Wednesday, July 11, 2012

JILAT KAKI ANWAR BARU BOLEH MASOK SORGA KATA NIK AJIS.


siapa nak jilat kaki anwar ?

pada 14 may 2011 nik ajis  keluarkan fatwa sesat.

TAK MASUK SORGA kepada yang dedahkan pelaku video seks itu adalah anwar.

nik ajis kata orang itu tak akan masok sorga selagi tak jilat kaki anwar.

soalan.
sejak bila nik ajis ambil alih tugas ALLAH SWT untuk tentukan masuknya sorga neraka seseorang ?

soalan.
sejak bila islam diajar untuk jilat kaki orang sebagai tatacara nak masok sorga ?

adakah pas sesat ?
ya cukup sesat.

277 comments:

1 – 200 of 277   Newer›   Newest»
Anonymous said...

En. nik Aziz ni semakin tua semakin lalok..dia ni buka mcm kelapa makin tua makin berminyak.. tapi MCM NIRA KELAPA LAMA SIKIT JADI TUAK.. MEMABUKKAN SERTA MENYESATKAN.. TAK GITU?

Anonymous said...

gile babi la kau ni nik aziz! senang2 je main syurga neraka. kau ingat kau sapa?? makan nasi bungkus konon...ppuiihh!!!!

Anonymous said...

Ish inilah yg dinamakan Hudud Pas, hantam blakang bini boleh, main bini org pun boleh termasuklah jilat kaki, Pok Nik baru dapat wahyu kot..

Anonymous said...

mengucap la ajih wehh

Anonymous said...

Kesian Nik Aziz boleh menentukan siapa masuk sorga dan siapa yang tak boleh masuk. Tapi sendiri belum tentu masuk syurga...kesian. Tapi tok guru saya kata sesiapa yang bersahabat dengan syaitan seperti Nik Aziz tempatnya neraka paling bawah.

To Live Again said...

Iyooooooo la Pok Nik oiiiiii...Semua org UMNO masuk neraka..Geng pakatan semua masuk syurga..Ko tnggu la akhirat nnti kami tuntut di hadapan Allah segala tuduhan buruk ko ni!

Anonymous said...

Hai Mursyidul Am.. Bila nak lancar kitab Nabi Nik Aziz ? Penat pengikut Pas alter balik Alquran dan hadis. Ada tambahan hukum baru la pulak.

Anonymous said...

Astaghfirullah …..!!!!! Sudah jauh terpesongnya aqidah orang tua ni. Saya rasa pehak berwajib perlu lakukan sesuatu untuk menghalang Nik Aziz memfatwakan sesuatu yang jelas menghina kesucian agama Islam. Saya kira selagi tiada sebarang tindakan dibuat, selagi itulah Nik Aziz akan terus meroyan. Penyokong penyokongnya yang taksub akan terus menerimanya bulat bulat.

Saya cadangkan supaya diadakan debat tertutup yang disiarkan terus menerus melalui television atas issue issue tertentu supaya umum dapat menilaikanya. Hari ini penyokong penyokong Pas yang taksub tidak langsung mahu mendengar pendapat orang lain selain dari beliau. Saya rasa debat yang disiarkan oleh television mampu membuka ruang untuk penyokong penyokongnya yang taksub itu menedengar….. wallahu’alam

Anonymous said...

Jap lagi datang la Bomo Sie, dgn spin merapu2 nak pertahankan Tok Guru dia..
mai la abg bomo...he..he..

Anonymous said...

Otg ini da gila, nyanok, mabok todi,,,zina, main jubur jantan boleh di halalkan,,,,mai aku nak liwat anak menantu kau, minta rakamkan flm video, ingat apa nik ajis akan kata,,,ooo tak po video u besi bukan orang mana boleh jadi saksi, kelak nak rogol org kena panggil utk jadi saksi,, sepatutnya kerajaan pas kelantan haramkan polis siadat kes liwat atau rogol jika tak ada 4 org saksi,,,patutlah byk kes buang anak di sana sebab tak ada saksi

Bomo Siam said...

Alhamdulillah TGNA! Mu memang ulama yg berani tegakkan kebenaran....!

Kita kena faham begini, TGNA bercakap dan sampaikan peringatan berdasarkan hukum syarak yg beliau pelajari & begitu jugak orang2 mukmin/mukminat lain yg ada kefahaman tentangnya.

Siapa yg beritahu hukum syarak ini or begitu? Tentulah tidak lain dan tidak bukan Rasulullah SAW yg kita menyebut namanya didalam syahadah. Rasulullah SAW pula dapat dari mana hukum syarak ini? Sudah pasti dari Allah SWT. Berdasarkan itu maka sesiapa yg melanggar hukum syarak bermakna mereka melanggar hukum Allah SWT.

Ulama yg baik akan menyampaikan kebenaran itu walaupun dikecam! Perkara ini kena dilihat bukan siapa sokong parti siapa. Yang salah disisi syarak tetap salah cuma tahap keberanian ulama yg diperlukan untuk menyampai dan memperkatakannya walaupun dihadapan penguasa atau pemerintah yg zalim lagi fasik. Bukan soal jika anwar masih dlm UMNU atau tidak .

Sudah terbukti PAS menentang UMNU kerana pendekatan Islam ala UMNU jauh menyimpang dari ajaran Islam sebenar bahkan dalam keadaan2 tertentu boleh merosakan Aqidah.

Bagi yg mengaji...istilah 'jilat kaki' bukan satu persoalan. Ini gaya bahasa seseorg!

Sebagai contoh, UMNU larang kalimah Allah diguna olih org bukan Islam. Bagi org yg mengaji, ianya bukan satu halangan! Kerana 'allah' hanya satu bahasa! Bukan nama Tuhan!

Tuhan tak 'bernama' macam makhluk!

Anonymous said...

kene jilat kaki anwar? suwel seumur hidup! kaki main jubor jantan, kaki main bini orang, kaki main cina doll, siam doll ape2 doll lg la..

Anonymous said...

Happy Besday DR M sihat dan segak kurniaan allah pada orang yang berjasa pada negara dan agama Islam...tok guru muka mcm nak mampos tak berseri langsung walau pakai mcm ulamak

Servant of God said...

Tapi yang buat aku heran, ada jugak manusia yang masih percaya kat dia nih. Biar laa si n. ajis nih cakap apa sekali pun, ada yang mesti boleh terima punya. Lepas tuh bermati-matian pulak tuh.

Yang tak tahannya bila keluarkan dalil2 kononnya menghalalkan penyesatan tahap gaban nih. Astaghfirullah.

Anonymous said...

Aikkk....??? !!!

Mana dia ni belajar...???

Anonymous said...

pijakkk je pala org tua ni. benci aku tgk. ada ka suruh org ramai jadi boddo tak percaya pada mata sendiri. cuba la ckp ikhlas, ko tu ketua. kalo ko tu lebai tepi jalan aku tak kesah pun apa ko nak ckp. mampos lg baik la org tua ni.

Anonymous said...

Allah satu bahasa? Bukan nama tuhan?
Ko sesat ke Bomo Siam atau ko memang dah sah sesat?

kengkawan.. cuba bagi dalil sikit, tapi kalo bagi pon xguna sbb Bomo Siam ni memang peminum air najis nik ajis!

Bomo Siam said...

Sesuatu yang ketara dewasa ini adalah ‘budaya menghukum’.

Ramai di kalangan kita yang terlalu cepat membataskan dirinya dari sesuatu istilah yang dianggap canggung atau tidak lazim. Apatah lagi jika ianya tidak berada di dalam istilah domain yang sama dengan agama kita.

Akibat kebatasan untuk memahami, ada yang terlalu cepat menyesatkan orang lain semata-mata kelainan bahasanya. Ada juga yang tidak menyalahkan orang lain, tetapi menyalahkan bahasa lain. Sikap ini merugikan.

Hanya kerana sikap memagari diri untuk menerima dan cuba memahami, diburukkan lagi dengan sikap berprasangka, maka dengan sendirinya hikmah kebenaran yang Dia tebarkan di mana-mana dalam berbagai rupa dan bahasa itu SULIT kita fahami. Wallahualam!

Anonymous said...

BOMO SIAL...brape liter air kencing wali selipau lu togok r?

Betol cakap Tun M..penganut PAS yg taksub akan mengiakan apa saje kata2 yg kuar dari mulut porky niky wlpon ia trpesong dari akidah Islam...

Agaknya pasnih kalo porky niki kate TAIK dia boleh mencairkn dose2 , mst berebot2 penganut PAS menadah berak org tua tuh...

ptuiiiiiiihhhhh...

yogibear's season said...

Bomo,

Nak tanya hg,

1) kalimah 'allah' pada bahasa Arab, isim nakiroh atau isim ma'rifah?

Bomo Siam said...

2:55,
Jika allah itu nama Tuhan seperti apa yg diperuntukan pd makhluk, apahal dgn 99 nama yg lain tu? Malah itu hanya yg wajib kita ketahui. Yg tak wajib, ada berjuta laie!

Mintak sportlight!

hafiz said...

macam bangang punyer statement....tolonglahhhh...tolonglahhhhh....

Anonymous said...

GAP;

Ada monyet berayun kat sini kata: "Tuhan tak 'bernama'..."

Kalu di tempat lain,
monyet ni harus kena rejam atau pancung!!!

Tapi kat Mesia nih, pihak2 cam JKIM yg mmg dipenuhi oleh puak2 mcm monyet nih yg juga pemuja Wali Trompah (kata Al-Juburi) Nikki Azis TAK AKAN buat apa-apa pun...aku berdoa semuga Allah turunkan petunjuk untuk kita sume sebelum diturunkan bala....

Ms Pearl said...

nik aziz dah semakin merepek. apa dah jadi?

Anonymous said...

sape2 yang pernah memfitnah atau menyebarluas fitnah terhadap tun M dulu atau Najib atau Rosmah...maka segeralah jilat kaki dia. kalau tak, tak masuk syurga..


hihihi

Bomo Siam said...

yogi 2:59,

Pd aku ianya ma'rifah.

Kalimah isim(kata benda) dibagi menjadi isim Nakirah (tak tentu) dan Isim Ma’rifah (tertentu).

praha2 said...

macam biaso dongar jo ungkapan ni. Dulu tak pangkah pas tak masuk syurgo-ni lain pulak tak cium kaki al juburi tak masuk syurgo. bunyi macam paderi kritian jo bolih ampun dosa oran.
ajis dah la tu cukup tak usah buko mulut sobab busuk bunyi nyo. dah lah berbanyak doa dan zikir mint ampun pado ALLAH SWT. Jangan dok merapo lagilah. Dah tuo buat cam dah tuo.

Anonymous said...

99 nama lain itu menunjukkan sifat. tapi ALLAH? hang faham maksudnya? apa sifatnya?

Anonymous said...

AIBKAN LAWAN TAK APA TETAPI JANGAN AIBKAN KIM DINASTI, NAHAS KORANG, ADA FAHAM

Anonymous said...

ngaji lgi bomo.penerangan yg kau tulis tu tahap tadika tu....

Bomo Siam said...

Pelik dgn melayu UMNU nih!

Kenapa 'allah' yg bersungguh-sungguh diperkuatkan?

Kenapa tak.....

Ar Rahman, Ar Rahim, Al Quddus and bla bla bla......!

Ce kita tukar sebut....Ya Ar Rahman Ya Ar Rohim and sebagainya, apa kristian boleh buat? Depa nak ikut pakai jugak ka?

Anonymous said...

cium kaki umat nabi lut. heh suruh dia dulu cium ... dan bomo siam pun buleh tumpang sekaki.

Anonymous said...

buka lagi hijab bomo.bnyk lgi yg tersekat tu...

Anonymous said...

tulisan biar jelas termasuklah kenyataan akhbar harus jelas dan tidak merapu.

ini kerana penulisan dan kenyataan akhbar dari dari minda makanya kalau kaburlah penulisan dan kenyataan akhbar maka secara tidak langsung menggambarkan kekaburan minda.

contoh: dalam debat CSL/LGE, perkataan yang dihujahkan CSL TENANG, JELAS DAN TIDAK KABUR. BAGAIMANA DENGAN LGE? haha, kelam, kelat dan ke laut andaman!!!!

Bomo Siam said...

3:13,

Woi mangkok! Yg aku belajaq sifat Tuhan ada berjuta-juta! Yg wajib...

Wujud, Qidam, Baqo.....tulun sambung sat!

Org suruh pi ngaji, hg pi karaoke!

Anonymous said...

yg satu2nya nama allah bernama ape?

Anonymous said...

Sebab kalimah ALLAH itu yang paling banyak dalam Al-Quran..! kalimah ALLAH tidak diberitahu apa maksud dan sifatnya.. yang 99 tu nama yang berdasarkan sifat-Nya..

apela hang nih bomo..

Anonymous said...

nak muntah dengan komen bomo ni... ghairah sangat nak tunjuk konon dia berilmu... Bawak bertenang... !!! bekerja keras nak tunjuk seolah2 dia tau macam2... Tin kosong!!!

Anonymous said...

ULARMAK NI SAMA DGN BOMO SIAM, OTAK SIKIT KURENG.....................

Anonymous said...

Fitnah sume ni..xtkut dose ke admin ni?

Anonymous said...

marah nmpk. mane sifat kasih sayang bomo

Anonymous said...

Bomo ni asik suruh org pi mengaji... Dia pulak terlebih ngaji...tu jadi sewel!!!!

Bomo Siam said...

TGNA sebut 'jilat kaki' bermaksud, betapa hinanya sipolan yg bawak cerita tu!

UMNU...klu sebut 'ampun/maaf', gerenti tak kisah sampai kiamat! Tapi bila sebut JILAT KAKI....

Lompat beruk macam dlm blog ni la....!

Kuah kuaah kuaaah!

Tahniah TGNA! Takzrah mu...meletop!

Anonymous said...

itulah hang bomo oooi...suma orang tau ada berjuta2 sifat..jangan takbur..dan yg paling utama itu Asma-ul Husna..bukan ke itu yang hang komen awal tadi..
nak sifat2 lain, semua ada..

ambil nama orang, Rahman , Abdul Rahim, Malik, bla bla bla..

Allah? Hanya Abdullah ..hamba Allah...ada umat muslimin letak nama dia ALLAH? ada?

Adikbomosiam said...

NO PLAY PLAY, NOW HE ULAMAK DAP AS WELL.
VELY CAREFUL EH.....
ULAMAK DAP EQUALSULAMAK PAS.
MELAYU MESTI BERHATI ATI.
PAS TU DAP, DAP TU PAS.
melayu MESTI DIHANCURKAN DI BUMI ELAYU SENDIRI.
UNDI PAS SYORGA, UNDI DAP PUN SYORGA.

Anonymous said...

NOK-NOK
Idup lagi bomoh sial nie, ingat yang mampos kena tembak kat JPM tu dia...

Anonymous said...

Wujud, Qidam...semua tu pun menunjukkan sifat2-Nya..

aku tanya pasal kalimah ALLAH? apa maksud dan sifatnya? tak tahu? pergi mengaji lagi..

sekian.

Bomo Siam said...

3:24,

Rahman ....ya nama pak mentua hg!

Ar-Rahman? Belajaq la bahasa!

Macam UMNU sebut...DYMM Agung!

Itu nama kenal Tuhan! Bukan nama raja!

Anonymous said...

ohoooo...nama kenal Tuhan? akhirnya hang mengaku juga kalimah itu nama untuk kenal Tuhan ye? jadi Tuhan yang mana satu? yang trinity ada salib?

hahahaha

Anonymous said...

sapa betul?

jata negara atau peminat anwarisme (pok niki)?

dua-dua betul?

Anonymous said...

Di Malaysia nih...ada berapa orang DYMM Agung? SATU JE KAN?

KAT NEGARA LAIN ADA DYMM AGUNG? TAKDE KAN?

hahahaha..

bomo dah kantoi...sebab tu la umat muslimin tak nak share kalimah tu..baru camni pun hang dah kantoi..

hahaha

Ex Kristian said...

Penggunaan kalimah Allah oleh orang kristian sebenarnya satu taktik halus agar orang islam yang tidak tahu, akan menyangka bahawa kristian juga berkongsi Tuhan yang sama dengan orang Islam. Maka senanglah kristian mengembangkan agama mereka dikalangan orang Islam yang tidak kuat pegangannya. Memang orang Islam yang kurang pegangan agama sasaran utama mereka. Sedangkan hakikatnya Tuhan orang islam dengan tuhan orang kristian tidak sama. Tuhan dalam Islam adalah satu tapi dalam kristian tuhan itu tiga dalam satu (trinity). Kini saya sedang mencari semula buku (hilang dari simpanan) bertajuk 'Bagaimana menggiring (membawa) orang islam kepada kerajaan yesus' dalam bahasa Indonesia yang menjadi panduan kepada pengembang-pengembang kristian di Indonesia yang saya pegang ketika saya masih seagama dengan mereka dalam tahun 70an. Buku ini memberikan panduan tentang cara berdakwah kepada orang islam , isinya penuh dengan tipu muslihat.

SELAMATKAN MALAYSIA said...

bomo siam ni penjilat nik aziz..patutla dia setuju supaya orang umno jilat kaki anwar

huhu..

bomo siam ngok tahap ayah pin...

nik aziz tu bukan ulama la..nik aziz sama macam ahli kita yahudi nasrani...tahu tentang isi kandungan injil taurat tapi tak beriman tak percaya....sebaliknya pusing ayat2 injil taurat spy kena dgn hawa nafsu dunia...jual ayat allah utk dpt dunia

sama la dgn ahli kitab kau tu bomo...

nik aziz tu ahli kitab!....tahu isi quran tapi tak percaya pastu pusing ayat Allah dlm quran utk dapat dunia kuasa harta....

bodoh punya bomo siam...

PAS- Parti Ajaran Sesat...

orang pas beragama ISLAM PAS...

nabi pertama agama ISLAM PAS ialah nik aziz

jgn marah ye..terima kebenaran sangat2 pahit

Anonymous said...

kalau satu orang kata dia betul tetapi 99 orang kata dia salah, siapa yang betul dan siapa yang salah?

kalau sekali tak apa tetapi kalau berkali-kali ini perlu diberi perhatian dan pertolongan sebelum timbul perasaan ego, bongkak dan takbur.

Anonymous said...

Habis surah Al Ikhlas tu salah lah ye Bomoh Siam ye? Bertaubatlah sementara masih ada masa ni. Ulamak korang tu tak sehebat mana pun. Ada ke dia penah menulis mcm Qardawi atau syed qutb? . Tak ade kan? Belajarlah terima hakikat bahwa nik ajis hanyalah seorang politikus yg memecahbelahkan umat islam.

Bomo Siam said...

Kah kah kah! Sekoq pun tak reti nak jawab!

Jawapan pasai kalimah allah ni camni....!

Kalimah 'allah' asal dpd bahasa arab! Kemudian org melayu amik jadik perkataan melayu yg maksudnya berlainan sekali dgn bahasa asal!

Macam dgn perkataan FITNAH! Asal dlm bahasa arab bermaksud 'ujian'! Tapi dimelayukan jadi....'perangai UMNU!'

Yg hangpa dok pertahankan tu, ikut bahasa pinjam! Aku ikut bahasa asal!

Tak gitu Jin?

Kuah kuaah kuaaah!

Anonymous said...

bahasa asal? so apa maksud dan sifat kalimah itu? tolongla jangan spin lagi..

Anonymous said...

Alamak Bomo siam.. Tak sangka ilmu ugama hang taraf budak SPM Kantoi la.. Baik hang pergi cari mana2 surau/masjid belajar semula dengan ustaz2. Jgn jadi macam orang zaman sekarang ceramah memilih, nak ustaz glamer je surau sebelah rumah haram tak singgah. Kebaikan ustaz glamer ni mmg ada dan sangat terserlah tp keburukan tersembunyi kita tak nampak. Takkan semua ustaz kena pikul gitar hari2 kot?

yogibear's season said...

Bomo,

Kalu dah kalimah Allah tertentu ya'ni isim ma'rifah spt hg kata,jd soklan selanjutya,

1) Maka Allah telah 'tentukan' bagi hak zat Nya yg maha suci dr segala sifat2 yg menunjukkan kekurangan, antara bahawa Ia TIDAK mempunyai anak.

Maka bolehkah bg orang yg berittiqad bahawa tuhan mempunyai anak memanggil tuhan yg menjadikan alam ini Allah?, sedangkan empunya Zat menolak anak bagiNya dan bersesuaian dgn kalimah yg di'tentukan' itu, ya'ni nama tuhan yg ditentukan/ dikenali tidak mempunyai anak ialah Allah dari isim nakirohnya ilaah yg belum di'tentukan'.

Anonymous said...

“Diterangkan didalam Kitab Fathurrahman, berbahasa Arab, yaitu pada halaman 523. disebutkan bahwa nama Allah itu tertulis didalam Al-Qur’an sebanyak 2.696 tempat.

Apa kiranya hikmah yang dapat kita ambil mengapa begitu banyak nama Allah, Zat yang maha Esa itu bagi kita…?

Allah, Zat yang maha esa, berpesan :

“ Wahai Hambaku janganlah kamu sekalian lupa kepada namaku “

Maksudnya : Allah itu namaku dan Zatku, dan tidak akan pernah bercerai, Namaku dan Zatku itu satu.

Allah Swt juga telah menurunkan 100 kitab kepada para nabi-nabinya, kemudian ditambah 4 kitab lagi sehingga jumlah keseluruhan kitab yang telah diturunkan-Nya berjumlah 104 buah kitab, dan yang 103 buah kitab itu rahasianya terhimpun didalam Al-Qur’annul karim, dan rahasia Al-Qur’annul karim itu pun rahasianya terletak pada kalimah “ALLAH”.

Begitu pula dengan kalimah La Ilaha Ilallah, jika ditulis dalam bahasa arab ada 12 huruf, dan jika digugurkan 8 huruf pada awal kalimah La Ilaha Ilallah, maka akan tertinggal 4 huruf saja, yaitu Allah.

Ma’na kalimah ALLAH itu adalah sebuah nama saja, sekalipun digugurkan satu persatu nilainya tidak akan pernah berkurang, bahkan akan mengandung ma’na dan arti yang mendalam, dan mengandung rahasia penting bagi kehidupan kita selaku umat manusia yang telah diciptakan oleh Allah Swt dalam bentuk yang paling sempurna.

ALLAH jika diarabkan maka Ia akan berhuruf dasar Alif, Lam diawal, Lam diakhir dan Ha. Seandai kata ingin kita melihat kesempurnaannya maka gugurkanlah satu persatu atau huruf demi hurufnya.

• Gugurkan huruf pertamanya, yaitu huruf Alif (ا ), maka akan tersisa 3 huruf saja dan bunyinya tidak Allah lagi tetapi akan berbunyi Lillah, artinya bagi Allah, dari Allah, kepada Allahlah kembalinya segala makhluk.

• Gugurkan huruf keduanya, yaitu huruf Lam awal (ل ), maka akan tersisa 2 huruf saja dan bunyinya tidak lillah lagi tetapi akan berbunyi Lahu.
Lahu Mafissamawati wal Ardi, artinya Bagi Allah segala apa saja yang ada pada tujuh lapis langit dan tujuh lapis bumi.

• Gugurkan huruf ketiganya, yaitu huruf Lam akhir ( ل), maka akan tersisa 1 huruf saja dan bunyinya tidak lahu lagi tetapi Hu, Huwal haiyul qayum, artinya Zat Allah yang hidup dan berdiri sendirinya.
Kalimah HU ringkasnya dari kalimah Huwa, sebenarnya setiap kalimah Huwa, artinya Zat, misalnya :
Qul Huwallahu Ahad., artinya Zat yang bersifat kesempurnaan yang dinamai Allah. Yang dimaksud kalimah HU itu menjadi berbunyi AH, artinya Zat.

Anonymous said...

takut aku tengok komen bomo... Yakin betul dia dipihak yang benar... mashaAllah... Dia pertikaikan makihamun org UMNO... TGNA pun apa kurangnya...mufti pun dikatanya 'mulut gatal'... Bila dia kata kuboq Tun da ternganga... Mempamirkan peribadian bomo ni bukanlah baik mana.... Kadang2 dia berdakwah tetapi ada komen2 nya tak mempamerkan apa yg dia dakwahkan...

Anonymous said...

errr cik bomo siam.....hang cuba mengucap sat...bunyi camna gamaknya..ada ka ar Rahman dalam tu..kalau ALLAH tu bukan nya yang satu.Yang aku tau tu bomo tu benda yang syirik....err boleh ker orang yang syirik tu bagi nasihat???

Anonymous said...

sambungan 3.46

Bagi sufi, napas kita yang keluar masuk semasa kita masih hidup ini berisi amal bathin, yaitu HU, kembali napas turun di isi dengan kalimah ALLAH, kebawah tiada berbatas dan keatas tiada terhingga.

Perhatikan beberapa pengguguran – pengguguran dibawah ini :
Ketahui pula olehmu, jika pada kalimah ALLAH itu kita gugurkan Lam (ل ) pertama dan Lam (ل ) keduanya, maka tinggallah dua huruf yang awal dan huruf yang akhir (dipangkal dan diakhir), yaitu huruf Alif dan huruf Ha (dibaca AH).

Kalimah ini (AH) tidak dibaca lagi dengan nafas yang keluar masuk dan tidak dibaca lagi dengan nafas keatas atau kebawah tetapi hanya dibaca dengan titik.

Kalimah AH, jika dituliskan dengan huruf Arab, terdiri 2 huruf, artinya dalam bahasa disebutkan INTAHA (Kesudahan dan keakhiran), seandai saja kita berjalan mencari Allah tentu akan ada permulaannya dan tentunya juga akan ada kesudahannya, akan tetapi kalau sudah sampai lafald Zikir AH, maka sampailah perjalanan itu ketujuan yang dimaksudkan. (Silahkan bertanya kepada akhlinya)

Selanjutnya gugurkan Huruf Awalnya, yaitu huruf ALIF dan gugurkan huruf akhirnya, yaitu huruf HA, maka akan tersisa 2 buah huruf ditengahnya yaitu huruf LAM pertama (Lam Alif) dan huruf LAM kedua ( La Nafiah). Qaidah para sufi menyatakan tujuannya adalah Jika berkata LA (Tidak ada Tuhan), ILLA (Ada Tuhan), Nafi mengandung Isbat, Isbat mengandung Nafi tiada bercerai atau terpisah Nafi dan Isbat itu.

Selanjutnya gugurkan huruf LAM kedua dan huruf HU, maka yang tertinggal juga dua huruf, yaitu huruf Alif dan huruf Lam yang pertama, kedua huruf yang tertinggal itu dinamai Alif Lam La’tif dan kedua huruf itu menunjukkan Zat Allah, maksudnya Ma’rifat yang sema’rifatnya dalam artian yang mendalam, bahwa kalimah Allah bukan NAKIRAH, kalimah Allah adalah Ma’rifat, yakni Isyarat dari huruf Alif dan Lam yang pertama pada awal kalimah ALLAH.

Gugurkan tiga huruf sekaligus, yaitu huruf LAM pertama, LAM kedua, dan HU maka tinggallah huruf yang paling tunggal dari segala yang tunggal, yaitu huruf Alif (Alif tunggal yang berdiri sendirinya).

Berilah tanda pada huruf Alif yang tunggal itu dengan tanda Atas, Bawah dan depan, maka akan berbunyi : A.I.U dan setiap berbunyi A maka dipahamhan Ada Zat Allah, begitu pula dengan bunyi I dan U, dipahamkan Ada Zat Allah dan jika semua bunyi itu (A.I.U) dipahamkan Ada Zat Allah, berarti segala bunyi/suara didalam alam, baik itu yang terbit atau datangnya dari alam Nasar yang empat (Tanah, Air, Angin dan Api) maupun yang datangnya dan keluar dari mulut makhluk Ada Zat Allah.

Penegasannya bunyi atau suara yang datang dan terbit dari apa saja kesemuanya itu berbunyi ALLAH, nama dari Zat yang maha Esa sedangkan huruf Alif itulah dasar (asal) dari huruf Arab yang banyaknya ada 28 huruf.

Dengan demikian maka jika kita melihat huruf Alif maka seakan-akan kita telah melihat 28 huruf yang ada. Lihat dan perhatikan sebuah biji pada tumbuh-tumbuhan, dari biji itulah asal usul segala urat, batang, daun, ranting, dahan dan buahnya.

Syuhudul Wahdah Fil Kasrah, Syuhudul Kasrah Fil Wahdah.

Pandang yang satu kepada yang banyak dan pandang yang banyak kepada yang satu maka yang ada hanya satu saja yaitu satu Zat dan dari Zat itulah datangnya Alam beserta isinya.

Al-Qur’an yang jumlah ayatnya 6666 ayat akan terhimpun kedalam Suratul Fatekha, dan Suratul Fatekha itu akan terhimpun pada Basmallah, dan Basmallah itupun akan terhimpun pada huruf BA, dan huruf BA akan terhimpun pada titiknya (Nuktah). Jika kita tilik dengan jeli maka titik itulah yang akan menjadi segala huruf, terlihat banyak padahal ia satu dan terlihat satu padahal ia banyak.

Anonymous said...

Apa agaknya fatwa NA kalau wajah dalam video seperti itu mirip pemimpin UMNO?

Anonymous said...

Bomoh Siam, hang ni mmg siam betul ke apa? Baca lah Al Ikhlas kan jelas ayat tu.

Anonymous said...

sambungan 3.48


Selanjutnya Huruf-huruf lafald Allah yang telah digugurkan maka tinggallah empat huruf yang ada diatas lafald Allah tadi, yaitu huruf TASYDID (bergigi tiga, terdiri dari tiga huruf Alif) diatas Tasydid adalagi satu huruf Alif.

Keempat huruf Tasydid itu adalah isyarat bahwa Tuhan itu Ada, maka wajib bagi kita untuk mentauhidkan Asma Allah, Af’al Allah, Sifat Allah dan Zat Allah.

Langkah terakhir gugurkan keseluruhannya, maka yang akan tinggal adalah kosong.
LA SAUTUN WALA HARFUN, artinya tidak ada huruf dan tiada suara, inilah kalam Allah yang Qadim, tidak bercerai dan terpisah sifat dengan Zat.

Tarku Mayiwallah (meninggalkan selain Allah) Zat Allah saja yang ada.

La Maujuda Illallah (tidak ada yang ada hanya Allah).”

SELAMATKAN MALAYSIA said...

ala bomo siam ni nak tunjuk pandai plak...

dia bodoh tahap ayah pin punya

kebanyakan orang pas ni adalah jahil agama tapi ada dorongan nak beragama...

pastu ada orang mcm nik aziz ngaku ulama walhal ahli kitab


rupa mcm nabi, cakap mcm nabi...tapi perangai mcm ahli kitab...

pusing ayat2 Allah utk dpt kuasa harta dunia..

ramailah org2 jahil mcm bomo siam ni percaya kat nik aziz si ahli kita penipu besar..

mcm2 tukar ayat allah, kata Allah samseng, tuduh allah mencarut, tudud kitab allah ayat politik, tentang ayat quran dgn kata bleh berkawan dgn syaitan...


orang2 yg bodoh mcm bomo siam ni..percalayah dgn ahli kitab bodoh mcm nik aziz tu...

ahli pas terdiri drpd ramai orang bodoh...

maaf ye bomo siam...kau memang bodoh!

Anonymous said...

hah..akhirnya ada yang copy paste apa maksudnya Allah itu...ie ZAT yang Esa.

itulah bezanya ALLAH (yang kononnya dipinjam dari bahasa Arab) dengan nama2 berdasarkan sifat2-Nya yang lain.

rupa2nya bomosiam yang perasan pandai pun tak reti nak jawab. sila pegi mengaji lagi.. saya undur diri. assalamualaikum.

sekian

aloya said...

Oii mcm Ayah Pin dah Bang Non kita ni, kena jilat kaki dia baru bleh masuk syurga.. puii

agak2 arwah Bunyamin yg kata Tun M tgk video blue dengan cucu dia tu sempat tak jilat kaki Tun M?

celako! celako! celako!

Anonymous said...

bila ego atasi eeman!

kalau ada misi, waima pandangan agamawan neutral dari Medinah akan ditolak

bukan kerana eeman tetapi kerana atas kepala ada ego

justeru gunakanlah ego berpada agar eeman terjaga.

Anonymous said...

Saya cadangkan bomo amalkan baca Alquran setiap hari 2 mukasurat dengan terjemahannya sekali... Mulakan dengan Al Fatihah...semoga mendapat petunjuk Allah dan dipelihara dari tergolong dlm hamba2Nya yang sesat.

Anonymous said...

bagi bomo siam riak dulu.. bagi tumbuh tanduk dulu.. dok sibuk perlekeh orang tak tahu ttg nama ALLAH..

tu yang 3.46 bagi tu.. apa ko nak kata?

Anonymous said...

aku tanye tdi nama allah yg satu ni ape. tulis bkn main brapi tpi mcm tong kosong la lu bomo.

Anonymous said...

apa2 pun kita buat mulakan dengan Bismillah... dengan nama Allah!

Anonymous said...

Tauk tak asal nama Bomo Siam ialah KUNTA KOTE...KOTE le...kuah..kuahhh..kuaahhhh

Anonymous said...

bodoh piang rupanya Bomo Siam ni..
Mati2 aku ingatkan dia setaraf tok guru wali selipor..

Anonymous said...

kenapa haiwan itu sesat?

kerana haiwan tadi berasakan dia saja menuju sasaran yang betul

maka ternonong-nononglah haiwan tadi menuju sasaran tanpa ditemani oleh 99 ekor lagi haiwan

apa terjadi? haha, haiwan yang ego, takbur dan bongkak tadi kena ngap!!!

kesimpulannya: jangan tinggalkan kumpulan sebagus mana sekalipun haiwan tadi kerana tanpa kesatuan haiwan tadi juga akan ditelan oleh pemangsa jua.

NIKNAJIS mati simpan muzium said...

hahaha.. dia berbual ikut sedap mulut bukan ikut agama islam.. cium kaki.. al quran dan hadits mana yg ckp or ajar dia? ahli PAS oiiit ni ke ulama yg korang agong2 kan? ni kah ulama yg akan bawa korang ke syurga? dia dah bagi korang hint yg dia ulama terompah.. tu pun korang tak nampak ke?
lelaki kalau korang make-up and make over confirm jadi cantik dari perepuan.. org panggil bapok... kalau NIK NAJIS dari pakai jean and shirt korang make over or make up pakai jubah dan serban jadi lah ULAMA.. quality dia tepat lelaki juga.. sama mcm bapok tu.... haahaha..
Ulama apa ni NIK NAJIS lah...

Anonymous said...

.


Kalau jilat kaki aku tak nak ... tapi kalau jilat aiskrim dalam jamban best jugak .


.

Anonymous said...

kehebatan minda tidak terletak pada kepetahan, penggunaan ayat metaforikal atau perkataan yang pelik-pelik.

meskipun hitler petah, bermetaforikal dan mistik pidatonya namun hitler tidak dinobat sebagai pemikir agung sebaliknya sebagai pemusnah agung

Anonymous said...

lapang dada bila kita berzikir pagi dan petang menyebut nama Allah... Seperti disaran dlm AlQuran... Subhanallah...Maha Suci Allah..... dan bertahmid la dengan Alhamdulillah...Segala Puji bagi Allah....


Tenang rasa hati....

Anonymous said...

mane bomo tong kosong nih.tngh cari idea ke

Anonymous said...

Pasal Anwar biasa jilat tapak kaki Nicky Aziz.

Anonymous said...

Bomo siam dah kena check mate..
tu yg dia senyap xleh nak spin!!

Thanks 3.46.. baru ku tahu betapa Agungnya rahsia perkataan Allah.. sesuai dengan pemilikNya..

Anonymous said...

bertaubatlah niki!

nabi ajees said...

nak pula persoal tentang Allah?
Benda2 mcm nih pun Puak Anjing Sesat nak spin ker?
Itu Bomo siye pandai sangat yer?
Dah terminum iar istinjak Nik Ajis kot?
Cuba orang cek balik rangkap syahada tu, very simple, tak payah analisis gila2 mcm sesetengah pengomen... the very basic, tak payah guna kamus pun!

tapi kalu tak paham2 jugak, baik ngko org jadi bomo jak, bomo sundal ker, bomo gampang ker... ato bomo N.ajis pun okey jgak tuuu!!!

Anonymous said...

ANTARA SYARAT DAN ISYARAT

nak pi eden kena penuhi syarat

pihak penguasa eden letakkan syaratnya adalah A

tup-tup pihak penganjur letakkan syarat B

apabila disurvei, tak ada seorangpun layak pi eden kerana syarat B tadi

soalnya: apa tujuan pihak penganjur letakkan syarat B walhal pihak eden letakkan syaratnya adalah A?

apa isyarat yang cuba disampaikan penganjur?

mungkinkah penganjur nak jadikan eden sebagai hak milik yang mana patennya penganjur yang pegang?

GOOD BUSINESS

Anonymous said...

PAS kata syurga di tangan Anwar. Anwar tgh dalam syurga sedang menghentam bidadari dari China.

N.ajis kalau nak boleh ikot skali.

wahkahkahkah..........

Anonymous said...

harap mat komunis bacalah artikel kenyataan Nik Aziz ini selagi pelakon video yang dimaksudkan masih ada kaki, hik hik.

Anonymous said...

dua isu di sini:

1. apakah Nik Aziz percaya kepada video berkenaan

2. apakah Nik Aziz tidak percaya kepada video berkenaan.

Anonymous said...

BOMOH SUNDALSIAM BEBUAL PASAL MA'RIFAT.

MEREMPAT TU ADALAH SI BOMOH SUNDALSIAM NI. MASOK BLOG ORANGMENABUR FITNAH DAN MENCACI.

GOBLOG!!

Anonymous said...

bomo siam dah kalah, pegi dapoq marah mak dia sebab lahirkan dia bebal dan sial macam pork nik jugak.

Penceramah hardcore PAS ostad zahar derus jugak ada tulis dalam twitter dia kita share sama tuhan dgn kristian.TAPI tuhan kristian ada anak ( Jesus )dan bini ( Maryam). Tapi dalam surah A-Ikhlas jelas menyatakan Allah "Tidak beranak dan Tidak diperanakkan".

Pork Nik juga pernah bersabda bahwa Allah bersila 'lendik' di atas Arasy. 'Lendik' dalam istilah kelantan menunjukkan perlakuan dgn anggota badan samada kaki atau tangan. Adalah syirik kita menyamakan Allah dgn makhlukNYA. Syirik adalah salah satu dosa besar yang tidak akan diampun dosanya oleh Allah.

Ini membuktikan Allah PAS dan Allah dalam Islam tidak sama dan menunjukkan kekeliruan nyata dalam asas pengetahuan dalam islam sebenar.

Wajib kita sebagai Muslim menentang Dajal2 sebegini.

Anonymous said...

Si N.ajis Bangsat ni dah amek Hak Allah pulak suka2 masukkan syurga dan neraka pada siapa yang dia suka.

N.ajis... N.ajis

Anonymous said...

Bererti N.ajis sahkan yang Anwar setelah merembat Pelacur akan masok syurga.

Anonymous said...

tu la bomo..

jangan takbur dan perasan diri tu pandai..buang jauh2 sifat ujub dalam diri tu. kitorang balas hujah hang dengan komen simple2..hang kata mangkok la, pegi belajar la..walhal kitorang berkata2 pada yang haq..tiada istilah kompromi dalam hal2 yang haq. bukan macam pas, kompromi dgn kafir demi undi..

Ex Kristian said...

Taktik yang digunakan pendakwah kristian terhadap orang islam yang kurang pegangan berhubung dengan penggunaan kalimah Allah adalah.

1. Orang islam tuhan dia Allah orang kristian juga tuhan dia Allah. Tuhan kita sama iaitu Allah cuma cara menyembah sahaja tak sama. Lebih baik masuk agama kami sebab dalam agama kami tak payah sembahyang 5 waktu sembahyang hanya sekali seminggu, tak payah puasa, percaya pada Allah sudah cukup. Apa susah susah kan kita sembah tuhan yang sama iaitu Alah.

(Allah dalam Islam hanya satu tapi dalam kristian Allah itu 3 dalam 1, bagaimana 3 itu menjadi 1 pastor saya dulu kata itu rahsia Alah. Orang krstian sebut alah bukan Allah seperti sebutan orang islam).

Anonymous said...

Nama pun bomoh siam. Yg aku tahu kalau bomoh siam mesti guna jampi serapah yg sudah tentu syirik dan terkeluar dari landasan Islam. Nauzubillah. Taubatlah. Letaklah nama lain. Bohmau ka apa ka.

Anonymous said...

Nicky berbicara tang mahkahmah HUDUD nya yang sampai sekarang nie tak terbentuk bentuk2 lagi..Dia lupa kes dimahkahmah CIVIL..BUKAN mahkamah syarie.

Anonymous said...

ada kawan aku cakap. dia orang melayu patani. orang-orang melayu patani tidak suka dan tidak mahu dipanggil orang siam. sebab kata dorang orang siam ni orang kafir. elok la ko tukar nama bomoh siam. jangan pakai bomoh siam lagi. kang orang ingat ko kafir. ko pakai nama penyokong pr bebal la pulak. baru kena dengan komen-komen ko

Bomo Siam said...

Wow! Ramainya yg ngaku muslim! Tapi tak kenal Tuhan!

UMNU samakan nama Tuhan dgn nama makhluk!

Apa beza 'Tuhan' dlm BM dgn Allah dlm arab?

Tuhan turun wahyu, bukan dgn tulisan! Ianya diturunkan pd Rasulullah SAW melalui pemahaman!

Org arab yg istilahkan Tuhan itu Illah. Sebutan dlm AlQuran itu, berbentuk tulisan/bahasa!

Jika RasulullahSAW ditaqdirkan melayu,

Agak2, apa sebutan bagi Tuhan?

Allah jugak ka?

Pi mengaji la UMNU woi...!

Anonymous said...

kalau Nik Aziz percaya kepada video berkenaan, juga ada 2 isu:

1. tangani video

2. tangani pelakon

Anonymous said...

tangani video ada dua:

1. kaedah kemasyarakatan

2 kaedah agamaan

Anonymous said...

senario politik dan video:

1. video tidak ada mata

2. sebar video ceramah tak apa

3. sebar video cinadol tak apa?

4. sebar video defakto tak boleh?

Bomo Siam said...

UMNU translatekan sebutan Allah ikut bahasa melayu dgn berlandaskan ayat2 AlQuran yg ditulis dlm bahasa Arab!

Macam mana tu?

Separuh melayu, separuh arab!

Bila masa Tuhan ada kata yg nama Dia Allah?

Yg bagi nama tu...org Arab!

Lain kali baca AlQuran dgn pemahaman dlm suma aspek!

Sebab tu, tok guru pesan...

Nak baca Quran, belajaq bahasa Arab terlebih dahulu!

Baca Quran, tapi tak mahir bahasa Arab....maka jadik la macam UMNU!

Anonymous said...

hipokrasi video

1. dapig tak perlu cium kaki csl

2. dapig kena cium kaki defakto kalau nak dapat undi parti agama?

Bomo Siam said...

TGNA!

UMNU mana reti bab bahasa!

Tak caya?

Bukankah UMNU yg lahirkan bangsa satu bahasa!

Bukankah UMNU yg jadikan anak2 melayu kita ketinggalan dlm bab bahasa dunia?

TGNA...UMNU memang ada baca Quran! Tapikan depa tak mahir bahasa Arab!

Tu pasai depa pandai2 belaka!

Macam Bapak UMNU Tun M...cukup sekadar baca terjemahan sahaja!

Mmuuaahhahahahaha...!!!

MELAYU ULTRA said...

La.. Aku ingat BOMO BODOH ni dah mampus! Jaga2 bomoh tak lama lagi hang bakal kena tangkap sebab suka menghasut dan memecahbelahkan orang Melayu Islam.. Fikiran macam hang ni memang low class! Dah baca belum BOMO BODOH pasal AKTA HASUTAN 1948.. aku nasihatkan sekali lagi.. jangan sampai PDRM tangkap hang.. senasib la nnt dengan UNCLE SEEKERS tu.. silap2 positif dadah lagi.. Patut komen merapu..

Manusia macam hang ni tak perlu wujud kat Malaysia.. Sorry to say..

BOMO SIAM! You are truely loser!!

Anonymous said...

Anwar performance track record nilaian 0. Jadi Menteri Kewangan hampir membangkrupkan Negara. Mujur ada Tun M yang firm and Far sighted.

Akhlak chehhh -10 video dah terbukti.

N.ajis soal ekonomi haprak tengok Kelantan sebagai contoh dah cukop.

Agama? kalau dia bagos sangat dia tak akan menhina dan mencaci orang. Dah Tua nak mampos pon masih terkapai2.Putar Belit Agama champion.

Cuma Samdol2 mcm Bomoh SundalSiam jer yang suka dan percaya.

Anonymous said...

Kalau video itu adalah palsu, untuk apa Nik Aziz ulas sesuatu yang palsu?

Kalau diulas di dada akhbar bukankah itu akan menimbulkan lebih banyak spekulasi?

Justeru jika di toleh ke belakang, timbul satu pertanyaan: apakah itu yang Nik Aziz mahukan?

Anonymous said...

UMNU translatekan sebutan Allah ikut bahasa melayu dgn berlandaskan ayat2 AlQuran yg ditulis dlm bahasa Arab!

Macam mana tu?

Separuh melayu, separuh arab!

Bila masa Tuhan ada kata yg nama Dia Allah?

Yg bagi nama tu...org Arab!

Lain kali baca AlQuran dgn pemahaman dlm suma aspek!

Sebab tu, tok guru pesan...

Nak baca Quran, belajaq bahasa Arab terlebih dahulu!

Baca Quran, tapi tak mahir bahasa Arab....maka jadik la macam UMNU!

=========

Kalau begitu tak payah lah hantar anak anak kita belajar baca Alquran kerana majoriti anak anak kia tak tahu bahasa Arab. Kena belajar bahasa arab dululah tetapi di tempat saya tak ada sekolah bahasa Arab. Guru Alquran anak saya pun langsung tak tahu bahasa Arab hanya tahu menterjemah ayat Alquran.

Melayu Ultra said...

Mana BOMO SIAL ni?

Anonymous said...

Aku setuju dengan MELAYU ULTRA. The Authority mesti bertindak cepat terhadap Bomoh SundalSiam ni sebelom dia memecah belahkan Bangsa lebih jauh.

Anonymous said...

BOMOAH SIAL TGH MANDI BUNGA 7 JENIS NAK BUANG SIAL DIA.

Bomo Siam said...

Alooo UMNU! Bodo piang!

Mana bole harapkan terjemahan AlQuran dlm bahasa melayu, ikut pemahaman melayu! Sampai kiamat pun tak tepat!

AlQuran perlu difahami melalui bahasa Arab, mengikut pemahaman Arab. Ini kemestian!

Kenapa AlQuran TIDAK dibenarkan ditulis dlm bahasa lain selain Arab?

Sapa ada torchlight?

Anonymous said...

Kalau BOMOH SUNDALSIAM tak mandi bunga 7 jenis kompom kena laggar Lori Balak.

Anonymous said...

Oii Babi Bomoh SUNDALSIAM yang calas ko kita bukan UMNO tapi kenapa ko kutok UMNO hah BABI!!

Anonymous said...

kalau video adalah palsu, tidakkah lebih bernas kalau Nik Aziz sarankan agar tertuduh menyaman pihak yang ada bersama tertuduh dalam video berkenaan?

bukankah ini pendekatan yang lebih sesuai dalam konteks politiko-agama iaitu menghapuskan kesangsian dan menoktahkan spekulasian?

Anonymous said...

Aku rasa si BOMOH SUNDALSIAM ni mesti jenis anak main emak sendiri.

Anonymous said...

Nik Najis, bila ko nak mampus?!

Hidup memecah-belahkan orang melayu saja!

Moga ko ditempatkan dikalangan orang-orang yang munafik di akhirat kelak!

Bomo Siam said...

Bagi aku, khasnya pd puak2 UMNU yg pandai kununnya....

Nak Baca, paham serta amal dgn tepat isi AlQuran....tulong antar anak2 belajaq bahasa Arab bagi mahir terlebih dahulu!

Kalau tak, jadik la macam hangpa punya pemimpin...'say no to hudud'!

Sama taraf ngan KapakSing!

Melayu Ultra said...

Nak tanya kepada semua pembaca2 blog GAP..

1. Nik Aziz ni lulusan dari Universiti mana?
2. Apa kepakaran ilmu Nik Aziz? Syariah? Hadis? atau?
3. Adakah ilmu Nik Aziz diiktiraf oleh Persatuan Ulama2 sedunia?
4. Bila Nik Aziz mengeluarkan pendapat adakah dia selalu merujuk Al-Quran dan Hadis? atau ikut kepala otak dia saja?
5. Nik Aziz ulamak Pluralisme?

Pentaksub Nik Aziz sudah digelapkan hatinya...

Anonymous said...

Negara ini berpandukan system " You are guilty unless proven other wise".

Anwar dah di tuduh jadi kalau tak bersalah buktikan yang dia tak bersalah. Satu cara adalah dgn saman mereka2 yang menuduh.

Senang mcm ni ko takleh fikir ka BOMOH SUNDALSIAM HARAM JADAH??

Anonymous said...

Bomoh Sundal tuduh puak UMNO pandai kono nya tapi dia sendiri Bahalol.

Ko Menteri, LOYAR?? MAJISTRET?? hah BOMOH SUNDALSIAM??

Ko memang BESAR PUNYA SIAL!! Mengata orang tapi sendiri BESAR PUNYA MUSIBAT!!

Anonymous said...

Woii BOMOH SUNDALSIAM!!

KO SUROH PAS PIS PU MAMPUS CEPAT LAKSANKAN HUKUM HUDUD TU SEBELOM SIAL KO NAK KATA ORANG!!

Melayu Ultra said...

AKTA HASUTAN 1948.. Khas untuk BOMO SIAM..

AKTA HASUTAN 1948
Suatu Akta untuk memperuntukkan hukuman bagi hasutan.
[Semenanjung Malaysia —19 Julai 1948,
Ord. No. 14 tahun 1948;
Sabah—28 Mei 1964, P.U. 149/1964;
Sarawak—20 November 1969, P.U.(A)476/1969]
Tajuk ringkas
1. Akta ini bolehlah dinamakan Akta Hasutan 1948.
Tafsiran
2. Dalam Akta ini—
“Kerajaan” ertinya Kerajaan Malaysia dan Kerajaan manamana Negeri di Malaysia;
“menghasut” apabila dipakai bagi atau digunakan berkenaan
dengan apa-apa perbuatan, ucapan, perkataan, penerbitan atau
apa-apa benda lain menjadikan perbuatan, ucapan, perkataan,
penerbitan atau benda lain itu sebagai yang mempunyai
kecenderungan menghasut;
“penerbitan” termasuk semua perkara bertulis atau bercetak dan
segala benda sama ada atau tidak serupa jenisnya dengan perkara
bertulis atau bercetak yang mengandungi apa-apa gambaran yang
boleh dilihat atau yang mengikut rupanya, bentuknya atau dengan
apa-apa cara lain boleh menggambarkan perkataan atau gagasan,
dan juga termasuk tiap-tiap naskhah dan keluaran semula atau
keluaran semula substansial apa-apa penerbitan;
“perkataan” termasuk apa-apa ungkapan, ayat atau bilangan
perkataan atau gabungan perkataan yang berturut-turut yang lain,
sama ada secara lisan atau bertulis;

untuk lebih detail klik

http://www.agc.gov.my/Akta/Vol.%201/Akta%2015.pdf

Anonymous said...

BOMOH SUNDALSIAM KELUAR KATA2 DARI DUBUR DAN BUKAN DARI MULOT SEBAB TU BAU TAIK!!!

Melayu Ultra said...

Mana BOMO SIAL ni?

Bomo Siam said...

Alooo UMNU!

Point aku cover TGNA pasai pengertian maksud ni dlm suma komen aku ari ni tadi, pasti buatkan UMNU terkancin gigi!

Nik Aziz ni terdidik hasil dari kemahiran bahasa Arab.

Mudah bagi dia paham AlQuran!

UMNU terdidik hasil dari ilmu penjajah kapiaq....

Paham AlQuran ikut bahasa melayu!

Nak tanya sikit ni...

Tulisan Melayu ni yg mana satu? Rumi ka, jawi ka?

Anonymous said...

Cuma mereka2 yang mempunyai OTAK SEKECIL IKAN BILIS yang termakan dek hasutan BOMOH SUNDALSIAM.

BOMOH SUNDALSIAM sendiri mempunyai otak sekecil semut berbadan sebesar maknusia korang bayangkan lah sendiri.

Melayu Ultra said...

BOMO SIAMANG! nak tanya, projek buat sekolah aritu hang dapat tak??

Bomo Siam said...

MU 5:56,

Jgn gempaq aku bab undang2! Sebab tu aku berani guna ID.

Tak macam....anon2 takdak mykad tu!

Bomo Siam said...

Nak tgk hudud di Ktan?

Sila suruh federal pinda Kanun Jenayah terlebih dulu..!

Anonymous said...

Agak agak kau lah nape wajah pok nik ni slalu kusut lagi serabut....stahu aku Org beriman slalu jernih wajahnya..

Bomo Siam said...

MU 6:00,

Dah nak jln dah! UMNU block pulak! Buat isu....! Lepas GE13 ni kut!

mmuuaahhahahahaha...!!!

Melayu Ultra said...

Yang haram itu JELAS, Yang halal juga JELAS.. Tapi penagih air liur POK NIK suka dengar apa yang POK NIK kata..

ANTARA FATWA POPULAR POK NIK

1. Mencarut boleh sebab tuhan juga MENCARUT.
2. Nabi Muhammad SAW hanyalah budak kampungan
3. DOAKAN kecelakaan untuk orang ISLAM itu perlu lebih2 lagi kalau orang itu UMNO!
4. Dosa ZINA ambo buleh maafkan lepas ambo solat istikharoh..
5. BERSIH 1,2,3 adalah demonstrasi yang sama taraf dengan SOLAT dan HAJI
6. HAJI boleh ditangguhkan jika terkena pada tarikh pilihanraya
7. UNDI PAS dapat pahala, UNDI UMNO dapat dosa.
8. UNDI PAS masuk syurga, undi UMNO masuk neraka.
9. UMNO adalah kafir

yang lain korang tambah la sendiri.. banyak sangat yang tak betul.. tapi pengikut tegar Pok Nik akan cakap "HIDUP dan MATI kami hanyalah untuk POK NIK dan PAS"

PAS bukan agama ISLAM!

PAS hanyalah PARTI ANUTAN SYAITAN!!!

Bomo Siam said...

Hangpa ingat dgn jual modai 'jilat kaki' ni...UMNU bole kesenangan?

Makin susah ada la...TAK RETI BAHASA!

Tolak tulisan jawi(melayu ori), tup2 agungkan rumi(wasiat penjajah)!

Kuah kuaah kuaaah!

SAH! UMNU SESATKAN MELAYU!

Melayu Ultra said...

BOMO, aku nak tanya hang ni agama apa? Nama tuhan hang apa?

Bomo Siam said...

Patut la beriya-iya tolak tulisan jawi....

Rupa2nya...ada plan nak tolak hukum Quran....!!!

Anonymous said...

hakikatnya tok guru mencarut dan ularmak ularmak PAS ramai yang tak memahami Alquran mungkin kerana tak tahu bahasa arab walaupun sudah beribu kali khatam Alquran. Sebab itulah keluar fatwa undi PAS masuk syurga, berkawan dengan kafir menjadi kafir, siapa yang mengata Anwar tak masuk sorga. Akhir sekali kerana tak faham Alquran Hj Hadi pun tersasul memperjuangkan negara Islam, tetapi akhirnya setelah berguru dengan ulamak DAP rupa rupanya negara Islam tak ada dalam ALquran. Rupanya pengetahuan DAP tentang Alquran lebih tinggi dari Hj Hadi...

Muahaaaaaaaaaaaa

Anonymous said...

sebenarnya nik aziz kena jilat butuh anuar..baru betul..

Servant of God said...

Bomo siam sama laknat ngan nik aziz.

Kedua-duanya mempermainkan agama sesuka hati.

Kalimah Allah pun dipermainkan untuk menaikkan mertabat sendiri (kononnya lah).

Nik aziz tuh belajar kat Deobond, India kan? Kat India bahasa Arab ni bahasa ibunda ka? Tidak. So, paling baik pun, nik aziz belajar dapat ilmu second hand - bahasa arab pun bukan bahasa asal dia, bahasa hindi/tamil/urdu di Deobond tuh pun bukan bahasa asal dia.

Ini antara sebab dia pertikaikan firman Allah, ayat 249 surah Al-Baqarah, di hadapan Ustaz Noor Deris. Ulama taik kucing je yang buat camni laa samdol...

So pegi mampus lu ngan nik aziz, wahai bomo sial.

Melayu Ultra said...

BOMO, hang takut ALLAH tak? Hang percaya syurga neraka tak? Hang percaya tak setiap perbuatan kita akan dibalas diakhirat?

Bomo Siam said...

MU 6:13,

Tuhan ku tak bernama seperti makhluk!

Ku kenal ia melalui sifat Ujud, Qidam, Baqo.... Serta gelarannya, Ar Rahman, Ar Rahim...!

Tuhanku tak meyerupai apa2 sekalipun...! Dialah Tuhanku yg jadikkan langit & bumi alamsemesta!

TUHAN MAHA BESAR!

Melayu Ultra said...

TQ Servant of God!

Nik Aziz belajar agama kat INDIA? patutla pandai putar belit.. modified ayat Quran dan HADIS ikut suka.. buat tokong lagi banyak dari masjid.. mesti ada yang tak kena dengan ILMU yang Nik Aziz pelajari.. boleh diragui ketulenan sumber ilmunya..

dan lagi satu, apa yang aku perhatikan, tiada satu pun ULAMAK dalam dunia yang boleh tegur NIK AZIZ.. sesiapa pun yang tegur akan dicop sebagai barua UMNO.. dan dengan sokongan dari pengikut taksub PAS sifat UJUB dan RIAK semakin menebal dalam jiwa POK Nik!

Semoga ALLAH membuka pintu hidayah untuk Pok Nik dan pengikutnya..

Anonymous said...

Patut la beriya-iya tolak tulisan jawi....

Rupa2nya...ada plan nak tolak hukum Quran....!!!

=========

PAS sejak penubuhannya sudah pun menolak hukum Quran. Alquran dalam PAS adalah kata kata tok guru sebab itulah keluar bermacam macam fatwa yang menyesatkan. Mungkin ularmak ularmak PAS baca Alquran terbalik.

Melayu Ultra said...

BOMO nak tanya.. hang mengucap kalimah syahadah tak pakai nama ALLAH ke?
" Aku naik saksi tiada tuhan yang disembah melainkan..... (tuhan tiada nama ke?"

Wakakakakakak! hang memang bukan orang ISLAM la BOMO! mengucap pun dah pakai versi BOMO! sah! sah! hang memang BOMO yang tak pandai mengucap!

Wakakakaakak! Kantoikan diri sendiri!

Anonymous said...

Tuhan ku tak bernama seperti makhluk!

Ku kenal ia melalui sifat Ujud, Qidam, Baqo.... Serta gelarannya, Ar Rahman, Ar Rahim...!

Tuhanku tak meyerupai apa2 sekalipun...! Dialah Tuhanku yg jadikkan langit & bumi alamsemesta!

TUHAN MAHA BESAR!

===========

Lepas tu jual Tuhan kepada orang kafir...

Anonymous said...

ngaji lagi la bomo oi.tk sampai lgi tu...

Melayu Ultra said...

BOMO SIAM mengaku terang2 dia mengucapkan ikut versi dia sendiri.. tak macam orang ISLAM yang lain.. Tuhan BOMOH SIAM tiada nama.. aka TANPA NAMA.. macam dalam komik Pedang Setiawan tuh..

Apa punya nasib la PAS,PKR dan DAP dapat pengikut yang bebal macam ko ni BOMO..

WAKAKAKAKAKAKAKAKAKAK!!!!
TQ bomoh kerana membuatkan hatiku ceria dengan ketololanmu itu...

Anonymous said...

tadi dia kata Allah itu nama utk mengenal Tuhan..

pastu dia kata Allah itu sekadar bahasa..

skrg dia kata dia kenal Allah hanya melalui sifat2-Nya..

jadi aku nak tanya, macam mana hang baca Basmalah? ini kira basic dah ni..

Melayu Ultra said...

BOMO nak bgtau ni, kalau esok lusa polis datang tahan hang kat rumah, hang jangan lari tau..

Berdoalah banyak2 pada tuhan 'TANPA NAMA' hang tu.. atau tepon Pok Nik jamin hang..

Wakakakakaka!

ExPas said...

kalo la aku nik bodoh mcm nik ajis dn hadi awe.. dh lama aku kafirkan bomo siam ni

Sudir said...

'Kaki Anwar' tu mungkin sejenis kuih manis kat tempat dia.. Tu yang dia suruh jilat..

Kalau kaki Anwar yang betul.. kucing pun takmau jilat beb..

Anonymous said...

Tok guru aku kata sebelum sembelih ayam kena baca dengan nama Allah dulu baru sah sembelihan. Tapi ajaran dari Bomoh Siam kata Allah itu bukan nama. Jadi nama apa yang harus dibaca. Mungkin Bomoh Siam ni belajar agama dari Mahaguru Bomoh Siam di Golok...muahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Melayu Ultra said...

Bismillah versi BOMO.. bismi TANPA NAMA.. apa punya baghal la mu ni BOMO SIAL!

Wakakakakakaka!!!

Anonymous said...

versi syahadah dia mungkin lain kot? boleh caya ke dia ni muslim?

Anonymous said...

KAH KAH KAH..

PEDANG SETIAWAN PULAK..

TERINGAT ZAMAN2 KOMIK TU TOP GILER..

Melayu Ultra said...

BOMO ni nak kata konon2 ilmu agama dia ni setarap wali selipar Pok Nik.. tapi nama Tuhan pun dah kantoi.. kat dalam kubur nanti malaikat tanya

"Maa Rabbuka??" BOMO jawab.. err.. err.. er... TANPA NAMA!!

Wakakakakaak!

Lawak... lawakkkkkkkk....

Anonymous said...

betul tk betul bomo.lu jgn main bom je.ngaji biar sampai

Anonymous said...

KALAU BACA BASMALAH PUN TAK GUNA KALIMAH ALLAH, BILA BERGAUL DENGAN BINI DIA, CAMNE EK? FOR SURE SYAITAN2 BERGELAK KETAWA BERSAMA2 MENIKMATINYA..HMMMMMM

Anonymous said...

betul tk betul bomo.jgn main bom je.ngaji biar sampai

Melayu Ultra said...

Mana BOMO SIAL ni? Lari ka? ke tengah GOOGLE nama tuhan kat internet?

Wakakakakaka! BOMO hang ni dah kira bebal tahap DEWATARAYA ni!

Muahahahahaahahahah!

Servant of God said...

Bomo Siam said...

MU 6:13,

Tuhan ku tak bernama seperti makhluk!

Ku kenal ia melalui sifat Ujud, Qidam, Baqo.... Serta gelarannya, Ar Rahman, Ar Rahim...!

Tuhanku tak meyerupai apa2 sekalipun...! Dialah Tuhanku yg jadikkan langit & bumi alamsemesta!

TUHAN MAHA BESAR!

July 11, 2012 6:22 PM

-------------------------

Aku beragama Islam, maka aku mengucap syahadah yang bermaksud "Aku naik saksi bahawa tiada Tuhan melainkan Allah, dan Muhammad itu Rasul Allah"

Tuhan takde nama ye?

Walhal dalam mengucap dua kalimah syahadah, "Allah" yang pertama diterjemah sebagai "Tuhan", manakala "Allah" yang kedua dikekalkan sebagai "Allah".

Tak jelas lagi ke, bahawa Tuhan = Allah.

Allah memberi jalan yang amat mudah untuk semua umat muslimin untuk merujuk kepadaNya, iaitu dengan menggunakan kalimah ALLAH.

Jadi bila muslimin di Zimbabwe kata Allah, muslimin di Ireland akan faham, yang di Armenia akan faham, di Malaysia akan faham, walhal kalau dihidupkan kembali orang muslimin yang sudah mati, mereka juga akan faham.

Jangan kamu cuba permainkan kalimah Allah untuk duniawi, wahai insan.

Kamu sedar tak, wahai bomoh laknat, bahawa kamu dah tak mahu sebut dah Allah, tetapi kamu menyebut Tuhan sahaja. Bagai kamu tiada beza daripada kafir.

Renungi kembali ayat kamu "TUHAN MAHA BESAR".

Bagaikan kamu malu mengatakan yang Tuhan kamu adalah Allah SWT.

Bangga sungguh kamu, yer?

Anonymous said...

DIA KATA KENAL TUHAN HANYA MELALUI SIFAT2-NYA.. ITU SUDAH CUKUP BAIK..

PERSOALANNYA..

JIKA BACA BASMALAH.. DENGAN NAMA TUHANKU YANG TIADA NAMA YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG..

JADI BAHASA ARABNYA BERBUNYI?..ANDA FIKIRKAN SENDIRI. SEDANGKAN DALAM AL-QURAN AL-KARIM PUN TERTERA BASMALAH YANG KITA KENAL ITU..HMMMM

Melayu Ultra said...

Servant Of God

Yang benar pasti akan tertegak..
Yang batil PASti akan terlondeh..

Sekiranya BOMO SIAM itu ISLAM aku doakan dia kembali ke pangkal jalan.. dengan bertaubat dan mengucap semula syahadah.. takut2 sudah terkeluar dari ISLAM..

Semoga ALLAH sentiasa memelihara kita dari kesesatan dan hasutan iblis.. AMIN

yogibear's season said...

Bomo,

Soklan aku tadi hg tak jawab...aku simpulkan balik soklan tu mcm ni,

...patutkah kita boleh bersetuju dgn satu kaum yg pecaya bahawa tuhan yng menjadikan alam ini mempunyai anak, menggunakan nama yg di'tentukan' ya'ni Allah?

klu hg jawab ya, maka hg telah menafikan apa yn Dia 'tentukan' bg diri(zat)Nya!

Soklan hg,..Bila masa Tuhan ada kata yg nama Dia Allah?

...Bismillaa hirahmaanirrahiimi..

jgn pulak hg kata kalimah basmallah tkdak dlm Al Quran!...mampuih hg nanti!

Anti PAS said...

ramai kat sini menerangkan keraguan yg ditimbulkan oleh bomo siam...kat situ nampak keikhlasan mereka..namun bomo siam begitu angkuh.. langsung tak nak mengaku kalah.. akhirnya nasib bomo ni pun mungkin menjadi macam sedara islam kita yg meniggal tempohhari... hang punya pemahaman islam tu sangat bahaya bomo..hang nak ego mampuih pi la..tak salah kita belajaq islam pasai itu yg nabi suruh.... tapi hang bukan mcm org yg nak belajaq..hang mcm dah khatam habis dah mcm pork nik tu... ingatlah wahai bomo..kita manusia tak leh dari kesilapan..hang..cheq...pork nik..sama ja semua bomo wei..... pada pork nik yg mengatakan tak masuk syurga kalau tuduh nuar tu... ingat la tok..menuduh tak salah..tapi yg dituduh tu patut la membela diri dan membuktikan yg dia tak bersalah... takkan tuuh terus tak masuk syurga tok..syurga mana tu??? syurga pas ka?? lebuhraya ke syurga bila mau mula pork nik?????elok berundur ja la....dah teruk dah...

Anonymous said...

Bomoh sie dok kata org xfm bahasa arab.. dia lg terrer..

tapi beza antara ALLAH dn ILAH pon tak tau!

kengkawan.. toksah dilayan bomoh sesat ank murid niky najis ni..
Jangan terpesong akibat dakyah bomoh sie ni. Bukankah Allah SWT telah berfirman

Terjemahan :
Allah, tiada Tuhan melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan sekelian makhlukNya. Yang tidak mengantukdan tidak tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi pertolongan melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya). (al-Baqarah ayat 255)

Anti PAS said...

kalau tuhan kita tu takde nama habis bila kita nak bertakbir tu sebut nama sapa bomo??????? tu yg penganut penganut hangpa dok bertakbir siang malam..tuhan islam takda nama ka????

Anonymous said...

Kesimpulan yng aku boleh buat antara yogibear's season dan Bomoh Siam......

yogibear's season lebih jelas pemahaman dan kupasanya tentang Allah swt,Sementara Bomoh Siam adakalanya tidak cukup ilmu utk menafsirkan sesuatu perkara.Adakalanya berlagak pandai ttp tidak cukup matang.Nasihat saya pegi belajar lagi utk memantapkan ilmu.


Assalamualaikum,
hari ini surau aku ada tazkirah tajuk persaudaraan di dalam islam.

Anonymous said...

HOK ALOH BOMO SIYE GUANO MU NI? WAT MALU KAWE JAH! TIKET KE SORGO MU AMBO CANCEL DULU. BESOK MU GI JUPO NIZAR BWAT RAYUWE DULU.

Anonymous said...

cilakak punya bomoh siam, buat malu org2 PAS je..
Bomo Siam anjing UMNU!!

Servant of God said...

OK, sekarang bomoh sial sudah diam, aku boleh laa keluarkan pendapat yang tertangguh dek kerana bomoh laknat tadi tuh.

Apa sebenarnya niat nik aziz? Dia suruh orang jilat kaki anwar? Masya Allah.

Walaupun nik aziz tidak bersyukur dilahirkan sebagai orang Melayu, namun dalam komunikasi seharian kita orang Melayu tidak boleh lari daripada struktur2 bahasa yang unik kepada budaya Melayu.

Dalam budaya Melayu, apabila dua insan bersalaman, mesej tersirat tersiratnya ialah mereka memaafkan antara satu sama lain.

Tetapi, jilat kaki ini, mesej tersiratnya apa?

Dalam bahasa Melayu, penjilat kaki ni menjadi sehina-hina hamba kepada orang yang empunya kaki yang dijilat.

Takkan laa si nik aziz tak tau benda asas ni. Mesti dia tahu.

Jadi, dia sebenarnya mengatakan sapa nak ada harapan masuk sorga, kena jadi balaci anwar?

Aku tak sanggup. Cukup laa nik aziz & co. jadi penjilat kaki anwar.

Korang sanggup?

Anonymous said...

Bomoh Siam, korang dgn DAP pun takut, tak payah nak cerita pasal hudud atau pasal ketuhanan kat sini. Kaum yg paling hipokrit adalah PAS.

Nak tanya, Selangor islamic sgt ke sekarang ni di bawah Pakatan?

Orang2 PAS adalah golongan yg paling kuat berangan, nak cerita pasal PRU13, kalau Pakatan yg menang Malaysia akan hanyut dibawak DAP. Jgn harap PAS nak perjuang Islam. 50 tahun, kejayaan terbesar adalah membina berhala terbesar di Asia Tenggara. Itu yg Bomoh Siam seronok tu.

Servant of God said...

Anonymous said...

cilakak punya bomoh siam, buat malu org2 PAS je..
Bomo Siam anjing UMNU!!

July 11, 2012 7:26 PM

-------------------------

Hohoho.. suruh nik ajis keluar fatwa bomo siam takleh surf internet lagi!

Anonymous said...

gaps lain kali kalu mahu siarkan artikel fatwa niki aziz ni siarkan juga kenyataan pelakun bilik 121 hotel perdana aka naib presiden pas yang telah menfitnah nwar berahi melakukan liwat dalam kes liwat 1 dulu. makhluk Allah inilah perlu dinasihatkan oleh niki aziz menjilat kaki nwar berahi sebelum masuk surga kerana dialah yang mengelar nwar berahi sebagai aljuburi dan menjaja cerita tersebut pada setiap ceramah pas. kalau buleh send vidio tu kat bomoh siam agar dia menghayati fitnah yang dibuat oleh naib presiden pas tersebut.

BOB MALAYA said...

hahaha dia yang tentu sapa masuk syurga dah xmasuk akal dah pembangkang pakatan nielari dari akidah.eh!!! anwar yang dio puja pun dia cakap masuk syurga. hahahaha nakal-nakal...dah kacau bilau da...xder perpaduan dan pakatan hanya mementingkan diri sendiri jer

yogibear's season said...

Bomo,

Nie satu soklan utk hg yg boleh menentukan samada hg seorang mu'min atau yg disana..

Innallaha 'ala kulli syai'in qadiiri

Terjemahan : Sesungguhnya Allah itu atas tiap-tiap sesuatu amat berkuasa.

Bagi yg kenal tuhan dgn wujud, qidam baqo....kuasakah Allah mengadakan anak bagiNya sekiranya Ia kehendaki?


Bagi yg berittiqad Asysya'irah wa Maturidiyyah tentu boleh jawab dgn sempurna.

Bomo Siam said...

Yogi,

Hg nak samakan Tuhan dgn makhluk!

Tulong bezakan.....,

Aspalela yg gemuk!

Dgn,

Allahuakbar!

Aspalela- nama! Allah? Nama jugak ka?

Jika nama, takde perbezaan hakikat Tuhan dgn makhluk!

Bomo Siam said...

Tuhan tak punya nama khusus seperti 'allah'! Ianya tak menerupai makhluk or benda!

Jika 'allah' itu nama, yg 99 lagi tu, apanama?

Tambahan?

'allah' nama yg keberapa?

Bomo Siam said...

Ayat campur aduk melayu-arab....

'Nama Allah ada 99 yg wajib diketahui'

Ayat pure melayu....

'Nama Tuhan ada 99 yg wajib diketahui'

Istilah 'nama' itu sendiri sebenarnya bukan seerti seperti 'nama' bagi makhluk!

Bomo Siam said...

Aloooo UMNU!

Tulong kasik aku tahu(sebab memang aku tak pasti),

Negara or alam Islam mana didunia ini yg sekat penganut ugama lain guna perkataan bagi nama 'ALLAH'?

Seperti di Malaysia yg separuh sekular, separuh Islam nih!

Anonymous said...

cuba ko sebut.... apa nama tuhan ko bomo???? kalau kristian dia sebut jesus... kalau cina mcm mcm nam..sama ngan hindu.... habis kalau org islam ditanya siapa tuhan kamu??? ko sebut apa??? ini adalah antara soalan dalam kubuq bhai.... Marabukha???? ko hantam mana suka ka???

Anonymous said...

Aku rasa jin da masuk dlm badan bomoh ni... Lain macam je ... Muahahahah... !!! zat... Kau tolong sikit spesis kau ni... Dia da melalak2 macam kena santau... Komen dia da ikut emo... Main belasah je....!!! sayang u Bomo...

Anonymous said...

SEKEJAP PAKAI MUSANGKA SEKEJAP PAKAI BOMOH SUNDALSIAM. MACAM SETAN SUKA TUKAR2 KULIT.

JENIS MCM N MEMANG PEROSAK AGAMA BANGSA DAN NEGARA.

BANGST!!

Bomo Siam said...

Soalan bocoq dari kuboq.....

Maka dtgnya malaikat, lalu ditanyanya pd hg,

"Siapa Tuhan Hg?"

....ada malaikat tu tanya, sapa 'nama' Tuhan hg?

Melayu Ultra said...

Hallo BOMO! (takbleh bagi salam kat BOMO ni sebab nama tuhan dia tak sama dengan tuhan orang ISLAM) Setiap apa yang hang tulis hanya mencerminkan kebodohan hang.. Hanya menimbulkan kekeliruan terhadap orang ISLAM.. Udah2 la BOMO.. nama hang pun menggambarkan hang ni orang yang macam mana..

BOMOH selalunya percaya benda yang khurafat selain ALLAH yang satu..

ALLAH bukan lagi TUHAN kepada BOMO SIAM sebab tuhan BOMO SIAM adalah TANPA NAMA..

Muahahahahahaha!!!!! Kehkehkehkeh!

Kesian ko BOMO.. aku simpati kat ko.. kikikiki!!

Anonymous said...

Babi punya Bomo Siam..
Buat malu PAS je...
Sial ko..
Bomo Siam..Anjing pencacai UMNO

Melayu Ultra said...

Bomo Siam said...
Soalan bocoq dari kuboq.....

Maka dtgnya malaikat, lalu ditanyanya pd hg,

"Siapa Tuhan Hg?"

....ada malaikat tu tanya, sapa 'nama' Tuhan hg?

July 11, 2012 9:04 PM

-----------------------------------

Tak kisah laa.. Kalo hang, hang jawab apa BOMO SIAM?? Cer habaq mai!

Melayu Ultra said...

BOMO SIAM jawab "err.. err.. TANPA NAMA!"

Wakakakakakakaka!

Anonymous said...

Biarlah Bomo siam xngaku Allah tu tuhan dia...

Kengkawan yang baca blog ni akan jadi saksi pengakuan Bomo Siam ni..
Allah Maha Mengetahui siapa ko sebenarnya..

Bomo Siam said...

Klu dah Tuhan tu Esa, Tunggal, Satu,

Apa perlu boh nama?

Tiada Tuhan yg kusembah melainkan Allah!

Allah disitu adalah 'pegertian', bukannya 'nama'!

Shortcut! Jika masa tu nak sebut yg 99 tu secara lisan....mau pengsan!

Namun, jika dari segi bahasa, Allah itu adalah nama wakil bagi yg 99 pengertian tu,

AKU SETUJU!

Anonymous said...

Bomo Siam kata:

'Nama Allah ada 99 yg wajib diketahui'

Ayat pure melayu....

'Nama Tuhan ada 99 yg wajib diketahui'
.................................
Pencerahan..

Allah adalah Allah..

Tuhan dalam bahasa arab=ilah..
Sama ke Allah dengan Ilah.

Anonymous said...

Sian individu yang guna nama Bomoh Siam ni..
btul2 aku kesian kat dia..
Moga Allah bagi dia taufik hidayah utk bertaubat..

Melayu Ultra said...

BOMO hang sudah GOYANG kaa??

Spinn nampak!!

Hahahahaha! Jawab soalan dulu..

Maka dtgnya malaikat, lalu ditanyanya pd hg,

"Siapa Tuhan Hg?"

....ada malaikat tu tanya, sapa 'nama' Tuhan hg?


Kalau malaikat tanya hang dalam kuboq, hang jawab apa???

Bomo Siam said...

Kah kah kah!

Pengertian tentang nama aku pun hangpa dah takleh translate. Apatah laie 'nama' Tuhan!

Aku bagi tip....!

Jin aku keturunan ASUS! Powered by Intel!

Kuah kuaah kuaaah!

Jadik...who r u Bomo?

Melayu Ultra said...

BOMO dah gila isim.. kepala otak dah serabut.. bini nak lebih nak 2.. akai letak kat lutut.. sekarang mau kona 360darjah..

Siapa nama tuhanmu BOMO SIAM??

Anonymous said...

bomo udah2 le tu jgn jdi jantan yg berkokok

Melayu Ultra said...

erk..

BOMO SIAM dah gila babi dah ni..

Mak aku cakap, jgn layan orang gila nnt boleh jadik gila..

Bye BOMO sayang!

Jangan lupa GOOGLE nama tuhan hang!

Wakakakakaka!!

Bomo Siam said...

Perkataan Allah berasal dari gabungan 'Al ilah Ilah' bererti Tuhan maka Al dengan Ilah hasilkan perkataan Allah bermaksud Tuhan yang satu.

Kata Allah adalah 'kata ganti nama khas' yang khusus untuk merujuk kepada Tuhan Yang Esa, yang telah mencipta, mentadbir dan memiliki alam semesta ini beserta isinya.

Kata Allah banyak dikenalkan didalam ajaran Islam, namun masyarakat Arab Kristian dan Arab Yahudi juga menggunakannya.

Ada apa2 persoalan?

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 277   Newer› Newest»