Sunday, August 26, 2012

JILAT LICIN BUNTUT DAP : PAS KEKALKAN KEJUARAAN BERGANDA.


Setelah menjadi keldai tunggangan DAP dan PKR untuk sekian lama, pemimpin PAS masih tidak mengerti dan faham bahawa mereka sebenarnya telah dipergunakan untuk menjayakan agenda liberalisme, pluralisme serta penghapusan kepentingan dan hak-hak Melayu di negara ini.

Sentiasa sahaja PAS akan mempertahankan kedua-dua sekutunya dalam Pakatan Rakyat apabila mereka diserang tetapi adalah parti itu benar-benar faham apa yang mereka cuba pertahankan?

Takkan pemimpin PAS seperti Abdul Hadi Awang dan Nik Aziz Nik Mat begitu bodoh dan bebal sehingga tidak dapat membaca perancangan DAP dan PKR yang akan menyisihkan masa depan Islam dan Melayu sekiranya mereka berkuasa?

Dalam isu fatwa haram mengundi dan menyokong DAP yang dikeluarkan oleh Tuan Guru Abdullah Sama'ah, PAS begitu beria-iya mempertahankan DAP.

Pernahkan kita lihat DAP melakukan perkara yang sama mempertahankan PAS dalam mana-mana isu selama ini?

Yang kita dengar hanya amaran demi amaran dari DAP jika PAS masih berkeras untuk menegakkan Negara Islam serta melaksanakan Hukum Hudud.

Akhirnya PAS kecundang di gelanggang sendiri - Negara Islam bertukar menjadi Negara Berkebajikan dan Hukum Hudud terus lenyap sekali daripada agenda Pakatan Rakyat.

Kalaulah DAP iklhas menyokong PAS mengapa parti cauvinis Cina itu selama ini tidak pernah mahu duduk semeja dengan PAS bagi berdialog atau berbincang mengenai Hukum Hudud atau Negara Islam?

Ini membuktikan DAP tidak berminat langsung untuk mengkaji mengenai Islam dan ini telah ditegaskan puluhan kali oleh pemimpinnya, yang dungu hanya PAS.

Dituduh pula Umno menolak Hukum Hudud sementara DAP hanya sekadar menentangnya.

Sekali lagi pemimpin jumud PAS tidak tahu membezakan antara maksud perkataan tolak dan tentang.

Tolak maknanya tidak menerima manakala tentang pula membawa erti melawan atau menyanggah.

Walaupun kedua-dua istilah membayangkan maksud yang hampir sama, 'menentang' adalah lebih kuat maksudnya daripada 'menolak'.

Justeru, Umno hanya 'menolak' Hukum Hudud bukan kerana parti Melayu itu 'menentang' hukum Allah swt tetapi tidak menerima pendekatan dan cara ianya mahu dilaksanakan oleh PAS.

Berlainan dengan DAP yang bukan setakat menentang Hukum Hudud malah menghina hukum Allah serta memperlekehkannya.

Pelik sekali Abdul Hadi selaku Presiden PAS membuat perbandingan dengan mengatakan perlembagaan parti itu mempunyai peraturan untuk memecat mana-mana ahli yang meminum arak dan memakan babi, sesuatunya yang dikatakan tidak ada dalam Umno.

Bagi PAS kalau ahli minum arak dan makan babi amat merbahaya tetapi jika pemimpin PAS balun RM50 juta wang caruman ahli dalam Kohilal tidak mengapa atau berkhalwat dengan isteri orang dan kemudian mengahwininya bila-bila masa pun boleh dihalalkan, malah boleh dipilih sebagai Timbalan Presiden!

Sebab itu Nik Aziz boleh keluarkan pelbagai fatwa sesat seperti pangkah PAS masuk syurga atau hatta boleh bersekutu dengan syaitan sekalipun kalau syaitan boleh beri kemenangan kepada parti itu atau Abdul Hadi boleh keluar fatwa mengkafirkan ahli Umno!

Mungkin PAS terlepas pandang melihat sikap sebuah parti Islam bernama Parti Keadilan dan Pembangunan, AKP yang kini berkuasa di Turki di bawah Perdana Menteri Recep Tayyip Erdogan.

Erdogan seperti semua maklum adalah penyokong kuat Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim dan seringkali memberi dana besar kepada PKR untuk menjalankan aktivitinya.

AKP pula adalah sebuah parti Islam liberal yang tidak peduli atau 'angkat pot' samada anggota parti atau wakil rakyatnya kaki botol, taik judi atau kaki perempuan.

Bagi DAP dan PKR, hak kesamarataan dan kebebasan beragama semua penganut mana-mana agama atau kepercayaan di negara ini menjadi tunggak dan prinsip perjuangan Pakatan Rakyat.

Bagi Anwar dan Karpal Singh, PAS perlu keluar daripada Pakatan Rakyat jika terus bermimpi mengenai Hukum Hudud dan Negara Islam.

Bagi Umno, keadaan realiti masyarakat majmuk di Malaysia hendaklah dijadikan asas dalam menggubal hukum syariah sedemikian rupa.

PAS mengganggap Malaysia seperti juga mana-mana negara Arab seperti Arab Saudi, Pakistan atau Sudan yang melaksanakan Hukum Hudud.

Lihat sahaja dalam kes Sudan yang memperkenalkan undang-undang syariah sejak tahun 1983 oleh presiden ketika itu, Ja'afar Numeiri.

Pergolakan terus berlaku disebabkan sebahagian rakyatnya yang beragama Kristian dan animis (pemuja elemen alam seperti pokok, batu dan sebagainya) menentang pelaksanaan hukum tersebut bukan kerana faktor agama tetapi kerana Islam telah dipergunakan oleh pemimpin negara itu untuk tujuan politik peribadi.

Akhirnya Sudan, sebuah negara Islam dan mempunyai keluasan terbesar di benua Afrika, berpecah dan kehilangan wilayah selatan (kini sebuah negara merdeka di panggil Sudan Selatan) yang amat jaya dengan minyak.

Adakah di Sudan, Islam menang dan syiar agama itu menjadi semakin kukuh dan kuat serta umat Islam menjadi lebih maju dan kaya setelah pelaksanaan Hukum Hudud ala Ja'afar Numeiri?

277 comments:

1 – 200 of 277   Newer›   Newest»
hangkedee said...

Beruk mak yeh sudah terperangkap dalam kandang Babi Dapig!

Anonymous said...

Aku dapat rasa Karpal Sing dan suku sakatnya ketawa terbahak2 semasa Hj Hadi bercakap di sidang akhbar semalam....

Well done dog....good boy..god boy..!

Anonymous said...

PAS insaflah!!!

Kuasa sekarang masih ditangan org islam dan melayu. Pertahankanlah!!!

Kalau PAS ikhlas, marilah berjuang bersama org islam yg sememangnya telah memegang tampuk pemerintahan negara (UMNO) untuk menguatkan lagi dan meningkatkan lagi syiar dan syariat islam di Malaysia..

Ini jauh lebih baik daripada bekerjasam dgn DAP dan PKR yg keduanya memang tak boleh dipercayai!!!

UMNO & PAS perlu bermuzakarah, perlu bersatu, perlu bekerjasama dan menajdi satu kesatuan yg kuat di malaysia dan mungkin mampu menggoncang dunia..

usin said...

kejap lg anjing pr sibomo sial akan mula merepek kt sini. tengok camane dia auta bela parti PIS sampai mati. konon tak rela bersatu dgn umno seumpama mendokong biawak hidup tetapi lebih rela jadi anjing suruhan dap dan pkr. asyik menyalak ke arah umno asal dpt makan taik hidangan dap...

Anonymous said...

YANG BODOHTU PAS.
YANG BENGONG TU PAS.
YANG TOLOL TU KEPIPIMPINAN PAS.
YANG BAHLOL TU BOMO SIAM.
YANG CERDIK DAN PINTAR MR BEAN SAHAJA.
LIM KIT SIANG KETAWA TENGOK KEBODOAN PAS, MACAM ANJING YANG MUDAH DI JINAK KAN , DENGAN TULANG BABI..............

Anonymous said...

Semakin hari, kita tengok kedudukan UMNU/BN semakin lemah...

Mengapa orang Melayu yg beragama Islam dok sibuk nak tahu pendirian DAP mengenai hudud? DAP bukan parti yang memperjuangkan Islam dan majority pimpinan nya bukan beragama Islam. Yg UMNO hendak sibuk dan rebut mengenai pendirian DAP apa hal?

Pendirian UMNU macam mana? Ini yg org Melayu lebih nak tahu...!

Anonymous said...

.
RENONGAN AHAD

antara ameno dan pus, dalam soal anutan, mukmin telah dan akan mengadilinya. tapi tuhan tetap pemgadil tertinggi.

antara daputera dan Mcaster, dari sudut kecukupan ekonomi, ultrakiasu telah dan akan terus mengadilinya.

cumanya, ultrakiasu bersatu dalam soal ekonomi tetapi ameno dan pusatera berpecah dalam soal anutan. makanya jangan hairan kalau daputera dapat apa yang dikejar tetapi...

mokmenn bakal hilang 99% gendongan dan 1% yang dikejar mungkin tak dapat.

TENONG-TENONGKAN

Anonymous said...

Bukankah kerja bodoh kita hendak dengar apa pandangan Kit Siang, Karpal Singh keatas Islam?

Islam hak siapa? Islam bergantung pd Karpal kah?

Kuman diseberang lautan nampak sangat, gajah didepan mata, pura2 tak nampak...!



Anonymous said...

Jin aku punya teori sendiri mengapa UMNU menentang hudud...

Mereka takut! PM, TPM dan semua pemimpin UMNU bermesyuarat cabinet semua tidak ada tangan. Kerana semua kena potong tangan. Projek tidak boleh berjalan sebab hendak tanda tangan surat kelulusan tak dapat. Hendak belajar sign dengan mulut ambil masa yg agak lama. Bayangkan. Najib tak boleh sign projek Sungai Besi. Dia tak boleh lulus projek Sungai Buloh. Dia tak boleh endorse Tan Kay Hock.

Tangan takde, nak buat macam mana...?

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

...bilal dah nyanyi...!

Anonymous said...

budus atau buat-buat budus:

lagi kuat paster berangan untuk mengajak dapster agar mendekati anutan paster, lagi kuat dapster mengukuhkan anutan daptian mereka.

pikio-pikiokan, Yoep!

Anonymous said...

kalau dulu ameno dikatakan ambik pendekatan

'agama suku, politik suku'

kini, pasputera ambil alih tempat ameno.

bukan saya cakap tetapi

presiden pasputera sendiri yang cakap.

KEMARUKNYA

Anonymous said...

BUKAN PAS JE, PKR PUN BODOH.
WANITA PKR DAN WANITA PAS KAN MENANGIS BERPELUKKAN PABILA ELI WONG BERBOGEL TERBONGKAR.
KAN BODOH PUNA KERJA.
BODOH BODOH BODOH MACAM BOMO SIANG

Anonymous said...



dgn daya aura yg kosong
ketrampilan yg lemah
kekuatan dlm.an kerdil

hadi terpias imej partinya di parlimen smlm..

hadi mmbalas ptanyaan wartwan dgn lesu..

kuasa ditgn bangsa sendiri
seagama sendiri

dgn dap terus menerajui juara isu2 pakatan...

kuasa melayu dan islam akan drop 30%-40% for sure... bila dap menongkah pandu negara..

ingatan kpd barua2 mlayu pakatan..yg berada di tiang gol sendri (rela sumbat gol sendiri)..perkhh


adakah melayu2 yg ada maruah mahu berpeluh tubuh?????

jwb.an ada dlm



#########################

''Tanda Putra''

13 Sep 2012


http://www.youtube.com/watch?v=f2DbvDrK1Pc

########################

Anonymous said...

Kenapa PAS MUDAH DI PERBODOH kan DAP. ANJING PUN TAK SEMUDAH ITU NAK DIJINAKKAN. NASIB AKU TAK SOKONG PAS LAGI.
SEKARANG SOKONG BARISAN, BOMO SIAM MACAM MANA. MASIH JADI ANJING LAGI KE ?

Anonymous said...

terbaru adun pas di kelantan di tangkap atas kes khalwat, kemudian kesnya di tutup tanpa sebarang tindakan.. Best nya HUDUD PAS... Perjuangan lain, bila terjatuh atas batang idung sendiri, lebih teruk dari umno... Kahkahkahkah....

Anonymous said...

Lebih elok kita risaukan org Melayu yg menyebut dua kalimah syahadah tapi menentang Islam...

Mahathir mengejek org melayu yg beragama Islam dgn mengistiharkan Malaysia negara Islam. Mahathir boleh melolong sana sini tapi mana buktinya?

Najib sendiri kata jika hudud dilaksanakan, negara ini akan hancur? Apa hukum nya orang Melayu yg beragama Islam bercakap begini?

Tidakkah ini bererti haram bagi kita menyokong UMNU...???

Melayu Pasir Gudang said...

Bomo Siam mula sasau.....UMNO tak menentang hukum Hudud dari al quran , UMNO tolak hukum hudud ala PAS, sila rujuk enekmen Jenayah syariah negeri kelantan 1993.

Anonymous said...

Jangan lah jadi bodoh...

Penggunaan dlm konteks politik mengundang tafsiran politik lah juga. Jika Mahathir mengaku BN syaitan ketua nya UMNU mestilah Iblis...!

Butui tak Jin...?

Anonymous said...

Hok hj,Hadi kata hukum hudud itu cuma 0.0001 peratus dari hukum Islam tu apa ke bendanya...bodo siam?.

Anonymous said...

Jika lah Anwar benar2 bantai bontot orang, kemusnahan yg dia lakukan mengenai satu orang.

Tapi kemusnahan yang UMNU/BN lakukan dengan merampas segala kekayaan, rasuah, bolot semua peluang, jual Kad Pengenalan, jual pasir, salah guna kuasa memusnahkan jutaan rakyat...

UMNU/BN tibai bontot rakyat lagi dasyat...!!!

Anonymous said...

TAPI BOMO SIAM ADALAH IBLIS DAN SYAITAN. HELL TO YOU SKUNK !

Anonymous said...

Yang menggelikan hati,bomo barua dap jaja cerita yang tak ada kaitan.Murah gila modal ceritanya.macam murah maruah pas.

Kuah kuah kuah!

Anonymous said...

UMNU melalui Mahathir & Najib memulakan dasar pick and choose winners untuk ekonomi org Melayu. Kerana itu, jurang pendapatan dikalangan Melayu sesama Melayu adalah terbesar di Malaysia.

Dasar pembangunan ekonomi UMNU Mahathir yg sekarang ini disambung oleh Najib yg kurang cerdik ini, adalah dasar pro orang kaya...!

Anonymous said...

paster dan kolek pembankang:

luar rumah ibadat jadi makmun...dalam premis ibadat pun nak jadi makmun dapster...

APA NAK JADI?

ambe said...

Aku risau nanti alat kelamin nuar brahim nanti kene potong sebab cucuk dari belakang.! Pas pun halalkan,dari hudud katanya! Kuah kuah kuah!

Melayu Pasir Gudang said...

Tu sebabnya jangan politikkan hukum-hukum dalam Islam untuk meraih simpati rakyat/ sampai keluar fatwa kafir mengkafir segalanya, sampai kata tak laksana hukum hudud tidak Islam? Kembalilah kepangkal jalan.

Anonymous said...

abes,dok kate nabi muhammad serupe mamat2 kampung,macam mana pulak?

ambe said...

Sokong!

Anonymous said...

HUDUD DENGAN DEMOKRASI. MANA LEBIH PENTING DARI SUDUT ISLAM. MINTAK GENIUS BOMO SIAM JAWAB.

Anonymous said...

TANPA ADA ORANG KAYA MAKANYA TAK ADALAH PERUMPAMAAN: TANGAN YANG DI ATAS LEBIH BAIK DARI TANGAN DI BAWAH.

DALAM KONTEKS INI PASTER TERUS MENGUNGGULI CARTA TANGAN YANG DI BAWAH

CONTOH APA INI?

Anonymous said...

Yg lebih merunsingkan ialah perbelanjaan keatas perdagangan dan industry mengatasi perbelanjaan keatas pertanian dan luar bandar.

Jika kita lihat pola perbelanjaan, maka kita akan sedar mengapa org Melayu semakin lemah dari segi kedudukan ekonomi.

Mereka duduk diluar bandar dan merupakan golongan terbesar melibatkan diri dalam pertanian. Jumlah Melayu dalam industry dan perdagangan kecil berbanding dengan kaum lain. Maka jika dasar perbelanjaan kerajaan mengutamakan industry dan perdagangan sudah tentulah, kaum lain yg akan beruntung dari orang Melayu.

Tentu perkara ini mudah difahami...!

Anonymous said...

Syaitan nyata takpo,jangan jadi pr,syaitan topeng manusio,berat merano!

Kuah kuah kuah!

Anonymous said...

BOMO SIAM NI MEMANG BODOH BEBAL !
KALAU semua melayu kaya, SIAPA NAK jADI BOMO .
STUPID !

usin said...

kan aku dh tulis awal2 lg. bodo siam, eh..bomo sial akan merepek repek persoal org itu ini. korek sampai dlm perut bumi nk carik salah umno. parti PIS yg dh nk karam tu dirasakannya cukup teguh, maklumlah muka tembok takde maruah kena hina dek daPIG. dh terbukti tekaan aku tepat. dan untuk tekaan aku yg seterusnya...dlm pru13 nanti, parti PIS akan kehilangan bnyk kerusi dun dan parlimen. sebab: PIS hanya dpt undi dari totoknya sahaja, atas pagar tak berani undi kerana cuak dgn perjuangan PIS yg nampak palsu dan menipu. berlawanan dgn pendapat bomo sial yg sebenarnya sengaja menipu diri sendiri...

Melayu Pasir Gudang said...

Bomo Siam kena pukulan KO dengan artikel GAP. Kalau dia benar-benar orang beriman pasti walau jauh di sudut hati dia tetap mengakui kebenaran tulisan ini, kecuali dia orang yang telah allah terbalikkan hatinya dari beriman kepada munafiq.

Anonymous said...

Abis,bila lagi orang melayu nak maju bodoh?? akai mana?
Dasar2 pro orang kaya,depa nak jugak bantu orang melayu yang bebal macam pas tu.buto ke?

Anonymous said...

Memanglah perbelanjaan keatas pelajaran mendatangkan kesan positif keatas agihan pendapatan. Tapi adalah kebenaran juga, perbelanjaan keatas pelajaran asas dan juga keatas kesihatan awam yg asas lebih memanfaatkan golongan miskin daripada pebelanjaan keatas pendidikan tertiary dan kesihatan secondary.

Sebab itu klu bina poliklinik untuk rakyat miskin lebih baik dari buat masjid kos berjuta. Basic health improvement increases productivity...!

Anonymous said...

Ameno kayakan diri, mukmin boleh tumpang.

Paster kayakan Dapster, mukmin takleh tumpang paster,

bila Dapster kaya, dapster mampu beli hud hud paster

paster terlopong, dapster kembong

SIAPA BIJAK---DAPSTER/PASTER?

Anonymous said...

Tibai bini orang,keluarga memali lagi sadis!

Anonymous said...

UMNU ada Khalid alWalid? Kuah kuaah kuaaah...!

Yg UMNU ada ialah Khaled Nordin. Dia nak kawal Saifudin Abdullah pun tak terdaya. Kemudian dahulu ada Khalid pipit uban Yunus.

Khalid Yunus tentulah wajah untuk UMNU. Orang nak panjat gunung, dia pun nak panjat. Sampai kaki gunung dah tercungap-cungap.

Inilah role model UMNU...!!!

Anonymous said...

Tak kesahla bomo,yang penting kerajaan sedia ada ni adalah kerajaan yang dipilih oleh Allah...bukan ekspresi hijau ke putrajaya.. Kihkihkihkih

Anonymous said...

.
ANALISIS PETANG AHAD

Dapster akan terus biarkan Paster bermain dengan gimik yang sedia ada agar paster terus melupakan lain-lain perkara seperti ekonomi umat.

Dalam kata lain,selain mengembangkan Daptian, Dapster amat memikirkan ekonomi para pencacainya.

KESIMPULANNYA:

dapster tidakakan hilang apa yang telah dimonopoli (ekonomi), malah dengan kerjasama paster...dapster bakal mendapat laluan istimewa untuk mengembangkan Daptian!

ZZZ

Anonymous said...

Whai orang orang melayu ... tak kira laa penyokong UMNO ker penyokong PAS ker ... marilah kita bersatu .

.

Anonymous said...

Dapster tidak membeza-bezakan pengikut Daptian. Waima golongan gelandangan diangap sebagai aset.

Mungkin, bagi Daptian, kuantiti dulu baru kualiti. Makanya jangan jeles kalau pasca pru2008, Daptian berkembang subur di tahap belum pernah di capai sebelumnya...

TQ paster!

UMNO PARTI PENJARA said...


(( Take Note )) UMNO BODOH - Kenapa BN Tak Buat HUDUD Sejak 50 Thn dulu?



Tak ada apa yg perlu dijelaskan lg. Tak ada apa yg perlu diterangkan lg. Tak ada apa yg perlu diperincikan lg. Pemuda dan Puteri UMNO sememangnya BODOH.

Bila kaum Cina menolak HUDUD, pandai pulak mereka sibuk2 nak bercakap pasal HUDUD. Yg Barisan Nasional yg dah memerintah lebih 50 tahun tak pernah buat HUDUD , 'Ada ko kisah'? Kepala otak pemuda dan puteri UMNO letak kat mana?

Bodoh sangat kalau ada orang kata mengundi UMNO yg dah memerintah 50 tahun tanpa HUDUD lebih baik berbanding kaum cina yg tak faham HUDUD menolak HUDUD.

Jadi, fikirkan sy ada alasan cukup kuat kenapa menolak BN dan menerima PAKATAN RAKYAT. Sememangnya mereka tak pernah buat HUDUD sejak 50 tahun dulu. Dan pemuda dan puteri UMNO memilih utk jadi BODOH.


(Edit, copy & paste dari 'Page FB Kump. Adik2 Keluar UMNO')

UMNO PARTI PENJARA said...


(( Take Note )) UMNO BODOH - Kenapa BN Tak Buat HUDUD Sejak 50 Thn dulu?



Tak ada apa yg perlu dijelaskan lg. Tak ada apa yg perlu diterangkan lg. Tak ada apa yg perlu diperincikan lg. Pemuda dan Puteri UMNO sememangnya BODOH.

Bila kaum Cina menolak HUDUD, pandai pulak mereka sibuk2 nak bercakap pasal HUDUD. Yg Barisan Nasional yg dah memerintah lebih 50 tahun tak pernah buat HUDUD , 'Ada ko kisah'? Kepala otak pemuda dan puteri UMNO letak kat mana?

Bodoh sangat kalau ada orang kata mengundi UMNO yg dah memerintah 50 tahun tanpa HUDUD lebih baik berbanding kaum cina yg tak faham HUDUD menolak HUDUD.

Jadi, fikirkan sy ada alasan cukup kuat kenapa menolak BN dan menerima PAKATAN RAKYAT. Sememangnya mereka tak pernah buat HUDUD sejak 50 tahun dulu. Dan pemuda dan puteri UMNO memilih utk jadi BODOH.


(Edit, copy & paste dari 'Page FB Kump. Adik2 Keluar UMNO')

UMNO PARTI PENJARA said...


(( Take Note )) UMNO BODOH - Kenapa BN Tak Buat HUDUD Sejak 50 Thn dulu?



Tak ada apa yg perlu dijelaskan lg. Tak ada apa yg perlu diterangkan lg. Tak ada apa yg perlu diperincikan lg. Pemuda dan Puteri UMNO sememangnya BODOH.

Bila kaum Cina menolak HUDUD, pandai pulak mereka sibuk2 nak bercakap pasal HUDUD. Yg Barisan Nasional yg dah memerintah lebih 50 tahun tak pernah buat HUDUD , 'Ada ko kisah'? Kepala otak pemuda dan puteri UMNO letak kat mana?

Bodoh sangat kalau ada orang kata mengundi UMNO yg dah memerintah 50 tahun tanpa HUDUD lebih baik berbanding kaum cina yg tak faham HUDUD menolak HUDUD.

Jadi, fikirkan sy ada alasan cukup kuat kenapa menolak BN dan menerima PAKATAN RAKYAT. Sememangnya mereka tak pernah buat HUDUD sejak 50 tahun dulu. Dan pemuda dan puteri UMNO memilih utk jadi BODOH.


(Edit, copy & paste dari 'Page FB Kump. Adik2 Keluar UMNO')

UMNO PARTI PENJARA said...


(( Take Note )) UMNO BODOH - Kenapa BN Tak Buat HUDUD Sejak 50 Thn dulu?
:-D

Anonymous said...

Pembangang Nak Wat Hudud?

pembangang berkitabkan buku jinggay...kalau sesuatu itu tak ada dalam kitab ini, maknanya tak ada ler!!!

kik kik kik

Anonymous said...

untuk BOMO SIAM..

kau kena sedar.. kalau PAS lebih baik dari UMNO.. dah lama PAS menjadi pemerintah di Malaysia..


tapi.// kenapa.. 55 tahun merdeka.. PAS masih ditakuk sama dan skerang menjadi lembu DAP dan PKR ..

adakah kau sedar??? kalau aku.. memang aku sedar.. UMNO mengalakkan penyatuan dan perpaduan rakyat..terutama islamd an bukan islam..

tapi hamPAS.. memecahbelahkan rakyat.. dan bersifat khawarij..

Anonymous said...

2:48,

kumpulan abe-abe keluar ameno, atau kumpulan abe songsang keluar ameno masuk pembangkang?

2-CAR,2-CAR said...

“I do not know when he will call for elections but if he gives himself a bit more time, we would be able to revive support from the rakyat,” said Dr Mahathir, who was asked to comment on the preparedness of Barisan's election machinery in facing the coming 13th general election.}MAHADIAK BOHONG TAK TAU,tapi DIA TAU...!!!!

He also clarified his recent blog posting that Malaysians would be better off with the “devil they know” compared to the “angel they did not know”, made in reference to Pakatan's populist promises while demonising the Government.

“We are the devil people know, they are the angels people don't know. Sometimes even angels also can do a lot of wrong things,” he said.}NI KATA MAHADIAK...Kita ni SETAN,yg RAKYAT KENAL dan TAU..???

He warned that Pakatan's call for a change of Government via the polls would lead to dire consequences for the nation.} 2-CAR,2-CAR...kita nak TUKAR LAH..!!

NAK 2-CAR,2-CAR

TUKAR BN,PILIH PR said...

“I do not know when he will call for elections but if he gives himself a bit more time, we would be able to revive support from the rakyat,” said Dr Mahathir, who was asked to comment on the preparedness of Barisan's election machinery in facing the coming 13th general election.}MAHADIAK BOHONG TAK TAU,tapi DIA TAU...!!!!

He also clarified his recent blog posting that Malaysians would be better off with the “devil they know” compared to the “angel they did not know”, made in reference to Pakatan's populist promises while demonising the Government.

“We are the devil people know, they are the angels people don't know. Sometimes even angels also can do a lot of wrong things,” he said.}NI KATA MAHADIAK...Kita ni SETAN,yg RAKYAT KENAL dan TAU..???

He warned that Pakatan's call for a change of Government via the polls would lead to dire consequences for the nation.} 2-CAR,2-CAR...kita nak TUKAR LAH..!!

NAK 2-CAR,2-CAR

Anonymous said...

.

hendap tak hendak,

paster kena terima hakikat iaitu

kitab jingger adalah kitab resmi.

Redho Aje Ler!

kik kik kik

Anonymous said...

PAS insaflah!!!

Kuasa sekarang masih ditangan org islam dan melayu. Pertahankanlah!!!

Kalau PAS ikhlas, marilah berjuang bersama org islam yg sememangnya telah memegang tampuk pemerintahan negara (UMNO) untuk menguatkan lagi dan meningkatkan lagi syiar dan syariat islam di Malaysia..

Ini jauh lebih baik daripada bekerjasam dgn DAP dan PKR yg keduanya memang tak boleh dipercayai!!!

UMNO & PAS perlu bermuzakarah, perlu bersatu, perlu bekerjasama dan menajdi satu kesatuan yg kuat di malaysia dan mungkin mampu menggoncang dunia..

KITA KALAHKAN BNUMNO said...

AHHHH....Tak kisah lah apa korang nak kata,ABU....!!!

BNUMNO dah PANIK skrg....!!!

Tak beberapa bulan lagi,BNUMNO nak kena bungkus,beb....!!!

Dr.M pun kata gitu" Kalau PAKATAN perintah,habis semua....HAHAHA....

Dr.M dan konco2 korup akan HABIS.!!

Tu yg Dr.M TAKUT Bebenor tu..HUhuhu

Kita BENAM BNUMNO...

BERANI KALAHKAN BNUMNO

Anonymous said...

Kump. Abang2 Keluar UMNO said...

(( Take Note )) UMNO BODOH - Kenapa BN Tak Buat HUDUD Sejak 50 Thn dulu?

-----------------------------------

Siapa yg bodo..

Masa tak sesuai dan keadaan semasa yg tak mengiziznkan...

Macam apa Hj hadi awang kata semasa menang di Tengganu dulu...dia kata Hudud tak perlu disegerakan sebab hudud hanyalah0.001 % dari hukum islam.


Ulamak PAS dah kata macam tu..ini alasan lagi teruk .

BN punya alasan sbb belum bersedia dan keadaan semasa tak mengizinkan..takut akan berlaku huru hara...negara majmuk kena buat dengan cara hikmah..

Kump. Abang2 keluarga UMNO

Anonymous said...

3:10,

Boleh kalahkan UMNOBN tetapi syaratnya korang JADIKAN MUKMIN terkaya di Msia dan laksanakan hudud...voleh?

ADUKA PENDEKAR said...




Aku Setuju 110% untuk kita TUKAR ini BN,Cakap semua dah TAK bolih Pakai Lagi....

Perintah Malaysia pakai TIPU2...

Nak PILIHANraya pon,Nak TIPU2...

Akhirnya,BN,UMNO puno,rano....

Tok lamo lagi noh...HOHOHO


UMNO jadi PEMBANGKANG selepas PRU 13,mungkin menang 50 kerusi je...

MCA,MIC,Gerakan,PPP bolih diTALKINkan...!!!

Rakyat Malaysia akan Bangkit, SPRING...!!!!

PAKATAN akan Perintah lepas PRU 13!

Tak kisah kalo Malaysia jadi sistem2 Parti,mana ada huru hara????

Skrg di Selangor,Penang,Kelantan dan Kedah,OK je (2008-2012)...Tak de pon Berbunuh2???? UMNO aje yg GEMPAK2!! BODOH PUNYA PARTI...!!!

Kalau RASUAH,JENAYAH tak bolih dikawal,kita Tukar aje lah BN ni, Dah lama sangat buat belander dia orang ni...Fed up lah..!!!

ADUKA PENDEKAR

Anonymous said...



Adalagi mangkuk kat sini ye...

Dia tahu ke apa itu Pakatan Rakyat??

Ada ke Pakatan Rakyat???

Mana ada!!!

Mereka ni menipu rakyat..

Pakatan Rakyat adalah pakatan di bibir pemimpin mereka...bukannya Pakatan diatas kertas...


Mana lambang Pakatan Rakyat???

Siapa ketua mereka??

Siapa akan jadi PM bila Pakatan menang???

Bila tanya PKR, tentu dia jawab Anwar,
Bila tanya PAS, dia kata kita tunggu menang dulu baru bincang,
Bila tanya DAP,bukan melayu pun boleh jadi PM..

Hancus!!!

PR = PAKATAN ROSAK

Tak boleh pakai...Buang kat longkang/sungai!!!


Ada faham ka!!!!

Anonymous said...


ADUKA PENDEKAR, hang kurang bijak. Atas sikit dari bodoh.

Siapa yg perintah tipu tipu???
Bagilah contoh sikit..

Siapa yg tipu pilihanraya??
Bagilah contoh sikit...

Kalu nak cakap aje, ..monyet pun boleh buat...


Gunalah akal!!!

Anonymous said...

PAS insaflah!!!

Kuasa sekarang masih ditangan org islam dan melayu. Pertahankanlah!!!

Kalau PAS ikhlas, marilah berjuang bersama org islam yg sememangnya telah memegang tampuk pemerintahan negara (UMNO) untuk menguatkan lagi dan meningkatkan lagi syiar dan syariat islam di Malaysia..

Ini jauh lebih baik daripada bekerjasam dgn DAP dan PKR yg keduanya memang tak boleh dipercayai!!!

UMNO & PAS perlu bermuzakarah, perlu bersatu, perlu bekerjasama dan menajdi satu kesatuan yg kuat di malaysia dan mungkin mampu menggoncang dunia..

Anonymous said...

kenapa urutan penggalak kemungkaran berkembang pesat di negeri PR?

1. Dapster buat 'kerja'

2. Paster tutup mata

3. Packatan pengguna?

Masala, Bro

Anonymous said...

Ada lagi mangkuk kat sini ye...

Dia tahu ke apa itu Pakatan Rakyat??

Ada ke Pakatan Rakyat???

Mana ada!!!

Mereka ni menipu rakyat..

Pakatan Rakyat adalah pakatan di bibir pemimpin mereka...bukannya Pakatan diatas kertas...

Mana lambang Pakatan Rakyat???

Siapa ketua mereka??

Siapa akan jadi PM bila Pakatan menang???

Bila tanya PKR, tentu dia jawab Anwar,
Bila tanya PAS, dia kata kita tunggu menang dulu baru bincang,
Bila tanya DAP,bukan melayu pun boleh jadi PM..

Hancus!!!

PR = PAKATAN ROSAK

Tak boleh pakai...kita ramai ramai buang kat longkang/sungai!!!

UMNOMAMPOH.... said...

UMNO MAMPOS,UMNO MAMPOS,UMNO MAMPOS

UMNO mampos,MAMPOS3....UMNO MAMPOS, UMNO MAMPOS....

DENG DER DENG DENG,DENG DENG....!!!


Lagu ABU UMNO

Anonymous said...

Bezanya Bomo Siam dibayar Anwar Ibrahim apabila disondol belakang. Bomo Siam masih tinggal dlm hutan amazon & masih bercawat, Kalau nama pon BOMO, mana boleh percaya, BOMO sudah tentu Syirik.

Anonymous said...

Aku tengok pakatan rosak ni hanya nak kuasa aje...

Aku tengok pakatan rosak ni hanya nak naik kan Anwar aje jadi PM

PAS ada ke calon PM???
DAP ada ke calon PM?
PKR ada ke calon PM

Anwar???? Yg lidah bercabang, pengkhianat negara, yg sondol org, yg rendah moral tu ke???

Nauzubillah min zalik




UMNOMAMPOH.... said...



UMNO MAMPOS,UMNO MAMPOS,UMNO MAMPOS

UMNO mampos,MAMPOS3....UMNO MAMPOS, UMNO MAMPOS....

DENG DER DENG DENG,DENG DENG....!!!


Lagu ABU UMNO

A.B.U. said...



UMNO MAMPOS,UMNO MAMPOS,UMNO MAMPOS

UMNO mampos,MAMPOS3....UMNO MAMPOS, UMNO MAMPOS....

DENG DER DENG DENG,DENG DENG....!!!


Lagu ABU UMNO

Anonymous said...

Masih ada lagi mangkuk kat sini..

Yg terbaru bernama "UMNOMAMPOH"

Ini org yg tak pernah bersyukur...

BN/UMNO tak perfect tapi still the best..Boleh diharap.

PAS= keldai DAP, ikut cakap DAP, takut pada DAP.

PKR= parti kencing rakyat dari dulu dan selamanya..

DAP = parti rasis yg tak mahu islam sebagai agama rasmi, tak mahu ada hak keistimewaan org melayu dan kalau boleh institusi raja ditiadakan.


Insaflah!!!!

Anonymous said...

HANYA MOKMEEN LAYAK MEMIMPIN

kalau tanya pakar, siapa akan dapat kerusi terbanyak dalam packatan?

jawapannya adalah parti dinasti Kim!

bukan kerana dinasti Kim lebih islerim tetapi kerana dapster lebih kalkulatif dalam soal politiq!

soalnya, bolehkah mokmeen dipimpin oleh bukan mokmeen, sedangkan mokmeen boleh gunakan akal politik untuk melantik mokmeen sebagai pemimpin?

JADILAH UMAT YANG CELIK, BULIH?

Anonymous said...

PAS insaflah!!!

Kuasa sekarang masih ditangan org islam dan melayu. Pertahankanlah!!!

Kalau PAS ikhlas, marilah berjuang bersama org islam yg sememangnya telah memegang tampuk pemerintahan negara (UMNO) untuk menguatkan lagi dan meningkatkan lagi syiar dan syariat islam di Malaysia..

Ini jauh lebih baik daripada bekerjasam dgn DAP dan PKR yg keduanya memang tak boleh dipercayai!!!

UMNO & PAS perlu bermuzakarah, perlu bersatu, perlu bekerjasama dan menajdi satu kesatuan yg kuat di malaysia dan mungkin mampu menggoncang dunia..

Anonymous said...

Masih ada lagi mangkuk kat sini..

Yg terbaru bernama "UMNOMAMPOH" dan "A.B.U"

Ini org yg tak pernah bersyukur...

BN/UMNO tak perfect tapi still the best..Boleh diharap.

PAS= keldai DAP, ikut cakap DAP, takut pada DAP.

PKR= parti kencing rakyat dari dulu dan selamanya..

DAP = parti rasis yg tak mahu islam sebagai agama rasmi, tak mahu ada hak keistimewaan org melayu dan kalau boleh institusi raja ditiadakan.


Insaflah!!!!

UMNO terus mara
A.B.U = Allah Bersama UMNO

Anonymous said...

KENAPA KAPALHARBI NAK HARAMKAN KATAK LOMPAT?

HA HA KATAK LOMPAT ADALAH PENGKHIANAT

APAPUN KITA YAKIN DAN PERCAYA PUS TIDAK AKAN SOKONG!

SEMUA INI ADA KAITAN KAFIR HARBI MEMIMPIN UMMAH.

UNTUK KAFIR HARBI tidak MEMIMPIN UMMAH...JALANNYA ADALAH...

HA HA LOMPAT SI KATAK LOMPAT

Anonymous said...

Ada kebenaran artikel ini..selalu lihat bila orang biasa bersuara kepada PAS..dorang akan cakap..kamu x layak bersuara sebab x ada pendidikan agama yang hebat seperti pemimpin PAS..hatta yg bertanya soalan tue lulusan agama Al-azhar..dah rasa PAS ni lebih sesat dari Al-Arqam.. harap2 PAS ni bukan la golongan dajjal yg disebut didalam Al-Quran sudah..Mari kita berdoa kepada Allah supaya menyelamatkan negara dari Parti yg menggunakan Islam sebagai Platform keuntungan diri sendiri - Pemuda Islam

Anonymous said...

Syeikh Nuruddin Marbu al-Banjari MENEGASKAN tidak boleh kita memusuhi orang yang beriman. Jangan terpedaya dan terbawa dengan ARUS POLITIK di Malaysia yang mana terdapat ahli2nya yang taksub dan fanatik sehingga mendoakan kecelakaan sesama Islam.

Lalu Syeikh Nuruddin Marbu al-Banjari berkata:

Lihatlah pada Firman Allah swt di dalam al-Quran Surah al-Fath ayat 29 yang bermaksud:Nabi Muhammad (s.a.w.) ialah Rasul Allah dan orang- orang yang bersama dengannya bersikap keras dan tegas terhadap orang-orang kafir yang (memusuhi Islam), dan sebaliknya bersikap kasih sayang serta belas kasihan sesama sendiri (umat Islam). Engkau melihat mereka tetap beribadat rukuk dan sujud, dengan mengharapkan limpah kurnia (pahala) dari Tuhan mereka serta mengharapkan keredhaanNya. Tanda yang menunjukkan mereka (sebagai orang-orang yang salih) terdapat pada muka mereka - dari kesan sujud (dan ibadat mereka yang ikhlas). Demikianlah sifat mereka yang tersebut di dalam Kitab Taurat dan sifat mereka di dalam Kitab Injil pula ialah: (bahawa mereka diibaratkan) sebagai pokok tanaman yang mengeluarkan anak dan tunasnya, lalu anak dan tunasnya itu menyuburkannya, sehingga ia menjadi kuat, lalu ia tegap berdiri di atas (pangkal) batangnya dengan keadaan yang mengkagumkan orang-orang yang menanamnya. (Allah menjadikan sahabat-sahabat Nabi Muhammad, s.a.w. dan pengikut-pengikutnya kembang biak serta kuat gagah sedemikian itu) kerana Allah hendak menjadikan orang-orang kafir merana dengan perasaan marah dan hasad dengki - dengan kembang biaknya umat Islam itu. (Dan selain itu) Allah telah menjanjikan orang-orang yang beriman dan beramal salih dari mereka, keampunan dan pahala yang besar.
Menurut Syeikh Nuruddin Marbu al-Banjari:

Jelaslah di dalam ayat ini,Rasulullah saw BERSIKAP RUHAMAK (berkasih sayang) terhadap ORANG2 YANG BERIMAN sementara BERSIKAP ASYIDDA'(keras) terhadap ORANG2 KAFIR,jadi bagaimanakah kamu boleh mendoakan kecelakaan kepada golongan yang beriman disebabkan ketaksuban dan kefanatikan kamu kepada sesuatu PARTI,POLITIK atau ORGANISASI???..:-)

Anonymous said...

sesungguhnya allah tidak redha bila agama islam yg suci ini di lacurkan utk kepentingan duniawi...maka kita boleh lihat PAS semakin confuse sekarang...allah telah membolak balikkan hati hati pemimpin PAS dan meletakkan nya sama taraf dgn anjing suruhan...

ASAL BUKAN UMNO..(ABU) said...

UMNO MAMPOS,UMNO MAMPOS,UMNO MAMPOS

UMNO mampos,MAMPOS3....UMNO MAMPOS, UMNO MAMPOS....

DENG DER DENG DENG,DENG DENG....!!!


Lagu ABU UMNO

ASAL BUKAN UMNO..(ABU) said...

UMNO MAMPOS,UMNO MAMPOS,UMNO MAMPOS

UMNO mampos,MAMPOS3....UMNO MAMPOS, UMNO MAMPOS....

DENG DER DENG DENG,DENG DENG....!!!


Lagu ABU UMNONOK

Anonymous said...

bolehkah parti Teukong Arogenit dan Koki (TAC) pimpin umat?

tepuk dada tanyalah iman

kalau tidak boleh...

buatlah apa yang patut, kan, kan?

Anonymous said...

Mula2 UMNU guna bangsa. UMNU itu Melayu, Melayu itu UMNU. Sayang sekali, slogan demikian tinggal jadi omongan kosong.

Bila semakin UMNU lemah, mereka akan kembali kepada jatidiri Melayu kununnya, bila kuat Melayu dilupakan.

Berdepanlah dengan kenyataan. UMNU menjaga kepentingan Melayu istimewa dan Melayu terpilih. UMNU menjaga Putera dalam BumiPutera. UMNU jaga putera2 pemimpin UMNU, putera ketua bahagian, putera bangsawan, putera Raja. UMNU tidak jaga Melayu marhaen.

UMNU terus tipu Melayu...!

Anonymous said...

Perakuan Melayu nya UMNU tidak disokong oleh fakta...

Dlm tahun 2008, calun2 UMNU hanya dapat 2 juta undi dari 5.7 juta undi Melayu. 1 juta lebih ahli UMNU menolak & tak undi UMNU...!

Anonymous said...

faham ke melaise pembangkang makna

teukong,

arogenit

dan koki?

Anonymous said...

2008 mukmin belum nampak itu teukong mana mau tuju

2012 mukmin sulah lampak itu Teukong manyak langsi lagi lungsai

2013,

mukmin bukanlah serabut itu nak ambik tok pekong jadi pemimpin

pcayalah

Anonymous said...

swing vote 100,000 umat bagi setiap negeri (lebih kurang 2,000 setiap kaw parlimen) saja sudah cukup untuk mematikan tsunami 2008.

enteng!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Mula2 UMNU guna bangsa. UMNU itu Melayu, Melayu itu UMNU. Sayang sekali, slogan demikian tinggal jadi omongan kosong.

Bila semakin UMNU lemah, mereka akan kembali kepada jatidiri Melayu kununnya, bila kuat Melayu dilupakan.

Berdepanlah dengan kenyataan. UMNU menjaga kepentingan Melayu istimewa dan Melayu terpilih. UMNU menjaga Putera dalam BumiPutera. UMNU jaga putera2 pemimpin UMNU, putera ketua bahagian, putera bangsawan, putera Raja. UMNU tidak jaga Melayu marhaen.

UMNU terus tipu Melayu...!
August 26, 2012 4:39 PM

---------------------------------------------------------

Blah la Bomo Siam manusia jahiliyah yang dungu, PAS yang sibuk mempolitikkan agama, memperalatkan istilah Islam untuk kepentingan politik mereka macam mana pula, kononnya PAS itu Islam dan Islam itu PAS, blah la, kalau macam tu orang Islam di negara lain tak Islamlah ye sebab tak jadi ahli PAS dan tak undi PAS? Bodo punya PAS, agama diselewengkan untuk kepentingan politik buruk PAS sajalah.

PAS kononnya parti Islam dan mengamalkan Islam sepenuhnya, tapi lihatlah hasutan, maki hamun dalam ceramah politik, demontrasi liar, itu ajaran Islam apanya pula? Islam tak ajar perkara macam tu, itu ajaran sesat PAS yang memanipulasikan istilah Islam untuk kepentingan politik ketaksuban dan kedengkian mereka.

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

UMNU lagakan bangsa Melayu dgn bangsa Cina. UMNU menakut nakutkan org Melayu bahawa Cina akan ambil alih negara ini. Bolehkah suatu kumpulan yg berjumlah 25% dari penduduk negara menundukkan 65%?

Yg jatuh ialah UMNU bukan Melayu. Kalau UMNU jatuh, org Melayu masih boleh meneruskan hidup.

Nabi Muhammad saw wafat, Islam tidak terkubur. Islam terus berkembang...!

Anonymous said...

Wakakakakakaka....!

Katanya sebagai pendokong demokrasi!

Kenapa censor komen aku...???

Kuah kuaah kuaaah!!!

Anonymous said...

Isle berkembang kerana ada pengembang yang ikhlas dan jujur melakukan tugasan.

Sesungguhnya isle takkan berhenti meskipun paster mati langkah.

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Siapa kata minoriti tak boleh jadi dominan?

contohnya,

Pak Arabis jauh lebih ramai dari zionis.

Namun, zionis gunakan proksi untuk perambat Pak Arabis

Nampak, kan, kan

Anonymous said...

Org Melayu yg waras berfikir mahukan raja2 mereka bersetia kpd Constitution Malaysia.

Raja2 Melayu jangan terpedaya dgn dakyah UMNU. Pd 1993, Mahathir dan UMNU lah yg mahu membenam Raja2 Melayu. Bukan PAS. Bukan DAP. UMNU yg anti raja2 Melayu...!

Anonymous said...

UMNU guna kedudukan raja2 Melayu! UMNU kata kalau UMNU tewas maka tidak ada siapa yg akan menjaga Raja2 Melayu.

Klu Raja2 Melayu kaki judi, kaki arak, pemboros, pemabuk dan penzina sedangkan mereka ketua agama Islam, org Melayu tidak perlukan hasutan sesiapa untuk menyebelahi si Jebat...!.

Anonymous said...

poster boleh campuradukkan anutan dalam sume urusan...itu hak depa.

kalau mokmeen nampak paster jual pegangan semata-mata untuk kepentingan duniawi...

mokmeen takkan teragak-agak tolak poster sebagaimana pernah berlaku sebelum ini.

PISANG BOLEH BERBUAH DUA KALI

Anonymous said...

SAUDARA2

Percayalah,
BumoSiam tak boleh dipercayai.
Dia pengamal ilmu siam.
Dia memelihara jin.
Dia tak faham apa yg dia kata.
Pencacai seperti dia tak berpedirian.
Hatinya penuh kebencian pada kebenaran.

Percayalah,
Dia punya blog tapi tak laku.
Dia dapat nasihat dari jin.
Dia agen DAP kiasu.

Kesianlah akan dia dan kita berdoa
dia cepat sembuh.

Anonymous said...

Adakah org Melayu terancam jika UMNU tewas?

Jawapan nya tidak! UMNU tewas di Kelantan. Ada kita tengok org Melayu mati bergelimpangan, agama Islam terabai dan Raja Melayu di hapuskan? Tidak ada!

UMNU tewas di P.Pinang. Ada kita tengok masjid atau surau kena roboh, org Islam tidak boleh solat atau peruntukan agama Islam di tarik balik? Takde kan! DAP P.Pinang beri RM62 juta setahun untuk agama Islam Penang, manakala Kerajaan UMNU Negeri Sembilan hanya beri beri RM 10 juta...!

Tukang Komen said...

Bomo, kau kutuk raja2 melayu dan pemimpin Umno macamlah kau lebih baik dan mulia dari mereka. Hujah yg kau bawa sedikitpun tidak mencerminkan manusia yg brtaqwa. Cerminlah diri sendiri sebelum menghina manusia lain. Allah saja yg tahu siapa yg lebih mulia disisisnya bukannya kau!

Anonymous said...

UMNU sebetulnya tidak ada nilai yg hendak diberikan kpd org2 Melayu melainkan perasaan membenci pd org lain.

Bertahun lama nya UMNU memerintah, golongan kaya bertambah kaya, yg miskin makin bertambah. Jurang kekayaan dikalangan org melayu sendiri paling besar jika dibandingkan dgn jurang kekayaan antara kaum lain di negara ini.

Kesetiaan kpd UMNU bukan diberi PERCUMA dan babi buta. Kepercayaan mesti DIUSAHAKAN bukan dituntut...!

Anonymous said...

TK 5:53 PM

Jgn main silap mata...buktikan tang mana komen aku tu hina raja2 Melayu?

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Adakah org Melayu terancam jika UMNU tewas?

Jawapan nya tidak! UMNU tewas di Kelantan. Ada kita tengok org Melayu mati bergelimpangan, agama Islam terabai dan Raja Melayu di hapuskan? Tidak ada!

UMNU tewas di P.Pinang. Ada kita tengok masjid atau surau kena roboh, org Islam tidak boleh solat atau peruntukan agama Islam di tarik balik? Takde kan! DAP P.Pinang beri RM62 juta setahun untuk agama Islam Penang, manakala Kerajaan UMNU Negeri Sembilan hanya beri beri RM 10 juta...!

August 26, 2012 5:51 PM

---------------------------------------------------

Tapi DAP roboh kedai-kedai bumiputera yang berniaga secara kecil-kecilan sebagai penjual makanan dan barangan keperluan harian, malahan DAP juga melarang bacaan Al-Quran di masjid menggunkan pembesar suara, DAP tak mau buat perarakan maulidur rasul, tapi acara perayaan puak DAP diadakan secara besar-besaran.

Tak cukup dengan itu lagi, sudah berapa banyak tanah penduduk kampung jadi mangsa kononnya nak buat pembangunan, tapi akhirnya penduduk kampung bumiputera dihalau keluar dari kampung mereka seperti Kampung Jalan Pokok Assam, Kampung Tengah, Kampung Geting dan beberapa lagi.

Bukan saja orang bumiputera, malahan orang India pun jadi mangsa, lihatlah janji Penipu Rakyat terhadap penduduk Kampung Buah Pala, kononnya nak kembalikan kampung itu kepada penduduk kampung, akhirnya langsung tak dibuat, penduduk kampung itu ditipu dan diaianya oleh DAP dan kuncu-kuncu mereka sajalah.

Ini apa cerita Bomo Siam, ko ni jenis jahiliyah, jenis dungu, jenis buta perut, mana ko tahu fakta semasa, sebab ko bangang, bertaubatlah, insaflah selagi pintu taubat masih terbuka.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

beza Dapster dan Paster:

bila mukmin pintah klate...tokong sama naik

bila dapster naik...daptian dapat peruntukan...paster dapat ape?

Anonymous said...

Org Melayu mesti sedar bahawa kepentingan bangsa Melayu bukanlah hanya boleh diperjuangkan oleh UMNU.

Selagi kita ada undang2 dan selagi bangsa Melayu boleh bersuara, kepentingan bangsa Melayu boleh dijaga. Bukan nya UMNU yg memberi kita rezeki. Bangsa Melayu mesti ada jatidiri.

Ada undang2, ada perlembagaan, ada pemimpin yg komited kpd kepentingan org Melayu, perjuangan org Melayu tetap jitu.

Masa depan org Melayu tidak bersyaratkan mesti di perjuangkan oleh UMNU...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Wakakakakakaka....!

Katanya sebagai pendokong demokrasi!

Kenapa censor komen aku...???

Kuah kuaah kuaaah!!!

August 26, 2012 5:39 PM

----------------------------------------------------------

Drama terbaru manusia jahiliyah seperti Bomo Siam yang dungu ini, kerana tak tau nak putar belit lagi dia tuduh komen dia disensorkan pulak, macam Anwar jugalah, buat artikel dalam blog dia yang memalukan diri dia sendiri, lepas tu tuduh UMNO pula, biasalah, dah terdesakan, apa pun dibuat, golongan tak peduli dosa pahala dan tak peduli baik buruk macam Penipu Rakyat ni memang tak guna, buruk bebenor, tak boleh diharap. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

6:01 PM

7 bigik komen aku hilang...mana pi?

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Org Melayu mesti sedar bahawa kepentingan bangsa Melayu bukanlah hanya boleh diperjuangkan oleh UMNU.

Selagi kita ada undang2 dan selagi bangsa Melayu boleh bersuara, kepentingan bangsa Melayu boleh dijaga. Bukan nya UMNU yg memberi kita rezeki. Bangsa Melayu mesti ada jatidiri.

Ada undang2, ada perlembagaan, ada pemimpin yg komited kpd kepentingan org Melayu, perjuangan org Melayu tetap jitu.

Masa depan org Melayu tidak bersyaratkan mesti di perjuangkan oleh UMNU...!!!

August 26, 2012 6:01 PM

---------------------------------------------------------------

PAS mana peduli pasal orang Melayu, malahan PAS juga tak peduli pasal bumiputera lain, sebab itulah PAS nak hapuskan peruntukkan keistimewaan orang Melayu, kerana PAS dah jadi anjing DAP, maka akan menyalak untuk kegembiraan DAP sajalah.

Memang rezeki dari Allah, tapi atas usaha Barisan Nasional dan UMNO juga yang berusaha untuk mencari jalan dan peluang untuk dimanfaatkan oleh orang bumiputera serta bangsa lain untuk berjaya, lihatlah bantuan pertanian, bantuan usahawan muda, bantuan usahawan desa, bantuan kepada nelayan untuk membaiki peralatan, bantuan kepada pemandu teksi untuk kemudahan mereka, bantuan kewanan seperti TEKUN, Amanah Ikhtiar, Mara, pinjaman Mikro dan sebagainya, itu adalah usaha Barisan Nasional dan UMNO. PAS dan kuncu-kuncu komunis dia pula sibuk berdemontrasi liar, hasutan dan ceramah maki hamun, merosakkan sajalah korang ni, dasar penipu, dasar tak guna, dasar tak boleh di harap, blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasioal demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
6:01 PM

7 bigik komen aku hilang...mana pi?

August 26, 2012 6:04 PM

------------------------------------------------------------

Sudahlah Bomo Siam, drama murahan, macam PAS jugalah, depa tak reti nak laksanakan hudud depa kata Tun Mahathir ugut nak tangkap depa kalau buat hudud, blah la, pembohong besar sajalah, Tun Mahathir tak tulis pun macam tu dalam surat dia kepada Nik Aziz pada tahun 1994 dulu, sila suruh Nik Aziz baca balik surat itu sepenuhnya di khalayak ramai, lepas ni cakap pula surat tu hilang pula takut kebenaran terdedah, blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Sosialis merapatkan jurang; Paster?

tak usah pergi jauh, memadai melihat keadaan di Klate...tidakkah jurang antara golongan kaya dan miskin di serambi golok ini lebih besar dari negara sosialis? Siapa pintah Klate hah?

Anonymous said...

UMNU jgn lupa bahawa tanpa sokongan org Melayu, UMNU hanyalah pertubuhan yg biasa.

UMNU yg bergantung kpd org Melayu, bukan sebaliknya. UMNU hanya jurucakap suara hati org2 Melayu. Kita yg menentukan UMNU! Bukan UMNU yg mendefinisi org Melayu.

Jika rakyat yg berdaulat lebih dari UMNU, wadah mana pun yg kita pilih akan diperkasakan jika kita menyokong nya.

Jangan kita lupakan fakta ini...!!!

Anonymous said...

Sosialis merapatkan jurang;

Paster?

tak usah pergi jauh,

memadai melihat keadaan di Klate...

tidakkah jurang antara golongan

kaya dan miskin di serambi golok

lebih besar dari negara sosialis?

Siapa pintah Klate hah?

GAJAH DEPAN MATA TAK NAMPAK?

Anonymous said...

Tanpa kita, UMNU, PAS atau mana2 parti pun, tidak signifiken. Mana2 Melayu pun, hebat Melayunya bergantung kepada komitmentnya, dedikasinya, pembelajarannya, keberaniannya & disiplin nya...!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
UMNU jgn lupa bahawa tanpa sokongan org Melayu, UMNU hanyalah pertubuhan yg biasa.

UMNU yg bergantung kpd org Melayu, bukan sebaliknya. UMNU hanya jurucakap suara hati org2 Melayu. Kita yg menentukan UMNU! Bukan UMNU yg mendefinisi org Melayu.

Jika rakyat yg berdaulat lebih dari UMNU, wadah mana pun yg kita pilih akan diperkasakan jika kita menyokong nya.

Jangan kita lupakan fakta ini...!!!

August 26, 2012 6:09 PM

---------------------------------------------------

Apa yang ko mengarut ni manusia jahiliah Bomo Siam yang dungu?

Biasalah UMNO mendapat sokongan orang Melayu kerana UMNO menyokong orang Melayu untuk berjaya, bukannya macam PAS mempergunakan orang ramai termasuk ahlinya untuk jadi anjing suruhan DAP, lihat demontrasi BERSHIT 3.0 tempoh hari, ketua demontrasi tu DAP, tapi para pecacai PAS berduyun-duyun datang membuat keganasan dan kerosakkan, ini semua adalah kerana PAS berhempas pula membohong, menghasut dan menipu untuk pecacai mereka percaya, mudah benar dibodohkan puak PAS ni, pimpinan PAS pun bodoh juga. Bomo Siam pun bodoh juga, jenis jahiliyah tak sedar diri.

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Selalu kita dengar para pemimpin UMNU dan BN berkata jika kerajaan bertukar keadaan huru hara!

Mengapa perlu jadi demikian? Klu UMNU jatuh bukan bererti jentera kerajaan akan dihapuskan. Penjawat awam akan terus berkerja dan menjalankan tugas seperti biasa. Kita tak buang mereka. Polis tetap terus menjaga keamanan. Tentera terus menjaga keselematan negara dari ancaman luar. System perundangan kita juga akan berterusan.

Semua ini bukan nya milik UMNU...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Tanpa kita, UMNU, PAS atau mana2 parti pun, tidak signifiken. Mana2 Melayu pun, hebat Melayunya bergantung kepada komitmentnya, dedikasinya, pembelajarannya, keberaniannya & disiplin nya...!

August 26, 2012 6:12 PM

----------------------------------------------------------

PAS disiplin jadah apa, merusuh macam orang kerasukkan syaitan, kononnhya parti Islam yang pi merusuh masa demontrasi BERSHIT 3.0 anjuran DAP mangkuk hayun tu ajaran Islam ke? Itu ajaran sesat PAS yang menyelewengkan hukum hakam untuk menghasut orang ramai.

Blah la, PAS penipu! Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Jadi apa kena mengenainya kejatuhan UMNU dengan kelansungan system kerajaan...?

Janganlah org Melayu terpedaya dgn dakwaan kununnya, hanya kerajaan UMNU/BN sahaja yg tahu mentadbir dan mengurus negara. Kerajaan2 Pakatan telah membuktikan hanya dalam masa 4 tahun, Pulau Pinang, Selangor, Kedah dan Kelantan di tadbir dengan lebih baik.

Kerajaan Kelantan tidak ada hutang dengan kerajaan federal. Pahang berhutang lebih dari RM 1 billion. Melaka RM800 juta...!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Selalu kita dengar para pemimpin UMNU dan BN berkata jika kerajaan bertukar keadaan huru hara!

Mengapa perlu jadi demikian? Klu UMNU jatuh bukan bererti jentera kerajaan akan dihapuskan. Penjawat awam akan terus berkerja dan menjalankan tugas seperti biasa. Kita tak buang mereka. Polis tetap terus menjaga keamanan. Tentera terus menjaga keselematan negara dari ancaman luar. System perundangan kita juga akan berterusan.

Semua ini bukan nya milik UMNU...!!!

August 26, 2012 6:13 PM

----------------------------------------------------------------

Dah terbukti dah, keadaan jadi buruk di negeri yang diperintah oleh Penipu Rakyat, lihatlah di Kedah, operasi KUIN jadi masalah hinggakan sebelum itu nak buat pendidikan percuma kemudian naikkan yuran pelajaran di KUIN, tak cukup dengan itu kebas duit gaji pensyarah dan duit gaji kakitangan untuk untuk biaya operasi KUIN.

Di Penang kedai-kedai bumiputera dan orang India dirobohkan dengan alasan tak berlesen, sedangkan pusat hiburan tak berlesen, pusat m maksiat termasuk yang songsang bebas berleluasa.

Di Selangor pun sama, kononnya negeri kebajikan, tapi akhirnya menipu rakyat di negeri itu, bekalan air pun bermasalah, kerajaan pusat nak buat loji air untuk atasi masalah bekalan air, tapi Penipu Rakyat halang kerana tak mahu Barisan Nasional dilihat prihatin kepada rakyat, buruknya Penipu Rakyat hingga mengainaya rakyat demi kepentingan politik buruk mereka.

Di Kelantan, nak buat lebuh raya pun minta sedekah ke hulu ke hilir, kemudian bekalan air makin buruk, kerajaan pusat pimpinan Barisan Nasional beri bantuan RM 600 juta untuk baiki bekalan air pun entah ke mana lesapnya duit itu.

Sudah jelas keadaan buruk dan huru hara, kerana lepas PRU 12 banyak huru hara berlaku akibat provokasi dan hasutan Penipu Rakyat jugalah, kereta dirosakkan, diterbalikkan, harta awam dirosakkan, petugas keselamatan dikasari, huru hara di sana sini, inilah kelakuan buruk Penipu Rakyat yang merupakan komunis, kerana perlakuan buruk mereka itu sebijik perlakuan komunis. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Apa sebab nya org Melayu mesti bergantung kepada UMNU...?

UMNU telah menunjukkan banyak pembelotan kpd kepentingan bangsa Melayu. Pemimpin mengayakan diri mereka dgn mengorbankan kepentingan yg lebih umum. Di Sabah & Sarawak, pemimpinnya hidup dlm mahligai. Rakyat menderita. Dan itu negeri yg ada sumber minyak dan balak.

Kemana pergi nya kekayaan tersebut...?

Anonymous said...

.
KONSEP Adil Pada Pak Angguk

apakah sume marhaen di serambi golok memiliki tanah sama rata keluasannya?

dan apakah sume marhaen di serambi berkenaan memiliki tanah?

kalau jawapannya adalah TIDAK...layakkah kepimpinan serambi golok di gelar kepimpinan isler?

Timbang-Timbangkan guna neraca akal barulah boleh nampak kebenaran, Yoep!



Anonymous said...

TERBARU KOMEN HUDUD DARI PAS
SHAH ALAM - Pimpinan Pas bersetuju dengan kenyataan Ahli Parlimen Kuala Selangor, Dr Dzulkefly Ahmad bahawa pelaksanaan hudud tidak dapat dilakukan dalam masa terdekat kerana pelbagai halangan dan suasana yang belum sesuai di negara ini.
Naib Presidennya, Salahuddin Ayub berkata, bagaimanapun Pas tidak akan berputus asa demi menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara yang menegakkan syiar Islam dari pelbagai aspek.

Menurutnya, antara halangan besar sebelum melaksanakan undang-undang Islam di negara ini adalah Akta Mahkamah Syariah 1965 yang perlu dipinda.

"Dalam konteks negara kita hari ini, adalah sukar untuk melaksanakan hudud kerana terdapat pelbagai halangan dalam perlembagaan itu sendiri," katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Apabila ditanya mengenai hasrat bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad yang mahu Pas menyertai Umno bagi melaksanakan hudud, beliau menegaskan Pas kini tidak mempercayai kenyataan Dr Mahathir tersebut.

Menurutnya, Dr Mahathir adalah orang yang menentang hudud sejak dari tahun 90-an sewaktu Kelantan ingin melaksanakan hudud.

"Kita tidak akan percaya lagi dengan janji manis Dr Mahathir dan pelawaan itu kerana dari dahulu lagi Pas pernah mempunyai pengalaman dengannya dalam isu ini," katanya.

Semalam, Dr Dzulkefly yang juga Ahli Jawatankuasa Pas Pusat menjelaskan hudud tidak boleh dilaksanakan selagi rakyat tidak menerima dan memahami undang-undang Islam itu secara menyeluruh.

Katanya lagi, sebelum merealisasikan undang-undang tersebut, ia memerlukan perbincangan secara terbuka serta membabitkan banyak proses perundangan.

Sementara itu, Setiausaha Agung, Datuk Mustafa Ali berkata, kerjasama Pas dan Umno berhubung isu hudud hampir mustahil berlaku sekiranya Kerajaan Pusat iaitu Umno tidak serius untuk melaksanakannya.

"Pas dan Umno sudah tidak boleh berbuat apa-apa lagi. Sudah tidak mampu untuk berbincang berkaitan perkara apapun, bukan hanya isu hudud malah, berkaitan hal lain juga.

"Kita melihat hubungan kerjasama tidak dapat dilakukan," katanya.

Anonymous said...

...hangpa nak fakta aku bagi fakta! Butui atau tidak, jawab la sendiri...tapi, tak aci la main padam2!!!

Relevan or not...just jawab dgn secara berhemah & berilmu. Suma pihak akan dpt faedahnya serta pengajarannya...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Jadi apa kena mengenainya kejatuhan UMNU dengan kelansungan system kerajaan...?

Janganlah org Melayu terpedaya dgn dakwaan kununnya, hanya kerajaan UMNU/BN sahaja yg tahu mentadbir dan mengurus negara. Kerajaan2 Pakatan telah membuktikan hanya dalam masa 4 tahun, Pulau Pinang, Selangor, Kedah dan Kelantan di tadbir dengan lebih baik.

Kerajaan Kelantan tidak ada hutang dengan kerajaan federal. Pahang berhutang lebih dari RM 1 billion. Melaka RM800 juta...!

August 26, 2012 6:18 PM

------------------------------------------------

Baik kepala butoh awaklah Bomo Siam, tunggang langgang di negeri-negeri yang diperintah oleh Penipu Rakyat tu sekarang ni.

Lihatlah di Kedah, kononnya nak beri pendidikan percuma, kemudian naikkan yuran pengajian pula, tak cukup dengan itu kebas duit gaji pensyarah dan kakitangan KUIN untuk biaya operasi KUIN, ituj baik jadah apa, jenis perompak, jenis komunis!

Di Penang, peniaga kecil diainaya sedangkan pengusaha pusat hiburan tak berlesen dan pusat maksiat bebas bergentayangan di sana sini, apa cerita? Kedai-kedai diroboh, peniaga dihalang berniaga, baik kepala butoh ko sajalah, macam zionist sajalah korang, buruk mengalahkan Yahudi!

Di Selangor, bekalan air makin berkurangan, tapi Penipu Rakyat buat tak peduli, malahan halang usaha murni kerajaan pusat untuk buat loji air supaya bekalan air dapat dipulihkan kerana Penipu Rakyat dengki terhadap Barisan Nasional, apa cerita ni? Tak cukup dengan itu, kanak-kanak yang sedang berlatih bola pun dihalau dan diainaya oleh puak Penipu Rakyat yang merampas padang yang digunakan oleh kanak-kanak itu kerana puak Penipu Rakyat nak berdemontrasi liar. Baik kepala butoh ko sajalah, macam zionist, buruk mengalahkan Yahudi!

Di Kelantan sudah 22 tahun PAS berkuasa di sana, keadaan banyak bermasalah, bekalan air pun macam air longkang, berkeladak dan keruh. Bantuan kerajaan pusat sebanyak RM 600 juta untuk membaiki kualiti air entah ke mana lesapnya. Malahan nak buat lebuhraya pun minta sedekah ke hulu ke hilir menyusahkan rakyat, sedangkan mana perginya hasil balak, hasil cukai tanah, hasil emas, hasil bijih yang sepatutnya jadi hasil negeri untuk pembangunan termasuk nak buat lebuh raya itu? Inilah sikap tak bertanggungjawab, PAS di Kelantan memang teruk, macam di Zimbabwe sajalah, blah la.

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
...hangpa nak fakta aku bagi fakta! Butui atau tidak, jawab la sendiri...tapi, tak aci la main padam2!!!

Relevan or not...just jawab dgn secara berhemah & berilmu. Suma pihak akan dpt faedahnya serta pengajarannya...!!!

August 26, 2012 6:26 PM

------------------------------------------------------

Fakta butoh pak hang sajalah, hang hanya tau fuck to sajalah, hang dah keliru dah tak tau nak kelentong lepas tu tuduh yang bukan-bukan pula, blah la, jenis jahiliyah, Bomo Siam manusia jahiliyah, bangang dan tak guna.

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

.

NEGERI SEIMBANG dalam konteks isle

adalah negeri yang akan usahakan

agar tangan di atas (gol kaya)

tidak terlalu jauh di atas dan

golongan tangan di bawah (golongan kurang berada)

tidak terlalu jauh nun di bawah.

Dalam kata lain, secara metaforikalnya

jangan sampai tangan di atas

duduk kat langit dan tangan di bawah duduk kat bumi.

Apakah itu yang diusahakan oleh

Sam a/l Dol di negeri Nikmah?

BERKEBAJIKAN?

Anonymous said...

Org Melayu jgn takut sama DAP. Takutkanlah pd UMNU yg sudah belot...!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Apa sebab nya org Melayu mesti bergantung kepada UMNU...?

UMNU telah menunjukkan banyak pembelotan kpd kepentingan bangsa Melayu. Pemimpin mengayakan diri mereka dgn mengorbankan kepentingan yg lebih umum. Di Sabah & Sarawak, pemimpinnya hidup dlm mahligai. Rakyat menderita. Dan itu negeri yg ada sumber minyak dan balak.

Kemana pergi nya kekayaan tersebut...?

August 26, 2012 6:21 PM

-----------------------------------------------------------------------

Siapa yang membelot sebenarnya? Apasal Dr. Hasan Ali disingkirkan dari jawatan Pesuruhjaya PAS dan kemudian dipecat dari PAS hanya kerana Dr. Hasan Ali hendak pertahankan maruah Islam dan hendak pertahankan akidah umat Islam? PAS yang pengkhianat sebenarnya, korang mengkhianat orang Islam dan orang bumiputera termasuk Melayu.

Kalau Kelantan dah banyak sangat hasil balak, hasil emas, hasil bijih, cukai tanah dan macam-macam lagi tu, apahal nak buat lebuh raya pun mintak sedekah ke hulu ke hilir macam pengemis saja sedangkan tanggungjawab kerajaan negeri untuk buat semua itu, bukannya dibebankan kepada rakyat, kalau dibebankan kepada rakyat, apa gunanya Menteri Besar dan semua exco PAS di Kelantan tu? Berhenti kerja sajalah kerana korang pun tak reti buat kerja, lembab dan tak guna.

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

sebagai pihak yang mendabik dada bakal ganti Ameno...apakah perancangan Pus untuk meningkatkan ekonomi umah?

Tadah tange?

Anonymous said...

United Munafik National Organization...?

Pasai tu la aku hanya berani sebut...UMNU!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Org Melayu jgn takut sama DAP. Takutkanlah pd UMNU yg sudah belot...!


August 26, 2012 6:34 PM

------------------------------------------------------

Sokonglah DAP untuk menghancurkan orang Melayu dan bumiputera, lihatalah berlambak peniaga bumiputera di Penang yang jadi mangsa, kedai dirobohkan, dihalang berniaga, dan macam-macam penindasan terhadadap orang bumiputera di Penang, bukan bumiputera saja, malahan orang India pun jadi mangsa DAP juga.

Jangan takut dengan DAP, memang ya, kerana DAP tu sekadar anjing kurap, lantak dioranglah, tapi bahaya golongan pengkhianat jenis manusia jahiliyah seperti Bomo Siam ini yang perlu diwaspada kerana inilah golongan pengkhianat untuk merosakkan bumiputera dan Islam di negara ini, perangai buruk mengalahkan babi, blah la, Bomo Siam jenis manusia jahiliyah, dasar pengkhianat, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
United Munafik National Organization...?

Pasai tu la aku hanya berani sebut...UMNU!

Kuah kuaah kuaaah!!!

August 26, 2012 6:37 PM

------------------------------------------------------

Parti Ajaran Sesat, Parti Anjing Suruhan, itulah PAS, perosak masyarakat, PKR pula Parti Kelentong Rakyat, DAP pula Dog and Pig, blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Org UMNU masih tidak faham. Yg tidak mahu menerima UMNU sebagai satu2nya wadah perjuangan politik Melayu ialah org2 Melayu sendiri.

Jgnlah merasa hairan. Bukan semua org Melayu bersetuju dengan UMNU dan bila mereka tidak dan enggan bersetuju, mereka tetap juga Melayu.

UMNU boleh mendepankan apa hujah sekali pun, tapi jika org Melayu enggan menerima posisi UMNU sebagai suara mutlak org Melayu, tidak ada apa2 yang UMNU boleh lakukan. UMNU tidak boleh paksa org Melayu mesti menyokong nya.

Fakta ini nampak nya tidak digemari or difahami oleh pimpinan UMNU...!

Anonymous said...

.

Betulkan Nawatu Sendiri

sebelum minta keadilan dalam soal

royalti itu dan ini dari federal,

sudahkah parti agama pastikan

SETIAP marhaen di bawah kekuasan mereka

mendapat royalti sama rata dalam

aspek hasil balak dan galian berharga?

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Org UMNU masih tidak faham. Yg tidak mahu menerima UMNU sebagai satu2nya wadah perjuangan politik Melayu ialah org2 Melayu sendiri.

Jgnlah merasa hairan. Bukan semua org Melayu bersetuju dengan UMNU dan bila mereka tidak dan enggan bersetuju, mereka tetap juga Melayu.

UMNU boleh mendepankan apa hujah sekali pun, tapi jika org Melayu enggan menerima posisi UMNU sebagai suara mutlak org Melayu, tidak ada apa2 yang UMNU boleh lakukan. UMNU tidak boleh paksa org Melayu mesti menyokong nya.

Fakta ini nampak nya tidak digemari or difahami oleh pimpinan UMNU...!

August 26, 2012 6:40 PM

--------------------------------------------------------

Hanya golongan bingai dan golongan buta kayu dan buta perut macam PAS saja yang rela diperanjingkan dan diperbabikan oleh DAP kerana kedengkian PAS untuk melawan UMNO.

Begitu juga dengan golongan pengkhianat, golongan anjing suruhan DAP dan jenis manusia jahiliyah seperti Bomo Siam inilah yang merosakkan pemikiran bangsa Melayu dan bumiputera.

Jauhilah dua golongan parasit yang sangat berbahaya ini demi kelangsungan agama, bangsa dan tanah air.

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Tidak menyokong UMNU tidak mengurangkan keMelayuan kita. Tidak memyokong UMNU tidak bererti membelakangkan Islam.

Demikian juga, aku tidak boleh memaksa org Melayu menyokong Pakatan Rakyat. Yg boleh aku buat ialah membentangkan hujah. Org Melayu mesti diberi kebebasan utk membuat pilihan tanpa diadili secara negative...!!!

Anonymous said...

PR = Penipu Rakyat

PAS = Parti Anjing Suruhan

DAP = Dog And Pig

PKR = Parti Kelentong Rakyat,

PAS + DAP + PKR = Penipu Rakyat = Komunis!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

.

BERAPA BANYAK NIKMAT yang diperoleh tidaklah penting tetapi berapa saksama pembahagiannya adalah penting. Dalam soal ini, apakah umat yang di kuasai pembangkang merasai secara saksama kelazatan kek ekonomi negeri termaju di Msia? Jawablah secara jujur!

Anonymous said...

...mintak rehat sat, insyaalah, mlm jumpa laie...assalamualikum!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Tidak menyokong UMNU tidak mengurangkan keMelayuan kita. Tidak memyokong UMNU tidak bererti membelakangkan Islam.

Demikian juga, aku tidak boleh memaksa org Melayu menyokong Pakatan Rakyat. Yg boleh aku buat ialah membentangkan hujah. Org Melayu mesti diberi kebebasan utk membuat pilihan tanpa diadili secara negative...!!!

August 26, 2012 6:44 PM

----------------------------------------------------

Tapi menyokong PAS dan kuncu-kuncu komunis mereka dalam Penipu Rakyat akan merosakkan orang Melayu, demontrasi hari-hari, maki hamun oleh puak tok guru dan ustaz PAS, hasutan di sana sini, korang memang perosak masyarakat, blah la, dasar tak guna, jenis perosak!

Manusia jahiliyah seperti Bomo Siam dah habis modal dah, dia melalut macam mat pet pekena syabu pula sekarang ni, blah la, Penipu Rakyat komunis, perosak masyarakat.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

rakab said...

Kesiaaanyaaaa tok bomo,...Pas laa yang sebenarnya tak dapat sokongan melayu selama ini sebab itu terpaksa menagih ehsan DAP !!

Pemimpin Pas sekarang nih dah mencapai tahap PARIAH !!

suka atau tidak, itulah hakikatnya.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
...mintak rehat sat, insyaalah, mlm jumpa laie...assalamualikum!

August 26, 2012 6:47 PM

------------------------------------------------------------

Dah tertekan ke? Berehatlah, muhasabah diri kembali, beristighfar banyak-banyak dan renungi kembali apa yang telah berlaku, bertauhbatlah dan insaflah selagi pintu taubat masih terbuka.

Kalau ko datang balik dengan penuh keinsafan, maka aku tak balun ko lah, tapi kalau ko masih lagi jenis manusia jahiliyah merapu yang bukan-bukan, aku lanyak ko cukup-cukup melalui komen-komen aku.

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Sudah2la kena tipu dgn pork n.ajis@najis babi yg berpenyakit sewel babi hutan

Anonymous said...

dah 55 tahun rakyat bagi peluang umno bermaharajalela menkedarah harta rakyat.............. bebalkah rakyat?

Anonymous said...

najib kata jangan buat "PERUBAHAN" sebab dia ikut telunjuk & kendak bininya ... tapi rakyat dahagakan perubahan... lihat pru12 yg lepas...

Anonymous said...

Sian la aku tgk bodoh siam dan geng2nya kena sawan babi. Meracau dgn hujah2 bodoh mereka..
Hahahaha..
Mintak suruh Pas, Pkr, Dap hantar soldier baru lah.. bomo siam sewel dah..

Anonymous said...

rakyat inginkan PERUBAHAN.... walau tak digemari oleh najib & kroni ....

Anonymous said...

rakyat ingin review semula semua kontrak berat sebelah, cukai, tol & harga barangan asasi.......

Anonymous said...

RAYUAN SADIS

Najib minta rakyat tidak buat perubahan yang belum pasti kebaikannya

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini meminta rakyat supaya tidak membuat perubahan yang belum pasti menjamin kemakmuran dan kesejahteraan kepada mereka.

Bukan semua perubahan membawa kepada sesuatu yang baik, kata Najib sambil mengingatkan supaya rakyat tidak menukarkan sesuatu yang mereka boleh bergantung harapan daripada memberi kepada pihak lain yang ternyata belum terbukti rekod perkhidmatannya.

Anonymous said...

NAJIB MERAYU-RAYU ...mminta talian hayat... macai2 umno masih berlagak tuan besar lagi kah?????

Najib mengingatkan rakyat supaya jangan mudah termakan janji manis pembangkang yang ternyata gagal mentadbir empat buah negeri yang dimenangi selepas pilihan raya umum 2008.

Katanya tidak semua perubahan yang dijanjikan akan memberi kebaikan kepada rakyat namun kerajaan pimpinan BN sejak era Tunku Abdul Rahman telah membawa pelbagai perubahan yang kini dinikmati oleh rakyat.

"Kita tak boleh tukar kerajaan sebab (semata-mata) sudah sampai masa kita (perlu) buat perubahan, tapi (sebaliknya) kita (BN) bukan nak bawa perubahan tapi nak sesuatu yang lebih baik.

"Tidak semestinya (semua) perubahan itu membawa kepada kebaikan ada juga membawa kepada sesuatu yang tidak dijangka malah lebih buruk dari apa yang kita kecapi hari ini," katanya.

Kerajaan BN sekarang meneruskan kesinambungan perjuangan pemimpin-pemimpin sebelum ini dalam usaha menambah nilai dan membina perubahan yang lebih baik untuk mencapai Wawasan 2020.

Beliau berkata negara maju pun jika tidak ditadbir dengan baik dan gagal membina kekayaan baru ia juga akan runtuh dan menyebabkan ekonomi negara mereka gawat seperti yang berlaku di beberapa negara Eropah yang mengalami masalah pengangguran dan kemelesetan ekonomi.

"Hakikatnya kita tak boleh terima bantuan demi bantuan tanpa memikirkan macam mana nak mencipta dan menjana kekayaan...negara yang bagi bantuan tanpa jana pndapatan baru, ekonomi negara akan menghadapi masalah," katanya.

Tengku Mahkota Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah adalah di antara lebih 70,000 tetamu menghadiri majlis rumah terbuka Perdana Menteri itu.

Turut hadir Menteri Besar Datuk Seri Adnan Yaakob dan barisan kepimpinan negeri.

Anonymous said...

Anonymous said...
rakyat inginkan PERUBAHAN.... walau tak digemari oleh najib & kroni ....

August 26, 2012 7:16 PM

Anonymous said...
rakyat ingin review semula semua kontrak berat sebelah, cukai, tol & harga barangan asasi.......

August 26, 2012 7:17 PM

-------------------------------------------------------------

Rakyat ingin perubahan, tapi di Penang, Kedah, Kelantan dan Selagor, sebabnya rakyat dah meluat dengan penipuan demi penipuan yang dibuat oleh Penipu Rakyat. Walaupun Penipu Rakyat cuba menafi, tapi mereka jelas tidak berguna dan tak bertanggungjawab dan tidak boleh diharap, ingat demontrasi liar, hasutan dan ceramah maki hamun itu boleh beri sesuap nasi kepada rakyat ke? Korang hanya merosakkan rakyat sajalah, kelakuan komunis korang banyak merosakkan negara, ekonomi rosak, perpaduan rosak, keamanan rosak, inilah angkara Penipu Rakyat yang tak berguna.

Rakyat perlukan kerajaan yang perihatin seperti Barisan Nasional, pembangungan yang berterusan untuk kesejahteraan rakyat dan kepentingna negara, lihatlah Kedai Rakyat 1Malaysia, Bantuan Rakyat 1Malaysia, Kedai Kain Rakyat 1Malaysia, Kedai Ikan Rakyat 1Malaysia, bantuan kepada pekebun, bantuan kepada usahawan, bantuan kepada belia, bantuan kepada warga emas, bantuan kepada orang susah, bantuan kepada nelayan, bantuan kepada penternak, bantuan sukan, bantuan program keagamaan terutamanya Islam, bantuan subsidi keperluan harian, bermacam-macam bantuan yang selama ini dinikmati oleh rakyat kesan hasil pentadbiran yang berkesan dan berkualiti daripada pimpinan kerajaan Barisan Nasional.

Walaupun juak-juak pecacai Penipu Rakyat cuba menafikannya dan membuat kenyataan palsu seperti anon dua ekor di atas tu, tapi hakikatnya Barisan Nasional memang hebat dan terbaik di negara ini, sedangkan Penipu Rakyat lembab, ganas, tak berguna, pelingkup kepada negara sajalah.

Syabas Barisan Nasional, teruskan usaha, rakyat akan terus berdiri teguh dan kukuh mempertahankan Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

serius kelakar kenyataan najib ni. Krajaan dah nak nazak. Terdesak, takot rakyat yg inginkan perubahan.

Prubahan yg belom pasti rekod perkhidmatan?apa yg pasti BN memerintah sgt2 merosakkan negara, nak cube try PR perintah pulak. andai merosak juga, kita buat lg perubahan.

Apa yg pasti, Asalkan bukan Umno ABU!!!

Anonymous said...

Kalau UMNO buat perubahan kena sokong?? Gituker Najib? Kononnya takde risiko.. Kalau PR janjikan perubahan utk rakyat, kenapa rakyat tak boleh sokong? Sebab ada risiko? Adakah PR hendak menjahanamkan Malaysia? Adakah PR dianggotai oleh anti-pembangunan, anti-keharmonian atau anti-keamanan? Sekali lagi inilah cara UMNO, membodohkan rakyat yg lebih pandai dari pemimpin UMNO..Perubahan pucuk kepimpinan negara berlaku diseluruh dunia..itulah cara masyarakat civil melalui proses demokrasi. Jika UMNO berkubur sekalipun, Tak Hilang Melayu DiDunia....

Anonymous said...

Anonymous said...
NAJIB MERAYU-RAYU ...mminta talian hayat... macai2 umno masih berlagak tuan besar lagi kah?????

Najib mengingatkan rakyat supaya jangan mudah termakan janji manis pembangkang yang ternyata gagal mentadbir empat buah negeri yang dimenangi selepas pilihan raya umum 2008.

Katanya tidak semua perubahan yang dijanjikan akan memberi kebaikan kepada rakyat namun kerajaan pimpinan BN sejak era Tunku Abdul Rahman telah membawa pelbagai perubahan yang kini dinikmati oleh rakyat.

"Kita tak boleh tukar kerajaan sebab (semata-mata) sudah sampai masa kita (perlu) buat perubahan, tapi (sebaliknya) kita (BN) bukan nak bawa perubahan tapi nak sesuatu yang lebih baik.

"Tidak semestinya (semua) perubahan itu membawa kepada kebaikan ada juga membawa kepada sesuatu yang tidak dijangka malah lebih buruk dari apa yang kita kecapi hari ini," katanya.

Kerajaan BN sekarang meneruskan kesinambungan perjuangan pemimpin-pemimpin sebelum ini dalam usaha menambah nilai dan membina perubahan yang lebih baik untuk mencapai Wawasan 2020.

Beliau berkata negara maju pun jika tidak ditadbir dengan baik dan gagal membina kekayaan baru ia juga akan runtuh dan menyebabkan ekonomi negara mereka gawat seperti yang berlaku di beberapa negara Eropah yang mengalami masalah pengangguran dan kemelesetan ekonomi.

"Hakikatnya kita tak boleh terima bantuan demi bantuan tanpa memikirkan macam mana nak mencipta dan menjana kekayaan...negara yang bagi bantuan tanpa jana pndapatan baru, ekonomi negara akan menghadapi masalah," katanya.

Tengku Mahkota Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah adalah di antara lebih 70,000 tetamu menghadiri majlis rumah terbuka Perdana Menteri itu.

Turut hadir Menteri Besar Datuk Seri Adnan Yaakob dan barisan kepimpinan negeri.

August 26, 2012 7:26 PM

-----------------------------------------------------------

Pecacai Penipu Rakyat nak auta lagi, lihatlah PAS yang merayu-rayu DAP untuk terima hudud sedangkan DAP memang tak suka hudud, malahan PAS sendiri sudah tolak hudud dan negara Islam apabila Presiden PAS, Hadi Awang sudah tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang membuang hudud dan negara Islam dari Penipu Rakyat yang dianggotai oleh PAS itu, turut sama tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat itu adalah Lim Kit Siang mewakili DAP dan Anwar mewakili PKR, jelas PAS sudah tolak hudud, PAS tidak berani buat pendirian rasmi melalui sidang media berkenaan hudud, apa lagi nak dikelentongkan oleh puak-puak pecacai ni, lagi, korang baring sana sini pun jatuh terguling jugalah. Blah la, Penipu Rakyat komunis.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Grehart Miruss
Perubahan kepimpinan negara tidak bererti rakyat membuat kesilapan.. tapi memilih kekal UMNO and Co, tu tanda rakyat membuat kesilapan..

Anonymous said...

perubahan dari kerajaan BN ke kerajaan PR juga tranformasi jugak..DS duk promosi tranformasi...insya Allah akan berlaku tranformasi pemerintah negara...bukan nak cuba2...4 negeri PR takde satu pun bangrap..laporan audit negara sebagai bukti prestasi negeri PR lebih baik..

Anonymous said...

Pork n.ajis@najis babi bawa kemunduran di Kelantan

Anonymous said...

Jangan lagi bagi peluang kepada SYAITAN(UMNO) memerintah Malaysia. Kalau pemimpin UMNO sendiri dah gelar UMNo(BN) Syaitan, buat apalah kita nak sokong lagi..

Anonymous said...

Anonymous said...
Kalau UMNO buat perubahan kena sokong?? Gituker Najib? Kononnya takde risiko.. Kalau PR janjikan perubahan utk rakyat, kenapa rakyat tak boleh sokong? Sebab ada risiko? Adakah PR hendak menjahanamkan Malaysia? Adakah PR dianggotai oleh anti-pembangunan, anti-keharmonian atau anti-keamanan? Sekali lagi inilah cara UMNO, membodohkan rakyat yg lebih pandai dari pemimpin UMNO..Perubahan pucuk kepimpinan negara berlaku diseluruh dunia..itulah cara masyarakat civil melalui proses demokrasi. Jika UMNO berkubur sekalipun, Tak Hilang Melayu DiDunia....

August 26, 2012 7:29 PM

--------------------------------------------------------

PAS pun buat perubahan juga, membuang hudud dan negara Islam apabila PAS sendiri sudah tandatangan dan bersetuju untuk membuang hudud dan negara Islam keluar dari Penipu Rakyat sebelum ini, Hadi Awang selaku Presiden PAS sendiri yang sain dokumen tu, sila pi tanya Hadi Awang sendir.

Blah la, PAS anjing suruhan DAP!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air. Asalkan bukan Penipu Rakyat, sebab Penipu Rakyat komunis dasar perosak masyarakat.

Anonymous said...

Maaf Najib, tetapi saya dan keluarga malah rakyat Mahraen keseluruhannya sudah bertekad untuk menumbangkan umNO pada PRU 13 nanti bersamaan dengan tarikh luput umNO yang ke 55 tahun.Salam kemerdekaan ' Sebangsa, Senegara, Sejiwa'.

Anonymous said...

Mahathir kata syaitan itu dituju kepada BN. Syaitan ini kerja dia menghasut orang Islam yang baik supaya ikut dia masuk neraka. Oleh itu, tak mahu lah aku nak ikut cakap PM Muhd Najib nih...

Anonymous said...

Anonymous said...
Grehart Miruss
Perubahan kepimpinan negara tidak bererti rakyat membuat kesilapan.. tapi memilih kekal UMNO and Co, tu tanda rakyat membuat kesilapan..

August 26, 2012 7:31 PM

----------------------------------------------------------

Di Kelantan bekalan air bersih pun tak dapat diuruskan oleh PAS hinggakan bantuan oleh kerajaan pusat pimpinan Barisan Nasional sebanyak RM 600 juta pun entah lesap ke mana perginya. Tak cukup dengan itu nak buat lebuh raya pun mintak sedekah ke hulu ke hilir, tak pasal-pasal menyusahkan rakyat dengan tanggungjawab yang sepatutnya dipikul oleh kerajaan negeri Kelantan.

Di Kedah pula pengurusan KUIN tunggang langgang, kononnya nak buat pendidikan percuma, tapi dinaikkan yuran pengajian, malahan gaji kakitangan KUIN dan pensyarah KUIN dikebas untuk untuk buat biaya operasi KUIN, dasar penindas!

Di Penang, kedai-kedai bumiputera dan orang India dirobohkan, sedangkan pusat hiburan dan pusat maksiat termasuk yang songsang dibiarkan berleluasaa, jenis pembela kemungkaran, blah la, dasar zionist!

Di Selangor kanak-kanak yang sedang berlatih boleh dihalau tanpa belas kasihan oleh juak-juak Penipu Rakyat termasuk si Latifah Koya yang nak berdemontrasi liar di padang itu tanpa mempedulikan orang lain.

Mengekalkan PAS di Kelantan dan mengambil Penipu Rakyat berkuasa di Kedah, Penang dan Selangor dalam PRU 12 dahulu adalah suatu kesilapan, tapi tidak mengapa, PRU 13 kesilapan ini boleh ditebus dengan menghumban keluar semua puak Penipu Rakyat ini keluar dari arus politik negara.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Puak-puak pecacai Penipu Rakyat dah mula meracau dah, membuat tuduhan melulu dengan harapan supaya rakyat terpedaya, boleh blah la, korang jenis penipu dasar anjing belaan Penipu Rakyat macam korang ni sibuk menyalak membohong di sana sini sajalah.

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

apalah sangat air paip percuma

kalau dibandingkan dengan apa yang

diberikan pada Talam...

bandingkan dan nilaikan

kebajikan apanya?

Anonymous said...

Anonymous said...
Maaf Najib, tetapi saya dan keluarga malah rakyat Mahraen keseluruhannya sudah bertekad untuk menumbangkan umNO pada PRU 13 nanti bersamaan dengan tarikh luput umNO yang ke 55 tahun.Salam kemerdekaan ' Sebangsa, Senegara, Sejiwa'.

August 26, 2012 7:34 PM

---------------------------------------------

Membohonglah puas-puas, ingat orang nak percaya ke dengan pembohongan ko ni, dasar Penipu Rakyat memanglah pembohong, sebenarnya majoriti rakyat di negara ini telah kembali menyokong Barisan Nasional, balaci Penipu Rakyat di atas hanya cuba nak mengalihkan perhatian, tapi taktik bodo piang yang jenis dungu digunakan, tak beri kesanlah, rakyat makin sokong Barisan Nasional, Penipu Rakyat pula makin dibenci oleh rakyat yang telah melihat perbezaan Barisan Nasional yang prihatin berbanding Penipu Rakyat yang jenis perosak masyarakat dan pemusnah negara.

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

55 Tahun Merdeka Janji Ditepati oleh Barisan Nasional.

22 Tahun dan 4 Tahun memerintah Kelantan, Kedah, Penang dan Selangor, Penipu Rakyat sibuk berbohong janji ditaburi merata-rata ibarat kencing merata-rata jugalah, janji bukan main baik punya, tapi penipu, perosak, janji lain tapi buatnya lain, misalnya janji nak turunkan kadar sewa rumah milik kerajaan, tapi dinaikkan pula sewa rumah itu 100%, apa cerita, Penipu Rakyat jelas jenis komunis, penipu untuk berkuasa, dasar pembohong, dasar perosak.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

pulau mutiara kaya tapi bagaimana

dengan umat marhaen...

merasa atau terasa???

oh ya, merasa jugak gunakan jambatan

terpanjang di Aisia Tenggara, kan, kan?

Anonymous said...

kebanyakan rakyat malaysia tidak yakin dengan pas.. Pas dapat menawan kelantan kerana perpecahan dalam umno yg tertubuhnya semangat 46. Selepas tunku razali keluar dan sertai umno semula pas mula goyah dan hampir kalah di kelantan.
Pas bernafas semula setelah anwar di pecat dan kesempatan ini diambil oleh pas walaupun berbagai gelaran yang di berikan sebelumnya pada anwar..
Bila anwar dah tak popular di sebabkan masalah peribadinya terbongkar, sokongan pas merudum semula..
Sehingga lah pada Pru12 pas, pkr dan dap dapat bernafas kembali setelah rakyat protes kepimpinan Pak Lah..
Kini PM dah ditukar atas desakan orang UMNO sendiri..
Dari suasana politik sekarang, sudah tiba masanya pakatan melupakan putrajaya..
Pas terpaksa akur dengan DAP dan PKR kerana pas tidak berupaya menyediakan satu kepimpinan yang dapat menyakinkan rakyat.. HUDUD bukan perjuangan tapi sekadar modal perjuangan..
Sebab itu lah pas tak serang pak lah sebab akar umbi umno pun kebanyakan nya menolak..
Bila tun M bersuara, mulalah pakatan terutama pas menjadi kelam kabut sebab banyak perubahan yang di nikmati semasa pemerintahan beliau..
Pakatan terpaksa menyerang najib lebih awal iaitu semasa beliau masih tpm kerana bila pak lah undur teradisinya najib akan jadi PM. Satu pakatan jahat secara terancang di ujudkan untuk memburuk2 kan najib..
Alhamdulillah.. Allah maha mengetahui, satu persatu allah tunjukkan siapa sebenar anwar..
Saya suka melihat keadaan anwar selepas pru13 nanti kerana waktu itu pakatan akan hilang banyak kerusi dan saya percaya pengikut anwar yang tegar akan kecewa dan akan membuka lebih banyak cerita sensasi tentang anwar yang selama ini mempertahankannya kerana undi dan jawatan.
Tunggu dan lihat..

Anonymous said...

kebanyakan rakyat malaysia tidak yakin dengan pas.. Pas dapat menawan kelantan kerana perpecahan dalam umno yg tertubuhnya semangat 46. Selepas tunku razali keluar dan sertai umno semula pas mula goyah dan hampir kalah di kelantan.
Pas bernafas semula setelah anwar di pecat dan kesempatan ini diambil oleh pas walaupun berbagai gelaran yang di berikan sebelumnya pada anwar..
Bila anwar dah tak popular di sebabkan masalah peribadinya terbongkar, sokongan pas merudum semula..
Sehingga lah pada Pru12 pas, pkr dan dap dapat bernafas kembali setelah rakyat protes kepimpinan Pak Lah..
Kini PM dah ditukar atas desakan orang UMNO sendiri..
Dari suasana politik sekarang, sudah tiba masanya pakatan melupakan putrajaya..
Pas terpaksa akur dengan DAP dan PKR kerana pas tidak berupaya menyediakan satu kepimpinan yang dapat menyakinkan rakyat.. HUDUD bukan perjuangan tapi sekadar modal perjuangan..
Sebab itu lah pas tak serang pak lah sebab akar umbi umno pun kebanyakan nya menolak..
Bila tun M bersuara, mulalah pakatan terutama pas menjadi kelam kabut sebab banyak perubahan yang di nikmati semasa pemerintahan beliau..
Pakatan terpaksa menyerang najib lebih awal iaitu semasa beliau masih tpm kerana bila pak lah undur teradisinya najib akan jadi PM. Satu pakatan jahat secara terancang di ujudkan untuk memburuk2 kan najib..
Alhamdulillah.. Allah maha mengetahui, satu persatu allah tunjukkan siapa sebenar anwar..
Saya suka melihat keadaan anwar selepas pru13 nanti kerana waktu itu pakatan akan hilang banyak kerusi dan saya percaya pengikut anwar yang tegar akan kecewa dan akan membuka lebih banyak cerita sensasi tentang anwar yang selama ini mempertahankannya kerana undi dan jawatan.
Tunggu dan lihat..

ali said...

Ko bg aku satu bukti nyata kejayaan yg PR dah bwk...PR tau bkn PAS...pas jgn haraplah

ASAL BUKAN UMNOO said...

UMNOMAMPOH.... said...


UMNO MAMPOS,UMNO MAMPOS,UMNO MAMPOS

UMNO mampos,MAMPOS3....UMNO MAMPOS, UMNO MAMPOS....

DENG DER DENG DENG,DENG DENG....!!!


Lagu ABU UMNO

A.B.U. said...

UMNOMAMPOH.... said...


UMNO MAMPOS,UMNO MAMPOS,UMNO MAMPOS

UMNO mampos,MAMPOS3....UMNO MAMPOS, UMNO MAMPOS....

DENG DER DENG DENG,DENG DENG....!!!


Lagu ABU UMNO

Anonymous said...

SHAH ALAM - Pimpinan Pas bersetuju dengan kenyataan Ahli Parlimen Kuala Selangor, Dr Dzulkefly Ahmad bahawa pelaksanaan hudud tidak dapat dilakukan dalam masa terdekat kerana pelbagai halangan dan suasana yang belum sesuai di negara"Dalam konteks negara kita hari ini, adalah sukar untuk melaksanakan hudud kerana terdapat pelbagai halangan dalam perlembagaan itu sendiri," katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Unknown said...

anon... 7:32 PM.
Kerajaan negeri PR lebih baik sebab tak berbelanja? Lebih baik sebab jual aset? Jangan jadi bodoh income kerajaan meningkat setiap tahun. Apalagi tahun ini Malaysia catat pertumbuhan yg cemerlang, jauh lebih baik dari Singapore.

Di Selangor PR harus buktikan kebolehan mentadbir. Kepimpinan PR tak ubah spt melepaskan batuk ditangga/'asal buat sudah'. Korupsi pula banyak terjadi semua projek hanya dikhaskan utk kroni. Isu sampah, hutang talam corp., masalah air, PKNS dll adalah bukti kelemahan kerajaan PR dlm pentadbiran.

Projek prasarana dibawah PR pula jelas ditujukan hanya untuk golongan tertentu, disamping terlalu kurang menumpukan perhatian pada penyelenggaraan kemudahan asas (bukan menyelengara kilang carlsberg je). Saya sbg rakyat insaf sangat kecewa dgn prestasi PR diseluruh negeri dibawahnya. Saya sokong Anwar sejak 99' kerana yakin dia bijak tapi sebenarnya tidak, ditambah lagi masalah moral yg telah didedahkan.

Anonymous said...

A.B.U. said...
UMNOMAMPOH.... said...


UMNO MAMPOS,UMNO MAMPOS,UMNO MAMPOS

UMNO mampos,MAMPOS3....UMNO MAMPOS, UMNO MAMPOS....

DENG DER DENG DENG,DENG DENG....!!!


Lagu ABU UMNO

August 26, 2012 8:15 PM

---------------------------------------------

Tu dia, puak Penipu Rakyat dah naik gila, sudah meracau kegilaan, mereka tidak mampu untuk memburukkan UMNO dan Barisan Nasional dengna tuduhan jenis lain mereka meracau macam orang gila tak tentu arah sajalah macam mangkuk hayun atas tu.

Hoi jahaman jenis manusia jahiliyah, boleh blah la, PAS sendiri sudah membuang hudud dan negara Islam bila Hadi Awang, Presiden PAS sudah menandatangani Kenyataan Bersama Penipu Rakyat bersama Anwar dan Lim Kit Siang untuk membuang hudud dan negara Islam dari Penipu Rakyat yang juga dianggotai oleh PAS itu apa cerita?

Malahan slogan Penipu Rakyat yang kononnya Senegara, Sebangsa, Sejiwa jadah apanya pula? Sejiwa kepala otak korang sajalah bila PAS nak buat hudud pulak sebab sokongan terhadap PAS makin menjunam, tapi DAP tak mau dan menentang keras pasal hal ini, sejiwak kepala butoh korang sajalah.

PAS anjing, Pas anjing, PAs anjing suruhan DAP,

PKR penipu, PKR penipu, PKR penipu, kelentong sana sini,

DAP babi, DAP babi DAP babi jenis pelahap, dasar penindas,

Penipu Rakyat komunis, Komunis zalim, dasar jahanam tak guna,

itulah lirik lagi Penipu Rakyat Jahanam Dasar Perosak. Nah ambik ko, padan muka, dasar tak guna.

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

A.B.U. & ASAL BUKAN UMNOO = GAY SUKA SAMA SUKA.

Korang dua ni elok kahwin jela bole gilir2 balun jubor masing2 pastu isap teloq nuar sorang seblah.. tapi kote Rafizi dah booking.

Anonymous said...

Rayuan Pemuda UMNU.....

Laman Facebook Pemuda UMNU, yg akaunnya didakwa palsu, meminta maaf berhubung poster berbaur hasutan yg dibawa lebih seminggu lalu atas akaun pergerakan itu.

Mintak maap ya! Org2 kristian...!

...laa, ingatkan akaun palsu? Butui2 ropanye!

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

maksud tersirat....hukum hudud hanya untuk menutup peluang mangsa
mendapat pembelaan...si pelaku
bebas membalun...."tanya pemimpin2 PR yg buat maksiat tu" heheheh...

rasa rasa yg tak kuat iman dlm PRpun syok sokmo hudud PAS tu!!!!

yg kuat iman dan islamnya...terujaan terhadap kesucian hudud....bukan dari hudud bawaan PAS tu...

pemerhati:..."parti PAS sbg alat..hudud sbg sandaran...islam...sbg tarikan...syurga sbg habuan...
yg dapat untung dan laba pemimpin bawahan dan atasan...ahli dan pengundi sbg penyumbang sokongan kemenangan....pemimpin pula kerusi..yb...pangkat..dan wang....dapat setiap bulan"!!

dimana hudud???...sedang bukan orang luar menentang..tapi dari dalam!!!

Anonymous said...

Anwarinas paster kecek hudud tak sesuai, tak ada apa hal...Ost Nash kecek hudud sesuai...bakal di pecat?

Apa Nak Jadi?

Anonymous said...

Mengkalu DAP dan PAS bersatu seperti sekarang, bagaimana Najib hendak bubar Parlimen...?

Anonymous said...

bomo siam tiada akal budi ker?...

mungkin spin bomo siam tu bagus?

mungkin bomo siam tak pernah praktis..."minta maaf wlupun tak buat perkara tak baik...kpd orang
yg tersinggung atas perbuatan orang lain"....

bomo siam low class!!!

Anonymous said...

Penyokong PR dah mula panik

Anonymous said...

Kaedah UMNU menyelesaikan isu masyarakat ialah dgn membayar dan menyogok rakyat melalui, Beli Rakyat 1 Malaysia, Kedai Mydin 1 Malaysia, Tayar 1 Malaysia...!

Ada butui ka Jin?

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Mengkalu DAP dan PAS bersatu seperti sekarang, bagaimana Najib hendak bubar Parlimen...?
August 26, 2012 9:28 PM

----------------------------------------------------------

DAP dan PAS bersatu untuk menolak, hudud sebagaimana Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang ditandatangani oleh Hadi Awang mewakili PAS, Lim Kit Siang wakil DAP dan Anwar wakil PKR itu ke Bomo Siam?

Terkial-kial PAS nak hadapi PRU kalau macam tu, elok saja PAS dibubarkan dan ahli-ahlinya sertai UMNO dan pimpinan tegar PAS macam Nik Aziz, Hadi Awang, Mat Sabu dan Mahfuz serta geng sekuar seperti Khalid Samad, Drs. Dzul dan beberapa lagi tu masuk DAP yang menjadi idola korang, kerana nafsu serakah DAP sama macam korang iaitu melawan UMNO tanpa mempedulikan apa pun, kepentingan agama dan bangsa pun boleh lepar ketepi kerana PAS terlalu dengki terhadap UMNO hingga sanggup jadi anjing suruhan DAP.

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

9:34 PM

...siapakah admin nya itu ya?

Mmuuaahhahahaha...!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Kaedah UMNU menyelesaikan isu masyarakat ialah dgn membayar dan menyogok rakyat melalui, Beli Rakyat 1 Malaysia, Kedai Mydin 1 Malaysia, Tayar 1 Malaysia...!

Ada butui ka Jin?

August 26, 2012 9:39 PM

----------------------------------------------------------

Paling kurang UMNO ada jalan penyelesaian yang memberi manfaat kepada rakyat, bukannya macam PAS, nak menang PRU punya pasal sampai sanggup ketepikan kepentingan ummah dan bangsa, sanggup jadi anjing suruhan DAP kerana nak melawan UMNO, begitu juga sanggup memperalatkan agama dan berlakon alim berjubah ke hulu ke hilir berserban di sana sini, tapi menghasut, berdemontrasi liar dan ceramah maki hamun, itu merosakkan adalah, PAS jelas jenis sampah sarap yang tak ada kegunaannya, dasar perosak masyarakat.

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Jika ketuanya sentiasa tenggelam punca, Timbalan pulak bercakap kalut dan membazirkan tumpuan rakyat...!

Sepatutnya Tok Mudin mengurung diri nya dalam Kementerian Pelajaran dan kasi terang kepada rakyat, kenapa setelah berbelanja RM5 billion untuk PPSMI, dia buat U Turn membatalkan inisiatif tersebut....???

Hilang lagi duit rakyat...!

Anonymous said...

Dalam tangan UMNU, rakyat dan org Melayu berada dlm keadaan lebih bahaya. Masa depan anak2 kita termasuk majority nya anak2 Melayu terancam dgn system pendidikan stail UMNU.

Apa yg kita boleh harap datang dari half past six leaders? Bolehkah kerajaan mentransformasi negara ini diatas tenaga kerja yg mempunyai tahap pembelajaran yg se-standard UMNU?

Mampuih kito jang dan daro...!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Jika ketuanya sentiasa tenggelam punca, Timbalan pulak bercakap kalut dan membazirkan tumpuan rakyat...!

Sepatutnya Tok Mudin mengurung diri nya dalam Kementerian Pelajaran dan kasi terang kepada rakyat, kenapa setelah berbelanja RM5 billion untuk PPSMI, dia buat U Turn membatalkan inisiatif tersebut....???

Hilang lagi duit rakyat...!

August 26, 2012 9:47 PM

-------------------------------------------------------------

Kalau mursyidul am jenis tak tau apa-apa pasal pentadbiran, yang presiden pula dah buang hudud dan negara Islam bila tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang mebuang hudud dan negara Islam dari Penipu Rakyat yang juga dianggotai oleh PAS, apa cerita? Malahan timbalan presiden pula penyokong komunis, naib presiden yang sorang tu jenis pak lawak yang bangang, Mahfuz Bean, blah la, PAS sudah buruk sudah rosak punah binasa hingga sanggup jadi anjing belaan DAPigs sajalah.

Pasal PPSMI itu aku pun tak setuju pemansuhannya, tapi sila ko pi tanya Samad Said, Mat Sabu yang tak bersekolah pun guna PPSMI, depa dua ekoq ni la yang terkinja-kinja macam beruk mat yeh atas jalan menentang PPSMI. Blah la, jenis PAS yang tak tahu jalan menyelesai, tapi sibuk menyalahkan orang lain sajalah, dasar anjing suruhan macam inilah, bodo piang kerana mengikut arahan DAP sajalah.

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Nasihat kita kpd menteri2 UMNU, janganlah mengeluarkan apa yg patut keluar dari lubang bawah melalui mulut...!

Busuknya sampai keseluruh penjuru Malaysia!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Dalam tangan UMNU, rakyat dan org Melayu berada dlm keadaan lebih bahaya. Masa depan anak2 kita termasuk majority nya anak2 Melayu terancam dgn system pendidikan stail UMNU.

Apa yg kita boleh harap datang dari half past six leaders? Bolehkah kerajaan mentransformasi negara ini diatas tenaga kerja yg mempunyai tahap pembelajaran yg se-standard UMNU?

Mampuih kito jang dan daro...!

August 26, 2012 9:51 PM

---------------------------------------------------

PAS lagi teruk dasar anjing belaan DAP hinggakan Dr. Hasan Ali yang nak pertahankan akidah umat Islam dna maruah Islam pun dipecat dari PAS kerana PAS hanya mengikut arahan dari DAP yang tak suka dengan Dr. Hasan Ali yang konsisten membela Islam dan Melayu.

PAS menyokong pihak bukan Islam menggunakan kalimah Allah dalam penerbitan mereka, PAS tak peduli bahaya jika orang Islam terpedaya dengan bahan bacaan sebegitu, jelas PAS memang tak guna, sanggup jual agama untuk meraih sokongan politik, PAS memang tak bermaruah!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Nasihat kita kpd menteri2 UMNU, janganlah mengeluarkan apa yg patut keluar dari lubang bawah melalui mulut...!

Busuknya sampai keseluruh penjuru Malaysia!


August 26, 2012 9:56 PM

---------------------------------------------------

Nasihat kepada pimpinan PAS supaya menjaga kebersihan hati supaya tidak membusukkan mulut dengan fitnah dan membuat hukum hakam sesat kerana politik, korang merosakkan masyarakat!

Kepada pimpinan PKR jangan sibuk membalun lubang belakang, sebab yang halal kat depan. Itu pun untuk suami isteri sajalah, kalau laki pun rembat, pompuan pun rembat, itu sudah pelik, bertaubatlah.

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Berikut adalah petikan yang dikemukakan Karpal daripada hansard bagi persidangan Dewan Rakyat pada 18 Januari 1993:

"Jika Malaysia ingin menjadi sebuah negara yang mengamalkan Demokrasi Berparlimen dan Raja Berperlembagaan, kekebalan yang diberikan kepada Raja-Raja perlulah dihapuskan." [Tepuk]’ [Hansard 18 Januari, 1993, halaman 16

Anonymous said...

Mahathir yg masih tidak boleh melupakan seronok jadi PM selama 22 tahun menyatakan masa depan Malaysia musnah jika Pakatan menang.

Dia sebenarnya rindukan Mahathirisme. Najib di anggap kurang cerdik melaksanakan doktrin Mahathirism. Sebab itu Mahathir sedang asah parang hendak sembelih leher Najib di bantu oleh Muhyidin...!

Anonymous said...

Di Melaka dia kata UMNU akan menang 14-0, kalau demikian, kenapa takut Najib istihar PRU.

Najib tahu perpaduan org UMNU akan kurang 30% pd hari dia menamakan calun. Jadi bagaimana hendak bertarung dalam gelanggang, apabila diluar pun sudah kelam kabut...!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Mahathir yg masih tidak boleh melupakan seronok jadi PM selama 22 tahun menyatakan masa depan Malaysia musnah jika Pakatan menang.

Dia sebenarnya rindukan Mahathirisme. Najib di anggap kurang cerdik melaksanakan doktrin Mahathirism. Sebab itu Mahathir sedang asah parang hendak sembelih leher Najib di bantu oleh Muhyidin...!

August 26, 2012 10:00 PM

--------------------------------------------------------

Tak kisahlah le Tun Mahathir nak seronok mengenangkan kepimpinan beliau di Malaysia sebagai perdana menteri, ko sibuk apa?

Tu yang terhegeh-hegeh nak jadi perdana menteri, tapi tak dapat-dapat kerana tak layak tu lagi teruk buat kekacauan di sana sini, merosakkan masyarakat dengan berbagai hasutan untuk buat huru hara supaya dia boleh ambik kesempatan, itu lagi teruk jenis perosak negara dan masyarakat.

Lagi seorang tu jenis tak sedar diri, kalau Tun Mahathir dengan jayanya membangunkan negara ini dengan berbabgai pembagunan si tua tak sadar diri Nik Aziz pula tak sedar diri akan kegagalan dia sepanjang jadi Menteri Besar Kelantan, nak buat lebuh raya pun mintak sedekah ke hulu ke hilir, kemudian bekalan air tak bersih pun dia tak tau nak buat apa, RM 600 juta yang diperuntukkan oleh kerajaan pusat pimpinan Barisan Nasional untuk baiki bekalan air entah ke mana lesapnya.

Para pecacai Penipu Rakyat seperti Bomo Siam manusia jahiliyah ni nak burukkan pimpinan Barisan Nasional untuk alihkan keburukan dan kejahanaman pimpinan Penipu Rakyat, blah la, jenis taktik bodo piang macam ni dah tak jalan la, boleh pergi jahanamlah dengan ko, masih jahiliyah macam sebelum ini juga, ko manusia jahiliyah Bomo Siam, ko jahiliyah, perangai buruk mengalahkan jin! Jin ko lebih baik dari ko, tu dasar Bomo Siam bodo piang, dasar manusia jahiliah, jenis kepala tak ada otak, dalam kepala penuh taik sajalah, blah la bangsat!

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Di Melaka dia kata UMNU akan menang 14-0, kalau demikian, kenapa takut Najib istihar PRU.

Najib tahu perpaduan org UMNU akan kurang 30% pd hari dia menamakan calun. Jadi bagaimana hendak bertarung dalam gelanggang, apabila diluar pun sudah kelam kabut...!

August 26, 2012 10:03 PM

-------------------------------------------------------

PAS dah nak mampus dah, hidup pun sekadar jadi anjing suruhan DAP, bila DAP tak setuju hudud PAS pun ikut kata DAP, PAS takut bebenor dengan DAP, blah la, PAS anjing suruhan DAP, PAS jenis lembik, pondan, kote dah kena kerat dengan DAP sebab tu PAS jadi bapuk macam la ni.

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Berani atau tidak pihak MITI mengeluarkan senarai penerima saham FGV yg mereka agihkan?

Siapa Ketua bahagian, pemimpin UMNU, pemimpin kerajaan, menteri UMNU yg memboloti bahagian 'singa' terbitan saham tersebut...!

Yg riuh depa bagitau ialah peneroka dpt 800 unit...!!!

Anonymous said...

Baru balik dari kelantan, "negeri serambi mekah"...singgah KB Mall, tengok pakaian anak muda mudi kelantan serupa je mcm budak2 yg lepak kat bukit bintang/bangsar..

kesan tarbiah oleh Tok Guru Nicky Ajis..


Anonymous said...

Bomo Siam said...
Berani atau tidak pihak MITI mengeluarkan senarai penerima saham FGV yg mereka agihkan?

Siapa Ketua bahagian, pemimpin UMNU, pemimpin kerajaan, menteri UMNU yg memboloti bahagian 'singa' terbitan saham tersebut...!

Yg riuh depa bagitau ialah peneroka dpt 800 unit...!!!

August 26, 2012 10:11 PM

------------------------------------------------------

Hoi Bomo Siam manusia jahiliyah, takkan semua benda nak dipamerkan di khalayak ramai? Macam PAS yang sedang mintak sedekah sana sini tu, berapa dah dapat, boleh buat laporan ke? Bukan apa, takut jadi macam kutipan dalam ceramah-ceramah, entah ke mana lesapnya duit tu, begitu juga dengan Tabung Memali, dengan tabung pun dah lesap entah ke mana.

Blah la, Penipu Rakyat nak tunjuk pandai, tapi depa pandir, bodo piang, kepala tak ada otak, dalam kepala penuh dengan taik, sebab tu adanya manusia jahiliyah seperti Bomo Siam ni, jenis tak ada otak ,dalam kepala penuh taik sajalah.

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Apa masalah kalo menteri tu ada duit nak beli saham FGV.. lagilah bagus..
Org awam pon bole beli ape!

Bomo Siam memang dengki kat melayu islam yang berjaya..Dasar Babi belaan DAP!!

Anonymous said...

2 car 2 car tukar bn pilih pr...ye ke..pooooooda...nk tkr pada org2 yg bodo2 dan tolol3 wat pe..x psl2 je nnt brebut3 nk jd pm..nk jd pm no 2 la plk..x abis2 nnt berebut jawatan..habislah negara ku yg tercinta bila diperintah olih puak3 yg mabok kuasa..nnt jadi beruk dpt bunga kan..kan..kan..mmmuah...mimpi dalam mimpilah...

Anonymous said...

bako

bako

bako

Anonymous said...

Bomo Siam, Tabung Memali sudah lesap ke mana, sudah dihantar ke 'syurga PAS' ke?

Blah la PAS sendiri tunggang langgang, lepas tu sibuk nak tuduh pihak kerajaan pula.

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 277   Newer› Newest»