Friday, August 10, 2012

KIT SIANG MAKAHAI :UNISEL MENUNGGU MASA UNTUK HANCUR !


hancur hancur.
makin hancur pendidikan di selangor dek kerana kegagalan pakatan mengurus.
ada hati nak pi putrajaya ?
makahai lu la kit siang...ehh sori pakatan !

100 comments:

Anonymous said...

" SELAMAT DATANG KE SELANGOR...HA..HA..HA"

Anonymous said...

Saudara GAP,

Kaum C DAPig amat menghargai ilmu pengetahuan. Tuntutan menuntut ILMU juga adalah AMAT PENTING didalam Islam sesuai dengan wahyu pertama, IQRA'.

"OH MUSLIM, PLEASE READ, ONCE YOU HAVE LEARNT, TEACH"

Jika kita berilmu dan berpelajaran, kita boleh mengeluarkan diri kita dan keluarga dari belenggu kemiskinan. Inilah yg telah menjadi asas perjuangan kita semenjak Merdeka.

Oleh itu, DAPig tidak gemar melihat Melayu berpelajaran dan berilmu. Selagi boleh, mereka akan sentiasa berusaha untuk memastikan sistem pendidikan Melayu dihancurkan. Jika sistem pendidikan Melayu hancur, mereka akan sentiasa menguasai ekonomi.

DiSelangor, DAPig telah berjaya memperkotak-katikan UniSel dan KUIS tanpa disedari oleh sebilangan besar Umat Melayu Islam Selangor.

DAPig TELAH BERJAYA MENGHALANG MELAYU DARIPADA MENUNTUT ILMU.

Untuk renungan dihari Jumaat.

Thanks

Jimmy Hillhead.
Johor Bahru

Anonymous said...

Hai orang Selangor, masih tak nampak lagi ke? Tolak pakatan.

Bomo Siam said...

Mintak izin...kuaq tajuk sikit!

ASP Mohd Amirul Anbalagan bin Abdullah, 41, yang merupakan pegawai penyiasat kes saman terhadap Menteri Hishamudin ketika disoal oleh Peguam JUHAM mengakui dan bersetuju dengan cadangan Peguam JUHAM bahawa memiliki dan memakai baju BERSIH 2.0 adalah tidak salah. Malah, beliau kemudiannya bersetuju dengan cadangan yang dilontarkan oleh Peguam JUHAM bahawa tangkapan pihak polis terhadap Musafri bukanlah kerana Gabungan BERSIH 2.0 adalah satu pertubuhan haram...!

Kuah kuaah kuaaah! Bagi balik baju aku woi...!!!

malayoo mudah lupa said...

Musykil gak kenapa SPRM tk bukak kertas siasatan kes TALAM dan UNISEL

Bomo Siam said...

'makin hancur pendidikan di selangor dek kerana kegagalan pakatan mengurus'

Ya kegagalan mengurus hingga S'ngor bawah PR berjaya raih Rizab Tunai sebanyak RM2.1 billion!

Ada mana negeri UMNU yg mampu celen...???

"Boss! Kerna jealous, depa hentam UNISEL kunun...!"

Kuah kuaah kuaaah!!!

Anonymous said...

Tengok la sedar2 pembaca suma..
Tipikal penCACAI & penTOTOK Pengencing Rakyat (PR) berhujah..

"Elak, Nafi, Spin, Sembur.." Hehehe.
So BRAINLESS..!!!

~Puteri Lilin~

Anonymous said...

S'ngor bawah PR berjaya raih Rizab Tunai sebanyak RM2.1 billion - KOT ATAS KERJAS JE CAM TAK PECAYA DUIT SEBENAR TAK DAK

tobeng said...

Mamat siam,orang cite pasal unisel kau jawablah pasal unisel.Rizab 2.1 bil(kalau betullah) tapi tak mampu bayar gaji staf unisel sampai terpaksa cuti berminggu,sampai staf mogok?Ada akai ka macha dey?

Samalah macam cite 'aku kaya tapi anak aku kebulur tak makan'.Kaki sembang deraih bolehlah..

Anonymous said...

Sekadar brbangga raih rizab tunai yg banyak jer la hujahnya..

Andaikan, seorg yg 'baanyaakkk' duit simpanannya dlm bank..tp dlm masa yg sama punyai 'huutaaaaanggg' keliling pinggang..So apa maknanya.?!

Maknanya, HAMPAS NYOR jer laa..Kong Kali Kong, Bergaya X Kena, Berlagak Kokak, Cerdik X Bleh Nk Ikut, Bodo X Bleh Nk Ajar...PR BRAINLESS.!!!

~Puteri Lilin~

Anonymous said...

Pengencing Rakyat (PR) ni suma nak lebih;
- Sembang melebih-lebih..
- Tipu toksah citer laa..
- Fitnah dh jd cam makanan ruji..
- Perasan memang no. 1 (perasan lebh alim, pandai, mcm2 tahu dsb)
So, berhati-hatilh bila bertemu dgn puak2 Pengencing Rakyat (PR) ni..

Anonymous said...

Hidop.. hidop.. hidop..

Hidop Selangor, duit rizab 'BANYAK' tapi 'TAK MAMPU' nak bayar gaji... tak lama lagi ada jualan "UNI-SELL", jual sama kroni Cina...

Hidop.. hidop.. hidop punaisihat..!!!

Anonymous said...

Kroni cina DAP hanya menunggu untuk mengambil alih Unisel. Tujuan..nak jadikan pusat latihan mengurut tersohor di Selangor.. Taniah!!

Anonymous said...

apabila diserah sesuatu urusan kepada yg bkn ahlinya,maka tunggu lah saat kehancurannya...tak reti nak blajar dr hadith ni lg ka rakyat selangor n kelantan

Servant of God said...

bomo nizar boleh berambus laa.

Dasar manusia penipu. Hari ini orang tunjuk bukti pada kau, esok kau dah buat2 lupa.

Kamu saksi palsu, wahai bomo nizar bangsat.

Anonymous said...

Saudara-saudari,

Please focus on the issue. Jangan dihiraukan mereka-mereka dan yang sewaktu dengannya yg suka membuat traffic diversion.

Jangan dilayan mereka ini. Ini semua taktik PAPig yg telah melatih DAPig yg kemudiannya melatih golongan pencacai-pencacai PR.

Biarkan "SiLuncai terjun dengan labu-labunya"

Thanks

Jimmy Hillhead.
Johor Bahru

Anonymous said...

Saudara-saudari,

Please focus on the issue. Jangan dihiraukan mereka-mereka dan yang sewaktu dengannya yg suka membuat traffic diversion.

Jangan dilayan mereka ini. Ini semua taktik PAPig yg telah melatih DAPig yg kemudiannya melatih golongan pencacai-pencacai PR.

Biarkan "SiLuncai terjun dengan labu-labunya"

Thanks

Jimmy Hillhead.
Johor Bahru

Anonymous said...

ini semua rancangan DAP

zat said...

THE Universiti Selangor (Unisel) building and its hostel in Bestari Jaya, Kuala Selangor have no certificate of fitness (CF).

This was the startling revelation made by Selangor Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yesterday when asked to comment on the Unisel’s RM15 million debt to Syarikat Jana Niaga Sdn Bhd (JNSB).

MMG SAH UNISEL MENUJU KEHANCURAN... KONTRAKTOR BUAT BANGUNAN TAK DPT CF...SYARIKAT KRONI BUAT MCM TU...APA PUN BOLEH...TAK CAYA PI T'GANU...SEMUA ROBOH...

zat said...

patut la JNSB pi belas kesian kat paper utusex...ada sbb sebenarnya dia tak dpt duit...suruh buat ractification pun tak de duit...

cai2 UMNU semua...jgn jd haramjadah la..duit kami tak bagi sbb nak kena baiki bangunan2 utk dpt CF...ini patut keje JNSB a.k.a. UMNU tau... duit amik keje tak siap...mmg haram jadah punya melayu..!!

zat said...

MB Khalid mmg the best MB sgor pernah ada...semua kepincangan yg merugikan rakyat cuba dibetulkan...kepincangan ni semua dari hasil penipuan UMNU memerintah dulu...Syabas, Talam & skrang JNSB syarikat2 UMNU/BN yg makan duit rakyat...ada ka waktu cuti takde org duduk pun kena byr juga...F@#$ YOU LAH !!

MESTI DIPEBETULKAN INI SEMUA UTK KEBAJIKAN GENERASI AKAN DATANG....

Anonymous said...

kontraktor buat bangunan takde CF ke atau nak TUTUP MALU tak mampu nak bayar sewa 17 bulan???

Keh keh keh keh.. spin lagi spin...

4 tahun lepas takde pulak cerita pasal CF ni... tetiba lepas keluar pasal sewa tak dibayar 17 bulan terus keluar pasal CF...

Kah kah kah kah kah... lawak... lawak Fuckatan...

Anonymous said...

spin... spin.. spin... spin... memang keroje Fuckatan la.. macam biase...

Anonymous said...

hahahaha khalid punya taik, kit sial dapat nama!!!tapi ok jugak laa!!!!

aloya said...

KAHKAH tak bayar utang sebab takda CF?? apa kena mengena pekerja JNSB dengan CF bangunan?

Kan aniaya namanya tu, sampai dekat 4 bulan tak dapat gaji.

Zat, ko dgn kerajaan Selangor sama CELAKA!!

zat said...

Anons

apasal? susah nk terima kenyataan kan..ko tak sedar2 lagi pembohongan parti kau tu...org kalu ada akal pikiran dh nampak...

kah kah kah...mcm mana bagunan takde CF kjaan Sgor dulu boleh terima...oooo ada masyuk?....minyak pelincir kasi taruk...i scratch your back you scratch mine... ptuihh...haramjadah punya parti !!

zat said...

Aloya

pekerja JNSB bukan masalah kjaan sgor...dia org pegi settle dgn majikan dia org...kena la paham pasal employment contract...

JNSB tak memenuhi perjanjian kerana gagal mendapatkan CF (erti kata bangunan yg siap tidak memenuhi syarat)...so Kjaan ada hak utk menahan hutang2 yg lain...

nak selesai simple je...CEO dia kena la dtg duduk berbincang...dok masuk paper buat bohong buat apa? itu style UMNU...old school..dah tak boleh pakai..

Anonymous said...

Kah kah kah kah... zat.. zat... sekarang boleh la ko cakap pasal takde CF.. bangunan tak layak diduduki la... macam biasa la Fuckatan ni, bila dah terberak terpaksa tunding kesalahan pada orang lain.

Ko dengar pun kenyataan dari sebelah pihak, belum dengar dari kedua-dua sekali. Bila dah keluar cerita sebenar nanti bahawa CF dah lama dapat, ko dan Fuckatan buat cerita lain...

Perangai je sama, cuma pada isu lain-lain...

Sudah la zat, ko nak jadi tukang cakap pada kerajaan yang paling teruk pernah ade dalam Malaysia ni, silakan... kalau mereka tambah kayu api dalam neraka.. ko pun join la sekali eh...

KESIANNNN....!!!!

Anonymous said...

Contoh paling mudah la zat, tak payah pergi cerita jauh-jauh... kita tengok ape yang berlaku arini...

Dulu ko, bumuh SIAL (ketika jadi musang ungka) dan pencacai yang lain sibuk-sibuk jadi tukang penambah fitnah kononnya Rais Yatim perkosa orang gajinya... arini ape yang terjadi...??? Ning dia....

KUALA LUMPUR - Blogger Amizudin Ahmat hari ini dijatuhi hukuman penjara tiga bulan oleh Mahkamah Tinggi di sini selepas dia didapati bersalah menghina mahkamah apabila menerbitkan 11 lagi artikel memfitnah Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim.


Hakim Datin Zabariah Mohd Yusof semasa menyampaikan keputusan itu berkata Amizudin telah melanggar perintah mahkamah yang melarangnya daripada terus menerbitkan artikel memfitnah mengenai Rais dalam laman blognya.


"Ini satu kes penghinaan yang serius, mahkamah kenakan perintah custodial selama tiga bulan penjara, berkuatkuasa hari ini," katanya.


Beliau berkata jika dilihat keseluruhan kes itu, penghinaan yang dilakukan Amizudin bukan sekali berlaku, tetapi beberapa kali dan ia bukan satu perkataan yang boleh diterima.


"Saya nak baca perkataan itu pun, tidak tergamak," katanya.


Selepas Zabariah membacakan keputusannya, Amizudin yang berada di luar kandang tertuduh bangun dan berkata: "Saya mengaku saya silap, saya memohon maaf, saya tidak faham".-Sinar

zat said...

Anon 4:48

I REST MY CASE...NEXT??!!

Anonymous said...

Sharpshooter dah jadi SHARPENER.... tanggung la dosa fitnah ko tu Amizudin Ahmat... PADAN MUKA...!!!!

Anonymous said...

Aku harap para pekerja JNSB buat solat hajat beramai-ramai supaya ditunjukkan siapa benar dan siapa salah dalam hal ni. Jika majikan mereka yang salah, biar Allah yang hukum mereka.... jika pengurusan Unisel yang ditunjangi kerajaan Selangor bersalah, biar rakyat yang menghukum mereka nanti....

zat said...

Anon 4:52pm

aku tak pernah tuduh Rais Yatim begitu...I got class, bro...fitnah2 murah cam tu tak main la...nak aku pegi mesjid angkat sumpah ke??

zat said...

Anon 4:55

ko nak belit apa lagi? pekerja tak dpt gaji salah majikan la...pekerja hari2 masuk keje alih2 hujung bulan bos tak byr...bos ckp tk dpt payment dari client...kalu aku pekerja aku akn ckp:"eh...itu lu punye pasal lah...mana gaji wa?"

bisnes untung sorang2...bila rugi nak suruh pekerja tanggung...JANJI DITEPATI...!!

Anonymous said...

zat, kalo projek kerajaan mang xde cf la...lain la kalo diswastakan projek tu...kalo projek melalui jkr mang xde cf..sbb jkr yg pantau projek tu...ape ko ingat masjid2 kt selangor nie ade cf ke???sekolah2 agama pn xde cf la...sbbb jabatan agama yg handle...

Anonymous said...

zat said...
Anon 4:52pm

aku tak pernah tuduh Rais Yatim begitu...I got class, bro...fitnah2 murah cam tu tak main la...nak aku pegi mesjid angkat sumpah ke??

August 10, 2012 4:56 PM

---------------------------------

Boleh percaya ke??? memang la.. perkara dah confirm fitnah.. takkan ko nak mengaku pulak kan, kat akhirat nanti biar tangan ko yang jawab...!!!!

joned said...

Tiba2 si zat ni percaya pada sumpah.Bila saiful sumpah laknat dia tak percaya pulak.Mati2 dia kata abang anu dia kena fitnah.Dasar barua

Anonymous said...

zat said...
Anon 4:55

ko nak belit apa lagi? pekerja tak dpt gaji salah majikan la...pekerja hari2 masuk keje alih2 hujung bulan bos tak byr...bos ckp tk dpt payment dari client...kalu aku pekerja aku akn ckp:"eh...itu lu punye pasal lah...mana gaji wa?"

bisnes untung sorang2...bila rugi nak suruh pekerja tanggung...JANJI DITEPATI...!!

August 10, 2012 5:00 PM

----------------------------------

Tengok je la nanti... kebenaran akan muncul jugak.... tak lama punye, tunggu dalam seminggu - 2 minggu ni. Sekarang zaman IT beb, maklumat di hujung jari.

kalau ternyata pihak Unisel yang bersalah, ko share la dosa mereka sekali eh... share ko sebab tulis berita yang tak sahih lagi, kalau cerita spin dah confirm punye...

zat said...

Anon 5:17

Roger...!!

zat said...

joned

laaa..citer kau dah lapuk lah...mahkamah pun dah settle dah...

yg dah lepas jgn dikenang..

joned said...

zat,

Cite lapok apebende,kes abang kau kan belum selesai,tak lama lagi masuk court balik.

Tipikal pencinta nuar,bila kena kat abang anu dia,sumpah pun tak caya.Orang jenis taksub otak sempit ni memang tak boleh buat apa dah..

Anonymous said...

SHAH ALAM: Ketua Bahagian Residen Komuniti Jana Niaga Sdn Bhd (JNSB), Noor Ashikeen Mohd Stap memberitahu masalah pembayaran kos penyelenggaraan asrama Universiti Industri Selangor bermula sejak pentadbiran Selangor bertukar tangan.

Noor berkata sebelum 2008, syarikatnya tidak menghadapi masalah membabitkan pembayaran kerja penyelenggaraan dan pengurusan asrama di kampus induk UNISEL di Bestari Jaya.

Katanya JNSB yang mendapat kontrak membina 44 blok asrama di UNISEL, dianugerahkan konsesi selama 20 tahun sebelum menyerahkan semula bangunan diselenggarakan itu kepada pengurusan UNISEL selepas konsesi tamat.

Beliau berkata, 44 blok asrama berkenaan sepatutnya boleh menempatkan seramai 5,000 pelajar dan pembayaran yang perlu dibayar UNISEL kepada JNSB ialah sebanyak RM180 setiap pelajar.

"Sebelum ini memang ada beberapa kali pengurusan UNISEL lewat membayar perkhidmatan diberikan JNSB tetapi kelewatan itu hanya sebulan dua.

"Bagaimanapun sejak 17 bulan lalu, pengurusan UNISEL gagal membayar kerja penyelenggaraan seperti landskap dan pembersihan kepada kami manakala kerja penyelenggaraan asrama pula sudah lapan bulan tidak dibayar," katanya kepada Berita Harian.

Kelewatan pembayaran bagi perkhidmatan itu juga menyebabkan kontraktor yang diupah untuk membersih dan menyelenggarakan landskap turut tidak mendapat bayaran masing-masing.

Noor berkata, JNSB sudah menghantar "berpuluh surat" kepada pengurusan UNISEL dan kepada Pejabat Menteri Besar bagi membincangkan masalah pembayaran yang tidak diterima itu, tetapi sehingga masalah berkenaan dilaporkan media massa, tiada sebarang perbincangan diadakan.

Katanya JNSB juga tidak diberikan sebarang alasan mengapa pembayaran berkenaan tidak dilunaskan, sebaliknya mereka hanya mendengar khabar angin bahawa pengurusan UNISEL tidak berpuas hati dengan terma kontrak yang dianggap tidak menyebelahi UNISEL.

"Pembinaan asrama dibuat oleh JNSB dengan menggunakan wang yang diperoleh melalui pinjaman bank.

"Pada masa sama, kami juga bersedia berbincang dengan pengurusan UNISEL untuk mengetahui apa menyebabkan UNISEL tidak berpuas hati dengan kami.

"Walaupun UNISEL dikatakan tidak berpuas hati dengan terma kontrak, mereka masih lagi meminta kami menjalankan kerja penyelenggaraan termasuk benda bukan dalam bidang kuasa atau termaktub dalam perjanjian," katanya.

Noor berkata, bagi membolehkan pembayaran terhadap perkhidmatan diberikan JNSB kepada UNISEL, dilunaskan, syarikat itu turut bersedia menerima pembayaran berdasarkan kepada bilangan pelajar yang menginap dalam kampus berkenaan, berikutan pengurusan UNISEL memberi alasan jumlah pelajar yang menetap dalam asrama tidak mencecah 5,000 orang.

Anonymous said...

Ayoyo... kata tarak CF, tapi pihak Unisel masih lagi meminta menjalankan kerja penyelenggaraan (???) termasuk benda bukan dalam bidang kuasa atau termaktub dalam perjanjian..... tarak CF macam mana ade perjanjian la, siap boleh suruh buat penyelenggaran lagi...

Landskap pun kene CF ke??? Ayoyo... ni banyak tipu punye MB....!!!!

zat said...

Anon 5:27

perjanjian dgn towkeh dulu...takde CF tapi ada masyuk boleh la sign perjanjian...tu pun mau tanya ka...tak kan tak tau?

Anonymous said...

Betulke takde CF?Ok katakan betul takde CF,tapi kenapa taknak bayar?Kenapa taknak setelkan masalah CF tu cepat2?

Anonymous said...

Harap Allah bagi hidayah kat kau bomo.InsyaAllah

ambe said...

Hahaha..! Ptptn dibekukan pun macam cicak kesejukan!mana billion2 kau itu?menyalak..tunjukkan bukti dulu la!

Anonymous said...

17 bulan maknanya sudah 1 tahun 5 bulan.... PKR memerintah Selangor sudah 52 bulan (4 tahun 4 bulan)... beza antara 17 bulan dan 52 bulan adalah 35 bulan (2 tahun 11 bulan)...

Jadi selama 2 tahun 11 bulan selepas bertukar kerajaan, Unisel iktiraf perjanjian yang dibuat oleh JNSB, ada perjanjian kerana semuanya sudah lengkap, CF dan sebagainya.

Selama 2 tahun 11 bulan yang bayar sewa ikut perjanjian tu, ade pegawai Unisel yang kene suap juga ke??? Cube cerita sikit wahai zat.....

Jangan nak perBODOHkan rakyat la...!!!!

ambe said...

Hahaha! aku DIAMKAN AJE.! IYEKAN JELA.mb selangor terbaik!ye2 ! Betol!

Anonymous said...

zat cai fuckatan takleh jawab ke?huhuhu

Anonymous said...

2 tahun 11 bulan tu hampir-hampir 3 tahun pihak Unisel bayar sewa ikut perjanjian. Selama 3 tahun, pihak atasan Unisel makan gaji buta tak tau pasal perjanjian dengan CF ke??? Bukan waktu tu pemerintah pun dah bertukar...

Jangan nak spin pulak nanti kata pemerintah dah ditukar rakyat, tapi pengurusan masih ikut telunjuk kuku besi BN lagi.

Anonymous said...

Ok la, katakan zaman BN dulu takde CF... benar-benar takde CF....!!!! Tapi nape zaman PR memerintah Selangor langsung tak mintak CF zat??? Cuba cerita sedikit.... 4 tahun 4 bulan, pegawai kat Unisel goyang kaki ke?????

zat said...

Unisel ni buka dah lama...yg 17 bulan tu tertunggak...bukan tarikh perjanjian...

kamu ni tak paham...yang tertunggak ialah perjanjian penyelengaraan...CF aku di bawah kontrak pembinaan (aku tak pernah tgk dokumen dia org ni tapi selalu nya arrangement mcm tu lah)..kjaan sgor bayar la...di waktu yg sama suruh la JNSB betulkan bangunan utk dpt CF...bila JNSB no action Kjaan Sgor pun no payment lah...

org yg terbabit masa penyediaan kontrak la mkn suap...tak tau la sapa..tak kira la bangsa apa ke parti mana ke yg mkn suap ni humban je....

Anonymous said...

zat balik rumah nak masaklah tu untuk berbuka,tadi bukan main meroyan,cai tetap cai

Anonymous said...

PADAN MUKA KAU RAKYAT SELANGOR, UNDILAH LAGI PR DALAM PRU 13 NANTI, SERONOKNYA!!!!!

zat said...

"Both the Unisel building and the hostel have no CF,"

"But JNSB’s response was they have no money to carry out rectification works."

Therefore, Unisel wanted to offset its RM15 million debt to JNSB by paying for renovations so that the building can comply with building specifications.

"We have to have an offset agreement between the two entities."

"If we pay the debt to Jana Niaga, there would be no surety that they would repair the building,"

Anonymous said...

aku rasa isu ni tak abis dibongkar lagi.Setakat dengar zat punya auta,tak tentu betul lagi,maklumlah cai,semua dia kata tuan dia betul.Kita tengok siapa yg kenaaa

Anonymous said...

Jadi zat... satu soalan terakhir aku pada ko...

KO PERCAYA KE KATA-KATA KHALID Al-GAGAPI YANG BANGUNAN DAN ASRAMA UNISEL TAKDE CF LAGI SAMPAI SEKARANG????

DAN SEBAB ITU JUGA UNISEL YANG DIDOKONGI KERAJAAN SELANGOR TAK MAU BAYAR FEE PADA JNSB???


Benarkah...???

Anonymous said...

Buat bro 5:55 PM...

Isu ini akan dibongkar sebentar sahaja lagi... cuma tunggu pengesahan dari zat, si pencacai Fuckatan Nirrajim.... sama perangai macam bumuh SIAL...!!!!

zat said...

Anon 5:55pm

YUP....!!

Anonymous said...

zat kalau tuan dia kata unisel takde tiang pun dia percaya,maklumlah cai no 1..ke no2 lepas bumu?huhuhu

Anonymous said...

Bagus... cuba ko baca artikel ni dengan tenang dan hati terbuka... aku tak edit walau satu ayat pun... dan jangan cakap aku menipu di bulan puasa ni...!!!!


Selangor dedah laporan kewangan Unisel Ogos

SHAH ALAM 3 Julai: Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim berkata, laporan lengkap mengenai kedudukan kewangan Universiti Selangor (Unisel) akan dibentang awal Ogos depan sebaik audit selesai dijalankan.

Menurut beliau, kerajaan negeri sedang menunggu laporan berkenaan yang kini dalam proses akhir audit.
“Amat malang kerana kedudukan kewangan Unisel lima tahun lalu tidak diaudit sepenuhnya. Sebab itulah saya minta ia diaudit penuh,” katanya dipetik Sinar Harian.
Beliau berkata demikian pada sidang media selepas merasmikan Majlis Dialog Bajet Selangor 2013 di Subang Jaya semalam.

Kenyataan itu sekaligus membuktikan Khalid sedia menyahut cabaran Timbalan Pengerusi Umno Selangor, Datuk Seri Noh Omar yang mahu pendedahan itu dilakukan bagi membuktikan Unisel tidak menanggung kerugian besar.

Kelmarin, Noh dilapor berkata, Unisel bakal menjadi gajah putih angkara kerakusan Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat (PR) mempolitikkan pendidikan dan menjadikan universiti itu sebagai alat politik mereka.

Sebaliknya, pentadbiran Umno di Selangor sebelum 2008 menyebabkan Unisel dan Kolej Universiti Islam Selangor (Kusi) menjadi beban kewangan buat kerajaan negeri dengan belanja bulanan sebanyak RM2.3 juta.

Ini kerana, Unisel dibina berdasarkan konsep Build Operate Transfer (BOT) dengan kontrak selama 20 tahun menyebabkan ia terpaksa membayar sewa bulanan sebanyak RM300,000 sebulan.

Malah, Unisel turut membayar sebanyak RM2 juta sebulan untuk satu pinjaman yang dibuat beberapa bulan sebelum Pilihan Raya Umum ke-12 berlangsung.

Perkara itu didedahkan Timbalan Pengarah Biro Mahasiswa Angkatan Muda KEADILAN (AMK), Affandi Malik, April lalu.

Affandi mendakwa, kontrak membina Unisel yang dimeterai sewaktu BN mentadbir Selangor diberi kepada Jana Niaga Sdn Bhd, sebuah syarikat milik keluarga dan kroni Datuk Seri Dr Khir Toyo.

Malah, bangunan yang dibina juga tidak sempurna mengakibatkan universiti sendiri terpaksa berbelanja ratusan ribu ringgit untuk pembaikan, katanya.

BANGUNAN ASRAMA UNISEL JUGA HANYA MENERIMA SIJIL SELAMAT DIDUDUKI (CF) SELEPAS PAKATAN RAKYAT MENTADBIR SELANGOR, KATANYA.

Beliau yang juga mantan Setiausaha Agung Majlis Perwakilan Pelajar Unisel sesi 2008-2009 turut mendedahkan bahawa Unisel membuat pinjaman sebanyak RM150 juta sebelum PRU 12 pada 2008.
Bagaimanapun, Khir yang merupakan mantan Menteri Besar menafikan Selangor semasa di bawah BN tidak menghadapi masalah kerana universiti itu mendapat sumber kewangan sendiri.

Anonymous said...

Cuba la spin lagi wahai zat selagi ko bernafas..... dan terima la siapa itu sebenarnya Khalid Al-Gagapi....!!!!

Sumber aku: http://www.keadilandaily.com/?p=32178

zat said...

bagi aku la kan satu pengajaran utk kita semua...terutama peniaga2 melayu...zaman dimana kita boleh buat sesuka hati kita dah over...rakyat@customer skrang very demanding...dia expect kita deliver kita punya promise & juga bende yg dideliver mesti ada kualiti..so aku rasa syarikat2 kroni UMNU ni menghadapi masalah adjustment dgn expectation baru...

ni baru negeri sgor kau org dah pening kepala nak meniaga...belum lagi customer antarabangsa...

TINGKATKAN ILMU MAJUKAN BANGSA...

Anonymous said...

Oh jadi maknanya CF dah dapatlah sekarang?Apa pulak si cai zat kata takde CF?Nak menipu aje kerjanya cai2 fuckatan ni.Konfiden aje dia menipu,maklumlah dah memang habit dia

zat said...

Timbalan Pengarah Biro AMK punya cakap ada lagi power dari MB ka...?

ayooo....apa nak jadi ni cai?? wei kau dah SPM belum hah??

Anonymous said...

Spin... spin...spin...spin.... keadilandaily yang tipu kah atau Khalid Al-Gagapi yang PENIPU BESAR???

Melayu Ultra said...

GAP! Hang delete la semua post BOMO SIAL kat ruangan komen ni! Makin BEBAL komen si BOMO SIAL ni aku tgk! Nak baca komen pun dah boring bila nampak je nama BOMO SIAL ni! Dah la BEBAL, tak paham bahasa, SUNDAL! Pemecah belah umat ISLAM no 1!!

Anonymous said...

zat beriman habis dengan tuan dia..

Anonymous said...

Timbalan Pengarah Biro Mahasiswa Angkatan Muda KEADILAN (AMK)= mantan Setiausaha Agung Majlis Perwakilan Pelajar Unisel sesi 2008-2009 = Affandi Malik

Spin lagi... dan lagi.. dan lagi....

Anonymous said...

cai zat kalau terbukti salah(macam selalu) pun dia apa kisah,janji masyukkk

Anonymous said...

Kebenaran yang cukup PAHIT untuk ditelan... keh keh keh keh... alamak.. aku tertipu lagi....

Anonymous said...

cai zat tengah jenuh menggoogle cari poin baru nak spin kahkahkah

zat said...

Anon 6:12

sapa salah sapa betul dua2 kita tak tau...kau sure ke mamat ni tak silap?

so apa yg aku bebel kan selama ni sbb nak bawa kau org ke komen 6:04pm aku tu..sapa yg makan suap masa buat perjanjian ni dah kaya dah pun...JNSB pun dah dpt perjanjian cantik punya...20 tahun wooi... takde org duduk hostel pun kena bayar..

so JNSB skrang kena pandai lah strategi...dia nak jadi peniaga ke dia nak berpolitik...Hulubalang2 UMNU ko (JNSB) dah tersungkur...dia kena la pandai deal dgn kjaan baru plak..

Anonymous said...

Woi zat...dua2 pun sama....pembuhuuuuung.....

Anonymous said...

zat said...
Anon 6:12

sapa salah sapa betul dua2 kita tak tau...kau sure ke mamat ni tak silap?

so apa yg aku bebel kan selama ni sbb nak bawa kau org ke komen 6:04pm aku tu..sapa yg makan suap masa buat perjanjian ni dah kaya dah pun...JNSB pun dah dpt perjanjian cantik punya...20 tahun wooi... takde org duduk hostel pun kena bayar..

so JNSB skrang kena pandai lah strategi...dia nak jadi peniaga ke dia nak berpolitik...Hulubalang2 UMNU ko (JNSB) dah tersungkur...dia kena la pandai deal dgn kjaan baru plak..

August 10, 2012 6:24 PM

----------------------------------

Bagi ko suarakeldaian-daily tak pernah silap kan... jadi yang silap orang membacanya kan...??? Keh keh keh keh... mamat tu puak PGayR yang ko sanjung selama ini.... takkan dia nak menipu pulak kot. Antara Khalid dan mamat gila publisiti tu tentu la ko percaya pada Khalid...

Bagi aku senang je, dua-dua penipu campur lagi ko pembawak cerita PENIPU... jadi paham-paham la. Nak kitaorang percaya cerita ko pulak ke???

WHO ARE U????? again.... WHO ARE U??? PENCACAI YANG USELESS....!!!!!

zat said...

kalu pikir2 balik gila kena tipu rakyat sgor...air 30% lebih terbuang (kadar tinggi berbanding dgn Bangladesh) rakyat kena bayar...tanah transfer ke Talam dulu free2 je...siap2 boleh sorok hutang...pas buat UNISEL sbb Khir Toyo nak buat duit? Do they care about education? about people's basic need?

Sori UMNU aku rasa cita2 ko org nak dpt balik adalah satu mimpi...kat mana ko org menang aku pun tak tau? maybe satu dua seat boleh dapat balik..tapi ingat jgn main kotor mcm di perak dulu...

Anonymous said...

zat said...
kalu pikir2 balik gila kena tipu rakyat sgor...air 30% lebih terbuang (kadar tinggi berbanding dgn Bangladesh) rakyat kena bayar...tanah transfer ke Talam dulu free2 je...siap2 boleh sorok hutang...pas buat UNISEL sbb Khir Toyo nak buat duit? Do they care about education? about people's basic need?

Sori UMNU aku rasa cita2 ko org nak dpt balik adalah satu mimpi...kat mana ko org menang aku pun tak tau? maybe satu dua seat boleh dapat balik..tapi ingat jgn main kotor mcm di perak dulu...

August 10, 2012 6:30 PM

-----------------------------------

WHO ARE U????? again.... WHO ARE U??? U ARE NOTHING, JUZ PENCACAI YANG USELESS....!!!!!

Anonymous said...

Tadi zat konfiden abis sampai mengharamjadahkan orang,sekarang kata tak tahu lagi pulak.

Inilah mangsa permainan politaik,pengikut2 taksub yang beriya2 jadi machai,pemimpin2 rilek bulan2 masyuk,ke cai2 pun masyuk jugak?

Anonymous said...

ada hati nak bgai itu ini percuma..?? yg masih berbayar yuran ni pun dah nak lingkup.. blah l a lu pakatan..

Anonymous said...

cai zat konfiden abis fuckatan haram boleh pulun abis kat selangor,kalau kalah nanti cai mulalah salahkan spr,polis,bomba,kr1m..

zat said...

Anon 6:29

ko rakyat sgor ke? kalu ko rakyat sgor ko tak rasa ke pemimpin2 UMNU seblum semua tak boleh pakai? dan apakah kau yakin pemimpin UMNU akan datang ni bukan sama spesis spt mereka..Contoh la..buat universiti supaya boleh makan duit dari kontrak2...patut la UMNU ni sokong sangat PTPTN rupanya...senang nak pow..

zat said...

Anon 6:31

bagi aku pemimpin UMNU Sgor dulu dan yg ada skrang mmg haramjadah...nothing has changed..

bila dah kalah mula fitnah org...tak haramjadah ke tu...

Anonymous said...

spin... spin.. spin... spin... KESIANNYA...

Anonymous said...

Anonymous said...
cai zat konfiden abis fuckatan haram boleh pulun abis kat selangor,kalau kalah nanti cai mulalah salahkan spr,polis,bomba,kr1m..

August 10, 2012 6:35 PM

------------------------------------

Kucing kat belakang umah aku pun mereka akan salahkan... kah kah kah kah kah...

zat said...

Anon 6:42

kalu setakat tu je respon kau aku chow dulu lah...ingat pesan aku...aku tak benci kau...cuma guna akal fikiran...

Anonymous said...

zat

Tak payahlah kau sibuk nak mengharamjadahkan orang sangat.Yang betul2 hamjad tu kita pakatlah tendang ramai2.Tapi aku rasa kau lebih banyak termakan fitnah orang jugak.Mustahil kau boleh tahu dengan pasti semua benda yg tak betul,semuanya lebih banyak dengar khabar2 angin aje.

Kes unisel ni pun kau tak tahu lagi siapa betul siapa salah kau dah over konfiden melenting.Jadi justifikasi kau takdelah bagus sangat.

Anonymous said...

Zat...

Ko punya ayat sebijik macam Fackekah yng perasan power di pejabat MB selangor tu.Aku doakn ko kawin cepat supaya ko punya sistem saraf boleh terangsang dengan sempurna muahahahaha.

Psttt..aku minta surat sokongan ko nak dapat projek kat selangor boleh ke kihkihkihkih

Selamat berbuka!

Servant of God said...

Laa zat..

3:43 p.m. kau kata takde CF.

Rupanya ada.

Kau berhujah guna penipuan?

Kau nak spin apa pulak zat kali ni? Kau nak kata CF tu ada pelbagai jenis?

Kamon laa zat, takkan sampai itu je tahap kau.

Siap kata "case closed!" walhal kau berhujah menggunakan penipuan.

Sedihnya aku, penyokong PR setakat tahap ni jek mampu.

Anonymous said...

Kenapa SPRM tak pergi Unisel, dah terang lagi bersuluh, buatlah kerja anda, walaupun tak de aduan resmi, tapi banyak laporan di akhbar-akhbar beserta bukti, buatlah kerja, jangan makan gaji buta bula PKR buat salah, kalau UMNO punya bukan main laju lagi siasat.

Anonymous said...

Fuck You bomo siam!
Fuck You and your family!

Anonymous said...

La Zat @ Bomo Siam @ musangka...

Tak lama lagi satu kes baru nak meletup. Kes melibatkan bangunan Milik Yayasan Selangor di Bukit Bintang bersebelahan BB Plaza. Dlm sebuk La Zat pertahankan PKR, DAP pulak yg mendapat untung. Tak perlu bergaduh, tak perlu menjawab Bangunan YS terbang kepada kroni DAP. Inilah kejayaan Zat dlm mempertahankan nasib anak selangor.

Harta YS dah jadi milik orang,

Anonymous said...

Pejabat JMM dipecah masuk, fail isu Talam hilang
KUALA LUMPUR 10 Ogos - Kehilangan satu fail yang mengandungi dokumen berkaitan isu hutang Talam Corporation Bhd. (Talam) dalam kejadian pecah masuk pejabat Pertubuhan Jaringan Melayu Malaysia (JMM) di Dataran Sunway di sini semalam, menimbulkan tanda tanya.
Presiden JMM, Azwanddin Hamzah berkata, ini kerana dalam kejadian kira-kira pukul 7 petang itu, tiada satu pun barangan berharga seperti i-Pad, set televisyen, komputer dan mesin pencetak yang terdapat dalam premis tersebut dilarikan suspek melainkan fail yang mengandungi kira-kira 100 helaian dokumen itu.
"Saya tidak menuduh sesiapa, namun, bagi saya kejadian itu bukan kecurian biasa kerana hanya fail tersebut yang hilang dan bukannya barangan berharga.
"Malah, selepas JMM mendedahkan isu Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) mengambil alih hutang Talam, dokumen tersebut dilihat menjadi amat bernilai bagi orang tertentu," katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Anonymous said...

ANON 10.54 PM OIIII

HANG TAK TAU KE DALAM SPRM TU ADA SPY PR

MAKAN GAJI BUTA

Anonymous said...

nama je SPRM,tapi bnyk pegawai dia sokong pembangkang.. Bila part BN kena tuduh je,laju je pegi siasat.. Tapi bila puak puak pembangkang yg buat salah.,diorg buat selamba lembu je tanak pegi siasat..

Anonymous said...

1 UNIVERSTI TAK BOLH JAGA TU BELUM YG LAIN LAIN LAGI ADA HATI NAK PERINTAH NEGARA KERAJAAN BN PERINTAH LEBEH SETENGAH ABAD TIADA MASALLAH RAKYAT HIDUP DAN BELAJAR DENGAN TENANG DAN AMAN PAKATAN PERINTAH SEMUA JADI KACAU DAN TIDAK AMAN LAGI DI BAWAH NEGERI YG MEREKA PERINTAH RAKYAT JADI SUSAH DAN TERTEKAN DEK PERMAINAN POLITIK KOTOR MEREKA SEKIRA RAKYAT MASIH CUBA MEMILIH PAKATAN NEGARA AKAN MUFLIS.

Anonymous said...

Bodoh la kau ni. Duit banyak sbb jual aset dan xda buat pembangunan. Jalan berlubang2. Banjir dll. Jika xda pembangunan, mcm mana nk ada ekonomi. Org xda keje. Bodoh.

Anonymous said...

Bodoh betul. Kalo xda CF, kenapa xbongkar dr dulu. Kenapa baru sekarang sekat duit. Hahahah... Cai PR dah meroyan.

Anonymous said...

YDP MBKS kata ada CF.

Anonymous said...

Betul tu. lg 1, kenapa xnk kata xda CF masa mula2 dpt perintah selangor dulu. Kenapa baru sekarang. Rm180? Tp unisel xharge kat pelajar rm200. Kenapa charge?