangsa, sanggup jual agama, itulah Bomo Siam, pengkhianat bangsa dan tanah air!

Bomo Siam hang buatlah filem Lim Kit Siang jadi hero, hero menghancurkan bumiputera dan menghalau bumiputera keluar dari negara ini, Bomo Siam boleh jadi pelakon pembantu, jadi pecacai tukang lap berak Lim Kit Siang, tak gitu Bomo Siam, sudahlah dasar jahanam punya Bomo Siam, hang memang tak guna pengkhianat bangsa, pengkhianat tanah air. Malahan filem Tanda Putera itu pun bukannya nak mengapikan sentimen perkauman, tapi nak menyedarkan generasi muda tentang pentingnya menjaga perpaduan dan saling hormat menghormati, jangan kiasu terlebih sangat, jangan jadi pecacai kepada bangsa lain, akhirnya yang kiasu menyebabkan jadinya rusuhan kaum, yang jadi pecacai kepada bangsa lain pun menyebabkan bangsa sendiri merempat dan dihina oleh orang lain. Bomo Siam tak akan sedar semua ini kerana bagi dia secebis kuasa adalah lebih penting dari maruah dan kepentingan bangsa! Mungkin Bomo Siam ini adalah salah seorang talibarut dan pengkhianat yang mengkhianati bangsa sendiri dalam rusuhan itu, mungkin juga dia ni adalah salah seorang puak kiasu yang menyamar dan dia juga mungkin adalah pembantu kanan Lim Kit Siang, mungkin Lim Kit Siang kencing di tiang bendera negeri Selangor, tapi Bomo Siam mungkin pergi berak di tiang bendera negeri Selangor, itu ada kemungkinannya, sebab itu dia sekepala dengan Lim Kit Siang anti filem ini. Blah la Bomo Siam, kalau dasar pengkhianat tu, pengkhianatlah hang tu, maruah hang boleh dibeli dengan secebis kuasa, hang lebih pentingkan secebis kuasa yang disedekahkan oleh DAP berbanding maruah bangsa sendiri, itu pun kalau hang bumiputeralah, kalau jenis bangsa kiasu tak sadar diri tu, tak hairanlah hang perangai macam tu sekali.

Bomo Siam said...

10:31.

Aikk...! Pengkhianat la pulok...!!!

Maap le! Pilam utk jiwa muda adalah cerita Dato Harun! Bukannya biografi Tun Razak...!!!

Anonymous said...

suhaimi baba nak cerita pasal kepala bana bagang bernama Bomo Siam..

Anonymous said...

Bomo Siam..lu kalau tak reti pasai filem lbh baik lu diam..nampak sgt bodohnya..

Bomo Siam said...

"Diakui, saya agak kecewa apabila filem ini terpaksa ditunda tayangannya kerana segala tarikh promosi yang dirancang sudah ditetapkan . Hal ini sedikit sebanyak mengganggu kerja-kerja lain" - Suhaimi Baba.

Dah agak dahh.....!

Silap aribulan, tak buleh tayang langsung!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

lu igt tak boleh tayang kat panggung semua org tak boleh tgk? hahahah silap besar bai

pencacai kit sial sudah marii..baik korang hentam cukup2..

Anonymous said...

filem belum tayang dah gelabah bewak hahaha

Bomo Siam said...

"Sebab itu kami ingin merancang mempromosikan filem ini menerusi tayangan perdana di sekolah-sekolah"

Alahai...kesiannye! Elok jugak tu! Budak2 la ni mana kenai Tun Razak!!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Bomo Siam said...

"Apabila mempunyai hasil karya filem yang bagus, takkan kita nak sia-siakannya dengan hanya menayangkan filem mengikut tarikh yang sedia ada tanpa sebarang strategi promosi?" Naguib finas said.

Alasan....! Siang malam promo kat TV tu, amende bro...! Mana ada produser yg tak mau on screen pilam dia pd musim raya...???

Anonymous said...

Bomo Siam said...

"Sebab itu kami ingin merancang mempromosikan filem ini menerusi tayangan perdana di sekolah-sekolah"

Alahai...kesiannye! Elok jugak tu! Budak2 la ni mana kenai Tun Razak!!

Kuah kuaah kuaaah!!!
July 28, 2012 11:02 PM

-----------------------------------

Hang buatlah promosi pasal Lim Kit Siang sekeluarga dan suku sakat dia, hang ni kan pecacai tahap anjing suruhan dia, tunjukkanlah kesetiaan hang pada dia, pasal bangsa dan kepentingan agama pada hang mana peduli, hang cuma pedulikan secebis kuasa yang disedekahkan oleh DAP yang mana sedekah itu pun diberikan dengan kaki kepada hang, itu pun hang sanjung bukan main, kerana hang lebih sayangkan secebis kuasa yang disedekahkan dengan kaki kepada hang berbanding kepentingan agama dan bangsa, itulah Bomo Siam pengkhianat bangsa dan agama! Blah la Bomo Siam, hang tak malu ke jadi anjing suruhan DAPigs? Opps, hang ni kan bukannya ada maruah, nak malu macam mana pula, tak apalah dasar muka tak tahu malu dan jenis maruah yang boleh dibeli timbang kilo macam hang ni tak guna sesen pun, sudahlah Bomo Siam, hang boleh pergi jahanam dengan sikap pecacai hang ni.

PRU 13, undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Bomo Siam said...

Or.....!

Pasai dah terdengor warning cina!

"Najib maa, lu tayang ini pilam, satu undi pun gua talak kasi nooo...!"

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

"Diakui, saya agak kecewa apabila filem ini terpaksa ditunda tayangannya kerana segala tarikh promosi yang dirancang sudah ditetapkan . Hal ini sedikit sebanyak mengganggu kerja-kerja lain" - Suhaimi Baba.

Dah agak dahh.....!

Silap aribulan, tak buleh tayang langsung!

Mmuuaahhahahaha...!!!

July 28, 2012 10:53 PM

------------------------------------

Orang yang paling suka kalau filem itu tak dapat ditayangkan adalah Bomo Siam kerana dia tak rela melihat tuan besar dia iaitu Lim Kit Siang didedahkan kelakuan buruk Lim Kit Siang yang tak berubah hingga kini. Begitu setianya Bomo Siam kepada Lim Kit Siang kerana Lim Kit Siang memberi sedekah secebis kuasa menggunakan kaki kepada Bomo Siam, itu pun Bomo Siam seronok tak terkata, maklumlah, tak pernah dapat kuasa katakan. Bomo Siam anjing suruhan DAP.

Bomo Siam said...

UMNU ni, dah hilang akai ka...?

Suruh cina undi UMNU! Tapi buat pilam cina jahat, tunjuk punggung kat melayu!

INI PILAM PERKAUMAN!

Suhaimi Baba! Hg ni talibarut DAP ka???

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Or.....!

Pasai dah terdengor warning cina!

"Najib maa, lu tayang ini pilam, satu undi pun gua talak kasi nooo...!"

Mmuuaahhahahahaha...!!!

July 28, 2012 11:13 PM

------------------------------------

Najib bukannya macam hang Bomo Siam, di kawasan dia majoriti bumiputera, malahan dia pun ada team sendiri risik sokongan rakyat dalam pelbagai latar belakang, puak Cina yang nak keras kepala tu diaorang punya pasal, tak luak pun undi Melayu terhadap Barisan Nasional kalau filem itu ditayangkan, malahan makin meningkat lagi adalah. Sebabnya berdasarkan situasi semasa, orang Cina lebih sokong Penipu Rakyat kerana dia boleh pergunakan PAS dan PKR untuk hancurkan kekuatan politik orang bumiputera, malahan orang bumiputera ramai dah sedar dan makin menjauhi PAS dan PKR sekarang ni, hang tak payah nak kelentonglah Bomo Siam, hang tu hanyalah anjing suruhan DAP sajalah, aku taulah jenis anjing macam hang ni, bagi tulang sikit melalak hingga tak sangga.

Bomo Siam said...

11:16,

Memang aku tak suka! Aku meluat kat pilam nih!

Pd aku sesuatu apa2pun yg berkaitan dgn May13....heronya musti Dato Harun!

Tak caya, ce tanya org kpg baru(kelompok yg paling hampir dgn sejarah May13)!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

UMNU ni, dah hilang akai ka...?

Suruh cina undi UMNU! Tapi buat pilam cina jahat, tunjuk punggung kat melayu!

INI PILAM PERKAUMAN!

Suhaimi Baba! Hg ni talibarut DAP ka???

July 28, 2012 11:19 PM

-----------------------------------

Sebenarnya yang talibarut merangkap anjing suruhan dan babi suruhan DAP adalah hang, apa yang didedahkan dalam filem Tanda Putera itu adalah realiti, itulah macam Tun Mahathir cakap, orang Melayu sekarang ni ramai dah tak berani nak pertahankan kebenaran, kalau orang lain pertikai bangsa Melayu tak apa, tapi kalau orang Melayu nak pertahankan bangsa sendiri dianggap racist, tapi apa yang aku tengok, yang paling teruk adalah para anjing suruhan seperti Bomo Siam yang mudah menjual maruah dengan timbang kilo kepada DAP untuk menjahanamkan bangsa sendiri, jenis macam hang ni Bomo Siam, jenis tak ada maruah, maruah hang jenis timbang kilo sajalah, nanti hang ajarlah anak-anak dan cucu-cucu hang jadi macam hang sekali, jadi anjing suruhan DAP dan jual maruah secara timbang kilo macam hang la ni. Bomo Siam anjing suruhan DAP. Bomo Siam tak guna.

Anonymous said...

Bomo Siam said...

11:16,

Memang aku tak suka! Aku meluat kat pilam nih!

Pd aku sesuatu apa2pun yg berkaitan dgn May13....heronya musti Dato Harun!

Tak caya, ce tanya org kpg baru(kelompok yg paling hampir dgn sejarah May13)!!!

July 28, 2012 11:23 PM

-------------------------------------

Hang ni memang bodo la Bomo Siam, filem ni bukanlah filem mengenai 13th May semata-mata, isu 13th May itu sekadar apa yang berlaku semasa Tun Razak dalam kerajaan, itulah jenis bodo macam Bomo Siam ni mana reti menilai, kerana dia bodo nak mampus inilah dia jual maruah dia secara timbang kilo, jadi anjing suruhan DAP kerana secebis kuasa dan mungkin dapat rasuah seringgit dua untuk buruk-burukkan bangsa sendiri, itu DAP bagi menggunkan kaki, Bomo Siam pula ambil dengan mulut, betapa hinanya status Bomo Siam. Blah la Bomo Siam, hang tu dah la bodo, bangang nak mampus pula, sampai tak reti menilai, sesuai sangatlah hang jadi barua dan anjing suruhan DAP, hang bawak segala anak bini hang, dan segala sedara mara hang jadi pecacai dan anjing suruhan DAP sekali, mungkin setiap orang hang akan dapat komisen, seringgit dua pun jadilah, apa pun DAP bagi sedekah guna kaki, hang sambut sedekah DAP guna mulut segala keluarga dan sedara mara hang pun macam tu juga, jadi bangsat kepada DAP, itulah Bomo Siam bangang dan bodo, tak guna. Blah la.

Anonymous said...

Mana Bomo Siam? Dah mampus dah ke? Hoi Bomo, dasar anjing suruhan macam hang ni sangat memalukan, blah la dasar pengkhianat dan petualang agama dan bangsa!

Bomo Siam said...

Suhaimi Baba dah buat manyak silap! Tak macam pilam 'Selubung' arahan beliau dulu, yg penuh semangat patriotik!

Silap tang mana?

Silap pilih 'hero'!

Andai Dato Harun yg jadik hero, aku sanggup bakor panggung yg tak mau tayang!!!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Suhaimi Baba dah buat manyak silap! Tak macam pilam 'Selubung' arahan beliau dulu, yg penuh semangat patriotik!

Silap tang mana?

Silap pilih 'hero'!

Andai Dato Harun yg jadik hero, aku sanggup bakor panggung yg tak mau tayang!!!

Mmuuaahhahahaha...!!!

July 28, 2012 11:31 PM

------------------------------------

Hang juga akan bakor panggong kalau filem Tanda Putera ini ditayangkan kerana hang adalah anjing suruhan DAP, tak gitu Bomo Siam? Aku ingatkan hang dah mampus dah tadi, lama tak beri komen. Apa pun hang jenis bodo, sesuai sangatlah hang jadi anjing suruhan DAP, hang bawaklah sekali segala keluarga hang, sedara mara hang jadi anjing suruhan DAP sekali, tunjukkan kesetiaan hang kepada DAP Bomo Siam, tunjukkan jangan tak tunjuk, Bomo Siam anjing suruhan DAP yang setia. Blah la anjing suruhan DAP @ Bomo Siam, tak guna dan bangang.

zat said...

tak kira sapa hero filem ni pasti tak laku...org melayu suka tgk cerita hantu..

Muuaahhaha...!!!

Anonymous said...

zat said...

tak kira sapa hero filem ni pasti tak laku...org melayu suka tgk cerita hantu..

Muuaahhaha...!!!
July 28, 2012 11:38 PM

--------------------------------------

Anak sedara Bomo Siam yang telah berjaya dikadirkan menjadi anjing suruhan DAP telah muncul, seperti biasa dia akan membela pak sedaranya menghina bangsa sendiri dan membela DAP sepuas hati. Cakaplah hang dengki Zat, hang memang dengki dengan filem ini kerana tuan besar hang dalam filem itu berperangai macam babi, hang tak rela tengok, demi menggembirakan tuan besar hang, hang sanggup buat apa saja, dan menghina filem ini.

Pak sedara hang si Bomo Siam dah mampus dah ke? Dia pi mana? Menurun dengan jin kandang babi, oh tak apalah, ingatkan dah mampus dah dia tu. Apa pun hang pun sama macam pak sedara hang tu, bodo dan bangang, sesuai bebenor le jadi anjing suruhan DAP. Blah la.

Bomo Siam said...

11:42,

Nanti la sat...aku tgh makan buah tamar, sedekah dari Tuan Syed Mokhtar!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Filem Tanda Putera adalah sebuah filem sejarah yang begitu baik digarap dengan penuh pengajaran demi kelangsungan negara ini dalam mencapai negara maju menjelang tahun 2020 dan meneruskannya hingga ke hujung masa dunia ini.

Berdasarkan sinopsis dan juga trailer yang dipertontonkan, filem ini adalah bertujuan untuk generasi kini terutama generasi Y dan generasi Z yang selama ini banyak mengecapi keamanan, kesejahteraan, kemakmuran yang dibina dengan susah payah oleh generasi terdahulu. Kita perlu menelusuri sejarah untuk menjadi bangsa yang berjaya dan bangsa yang bertamadun tinggi kerana dari sejarah kita akan tahu jalan penyelesaian di atas sesuatu perkara dan cara-cara mengelak masalah kerana sejarah ibarat roda dan peristiwa yang berlaku dalam setiap putara roda sejarah itu adalah sama saja, cuma masa, keadaan dan orang serta zaman saja yang berbeza.

Pihak kerajaan jangan terlalu takut tidak dapat menerima hakikat, sedangkan filem Nasi Lemak oleh Namewee yang yang kurang ajar itu pun boleh dilepaskan, apa pula masalahnya untuk menyekat Tanda Putera? Pihak FINAS jangan bermuka-muka dalam perkara ini kerana ini akan menyebabkan timbul perkara-perkara yang tidak sepatutnya.

Rakyat negara ini perlu disedarkan sejarah pembentukkan negara ini, perlu disedarkan akan betapa pentingnya menjaga keharmonian antara kaum kerana kita semua hidup dalam negara yang masyarakat majmuk. Jangan ditakutkan rakyat dengan omong-omong kosong yang tidak berfaedah, jangan takut menerima hakikat bahawa rakyat negara ini perlu tahu sejarah apa yang sebenarnya berlaku di masa silam untuk rujukan generasi kini yang mula alpa akan pejuangan negara, yang mula lalai tidak mempedulikan kenegaraan negara ini, yang yang telah lemah jati dirinya, yang tidak ada kebolehan untuk mempertahankan bangsa dan tanah air, ini semua perlu diperbaiki, ini semua perlu diperbetulkan kerana selepas perginya generasi pimpinan dan generasi veteran sekarang ini yang menjadi pelindung kepada negara dan generasi muda sekarang ini, apakah generasi muda sekarang ini dapat melindungi negara ini dan diri mereka sendiri selepas ketiadaan generasi veteran yang menjadi pelindung mereka selama ini? Kepada generasi muda sekarang ini, jangan bercakap besarlah, kamu semua masih banyak perkara yang kamu tidak dapat berdiri dengan kaki kamu sendiri, kamu masih banyak perkara yang perlu disokong oleh genarasi veteran untuk kamu berdiri, oleh itu sementara generasi veteran masih ada, belajarlah, selidikilah apa yang diperlukan untuk menjadi pedoma dan panduan kamu dalam memimpin negara ini di masa hadapan, teori dan praktikal adalah perkara yang berbeza, kita boleh berteori, tetapi apakah kita mampu melaksanakan teori kita itu dalam bentuk praktikal menghasilkan sesuatu yang berkualiti? Sesuatu yang idealis tidak semestinya sesuatu yang realistik kalau tiada pengalaman untuk melaksanakannya dengan betul. Renung-renungkanlah, fikir-fikirkanlah dan berusahalah menjayakannya.

Anonymous said...

Bomo Siam said...

11:42,

Nanti la sat...aku tgh makan buah tamar, sedekah dari Tuan Syed Mokhtar!

Mmuuaahhahahaha...!!!

July 28, 2012 11:52 PM

------------------------------------

Ingatkan hang tengah minum susu babi sedekah dari Lim Kit Siang, maklumlah, pecacai sejati katakan, sanggup buat apa saja demi kegembiraan tuan besar hang yaitu Lim Kit Siang, anjing suruhan paling setialah katakan. Blah la Bomo Siam, hang memang anjing suruhan DAP, pengkhianat bangsa dan tanah air.

Bomo Siam said...

'Tanda Putera'

Today, in economic and country progress/development status, Malaysia is thirty years behind Singapore, behind Thailand, Indonesia and Vietnam. Malaysia is slightly ahead of Cambodia and ahead of Myanmar.
Forty years ago, Malaysia was ahead of all these ASEAN countries !!!

So we have trusted the " Corruptors and Liars" for far too long which have caused very extensive and serious damages to own land.

Melayu Perak said...

bomo siam apa kalut nih....

sampai memburukkan malaysia di mata dunia...

baca nih kemudian pi tidoq....

Malaysia attracted an inflow of US$11.97 billion last year, an increase of 31.5 per cent from 2010.


Malaysia emerged as the fifth most popular destination for foreign direct investments (FDIs) in Asia last year with inflows of US$11.97 billion (RM37.83 billion), an increase of 31.5 per cent from 2010.

The figures, released by United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD) yesterday, showed that the manufacturing sector continued to be the largest contributor to FDI inflows at 44 per cent.

This was followed by the services sector (35 per cent), mining and quarrying (20.1 per cent) and agriculture, forestry and fishing (0.3 per cent).

"If I am an investor, Malaysia to me is a place of strength, the country to come to. It is an excellent place to be," said UNCTAD investment and enterprises division chief, Professor Hafiz Mirza, who presented the report here yesterday.

The only shortcoming for Malaysia in attracting FDI would be the size of its small local economy, which makes it necessary for the country to upgrade its global value chain.

"From the broader perspective, Malaysia is strong in manufacturing and so the question next is whether it should expand beyond that, like going into research and development," he said.

Hafiz added that instead of relying on the country's strength in manufacturing, Malaysia could start producing new designs for the global market.

He noted that Malaysia had been very successful in attracting investment through its policies, adding that under UNCTAD's new FDI Contribution Index, Malaysia was in a strong position to introduce its new set of "next-generation" investment policies.

In 2009, FDI inflows to Malaysia was only US$1.45 billion, compared with US$7.17 billion in 2008.

Malaysia was ranked fifth after China, Hong Kong, Singapore and Indonesia.

The UNCTAD figures were disclosed in conjunction with the release of The World Investment Report 2012, subtitled "Towards a New Generation of Investment Policies", which was launched by International Trade and Industry Minister Datuk Seri Mustapa Mohamed.

Hafiz said Malaysia was among the few countries that exceeded UNCTAD's expectations in terms of the FDI Contribution Index.

The index ranks economies on the basis of the significance of FDI and foreign affiliates for their economies in terms of value added, employment, wages, tax receipts, exports, research and development expenditures and capital formation.

The other countries with better-than-expectation performances were Cambodia, Poland, Romania, Thailand and Britain.

Meanwhile, Mustapa said in his speech Malaysia's investment policies were aligned with UNCTAD's policy framework for sustainable development.

"We made good progress in delivering social development and economic growth last year under the Government Transformation Programme and the Economic Transformation Programme," he said.

zat said...

seriously aku takde masalah dgn filem ini...dan aku harap ia jgn diharamkan kerana bagi aku semua org ada hak utk berkarya...

kalu tujuan filem ini adalah utk menjaga keharmonian negara..SYABAS!! aku ucapkan...tapi kalu niat filem ni sbg satu prapoganda...alamak ... kacau..!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

'Tanda Putera'

Today, in economic and country progress/development status, Malaysia is thirty years behind Singapore, behind Thailand, Indonesia and Vietnam. Malaysia is slightly ahead of Cambodia and ahead of Myanmar.
Forty years ago, Malaysia was ahead of all these ASEAN countries !!!

So we have trusted the " Corruptors and Liars" for far too long which have caused very extensive and serious damages to own land.

July 29, 2012 12:06 AM

---------------------------------------

Sebab itulah filem sejarah sebegini penting untu membentuk motivasi kepaada anak-anak muda generasi Y dan Z yang selama ini berada dalam zon selesa kerana banyak kesenangan diusahakan oleh generasi terdahulu. Generasi Y dan Z sekarang ini tidak mampu untuk berdiri dengan kaki sendiri, kena disokong oleh generasi terdahulu, itu yang perlu diperbetulkan terlebih dahulu demi melindungi kelangsungan negara ini selepas tiadanya lagi generasi veteran yang selama ini menopang dan menyokong generasi Y dan Z untuk berdiri selama ini.

Kedudukan ekonomi Malaysia tiada kena mengena dengan kerajaan kerana kerajaan telah sedaya upaya untuk memajukan negara ini dengan berbagai bantuan kepada generasi muda sekarang, tapi generasi muda sekarang tiada semangat untuk berusaha, tunggu disuap, sebab itulah PTPTN pun hendak dimansuhkan, semuanya nak mudah. Bermacam-macam kemudahan disediakan, pusat latihan berlambak-lambak dan diberikan latihan bukan saja secara percuma oleh kerajaan, malahan diberikan elaun sara hidup lagi oleh kerajaan, tapi lihatlah bertapa kerat sangat generasi muda yang mendapat kemudahan itu yang sanggup meneruskan cita-cita kerajaan itu? Semuanya nak ambil mudah, bila ditimpa masalah sikit mulalah tak nak teruskan usaha, sepatutnya jangan ambil mudah dalam sesuatu pekerjaan, perlu serius, generasi muda sekarang ini suka ambil mudah dalam pekerjaan walaupun berpelajaran tinggi, tapi sekadar sijil atau diploma atau ijazah yang tertulis gred itu dan ini sajalah, nak membuat inovasi, nak bersungguh-sungguh dalam pekerjaan tiada inisiatif, cukup masa kerja nak balik rumah, tak ada rasa pengorbanan untuk kerja lebih masa yang tidak berbayar. Kalau lihat generasi terdahulu sanggup menggunakan harta sendiri untuk menjayakan sesuatu perkara, lihat sajalah usaha Tunku Abdul Rahman hendak ke England untuk mendapatkan pemerintahan sendiri dari British, orang ramai sanggup memberi wang ringgit, yang ada barang kemas sanggup jual barang kemas untuk membiayai perjalanan rombongan Tunku Abdul Rahman untuk ke England, malahan Tunku Abdul Rahman sendiri sanggup menjualkan hartanya demi menjayakan misi mendapatkan pemerintahan sendiri. Sekarang ini apakah generasi muda sekarang sanggup berbuat demikian? Nak bergotong royong pun liat bukan main, yang datangnya adalah kakitangan PBT dan kakitangan JKR dan beberapa orang kakitangan jabatan dari warga veteran.

Selagi mentaliti kelas ketiga sebegini tidak diubah, payahlah hendak maju, malahan selepas perginya generasi veteran yang selama ini menjadi tongkat generasi muda sekarang untuk berdiri, apa akan jadi dengan generasi muda ini? Sedarlah insaflah, hendak berjaya kena ada kesungguhan, tak guna menyalahkan orang kalau kita sendiri tidak reti nak berusaha, bak kata pujangga, usaha itu tangga kejayaaan.

Bomo Siam said...

Alooo MU,

Statement yg hg bagi tu, berlambak dipasaran - saluran satu!

Tahu ka apa tu 'saluran satu' lorong undi?

Jgn baca yg dlm tempurung je....!!!

Anonymous said...

Melayu Perak said...

bomo siam apa kalut nih....

sampai memburukkan malaysia di mata dunia...

baca nih kemudian pi tidoq....

Malaysia attracted an inflow of US$11.97 billion last year, an increase of 31.5 per cent from 2010.


Malaysia emerged as the fifth most popular destination for foreign direct investments (FDIs) in Asia last year with inflows of US$11.97 billion (RM37.83 billion), an increase of 31.5 per cent from 2010.

The figures, released by United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD) yesterday, showed that the manufacturing sector continued to be the largest contributor to FDI inflows at 44 per cent.

This was followed by the services sector (35 per cent), mining and quarrying (20.1 per cent) and agriculture, forestry and fishing (0.3 per cent).

"If I am an investor, Malaysia to me is a place of strength, the country to come to. It is an excellent place to be," said UNCTAD investment and enterprises division chief, Professor Hafiz Mirza, who presented the report here yesterday.

The only shortcoming for Malaysia in attracting FDI would be the size of its small local economy, which makes it necessary for the country to upgrade its global value chain.

"From the broader perspective, Malaysia is strong in manufacturing and so the question next is whether it should expand beyond that, like going into research and development," he said.

Hafiz added that instead of relying on the country's strength in manufacturing, Malaysia could start producing new designs for the global market.

He noted that Malaysia had been very successful in attracting investment through its policies, adding that under UNCTAD's new FDI Contribution Index, Malaysia was in a strong position to introduce its new set of "next-generation" investment policies.

In 2009, FDI inflows to Malaysia was only US$1.45 billion, compared with US$7.17 billion in 2008.

Malaysia was ranked fifth after China, Hong Kong, Singapore and Indonesia.

The UNCTAD figures were disclosed in conjunction with the release of The World Investment Report 2012, subtitled "Towards a New Generation of Investment Policies", which was launched by International Trade and Industry Minister Datuk Seri Mustapa Mohamed.

Hafiz said Malaysia was among the few countries that exceeded UNCTAD's expectations in terms of the FDI Contribution Index.

The index ranks economies on the basis of the significance of FDI and foreign affiliates for their economies in terms of value added, employment, wages, tax receipts, exports, research and development expenditures and capital formation.

The other countries with better-than-expectation performances were Cambodia, Poland, Romania, Thailand and Britain.

Meanwhile, Mustapa said in his speech Malaysia's investment policies were aligned with UNCTAD's policy framework for sustainable development.

"We made good progress in delivering social development and economic growth last year under the Government Transformation Programme and the Economic Transformation Programme," he said.

-------------------------------------

Bomo Siam, sebab itulah generasi muda sekarang ini perlu bersama-sama dengan pihak kerajaan, kalau sibuk dengan program maki hamun, hasutan dan demontrasi liar, sudah tentulah pelabur akan lari ke tempat lain yang lebih aman, sekarang ni yang menjadi perosaknya adalah Penipu Rakyat yaitu penganjur ceramah maki hamun, hasutan dan demontrasi liar. Kerajaan Barisan Nasional pula sibuk bangunkan negara, jangan cakap banyaklah Bomo Siam, hang hanya anjing suruhan DAP yang bangang, copy paste dari ostat google sajalah.

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Alooo MU,

Statement yg hg bagi tu, berlambak dipasaran - saluran satu!

Tahu ka apa tu 'saluran satu' lorong undi?

Jgn baca yg dlm tempurung je....!!!

July 29, 2012 12:20 AM

------------------------------------

Hang pi melalut pasai saluran satu lorong undi apa ke jadahnya Bomo Siam? Hang tu jangan fikir guna kepala butoh, fikir guna kepala otak, sebab kalau fikir guna kepala butoh, itu ikut nafsu serakah, macam hang buat la ni, kalau fikir guna kepala otak, itu guna akal, ada reti ke? Itulah kalau jenis bodo dan jenis anjing suruhan DAP seperti Bomo Siam ni memang tak guna sesen pun, hang pi lah menyalak kuat-kuat, mungkin tadi Lim Kit Siang bagi sedekah susu babi, mungkin lepas ni hang akan dapat sup tulang babi pula. Blah la Bomo Siam, berlagak pandai, tapi bangang nak mampus, dasar anjing suruhan DAP macam hang ni memang tak guna.

Anonymous said...

Anonymous zat said...

seriously aku takde masalah dgn filem ini...dan aku harap ia jgn diharamkan kerana bagi aku semua org ada hak utk berkarya...

kalu tujuan filem ini adalah utk menjaga keharmonian negara..SYABAS!! aku ucapkan...tapi kalu niat filem ni sbg satu prapoganda...alamak ... kacau..!!

July 29, 2012 12:15 AM

------------------------------------

Progapaganda puak kiasu yang menghasut dan menghina orang Melayu disebabkan Perusahaan Roti Gardenia telah dikuasai oleh Tan Syed Mokthar apa cerita?

Hang tau kacau tang filem ni saja, pasal tuan besar hang dan tuan besar pak sedara hang si Bomo Siam apa cerita? Itulah kalau jenis anjing suruhan DAP macam hangpa dua ekoq ni memang tak guna, dasar perosak masyarakat.

zat said...

IPR (Indeks Persepsi Rasuah) Malaysia pada tahun 2011 seperti yang diterbitkan dalam TI (Transparency International) adalah 4.3 - skor terburuk dalam tempoh 10 tahun yang lalu. Angka ini terus merosot apabila lebih banyak kes-kes rasuah dibongkar oleh pihak pembangkang yang kuat di negara ini sekarang.
===================================
JADI JGN SALAHKAN ORG LAIN KALU NEGARA NI TAK MAJU...

Melayu Perak said...

zat....

apa yang ko tonjolkan tuh tak betui...

tengok ranking nih...


Malaysia ranked top safest country








Share
The Star/Asia News Network
Monday, Jun 20, 2011
KUALA LUMPUR: The World Justice Project's (WJP) Rule of Law Index 2011 report revealed that Malaysia was ranked first among 19 upper-middle income countries for safety, putting the country on par with other nations such as France and Belgium.

Malaysia attained 12th position, one position ahead of United States which ranked 13th and Britain ranked 14th in country's safety.

WJP Rule of Law Index director Juan Botero said the index measures implementation and enforcement of laws in practice and their effects on people's lives.

The report showed that Malaysia scored 1 for effectively limited civil conflicts and 0.5 for the absence of crime and people not resorting to violence.

The Index score range is between 0 being the lowest and 1 being the highest.

WJP executive director Hongxia Liu said that acquiring the rule of law was an ongoing challenge and a continuous work in progress in all countries.

Liu added the Index is not designed to shame or blame but to provide helpful benchmarks for other countries in the same regions that had similar legal cultures and income levels.

The Crime NKRA efforts under the GTP saw street crime rate brought down by 35% and overall index crime by 15% in 2010.

Anonymous said...

zat said...

IPR (Indeks Persepsi Rasuah) Malaysia pada tahun 2011 seperti yang diterbitkan dalam TI (Transparency International) adalah 4.3 - skor terburuk dalam tempoh 10 tahun yang lalu. Angka ini terus merosot apabila lebih banyak kes-kes rasuah dibongkar oleh pihak pembangkang yang kuat di negara ini sekarang.
===================================
JADI JGN SALAHKAN ORG LAIN KALU NEGARA NI TAK MAJU...
July 29, 2012 12:35 AM

-----------------------------------

Zat, isu penyelewengan projek di DUN Seri Kembangan apa cerita? Apahal sibuk jaja isu kematian Teoh Beng Hock yang korang sendiri pun tak ada bukti nak tuduh SPRM ainaya dia? Lepas tu apahal di Penang pusat hiburan tak berlesen dan ada perniagaan maksiat dibenarkan tanpa diambil tindakan oleh kerajaan negeri sedangkan pemilik kedai milik bumiputera dan India yang berniaga makanan dan barangan keperluan harian dirampas dan dirobohkan dengan alasan tak ada lesen, indeks rasuah meningkat kerana banyaknya rasuah di negeri Penipu Rakyat, korang hanya memburukkan imej Malaysia saja, lepas tu sibuk tuduh kerajaan pula, kalau jenis dasar anjing suruhan macam ko ni zat, anjing suruhan jugalah, ko latihlah anak cucu ko jadi anjing suruhan DAP macam ko, jadikanlah keturunan ko keturunan anjing suruhan DAP. Dasar pegkhianat bangsa adalah ko zat dan pak sedara ko Bomo Siam yang tak guna tu.

Anonymous said...

Melayu Perak, pasal indeks rasuah meningkat pun adalah disebabkan banyaknya rasuah di negeri Penipu Rakyat, isu Talam Corporation, tanah yang 80% bawah air pun boleh dibeli dengan harga RM 87 juta, selain isu rasuah pusat hiburan tak berlesen dan pusat maksiat yang berleluasa, itu di negeri Penipu Rakyat, mereka ni memang suka memalukan Malaysia, jenis anjing suruhan macam zat dan pak sedara di Bomo Siam, anjing suruhan tiga calit kat perut tu, memang macam inilah, suka salahkan kerajaan sedangkan yang tak guna dan perosaknya adalah Penipu Rakyat.

PRU 13, undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air. Takbir! Allahuakbar.

zat said...

melayu perak

hang compare apple to orange then hang kata aku tak betui...hang biar betui..

zat said...

Anon 12:42pm

thank u for the compliment..now why dont u go eat shit and die..!!

Melayu Perak said...

suka hati ko lah zat....

saje nak tengok...buruk mata malaysia di dunia....

orang selagi boleh nak tengok malaysia maju...

ko nih lain pulak....

Anonymous said...

zat said...

melayu perak

hang compare apple to orange then hang kata aku tak betui...hang biar betui..
--------------------------------------

Zat, hang compare dengan apa pula? Hang kalau dicomparekan dengan pak sedara hang, pak sedara hang si Bomo Siam tiga calit kat perut, hang pula baru satu calit kat perut, hang kena belajaq lagi dengan pak sedara hang untuk jadi anjing suruhan DAP yang betul-betul berkotmitmen. Dasar anjing suruhan macam hang dan pak sedara hang mana tau apa, bodo dan bangang, Melayu Perak, hang hentam kaw-kaw para anjing suruhan DAP dua ekoq ni, dah la bodo, bangang nak mampus pula tu.

Anonymous said...

zat said...

Anon 12:42pm

thank u for the compliment..now why dont u go eat shit and die..!!

July 29, 2012 12:47 AM

--------------------------------------------

you eat the pig shit first go to hell bastard,traitor, you are DAP puppet, idiot!

Bomo Siam said...

This film is funded by FINAS & Mdec, two UMNU-infiltrated agencies, does anyone expect to see a true depiction of what really happened...???

Melayu Perak said...

zat....

ko ada tak tengok olimpik....

bila chong wei main atau koo/tan main ko doa sangat-sangat dengan Allah supaya dimenangkan team malaysia....

pernah tak ko doakan kejayaan anak malaysia nih....

Anonymous said...

Bomo Siam said...

This film is funded by FINAS & Mdec, two UMNU-infiltrated agencies, does anyone expect to see a true depiction of what really happened...???

July 29, 2012 12:53 AM

----------------------------------------

Bila masa pula FINAS jadi agensi UMNO pula Bomo Siam? Hang ni memang betoi-betoi banganglah, tak ada dah ke benda lain hang nak pusing sampai hang boleh buat pembohongan kononnya FINAS ni agensi UMNO, sebenarnya FINAS ni adalah agensi di bawah seliaan Kementerian Penerangan, itulah jenis anjing suruhan macam hang ni akan sentiasa buat macam-macam perkara untuk burukkan kerajaan demi kegembiraan tuan besar hang iaitu Lim Kit Siang, tadi anak sedara hang geram kat aku, dia maki aku, tapi aku balas baliklah, memang hangpa dua ekoq ni anjing suruhan DAP, tak payah berdrama lagilah, hang bawalah segala anak pina, cucu cicit dan segala sedara mara hang jadi anjing suruhan, hang dah tiga calit kat perutkan, mungkin akan naik pangkat lagi, mungkin akan dapat pangkat anjing suruhan pecacai tukang jilat berak pula lepas ni, tak gitu Bomo Siam? Blah la, dasar pengkhianat, hang sama zat boneka DAP sajalah, pengkhianat bangsa dan tanah air.

Melayu Perak said...

you another bunch of rogue bomo siam....

where in the hell is finas and mdec under the scrutiny of umno....

zat said...

aku tertanya2 apa maksud Mahyuddin apabila dia kata pd pehimpunan belia supaya bersatu utk mengelak kejadian Mei 13 dari berulang...

kalu terdesak dia nk mulakan riot ka?

Bomo Siam said...

12:58,

Kerajaan la ni bukan UMNU ka?

Jin? Berape tahun aku tidoq nih...???

zat said...

Melayu perak 12:56

sapa2 main utk msia aku akan sokong..

Anonymous said...

zat said...

aku tertanya2 apa maksud Mahyuddin apabila dia kata pd pehimpunan belia supaya bersatu utk mengelak kejadian Mei 13 dari berulang...

kalu terdesak dia nk mulakan riot ka?
July 29, 2012 1:00 AM

------------------------------------------

Anjing suruhan DAP dah mula menyalak lagi, nak dapat dua calit kat perut ke zat? TPM minta bersatu untuk perkukuhkan keamanan bukannya macam hang dan pak sedara hang si Bomo Siam tu bodoh nak mampus, tak reti fikir, fikir guna nafsu serakah sebab hangpa dua ekoq fikir guna kepala butoh, sebab tu jadi macam tu.

Apahal hang tak pertikaikan puak Penipu Rakyat yang sibuk merosakkan keamanan tu, dah hang memang satu puak dengan mereka, lagi pun hang ni kan anjing suruhan DAP, hang akan bela puak jahanam hang tu habis-habisan, dasar pengkhianat macam hang ni tak layak duduk dalam Malaysia ni, muka tak tahu malu, gunakan segala kemudahan yang disediakan oleh kerajaan, lepas tu mengkhianat terhadap kerajaan pula, tapi anjing suruhan yang bodo macam hang ni mana tau apa, bangang nak mampus, blah la, dasar pengkhianat negara dan pengkhianat bangsa.

Bomo Siam said...

zat,

Sapa atlit Msia yg pakai seluaq pendek/dedah orat...aku tak sukung!!!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

12:58,

Kerajaan la ni bukan UMNU ka?

Jin? Berape tahun aku tidoq nih...???

July 29, 2012 1:01 AM

------------------------------------------

Tak tidoq, hang jadi gila babi sekejap, tadi, tak taulah gila babi tu dah selesai ke dak lagi, Jin hang bagi tau aku tadi ni.

Hang dengki sebab Penipu Rakyat tak dapat majukan negeri mereka, sekadar melingkupka saja adalah, hang dengki sebab Barisan Nasional berjaya memajukan negara ini, itulah kerja hang dengki dan khianat tak sudah-sudah, perangai busuk hati macam hang ni memang tak guna, perosak negara dan masyarakat.

zat said...

Bomo siam

aku ngaku aku ada kelemahan...hehe

Bomo Siam said...

11:07,

Aikk...! Aku tanya, kerajaan la ni bukan UMNU ka?

Mana mai hasad dengki plak nie....?

Jin! Dengki tu apae menatang???

Bomo Siam said...

The movie of May 13 will be release together when GE13 election is coming and BN will employ those parasite of the country to create havoc if Pakatan were to win GE13!

Apa pemandangan hg , Jin?

"Boss! Aku tak berani komen! Silap kalendar....masuk jail!"

Anonymous said...

Penayangan filem Tanda Putera perlu diteruskan, dalam bulan September ini seelok-eloknya awal bulan perlu ditayangkan, nak promosi jadah apa kalau sampai tahun depan baru nak ditayangkan, lebih baik cakap lagi 10 tahun baru tayang, kena promosi dulu. FINAS dan kerajaan jangan takut dengan bayang-bayang kerana rakyat negara ini perlu disedarkan dari zon selesa bahawa negara ini perlukan perpaduan dan keamanan untuk berjaya, jangan terlalu takut dalam menghadapi realiti kerana itu semua akan menghancurkan negara ini saja. Lihatlah tindakan kerajaan memansuhkan ISA dan Akta Hasutan, banyak buruk dari baiknya, jangan takut untuk bertindak tegas kerana kejayaan itu datang melalui ketegasan barulah setiap usaha akan berjalan dengan lancar dan sebaik yang boleh hingga mencapai kejayaan yang diinginkan.

Bomo Siam said...

'Official' version means UMNU version. Have you covered enough grounds, interview enough people to make a balanced conclusion? Or did you just pluck it from the school history textbook.

If FINAS allows for this version, then it must allow anyone who wants to depict another version of the film...!!!

Bomo Siam said...

Let see a Namewee take on Suhaimi's version!

Kuah kuaah kuaaah!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

The movie of May 13 will be release together when GE13 election is coming and BN will employ those parasite of the country to create havoc if Pakatan were to win GE13!

Apa pemandangan hg , Jin?

"Boss! Aku tak berani komen! Silap kalendar....masuk jail!"

July 29, 2012 1:21 AM

----------------------------------------

Pakatan Rakyat nak menang PRU apanya, Pakatan Rakyat dah nak mampus dah, di Selangor dan di Kedah, cuma menunggu pembubaran DUN sajalah, cuma tunggu hari pengundian sajalah, episod PRU 11 di Terengganu akan berulang di Selangor dan Kedah dalam PRU 13 kelak. Malahan di Kelantan pun, PAS makin goyah, malahan berkemungkinan besar PAS akan tumbang dalam PRU 13 akan datang, cuma Penang sedikit kelabu, tapi apa yang jelas, kerusi UMNO akan bertambah di Pulau Pinang, malahan kedudukan Anwar di Permatang Pauh juga makin goyah berdasarkan perkembangan semasa. Jadi Bomo Siam, tak payahlah hang nak fitnah Barisan Nasional dengan tuduhan sekeji yang hang tuduh tu, memalukan sangat.

PRU 13, kedudukan Barisan Nasional akan makin kukuh dengan pertambahan kerusi yang mendadak terutama kerusi melibatkan calon-calon dari UMNO, Gerakan, PPP, MIC juga makin menampakkan peningkatan, cuma MCA saja yang makin goyah dan berkemungkinan dalam PRU 13 kelak tiada wakil dari MCA dalam pentadbiran kerajaan di peringkat pusat, negeri dan daerah, malahan peringkat kampung sekali pun kerana Chua Soi Lek pernah cakap yang jika MCA kalah lebih teruk berbanding PRU 12 tiada wakil MCA dalam pentadbiran kerajaan. Manakala parti-parti bumiputera yang lain juga nampaknya makin kukuh dan kuat. InsyaAllah Barisan Nasional akan menang besar dalam PRU 13 akan datang, tapi apa pun, perlu diteruskan usaha yang gigih untuk menerangkan dasar-dasar kerajaan untuk pemahaman rakyat yang telah dikelentong oleh Penipu Rakyat selama ini. Inilah tindakan yang aku buat untuk membantu kerajaan walaupun aku bukannya ahli mana-mana parti dalam komponen Barisan Nasional, sedangkan aku yang atas pagar ni dah mula menyokong kerajaan, di luar sana lebih ramai lagi yang berhempas pula membantu kerajaan. PRU 12 aku tak mengundi kerana marahkan Pak Lah, tapi PRU 13 aku akan undi calon Barisan Nasional kerana calon di tempat aku dua-duanya berkerja keras demi kesejahteraan rakyat, itulah pimpinan sejati, bukannya macam pihak Penipu Rakyat, sibuk membohongi itu dan ini bagi memburukkan kerajaan, itulah nak bantu orang tak reti, sibuk membohong saja, dasar muka tak malu. Kepada Penipu Rakyat, korang boleh blah, sebab korang perosak masyrakat dengan sikap tak guna korang tu, ingat rakyat boleh hidup aman damai dan cari rezeki dengan ceramah maki hamun, hasutan dan demontrasi liar korang tu ke? Ramai rakyat dah sedar dan insaf bahawa Penipu Rakyat ni ibarat parasit yang membahayakan saja, suka merosakkan negara dan masyarakat untuk kepentingan peribadi mereka, Penipu Rakyat tidak boleh dipercayai, dasar pengkhianat bangsa dan negara.

PRU 13, undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air. Takbir! Allahuakbar.

Anonymous said...

Bomo Siam said...

'Official' version means UMNU version. Have you covered enough grounds, interview enough people to make a balanced conclusion? Or did you just pluck it from the school history textbook.

If FINAS allows for this version, then it must allow anyone who wants to depict another version of the film...!!!

July 29, 2012 1:26 AM

------------------------------------

The Bomo Siam version is DAPigs version, Lim Kit Siang will be a hero, such a bastard version from Bomo Siam, traitor, Bomo Siam was DAPig's puppet, idiot!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Let see a Namewee take on Suhaimi's version!

Kuah kuaah kuaaah!

July 29, 2012 1:32 AM

---------------------------------------

In that film, Bomo Siam will be an assistant for Lim Kit Siang. As now, he will play as a puppet for DAPig's. Bomo Siam, the traitor, bastard and idiot!

Miniclubman said...

Tears in Heaven...

It is amazing how Malaysia has come so far as a multiracial country. As an Islamic religious scholar from Turkey once said, “Malaysia is a country destined to be hell but somehow the leaders managed to make it a heaven.”
Human nature makes it hard for us to handle each other’s differences. Even as civilized, well-educated people, we do not accept differences naturally. Accepting differences is hard work and often, humans failed. The wars may be caused by something deeper like the oil resources but they were all triggered by differences.
But Malaysia managed to get over all differences with one little formula – the Article 153 in our constitution that states the rights of the Bumiputeras. Sure enough, the Article may not make some of us happy but being a little unhappy in a heavenly place, with the economy in your hands, is definitely better than being in a total hell.
The ‘Article’ is what saved Malaysia from going down the same road with Indonesia during the Reformasi movement. Because in Malaysia, although the Malays are unhappy with the Chinese’s control over the economy but they know that the Chinese too, are unhappy knowing that they can’t take it all.
Taking this ‘Article’ away would mean disaster. It is unfortunate for Malaysia that we must have irresponsible people who love to play with racial fire. One party calls the other racist and the other would retaliate calling the party ‘pendatang’.
Since there is no ending to this, the Prime Minister has tried with all his might to clear the air and firmly stated that the Chinese too, are loyal citizens and calling them ‘pendatang’ is not only inappropriate or downright wrong, but lunatics. With that, he referred to the Chinese who truly behave like loyal citizens who put their nationalism first, rather than race - the Chinese who do not question the constitution and the Royal Institutions of Malaysia.
But somehow, Malaysiakini is just too keen to pour petrol to the dying fire. Their readers too took the PM’s call sarcastically by questioning the PM’s effort in curbing racism. ‘Perkasa’ is again brought up as a symbol of Malays’ or UMNO’s racism saying that these are the lunatics that the PM referred to and that until Perkasa is abolished, they will not take the PM’s effort as genuine.
The question is what about Dong Zong or Dong Jiao Zong or Hindraf? Why are Chinese and Indians NGOs who strive for the rights of their races are okay, but Perkasa is not? Isn’t it almost like a crow calling a dove black? Now, who is the real racist here?
The true lunatics are the people who would rather live in hell rather than heaven by putting as much effort as they can to create a racial uproar. They do this by condemning, belittling, ridiculing and ignore every effort made by the government to promote unity.

....

Anonymous said...

alhamdulillah... there were only two monkeys left around here! the two of die hard butt lickers of kit sial.. the butt lickers are getting lesser and lesser nowadays.. only zat and bomo siam nowadays still busy licking their master's butt

thats all i want to know

now i can go back to sleep with a smile one my face

BN forever

Anonymous said...

Untuk tatapan Bomo Siam @ Anjing Suruhan DAP @ Pengkhianat Bangsa dan Negara, lihat ini puas-puas:

http://parpukari.blogspot.com/2012/07/panas-berapi-sampai-bila-kita-akan.html

Hang lihatlah bagaimana DAP haramjadah yang hang sedang jadi anjing suruhan depa sekarang ni nak sekat usaha Tan Sri Syed Mokhtar dalam pengambil alihan Pelabuhan Pulau Pinang dengan berbagai alasan macam cibai dan lancau. Kononnya isu sejarahlah, tak mau swastakanlah, apa kena mengena pula sejarah dengan pengambil alihan Pelabuhan Pulau Pinang oleh konglomerat yang dikuasai oleh Tan Sri Syed Mokhtar? Pelabuhan itu masih berfungsi, bukannya muzium! Depa ni saja nak sekat ekonomi bumiputera kerana kalau Penang Port pun dikuasai oleh konglomerat Tan Sri Syed Mokhtar, maka pelabuhan-pelabuhan di Malaysia ini dikuasa oleh oleh orang Melayu, sebab itulah ada alasan bodo piang yang diberikan oleh DAP jahanam tu.

Kemudian ada pula taikun Cina yang kononnya nak buat konsortium yang terdiri dari orang Melayu, Cina dan India untuk ambil alih Penang Port, kononnya nak jaga status sejarah konon, pergi mampuslah, cakap sajalah korang dah gerun dengan kekuatan ekonomi orang bumiputera yang sudah mengambil alih beberapa kepentingan puak korang, korang jenis kiasu, malahan dalam perniaga ada ke korang nak buat macam tu, buat konglomerat terdiri dari orang Melayu, Cina dan India? Tak ada pun, semuanya korang nak bolot, dalam bisnes, sejarah jadah apanya lagi, korang tak payah nak membelitlah dasar jahanam, kerajaan jangan layan puak jahanam ni, nanti semua benda dia nak kebas, babi punya puak kiasu, semua benda hangpa nak ratah, kalau jenis babi tu, babi juga, mana tau nak beradab.

Sekarang ni Bomo Siam, hang sokonglah lagi DAP haram jadah ni, sampai bangsa hang dan dihancurkan pun hang boleh jadi anjing puak haram jadah ni lagi. Sedaq la diri tu sama, sampai bila hang nak jadi barua dan anjing suruhan puak haram jadah ni?

Kekuatan ekonomi bumiputera perlu dipertahankan, kerajaan jangan layan tuntutan puak kiasu tu, isu sejarah konon, blah la, puak jahanam ni dengki dengan kejayaan Tan Sri Syed Mokhtar dan konglomerat di bawah seliaan Tan Sri Syed Mokhtar. Kerajaan jika berlembut dengan puak haram jadah ni sengaja cari pasal dengan sokongan orang bumiputera, undi Cina berapa sangat kalau dibandingkan dengan undi bumiputera? Oleh itu kalau Penang Port adalah untuk konglomerat Tan Sri Syed Mokhtar, jangan ubah keputusan itu, jangan bermain api sangat kerana orang Melayu ni pantang dicabar, kalau naik angin buruk padahnya. Malahan PM dan TPM dan menteri-menteri pun orang Melayu juga, faham-faham sendirilah, jangan menabur pasir ke periuk nasi bangsa sendiri. Buktikan UMNO adalah parti yang membela bumiputera.

Jika kerajaan tegas,maka PRU 13 saya akan undi Barisan Nasional dan kempen orang ramai undi Barisan Nasional seperti yang saya buat sekarang ini, kalau nak berlembut sangat dengan puak jahanam ni, jangan haraplah undi saya dan saya akan kempen orang ramai undi calon bebas, kalau Penipu Rakyat minta maaflah, jangan harap aku nak tolong korang, korang boleh pergi jahanam, pergi mampus. Sebab korang lagi teruk dan tak berguna. Ingatlah kerajaan apa yang disampaikan ini, kami pengundi bumiputera berdiri teguh mempertahankan kerajaan, buat apa bela sangat puak kiasu tu, dah terang-terangan kalau beri Penang Port tu free pun mereka akan undi DAP dan lain-lain parti dalam Penipu Rakyat, jangan beri susu kepada pengkhianat sedangkan periuk nasi penyokong ditabur dengan pasir pula. Ingat tu kerajaan, jangan main-main dengan akar umbi kerana kami punya rangkaian lagi luas dan lagi cepat dan berkesan.

Miniclubman said...

My apologies Pak Ungku...

Sweet dreams.

Anonymous said...

zunar sendiri tak setuju pengkarya dihalang dari berkarya...

makanya, hormatilah pandangan penkarya tersohor yang dalam kolek pembangkang

he he

Anonymous said...

kesian orang muda melayu yang jauh terpesong pemahamannya. melayu adalah satu bangsa yang paling mudah menerima orang lain menumpang di tanah airnya , bangsa yang paling mudah didunia. bangsa yang tak kedekut, biar orang buat apapun, lupakan dan menerima seadanya. tak pernah ambil kesah jika bangsa yang menumpang itu berak atas tanah dia. sekarang ini pulak, melayu sendiri sedang memesongkan fikiran melayu muda bahawa melayu juga pendatang. hanya kerana sedikit kuasa melayu sanggup gadai maruah. hanya kerana merasa diri hebat, diri berilmu agama, rasa diri boleh jadi PM, lalu jual semua yang ada. paling meloyakan bila melayu ini nak ganti UMNO. biar suluh dulu dicermin? layakkah ko? ko pernah tengok rusuhan rasis 1969? sapa yang menaganinya? bukan ke UMNO? rakyat mati bergelimpangan, ketika itu suara ko di mana? jangan nak gedebe dengan UMNO, kerana ko juga adalah bangsa yang rasis walau sesama melayu

Anonymous said...

akhirnya tak sapa dapat tahan namewee berkarya...

kenapa pulak orang lain tak boleh berkarya

jangan hipokrit, bro

Anonymous said...

filem tentang hitler sampai sekarang terus dibikin dan dibikin bagi tujuan untuk menyedarkan warga dunia tentang sejarah.

malah filem tentang hitler paling banyak diubah bahasa oleh dapster untuk kepentingan politik partisan tanpa memikirkan apakah impaknya.

kah kah kah

Anonymous said...

nampaknya filem yang belum masuk pangung telah pecahkan rekod UTUBE.

harap-harap padi jantan akan alihbahasakan filem yang menarik perhatian ini dan uploadkan ke Utube untuk tontonan warga global, kik kik

Anonymous said...

aku harap sgt ler agar ada sesiapa melayu kat sini dpt cari & sembelih Bomo siam ni....

komen komen nya terlalu menghina apa saja yg org melayu buat...seolah olah terlalu BANGSAT MELAYU INI DI MUKA BUMI NI...

seolah olah MELAYU INI TIDAK LAYAK HIDUP DIMUKA BUMI INI & PERLU DI HAPUSKAN SEMUANYA....

Anonymous said...

berapa la agaknya dap bayaq Bomo Siam utk mlm ni..bersungguh2 betul komen. hahaha

tapi pencacai bebal mcm ni bayaq sekupang dua pun dah jalan dah.

Anonymous said...

akau harap Bomo Sial ni bukan melayu. terbakar siot kalau ada melayu yang lebih cina dari cina. lebih kristian dari kristian mcm Bomo Sial ni..

Anonymous said...

atau gap bole block saje bomo siam... its not worth keeping him here either.. dia ni la melayu yang menjatuhkan melayu dengan kata2 bongkak dia dan sangat berbangga dengan kaum cina yang aku pasti tak akan terima dia.. jadi anjing suruhan diorang je boleh la

Anonymous said...

Bomo siam kan Propaganda DAP.
Bomo siam kan Bodek DAP.

Anonymous said...

Ko kan Hantu nya DAP?

Bomo Siam said...

9:48,

Betapa sempitnya pemikiran mereka2 diatas.....

Aku ni, AHLI UMNO...!!!

'Dulu, Kini & Selamanya'

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam...

Aku adalah anjing DAP selamannya sampai kiamat....

Mmuahahahahahaha......

Anonymous said...

Tak berapa gembira filem ini. Masanya pun tak sesuai. Hidup sekarang aman damai, tak perlu diungkit lagi. Harap tak payah lah tayang.

Anonymous said...

Anonymous said...

Tak berapa gembira filem ini. Masanya pun tak sesuai. Hidup sekarang aman damai, tak perlu diungkit lagi. Harap tak payah lah tayang.
July 29, 2012 10:52 AM

---------------------------------------

Orang macam ko yang jenis tali barut DAP ataupun ko ni memangnya suku sakat DAP tentunya tidak suka dengan filem ini.

Berkenaan aman damai yang ko cakap tu, aman damai kepala otak ko sajalah, malahan filem ini juga dapat membentuk masyarakat yang tahu sejarah dan tidak terpengaruh dengan dakyah kotor Penipu Rakyat yang suka memecah belahkan masyarakat. Sikap Penipu Rakyat sama sebijik dengan sikap pembangkang dalam tahun 1969 dulu, dasar pemecah belah masyarakat, dasar tukang penghasut, korang memang pengkhianat negara. Blah la.

Anonymous said...

Bomoh SiamSundal acts like "Mr Knows Everything" but brain and mouth is full of Shit!!

Anonymous said...

rakan2...marilah kita sama2 memberi hujah2 yang bernas kepada geng2 PR di sinar harian ruang komen mereka. marilah kita menyumbang kepada BN dengan memberikan idea2 untuk mematahkan hujah mereka.mereka hanya tahu memaki hamun sahaja.namun bilangan mereka amat ramai jadi org2 pro BN diminta dapat menyumbang disana supaya keadaan seimbang.

Anonymous said...

filem lom keluar dah ada yg komen? baru tgk thriller dah leh buat andaian???...rakyat malaysia sekarang terlalu banyak disuapkan dgn persepsi oleh pihak pembangkang..minda masyarakat pembangkang amat class terendah walaupun prasarana negara bertaraf dunia...semuanya umpama membina rumah nak siapkan rumah kena ada arkitek engineer pembekal etc dan segala macam org untk menjadikannya sebuah rumah yg cantik untuk diduduki tapi untuk meranapkan rumah tersebut kita leh panggil satu driver backhoe dan ranapkanya dlm sekelip mata....itulah sikap pembangkang...den sokong juga pembangkang perlu ada tapi kalau 100% keje bangkang aja umpama si driver backhoe diatas tadi fungsinya...oleh itu jadilah org yg rasional dlm berkata2...bukan menjadi anjing menyalak bukit yg belum lagi diratah pembangkang.....gunalah akal yg diberi bukan lutut yg berdiri....