Saturday, September 22, 2012

CONTOH MANUSIA BARAL : NABI SAW DIHINA PUN ITU PENDAPAT PERIBADI.


kerana nak sangat pertahankan pakatan rakyat.
nabi saw dihina dap pun bagi dr hatta itu pendapat peribadi.

jadi apa tugas kau sebagai pemimpin dalam pas.
TAKUT NAK TEGUR KE BARAL ?

kata hatta dalam negara demokrasi semua ada hak keluarkan pandangan sendiri asalkan tak melampaui batas.

kepala hotak kau syaitan.

nabi saw dihina tu bukan dalam kategori melampaui batas ke syaitan !

pertahan dap pasal  takut hilang undi ?
otak kau ni sakit.
kau ni sick man !

54 comments:

nizbzam said...

ada pepatah melayu menyebut

anjing klau jumpa taik
klau dia tk mkn
dapat cium pun jdlah..

oooopsss dgn taksuban PR mne bleh guna perumpamaan diaorg tk paham....

kompom diaorg ingat aku pangil diaorg anjing.

Anonymous said...

Pas macam anjing Dap yg setia.

DAP cakap khairy sebagai alasan lapik..yg sebenarnya kita semua tahu..

DAP tak mahu Islam bersatu untuk mereka menyebar fahaman hedonisme untuk membodoh Melayu ..& membolot kekayaan..

Anonymous said...

Babi punya PAS....sial haram...
munafik terbesar yg tuhsn sebut dalam alquran aalah ulamak PAS...
sebenarnya diorang bukan ulamak pun,...setakat belajar satu dua juurusah kat mesir/pakistan etc dah berceramah,...pegi mampos la kau orang semua.
Tuhan mereka adalah nafsu.....

lastly,...go the fuck u motherfucker...

Anonymous said...

PAS ibarat serbuk pencuci dalam PR. Segala kotoran yg ditimbulkan oleh mana2 pemimpin PR pasti segera akan dicuci oleh pemimpin PAS. Sebelum ini PAS dah cuci dosa nuar. Skrg ni pulak tugas PAS ialah mencuci kenyataan biadap pemimpin DAP yg menyinggung hati umat Islam. Apa jua yg PAS lakukan adalah semata2 utk memastikan PR sentiasa bersih dan suci pada pandangan rakyat.

Anonymous said...

DIA CAKAP MACAM NIK AZIZ JUGA TAKUT DGN KARPAL SINGH. APA PUNYA MELAYU NI.

Cat Whisperer said...

Kupasan Demo Buang Masa yg lagi sadis drp tweet Ngeh Koo Ham oleh Syeditious Akbar Ali...

Amcm Gap?

Sekurang2nya Ngeh tu ada jugak tarik Balik tweet dia, mohon maap!

Pak habib tu slambe jer...

Sebuah Perjuangan said...

salam perjuangan tuan admin, sekiranya tidak menjadi keberatan, saya berharap tuan dapat memautkan blog saya http://lamanizzs.blogspot.com ke dalam senarai blog saudara. saya juga telah lakukan perkara yang sama kepada blog saudara. tq

Anonymous said...

Semakin hari semakin serabut & meluat dgn jantan2 celako parti pas yg brlagak alim & seronok dibaruakn oleh dap kapir harbi laknatullah,,, nampaknya Tuhan dah makbulkan hajat nik aziz dan pas yg ingin brkawan dengan,,setan2 laknatullah

Anonymous said...

tolak saja PR,..menyampah,.. tak habis habis main politik, ugama pun di politik..orang melayu ingatlah ugama kamu ugama islam, mengapa kamu sanggup hancurkan ugama kamu... pikio lah weh..

Anonymous said...

Kan dah kata dulu,pr memang anjing.geng sokong pr takyah la melenting.takmau buat demo mcm bersih ke yg ni?

Mana A.S.S dan geng jalan telawi?ambabiga kata ni kebebasan suara kot tu psl senyap je.

Daripada penganut kristian,bible tu kitab lucah..dan agama lain pn bohong anggap Tuhan ada anak..

Anonymous said...

memang banggang tahap gaban...!!!
bodoh lagi bengap...Nabi Muhammad SAW di hina pun masih tak melampaui batas...kepala atok dia..mmg bodoh tahap gila babi la puak2 pas ni...tu semua sbb undi...
klu aku sanggup hilang undi cina demi mempertahankan Rasul junjungan Nabi Muhammad SAW...

Anonymous said...

baghal.... bukannya baral!

Anonymous said...

Demi kepentingan politik mereka sanggup berkata apa saja !

-EX PAS BUKIT GANTANG-

Anonymous said...

Dia ni kalau bukan saudara lanbsuir...tentu saudara anjing kurap yang terbiar tepi jalan .....

Anonymous said...

kerana tamakan kuasa dan pangkat pas sanggup pejamkan mata dan pekakan teliga itu lah rupa pas perjuangkan islam tapi tiada apa di buat apabila bangsa lain hina nabi junjungan kita sepatut nya pas tukar je nama jangan tipu umat islam lagi.

Anonymous said...

laaaaaaaaaaa dia ni kira kepala parasit dlm Pas aku nak tgk sgt mati puak2 ni kubur tak terima

usin said...

politik adalah segala-galanya. 'hatta' nabi dihina sekalipun bukan prioriti. pada aku, lebih mulia rasanya jika hatta ramli tidak mengeluarkan sebarang kenyataan seolah-olah membela pengerusi dap perak tu. kalau sesuatu yg baik dilakukan oleh org umno/bn adakah hatta ramli akan keluarkan kenyataan memuji? tidak sekali-kali. oleh itu aku tegaskan sekali lg, POLITIK ADALAH SEGALA-GALANYA. seolah-olah bila mati nanti soalan pertama ditanya oleh munkar & nankir adalah politik. masyaAllah!!!

Anonymous said...

heheeh...derang nie mang bodo...perumpaman ingeris di direct translate...tu katenye menghina malaikat lak...yg cine dap nie lak nape x direct translare kn...dh terang2 cine dap nie hina islam...

warisan tmk said...

Tepat sekali GAP. Hatta Ramli ni seorang doktor, tetapi dia dah jadi sick man, sama seperti ramai pemimpin-pemimpin PAS lain. Mereka ni semua dah jatuh sakit CINTAKAN DUNIA dan CINTAKAN KUASA.

Sejak dari zaman Rasulullah saw lagi telah ada kalangan kaum muslimin yang gelojoh dan tidak sabar dengan harta. Tengok sahaja para pemanah di kalangan tentera Islam yang telah ditugaskan oleh Rasulullah saw supaya tidak berganjak dari satu kedudukan pertahanan di Bukit Uhud.Tetapi, bila tentera Islam kelihatan akan menang, dan tentera musuh kelihatan akan berundur, pasukan pemanah ini telah meninggalkan kedudukan mereka untuk mendapatkan harta yang ditinggalkan oleh pihak musuh. Sebagaimana kita semua tahu, ini telah mendedahkan tentera Islam yang dipimpin sendiri oleh Rasulullah saw kepada serangan balas pihak musuh, yang hampir-hampir menewaskan tentera Islam, sehingga Rasulullah saw sendiri diriwayatkan patah giginya di dalam pertempuran.

Jelas sekali, pemimpin dan penyokong PAS tidak istiqomah di dalam perjuangan mereka. Mareka telah mula mengutamakan kusa dari perjuangan Islam. Untuk berkuasa, mereka lebih mengutamakan UNDI CINA DAP, dari segala-galanya.

Anonymous said...

pasal politik..lodehkan agama pun tak pe..

yg penting cita-cita atau konsep "matlamat menghalalkan cara"

cara yahudi terbukti betul samaada dari segi teori ke practik.

Alamak: betul le..teori utama agama dan bangsat..tu ludahkan dulu.

konsep baru hamPASS

Anonymous said...

Aku pikir... Ada baiknya puak pakatan haramjadah ni tutup mulut. Tak payahlah buat kenyataan. Terutamanya pemimpin PAS. Makin banyak cakap makin terserlah kemunafikan dan kejahilan. Makin nampak kebiadapan mereka. Tolonglah jgn malukan agama allah s.w.t yg maha suci ni hanya semata mata nak capai hajat takluk putrajaya. Setiap butir bicara korang tu hanya buat tambah sakit hati kita orang muslim.... Adakah patut... Kafir harbi dah terang2 menyokong barat menghina nabi s.a.w pun masih mau dibelanya.... Masyaallah....

Anonymous said...

PAS - dari hujung rambut sampai hujung kaki memang hantu. Manusia yg bijak, berugama islam yg beriman tak mungkin begini kelakuannya.

"Dr. Hatta anak haram ke? Tau tak? dia kuat seks. Mungkin jugak GAY. "

Oh ini pendapat peribadi je..takpe. Demokrasi. Hak asasi bersuara.

Anonymous said...

BARAL ejanya Baghal, sejenis haiwan yg seakan kaldai

Aku Sayang Tun Mahathir said...

Hahaha....dengan depa kena derek je bro.....PAS itu ANJING. PAS meme ANJING. PAS suka cium bAu taik. PAS meme suka makn taik.

PAS, PKR, DAP MEME HARAMJADAH......

hangkedee said...

Barua Dapig yang setia anda nampak tak di dahi bintang tiga

Anonymous said...

cuba komen tu yang ngeh tu buat keluar dari mulut mca ka mic ka ... mahu berpuluh hadis dan ayat alquran dia orang baca bagi menghentam perkataan yang sama yang dikeluarkan oleh mca dan mic ala macam kes tun mahadir yang berkata lebih baik syaitan yang kita kenal dari malaikat yang kita tak kenal siap suruh bertaubat tang pok nik mahu berkawan dengan syaitan dia orang senyap saja. dah dasar asobiyah gitulah jadinya ...

Anonymous said...

Inilah contoh anak haramjadah penyembah syaitan.
Manusia babi apa punya orang.
Susah nak cakap kalau sibabi ni dah jadi penganut LGBT dan penyembah tuhan Dapigs.
Anak haramjadah ni kalau dah darah daging dah sebati dgn babi,jgn katakan Rasullah dihina.Allah pun kalau tuhandapigs dia hina anak haramjadah ni redha saja.

Anonymous said...

Kelak jika orang lain keluarkan pendapat kau kata racist, betul kata tun mahthir, semua nya kepntingan politik,,, org cam ini kalau boelh bini pun sanggup pinjamkan demi nak jaga hati rakan politik..tak gitu...sebab tu islam di permainkan sebab ada org yg mengaku islam somong puak ini..

Anonymous said...

PAS = Sanggup Nabi SAW dihina kerana DAP.
PAS = Sanggup Kalimah ALLAH SWT digunasama oleh semua agama.
PAS = SAnggup Agama Islam dipijak maruahnya.

Penghina terhadap KEESAAN ALLAH, KENABIAN MUHAMMAD SAW dan AGAMA ISLAM bukan pandangan peribadi tapi adalah tanggungjawab setiap umat Muhammad SAW tanpa bangsa atau keturunan selagi ia beragama dan imannya teguh kepada ISLAM. Nama saja DR tapi akal pendek. Tak tau beza antara pandangan perbadi dengan kewajipan sebagai seorang MUSLIM.

Tun Teja said...

Kesan perfileman “Innocence of Muslims” di Singapura.

Di Singapura reaksi sangat berbeza.
1. Perdana Menteri Singapura Lee Hsien Loong berkata kepada masyarakat Melayu tidak semestinya melibatkan tunjuk perasaan emosi seperti yang berlaku di timur Tengah.
“Biarkan apa yang terjadi di mana-man tempat di dunia. Manusia memang mengamalkan wayang gila, provokasi dan mengeji Rasulallah, manusia juga melakukan pembunuhan, pergaduhan perkauman kerana akibat filem anti-Islam itu. Kedua-dua pehak adalah bersalah, kerana mereka berdua bergaduh.
2. Ini semua bukan pergaduhan kita bersama dan kita semua patut menjalinkan keamanan dan perpaduan bersama. Dengan itu kita boleh membina kekuatan masyarakat dan saya fakir kita boleh menyuburkan kebahagian hidup dengan aman sejahtera bersama di Singapura.”

3. Berlainan dengan tambahan pendapat dari khutbah di Singapura semalam. Cyberita dari Singapura mencatitkan MUIS (Majlis Ugama Islam Singapura) masyarakat Melayu Islam sangat wajar menukarkan perasaan marah itu kepada sumber kekuatan dan tenaga yang positif. Masyarakat mesti bangkit dengan keazaman dan kesungguhan untuk menjadi masyarakat yang terhormat. Caranya ialah dengan
• Menguasai ilmu dan pengetahuan
• Mengungguli akhlak dan peradaban
• Dengan tekad membina keluarga terbilang dan masyarakat cemerlang
• Terus curahkan sumbangan untuk kesejahteraan kehidupan manusia dan dunia seluruhnya.

√ Pada pendapat ku memang senang menyebut falasafah hidup dengan menggunakan berbagai-bagai perkataan untuk memberi ketenangan kepada umat Islam di Singapura, kerana Singapura terdiri dari segelintir sahaja masyarakat Islam, 0.1 % kouta haji hanya 700 orang, bayangkan semacam hidup timun dengan durian, digilik rosak, memanjat atas durian pun rosak.
√ Kalau cara ajaran falasafah disebarkan dalam pengajaran, tentu sekali konflit dalam minda dapat ditawani dari segala kemarahan dan pergaduhan. Tetapi tidak semua insan Islam akan mengambil reaksi begitu rupa. Kekerasan dan pemerasan Amerika serta Yahudi menghina Rasulallah dan ugama kita patut di bantai dengan kekerasan juga. Padan muka kafir-kafir ini.

Anonymous said...

Mrk ialah golongan BARUA penjilat jubor DAP...dah jadi mcm pesta pulak...puak baghal neh berebut2 utk mnjadi BARUA TERSOHOR DAP....

Mndahului carta ialah Nizar dan Mat Sabooo.......

MrLunhLaunch said...

SEKARANG AKU DAH TAHU BELANG MEREKA.
SIAPA PEMIMPIN ISLAM SEBENAR DALAM PAS DAN PKR.
KALAU BERSIH MEREKA PERGI, LAWAN POLIS.
KALAU DEMI ISLAM, BAGAI ALASAN DI BERI.
NO MORE TEMBERANG.
RAKAYATDISMM MULAI SEDAR.
APA WARNA MEREKA SEBANAR.
CAKAP FAAL ISLAM HANDAL, BOW TERBUKTI, SIAPA JAGUH ISLAM SEBENAR............
PRU AKAN MENENTUKAN.
PERTAHAN GEREJA LEBIH BAIK DARI PERTAHAN ISLAM.
DAH TAK ADA MODAL SALAHKANUMNO.
MUDAHKAN.

SEMUA MULUT MULUT TOKAK NI DAH DIKENALPASTI..

Jawa johor said...

INI DOKTOR ?
STATEMENT DIA SOUNDS SO VERY STUPID, TAK CERMINKAN SEORANG YANG BIJAK BERFIKIR.
HARAP KALAU DAH BODO, JANGAN INGAT ORANG LAIN PUN BODOH.
NO MOR PAS............DAH FAILED.

Student said...

Idiotic statement pemimpin Islam.
I like to see him in yellow t-shirt bersih. A real hero.
But when it comes to defending ISLAM he is ZERO.

Anonymous said...

Ini geng MAHFUZ Omar.
DAHLAH BODOH, TONGONG PULAK TU !
PEMIMPIN berjiwa Islam ke ni

Anonymous said...

Melayu/Isle macam nie putut kita ramai SULA ajer.......demi politik dia sanggup komen macam tuuu puya BODOH bin Bangalllll ....Anjing DAPigs...

Anonymous said...

Salam Bro,Dr.Hatta Ramli tu silap kerana tak masukkan klausa`Itu semua salah UMNO`Kalau dah bengong kita nak buat macam mana !

Ghazali said...

Kepada ustaz berkaitan,

Tiada manusia yang memang sedia diketahui tidak menganut agama Islam dan sememangnya mengamalkan agama lain yang boleh bercakap sesuatu yang betul mengenai Islam. Saya kurang pastilah nas atau hadis atau sumber dari mana yang tuan ustaz gunakan....
Tetapi tidak ada matlamat yang macam mana baik atau unggul sekalipun yang boleh menghalalkan cara....Ingat ye Ustaz.......

Anonymous said...

Si Hatta sial ni patut dibuang gelaran Dr dihadapan.Kononnya lulusan PHD tapi otak sialan.Cina babi LANCAU DAP dah memperlekehkan Rasulullah,dia nak jadi hero lagi.Apa punya jenis setan yang merasuk si lancau ini.Nnati kalau ada sialan babi DAP dah mula mengutuk Pok Nik Jig supaya bersara,dia bangum membela kata pendapat peribadi.Macam mana mangkuk ini boleh dipilh jadi pemimpin pun,aku tak faham.Sialan,lancau,lahabau,baral untuk kamu Hatta.

Anonymous said...

Alhamdulilah...syukur ...tau pulak itu pandangan peribadi ye....

Tapi tak tau ke itu gambaran dalam hati perut dia...???

Kenarpa nak d sokong...
Hatta baghal niii...

Kalau kita diam aje...
Lain kali ....
Menjolok mata laaa...hatta oiii..!!!
Lain kali lagi terok dr ini dorang buat kat sgama kita...

Heran aku....
Bodoh ke gila..orang tua ni...

Anonymous said...

Ish..ish..ish Hatta, sampai lagu tu hang sanggup kata.

Anonymous said...

pas is dying.....

kalau dulu, naik syeikh org pas ni kalau ada malaun macam ngeh.....dah lama mampus kene tenyeh.....

tapi sekarang, pas dah takde telur.....dah kena 'kasi' sama dia punya kalipah guan eng......

-anti jubur-

Anonymous said...

peribadi atau tidak tetap salah.

kalau peribadi sebenar lagi baik sebab hukuman boleh dijalankan kepada batang tubuh yang telah melakukan kesalahan.

tidak semestinya kita terima maafnya.

Anonymous said...

NI PASAI NIK AJIS KATA KAWAN DENGAN SAITAN BOLEH. JADI SAITAN BUAT APA2 PUN OK TAK DAK JADI HAL KUTUK ISLAM DAN NABI PUN TAK PA PASAI PENDAPAT PERIBADI. AWAT LAH GENG PAS DAH JADI TAK BETUI MACAM NI SEDIH SUNGGUH. SEDIH LAGI PAS BERTARAF ULAMAK/DOKTOR DAH JADI MACAM BIOL SAJA.

datuksiron said...

Salam umat Islam semua,

Saya rasa Dr Hatta ni bodoh walaupun ada ada kedoktoran. Memanglah itu pendapat peribadi Ngeh Hampeh. Isunya dia mengHINA Islam maka wajib bagi Dr Hatta mengeji, melawan dan menghina balik Ngeh Hampeh tu. Soal peribadi tu soal lain. Samalah dgn Sam Bacile mengeluarkan pendapat peribadinya menghina Islam dn Nabi Muhammad SAW. Menghina tetap menghina, tak kira pendapat peribadi, puak atau partinya. Samada Sam Bacile atau Ngeh Hampeh telah menjentik, memulas dan memburuk2kan Islam, agama kau Dr Hatta! Tak terasa ke??? Tak terasa ke???? Tak terasa ke????? Semakin tak faham orang Melayu Islam dalam PAS dn PKR ni.....

Fikir-fikirkan

Tok Siron

Anonymous said...

Bangang, bodoh, baghal Dan sewaktu dgn nys

Anonymous said...

memang pun ahlul bahalol PAS tu anjing.....anjing suruhan Dapig...
di suruh baring atas jalan, dia baring....di suruh melalak atas jalan, dia melalak lalak....

Anonymous said...

Bangsat@celaka@barua punya Dr Hatta.Aku doakan kao eksiden sampai lumpuh. Puiiii....

Anonymous said...

POKI-BABI LAH KO HATTA..MELAYU TAK SEDO DIRI..BANGSAT PUNYE MELAYU...AKU SUMPAH KO AKAN JADI BABI YANG HINA..DOAKAN SELURUH BANGSAKU MELAYU/ISLAM KEPADA BABI HATTA SEKOR NI..MEMANG CIBAI & LANCAU

Anonymous said...

Amiiiiiin

mohd. natar said...

...inilah satu satunya anak Melayu yang patut dicela sepanjang hayat...

bima sakti said...

terlampau nak bodek DAP ini lah jadi nya,

bima sakti said...

terlampau nak bodek DAP ini lah jadi nya,

Anonymous said...

Ngeh templak pemuda umno supaya jgn cakap berdegar2 anti USA/ antiYahudi... tp masih dok hisap rokok marlboro, gilai KFC, teguk coke coco cola, majukan tesco, carefour, giant supermart, ..... penasihat PM-apco, ....

Apa nak dibisingkan terhadap komen Ngeh tuu... lg pun dia dah minta maaf atas kesilapannya......

Rasul sendiri bersikap terbuka terhadap mereka2 & musuh2nya yg caci maki dan khianatinya semasa hidupnya.... baginda sendiri memaafkan terhadap musyrikin mekah bila dihari kemenangan menguasai kota mekah..

Banyak kisah2 kehalusan budi Nabi yg dihina oleh kafir & munafik itu...

Sikap berjiwa besar dan toleransi tinggi Rasul SAW ni... akhirnya seluruh kafir quraish terima Islam...

Mengapa kita tolak sunnah Nabi ni?

Sesungguhnya ...setiap bangsa sama ada Arab, Melayu, Cina, India, Yahudi, Barat, Afrika , .. manusia seluruhnya dimuliakan Allah kerana Islam!