Thursday, July 12, 2012

VIDEO TERBAIK USTAZ FATHUL BARI. (SEBARKAN KEPADA UMAT ISLAM )

41 comments:

Anonymous said...

.

Merokok merbahayakan kesihatan ... kurangkan merokok .

.

DR Ticus said...

TERBAIK!!

www.heyticus.blogspot.com

Anonymous said...

Oooi..gap..kami mahukan video seks..knp plak lu upload video ni.bukan ke motto umno ialah perjuangan liwat n seks adalah rukun umno..kami maukan video seks terbaru..

Bomo Siam said...

Assalamualaikum Ostat!

Apa yg hg cuba sampaikan tu, ada betui, ada yg tak betui?

Memang bukan syarat pintu taubat ada pd parti. Tapi, klu tiba2 artis jumpak pintu tu di parti politik, salah ka?

Klu dia jumpak pintu tu di pej UMNU, amacam?

Hg ni l/kurang Ostat Azhar jugak la! Bukankah ugama itu didlmnya ada politik?

Ada ka pintu taubat takdak dlm parti?

mmuuaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

si bomo ni janji ada komen
apabenda yang ditulisnya
entah.....

penat nak terangkan benda yang sama berulang-ulang

sewel ke bomo ni..

Anonymous said...

Berat nanang doh mu ni..
Sendiri mau ingat, kiri & kanan..

Otak geliga said...

harap semua faham perkara ASAS yg UFB cuba sampaikan

sian kat artis2 yg terTIPU....tipah tertipu lagi....lagi...& lagi...oit, sampai bila nak kena tipu je woi....hehehe

Politik atas Bulan, time pilihanraya jgn lupa pangkah DACING....hehehe

komandomelayu said...

Bomo siamang,

Hg melalut pa? Hang tak jumpa pintu jamban?

Anonymous said...

11.23pm..
Klu dh tau, jgn hiraukan lg si dia tu..kita serahkn pd Allah, siapa pun
x kan terlepas walau sebesar zarah sekiranya sengaja atau tdk utk kelirukan
umat manusia..segalanya ADA HAD & BATASNYA, kita hidup bukan nak
menongkat langit..

Sy amat bersetuju sekiranya segala mala yg terbit dr tulisannya (Bomo Siam)
jgnlah kita semua hiraukan..kadg2 ada sesuatu perkara itu wlupun di depan
mata kita, ttp ada hikmahnya sekiranya kita abaikan..

Bomo Siam said...

Aku penin bila ostat ni kata jgn kaitkan tobat dgn parti politik....!

Budak artis tu asalnya jahil. Tup2 bila jumpak PAS, dia rasa jahilnya wajib dipadamkan.

Kemudian, kena paham, bila dah join PAS, bercakap, berpakaian, mesti ala2 PAS.

YG patut ostat ni terangkan ialah, kenapa pd UMNU yg memerintah pulak tu, benda2 nak tobat ni, depa tak jumpak! Pada hal, hari2 24 jam ada dlm TV!

Bomo Siam said...

Komando melayu!

La...idup lagi hg noo..! Ingat ka dah letih usung senapang takdak peluru!

Kuh kuaah kuaaah!

komandomelayu said...

Peluru aku simpan nk bg kat hg la!

Bomo Siam said...

Ce tgk gaya ostat UMNU ni tanya.....

"Adakah mereka yg diluar sana, Amerika, Syria, bertobat melalui parti politik?"

Tak sempat 1 second, dia sendiri jawab...

"Takkk...!"

Sendiri tanya, sendiri jawab. Kalut plak tu!

Camni, aku pun bole jadik ostat!

Tak gitu, Jin?

Anonymous said...

BS 11.37pm..
Berat nanang doh mu ni weii..wat pe mu ni.?!
a) Saje-saje
b) Suke-suke
c) Giler-giler
d) ????? Jiwa kacau

Anonymous said...

macam tu punya bayak komen dalam blok ni
penin pulak bomo ni
sah le tu
bomo dah sewel
gelakkan dia....

Anonymous said...

BS 11.47pm..
Sah, konpem & x syak lg..berat sgt doh mu ni..
Naya naya..payoh base mu ni..

Anonymous said...

Dah rasa layak jadi ustat pulak bomoh ni...
boleh tok moh ko jadi ostat
boleh geng dengan ostat konseling bini orang jam 3 pagi
hee..hee..hee..

Bomo Siam said...

Ikhlas aku tanya hangpa....

Ini bukan soal benar atau salah apa yg ostat ni kata! Tapi soal gaya penyampaian, trend masa, unsur2 tarikan, serta kebolehan menguasai audience,

Apakah ciri2 ini ada pd ostat muda ni?

Inilah salah satu sebab UMNU gagal dilihat sebagai juara politik Islam di negara ni.

Dia ni klu kasik kuliah subuh, aku gerenti, ramai yg tertido....!

Walaupun aku banyak benda tak berapa setuju dgn ostat Azhar, namun dari segi penyampaian, ostat muda ni out of date!

Bomo Siam said...

Bila org meluat & tak tertarik dgn cara penyampaian....

Berkata yg benar pun, akan jadik sia2!

Pi belajaq abis2 dulu klu nak jadi penceramah. Sebelum berhadapan dgn audience yg berbagai rupa.

Berlambak yg berilmu dlm Msia ni, namun dek kerana 'gifted' takde, meraka terlindung!

Silap ari bulan, jadik ulama' terbisu!

Bomo Siam said...

Sebagai contoh!

Ce tgk anan no 1 kat atas! Hari2 habaq pasai,

'Merokok membahayakan kesihatan'

24jam...tulis benda yg sama seirama!

Ada sapa2 amik peduli?

Bomo Siam said...

Ostat muda woiii....!

Hg sembang kata hg tak sebelahi mana genre parti!

Hg ingat org bodo ka?

Hg tu selalu muncul dlm flatform UMNU!

Camna tak terlibat? Akai ada ka?

Ce hg tegoq sikit Losmah yg dedah aurat tu! Suruh tobat! Sebut terang2 nama dia! Supaya org jelas & clear!

Boleh ka? Or takut? Takut miss sorru?

Setakat berilmu, tapi takut tegoq kemungkaran secara terang....merosakkan kebersanan!

Anonymous said...

TAUBAT para pendosa...

Hadis Abu Said Al-Khudriy r.a:

Nabi s.a.w bersabda: Seorang lelaki dari kalangan umat sebelum kamu telah membunuh seramai sembilan puluh sembilan orang manusia, lalu dia mencari seseorang yang paling alim.

Setelah ditunjukkan kepadanya seorang Abid (ahli ibadat yg kurang ilmu), dia terus berjumpa pendeta tersebut kemudian berkata: Aku telah membunuh seramai sembilan puluh sembilan orang manusia, adakah taubatku masih diterima? Abid tersebut menjawab: Tidak. Mendengar jawapan itu, dia terus membunuh Abid tersebut dan genaplah seratus orang manusia yang telah dibunuhnya.

Tanpa putus asa dia mencari lagi seseorang yang paling alim.

Setelah ditunjukkan kepadanya seorang Ulama, dia terus berjumpa Ulama tersebut dan berkata: Aku telah membunuh seramai seratus orang manusia. Adakah taubatku masih diterima? Ulama tersebut menjawab: Ya! Siapakah yang boleh menghalang kamu dari bertaubat? Pergilah ke Negeri si polan, kerana di sana ramai orang yang beribadat kepada Allah. Kamu beribadatlah kepada Allah s.w.t bersama mereka dan jangan pulang ke Negerimu kerana Negerimu adalah Negeri yang sangat hina.

Lelaki tersebut beredar menuju ke tempat yang dinyatakan.

Ketika berada di pertengahan jalan tiba-tiba dia mati, menyebabkan Malaikat Rahmat dan Malaikat Azab bertelingkah mengenainya. Malaikat Rahmat berkata: Dia datang dalam keadaan bertaubat dan menghadapkan hatinya kepada Allah s.w.t. Manakala Malaikat Azab pula berkata: Dia tidak pernah melakukan kebaikan. Lalu Malaikat yang lain datang dalam keadaan berupa manusia dan cuba menghakimi mereka sambil berkata: Ukurlah jarak di antara dua tempat. Mana yang lebih hampir, itulah tempatnya. Lantas mereka mengukurnya. Ternyata mereka dapati lelaki tersebut lebih hampir kepada negeri yang ditujunya. Akhirnya dia diambil oleh Malaikat Rahmat.


=============

Salah satu pengajaran dari hadist ini adalah bila nak sempurnaan taubat kena hijrah kepada negeri/ wadah/golongan yang ramai para alim ulamak/insan soleh ....... supaya bi'ah kehidupan sentiasa dibimbingi oleh para ilmuwan dan muqarrabin yang sentiasa mendekati Allah ,,,.... dalam kontek kita.... wadah yg berkerangkakan Islamis masa kini adalah PAS.....

kira ok la tu ... berkewajipan umat muslimin Malaysia kini mendokong PAS berbanding dengan perjuangan sekular asobiyyah UMNO yg palsu itu....

Anonymous said...

Kerangka islamis? Maksud anda buku jingga? Kemudian bersekutu pulak dgn puak liberal dan anti-islam? Kemudian sokong pula pemimpin yg rendah akhlak yg sanggup gadai apa saja demi hajat?

Umno assobiyah? Umno yg memperjuangkan hak semua rakyat tak kira kaum pun digelar assobiyah? Kejap liberal, kejap assobiyah, kejap sekular mana satu betul ni? Umno adalah dari acuan melayu yg terkenal dgn peradabannya dan antara sebab islam diMalaysia sgt dihormati waima negara arab.

Anonymous said...

BS12.29am, kau pasti ke tak ada ustaz yg pernah tegur Rosmah pasal rambut dia?....sebab mereka ini berilmu...mereka tak perlu nak menegur rosmah dgn cara terbuka utk puaskan hati manusia busuk mcm kau. Hak mereka sekadar menegur, rosmah nak terima teguran itu terpulang pada rosmah....tanggungjawab ustaz tu dah habis.....Aku sgt pelik kenapa le puak pembangkang ambik berat sgt pasal rambut rosmah....antara rambut rosmah dengan rambut Abby sebelum dia masuk pas mana yg boleh mendatangkan ghairah?....tak ada seorg pun pemimpin pas yg sibuk pasal rambut Abby berbanding rambut rosmah. Abby pakai tudung bukan atas nasihat pok nik........lagi satu pasal ustaz Fathul, kau kata tak pandai tarik audience mcm ustaz azhar.....dia tak tarik audience yg suka maki hamun mcm puak kau je Bomo...tp audience yg nak cari ilmu memang akan terpikat dan tak kan tertido dengan ustaz fathul....aku tgk yg ramai pegi dengor ustaz azhar lagi suka dan ingat maki hamun dan lawak jenaka dia dari ilmu yg dia cuba sampaikan....

yogibear's season said...

woi apek apa hg dok buat tu?

Wa manyak susah hati sikalang maa...

itu anon 112am ciakap kalu mau tobat kena sokong Pas...lu apa tau!

ok lah, ok lah, nanti esok pagi kita sama2 pergi Rusila...tapi apek mesti janji sama gua ...jgn bagi tau apek punya bini!

Apek punya bini tu Umno punya olang ...nanti dia cerai sama apek pulak!

Anonymous said...

Bomo Siam SIAL Selama-lamanya

Anonymous said...

ARTIS TOBAT LALU JUMPA 'ISLAM' PADA PARTI.

ZAMAN PENJAJAH DULU TAKDE PARTI.

MACAMANA ORANG WAKTU TU TOBAT ?

BODOH LAH PAS NI.

azrul said...

sejujurnya, aku sedih tengok PAS sekarang...

boleh ke penyokong PAS tengok video ni dengan fikiran yang terbuka??

aku menantikan orang-orang PAS bertenang, redha dan mengakui PAS sekarang dah jauh menyimpang daripada perjuangan asal.

terimalah hakikat... selagi PAS berkompromi dengan DAP, hancur Islam. mana dia suara garang PAS sekarang? lembut lunak mendodoikan DAP, dek kerana teringin kerusi Putrajaya.

mungkin, satu hari nanti, pintu hati korang pun akan terbuka macam aku, lepas aku sedar realiti politik Malaysia ni... selagi Allah tak izin, selagi tu korang takkan sedar. ahhh... kun fayakun.

andai ditakdirkan perosak agama dan bangsa memegang kuasa, aku tetap yakin dengan perancangan-Mu, segala tersurat pasti ada hikmahnya. dan aku sentiasa bergantung harap, pada-Mu aku berdoa, moga Kau pelihara tanahairku dari segala kerosakan.

Anonymous said...

saya sarankan
tgk full video pru13: masa depan umat islam
(search di youtube)
"bahas apa yang betul dan apa yang salah,
bukan SIAPA yang betul dan SIAPA yang salah"

Anonymous said...

Guru al-Quran di Kampung Cabang Tiga Chetok itu berkata, pintu hati suaminya tidak tertutup memandangkan sebelum ini, tidak pernah berlaku persengketaan besar.

“Saya akan menurut semua kemahuannya, tetapi saya tidak akan tunduk sekiranya dia menyuruh untuk mengubah haluan (masuk Pas).

“Jika dia (Yahya) kata saya tidak ikut acuan Islam, biarlah Tuhan sahaja menentukannya dan bukannya di tangan sesama manusia,” katanya ketika menerima kunjungan Timbalan Ketua Umno Pasir Mas, Che Johan Che Pa.

Semalam, Sinar Harian melaporkan, bekas suaminya, memfailkan perceraian di Mahkamah Rendah Syariah pada 24 Jun lalu dan menjatuhkan talak satu di hadapan Hakim Syarie, Mohd Hafiz Daud.

Sementara itu Yahya berkata, perceraian ini bukanlah berpunca daripada perbezaan politik, sebaliknya ia membabitkan kekuatan agama masing-masing.

Bekas anggota keselamatan ini juga menafikan punca perceraian disebabkan tindakan bekas isterinya itu menghadiri ceramah dihadiri bekas Naib Presiden Pas, Datuk Dr Hasan Ali.

NIKNSJID mati simpan muzium said...

Bomo siam dan yg lain2 ahli ahli atau PKR yg bodoh... UFB ckp memang benar pernah lihat ke artis yg masuk UMNO terus naik pentas berbual pasal agama? tak ada kerana UMNO menjaga agama islam tu tak mahu salah2 org ceramah agama songsang mcm PAS bodoh...nak bertaubat bukan kerana party politic.. taubat kerana allah. Ahli PAS maksum ke? tak ada maksiat ke? tak rasuah ke? tak ada dosa ke? Ahli PAS dan PKR semua bersih tak ada dosa ke ? fitnah harakah aje memlampau... apa yg artis ni tahu bak agama? tu lah bila org ckp PAS sesat tak terima... memnag PAS sesat.

Anonymous said...

terbaikkk ustatt....

saya sokong ustazz....

Anonymous said...

Ce tgk gaya ostat UMNU ni tanya.....

"Adakah mereka yg diluar sana, Amerika, Syria, bertobat melalui parti politik?"

Tak sempat 1 second, dia sendiri jawab...

"Takkk...!"

Sendiri tanya, sendiri jawab. Kalut plak tu!

Camni, aku pun bole jadik ostat!

Tak gitu, Jin?

-------
Sokooooong lepas ni tukar nama kepada ostat bomo siam. ostat bomo siam loyar buruk...

Anonymous said...

Ostat muda woiii....!

Hg sembang kata hg tak sebelahi mana genre parti!

Hg ingat org bodo ka?

Hg tu selalu muncul dlm flatform UMNU!

Camna tak terlibat? Akai ada ka?

Ce hg tegoq sikit Losmah yg dedah aurat tu! Suruh tobat! Sebut terang2 nama dia! Supaya org jelas & clear!

Boleh ka? Or takut? Takut miss sorru?

Setakat berilmu, tapi takut tegoq kemungkaran secara terang....merosakkan kebersanan!

July 13, 2012 12:29 AM

======

Baik suruh Anwar yang dedah kote tu dan NIk Aziz penjaga pintu syurga bertaubat dulu sebelum suruh Losmah bertaubat....

Anonymous said...

khlas aku tanya hangpa....

Ini bukan soal benar atau salah apa yg ostat ni kata! Tapi soal gaya penyampaian, trend masa, unsur2 tarikan, serta kebolehan menguasai audience,

Apakah ciri2 ini ada pd ostat muda ni?

Inilah salah satu sebab UMNU gagal dilihat sebagai juara politik Islam di negara ni.

Dia ni klu kasik kuliah subuh, aku gerenti, ramai yg tertido....!

Walaupun aku banyak benda tak berapa setuju dgn ostat Azhar, namun dari segi penyampaian, ostat muda ni out of date!

=====

Rakyat pun nak lihat Bomo Siam bercakap di depan penonton adakah lebih baik dari ostat muda yang anda hina...sebenarnya bagi orang2 PAS termasuk bomo siam, ceramah itu hanya to date jika di sulami dengan maki hamun, fitnah, kafir mengkafir...betul tak bomo siamang kuang kuang king king

Anonymous said...

Ostat muda woiii....!

Hg sembang kata hg tak sebelahi mana genre parti!

Hg ingat org bodo ka?

Hg tu selalu muncul dlm flatform UMNU!

Camna tak terlibat? Akai ada ka?

Ce hg tegoq sikit Losmah yg dedah aurat tu! Suruh tobat! Sebut terang2 nama dia! Supaya org jelas & clear!

Boleh ka? Or takut? Takut miss sorru?

Setakat berilmu, tapi takut tegoq kemungkaran secara terang....merosakkan kebersanan!

July 13, 2012 12:29 AM

=========

PAS juga tak tegoq kemungkaran tapi penggalak kemungkaran lihat saja Anwaq, kemungkaran dah cukup jelas tapi diangkat pula sebagai Imam Mahdi (lepas PRU13 bila dah kalah jangan pula mengamuk seperti imam mahdi Imam Mahdi yang terbunuh di
putrajaya). Kemungkaran nik aziz berlagak sebagai penjaga pintu sorga juga PAS tak tegoq. Kesimpulannya PAS penggalak kemungkaran....muahaaaaa

Anonymous said...

BOMO SIAM NI BYK BUNYIK,X STUJU DOK DIAM SUDA...NAK TUNJUK HERO BAGAI..

Anonymous said...

Bomo sie tu jahil..ksian..tapi x mau bljr..dan x mau diajar..tula jadinya..tapi mlng nya dia mnyesatkan ...

Anonymous said...

Ce tgk gaya ostat UMNU ni tanya.....

"Adakah mereka yg diluar sana, Amerika, Syria, bertobat melalui parti politik?"

Tak sempat 1 second, dia sendiri jawab...

"Takkk...!"

Sendiri tanya, sendiri jawab. Kalut plak tu!

Camni, aku pun bole jadik ostat!

Tak gitu, Jin?

....................

Bomo Siam tu pengamal ilmu syaitan, pakai kain kuning, bakar colok boleh ke jadi ostat. Jadi ostat putar alam boleh le. Kalau dah jadi ostat putar alam boleh lah keluaq mengajaq bahawa berkawan dengan syaitan itu dibolehkan dalam Islam,
kalau isteri tak ikut suami masuk PAS boleh cerai talak 3, undi PAS masuk sorga.

To Live Again said...

khlas aku tanya hangpa....

Ini bukan soal benar atau salah apa yg ostat ni kata! Tapi soal gaya penyampaian, trend masa, unsur2 tarikan, serta kebolehan menguasai audience,

Apakah ciri2 ini ada pd ostat muda ni?

Inilah salah satu sebab UMNU gagal dilihat sebagai juara politik Islam di negara ni.

Dia ni klu kasik kuliah subuh, aku gerenti, ramai yg tertido....!

Walaupun aku banyak benda tak berapa setuju dgn ostat Azhar, namun dari segi penyampaian, ostat muda ni out of date!


--------------------------------------

Apa hang merepek ni Bomo??/

1)Juara POLITIK ISLAM???..Adakah JUARA POLITIK ISLAM dinilai dari berapa ramai yg hadir ceramah,berapa panjg janggut dn berapa labuh jubah?? Kalau mcm 2 Dr.Morsi dari Ikhwan pon bukan la JUARA POLITIK ISLAM sbb dia pon lgsg x berjubah,x berserban dn tak pndai nk maki hamun dlm ceramah dia mcm azhar idrus 2...

2)Bab audien tak ramai dn mungkin tertido..Adakah itu ukuran kehebatan SEORANG UALAMA??Hoi bomo siam hang cuba tanya justaz2 pas sanjungan hang 2 masa depa p belajaq kt Mesir ka,Jordan ka,Madinah ka,Syria ka, ada ka prof2 dn murabbi kt sana mengajar dlm kelas mcm style azhar idrus yg bnyak memaki dn lawak bodo ja..Cuba hang dengaq ceramah Dr.Haron Din...Ceramah dia lagi la slow..Tp irg minat sbb jelas terpancar keihlasan dari setiap kata2 beliau yg sentiasa beradab dn bersopan..

Mmg betul la dh smpai akhir zaman..Ulama buakn diukur dari segi BETUL ATAU SALAH apa dia ckp,tp lbh kepada BERAPA RAMAI AUDIEN yg dtg dgr ceramah dia,,,Astarfirullah bertaubatlah bomo oiii..

To Live Again said...

khlas aku tanya hangpa....

Ini bukan soal benar atau salah apa yg ostat ni kata! Tapi soal gaya penyampaian, trend masa, unsur2 tarikan, serta kebolehan menguasai audience,

Apakah ciri2 ini ada pd ostat muda ni?

Inilah salah satu sebab UMNU gagal dilihat sebagai juara politik Islam di negara ni.

Dia ni klu kasik kuliah subuh, aku gerenti, ramai yg tertido....!

Walaupun aku banyak benda tak berapa setuju dgn ostat Azhar, namun dari segi penyampaian, ostat muda ni out of date!


--------------------------------------

Apa hang merepek ni Bomo??/

1)Juara POLITIK ISLAM???..Adakah JUARA POLITIK ISLAM dinilai dari berapa ramai yg hadir ceramah,berapa panjg janggut dn berapa labuh jubah?? Kalau mcm 2 Dr.Morsi dari Ikhwan pon bukan la JUARA POLITIK ISLAM sbb dia pon lgsg x berjubah,x berserban dn tak pndai nk maki hamun dlm ceramah dia mcm azhar idrus 2...

2)Bab audien tak ramai dn mungkin tertido..Adakah itu ukuran kehebatan SEORANG UALAMA??Hoi bomo siam hang cuba tanya justaz2 pas sanjungan hang 2 masa depa p belajaq kt Mesir ka,Jordan ka,Madinah ka,Syria ka, ada ka prof2 dn murabbi kt sana mengajar dlm kelas mcm style azhar idrus yg bnyak memaki dn lawak bodo ja..Cuba hang dengaq ceramah Dr.Haron Din...Ceramah dia lagi la slow..Tp irg minat sbb jelas terpancar keihlasan dari setiap kata2 beliau yg sentiasa beradab dn bersopan..

Mmg betul la dh smpai akhir zaman..Ulama buakn diukur dari segi BETUL ATAU SALAH apa dia ckp,tp lbh kepada BERAPA RAMAI AUDIEN yg dtg dgr ceramah dia,,,Astarfirullah bertaubatlah bomo oiii..