Wednesday, August 22, 2012

SI LAHABAU KIT SIANG TAK NGAKU DIA KAPIR ?


mung wak lawok ke kit siang ?
mung sepere ke kit siang wei ?
hok botol todi mane mung minum ni kit siang wei ?

62 comments:

Bomo Siam said...

Apa yg hg mengarut ni GAP.......???

Mana ada si kapiaq yg mengaku dia...kapiaq!

Mmuuaahhahahaha...!

Yg aku tau, pd LKS...kita la yg 'kapiaq'...!

Mukakakakakaka...!!!

Bomo Siam said...

Slogan/tema Hari Kemerdekaan...

..."Hg kapiaq, aku kapiaq, suma olang kapiaq...tokong takut mali"

Kuah kuaah kuaaah...!!!

Anonymous said...

Bomoh siam biasanya pemuja syaitan..

Kalau bab pedajal, santau carlah bomo siam..

Yg baiknya untuk ramalan 4 digit..tapi belum bagi no beratus2 tok cha ni mintak..tak kena jugak..

Elakkan dari melayan orakg2 syirik pemuja syaitan mcm bomo sial

Lawan PAS said...

Bila GAP berkata benar , mula la
Bomo Siam merapu .

Org PAS semua dah sesat agaknya.
Mula2 Nik Aziz keluar fatwa sesat
Lepas tu LKS keluarkan fatwa juga
Skrg Haron Din pula keluarkan
fatwa sesat lagi sekali.

Org PAS dah sesat sbb ikut fatwa
sesat , tu pasal Bomo Siam jadi
celaru .... dgn pendekatan org yg
tak siuman.....

Bomo Siam said...

Sebagai seorg rakyat Muslim Malaysia, pd aku, konsep kafir harbi dan kafir zimmi dalam mengklasifikasikan rakyat telah tidak relevan sama sekali berdasarkan social politik masyarakat di Msia!

Disamping menyalahi perlembagaan negara, konsep ini jelas gagal melindungi hak kebebasan berugama di Malaysia.

Adalah amat mengaibkan, selepas diamanahkan mengurus Negara selama 55 tahun, demi mengekalkan kuasa, UMNU terpaksa menggunakan pendekatan lapok ini, dengan menjadikan org Melayu berada dlm keliru dan bingung. Sikap ini juga akan menjadikan masyarakat bukan Islam menjadi tersepit dan cemas.

Akibatnya, perhubungan diantara rakyat Malaysia yang pelbagai kaum dan agama ini akan menjadi tegang.

Apakah agenda tersembunyi UMNU dengan sengaja menimbulkan polemik sebegini...???

Bomo Siam said...

Shaikh Taha Jabir al-‘Ilwani (Iraq), Munir Shafiq (Jordan), Shaikh Faisal Mawlawi (Lubnan), Shaikh Jaafar Idris (Sudan) turut membahaskan tajuk ini dengan memberikan pandangan yang serupa.

Umumnya, mereka bersetuju bahawa konsep2 berkaitan – kafir zimmi, kafir harbi dan kafir musta’min – memang dicipta oleh para ‘ulama fiqh silam dalam membahaskan isu2 fiqh siasah syariah.

Walaubagaimanapun, bagi mereka ia wajar dikaji semula kesesuaiannya dalam konteks sistem politik dunia pada masa ini yang sentiasa dinamik dan berkembang...!!!

Bomo Siam said...
This comment has been removed by the author.
Bomo Siam said...

Idea kafir harbi dan kafir zimmi serta kewujudan negara yang boleh diperangi (dar al-harb) memang relevan pada zaman keagungan empayar Islam di masa yang silam.

Namun, pada hari ini, ketika umat Islam tergabung dalam sebuah entiti dunia yang terbahagi di antara warga Muslim dan bukan Muslim yang berimbangan serta semakin bersifat global, maka kedudukan kafir harbi dan kafir zimmi sudah tidak praktikal lagi. Justeru, adalah dianjurkan konsep al-muwatinun (kewarganegaraan) diguna pakai sebagai alternatif yang praktis...

...sementara kita suma menanti-nantikan kemunculan Imam Mahdi yg ori...!!!

Bomo Siam said...

10:30 PM

...macam ada pengalaman je!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Bomo Siam said...

Adalah jelas, cara UMNU menggarap persoalan ini dengan menggunakan pandangan Abdullah Sa’mah, adalah ketinggalan zaman dan tidak menepati perkembangan politik dunia Islam semasa.

Aku berpandangan bahawa melalui laporan Utusan Malaysia tersebut, UMNU kini telah memulakan kempen pelampau agama demi mengekalkan kedudukan mereka.

Sesungguhnya, sekiranya pendekatan ini diteruskan Negara yg dicintai ini akan berada di ambang krisis yg besar...!!!

Anonymous said...

Bomo siam jenis ko nie ulamak pun ko laga2kan!tarbiah dari pok nik!barua barua barua!

Kuang kuang kuang

Agama islam tiada pendekatsn lapok yg lapuk jumud ko cetek ilmu.Allah akan masukkan mukmin yg ke dalam syurga bukan mukmin fasik munafik syiah sesat dan menyesatkan memutuskan silaturahim dalam parti ajaran sesat pas!

Anonymous said...

tiada dalam al quran dan hadis yg ahli pas akan masuk syurga. Syurga Allah hanya utk orang beriman lagi bertakwa.kafir jauh sekali!

Anonymous said...

Nik Ajis, Hj Adi dan puak2 PAS bangang jenis manusia Munafik.... Depan cakap lain, belakang cakap lain.

Anonymous said...

Pelampau agama ayat anwar ibrahim, seorang insan anugerah Allah yg bergelar freemason tyler!hidup bomo barua freemason!

Bomo Siam said...

Istilah kafir harbi merupakan istilah fiqh yang membawa konotasi suasana zaman perang di antara wilayah Islam di zaman dahulu dengan negara musuh.

Kafir harbi adalah merujuk kepada negara musuh yg berperang dgn Muslim di mana darah mereka adalah halal ditumpahkan kerana ianya di dalam suasana perang, di mana kafir harbi itu sendiri berusaha membunuh umat Islam.

Kafir harbi adalah wajib diperangi di peringkat negara di atas dasar peperangan...!

hamPAS meliPAS said...

The excuse given by PAS is that as long as there is no Islamic country, no one is kafir. The statement was made by Dato’ Dr. Haron Din and was published in Harakah, and quoted by various pro-opposition blogs. Lim Kit Siang also then swiftly made a statement supporting PAS's statement by saying that he is not kafir. - Malaysianewsnet

Tapi kalau mengikut 'fatwa' agong Nik Aziz:

"Terdapat unsur kafir dalam UMNO kerana parti itu menolak Islam dalam pentadbiran negara, UMNO juga ada ciri kafir" - Ceramah di Padang Tembak, Pengkalan Chepa, - 3 Julai 1999.

Mengapa boleh terjadi percanggahan pendapat dikalangan bahlol2 PAS ni? Adakah kenyataan Dr Haron Din ini menyanggah fatwa Nik Aziz diatas?

Oleh kerana tidak ada org2 kafir diMalaysia termasuk org2 cina yg makan babi, adakah PAS akan mengatakan 'halal' bagi org Islam atau sesiapa saja utk makan babi?

Sesiapa yg dalam ilmu agamanya termasuk penganut pluralisme, tolong jelaskan sikit, boleh?

Bagaimana pula mengikut tafsiran jin Bomo Siam?

Bomo Siam said...

Di zaman ini, warga atau rakyat bukan Islam yg tinggal bersama umat Islam tidak dikira sebagai kafir harbi. Malah pengklafikasian harbi atau zimmi yg digunakan oleh ulama klasik telah diperbaiki oleh ulama moden, memandangkan negara2 moden mempunyai konsep kewargenegaraan yang memberikan hak dan tanggungjawab yg saksama di antara Muslim dan bukan Islam...!

Anonymous said...

Kafir harbi malaysia khas buat dap! Berani kafir harbi buang pekerja islam di penang!itu baru penang kalau perintah malaysia semua orang islam dibuang dan ditindas kecuali pembodek bomo siam!

Bomo Siam said...

11:25 PM

'Unsur' or 'ciri'...bukan kata noktah!!!

malayoo mudah lupa said...

Kenapa ber ia2 sgt dok sokong org kafir tu? Kan lebeh baek kita umat Islam bersatu

Bomo Siam said...

11:29 PM

Pejabat Buruh kan ke ada....!

Anonymous said...

Ulama moden ke ulamak syiah bomo? Jgn ubah ikut hawa nafsu sebagaimana puak2 pelampau agama kristian mengubah injil

Anonymous said...

Malayoo mudah lups pas mana mau bersatu diaorang mau kuasa duniawi!

Anonymous said...

Hahaha nampak kebangangan bomo siam menjawab posting orang!sengal!

Bomo Siam said...

‘Fatwa’ liar dan membahayakan seperti ini perlu dibendung. Majlis Fatwa Kebangsaan perlu berani menegur kerana mencetuskan provokasi yang berkemungkinan akan membuka jalan bagi para ekstrimis bangsa dan golongan subversif untuk menumpahkan darah ahli2 & penyokong DAP.

Kenyataannya yang berbau ekstrimisme dan boleh menyemarakkan api perkauman sekaligus menggerakkan para penggganas di atas nama Islam untuk bangkit melancarkan jihad membunuh ahli2, penyokong serta kaum keluarga DAP...!

Sudah tentu kita tidak mahukan pertumpahan darah berlaku di antara kaum di Malaysia...!!!

Anonymous said...

Ciri-ciri kapir harbi memang ada pada DAP. Itu memang tidak dpat dinafikan. Tujuanya satu,mengacau bilaukan dan menghapuskan melayu islam di Malaysia.

Anonymous said...

Anon 11.29 dap dah melampau!ingat melayu buta!pru-13 bungkuskan dap!

Bomo Siam said...

Maka dgn ini terbuktilah sudah....

Siapa sebenarnya yg cetuskan May13!

Jelas, LKS terinaya...!!!

Anonymous said...

Ko lupa ke kafir harbi pernah tegur majlis fatwa! Apa hak kafir harbi sound majlis fatwa!bodus bomo siam

Anonymous said...

Sedihnya lks teraniay!sapa2 beri tisu kat aku sedih tahap gaban nie!

hamPAS meliPAS said...

Bomo Siam 11:31 pm.

Kalau PAS dah kata takde negara Islam, takde kafir, bermakna juga takdelah ciri2 atau unsur kafir. Tak kira le tu kafir harbi atau zimmi. Soal pokoknya disini, SEMUA RAKYAT TAK KIRA APA AGAMA, APA BANGSA TIDAK BOLEH DIKATEGORIKAN SBG KAFIR, KERANA TAKDE NEGARA ISLAM.

Tapi selama ni PAS menganggap UMNO ada ciri atau unsur kafir dlm pemerintahan dan kehidupan. Jadi UMNO ni ada unsur atau ciri kafir apa pulak? Kafir politik ke?

Baik pemimpin PAS mau penyokong semua cakap dan berfikir berbelit-belit.

Bomo, tlg tanya jin hang sekali lagi, mungkin dia salah dengar tadi ...

Bomo Siam said...

A religious teacher who last week labelled DAP as haram (forbidden) to Muslims has apparently received a RM2 million cheque for his school from the government...!

????????????

Anonymous said...

Porahhh la lu bomo.......

Klu ko kata ini "fatwa " liar..berapa banyak fatwa pas yng lebih "wild" daripada yng ini.
Ko baru nampak api perkauman?Orang2 cina yng membakarnya kerana mengkhianati win win di dalam jus soli.Dan barua2 macam kamu yng memarakn lagi api yng telah menyala.Setelah sekian lama cuba memadamkan api menggunaka air rupanya api ini hanya boleh di padamkn dgn api!

Anonymous said...

Kapai sink ckp over my dead body..

Anonymous said...

Anon 11.51 bomo siam tak reti baca akhbar cina..tulisan penuh dgn perkauman!bomo kalau nak faham soh jin ko terjemah!

Anonymous said...

Bomo tok sah ko fitnah tok guru sekolah pondok dapat rasuah!ko tue tak masyuk ke??

Anonymous said...

Aah la.....aku pon perasan gak yg bomo suka ckp butui ka jin....?...owh!!..begitu caranye tok moh panggil jin....cepat la jin tolong tok moh terjemahkn surat khabar cina...

Anonymous said...

Bomo baruakan jin mu cepat!terjermah apa kafir harbi dap cakap mudah lu buat kerja barua dap!

Bomo Siam said...

Antara DAP, PAS & UMNU....

Parti mana yg biasa di HARAMkan...???

Mmuuaahhahahaha...!

"Boss! Ce tanya Abdullah Saamah"!

Anonymous said...

Bomo dah tido beb nanti dia soh jin dia post komen + dera jin baca paper cina!

Anonymous said...

Pasti parti ajaran sesat diharamkan!

Bomo Siam said...

Muslims should rightfully see themselves as umat dakwah (proselytisers) who are actively trying to spread Islam to non-Muslims, so they understand Islam better based on the Quran and the Hadith.

Islam is not rough nor does it seek arguments with non-Muslims… The image of Islam can be tainted by extremists...!!!

Anonymous said...

Antara ulamak2 UMNO dan PAS.

(DAP tak ada ulamak tapi ada khalifah saja. Khalifah utk memimpin org2 PAS.
Muahahahahaha!!!!)

Ulamak parti mana yg mengaku sanggup menerima bantuan syaitan. Ada video lagi.

Muahahahahahahaha!!!

(Siapa ada bela jin, tolong tanya !!!)

Bomo Siam said...

12:12 AM

Mahathir bukan setakat kata...malah dia biasa HARAMkan UMNU!

Ingat lagi tak 24 tahun yg silam...?

Anonymous said...

bomo,

Antara DAP,UMNO,PAS......

Parti mana yng di tubuhkan kerana pengasasnya tak dapat jawatan dalm parti? Muahahahaha

Anonymous said...

bomo

Antara DAP UMNO DAN PAS....

Parti mana yng presidenya pernah membuat analogi partinya lebih pandai sikit dari anjing?
Hahahahaha...

Siot punya presiden anjing jugak yng dia pilih,pilih la kancil ker ayam hutan ker unta ker muahahaha

Anonymous said...

Bomo
Meh kita main teka teki lagi.....

Antara DAP,UMNO dan PAS.....

Bekas menteri besar negeri mana yng pernah kata
tak ada didalam mana2 teks PAS ingin menegakan hudud di dalam sidang DUN?

Cluenya...tangan...lambai muahahahaha.

Bomo Siam said...

Masa demonstrasi BERSIH, UMNU kalut minta Majlis fatwa keluarkan fatwa berdemo. Tapi dalam isu “Haram sokong DAP”, cukuplah Utusan Malaysia menjadi ‘wakil’ majlis fatwa...!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

IKUT BOMO SIAL MAKA KARPAL & LIM KIT SIANG ADALAH KAFIR HALAL... ITU PANDANGAN BOMO SIAL, YANG KURANG FAHAM FASAL ISTILAH KAFIR, WAHAI BOMO MU KENA LEBIH BANYAK MENGAJI LAGI, BARU MU AKAN LEBIH FAHAM

Bomo Siam said...

Akhir kalam....aku hadiahkan sebuah madah :

“Jika kita hapuskan rasuah, BN mati… Tapi jika kita tak hapuskan rasuah Malaysia akan mati…”

...selamat malam & assalamualaikum!

Anonymous said...

Bomo

Antara DAP! UMNO dan PAS


Antara Ke3 parti ini, parti mana yng membina masjid hanya sebuah tapi bina berhala lebih besar dari masjid?

Anonymous said...

Untuk semua pembaca di entry ini......


Rasuah adalah penyakit..setiap penyakit ada ubatnya..Adalah fitnah sekiranya semua ahli umno terlbat rasuah dan adalah menipu sekiranya tiada rasuah di dalam pas dan dap.
Pendekata rasuah ada di mana2.

Sesiapa rakyat Malaysia yng mengatakan menolak umno akn terhapus rasuah anda silap berdasarkn ketidaktelusan pemerintah di negeri yng di tadbir pembangkang.

Mari sama2 kita menjadi kuasa rakyat yng berkuasa untuk membantu umno menang dan menyisihkn perasuah yng menjadi liabiliti kepada umno.

Ingat jangan jadi lebih baik dari anjing sedang kan Allah menjadikan manusia lebih baik dari iblis.
Menyokong PAS bukan bermakna menyokong islam.Percaya kepada rukun islam dan rukun iman tp jangsn percaya kepada rukun PAS!

Anonymous said...

KASIAN BUMUH BANGLA

TERPAKSA KOMEN BERPULUH KALI NAK MINTAK RAKYAT PERCAYA PADA PAKATAN.

GUD JOB DOG
GUD JOB !

MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Langsi said...

Bomo... canggih la madah nko tu!

Sure TokNajisNazak cari ZZ punye nak counter madah bomo dh madah berhelah!

Rais RobekNgah Yatim dah kuarkan slogan baru... 1 Melingkup, Janji Dilipati...(Lipat duit rakyat!)

Tukang Komen said...

BumuSiam wakil DAP bermadah. kah kah kah...

Anonymous said...

Agent freemason laung hapuskan rasuah buat demonstrasi tang murtad agent freemason senyap bagai syaitan bisu agent freemason 4 tahun pakatan rasuah makan rasuah beri 55 tahun negara terjual!!!

Anonymous said...

Bomo tak bangun solat subuh lagi gagau cari idea freemason!pas parti ajaran sesat!

Anonymous said...

......dan dgn hujah, pemilihan perkataan dan bahasa anda.... adakah ia bertepatan dgn konsep proselytiser..? atau bomo hanya pandai cakap tapi tak mengamalkannya....?

ali said...

Cilakalah kau bomo siam krn menegakkan benang yg basah..ko beria pertahankan cina kapir tu dr di kapirkan walhal secara terang & nyata dia menyukutukan Allah...tp bila nik ajis+hj hadi mengkapirkan saudara muslim sdri..mn pergi korang?
Korang ni hina sbb jual agama utk politik dunia.apa yg korang ada buat utk jln Allah..masjid pun sebiji jer yg ko bina...pusat perniagaan mn yg ko bley bangga kan utk kmajuan ummah.
Shbt bla smpi suatu tmpt...didirikan masjid & pasar perniagaan..tp korang?

Anonymous said...

yg selama ini pas kata itu kafir. ..ini kafir, kamu kafir kafir kafir merujuk pada sapa? kepada orang islam yg sama syahadah tapi sokong umno ke ? kalau gitu jadinya maka pas kafirkan si muslim dan islamkan si kafir ke?

kalau tak ada kafir harbi bermakna tak ada juga si kafir zimmi, kalau tak ada si harbi maka negara ini apakah namanya? negara harbi atau negara kebajikan atau negara islam?

oooo. ..zaman harbi laknat menentang dgn senjata peluru dan bom afalah tahap terakhir dlm taktik perang kpd islam, apakah kerana mereka tdk menentang dgn peluru maka dianggap bkn musuh dan memusuhi islam?

aku sedekahkan fatihah ini utk roh si bomo siam semoga rohnya dan zahirnya dlm keadaan yg terkawal siang dan mlm walau dimana dia berada. ...al fatihah

Anonymous said...

mu ni bodo jugak GAP.org kafir manela dia tau dia kafir..bangang ke GAP.

org kafir pun x tau ape makne kafir

ali said...

Member2 aku yg kapir tu tau diorang kapir...siap ngaku mrk mmg kapir..diorang xda mslh pun dgn label kapir tu.