Tuesday, September 4, 2012

BERITA BURUK UNTUK KAKITANGAN KERAJAAN.


Utusan Malaysia
Oleh MOHD. AZRAIE MD. YUSOF
pengarang@utusan.com.my

Tindakan memberhentikan ramai kakitangan awam Melayu di Pulau Pinang mungkin ada kaitan dengan hasrat pembangkang untuk mengurangkan 30 peratus jumlah golongan tersebut di negara ini.Sehubungan itu, Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS), Datuk Omar Osman yang kesal dengan perkembangan terbaru tersebut menasihatkan kakitangan awam agar bijak membuat pilihan pada pilihan raya umum akan datang bagi memastikan nasib mereka terbela.

"Jika benar dakwaan kerajaan DAP Pulau Pinang telah membuang ramai pekerja (kakitangan awam) Melayu dalam pentadbirannya, maka hasrat pembangkang mengurangkan 30 peratus kakitangan awam mungkin menjadi kenyataan."Tindakan itu langsung tidak boleh diterima dan ia merupakan satu penghinaan kepada kakitangan awam," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Dakwaan ramai kakitangan Melayu diberhentikan kerja oleh kerajaan DAP Pulau Pinang ditimbulkan seorang wanita yang merupakan pekerja di sebuah jabatan kerajaan di negeri itu kepada Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada sesi dialog di majlis Rumah Terbuka Bersama Perantau anjuran Pas kelmarin.Wanita yang enggan dikenali itu juga mempersoalkan kerjasama Pas dan DAP dalam konteks menjaga hak orang Melayu di jabatan kerajaan di bawah pentadbiran parti yang diketuai Lim Guan Eng. 

Sebelum ini, Setiausaha Penerangan DAP, Tony Pua pernah mengeluarkan kenyataan bahawa kerajaan DAP akan mengurangkan kakitangan awam dan menamatkan perkhidmatan mereka yang tidak efisien jika parti itu memerintah.Abdul Hadi ketika menjawab soalan itu bagaimanapun dilihat seolah-olah menyokong tindakan diambil oleh rakan sekutunya apabila menyatakan tindakan tersebut adalah perkara biasa kepada setiap parti yang memerintah.

176 comments:

faiz mahayudin said...

Salam, Jika sudi mohon pautkan blog saya,
http://revolusimindamelayu.blogspot.com/

Anonymous said...

Biar orang Melayu terutama penyokong PR yg komen pasal ini...aku no komen.

Anonymous said...

Aiii! org melayu PR x faham2 lg ke hasrat DAP tu.. Jgn dh terlambat bru nk brtindak.. Aiii, labu oh labuuu...

Anonymous said...

aiii..Melayu PKR bodo..nak faham apa......padan muka di atas kebodohan yang diperjuangkan.

Anonymous said...

JAWAPANNYA UNDILAH LAGI PR DALAM PRU 13 NANTI, KENA REBUS HIDUP2LAH MELAYU PR NAMPAKNYA

Anonymous said...

serdarlah orang-orang melayu..nak tunggu apa lagi..perjuangkan la hak anda. jangan sampai melayu menumpang di tanah air sendiri oleh kamu pendatang

Anonymous said...

Sebagai orang Islam kita wajib tentang DAP habis-habisan...DAP anti Islam..DAP musuh Islam yang utama...Allahuakbar...Allahuakbar...jom ramai2 anti DAP..semoga Allah melindungi kita.. Amin..

Anonymous said...

.
POLISI PAKATAN PRAK:

SIAPA BAKAL JADI KORBAN SETERUSNYA?

berjimat-cermat adalah sikap terpuji

namun kalau ianya dilakukan semata-mata untuk menampakkan kerajaan PRAK ada lebihan dana maka ia adalah tindakan yang harus didedahkan agar polisi bobrok itu dapat dihentikan.

PEMERHATI

Anonymous said...

mana bumu.. BERUK SARKES...nak juga tengok apa dia komen....

Anonymous said...

Jom kita hapuskan semua pembangkang yang merosakkan kepentingan Melayu di Tanah Melayu ini pada PR13 nanti.Ini sahaja caranya bagi mengajar orang2 yang tak sedar dek untung ini. Mari kita buat macam Singapork dimana Melayu langsung tak boleh angkat muka dibuat oleh Cina PAP.Apa tunggu lagi...nak tunggu bila sampai macam rakyaat Palestine?

Anonymous said...

buang yang keruh, ambil yang jernih, dulu.

pok ngah nik ajis said...

Aku setuju. . Beberapa kakitangan kerajaan melayu diPenang disingkirkan kerana. .Beberapa haprak melayu disitu tak pernah bersyukur dgn apa yg dah dpt. . Bukankwh mereka sebahagian kakitangan itu umpama duri dlm daging. .!!!???
Diorang kerja dgn kerajaan gomen BN dalam masa yg sama menyokong PR. . Bukankah ini ketentuan allah. . Kepada manusia melayu yg menjual maruah ,amanat dan bangsa. . .
Allah bayar cash. . Dgn menarik punca rezeki. . .dalam iktibar cina ttp cina. .Dap tetap Dap yg cauvinist itu. .
Sedarilah. . Apa yg kita lakukan akan terbayar melalui niat yg bersih. . Bukan demostrasi bersih. . . !!!!

Anonymous said...

guan eng nak masukkan org cina plak yg lebih setia dgn kjaan dap. pas mmg tak layak nak bela org melayu. pas cuma layak bela penjubo.

otai
subang

Anonymous said...

.
MARHAEN DAPAT BAPAK TIRI

Wang yang tidak dibelanjakan untuk rakyat sudah tentu akan terkumpul seolah-olah puak PEMUSNAH RAKYAT nampak berhemat dalam penggunaan wang rakyat!

Tetapi hakikatnya kemudahan lama tidak diselenggara dengan baik dan kemudahan baru tidak dibina.

Semua ini boleh dirasai dan dibuktikan di mana-mana (terutama di kampung-kampung marhaen).

Toleh ke pra 2008 dan bandingkan dengan 2012, anda akan dapat lihat apa yang dimaksudkan yang marhaen itu 'ANAK TIRI'.

FIKIR-FIKIRKAN

malayoo mudah lupa said...

Tkyah kata depa dpt memerintah negara, klu leke yg org atasan cina pun dh cukup malayoo kena tindas....bangsa depa yg keje n prangai mcm sial pun di naikan kan pangkat

Anonymous said...

Dia orng mana nampak ni semua bro.Kisah Kampung Buah Pala tidak cukup untk memberi pengajaran.Biarkan luncai terjun dgn labu2nya.

Doakn sahaja mereka bahagia walaupun akan merana.

Anonymous said...

nasib korang le..dulu korang jugak yang undi..bila dah kena buang..amekaw!

malayoo mudah lupa said...

Tapi laa ni ramai kakitangan kerajaan yg pro pembangang....

Anonymous said...

Aku tertarik pada komen hadi boroi, kira jilat habis kerandut guan eng syiah haprak tu...ptuihhh

Anonymous said...

kakitangan yang apek lim ah beng upah adalah lebih ramai daripada kerajaan sebelumnya , mana ada nak kurangkan bro !!! dia hanya nak kurangkan kakitangan bangsa Melayu sahaja dan menambah kakitangan orang DAPigs dan mereka-mereka ini mendapat gaji lebih mahal .. dasar perkauman DApigs diteruskan oleh keluarga paling tak berguna di Malaysia dan keluarga utama perkauman di Malaysia , keluarga LIM yang tarak guna !

Anonymous said...

kakitangan melayu kena buang, pas tak siasat atau tolong ke, apa kebajikan macam ni, mana skuad amal pas....

Tun Teja said...

1. Dasar Angkatan Pengkhianat.
Sebab itu parti Dasar Angkatan Pengkhianat memang bertungkus lumus untuk menang dalam PR 12.

2. Tanpa memikirkan periuk nasi dan masa depan orang Melayu.
DAP buta fikiran dan buta hati.
Yang sebenarnya semua orang atas DAP memang sudah ada data bahwa pekerja awam orang Melayu ada beberapa persen yang dimaksudkan, oleh itu Tony Pua bercadang cekut buang pekerja Melayu dahulu, terutama penyokong BN dan Umno.

3. Cuma orang Melayu DAP saja yang terlalu bodoh. Tak mahu memperjuangkan nasib orang Melayu dan bangsa mereka sendiri. Terlalu mementingkan keperibadian sendiri. Termasuk keluarga PKR yang mahu PP di perintahkan oleh cina DAP.

Servant of God said...

Biasa laa.. orang Melayu bila rasa dia educated, rasa dia bijak, mula laa sokong pembangang.

Aku ada jumpa sorang pakcik nih, ada je laa tak betul dengan kerajaan. Dia tak pikir kerajaan buat yang anak dia dapat sambung belajar kat uni.

Dia tak nampak yang pembangang tak reti nak uruskan walaupun sebuah universiti sekalipun. Nak tadbir negeri? Haprak!

Malas aku nak argue dengan dia. Susah layan orang perasan pandai nih.

Anonymous said...

PAS saperti Lubang Dubur apa saja yang keluar semua nya N.ajis!!

Anonymous said...

Pas ni bila BN buat sanggup buat macam nak kiamat dunia,bila DAp buat tau pula ikut siapa yang merentah,pas pis pus betul parti islam ni.......

Anonymous said...

Apa nak kecoh2...mmg itulah nasib melayu yg sokong pbngang sama bangang...dgn pembangang....nak sangat dapigs mmrintah hah amik kau...dah kena pecat apa lagi tunggu....balik kampung tanam jagung....mkn kangkung...ops sory...kampung pun dah kena jual...takda dah kampung buah pala...abih nak pi mana...pi mampuih....padan muka...seburuk2 kjaan bn pun jauh lebih better better better best dr pemvangang dapigs...

Anonymous said...

betul kata hangpa. sapa yang sokong pembangkang memang rasa pandai. ada orang kata, lihat si anu tu, dia doktor, dia sokong pas. atau, hang tau dak semua orang berpangkat sokong pakatan. jadi, sapa yang tak berpangkat pun bila dah sokong pembangkang, dia boleh masuk golongan itu. itu sebab kebanyakan yang sokong kerajaan senyap sunyi malu nak habaq.

Otak geliga said...

tak da pa yg nak dihairankan....PAS mana lihat BANGSA...lagi2 Bangsa MELAYU....depakan ANTI dgn bangsa Melayu ni

akak tu yang salah cakap.....akak terLUPA yg dia menyoal manusia yg ANTI BANGSA MELAYU...sepatutnya soalan akak tu bunyi mcm ni

"kerajaan biaDAPigs PP telah memberhentikan ramai pekerja ISLAM dlm sektor kerajaan"

haaaaa....lagu ni baru betui, biaq terKEDU pengKAPIR umat Islam UMNO tu....ye tak??....hehehehe

Anonymous said...

Maaf untuk bercakap , saya penyokong BN tetapi setuju dengan tindakan pihak kerjaan PP yang memberhentikan pekerja Melayu jika benar terjadi . Setuju bukan bermakna menyokong malah kita kena lihat dahulu kenapa dan mengapa.
Jika diperhatikan sistem pentadbiran JPA memang lemah kerana ketidakberanian pegawai atasan menggunakan Perintah Am Bab D yang dikhususkan untuk kakitangan kerajaan yang mempunyai masaalah displin , yang melanggar peraturan serta syarat mereka diambil bekerja.
Pada saya jika lah benar, padan lah muka pegawai tersebut kerana untuk membuat keputusana memberhentikan pekerja bukan lah semudah yang dijangkakan.
Tahniah kepada pegawai kerajaan negeri PP yang berani bertindak supaya menjadi satu pengajaran kepada yang masih berkhidmat.

kepada sesiapa yang tidak bersetuju dengan tinakan kerajaan negeri PP , fikri dan renung-renungkan lah keadaan sekeliling sikappegawai dan kakitangana kerajaaan. cara kerja mereka , membuang masa dikantin keluar ambil anak sekolah dalam waktu pejabat malah jika nak ditulis 10 helai muka surat pun tidak habsi. Kepada Kesatuan sekerja jangan cepat melenting jika benar berlaku perkara yang dilapurkan . mesti ada sebab munasabah kenapa kakitangan melayu doberhentikan.

Saya sendiri kesal perkaran ini berlaku tetapi setiap apa yang berlaku jadikan lah sempadan dan ambil iktibar dari kejadian tersebut.

(Bekas pegawai kerajaan juga penyokong BN)

Otak geliga said...

lagi satu akak tu/ sesiapa ja perlu tanya

"adakah kerajaan BN boleh membuang pekerja yg menyokong Pembangkang pada masa akan dtg?"

haaaaaaaaa....yg ni pun molek benar ditanya pd pengKAPIR umat Islam UMNO....hehehe

Melayu Perak said...

TERKINI!! PELAJAR BONTOT DIREMAN BANTU SIASATAN!!


Polis menahan seorang pelajar kolej berusia 19 tahun berhubung insiden memijak gambar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak ketika Perhimpunan Janji Demokrasi di kawasan Dataran Merdeka, Khamis lalu.

Ketua Penolong Pengarah Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7) Bukit Aman, Datuk Abdul Jalil Hassan berkata, pelajar itu ditahan pihaknya kira-kira jam 12 tengah hari di Kolej Teknologi Antarabangsa Cybernetic, Taman Maluri, Cheras, Kuala Lumpur.

Beliau berkata, pelajar itu dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi untuk siasatan lanjut di bawah Seksyen 509 Kanun Keseksaan.

AMEKAW TUNJUK LAGI BONTOT.....

Otak geliga said...

To Bekas Pegawai Kerajaan Sokong BN:

jika perkara yg berlaku adalah seperti yg dinyatakan....hamba SOKONG PENUH.....sbb mmg sakit hati tgk depa yg peMALAS ni...suka curi tulang...ye tak??

cuma kita perlu tahu juga yg pekerja CINA, INDIA dll juga perangainya sama ja....cuma Cina ni pandai main MULUT....kalau tebu boleh tanam kat bibir....mmg penuh la....faham maksud hamba??...hehehe

pekerja CINA biaDAPigs ni peMALAS ramai....& ramai yg suka memperGUNAkan org lain....yg aku kenal la....hehe

Otak geliga said...

To MP

dah kena tahan, tahu pulak dia TUTUP MUKA.....awatnya???

Tunjuk BONTOT bangga nak mampuih....kena tahan polisi kok mukanya yg bukan aurat ditutupi.....aneg enggak kelakuannya??...hahahaha

Jubor itu muka lue ya??...boleh ditayang2 tanpa segan??...hahahaha

Otak geliga said...

Pemakai2 tanduk Setan bertudung litup itu tak ada sapa2 yg amik video ke??

penampakan syaitan di perhimpunan haram Janji Bersih juga perlu diambil perhatian....takut ada yg kena rasuk....hehehe

Uncle Seekers/ En. Mazidul tak cover story ni ek??

Bomo Siam said...

Syabas LGE...!

Walaupun aku ni melayu, Islam, inilah yg aku perjuangkan selama ini.

Kurangkan staff melayu di jab2 kerajaan...!

Tingkatkan produktiviti & kualiti...!!!

KURANGKAN GURU2 MELAYU DI SEKOLAH2 KERAJAAN!

Mereka2 ini melemahkan kualiti pendidikan...!!!

Otak geliga said...

Bomo perli LGE tak hengat hangit....hehehe

Melayu Perak said...

kalau kakitangan melayu dibuang mana depa nak cari kerja....

siapa nak beri mereka makan....

bomo siam ko nih apa....

sanggup ko tolong orang melayu yang tak kerja tuh....

ko nih jenis bangsat....

Bomo Siam said...

6:44 PM

Awat la hina sgt anak2 melayu ni....?

Klu tak makan gaji dgn gomen tu, kebulur ke? Tak leh pakai Audi 5 ke, takleh dapat bini lawa ka...???

Habaq mai sat...!!!

Bomo Siam said...

Hangpa tak boring ka...?

Hari2 masuk jam 8, kuaq jam 5...!

Dah macam sepupu autobot!!!

Anonymous said...

lepas ni boleh la buang pekerja awam yg sokong pembangkang pasal dok asyik sangat berpolitik. kita ikut apa yang pemimpin mereka sarankan dan akan buat jika berkuasa. ramai guru yg jadi penyokong ni. ramai la murid tak belajar nanti ....

Anonymous said...

Bomo Siam

kalau dari awal tak kerja gov mungkin boleh.

tapi kalau kena buang kerja memang sakit lah.. tak kisah lah gov ke private

Anonymous said...

kalau BN ikut cara ni..alamat mmg xde la org kerja kerajaan kena buang sebab orang pembangkang (sebut kelantan) majoriti kat sini.. hehe..

Bomo Siam said...

Ini bukan soal politik! Ini soal kepuasan diri...!

Tak kira, makan gaji dgn gomen ka or dgn cina...mereka2 ini, BELUM merdeka!!!

Anonymous said...

Orang Melayu PKR pandai tunjuk BONTOT je..

Anonymous said...

DAP memang tak boleh dipercayai, hanya Melayu keldai yang percaya pada DAP tu...

Anonymous said...

Melayu O Melayu, tak serik serik dengan DAP tu..

Tukang Komen said...

Alahai,apasalahnya pekerja melayu kena buang keje? Yg buang pun bukannya kerajaan Umno. DAP kan tak suka melayu jadi dia buanglah. Apa yg Hadi cakap pun betol sebab DAP boss takkan Hadi nak tentang.

Anonymous said...

pelik betul la org melayu ni.kena buang keje pun nk jadi satu hal.kenapa..orang melayu mmg x pandai nk survived ke dlm hidup ni?BANGSAT BETUL ORANG MELAYU NI.yang akan hilang adalah agama bukannya bangsa so yang perlu pertahankan agama

ABB said...

Saya setuju dgn anon 616 dan 622,

Pada pendapat saya:-

Apa2 kerajaan yang memerintah kena pastikan kakitangannya akan menjalankan amanah tugas mereka jika tidak akan berlakulah salah laku dan matlamat kerajaan tak tercapai.

Pada penjawat awam, jika anda tidak menjalankan amanah kerja anda, andalah yang sebenarnya merosakkan kerajaan yang memerintah itu, andalah yang menyebabkan segala dasar kerajaan tak dapat dibuat.

Pada penjawat awam tolonglah sedar.

Betulkan saya jika kenyataan ini salah.

Bomo Siam said...

Aku bagi contoh....!

Anak sedara aku, umoq dah 28 thn! SPM 3 je. Berkat kesungguhan dia, la ni dah ada degree dari USM.

Pak sedara aku ni, org kuat UMNU! Banyak cable. Tapi, anak sedara aku ni taknak kerja makan gaji.

Bermodalkan 30k, dia bukak bengkel keta & motor. La ni dah ada 4 bengkel + kedai sparepart!

Berapa dia masuk seminggu? 4 bulan gaji hangpa...!

...masaalahnya, dia terlupa nak menikah!!!

MMI said...

Salam mohon dipautkan blog sy mahamissa.blogspot.com

Bomo Siam said...

Dlm pasai penuhi pejabat2 kerajaan, melayu memang terrer!

Dlm bab ekonomi, melayu tercorot!

Merdekakah melayu...???

Bomo Siam said...

Dasar pecah perintah UMNU....

MELAYU KERJA, CINA KAYA...!

Mmuuaahhahaha...!!!

Anonymous said...

sblm ni aku tak pernah setuju dng BOMO SIAM tp kali ni aku bersetuju sangat2mengenai kurangkan guru2 melayu krn banyak guru2 melayu penyokong pas dan pkr..biar mereka rasa...tak sedar diri.

Anonymous said...

BUAT APALAH KORANG NAK JADI KULI DINASTI GUAN. KAN BAIK TANAM JAGUNG.

ambe said...

Semoga Allah mengampunkan dosa kau yang dengki dengan bangsa sendiri..Tak mengapa bomo,sekarang boleh kau bertepuk tangan,suatu masa kau akan menyesal bomo.Percayalah.Aku hanya mampu tersenyum melihat sifat kau yang sebenarnya.MasyaAllah

Anonymous said...

MELAISE APA TAHU

kalau tujuan kera-kera jajaan pakatan mengurangkan pekerja kerana nak jimat kos, tak sapa halang.

yang nampak ialah, pengurangan itu adalah satu helah untuk digantikan dengan juak-juak dapig...hinggakan atas kometar itu dah takdak pekerja lain selain pemakan gaji buta belaka.

dan kerja depa hanya sebarkan fitnah, adu domba dan merancang strategi kotor. Pak Roi? ha, ha apa dai nak kisah.

Anonymous said...

Setahu aku lah yang dah hampir 20 tahun bekerja..manusia2 yang suka berpolitik waktu kerja adalah golongan PEMBANGKANG.

Bila duk berkumpul sikit hal lain tak ada semua hal politik. Bila duduk sorang2 macam resah. Aku tak nampak pun saing2 penyokong tegar kerajaan berpolitik masa bekerja?.
Ini perkara betul bukan nak reka cerita.
Yang hebatnya bila terkeluar sikit bab politik maka semangat berkobar-kobar, keluar ayat2 al quran, mula cerita kezaliman, cerita fitnah, cerita halal haram?...

Masalahnya 80% penyokong tegar pembangkang ni KPI kerja mereka hancus...bila ada banyak kerja mula mengomel?. Kerja banyak la...elaun tak cukup la..yang mengular tak payah kira la...

Kerja dah berpuluh tahun, tapi prestasi tahap tu jugak? malah setiap task yg diberi jenuh nak kena eksplain cara mana nak buat?

Patut la..kepala mereng pada pembangkang, pasal mudah dan senang..ikut jer tak perlu fikir..
Hampehhhhh.....

Anonymous said...

Betoila Anon 7.28 PM

Wat pertama kali selama aq melayari GAP , kali aq setuju 100 % dgn kenyataan pak Bomo SIAL..

Kurangknla GURU2 MELAYU yg sebok mnyokong pembangkang..masa mengajar sebok curi tulang, kalo keje lebih masa sikit atau pegi mana2 , depa punya CLAIM mak datok...mcm pi luar negara....

Tu belom sebok mnyebarkn dakyah/fahaman politik depa time mengajar, smp anak aq yg kecik pon pernah brtanya pd aq , betoi ke kata cikgu kat sekolah kata kjaan skrg ni ZALIM?....

Bila aq selidik mmg sbhgian ckgu kat sklh mmg PENYOKONG TEGAR pembangkang..yg peliknya dlm dok kata kjaan zalim ,keter masing2 ALPHARD la, CRV la..HONDA CIVIC la..tu belom rumah masing2 MCM ISTANA besaqnya...anak2 depa mcm2 dapat kemudahan, ..JADI TANG MANA YG ZALIM KERAJAAN SKRG NIH????

Anonymous said...

First time la aku rasa...dalam banyak2 entry inilah yang ada cuma Bomo je... Yang hardcore PR tak berani suara...maybe selama ni org kerja kerajaan yang banyak komen kot?? Aduh..!! Makan tapi berak kat tepi kuali...adoiii...

Anonymous said...

itu yang orang melayu pulau pinang hendak , dapat lah habuan. main dgn DAP restoran atas pokok pun depa runtun apa lagi melayu dok atas tanah. nasib hampalah. orang PP suka becerita tapi habuq pun tarak.

Anonymous said...

Sudah ramai orang Melayu yang dahulunya miskin, tak bekelayakan, tetapi dengan bantuan kerajaan dapat bantuan untuk berjaya, bila dah senang lupa daratan, tidak sedar diri, menghina bangsa sendiri yang masih belum berjaya dan memperkecilkan dasar kerajaan yang membantu orang Melayu sedangkan dirinya dahulu pun berjaya kerana dasar inilah, kalau tidak dia pun merempat meminta sedekah ke hulu ke hilir sajalah.

Golongan pertengahan Melayu sekarang ini banyak sudah lupa daratan, sudah senang katakan, tidak tahu mengenang budi, inilah jenis orang Melayu yang tidak mahu berubah menjadi baik, tapi sanggup berubah menjadi buruk mengkhianat sesama bangsa.

Lihatlah berapa ramai orang Melayu yang berjaya ke universiti melalui dasar kuota yang diamalkan oleh kerajaan, bila dah berjaya mereka menghina dasar berkenaan kononnya orang Melayu tak patut ada kuota, tak adil, kononnya kepala otak mereka sajalah. Mereka ini tak sedar diri, kalau kerajaan tidak kutip mereka dahulu, beri pendidikan di unverisiti, beri pembiayaan semasa belajar, beri peluang kerja kepada mereka, maka mereka sekarang ini mungkin pengemis yang mengemis ke hulu ke hilir sajalah.

Saya lihat banyak lepasan universiti yang dibiayai oleh kerajaan dan kemasukkan mereka ke universiti pun atas bantuan kerajaan, tapi bila dah ada kerja yang bagus, lupa daratan. Contohnya golongan guru sekarang ini, ramai yang tak sedar diri, saya tak mahu minta maaf cakap macam ini, saya bukan kata guru generasi dahulu dan guru generasi veteran, tapi guru-guru baru yang tak sedar diri menjadi pengkhianat kepada kerajaan yang membantu mereka sebelum ini, lihatlah mereka tidak puas hati dapat itu dan ini, masih lagi nak memburukkan kerajaan yang bayar gaji mereka, mereka berbuat perkara keji seperti demontrasi liar, menghasut orang ramai membenci kerajaan tanpa ada rasa malu, inikah golongan pendidik? Patulah sekarang ini ramai pelajar yang kurang ajar, sampai sanggup bertumbuk dan membelasah guru sekarang ini, kerana guru pun jenis tak berakhlak. Masa saya dulu pun pelajar pun ada yang jenis nakal dengan bersikap sedikit ganas, bergaduh sampai cedera, tapi bila guru datang, walaupun guru perempuan, kita lari lintang pukang, takut kena marah dan kena denda dengan guru, sekarang tidak lagi, guru datang tegur dengan guru sendiri pun dibelasah hingga lembik.

Bersambung..................

Anonymous said...

Sambungan..................

Bukan setakat guru saja, malahan pegawai-pegawai baru di jabatan kerajaan sendiri pun dah jadi jenis kacang lupakan kulit, kononnya tidak mahu terlibat dengan kegiatan politik hinggakan ADUN dan Ahli Parlimen kerajaan buat program pun mereka malas nak ikut serta, walaupun program biasa dan bukan politik, tapi kononnya melibatkan orang politik, tapi mereka mempertikaikan dasar-dasar kerajaan, menuduh kerajaan yang bukan-bukan apa cerita? Mereka tak sedar mereka dapat kedudukan sekarang ini pun kerana mereka pun dikutip untuk masuk universiti, dapat kerja dengan kerajaan, tapi lepas senang, mereka berlagak sombong dengan kerajaan pula. Kerajaan patut melihat keadaan ini kerana ia mungkin sudah mula membiakkan virus pembangkang di kalangan pegawai-pegawai muda sekarang ini.

Begitu juga dengan mahasiswa dan mahasiswi Melayu yang tak sedar diri berdemontrasi ke hulu ke hilir, bersekongkol dengan pembangkang untuk memburukkan kerajaan, mereka tidak sedar diri, mereka jenis tidak tahu malu, mereka itu kalau tidak kerana kerajaan kutip mereka dan beri peluang untuk belajar di universiti, jangan haraplah mereka akan dapat belajar di universiti kerana kelayakan majoritinya tak berapa elok sangat pun, mereka dikutip untuk masuk universiti kerana dasar kuota kerajaan yang mereka tuduh zalim itu, malahan mereka memperkecilkan PTPTN yang memberi mereka dana untuk biaya kehidupan semasa belajar di univeristi sedangkan yuran pengajian 90% disubsidikan oleh kerajaan malahan kalau pelajar di UiTM pula 99% yuran pengajian disubsidikan hingga penginapan dan makan minum pun disubsidikan 100%.

Kepada orang Melayu yang tidak sedar diri, tidak sedar asal usul yang merempat suatu masa dahulu kemudian dikutip oleh kerajaan untuk dimajukan hingga berjaya, sedarlah diri, jangan melampau sangat, bukanlah bermakna menyokong kerajaan membuta tuli, tapi jangan mengkhianat kerajaan yang banyak membantu anda semua untuk berjaya seperti yang dikecapi sekarang ini, sedarlah diri.


Saya menyatakan sebegini kerana saya sedar diri bahawa saya pun kalau kerajaan tidak kutip saya untuk belajar di universiti atas dasar kuota orang bumiputera, saya berusaha bersungguh-sungguh dan akhirnya berjaya dengan jayanya, kemudian saya berjaya mendapat kerja di sektor swasta dan sekarang saya dapat bekerja dalam sektor kerajaan, semasa dalam sektor kerajaan saya mendapati banyak agenda dan dasar-dasar kerajaan untuk memajukan negara ini bukan saja kepada orang Melayu, tetapi kepada bangsa lain pun sama, di majukan dengan sebaiknya.

Bersambung..............

Anonymous said...

Sambungan.....................


Kita perlu menilai dengan baik, bukannya terpedaya dengan ceramah-ceramah politik dan hasutan liar yang entah dari longkang mana ia datang, kita perlu menilai dengan baik, kajilah dengan elok, ada banyak saluran untuk menyampaikan ketidak puasan hati, ada saluran Biro Pengaduan Awam, aduan kepada jabatan kerajaan itu sendiri dan macam-macam lagi. Carilah saluran yang rasional untuk menyelesaikan sebarang masalah, sebarang keganasan, tindak liar bukannya hendak menyelesaikan masalah, tapi mencetuskan berpuluh masalah baru akibat tindakan tidak bertanggungjawab itu.

Hargailah keamanan, kemakmuran dan kesejahteraan yang dinikmati sekarang ini, bersungguh-sunggulah dalam berusaha untuk menjadi manusia yang berjaya, jangan menganggap orang yang berusaha untuk menjadikan bangsanya sebagai bangsa yang agung adalah mahusia yang asobiyah kerana jika bukan kita yang hendak memajukan bangsa kita, nak harapkan siapa lagi, bangsa lain pastinya akan mengutamakan bangsa mereka terlebih dahulu, jadi jangan bertelagah dan memperkecilkan usaha untuk memajukan bangsa kita sendiri, kita semua patut berusaha untuk memajukan bangsa kita untuk berjaya, bagi saya saya adalah orang bumiputera, saya bukan hanya hendak menjadikan bangsa Melayu saja bermartabat tinggi, tetapi bangsa bumiputera meliputi etnik peribumi lain juga perlu kita perkasakan untuk memartabatkan bumiputera dan Islam di negara ini dan di seluruh dunia.

Saya seorang nasionalis, tapi saya tidak meminggirkan agama, sayangnya saya kepada bangsa saya tidak menyebabkan kurangnya sayang saya kepada agama saya iaitu Islam. Orang yang menganggap nasionalis itu asobiyah adalah jenis manusia dungu yang tidak tahu menilai, kerana nasionalis yang tulen tidak mengamalkan kekerasan, jadi di manakah asobiyahnya? Berfikirlah dengan waras untuk menilai sesuatu.

Marilah berusaha untuk memajukan negara ini demi agama, bangsa dan tanah air.

PRU 13, undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Sekian, terima kasih.

Bomo Siam said...

7:39 PM

Masa bila aku DENGKI dgn bangsa aku sendiri...???

Fikir la masak2!!!

Bomo Siam said...

Apakah berduyun-duyun nya melayu kat jab2 kerajaan & sekolah2 melayu itu lambang kemajuan...?

Bomo Siam said...

Kenapa JPA takleh buat camni...?

1. Mansuhkan beberapa jabatan tidak relevan.

2. Gunakan performance based bonus.

3. Kecilkan bilangan kakitangan.

Anonymous said...

Kerajaan Malaysia! Tolonglah rangka satu pekeliling yang membolehkan pekerja2 gomen yg cenderung menyokong pembangkang ni mudah dibuang. Terutamanya yg berbangsa Kelantan dan Terengganu di Putrajaya. Gred gaji sume dh besar tp dok hentam gomen. Pasal tu la dasar kerajaan x ke mana..bagero punya puak2 x kenang budi ni..

- Azmi, Putrajaya

Bomo Siam said...
This comment has been removed by the author.
Bomo Siam said...

8:52,

Sampai lagu tu pun, UMNU masih tak sedaq diri...!

Anonymous said...

U all jgn percaya bomo sbb dia tu hidup dan matinya tetap bersama lim bersaudara.Dia byk dendam kesumat.Isu melayu sudah tiada erti lagi buat beliau.

Anonymous said...

Bomo Siam, apakah kemajuan itu diukur dengan berceramah maki hamun di sana sini? Apakah kemajuan itu diukur dengan berapa banyak hasutan dibuat untuk membenci kerajaan? Apakah kemajuan itu diukur dengan berapa banyak demontrasi liar yang entah apa-apa, berkelakuan seperti komunis yang menentang tak tentu arah sedangkan apa yang dilaungkan oleh mereka itu adalah sesuatu yang sia-sia, apakah itu adalah kemajuan di mata kamu wahai Bomo Siam?

Di manakah kemajuannya jika nak buat lebuhraya pun mintak sedekah ke hulu ke hilir seperti kerajaan PAS Kelantang, sedangkan itu adalah tanggungjawab kerajaan, itukah kemajuan?

Apakah kemajuan pada hemat kamu dengan membuat laporan kononnya tidak mengeluarkan lesen pusat hiburan baru sedangkan pusat hiburan tak belesen dan pusat maksiat tumbuh berleluasa tanpa diambil tindakan oleh pihak yang bertanggungjawab seperti yang berlaku di Selangor?

Apakah kemajuan itu dengan merobohkan kedai-kedai bumiputera dan orang India yang hanya menjual makanan dan barangan keperluan harian dengan alasan tak berlesen sedangakan mereka mintak lesen tidak dipedulikan, malahan lagi teruk dari itu pusat hiburan yang tak berlesen, menyalahgunakan premis membuat pusat maksiat yang berleluasa tidak dipedulikan, itukah kemajuan bagi dirimu wahai Bomo Siam?

Di manakah kemajuannya bila kononnya nak buat negara kebajikan, nak beri pendidikan percuma sedangkan yuran pengajian dinaikkan, malahan lagi teruk dari itu gaji kakitangan dan pensyarah di kolej univesiti milik kerajaan negeri Kedah yang dikuasai oleh PAS itu dipotong gaji mereka untuk biaya operasi kolej universiti itu disebabkan kegagalan PAS menguruskan kewangan kolej universiti itu, adakah itu kemajuan?

Bomo Siam, jangan jadi golongan yang tidak tahu menilai, saya sebelum ini menyelar kamu sebagai manusia jahiliyah, malahan kamu masih lagi dengan kejahiliyahan kamu yang masih tidak peduli hujung pangkal sesuatu perkara dan kamu sibuk membuat komen macam orang yang tidak berakal dengan sesuka hati dengan memberikan hujah-hujah murahan yang dangkal.

Sedarlah, orang Melayu akan maju dengan kekuatan orang Melayu memajukan bangsanya sendiri, kalau orang Melayu sibuk mempertikaikan itu dan ini hingga menghancurkan bangsa sendiri, maka orang Melayu sendirilah yang menghancurkan bangsanya. Bak kata Tun Mahathir semasa temuramah dengan Jabatan Peneranganm, beliau berkata " Baik buruk bangsa Melayu itu bergantung kepada orang Melayu sendiri, kalau mereka (Melayu) hapus, itu adalah pilihan mereka (Melayu)". Kita perlu mengambil iktibar dari sejarah silam untuk memajukan bangsa, bukannya berpolitik tidak tentu arah hingga tidak peduli ruang dan peluang yang begitu banyak diluar sana yang sedang dibolot oleh orang lain, orang lain sibuk memajukan diri dan mengaut segala ruang dan peluang yang ada di depan mereka, malahan yang ada di depan orang Melayu pun mereka bolot juga kerana orang Melayu buat tidak peduli dengan ruang dan peluang itu hingga diambil oleh bangsa lain.

Orang Melayu perlu berusaha keras dan menggunakan segala ruang dan peluang yang ada untuk memajukan bangsa kita, itu adalah jauh lebih pentingan dari berpolitik tak tentu arah hingga menjahanamkan bangsa sendiri hingga orang Melayu menjadi lemah, itu adalah perbuata bodoh yang sia-sia yang diamalkan oleh golongan yang dungu yang buta perut tidak tahu menilai, jenis perosak yang tidak tahu membaiki keadaan, tapi sibuk memburukkan keadaan demi kepentingan nafsu serakah sendiri.

Sedarlah orang Melayu sekalian, kalau kita tidak menjayakan bangsa kita, orang lain tidak akan berusaha untuk menjayakan bangsa kita kerana mereka pastinya akan utamakan bangsa mereka terlebih dahulu, kita sendiri perlu sedaya upaya untuk menjadikan bangsa bumiputera iaitu orang Melayu dan peribumi lain untuk menjadi bangsa yang mempunyai martabat tinggi dan juga mempertingkatkan martabat Islam agama kita ke peringkat yang tertinggi di persada negara dan di persada antarabangsa.

Sekian, terima kasih.

Bomo Siam said...

Umoq persaraan dilanjutkan ke 60 thn...!

Kuah kuaah kuaaah!

Aku mati idup balik tak amik pekerja yg umoq 50 thn keatas...buat abis beras je!

50 thn keatas, sesuai pegang tasbih, bukannya pegang komputer!!!

Bomo Siam said...

9:07 PM

Nak tazkirah kat aku, bior pendek. Panjang2...aku lena!!!

Anonymous said...

Operasi menghapuskan penguasaan orang melayu dan meramaikan penguasaan orang cina dalam pentadbiran.. Bagus sangat.. melayu ramai yang sokong.. lepas tu melayu semua ternganga.. jadilah macam singapura..

Anonymous said...

tok moh
orang jepun pencen umur berapa

Bomo Siam said...

9:12 PM

Org Jepun tak masuk jawi...! Kuah kuaah kuaaah!!!

Anonymous said...

bomo ni nak tunjuk pandai
hee..hee..hee..
siapa percaya
pencacai pas yang dungu-dungu tu boleh le...
usah le jual temberang

Anonymous said...

Bomo Siam, kamu adalah jenis orang yang tidak tahu bersyukur, orang begini tergolong dalam golongan kufur, jangan salah faham kenyataan saya, saya tidak mengatakan kamu kafir, tapi kufur, kafir tidak percayakan kepada Allah dan Islam, tetapi kufur pula adalah orang yang tidak tahu bersyukur, tidak tahu menghargai dengan apa yang dinikmati sekarang ini.

Melihat komen-komen kamu, banyak yang buruk dari yang baik, saya tidak tahulah bagaimana manusia seperti kamu boleh menjalani kehidupan dengan sikap sebegini, seburuk-buruk perangai Yahudi, mereka tidak merosakkan bangsa sendiri, tapi kamu ternyata lebih buruk dari Yahudi yang sanggup merosakkan bangsa sendiri demi kepentingan kamu sendiri, sunggu memalukan dan keji.

Pasal komen saya panjang adalah untuk beri penerangan, kita beri komen di blog bukannya untuk tujuan merapu, tapi untuk membangunkan agama, bangsa dan tanah air, kalau kamu dengan jenis kemerapuan akibat kejahiliyahan kamu, itu terpulanglah, itu adalah pilihan kamu yang hendak jadi jahiliyah, hendak jadi pengkhianat, hendak jadi perosak bangsa, saya tidak peduli dengan diri kamu, itu kamu punya pasal, matlamat saya adalah untuk menjadikan Islam dan Bumiputera bermartabat tinggi di negara ini, dan di seluruh dunia, itu adalah impian dan cita-cita saya, sebab itulah saya banyak menghuraikan akan kepentingan umat Islam dan bangsa bumiputera supaya gigih berusaha untuk berjaya dan mencapai kemajuan.

Samada kamu suka atau tidak suka dengan komen saya itu kamu punya pasal, saya tetap akan beri komen kerana kamu tidak akan dapat menghalang saya memberi komen di sini.

Bomo Siam, kamu patut malu dengan diri kamu yang sudah teruk dan makin teruk hingga perangai kamu sebagaimana yang saya sebut di atas, sikap kamu lebih buruk dari sikap Yahudi, malahan kamu ini segolongan dengan golongan jahiliyah, golongan pengkhianat seperti si Kitol dan Raja Mendeliar, pengkhianat bangsa untuk kepentingan nafsu serakah sendiri. Bertaubatlah selagi pintu taubat masih terbuka.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Bomo Siam said...

Org melayu patut berlumba-lumba berniaga, ceburi bidang2 usahawan dari muda....!

Bukannya berebut-rebut jadik KULI batak...!!!

Anonymous said...

bomo bodoh idea ko dah lama kakitangan kerajaan tentang..sbpa dibuang!

Sebelum kafir harbi dap buang kakitangan awam,kakitangan awam buang pr dlm peti undi pru-13!

Buanglah sebelum anda dibuang!

Bomo Siam said...

9:18 PM

Aku bukan tak suka komen hg. cuma...pendekkan sikit lagi!

Anonymous said...

Bomo siam kuli batak kepala hotak ko!ko barua pr mau kutuk orang melayu!ko kuli batak anwar!

Anonymous said...

Anwar berlagak macam raja!sultan tak dijemput!ikrar rukun negara tak mau angkat tangan. Bodoh anwar belum berkuasa berlagak bagus.dasar kuku besi!

Anonymous said...

Bomo Siam, sedangkan anjing pun tahu menghargai ehsan orang kepadanya, tai kamu pula jenis tak sedar diri, jenis tak tahu malu, mendapat faedah macam-macam hasil dari usaha kerajaan, kamu tuduh itu dan ini. Sikap kamu ini mencerminkan kamu lebih hina dari anjing. Saya bukannya nak menghina kamu, kerana memang betul pun status kamu lebih hina dari anjing, sebab seburuk-buruk anjing, ia tidak mengkhianat kepada binatang sejenisnya, tapi kamu Bomo Siam sanggup mengkhianat terhadap bangsa sendiri, malahan sejahat-jahat Yahudi, mereka tidak khianat terhadap bangsa mereka, tapi kamu lebih buruk, lebih jahat berbanding Yahudi kerana kamu sanggup mengkhianat bangsa sendiri.

Bomo Siam, jangan terkejutlah kalau zuriat kamu nanti jadi golongan yang kurang ajar, biadap, sampah masyarakat dan golongan perosak, kerana kamu sendiri pun buruk, kalau benih yang buruk itu, diasuh dengan buruk pula, maka akan jadi buruklah. Saya tidak tahulah bagaimana ibu bapa kamu mendidik kamu, ataupun kamu ini anak terbuang yang tidak dididik oleh ibu bapa, atau pun kamu ini masa bayi dibuang oleh ibu bapa sendiri di tong sampah dan dikutip oleh orang yang tidak berikan pendidikan akhlak kepada kamu, atau kamu dibela oleh anjing hingga tidak tahu menilai baik dan buruk.

Bomo Siam, saya bukan suka-suka nak sebut kamu sedemikian, tapi cerminlah diri kamu yang begitu keji, hina, tak bermaruah, lebih hina dari anjing, lebih buruk dari Yahudi, tak tahulah macam mana ajaran masa kecil kamu, mungkin kamu dibela oleh kumpulan sesat hingga menjadikan kamu buta perut sebegini rupa.

Saya tidak akan minta maaf pada kamu kerana kamu jelas lebih hina dari anjing dan lebih buruk dari Yahudi, sila mahasabah diri kamu dan kamu akan dapat kenal betapa kamu ini sungguh buruk dan sangat hina sebegini rupa.

Bertaubatlah, insaflah. Rakyat Malaysia sekalian, ambillah iktibar dari kelakuan buruk Bomo Siam ini, jadikan sempadan dalam kehidupan kita, jangan diikuti gelagat buruk dia yang bukan saja buruk perangai, malahan sangat keji dan tidak bermaruah hingga sanggup jadi pengkhianat bangsa dan tanah air. Bertaubatlah, insaflah.

PRU 13 undilah Barisan Nasional untuk pembangunan yang berterusan, kalau undi Penipu Rakyat mereka akan sibuk membohongi dengan menifesto yang menipu kita, lihatla di Selangor, kerana Penipu Rakyat gagal untuk menyediakan bekalan air bersih kepada penduduk maka mereka kata menifesto bukan perjanjian, tak tunaikan pun tak apa, sebabnya Penipu Rakyat hanya pandai menabur janji, tapi tak ditepati, sebab itulah mereka sangat ngeri dengan slogan kemerdekaan tahun ini iaitu "55 Tahun Merdeka, Janji Ditepati" kerana Barisan Nasional tak berjanji pun buat usaha untuk bantu rakyat, tapi Penipu Rakyat sibuk pergunakan rakyat untuk kepentingan nafsu serakah mereka. Sedarlah semua, jangan terpedaya dengan golongan perosak seperti Penipu Rakyat ini.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Bomo Siam said...

Aku sebut KULI BATAK bukan ada niat utk menghina! Sekedar nak bagi hangpa sedaq....

Kerja makan gaji ni, tak kemana kemerdekaannya! Tak mencabar minda & jati diri.

Takde kepuasan bagi diri...!!!

...kenapa suka amik bidang yg kurang risiko? Kenapa TAKUT pd risiko??

Anonymous said...

yang patut dikurangkan adalah k/tangan yang tugasnya hanyalah kalungkan bunga pada "tokong", bukan pekerja yang bekerja secara gigih.

Itu yang Hadi maksudkan?

cikgu det said...

Jawapan hadi yang melambangkan setakat mana kredibitinya...

Anonymous said...

Takkan nak jaga "tokong" kena ada sampai satu batalion pekerja? Ini dah lebei..Kalau camtu Emperor Cin pun kalah, Yoep.

Bomo Siam said...

Jika anak2 melayu sanggup keluar dari 'tempurung', sanggup buang 'tongkat' yg disediakan, kemudian berjuang, bersaing dgn kaum2 lain dlm sektor perniagaan yg menawarkan 9 dpd 10 pintu rezeki...

Cina pasti melopong & kelu utk 'menghina' melayu seperti yg berlaku waktu ini...!!!

...dan mereka takkan mampu pijak gambaq Najib & muka2 melayu yg lainnya!!!

Bomo Siam said...

Sedar la wahai melayu....

Najib dihina sebegitu rupa kerana UMNU sendiri yg membenarkannya...!!!

Jgn salahkan org lain...!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Org melayu patut berlumba-lumba berniaga, ceburi bidang2 usahawan dari muda....!

Bukannya berebut-rebut jadik KULI batak...!!!

September 4, 2012 9:21 PM

---------------------------------------------------------------

Apakah usaha Penipu Rakyat untuk memajukan bidang usahawa dikalangan bumiputera? Sedangkan di Penang, kedai-kedai bumiputera dan India yang jual makanan dan barangan keperluan harian dirobohkan, sedangkan pusat hiburan tak berlesen dibiarkan berleluasa, apa cerita? Malahan lebih teruk lagi orang bumiputera dikenakan berbagai sekatan dalam bidang perniagaan di Penang bila kawasan operasi perniagaan diubah ke kawasan yang tidak strategik kononnya kesesakan lalu lintas sedangkan kawasan perniagaan puak DAP di sebelah itu dibiarkan pula walaupun mengganggu lalu lintas, apa cerita? Begitu juga halangan untuk peniaga bumiputera berniaga pada waktu yang ramai pelanggan dengan alasan yang entah apa-apa, disuruh pula berniaga mula jam 12 tengah malam, siapa mau beli? Hantu ke?

Bomo Siam, jangan sibuk nak perlekehkan orang lain, lihat sendiri Penipu Rakyat yang disangjung oleh kamu itu sendiri yang menjadi perosak kepada usahawan bumiputera, malahan orang India pun jadi mangsa. Bomo Siam, sebab itulah saya sebut kamu jahiliyah dan jenis pengkhianat yang lebih buruk dari Yahudi, kerana kamu sendiri tidak peduli akan penindasan terhadap peniaga bumiputera terutama sekali di Penang yang ditindas dengan begitu teruk oleh Penipu Rakyat dari DAP, kamu sibuk perkecilkan usaha kerajaan pula sedangkan kerajaan Barisan Nasional telah sediakan bermacam-macam bantuan untuk memajukan bumiputera, cuma orang bumiputera saja yang tak tahu menghargainya kerana terpengaruh dengan politik liar Penipu Rakyat.

Marilah rakyat Malaysia sekalian kita berganding baru dengan kerajaan Barisan Nasional untuk memajukan negara ini, jauhilah Penipu Rakyat yang sibuk merosakkan negara, kerana berdemontrasi liar dan perlakuan hasutan oleh Penipu Rakyat hanya menghancurkan negara sajalah. Marilah bersama kerajaan Barisan Nasional menjayakan negara ini menuju negara maju menjelang tahun 2020, insyaAllah.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Bomo Siam said...

Namun klu nak berniaga, berhati-hatilah....!

Jgn berniaga macam NFC...! Kira kepala lembu pun dibayar RM30k...!!!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Bomo Siam said...

9:40 PM

Woi pinggan! Aku bercakap ni bab melayu!

Samada ianya PAS or UMNU...sama je!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Sedar la wahai melayu....

Najib dihina sebegitu rupa kerana UMNU sendiri yg membenarkannya...!!!

Jgn salahkan org lain...!


September 4, 2012 9:39 PM

--------------------------------------------------------

Ayat biasa puak pembangkang yang tak sedar diri seperti Bomo Siam ini macam inilah, semuanya disalahkan kepada orang lain, sedangkan mereka sendiri yang jadi jahat. Mereka ini ibarat berak di tengah jalan walaupun orang ramai memandang mereka, mereka dengan tidak tahu malu terus berak merata-rata di tengah jalan, lepas itu mereka tuduh orang lain.

Bomo Siam, pasal hudud dan negara Islam yang sekarang ini PAS terkinja-kinja sangat tu, sila kamu pergi tanya Hadi Awang iaitu Presiden PAS sendiri berkenaan dokumen Kenyataan Rasmi Penipu Rakyat yang beliau tandatangani mewakili PAS untuk menolak hudud dan negara Islam keluar dari agenda Penipu Rakyat yang dianggotai oleh PAS itu, apa cerita? PAS sibuk salahkan UMNO itu dan ini pasal hudud, sedangkan mereka sendiri menolak hudud, tak percaya sangat sila pergi tanya Hadi Awang dan mintak dia tunjukkan dokumen Kenyataan Bersama Penipu Rakyat yang dia tandatangan itu.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Saudara/i,

Mungkin juga pekerja yang ditamatkan sume tu tak ikut disiplin kerja yang betul ...contohnya, orang semaye dia makan orang bekerja dia semaye. camno tu?

Anonymous said...

bomo siam kuli batak tue hina orang melayu!!
Ko sebut banyak2biar orang melayu geram sama ko!!

Bomo Siam said...

Cina kurang minat dlm sektor awam, bukan kerana gaji...!

Tapi kerana dasar pentadbiran perkhitmatan awam yg ketepikan unsur2 persaingan & meritokrasi yg sihat!

Anonymous said...

bomo siam najib sikit pun tak ambik tindakan walau difitnah tak macam anwar berlagak macam raja ada kebal. Anwar bebal!

Anonymous said...

Tapi, aku rasalah, siapa yang tak nak 'sujud' di kaki "Tok Pekong" lambat laun, kena buang juge.

Anonymous said...

Bomo ko nie cina ke melayu?pernah kerja dengan cina?orang melayu tak naik pangkat bodo kerja dengan cina.itu baru kuli batak!kaya cina melayu kuli batak!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
9:40 PM

Woi pinggan! Aku bercakap ni bab melayu!

Samada ianya PAS or UMNU...sama je!!!

September 4, 2012 9:44 PM

-------------------------------------------------------------

Biasalah manusia jahiliyah yang perasan cerdik sedangkan dungu sedungu-dungunya seperti Bomo Siam ni mana tahu menilai, dia pusing sana pusing sini untuk putar belit.

Aku tak pastilah macam mana didikan kamu masa kecik Bomo Siam, apakah ibu bapa kamu tak pernah ajarkan akhlak kepada kamu? Apakah kamu ini anak yang dibuang di tong sampah oleh ibu bapa kamu sendiri dan dikutip dibela oleh orang lain yang juga tidak peduli akan akhlak kamu? Apakah ibu bapa kamu mengajarkan akhlak yang keji kepada kamu hingga jadi sebegini rupa?

Bomo Siam, kamu memang manusia yang tak berakhlak, memang jenis buruk perangai, jenis tak bermaruah, tak tahu malu, jenis pengkhianat, jenis buta perut, kerana mungkin kamu jenis tiada didikan akhlak masa kecil atau kamu memang diajar akhlak yang buruk di masa kecil. Kerana kelakuan kamu mencerminkan bagaimana ibu bapa kamu mendidik kamu, jadi jangan melenting kalau orang kritik kamu berkenaan perkara ini, kerana kamu cerminlah diri sendiri, sedarlah diri baru kamu tahu betapa buruknya kamu ini.

Sudahlah Bomo Siam, saya tidak peduli dengan kamu, saya akan memberi komen untuk kepentingan masyarakat supaya masyarakat tidak terkeliru dengan komen bodoh tahap keldai kamu ini.

Rakyat sekalian, marilah bersama-sama kerajaan Barisan Nasional menjayakan negara ini, jauhilah komunis seperti Penipu Rakyat yang sibuk merosakkan masyarakat tapi tak peduli hal pembangunan. Marilah menyokong usaha murni kerajaan Barisan Nasional dalam membangunkan negara dan rakyat dengan berbagai program pembangunan.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Bomo Siam said...

9:52 PM

Sapa suruh melayu pi kerja dgn cina?

Tak malu ka???

Anonymous said...

Mansor penakut sebut tokong!lge tuhan ke!tak petnah aku jejak tokong lagi nak akui cina mcm tokong!memang sah barua kafir!melayu penang pakat undi umno!

Anonymous said...

Bodo bomoh pasai tue aku kerja dgn gomen!baik aku kerja dgn orang islam dari kafir harbi!

Bomo Siam said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Rafizi dengki syed mokhtar mau ambil alih ktmb!pengkhianat bangsa suka dengki ko masuk mckk pergi belajar uk kerajaan islam yg hantar!dengki syed mokhtar

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Cina kurang minat dlm sektor awam, bukan kerana gaji...!

Tapi kerana dasar pentadbiran perkhitmatan awam yg ketepikan unsur2 persaingan & meritokrasi yg sihat!

September 4, 2012 9:49 PM

--------------------------------------------------------------

Bukan masalah itu Bomo Siam, dalam pentadbiran kerajaan pun ada kualiti, saya kakitangan kerajaan, jangan nak menipulah. Memang ada golongan yang jenis penumpang dalam perkhidmatan awam, jenis yang tak ada sumbangan, tapi sibuk mempelahap gaji setiap bulan, itu golangan yang tak sedar diri, malahan golongan sebegini pun ada ramai juga puak pembangkang, kerja sambil lewa, tapi nak ganjaran lebih-lebih pula.

Pasal isu orang Cina, masalahnya adalah ramai orang Cina tidak dapat berkomunikasi dengan baik dalam bahasa Melayu, ini menjadi puncanya, malahan tahap bahasa Melayu puak ini lebih buruk dari pendatang haram dari Bangladesh, Nepal, Myanmar dan Vietnam yang baru dua tiga tahun di negara ini, ini adalah hakikat, bukannya nak main-main, walaupun tidak semua, tapi jumlah mereka agak ramai, nak jumpa orang Cina yang berbahasa Melayu dengan baik seperti Prof. Emeritus Khoo Khay Kim, Dr. Lim Swee Tin, Prof. Teo Kok Seong, Dr. Ridhuan Tee dan Datuk Seri Ong Tee Kiat adalah sangat sukar, ramai orang Cina yang tak reti bahasa Melayu malahan mereka lebih suka bergaul dengan kelompok mereka saja dengan bahasa mereka saja, inilah puncanya, tak percaya lihatlah di sekeliling kamu sendiri, terutama di bandar besar, mereka tak kawan sangat dengan bangsa lain, dengan bangsa mereka saja, sebab itulah bahasa Melayu mereka teruk, lebih buruk dari pendatang haram. Ini adalah kenyataan, bukannya main-main.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

aku peduli apa aku kuli janji dapat rezeki halal!ko plak diupah menfitnah halal duit untuk anak bini!terima akibat nanti duit haram ko terima sampai akhirat!!

Bomo Siam said...

9:57 PM

Hg kerja gomen ka, kerja dgn cina ka, tetap jadik KULI sampai mampusss...!!!

Sia2 sambut Hari Kemerdekaan baru2 ni...!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Namun klu nak berniaga, berhati-hatilah....!

Jgn berniaga macam NFC...! Kira kepala lembu pun dibayar RM30k...!!!

Mmuuaahhahahaha...!!!

September 4, 2012 9:42 PM
------------------

YEZZ...Kalo nak meniaga wat mcm HUSAM JAMNAPARI...kambing kini berada di sorga PAS...wet lesap ntah kat mana....

xpon mcm Fred Khalid TALAM..beli tanah UNDERWATER....blup blup blup ...bole la supply air kat Selangor nnt..

Atau wat mcm ANUwar...gune kroni pas tuh tuduh la org len yg wat...sbb ANUwar kalo cakap BABI ITU LEMBU..penganot taksub ANUwar trmasok Father nicky akan PERCAYA tahap gaban...

xpon biznes mcm Tokong kat Pulau sanun...ratah abis tanah org Melayu n halau Melayu kuar dr pulau...yg bestnya PASngok mnyokong sgl tindakan krn PAS hny penjilat jubor DAP..

muahahhahahahahhh

Bomo Siam said...

10:01 PM

Jgn nak muhung aku! Kualiti dlm sektor awam ialah...'cable'!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
9:57 PM

Hg kerja gomen ka, kerja dgn cina ka, tetap jadik KULI sampai mampusss...!!!

September 4, 2012 9:59 PM

----------------------------------------------------------------

Itu adalah jauh lebih mulia berbanding menjadi pengkhianat bangsa dan tanah air seperti kamu Bomo Siam.

Bomo Siam, golongan jahiliyah, pengkhianat, mungkin keturunan si Kitol dan Raja Mendeliar, sebab itulah begitu buruk sekali sikap Bomo Siam ini, dasar keturunan pengkhianat negara, mungkin keturunan dia sebelum ini pun anasir komunis dan tali barut komunis sarta tali barut penjajah, tak hairanlah sampai ke dia, dia pun sama, jadi pengkhianat bangsa.

Bomo Siam, sikap itu mencerminkan manusia itu sendiri, sikap pengkhianat kamu mencerminkan diri kamu adalah manusia pengkhianat, malahan berkemungkinan besar kamu ini keturunan pengkhianat, sebab perangai itu turun temurun diwarisi berdasarkan sikap keturunan terdahulu seseorang itu.

Apa pun, PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Anon 10.03 cayolah ko biar bomo siam kena belasah.jenis tak sedar diri.

Anonymous said...

Bomo cable ko tanya rafizi mcm mana dia masuk petronas.cable!

Anonymous said...

kutuk kakitangan awam bomo!terbaek!sure pr kalah teruk.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
10:01 PM

Jgn nak muhung aku! Kualiti dlm sektor awam ialah...'cable'!!!

September 4, 2012 10:05 PM

--------------------------------------------------------------------

Cable apanya, malahan aku sendiri tak ada adik beradik yang kerja dalam perkhidmatan awam, dalam keluarga aku, hanya aku seorang kerja dalam perkhidmatan awam, jadi cable apanya pula yang aku guna?

Kalau benar perkhidmatan awam terlalu buruk, mengapakah negara ini makin maju dengan usaha oleh jabatan-jabatan kerajaan yang merangka program untuk menjayakan perancangan kerajaan?

Kamu jenis orang yang tak tahu hujung pangkal, sibuk dengan pemikiran buruk, sebab itulah dalam kepala kamu penuh dengan keburukkan berkaitan dengan kerajaan, sebabnya kamu ini berminda rendah, minda yang jenis sampah sarap, teruk sangat.

Biasalah golongan tak sedar diri seperti Penipu Rakyat macam Bomo Siam ini akan kutuk agensi kerajaan, tapi bila ada masalah mereka akan minta tolong pada agensi kerajaan juga, macam Ambiga, kutuk polis itu dan ini, tapi bila ada masalah minta tolong pada polis juga, macam pimpinan Penipu Rakyat jugalah, kutuk kerajaan, kutuk penjawat awam, bila sakit pergi juga ke hospital dan klinik kerajaan yang diorang kutuk tu, jenis tak sedar diri katakan, biasalah, mana tahu malu.

Apa pun, PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Bomo Siam said...

10:11 PM

Klu tak kerana cable, klu tak kerana pengarah2 yg datas tu kebanyakkannya org2 PAS Kelantan, camna anak Ketua Penerangan PAS tempat aku ni, buleh jadi DO? Adik dia jadik pen peg kew negeri UMNU...?

Padahal qualification budak tu...ciput je!

Bomo Siam said...

Anak2 yg jadik pegawai camni, bila balik kpg, dia bukak suma rahsia kerajaan UMNU! Siap dgn dokumen sulit laie...!

Benda2 camni, bila dapat kat Rafizi or Saipudin...depa jaja satu negara!

UMNU kata apa?

"Itu suma fitnah...!"

...fitnah amendenya? Siap dgn dokumen!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
10:11 PM

Klu tak kerana cable, klu tak kerana pengarah2 yg datas tu kebanyakkannya org2 PAS Kelantan, camna anak Ketua Penerangan PAS tempat aku ni, buleh jadi DO? Adik dia jadik pen peg kew negeri UMNU...?

Padahal qualification budak tu...ciput je!

September 4, 2012 10:16 PM

-------------------------------------------------------------

Apa yang kamu dengki sangat dengan rezeki orang? Kelulusan yang dalam ijazah, diploma, sijil itu sekadar sekeping kertas yang ada tulis gred itu dan ini saja, kualiti untuk menjalankan kerja itu penting, bukannya berlambak-lambak A di sijil, diploma, ijazah, tapi nak buat kerja tak reti, itulah, nak pertikai sesuatu itu, kena fikir elok-elok, nilai dulu, bukan pakai main hentam saja.

Masa temuduga, kalau jenis melawan, tak tahu nak buat kerja, bercakap pun berterabur, macam mana nak dapat kerja? Kemahiran berbicara, kemahiran menjalankan tugas, kemahiran menyelesaikan masalah itu adalah penting untuk diterima bekerja, jabatan kerajaan bukanlah mengambil orang sesuka hati tanpa peduli akan kelayakan seseorang, jadi jangan kamu nak berdramalah Bomo Siam.

Kamu lihat iklan kerja syarikat Cina, siap letak syarat kaum Cina dan boleh berbahasa Mandarin, bahasa Melayu tak dipedulikan.

Beginilah Bomo Siam, dari kamu mengarut tak tentu arah dengan komen-komen bodoh kamu itu, adalah lebih baik kamu memberikan jalan penyelesaian untuk mengatasi masalah, kalau mengkritik tak tentu arah tanpa ada usaha untuk menyelesaikan masalah, apa gunanya? Sikap ini sama macam pimpinan Penipu Rakyat, tuduh itu dan ini, pertikai itu dan ini, tapi jalan penyelesaian tak ada, sibuk berbalah siang malam, apa guna itu semua? Sebab itulah saya tidak yakin dengan Penipu Rakyat yang tak reti buat kerja, saya lebih yakin dengan Barisan Nasional yang banyak buat kerja untuk memajukan negara dan masyarakat.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Bomo Siam said...

Jika syiah dikatakan meresapi PAS!

PAS dah lama meresapi JPA...!

...jgn buat2 tak paham!

Bomo Siam said...

10:27 PM

Mau dok ingat...! Bahasa mandarin/cina adalah bahasa kedua dunia bisnes!

Bomo Siam said...

Bahasa Melayu nak digunakankan dlm dunia bisnes...?

Kirim salam...!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Anak2 yg jadik pegawai camni, bila balik kpg, dia bukak suma rahsia kerajaan UMNU! Siap dgn dokumen sulit laie...!

Benda2 camni, bila dapat kat Rafizi or Saipudin...depa jaja satu negara!

UMNU kata apa?

"Itu suma fitnah...!"

...fitnah amendenya? Siap dgn dokumen!!!


September 4, 2012 10:24 PM

----------------------------------------------------------------

Sila lapor kepada pihak berkuasa berkenaan perkara itu, jangan gebang lebih tapi sekadar sandiwara murahan sajalah. Sila kemukakan bukti, jangan banyak berdrama saja, isu lebuh raya mintak sedekah pun sila keluarkan berapa jumlah wang yang diterima dan dari mana diterima, boleh ke? Itu pun Penipu Rakyat dah berterabur, nak menjadi pentadbir konon, sebab itulah teruk sangat, nak buat lebuh raya pun ke hulu ke hilir mintak sedekah, lepas tu bekalan air yang buruk tidak dipedulikan, memang jenis tak bertanggungjawab Penipu Rakyat ni.

Pasal dokumen kamu cakap itu, sila beri bukti, dan siapa pendedahnya, nak tahu jugalah apa yang sebenarnya berlaku, jangan main drama macam SUARAM, perbicaraan di Perancis konon, tapi semuanya penipuan, memang Penipu Rakyat jenis penipu, dasar komunis yang zalim dan tidak bertanggungjawab!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Bomo Siam said...

"BERITA BURUK UNTUK KAKITANGAN KERAJAAN."

...adalah berita baik utk org2 melayu! Insaflah...!!!

Anonymous said...

Bomo 10:16

Kabel memang penting dari dunia sampai akhirat..

Bila kafir lim guang eng lawan dgn org islam umno ko masih sokong guan eng..

Apa dalil yg mngatakan patut sokong kafir brrbanding sesama islam? Kalau tkde dalil ko memang blh dikatakan cial..

nasirwise said...

sekadar pandangan...

Pegawai Kerajaan berbangsa Melayu Pulau Pinang mesti insaf dan mencari jalan untuk terus menasihati rakan sekeliling, saudara mara, jiran dan sebagainya supaya apabila tiba PRU13, keluar beramai-ramai, bawa kad pengenalan dan pangkah BN. Ceritakan sesaganya bertuankan Cina DAP. Ulasan selanjutnya di nasirwise.blogspot.com

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Bahasa Melayu nak digunakankan dlm dunia bisnes...?

Kirim salam...!

Mmuuaahhahahaha...!!!

September 4, 2012 10:32 PM

------------------------------------------------------------------

Kalau macam tu apahal puak Penipu Rakyat menyalak macam anjing kebulur seminggu tidak makan membantah PPSMI kalau Bahasa Melayu itu begitu rendah? Aku tahu sangatlah manusia jenis jahiliyah, jenis pengkhianat macam kamu ini mana sedar diri, nak perosakkan bangsa dan tanah air, kerana kamu adalah manusia bangsat yang tak punya akhlak, jenis tak pernah dididik dengna akhlak oleh ibu bapa kamu, atau ibu bapa kamu mendidik akhlak buruk pada kamu, memang beginilah jadinya, pengkhianat, kamu memang pengkhianat Bomo Siam.

Macam mana gamaknya masa kecil kamu dulu, mungkin kamu ni jenis yang diajarkan oleh mak bapak kamu sendiri dengan akhlak buruk, atau pun kamu ini jenis anak yang dibuang oleh ibu bapa kamu di tong sampah dan dikutip oleh orang lain yang juga tak ajar akhlak pada kamu, dan kamu jenis membesar di tempat yang dipenuhi oleh golongan liar, sebab itulah kamu jadi sebegini rupa, liar dan pengkhianat jenis tidak sedar diri.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Bomo Siam said...

10:32 PM

Contoh satu dpdnya....Menteri UMNU terpaksa letak jawatan & lakinya diheret kemahkamah!

Begitu jugak dgn kes bekas Menteri Besaq Penyapu UMNU...!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
"BERITA BURUK UNTUK KAKITANGAN KERAJAAN."

...adalah berita baik utk org2 melayu! Insaflah...!!!

September 4, 2012 10:36 PM

---------------------------------------------------------------

Berita buruk kepada orang Melayu: Bomo Siam, pengkhianat bangsa dan tanah air sedang bermaharaja lela membuat penipuan demi penipuan merosakkan masyarakat.

Biasalah, dasar pengkhianat yang tak ada didikan akhlak seperti Bomo Siam ini akan bertindak sesuka hatinya demi kepentingan nafsu serakahnya sajalah, kepentingan bangsa boleh dihumban ke sana sini mengikut telunjuk DAP, itulah Bomo Siam anjing DAP, dasar pengkhianat yang sangat buta perut.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Tok Moh,

fail sulet leh tahan lagi, yang takleh tahan, pagar melaise yang diharap-harapkan, depa pasang video semata-mata nak kenakan mb melaise tu! ish, ish, melaise, melaise.

Bomo Siam said...

10:36 PM

Fikir dulu apa UMNU kata pd PAS...?

Anonymous said...

Tok Moh,

kiasu tak mace melaise dalam hal simpan rahsia.

depa sanggut terjun tak apa, asalkan rahsia "tokong" tak bocor

melaise, melaise

Anonymous said...

Bomo Siam said...
10:32 PM

Contoh satu dpdnya....Menteri UMNU terpaksa letak jawatan & lakinya diheret kemahkamah!

Begitu jugak dgn kes bekas Menteri Besaq Penyapu UMNU...!

September 4, 2012 10:40 PM

-------------------------------------------------------------

Macam mana pula pimpinan tertinggi dalam Penipu Rakyat yang diheret ke mahkamah atas tuduhan salah laku moral, malahan siap dengan bukti itu dan ini, tapi akhirnya kes tak disabitkan akibat pecacai Penipu Rakyat berdemontrasi liar di luar mahkamah mengugut hakim?

Begitu juga dengan seorang pimpinan sebuah parti yang kononnya berteraskan Islam yang telah ditangkap berdua-dua dalam bilik hotel, juga disebabkan masalah teknikal hingga kes digugurkan, kemudian dilantik jadi timbalan presiden parti itu itu pula, itu apa cerita?

Bagaimana pula dengan seorang exco kerajaan Penipu Rakyat yang tidak bermoral bersekedudukan hingga tersebar gambar yang mengaibkan?

Begitu juga dengan pimpinan tertinggi sebuah parti dalam Penipu Rakyat yang membuat maksiat dalam tandas apa cerita?

Bomo Siam, satu fitnah yang ko lemparkan kepada UMNO, bersepah-sepah kebenaran tentang keburukan Penipu Rakyat di sana sini yang bersepah-sepah itu.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Bomo Siam said...

PAS suka kawan dgn LGE kerana bila gambaq LGE dipijak & dibakor depan komtar...tunjuk ekzos depan ambiga, pulis diam je!

Bila ada org pijak gambaq Najib, pulis begitu efisien buat tangkapan!

PAS nak tanya...kenapa???

Bomo Siam said...

10:46 PM

Bukan kerana demontrasi. Takkan hakim takut pd pendemo kott...!

Tapi kerana, ternyata bukti2 yg disajikan itu fitnah belaka!

Ini keputusan mahkamah!

Anonymous said...

Bomo 10:40

Aku kakitangan kerajaan.. Aku dapati kebanyakan kakitangan kerajaan yg melayu islam ni ok..

Ada la sebahagian yg buat hal tapi elok kita didik mereka supaya jd lebih bagus.. Jgn mereka ni dibuang keje, ada anak bini nk kena tanggung..

Jgn jadi mcm bomosiam, bila kafir guan eng nk buang keje org melayu islam dia pg sokong pulak, jilat la ponggong babi tu..

Org melayu ni lemah perlu dididik dan dibantu dgn sabar bukan dibuang keje.. Tu periuk nasi dia.. Kalau bomosiam tkde keje tkde business nk bg anak bini mskan apa? Nk jual jubur?

Anonymous said...

Bomo Siam said...
10:36 PM

Fikir dulu apa UMNU kata pd PAS...?

September 4, 2012 10:42 PM

---------------------------------------------------------

Bomo Siam, cuba kamu fikir dan kaji kemudian buat kesimpulan pasal apa PAS pecat Dr. Hasan Ali yang tegas pertahankan Islam kerana PAS ikut telunjuk DAP yang tak suka dengan ketegasan Dr. Hasan Ali berkaitan maruah Islam itu, apa cerita?

Cuba pergi tanya Hadi Awang dan PAS setuju untuk gugurkan negara Islam dan hudud keluar dari agenda Penipu Rakyat yang juga dianggotai oleh PAS itu, apa cerita?

Cuba kamu terangkan pasal hal ini, itu pun kalau benar sangatlah, kalau jenis cakap besar tapi sekadar tin kosong, memang jelaslah kamu ini dasar pengkhianat.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Tok Moh,

lagi satu sikap melaise ialah suka jadi hero

glamor punya pasai, Bafia pun dia tak peduli, walaupun belajar tinggi -tinggi

melaise, melaise

Bomo Siam said...

10:51 PM

Maaf..! Bagi aku secara peribadi, Hassang Ali...musuh Islam!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
10:46 PM

Bukan kerana demontrasi. Takkan hakim takut pd pendemo kott...!

Tapi kerana, ternyata bukti2 yg disajikan itu fitnah belaka!

Ini keputusan mahkamah!

September 4, 2012 10:49 PM

-----------------------------------------------------------

Kalau fitnah, mengapakah takut nak berhadapan dengan pendakwaraya tapi sibuk membaca teks yang entah malaun mana yang karang cerita merapu yang tak ada kena mengena dengan kes itu, apa cerita?

Malahan pasal apa takut sangat nak berhadapan perbicaraan hingga sanggup buat helah untuk gagalkan hingga buat penangguhan kes lebih 60 kali, mungkin boleh masuk dalam rekod dunia.

Tapi kes ini berjalan semula kerana hakim mahkamah rayuan mendapati terdapat kekhilafan dalam penghakiman sebelum ini yang mungkin berpunca dari pendemontrasi liar di luar mahkamah itulah.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

PAS suka kawan dgn LGE kerana bila gambaq LGE dipijak & dibakor depan komtar...tunjuk ekzos depan ambiga, pulis diam je!

Bila ada org pijak gambaq Najib, pulis begitu efisien buat tangkapan!

PAS nak tanya...kenapa???

.....................

Kalau berguling atas jalan kibar bendera pula....KENAPA?

Anonymous said...

Tok Moh,

sikap melaise ialah suka tunjuk thumb up pada pemimpin singapork, walhal melaise yang sama tak leh nak berdakwah pung kat singapork tu...ha ha itu pun nak thumb up ker?

Anonymous said...

Bomo 10:42

Akhlak umno ni memang tk elok , jd org pas sbg pembawa bendera islam perlu la tunjukkan contoh yg baik..

Jgn org pas jd mcm budak2.. Ko buat jahat kt aku buat jahat kt ko..

Org pas patut ikut contih rasul, rasul buat baik kpd org buat jahat kpd dia..

Ikut la contoh rasul wahai org pas, nama parti.. islam tapi perangai mvm budak2.. Malu la skt

Anonymous said...

Bomo Siam said...
10:51 PM

Maaf..! Bagi aku secara peribadi, Hassang Ali...musuh Islam!!!

September 4, 2012 10:54 PM

-------------------------------------------------------------

Hasan Ali yang pertahankan maruah dan akidah Islam dituduh musuh, tapi Nik Aziz yang biarkan kalimah Allah digunakan sesuka hati oleh bukan Islam itu disanjung tinggi, malahan DAP yang menindas bumiputera dijunjung atas kepala oleh Bomo Siam, inilah dasar pengkhianat, dasar asobiyah, inilah asobiyah sejati Bomo Siam, sanggup menidakkan kebenaran kerana bukan dari sekutu kamu, tapi kemungkaran oleh sekutu kamu dibela habis-habisan.

Aku Nasionalis Bomo Siam, tapi apa yang UMNO buat salah aku tak setuju, aku hentam untuk diperbetulkan, tapi kamu ni asobiyah apa yang PAS dan Penipu Rakyat buat hatta jenayah,penindasan, maksiat, kezaliman pun kamu akan bela, itulah asobiyah sejati, kamu adalah asobiyah Bomo Siam, kamu memang jenis asobiyah, jadi tak hairanlah kamu bersikap jahiliyah, sebabnya kamu asobiyah, kerana asobiyah adalah amalan golongan jahiliyah, kamu memang teruk Bomo Siam, teruk dan keji!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Tok Moh,

selama ini memang parti Pak San yg dulu tu musuh islam. dia kena tendang pasal dedahkan yg parti lamanya itu musuh islam.

apapun dia kini tidak lagi berada dalam sebuah parti musuh islam (dia bebas)...kiranya, ada hikmah juga Pak San tu kena tendang.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
10:57 PM

PAS ni jugak bukannya perfect sgt punnn...!!!

Dosa bertimbun jugak...!

September 4, 2012 10:59 PM

----------------------------------------------------------------

Yang mulia bagi kamu adalah DAP yang menindas orang bumiputera di Penang, itulah yang mulia pada diri kamu, sebabnya kamu anjing DAP, ini adalah sangat jelas.

Biasalah Bomo Siam, anjing suruhan macam kamu ini memang jenis pengkhianat, jenis tak ada akhlak, macam inilah, sanggup buat apa saja untuk kepentingan nafsu serakah sendiri, jenis tak ada maruah, jenis pengkhianat!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Bomo Siam said...

11:02 PM

DAP pun bukan butui sgt....kenapa lantik menggali sewel tu jadik chairman...???

Kurangkan Babi said...

jangan sampai melayu mengamok & merusoh..

Kat Thailand banyak Melayu/Islam takdak kerja & mengebom Thailand..


LGE & bisnes2 besar (kilang&shopingcomplex dll) mcm ini bakal menerima padah..

Ini dipangil chain reaction..mungkin last2 US-vs-China..

kerana ketamakan akibat banyak memakan Babi..

Bomo Siam said...

PAS ni jugak bukannya perfect sgt punnn...!!!

Dosa bertimbun jugak...!

Anonymous said...

Tok Moh,

selain gemar dedahkan fail sulet, melaise juga gemar dedahkan eskrim toilet sulit di laman maya. tak nampakpun cina buat kerja tu.

sebenarnya, banyak lagi kehebatan melaise. 1001 mlm takleh habis.

sekian dulu...assalamualaikum

Bomo Siam said...

11:06 PM

Ya, depa bom shopping complek, kerugian Baht50 billion...kemudian julang 'Jalur Gemilang'...!!!

...ada utusang cerita bab nih?

Anonymous said...

Bomo11:08

Pas tk perfect jd belajar2 la terima pandangan org islam bukan pas..

Org pas pandai, lain pun pandai juga..

Anonymous said...

secara umumnya melayu bukanlah duniawi (kecuali datok2&tansri palsu BN)..

bila meraka merusoh..nothing to lose..mcm orang2 kaya jadi puak rohingya

& bila camportangan asing US akan menyebelahi pri-bumi macam kes Spratly Philipine-Vietnam-US..

so kerana rakus..semua mampos..

dulu2 babi2 ni bercita2 jadi cikgu-engiuneer-0doktor..

la ni semua nak jadi Donaltrum..Bush..Richard branson..toke Playboy..sarkozy..

World is not enough la Pig

Anonymous said...

Bomo Siam, kamu ini jenis totok Penipu Rakyat, tak tahu nak selesai masalah, tapi dengan tak tahu malu suka buat masalah. Inilah manusia jahiliyah yang tak reti nak membawa kebaikan, tapi sibuk mencetuskan kerosakkan, keji dan sangat buruk.

Bomo Siam, kalau mak bapak kamu masih hidup lagi, sila kirim salam pada mereka, dan tanya mereka pasal apa kamu jadi buruk macam ini.

Kalau mak bapak kamu dah tiada di dunia ini, sila tanya pada isteri kamu jika kamu telah berkahwin.

Tanya juga kepada anak kamu jika telah miliki anak.

Tanya juga kepada cucu kamu kalau kamu telah bercucu.

Bomo Siam, kamu ini jenis manusia yang bermasalah jiwa, kamu jiwa kacau, jenis pemikiran kamu tak berapa betul, sebab itulah jadi begini.

Bomo Siam, masa kecil dulu, mak bapak kamu tak pernah ajar akhlak kepada kamu ke?

Bomo Siam, masa kecil dulu mak bapak kamu ajar akhlak buruk kepada kamu ke?

Bomo Siam, apakah kamu ini anak pungut yang dikutip dari tong sampah atau dari mana-mana oleh orang lain yang juga tidak ajarkan akhlak kepada kamu?

Siapalah mak bapak kamu Bomo Siam, teruk betul mereka ini, sampai kamu jadi kurang ajar sebegini, memalukan, sangat memalukan.

Anonymous said...

Anonymous said...
secara umumnya melayu bukanlah duniawi (kecuali datok2&tansri palsu BN)..

bila meraka merusoh..nothing to lose..mcm orang2 kaya jadi puak rohingya

& bila camportangan asing US akan menyebelahi pri-bumi macam kes Spratly Philipine-Vietnam-US..

so kerana rakus..semua mampos..

dulu2 babi2 ni bercita2 jadi cikgu-engiuneer-0doktor..

la ni semua nak jadi Donaltrum..Bush..Richard branson..toke Playboy..sarkozy..

World is not enough la Pig

September 4, 2012 11:18 PM

-----------------------------------------------------

Seorang lagi golongan minda kacau satu grup dengan Bomo Siam, meracau kegilaan sedemikian rupa, aku sendiri tak faham apa yang dia nak sampaikan sebenarnya, apa yang jelas, dia ni jenis merapu dan melalut tak tentu arah, rohingya kemudian amerika, kemudian Donald Trump entah apa-apalah dia ni, mungkin orang gila manalah dia ni, kesian, kesian.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
11:02 PM

DAP pun bukan butui sgt....kenapa lantik menggali sewel tu jadik chairman...???

September 4, 2012 11:05 PM

------------------------------------------------------------

Ada lagi yang lebih tak betul, iaitu Bomo Siam, minda kacau, saraf otak terganggu, pemikiran jenis orang tidak siuaman, merosakkan masyarakat dengan komen-komen gila dan sesat dia, entah anak siapalah Bomo Siam ni, entah mak bapak dia ni pernah ajar akhlak ke tidak gamaknya, entah-entah kecik-kecik dah dibuang oleh mak bapak di tong sampah, kemudian dibela oleh anjing, sebab itu tak tahu akhlak hingga jadi sasau sebegini rupa, memalukan, sungguh memalukan.

Anonymous said...

Padan muka, sokong lagi pihak pembangkang (DAP,PKR,PAS), janganlah tak sedar2 diri lagi Melayu oiii.............

Gila said...

mmg banyak orang gila sekarang..

Harakah Gila/Dap Gila/TV3 gila..

imam mahadi muncul & kena tembak mati

kah..kah..kahh

kerana gilakan kuasa, melihat langit menjadi awan & lupa Daratan..

Hasil perbalahan inilah ramai boikot politik mencari jalan akhir sebagai 'gila'

Anonymous said...

Bukan semua dato/tansri BN palsu-

yg tulen itu ada..& kita hormati..

yg siyall pun banyak..

Anonymous said...

Hillary sokong ASEAN

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/HillarysokongASEAN/Article/

benih2 anti-China sedang disemai US..

Anonymous said...

bomo siam semua tak betul ko jer yg btl...dengki orang islam.rafizi manusia tak amanah pasai tue dap suka sgt..

Tak guna lindung lge..dia diskriminasi melayu penang.

nak kerjja mana said...

pada pandangan rakyat neutral yang hidup struggle basah pergi kerja naik motor hujan2..

"Rafizi dianggap wira yang mendedahkan penyelewengan..Projek lembu yg gagal (tak tau belanja apa mark-up 3000% kot).."

aku cuma sampaikan suara macai2 aku yg bekerja di kilang cina..mengharapkan kerajaan membuat sesuatu bagi mengurangkan harga sepinggan nasi..

hang boleh menuduh mereka sekolah bodoh..(dah itu kemampuan mereka)
pasal tu kerja bawah..tapi bukan tak boleh baca financial figure-untung rugi-layak ke si malun jadi toke lembu-berapa projek markup..

mereka rasa keperitan hidup..& tak kisah status peliwat Nuar- kerana itulah satu2nya suara mereka..

kALAU HANG BELAH2 ORANG KAYA -RAYA, pastinya hang mengangap Pengurus projek dianiaya..

usin said...

alamak!!! hadi awg dh bukak tembelang la sokong lge buang staf melayu. silap besar la hadi awg, mcm bunuh diri la pulak. rugi sungguh pas ada presiden mulut celupar mcm ni. rahsia mcm nipun tak boleh jaga..huh!!!

usin said...

alamak!!! hadi awg dh bukak tembelang la sokong lge buang staf melayu. silap besar la hadi awg, mcm bunuh diri la pulak. rugi sungguh pas ada presiden mulut celupar mcm ni. rahsia mcm nipun tak boleh jaga..huh!!!

Anonymous said...

'Abdul Hadi ketika menjawab soalan itu bagaimanapun dilihat seolah-olah menyokong tindakan diambil oleh rakan sekutunya apabila menyatakan tindakan tersebut adalah perkara biasa kepada setiap parti yang memerintah". Manapulak statement Hadi ni dapat. Kalau betul macam tu ramai kakitangan Kerajaan pro pembangkangkang terutama guru2 lama dipecat oleh kerajaan BN. Tetapi tidak, masih mentekedarah gaji dari kerajaan

Servant of God said...

nak kerja mana September 5, 2012 12:28 AM,

Kamu nak cari wira, dipersilakan.

Tapi kalau kamu pilih malaun yang nyata untuk jadi wira, silap laa kamu.

Kamu rasa rafizi tu bagus? Terpulanglah.

Tapi kalau undang2 dia tak hormati, kamu rasa dia nak perjuangkan kamu selepas dapat undi dia nanti?

Anonymous said...

Jawab x pakai otak.Hadi dgn Ajis sama.Kalau dia buat semua HALAL tapi org lain buat benda yang sama HARAM.Ada pula yang dulu HARAM sekarang HALAL dan dulu HALAL sekarang HARAM.ITULAH ISLAM PAS.

Anonymous said...

Sedarlah orng melayu..ini buktinya.

Anonymous said...

padan muka korang tu la kerja main2....ko igt rakyat skrg ni bodoh ker.....klau nak kerja buat sungguh2...klau dah rasa bosan baik berenti jer...

Anonymous said...

Hai pk lebai...serban melilit...sapa yg mewarisi kerja berpolitik waktu kat pejabat...sebenarnya org2 paspispuslah yg malas2 yg bnyk buang masa cerita politik...

Anonymous said...

1) part ni sebenaqnya aku setuju ngan bomoh siam..
2) lagipun rata-rata orang kerajaan sekarang pun orang PR. Biaq pi la depa kena buang.
3) Mentaliti orang yg nak masuk kerajaan pun tak pernah berubah, dari 50 tahun dulu.. Masuk kerajaan supaya duk relax compare tu kerja swasta, pastu pencen dapat separuh gaji (naik minyak la).
4) Sesapa pernah berurusan ngan pejabat tanah pasti tahu camner "bagus"nya depa kerja.
5) Melayu patut menceburi bidang perniagaan. Lagi ramai masuk, lagi ramai boleh berjaya, pecah monopoli cina.

Anonymous said...

Servant of God said...
nak kerja mana September 5, 2012 12:28 AM,

Kamu nak cari wira, dipersilakan.

Tapi kalau kamu pilih malaun yang nyata untuk jadi wira, silap laa kamu.

Kamu rasa rafizi tu bagus? Terpulanglah.

Tapi kalau undang2 dia tak hormati, kamu rasa dia nak perjuangkan kamu selepas dapat undi dia nanti?

September 5, 2012 9:09 AM


"Inilah yang silapnya-berpandukan undang2 sangat"

memang rafizi salah orang tau, tapi mengapa Data2 rasmi tak dileluarnan..

Rakyat faham maksudnya membela orang2 tertentu, mcm tak logik
2 pesalah, pemberi maklumat sahaja di hukum..yg pelingkop dana diselamatkan..

tak ada siapa suka Nuar Jubor & Rafizi..cuma rakyat mahu kerajaan yg bernas..

Dulu Nuar jobo pun tipu sakit tengkok kat penjara

Bila Nuar cakap kesalahan bagi orang yg membocor video pemnjara..
Pihak kerajaan 'membebaskan Nuar"

dulu korang boleh buat:
Undang2 ialah untuk membela golongan VVIP bagi hidup senang lenang..

Sekarang anda tak boleh melepaskan diri..malaun yg tak tau dijadikan toke..bankrup tanpa hasil..

setakat beli rumah/kondo & sewa.. siapa2 pun boleh buat asal ada duit..

inilah yg diperkatakan macai2..
Tak masuk akal pemerintah Malaysia begitu bengong mengguna TV3 bagi menjernihkan najis..manakala orang kebanyakan terus dibebani tangungan..

anak liar said...
This comment has been removed by the author.
anak liar said...

SAYA SEORANG AHLI UMNO DAN MENYOKONG PENUH UMNO UTK TRUS MEMIMPIN ORANG MELAYU..TP APA YG DIDAKWA BERKENAAN KERAJAAN NEGERI PULAU PINANG TIDAK BERLAKU SAMA SEKALI...JADI XPAYAH LA ANONYMOUS@ANON YANG BERLAMBAK LAMBAK DOK KOMEN DAN MEROYAN TAK TENTU PASAI...REGISTER LA GOOGLE ACCOUNT ATAU SIGN IN LA UNTUK KOMEN...SEKADAR INGIN BERKONGSI PENDAPAT..KITA ORG UMNO,BERANI KERANA BENAR..JGN BALING BATU SEMBUNYI TANGAN..

Anonymous said...

sokong buang yang malas terutama Pegawai pegawai yang malas yang mempergunakan orang bawahan untuk membuat kerja mereka tapi mereka goyang kaki kerja pun tak tahu nak buat naik gred pantas tapi orang bawah nak naik gred pun susah.