Wednesday, August 29, 2012

JIWAILAH LOGO INI DENGAN PENUH...


52 comments:

Anonymous said...

S H A M E. O N. Y O U...............

Anonymous said...

... dan seJenis.... Wakakakaka!!!!

Anonymous said...

habis la jahanam malaysiaku ha ha ha ha

Anonymous said...

Anak Cina anak aku juga.....

Anonymous said...

Setubuh...

Anonymous said...

sebangsat setubuh sejubor...

Anonymous said...

sekorek..secium..sepeluk!

Melayu Perak said...

Iskandar Malaysia targets RM100 bln investments by year-end
Business News 2012-08-29 16:38
JOHOR BAHARU, Aug 29 (Bernama) -- The Iskandar Malaysia Regional Development Authority (IRDA) is targeting investments of RM100 billion by year-end, said Chief Executive Datuk Ismail Ibrahim.

As of June, Iskandar Malaysia recorded cumulative committed investments of RM95.45 billion or US$30.24 billion.

"We are continuously working on wooing new investments and expansion of existing investments, and God willing, we are targetting to achieve the RM100 billion mark by year-end," he said at the opening of Frost and Sullivan's Global Innovation Centre (GIC) in Nusajaya.

Ismail said Iskandar Malaysia's achievements, thus far, has caught the attention of the international community.

An international publication, 'The fDi Magazine', owned by the Financial Times Ltd, recently conducted a global ranking of the economic zones all over the world.

"In the resulting 'Global Free Zones of the Future 2012/2013' survey, Iskandar Malaysia was ranked fourth, after Dubai Airport Free Zone and Dubai International Financial Centre, both in the United Arab Emirates, and the Shanghai Waigaoqiao Free Trade Zone in China," he said.

Ismail said the ranking was indeed a recognition that would "bookmark" Iskandar Malaysia in the mind of businessmen, corporate leaders and policy makers.

On the GIC, he said, it would offer employment opportunities and avenues to acquire skills in research, analytics, finance and consulting.

"The establishment of the digital media centre will also see global content being created and delivered, thus boosting Iskandar Malaysia's name and image as a world-class intellectual property development hub," he said.

Apart from the digital media centre, the GIC would also operate a Consulting Centre of Excellence, Innovation Centre of Excellence, Growth Innovation Leadership University and Financial Centre of Excellence.

Anonymous said...

sekatil,sebantal,sekelambu selubang

Melayu Perak said...

Malaysia emerged as the fifth most popular destination for foreign direct investments (FDIs) in Asia last year with inflows of US$11.97 billion (RM37.83 billion), an increase of 31.5 per cent from 2010.

The figures, released by United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD) yesterday, showed that the manufacturing sector continued to be the largest contributor to FDI inflows at 44 per cent.

This was followed by the services sector (35 per cent), mining and quarrying (20.1 per cent) and agriculture, forestry and fishing (0.3 per cent).

"If I am an investor, Malaysia to me is a place of strength, the country to come to. It is an excellent place to be," said UNCTAD investment and enterprises division chief, Professor Hafiz Mirza, who presented the report here yesterday.

The only shortcoming for Malaysia in attracting FDI would be the size of its small local economy, which makes it necessary for the country to upgrade its global value chain.

"From the broader perspective, Malaysia is strong in manufacturing and so the question next is whether it should expand beyond that, like going into research and development," he said.

Hafiz added that instead of relying on the country's strength in manufacturing, Malaysia could start producing new designs for the global market.

He noted that Malaysia had been very successful in attracting investment through its policies, adding that under UNCTAD's new FDI Contribution Index, Malaysia was in a strong position to introduce its new set of "next-generation" investment policies.

In 2009, FDI inflows to Malaysia was only US$1.45 billion, compared with US$7.17 billion in 2008.

Malaysia was ranked fifth after China, Hong Kong, Singapore and Indonesia.

The UNCTAD figures were disclosed in conjunction with the release of The World Investment Report 2012, subtitled "Towards a New Generation of Investment Policies", which was launched by International Trade and Industry Minister Datuk Seri Mustapa Mohamed.

Hafiz said Malaysia was among the few countries that exceeded UNCTAD's expectations in terms of the FDI Contribution Index.

The index ranks economies on the basis of the significance of FDI and foreign affiliates for their economies in terms of value added, employment, wages, tax receipts, exports, research and development expenditures and capital formation.

The other countries with better-than-expectation performances were Cambodia, Poland, Romania, Thailand and Britain.

Meanwhile, Mustapa said in his speech Malaysia's investment policies were aligned with UNCTAD's policy framework for sustainable development.

"We made good progress in delivering social development and economic growth last year under the Government Transformation Programme and the Economic Transformation Programme," he said.

Anonymous said...

seperti logo diatas....

sebangsa=macam macam bangsa
senegara=pelbagai negara
sejiwa=bila sudah berpaut

cantikkkkkk.....!!!!

apa lagi pencacai...tak ingin ker?

Anonymous said...

ni anuar dok kelntong lagi lah lah lah


"Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, sekiranya berjaya dipilih menjadi perdana menteri, beliau tidak akan tinggal di kediaman rasmi di Putrajaya.
"Bil elektrik di tempat itu terlalu tinggi," katanya dalam majlis rumah terbuka PKR di Bukit Gantang, Perak semalam.
"Bil (elektrik) saja mencecah beberapa ribu (ringgit)," katanya lagi sambil disambut gelak ketawa orang ramai yang gembira dengan ejekan terhadap dakwaan pembaziran BN itu.
Kira-kira 2,000 orang hadir dalam majlis sambutan Hari Raya Aidilfitri di Simpang.
Anwar berkata, sekiranya menjadi perdana menteri, beliau merancang tinggal di rumahnya di Bukit Segambut dekat ibu negara.
Menurutnya lagi, beliau juga akan menggalakkan menteri-menteri tidak membeli kereta baru sebagai kenderaan rasmi.
"Kekayaan negara adalah rahmat yagn dirakusi oleh sesetengah pihak. Minyak, balak sebenarnya milik kita semua," katanya lagi.
"Orang Melayu benar antara yang termiskin. Tetapi terdapat juga orang Cina, India, Kadazan dan Dayak yang miskin. Mereka semua ini juga berhak mendapat bahagian yang menjadi milik mereka."

Tukang Komen said...

Tak habis2 berok sekor ni berangan2 nak jadi PM. Dulu bentang bajet sendiri sekarang buat logo sambutan kemerdekaan sendiri2 pulak. Kalau jadi PM nanti keje banuak takut takde masa nak meliwat. Tapi tak mengapa, bila pas lulus hudud boleh liwat isteri sendiri.Jimat kos sikit.

Sebangsa,Senegara dan Sejiwa semua tu dah ada dalam konsep SATU MALAYSIA. Kalau dah Sebebal tetap bebal.

Anonymous said...

PAS, PKR, N.AJIS, ANWAR, MAT SABU, HADI, BUMU SIAL SABANGSAT.

Anonymous said...

itu cakap mulut ....dlm hati kalau aku jadi PM, aku x kan memburit & menjubor kat dlm negeri..terlalu bahaya.... banyak hidden camera ...rasa nak memburit ke atau menjubor ke aku pergi kat New York, Tokyo atau paling komen pun ke Jakarta....

Anonymous said...

SEBERIH SEPANTAT. SECINA.......

Anonymous said...

...setaik, sebusuk ,semampos , sekaram, seneraka dan sejahanam.

Anonymous said...

PKR = Parti Kapal Rentong.

Anonymous said...

Sekatil, seisteri, selelaki,sepembohong,sepenipu,
seyahudi,seneraka

Anonymous said...

muka ta tau malu aljuburi jelas semakin rentung...maka jadilah serentung.

hangkedee said...

Tukang sapu kote bengkok Aljub tak menyebuk di sini pula...oh tengah berjubur bersama Bomoh sial ,lord reid, musangka lah tu....

Anonymous said...

ni anuar dok kelntong lagi lah lah lah


"Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, sekiranya berjaya dipilih menjadi perdana menteri, beliau tidak akan tinggal di kediaman rasmi di Putrajaya.
"Bil elektrik di tempat itu terlalu tinggi," katanya dalam majlis rumah terbuka PKR di Bukit Gantang, Perak semalam.
"Bil (elektrik) saja mencecah beberapa ribu (ringgit)," katanya lagi sambil disambut gelak ketawa orang ramai yang gembira dengan ejekan terhadap dakwaan pembaziran BN itu.
Kira-kira 2,000 orang hadir dalam majlis sambutan Hari Raya Aidilfitri di Simpang.
Anwar berkata, sekiranya menjadi perdana menteri, beliau merancang tinggal di rumahnya di Bukit Segambut dekat ibu negara.
Menurutnya lagi, beliau juga akan menggalakkan menteri-menteri tidak membeli kereta baru sebagai kenderaan rasmi.
"Kekayaan negara adalah rahmat yagn dirakusi oleh sesetengah pihak. Minyak, balak sebenarnya milik kita semua," katanya lagi.
"Orang Melayu benar antara yang termiskin. Tetapi terdapat juga orang Cina, India, Kadazan dan Dayak yang miskin. Mereka semua ini juga berhak mendapat bahagian yang menjadi milik mereka."

UMNO MAMPOH.... said...




KESIAN DIA,KESIAN DIA,KESIAN DIA,KESIAN DIA..........


ESOK MERDEKA 55,TAPI SAYANG SERIBU KALI SAYANG,PADA HARI INI SAJA,30/8,MACAM TAKDE SUASANA MERDEKA.....

MACAM RAKYAT TAK MENGINDAHKAN SERUAN KERAIAAN BNUMNO UNTUK MENYAMBUT "HARI MERDEKA".....

HAMPIR TIADA KERETA YG MEMASANG DAN MENGIBARKAN BENDERA MALAYSIA...

TIDAK SAPERTI TAHUN2 SUDAH,KHASNYA PADA TAHUN 2004,TAHUN KEMENANGAN BESOR KPD BN,TAPI TAHUN 2012, HAMBAR,SEHAMBAR2 NYA.....

ADAkah INI PETANDA HAMBAR TERNADAP SOKONGAN kepada BNUMNO pd PRU 13??

INI ADALAH JUGA PETANDA KEKALAHAN KPD BNUMNO PADA PRU 13.....

KATA AHLI BIJAK PANDAI.."THE SILENT TREATMENT",THE LULL BEFORE THE STORM,THE 2nd POLITICAL TSUNAMI,THE FINAL COUNTDOWN.....

TO THE LOSS OF BN-UMNO...OH NO..!!


HABIS-LAH BN-UMNO,KESIAN........

UMNO MAMPOH.... said...



KESIAN DIA,KESIAN DIA,KESIAN DIA,KESIAN DIA..........


ESOK MERDEKA 55,TAPI SAYANG SERIBU KALI SAYANG,PADA HARI INI SAJA,30/8,MACAM TAKDE SUASANA MERDEKA.....

MACAM RAKYAT TAK MENGINDAHKAN SERUAN KERAIAAN BNUMNO UNTUK MENYAMBUT "HARI MERDEKA".....

HAMPIR TIADA KERETA YG MEMASANG DAN MENGIBARKAN BENDERA MALAYSIA...

TIDAK SAPERTI TAHUN2 SUDAH,KHASNYA PADA TAHUN 2004,TAHUN KEMENANGAN BESOR KPD BN,TAPI TAHUN 2012, HAMBAR,SEHAMBAR2 NYA.....

ADAkah INI PETANDA HAMBAR TERNADAP SOKONGAN kepada BNUMNO pd PRU 13??

INI ADALAH JUGA PETANDA KEKALAHAN KPD BNUMNO PADA PRU 13.....

KATA AHLI BIJAK PANDAI.."THE SILENT TREATMENT",THE LULL BEFORE THE STORM,THE 2nd POLITICAL TSUNAMI,THE FINAL COUNTDOWN.....

TO THE LOSS OF BN-UMNO...OH NO..!!


HABIS-LAH BN-UMNO,KESIAN........

KESIAN BNUMNO said...



SETUJU,SETUJU...UMNO MAMPOS.....


UMNO MAMPOH

Anonymous said...

surah al-an 'am:
[10]
Dan demi sesungguhnya! Telah diperolok-olok beberapa Rasul sebelummu, lalu orang-orang yang mengejek-ejek di antara mereka ditimpakan (balasan azab) bagi apa yang mereka telah perolok-olokkan itu.
[11]
Katakanlah (wahai Muhammad): “Mengembaralah kamu di muka bumi, kemudian perhatikanlah bagaimana akibat buruk (yang menimpa) orang-orang yang mendustakan (Rasul-rasul) itu.”
[12]
Bertanyalah (wahai muhammad): “Hak milik siapakah segala yang ada di langit dan di bumi?” Katakanlah: “(Semuanya itu) adalah milik Allah. Ia telah menetapkan atas diriNya memberi rahmat. Demi sesungguhnya Ia akan menghimpunkan kamu pada hari kiamat yang tidak ada sebarang syak padanya”. Orang-orang yang merugikan diri sendiri (dangan mensia-siakan pengurniaan Allah), maka mereka (dengan sebab yang tersebut) tidak beriman.

Anonymous said...

surah al-an 'am:
[21]
Dan siapakah lagi yang lebih aniaya dari orang yang mengada-adakan perkara-perkara yang dusta terhadap Allah, atau yang mendustakan ayat-ayat keteranganNya? Sesungguhnya orang-orang yang zalim itu tidak akan berjaya.
[22]
Dan (ingatlah), hari (kiamat yang padanya) Kami himpunkan mereka semua, kemudian Kami berfirman kepada orang-orang musyrik: “Manakah orang-orang dan benda-benda yang dahulu kamu sifatkan (menjadi sekutu Allah):?”
[23]
Kemudian tidaklah ada akidah kufur mereka selain dari mereka menjawab dengan dusta: “Demi Allah Tuhan kami, kami tidak pernah menjadi orang-orang yang mempersekutukan Allah (dengan sesuatu yang lain)”.
[24]
Lihatlah bagaimana mereka berdusta terhadap diri mereka sendiri, dan bagaimana hilang lenyapnya dari mereka apa yang telah mereka ada-adakan (sebagai sekutu Allah) itu.

Anonymous said...

surah al-an 'am:
[44]
Kemudian apabila mereka melupakan apa yang telah diperingatkan mereka dengannya, Kami bukakan kepada mereka pintu-pintu segala kemewahan dan kesenangan, sehingga apabila mereka bergembira dan bersukaria dengan segala nikmat yang diberikan kepada mereka, Kami timpakan mereka secara mengejut (dengan bala bencana yang membinasakan), maka mereka pun berputus asa (dari mendapat sebarang pertolongan).
[45]
Lalu kaum yang zalim itu dibinasakan sehingga terputus keturunannya. Dan (dengan itu bersyukurlah kerana musnahnya kezaliman, dengan menyebut): “Segala puji tertentu bagi Allah Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian Alam”.

Anonymous said...

@!$$$%@@#@#**()())__**&????????????????????????? shittttttttttttttt umnuuu

Anonymous said...

pas

Anonymous said...

PAS
PKR
PR
pru13
............ kerajaan baru!!!!!
.............pimpinan baru!!!!!!
.............malaysia baru!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Surah an-nur:
[4]
Dan orang-orang yang melemparkan tuduhan (zina) kepada perempuan yang terpelihara kehormatannya, kemudian mereka tidak membawakan empat orang saksi, maka sebatlah mereka delapan puluh kali sebat; dan janganlah kamu menerima persaksian mereka itu selama-lamanya; kerana mereka adalah orang-orang yang fasik;

Anonymous said...

hukum QAZAF?

Anonymous said...

Surah An Nur:
[11]
Sesungguhnya orang-orang yang membawa berita yang amat dusta itu ialah segolongan dari kalangan kamu; janganlah kamu menyangka (berita yang dusta) itu buruk bagi kamu, bahkan ia baik bagi kamu. Tiap-tiap seorang di antara mereka akan beroleh hukuman sepadan dengan kesalahan yang dilakukannya itu, dan orang yang mengambil bahagian besar dalam menyiarkannya di antara mereka, akan beroleh seksa yang besar (di dunia dan di akhirat).
[12]
Sepatutnya semasa kamu mendengar tuduhan itu, orang-orang yang beriman – lelaki dan perempuan, menaruh baik sangka kepada diri (orang-orang) mereka sendiri. dan berkata: “Ini ialah tuduhan dusta yang nyata”.
[13]
Sepatutnya mereka (yang menuduh) membawa empat orang saksi membuktikan tuduhan itu. Oleh kerana mereka tidak mendatangkan empat orang saksi, maka mereka itu pada sisi hukum Allah, adalah orang-orang yang dusta.
[14]
Dan kalaulah tidak kerana adanya limpah kurnia Allah dan rahmatNya kepada kamu di dunia dan di akhirat, tentulah kamu dikenakan azab seksa yang besar disebabkan kamu turut campur dalam berita palsu itu; -
[15]
Iaitu semasa kamu bertanya atau menceritakan berita dusta itu dengan lidah kamu, dan memperkatakan dengan mulut kamu akan sesuatu yang kamu tidak mempunyai pengetahuan yang sah mengenainya; dan kamu pula menyangkanya perkara kecil, pada hal ia pada sisi hukum Allah adalah perkara yang besar dosanya.
[16]
Dan sepatutnya semasa kamu mendengarnya, kamu segera berkata: “Tidaklah layak bagi kami memperkatakan hal ini! Maha Suci Engkau (ya Allah dari mencemarkan nama baik ahli rumah Rasulullah)! Ini adalah satu dusta besar yang mengejutkan”.
[17]
Allah memberi pengajaran kepada kamu, supaya kamu tidak mengulangi perbuatan yang sedemikian ini selama-lamanya, jika betul kamu orang-orang yang beriman.

Anonymous said...

golongan MUNAFIK suka fitnah/ adu domba?

Anonymous said...

Surah An Nur:
[18]
Dan Allah menjelaskan kepada kamu ayat-ayat keterangan (hukum-hukumNya); kerana Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana.
[19]
Sesungguhnya orang-orang yang suka terhebah tuduhan-tuduhan yang buruk dalam kalangan orang-orang yang beriman, mereka akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya di dunia dan di akhirat; dan (ingatlah) Allah mengetahui (segala perkara) sedang kamu tidak mengetahui (yang demikian).
[20]
Dan kalaulah tidak kerana adanya limpah kurnia Allah dan rahmatNya kepada kamu, dan juga (kalaulah tidak kerana) bahawa Allah Amat melimpah belas kasihanNya, (tentulah kamu akan ditimpa azab dengan serta-merta).

Anonymous said...

penyebar fitnah, lucah, khianat, .. pengamal konspirasi itu adalah UMNO & kerajaanya.

Anonymous said...

Tolak UMNO = tolak Fitnah & Tolak Mungkar

Anonymous said...

Anon 10.12 AM.
Peralatkanlah ayat ayat suci Allah banyak2. Lepas tu bohongi totok2 bahlol banyak2 merapu diceramah sana, ceramah sini katakan pada mereka, "kita ni ahli surga" "Nik Aziz jimin kita" pasti mereka percaya bulat2.

Yang mana lebih Esa? Allah s.a.w. atau Nik Aziz?

Jawabannya tentulah Nik Aziz. Bukan aku kata tapi totok2 bahlol PAS kata.

Anonymous said...




SEBANGSA-orang korek bontot atau bole korek bontot sendiri.
SENEGARA-mcm nurulizzah,azmin atau elis wong.
SEJIWA-nuar j/chinadoll,ajis/
karpal singh

Anonymous said...

Anon 10:12 adalah simunafik laknatullah yg mengunakan ayat2 Allah SWT untuk menakut2kan org2 yg berkata benar, berani menjual ayat2 quraan untk menyembunyikan kemunafikannya, tujuannya supaya org menanggap dia alim dan berilmu dan supaya org takut dan gerun kpdnya tapi hakikatnya dia hanyalah simunafik terkutuk yg pandai berlakon seperti org baik... Org munafik tempatnya dlm neraka jahanam yg paling terbawah sekali....itu sudah pasti.

Anonymous said...

ABU = ALLAH BERSAMA UMNO dulu kini dan selamanya...

Anonymous said...

Pas adalah sesat dan menyesatkan.Pas adalah 'cult',atau satu agama baru ciptaan n.ajis,hadi dan rakan-rakan.UMNO adalah silap bila mengatakan yang Pas bukan satu ugama tapi sebuah parti politik.Jika benar Pas adalah parti politik maka sudah lama mereka akan menempa kejayaan.

Anonymous said...

Betul ke Allah bersama dengan UMNO?

Mungkinkah Allah redha dengan korupsi, konspirasi (eg sb pdrm), penyelewengan, pemborosan, penipuan (eg. spr), kezaliman (eg ISA), kemungkaran, kekhurafatan,& keangkuhan terhadap hukum hakam Allah sendiri?

Anonymous said...

Terperasan betul & bongkak betul umno ni......

Anonymous said...

Surah An Nur:

[15]
Iaitu semasa kamu bertanya atau menceritakan berita dusta itu dengan lidah kamu, dan memperkatakan dengan mulut kamu akan sesuatu yang kamu tidak mempunyai pengetahuan yang sah mengenainya; dan kamu pula menyangkanya perkara kecil, pada hal ia pada sisi hukum Allah adalah perkara yang besar dosanya.

Anonymous said...

org yg kote bengkok shj yg menyokong anwar.

Melayu Ultra said...

PAS = Gadai nama ALLAH
PAS = Kata ALLAH samseng
PAS = Berkawan dengan syaiton
PAS = Assobiyah
PAS = Pemimpin kaki menipu
PAS = Ladang rakyatnya menipu rakyat
PAS = Berzina, Nik Aziz boleh ampunkan
PAS = Jual HUDUD musim pilihanraya
PAS = Ulamaknya suka keluar kenyataan ikut nafsu
PAS = Pengikutnya hati dah keras
PAS = Pengikut Ajaran Syaitan
PAS = Parti Assobiyah Syiah
PAS = Parti Artis Semalaysia
PAS = HAMPAS
PAS = PIS = PUS

Take beer! Take beer!!

Muahahahahaha!!

Anonymous said...

Pemimpin PAS Laknat tu pon xbrani nafi itu bukan Anwar, cuma nk sedapkan hati Nuar depa pun ckplah perut xsama. Pdhal bila pulak Pork Nik duk belek perut Nuar tnpa baju?

Pelik pulak kalau Pork Nik tahu rupa pusat Nuar. So imej di atas itu amatlah tepat sekali dgn tema 'kemerdekaan' anjing2 Pakatan Haram. Hidup BEBAS.. FREE SEXUAL HARRASMENT, ABUSING.. FREE WORLD!

Pakatan Haram dilaknat Allah!

Melayu Ultra said...

PAS = Gadai nama ALLAH
PAS = Kata ALLAH samseng
PAS = Berkawan dengan syaiton
PAS = Assobiyah
PAS = Pemimpin kaki menipu
PAS = Ladang rakyatnya menipu rakyat
PAS = Berzina, Nik Aziz boleh ampunkan
PAS = Jual HUDUD musim pilihanraya
PAS = Ulamaknya suka keluar kenyataan ikut nafsu
PAS = Pengikutnya hati dah keras
PAS = Pengikut Ajaran Syaitan
PAS = Parti Assobiyah Syiah
PAS = Parti Artis Semalaysia
PAS = HAMPAS
PAS = PIS = PUS

Take beer! Take beer!!

Muahahahahaha!!

Anonymous said...

Apakah anda seorang yg pernah sujud kepada Allah?

Apakah anda seseorang yg membaca & beriman dengan Kitab Allah?

Mengapa anda masih menfitnah dan berbohong secara berterusan bagaikan Allah tidak mendengar, tidak melihat dan tidak mengetahui?

JANGAN ABAIKAN AMARAN ALLAH DIDALAM AYAT BERIKUT:

Surah An Nur:[15]: "Iaitu semasa kamu bertanya atau menceritakan berita dusta itu dengan lidah kamu, dan memperkatakan dengan mulut kamu akan sesuatu yang kamu tidak mempunyai pengetahuan yang sah mengenainya; dan kamu pula menyangkanya perkara kecil, pada hal ia pada sisi hukum Allah adalah perkara yang besar dosanya."

Anonymous said...

sekondom ha ha ha