Wednesday, August 15, 2012

TUANKU SULTAN JOHOR BERI NASIHAT KEPADA UMAT ISLAM !


dalam sungguh bait-bait kata tuanku sultan johor nih !
cerita bab orang fasik pun tuanku sebut.
terbaiklah.
KLIK SINI

31 comments:

Bomo Siam said...

Perpecahan yg terhasil dpd kelemahan 'ketua' itu sendiri...!

Kata2 saja tak memadai. Tunjukkanlah contoh & tauladan yg baik...!!!

Bomo Siam said...

Suma org buleh terima nasihat yg sebegini....

Namun, ianya umpama 2 pengacara TV3 yg TIDAK bertudung yg bercakap soal 'konsep' bertudung di televisyen...!!!

Anonymous said...

Pi rah bomo.. kau ni aku perati mcm bangau oh bangau.

Anonymous said...

Bomo Siam mengarut, ni puak asyik dok menyalahkan orang lain. Hamba menyokong penuh titah Sultan Johor. Sesungguhnya puak-puak puaka jahanam ni bersekongkol dengan orang `luar' menjahanamkan bangsa agama sendiri demi ketaksuban parti dan gila kuasa.

Bomo Siam said...

Assalamualaikum Tuanku Sultan!

Apa pandangan Tuanku Sultan mengenai kenyataan Abdullah Saamah?

Kenapa ianya tidak buleh di tuduh dibawah akta hasutan?

Kenapa pulak dia disedekah 2 juta RM seminggu selepas dia 'menghasut'?

Bukankah isu ini membawa pd perpecahan...???

Anonymous said...

mari lah kita sama2 rakyat tunjukkan contoh yg baik juga, menghentam aje tau nya. jgn lah banyak berkokok bumu...

Anonymous said...

bertaubatlah kau bomo siam, itupun jika kau orang Islam, bukan isle.

Anonymous said...

tudung la hati mu bumu...kalau kau paham la....klu tak paham tanya dol kk...semanggoi....klu dia tk paham jugak....carikla guru lain

zat said...

Assalamualaikum Tuanku Sultan!

Takpe Tuanku kami semua okay kat sini...adalah lebih baik Tuanku pergi titah nun di Timur Tengah sana tu...sana umat Islam dia lagi kelam kabut Tuanku...

Bomo Siam said...

6:23 PM,

Nak taubat pasai apa...?

Salahkan aku berniat mufaraqah dgn IMAM yg aku yakini tak betul solatnya???

Anonymous said...

Ko sempurna sangat ke?

Bomo Siam said...

7:04 PM

Aku bukan 'ketua' apa2 dlm negara ni...! Hanya sekedar imam dlm keluarga...!

Lain halnya dgn 'org' yg bagi nasihat dari atas singgahsana tadi!!!

Anonymous said...

Balun direct la tuanku sultan tu bumuh vangla. Xyah kias. Nampak benor penakut. Balun la kalau anak jantan. Kalau blh bgtau detail ko takyah sembunyi.

Anonymous said...

jadi bumu betul kan dan kemaskan diri mu menjadi imam yg bagus terhadap kluarga mu.jadilah imam yg ada iman. ingat iman bukan bolih di cari tapi di anugerahkan.

Melayu Ultra said...

BOMO=Zat=GOBLOK!

Muahahaha!

Bomo Siam said...

7:24PM said : ingat iman bukan bolih di cari tapi di anugerahkan.

...aku kurang setuju! Fahamilah konsep 'iman' yg sebenar!

Bomo Siam said...

MU 7:27 PM

Campakkanlah 'tengkolok kuno' mu itu...! Melayu dah hilang dari peta dunia!!!

Anonymous said...

tuanku tak beri nasihat org jgn beli 'nombor' ker?

Anonymous said...

7:24PM said : ingat iman bukan bolih di cari tapi di anugerahkan.

fahaman mane ko amik ni?sah wahabi

gasing said...

tok moh yg beriman pada pungkok anu, bercerita tentang iman, tok moh yg beriman pada penggemar bini org, bercerita tentang iman. Pembelot, munafik bercerita tentang iman seperti gasing dibelit dgn serban kepala pusing otak pening hingga tak tahu yg mana pantat yg mana buntot.

Anonymous said...

Tak ada silapnya dengan titah tuanku tersebut....biasalah sekali sekala tuanku beri nasihat agar umat Islam di Malaysia ni tak leka..yang menjadi masalah adalah terdapat golongan yang asyik menyalahkan orang lain..bagi nasihat pun dipandang sinis..semua tak betul..diri dorang je yang betul..apa punya tur lah ...bersihkan hati dan fikiran korang tu...

Anonymous said...

"sesungguhnya org yang ingin agar(berita) perbuatan yang amat keji itu tersiar di kalangan org beriman,bagi mereka azab yang pedih di dunia dan di akhirat.dan ALLAH mengetahui,sedang kamu tidak mengetahui" surah nuur ayat 19

"seorang muslim itu saudara bagi muslim yang lain.dia tidak menganiayanya dan tidak pula membiarkan dia terniaya.siapa yang menolong keperluan saudaranya maka ALLAH akan menolong keperluannya pula.siapa yang menghilangkan kesusahan seorang muslim,ALLAH akan menghilangkan kesusahannya di hari kiamat.dan siapa yang menutup keaiban seorang muslim,maka ALLAH akan menutup keaibannya di hari akhirat-riwayat al-bukhari

"wahai manusia yang beriman dengan lidahnya,(namun) belum masuk iman ke dalam hatinya.janganlah engkau sekalian mengumpat orang orang islam dan jangan membuka aib mereka,(kerana) sesungguhnya orang yang membuka aib saudaranya yang muslim, maka ALLAH akan membuka aibnya.dan siapa aibnya dibuka ALLAH,maka dia akan membukanya sekalipun di dalam rumahnya-hadis riwayat muslim,abu daud dan at tirmidzi

Anonymous said...

berilah tunjuk ajar yg sebenar pada kami apa itu iman....baik yg tersurat atau tersirat...kami tunggu tunjuk ajar mu wahai bumu yg bijak...

Anonymous said...

BOMO SIAM NI OTAK DIA DALAM JUBOK LIM KIT SIANG.
SEKALI LIM KIT SIANG KENTUT, SEKALI DIA BERSUARA. SEBAB TU SUARA DIA TERLALU BUSUK, KALAH BAU TOKAK. PLAIN STUPID.

Anonymous said...

Sekurang-kurangnya dia nak jugak berpesan nasihat pada rakyat nasihat seperti tu, dia buat atau dia tidak buat itu urusan dia dan Allah, tanggungjawab dia untuk menyampaikan sbg ketua pemerintah negeri dah terlaksana, lu sebagai rakyat pun nak laksanakan atau tidak nasihat baik gitu terserah pada diri lu sendiri.. itu antara lu dgn Allah. Kalau encik bomoh boleh paham konsep mcm ni bermakna otak dan hati encik bomoh sihat lagi

Anonymous said...

ada baiknya para sultan pun MUHASABAH diri sendiri... berapa banyak SYARIAT ALLAH yg telah dilanggar?

kemudian TAUBAT & ISLAHKAN DIRI SENDIRI & PARA KERABAT,..... masa tu sultan bertitah, rakyat akan menjunjung titah.....sebab masa tuuu... fikrah sultan= hati sultan= lidah sultan= keputusan sultan=perbuatan sultan= tindakan sultan adalah sama selarii...

sultan pegang amanah Allah & amanah rakyat .........

Anonymous said...

janganlah berulang lagi kesah sultan mahmud mangkat dijulang..... panglima bentan menolak tindakan undang2 kerana raja sendiri tidak patuhi undang2 negara!!!!!!!!!

Anonymous said...

BALUN TERUS LAH BUMUH BANGLA, APAHAL NAK KIAS ?

BALUN TERUS SULTAN JOHOR.
TENGOK KO ADA TELOR KE IDAK ?

Servant of God said...

Anonymous said...

ada baiknya para sultan pun MUHASABAH diri sendiri... berapa banyak SYARIAT ALLAH yg telah dilanggar?

kemudian TAUBAT & ISLAHKAN DIRI SENDIRI & PARA KERABAT,..... masa tu sultan bertitah, rakyat akan menjunjung titah.....sebab masa tuuu... fikrah sultan= hati sultan= lidah sultan= keputusan sultan=perbuatan sultan= tindakan sultan adalah sama selarii...

sultan pegang amanah Allah & amanah rakyat .........

August 16, 2012 2:57 AM

---------------------------

Cadangan yang baik!

Menteri Besar pula bagaimana? Jom kita buat bermula dengan Menteri Besar yang paling islemik, iaitu nik ajis!

Nak?

Anonymous said...

Dia rasa hebat sangat sampai nasihat yang baik pun nak dibidas balik.

Anonymous said...

http://www.wisdomlodge202.org/famous_masons.htm