Thursday, August 23, 2012

TOLAK PAS...ISLAM AKAN SELAMAT !


Menjadi satu trend kebiasaan bagi penyokong dan pemimpin PAS tatkala bertelikah pendapat sesama Islam, mereka akan sentiasa mengambil pendirian mendahulukan kepentingan politik kepartian sekalipun ianya langsung tidak menepati anjuran Islam yang mahu umatnya berlapang dada dalam menerima perbezaan pandangan.

Sikap bongkak dan perilaku taksub pada parti yang ditonjolkan oleh penyokong dan pemimpin PAS dalam banyak hal membabitkan kepentingan ummah seakan sudah satu lumrah berkemungkinan berkait rapat dengan asal usul penubuhan PAS itu sendiri yang lahir dari perasaan dendam dan irihati.

Lanjutan dari itu menyebabkan ramai penyokong PAS mahupun pemimpin mereka sentiasa berusaha mencari alasan untuk memperlihatkan pendirian mereka dalam sesatu isu adalah betul dan tidak pernah silap, manakala apa sahaja yang diusahakan oleh UMNO akan cuba dipropagandakan sebagai salah dan tidak pernah betul di mata mereka.

Pada mereka, hanya PAS sahaja yang layak diiktiraf sebagai pejuang Islam sedangkan orang-orang Islam yang mendukung perjuangan UMNO dianggap sebagai telah lari dari landasan Islam sekaligus dihukum sebagai kafir dan hanya neraka jahanam sahajalah tempat yang sesuai untuk orang Islam yang menentang PAS.

Bila sahaja UMNO tampil dengan pelbagai program pembangunan Islam misalnya penubuhan Bank Islam, Universiti Islam Antarabangsa (UIA), Tabung Haji, membina masjid-masjid dan surau misalnya, tidak bertangguh lagi PAS segera menggerakkan jenteranya bertujuan memperlekehkan segala daya usaha tersebut sebagai kononnya tiada nilai di sisi Allah s.w.t.

Di awal penubuhan Tabung Haji, Bank Islam dan UIA, tidak sedikit kata nista dan tuduhan jahat dilemparkan konon semuanya itu sekadar wayang oleh pihak Kerajaan Pusat pimpinan BN untuk menarik sokongan umat Islam yang di dakwa semakin telah beralih arah kepada PAS.

Tidak cukup dengan tuduhan tersebut, ada pula yang lancang mulutnya menghukum sesiapa sahaja yang mengerjakan haji dengan menggunakan khidmat Tabung Haji maka ibadah hajinya tidak sah dan perlu dilaksanakan sekali lagi.

Sedangkan sejak Tabung Haji beroperasi secara rasmi pada 1963, badan tersebutlah yang paling banyak berjasa membantu umat Islam merencanakan wang tabungan mereka, membantu menguruskan perjalanan dan penginapan sehinggalah selesai terlaksana ibadah haji di Kota Suci Mekah.

Malah kini, tiada siapa pun dapat menafikan hampir di segenap pejabat Tabung Haji di seluruh negara pastinya mudah untuk kita bersua muka dengan penyokong PAS yang mencari rezeki di Tabung Haji tanpa sedikitpun rasa segan atau malu pada kata dusta dan tuduhan yang pernah pemimpin mereka lemparkan dulu.

Jika benar penubuhan Tabung Haji itu hanyalah wayang atau haram berurusan dengannya, apa perlu lagi untuk penyokong PAS menumpang rezeki di sana? Atau sebenarnya segala tuduhan sebelum ini hakikatnya hanyalah omong kosong politik kepartian dek kerana benci dan iri hati dengan kebijaksanaan pemimpin UMNO dalam menguruskan hal ehwal kemaslahatan umat.

Demikian juga bila Bank Islam dan UIA ditubuhkan, bukan sedikit propaganda dimainkan oleh pemimpin PAS cuba menghasut umat supaya meyakini kedua-duanya itu hanyalah 'senjata politik baru' UMNO untuk melemahkan pengaruh PAS.

Dalam pada hasutan terus dilaksanakan, tak semena-mena bila PAS mengambilalih Kelantan pada 1990, boleh pula MBnya membuat keputusan menyimpan wang kantung negeri tersebut dalam Bank Islam. Malah dengan bangga pula Nik Aziz mengumumkan kononnya Kelantan adalah satu-satunya negeri yang menyimpan dan berurusan dengan Bank Islam.

Pelik bukan? Sekian lama sebelumnya penubuhan Bank Islam diperlekehkan hanya kerana ia hasil usaha pemimpin UMNO, selang bertahun kemudiannya PAS berbangga pula dapat berurusan dengan 'senjata politik baru' UMNO.

Inilah tabiat kebiasaan PAS yang agak terserlah sekian lama, malu untuk mengakui jasa bakti UMNO dalam membangunkan umat Islam dan meningkatkan imej agama, tapi di masa yang sama kerana wujudnya sikap taksub pada parti sendiri telah menghalang pemimpin PAS untuk memberi pengiktirafan sewajarnya.

Begitu juga bila UIA mula beroperasi, ramai pemimpin PAS mendakwa penubuhannya semata-mata untuk meningkatkan imej Islamik UMNO. Saban tahun berlalu selepas itu, universiti tersebutlah yang banyak menghasilkan produk anak muda yang pro PAS malah ada kalangan pemimpin PAS sekarang pun datangnya dari universiti itu.

Masjid dan surau pula yang tumbuh bagai cendawan selepas hujan hasil keprihatinan UMNO terhadap amal ibadat umat Islam juga dipandang sepi oleh pemimpin dan penyokong PAS.

Dalam pada itu, disebabkan taksub pada semangat kepartian, boleh pula PAS menumpukan usaha khusus untuk mengambil alih jawatankuasa sesebuah masjid dan surau untuk keperluan melebarkan pengaruhnya melalui program keagamaan di Rumah Allah itu.

Untuk kepentingan politik PAS tidak segan menyeleweng hasil usaha UMNO yang sepatutnya digunakan untuk kepentingan umat. Mereka hanya tahu mengomel kata dusta mempertikaikan segala usaha UMNO, tapi bila tiba masanya mereka jugalah yang paling ke depan menyalahgunakan kemudahan tersebut.

Segalanya ini membuktikan PAS bukanlah sebuah parti Islam sebagaimana kerap dipropagandakan oleh pemimpin mereka. PAS hanyalah sebuah parti politik yang memperalatkan Islam demi manfaat peribadi, puak dan parti.

PAS gagal melihat realiti dengan mata hati akan hakikat dirinya yang sebenar. Ketaksuban pada parti menyebabkan PAS dibutakan mata hati hingga gagal melihat kenyataan yang sejak lebih 60 tahun usia PAS, hanya air liur dan kecelaruan fikiran sahaja yang dapat disumbangkan olehnya kepada umat dan negara.

179 comments:

Anonymous said...

Bukan itu saja contohnya Gap banyak lagi yg tak terkira.....Tapi mereka ini yg taburkan propaganda dan fitnah boleh lupa atau buat2 lupa atau tak tahu malu atau bodoh piang atau gila !

Anonymous said...

pas mempunyai pemimpin yang gila kuasa tapi tak ada idea untuk memajukan umat Islam . suatu masa dulu ada yang pergi mekah buat haji bukan melalui tabung haji. hasilnya kena tipu. lepas itu tetap salahkan tabung haji. ada pegawai atasan tabung haji yang hidup senang tapi tetap sokong pas sampai lepas pencen. tak berterima kasih langsung.

rakab said...

wuuuuiii pemimpin Pas memang pakar menguruskan duit orang ramai,..cuba tengok duit tabung Memali, mana pii??
kohilal pulak dah jadi kok hilang!

usin said...

kalaupun ramai org telah tertipu dgn retorik & kepalsuan pas, Allah SWT tak pernah tertipu. buatlah mcmamanapun, kalau Allah tak izin, satupun agenda pas tidak akan menjadi. Setelah umno berusaha mcm2 utk kepentingan rakyat, berserah sahajalah kpd Allah. kalau perjuangan umno itu benar, Allah akan bantu, insyaAllah...

Anonymous said...

Bloger bangang tolak pati untuk melayu no otak atau (bn) BABI NEGARA BARU MELAYU SELAMAT

Anonymous said...

PAS - PARTI AJARAN SESAT
PAS - PARTI ASUTAN SETAN
PAS- PARTI AJARAN SONGSANG

Anonymous said...

ITULAH SEBENAR IMEJ PARTI AJARAN SESAT (PAS)PARTI YANG MENDEWA-DEWA UNDI PAS DAPAT PAHALA DAN MASUK SYURGA SESUNGGUJNYA JANJI PAS TERLALU BESAR TETAPI KEBANYAK JANJINYA KOSONG MAKLUMLAH JANJI MUNAFIK SELALU TIDAK TERTUNAI KEMUDIAN SALAHANKAN PIHAK LAIN.

Anonymous said...

Sokong pas spt sokong ajaran sesat!pas adik beradik ajaran ayah pin!parti ajaran sesat!perangi pas, freemason, kafir harbi!

Anonymous said...

Anon 11.08 nik aziz ajar ko mencarut?bulan syawal bro.

Bomo Siam said...

Maka bercelotehlah Mat Sabu.....

"Jika Karpal tolak hukum Allah, aku sikitpun tak pelik. Tapi, bila melayu yg tolak....yg ni, pelik bin ajaib...!!!"

Anonymous said...

Nik aziz tak mengaku dia melayu bomo siam. Macam ko mengaku siam!bodoh.

Anonymous said...

bomo ko dah abis idea dah.orang mcm ko musuh dalam selimut!

Anonymous said...

PAS melingkupkan masyarakat, mengajarkan perbuatan keji kononnya ibadat, lihatlah bila demontrasi liar pun disamakan seperti solat jemaah dan mengerjakan haji, itu semua perkara sesat yang menyesatkan orang ramai.

Undi PAS masuk syurga konon, ada dalam kitab mana kata undi PAS masuk syurga? Mungkin menifesto politik PAS dianggap kitab suci oleh puak-puak PAS, taksub terlebih hingga merosakkan diri sendiri.

Dulu PAS kata UMNO menentang Islam kerana tidak buat hudud, tapi sekarang ini Presiden PAS sendiri menolak hudud dan otomatiknya PAS sendiri menolak hudud bila PAS bersetuju untuk tidak bersetuju menjadikan hudud dan negara Islam sebagai agenda Penipu Rakyat, jelas Hadi Awang dah tandatangan Kenyataan Bersama itu, apa lagi nak diputar belit lagi?

PAS menuduh haram kerjasama politik antara UMNO dengan MIC dan MCA sedangkan kerjasama itu untuk perpaduan dan banyak memberikan manfaat kepada orang Islam, tapi sekarang PAS bukan setakat kerjasama, malahan dah jadi anjing suruhan DAP yang dipacu ke sana sini untuk menyalak membela segala kemungkaran DAP apa cerita? PAS jenis lidah bercabang, kononnya PAS berjaya tarbiah DAP terima Islam sedangkan hakikatnya DAP yang berjaya mengsekularkan PAS hinggakan PAS menolak hudud dan negara Islam bila Presiden PAS yang mewakili PAS telah menandatangai Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang sejelas-jelasnya menolak hudud dan negara Islam, jelas PAS sudah jadi sekular, malahan PAS lebih sekular lebih teruk dari UMNO, kalau tidak masakah mereka sanggup pecat ahli mereka yang juga mantan Pesuruhjaya PAS Selangor yang memperjuangkan akidah umat Islam dari dipijak-pijak oleh DAP, PAS lebih teruk dari UMNO kerana walaupun PAS tuduh UMNO tidak Islamik, tapi UMNO tidak menggadaikan kepentingan agama untuk mengemis simpati politik, sebab itulah UMNO bermatian mempertahankan bahawa kalimah Allah hanya boleh digunakan oleh umat Islam saja di negara ini, PAS pula sokong penggunakan kalimah Allah oleh penganut agama lain walaupun tindakan penggunakan kalimah Allah oleh penganut agama lain itu mensyirikkan sifat Allah itu sendiri.

Saya dahulu 50-50 juga dalam politik, malahan hingga kini saya tidak menyertai mana-mana parti politik, tapi kalau Penipu Rakyat, mereka boleh pergi jahanam, boleh blah, jangan harap saya nak undi mereka, PRU 13 saya akan undi calon Barisan Nasional dari UMNO yang bertanding di kawasan parlimen dan DUN di kawasan saya, jelas sekarang ini PAS dan PKR yang bertanding di kawasan saya telah kehilang 1 undi, malahan mereka akan kehilangan beribu-ribu undi akibat rakyat begitu marah dengan kezaliman dan penipuan oleh Penipu Rakya selama ini. Berani kerana benar, takut kerana salah. Kebenaran akan ditegakkan, insyaAllah.

Anonymous said...

ek ele..bosannya blog nie..merapu tak der kualiti...menyesal terbaca..bnyk fitnah..dosa2..

Anonymous said...

agama membimbing, sebaliknya demi keuntungan duniawi, parti pulak memimpin agama.

fikir-fikirkan

Anonymous said...

anon 12.17

engkau ni mimpi di siang hari..

kalau engkau nak undi bn..pigi laa..

ramai lagi rakyat yg dah buka mata..tahu yg mana betul..yg mana salah..

negara demokrasi..tak payah nak maki2..undi hak masing2.

Anonymous said...

agama tolak kerendahan moral tetapi mengangkat kerendahan jiwa

demi keuntungan yang sedikit, kerendahan jiwa ditolak sebaliknya kerendahan moral diangkat

fikir-fikirkan

Anonymous said...

Bomo Siam, Hadi Awang dah tolak hudud dan negara Islam, dia mewakili PAS untuk menolak hudud dan negara Islam bila dia tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang jelas menyatakan bahawa hudud dan negara Islam bukan agenda Pakatan Rakyat, apa cerita? Ini lagi teruk sudahlah Melayu, kemudian ada gelaran tok guru pun tolak hudud dan negara Islam, apa cerita ni Bomo Siam? Hadi Awang, Presiden PAS menolak hudud dan negara Islam, malahan PAS pun menolak hudud dan negara Islam, apa cerita?

Jangan nak kelentonglah, PAS yang diwakili oleh Hadi Awang telah tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang dengan sangat jelas menolak hudud dan negara Islam, itu sangat jelas, hang pi tanya Hadi sendirilah. Tak taulah kalau Hadi kata dia tak faham apa yang dia sain tu, maka teruk benarlah Hadi ni sampai tak tau baca, macam tu boleh jad Presiden PAS ke?

Sila Hadi keluarkan kenyataan rasmi berhubung perkara ini, malahan Nik Aziz yang menyokong Kenyataan Bersama Penipu Rakyat itu apa pula kelentong dia lepas ni, sama-samalah kita nantikan.

Apa yang jelas PAS telah tolak hudud dan negara Islam, DAP telah berjaya mengsekularkan PAS, Karpal Singh telah berjaya menumpaskan PAS, malahan kepala PAS telah dipijak oleh DAP sebagai alas kaki sekarang ini. Apa yang jelas itu tetap jelas.

Bomo Siam said...

Najib pun jawab laa......

"Hukum hudud kita takkan jalankan di Malaysia. Walaupun kita terima hudud ialah undang2 Tuhan...ianya tidak berpaksikan realiti sebenar di Msia" (http://www.youtube.com/watch?v=sUMkCAXDQlM)

Pemimpin UMNU & negara yg kata AllahSWT tak kenal hal2 keadaan & realiti bumi ciptaanNYa...!

Nauzubillahiminzalik...!!!

Anonymous said...

Anonymous said...
anon 12.17

engkau ni mimpi di siang hari..

kalau engkau nak undi bn..pigi laa..

ramai lagi rakyat yg dah buka mata..tahu yg mana betul..yg mana salah..

negara demokrasi..tak payah nak maki2..undi hak masing2.

August 23, 2012 12:22 PM

---------------------------------------------------

Apahal ko terasa lebih-lebih sangat, ada aku paksa ko undi mana-mana parti ke? Itulah korang dah teruk, jenis tak sedar diri, macam inilah jadinya, aku cuma nak bagi tau di kawasan parlimen aku nanti, PAS akan kehilangan 1 undi manakala PKR pula akan kehilangan 1 undi di DUN kawasan aku, malahan ramai yang begitu marah dengan Penipu Rakyat kerana Penipu Rakyat ni mana tau buat kerja, politik siang dan malam, lepas tu jadi pelingkup, melingkupkan semua perkara, ekonomi dilingkupkan, perpaduan dilingkupkan, masyarakat dilingkupkan, keamanan dilingkupkan, sangat teruk, sangat keji, sungguh memalukan. Di kala kerajaan Barisan Nasional sibuk membangunkan negara dan rakyat melalui program-program pembangunan demi kesejahteraan rakyat seperti BR1M, KR1M, TR1M, KK1M, K1M, program pembangunan belia, progam pembangunan masyarakat kampung, program pembangunan usahawan, dan macam-macam program pembangunan, sedangkan Penipu Rakyat sibuk melingkupkan masyarakat, Penipu Rakyat sibuk menghasut rakyat dengan penipuan demi penipuan yang direka-reka demi kepentingan politik, misalnya Lynas telah difitnah secara keji oleh Penipu Rakyat hingga merosakan projek ekonomi negara, begitu juga dengan demontrasi liar yang menyebabkan peniaga kerugian berjuta ringgit, pemandu teksi kerugian beribu ringgit, harta benda awam dirosakkan dengan penuh tidak bertanggungjawab, imej negara jadi buruk, inilah usaha-usaha keji Penipu Rakyat untuk berkuasa menggunakan cara keji dan kotor, Penipu Rakyat memang komunis kerana cara mereka adalah cara komunis, sebijik cara komunis, blah la, bagi aku Penipu Rakyat sememangnya komunis yang tidak boleh dipercayai, dasar penipu dan penindas yang tak berhati perut.

PRU 13 gelombang kebangkitan rakyat dari kegelapan Penipu Rakyat akan berlaku, sinaran Barisan Nasional akan menerangi negara ini semula dengan berbagai pembangunan dan kegelapan kemusnahan Penipu Rakyat akan dihancurkan, kebenaran akan mengatasi kejahatan, ini adalah Sunnatullah, insyaAllah PRU 13 Barisan Nasional akan menang besar dengan penuh bergaya, teruskan usaha Barisan Nasional, majoriti rakyat bersama kerajaan Barisan Nasional yang berwibawa dan berkualiti tinggi.

Anonymous said...

Bila org islam sesama islam bercakaran, siapa yg untung???

UMNO & PAS perlu bersatu dan bekerjsama, nescaya islam akan menjadi lebih kuat dan syariat islam lebih mudah dilaksanakan.

Kepada PAS, tak perlulah berkerjsama dgn DAP(parti syaitna yg terang lagi nyata) dan PKR (parti sekular yg byk masalah moral)

Anonymous said...

12:24,

betul ker presiden PIS teken perjanjian tu?

kalau betul, apakah pluralisme akan jadi realiti?

dan apakah burung pada logo kemerdekaan Pembangkang boleh dijadikan bukti kesaksamaan agama kian menjadi kenyataan?

SEKADAR BERTANYA

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Najib pun jawab laa......

"Hukum hudud kita takkan jalankan di Malaysia. Walaupun kita terima hudud ialah undang2 Tuhan...ianya tidak berpaksikan realiti sebenar di Msia" (http://www.youtube.com/watch?v=sUMkCAXDQlM)

Pemimpin UMNU & negara yg kata AllahSWT tak kenal hal2 keadaan & realiti bumi ciptaanNYa...!

Nauzubillahiminzalik...!!!

August 23, 2012 12:33 PM

--------------------------------------------------------

Maka Hadi Awang pun berkata, "tak apalah, PAS pun sudah tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat untuk menolak hudud, sekarang ini pendirian PAS menolak hudud dan negara Islam, Nasharuddin Mat Isa akan dipecat Sabtu nanti kerana pendirian PAS sekarang ini kepentingan DAP lebih utama dari segalanya kerana PAS adalah anjing suruhan DAP yang setia, maka PAS kena kekalkan kesetiaan itu demi memusnahkan UMNO, biarlah orang bumiputera dan kedudukan Islam terjejas, janji kemusnahan UMNO akan memuaskan nafsu serakah PAS, itu yang utama."

Inilah sikap lahanat jahanam tahap bangsa puak-puak asobiyah PAS yang jenis Syiah, jenis berdengki dan berkhianat untuk kepentingan nafsu serakah, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Kerajaan sekarang diterajui oleh UMNO (melayu dan islam)..

Kalau pakatan rakyat memerintah,
siapa yg akan mendominasi?? DAP atau PKR atau PAS..

DAP & PKR tak suka PAS. Sebab tu EXCO agama di Selangor, dia tak bagi kat PAS (Dulu PAS yg pegang EXCO agama)...macam mana ni???

Kepada penyokong & ahli PAS, sedar dan insaflah!!!! Anda sebenarnya digunakan atau dikeldaikan..

Anonymous said...

Perghhhh.....

Bestnya blog nie,semakin banyak baca semakin faham PAS bukan parti yng perjuangkan Agama Islam.

Tahniah, krn info dari blog nie semua sedaramara aku yng sokong PR terutamanya PAS dan PKR brjanji akan mengundi calon umno masa perjumpaan keluarga hari raya pertama.Alhamdulillah.

Anonymous said...

12.33,

kenapa pulak salahkan Umnu walhal hudud adalah talian hayat Pus?

Anonymous said...

Anonymous said...
Kerajaan sekarang diterajui oleh UMNO (melayu dan islam)..

Kalau pakatan rakyat memerintah,
siapa yg akan mendominasi?? DAP atau PKR atau PAS..

DAP & PKR tak suka PAS. Sebab tu EXCO agama di Selangor, dia tak bagi kat PAS (Dulu PAS yg pegang EXCO agama)...macam mana ni???

Kepada penyokong & ahli PAS, sedar dan insaflah!!!! Anda sebenarnya digunakan atau dikeldaikan..

August 23, 2012 12:37 PM

-----------------------------------------------------------

PAS mana peduli itu semua, kalau dibabikan dan dianjingkan oleh DAP pun PAS sanggup kalau untuk memusnahkan UMNO, kerana matlamat utama PAS adalah menghancurkan UMNO walaupun terpaksa menghancurkan kepentingan Islam dan kepentingan bumiputera, lihatlah gelagat PAS yang sanggup berbuat apa saja hinggakan buat hukum hakam sesat untuk menyerang UMNO dan pada masa yang sama menjulang DAP setinggi-tingginya, jelas PAS jenis pendengki, jenis macam Syiah, korang jenis dengki, pengkhianat yang tak berguna, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Dulu semasa pilihnaraya 1999 )di Terengganu), PAS kata kalau menang hari ni, esok, dia akan laksanakan hudud. Tapi bila dah menang, hadi kata hudud hanyalah 0.001 peratus dari hukum islam,

Nik Aziz pernah kata, tak apa tak laksana hudud sekarang walaupun kena tunggu 30 tahun lagi..



MMI said...

PAS sebenarnya sudah hilang arah dan melakukan kesilapan dlm perjuang mereka..PAS bakal menerima kesan paling teruk dalam pilihan raya ke13 nanti..Bukti bahawa selama ini PAS hanya menjadi pencacai serta pelengkap kpd nafsu DAP dan PKR.Mohon di linkkan blog sy mahamissa.blogspot.com tk.

Anonymous said...

Alangkah cantiknya bila UMNO dan PAS bersatu dan bekerjsama..

Dapatlah mereka berbincang bermuzakarah macam mana nak meningkatkan lagi syariat islam di malaysia...

Kepada PAS, fikirkanlah, sekiranya anda benar benar beriman.

Kuasa sekarang ditangan org islam (UMNO), maka kekalkanlah kuasa ini.

Pakatan rakyat, pakatan atas bibir. Bukan pakatan atas kertas. tak boleh pakai!!!

Anonymous said...

Porahhh la bomo...

EX menteri besar mana yng pernah kata di sidang DUN"tiada di dalam mana2 teks,PAS pernah kata mahu menjalankn hudud!"?

Lagi mau spin kaa...orng lain pun posa 6 tapi cakap tak merapu bomo oiiii..

Anonymous said...

12.33,

agama kriskros juga berada pada kedudukan lebih sukar berbanding kedudukan hud hud tetapi disebabkan konsistenannya maka kriskros berada beberapa langkah di depan pencapaian hud hud? nah, parti isler perlu konsisten mengingini hud hud kalau mahukan hasil yang membanggakan. hang suruhlah pak roi konsisten, key, bro.

Anonymous said...

Kerajaan sekarang diterajui oleh UMNO (melayu dan islam)..

Kalau pakatan rakyat memerintah,
siapa yg akan mendominasi?? DAP atau PKR atau PAS..

DAP & PKR tak suka PAS. Sebab tu EXCO agama di Selangor, dia tak bagi kat PAS (Dulu PAS yg pegang EXCO agama)...macam mana ni???

Kepada penyokong & ahli PAS, sedar dan insaflah!!!! Anda sebenarnya digunakan atau dikeldaikan..

Anonymous said...

Alangkah cantiknya bila UMNO dan PAS bersatu dan bekerjsama..

Dapatlah mereka berbincang bermuzakarah macam mana nak meningkatkan lagi syariat islam di malaysia...

Kepada PAS, fikirkanlah, sekiranya anda benar benar beriman.

Kuasa sekarang ditangan org islam (UMNO), maka kekalkanlah kuasa ini.

Pakatan rakyat, pakatan atas bibir. Bukan pakatan atas kertas. tak boleh pakai!!!

Anonymous said...

Anonymous said...
Dulu semasa pilihnaraya 1999 )di Terengganu), PAS kata kalau menang hari ni, esok, dia akan laksanakan hudud. Tapi bila dah menang, hadi kata hudud hanyalah 0.001 peratus dari hukum islam,

Nik Aziz pernah kata, tak apa tak laksana hudud sekarang walaupun kena tunggu 30 tahun lagi..




August 23, 2012 12:41 PM

-----------------------------------------------

PAS sibuk menyalahkan UMNO berkenaan hudud kerana PAS jenis bebal, membuat sesuatu jenis tak fikir kesan dan akibat, sila suruh Nik Aziz baca balik keseluruhan surat dari Tun Dr. Mahathir yang diutuskan oleh Tun Mahathir kepada Nik Aziz si tua tak sadar diri pada tahun 1994, dalam surat itu jelas bahawa kerajaan Barisan Nasional tidak menentang hudud, malahan pendidikan terhadap rakyat itu penting untuk memahamkan rakyat berhubung hudud sebelum dilaksanakan kerana kalau dilaksanakan tanpa perancangan dan kajian yang teliti akan mencetuskan huru hara di negara ini, memang hudud baik, tapi kaedah perlaksanaannya perlu jelas supaya keadilan dapat ditegakkan dengan sebenar-benarnya.

Lihat kes ini, seorang perempuan muslim yang telah berkahwin telah berzina dengan seorang lelaki bukan Islam akibat digoda oleh lelaki bukan Islam itu, bagaimanakah hendak menghukum akan kes ini, kerana pelakunya adalah seorang muslim dan seorang bukan Islam, malahan ianya berlaku akibat godaan lelaki bukan Muslim tadi, macam mana nak jatuhkan hukuman? Kena lihat dari segi pendidikan, apakah perempuan itu berpendidikan, kalau jenis tak pernah bersekolah, nak jatuh hukum macam mana sebab dia pun tak reti pasal itu semua?
Lagi satu kes adalah seorang lelaki muslim di Kelantan mencuri di kedai bukan Islam sekarton air minuman 1.5 liter keranan kegagalan kerajaan PAS Kelantan menyediakan bekalan air bersih, macam mana nak buat hukumannya? Sebab itulah kerajaan Barisan Nasional semasa pentadbiran Tun Mahathir menasihatkan Nik Aziz supaya membuat kajian mendalam sebelum membuat hudud, banyak aspek kena diperbaiki sebelum dapat dilaksanakan.

Bomo Siam said...

Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat lebih rela jika DAP mahu keluar daripada Pakatan Rakyat jika tidak bersetuju dengan pendiriannya mahu menegakkan hukum hudud dan menubuhkan negara Islam.
Tuan Guru Nik Aziz berkata beliau akan tetap dengan pendiriannya untuk menegakkan hukum hudud dan penubuhan negara Islam walaupun mendapat tentangan hebat daripada rakan sekutunya itu.

“Saya tetap dengan Islam kerana benda (perkara) ini wujud pada tahun 1950-an lagi dan bukannya benda baru. Berdialog beberapa kali berdialog dah,” kata beliau.

“Nak jumpa beberapa kali jumpa dah. DAP dah (pernah) keluar sekali dah, pada masa (gabungan pembangkang dalam) Angkatan Perpaduan Ummah (APU), saya kata ‘bye-bye’...!"

Anonymous said...

12:50,

Pis sendiri tolak tak apa tetapi kalau orang lain tolak, siaplah

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat lebih rela jika DAP mahu keluar daripada Pakatan Rakyat jika tidak bersetuju dengan pendiriannya mahu menegakkan hukum hudud dan menubuhkan negara Islam.
Tuan Guru Nik Aziz berkata beliau akan tetap dengan pendiriannya untuk menegakkan hukum hudud dan penubuhan negara Islam walaupun mendapat tentangan hebat daripada rakan sekutunya itu.

“Saya tetap dengan Islam kerana benda (perkara) ini wujud pada tahun 1950-an lagi dan bukannya benda baru. Berdialog beberapa kali berdialog dah,” kata beliau.

“Nak jumpa beberapa kali jumpa dah. DAP dah (pernah) keluar sekali dah, pada masa (gabungan pembangkang dalam) Angkatan Perpaduan Ummah (APU), saya kata ‘bye-bye’...!"

-----------------------------------

BOMO, aku rasa kau ni pun macam Nasharuddin Tantatwi yg tak update your knowledge. ...

Sekarang Nik Aziz kata macam ni..Tapi bila dtg meeting dgn Anwar, Karpal, Guan Eng, Kit Siang, kau kata kita tak ada nak tubuhkan negara islam..Mana satu yg benar.

Kat depan Anwar, Karpal, Guan eng kau kata lain.

Kat kampung kau cerita lain..

Siapa yg munafik!!!!!

Bomo Siam said...

Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengalu-alukan kenyataan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kemelah, Datuk Ayub Rahmat yang mencadangkan agar Kerajaan Johor melaksanakan hukum hudud.

“Saya bersyukur sangat-sangat atas kesedaran ini. Tidak perlu cabar mencabar, saya menyokong sepenuh hati.

“Kelantan atau Johor dahulu tidak penting. Kelantan telah menghadapi halangan untuk laksanakan hudud, jika Johor mendahului Kelantan, silakanlah,” kata beliau lagi.

Anonymous said...

Kerajaan sekarang diterajui oleh UMNO (melayu dan islam)..

Kalau pakatan rakyat memerintah,
siapa yg akan mendominasi?? DAP atau PKR atau PAS..

DAP & PKR tak suka PAS. Sebab tu EXCO agama di Selangor, dia tak bagi kat PAS (Dulu PAS yg pegang EXCO agama)...macam mana ni???

Kepada penyokong & ahli PAS, sedar dan insaflah!!!! Anda sebenarnya digunakan atau dikeldaikan..

Anonymous said...

Alangkah cantiknya bila UMNO dan PAS bersatu dan bekerjsama..

Dapatlah mereka berbincang bermuzakarah macam mana nak meningkatkan lagi syariat islam di malaysia...

Kepada PAS, fikirkanlah, sekiranya anda benar benar beriman.

Kuasa sekarang ditangan org islam (UMNO), maka kekalkanlah kuasa ini.

Pakatan rakyat, pakatan atas bibir. Bukan pakatan atas kertas. tak boleh pakai!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat lebih rela jika DAP mahu keluar daripada Pakatan Rakyat jika tidak bersetuju dengan pendiriannya mahu menegakkan hukum hudud dan menubuhkan negara Islam.
Tuan Guru Nik Aziz berkata beliau akan tetap dengan pendiriannya untuk menegakkan hukum hudud dan penubuhan negara Islam walaupun mendapat tentangan hebat daripada rakan sekutunya itu.

“Saya tetap dengan Islam kerana benda (perkara) ini wujud pada tahun 1950-an lagi dan bukannya benda baru. Berdialog beberapa kali berdialog dah,” kata beliau.

“Nak jumpa beberapa kali jumpa dah. DAP dah (pernah) keluar sekali dah, pada masa (gabungan pembangkang dalam) Angkatan Perpaduan Ummah (APU), saya kata ‘bye-bye’...!"

August 23, 2012 12:51 PM

----------------------------------------------------

DAP kena keluar dari Penipu Rakyat atau PAS yang terpaksa merangkak keluar dari Penipu Rakyat? Sangat jelas pendirian DAP dan PKR adalah sekata, PAS bersendirian dalam isu ini, malahan PAS sendiri jenis cakap tak serupa bikin bila PAS sendiri sudah setuju untuk membuang hudud dan negara Islam dari Penipu Rakyat bila PAS yang diwakili oleh Presiden PAS iaitu Hadi Awang sudah tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat membuat kenyataan sehati sejiwa untuk membuang hudud dan negara Islam dari Penipu Rakyat, cuba pi tanya Hadi Awang, malahan Nik Aziz mengingau ke nak halau DAP dari Penipu Rakyat kerana bukan DAP yang akan dihalau dari Penipu Rakyat, tapi PAS akan diterajang keluar dari Penipu Rakyat, PAS bukannya ada tempat dalam Penipu Rakyat pun, PAS sekadar pecacai yang menjadikan kepala mereka alas kaki kepada DAP sajalah, blah la PAS korang sudah teruk, korang memang tolak hudud dan negara Islam, sila pi tanya Hadi Awang, dia dah sain Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang melempar keluar hudud dan negara Islam dari Penipu Rakyat, itu sangat jelas.

Anonymous said...

12:51,

kenapa pulak Dapig yang kena keluar?

Dapig berpegang pada konsensus...tak ada salahnya.

yang patut keluar adalah pihak yang inginkan teokrasi dalam PR. noktah

Bomo Siam said...

12:56 PM said: Siapa yg munafik?

Kacang je....UMNU!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengalu-alukan kenyataan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kemelah, Datuk Ayub Rahmat yang mencadangkan agar Kerajaan Johor melaksanakan hukum hudud.

“Saya bersyukur sangat-sangat atas kesedaran ini. Tidak perlu cabar mencabar, saya menyokong sepenuh hati.

“Kelantan atau Johor dahulu tidak penting. Kelantan telah menghadapi halangan untuk laksanakan hudud, jika Johor mendahului Kelantan, silakanlah,” kata beliau lagi.

August 23, 2012 12:56 PM

-----------------------------------------------------

Apa yang jelas PAS sememangnya parti yang gagal dalam segalanya, dalam politik gagal, menguruskan negeri pun gagal, PAS memang suatu kegagalan. Jangan nak berdramalah, PAS sudah kalah kepada Karpal Singh, walaupun hanya berkerusi roda, tetapi Karpal Singh bersendirian saja melanyak pimpinan PAS hingga terbenam ke dalam bumi, mana ada pimpinan PAS berani melawan cakap Karpal Singh, kerana PAS adalah anjing suruhan DAP dan Pengerusi DAP adalah Karpal Singh, PAS sudah kalah, PAS gagal, PAS pengecut, PAS penakut, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

Apa untungnya UMNU terus memerintah & apa ruginya jika DAP memerintah....?

Kedua-duanya menolak peraturan AllahSWT...!!!

Anonymous said...

ada pulak depa suruh Dap keluar

awat depa ingat rumah PR itu depa punye ker?

Anonymous said...

Dulu PAS sibuk nak laksana hudud, lepas tu buat draf pun tak lengkap.
Hakim mahkahmah pun tak cukup, peguam pun tak cukup,rakyat pun masih tak faham

sekarang , apa kerajaan dah buat.
1) Buat UIA - hasilkan ramai peguam dan hakim syarii

2) Tunjukkan yg sisttem islam bagus - sperti bank islam, pajak gadai islam etc.

3) Byk siaran TV/Radio bercoral islam untk mendidik rakyat..TV Alhijrah, Oasis, TV9, Radio IKIM..semuani utk beri penerangan tentang islam..

Perlahan lahan, baru masuk bab hudud...Hukum Islam bukan pasal hudud aje...sebenarya hudud hanya 0.001 peratus aje dari hukum islam..



Anonymous said...

kalau betul Pas kata hudud 0.1%, makanya kensel ajelah sokongan yang ambo nak bori.

Bomo Siam said...

Dari segi politik, PR telah dgn jayanya melingkupkan rakan2 komponen UMNU....

UMNU kini terlalu hauskan perpecahan dikalangan PR pula...!

Najib...inilah realitinya!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
12:56 PM said: Siapa yg munafik?

Kacang je....UMNU!!!

August 23, 2012 12:57 PM

-----------------------------------------------------------------

Macam inilah sikap para golongan bangang dalam PAS, semuanya disalahkan kepada UMNO, macam mana pula sikap PAS yang telah menandatangani Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang jelas menolak hudud dan negara Islam dan sekarang ini PAS terkinja-kinja macam beruk makan cili nak balik buat hudud? Inilah jenis cakap tak serupa bikin, inilah salah satu sikap munafik, jadi siapa yang munafik sebenarnya? Lihatlah berapa banyak batu asas projek itu dan ini yang hanya tinggal batu asas saja di Kelantan, itu pun ciri-ciri munafik juga, PAS jenis tak sedar diri, sebab itulah segala kegagalan mereka dituduhkan kepada UMNO, PAS jenis gagal yang tak dapat menerima hakikat, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Siapa yg munafik?
kacang je... Empunya nick name Bomo Siam le..
Btul tak jin?
Jin.. Betul boss!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Dari segi politik, PR telah dgn jayanya melingkupkan rakan2 komponen UMNU....

UMNU kini terlalu hauskan perpecahan dikalangan PR pula...!

Najib...inilah realitinya!!!

August 23, 2012 1:03 PM

------------------------------------------------------------

Teruslah membohongi diri sendiri Bomo Siam, Penipu Rakyat akan hancur sebelum PRU 13, PAS akan dilanyak seperti anjing kurap oleh DAP dan PKR, padan muka PAS, itulah balasan kepada golongan perosak seperti korang.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Apa untungnya UMNU terus memerintah & apa ruginya jika DAP memerintah....?

Kedua-duanya menolak peraturan AllahSWT...!!!


------------------------------

Nampaknya BOMO siam ni masih out dated. Dapat info salah...Tulah byk sgt baca harakah(haprak)..

Siapa tolak peraturan Allah???

UMNO tak tolak peraturan allah.

Apa peraturan allah yg UMNO tolak? Cuma tak laksana disebabkan oleh sebab sebab yg tertentu yg dibenarkan oleh syariat

Anonymous said...

1.03,

depa ingat kalau labelkan Umnu munafik maka depa otomatik dapat tiket ke sorga. hmmm skim cepat kaya gitu.

Anonymous said...

Kerajaan sekarang diterajui oleh UMNO (melayu dan islam)..

Kalau pakatan rakyat memerintah,
siapa yg akan mendominasi?? DAP atau PKR atau PAS..

DAP & PKR tak suka PAS. Sebab tu EXCO agama di Selangor, dia tak bagi kat PAS (Dulu PAS yg pegang EXCO agama)...macam mana ni???

Kepada penyokong & ahli PAS, sedar dan insaflah!!!! Anda sebenarnya digunakan atau dikeldaikan..

Anonymous said...

Alangkah cantiknya bila UMNO dan PAS bersatu dan bekerjsama..

Dapatlah mereka berbincang bermuzakarah macam mana nak meningkatkan lagi syariat islam di malaysia...

Kepada PAS, fikirkanlah, sekiranya anda benar benar beriman.

Kuasa sekarang ditangan org islam (UMNO), maka kekalkanlah kuasa ini.

Pakatan rakyat, pakatan atas bibir. Bukan pakatan atas kertas. tak boleh pakai!!!

Bomo Siam said...

UMNU buat2 pekak dgn majoriti rakyat yg terlalu ingin utk menguji kekuatan BN...

Rakyat nak tengok BN berperanan sebagai pembangkang pula!

Kenapa perlu takut...!!!

Anonymous said...


Nampaknya BOMO siam ni masih out dated. Dapat info salah...Tulah byk sgt baca harakah(haprak)..

Siapa tolak peraturan Allah???

UMNO tak tolak peraturan allah.

Apa peraturan allah yg UMNO tolak? Cuma ada yg tak dpt dilaksana disebabkan oleh sebab sebab yg tertentu yg dibenarkan oleh syariat

Anonymous said...

"Hudud?... er..er.. mana ada janji nak laksana hudud, banyak lagi keutamaan lain, lagipon hudud cuma 0.0001% je dalam isle"

Kenyataan akhbar Presiden Parti Ajaran Sesat (PAS)

Tok Garu Bomo Siam

Anonymous said...

Bomo Siam....sedarlah anda

Adakah anda seorang yg beriman?

Maka marilah kita berdoa agar org islam bersatu ..UMNO dan PAS perlu bersatu dan bekerjsama..

Tolong amin kan doa saya..

Bomo Siam said...

1:03 PM

Bagi majoriti rakyat, setiap malapetaka di Msia ni adalah tanggungjawab UMNU...compulsory!!!

Anonymous said...

PAS sudah bersetuju untuk melempar keluar hudud dan negara Islam dari Penipu Rakyat, Hadi Awang yang mewakili PAS sudah tandatangan Kenyataan Bersama yang mana PAS dengan riang rianya bersetuju untuk membuang hudud dan negara Islam dari senara agenda Penipu Rakyat, itu sangat jelas, sila pi tanya Hadi Awang, dia sendiri Anwar dan Lim Kit Siang dengan penuh keriangan. Hadi Awang sila buat penjelasan, ada berani ke? Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Kepada Bomo Siam....sedarlah anda

Adakah anda seorang yg beriman?

Maka marilah kita berdoa agar org islam bersatu ..UMNO dan PAS perlu bersatu dan bekerjsama..Ya allah kau hancurkan lah DAP (musuh islam yg terang lagi nyata)

Tolong amin kan doa saya

Anonymous said...

Alangkah cantiknya bila UMNO dan PAS bersatu dan bekerjsama..

Dapatlah mereka berbincang bermuzakarah macam mana nak meningkatkan lagi syariat islam di malaysia...

Kepada PAS, fikirkanlah, sekiranya anda benar benar beriman.

Kuasa sekarang ditangan org islam (UMNO), maka kekalkanlah kuasa ini.

Pakatan rakyat, pakatan atas bibir. Bukan pakatan atas kertas. tak boleh pakai!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
1:03 PM

Bagi majoriti rakyat, setiap malapetaka di Msia ni adalah tanggungjawab UMNU...compulsory!!!

August 23, 2012 1:10 PM

-----------------------------------------------------------------------

Itu bukannya pemikiran majoriti rakyat Malaysia, tapi golongan minoriti bangang macam ko sajalah, semua malapetaka yang dibuat oleh Penipu Rakyat pun dituduhkan kepada UMNO, inilah jenis golongan berotak keldai seperti Bomo Siam dan suku sakatnya, blah la, dasar bodo piang, dasar anjing dan jenis keldai yang ditunggang ke hulu ke hilir oleh DAP, itulah PAS. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Kerajaan sekarang diterajui oleh UMNO (melayu dan islam)..

Kalau pakatan rakyat memerintah,
siapa yg akan mendominasi?? DAP atau PKR atau PAS..

DAP & PKR tak suka PAS. Sebab tu EXCO agama di Selangor, dia tak bagi kat PAS (Dulu PAS yg pegang EXCO agama)...macam mana ni???

Kepada penyokong & ahli PAS, sedar dan insaflah!!!! Anda sebenarnya digunakan atau dikeldaikan..

Anonymous said...

Kepada Bomo Siam....sedarlah anda

Adakah anda seorang yg beriman?

Maka marilah kita berdoa agar org islam bersatu ..UMNO dan PAS perlu bersatu dan bekerjsama..Ya allah kau hancurkan lah DAP (musuh islam yg terang lagi nyata)

Tolong amin kan doa saya (mana BOMO siam ni? )

Anonymous said...

Dalam Penipu Rakyat:

PAS = Anjing Suruhan

PKR = Serigala yang berpura-pura alim

DAP = Babi yang pelahap

Jelas, PAS adalah golongan terendah yang layak diperanjingkan oleh PKR dan DAP sajalah untuk kepentingan PKR dan DAP, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

masalah Pas Pis Pus (PPPS) ialah kurang motivasi tetapi dalam masa sama Dapster terlalu bermotivasi dalam mengenengahkan kriskros.

oleh kerana dalam konteks anutan antara PPPS dan Dapster mempunyai kepentingan berlawanan makanya, hendak tak hendak akan ada pihak yang kalah dan pihak yang menang.

setakat yang ada, Dapster jauh mendahului PPPS. itupun masih ada hati nak mendabik dada!

Anonymous said...

Kerajaan sekarang diterajui oleh UMNO (melayu dan islam)..

Kalau pakatan rakyat memerintah,
siapa yg akan mendominasi?? DAP atau PKR atau PAS..

DAP & PKR tak suka PAS. Sebab tu EXCO agama di Selangor, dia tak bagi kat PAS (Dulu PAS yg pegang EXCO agama)...macam mana ni???

Kepada penyokong & ahli PAS, sedar dan insaflah!!!! Anda sebenarnya digunakan atau dikeldaikan..

Anonymous said...

Alangkah cantiknya bila UMNO dan PAS bersatu dan bekerjsama..

Dapatlah mereka berbincang bermuzakarah macam mana nak meningkatkan lagi syariat islam di malaysia...

Kepada PAS, fikirkanlah, sekiranya anda benar benar beriman.

Kuasa sekarang ditangan org islam (UMNO), maka kekalkanlah kuasa ini.

Pakatan rakyat, pakatan atas bibir. Bukan pakatan atas kertas. tak boleh pakai!!!

Anonymous said...

Kepada Bomo Siam....sedarlah anda

Adakah anda seorang yg beriman?

Maka marilah kita berdoa agar org islam bersatu ..UMNO dan PAS perlu bersatu dan bekerjsama..Ya allah kau hancurkan lah DAP (musuh islam yg terang lagi nyata)

Tolong amin kan doa saya (mana BOMO siam ni? )

Bomo Siam said...

1:09 PM

Jgn dibuai mimpi bahawa umat Islam akan dapat bersatu...sehingga kemunculan Imam Mahdi yg ori...!

Firasat aku...Malaysia akan jatuh ketangan non muslim dlm tempoh 30 tahun lagi....!

Jadi...apa salahnya kita teruskan saja perpecahan ini...! Makin meriahlah Malaysiakini...!!!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

apakah dalam konteks anutan antara PPPS dan Dapster, NEGARA berkebajikan adalah satu strategi perang kuno: "mengundur satu langkah sebelum mara semula"? jangan tak jadi pulak

Bomo Siam said...

Nak tengok umat Islam bersatu? Hampir mustahil nampaknya.....bila Mat Sabu kata...

"Jika Karpal tolak hukum Allah, aku sikitpun tak pelik. Tapi, bila melayu yg tolak....yg ni, pelik bin ajaib...!!!"

Bomo Siam said...

Bukankah Melayu yg ngaku muslim itu sendiri ada yg TOLAK hukum AllahSWT...!

Camna nak bersatu?

Bulehkah hukum sekular menyatukan umat...???

Anonymous said...

melayu tolak tak pelik tetapi kalau parti yang perjuangkan hud hud sendiri loq-laq, ini memang pelik bin ajaib

Anonymous said...


During the peak period of festivities, it appeared that the never-ending argument between DAP and PAS on the subject of ISLAMIC STATE and HUDUD LAWS has taken the centre stage again. DAP’s National Chairman, Karpal Singh, RE-AFFIRMED the party’s long-held opposition against the ISLAMIC STATE and HUDUD LAWS, whilst PAS trying to convince their followers that the implementation of ISLAMIC STATE and HUDUD LAWS remains part and parcel of PAS’s political struggles.

Its VERY STRANGE that DAP is talking about opposing the establishment of ISLAMIC STATE and implementation of HUDUD, and PAS talking about establishing ISLAMIC STATE and implementation of HUDUD, when Malaysia IS ALREADY an Islamic State…with HUDUD yet to be implemented.

Regardless of what DAP and PAS think, as far as UMNO, Malays/Muslims are concerned, Malaysia IS ALREADY an Islamic State, and no ‘court-room arguments’ will change that.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Nak tengok umat Islam bersatu? Hampir mustahil nampaknya.....bila Mat Sabu kata...

"Jika Karpal tolak hukum Allah, aku sikitpun tak pelik. Tapi, bila melayu yg tolak....yg ni, pelik bin ajaib...!!!"

----------------------------------

BOMO siam, apa hal hang ambil kata kata Mat Sabun..Dia org rendah moral, mulut longkang, akhlak buruk... Carilah Ust Nasha ke!!

Mat Sabun penjilat Anwar, memang tak patut jadi timbalan prsedien PAS...

Ulamak di tendang kelura, Org macam ni diambil sebagai pemimpin..
Tunggulah kehancuran PAS

Anonymous said...


Bukankah Melayu yg ngaku muslim itu sendiri ada yg TOLAK hukum AllahSWT...!

Camna nak bersatu?

Bulehkah hukum sekular menyatukan umat...???

___________

Nik Aziz berjanji semasa berdialog di Persidangan Gereja-Gereja di Malaysia di Petaling Jaya, pada Mei 2000, memberi jaminan kepada semua paderi kanan yang hadir dipersidangan tersebut bahawa PAS tidak akan melaksanakan negara Islam, apatah lagi hudud.

Ularmak juga tolak hukum Islam !!!

Anonymous said...

Kepada Bomo Siam....sedarlah anda

Adakah anda seorang yg beriman?

Maka marilah kita berdoa agar org islam bersatu ..UMNO dan PAS perlu bersatu dan bekerjsama..Ya allah kau hancurkan lah DAP (musuh islam yg terang lagi nyata)

Tolong amin kan doa saya (mana BOMO siam ni? )

Anonymous said...

BOMO Siam...Lu ni memang tak mahu tengok org islam bersatu...

Saya nak tanya, SIAPA YG SUKA LIHAT ORG ISLAM BERPECAH BELAH??

kalau bukan YAHUDI...

Siapa agen YAHUDI yg mungkin gila bila tengok UMNO dan PAS bersatu dan bekerjsama??

Saya rasa anda tentu tahu siapa mamat ni!!!

Anonymous said...

Kepada Bomo Siam....sedarlah anda

Adakah anda seorang yg beriman?

Maka marilah kita berdoa agar org islam bersatu ..UMNO dan PAS perlu bersatu dan bekerjsama..Ya allah kau hancurkan lah DAP (musuh islam yg terang lagi nyata)

Tolong amin kan doa saya (mana BOMO siam ni? )

Kenapa tak amin kan doa saya??

Kalau Allah nak satukan, tiada kuasa yg dapat menghalangnya..yg penting keikhlasan..Tak perlu kata mustahil!!! Jgn jadi munafik!!!

Anonymous said...


Kerajaan sekarang diterajui oleh UMNO (melayu dan islam)..

Kalau pakatan rakyat memerintah,
siapa yg akan mendominasi?? DAP atau PKR atau PAS..

DAP & PKR tak suka PAS. Sebab tu EXCO agama di Selangor, dia tak bagi kat PAS (Dulu PAS yg pegang EXCO agama)...macam mana ni???

Kepada penyokong & ahli PAS, sedar dan insaflah!!!! Anda sebenarnya digunakan atau dikeldaikan..


Alangkah cantiknya bila UMNO dan PAS bersatu dan bekerjsama..

Dapatlah mereka berbincang bermuzakarah macam mana nak meningkatkan lagi syariat islam di malaysia...

Kepada PAS, fikirkanlah, sekiranya anda benar benar beriman.

Kuasa sekarang ditangan org islam (UMNO), maka kekalkanlah kuasa ini.

Pakatan rakyat, pakatan atas bibir. Bukan pakatan atas kertas. tak boleh pakai!!!

Anonymous said...

Mat Serbu al-Juburi praised komunis memang tak pelik tetapi kalau Mat Serbu al_Juburi ngomong tentang hudud memang ada yang tak kena.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Nak tengok umat Islam bersatu? Hampir mustahil nampaknya.....bila Mat Sabu kata...

"Jika Karpal tolak hukum Allah, aku sikitpun tak pelik. Tapi, bila melayu yg tolak....yg ni, pelik bin ajaib...!!!"

................

Nik Aziz berjanji semasa berdialog di Persidangan Gereja-Gereja di Malaysia di Petaling Jaya, pada Mei 2000, memberi jaminan kepada semua paderi kanan yang hadir dipersidangan tersebut bahawa PAS tidak akan melaksanakan negara Islam, apatah lagi hudud....PELIK BIN AJAIB ulamak juga tolak hukum Allah



Anonymous said...

BOMO Siam...Lu ni memang tak mahu tengok org islam bersatu...

Saya nak tanya, SIAPA YG SUKA LIHAT ORG ISLAM BERPECAH BELAH??

kalau bukan YAHUDI...

Siapa agen YAHUDI yg mungkin gila bila tengok UMNO dan PAS bersatu dan bekerjsama??

Saya rasa anda tentu tahu siapa mamat ni!!!

Anonymous said...

Kepada Bomo Siam....sedarlah anda

Adakah anda seorang yg beriman?

Maka marilah kita berdoa agar org islam bersatu ..UMNO dan PAS perlu bersatu dan bekerjsama..Ya allah kau hancurkan lah DAP (musuh islam yg terang lagi nyata)

Tolong amin kan doa saya (mana BOMO siam ni? )

Kenapa tak amin kan doa saya??

Kalau Allah nak satukan, tiada kuasa yg dapat menghalangnya..yg penting keikhlasan..Tak perlu kata mustahil!!! Jgn jadi munafik!!!

Bomo Siam said...

1:35 PM said: SIAPA YG SUKA LIHAT ORG ISLAM BERPECAH BELAH??

Kacang je jawabnye....UMNU & geng2 yahudinya!

Sapa pernah tgk Melayu Islam di Msia ni bersatu sejak merdeka...bila???

Anonymous said...

Nik Aziz berjanji semasa berdialog di Persidangan Gereja-Gereja di Malaysia di Petaling Jaya, pada Mei 2000, memberi jaminan kepada semua paderi kanan yang hadir dipersidangan tersebut bahawa PAS tidak akan melaksanakan negara Islam, apatah lagi hudud....PELIK BIN AJAIB ulamak juga tolak hukum Allah tapi hari hari promosi hudud..PELIK BIN AJAIB ulamak juga jadi munafik kerana undi...

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Bukankah Melayu yg ngaku muslim itu sendiri ada yg TOLAK hukum AllahSWT...!

Camna nak bersatu?

Bulehkah hukum sekular menyatukan umat...???
-----------------------------

BOMO, nak bersatu tak perlu hukum.
Yg penting ialah kesedaran tentang pentingnya ukhwah islam...bila islam bersatu, kita akan menjadi kuat...byyk syariat islam dapat dilaksanakan....Tak begitu BOMO siam???

Bomo Siam said...

'Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengalu-alukan kenyataan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kemelah, Datuk Ayub Rahmat yang mencadangkan agar Kerajaan Johor melaksanakan hukum hudud'

Ini bukti salam perpaduan dari TGNA!

Malangnya bila MCA kata UMNU hilang akai....UMNU diam tak terkata!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
1:35 PM said: SIAPA YG SUKA LIHAT ORG ISLAM BERPECAH BELAH??

Kacang je jawabnye....UMNU & geng2 yahudinya!

Sapa pernah tgk Melayu Islam di Msia ni bersatu sejak merdeka...bila???
-----------------------------------

Susahlah berdiskusi dgn org yg taksub...org lain salah, dia aje yg benar...

Tak apalah, saya doakan anda berubah di satu hari nanti...

semoga kita semua diberi taufik dan hidayah oleh allah supaya orag islam di mlasysia dapat bersatu...UMNO dan PAS perlu bersatu dan bekerjsama...amin

Bomo Siam said...

1:45 PM

Ya! Melalui ukhwah Islam yg mengenepikan Quran & Hadis...!

Anonymous said...

alangkah cantiknya bila UMNO dn PAS bermuzakarah dan berbincang tentang hudud yg nak dilaksanakan...

pada masa tu, org islam kuat..Tak ada kaum lain yg berani nak mencabar...

Kita buat pun dengan penuh hikmah dan selepas semua rakyat mendapat penerangan yg jelas...

Bila lah agaknya kita dapat situasi begini???

Insya allah satu hari nanti...marilah kita berdoa..

malayoo mudah lupa said...

Bila baca statement nik abduh aku rasa keisan pulak ini ibarat DAPigs dah ludah dan kencing kt depa tapi depa masih lagi terhegeh2 dok ikut pungkok banggali tu....hina nya....apa salah nya klu PAS kuar dari PR dan halin kan kerjasama dgn UMNO? Apa jijiknya UMNO yg rata2 org malayoo yg sembah Allah 5x sehari, menucap kalimah syahadah....apa mulia nya DAPigs yg asyik2 menghina ugama Islam dan tk berhenti menindas org malayoo?

Anonymous said...

Bomo Siam said...
1:45 PM

Ya! Melalui ukhwah Islam yg mengenepikan Quran & Hadis...!

---------------------------------

Anda tahu tak apa hukum nya menuduh org lain sebegitu?? Bila mengenepikan quran dna hadis . maknanya anda menuduh org tersebut sebagai keluar dari islam...

Apa buktinya yg anda dengan senang senang menuduh org lain sedemikian???

Insaf dan bertaubatlah!!!

Takut tuduhan itu akan kembali kepada kamu.

Bomo Siam said...

malayoo mudah lupa 1:53 PM,

Jika PAS kuar PR, UMNU sah akan terus menang GE13 ni.....

Mana aci...!!!

Anonymous said...

sekurang kurangnya kuasa masih ditangan org islam dan melayu..

Kalau PR menang, nauzubillah...

DAP dan PKR akan bersorak...

PAS jadi pak turut

Bomo Siam said...

1:55 PM

Hg baca aku punya tuduhan je...UMNU punya tuduhan, hg tak kaji?

Aku hanya ikut irama & lagu blog ni...!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Bomo Siam said...

2:02 PM

Tak guna ada kuasa jika hukum AllahSWT di 2nd classkan...!!!

zat said...

tak habis2 isu guna agama utk suruh PAS join UMNU...

ok mcm ni lah...kita Islam bersatu kalu UMNU join PAS...amacam?

Bomo Siam said...

Klu butui2 nakkan perpaduan Islam....

UMNU & PAS masing2 wajib keluar dari BN & PR!

Bomo Siam said...

Mahathir mintak PAS join BN....!

Ada akai ka...???

Anonymous said...

'Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengalu-alukan kenyataan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kemelah, Datuk Ayub Rahmat yang mencadangkan agar Kerajaan Johor melaksanakan hukum hudud'

Ini bukti salam perpaduan dari TGNA!

Malangnya bila MCA kata UMNU hilang akai....UMNU diam tak terkata!

...........

Ini sebenarnya salam malu dari Nik Ajis kerana selama ini hanya berpura pura nak laksanakan hukum hudud demi undi ....muahaaaaa

Anonymous said...

N.ajis minta UMNO join PAS lagi akai tak ada...!!!

Bomo Siam said...

Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menegaskan bahawa orang Islam sama sekali tidak boleh menolak hukum hudud kerana ianya adalah hukum yg ditetapkan oleh agama dan bukan ideologi ciptaan manusia.

"Isu ini tidak perlu dibincang kerana ia adalah hukum agama, bukan ideologi, kalau hukum dunia, kita boleh tolak, tetapi sebagai orang Islam, (jika) tolak agama bermakna akan terima pembalasan di akhirat kelak," katanya.

TGNA..! Bila masa UMNU kenai akhirat nie...???

Bomo Siam said...

Perlaksanaan hudud di dua negeri, Ktan & Terengganu adalah dlm tangan UMNU....!

PAS dipihak yg tak punya kuasa, tak dpt laksanakan tanpa restu UMNU!

Tukang Komen said...

TERIMA KASIH GAP. TERBAIK. PENCACAI PAS BUAT2 TAK FAHAM.

ADA MAK BAPAK,DATUK NENEK ORANG2 PAS YG MENJADI AHLI UMNO. KESIANNYA, MAK BAPAK DAN DATUK NENEK MEREKA KAFIR.

ORANG ISLAM WAJIB SETUJU DGN HUDUD TAPI BUKAN SEPERTI VERSI PAS YG MEMBOLEHKAN ISTERI DILIWAT.

Bomo Siam said...

Jika dibandingkan dengan hukuman gantung sampai mati, hudud jauh lebih baik walaupun pencuri dipotong tangannya atas kesalahan itu.

Sekurang-kurangnya, dia (pesalah) masih boleh bekerja dan hukuman yg diterima, boleh jadi pengajaran kepada masyarakat. Undang2 Islam sudah semestinya cukup adil. Buat salah, terima hukuman yang setimpal dengan kesalahan.

Bukan macam undang2 UMNU....

Jual buah sawit muda...denda RM200 ribu. Gores menang...hanya RM100k je!

Kuah kuaah kuaaah!

Akta 114A....tokeh KFC yg kena!

Bomo Siam said...

TK 2:18 PM

Mana VERSI yg sebenar? Bila UMNU nak pamirkan...???

Anonymous said...

PAS bukan tak ada kuasa laksanakan hudud tapi memang tak mahu sebab nak undi kafir. Laksanakan hudud maknanya sifar undi kafir tu yang PAS takut !!!!

CucuAtok said...

salam bomo siam.... very skeptikal punya idea ler hanya tahu provoke dan terus provok......saya sangat respek tentang mulut yang suka makan daging sesama saudara......silap... tulisan yang hanya tahu menaip dengan keburukan orang..... tak pe la.... tak kisah ler UMNO ker Pas ker tapi yang paling penting..... dengar ni... BOMO SIAM..... NIK AZIZ DAN HAJI HADI BUKANLAH ULAMA MALAH SYAITAN TERBESAR DALAM MEMECAHKAN UMMAT SEPERTI KAMU SENDIRI... TAHU HANYA NAK PROVOKE DAN PROVOKE SAJA.... HAHAHHA...... Terima kasihla kerna membuka mata saya selama ini.... munafik hanag kata UMNO... hahahahahah... orang munafik hanya kenal munafik dan betullah hang tu munafik....
Sangat menarikler saudara BOMO siam kaa kat orang munafik.....saya pun tak terpikir.....
Terima kasih ler... BOMO siam... sebab setiap kali hang kata atau tuils la..... makain kuat aku dapat kaji yang NIK AZIZ DAN HADI TU AUTA SAJA.....( ADIK BERADIK SYAITAN JUGA LER).... sebabnya ciri - ciri munafiknya itu ada dalam Al-Quran..... Takkan orang yang fasik nak mengaku dia fasik dan munafik kan... sebab depa tu tau cakap kat orang jer....Ini lah yang di katakan paku dulang paku serpih.... kata orang dier yang lebih.... Macam hang la kan BOMO SIAM.... bukannya melayu pon... lagipun hang pun bukannya melayu ISLAM pun sebab tau nak provoke jer.....pasal tu ramai negara hang yang laki tukar pompuan dan pompuan tukar jadi laki... belum lagi tempat terkenal di dunia syurga bagi ostad dari PAS ni... segala serban melayang keluar bila masuk tempat hang..... toksah ler kata hang tak tau..... oh... lupa hang kan jenis yang suka kata munafik.... lupa lupa... sory sory... barder lupa lak hang tu jenis macam tu....hahahhaha.... jangan mare yer... sebab yang jenis prangai macam tu......aku lagi suka hang kat sebab lagi banyak kelentong hang buat lagi banyak yang aku cari dapat.... hahahha... wahai kawan kawan... marilah kita ucapkan tahniah pada dia.... tukang mengata munafik yang paling best.........

Anonymous said...

Jika dibandingkan dengan hukuman gantung sampai mati, hudud jauh lebih baik walaupun pencuri dipotong tangannya atas kesalahan itu.

Sekurang-kurangnya, dia (pesalah) masih boleh bekerja dan hukuman yg diterima, boleh jadi pengajaran kepada masyarakat. Undang2 Islam sudah semestinya cukup adil. Buat salah, terima hukuman yang setimpal dengan kesalahan.

Bukan macam undang2 UMNU....

Jual buah sawit muda...denda RM200 ribu. Gores menang...hanya RM100k je!

Kuah kuaah kuaaah!

Akta 114A....tokeh KFC yg kena!

............

Hudud baik tapi tak dilaksanakan hanya dijadikan viagra PRU, buat apa!!! Baik pakai je undang undang UMNO...

Bomo Siam said...

UMNU, dgn dasar sekularisme yg kemudiannya dijadikan sebagai tonggak perjuangan, seterusnya ditegarkan lagi dengan fahaman asabiyah keterlaluan, menjerumuskan parti ini ke kancah jati diri yang sehingga kini tak terselesai.

Malah, ia semakin kalut apabila satu-persatu tembelangnya berderai dipukul gelombang perubahan massa yg semakin terjaga dan celik maklumat...!

Tempurung dah terangkat..

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Tanggalkan saja serban Nik Aziz lilit dilutut ganti dengan tong sampah....muahaaaaaaa

Bomo Siam said...

Kepada Mahathir dan UMNU, andainya diri jahil, lebih baik diam. Dibimbangi sekalian amal kalian yang dirasakan bertimbun banyaknya itu tertolak lagi sia2 kerana mensyirikkan Allah dan mentakwilkan sesuatu yang bukan haknya, atau dengan ertikata lain, mentafsir agama menurut kepentingan peribadi kalian semata-mata.

Kepada seluruh saf kepimpinan PAS dan PR, diharap agar kalian tidak goyah, patah semangat serta bercerai-berai dengan pelbagai taktik jijik ini, sekaligus, tukarkan TOL Putrajaya itu...!!!

Bomo Siam said...

2:27 PM

Alhamdulillah...!!!

Anonymous said...

Sekejap kata Kerajaan adalah Islam sekejap lagi kata kerajaan adalah sekular, Bomo Celaka dah sasau...

Bomo Siam said...

Adakah UMNU mampu memegang amanah AllahSWT...?

Mat Sabu kata : "TOBAT TAK BULEH"...!!!

Anonymous said...

Kepada Mahathir dan UMNU, andainya diri jahil, lebih baik diam. Dibimbangi sekalian amal kalian yang dirasakan bertimbun banyaknya itu tertolak lagi sia2 kerana mensyirikkan Allah dan mentakwilkan sesuatu yang bukan haknya, atau dengan ertikata lain, mentafsir agama menurut kepentingan peribadi kalian semata-mata.



.........

Muahaaaaaa baik tujukan nasihat ini kepada ularmak ularmak PAS dan PR yang selama ini mentafsir agama menurut kepentingan peribadi masing masing...

Bomo Siam said...

2:37 PM

Malaysia ni...perlembagaannya Islam!

Perlaksanaannya...SEKULAR!!!

Anonymous said...

Adakah UMNU mampu memegang amanah AllahSWT...?

Mat Sabu kata : "TOBAT TAK BULEH"...!!!

..............

Matsabu Yang rela makan Babi dengan LGE dari makan ayam halal dengan Najib lagi tak boleh pegang amanah Allah...orang yang berangan angan nak makan babi tak layak pegang amanah Allah....ada akai tak bomo

CucuAtok said...

Adakah UMNU mampu memegang amanah AllahSWT...?

Mat Sabu kata : "TOBAT TAK BULEH"...!!!

August 23, 2012 2:42 PM

-------------------------------------
Mamang ler TOBAT tak buleh sebab dia TAU BUAT Jer...

Kalu PAS.... Lagi tak buleh sebab kalo dah jalankan hudud kompom air tak berkeladak kan.... balak tak tebangkan......hahahahahah

Bomo Siam said...

Tazkirah 10 saat...

Daripada pemerintah negara umat yg terkedepan dengan isu2 pembaziran wang negara, salah guna kuasa, rasuah, penindasan dan pengkhianatan sampailah di peringkat rakyat bawahan dengan isu2 kekotoran, dadah, zina dan sebagainya, adalah begitu jelas ia telah menjadi kerosakan besar yang agak kritikal.

Mengapa? Ya, ia adalah kesan kerosakan pemikiran umat Islam yg bertunas daripada akidah mereka yang telah longgar dan goyang...!

CucuAtok said...

2:37 PM

Malaysia ni...perlembagaannya Islam!

Perlaksanaannya...SEKULAR!!!

August 23, 2012 2:45 PM
-------------------------------------

JAdi pokok pangkal nyer pakai ISLAM ler tu.... pelaksanaannya sekular....hahahahah.....
Abis yang PASNGOK tu pakai hudud ker dan apa pelaksanaanya.....oh... lupa Nik Ajis kata Tuhan kate settle.....hahhaha

Bomo Siam said...

Tazkirah 10 saat...

RasuluLlah menerima wahyu, membacanya & membina generasi awal selama
lebih 20 tahun. Tempoh lama itu, walaupun dengan kehendak Allah ia boleh dipendekkan semahuNya, adalah dengan satu hikmat besar iaitu sebagai satu penyediaan qudwah dari rasulNya itu untuk umat manusia sehingga kiamat. Baginda berada di atas singgahsana akhlak yang tinggi dengan sifat2 kemuliaan yang perlu digapai dan ditiru oleh umatnya.

Adalah pelik dan sukar dibayangkan, umat yg bernabikan manusia qudwah, tiba2 menonjolkan wajah kehidupan yang begitu buruk akhlaknya. Tetapi itulah hakikat yang terlihat daripada kehidupan umat Islam hari ini...!

Anonymous said...

Malaysia ni...perlembagaannya Islam!

Perlaksanaannya...SEKULAR!!!

.............

Bomo Celaka dah bertambah sasau, selama ini kata perlembagaan Malaysia adalah kafir hasil peninggalan penjajah. Tiba tiba hari ini pula kata perlembagaan Malaysia adalah Islam.....muahaaaaaa

CucuAtok said...

Tazkirah 10 saat...

Daripada pemerintah negara umat yg terkedepan dengan isu2 pembaziran wang negara, salah guna kuasa, rasuah, penindasan dan pengkhianatan sampailah di peringkat rakyat bawahan dengan isu2 kekotoran, dadah, zina dan sebagainya, adalah begitu jelas ia telah menjadi kerosakan besar yang agak kritikal.

Mengapa? Ya, ia adalah kesan kerosakan pemikiran umat Islam yg bertunas daripada akidah mereka yang telah longgar dan goyang...!

-----------------------------------

Tepat sekali..... saya sokong akan tazkirah anda..... molek bebenor ler tu tapi..... alamak ....lupa lak.... hang tukan suka kata yang orang lain munafik kan... heran ler....macam maner orang munafik leh kater macam tu....pelik... oh... nak buat aper pelik....
gini ler kot gaya orang munafik ... saya tak tau dan saya tak suka kata orang lain munafik.....

CucuAtok said...

azkirah 10 saat...

RasuluLlah menerima wahyu, membacanya & membina generasi awal selama
lebih 20 tahun. Tempoh lama itu, walaupun dengan kehendak Allah ia boleh dipendekkan semahuNya, adalah dengan satu hikmat besar iaitu sebagai satu penyediaan qudwah dari rasulNya itu untuk umat manusia sehingga kiamat. Baginda berada di atas singgahsana akhlak yang tinggi dengan sifat2 kemuliaan yang perlu digapai dan ditiru oleh umatnya.

Adalah pelik dan sukar dibayangkan, umat yg bernabikan manusia qudwah, tiba2 menonjolkan wajah kehidupan yang begitu buruk akhlaknya. Tetapi itulah hakikat yang terlihat daripada kehidupan umat Islam hari ini...!
-----------------------------------

Memang betul nabi itu memerlukan 20 tahun untuk meningkatkan syiar Islam... tapi Nik Ajis tu.... aper Syiar yang dier bawa kepada umatnyer?.... tak jauh ler... geng geng kelantan nie......air ok ker?.... hudud ok ker.... ngata orang ok ker.... kerjasama ngan kapir ok ker....lagi.... tolong sambung.......

Bomo Siam said...

2:55 PM

Sekedar memenuhi 'adat' bila berkunjung raya kerumah UMNU...!

Kuah kuaah kuaaah!

CucuAtok said...

Saya pon sekadar 'membeli' aper orang yang yang datang menjual 'adat' PAS... bro....


hehheheh.....

Bomo Siam said...

Tazkirah 10 saat...

Ada dua kerosakan besar yg menimpa ke atas masyarakat Islam hari ini. Kerosakan ini secara jelas berpunca dpd tempoh lama ratusan tahun umat Islam berada di dalam kepungan penjajahan barat ke atas dunia Islam yang secara fizikalnya, telah berakhir dengan perisytiharan kemerdekaan oleh negara2 umat Islam tersebut.

Tetapi kemerdekaan fizikal itu bukanlah mengubati segala penyakit yg telah menjalar ke segenap urat nadi umat. Ia memerlukan tempoh yg tidak pendek untuk para pengislah (muslih) dpd kalangan pejuang umat untuk membaik pulih kerosakan tersebut. Dua kerosakan besar yang mengundang pelbagai masalah umat itu ialah:

1. Kerosakan pemikiran umat Islam.

2. Kerosakan akhlak umat Islam.

Wallahualam...

CucuAtok said...

Tazkirah 10 saat...

Ada dua kerosakan besar yg menimpa ke atas masyarakat Islam hari ini. Kerosakan ini secara jelas berpunca dpd tempoh lama ratusan tahun umat Islam berada di dalam kepungan penjajahan barat ke atas dunia Islam yang secara fizikalnya, telah berakhir dengan perisytiharan kemerdekaan oleh negara2 umat Islam tersebut.

Tetapi kemerdekaan fizikal itu bukanlah mengubati segala penyakit yg telah menjalar ke segenap urat nadi umat. Ia memerlukan tempoh yg tidak pendek untuk para pengislah (muslih) dpd kalangan pejuang umat untuk membaik pulih kerosakan tersebut. Dua kerosakan besar yang mengundang pelbagai masalah umat itu ialah:

1. Kerosakan pemikiran umat Islam.

2. Kerosakan akhlak umat Islam.

Wallahualam...

-----------------------------------

betul saya setuju... akan tetapi saudara lupa tentang satu lagi umat yang di panggil Khawarij ni.... jenis manusia seumpama hati seperti serigala berpakaian biri-biri....serta mengunakan agama untuk mendapat keuntungan yang sedikit..... tolong cari dalam surah mana....bro.. saya lupa ler....

Bomo Siam said...

Najib menegaskan, walaupun UMNU tidak menggunakan label Islam namun parti itu tidak akan mengabaikan amanah meletakkan perjuangan agama di tahap paling tinggi selari dengan matlamat menegakkan maqasid syariah...!

Ulasan Bomo: AllahSWT secara jelas di dlm al Quran mengungkit nikmatNya menamakan kita dan umat terdahulu sebagai muslim. Nama Islam dan muslim adalah nikmat yang sayugia diungkapkan secara terang. Kenapa nak angkat ugama tinggi2, tapi tak guna nama dan label Islam?

Hikmat cop apa ni...?

"Boss! Cop dacing!"

Bomo Siam said...

Bukankah mengangkat sesuatu kebaikan atas nama ugama adalah satu promosi dan dakwah kepada Islam dan bukan Islam.

Macamana org non muslim terutamanya, nak tahu kebesaran Islam jika kita buat kebaikan & capai maqasid syariah, tapi taknak sebut & guna nama serta label Islam?

Pelik sungguh dakwah jenis ni...!

Bomo Siam said...

Tazkirah 10 saat...

Maqasid syariah (ilmu mengenal matlamat pensyariatan hukum ugama) adalah ilmu yang ditimba dan dikeluarkan dari al Quran & sunnah. Ia bukan ciptaan luar dpd keduannya yg bertujuan menyaingi keduanya itu.

Semua isi al Quran & al Sunnah adalah tafsiran & gambaran hidup kepada maqasid syariah. Ia kerana itu, mesti beriringan & tidak boleh bercanggahan.

Jika berlaku percanggahan, maqasid adalah terbatal...!

Bomo Siam said...

Saat Najib menyebutkan bahawa UMNU menegakkan maqasid syariah, maka ia bermaksud menegakkan al Quran dan al sunnah. Jika tidak, maka ia bermaksud Najib beranggapan bahawa maqasid dan al Quran adalah berbeza.

Ia pastinya sesuatu yg teruk...!

CucuAtok said...

Najib menegaskan, walaupun UMNU tidak menggunakan label Islam namun parti itu tidak akan mengabaikan amanah meletakkan perjuangan agama di tahap paling tinggi selari dengan matlamat menegakkan maqasid syariah...!

Ulasan Bomo: AllahSWT secara jelas di dlm al Quran mengungkit nikmatNya menamakan kita dan umat terdahulu sebagai muslim. Nama Islam dan muslim adalah nikmat yang sayugia diungkapkan secara terang. Kenapa nak angkat ugama tinggi2, tapi tak guna nama dan label Islam?

Hikmat cop apa ni...?

"Boss! Cop dacing!"
-----------------------------------

Salam.... betul juga saudara cakap... tapi... tolong tunjukkan kat saya ayat mana dalam AL-Quran kata" Nama Islam dan muslim adalah nikmat yang sayugia diungkapkan secara terang. Kenapa nak angkat ugama tinggi2, tapi tak guna nama dan label Islam?"....
saya nak tau.... yelah... saya pun nak blaja juga... dalam AL-Quran saja jer tau...

-----------------------------------
Bukankah mengangkat sesuatu kebaikan atas nama ugama adalah satu promosi dan dakwah kepada Islam dan bukan Islam.

Macamana org non muslim terutamanya, nak tahu kebesaran Islam jika kita buat kebaikan & capai maqasid syariah, tapi taknak sebut & guna nama serta label Islam?

Pelik sungguh dakwah jenis ni...!

-----------------------------------

Dan macam maner pendekatan dakwah yang saudara inginkan..... bukankah saudara terang terang tadi kata UMNU munafik... bukankah begitu....jadi.... cara macam maner saudara nak berdakwah nie....? pelik ler.....Tadi pon baguih bantai bagai tak ingat dan cerita pasal dakwah.... wah... saudara....betullah dalam ayat Al Quran surh saya tak ingat tentang orang yang berhati serigala berpakaian seperti biri - biri....
wuihh... dasat...

Bomo Siam said...

Apa sebenarnya yg Najib faham tentang maqasid syariah ni..?

Jika salah satu contoh Qurani maqasid menjaga akal ialah pengharaman arak, apa yg UMNU buat untuk pengharaman arak di Malaysia, khususnya untuk umat Islam?

Jika salah satu contoh Qurani maqasid menjaga keturunan ialah pengharaman zina, apakah yg UMNU buat untuk menghalang jalan2 menuju zina, sedangkan kesannya seperti anak luar nikah dan lain2 terus menakutkan?

Jika salah satu contoh Qurani menjaga maqasid harta ialah pengharaman riba, betulkah rakyat muslim di negara kita bebas dari riba hatta ketika berurusan dengan berkaitan kerajaan sekalipun?

Jika salah satu contoh Qurani menjaga ugama ialah menolak menerima Islam separuh-separuh, apa yg UMNU buat untuk menghalau pemikiran sekularisme, sedang merekalah penjunjung sekular tahap ketagih??

Jika, jika & jika seterusnya... Apa sebenarnya ini???

CucuAtok said...

Maqasid syariah (ilmu mengenal matlamat pensyariatan hukum ugama) adalah ilmu yang ditimba dan dikeluarkan dari al Quran & sunnah. Ia bukan ciptaan luar dpd keduannya yg bertujuan menyaingi keduanya itu.

Semua isi al Quran & al Sunnah adalah tafsiran & gambaran hidup kepada maqasid syariah. Ia kerana itu, mesti beriringan & tidak boleh bercanggahan.

Jika berlaku percanggahan, maqasid adalah terbatal...!

___________________________________

Saoalan saudara... saya tak paham aper itu maqasid.... yang saya tahu ler.... dalam penerangan dakwah itu menerangkan cara hidup Islam dengan berpaksikan dengan Tuhan yang satu.... Al-Quran dan Hadis Nabi tidak dapat di pisahkan kerana itulah harta yang di tinggalkan untuk Umat Islam.... Jadi kalu nak berdakwah perlukah kita memerlukan sebutan sebutan yang terbelit ini ini menarik Islam dan NON muslim ini.... bro... cuba check You tube tentang Islam itu indah oleh Syeikh Ahmad Deedat....

___________________________________


Saat Najib menyebutkan bahawa UMNU menegakkan maqasid syariah, maka ia bermaksud menegakkan al Quran dan al sunnah. Jika tidak, maka ia bermaksud Najib beranggapan bahawa maqasid dan al Quran adalah berbeza.

Ia pastinya sesuatu yg teruk...!
-----------------------------------

Saudara.... pasai tulah yang di katakan Al-Quran itu sesuai sepanjang zaman sehingga kiamat....Isi tidak berubah hanya tafsirannya berubah mengikut masa dan ketika.....

Kan Islam itu Indah dan mudah....

Anonymous said...

bomo bukan kerja kerajaan
bukan juga swasta kot

bomoh bekerja utk sapa ya..gaji sebulan berapa...

sebab 24/7 asik kat sini

CucuAtok said...

Apa sebenarnya yg Najib faham tentang maqasid syariah ni..?

Jika salah satu contoh Qurani maqasid menjaga akal ialah pengharaman arak, apa yg UMNU buat untuk pengharaman arak di Malaysia, khususnya untuk umat Islam?

Jika salah satu contoh Qurani maqasid menjaga keturunan ialah pengharaman zina, apakah yg UMNU buat untuk menghalang jalan2 menuju zina, sedangkan kesannya seperti anak luar nikah dan lain2 terus menakutkan?

Jika salah satu contoh Qurani menjaga maqasid harta ialah pengharaman riba, betulkah rakyat muslim di negara kita bebas dari riba hatta ketika berurusan dengan berkaitan kerajaan sekalipun?

Jika salah satu contoh Qurani menjaga ugama ialah menolak menerima Islam separuh-separuh, apa yg UMNU buat untuk menghalau pemikiran sekularisme, sedang merekalah penjunjung sekular tahap ketagih??

Jika, jika & jika seterusnya... Apa sebenarnya ini???

-----------------------------------

abih tu PAS buat apa? No Action Talk Only ka?

Tahap mana syariah yang depa sanjung sangat ni? Atau maqasid Nik Ajis saja yang hangpa amik?

Tak kena la tu bro....

Maqasid syariah tu fleksible bro.... sebab masa zaman nabi pun hidup berbilang bangsa dan agama lagi... tapi tak jadi tu sebab aper? keindahan Islam... dan mudahnya Islam....
Abih tu kalu UMNU buat tak betui hangpa tegur macam mana? Dah bagi jlan nak jalankan hudud sebab nak tengok betuikan hangpa nak buat tapi apa yang hangpa buat?

Cuba jelaskan betui betui bro maqasid mana yang hangpa amik ni?... kalu nik ajis tu tak payah la... sebab banyak penerangan maqasid dari Imam Syafei, sahih muslim....Tarmizi.... dan lain lain....Lagi indah dan senang paham bro....

Bomo Siam said...

...ostat Bomo nak rehat sebentar. Nak bersedia utk main bola ptg nih!

Mintak2 jgn hujan dah le....

Assalamulaikum.

CucuAtok said...

Maaf bro... saya bukan ostat... dan juga bukannya pandai pun..... cuma nak tau lebih mendalam jer....

saya doakan agar saudara main dengan best dan kalu hujan pun anggaplah rahmat dari Allah...

waalaikum salam...

whiteorange said...

kalau boleh biarlah aku jadi yang last..

kah kah kah kah kah klah ..

kenapalah korang layan bomoh ni..

dari dul;u aku dah kata.. lagi ko layan lagi seronoklah dia menyakitkan hati korang..

manusia jenis mana boleh layan..

tapi dia boleh jadi gila lkjorang bo layan..

nama pun bomoh..

mana bomoh pernah bercakap benar..

korang kena auta je dengan bomoh ni..

kah kah kah kah kah kah kah ....

Koru said...

bgus CucuAtok. bomo siam hny mnjelaskn sesuatu isu berdasarkn fhmanny shj. jika dtny lbih lnjut, dia akn pusing ke isu lain. pnerangnny trlalu umum. jika diselidiki knyataanny, trnyata umno tlhpn mlakukn sesuatu dgn ape yg dinyatakn ttpi ia sj mnafiknny. bomosiam suka mggunakn ayat alquran yg maksudny prlu kpd pnerangan yg lebih jelas sprtimana kita ketahui ayat alquran terbahagi kpd ayat yg umum iaitu prlu kpd hadis utk mnjelasknny dn ayat yg terus atau jelas iaitu boleh difahami scara trus. bomo siam suka mndtgkn ayat yg alquran yg maknany sgt umum tnp pnjelasn dgn tujuan mnakutkn org islam umno dn inilh yg diguna pakai oleh pemimpin pas.
sdgkn dlm agama kita ditegah untuk mengambil sebahagian sahaja dlm ajarn kita. bomo juga suka mggunakan prkataan arab dgn harapan kita mmpercayai bhw hujah2 itu dtg dr sumber yg btul tp pd hakikatny sy mmpercayai bomo sndiri x brp fhm dgn ape yg dinyatakn. bg sy hujah beliau dtg dr haramkah yg sememangny suka menjelaskn sesuatu berdasarkn kefahamanny. sy fhm bhs arab tp x mahu mggunakn istilahny ajar sume dpt mmahaminy. jgn ingat guna bhs arab dh islam ttpi pd hakikatny ia adalh bhs yg menjelaskn agama Islam itu sndiri.

Anonymous said...

nak jadi pemimpin xperlu seorang yg alim.yg penting bijak mtadbir negara.alim pun kalau masalah air xselesai apa guna ...20thn mtadbir air liur aja.cukup bulan dpt elaun....masalah pgurusan sampah xdpt settle.tong sampah kecil letak tepi jln...kongsi sekampung..kita hidup zmn bila ni

Anonymous said...

PAS SEBENARNYA PENIPU. BERCAKAP ISLAM DIMULUT SAHAJA. HAKIKATNYA MEREKALAH PELACUR ISLAM. APA MEREKA BUAT KAT KEDAH PASAL MENANGANI ISU MORAL. DULU MEREKA KATA SEBAB BN. SEKARANG MEREKA JADI KERAJAAN. APA MEREKA BUAT? MASALAH MORAL MAKIN BURUK. PUSAT KAROKE MAKIN BANYAK DAN TERBUKA. BAR MUNCUL SECARA TERBUKA. PI TENGOK KAT PUSAT REKREASI, COUPLE BERSELERAK. DULU KATA KAT UMNO BN. SEKARANG AMACAM. NAK KATA KAT SAPA? INILAH WAJAH MUNAFIK PAS YANG WAJIB DIPERANGI UMMAT ISLAM SEPERTIMANA YANG DIBUAT SEJAK ZAMAN RASULULLAH DAN SAHABAT. WAJAH BURUK MEREKA DILINDUNGI DEK MULUT YANG SIANG MALAM MENJUAL ISLAM DENGAN HARGA YANG AMAT MURAH DEMI PERUT DAN NAFSU MEREKA.

Anonymous said...

mpkb-BRI...BANDARAYA ISLAM...menjatuhkan imej islam adalah.masalah sampah,air xselesai2...agaknya semua negeri yg d tadbir PRakyat memang tak pandai urus sampah...myampah!!!!

Anonymous said...

20thn mtadbir siang mlm xda kerja lain..sibuk berceramah.kau kau kjaan yg mtadbir negeri buatla kerja jgn mentaliti pembangkang asyik berceramah.buat.asyik2 ceramah perdana,ceramah isu2 semasa,ceramah royalti minyak..mcm2 ceramah lg..mcmla bagi royalti kt kau dpt urus dg baik...settle dulu sampah n air ooiiii PAS

Anonymous said...

nak urus pjaga parking haram d wakaf che yeh pun xmampu...nak urus royalty minyak!

Anonymous said...

org islam masih tak sedar tentang musuh islam sekarang sedang menyusun strategi utk melemahkan org islam...

Selagi kuasa masih ditangan org islam, kita wajib pertahankan.

Semua org islam wajib bersatu dan bekerjasama supaya jadi kuat dan digeruni musuh

Anonymous said...

org bukan islam dah meminta macam macam...

undang2 yg menyekat org bukan islam berdakwah kepada org islam mahu ditukar..

org islam murtad tidak boleh dihalang dan dihukum.

dalam TV/radio, semua agama sepatutnya dibenarkan utk mereka berdakwah..

LGBT dibenarkan dan tak perlu dihukum, disebabkan ianya hak kebebsan manusia.

Islam akan ditukar supaya tidak menjadi agama rasmi..bagi mereka sepatutnya tiada agama rasmi

Institusi raja raja dihapuskan kerana berbaur perkauman

dan byk lagi...

Adalah kita sebagai org islam ingin diam dan menyokong mereka yg memperjuangkan perkara diatas????

Sedarlah wahai semua org islam..

Jgn undi Pakatan rakyat kerana pakatan ini didominasi oleh DAP & PKR....PAS pak turut.
Tengoklah apa dah jadi dgn EXCO agama di selangor...dulu EXCO agama dioegang oleh PAS...sekatang oleh PKR sebab DAP tak suka PAS...




Anonymous said...

Macam siak Cina Kominis Harbi pakai songkok!!

Bumu Sial tengok kegembiraan..

Anonymous said...

Maen ngan bini orang,ada hati nak pelik2 ngan orang melayu yang pada hakikatnya tak menolak hukum hudud.
Bersihkan diri dulu,baru cakap orang laen..

Kuah kuah kuah kuah!

Anonymous said...

Betol la apa yang anon 12.17 ckp.ape salahnya

Anonymous said...

Umno dan pas bergabung,insyaAllah malaysia selamat dibawah naungan Allah.amin!

Anonymous said...

Yes!!aku lupe ayat masa nizar sawan babikat dun perak...kat youtube dah jelas!ada2

Anonymous said...

Pas sendiri beri gambaran salah terhadap hukum hudud - Mohd. Asri
KUALA LUMPUR 22 Ogos - Pas telah memberikan gambaran yang salah mengenai hukum hudud sehingga ia ditentang keras oleh pemimpin DAP.Bekas Mufti Perlis, Prof. Madya Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin berkata, Enakmen Undang-undang Kanun Jenayah Syariah (ii) 1993 (Hukum Hudud) yang telah diluluskan oleh Dewan Undangan Negeri Kelantan telah menimbulkan salah faham hingga kini.Mereka telah memberi persepsi salah mengenai hukum ini umpama dalam kes rogol, ramai bukan Islam seperti Pengerusi DAP, Karpal Singh faham bahawa perlu empat saksi bagi mengadili penjenayah, jika kawan sudah lama tidak faham bagaimana dengan rakyat biasa. Ia adalah gambaran salah yang cuba diberikan hingga menimbulkan persepsi negatif kerana tidak boleh membawa keadilan," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.Beliau berkata demikian bagi mengulas pendirian Karpal yang mengulangi pendiriannya menentang keras hukum hudud dengan menyifatkan ia mustahil dipraktikkan di negara ini.Tambah Mohd. Asri, Pas perlu menyemak semula tafsiran hudud yang dicanangkan agar ia adalah yang benar dan tepat.Kita tidak mahu menimbulkan salah faham kepada orang bukan Islam. Jika mereka faham bagaimana hudud sebenar, ia tidak akan ditolak.Kritikan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad mengenai enakmen hukum hudud yang dibuat Pas adalah betul, ini kerana orang tidak mempertikaikan Islam, tetapi melihat enakmen yang dibuat oleh parti itu tidak lengkap," jelasnya.Menurut Mohd. Asri, adalah sesuatu yang biasa apabila bukan Islam di seluruh dunia tidak bersetuju dengan hukum hudud disebabkan persepsi salah terhadap maksud hukum tersebut.Hukum itu yang dilaksanakan pada sesetengah negara telah disalah guna menyebabkan salah faham dan gambaran negatif kepada orang ramai,katanya.

Bomo Siam said...

8:37 PM

Klu dah yg PAS punya tu tak butui...

Mana dia yg butui punya...?

Rakyat nak tengok!!!

Bomo Siam said...

Prof. Madya Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin...hg kata PAS punya hudud tak lengkap or tak butui...

Mana hg punya draf hudud yg serba butui tu?

Jgn sembang itu selupa ayam...!!!

Bomo Siam said...

Pd sapa2 saja yg bijaksana kata PAS punya hudud tarak butui...

Pamirkan draf hudud anda utk dinilai rakyat & alim ulama...!!!

Jgn salak itu bukit, nanti dia punya munyi ada mali sama lu org juga...!!!

Anonymous said...

Apa yang jelas PAS telah menolak hudud bila Hadi Awang mewakili PAS menandatangani Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang membuang hudud dan negara Islam dari Penipu Rakyat, itu sangat jelas, PAS sebahagian dari Penipu Rakyat, jika Penipu Rakyat buang hudud, maka PAS pun buang hudud, Bomo Siam, hang pi tanyalah Hadi Awang, ini adalah hakikat, Hadi Awang pastinya terkulat-kulat pasal itu sini kerana dia sendiri dengan riang gembira menolak hudud bila tandatangan Kenyataan Bersama Penipu Rakyat itu dengan Lim Kit Siang dan Anwar, ini adalah hakikat, ini adalah jelas, sememangnya PAs telah MENOLAK HUDUD DAN MENOLAK NEGARA ISLAM, ini adalah sangat jelas.

Anonymous said...

Salam..hah!! yg nih aku stuju!!!..baru same2 adil..apa ada pada nama?..yg penting niat yg baik, jujur n ikhlas..perkara yg elok utk perpaduan umat Islam nih perlu dirancang dgn teliti n rapi oleh para ilmuwan umno pas dr pelbagai bidang supaya ia dpt dilaksanakan dgn jayanya..InsyaAllah bantuan Allah akn smpi.

Anonymous said...

Bomo said;
Klu butui2 nakkan perpaduan Islam.... UMNU & PAS masing2 wajib keluar dari BN & PR!

********************

Salam..hah!! yg nih aku stuju!!!..baru same2 adil..apa ada pada nama?..yg penting niat yg baik, jujur n ikhlas..perkara yg elok utk perpaduan umat Islam nih perlu dirancang dgn teliti n rapi oleh para ilmuwan umno pas dr pelbagai bidang supaya ia dpt dilaksanakan dgn jayanya..InsyaAllah bantuan Allah akn smpi...

Anonymous said...

Hudud PAS confirm tarak butui kerana bagi itu liwat lubang taik isteri. Pork Nik blaja mana? Al Jub ajar ka?

Anonymous said...

NAK MINTA DAP SETUJU HUDUD?????????????
KUALA LUMPUR 23 Ogos - Di sebalik perbalahan berterusan Pas dan DAP mengenai aspirasi pelaksanaan hudud, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sejak awal lagi menegaskan undang-undang Islam itu bukan sebahagian daripada dasar pakatan pembangkang buat masa ini.

Menurut Anwar, undang-undang syariah itu juga bukan merupakan perkara yang terkandung dalam Buku Jingga iaitu dokumen dasar serta program jangka panjang pakatan pembangkang sekiranya berjaya memerintah negara pada masa depan.

Katanya, walaupun Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) bersetuju untuk melaksanakan hudud, undang-undang Islam itu masih tidak boleh dijalankan di negara ini selagi ia tidak mendapat persetujuan DAP.

Ini kerana, katanya, keputusan mengenai pelaksanaan hudud perlu dicapai melalui konsensus ketiga-tiga parti, dasar bersama dan pindaan dalam Perlembagaan Persekutuan.

NAK MINTA PERSETUJUAN DAP DULU...HA NI DIA
Karpal nak terima hudud?
Karpal Singh seperti dilaporkan NST menyatakan kemarahan melampau apabila Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Hassan Tantawi telah menyarankan bahawa beliau telah bersedia untuk mempertimbangkan undang-undang itu di negara ini dalam debata politik anjuran Sinar Harian, 19 Julai.
“Saya tidak akan bertolak ansur,” kata Karpal dalam satu temubual telefon dengan akhbar New Straits Times.
“Saya sentiasa dikenali umum dan mutlak dengan pendirian saya bahawa tidak akan bersetuju hudud dilaksanakan di negara ini … bagaimana pula boleh dia (Nasrudin) mendakwa perkara seperti ini?” katanya yang terkenal sebagai pembangkang kuat untuk sebarang percubaan memperkenalkan undang-undang Islam di negara ini. - AIDC

Anonymous said...

Aku pun sama. Menyesal aku undi PAS dulu. Bukan aku suka sgt BN. Ingat bole hrp ke PAS. Rupanye lg mcm celaka.

Anonymous said...

LOL

Anonymous said...

Setuju. Patut agama no.1, parti no. 2.

Anonymous said...

Famili aku pun sama. Semua menyesal. Semua pakat nk undi protes ke PAS.

Anonymous said...

Nice one bro.

Anonymous said...

Nak seribu daya, taknak seribu dalih. Sebelum nk bersatu kenalah berpecah dulu.

Anonymous said...

SHAH ALAM - Pimpinan Pas bersetuju dengan kenyataan Ahli Parlimen Kuala Selangor, Dr Dzulkefly Ahmad bahawa pelaksanaan hudud tidak dapat dilakukan dalam masa terdekat kerana pelbagai halangan dan suasana yang belum sesuai di negara ini.
Semalam, Dr Dzulkefly yang juga Ahli Jawatankuasa Pas Pusat menjelaskan hudud tidak boleh dilaksanakan selagi rakyat tidak menerima dan memahami undang-undang Islam itu secara menyeluruh.
...........................
BUKANKAH UMNOPUN BERPENDAPAT SEPERTI DI ATAS???

Anonymous said...

At least boleh dpt jadi menteri kabinet. TPM pun silap2 boleh. Lg baik PAS drp DAP. Haha.

Anonymous said...

Nasihat aku ko perlekehlah undang2 Allah ni byk2..sbb ko rse dh terer sgt alim sgt...hebat sgt...jgn ko lupe wahai makhluk yg derhake...ko akn blk dan bhitung dgn ALLAH kembli..ape ko nk jwb ble ALLAH soal ko sejauh mana ko tegakkan hukum ALLAH di muka bumi ni..? Aku nk tegaskn disini HUDUD TU BKN HUKUM PAS BUAT..bodooh...tu hukum yg dah ditentukan ALLAH UTK UMAT MANUSIA....ko jwb lh dgn ALLAH di akhirat nnti....

Anonymous said...

Nasihat aku ko perlekehlah undang2 Allah ni byk2..sbb ko rse dh terer sgt alim sgt...hebat sgt...jgn ko lupe wahai makhluk yg derhake...ko akn blk dan bhitung dgn ALLAH kembli..ape ko nk jwb ble ALLAH soal ko sejauh mana ko tegakkan hukum ALLAH di muka bumi ni..? Aku nk tegaskn disini HUDUD TU BKN HUKUM PAS BUAT..bodooh...tu hukum yg dah ditentukan ALLAH UTK UMAT MANUSIA....ko jwb lh dgn ALLAH di akhirat nnti....