Thursday, August 16, 2012

APARTEID ,DAP DAN DONG ZONG MAKAHAI.


Dong Zong mula menakutkan kaum Cina yang rasional, menimbulkan kemarahan kaum Melayu dan menjengkelkan semua warganegara yang patriotik dan mencintai keamanan.  

Kita tahu pada hakikatnya, tidak semua kaum Cina itu bersifat perkauman seperti Dong Zong.  Kebanyakan kaum Cina telah menerima hakikat bahawa mereka adalah warga Malaysia dan untuk memperjuangkan sebuah negara China di dalam Malaysia seperti Dong Zong, adalah mengarut.

Kerajaan telah menerima atau sekurang-kurangnya cuba sedaya upaya untuk menerima semua tuntutan Dong Zong walaupun ia tidak praktikal dan membawa risiko kepada perpaduan rakyat.  

Kementerian Pelajaran telah pun meluluskan Sekolah Cina Persendirian di Kuantan walaupun ia bertentangan dengan aspirasi negara kerana memisahkan lagi kaum Cina dari kaum lain serta meningkatkan prasangka antara kaum.

Bagaimanapun, tiada yang dapat memuaskan hati puak pelampau Cina ini.  Tidak selagi mereka tidak dapat melaksanakan sistem Aparteid seperti yang dilalui oleh Afrika suatu ketika dulu di mana rakyat diasingkan mengikut warna kulit dan dipisahkan di sekolah-sekolah, pusat peranginan, kenderaan awam dan berbagai-bagai lagi. 

 Dengan itu, sesiapa yang memiliki kuasa ekonomi akan dengan secara automatic menjadi kuasa mutlak dan secara automatic juga pihak yang lemah dan kurang bernasib baik akan terpaksa mengalah dan menderita.

Jelas, Dong Zong bertekad untuk mengambil kesempatan atas kuasa ekonomi yang ada pada kaum Cina untuk memenuhi kepentingan diri mereka melalui perlaksanaan sistem aparteid ini di Malaysia.

Cara Dong Zong menekan dan mengugut kerajaan dengan agenda rasis mereka menyerlahkan sifat ‘hati-kering’ atau ‘tiada hati perut’ sepertimana pihak komunis dan kongsi gelap yang begitu sinonim dengan kaum Cina.  Oleh itu, bagaimana kita boleh menjamin sistem aparteid yang diimpikan mereka tidak akan menjejaskan sesiapa?

Tuntutan terbaru Dong Zong telah meletakkan sifat perkauman mereka ke tahap yang lebih tinggi lagi.  Puak ektremis ini kini menuntut agar pelajar di sekolah persendirian Cina tidak perlu menduduki SPM. 

 Pada ketika ini, mereka punya pilihan untuk tidak menduduki Unified Examination Certificate (UEC) di tingkatan 6 jika mereka menduduki SPM.  Tetapi, kerajaan bimbang jika tanpa SPM, dan hanya UEC maka mereka akan punya masalah untuk mendapat pekerjaan di Malaysia.

Tentu sekali, Dong Zong tidak bimbang tentang hal itu kerana pasaran kerja adalah dibawah kawalan kaum Cina.  Jika para pelajar tersebut tidak fasih berbahasa kebangsaan kerana sistem ini, maka itu lebih bagus bagi Dong Zong kerana itulah matlamat mereka sebenarnya – iaitu melahirkan generasi baru yang tidak patriotik yang mana akan membina sebuah negara Cina baru di dalam Malaysia.

Seolah-olah itu belum cukup rasis lagi, Dong Zong juga menuntut agar semua guru-guru di sekolah persendirian mereka tidak berdasarkan kelulusan SPM dan PMR.  Malah mereka hanya menerima guru-guru dengan latarbelakang pendidikan Cina seratus-peratus atau dalam ertikata lain, menolak mentah-mentah sistem pendidikan nasional.

Sifat rasis, pentingkan diri dan kegilaan Dong Zong nampaknya tidak akan berkesudahan dan tindakan kerajaan terus melayan mereka, mula menimbulkan rasa curiga di kalangan rakyat.

Untuk Malaysia mempunyai sekolah yang berasingan mengikut kaum sudah cukup pelik di mana tiada satu pun negara di dunia membenarkannya.  Dan untuk membiarkan puak pelampau untuk menolak sistem pendidikan nasional mentah-mentah adalah amat keterlaluan.

Bukanlah satu pilihan bagi mana-mana pihak, kumpulan atau individu untuk menolak atau menafikan segala perkara yang penting yang menjadikan mereka warganegara sesebuah negara, seperti bahasa kebangsaan dan sistem pendidikan.

Bagi Dong Zong untuk membuat tuntutan atas perkara ini menunjukkan betapa mereka langsung tidak menghormati kerajaan dan betapa mereka langsung tidak mempunyai kesetiaan terhadap negara ini tetapi sentiasa mendambakan negara ‘China’ sepanjang hidup mereka.

Dong Zong adalah ancaman kepada negara seperti juga semua puak pelampau lain.  Kerajaan perlu menghentikan kegilaan mereka serta merta kerana setiap perkara ada hadnya, termasuk kegilaan dan kemarahan.  Mungkin ada yang tidak dapat menahan kemarahan melihat semua kegilaan ini.  Justeru, beringatlah bahawa Dong Zong mungkin telah menghidupkan suis bom jangka dan sudah menjadi lumrah ciptaan bom jangka di mana ia telah dijadualkan untuk meletup jua lambat-launnya.

158 comments:

Anonymous said...

Dah Cina pun suka makan BABI. Jadi otak Dongzong pun macam BABI. Dan Parti penghasut pun DOG AND PIG (DAP). Tembak aje kasi mampos leadernya.

Bomo Siam said...

GAP! Nak muhung pun bior le gelap sikit......

Mana ada satu cina yg tak sokong DJZ melainkan Ridhuan Tee???

Anonymous said...

HALAU BALIK CHINA.....FULLSTOP

Anonymous said...

LIM KIT SIAL BAPA MAY 13!!

BUMU SIAL PENCACAI BAPA MAY 13!!

LIM KIT SIAL, BUMU SIAL!!

DUA2 SAMA SIAL!!

Anonymous said...

Bomo (Anjing) Siam ni aku sendiri pun tak faham apa yang hang mahu sebenarnya . Asyik nak kritik aje walaupun benda yang betul

Anonymous said...

Apa nak buat bro .. Bumu Sial ni kan spesis Sial!!

Jadi spesis Sial ni kan kerja dia menyalahkan orang jer!!

Anonymous said...

Korang tgk Blog Bumu Sial tu. MACAM SIAL!!

BEBUAL SENDRIK!!!

Muahahahaha......

Anonymous said...

Ekonomi kukuh di bawah pemerintahan UMNO/BN.

Kalau di bawah pemerintahan Pakatan Rabak (PR) KOTEK YANG KUKUH!!

Wahkahkahkah....

Anonymous said...

Muhung!!

MUHUNG AKAK LU PUNYA LAKI!!!!

Anonymous said...

Hantar saja dong zong balik Negeri China bersama penyokong mereka....

Anonymous said...

Mantan Presiden Indonesia Pak Suharto sudak awal awal lagi meletakan keduudkan bangs ationghua yg berhijrah ke Indonesia. Bukan integrasi pelbagai kaum tetapi transmisi pelbagai kaum atau dgn lebih lurus ladi mengindoensiakan rakyat. Sekolah cina diharamkan sama sekali. Rakyat tionghua terpaksa menhdairi sekolah ansional atau private dgn nama mereka diindonesiakan. Contoh Penyanyi Agnes Monica, Rudy Hartono etc. Hari ini mereka tunjukkan kesetiaan dgn berckp bahasa indonesia dan tidak besar kepala. Sehingga kini rakyat Indonesia lebih mneyukai pimpinan suharto dan tiada yg lebih baik dari reformasi tetapi penrtdabiran Suharto. Kini indoensia melalui proses pemodenan agama dan sosial. Membobrokkan sistem amsyarakat Indonesia.

Kita di Malaysia, terpaksa mengharungi liku kehidupan yg amat mencabar kesabaran dan akdiah. semoga kita cekal.

Anonymous said...

Mantan Presiden Indonesia Pak Suharto sudah awal awal lagi meletakan kedudukan bangsa tionghua yg berhijrah ke Indonesia. Bukan integrasi pelbagai kaum tetapi transmisi pelbagai kaum atau dgn lebih lurus lagi mengindoensiakan rakyat. Sekolah cina diharamkan sama sekali. Rakyat tionghua terpaksa menghadiri sekolah nasional atau private dgn nama mereka diindonesiakan. Contoh Penyanyi Agnes Monica, Rudy Hartono etc. Hari ini mereka tunjukkan kesetiaan dgn bercakap Bahasa indonesia dan tidak besar kepala. Sehingga kini rakyat Indonesia lebih menyukai pimpinan suharto dan tiada yg lebih baik dari reformasi tetapi pentadabiran Suharto. Kini indonesia sedang melalui proses pemodenan agama dan sosial. Membobrokkan lagi sistem masyarakat Indonesia.

Kita di Malaysia, terpaksa mengharungi liku kehidupan yg amat mencabar kesabaran dan akidah. semoga kita lebih cekal.

Anonymous said...

Mantan Presiden Indonesia Pak Suharto sudah awal awal lagi meletakan kedudukan bangsa tionghua yg berhijrah ke Indonesia. Bukan integrasi pelbagai kaum tetapi transmisi pelbagai kaum atau dgn lebih lurus lagi mengindoensiakan rakyat. Sekolah cina diharamkan sama sekali. Rakyat tionghua terpaksa menghadiri sekolah nasional atau private dgn nama mereka diindonesiakan. Contoh Penyanyi Agnes Monica, Rudy Hartono etc. Hari ini mereka tunjukkan kesetiaan dgn bercakap Bahasa indonesia dan tidak besar kepala. Sehingga kini rakyat Indonesia lebih menyukai pimpinan suharto dan tiada yg lebih baik dari reformasi tetapi pentadabiran Suharto. Kini indonesia sedang melalui proses pemodenan agama dan sosial. Membobrokkan lagi sistem masyarakat Indonesia.

Kita di Malaysia, terpaksa mengharungi liku kehidupan yg amat mencabar kesabaran dan akidah. semoga kita lebih cekal.

AnakJohor said...

PERCAYALAH.....DAP AKAN BUAT MALAYSIA MACAM SINGAPORE.
IT MAY TAKE ANOTHER 100 years, TETAPI ITULAH MATALAMAT NYA....PERCAYALAH.

NASIB MELAYU AKAN JADI MACAM DI SINAPORE.

ORANG MELAYU MESTI SEDAR HAKIKAT INI.

Anonymous said...

Kalau dong zong nak negara cina di bumi Malaysia, tunggu apa lagi hantar mereka balik negri cina....

Bilal muda said...

ORANG ISLAM DI SELURUH DUNIA SELALU TEWAS KERANA PERCAYAKAN LAWAN SEBAGAI KAWAN.
ORANG ISLAM KURANG GUNAKANLAH OTAK DAN AKAL ANUGERAH TUHAN SECARA BIJAK.
MUSUH AMBIL KESEMPATAN, YET ISLAM TAK SEDAR DIRI.
PERINGATAN DI BERI, SEBALIKNYA DISAMBUT GENGAN TOHMAHAN DAN KATA NISTA.
ITULAH SIKAP PAS DIZAMAN INI.
MASA AKAN MENENTUKAN, LET'S WAIT AND SEE......

Anonymous said...

Ngapa MCA komponen parti BN menyokong sekolah persendirian Cina tu?

Jangan bagi undi kat MCA, MIC, Gerakan lain kali.

Melayu UMNO yang paling bodoh.

Anonymous said...

Melayu, suka atau tidak kena bersatu..bila kita dominan,boleh rangka macam2 polisi..Kat Malaysia kita amal toleransi..atau konsep "bagi muka", tapi kat Indon dia amal konsep asimilasi..iaitu kaum pendatang kena serap ciri/budaya penduduk asal. Hatta, nama tiga huruf..WTF!!..Wong Tong Fook la..pun tak leh pakai. Apa kata, kita orang Melayu persoalkan Jus Soli pada kaum pendatang..macam puak Hindraf persoalkan British..pasai apa bawa tok nenek dia mari sini kerja kat estet..ni lagi satu mangkuk..dah tentu la..sebab waktu tu Tanah Melayu banyak pokok getah..kalau time tu kita dah ada Cyberjaya, tentu la kita ambik yang pakar IT saja..itu pun tak paham. UMNO kena jadi parti tunggal tanpa MIC, MCA.

Anonymous said...

Bilal muda..aku stuju ngan pndpat ko..

Anonymous said...

.

Merokok merbahayakan kesihatan ... kurangkan merokok .

.

Anonymous said...

Pihak kerajaan perlu melihat kepentingan nasional dalam sesuatu isu, tindakan Dong Zhong sudah keterlaluan dan hanya akan menghancurkan perpaduan di negara ini dan negara ini akan jadi seperti zaman sebelum merdeka iaitu pecah dan perintah di mana rakyat akan dipecahkan mengikut kaum tertentu hingga mereka tidak dapat berintergrasi hingga mencetuskan sifat perkauman yang melampau. Situasi ini amat berbahaya kepada negara ini, malahan pihak kerajaan perlu menyiasat dan mengambil tindakan terhadap Dong Zhong yang semakin hari semakin pelik sikap mereka ini, perlakuan mereka banyak menghancurkan semangat kenegaraan di kalangan rakyat di negara ini, mereka menghasut orang Cina untuk bersikap kecinaan melampau, tindakan ini akan menyebabkan rasa tidak puas hati bangsa lain, ini amat berbahaya, sangat berbahaya kepada negara. Tetapi malangnya Akta Keselamatan Dalam Negeri dan Akta Hasutan telah tiada, maka bebas bergentayanganlah Dong Zhong membuat angkara, negara ini hanya menunggu untuk mengalami perpecahan kaum yang serius, negara ini hanya menunggu masa untuk mengalami kehancuran akibat jurang perkauman yang makin melebar setiap saat akibat tindakan provokatif pihak yang tidak bertanggungjawab seperti Dong Zhong ini. Tidak mustahil pertelingkahan kaum akan tercetus di negara ini seperti di beberapa negara.

Sekiranya tiada tindakan segera yang tegas untuk mencegah pelebaran jurang perkauman ini, negara akan mengalami krisis perkauman yang sangat berbahaya dan tidak mustahil akan berlaku pertelingkahan kaum atau perang saudara seperti di sesetengah negara. Parti-parti berteraskan Cina seperti MCA dan Gerakan perlu mengambil inisiatif untuk membendung kegilaan Dong Zhong ini, jangan terlalu mengejar populariti hingga akhirnya perpaduan di negara ini hancur lebur, ingatlah hendak membentuk sebuah negara yang aman damai dan harmoni seperti yang kita kecapi selama ini bukanlah suatu yang mudah, bukannya dapat dibentuk dalam sekelip mata, bukannya dalam sehari, bukannya dalam setahun, tetapi berpuluh tahun, janganlah hancurkan apa yang telah diusahakan dengan susah payah oleh pimpinan terdahulu.

Sedarlah, keamanan dan kelangsungan negara ini dalam keadaan aman dan sejahtera adalah bergantung kepada rakyat negara ini, kegilaan melampau terhadap unsur-unsur perkauman dan ekstrimis hanya akan menghancurkan apa yang kita kecapi selama ini, generasi akan datang akan mengalami kehancuran yang sangat dahsyat akibat kegilaan segelintir pihak yang masih taksub dengan sikap perkauman melampau dalam diri mereka.

Bersambung......................

Anonymous said...

Sambungan............................

Nasihat saya kepada Dong Zhong, jika anda masih tetap dengan sikap dan kelakuan melampau sebegini, silalah anda semua gugurkan kerakyatan anda dan sila keluar dari negara ini dan sila minta jadi warga negara China atau Taiwan, kerana di sana adalah tempat yang sesuai dengan pemikiran dan kehendak anda semua, di sini adalah Malaysia, jadi jika anda semua tidak mampu menerima semangat keMalaysiaan, tidak guna anda semua berada di negara ini. Saya bukannya hendak bersikap perkauman, tetapi kelakuan Dong Zhong ini sudah sangat keterlaluan, sangat melampau hingga boleh menghancurkan negara ini boleh merosakkan generasi muda, boleh meruntuhkan generasi akan datang.

Pihak kerajaan perlu mengambil tindakan tegas, kalau dibiarkan, esok lusa akan ada kegilaan baru yang akan dibuat oleh Dong Zhong dan kuncu-kuncunya, kemudian kaum-kaum lain akan bertindak balas, dan pada masa itu berkemungkinan besar negara ini akan berhadapan dengan krisis perkauman, jika tidak ditangani dengan segera, saya risau keadaan ini akan bertambah parah hingga mencetuskan perbalahan kaum dan lebih dahsyat dari itu adalah perang saudara antara kaum-kaum di Malaysia, suatu yang sangat mengerikan. Jangan memandang rendah akan perkara ini, jangan ingat apa yang saya utarakan ini adalah lawak jenaka, ini bukan lawak jenaka, ini bukan main-main, ini melibatkan kepentingan negara, kepentingan rakyat, kalau masih bersikap sambil lewa, maka tunggulah padahnya kelak, negara ini akan punah ranah, rakyat akan sengsara, masa itu nak terhegeh-hegeh buat perancangan apa lagi? Nak buat apa lagi untuk atasi masalah tersebut kerana nasi sudah hangit jadi arang, kalau bubur boleh makan lagi, tapi sudah hangit jadi arang hinggakan periuk dan dapur pun sudah terbakar, apa guna? Bertindaklah segera demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Dong Zhong kerap membuat kenyataan dan tindakan yang sangat melampau dan sangat berbahaya kepada keamanan dna perpaduan di kalangan rakyat negara ini, tetapi saya lihat mereka bebas bergentayangan, apakah fungsi Kementerian Dalam Negeri bila berhadapan dengan perkara ini? Apakah buat bodoh saja sambil main masak-masak? Apakah buat tidak peduli sambil menonton rancangan kartun? Apakah semua pihak di Kementerian Dalam Negeri tidur belaka hingga tidak tahu apa yang dibuat oleh Dong Zhong ini?

Jangan bersikap sambil lewa, jangan bersikap melepaskan batuk di tangga, nak beri amaran yang sekadar amaran saja tanpa sebarang tindakan adalah tidak berguna, tak ada orang yang akan ambil peduli akan amaran itu, malahan mereka akan jadikannya bahan lawak jenaka sajalah. Perkara yang penting yang perlu dibuat adalah tindakan tegas, adakan suruhanjaya di raja dan arahkan Dong Zhong membuat penjelasan dan ambil tindakan serius terhadap mereka jika terbukti Dong Zhong membuat unsur-unsur subversif untuk menghancurkan keamanan negara ini, tindakan Dong Zhong ini adalah pengkhianatan terhadap negara, kalau dibiarkan, maka ibarat pimpinan negara rela negara ini dikhianati dan maruah negara dibiarkan dikencing berak oleh pihak yang tidak bertanggungjawab seperti Dong Zhong ini.

Dalam keadaan ini, saya melihat Kementerian Dalam Negeri sangat tidak berintegriti, mereka tidak bertanggungjawab, dan mereka sangat teruk seolah-olah yang berada di Kementerian Dalam Negeri adalah tunggul dan sampah sarap yang tidak berguna. Saya bukan nak menghina sesuka hati, tapi lihatlah apa yang berlaku selama ini di negara ini, di manakah peranan Kementerian Dalam Negeri untuk melindungi keselamatan negara dan kepentingan nasional rakyat jelata? Lihatlah rusuhan demi rusuhan, kemudian provokasi perkauman, pengkhianatan demi pengkhianatan, dibiarkan berleluasa bergentayangan, jadi di manakah peranan Kementerian Dalam Negeri untuk melindungi negara dan rakyat? Mungkin Kementerian Dalam Negeri perlu ditukar kepada Kementerian Pengecut atau Kementerian Pondan atau pun Kementerian Bangang Tak Tahu Apa-Apa kerana mereka sangat tidak bertanggungjawab, sangat tidak berintergriti, sungguh memalukan, sebuah kementerian yang dipertanggungjawabkan untuk melindungi keselamatan negara dan rakyat tidak dapat berbuat apa-apa untuk melindungi keselamatan negara dan rakyat sebab orang-orang di Kementerian Dalam Negeri semuanya lembab dan tak tahu apa-apa, jadi tidak guna ada Kementerian Dalam Negeri, baik bubarkan saja.

Kepada Kementerian Dalam Negeri, saya bukan suka-suka hendak menghina anda semua, tetapi lihatlah apa yang dibuat oleh anda sendiri, lembab, bangang dan tidak bertanggungjawab, tiada integriti hingga keselamatan negara dan rakyat terancam, anda masih tak buat apa-apa, anda masih tak pedulikan ini semua, tak tahulah apa yang dibuat oleh orang-orang di Kementerian Dalam Negeri sekarang ini. Sungguh memalukan, sangat memalukan kerana sebuah kementerian yang dipertanggungjawabkan untuk melindungi keselamatan negara dan rakyat seperti Kementerian Dalam Negeri tidak dapat melindungi keselamatan negara dan rakyat, kamu semua jelas gagal, dan tidak berfungsi.

Anonymous said...

Saya mencadangkan supaya rakyat negara ini diasing-asingkan mengikut kaum dalam semua perkara, malahan di kedai dan di tempat-tempat awam pun diasing-asingkan, orang cina dengan orang cinanya, orang melayu dengan melayunya, orang india dengan indianya, asing-asingkan. Lepas itu adakan kelas perkauman dengan mengajar elemen kebencian terhadap kaum lain, ajarkan matapelajaran membenci kaum lain, pelajar bebangsa cina diajar membenci kaum melayu dan india, pelajar melayu diajar membenci kaum cina dan india, pelajar india diajar membenci kaum melayu dan cina, tidak cukup dengan itu buang semua undang-undang dalam negara ini, adakan perkhidmatan awam untuk kaum-kaum tertentu dan diuruskan oleh kaum-kaum tertentu di kalangan kaum mereka saja.

Pihak yang bertanggungjawab untuk menangani masalah perkauman di negara ini jelas gagal untuk memainkan peranan yang berkesan, sangat lembab dan tidak berguna, apa yang saya utarakan di atas adalah sindiran sinis terhadap pihak kerajaan dan agensi yang terlibat yang gagal, tidak berfungsi dan layak dibubarkan saja kerana tiada guna mereka wujud kalau mereka tidak berfungsi. Kementerian yang saya maksudkan adalah Kementerian Dalam Negeri, sangat gagal, tidak berfungsi dan tiada guna diadakan kalau mereka tidak dapat menjalankan tugas dengan baik, sangat memalukan, sungguh memalukan sama sekali.

Anonymous said...

Di manakah tanggungjawab Kementerian Dalam Negeri dalam isu-isu pelampau seperti Dong Zhong dan BERSHIT sebelum ini? Kementerian Dalam Negeri jelas gagal, markah kosong, sangat gagal, menteri tidak bertanggungjawab, kementerian tidak berfungsi, tutup sajalah Kementerian Dalam Negeri kerana tiada guna, tak berfungsi, gagal segagal-gagalnya. Sungguh memalukan, sangat memalukan, sebuah kementerian yang dipertanggungjawabkan untuk melidungi keselamatan negara dan rakyat gagal melindungi keselamatan negara dan rakyat, sangat jelas bahawa Kementerian Dalam Negeri sangat gagal berfungsi, terlalu teruk dan sangat tidak berguna dan layak dibubarkan saja kerana mereka tak buat apa-apa pun untuk melindungi negara tetapi membiarkan kegiatan tidak bertanggungjawab berleluasa.

Menteri Dalam Negeri letak jawatan sajalah, memalukan, prestasi sangat rendah, sangat teruk dan memalukan.

Kementerian Dalam Negeri pula, buarkan saja kementerian ini, tak berguna, tak berfungsi, lembab dan tidak bertanggungjawab serta tiada integriti.

Saya tahu kenyataan saya ini sangat pedas dan sangat keras, tetapi inilah hakikatnya, kalau tak berfungsi dengan baik, takkan saya nak cakap prestasi elok pula? Saya warganegara yang bertanggungjawab, kalau saya tidak bertanggungjawab, saya tidak akan kritik, saya tidak akan beri pandangan, saya tidak akan ambil peduli, apa yang saya buat ini adalah demi kelangsungan negara ini, demi keselamatan negara ini, demi rakyat, demi Malaysia, sebab itulah saya kritik, sebab itulah saya marah, sebab itulah saya beri pandangan, sebab saya mementingkan kepentingan agama, bangsa dan tanah air, saya tidak rela kepentingan agama, bangsa dan tanah air dihancurkan tanpa ada pihak yang bertanggungjawab mengambil tindakan. Kalau tidak puas hati boleh marah dan kutuk saya, nak maki dan hentam saya pun tak apa, tapi nilailah dulu sebelum kutuk, maki dan hentam saya kerana saya bertindak atas kepentingan negara, atas kepentingan rakyat demi agama, bangsa dan tanah air, jadi kepada pihak yang nak mengutuk saya atas komen keras, kasar dan pedas saya ini anda bertindak atas dasar apa pula? Manusia diberikan akal fikiran dan keupayaan fizikal untuk bertindak demi kebaikkan, manusia yang sangat tidak berguna adalah mereka yang tidak berfikir dan tidak menggunakan keupayaan fizikalnya untuk mencegah kemungkaran, lebih-lebih lagi jenis manusia yang jenis tak bertanggungjawab, itu sangat teruk dan memalukan.

Kita hendak menuju Wawasan 2020 menjadi sebuah negara maju, kalau pemikiran masih lagi pemikiran kelas ketiga, macam mana nak jadi negara maju? Pemikiran perlu dipertingkatkan, kesungguhan dalam sesuatu perkara itu penting, kalau sambil lewa, sesuka hati dalam sesuatu perkara, tak akan datangkan hasil yang terbaik, ala kadar saja.

Bertindaklah demi agama, bangsa dan tanah air.

Tukang Komen said...

DONGKEY ZONG tak perlu dilayan.

Anonymous said...

Tukang Komen said...
DONGKEY ZONG tak perlu dilayan.

August 17, 2012 2:14 AM

-------------------------------------------------------

Nafsu serakah Dong Zhong memangnya tak perlu dilayan, malahan jangan ambik peduli pun ketamakkan mereka itu, tetapi mereka perlu dikenakan tindakan, tapi sekarang ini mereka bebas bergentayangan membuat itu dan ini, di manakah ketegasan kerajaan untuk melindungi keamanan dan perpaduan negara ini? Apakah kerajaan terlalu lemah hingga tidak dapat mengambil tindakan terhadap Dong Zhong? Apakah Dong Zhong lebih berkuasa dari kerajaan dan boleh berbuat sesuka hati tanpa dikenakan sebarang tindakan? Di manakah peranan Kementerian Dalam Negeri untuk menangani kegilaan Dong Zhong ini?

Sangat jelas bahawa Kementerian Dalam Negeri sangat gagal menangani isu provokasi perkauman oleh Dong Zhong ini dan sangat jelas kerajaan pun takut dengan Dong Zhong, sekarang ini Dong Zhong dilihat lebih berkuasa berbanding kerajaan kerana kerajaan tak berani ambil tindakan terhadap Dong Zhong.

Menjadi persoalan di sini adalah di manakah integriti dan kebertanggungjawaban Kementerian Dalam Negeri dan pihak kerajaan dalam melindungi kepentingan nasional Malaysia dari dihancurkan oleh Dong Zhong? Sangat memalukan dan sungguh mengejutkan bila Kementerian Dalam Negeri dan kerajaan tidak mampu untuk mengambil tindakan terhadap Dong Zhong seolah-olah Dong Zhong sangat berkuasa dalam negara ini mengatasi kerajaan dan undang-undang.

Kerajaan dan Kementerian perlu buktikan bahawa mereka masih relevan dan berkredebiliti dengan mengambil tindakan terhadap Dong Zhong yang makin hari makin melampau, jika tidak, rakyat akan pertikaikan kredebiliti dan keupayaan kerajaan untuk menguruskan negara ini kerana kalau isu Dong Zhong pun tidak dapat diuruskan, apakah kerajaan masih berkuasa atau Dong Zhong lebih berkuasa dari kerajaan? Ini adalah persepsi rakyat dan kerajaan perlu berhadapan dengan persepsi ini dan membuat tindakan pencegahan untuk mengelakkan krisis kepercayaan rakyat terhadap kerajaan.

Bertindaklah demi agama, bangsa dan negara. Saya membuat kritikan ini kerana saya sayangkan kerajaan dan saya tidak rela kepentingan agama, bangsa dan tanah air dihancurkan oleh golonan yang tidak bertanggungjawab seperti Dong Zhong dan kuncu-kuncu serta suku sakat mereka. Sekarang kerajaan perlu buktikan peranan dan pengaruh kerajaan terhadap negara ini untuk mengembalikan keyakinan rakyat terhadap kerajaan.

Berani kerana benar, takut kerana salah.

Bomo Siam said...

More apartheid made in Malaysia....!

Take for example a real incident highlighted by Senator Dr S Ramakrishnan recently and I quote:

"One of my cousins wanted to import goats from Myanmar sometime in 2006. When he went to the Customs and Agriculture department for permits to import, he was told that he can only import under a bumiputera name."

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

Kenapa puak puak ini AMAT BERANI? Mereka dah kontrol ekonomi kita... tambah parah... PERPECAHAN KITA... Apalagi...naik lemak laaa. Macam post post yang dulu... AKU SERU KERAJAAN AGAR HENTIKAN MONOPOLI EKONOMI OLEH PUAK PUAK INI. Sama sama kita muslimin dan muslimat & Melayu bersatu padu.... pasti kita menjadi KUASA YANG MENGGERUNKAN mereka.... dan akan berfikir seribu kali dalam apa jua tindakan mereka.

Bomo Siam said...

This is where I believe that an effective and well drafted Race Relations Act is needed...!

A law on race relations would help prevent discrimination and promote equality in all spheres of life which affect Malaysians from all the different races.
There are two sides of the coin in support of this argument. On the one side, the bumiputera are protected from discrimination and at the same time their special position under the Federal Constitution is also preserved.

On the other, the non-bumiputera are also protected against discrimination in the spirit of protecting the legitimate interest of other communities as provided under Article 153...!

Bomo Siam said...

The Race Relations Act 1976 and the Race Relations Amendment Act 2000 (now replaced by the Equality Act 2010) in the UK, for example provides for such measures.

A Race Relations Commission can be created under the Act to implement the provisions of the Act and ensure the enforcement of the Act...!

Bomo Siam said...

When the non-malay votes are needed, these political prostitutes will throw crumbs (inducements) at them. This is the central theme of EVERYTHING Barisan - no effectiveness measures coupled with no accountability.

That is why they do/say anything they want since nobody is checking on outcomes nor holding anyone responsible for those outcomes.

This is the UMNU world......their "sell by" date has long expired and they are not even aware of it.....or in denial of it.....until they are voted out...!

...yoursay???

Bomo Siam said...

All facts mentioned in this article are common knowledge to all UMNU's....!

The pertinent question will be, does current government has the political will to do it? Do you have the guts to do it so as to endure short term pain and to have long term benefits for our future generation. Even our Mahathir and UMNU chief were against any changes...!

Bomo Siam said...

Lagi pilam apartheid made in Malaysia....!

Pertubuhan Pribumi Perkasa Perkasa menuntut agar filem 'Tanda Putera' arahan Datuk Paduka Shuhaimi Baba ditayangkan tanpa sebarang tapisan dan jika itu tidak dilakukan mereka akan menerbitkan filem tentang ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, kata presidennya Datuk Ibrahim Ali.

Kuah kuaah kuaaah!!!

Brahim...! Bapak Apartheid Malaysia!

Bomo Siam said...

Penerbit eksekutif pilam apartheid Tanda Putera, Aida Fitri Buyong memberitahu, permintaan pembangkang untuk dilakukan pratonton bagi penilaian semula tidak dapat dilakukan kerana kosnya yang tinggi.

Kuah kuaah kuaah!

Jika modal pilam berbau apartheoheid ini buleh guna DUIT RAKYAT, kenapa pratonton free takleh?

"Takpa boss! Buleh tengok yg 'pirate'! Lagi fresh!"

...dah kuaq ka?

Anonymous said...

Jom la kita pakat berperang best juga.Lama dah Malaysia ni aman,Boleh la sapa nak jadi rambo,komando best tu.

Anonymous said...

hahahaha....jubor siam, lu dah kutip berapa sen hari nie? sikit jer comment lu... lu nyer claim pr dh bayar ke belum?hhaha

Anonymous said...

weh jubor siam, lu kasi komen la kt pencacai nyer blog...sian sgt xder follower mcm blog BN nie...hahaha

Anonymous said...

hahahaha.....jubor siam kali loaded sikit sebab dapigs bayar dia soh defend dapigs....kaya mung jubor siam...
x kesah la lu copy paste jer janji lu boleh claim duit komen...hahaha...desperate gler pencacai pr ie...hahaha...blog dah x laku cr makan kt blog BN plak...hahaha

Anonymous said...

weh jubor siam, lu copy paste ayat omputih tue lu paham ke maknany?...hahaha...gua igt lu nie bodo bab2 omputih nie...lantak lah janji lu bole claim duit komen kt pr...hahaha

Bomo Siam said...
This comment has been removed by the author.
Bomo Siam said...

Blog pembangkang terlebih 'mangkaq'...! Depa hitamlistkan komen aku!!!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Bomo Siam said...

6:12 AM

Alaaa...klu hg tak paham, scroll up/down je...!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Bomo Siam said...

Anonymous said...
HALAU BALIK CHINA.....FULLSTOP
August 16, 2012 8:32 PM

Melayu nak HALAU cina ngan apa?

Dgn 'penyapu'...???

Bomo Siam said...

AnakJohor said...
PERCAYALAH.....DAP AKAN BUAT MALAYSIA MACAM SINGAPORE.
IT MAY TAKE ANOTHER 100 years, TETAPI ITULAH MATALAMAT NYA....PERCAYALAH.
August 16, 2012 9:29 PM

...Mana ada another 100yrs. Lagi 30 thn je!

Kena contohi Singapore, pasai depa lebih maju dpd kita! Takkan nak tiru Zimbabwe kot...!!!

Bomo Siam said...

'The worst of Pakatan Rakyat is a lot better than the best of BN’ - william sheikhspeare!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Anonymous said...


BOMO SIAL
Kena contohi Singapore, pasai depa lebih maju dpd kita! Takkan nak tiru Zimbabwe kot...!!!

August 17, 2012 6:37 AM

------------------------

Kena contohi SingaPORK, jadi sekutu ISRAEL/YAHUDI...mcm ANUwar yg sgp melindungi keselamatan Israel dr membela Palestin...itu yg PAS sokong sgt tuh...

BODDOOOO...

Anonymous said...


'The worst of Pakatan Rakyat is a lot better than the best of BN’ - WILL I AM SHEIKHPORNNNNNNN PORN PORN

Kah kah kah kah kah kah

Bomo Siam said...

Maka Registrar of Society yang mentadbirkan undang2 yang diluluskan dalam parlimen pun kafir harbi juga kerana meluluskan pendaftaran DAP ini?

Maka pengundi Penang yang memberikan kuasa Pakatan Rakyat DAP mentadbirkan negeri itu dengan baik itu pun kafir harbi juga?

Maka pekerja2 kerajaan Pulau Pinang pun kafir harbi pula?

Maka hakim yang dianugerahkan hadiah RM10,000 kerana membangkitkan hal rasuah, kafir harbi juga?

Maka semua masjid di Pulau Pinang yang menerima peruntukan daripada Pulau Pinang pun kafir harbi juga?

Maka orang2 tua yang menerima bayaran RM100 pun kafir harbi juga?

Maka ahli2 DAP yang membayar segala cukai ke dana kerajaan persekutuan, pun menyebabkan dana yang digunakan oleh kerajaan UMNU itu pun kafir harbi juga?

...jadik, siapa yg tak kafir harbi?

PUAK MINORITY...!!!

Kuah kuaah kuaaah...!!!

Bomo Siam said...

Macamana gaya 'puak minority' ada cita2 nak HALAU puak kafir harbi...?

Ada akai ka?

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

Bangsa maner yg jadi kunta-kinte kat Malaysia nih bomo siam@bomo khurafat?..bangsa maner yg paling kaye kt Malaysia nih bomo khurafat?..sbelum org2 Melayu/Islam ade kesedaran mcm skrg, org2 Melayu/Islam suke membeli-belah di kdai siape & mengKAYAkan bangsa siape?..baik umno, pas & org2 Melayu/Islam sndiri, same2ade kesilapan..yg penting belajar dr kesilapan n baiki diri..InsyaAllah org Melayu/Islam akn brjaya..

Anonymous said...

Bangsa maner yg jadi kunta-kinte kat Malaysia nih bomo siam@bomo khurafat?..bangsa maner yg paling kaye kt Malaysia nih bomo khurafat?..sbelum org2 Melayu/Islam ade kesedaran mcm skrg, org2 Melayu/Islam suke membeli-belah di kdai siape & mengKAYAkan bangsa siape?..baik umno, pas & org2 Melayu/Islam sndiri, same2ade kesilapan..yg penting belajar dr kesilapan n baiki diri..InsyaAllah org Melayu/Islam akn brjaya..

Anonymous said...

Bangsa maner yg jadi kunta-kinte kat Malaysia nih bomo siam@bomo khurafat?..bangsa maner yg paling kaye kt Malaysia nih bomo khurafat?..sbelum org2 Melayu/Islam ade kesedaran mcm skrg, org2 Melayu/Islam suke membeli-belah di kdai siape & mengKAYAkan bangsa siape?..baik umno, pas & org2 Melayu/Islam sndiri, same2ade kesilapan..yg penting belajar dr kesilapan n baiki diri..InsyaAllah org Melayu/Islam akn brjaya..

Anonymous said...

Bangsa maner yg jadi kunta-kinte kat Malaysia nih bomo siam@bomo khurafat?..bangsa maner yg paling kaye kt Malaysia nih bomo khurafat?..sbelum org2 Melayu/Islam ade kesedaran mcm skrg, org2 Melayu/Islam suke membeli-belah di kdai siape & mengKAYAkan bangsa siape?..baik umno, pas & org2 Melayu/Islam sndiri, same2ade kesilapan..yg penting belajar dr kesilapan n baiki diri..InsyaAllah org Melayu/Islam akn brjaya..

Anonymous said...

Bangsa maner yg jadi kunta-kinte kat Malaysia nih bomo siam@bomo khurafat?..bangsa maner yg paling kaye kt Malaysia nih bomo khurafat?..sbelum org2 Melayu/Islam ade kesedaran mcm skrg, org2 Melayu/Islam suke membeli-belah di kdai siape & mengKAYAkan bangsa siape?..baik umno, pas & org2 Melayu/Islam sndiri, same2ade kesilapan..yg penting belajar dr kesilapan n baiki diri..InsyaAllah org Melayu/Islam akn brjaya..

Anonymous said...

Bangsa maner yg jadi kunta-kinte kat Malaysia nih bomo siam@bomo khurafat?..bangsa maner yg paling kaye kt Malaysia nih bomo khurafat?..sbelum org2 Melayu/Islam ade kesedaran mcm skrg, org2 Melayu/Islam suke membeli-belah di kdai siape & mengKAYAkan bangsa siape?..baik umno, pas & org2 Melayu/Islam sndiri, same2ade kesilapan..yg penting belajar dr kesilapan n baiki diri..InsyaAllah org Melayu/Islam akn brjaya..

Anonymous said...

Bangsa maner yg jadi kunta-kinte kat Malaysia nih bomo siam@bomo khurafat?..bangsa maner yg paling kaye kt Malaysia nih bomo khurafat?..sbelum org2 Melayu/Islam ade kesedaran mcm skrg, org2 Melayu/Islam suke membeli-belah di kdai siape & mengKAYAkan bangsa siape?..baik umno, pas & org2 Melayu/Islam sndiri, same2ade kesilapan..yg penting belajar dr kesilapan n baiki diri..InsyaAllah org Melayu/Islam akn brjaya..

Anonymous said...

Aku kalu jumpa bomoh sial ni, mmg aku taji pala dia..

Bro GAP/bloggers, jom kita dedahkn identiti bomoh sial ni..biar dia tau sikit nasib dia sebagai pengkhianat bangsa dn Islam..

- bakhtiar, putrajaya

Anonymous said...

Setuju bro. Menteri auwww ni mnyusahkn najib n rkyt malaysia yg meluat dgn babi sepet. Parlimen sembrong kena ajar menteri auwww.

Anonymous said...

Bro menteri amaran memang auwwww. Aku x nampak jasa dia lg. Dia cuma jaga pati sj
Menteri amaran ni cuma tau jg pati indon sj. Bab lain hampeh. Kena terima hakikat dpt menteri auwwww.

Anonymous said...

Maka Bomo Sundal Siam juga kafir harbi...muahaaaaaaaaa

Anonymous said...

Korang tgk Blog Bumu Sial tu. MACAM SIAL!!

BEBUAL SENDRIK!!!

Muahahahaha......

August 16, 2012 8:47 PM
..............
ADAKE BLOG BOMO!! MEMANJANG KAT BLOK ORANG LAINJE, NI PASTI RAYA TAK BUKAK RUMAH TERBUKA , JALAN KAT RUMAH ORANG JE, MAKAN MINUM KAT RUMAH ORANG, BALIK RUMAH TIDOJE, MALU AJA!!TAKDE ANAK BINIKE?

Bomo Siam said...

7:18 AM said: baik umno, pas & org2 Melayu/Islam sndiri, same2ade kesilapan..yg penting belajar dr kesilapan n baiki diri..InsyaAllah org Melayu/Islam akn brjaya..

Nak betuikan kesilapan amendenye, klu dah...

UMNU tu...'Bapak Kesilapan Negara'!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Blog pembangkang terlebih 'mangkaq'...! Depa hitamlistkan komen aku!!!

Kuah kuaah kuaaah!!!

August 17, 2012 6:21 AM
..........................
AIK PEGUAM BELA PUN KENA HITAMLIST, KE CACAI AJe??

Bomo Siam said...

9:22 AM

Hg ingat suma aku punya komen ni utk 'kemajuan' PR ka?

Akai hg boh tang mana...???

...ini suma aku perjuangkan utk Allahyarham Hang Jebat & Mat Indera!!!

Ada paham ka?

Anonymous said...

PAS bapa kehancuran Islam Negara....

Anonymous said...

Hg ingat suma aku punya komen ni utk 'kemajuan' PR ka?

Akai hg boh tang mana...???

...ini suma aku perjuangkan utk Allahyarham Hang Jebat & Mat Indera!!!

Ada paham ka?


Patutlah komen hang lebih banyak merosakkan dari memajukan PR. Komen lah banyak banyak agar pembaca bertambah meluat pada PR.

Bomo Siam said...

Racial politics should end if we love the country and want the rakyat to have a good standard of living and be the pride and envy of the world.

UMNU practises racial politics and has brainwashed us into thinking racially...!!!

Anonymous said...

Bomo siam juga boleh dibrain wash oleh UMNU ? Bomo siam bodoh rupanya....muahaaaaaa

Bomo Siam said...

Malaysians must first get their act right by supporting a two-party system to eradicate abuses, implement meritocracy, review the abused NEP.

55 years of corrupted rule under a single-party system has caused Malaysia to be what it is today...!!!

Lebai Malang said...

Bomo (Sial) Siam HARAMJADAH. Ko ni bangsa apa hah???? Kesialan ko tu jgn ko rebakkan kpd bangsa aku-bangsa Melayu. Ko paham tak??? Ko ni jenis keturunan apa hah??? Keturunan anak haram anjing babi atau unta????? Ko tahu tak??? Orang Melayu kini bermatian berusaha mempertahan maruah bangsa Melayu ko pulak cuba jadi "TROJEN HORSE" nak menghancurkan bangsa ko sendiri!!!! Apa jenis manusia ko ni???? Wooooiiii! Bomo Siam HARAMJADAH ko tahu tak??? Boss ko tu lah yg menjadikan Dong Zong dan DAP bersikap biadap dan kurangajar terhadap kerajaan. Bila mrka kurangajar terhadap kerajaan itu berarti mrka juga kurangajar terhadap orang Melayu. Ko faham tak??? BODOH BAHLOL ko binatang sial!!!!!! Anwar Ibrahim lah petualang bangsa. Dia berbangsa Melayu tapi dia juga menjadi dalang menghancurkan krebeliti orang Melayu. Dialah dalang sebenar yang membuka ruang luas kpd kaum lain terutamanya DAP (Doctorine Anti People(Malay) bermaharajalela dinegara ini. Woiii! BANGSAT BOMO SIAL HARAMJADAH LEBIH BAIK KO MAMPOS AJA!!!! Anwar Ibrahim lah virus jahat yg terang2 menghancurkan masa-depan orang Melayu. Anwar Ibrahim kaki jubor itulah yg menyebabkan orang Melayu jadi bangsa minority dinegara ini. UMNO dgn sedaya-upaya menaikkan mertababt Melayu ko pulak jadi penghancur. Sial haramjadah ko!!!!! PAS yg rata2 dianggotai orang Melayu sepatutnya memperjuangkan maruah bangsa Melayu, memperjuangkan keutuhan bangsa Melayu supaya bangsa Melayu bersatu dan kuat, ini tidak sanggup jilat bontot A. Ibrahim demi duniawi, cakap islam tapi sikap macam hamba abdi yg tidak punya maruah. aku kata pada PAS hisaplah puas2 butuh kafir haramjadah Karpal PuSingh tu puas2. Lacur maruah bangsa, lacur agama, jalangkan diri kpd kafir. Islam apa namanya itu. Niki Najis dgn ko sama je!!! mampos lagi baik.

Bomo Siam said...

Kita mesti menerima hukum agama kita secara ‘total’ dan bukannya mengambil setengah yg sesuai, macam yg UMNU buat dgn membuangkan setengah yang lain yg terkena kpd batang hidung mereka sendiri...!

Jika kita tidak menerima keseluruhan dari 6666 ayat dalam AlQuran itu maka kita boleh persoalkan keimanan kita sendiri kerana mempercayai AlQuran secara ‘total’ itu merupakan salah satu dari rukun iman yg enam itu.

Klu di ambil semua nilai dan hukum agama kita, kita boleh melihat dengan jelas yg UMNU sendiri melakukan banyak perkara yg 'kafir' itu....!!!

Bomo Siam said...

10:32AM said: Anwar Ibrahim lah petualang bangsa.

Jadik...apakah mereka2 yg saban tahun berkampung di PWTC itu, pejuang bangsa? Or...pejuang 'perut'???

Anonymous said...

Hanya kalau Bomo Sundal jadi PM barulah hukum agama dapat dilaksanakan secara total di negara ini. Kalau harap UMNU atau PAS sampai kiamat islam tinggal islam. Kononnya parti islam, tapi PAS juga menentang hukum islam jadi sandaran hanya kepada Bomo Sial....PM Bomo Sial harapan Islam..muahaaaaaa

Bomo Siam said...

Rasuah itu adalah kafir, menyalahgunakan kuasa itu kafir, memfitnah itu kafir dan memecah belahkan rakyat itu adalah kerja kafir.

Banyak kroni di dalam UMNU itu sendiri mempunyai sikap dan sifat Qarun di zaman Firaun dahulu. Mereka tidak berhenti-henti mengumpulkan harta yang banyak tanpa had dengan menggunakan wang rakyat dan negara...!

Adakah mereka jugak dlm golongan 'kafir' itu...???

Bomo Siam said...

10:54 AM

PM? Buleh saja! Kacang je bro...!

Bayaq aku US666 juta/yrs, corak pemerintahan....

...'KUKUBESI'...

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Anwar Ibrahim bukan setakat petualang bangsa tapi agen mematahkan tulang belakang bangsa. Harap harap tulang belakang Anwar Kote bengkok patah berantakan dalam PRU nanti....muahaaaaaa

Lebai Malang said...

Pandai la ko ckp BOMO SIAL! 6666 ayat ko kata tapi me"jalang"kan maruah agama kerana duniawi tu apa cerita???? Niki Najis kata dia tak rasa bangga jadi bangsa Melayu dia bangga jadi orang Islam. Dia bercakap tak mengunakan otak tapi mengunakan kepala lutut atau mengunakan lubang jubor? Itulah tahap seorang nabi yang otak pennuh dgn taik. Woooiiii!!!!!! BOMO HARAMJADAH,BINATANG SIAL, Aku nak tanya ko lah, kalau ditakdirkan Niki Najis masa dia dilahirkan kedunia ini dahulu, keluar melalui luban puki mak dia orang asli adakah dia yakin hari ini dia beragama Islam????? bodo punya nabi.

Anonymous said...

Rasuah itu adalah kafir, menyalahgunakan kuasa itu kafir, memfitnah itu kafir dan memecah belahkan rakyat itu adalah kerja kafir.

Banyak kroni di dalam UMNU itu sendiri mempunyai sikap dan sifat Qarun di zaman Firaun dahulu. Mereka tidak berhenti-henti mengumpulkan harta yang banyak tanpa had dengan menggunakan wang rakyat dan negara...!

Adakah mereka jugak dlm golongan 'kafir' itu...???

Kalau macam ni PAS, PKR juga kafir. Tidak layak memerintah negara. Pening, siapa agaknya yang akan di pangkah dalam PRU nanti. Ada pilihan !! Bomo Bodoh tubuhkan parti baru bertanding dalam PRU dan menang baru 100% islam, bebas rasuah, rakyat bersatu padu....muahaaaaaa

Bomo Siam said...

11:05 AM,

Klu hg dah ngaku Nik Aziz tu bodo...cakap tak guna otak! Yg hg dok 'tebiang' pi amik kata2 dia sebagai hujah tu...apasai?

Hg guna kata2 si bodo...hg pun bodo sama la...!!!

Tak gitu ke Jin?

Bomo Siam said...

11:12 AM

Bukankah aku dah sebut sebelum ini...yg bukan kafir harbi itu...MINORITY !!!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Anonymous said...

bomo siel.. APA PASAL..
yang kaki bontot kau puja..
yang menipu 16 sep kau puja..
yang berjanJi bohong di kg buah pala..kau puja..
yang berzina terang2 dengan cina doll kau puja..
yang menyangjung zionis kau puja..
yang bersengkokol dengan LGBT kau puja..
Yang berfahaman pluralisme kau puja..
yang jual negara kau puja..
yang cukup sifat munafik nye kau puja..
MENJADI SEMBER INSPIRASI KAU PULAK TU..
WOII.. dia punya sahabat baik pun dah belah..kau pulak yg agongkan dia apasal...
KAU SEANGKATAN DGN DIA JUGAK KOT...KAKI BONTOT..

Anonymous said...

Memang umno bapak kesilapan negara..kesilapan umno paling besar adalah BERJUANG MEMERDEKAKAN NEGARA nih dr penjajah....umno ade..ko ade????

Anonymous said...

Memang umno bapak kesilapan negara..kesilapan umno paling besar adalah BERJUANG MEMERDEKAKAN NEGARA nih dr penjajah....umno ade..ko ade????

Anak Lenggong said...

lari daripada tajuk kejapp..

Kepada member dlm group ni..

Sempena menyambut hari raya ni Ampun dan Maaf gua pinta andai.. TERkasar bahasa, TERsilap bicara, TERmarah yang tak kena, TERtanya tak tentu hala, TERbising menyakitkan telinga, TERsasul yang tak sengaja, TERpukul kat mana-mana, TERpekik di telinga, TERhantuk di kepala, TERpinjam harta benda, TERmoody tak semena-mena, TERumpat bila-bila, TERemail perkara yang sama, TERmacam-macam lagi yang kene mengenalah ye…

Anonymous said...

Bangsa maner yg jadi kunta-kinte kat Malaysia nih bomo siam@bomo khurafat?..bangsa maner yg paling kaye kt Malaysia nih bomo khurafat?..sbelum org2 Melayu/Islam ade kesedaran mcm skrg, org2 Melayu/Islam suke membeli-belah di kdai siape & mengKAYAkan bangsa siape?..baik umno, pas & org2 Melayu/Islam sndiri, same2ade kesilapan..yg penting belajar dr kesilapan n baiki diri..InsyaAllah org Melayu/Islam akn brjaya..

Anonymous said...

Bangsa maner yg jadi kunta-kinte kat Malaysia nih bomo siam@bomo khurafat?..bangsa maner yg paling kaye kt Malaysia nih bomo khurafat?..sbelum org2 Melayu/Islam ade kesedaran mcm skrg, org2 Melayu/Islam suke membeli-belah di kdai siape & mengKAYAkan bangsa siape?..baik umno, pas & org2 Melayu/Islam sndiri, same2ade kesilapan..yg penting belajar dr kesilapan n baiki diri..InsyaAllah org Melayu/Islam akn brjaya..

Anonymous said...

Simple as that...LAYAN BOMO SIAL SAMA SPT MELAYAN PERKARA YG SIA2...!!

Perasan hebat dgn hujah yg merapu & menganggap dialah yg betul...

Komen aku : kita ada otak kita fikir yg TERBAIK..kita bukan tuhan & bukan nabi..BN/UMNO bukanlah parti yg MAKSUM ttp selama pemerintahannya kita dapat hidup aman damai, nak cari rezeki xde saper kacau, nak beribadat xde yg menghalang..FIKIR-FIKIRKANLAH !!!

Anonymous said...

Bangsa maner yg jadi kunta-kinte kat Malaysia nih bomo siam@bomo khurafat?..bangsa maner yg paling kaye kt Malaysia nih bomo khurafat?..sbelum org2 Melayu/Islam ade kesedaran mcm skrg, org2 Melayu/Islam suke membeli-belah di kdai siape & mengKAYAkan bangsa siape?..baik umno, pas & org2 Melayu/Islam sndiri, same2ade kesilapan..yg penting belajar dr kesilapan n baiki diri..InsyaAllah org Melayu/Islam akn brjaya..

Anonymous said...

sama macam ngkau berjuang untuk perut....hari2 bersidai kat sini.

Anonymous said...

Nak mentadbir sebuah negara mcm Malaysia ni bukan semudah kata selembut lidah menghamburkan apa saja seperti HUJAH BOMO SIAL...

Yg terpenting BN/UMNO dh buat yg termampu & terbaik utk rakyat & negara...Perubahan & penambahbaikan akan sentiasa dilakukan..Itu janji BN/UMNO.!!! Fikir-fikirkanlah...

Anonymous said...

hang berjuang bukan utk hang jebat ka atau mat indera..tapi untuk tembolok hang sekeluarga

Anonymous said...

Pelik dengan sikap segelintir orang Melayu yang tidak berfikiran jauh lalu mendambakan diri menjadi penyokong tegar pihak yang cenderung menjahanamkan bangsa Melayu sendiri.

Bomo Siam said...

11:12 AM

Kemerdekaan Malaya?

Ini kes rujukan teragung sejarah Malaysia! LEMBU PUNYA SUSU, SAPI DAPAT NAMA...!!!

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Bomo Siam said...

12:03 PM

Memang perjuangan aku disini utk Allahyarham Hang Jebat & Mat Indera!

Mereka inilah idola aku...MELAYU SEJATI...!!!

Melayu UMNU? Hanya sekedar pembawa bendera penjajah! Keturunan golongan inilah dulunya yg hamparkan permaidani menyambut British serta pendatang cina/india & golongan ini jugak lah yg dianugerahkan pusaka penjajah...!!!

Anonymous said...

BN/UMNO spt sehelai kain putih yg bersih..dlm tu ada beberapa titik/tompok hitam yg mencemari kain putih tersebut...PERSOALANNYA..kenapa kita ASYIK dgn titik/tompok hitam tersebut.??? SEHARUSNYA KITA FOKUSKAN kpd SEBAHAGIAN lagi kain putih tersebut yg masih lagi PUTIH & BERSIH...

MORALNYA : Jgn la krn beberapa titik/tompok hitam itu kita buang/ganti kain tersebut..nyahkan saja titik/tompok tersebut dgn CLOROX..!!! Fikir-fikirkan.

Bomo Siam said...

Kemerdekaan Malaya & pembentukan Malaysia sebenarnya ialah 'pusaka penjajah'....!

Sebab itu ia di pandang penuh curiga, hingga terjadinya konfrontasi dari jiran serumpun...Indonesia!

Jgn pulak UMNU kata Indonesia itu bodo...depa begitu berjaya satukan suku kaum menjadi bangsa...Bangsa Indonesia! Bermegah kerana punya negara bangsa berdaulat seperti negara2 merdeka yg lain.

Malaysia bawah UMNU? Mana 'Bangsa Malaysia' negara ini? Kategori 'bangsa' masih dicopkan sebagai Melayu, Cina , India serta berpuluh yg lain.

Mana Negara Bangsa? Mana daulat negara yg merdeka?

Or...apakah Malaysia sudah benar2 merdeka???

Anonymous said...

tak usah layan bomo sial sundal sekor ni! hati dah hitam pekat keras mcm batu dah tak blh buat ape pon...aku x prnh baca pon just skip!

Anonymous said...

Dictators Action Party

Bomo Siam said...

12:36 PM

Meletakkan UMNU/BN ibarat 'kain putih'...umpama menggelarkan parti2 pejuang kemerdekaan sebenar, Parti Kebangsaan Melayu Malaya (PKMM), Kesatuan Melayu Muda (KMM), Hizbul Muslimin, Barisan Tani Semalaya (BATAS), Angkatan Wanita Sedar (AWAS), Aangkatan Pemuda Insaf (API), Gerakan Anak Muda (GERAM) dan beberapa pertubuhan lain yang turut serta menyumbang tenaga dan idea ke arah proses kemerdekaan negara bersama tokoh seperti Ibrahim Yaakob, Ishak Hj Muhammad, Dr Burhanuddin Al-Helmy, Ahmad Boestamam yg lebih awal munculnya dari Dato Onn Jaafar....dicopkan sebagai parti golongan kiri...!!!

UMNO - sahabat British, KANAN!

Parti2 lain - KIRI...!!!

Jelas akan penipuan UMNU pd Melayu!!!

Anonymous said...

Kemerdekaan Malaya & pembentukan Malaysia sebenarnya ialah 'pusaka penjajah'....!

Sebab itu ia di pandang penuh curiga, hingga terjadinya konfrontasi dari jiran serumpun...Indonesia!

Jgn pulak UMNU kata Indonesia itu bodo...depa begitu berjaya satukan suku kaum menjadi bangsa...Bangsa Indonesia! Bermegah kerana punya negara bangsa berdaulat seperti negara2 merdeka yg lain.

Malaysia bawah UMNU? Mana 'Bangsa Malaysia' negara ini? Kategori 'bangsa' masih dicopkan sebagai Melayu, Cina , India serta berpuluh yg lain.

Mana Negara Bangsa? Mana daulat negara yg merdeka?

Or...apakah Malaysia sudah benar2 merdeka???

======

Bomo bodoh, sebenarnya Indonesia berkonfrantasi dengan Malaysia selepas kemerdekaan adalah kerana Indonesia nak Malaya, Sabah, Sarawak dan Brunei masuk Indonesia bagi membentuk Indonesia Raya. Dan ketika itu juga Indonesia menghadapi masaalah ekonomi, jadi Sukarno mengujudkan konfrantasi bagi mengalihkan perhatian rakyat Indonesia.

Anonymous said...

HARAP GAPS BLACKLIST BOMO SIAM. . KOMEN DIA TAL BERILMU DAN SUB INTELLIGENT.

Anonymous said...

Kemerdekaan Malaya & pembentukan Malaysia sebenarnya ialah 'pusaka penjajah'....!

Sebab itu ia di pandang penuh curiga, hingga terjadinya konfrontasi dari jiran serumpun...Indonesia!

Jgn pulak UMNU kata Indonesia itu bodo...depa begitu berjaya satukan suku kaum menjadi bangsa...Bangsa Indonesia! Bermegah kerana punya negara bangsa berdaulat seperti negara2 merdeka yg lain.

Malaysia bawah UMNU? Mana 'Bangsa Malaysia' negara ini? Kategori 'bangsa' masih dicopkan sebagai Melayu, Cina , India serta berpuluh yg lain.

Mana Negara Bangsa? Mana daulat negara yg merdeka?

Or...apakah Malaysia sudah benar2 merdeka???

=======

Hakikatnya di Indonesia juga masih tebal dengan perkaumannya. Bangsa Indonesia hanya slogan kosong. Ini terbukti bila Dayak VS Madura, Jawa VS Cina, Bugis VS Tidong, Bugis vs Ambon, Islam VS Kristian dah banyak yang mati muahaaaaa. Konon konon Bomo sundal nak melihat bangsa Malaysia tapi sendiri sokong DAP dan dong zong yang anti pembentukan bangsa malaysia...putar alam punya Bomo

Anonymous said...

PERCAYA TAK KEPIPIMPINAN PAS NI MAKIN DUNGU SEJAK BERBAIKK DENGAN DAP LAKNATULLAH.
NASHA DUDUK DENGAN NAJIB PUN JADI ISU.
NOW PROVEN MEMANG ISLAM PAS NI BODOH, HARI BAIK BULAN BAIK PUN BERSANGKA BUROK.
KPD NASHA SYABAS, YOU ARE AREAL GENUNIE MUSLIM.
TANTAWI YANG HENTAM NASHA TU PADA AKU BAD MATERIAL AS A LEADER.

Bomo Siam said...

2:22 PM

Bukankah aku ada sebut...pembentukan Malaysia? Tentu la lepas merdeka, pinggan woi...!!!

Bomo Siam said...

2:46 PM

Bukankah 'Malaysians Malaysia' itu...bangsa Malaysia!

Jelas DAP berfikiran jauh...!

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

kesiannya ye la aku tgk org mcm bomoh siam ni.ckp xde fakta langsung

ni la antara org yang berfikiran rendah dan tiada pendidikan

aku nk tanye la ko bomoh siam

ko sedar x semua ayat2 ko tu tersangat la bodoh cam org x sekolah

nk berhujah guna la akal..tapi ko menunjukkkan diri ko dan otak termasuk IQ ko tersgt rendah

Bomo Siam said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

DAP Parti perkauman yang tebal dengan kecinaannya ada hati nak bentuk malaysian malaysia bangsa malaysia ? Kalau DAP sanggup hapuskan sekolah cina dan tamil seperti yang dibuat oleh Indonesia negara contoh Bomo Celaka, bolehlah berangan angan nak bentuk bangsa malaysia yang satu bangsa satu bahasa versi DAP.

Ternyata pemikiran DAP jauh ke depan untuk sengketa perkauman....

Bomo Siam said...

4:07PM said: ko sedar x semua ayat2 ko tu tersangat la bodoh cam org x sekolah.

Ya...mungkin kelihatan bodo bagi puak2 minoriti macam UMNU!

Bomo Siam said...

4:40 PM

Jgn risau pasai Malaysians Malaysia gagasan asal DAP ini.....

Puak2 minoriti macam UMNU...dikecualikan!!!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Bomoh siam@bomoh khurafat, slain memecah belahkan melayu Islam n buat keje khurafat, aper lg keje ko?? xkan siang mlm keje ko kacau blog pro bn jer..baper daPIGS bayar ko?..gaji jd bomo siam n jage tokong berhala siam x ckup ker??...

Anonymous said...

BOMOH SIAM KHURAFAT, kat Indonesia ade sekolah cina tak?????....org cine indonesia pegi sekolah maner??????

Anonymous said...

BOMOH SIAM KHURAFAT, kat Indonesia ade sekolah cina tak?????....org cine indonesia pegi sekolah maner??????

Anonymous said...

Aku stuju sesangat ngan ko..memang bomo siam kaki putar alam..sian bomo siam..blog die x laku...kekeke..tu yg dok kcau blog pro bn tu..klu x kcau nnti tuan daPIGS akn mrah ngan bomo siam..nnti kene potong gaji plak bomo siam.. kang x brasap dpur bomoh putar alam nih..

Bomo Siam said...

4:59 PM,

Takde...! Setahu aku, mana ada sekolah cina didunia ni selain di China & Malaysia!

Anonymous said...

Padan melayu bodoh!

Bomo Siam said...

JERLUN 17 Ogos 2012 – 'Umno semakin lemah kerana orang Melayu berpecah dan keadaan itu menyebabkan komponen teras Barisan Nasional tersebut sudah tidak lagi dihormati, kata bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.'

Kuah kuaah kuaaah!

Mungkin komen aku hangpa kata merapu.

Amacam dgh komen Tun M...hero hangpa nih???

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

Melayu juga yang bodoh.

Bomo Siam said...

“Kita boleh perhatikan orang Melayu juga semakin banyak menjadi pengemis. Inilah adalah kesan daripada perpecahan orang Melayu sedangkan perpaduan adalah untuk menyatukan kita semua." - Tun Dr Mahathir Mohamad (SH 17 Ogos 2012)

Kuah kuaah kuaaah!

Betui tak dgn theory 'tempurung' aku?

Butui tak jin???

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

Tau x perr..abes tu klu da sekolah asing2 ikut bangse bile nk brsatunyer bomo siam??kenaper org cine x nak skolah kebangsaan??? bukan ker skolah kbangsaan tu utk smua kaum???smua kaum buley blajar bwah satu bumbung...kate nk jd satu bangsa malaysian malaysia, tp sekolah x nak brsama ngan kaum lain..malaysian malaysia aper kejadahnyer mcm nih??? ckap x srupa bikin..kelentong jer la yg ko tau...

Anonymous said...

Betul la lu bomo siam..bangsa cina lu kaya pasai melayu suka beli barang sama lu punya bangsa ma..

Bomo Siam said...

5:30 PM

Masaalah hg ni, cuba tanya UMNU! Depa yg kuaq lesen sekolah cina tu...!!!

Anonymous said...

Sah Bomo sial ni anjing upahan DAP dan BABI kaki jubur. Tentu lebat dia org bayar. Sayangnya setiap komen yg dia tulis kat sini menampakkan KEBODOHAN, TAK ADA OTAK DAN KEBAHLOLANnya sendiri. Komen pon copy-paste je. otak dia dah berkarat, penoh dgn air lendir dari bontot LKS, LGE, sikaki JUBOR BABI HARAMJADAH PENGKHIANAT BANGSA dan NABI BAHLOL DARI KELANTAN. Dia ingat dia bijak. PERGI MAMPOS LA LU BOMO SIAL!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

kalau nak buat sistem dua parti....

kena wujudkan bangsa malaysia dan hapuskan sekolah jenis kebangsaan...

kena asmilasikan bangsa cina dan india jadi bangsa malaysia...

baru boleh amalkan...


kalau x ada mcm nie,sistem dua parti tidak boleh dilaksanakan..

kena ingat kebanyakkan cina nie kiasu

Anonymous said...

BAPA 13 MAY SI LIM KIT SIAL.

BARUA BAPA 13 MAY SI BUMU SIAL.

DUA DUA SAMA SIAL BESAR PUNYA SIAL!!

Anonymous said...

BOMO SIAM ADALAH RAKYAT MALAYSIA YANG BUKAN DARI KETURUNAN MELAYU TETAPI SAJA MELABELKAN DIRINYA SEPERTI ORANG MELAYU TULEN.

TUJUAN BOMO SIAM ADALAH UNTUK MEMPORAK PERANDAKAN ORANG MELAYU.

MATALAMATNYA IALAH PECAH PECAHKAN PERPADUAN ORANG MELAYU KEMUDIAN PERINTAH.

KALAU KITA DAPAT KENAL PASTI SIAPA DIA. KITA HANTAR DIA KEALAM BARZAH.

Anonymous said...

Apesal ko mrah plak bomo siam?..bukan ker ko la penyokong tegar skolah cine bangse ko tu?..klu xde skolah cine, nnti ko meroyan n merusuh plak mcm 13 may tuh..kang ko asyik ckap malai si...malai si..ko kan berjiwa komunis..brjiwa pmbunuh..komunis mane ade agama..

Bomo Siam said...

JERLUN 17 Ogos 2012 - Umno boleh memperkenalkan hukum hudud jika Pas bergandingan dengan parti teras Barisan Nasional (BN) itu, dengan membangunkan sebuah negara Islam.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, Umno amat mengalukan-alukan penyertaan Pas dalam parti itu jika ia berpisah dari Pakatan Rakyat (PR).

Bravo Tun M...keberkatan Ramadhan!

...klu la kata2 ini jugak disambut Najib.....

MAMPUIH LA PAS NAK JAWAB...!!!

"Boss! Mampuih la mahfuss!"

Kuah kuaah kuaaah...!!!

Bomo Siam said...

Aku benar2 yakin jika apa yg Tun M kata ini menjadi kenyataan......

Lim Kit Siang akan tiba2 kena heart attack...and pass away!

Karpal Singh akan tiba2 buleh berlari tanpa wilcanya lagi...!

Mahfuss?

"Masuk wat gila, boss!"

Kuah kuaah kuaaah...!!!

Anonymous said...

PAS taksub teruk sampai Ustaz Nasharudin duduk sebelah PM diaorang marah..ini nak jadi pemimpin negara...haru biru..duduk sebelah bincang hal ummah Islam..diaorang marah pasai politik pas..duduk dalam tempurung PARTI PAS..rohingya, palestin sapa tolong..orang2 UMNO gak..pas tau kuasa kuasa kuasa..tak perasan kena cucuk dgn kafir harbi DAP..tak perasaan Anwar gler kuasa..penipu besar Anwar..

Anwar jawap TYLER FREEMASON..ko kata orang fitnah ko di akhir ramadan..ko tak fikir ko fintah orang..ko tipu satu Malaysia..ko beli katak2 sabah..ko ingat orang BUTA..orang tak buta..ko yang buta...ko ingat orang buta ke ko jelaskan sapa pak arab ANWAR IBRAHIM..ko yang fitnah orang ARAB ko buktikan ANWAR IBRAHIM!!!!!!!

Bomo Siam said...

Tima kasih Tun M.......

Apa2pun, kita tunggu komen Najib, Nik Aziz & Chua Soi Lek...!!!

Mmuuaahhahahaha...!!!

...Tun M smash! Nik Aziz drop...wow bola kuaq! 19 - 2....Tun M serve...!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Bomo Siam said...

7:09 PM

Sapa2 yg usik ostat Nasha....aku ligan sampai lubang kuboq!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Anonymous said...

ini blog Gap ker block bomo siam..aku naik meluat tengok komen bomo siam ni...Gap tolong buang bomo siam dari blog ni...aku tak perlu nak tengok komen-komen hampeh dari dia....pls GAP do it now!

Anonymous said...

tun m pun sama mcm hg ....merapu

Anonymous said...

ligan la.....takut hang yang kuboq.....

Anonymous said...

Bomo2 kesian aku dgn ko. Kubur gak hang ligan.ramai suka ustaz nasha.berani kerna benar.nik aziz orang dendam kesumat sesama islam.tantawi dah kalah dgn ufb mau cari glamer.

Bomo Siam said...

Assalamulaikum GAP...!

Bila nak update nih?

Hg jatuh motor laie ka...???

Anonymous said...

harap akhbar tabloid atau arus perdana dapat translate tuntutan dong ziong ke dada akhbar memasing...

skrg rakyat tak tau tuntutan melampau kaumm ni, terutama org melayu... kalau tahu , aku rasa tak sampai seminggu...

dong ziong akan ubah nama jadi dongki dan minta maaf pada seme rakyat msia...

abg otai
subang

Anonymous said...

layarilah laman portal web berita yang disediakan PERCUMA tanpa perlu melanggan Freemalaysiakini2.com , sebarkan kepada rakan-rakan anda.

Anonymous said...

'Saya tidak anti-Islam'
UTUSAN: Apa komen Yang Berhormat (YB) berhubung kenyataan Nasharudin yang mendakwa YB bukan sekadar anti hudud tetapi juga anti-Islam?

KARPAL: Saya bukan anti-Islam, Islam merupakan sebuah agama, saya tidak pernah menentang agama Islam, bagaimana boleh melabelkan saya seperti itu? Saya hanya menentang secara terang-terangan konsep negara Islam itu yang boleh mengamalkan hukum hudud.

Hukum hudud boleh diamalkan di negara-negara Islam, contohnya di Arab Saudi dan Iran. Saya menentang hudud kerana ini bukan negara Islam, ini negara sekular. Oleh itu bagaimana mahu melaksanakan ia di sini?

Pada tahun 1988, Mahkamah Agung telah mengisytiharkan Malaysia sebagai negara sekular. Bagaimana boleh menubuhkan negara Islam? Saya juga menentang penubuhan negara Islam kerana ini bukan negara Islam, ini negara yang meliputi pelbagai kaum. Saya dan DAP tetap dengan pendirian, kami menentang sekeras-kerasnya penubuhan negara Islam dan pelaksanaan hukuman hudud.
......................
TERBARU DARI KARPAL MENGENAI HUDUD
KUALA LUMPUR - Pengerusi Kebangsaan DAP, Karpal Singh melahirkan rasa kesal dengan sikap Pas yang masih mahu melaksanakan hudud.

Beliau berkata, Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali telah menyebut hudud mungkin tidak menjadi sebahagian Buku Jingga pakatan pembangkang tetapi tidak bermakna Pas akan menggugurkan idea tersebut.

"Hudud hanya boleh diguna pakai dalam negara Islam. Ia tidak boleh dilaksana di negara sekular seperti Malaysia. Negara sekular seperti Malaysia mesti mempunyai undang-undang sekular.

"Ini diputuskan pada 1988 apabila bekas Ketua Hakim Mahkamah Persekutuan (kemudiannya Mahkamah Agung) Tun Salleh Abas membuat keputusan negara ini ditadbir melalui undang-undang sekular yang bermakna Malaysia merupakan negara sekular," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Karpal Singh berkata, Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang sendiri tahun lepas berkata bahawa al-Quran tidak memperuntuk sebuah negara Islam tetapi negara kebajikan.

"Kenyataan ini perlu menghentikan objektif jangka panjang Pas untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara Islam," katanya.


Anonymous said...

Pada tahun 1988, Mahkamah Agung telah mengisytiharkan Malaysia sebagai negara sekular
........................
TUN SALEH ABAS ORANG UMNOKE?

Anonymous said...

SHAH ALAM - Penasihat DAP, Lim Kit Siang telah mengarahkan peguamnya untuk mengambil tindakan undang-undang berhubung kenyataan berbaur fitnah, didakwa dibawa oleh Facebook filem Tanda Putera, yang berkisar tentang rusuhan 13 Mei dan perkembangan berkaitan.

Ahli Parlimen Ipoh Timur ini berkata, ekoran dakwaan tidak berasas Penerbit Eksekutif Tanda Putera, Aida Fitra Buyong, beliau telah mengarahkan peguamnya memulakan tindakan perundangan berhubung fitnah yang dilemparkan.
.......................
KARPAL,KIT SIANG,LGE BILA TERANCAM SIKIT, PEGUAM,PEGUAM,SAMAN, MENTANG2LAH PEGUAM RAMAI DARI DAP

Anonymous said...

Dap kafir harbi nie tak gentlemen.ikutkan mahathir najib bole je saman pengfitnah tapi 22 tahun mahathir pm ada tak satu pun saman?macam2 diaorang kena.mahafiraun mongolia laa tapi diaorang ok je. Kafir harbi dap belajar dari lee kuan yew pap sikit2 saman nak tutup mulut orang dari kritik. Apa diaorang nie nabi ke? Tak buat salah. Boleh bayang diaorang perintah malaysia cara komunis autokratik!!!!

Anonymous said...

Dap parti anak beranak n tak boleh ditegur! Tunku abdul aziz tegur sikit abis dikena tindakan.mau sokong parti cam nie? Cauvinis perkauman autokratik zalim kiasu nepostisme kurang ajar rasuah semua ada!!!!bodoh sapa sokong dap kafir harbi!

Bomo Siam said...

Perlembagaan memperuntukkan dengan jelas bahawa ia adalah
undang2 tertinggi negara dan mana2 undang2 yang diluluskan
bertentangan dengan Perlembagaan, maka ia secara otomatik akan terbatal.

Peruntukan ini telah meletakkan Al-Quran di bawah (lebih rendah dari)
Perlembagaan dan dengan sendirinya menafikan kedudukan Al-Quran dan Hadis yang
sepatutnya menjadi undang2 tertinggi (dan satu-satunya undang2) bagi
negara. Kewujudan dua sistem mahkamah (sivil dan syariah) mengukuhkan lagi
hakikat yang Malaysia adalah negara sekular (sila rujuk ‘SN117 Konflik Antara
Agama’ dan ‘SN125 Sijil Mati Untuk Lina Joy’ untuk penjelasan lanjut).

Anonymous said...


Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh & Salam Kesejahteraan.


Alhamdulillah kita sedang memasuki fasa terakhir bulan puasa di mana kita akan bergembira kerana beroleh kemenangan pada Hari Raya Aidil Fitri. Pada tahun ini, saya dan keluarga ingin mengambil kesempatan memohon ampun dan maaf, dari hujung kaki ke hujung rambut, khususnya kepada YAB Dato’ Sri Mohd. Najib Tun Razak dan Datin Seri Rosmah Mansur yang saya sebenarnya sangat kenal rapat baik orangnya.



Saya sebenarnya merasa sugul dan berdosa dengan keterlampauan beberapa pihak dalam pasukan kita, di mana dalam usaha kita mengejar kedudukan dan jawatan Perdana Menteri, kita telah jauh pergi hingga memfitnah Datuk Seri Najib dan keluarganya. Saya ingin mengajak rakan-rakan saya dan jentera pakatan supaya membuat perubahan dengan menghormati institusi kePerdana Menterian yang sekian lama kita warisi. Jawatan Perdana Menteri adalah khas untuk orang Melayu dan Islam sahaja, bukannya untuk bangsa lain.



Kepada umat Islam di Malaysia, saya turut ingin memohon maaf atas keterlanjuran saya menyokong Israel tempoh hari. Sesungguhnya saya tidak mampu untuk menghalang kehadiran mereka dalam hidup saya, maka dalam keterpaksaan saya perlu mengikuti kemahuan, desakan dan asakan bertubi-tubi mereka.



Sebenarnya saya turut mendapat maklumat yang salah berkenaan kes Altantunya. Saya akui maklumat itu belum boleh disahkan. Dalam hal Bersih 3.0, saya sangat-sangat menyesal kerana melibatkan kerosakan keharmonian negara. Sebenarnya, saya tidak pernah bersetuju secara peribadi hal-hal yang sedemikian, melainkan desakan rakan-rakan bukan Islam dalam pakatan. Sebagai Ketua, saya perlu adil kepada semua dan memenuhi segala keinginan mereka walaupun ianya sebenarnya bertentangan dengan kehendak saya.



PRU13 akan menjelang tidak berapa lama lagi, sekiranya saya tewas kali ini, saya akan kembali ke Amerika Syarikat dan kembali mengajar di universiti di sana. Kepada rakyat Malaysia, saya akui Datuk Seri Najib adalah seorang pemimpin dan pentadbir yang paling sesuai untuk rakyat Malaysia.





“SEBANGSA SEJIWA SENEGARA”



Selamat Hari Raya Aidil Fitri & Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Ke-55 Tahun





Anwar Ibrahim,



Ketua Umum,



Parti Keadilan Rakyat (PKR)



17 Ogos 2012.

Bomo Siam said...
This comment has been removed by the author.
Bomo Siam said...

"Boss! Apa menatang sekular nih?"

Sekularisme merupakan akidah yg dipegang oleh para penganut Ideologi Kapitalisme yg memisahkan antara agama dan kehidupan (faslu din anil hayah). Agama tidak dinafikan, tetapi mesti dipisahkan dari kehidupan.

Maksudnya agama tidak boleh digunakan untuk mengatur kehidupan...!

Bomo Siam said...

Idea sekularisme, yg merupakan tunjang sistem kehidupan majoriti manusia hari ini, menafikan hak ketuhanan (divine rights) untuk mengatur kehidupan, yakni menafikan hak Allah Yang Maha Pengatur.

Hasilnya, lahirlah para pembuat undang2 yg mendewa-dewakan kebijakan akal mereka di dalam merubah hukum Allah. Oleh itu, mereka telah membuat undang2 sendiri di dalam mengatur kehidupan, bukannya mengambil undang2 dari AllahSWT, selaku Zat Yang Maha Mengatur...! Wallahualam.

Anonymous said...

Apa menatang??

Wahai Bumu Sial ko lah yang BINATANG!!

Anonymous said...

Pasal apa slogan negara Islam pas dah ditukar jd negara berkebajikan..takut kat kapai sink si bapak sekular ke???

Anonymous said...

KALAU KO SEORANG MUSLIM YG BETUL2 BERIMAN KPD ALLAH & SOLEH, KO TAK AKAN SEKALI-KALI BERANI & TERGAMAK MENGAKU JADI BOMOH SIAM!! KO TAU TAK BOMO SIAM TU BUAT KERJA SYIRIK BERDOSA BESAR?

HANYA ORG KAFIR ATAU MUNAFIK JE YG SANGGUP JADI BOMO SIAM & BUAT KERJA2 MENYAMAR JADI ORG MELAYU TULEN UTK MENGELIRUKAN & MEMECAH-BELAHKAN PERPADUAN ORG2 MELAYU/ISLAM.

Bomo Siam said...

Kpd GAP & family, commentators serta suma pembaca muslimin muslimat.....

Tahniah berjaya mengharungi Ramadhan & 'SELAMAT HARI RAYA'

Maap Zahir Batin!

Anonymous said...

KEPADA BOMO SIAL AKA MUSANGKA N FAMILY......PUKI LU PUNYE MAK! LU NI DARI KETURUNAN HARAMJADAH!!! RAYA WAK LU BABI! KHAAAK PTTTHUUIIIHHH!!!!!

Anonymous said...

SIAL kepada bomo siam, musangka dan zat!!

Anonymous said...

bomo siam dan zat makan babi!!

Melanau said...

http://melanausarawak.blogspot.com/2012/08/isu-air-dan-kemarau-di-aidilfitri-pulau.html