Sunday, August 26, 2012

ANWAR SAWAN BABI BILA TUN M GELAR DIA....


Peringatan seorang Negarawan bertaraf dunia, Tun Dr. Mahathir mengenai Pakatan Rakyat (PR) wajar diberi perhatian serius.  Kata beliau, ‘banyak yang akan musnah jika PR memerintah’ dan ‘lebih baik syaitan yang kita kenal dari bidadari yang kita tidak kenal’.

Walaupun mungkin ada yang memusuhi Tun Dr. Mahathir tetapi tidak seorang pun dari musuh-musuhnya yang dapat menafikan jasa-jasa dan kejayaan beliau melonjakkan negara serta kehidupan rakyat dengan begitu pantas, bergaya serta cemerlang sekali.  Oleh itu, peringatan yang beliau berikan di atas tidak wajar dipandang sinis kerana ia bukannya peringatan kosong, tetapi berdasarkan pengalaman, pengetahuan dan pengalaman beliau dalam mengurus-tadbir negara selama 22 tahun.

Beliau pastinya cukup arif mengenai ‘aspirasi’ pemimpin tertinggi PR, Anwar Ibrahim setelah terlibat secara langsung mengekang percubaan Anwar membankrapkan negara pada tahun 1997/98 dengan menurut saranan IMF.   Ini menjadikan Tun Dr. Mahathir sebagai penyelamat negara dan rakyat sekali gus musuh utama barat.

Hari ini, PR menjanjikan negara kebajikan dengan pendidikan percuma untuk semua, tiada tol, menurunkan harga minyak, pendapatan minimum sehingga RM4000 setiap rumah, menghapuskan cukai dan berbagai-bagai janji manis lagi.

Namun, realitinya bagi memberikan sesuatu secara percuma, kerajaan perlu terlebih dahulu mempunyai dana.  Dan jika kos tertentu terhadap rakyat turut dihapuskan, maka bagaimana kerajaan akan dapat mengumpul dana tersebut agar dapat memberikan sesuatu yang lain secara percuma kepada rakyat?

Tidak mustahil bahawa PR berniat untuk mengambil pinjaman atau berhutang dari luar, yang mana gagal dilakukan oleh Anwar ketika krisis kewangan 1997/98 dahulu bagi menunaikan segala janji-janji manis tersebut.  Jika ini dilakukan, maka negara akan terbeban dengan hutang yang semakin bertambah saban tahun kerana tidak mempunyai dana dan pendapatan yang cukup untuk membayarnya akibat penghapusan tol, cukai, kos pendidikan dan lain-lain, di samping meningkatkan subsidi kepada rakyat.

Keadaan ini pasti lama kelamaan akan mencetuskan kemarahan rakyat, seterusnya ketidakstabilan dalam negera.

Kita sedia maklum bahawa meletakkan negara di dalam keadaan lemah dari segi ekonomi adalah langkah pertama untuk membantu rakan-rakannya neo-con Anwar untuk menakluk negara ini.  Apabila sudah ditakluk, maka lebih mudahlah undang-undang yang berlandaskan pemikiran liberal dan plural dipaksa ke atas negara Islam ini.  Inilah agenda halus yang tersembunyi di sebalik segala janji manis PR.

Walaupun PR kelihatan bagai bidadari yang membawa janji-janji manis dari syurga tetapi hakikatnya, apa yang dijanjikan tidak menepati realiti dunia.

Sebaliknya, BN mungkin tidak kelihatan seperti bidadari dan mungkin dianggap kejam kerana mengenakan cukai, tol dan kos pendidikan tetapi BN berpijak di bumi yang nyata.

Realitinya, di bumi ini, sesebuah kerajaan perlu mengenakan kos tertentu terhadap rakyat untuk menjana ekonomi negara serta membantu rakyat secara meluas dan dalam jangka masa yang panjang.  Wang tidak turun dari langit dan tidak bertambah dengan sendirinya.  Jika kita berhutang dengan negara luar, ia perlu dibayar atau kita akan tersepit sehingga akhirnya hancur berkecai.  Inflasi dan trend peningkatan harga pasaran dunia menjadikan perkataan ‘percuma’ adalah sesuatu yang mustahil dan bakal memakan diri sendiri.

Justeru, sepertimana pesan Tun Dr. Mahathir, usahlah kita percaya pada manusia yang menyamar sebagai bidadari yang turun dari syurga kerana kita bukannya berada di syurga, tetapi di dunia yang nyata.  Maka, berpijaklah di bumi nyata, dan berfikirlah dengan sebaik-baiknya sebelum menyerahkan nasib kita kepada PR.  Apa yang PR janjikan walaupun kelihatan seperti syurga tetapi realitinya ia bakal membawa kita ke neraka.

168 comments:

Anonymous said...

GAP... ko spin setiap patah SABDAAN 'NABI UMNO' MADEY MAMAK tu... ko beriman sepenuh hati ke terhadap sabdaan madey auta tu... dah berapa banyak khazanah negara hanyut kerananya.....

aku memang tapis dulu setiap ayat kata2 madey ni sejak dulu..... BCA la.. Islamisasi la... pandang ketimur la... melayu baru la...

alih2 korea selatan yg tak menonjol dulu lebih maju dari kita yg suka bercakap besar ....

dari berzaman melayu mudah digoreng oleh penjajah secara halus?

Anonymous said...

mengapa mahathir & family terlalu sebuk berpolitik pertahan diri selepas 'pencen' PM?

ada masalah yg tersembunyi ke?

atau tak percaya atas kemampuan generasi baru kepimpinan umno utk sambung talian hayatnya?

Anonymous said...

bebal betul anon2 kat atas tu ye...
macai PR lah katakan, mana ada kredibiliti.. nak kata apapun skrg, kenyataannya rakyat tengah hebat menyokong Najib he he he!!!!

Anonymous said...

Bagi aku BABI memang anak haram babi, syaitan, dajjal Melayu. Allah bagi malaysia satu khalifah dan satu Dajjal. Aku tak heran anon atas tu kutuk Tun pasal dia dah termakan taik Dajjal. Kesian tapi nak buat macam mana. Otak ada tapi bodoh

Anonymous said...

Tak de ke cerita sampingan menyelamatkan bisnes anak beliau semasa menyelamatkan Negara?

Tak seimbang, dah.

Anonymous said...

apa yg menghantui madey bila disebut nama anwar?

dendam?
bimbang?
seram?

hehehehehehehe....
takkan orang bertaraf Negarawan no 1 pun berpoltik gaya kampongan & 3rd world's nations....... kahkahkah .. auta madey tak habis2... dah la tu... pencen lagi baik ... jgn dok palit lagi dengan "politik kotor Umno" nih....

Anonymous said...

Saya sokong Tun Mahathir,sb klu dap memerintah Malaysia, dh tentu dia akan jd diktator di negara ini,datuk ku pernah berpesan jangan sesekali memberi peluang kepada cina(dap) memerintah negara ini sb mereka ini tersangatlah kejamnya,pasti kita org2 melayu akan menumpang di negara sendiri,berfikirlah sejenak sebelum mengundi PR,kita kena bersyukur kpd Allah sb tlh memberikan kita aman dan bahagia di bumi Malaysia yg bertuah ini,jgnlah kita terlalu tamak sehingga sanggup menggadai kemewahan yg dikecapi skrg ini dgn memberi peluang kpd PR utk memerintah,PR belum tntu dpt memberi yg lebih baik dr kerajaan BN,jgnlah jd seperti perumpamaan ini " Yang di kejar tak dpt yang dikendong keciciran" atau "Mendengar guruh di langit air tempayan dicurahkan".Saya sentiasa berdoa kpd Allah supaya kerajaan BN kekal memerintah negara Malaysia ini, Aminnnnnnnnnnnnnnn.

Anonymous said...

Amin...mdh2an kerajaan BN sentiasa kekal memerintah,,,dlm kesederhanaan dan DS Najib sntiasa mndpt kredhaan Allah SWT...

Anonymous said...

Macai2pr tdm dendam dgn anwar?wah baik punya spin!anwar berdendam lol pasai tue dia mintak maap. Tak caya ko baca blog dia!

Anonymous said...

Siapa sbnrnya yg brdndm ksumat hngga mnjadi darah daging yg sntiasa mnghantui jiwa raganya shingga mnjadikan raut wajah yg kusam...menakutkan...mcm syaitan...sedarlah..wajah adalah cerminan hati...wahai anon 9.28....mmmmuah...slmt hari raya..

Kote Lurus said...

Kedua-dua Tun Mahathir dan Anwar Ibrahim (Kote Bengkok) adalah manusia biasa, bukan malaikat. Tun M tidak pernah dinobatkan sbg 'anugerah Tuhan' oleh manusia sptmana si Kote Bengkok, tetapi mempunyai pemikiran dan keupayaan utk memajukan bangsa dan negara, inilah anugerah Tuhan yg sebenar-benarnya.

Kejayaan TERBESAR Tun M adalah menyelamatkan negara dari kebangkrapan akibat permainan George Soros penyangak matawang kawan rapat si Kote Bengkok pada tahun 1997/98. Sedangkan si Kote Bengkok mencadangkan pinjaman dari IMF agar negara cepat lingkup dan berada dibawah penguasaan Barat iaitu mrk2 yg membiayai si Kote Bengkok utk menjadikannya PM.

Rakyat yg banyak dan rajin membaca pasti mengetahui realiti ini dan tidak boleh dipadamkan dari ingatan.

'Kote Bengkok' bila bercakap WAJIB berbohong dan membodohkan orang lain. Bohong padanya perlu diulang-ulang walau pun 1000 kali dgn harapan ada org BIOL yg akhirnya akan percaya. Itulah yg terjadi pada penyokong PR sehingga tidak berupaya berfikir dan berpijak dibumi nyata.

Mainan si Kote Bengkok adalah kerajaan rasuah, nepotisme, zalim, tidak adil dsbnya. Tetapi apa saja keburukan yg disebutnya tentang kerajaan, hanyalah sekadar utk menutup mata rakyat kerana itulah sebenarnya yg si Kote Bengkok lakukan sendiri.

Tun M walau pun selepas bersara tetap mencurahkan idea dan pemikiran kerana dia tidak mahu melihat bangsa dan negaranya TERJAJAH SECARA MODEN dan menjadi porak-peranda akibat kerakusan si Kote Bengkok dan kuncu2nya merampas kuasa secara 'jalan belakang'.

Anonymous said...

Ya Allah hancurkan pr yg berniat jahat menghuru harakan negara. Amin amin amin.

Anonymous said...

sebab ada org2 mcm kau la yg buat tun masih bagi komen2 politik

Anonymous said...

memang mahatir bimbang apabila sebut nama anwar jubo, bimbang kalau anwar jubo jadi pm....abis malaysia di jualnya....

Anonymous said...

anwar patut pencen jugak....tumpukan ngan main jubo je la....

Anonymous said...

Anonymous said...
GAP... ko spin setiap patah SABDAAN 'NABI UMNO' MADEY MAMAK tu... ko beriman sepenuh hati ke terhadap sabdaan madey auta tu... dah berapa banyak khazanah negara hanyut kerananya.....

aku memang tapis dulu setiap ayat kata2 madey ni sejak dulu..... BCA la.. Islamisasi la... pandang ketimur la... melayu baru la...

alih2 korea selatan yg tak menonjol dulu lebih maju dari kita yg suka bercakap besar ....

dari berzaman melayu mudah digoreng oleh penjajah secara halus?

August 26, 2012 9:18 AM

------------------------------------------------------------------

Apahal pulak mamat ni, dah kerasukkan syaitan ke menuduh yang bukan-bukan pula, bila masa pula ada ahli UMNO mengangkat Tun Mahathier sebagai Nabi? Perbuatan pelik tu kelakuan PAS, Nik Aziz diangkat jadi Nabi oleh puak PAS yang taksub, sedangkan perlu sedar Nabi adalah lantikkan Allah Taala, bertaubatlah, insaflah selagi pintu taubat masih terbuka.

Hoi pecacai PRU yang dungu, ko bandingkanlah apakah usaha Tun Mahathir yang banyak membangunkan negara dalam tempoh 22 tahun pentadbirannya, banyak memberi manfaat kepada negara dan rakyat, bukannya macam Nik Aziz 22 tahun jadi Menteri Besar Kelantan, negeri jadi tunggang langgang, ceramah hari-hari, sibuk berpolitik siang dan malam, pembangunan diabaikan, apa ini semua? Jelas ini menunjukkan bahawa Barisan Nasional telah berjaya membangunkan negara, sedangkan PAS gagal, PAS gagal dalam membangunkan negeri hinggakan kemajuan di Kelantan itu kebanyakkan adalah usaha Barisan Nasional, hinggakan bantuan untuk bekalan air bersih pun kerajaan pusat pimpinan Barisan Nasional yang bagi, tapi tak tahulah apa yang PAS buat dengan bantuan berjumlah RM 600 juta itu, bekalan air bersih entah ke mana dan jadi makin buruk, berkolodak, keruh macam air longkang, RM 600 juta pun tak tahulah apa yang dah dibuat oleh PAS di Kelantan.

Sudah-sudahlah nak berpolitik cara bodoh, politik cara Penipu Rakyat ni politik cara bodoh, politik jenis jahiliyah, menggunakan sentimen dan mengada-ngadakan tuduhan palsu untuk memburukkan kerajaan sedangkan pihak kerajaan Barisan Nasional sudah bertungkus lumus menjayakan negara ini, tetapi lihatlah Penipu Rakyat ke hulu ke hilir setiap hari, kerjanya menghasut, ceramah maki hamun dan demontrasi liar, itu apa kejadahnya pula?

Bertaubatlah, insaflah selagi pintu taubat masih terbuka.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

MAMIBOMO said...

SEBODOH BODOH UMAT ISLAM IALAH MEREKA YANG AHLI PAS.
PERISTIWA TERAKHIR DATO MANSOR DENGAN LIM GUEN ENG PUN TAK DAPAT TAFSIR.
JELAS NAMPAK KEBEBALAN SALLEH MAN. GAN ENG SURUH ANGKAT TANGAN DIA PUN ANGKAT.....MEMANG SIFAT SAEKOR ANJING .
MALU LAH TENGOK ORANG ISLAM BEGINI.
BUANG LAH KETAYAP TU.
JELAS MELAYU SLAM PAS TU BODOH, BEBal DAN TONGONG.......KENA BUL DGN DAP 24 jam.
MALU MALU MALU ! ! !g

Anonymous said...

Anon 9:18, 9:22, 9:25, 9:27, 9:28...

ANON2 DI ATAS ADALAH MUSIBAT AGONG MELAYU TERSOHOR DI " MALAY"SIa.

GROUP(OR SAME PERSON) OF MOTHERS FUCKERS!!!

Anonymous said...

Anonymous said...
mengapa mahathir & family terlalu sebuk berpolitik pertahan diri selepas 'pencen' PM?

ada masalah yg tersembunyi ke?

atau tak percaya atas kemampuan generasi baru kepimpinan umno utk sambung talian hayatnya?

August 26, 2012 9:22 AM

------------------------------------------------------------

Siapa yang berpolitik sekeluarga sebenarnya? Sekarang ni dalam Barisan Nasional, hanya seorang saja ahli keluarga Tun Mahathir yang aktif politik iaitu Datuk Mukhriz.

Lihat pula dalam PAS Nik Aziz anak beranak sudah mencengkam PAS, begitu juga dengan Hadi Awang anak beranak. Dalam DAP Lim anak beranak dan Karpal anak beranak dah jadikan DAP parti keluarga mereka. Dalam PKR Anwar sekeluarga menguasai jawatan tertinggi dalam parti itu, dah jadi parti keluarga.

Apa yang berlaku dalam PAS, PKR, dan DAP adalah serupa seperti yang berlaku di negara diktator Arab yang bermasalah sekarang ini seperti di Mesir Hosni sekeluarga menguasai pentadbiran Mesir, bila Hosni nak bersara dia nak angkat anak dia jadi presiden Mesir, di Syria pun sama lepas Hafez Assad meninggal dunia anak dia pula Bashar jadi presiden Syria hingga tunggang langgang negara itu dikerjakan oleh mereka.

Jelas PAS, PKR dan DAP mempunyai ciri diktator dan ciri-ciri politik dinasti diktator.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Aku setuju dgn Tun M.

BIDADARI YG KITA TAK PASTI JAUH LEBIH BAHAYA DARI SYAITAN YANG KITA DAH PASTI!!

ANWAR, N.AJIS, LIM KELUARGA & KARPAL KOMNIS KAFIR HABI ADALAH SYAITAN NYA.

PENCACAI2 PENCACAI2 PR SAPERTI ANON2 DI ATAS ADALAH KUNCU2 SYAITAN LAH!!!

Anonymous said...

Hj Hadi dah cakap pemimpin2 PAS hanya lebih cerdik sikit saja dari anjing. Woof, woooff.

Pencacai PR semuanya bodoh-bodoh belaka, berhujah pun tahu apa isi cerita. Merapu tak tentu hujung pangkal.

Begitulah jadinya apabila tersalah memilih pemimpin, kaki liwat pulak tu!

Anonymous said...

Betul ke zaman madey, malaysia tak pernah ambil pinjaman IMF & Bank Dunia untuk buat pembangunan negara?

projek sekolah, hospital, pejabat2 kerajaan pd tahun2 80han, 90han dulu tak pakai duit bank dunia/ bank pembangunan asia ke....?

minda madey ni macam nak nafikan sumbangan orang lain saja.... kakahakah....

Mahatir kata.. akulah yg agung .. manusia agung ... perasan angkuh menjulang2 ,..... kihkihkih..

Anonymous said...

Bagi yg bebal sejarah & politik ...madey sorang yg paling hebat didunia yg lain tu... hampas saja kot termasuk tokoh2 ekonomi era tun razak, engku aziz, raja tan sri biodzaman, tan sri mohar, tun ismail md ali, tengku razaliegh hamzah, dll..... hingga tertubuh...tabung haji, angkasa, bank bumiputera (dibangkrapkan oleh madey), petronas, pernas (padam zaman mahthir), MAS, felda, felcra, dlll.....

itu belum sebut tokoh penggerak .... sistem kewangan Islam, bank Islam, insuran takaful Islam, pajak gadai Islam, .... universiti Islam,... rebat zakat dlam sistem cukai LHDN, ... dll....

begitu juga satu2nya tempoh bajet SURPLUS pada 1996/1997 oleh menteri kewangan ketika itu ..... berbanding bajet defisit sebelum & selepasnya sehingga semakin melebar pd hari ini...

Anonymous said...

Malaysia di bawah pentadbiran Tun Mahathir telah berjaya memodenkan negara ini menjadi negara yang berkembang pesat dengan berbagai kemajuan yang memberikan rahmat dan nikmat kepada rakyat. Memanglah rahmat dan nikmat itu adalah milik Allah, tapi kena usaha, dan atas daya usaha kerajaan Barisan Nasional jugalah maka rakyat negara ini berjaya meraih nikmat dan rahmat tersebut kerana dalam Al-Quran sendiri pun ada ayat yang menyatakan bahawa "Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum hingga kaum tersebut mengubahnya". Pihak kerajaan berusaha untuk berubah menjadikan negara ini negara yang makmur dan aman sejahtera dan akhirnya rakyat negara ini mendapat kemakmuran dan kesejahteraan tersebut.

Lihat pula di negeri tadbiran Penipu Rakyat seperti di Kelantan, amenda yang ada di negeri itu, anak-anak negeri itu terpaksa merantau berhijrah keluar dari Kelantan untuk mencari rezeki kerana di sana tak ada peluang ekonomi sangat, kilang-kilang pun tak berapa ada sebabnya pimpinan PAS di Kelantan sibuk berpolitik siang dan malam, tapi tak pedulikan pembangunan, sebabnya menteri besar Nik Aziz semua dia tak tau, ini tak tau, itu tak tau, apa dia tau adalah ceramah politik, hasutan dan menganjurkan demontrasi liar, itulah kerja dia, politik siang dan malam tak tentu hala.

Di Kedah pun sama, semasa di bawah pentadbiran Barisan Nasional, Kedah maju dengan berbagai pembangunan, tapi lepas PAS berkuasa di Kedah, tunggang langgang jadinya, lihatlah projek kerajaan Barisan Nasional iaitu Zon Industri Petroleum Yan ataupun ringkasnya ZIPY, telah ditunggang langgangkan oleh PAS yang kononnya nak buat pembaharuan dan tukar jadi Sungai Limau Hidrocarbon Hub atau SULIHH, projek berkenaan sekarang ni dah tak tau apa statusnya, tak terurus dan terbengkalai sejak 4 tahun yang lalu iaitu sejak PAS berkuasa di Kedah, inilah kalau jenis tak tahu nak buat pembanguan, tapi sibuk nak merosakkan projek orang lain, inilah jadinya.

Oleh itu, marilah kita bersatu padu berdiri teguh dan berdiri kukuh mempertahankan kerajaan Barisan Nasional yang selama ini telah banyak membangunkan negara ini dan pembangunan rakyat seluruh negara ini.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

APA YG KO MEREPEK SYATAN DI ATAS TU??

SYAITAN BARU BALIK OPERESEN YA?? OPERESEN OTAK YA??

Anonymous said...

TUN M THE BEST!!

Anonymous said...

bangang2 pkr ni aku ingatkan dah tak bangang..uper2nya makin bertambah bangang..itulah akibat menyokong sikote bengkok...lantak koranglah bongok...

Anonymous said...

Peliwat2 kecil dah mula berkeliaran kat sini. Nak berhujah, isi hampas, nampak sangat kurang membaca utk mencari fakta yg betul.

Teruskan sajalah meliwat. Tak siapa nak percaya kalau pencacai PR yg tulis. Merapu, takde isu yg boleh dibahaskan.

Pergi blog milo suam, komen sendiri, 'like' sendiri. Dapat jugak naik ranking.

Anonymous said...

belanjawan najib semakin melebar DEFISIT kerana kadar inflasi, pengangguran rakyat tempatan, ketirisan ekonomi, rasuah, pemborosan, skandal2 yg semakin kronik dlm kerajaan UMNO/BN....

Anonymous said...

TUN M, UMNO/BN THE BEST!!

WE LUV U AND ALWAYS WILL!!!

kote bercabang said...

Cai2 PR, nak tahu parti mana kronik, kita tunggu PRU 13 nanti ye?

Jgn lepas PRU nanti dah takde pulak, mana tahu bunuh diri ke?

Kote Bengkok pun dah kata dia nak balik mengajar. Mungkin bukak kelas utk menunjukkan cara-cara meliwat yg betul dan memberi kepuasan ...

Anonymous said...

Bagi yg bebal sejarah & politik ...madey sorang yg paling hebat didunia yg lain tu... hampas saja kot termasuk tokoh2 ekonomi era tun razak, engku aziz, raja tan sri biodzaman, tan sri mohar, tun ismail md ali, tengku razaliegh hamzah, dll..... hingga tertubuh...tabung haji, angkasa, bank bumiputera (dibangkrapkan oleh madey), petronas, pernas (padam zaman mahthir), MAS, felda, felcra, dlll.....

itu belum sebut tokoh penggerak .... sistem kewangan Islam, bank Islam, insuran takaful Islam, pajak gadai Islam, .... universiti Islam,... rebat zakat dlam sistem cukai LHDN, ... dll....

begitu juga satu2nya tempoh bajet SURPLUS pada 1996/1997 oleh menteri kewangan ketika itu ..... berbanding bajet defisit sebelum & selepasnya sehingga semakin melebar pd hari ini...

August 26, 2012 10:22 AM

--------------------------------------------------------------

Ko berdramalah sorang-sorang, inilah jenis puak PAS dan pembangkang umumnya, menyebarkan kepalsuan dan fitnah untuk memburukkan kerajaan.


Berkenaan tuduhan ko tu, ko ni jenis totok penceramah kot, kerana sikap ko memang macam perangai penceramah PAS jugalah, melalut tak tentu arah, kalau Tun Mahathir merosakkan negara ini, mengapakah sekarang ini terdapat berpuluh ribu usahawan melayu kecil besar semua ada, apa ko nak burukkan lagi ni? Malahan kedudukan ekonomi orang bumiputera dan kedudukan ekonomi masyarakat lain juga meningkat dengan mendadak sepanjang pentadbiran Tun Mahathir, banyak kemajuan dijana sepanjang pentadbiran beliau, malahan kereta proton yang dinaiki oleh Nik Aziz tu adalah antara usaha Tun Mahathir untuk menjayakan negara ini.

Pimpinan PAS, PKR dan DAP apa kerjanya? Sibuk membuat huru hara, sibuk menghasut, sibuk memfitnah, sibuk membuat kekacauan untuk merebut kuasa, itulah kerja korang tak sedar diri.

Pasal bajet pula, dalam awal tahun 1990an, keadaan ekonomi dunia memberangsangkan kerana kestabilan ekonomi dunia, kemudian pada tahun 1997/98 ekonomi dunia jadi keliru akibat spekulasi matawang dan ekonomi dunia lembab hingga sekarang ini, maka sebab itulah bajet negara jadi defisit, bukan saja di Malaysia di negara lain pun sama, malahan di Greece sampai nak bankrap negara itu sebabnya mereka pun mungkin terikut-ikut dengan Buku Jingga yang sesat itu hingga jadi porak peranda negara mereka.

Sudah-sudahlah, sikap berpolitik cara jahiliyah seperti ko ni tak ke mana, ko jadi golongan perosak sajalah dengan berbagai fitnah, hasutan dan tuduhan liar, sedangkan Penipu Rakyat sendiri tak tau nak buat apa-apa sibuk meracau di sana sini buat kekacauan.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

PILIHAN RAYA SEMAIK DEKAT.

PENCACAI2 PR SEMAKIN LANTANG UNTUK MENCARI KEUNTUNGAN!!

SATU KOMEN/FITNAH 50 SEN!!

PEMECAH BELAH UMMAT!!

BANGSAT!!

Anonymous said...

TUN M, UMNO/BN THE BEST!!

WE LUV U AND ALWAYS WILL!!!

Anonymous said...

anon 10.21...sapa pulak kata msia tak ambik pinjaman world bank untuk projek2 pembangunan?..bodo la hang ni..yg orang dok kata ni pasal pinjaman IMF untuk selamatkan msia..nampak perbezaan tak??

Anonymous said...

APA YG KO MEREPEK SYATAN DI ATAS TU??

SYAITAN BARU BALIK OPERESEN YA?? OPERESEN OTAK YA??

August 26, 2012 10:25 AM

-------------------------------------------------

Syaitan tu operesen otak ganti dengan taik, sebab itulah meracau macam orang gila babi tak makan ubat.

Ada ke patut kejayaan Barisan Nasional menjayakan negara ini dituduhnya pula negara ini makin mundur dan dirosakkan, kalau mundur dan dirosakkan, takkan boleh ada LRT, STAR, Monorail, pembangunan masyarakat untuk lebih berjaya seperti pembanguanan belia, pembangunan masyarakat kampung, pembangunan peniaga kecil di bandar dan di desa dan bermacam-macam lagi untuk kesejahteraan rakyat, syabas Barisan Nasional.

Penipu Rakyat pula sibuk menghuru harakan negara, menghasut untuk mencetuskan kekacauan, berdemontrasi liar untuk merosakkan keamanan, ceramah maki hamun untuk menghasut orang jadi buruk perangai, apa kejadahnya perkara gila macam ni semua? Penipu Rakyat boleh blah, pergi mampuslah korang, dasar perosak masyarakat, dasar komunis, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Syabas Barisan Nasional, teruskan berusaha, mari kita tentang para perosak geng-geng komunis dan pengganas dalam Penipu Rakyat jahanam itu. Teruskan usaha, bangunkan rakyat demi agama, bangsa dan tanah air, Barisan Nasional memang hebat, syabas dan tahniah.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

anon 10.22...kau patut tengok surplus budget late 80'ssebelum idola kau jadi menteri kewangan..time daim dolu..nak spin pun tengok2 la dulu..tak semua orang bengap macam geng2 ko..

Anonymous said...

misteri skandaL ekonomi zaman Madey... skandal BMf, PERWAJA, Msia Int Shipping Coorperation, kontrak IPP, kerugian MAS, right-off pinjaman Bank Bumiputera, LUTH, KWSP, PPZ, n so on.....

misteri skandal najib...lagi kronik... baca laporan audit negara.. bertimbun2 malpractices & irregulities practices... umno/ bn... skandal pembelian kapal selam Scorpe, kehilanga engin jet pejuang tudm, PKFZ, NFC, Royalti Minyak, .....dll.....

mengapa kita perlu serahkan kuasa kepimpinan & khazanah negara kepada ketua2 umno/bn yg terang2an menyamun hak rakyat selaam 55 tahun ?????????

begitu bodoh kah rakyat?

Anonymous said...

misteri skandaL ekonomi zaman Madey... skandal BMf, PERWAJA, Msia Int Shipping Coorperation, kontrak IPP, kerugian MAS, right-off pinjaman Bank Bumiputera, LUTH, KWSP, PPZ, n so on.....

misteri skandal najib...lagi kronik... baca laporan audit negara.. bertimbun2 malpractices & irregulities practices... umno/ bn... skandal pembelian kapal selam Scorpe, kehilanga engin jet pejuang tudm, PKFZ, NFC, Royalti Minyak, .....dll.....

mengapa kita perlu serahkan kuasa kepimpinan & khazanah negara kepada ketua2 umno/bn yg terang2an menyamun hak rakyat selaam 55 tahun ?????????

begitu bodoh kah rakyat?

August 26, 2012 10:45 AM

---------------------------------------------------

Misteri pembelian tanah 80% bawah air dengan kos RM 87 juta, misteri penggunaan dana negeri untuk kos guaman seorang yang bukan kakitangan negeri seperti Rafizi dengan kos RM 500 ribu, apa cerita pula.

Misteri kedai-kedai milik peniaga kecil bumiputera dan India yang dirobohkan oleh Penipu Rakyat di Penang kononnya tak berlesen sedangkan minta lesen tak diberi, tetapi pusat hiburan misteri yang menjalankan kegiatan maksiat dibiarkan pula berleluasa.

Begitu juga dengan misteri percambahan pusat maksiat dan pusat hiburan di Selangor yang kononnya tak keluarkan lesen baru lepas mereka berkuasa, tetapi kewujudan misteri beribu-ribu pusat maksiat dan pusat hiburan tak berlesen tak dipedulikan oleh Penipu Rakyat Selangor, sungguh misteri ni, sebab dah tau ada pusat maksiat dan pusat hiburan tak berlesen pun Penipu Rakyat tak ambik tindakang, memang benar-benar misteri, lagi misteri berbanding Misteri Nusantara di TV3 sebelum ini.

Sudah-sudahlah nak spin, ko boleh menyalak itu dan ini, tetapi kami rakyat Malaysia yang prihatian akan terus membongkarkan penipuan korang yang sibuk berpolitik siang dan malam hingga membuat tuduhan palsu dan menipu untuk memburukkan kerajaan.

Sebelum itu, dalam segala masalah yang ko temberang pasal syarikat-syarikat itu, biasalah, syarikat mesti ada untung rugi, ada masa untung, ada masa rugi, ko hanya cakap pasal segelintir yang tak berjaya saja, tapi ko tak ulas pula berlambak-lambak kejayaan kerajaan, macam kata Tun Mahathirlah, puak pembangkang ni suka buruk-burukkan kerajaan, tapi kejayaan kerajaan mereka tak ulas pula, kerana kalau mereka ulas kejayaan kerajaan, maka Penipu Rakyat akan terus lingkup punah ranahlah, sebab terlalu banyak kejayaan yang diusahakan oleh kerajaan.

Syabas kerajaan Barisan Nasional, teruskan berusaha, marilah kita semua menentang dan menggempur puak-puak komunis dan golongan perosak serta pengganas dalam Penipu Rakyat untuk keamanan negara dan kesejahteraan rakyat.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

pas/pis/pus tersepih dari ameno kerana nak buat negara agama (tapi belum berhasil)

parti anak/isteri/bapa ditendang dari ameno kerana nakkan kebebasan mutlak. ini fakta

hingga kini, parti tendangan masih tidak menyokong negara agama. tak sian kat pas/pis/pus tu ker?

akhirulkalam, apakah parti serpihan (pas/pis/pus) tersilap congakan semasa memilih parti tendangan (parti anak beranak) untuk dijadikan batu loncatan?

Anonymous said...

Kata BN rasuah..bagaimana dgn isu Talam,Korek pasir,rumah urut,Unisel Di P.Pg dgn Taman Manggis,Pembangnan PISA,Ms P.dgn bungalow sewaan LGE,tanah Pg Mutiara..baru perintah 4 tahun lagi hebat rasuah.Cukuplah PR memang dah gagal..BN akan menang PR 13 nanti....

Anonymous said...

Anon August 26, 2012 10:45 AM, begitu juga dengan misteri Ladang Rakyat yang dah jadi Ladang Swasta, misteri hasil balak, emas, bijih dan cukai kerajaan negeri Kelantan yang entah mana perginya hinggakan nak buat lebuh raya pun mintak sedekah sana sini, misteri juga tu, tanggungjawab kerajaan negeri dibebankan kepada rakyat tak tentu pasal.

Begitu juga dengan miseri SULIHH atau Sungai Limau Hydrocarbon Hub yang sehingga kini hanya nampak papan tanda saja, apa cerita.

Ada lagi yang lebih misteri, kononnya nak buat pendidikan percuma, tapi PAS Kedah menaikkan yuran Kolej Universiti Insaniah, bukan itu saja, misteri itu berterusan bila gaji kakitangan dan penyarah Kolej Universiti Insaniah dipotong untuk membiayai pentadbiran kolej itu, apa cerita ni, di Kelantan mintak sedekah nak buat lebuh raya, di Kedah sibuk potong gaji kakitangan dan pensyarah kolej untuk biaya perbelanjaan operasi koleh yang gagal diuruskan oleh PAS, memang misteri, terlalu misteri, sangat misteri mengalahkan Misteri Nusantara di TV3.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

mengapa madey tak nak terima IMF... sebab procurement system yg mesti TELUS & terbuka... jadi bila nak bagi kat kroni secara terus tak boleh... kena tender & buat laporan pemantauan kpd IMF macamna urus & guna pimjaman itu....

IMF nak pastikan ia tidak selewengkan..... sampai kpd sasaran sebenar... manafaat kpd rakyat.....

madey tak mau... sebab dia nak guna duit pimjaman nak bail-out syarikat2 kroninya & anak2nya...

akhirnya madey sapu duit dgn cairkan dana kwsp, luth, zakat, petronas, dll untuk tampung kegagalan ekonomi belaiu...

Anonymous said...

setiap manusia ada lebih dan kurang

dalam konteks politik:

kekurangan menjadi isu

kelebihan menakutkan lawan

*tak sangka mamak kutty masih mampu memberi tekanan dan ketakutan pada sesetengah pihak

kah kah kah

Anonymous said...

You shut up!!!!!...ckp mcm btl je....

Bomo Siam said...

GAP said: Negarawan bertaraf dunia, Tun Dr. Mahathir..

Kuah kuaah kuaaah...!!!

Hanya pada nama.....!

Anonymous said...

hari ni madey & keluarga hidup kaya raya sebagai jutawan hasil pembolotan khazanah negara ....

tapi hari nii juga rakyat terpaksa tanggung segala kerugian, hutang Madey & UMNO/BN dengan pelbagai cukai, tol, bil & yuran2 yg membebankan hidup ...

mau ditipu oleh umno/bn lagikah?

pru13... tolak ubn

Anonymous said...

manusia tidak lari dari kesilapan:

kesilapan terbesar mamak madey adalah ambik lulusan art jadi menteri kewangan.

dari situ berkembanglah kronism dan ketirisan menjadi-jadi...nama Melaise rosak!

Anonymous said...

manusia tiada yg sempurna:

kalau madey teken hud-hud pas/pis/pus...

parti anak beranak tak ujud,

dapster menyembah bumi,

kuang kuang kuang

Bomo Siam said...

Mahathir pun sudah terkial-kial, habis gear untuk memancu kelajuannya dlm mengekori Anwar, apa lagi hendak memintas.

Anwar terlalu laju dan jauh ke depan tanpa mempedulikannya membebel di belakang. Penampilan dengan berbagai idea yang ideal untuk rakyat Malaysia meletakkan Anwar menjadi harapan rakyat. Di Sabah dan Sarawak rakyat negeri itu sudah mulai merasa Anwar akan menjadi pahlawan membela mereka...!

Anonymous said...

mengapa madey tak nak terima IMF... sebab procurement system yg mesti TELUS & terbuka... jadi bila nak bagi kat kroni secara terus tak boleh... kena tender & buat laporan pemantauan kpd IMF macamna urus & guna pimjaman itu....

IMF nak pastikan ia tidak selewengkan..... sampai kpd sasaran sebenar... manafaat kpd rakyat.....

madey tak mau... sebab dia nak guna duit pimjaman nak bail-out syarikat2 kroninya & anak2nya...

akhirnya madey sapu duit dgn cairkan dana kwsp, luth, zakat, petronas, dll untuk tampung kegagalan ekonomi belaiu...
August 26, 2012 11:09 AM

---------------------------------------------------

Betui ke macam tu? Sudah-sudahlah, nak kelirukan, sudah berapa banyak negara yang tak pasal-pasal jadi kerbau dicucuk hidung akibat meminjam dari IMF masa krisis kewangan sebelum ini, nak pinjam pun tengok keadaanlah, kalau dalam keadaan ekonomi makmur dan boleh langsai hutang dengan teratur masa tahun 1980an dan awal 1990an dulu tak apalah. Inilah pemikiran pembangkang tak tau apa, sibuk mengarut tak tentu arah.

Kalau ko nak tuduh kononnya kerajaan akan selewengkan duit itu macam mana pula dengan RM 600 juta bantuan kerajaan pusat pimpinan Barisan Nasional kepada kerajaan PAS di Kelantan untuk baiki bekalan air yang mana bekalan air entah apa-apa dan makin buruk sedangkan RM 600 juta itu pun entah lesap ke mana pun tak tahulah.

Sudah-sudanhlah kelentong, kerana kelentong ko itu ada jawapannya dari para penyokong kerajaan seperti kami ini, kerana kami melihat kepada fakta, bukannya macam korang suka fuck to.

Penyokong kerajaan mengkaji dan menilai, tak semua kami setuju dengan kerajaan, yang baik sokonglah, yang tak ok kena tegur, macam pemansuhan ISA dan Akta Hasutan serta pemansuhan PPSMI, saya tidak setuju, ramai juga penyokong kerajaan tak setuju, walaupun begitu, kami lebih mempercayai kerajaan Barisan Nasional yang terbukti 55 tahun mentadbir hingga menjadikan Malaysia aman sentosa dan makmur sejahtera selama ini, kalau macam 22 tahun PAS di Kelantan tu, teruk bebenor, kalau tak kerana bantuan dari kerajaan pusat pimpinan Barisan Nasional tolong banyak pembangunan di sana seperti bantuan membina jalan raya, membina masjid, membina sekolah, kalau tidak, mungkin di sana dah jadi macam di Zimbabwe gamaknya. Sebabnya PAS di Kelantan bukannya tahu apa pun, nak membangunkan negeri apanya, tunggang langgang di sana sini, nak buat lebuhraya pun mintak sedekah sana sini.

Macam itu juga pentadbiran 4 tahun Penipu Rakyat di Selangor, Penang dan Kedah, bukannya makin baik, tapi makin buruk, macam-macam masalah dan kerosakkan.

Betullah kata Tun Mahathir, nak ubah tu boleh, tapi kalau makin buruk macam mana? Buktinya dah terpampang di depan mata kita semua, di Kedah, Selangor, Penang dan Kelantan jelas Penipu Rakyat gagal, kalau mereka berkuasa di Malaysia, Malaysia pun gagal kerana mereka sudahlah tidak sehaluan, malahan mereka juga tak tau nak mentadbir, berpolitik siang malam dan banyak dengan kekacauan, nak bangunkan negara macam mana? Takkan setiap hari nak diadakan projek maki hamun, projek hasutan, projek demontrasi liar, itu kepentingan jadah apanya? Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

berasiam said...

bab rompak harta & khazanah negara, mana-mana kumpulan pun sama aja. kerajaan negeri selangor sekarang namapk sangat lemahnya hinggakan nak urus sebuah universiti pun sampai meroyan tak tentu hala. pecat orang itu, pecat orang ini, rupa-rupanya hutang dengan kontraktor pun tak terbayar. yang jadi mangsa budak-budak yang nak belajar. macam mana nak urus bajet sampai jadi surplus kalau sebuah universiti pun tak mampu diurus.

ada benarnya kerja orang umno memang kuat merompak. masa berkuasa, sampah pun direbutkan sesama sendiri. lepas itu masing-masing bergaya dengan kereta besar, rumah besar, bini dua tiga orang. bila kontrak sampah tamat, melilau tak tentu hala. bila kalah pilihanraya, kerajaan pusat wujudkan pulak penyelaras dun, penyelaras parlimen dan sebagainya. poket masing-masing pun kembung semula. habis bajet yang ada dikebas sampai rakyat tak merasa apa-apa. bukan orang lain, ahli umno sendiri pun tak ada peluang nak merasa.

di dunia bolehlah lepas dari soalan-soalan panas. kalau disoal pun, boleh mengelak-elak. tapi di akhirat nanti, sendiri mahu ingatlah. setiap daging yang tumbuh dari sumber rezeki yang haram, neraka lebih layak untuknya. kasi makan anak bini dari sumber haram, sebab itulah masyarakat jadi kacau bilau.

bukan umno yang jahat tapi segelintir orang-orangnya yang tak boleh diharap. umno masih jaga melayu / Islam, tak macam pas yang serah semua kat dap / kafir. umno banyak silap tapi pas pun tidak betul dalam banyak perkara. umno tak guna nama Islam tapi banyak bantu majukan Islam. pas nama aja Islam tapi putar belitkan firman dan sabda. taksubnya pas macam syiah. hanya syiah yang dipimpin oleh imam, macam pas dipimpin mursyidul am. sistem khalifah memisahkan ulama dan umara. itu yang lebih hampir ditiru oleh umno. dosa-dosa umara, sendirilah tanggung. ulama hanya perlu menasihat umara tetapi umara yang lebih memahami pendekatan terbaik dalam pentadbirannya. kalau ulama pun boleh berlepas diri dari dosa perbuatan umara dengan nasihatnya, apatah lagi rakyat biasa. tapi rakyat hari ini dihasut supaya mereka merasa turut berdosa kalau tidak menukar kerajaan pimpinan umat Islam yang sedia ada. main psiko tentang dosa tapi benarkah anggapan bahawa dosa pemerintah turut ditanggung oleh rakyat.

sendiri fikir, sendiri timbang siapa temberang.

Bomo Siam said...

Amanat baru Mahathir kononya mengambil perpatah Inggeris yg berbunyi... 'lebih baik syiatan yang dikenali daripada malaikat yang tidak kenal', menggambarkan kesesatan dan kesongsangan falsafah agama politik Mahathir.

Pemikiran Mahathir jelas gelap dan terhijap kelam dari ilmu Islam sehingga dia mengambil bidalan itu untuk menggayungkan yg BN lebih baik dari Pakatan Rakyat atau Anwar...!

Rakyat dah tak mudah lupa...!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Mahathir pun sudah terkial-kial, habis gear untuk memancu kelajuannya dlm mengekori Anwar, apa lagi hendak memintas.

Anwar terlalu laju dan jauh ke depan tanpa mempedulikannya membebel di belakang. Penampilan dengan berbagai idea yang ideal untuk rakyat Malaysia meletakkan Anwar menjadi harapan rakyat. Di Sabah dan Sarawak rakyat negeri itu sudah mulai merasa Anwar akan menjadi pahlawan membela mereka...!

August 26, 2012 11:22 AM

------------------------------------------------------------

Siapa yang terkial-kial sebenarnya? Tun Mahathir walaupun sudah bersara dari jawatan Perdana Menteri, pengaruhnya masih kuat, dia kuat kerana keupayaannya dalam pemikiran yang jelas dan berwawasan, bukannya macam pimpinan Penipu Rakyat, merangkak he hulu ke hilir berfikiran jahiliyah membuat kekacauan, kerosakkan di sana sini hingga merosakkan negara, mecetuksan kacau bilau, dasar muka mangkuk jamban, dasar komunis memangnya Penipu Rakyat. Blah la, Penipu Rakyat komunis.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

manusia suka di puja:

kelebihan madey adalah menolak untuk dipuja tetapi tidak terkesan bila di caci

bayangkan kalau madey dipuja sebagai "tokong cocky arrogant"!

muaahhahha!

Anonymous said...

tokong -- pemujaan (+)

cocky -- (-)

arrogat -- (-)

sama ada pemimpin yang keluarkan kenyataan itu keliru atau sememangnya tuan empunya diri yang dituduh (dinasti Lim) memiliki konflik personaliti.

Tikam belakang?

Bomo Siam said...

Selalunya kita bagi tazkirah dgn amik ayat2 dari Quran & Hadis. Mahathir...amik dari kesusasteraan Inggeris!

Tunggang langgang jadinya!

Padahal umat Islam diwajibkan 'percaya kepada malaikat' sebagai salah satu rukun Iman. Malaikat adalah golongan yang sentiasa bertasbih, bertahmid dan patuh kepada perintah Allah. Malaikat dibuat dari cahaya atau nur sedangkan syaitan berasal dari api atau nar.

Malaikat terpelihara dari melakukan kesilapan...!

Bomo Siam said...

Ingin jugak nak dengar ulasan ulama UMNU UFB mengenai kata2 'negarawan dunia' ni...!!!

Bomo Siam said...

Jangkaan ramai rakyat sebelum ini bahawa Mahathir ingin mati sebagai seorang Firaun semakin menjadi kenyataan...!!!

Bomo Siam said...

Mahathir menjelaskan bahawa "syaitan" yang dimaksudkannya dalam tulisan di blognya itu merujuk kpd kerajaan BN.

"Orang bertanya mengenai syaitan, tapi kita adalah syaitan yang orang kenal. Mereka adalah malaikat yg orang tidak kenal," katanya.

...Dia ingat org lain tak kenal Malaikat, sama macam dia...!

Anonymous said...

untuk dapatkan sesuatu kenalah berusaha. namun ada masanya gunakan saja batu loncatan.

1. dapster gunakan de fakto sebagai batu loncatan bagi mendapatkan undi pas/pis/pus.

2. de fakto gunakan dadster untuk tujuan yang satu...kerusi madey yang dulu tu

3. pas gunakan dapster untuk tegakkan teokrasi?

Caca marba, Yoep

Bomo Siam said...

Bapak Firaun ni mana kenai ugama...

Malaikat pun difitnahnya...!!!

warisan tmk said...

Anwar Ibrahim dan Pakatan masih menganggap majoriti rakyat Malaysia masih BODOH dan boleh dipergulakan dengan janji-janji tak masuk akal seperti gaji minima RM4,000.00 bagi setiap keluarga.

Lihat saja di Selangor. Bila PTPTN 'gempak' sikit tak nak bagi pinjaman kepada pelajar-pelajar UNISEL, menggelabah Kerajaan Negeri Selangor nak menjual tanah...untuk mencari dana alternatif.

Kalau dalam isu nak beri pendidikan tinggi percuma pun PKR sudah terkapai-kapai nak meyakinkan rakyat...inikan pula nak menjanjikan gaji minima rm4,000 setiap keluarga.

Tidak keterlalauan kalau aku andaikan bahawa Anwar Ibrahim ni MENGIRA pun tak pandai....rosak!!!

Anonymous said...

setelah bersara, madey patutnya jadi pensyarah sebagaimana al-Gore dan lain-lain pemimpin yang gagal...masyukk!

hik hik hik



ali said...

Sex sonsang mcm mn plok?

Bomo Siam said...

Kalau semasa di temuramah oleh CNN pun , Mahathir dengan poker face menafikan apa yg dia sendiri lakukan, bagaimana kita hendak letak nilai tinggi atas apa sahaja yg diucapkan oleh Mahathir?

Seperti Jin aku selalu kata: "Mahathir has to tell a thousand lies to cover his first lie".

Mmuuaahhahahaha...!

Anonymous said...

m kutti tak jadi pensyarah kerana untuk jadi pensyarah perlu ada ijazah PHD atau ijazah lanjutan tapi bukan berbekalkan Perasaan Hasad Dengki.

bolehkah ijazah am jadi pensyarah?

Anonymous said...

Apa apalah Bomo Siam..

Kau nak kata , kau punya pasal!!

Yg penting Dr M seorang negarawan yg banyak berbakti kepada kemajuan negara...

Tak yg macam mamat sorang tu:
Bapak rasuah
Rendah moral
Lidah bercabang
Pengkhianat Negara & Agama
Gay





Bomo Siam said...

Kalau BN adalah Parti Syaitan, maka UMNU mestilah Iblis...!

Dlm kumpulan syaitan, penghulunya ialah Iblis. Maka jika Mahathir kata BN adalah syaitan, maka UMNU sebagai ketua , mestilah Iblis. Bukan aku yg kata, Mahathir, bekas Presiden UMNU yang kata.

Oleh kerana ia dtg dari Mahathir, maka ianya mestilah suatu kebenaran bagi UMNU.

UMNU ialah parti Iblis...!!!

Anonymous said...

Heran ye!!!

Kenapa org takut sgt dgn Dr M???

Padahal dia dah tak ada kuasa pun!!!

Anonymous said...

rakyat kurang kenal de fakto.

madey kenai sangat de fakto. makanya rakyat bergantung harap pada madey untuk dapatkan maklumat umum dan khusus tentang de fakto.

kiranya mamak madey adalah mantan bos de fakto yang mana kalau defakto hendak minta jawatan itu dan ini kenalah dapatkan surat rekomendasi dari madey.

dan adalah tanggungjawab madey untuk dedahkan sisi negatif insan yang dikenali secara rapat kalau insan berkenaan mahu 'meminang' kerusi PM!

APAKAH SURAT REKOMENDASI PALSU AKAN DIGUNAKAN?

Anonymous said...

Parti apa yg mursyidul am dia kata boleh kawan dan bekerjasam dgn syaithan??? Yg kata Allah tu pun samseng dan mencarut!!! (astaghfirullah)

Oh..parti yg sesat tu ye!!!

dah tahu dah!!

Anonymous said...


Anon 12.07,

Lu cerita apa???

Tak payahlah nak mencarut kat sini!!!

Bomo Siam said...

Analisa Bomo.....

Jumlah penduduk negara ini ialah kira2 29 juta orang. Dari jumlah tersebut, Melayu merupakan 65%, Cina 25% , India 7.5% dan lain2 sebanyak 1.3%. Dlm lain perkataan jumlah orang Melayu lebih kurang 19 juta orang.

Ahli UMNU ialah sebanyak 3.2 juta. Atau 1 dari 6 orang Melayu ialah ahli UMNU.

Melayu ramai, ahli UMNU sedikit. Jadi tak perlu takut apa2 pd UMNU. Kalau 1 ahli UMNU mati, ada 5 lagi org Melayu.

Jadi TIDAK BENAR kalau UMNU mati, maka orang Melayu akan hancur...!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Bomo siam,

Lu BM dulu masa SPM dapat berapa??

Kamu ni lurus bendol la!!!

Tak faham KIASAN

Anonymous said...

Bomo Siam,

Lu punya matematik tak pandai..

Kat US, yahudi minoriti tapi dia kuasai pemerintahan dan ekonomi US..

Ada faham maksud aku???

Bomo Siam said...

Lihat saja pd hasutan UMNU...

UMNU kata kalau UMNU tewas maka org Cina akan ambil alih pemerintahan negara.

Kita ada 6 org, Cina 3 org dan India seorang. Bolehkah 3 orang melebihi 6 orang? Kalau India dan Cina bergabung, adakah 4 orang lebih besar dari 6 org...?

Anonymous said...

apakah penilaian yang dipakai oleh pas/pis/pus untuk menilai calon PM dalam kolek pembangkang?

agamanya? moralnya? ekonominya? oratornya? rekomendasi luar? atau apa?

kalau terjadi situasi di mana dapster muncul dominan...sanggupkah dapster dijadikan pemimpin tertinggi pembangkang?

soalan ini perlukan jawapan kerana ia membabitkan doser dan paler.

ALANG-ALANG berumah ditepian pantai, kenalah bermain ombak, kan kan?

Bomo Siam said...

Oleh kerana UMNU cakap dlm bahasa bodoh, maka kita jawablah dlm bahasa yg bodoh2...

Mungkin kita kena cakap bahasa bodoh2 mulai sekarang sebab Mahathir kata, ahli UMNU semuanya haprak!

Yg jadi sasaran khianat puak UMNU ialah PAS. Sebab UMNU iri hati PAS boleh bermuafakat dengan DAP. Lagi pun org Melayu merasakan tidak ada masaalah menyokong DAP sebab Melayu tetap Melayu dan tetap Islam.

Kita tukar wadah, bukan tukar aqidah...!!!

Anonymous said...

Rakyat kena faham antara BN dan Pakatan Rakyat.

BN berdaftar dan ditunjangi oleh parti melayu/islam UMNO.

Pakatan Rakyat tak berdafter. Pakatan atas bibir dan bukan atas kertas. Siapa ketua ???

PKR kata Anwar, PAS kata kita tunggu menang dulu baru bincang, DAP kata bukan melayu pun boleh jadi PM.

Inilah yg buat Malaysia hancur kalau bagi kat Pakatan Rosak.

BN bukanlah perfect sangat tapi buat masa ni still the best...Belum ada alternative lagi melainkan Pakatan Rakyat didatarkan dan menggunakan lambang yg sama. Kita akan tahu siapa presiden, timbalab, setiusaha etc...

Betul tak????

Bomo siam bagi komen sikit boleh tak!!

Anonymous said...

sheikh aljuburi dan mahafiraun 2x5...keduanya sawan babi...keduanya pembohong...keduanya ketaq lutut...dua2 gila...kehkehkeh.

Bomo Siam said...

Kita ada 222 kerusi parlimen. Siapa dapat 112 kerusi, dapatlah membentuk kerajaan majority mudah.

Berapa kerusi yg akan DAP tandingi? Adalah sebanyak 50 kerusi mungkin. Kalau menang semua pun, takkan boleh menubuhkan kerajaan.
Mengapalah UMNU mahu membodohkan orang Melayu?

Ingat, dari 6 org Melayu hanya 1 sahaja ahli UMNU. Kita ramai, mereka sedikit. Mati seorang ahli UMNU, ada 5 lagi org Melayu.

Takde hal punya...!

Bomo Siam said...

Ramai dikalangan kita di lahirkan waktu malam. Tapi kita tidak lahir malam semalam!

UMNU boleh kelentong ahli2 mereka jika mereka mahu, tapi janganlah anggap org Melayu lain bodoh dan lahabau macam ahli UMNU...!

Mmuuahhahahaha...!

Anonymous said...

Bomo Siam, Lu bodoh la!!

Siapa yg cemburu PAS dapat muafakat dengan DAP???

Tak ada siapa pun yg cemburu...

Yg org pertikaikan dan jugak oleh ramai ahli PAS sendiri ialah kebodohan pemimpin PAS yg kena buli dgn DAP...

Ada ke, boleh cakap kita tak dpt nak laksanakan hudud selagi DAP tak bagi persetujuan...

Yg kita dan ramai ahli PAS tak setuju ialah pemimpin mereka yg sekarang ni telah dikeldaikan oleh DAP...


Ada faham!!!

Anonymous said...

MADEY KERAS TAPI HATI LEMBUT

apa pun kita percaya, jauh di sudut hati madey, beliau masih sayang pada mantan pekerjanya itu (de fakto).

kalaulah de fakto menunjukkan keinsafan, kita rasa tidak ada kesukaran untuk madey berikan rekomendasi positif agar de fakto mempunyai peluang lebih cerah apabila meminang kerusi PM.

JANGAN LAWAN TAUKE

Anonymous said...

Tengoklah sendiri di Selangor

Contoh terbaik:

EXCO agam dulu dipegang oleh PAS.

Tapi sekarang oleh PKR.

Kenapa tak bagi semula kepada PAS??

Jawapannya ialah DAP tak suka PAS. PAS byk kacau usaha halus kristian dlm DAP.

Dah macam ni pun, masih nak sokong dan bekerjasma dgn DAP ke???

Melayu tak bodoh tapi melayu yg sokong DAP yg bodoh.

Ada faham!!!

Anonymous said...

anwar terlalu laju mencari jubo......

Anonymous said...



Ada jugak mangkuk hayun yg sokong mamat yg kononnya nak meminang kerusi PM...

mai dtg jumpa aku utk meminang!!!

Kalau rendah moral, lidah bercabang, pengkhianat negara & agama, kau boleh blahhh!!!!

Tak layak jadi PM!!!

Ada faham!!

Anonymous said...

bumu ni percaya pada malaikat ke....

Bomo Siam said...

Baru2 ini, Pemuda UMNU membuat lapuran polis kerana ada penyibaran di internet mengatakan bahawa kalau kita mahu agama Kristian jadi agama rasmi, maka undilah Pakatan. Kita tidak tahu sama ada siaran internet ini dilakukan oleh pemuda UMNU atau tidak.

Tapi ada kemungkinan besar ianya kerja pemuda UMNU berdasarkan kata2 Mahathir bahawa parti UMNU itu adalah syaitan...!

Bomo Siam said...

Dalam BN, UMNU adalah penghulu syaitan. Penghulu syaitan ialah Iblis.

Bolehkah kita sebut UMNU sebagai Tun Iblis. MCA Tan Sri syaitan. Dan MIC- Dato syaitan...?

Anonymous said...

.
NIK BIN MAT VERSUS NIKMAT

Ameno dah rasa nikmat duniawi

madey telah berdepan semua nikmat...ada tolak dan ada ambik.

Defakto terlebih rasa nikmat duniawi

Dapster BERASA nikmat duniawi tidak cukup selamanya

Paster hendak lupakan nikmat ukhrawi dan kini kejar nikmat duniawi?

BETULKER SAM A/L DOL TOLAK NIKMAT?

Anonymous said...

jangkaan aku bumu ni ingin mati sebagai pencacai pengangkat najis...dh hampir menjadi kenyataan.

Bomo Siam said...

Semenjak tahun 1981, UMNU dipimpin oleh seorang India. Ketika Riz Khan, pengacara temubual CNN bertanya Mahathir - adakah Tuan seorang India?

Mahathir menjawab dia 'by definition adalah seorang Melayu'...!

Kuah kuaah kuaaah...!

Anonymous said...

bumu ni kenal ugama ke....ugama apa yang kau kenal ni bumu....ugama buddha ke

Anonymous said...

cina yang menyorok di belakang melayu bangsat mcm ngko yg memrintah dan mengambil alih kerajaan

Bomo Siam said...

Dan semenjak tahun 1981, dasar ekonomi kerajaan UMNU/BN adalah pro kaya. Pro golongan elit!

UMNU pegang kuasa, menguasai kerajaan dan setiap struktur kerajaan. Dgn ada kuasa tentulah munasabah kita sangka bahawa banyak kepincangan dlm negara kita, terutama yang melibatkan kepentingan Melayu sudah dibaiki.

Rupa2 nya tidak...!

Jurang pendapatan dikalangan org Melayu adalah yg terbesar jika kita bandingkan jurang pendapatan di kalangan cina sama cina atau india sama india.

Apa pasal...???

Anonymous said...

MADEY SEBAGAI MAJIKAN TIDAK mungkin memfitnah pekerja bawahannya (de fakto).

lazimnya, pekerja bawahan yang selalu memfitnah ketua yang di atas.

dalam kata lain: pekerja dibuang kerana masalah didiplin adalah perkara biasa

TAAT PADA KETUA

Anonymous said...

ini aku kata..pakatan rakyat dan sekutu ada lah parti bapak syaitan dan pencacai2nya termasuk bumu adalah bapak segala iblis....

Bomo Siam said...

UMNU kata dia tulong BumiPutera...

Dlm istilah tersebut terdapat dua komponen. Bumi mewakili rakyat biasa manakala Putera mewakili Melayu elit, bangsawan, anak raja, anak pemimpin UMNU dan seumpamanya.

Yg makin kaya ialah golongan Putera dan yang makin menderita ialah golongan Bumi...!!!

Bomo Siam said...

Kita ambil contoh...peneroka felda, boleh kita anggap sebagai org Melayu Bumi. Ada 112,655 keluarga Felda. Bila syarikat Felda disenaraikan, setiap keluarga dapat 800 unit. 800 unit kalau di jual dapat wang pendapatan.

Isa Samad mewakili Melayu Putera. Mengikut cerita dia dapat 180,000 unit saham. Kita terima ini sebagai benar walaupun kita tahu Isa Samad dapat juta2 unit saham FGV.

Klu kita banding pendapatan peneroka( Melayu Bumi) dengan Isa Samad( Melayu Putera)...

Bagaimana...???

Anonymous said...

KRONISM AMENO VERSUS KRONISM/NEPOSTISM PAKATAN

meskipun tiris, Ameno juga mengayakan keroni pada era de fakto jadi menteri kewangan. ada buruk dan baik.

kini amalan kronism dilihat lebih berkesan kalau di gabungkan dengan nepotism. apakah ini sebabnya kenapa paster bergabung dengan dapster dan parti anak beranak?

pilih-pilih

Anonymous said...

bumu dajjal bermata satu

Bomo Siam said...

Katalah premium saham ialah RM1. Tanpa menolak kos pembiayaan pembelian saham, Melayu Bumi dapat RM800. Melayu Putera dapat RM180,000.

Berapa kali ganda pendapatan tersebut? 225 kali lebih besar!

Jadi kita tahu dan sedar bahawa penyenaraian FGV adalah satu lagi dasar UMNU yang pro Putera dan bangsawan daripada pro rakyat Bumi biasa.

Ini pun masih tidak disedari oleh orang Melayu...???

Anonymous said...

beria ia buat posting kat sini banyak dapat upah ke......pencacai pengangkat najis.....

Bomo Siam said...

Cuba org Melayu berfikir- apa sebab mereka lebih mundur dari kaum Cina misalnya?

Walhal Melayu dan Cina terdedah kpd cuaca yang sama, kpd persikitaran yang sama. Namun, kaum Cina lebih maju dalam ekonomi berbanding dengan orang Melayu. Apa pasal?

Persekitaran yg sama menghasilkan keputusan yg berlainan? Macam mana boleh jadi begini?

Jawapannya kita dapati dengan membezakan nilai2, motives, serta insitusi social dan politik. Orang Melayu mundur sebab institusi politik mereka UMNU! Org melayu mundur sebab institusi social mereka memihak kpd golongan bangsawan dan elit. Org Melayu mundur sebab nilai2 yg mereka pegang menyekat mereka dari kebebasan.

Yg jadi penyekat sebetulnya ialah UMNU. Jadikan org Melayu penakut dan sentiasa bergantung kpd UMNU.

Kerana itulah UMNU dgn mudah mengeksploitasi org2 Melayu...!!!

Bomo Siam said...

Org Melayu klu hendak maju mesti ada semangat Jebat, yakni enggan menerima secara babi buta! Kita Melayu mesti ada budaya enggan menerima sesuatu sebagai sudah termaktub.

Kebiasaan mencabar sesuatu kedudukan, pandangan akan melahirkan Melayu yg robust dan rugged. Dgn cara ini akan timbul Melayu yg ada jatidiri dan tidak takut untuk bersaing...!!!

Bomo Siam said...

Ingatlah, pimpinan utk bangsa Melayu ini bagus setakat Hussein Onn sahaja...!

Mulai Mahathir, nasib org Melayu menjadi lebih teruk!

Memang benar kita ada pembangunan fisikal yang menakjubkan, tapi nikmat merasai pembangunan tersebut lebih utk org Melayu yg terpilih, dipilih oleh Mahathir. Nikmat kemajuan dan pembangunan dirasai lebih oleh kaum lain yg mempunyai kuasa ekonomi. Rakyat terbanyak terus bergantung kepada kerajaan.

Bergantung makna nya mereka tidak merdeka dan tidak ada pilihan...!!!

2-CAR,2-CAR said...

“I do not know when he will call for elections but if he gives himself a bit more time, we would be able to revive support from the rakyat,” said Dr Mahathir, who was asked to comment on the preparedness of Barisan's election machinery in facing the coming 13th general election.}MAHADIAK BOHONG TAK TAU,tapi DIA TAU...!!!!

He also clarified his recent blog posting that Malaysians would be better off with the “devil they know” compared to the “angel they did not know”, made in reference to Pakatan's populist promises while demonising the Government.

“We are the devil people know, they are the angels people don't know. Sometimes even angels also can do a lot of wrong things,” he said.}NI KATA MAHADIAK...Kita ni SETAN,yg RAKYAT KENAL dan TAU..???

He warned that Pakatan's call for a change of Government via the polls would lead to dire consequences for the nation.} 2-CAR,2-CAR...kita nak TUKAR LAH..!!

NAK 2-CAR,2-CAR

Anonymous said...

bomo sie pooooodah... auta lbih...yg nyata pmimpin pojaan hatimu yg brsrban lilit kpala berbelit2 tlh trblit lehernya sndiri...kasihan...sgala prbuatan dan kata2 umpama mludah kelangit yg trkna btg idong sndiri...kan LOL...
mmmmuah....selamat hari raya..

Anonymous said...

Rindu zaman pemerintahan Tun..negara maju..femes..masa jalan2 pergi Greece..ada rakyat sana tahu pasal formula one kat kuala lumpur..bangga betul dengan idea Tun Dr Mahathir :D

Anonymous said...

bomo2 Ari Tue ko ngaku take reti matematik law nie berlagak pandai. Ko tgkla CI a pap Singapore ambik cina2 china, last2 org melayu jadi minoriti ditindas. Tdm tak her an dgn a war Freemason. Org bodoh can ko asyik salahkan umno!

Anonymous said...

Bomo Raja kroni anwar bedebah. Dlm parti Freemason dajal a war anak pinak dia. Ko man a nampak terpegun tgk mata satu bendera dajal!

Bomo Siam said...

Ahli UMNU biasa jangan lagi diperbodohkan, Najib deal dengan ketua2 bahagian kamu, kamu dapat apa?

Ketua bahagian boleh pencen, kaya raya dgn duit rasuah, ahli UMNU membanting tulang panjat tiang dan pokok gantung bendera dan poster. Kita biarkan lembu dengan kelembuan mereka, jangan manusia dilembukan oleh pemimpin UMNU...!

Bomo Siam said...

UMNU lagakan bangsa Melayu dgn bangsa Cina. UMNU menakut nakutkan org Melayu bahawa Cina akan ambil alih negara ini. Bolehkah suatu kumpulan yang berjumlah 25% dari penduduk negara menundukkan 65%?

Yg jatuh ialah UMNU bukan Melayu! Kalau UMNU jatuh, org Melayu masih boleh meneruskan hidup.

Nabi Muhammad saw wafat, Islam tidak terkubur. Islam terus berkembang...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Ingatlah, pimpinan utk bangsa Melayu ini bagus setakat Hussein Onn sahaja...!

Mulai Mahathir, nasib org Melayu menjadi lebih teruk!

Memang benar kita ada pembangunan fisikal yang menakjubkan, tapi nikmat merasai pembangunan tersebut lebih utk org Melayu yg terpilih, dipilih oleh Mahathir. Nikmat kemajuan dan pembangunan dirasai lebih oleh kaum lain yg mempunyai kuasa ekonomi. Rakyat terbanyak terus bergantung kepada kerajaan.

Bergantung makna nya mereka tidak merdeka dan tidak ada pilihan...!!!
August 26, 2012 1:17 PM

-------------------------------------------------------------

Kalau di era Tun Mahathir hingga kini kedudukan orang Melayu makin teruk, mengapa makin ramai orang Melayu yang makin berjaya dalam pendidikan, pekerjaan, perniagaan, dan macam-macam lagi? Mengapakah pendapatan orang Melayu kini makin meningkat dan peningkatan itu sangat mendadak semasa era Tun Mahathir hingga kini? Beginilah golongan jahiliyah seperti Bomo Siam yang tak tahu hujung pangkal terus main redah hingga membuat kenyataan palsu yang berunsur fitnah, dasar muka tak tahu malu. Biasalah puak PAS memang begini, mana tau malu, jenis muka tak tahu malu, lihatlah penipuan oleh Nasruddin Tantawi yang kata DAP dan Karpal Singh terima hudud, sedangkan hingga kini Karpal Singh dan DAP terima hudud, lepas tu nak lepaskan diri salahkan UMNO pula, PAS yang berak tengah jalan, tapi depa nak tuduh UMNO, sudahlah, ramai orang yang nampak PAS 'berak tengah jalan' dalam isu itu, terpampang yang Nasruddin sendiri yang cakap pasal DAP dan Karpal Singh terima hudud dan terang-terangan Karpal Singh menyinga berkenaan perkara itu dan menafikan sekeras-kerasnya, itulah PAS memang muka mangkuk jamban.

Bomo Siam manusia dungu, ko cuba bandingkan Tun Mahathir yang mentadbir negara ini sepanjang 22 tahun hingga mencapai banyak kejayaan berbanding dengan Nik Aziz yang juga berkuasa 22 tahun di Kelantan, tapi hingga kini tak ada apa sangat pun, banyak pembangunan di Kelantan diusahakan oleh kerajaan pusat pimpinan Barisan Nasional, pimpinan PAS termasuk Nik Aziz mana tau apa, berpolitik siang dan malam hingga agama pun sekarang ni sudah dipolitikkan hingga masyarakat jadi keliru.

Apa yang lebih memalukan lagi bila Hadi Awang cakap dalam sebuah berita hari ini yang mengatakan kerajaan pusat menghasut pelabur jangan melabur di Kelantan, blah la, Hadi Awang pun kaki kelentong juga, yang menghasut tu puak Penip Rakyat yang membuat berbagai hasutan kepada pihak luar untuk membenci Malaysia, malahan Anwar sendiri pun menghina Batik Malaysia semasa dia melancong ke Indon sebelum ini.

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Bomo Siam said...

Perakuan Melayu nya UMNU tidak disokong oleh fakta...

Dlm tahun 2008, calun2 UMNU hanya dapat 2 juta undi dari 5.7 juta undi Melayu. 1 juta lebih ahli UMNU menolak & tidak undi UMNU...!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
UMNU lagakan bangsa Melayu dgn bangsa Cina. UMNU menakut nakutkan org Melayu bahawa Cina akan ambil alih negara ini. Bolehkah suatu kumpulan yang berjumlah 25% dari penduduk negara menundukkan 65%?

Yg jatuh ialah UMNU bukan Melayu! Kalau UMNU jatuh, org Melayu masih boleh meneruskan hidup.

Nabi Muhammad saw wafat, Islam tidak terkubur. Islam terus berkembang...!!!

August 26, 2012 4:48 PM

-----------------------------------------------------------------

Siapa yang lagakan siapa Bomo Siam manusia jahiliyah? Kalau UMNO membenci orang Cina apahal UMNO bekerjasama dengan parti-parti orang Cina dalam Barisan Nasional seperti MCA, Gerakan, LDP dan beberapa lagi itu? PAS yang jelas membenci orang Cina kerana mereka menuduh kerjasama UMNO dengan MCA sebagai haram dan berdosa kemudian kerana nak berkuasa dan terdesak sangat nak berkuasa maka PAS dengan muka tak tahu malu jadi anjing belaan DAP kerana mahu melawan UMNO, PAS sanggup buat apa saja untuk melawan UMNO kerana PAS memang dengki pada UMNO, PAS dengki kejayaan UMNO, sebabnya PAS jenis bebal, dalam Barisan Nasional UMNO memimpin, dalam Penipu Rakyat PAS adalah anjing suruhan DAP sajalah.

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Bomo Siam said...

4:49 PM

Selain dpd UMNU & GLCnya, pihak mana lagi yg sudi amik anak2 Melayu yg UMNU katakan cemerlang itu utk bekerja...?

Ijazah ciptaan UMNU, tiada nilai dipasaran...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Perakuan Melayu nya UMNU tidak disokong oleh fakta...

Dlm tahun 2008, calun2 UMNU hanya dapat 2 juta undi dari 5.7 juta undi Melayu. 1 juta lebih ahli UMNU menolak & tidak undi UMNU...!

August 26, 2012 4:51 PM

----------------------------------------------------------

Ko nak menggila apa lagi Bomo Siam, tahulah ko ni jenis manusia jahiliyah, jahil dan bangang, ko mana tau itu semua, ahli UMNO memang lebih 3 juta orang, tapi tak semuanya mencapai umur 21 tahun lagi, mana boleh mengundi, tak layak lagi, itu pun tak boleh fikir lagi ke? Tapi undi Melayu kepada UMNO makin meningkat, selepas PRU 12, dalam siri-siri Pilihanraya Kecil, UMNO mendapat peningkatan undi yang sangat luar biasa, di DUN Galas di Kelantan misalnya peningkatan yang begitu tinggi kepada UMNO hinggakan sebelum ini DUN Galas yang dikuasai oleh PAS telah diambil alih oleh Barisan Nasional melalui calon dari UMNO, sangat jelas bahawa undi rakyat terhadap UMNO dan Barisan Nasional makin meningkat dengan begitu mendadak, cuma manusia jahiliyah seperti Bomo Siam saja yang tak dapat terima hakikat, blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Bomo Siam said...

UMNU guna kedudukan raja2 Melayu! UMNU kata kalau UMNU tewas maka tidak ada siapa yg akan menjaga Raja2 Melayu.

Kalau Raja Melayu kaki judi, kaki arak, pemboros, pemabuk dan penzina sedangkan mereka ketua agama Islam, org Melayu tidak perlukan hasutan sesiapa untuk menyebelahi si Jebat...!

Bomo Siam said...

4:52 PM

Kakakaka...sekedar bekerjasama dgn parti yg telah dipinggirkan oleh org2 cina itu sendiri (MCA,Gerakan, SUPP)...!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
4:49 PM

Selain dpd UMNU & GLCnya, pihak mana lagi yg sudi amik anak2 Melayu yg UMNU katakan cemerlang itu utk bekerja...?

Ijazah ciptaan UMNU, tiada nilai dipasaran...!!!

August 26, 2012 4:55 PM

----------------------------------------------------------

Paling kurang UMNO bertanggungjawab untuk melindungi kepentingan anak-anak bumiputera, bukannya macam PAS menghasut anak-anak bumiputera supaya menjadi anjing suruhan DAP seperti demontrasi BERSHIT 3.0 28 April lepas, PAS berhempas pula untuk menghasut dan menanamkan kebencian kepada anak-anak bumiputera dan orang ramai supaya menyertai demontrasi liar BERSHIT sedangkan yang mengetuai BERSHIT adalah DAP, jelas PAS memang anjing suruhan DAP.

Lihatlah pula di Kelantan, apa kejadahnya yang dibuat oleh Nik Aziz si tua tak sadar diri tu? Dia sibuk berpolitik siang dan malam, mempergunakan agama untuk berpolitik kepartian secara melampau, tak malu ke? Sedangkan peluang kerja dan peluang mencari rezeki tak pula diusahakan oleh PAS malahan nak buat lebuh raya pun PAS mintak sedekah ke hulu ke hilir, patutnya PAS menyediakan lebuhraya itu untuk rakyat, bukannya menyusahkan rakyat tak tentu pasal kerana PAS sendiri sudah gagal, gagal menjadi kerajaan, malahan sebagai parti politik PAS memang gagal, PAS tak ada kualiti sebagai parti politik, PAS lebih teruk dari peserta Raja Lawak, kerana PAS adalah kelompok puak lawak bodoh sajalah.

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Bomo Siam said...

Org Melayu yg waras berfikir mahukan raja2 mereka bersetia kpd Constitution Malaysia.

Raja2 Melayu jgn terpedaya dgn dakyah UMNU. Pd 1993, Mahathir dan UMNU lah yang mahu membenam Raja2 Melayu.

Bukan PAS. Bukan DAP. UMNU yang anti raja2 Melayu sebenarnya...!.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
4:52 PM

Kakakaka...sekedar bekerjasama dgn parti yg telah dipinggirkan oleh org2 cina itu sendiri (MCA,Gerakan, SUPP)...!

August 26, 2012 5:01 PM

----------------------------------------------------

Sekurang-kurangnya kerjasama UMNO dan parti itu adalah untuk kebaikan, malahan parti-parti Cina itu tidak pula seperti DAP, kerana parti-parti Cina dalam Barisan Nasional tidak menentang usaha kerajaan membangunkan bumiputera dan pembangunan Islam, kerana kerajaan sendiri turut membantu golongan bukan Islam dengan memberi bantuan kepada golongan yang memerlukan, inilah bezakan kerjasa tulen Barisan Nasional dengan kerjasama palsu Penipu Rakyat, sebab itulah dalam Penipu Rakyat PAS hanyalah sekadar anjing suruhan kepada DAP sajalah, hinggakan Presiden PAS sendiri mewakili parti PAS menolak hudud dan negara Islam melalui Kenyataan Bersama yang turut ditandatangai oleh Anwar yang mewakili PKR dan Lim Kit Siang yang mewakili DAP, sangat jelas bahawa PAS memang gagal dan tak boleh diharap, PAS anjing suruhan DAP sajalah.

Blah la, Penipu Rakyat komunis.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Org Melayu yg waras berfikir mahukan raja2 mereka bersetia kpd Constitution Malaysia.

Raja2 Melayu jgn terpedaya dgn dakyah UMNU. Pd 1993, Mahathir dan UMNU lah yang mahu membenam Raja2 Melayu.

Bukan PAS. Bukan DAP. UMNU yang anti raja2 Melayu sebenarnya...!.

August 26, 2012 5:03 PM

--------------------------------------------------------------------

Kalau UMNO anti raja-raja Melayu, mengapakah hingga sekarang ini masih ada institusi beraja di negara ini dan raja-raja Melayu masih memerintah di negeri-negeri mereka malahan ketua negera bagi Malaysia adalah raja Melayu yang menjadi Yang DiPertuan Agong?

Bomo Siam, ko memang jenis jahiliyah, ko tak tahu menilai, ko tak tahu berfikir guna akal kerana ko memang jahil dan dungu mengalahkan pak pandir.

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

Adakah org Melayu terancam jika UMNU tewas?

Jawapan nya tidak...! UMNU tewas di Kelantan. Ada kita tengok org Melayu mati bergelimpangan, agama Islam terabai dan Raja Melayu di hapuskan? Tidak ada.

UMNU tewas di P.Pinang. Ada kita tengok masjid atau surau kena roboh, org Islam tidak boleh solat atau peruntukan agama Islam di tarik balik?

DAP P.Pinang beri RM62 juta setahun untuk agama Islam Penang, manakala Kerajaan UMNU Negeri Sembilan hanya beri RM 10 juta...!

Siapa yg lebih bela Melayu Islam...?

Bomo Siam said...

UMNO melaga lagakan kaum dlm negara ini. Pemimpin UMNU bersekongkol dengan kapitalis Cina tapi menganjurkan org Melayu bermusuh dgn kaum cina.

Inilah strategi pecah dan perintah yang UMNU sedang amalkan!

Bomo Siam said...

UMNU sebetulnya tidak ada nilai yg hendak diberikan kepada org2 Melayu melainkan perasaan membenci pd org lain.

Bertahun lama nya UMNU memerintah, golongan kaya bertambah kaya, yg miskin makin bertambah. Jurang kekayaan dikalangan org melayu sendiri paling besar jika dibandingkan dgn jurang kekayaan antara kaum lain di negara ini.

Kesetiaan kpd UMNU bukan diberi PERCUMA dan babi buta. Kepercayaan mesti DIUSAHAKAN bukan dituntut...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Adakah org Melayu terancam jika UMNU tewas?

Jawapan nya tidak...! UMNU tewas di Kelantan. Ada kita tengok org Melayu mati bergelimpangan, agama Islam terabai dan Raja Melayu di hapuskan? Tidak ada.

UMNU tewas di P.Pinang. Ada kita tengok masjid atau surau kena roboh, org Islam tidak boleh solat atau peruntukan agama Islam di tarik balik?

DAP P.Pinang beri RM62 juta setahun untuk agama Islam Penang, manakala Kerajaan UMNU Negeri Sembilan hanya beri RM 10 juta...!

Siapa yg lebih bela Melayu Islam...?

August 26, 2012 5:08 PM

-----------------------------------------------------------

Di Kelantan, lihatlah pembangunan terencat dan tergendala sebab pimpinan PAS bangang tak tau nak buat kerja, kebanyakkan usaha pembangunan di Kelantan adalah usaha Barisan Nasioal melalui kerajaan pusat, nak harapkan PAS hanya buat sebijik masjid, tokong pula ada dua yang tertinggi di negara ini, tak cukup dengan itu nak buat lebuh raya pun mintak sedekah ke hulu ke hilir tak tentu arah, sama-samalah kita nantikan projek lebuhraya mintak sedekah PAS ini kerana cara pengendalian sedekah orang ramai pun mengelirukan, berapa yang dapat, berapa yang dibelanjakan untuk projek itu tak jelas, silap-silap PAS balun duit tu buat kempen politik mereka pula, lihatlah apa dah jadi dengan Tabung Memali, dengan tabung itu pun lesap entah ke mana.

Ko tengok di Kedah pula, duit KUIN entah ke mana perginya, kemudian tak cukup duit kebas duit pensyarah dan kakitangan KUIN untuk biaya operasi KUIN, kemudian kononnya nak buat pendidikan percuma tapi naikkan pula yuran pembelajaran di KUIN, PAS memang tak bertanggungjawab, jenis penipu, geng komunis, satu grup dengan PKR dan DAP yang merupakan puak-puak komunis.

Blah la, Penipu Rakyat komunis, Bomo Siam manusia jahiliah yang dungu tak reti menilai, meracau macam orang gila sajalah.

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
UMNU sebetulnya tidak ada nilai yg hendak diberikan kepada org2 Melayu melainkan perasaan membenci pd org lain.

Bertahun lama nya UMNU memerintah, golongan kaya bertambah kaya, yg miskin makin bertambah. Jurang kekayaan dikalangan org melayu sendiri paling besar jika dibandingkan dgn jurang kekayaan antara kaum lain di negara ini.

Kesetiaan kpd UMNU bukan diberi PERCUMA dan babi buta. Kepercayaan mesti DIUSAHAKAN bukan dituntut...!!!

August 26, 2012 5:15 PM

-----------------------------------------------------------

Siapa yang menyebarkan kebencian? PAS yang menyebarkan kebencian dengan membuat tuduhan palsu untuk difitnahkan kepada UMNO supaya rakyat membenci UMNO dan membenci kerajaan, malahan PAS juga menghasut orang ramai untuk membenci UMNO dengan berbagai propaganda buruk demi untuk memburukan kerajaan supaya rakyat benci kepada kerajaan sedangkan tuduhan PAS itu palsu, fitnah dan tidak bertanggungjawab sama sekali. Lihatlah isu Lynas, isu Scorpene, itu adalah antara fitnah PAS terhadap kerajaan, malahan isu Altantuya yang difitnahkan oleh PAS terhadap Datuk Seri Najib, tak ada bukti pun macam bukti kes tak senonoh Anwar, tak ada bukti CCTV, tak ada bukti video, tak ada bukti DNA, itu pun PAS main rembat dan tuduh melulu tanpa peduli dosa pahala terhadap Datuk Seri Najib, sedangkan kes Anwar ada bukti macam-macam, video, cctv, dna, semuanya PAS tak terima sebab PAS adalah kelompok asobiyah, jenis tak peduli dosa pahala semua dibela jika melibatkan puak dan sekutu mereka. Memang PAS dasar perosak masyarakat.

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Sian tgk Bomoh Siam kena sawan babi meracau tak tentu hala tuju dgn hujah bodohnya..
Hahahaha..

Anonymous said...

Seorang yang rosak moral dan akhlak... Yang boleh memecah belahkan bangsa dan ugama.. Penhkhianat yang menggunakan saluran luar untuk memburukkan negara... Ingin menjadi PM at watever cost... Yng mengambil pendekatan menghuru hara dan memusnahkan negara seperti asia barat yng akhirnya tunduk pada IMF seperti mesir.. TUN tidak akan benarkan ini berlaku....sebagaimana beliau bersungguh2 menentang kepimpinan UMNO sebelum ini...

Anonymous said...

undi umno/bn untuk rasuah, perkauman, pemborosan, kos hidup yg tinggi......... kecuali jika anda kroni ketua2 malaun ubn.....

55 tahun ... skandal.... demi skandal ... hak rakyat semakin dihakmiliki umno/bn...

Anonymous said...

mahathir pemula krisis & kapitalisme oleh ketua2 ubn.....

Anonymous said...

Hhhaha..... Saper punya info ni.... Hancur negara kalo ini pemahaman korang.. Indonesia, Thailand Filipina lumpuh masa krisis 97/98 kerana menerima dana IMF... Aku nyaris hilang waras kerana kadar faedah naik masa zaman si Nuar ni...Tun yng selmatkan...

Anonymous said...

bomo kerja ko sembah jin ko tentu take solat maghrib pulun kutuk tun. Kaya mahathir akhirat bomo ko papa kedana.

Anonymous said...

Anon 7.30 pm yg naikkan interest bedebah anwar lepas dia Kena buang tun yg turunkan faedah Ada lagi babun malaun bole spin ini kerja tun.belajarla kalau x tau.jgn reka2!

Anonymous said...

Anonymous said...
mahathir pemula krisis & kapitalisme oleh ketua2 ubn.....
August 26, 2012 7:05 PM

-----------------------------------------------------------

PAS pula adalah pemula kepada perpecahan orang bumiputera di negara ini. PAS yang menuduh perlembagaan negara ini sebagai perlembagaan kafir, sedangkan hakikatnya PAS sendiri ditubuhkan melalui undang-undang kafir British macam mana pula? PAS sendiri tertubuh melalui undang-undang kafir British, jangan menyibuklahnak menuduh yang bukan-bukan terhadap UMNO pula, PAS sendiri adalah golongan pemecah belah orang bumiputera, malahan semasa UMNO memperjuangakan pemerintahan sendiri Tanah Melayu, PAS pula sibuk memperlekehkan usaha UMNO itu, mereka kata UMNO nak merdekakan Tanah Melayu macam mana sedangkan nak buat jarum pun tak reti, tapi kini dengan usaha UMNO, Malaysia menjadi antara negara terkehadapan dalam kemajuan di dunia.

Begitu juga bila Perikatan mahu menggabungkan Persekutuan Tanah Melayu, Sabah, Sarawak, Singapura dan Brunei, PAS memandang sini dan menghina usaha ini, sekarang PAS terhegeh-hegeh meminta sokongan dari penduduk Sabah dan Sarawak pula, jenis muka tak malu.

Kepada pecacai PAS sila korang selusuri sejarah PAs yang sekadar golongan perosak dan mencetuskan masalah dan tak ada sumbangan yang memberangsakan kepada negara ini.

Blah la, Penipu Rakyat komunis.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

NAK MINTA DAP SETUJU HUDUD?????????????
KUALA LUMPUR 23 Ogos - Di sebalik perbalahan berterusan Pas dan DAP mengenai aspirasi pelaksanaan hudud, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sejak awal lagi menegaskan undang-undang Islam itu bukan sebahagian daripada dasar pakatan pembangkang buat masa ini.

Menurut Anwar, undang-undang syariah itu juga bukan merupakan perkara yang terkandung dalam Buku Jingga iaitu dokumen dasar serta program jangka panjang pakatan pembangkang sekiranya berjaya memerintah negara pada masa depan.

Katanya, walaupun Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) bersetuju untuk melaksanakan hudud, undang-undang Islam itu masih tidak boleh dijalankan di negara ini selagi ia tidak mendapat persetujuan DAP.

Ini kerana, katanya, keputusan mengenai pelaksanaan hudud perlu dicapai melalui konsensus ketiga-tiga parti, dasar bersama dan pindaan dalam Perlembagaan Persekutuan.

NAK MINTA PERSETUJUAN DAP DULU...HA NI DIA
Karpal nak terima hudud?
Karpal Singh seperti dilaporkan NST menyatakan kemarahan melampau apabila Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Hassan Tantawi telah menyarankan bahawa beliau telah bersedia untuk mempertimbangkan undang-undang itu di negara ini dalam debata politik anjuran Sinar Harian, 19 Julai.
“Saya tidak akan bertolak ansur,” kata Karpal dalam satu temubual telefon dengan akhbar New Straits Times.
“Saya sentiasa dikenali umum dan mutlak dengan pendirian saya bahawa tidak akan bersetuju hudud dilaksanakan di negara ini … bagaimana pula boleh dia (Nasrudin) mendakwa perkara seperti ini?” katanya yang terkenal sebagai pembangkang kuat untuk sebarang percubaan memperkenalkan undang-undang Islam di negara ini. - AIDC

Anonymous said...

Anon 7.57 pm budak-budak muda tak tau anwar melingkup ekonomi negara! Diaorang masih hingusan. Umur 35 tahun ke atas je yang tau anwar pelingkup ekonomi. Lulus sastera third class mana reti urus ekonomi. Abis selangor pula lingkup! Punahsihat ekonomi selangor!

Bomo Siam said...

Rakyat sudah terdedah kpd kebaikan berada dibawah kerajaan2 negeri yg di pimpin oleh Pakatan. 3 dari 5 buah negeri yg menerima FDI yang terbanyak sekali ialah negeri yg di pimpin oleh Pakatan.

UMNU gagal menguasai top 5 penerima pelaburan asing...!!!

Bomo Siam said...

Lapuran Ketua Audit Negara menunjukkan bahawa pengurusan ekonomi dan kewangan dlm negeri2 di bawah Pakatan lebih baik dari negeri dibawah kerajaan UMNU.

Jadi bagaimana Mahathir boleh mengambil konklusi bahawa jika Pakatan mengganti BN, maka masa depan negara akan musnah...?

Anonymous said...

hah...bomo kata anuar mnjadi harapan rakyat..mninggalkan pmimpin jauh kebelakang..tu cerita dalam mimpi ke ape..cerita syok sendiri..apa2la bomo...janji you sng ati..gmbirala dgn aljuburi pujaan ati..mmmuah...

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Lapuran Ketua Audit Negara menunjukkan bahawa pengurusan ekonomi dan kewangan dlm negeri2 di bawah Pakatan lebih baik dari negeri dibawah kerajaan UMNU.

Jadi bagaimana Mahathir boleh mengambil konklusi bahawa jika Pakatan mengganti BN, maka masa depan negara akan musnah...?

August 26, 2012 10:23 PM

----------------------------------------------------

Bekalan air bersih yang gagal diuruskan oleh PAS macam mana pula? Kemudian kegagalan PKR di Selangor menguruskan lambakan pusat maksiat di negeri itu yang berleluasa macam mana pula? Malahan keganasan DAP menindas golongan peniaga kecil bumiputera dan India macam mana pula? Begitu juga dengan PAS di Kedah yang mengainaya kakitangan dan pensyarah bila gaji mereka dipotong untuk biaya kegagalan PAS untuk memberikan pendidikan percuma hinggakan terpaksa naikkan yuran pengajian pula apa cerita?

Blah la, Penipu Rakyat memang gagal, mereka memang jenis perosak, jenis penindas, dasar komunis!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Bomo Siam said...

Mahathir sendiri yg kata, memang pemimpin UMNU yg sekarang ini orang2 bodoh dan half past six. Yg cerdik sudah masuk PAS, yg bijak sudah masuk PKR dan yg pandai dah masuk DAP.

Yg tolol dan bahlul dan mengeluarkan bahan yang patut keluar dari lubang bawah, di keluarkan ikut lubang mulut sahaja yg tinggal dalam UMNU. Sebab itu Mahathir kata, UMNU sudah busuk sampai ke usus.

Klu kita hendak selamat, maka kita amanahkan negara kpd Pakatan Rakyat! Bukan aku cakap, Mahathir yang suruh...!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Rakyat sudah terdedah kpd kebaikan berada dibawah kerajaan2 negeri yg di pimpin oleh Pakatan. 3 dari 5 buah negeri yg menerima FDI yang terbanyak sekali ialah negeri yg di pimpin oleh Pakatan.

UMNU gagal menguasai top 5 penerima pelaburan asing...!!!

August 26, 2012 10:21 PM

--------------------------------------------------

Berangan la ko ni, itu usaha Barisan Nasional melalui MITI yang berusaha keras untuk membawa pelaburan kepada negara ini, nak harapkan Penipu Rakyat pula hanya sibuk demontrasi liar, ceramah maki hamun dan hasutan sajalah, blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Mahathir sendiri yg kata, memang pemimpin UMNU yg sekarang ini orang2 bodoh dan half past six. Yg cerdik sudah masuk PAS, yg bijak sudah masuk PKR dan yg pandai dah masuk DAP.

Yg tolol dan bahlul dan mengeluarkan bahan yang patut keluar dari lubang bawah, di keluarkan ikut lubang mulut sahaja yg tinggal dalam UMNU. Sebab itu Mahathir kata, UMNU sudah busuk sampai ke usus.

Klu kita hendak selamat, maka kita amanahkan negara kpd Pakatan Rakyat! Bukan aku cakap, Mahathir yang suruh...!

August 26, 2012 10:30 PM

---------------------------------------------------

Pimpinan PAS terlebih cerdik hingga tak reti menguruskan air bersih di Kelantan, malahan nak buat lebuh raya pun mintak sedekah ke hulu ke hilir tak tentu arah, cerdik korang ni cerdik untuk kepentingan diri, kepentingan rakyat mana korang peduli, semuanya nak menyusahkan rakyat.

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Bomo Siam said...

Yg terlebih bodoh antara pemimpin UMNU ialah mereka yg enggan menggunakan bahan yg ada antara dua telinga mereka. Dan aku tidak bercakap mengenai hidung mereka. Jadi apabila otak tidak di gunakan( sebab mungkin tidak ada langsung), pemimpin UMNU menganjurkan jalan pintas!

Bomo Siam said...

Bila Ambiga menjuarai suatu aliran yang menyusahkan UMNU, maka mereka berteriak, tarik balik kerakyatan Ambiga! Habis Ambiga hendak di hantar di mana? Bukankah kerakyatan itu sesuatu yg di jamin dan di lindungi oleh undang2 negara bukan undang2 UMNU!

Apakah menentang UMNU itu, dikatakan menentang negara...???

Bomo Siam said...

Yg lebih dasyat, ada wakil rakyat UMNU yg terkurang cerdik di Malaysia menyarakan agar Ambiga di gantung sampai mati...!

Bukankah ini suatu ugutan bunuh dan jika ugutan bunuh, maka polis patut tangkap siapa yang bercakap mengenai perkara itu. Undang2 kita ini mob rule kah...?

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Yg terlebih bodoh antara pemimpin UMNU ialah mereka yg enggan menggunakan bahan yg ada antara dua telinga mereka. Dan aku tidak bercakap mengenai hidung mereka. Jadi apabila otak tidak di gunakan( sebab mungkin tidak ada langsung), pemimpin UMNU menganjurkan jalan pintas!

August 26, 2012 10:34 PM

---------------------------------------------------------

Yang paling bodoh adalah Bomo Siam manusia jahiliyah, kalau ambik keldai letak sebelah Bomo Siam dan suruh orang pilih siapa paling bodo, pastinya Bomo Siam menjadi pilihan kerana dia bodo bebenor, mengalahkan keldai.

Bomo Siam dah mula meracau dah, hidunglah, itulah inilah, juboq tak nak cerita ka? kote bengkok tak nak cerita ka? Bilik 121 tak nak cerita ka?

Inilah jadinya manusia jahiliyah seperti Bomo Siam bodo piang, berlagak cerdik tapi bodo piang tahap super duper mangkuk hayun.

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Bomo Siam said...

Apabila isu demi isu di timbulkan, pemimpin UMNU merasionalkan ia sebagai cubaan mencermarkan imej pemimpin negara? Hendak cemar apa jika sememang dan sebermula nya imej sudah tercemar?

Jika isu yg di timbulkan terhadap semua pemimpin UMNU adalah usaha memburukkan nama orang UMNU menjelang PRU, maka apa pula kita hendak klasifikasikan isu2 yg di timbulkan terhadap pemimpin pembangkang?

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Yg lebih dasyat, ada wakil rakyat UMNU yg terkurang cerdik di Malaysia menyarakan agar Ambiga di gantung sampai mati...!

Bukankah ini suatu ugutan bunuh dan jika ugutan bunuh, maka polis patut tangkap siapa yang bercakap mengenai perkara itu. Undang2 kita ini mob rule kah...?

August 26, 2012 10:41 PM

----------------------------------------------------------

Kalau dah jenis pengkhianat yang suka membuat huru hara, selayaknya dia dihukum gantung sampai mati kerana dia memang tak guna merosakkan masyarakat dan negara.

Pimpinan PAS pula bangang tak berkesudahan, berhempas pula menghasut pengikut mereka berdemontrasi liar berkelahi sesama bangsa, bodo punya pimpinan PAS, harap serban saja besar, tapi jenis tak berakal, perosak masyarakat.

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Apabila isu demi isu di timbulkan, pemimpin UMNU merasionalkan ia sebagai cubaan mencermarkan imej pemimpin negara? Hendak cemar apa jika sememang dan sebermula nya imej sudah tercemar?

Jika isu yg di timbulkan terhadap semua pemimpin UMNU adalah usaha memburukkan nama orang UMNU menjelang PRU, maka apa pula kita hendak klasifikasikan isu2 yg di timbulkan terhadap pemimpin pembangkang?

August 26, 2012 10:42 PM

--------------------------------------------------------

Isu butoh pak hang sajalah Bomo Siam, yang suka buat isu tak tentu arah tu Penipu Rakyat dan disokong oleh manusia jahiliyah macam ko ni. Lihatlah isu Scorpene, tak pasal-pasal orang ramai dikelirukan sedangkan tak ada pun perbicaraan itu, SUARAM anak haram Penipu Rakyat membohongi rakyat, Bomo Siam manusia jahiliyah menyalak ke hulu ke hilir, memang jenis anjing korang ni.

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Penipu Rakyat memang dasar jahanam, dasar komunis, dasar pengkhianat negara dan rakyat, korang buat macam-macam masalah untuk kepentingan korang, jelas korang jenis anak haram jadah perosak masyarakat.

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

elok lah dia mampos cepat hidup pun menyusahkan org lain je kalau dia tak ada negara in tambah aman tiada lagi yg turun dijalan jalan raya tiada lagi ugama islam di jual sana sini sial punya anuar ibrahim.

Anonymous said...

elok lah dia mampos cepat hidup pun menyusahkan org lain je kalau dia tak ada negara in tambah aman tiada lagi yg turun dijalan jalan raya tiada lagi ugama islam di jual sana sini sial punya anuar ibrahim.

Bomo Siam said...

Aku sarankan, klu kita nak tali-gantungkan, kita gantung semua pegawai imigresyen, pegawai jabatan pendaftaran yg membiarkan orang asing mendapat kad pengenalan dan kerakyatan segera.

Ini terang2 pengkhianatan dan pengkhianatan terhadap Raja dan Negara. Kita gantung org yg menjual rahsia tentera laut Malaysia! Komisyen yg dia dan sahabat2 pengkhianat nya terima adalah hasil pengkhianatan dan pengkhianat semua nya mesti di gantung!

Kita gantung semua yg mencuri perbedaharaan negara. Yg membawa lari duit gelap sebanyak RM 1.3 trillion dlm tempoh 10 tahun, di tangkap semua dan di gantung...!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Aku sarankan, klu kita nak tali-gantungkan, kita gantung semua pegawai imigresyen, pegawai jabatan pendaftaran yg membiarkan orang asing mendapat kad pengenalan dan kerakyatan segera.

Ini terang2 pengkhianatan dan pengkhianatan terhadap Raja dan Negara. Kita gantung org yg menjual rahsia tentera laut Malaysia! Komisyen yg dia dan sahabat2 pengkhianat nya terima adalah hasil pengkhianatan dan pengkhianat semua nya mesti di gantung!

Kita gantung semua yg mencuri perbedaharaan negara. Yg membawa lari duit gelap sebanyak RM 1.3 trillion dlm tempoh 10 tahun, di tangkap semua dan di gantung...!

August 26, 2012 10:50 PM

--------------------------------------------------------------------

Salah laku kakitangan kerajaan yang buat kelakuan tak bermoral itu tiada kena mengena dengan pendirian kerajaan kerana kerajaan menentang keras perbuatan keji itu. Malahan mereka yang didapati bersalah dihukum untuk menegakkan keadilan, ko nak babitkan kerajaan dengan jenayah orang lain pula apahal Bomo Siam, ko ni jenis jahiliyah, tak reti beza, jenis tak ada otak, sebab dalam kepala ko penuh dengan taik sajalah.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Aku sarankan, klu kita nak tali-gantungkan, kita gantung semua pegawai imigresyen, pegawai jabatan pendaftaran yg membiarkan orang asing mendapat kad pengenalan dan kerakyatan segera.

Ini terang2 pengkhianatan dan pengkhianatan terhadap Raja dan Negara. Kita gantung org yg menjual rahsia tentera laut Malaysia! Komisyen yg dia dan sahabat2 pengkhianat nya terima adalah hasil pengkhianatan dan pengkhianat semua nya mesti di gantung!

Kita gantung semua yg mencuri perbedaharaan negara. Yg membawa lari duit gelap sebanyak RM 1.3 trillion dlm tempoh 10 tahun, di tangkap semua dan di gantung...!

August 26, 2012 10:50 PM

-------------------------------------------------------

Bagaimana dengan yang songlap RM 3 bilion tu, dia pun kena gantung jugak la kan? Begitu juga dengan yang bawak lari derma-derma semasa ceramah PAS, penyeleweng derma untuk Tabung Memali, itu pun kasi gantung guna rantai basikal, biar terjelir lidah tu, blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Bomo mau sembang laporan ketua audit lagi?soalan aku pasai clean, bersyarat penafian pun ko take jawab. Tok sah cita pasai pakatan haram but kerja bagus. 3 negeri?bomo dari dulu selangor penang memang hebat bawah bn lol. Semua kerja bn. Ko ingat tarik fdi mcm buka gerai Jul pisang goreng? Mau bangga tumpang semangkuk kejayaan bn! Tak tau malu! Krugman dengar pengakuan ko terbahak2 gelak kat ko! Satu dunia tau kerja bn ko tak tau malu kata pakatan rasuah!

Anonymous said...

Masa depan negara pasti musnah bawah pakatan haram! Anwar bodo ekonomi pelingkup negara!

Anonymous said...

2008 kebangkitan rakyat jatuhkan bn! 2012 kebangkitan rakyat musnahkan pakatan rapuh!tunggu masa pr dikafankan!

Anonymous said...

Nampaknya jin Bomo Siam pun dah jadi biul, dah banyak bagi info salah kat tuan.

Bomo Siam dah kena tipu dgn jin belaannya.

Bayangkan apa yg terjadi pada Nik Aziz yg berkawan dgn syaitan.

Muahahahahaha!!!

Anonymous said...

Bomo tiada fakta auta lebih. Busuk bn wangi pr. Malu wei pr ngak bagus, bn bagus-bagus belaka!

Anonymous said...

Agreed!