Monday, August 13, 2012

HARU BIRU..SLOGAN MERDEKA PUN TAK LEH SEPAKAT.


KLIK SINI

109 comments:

Janji Menjuburi said...

bodo punyer katoon!!! sepatutnya "janji dijuburi" bukan "janji ditaburi"!!!

GAP, sila betulkan ayat anda sebelum kena saman 100juta hinggit!!!

Anonymous said...

slogan janji ditepati..mendalam maksudnyer...menikam kalbu...patutpun pembangkang
fobia nak pakai....

dorang janji taburi semata...kikikiki!!!!

Anonymous said...

aree to disagree!!

kah kah kah

Anonymous said...

apabila agree to disagree jadi landasan kesepakatan inilah jadinya.

itu baru bab kecil, macam mana kalau melibatkan bab lebih utama...agama misalnya?

BAYANGKAN, bruder...

kah kah kah

Anonymous said...

Belum lagi jadi kerajaan pusat dah punye pelbagai tema untuk hari kemerdekaan. Agak-agaknya kalau dah pegang Malaysia, negeri-negeri yang Fuckatan pegang nak letak tema yang lain-lain jugak ke??? Salah satu perkara yang pihak PR kalah kepada BN dalam soal bersatu hati...

Anonymous said...

Tanah Melayu terus membesar kerana keinginan terhadap penyatuan.

Kalau setiap suku buat ikut kemahuan sendiri, maka sia-sialah semua itu.

Apakah ini permulaan kepada autonomi?

Anti PR said...

Pembangkang M'sia berpendirian kolot. Kononnya mereka pembangkang, apa kerajaan buat mesti dibangkang. Lepas tu celok idea org & mengaku sendiri yg buat. Itulah trend pembangkang M'sia. Idea takde tetapi mengubahsuai idea org. Kah..kah...nak tunggu slogan "Seagama".

Anti PR said...

Pembangkang M'sia berpendirian kolot. Kononnya mereka pembangkang, apa kerajaan buat mesti dibangkang. Lepas tu celok idea org & mengaku sendiri yg buat. Itulah trend pembangkang M'sia. Idea takde tetapi mengubahsuai idea org. Kah..kah...nak tunggu slogan "Seagama".

Anonymous said...

apakata tema merdeka tahun ni ....

"TANPA UMNO/BN NEGARA SELAMAT"

atau

"MEMBANGUN BERSAMA ISLAM"

atau

"JANJI BERSIH"

atau

"BERSAMA, BERHIMPUN JANJI BERSIH"


hehehhehehehehehe


Anonymous said...

sudah lama dah dibawah kekuasaan ketua2 lanun umno/bn ...............

mari bertukar angin.... mari berhijrah............

no to umno/bn.... rakyat yg berhak mengajar keegoan tuan besar ubn ....

Lebai Malang said...

...ini dia tema Hari Kemerdekaan yg akan diterima pakai oleh PR : SENEGARA SEBANGSA SEJENIS .....hehehehehhehehe

Anonymous said...


KUALA LUMPUR 13 Ogos - Sikap Pas yang tunduk kepada kehendak DAP sehingga sanggup mengorbankan prinsip perjuangan menegakkan sebuah negara Islam boleh menyebabkan parti itu terumbang-ambing dalam arena politik negara.

Pengerusi Pusat Kajian Sosial, Pembangunan dan Persekitaran Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof. Madya Dr. Fuad Mohd. Jali (gambar) berkata, Pas mungkin berbuat demikian untuk meraih simpati rakyat.

Bagaimanapun, jelasnya, tindakan itu boleh menyebabkan Pas kehilangan sokongan daripada para pengundi yang kecewa dengan ketidakupayaan parti tersebut menjadi kuasa dominan dalam pakatan pembangkang.

''Penyokong Pas mahu melihat parti itu bertegas dan tidak berkompromi dengan DAP dan PKR dalam isu-isu berkaitan perjuangan menegakkan negara Islam.

Anonymous said...

Lebai Malang said...
...ini dia tema Hari Kemerdekaan yg akan diterima pakai oleh PR : SENEGARA SEBANGSA SEJENIS .....hehehehehhehehe

August 14, 2012 12:50 AM
'''''''''''''''''''''
SALAHTU....
MANA2 NEGARA, MANA2BANGSA, MANA2 JENIS

Anonymous said...

Tema yg sesuai di gunapakai utk semua....esp pakatan..

MEMBANGUN BERSAMA RUMAH URUT...

Anonymous said...

PELARI pecut dunia, Usain Bolt berjanji beliau akan beraksi dalam acara 100m, 200m dan 4x100m pada Sukan Olimpik 2016 di Rio de Janeiro, Brazil.
................
USAIN BOLT TU SEBENORNYA ORANG KAMPONG BOMO SIAM NAMA DIA SEBENARNYA IALAH HUSSIN BOLHI

Bomo Siam said...

Kumpulan anti-BERSIH, Majlis Tindakan Peniaga-peniaga Kecil Kuala Lumpur (MTPKL) mengancam untuk bertindak agresif ke atas Himpunan Janji BERSIH yang merancang untuk berhimpun ketika sambutan ambang kemerdekaan pada 30 Ogos.


"Kita yang mempunyai 98,000 ahli akan membincangkannya pada perhimpunan ketika Aidilfitri. Mereka berniat mencemarkan sambutan ambang Hari Kemerdekaan," kata pemilik rangkaian restoran Sekinchan Ikan Bakar itu dalam laporan tersebut.

...Nak tanya sikit ni! Yg 98 ribu tu, termasuk Nepalis & Vietnamis ka?

Mmuuaahhhahahaha...!

Bomo Siam said...

Restoran Sekinchan Ikan Bakar di Kota Damansara telah di tutup dan cawangan di Bukit Tinggi, Kelang juga sudah 2 bulan ditutup. Manakala cawangan di Segambut pula akan di lelong pada 30hb Mei, 2012...!

Apakah kerana halusnya puisi A.Samad Said yg buatkan rangkaian restoran UMNU ni...LINGKOP???

...atau dah kena 'santau angin'???

Mmuuaahhhahahaha...!!!

Bomo Siam said...

Somebody should list out 1Malaysia Fish Restaurant or better known as Sekinchan Ikan Bakar Restaurant and let us boycott these oulet until it close shop.

...santau... santau...santau!

Berhati-hatilah bila menjamu selera!!!

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Bomo Siam said...

Boycot this idiot...1Malaysia Fish Restaurant or better known as Sekinchan Ikan Bakar Restaurant!!!

Another parasite malay who kisses UMNU smelly backside to be millionaire. Thats all he knew to be rich. He could not care whether the majority of his race is doing better as long as his bank account is in good condition.

If he is unable to kiss UMNU's smelly backside, he will be a datuk bankrupt...!

KUNINGKAN DATARAN...!!!

Anonymous said...

pembangkang malaysia tersangat low class mentality. isu slogan pun berperang mcm nak gila. memalukan...

Anonymous said...

Soalan cepu emas kepada HJ ABDULLAH SAAMAH (Tok Guru UMNO) dan ulama muda UMNO.

1. apakah sumbangan beliau dan UMNO pada rakyat kelantan sebelum tahun 1990 untuk menghapuska judi, kelab malam , arak, pelacur, perbuatan khurafat & syirik(main putri,wayang kulit dll) di kelantan ini???? mana pergi orang-orang yang mengaku sunnah pada ketika itu??? walaupun kelantan pada masa itu banyak pondok-pondok.

2. Hujah Hj LAH berdosa & haram sokong PAS kerana bekerjasama dengan DAP..Apa pula prinsip2 tahaluf siyahsi sebagaimana terkandung al-Quran & hadith, ijma ulama atau mana kitab sahih, yang ditegakkan oleh UMNO dalam bekerjasama dgn MCA, MIC,GERAKAN dll??Adakah taraf tok guru tak boleh bezakan antara kerjasama wala’ (HARAM) dan tahaluf (HARUS)??

3. PAS baginya kafir kerana mengikut telunjuk DAP dan bersekongkol dengan DAP, kerana DAP cina dan kafir. bagaimana pula dengan UMNO yang bersekongkol dengan MCA,MIC dll??Hujahnya MCA & MIC bukan kafir harbi sebagaimana DAP. Soalan saya, sejak bila MCA berhenti dan tutup mulut menghina islam??Adakah ini tidak dikatakan harbi??

4. PAS walaupun berbaik dengan DAP, PAS tetap dengan dasar islam(setiap isu & keputusan parti diputuskan oleh dewan ulama PAS), tetapi UMNO tetap dengan dasar kebangsaan dan keputusan parti dibuat tanpa merujuk kepada ulama dan al-Quran. saya ingin bertanya kepada beliau. Kebangsaan(melayu) lebih baik ke atau islam lebih baik.???? DAP lebih faham islam jika di bandingkan dengan UMNO sejak bekerjasama dgn PAS. DAP lebih kenal umar abdul aziz jika dibandingkan dengan UMNO.Apa yang UMNO tarbiah MCA??


Anonymous said...

5. Dimana ulama & orang ugama dimata dan didalam UMNO??Adakah sekadar ulama terompah kayu ( ISLAM ni Guna masa perlu je)??Apakah peranan ulama dalam UMNO??

6. DAP hanya tak setuju dengan HUDUD kerana TIDAK selari dengan perlembagaan. MCA hujahnya lebih menghina ISLAM. Disini saya beri fakta koleksi MCA hina islam, yang tidak dikatakan kafir harbi oleh ulama UMNO
a. Chua Soi Lek kata persaingan UMNO dan PAS untuk menunjukkan Islam membawa Malaysia MUNDUR KE BELAKANG. Chua Soi lek Ingatkan masyarakat Cina bahawa PAS akan menegakkan negara Islam. Najib mengangguk-ngangguk tanda setuju.
b. Chua Soi Lek menulis dalam twiternya, Cuti hari raya haji merugikan orang cina kerana terpaksa tutup kedai. UMNO kata Cua Soi Lek berniat baik
c. Menteri Pelancongan, merangkap naib presiden MCA, Dato' Sri Dr. Ng Yen Yen, pada 16 Januari lalu memperlekeh dan 'menghentam' langkah Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) yg melarang pekerja muslim dari bekerja di tempat2 hiburan yang terlibat dgn arak..katanya langkah itu mesti dibatalkan kerana bertentangan dengan hak asasi manusia. Jamil Khir Tak berani kata Ng Yen Yen hina Islam.
d. “Pendirian MCA sangat jelas. Kami akan menentang dengan keras hukum hudud. Jika Umno mahu melaksanakan hudud, kami akan menarik keluar dari Barisan Nasional... sangat mudah,” - Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek

7. DAP bertanding kawasan Cina lawan MCA, Gerakan, MIC dll. Semua parti kapir dalam BN nampaknya tolak hudud dan negara Islam. Chua Soi Lek sampai sifatkan UMNO SEBAGAI GILA kerana kununnya (gempak) nak buat hudud. Jadi kalau sokong orang tolak hudud haram... calon DAP lawan MCA (dua-dua tolak hudud) orang Islam nak undi sapa? Boleh Tok Guru Hj Lah jawab

8. Dalam PR ada parti tolak hudud (DAP) tapi semua parti PR tolak rasuah, penyelewengan, kezaliman, kronisme dll. Dalam BN semua parti tolak hudud disamping mereka adalah perasuah, penyamun wang rakyat, peneraju budaya mungkar, penindas rakyat, pembunuh umat Islam di Memali, pembisu terhadap umat Islam yang ditindas di Myammar. Jadi sapa lebih baik dan sapa lebih teruk sebenarnya.

9. Dalam PR ada DAP tolak hudud, tapi PAS tak tolak. Manakala dalam BN semua parti termasuk UMNO tolak pelaksanaan hudud bahkan mempersenda hudud. So antara BN dan PR sapa lebih teruk?Kalau ahli politik yang mengubal undang2 majoritinya terdiri orang2 jahil agama dan menolak ISLAM (secular) inilah jadinya..Saya nak tanya, sekiranya UMNO bersetuju melaksanakan undang-undang shariah di Malaysia, siapakah yang boleh menghalang???Apa hujjah Tok Guru Hj Lah dan Fathul Bari??

Anonymous said...

7:31,

hj. hadi kata hudud hanya 0.0001%, bnyak lagi hukum Islam yg lain yg lebih besar dan perlu diberi keutamaan.

nik aziz salahkan kerajaan pusat tak izinkan laksana hudud di kelantan sbb dia lebih takutkan kerajaan pusat darp takutkan Allah

azizan kata hudud bukan keutamaan kerajaan kedah kerana rakyat kedah yg majmuk.

kau ni buta huruf ke tak tau baca atau jenis pekak, kau pi lah tanya 3 ulamak tuh...

Anonymous said...

aku syorkan tema-tema ini digunapakai oleh kerajaan PR.

kelantan - janji ditaburi
kedah - janji dibohongi
selangor - janji dijuburi

Anonymous said...

penang...janji tinggal janji

Anonymous said...

tema diperingkat pusat kerajaan PR, "KAMI BERJANJI"

Anonymous said...

UMNO/BN JUGAK YANG AKU PUJA!!

TERUSKAN FITNAH DAN HASUTAN NAMUN PENDIRIAN KU TAKKAN BERUBAH.

LUV U UMNO/BN!!

Anonymous said...

Tema yang sesuai buat PAS.

RAKYAT DI DAHULUKAN ISTEI ORANG DI UTAMAKAN!!

Wahkahkahkah...

Anonymous said...

PR hanya akan sepakat untuk menipu Rakyat, Harta Rakyat dan buat Maksiat.

N.ajis pulak berperanan saperti Tuhan yang menghalalkan semua cara dan mengampunkan segala dosa.

Anonymous said...

DR MASZLEE TIDAK CERDIK.........
BACA ARTIKEL HELEN ANG....LEBIH WARAS AKAL FIKIRANNA NYA, TANPA ADA KELULUSAN Phd.
REMEMBER, ILMU, AMAL, DAN PEMIKIRAN ARE THREE DIFFERENT THINGS.
I HAVE A Phd SYARIAH NEIGHBOUR FROM AL AZHAR, TAPI KELALKUAN TIDAK MENCERMINKAN KEBIJAKSANAAN.
CADANG DR MASZLEE BUAT RESEARCH TENTANG LIM KIT SIAN SINCE 1968, AND STATEMENTS YANG DIBUAT HINGGA TERCETUS 13 MAY 1969.
MASZLEE MESTI FAHAM THE TRUTH IS PAINFUL.
BUAT KAJIAN DAHULU BARU MENYALAK.
SIAPA LIM KIT SIANG SEBENARNYA.
HENDAK RAMAI MELAYU TERBUNUH LAGI ALA may 13 ?

Anonymous said...

Malaysia sejak merdeka dah mengamalkan hukum hakam Syariah Islam dengan hebatnya kalau dibandingkan dengan negara Islam lain didunia.Orang Melayu Islam patut berbangga dengan keadaan disekeliling mereka yang tidak terdapat di negara2 Islam lain.Beribadat dengan aman,masjid2 berselerak di serata negeri.Badan2 Islam terdiri dari Jakim,Tabung haji,perkim dan banyak lagi telah membawa ummat Islam di Malaysia kesuatu tahap yang mengkagumkan.Cuma PAS yang gila kuasa sahaja yang sanggup menafikan usaha2 kerajaan Islam Malaysia in. Mereka sanggup bersekongkol dengan khafir Harbi bagi menjatuhkan sebuah kerajaan yang dipimpin oleh orang Islam. Kita doa kan agar ALLAH menimpakan musibah kepada 'pengkhianat2 bangsa dan agama'ini.

Anonymous said...

NAK TANYA BOMOH SIAM YANG SUPER CERDIK..
MANA LEBIH AFDAL, SOLAT DI MESJID, RUMAH ATAU TEPI JALAN ........
APA HADIS KATA TENTANG SOLATBDI MESJID.
SILA BOMO SIAM...

Bomo Siam said...

9:07 AM

Tima kasih atas kepersilaan.....!

Tuan2 & Puan2, lain kali, tulong tanya soklan macam ni pd yg lebih layak...iaitu Ostat! Bukan pd Bomo...!

Namun jika ditanya, kenapa imam2 mesjid lebih ramai yg condong pd PAS...aku buleh jawab!

...pasai PAS lebih dekat dgn mesjid!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Bomo Siam said...

8:54 AM said: Malaysia sejak merdeka dah mengamalkan hukum hakam Syariah Islam dengan hebatnya kalau dibandingkan dengan negara Islam lain didunia.

...adakah anda sedang bermimpi disiang hari? Atau tak tidoq lena dimalam yg sepi..???

" Fuyoo! Falsafah boss...! Falsafah!!!"

Anonymous said...

BOMO SIAM.

IMAM PAS DKT MESJID TAPI SOLAT LUAR MESJID !
LAWAK GILA.............

AKAI TAKDE LA TU

Bomo Siam said...
This comment has been removed by the author.
Bomo Siam said...

9:30 AM

...kerana mesjid dlm keadaan darurat! Aircond...ROSAK!!!

Anonymous said...

dengan bangganya nik aziz berkata, "kerajaan kelantan simpan duit dlm Bank Islam".

Nak tanya nik aziz, "Bank Islam negara mana yg nik ajis simpan?" Afghanistan? Pakistan? Brunei? Arab Saudi atau Papua New Guinea?"

Bomo Siam said...

Mengenai kenyataan Tn Hj Abdullah Saamah tu......!

Aku setuju 100% pd pihak2 yg kata...HARAM sokong DAP & MCA!

Dua2 aramjadah ni...dah hina Islam!

Mana2 pihak yg sokong antara keduanya...dikira 'bersubahat' melunyaikan Islam!

ALLAHUAKBAR...!!!

Bomo Siam said...

9:36 AM

Nak tanya sikit...Bank Islam negara mana yg benar2 melepasi 'lulus syariah' ???

Anonymous said...

kpd Bomo sial, Bank Islam Timur Leste yg lulus syariah. Bomo patut beritahu nik aziz bhw bank Islam M'sia tak lepasi syarat. Dia patut buat bank Islam sendiri berdasarka ilmu Islam dia dan cerdik pandai kelantan spt Husam dll atau paling dekat pegi bank Islam Timur Leste.

Bomo Siam said...

“Saya setuju, biar (Karpal) bising, dari bising itulah orang akan faham, tetapi jangan sampai mencaci,” - TG Nik Aziz

"Over my dead body!" pd aku bukan setakat cacian lagi dah! Ianya umpama tunjuk 'kemaluan' pd Quran!!!

TGNA...! Nak berlembut pun, tgk tempat la...!!!

Bomo Siam said...

9:44 AM,

Setahu aku takde mana2 bank islam didunia ni yg 'lulus' syariahnya...!

Anonymous said...

bomo sial, krpal bukan tunjuk kemaluan tapi kencing atas muka nik aziz...

Bomo Siam said...

Bank Islam di Malaysia...lagi teruk!

Depa takrifkan 'untung' dlm bentuk DUIT...bukannya PAHALA!!!

Sistem muamalat kepala makbapak depa...!!!

Anonymous said...

takkanlah cerdik pandai pas, professionl-2 yg sokong pas tak boleh wujudkan satu institusi bank Islam yg menepati Islam? Masih harapkan Bank Islam yg tak tepati syariah itu ke?

takkanlah 'sebangang' itu pemimpin2 dan cerdik pandai pas.

'tapi pas memang bangang punn...'

Anonymous said...

malaysiakini dah buat iklan boikot akta 114A...ni portal bapak segala fitnah. mmg gelabah la dgn akta mcm tu..

Anonymous said...

Pengumuman penting,
kepada rakyat m'sia, selepas ini satu institusi perbankan Islan akan diwujudkan di Kelantan yg tidak berkonsepkan untung duit tapi untung pahala. Bank akan dapat pahala jika ia memberi pinjaman kpd rakyat dan kakitangan juga tidak akan dapat gaji melainkan pahala semata-mata.

Bomo Siam said...

Kita simpan duit dlm bank, atas sebab keselamatan! Macam aku...RM166 juta! Takkan aku nak simpan dirumah...nak mampusss!!!

Jadik, kita mintak tulun bank jaga! Upah jaga duit tu, kita kena bayaq! Pihak bank tak buleh bagi sebarang interest pd kita dlm bentuk duit.

Keuntungan atas simpanan kita itu, adalah jadi hak pihak bank! Dari duit keuntungan inilah, bank belanja utk dia punya pengurusan & tabungan utk tulong pemimjam yg bancrupt!

Klu kita nak buat duit dgn duit kita tu...beli saham. Berniaga! Suruh bank uruskan. Resiko untung rugi...kena amik kira!

Dgn cara ini...barulah harga rumah yg kita beli 200k...kita hanya perlu bayaq dlm 220k je...!

Tak le macam sekarang, asal 200k...kena bayaq hingga 350k...!!!

Ada butui ka Jin?

Anonymous said...

Bomo sial adalah individu pertama di dunia yg membayar/mengupah bank yang menjaga duit dia!

Bank itu mampu beroperasi berdasarkah upah yg dibayar oleh bomo sial.

Anonymous said...

dengan berpegang pada prinsip agree to disagree...

industri rumah urut tumbuh macam lalang lepas kena siraman baja tahi ayam...hik hik

dengan berpegang pada konsep setuju untuk tidak bersetuju...arak boleh jual melata-lata

dengan berpandukan politik dan agama berpisah tiada...si polan boleh dipecat kerana derhaka? ish, ish isle sungguh depa

hmm, apa nak jadi...
sampai lar nih tak gherti-gherti..
apa nak jaddiii!

renung-renungkan

Anonymous said...

Bomo ko ada duit rm166 juta ko simpan dalam bank,tiap2 hari dapat bunga yng tlh di tetapkan ko pun di kira bersubahat sebab ko dah tahu hukumnya.

Ko tak di kira bersubahat sekiranya rm166 juta yng ko miliki itu hanya dalam bentuk mimpi
muahahahaha..

Bomo Siam said...

Jika kita pinjam RMM100k, kita kena bayaq 10% utk charge bayaran tertangguh & 10% utk sumbangan jariah!

Jariah 10% ni, bank buleh kembangkan & guna utk tulong peminjam yg bermasaalah! Manakala charge 10%, bule guna utk pengurusan!

Dgn cara ini, kedua-dua pihak bank & peminjam akan dpt keuntungan dari segi...PAHALA!

Bomo Siam said...

Ingat, dlm sistem perbankan Islam sebenar...keuntungan dari segi PAHALA dari AllahSWT adalah lebih utama dari keuntungan yg berbentuk DUIT!!!

Konsep muamalat dlm Islam ialah Amal Jariah!!!

Bomo Siam said...

10:19 AM...

Apabila kita letakkan 'contoh'...letakkanlah sesuatu yg tinggi nilainya...!!!

Anonymous said...

Pasik: "kami nak buat hud-hud, buleh?"

Dapigs: "ko gilo ke pe...negare isler takdak mace mane mu nak ghoyak pasai hud-hud?"

hmm, siapa lebih bijak?

renung-renungkan

Bomo Siam said...

Bayangkan, berapa ramai pemegang saving acc kat Msia ni......

Jika masing2 bayaq upah simpan pd bank sebanyak 10%...berapa banyak duit yg bank bule kembangkan utk urusan & amal jariah pd penyimpan & peminjam!

Anonymous said...

bomo sial...apalah bodoh sgt pemimpin2 pas esp. pas kelantan, pas kedah tak guna idea kau ni. pas kelantan lagi bodoh, dah perintah kelantan 20 tahun, takkan idea perbankan yg simple mcm idea kau pun nik aziz tak boleh buat!

aku confuse samada pas bodoh atau nik aziz yg bodoh atau dua2 memang bodoh.

Bomo Siam said...

Sistem perbankan Islam tak buleh ada lembaga pengarah yg bertuhankan duit...!

Pemegang saham juga berperanan sebagai penyumbang yg mementingkan laba dlm bentuk PAHALA didunia & akhirat!

Perbankan Islam adalah UBAT sebenar masalah ekonomi dunia...!

Bomo Siam said...

10:37 AM

Terlalu sukar utk dpt lesen dari bank negara buat masa ini...tambahan jika ianya di kepali olih seseorang yg tak takut pd hukum AllahSWT...!!!

Anonymous said...

utk manifesto PRU13 akan dtg. aku cadangkan supaya Pas masukkan perkara ini;
"Kalau kita menang kita akan tubuhkan bank yg berlandaskan syariah di kelantan, kedah dll" mengikut konsep bomo sial.

Bomo Siam said...

Sistem perbankan Islam yg UMNU buat kat Msia la ni...tak dpt lari dari ciri2 perbankan YAHUDI...!

Tak caye...berurusan la...!!!

Anonymous said...

Bomo 10:42

Sebab tu dinar emas bertopengkan syariah islam telah gagal di Kelantan.

Anonymous said...

jawapan yg telah dijangka dtg dari bomo sial.

utk pengetahuan bomo sial "nik aziz telah mengemukakan borang permohonan kpd kementerian kewangan setiap tahun sejak 20 tahun lalu utk menubuhkan bank berkonsepkan Islam spt idea bomo sial tetapi tak pernah diluluskan".

tak percaya sila rujuk haramkah haramjadah bulan depan.

Bomo Siam said...

10:47 AM

Buleh dilaksanakan jika PAS menang dgn majoriti mutlak!

Jika masih dok naik bot dgn DAP & PKR....alamat sampai kiamat la terangguh & tertangguh!!!

Bomo Siam said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Pasik: "kami nak tukar slogan jadi menuju negara teokrasi buleh?"

Dapigs: "itu lu munya suka, tapi lu kena lespek wa punya slogan: menuju sekularisme"

apa kesudahannya?

renung-renungkan

Anonymous said...

sistem perbankan Islam di M'sia tak dapat lari dari ciri2 yahudi dan kerajaan pas kelantan adalah penyokong kuat bank yg gunakan konsep yahudi ini.

Bomo Siam said...

10:51 AM

Selari dgn apa yg ku katakan tadi...bank negara!

Bomo Siam said...

10:54 AM

Suma pihak guna konsep ekonomi yahudi di Msia...!

Anonymous said...

bomo sial, baik kau betulkan statement kau. mana boleh dinar emas kelantan tidak berkonsepkan syariah. mana boleh perkara sebesar itu nik aziz boleh tersilap/tertipu/menipu/keliru/tak tahu. takkan sebodoh itu menteri besar kelantan.

Bomo Siam said...

Muzakarah DAP/PAS....!

Nak tunggu apa kata...KapalSing!

Woi benggali..! Apa komen hang?

...itu tulor, mana taruh???

Anonymous said...

kerajaan s'gor patut lantik bomo sial jd penasihat ekonomi, bukan mamat kote bengkok tuh!

Anonymous said...

bomo sial, wat pe cabar kapal singh plk? sepatutnya kau tolong basuh muka nik aziz yg telah dikencing oleh kapal sing. serban pun ada kena jugak.

Bomo Siam said...

Apa yang berlaku kepada Dinar dan Dirham Kelantan ialah ianya didakwa mempunyai riba setanding dengan US Dollar.

Bezanya cuma US Dollar tercatat ‘In God We Trust’ dan di Dinar Dirham tercatat ‘Tiada Tuhan Melainkan Allah’.

Bomo Siam said...

Dinar dan Dirham Kelantan didakwa mempunyai nilai riba sama seperti US Dollar dan bukanlah matawang syariah tulin yang bersih dari riba.

Ini berdasarkan arguement bahawa Kelantan Gold Trade menjual Dinar Dirham kepada rakyat pada harga yang ditetapkan oleh World Islamic Mint (WIM) sama sepertimana harga US Dollar ditetapkan oleh US Federal Reserve.

Semakan kepada laman web WIM mendapati arguement itu adalah benar.

WIM juga hanya mengiktiraf Dinar Dirham yang di ‘minting’ olehnya sahaja dan mengaut keuntungan menerusi royalti sebanyak 1% dari kos produksi setiap Dinar Dirham. Di Malaysia, WIM diasaskan oleh sahabat baik Husam Musa iaitu Umar Ibrahim Vadillo.

Anonymous said...

Pasik: "hoi apek, peruntukan untuk wa munya isler mana hah?"

Dapigs:"lancaauu!!!...apa lu ciakap hah???...ini nigala sekuler...mana itu peluntukan ada maa...mabuk eh???"

hah baru tahu langit tinggi atau rendah?

Bomo Siam said...

Matawang syariah tidak sepatutnya diletakkan dibawah sebuah syarikat komersil dan dikawalselia pula oleh pihak berkepentingan.

Matawang syariah sepatutnya diletakan terus dibawah KeBawah Duli Yang Maha Mulia Raja-Raja Melayu menerusi Baitul Mal...!

Anonymous said...

bomo sial...adalah mustahil pemimpin2 pas buat silap dlm hal sebesar ini, terutama husam musa.

jgn buat fitnah kpd husam/kerajaan kelantan.

sekali lg, jgn buat fitnah.

"ini adalah konspirasi UBN"

muahahahahaha....

Bomo Siam said...

Pihak tidak bertanggungjawab telah menggunakan Dinar dan Dirham Ktan untuk meraih simpati politik serta mempromosikan agenda tertentu untuk keuntungan karier masing2.

Kebanyakkan anggota Ahli Mesyuarat Kerajaan Negeri Kelantan sendiri tidak bersalah dalam isu ini. Bahkan mereka sendiri dari awal lagi merasa tidak selesa dengan skim yang disarankan.

Masalahnya ada pihak tertentu yang sering membelakangkan Kerajaan Negeri...!

Siapakah mereka itu...???

Anonymous said...

Pasik: "tahun lepan kasi wa libih peluntukan untuk itu alab punya skolah bulih tak???"

Dapig: "hello kawan,,,ini nigala belapa oleng itu alab ada luluk munya...apa pasat wa mahu kasi peluntukan untuk alab munya bahasa...talak, talak mau kasi munya..."

*sesudah terhantuk tak payahlah terngadah

renung-renungkan

Anonymous said...

keputusan meluluskan ditangan siapa? adakah nik aziz selaku MB tidak memp kuasa eksekutif? adakah semua pimpinan kerajaan telah diperbodohkan atau sememangnya mereka semua bodoh.

itu baru dinar emas, belum hudud lagi tuh...

Bomo Siam said...

Setakat yg aku tahu, bezanya antara US Dollar dan Dinar Dirham Kelantan hanya setakat terjemahan....

‘In God We Trust’ dan ‘Tiada Tuhan Melainkan Allah’.

Wallahualam.

Anonymous said...

bodohnya pimpinan sebuah kerajaan negeri Islam.

Anonymous said...

Pasik: "apek, wa ada satu idea mahu mincang bulih ker?

Dapigs: "busat punya idea wokey, wa ada masa.."

Pasik: "wa ingat mahu minta lu peluntukan untuk muka itu isler munya bankan bulih, kan?"

Dapigs: "ini nigala sekular, apa pasat lu mahu buka isler munya bankan? lagi satu...kalau itu komunis pun talak 'bankan of komunis' nape lu libih2 dalam bankan munya halt, hah?"

nasib ko ler Pasik oii!!

renung-renungkan

Anonymous said...

jd...dinar emas kelantan tu dimomokkan sbg berteraskan Islam hanyalah kerana ada perkataan "Tiada Tuhan Melainkan Allah" sahaja?

Tidak lebih dari itu?
takkan nik aziz tak rujuk al-Quran, al_Hadis, Ijmak, Qias, Ilmuan ekonomi Islam sbg sumber rujukan.

Bukankah ilmu Islam telah lengkap dlm semua aspek kehidupan.

Nik aziz pakai idea economist Islam mana?

diperbodohkan? ditipu? dimanipulasi? diberi ubat 'guna-guna'?

muahahahaha....

Tobpinai said...

Terima kasih David (bumu siye) atas nasihat kewangan anda. Anda memang layak menjadi menteri kewangan seperti bekas menteri kewangan kesayangan Nik Ajiss iaitu Al-Juburi.

Tahniah David Kapeerfield!!

Anonymous said...

Pasik: "dulu wa sulah janjyi kalau minang wa mahu buka itu hulut..nanti lu sokong sama wa key, bro.."

Dapig: "itu lu janjyi bakan wa munye maa..."

Pasik: "eleh apek, tulong wa pliss, pliss, wa layu sama lu key"

Dapig: "hmmm, lu sendili ciakap sama Umnu ini nigala buka isler tetapi sikular...sikalang lu busat sulu dali kuah...lu demam ker aji oii!?"

renung-renungkan

Anonymous said...

Dapig: "aji, lu kina tulong same wa...kalau tak wa abis munye..."

Pasik: "bulih, no ploblem...anyway tulong apa nye?

Dapig: "itu gulayu ciakap talak boleh sokong sama wa kelana wa 'kapeerr haprak'..ini macam lu pun bulih mungkus sama, kan?

Pasik: "itu hat wa sulah kasi setel...wa munya olang sulah spin ciakap lu mukan kapeer haprak."

Dapig: "apa lu munya alasan...kalu tarak alasan nanti olang talak picaya maa..."

Pasik: "woi apek...ini nigala sikular, mana ada kapeer haprak dalam nigala sekular...hah! kan dah setel tu?"

Dapig: "apa lu ciakap? ini mukan negala isler? selama ini wa ingat negala isler sebab lu juga ciakap mahu buat hulut, sebab itu wa mati-mati picaya ini negala isler..jadi selama ini lu tipu sama wa, makahai lu"

*last-last ultrakiasu jugak makan kelentong

renung-renungkan

Anonymous said...

hidup sekinchan ikan.ku doakan saudara islamku tk kira dari fahaman politik supaya berjaya dlm apa jua perniagaan yg di lakukan.bumu siam jangan jadi manusia yg penuh dengan perasaan hasad dan dengki.

Anonymous said...

kuningkan dataran dengan taik taik bumu siam

Anonymous said...

ada aku kisahh...

zat said...

ini taukey restoren ikan bakar yg ada kontrol permit pasar malam tu ke?

Anonymous said...

Bermacam-macam masalah sekarang melanda negara selepas PRU 12, ini semua kerana pihak pembangkang dah besar kepala kerana mereka telah berjaya menguasai bebarapa negeri. Rakyat perlu mengembalikan kesemua negeri dalam Malaysia kepada Barisan Nasional untuk negara yang lebih aman, pembangkang suka merosakkan negara, nak membangunk tak reti, semua diharapkan kepada Barisan Nasional, jadi buat apa mengharapkan pihak yang tak boleh diharap seperti pembangkang ni?

PRU 13, undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air serta generasi kita akan datang. Apa pun pasa BERSHIT nak buat perhimpunan 31 Ogos ni, saya memang tak bersetuju, kalau dibenarkan juga oleh Menteri Amaran dan KPN yang lembik tu, maka biarkan sajalah Menteri dan KPN yang lembik tu jaga, jangan nak menyusahkan pegawai dan anggota bawahan PDRM yang tak pasal-pasal disusahkan dengan perkara bodoh sebegini. Saya bukan apa, lihat BERSHIT 3.0 kesian bebenor dekat anggota polis yang jadi mangsa, patutnya yang kena baling dengan botol, batu dan sebagainya tu, yang kena tujah dengan kon itu adalah Menteri Amaran dan KPN yang lembik, bukannya anggota polis yang bertanggungjawab.

Amacam Menteri Amaran dan KPN, korang nak lepaskan juga perhimpunan bangang tu, korang sendiri jagalah, ni tidak korang dua sibuk seronok ke sana ke mari, kononnya itu adalah tanggungjawab anggota bawahan, jadi tanggungjawab korang apa? Sekadar menyusahkan pegawai lain dan anggota bawahan korang dengan membiarkan perhimpunan bangang seperti BERSHIT inikah? Blah la, lepas Menteri Amaran jadi Menteri di KDN dan lepas Tan Sri Musa Hassan tamat perkhidmatan, tunggang langgang negara ini, sebabnya sudahlah Menteri Amaran bangang, KPN pula lembab, menyusahkan rakyat!

Anonymous said...

cakap pasal kecurangan dalam pas nampak slow sikit tok bomo siel ni.. klu cakap pasal umno/bn.. wah macam tkde yang betul umno/bn dh buat kat m'sia ..nampak semuanya korup,makan duit rakyat, tindas rakyat.. takde yang islamnya.. pada hal segelintir yang buat, tapi umno/bn jugak yg kena blasah..
dasar fasik...

Anonymous said...

lama zat hilang, dah dapat kulit babi hutan utk tampal kat muka kau?

Anonymous said...

Lagi ramai orang kita tampil kedepan dengan berani lagi baik dari duduk belakang macam tikus mondok. Tengok bangsa diorang berapa punya berani. Ingat tu.......

Anonymous said...

anon 2:16

bukan kecurangan pas tapi kebodohan dan kebebalan pemimpin serta penyokong2 pas.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Muzakarah DAP/PAS....!

Nak tunggu apa kata...KapalSing!

Woi benggali..! Apa komen hang?

...itu tulor, mana taruh???

August 14, 2012 11:01 AM
..................
ITU TULOR SUDAH MASUK DALAM ROTI CANAILE, JADI ROTIN TULOR SINGH,KKAHHH

Anonymous said...

SHAH ALAM – Majlis fatwa Kebangsaan tidak akan mengambil tindakan terhadap Pengasas Pondok Geting, Tumpat, Abdullah Saamah berikutan kenyataannya, haram dan berdosa umat Islam menyokong DAP.

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berkata, ini kerana kenyataan Abdullah tidak sama sekali bercanggah dengan Islam, bahawa adalah haram dan berdosa umat Islam menyokong DAP yang terang-terangan menentang penubuhan negara Islam serta pelaksanaan hukum hudud.

“Tidak perlu tindakan terhadapnya, kerana kenyataannya itu selari dengan Islam yang jelas haram bagi umat Islam menyokong DAP,”

Anonymous said...

KOTA BHARU - Seorang suspek kes meletupkan Bank Rakyat Cawangan Masjid Tanah, Melaka kelmarin berjaya ditahan oleh polis Kelantan di Pasir Puteh awal hari ini.

Lelaki berusia 25 tahun, yang dipercayai bertugas sebagai kakitangan awam, berjaya diberkas kira-kira jam 2.45 pagi semasa berada di rumahnya di Kampung Merkang.

Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata, suspek akan diserahkan kepada polis Melaka untuk tindakan selanjutnya.
..................................
KALAU NIAT ROMPAK DUIT DARI BANK RAKYAT NAK BUAT SUMBANGAN UNTUK LEBUHRAYA RAKYAT, APA HUKUMNYA TOK GURU????

Anonymous said...

bomo goblok......

kat malaysia, ada perbankan islam, ada konvensional........ko pilih mana ko nak.......ko nak syariah......ko simpan la kat tabung haji ke, bank islam ke.....ni siap zakat pun dah settle........atau ko bukan akaun syariah kat bank lain.......klu tak percaya.....ko simpan duit ko kat al rajhi bank..........

jadi apa yang ko busok hati sangat cakap kat malaysia ni perbankan Islam takde.........yang aku tahu perbankan Islam pas memang takde, kalau Islam tu yg ko nak.........

tu la....kalau hati tu dah busok........macam ni la jadinya.........sudah2 la tu bomo........

-anti jubur-

Anonymous said...

MALAYSIA YANG AMAN DAMAI NOW DAH MACAM KUCAR KACIR.........ANGKARA PAKATAN RAKYAT, PAS DAP DAN PKR.
NAK CONTROL NEGARA, 4 NEGERI PUN TERKIAL KIAL.

SELANGOR YANG MAJU DULU PUN DAH TERANCAT.
PEMIMPIN BODOH BERLAGAI PANDAI, PENASIHAT EKONONMI SELANGOR ATAS NAMA GLAMOUR JE, BUT ZERO PERFORMANCE..........DASAR BODOHH AL JUB.

Anonymous said...

TEMA KEMERDEKAAN SELANGOR'

JANJI...KENCING


pakatan dap cukup takut dengan ayat 'ditepati'... sebab ...bukan senang nak tipu rakyat dgn ayak liur..

Anonymous said...

Kulau perbankan Kohilal, tentu 100% Isle dan 100% takde pulangan, serta 100% HILANG...!!!!

Pilihlah... anda mampu mengubahnya....

Anonymous said...

konsep perbankan bomoh sial ni macam budak2 main pondok2 aje. Kalau ilut konsep dia 3 hari terus bank muflis. Pergilah ke negara arab sekalipun instrument banking yg dipakai di negara2 barat juga dipakai kat sana. Kalau tidak macam mana nak jalankan import/export financing dgn negara2 lain.

Anonymous said...

..akaun bank & gaji MB kelantan guna bank apa?

Anonymous said...

..haji hadi simpan duit kat mana?

Anonymous said...

..berduyun-duyun org melayu join... orang india & cina sekerat-dua... DAP/MCA/GERAKAN ketawa besor.. Keadilan senyum simpul... MIC tenganga-ngaga... PAS serius.... melayu kena kuda & bangsa lain tunggang kita....