Tuesday, September 25, 2012

GAP DAN KISAH SATU PETANG 10 SEPTEMBER 1998.


10 september 1998, itulah hari ke 8 anwar melakukan roadshow ke seluruh negara kerana tak puas hati dr mahathir memecatnya.

puluhan ribu mendengar ucapan anwar di dataran merdeka.

kenapa bershit 3 perlu dilakukan di dataran merdeka ?
hanya orang lama dalam pkr macam aku aje yang tahu.

anwar mahukan nostalgia 10 september itu berulang.

kerana itulah anwar mahu gerakkan semula gerakan reformasi ke dataran merdeka.

petang itu anwar ada berucap.
aku menghafal setiap point dalam ucapannya.

antaranya dengan nada cukup marah anwar berkata.

'dulu saya diangkat dengan permaidani merah. saya katakan kepada mereka ( kerajaan) tak perlu itu semua pooraahhhh '. ( tujuannya nak bagitau para pendemo dia tak kepingin dengan tatacara kehidupan mewah ni waktu dalam kerajaan )

' ada orang kata saya marah..ya memang saya marah' .. ( merujuk kata ibrahim ali dalam mesyuarat terakhir MT yang menganggapnya marah dan kurang ajar kerana menumbuk meja kerana tak puas hati dipecat).

'saya pertahankan hak rakyat. hari ini saya jatuh ( telah dipecat) namun cepat-cepat rakyat angkat saya naik semula ( angkat dalam ertikata julang dia sebagai hero reformasi).

itulah fakta sebenar ucapan terakhir reformasi 10 september anwar.
malam tu dia dicekup.

kemudiannya para spinners mula mendendangkan akan betapa marhaennya anwar semasa dan setelah meninggalkan kerajaan.

itulah propaganda yang dilakukan oleh mereka.
itulah propa yang diolah secara kemas oleh penulis buku tumit archilles.

namun apa yang pasti tabiat lama kalau dah ketagih tetap akan diulangi kalau dah terhidang depan mata.

penagih seperti anwar ini, tak dapat dadah tahi lembu pun boleh menyetimkan semula perasaannya.

dulu dia menari, sekarang pun dia menari.
dulu dia dituduh meliwat, sekarang pun kes belum selesai.

setakat naik jet peribadi ini memang standard tinggi manusia bernama anwar ibrahim.

kebanyakan para reformis 1998 sudah bijak dalam menilai hal perilaku dan ucapan anwar ibrahim.

apa yang dia cakap mengenai sebenarnya lebih banyak berhalunisasi dan kaya dengan penipuan dalam berkata-kata.

dia mem potray kan dirinya sebagai pemimpin marhaen.
sayang cerekarama politik begini sudah tidak laku lagi.

dia bercakap mengenai transperansi dalam pentadbiran.
suku sakat dikayakan.
kroni digemukkan.

cakap itu sebenarnya merujuk kepada perbuatannya yang mengkayakan 15 orang kroni besar anwar ibrahim dalam skim kontraktor berwibawa sewaktu dia menjadi menteri kewangan.

FAKTA SKIM KONTRAKTOR BERWIBAWA.


Dizaman Anwar mentadbir ekonomi negara sebagai Menteri Kewangan, beliau telah melaksanakan SKIM KONTRAKTOR BERWIBAWA. Kerajaan Malaysia telah memperuntukan sebanyak RM15 Bilion membantu kontraktor-kontraktor bumiputera yang berdaftar dibawah Kementerian Kewangan ketika itu.

daripada 2,000 syarikat kontraktor bumiptera yang berdaftar, hanya 15 [lima belas] sahaja yang “terpilih” untuk menikmati bantuan Kementerian Kewangan. Anwar sendiri yang “memilih” syarikat syarikat tersebut.

dana RM15 bilion untuk 15 syarikat dan ini bermakna setiap syarikat mendapat RM1 bilion.

setiap syarikat ini mendapat secara DIRECT NEGO, tanpa tender. 

tiada satu pun syarikat cina atau india yang Anwar bantu cara sebegini pada waktu itu.

salah satu syarikat yang “menikmati” durian runtuh dari Anwar ketika Skim Kontraktor Berwibawa itu dilancarkan adalah LANKHORST BERHAD [sekarang dikenali sebagai ARK Resources Berhad].

Waktu itu boss syarikat tersebut ialah Datuk Hj Kamaruddin Jaafar, bekas Setiausaha Agung ABIM ketika mana Anwar menjadi Presiden NGO tersebut. Malah Kamaruddin Jaafar pernah sekian lama menjadi Setiausaha Agung PAS.

bab akhlak ?

kenapa hingga ke hari ini anwar dan azmin enggan membersihkan nama shamsidar dalam kandang mahkamah setelah dihenyak bertahun-tahun oleh nallakarupan ?

foto jet di bawah.
adalah salah satu kecanduan terlampau anwar dalam ber onani sasi mengenai slogan  'rakyat rakyat rakyat'.

pak kepiah dan makcik tudung labuh menganga lah siang malam kena tipu dengan anwar.

mungkin manifesto turunkan harga minyak itu bersesuaian dengan anwar.

KITA PEGANG PUTRAJAYA, HARGA MINYAK TURUN SERTA MERTA !

KERANA APPPPAAA ?

KERANA JET SAYA NAK PAKAI BANYAK MINYAK !


163 comments:

Ex Refor-basi 1998 said...

That is why i like about u , mr GAP !

Wak JawaBernam said...

syahdu gila baca artikel ni... Love u lah...haha

Anonymous said...

sapa yang jadi pilot tu? sanggup bawa kaki kencing sana sini?

Anonymous said...

bukankah apek itu satu masa dulu naik basikal pergi august house?

awatlah ni kosnaik jat lebih murah dari kos basikal?

Anonymous said...

harap-harap Pass tidak termakan pujukan untuk berkongsi pembiayaan pengangkutan yang menjurus kepada kehidupan super-mewah ini. itu pun kalau Pass masih sedar diri dan tidak lupa daratan. apapun tunggu ajelah apa yang haramkah nak spin dalam isu ini.

Anonymous said...

tidak ada masalah kalau ketelusan diutamakan.

tetapi kehidupan mewah jadi isu apabila pihak terbabit mengeluarkan kenyataan yang berlainan dan bertentangan berhubung perkhidmatan mewah yang digunakan.

kenyataan berlawanan/bertentangan menjurus kepada tiadanya ketelusan.

Servant of God said...

Cantek bro!

Ko dedah lagi GAP, laa ni ramai bebudak perasan pandai, dia ingat dia lebih tahu anwar tuh macam mana, padahal kita dah lalui lebih dulu dpd dorang.

Anonymous said...

Slogan *rakyat lebih tau....rakyat sudah cerdik * yang d sebut sebut pembangkang selama ini......

Sudah mula nak makan tuan.....

Namawee said...

Demi memastikan tradisi jubo-menjubo terus subur di kalangan rakyat Malaysia, undilah PKR.

Bureet Didahulukan, Jubo Diutamakan.

Eh, Nuar Jubs, Jack MCKK kerem salam dgn pertanyaan bila lagi nak berjubs-jubs!

Anonymous said...

Kesimpulan saya keatas Anwar Ibrahim:
1) Jika Anwar Ibrahim kata dia ada bukti, BERMAKNA dia tidak ada bukti.

2) Jika Anwar Ibeahim kata Dia Telus, BERMAKNA dia TIDAK telus.

3) Jika Anwar Ibrahim kata dia tidak MELIWAT, BERMAKNA dia meliwat.

4) Jika Anwar Ibrahim kata dia MISKIN, BERMAKNA dia amat kaya.

Kesimpulannya:
1) Setiap kali Anwar Ibrahim MENAFIKAN bermakna dia MENGIYAKAN.

2) Anwar Ibrahim adalah manusia hipokerit dan TIDAK BOLIH DIPERCAYAI.

Wallahualam.

MTK

Anonymous said...

Kesimpulan saya keatas Anwar Ibrahim:
1) Jika Anwar Ibrahim kata dia ada bukti, BERMAKNA dia tidak ada bukti.

2) Jika Anwar Ibeahim kata Dia Telus, BERMAKNA dia TIDAK telus.

3) Jika Anwar Ibrahim kata dia tidak MELIWAT, BERMAKNA dia meliwat.

4) Jika Anwar Ibrahim kata dia MISKIN, BERMAKNA dia amat kaya.

Kesimpulannya:
1) Setiap kali Anwar Ibrahim MENAFIKAN bermakna dia MENGIYAKAN.

2) Anwar Ibrahim adalah manusia hipokerit dan TIDAK BOLIH DIPERCAYAI.

Wallahualam.

MTK

Anonymous said...

Setahu gua, si Anwar ni kena pecat kerana masalah yang dia sendiri lakukan dalam keadaan sedar - salah guna kuasa, masalah nafsu binatang etc etc...

Tapi tang mana dia kena pecat dek kerana mempertahankan hak rakyat?

Inilah yang perlu dihighlightkan setiap masa, supaya orang sentiasa tahu dan kenal siapa Anwar ni.

Jasa si samy vellu lebih banyak dari jasa Anwar pada negara yang tercinta ni - atau ertikata lain, Anwar memang tak ada jasa.





Anonymous said...

...dah nama pun manusia, selagi ada nafsu, x kira la UMNo ke PAS ke PKR ke...masti nak yg mahal dan bermewah2.

...masalahnya bila tang depa kata: kami bekerja untuk rakyat. tapi bila kena tang UMNO depa kata: UMNO makan rasuah.

PUKIMAKLAH!

-nik ajis mahafiraun-

Anonymous said...

begitulah proxy yahudi mengawal setiap presiden amerika yg berkuasa.Mereka akan menaikkan presiden yang mereka suka dengan memberi bantuan kewangan. Kemudian menuntut balasan atas sumbangan mereka terutama dalam memberi sokongan ke atas orang yahudi Israel. Begitu juga akan terjadi di malaysia nanti apabila pengkianat bangsa bernama Anuar ibrahim ini menjadi P.M dan berkuasa macam seorg diktator. Kemudian dia akan melantik diri nya menjadi presiden dengan menghasutkan rakyat supaya melucutkan kuasa raja. Maka terkuburlah sistem demokrasi berperlembangan di Malaysia dan menjadi sebuah negara yang sama seperti negara singapura. Macam manakah keadaan orang melayu yang miskin ketika itu, adakah mereka nasib terbela lagi. Sedangkan mereka yang berkuasa dan mempunyai pengaruh politik terus menjadi kaya raya. Semoga allah menjauhi keadaan sebegini berlaku di negara kita.

Anonymous said...

budak budak universiti, nak nak yang datang dari universiti pandai (di malaysia ada universiti pandai dan ada universiti bodoh, kah kah kah) kebanyakan sokong pembangkang. macam anon di sini katalah, depa ni konon kenai sesangat lah sianwar ni, berjuang demi rakyat dan demokrasi. dedahkan lagi supaya depa sedar diri sikit.

aloya said...

Anwar memang pokemak!!

Anonymous said...

Bro GAP..

Thanxs...harap dedahkn lagi byk2 kisah di BELAKANG tabir dan dlm seluar Bro ANUwar bin Ibrahim tu...

Sbg gen Y kebykkn pengkisahan yg kami tahu melalui pnceritaan yg mungkin tlh di tokok tambah atau di kurangkn melalui org len...hny org2 yg pernah mengenali dan brjuang brsama ANUwar sms reformasi atau sblmnye layak mndedahkn KISAH YG SEBENAR ..SIAPA Bro Anuwar Bin Ibrahim...

Yg sy tahu sy xmahu brPMkn seorg yg rendah akhlak, moral dan hidup penoh dgn PEMBOHONGAN...

Salam pengundi muda

Anonymous said...

BNK AL-RADJI DIMSIA SALAH SEORG TERTAYA DISAUDI- AKU PERNAH TINGGAL HOTELNYA DI DAMMAN- DAMMAM MCM KERTIH TPT MINYAK
PEKERJA2 HOTL CKP BNYK ORG HILIPINA AL RADJI SEORG YG AMAT MERENDAH DIRI , JIKA DTG DIHOTEL RAMAI YG TAK KENAL BEGITULA 'HUMBLENYA' MALAH BNYK BERKESERDAHAAN ,TAKSALAH ADA SYARIKT PENERBNGAN TAPI NAIK ECONOMY
NUAR PENYANGAK TERSOHOR DIDUNIA YG JADI MEMBER OF PERLIWAT DI PARLIMEN OF MSIA , HEBAT ORG BUKAN PERCAYA DAN NAK IKUT NUAR-TAPI ORG IKUT SBB DUIT YG DISALUR DARI YAHUDI- ANUAY YAHUDI
ORG SEBEGINI TAK GUNU NASIHAT ALLH DAH TUTUP RAPAT ,,,BUKAN DIA TAKTAU TAPI ALLH DAH 'BEBALKN' HATI HEMPEDUNYA

Anonymous said...

hanya melayu bodoh je yg pecaya citer yahudi nk pasang PM proxy kat Msia..apasal bodoh sgt melayu senang2 kena tipu oleh UMNO sampai mcm tu...

Anonymous said...

Anon 10:00am

so its ok kalu ada PM yg kaki rasuah, amalkan kronisma, nepotisma & menghuru-harakan negara?

Anonymous said...

dah terang lagi bersuluh, mmg yahudi nakkan PM proxy di Malaysia ni. Bukan Melayu je yg dah sedar, kaum Cina dan India pun dah sedar. Hanya pengamal seks songsang sahaja yg masih menyokong ketua gay ni.

Anonymous said...

Sepandai pandai tupai melompat akhirnya akan jatuh ketanah juga...

Anonymous said...

kau la tupai...kah kah kah

Anonymous said...

Anon 10:22
Masih tak percaya ke nuar proxy yahudi... dah banyak bukti nuar adalah balaci kepada yahudi tp ko juga melayu yg bodoh sbb percaya kata2 nuar...

George Soros?
Paul Wolfowitz?

Anonymous said...

10.22
Ko ni mmg bangang tak beajar..atau ko ni jenis tak sedo2 diri..Allah dah tunjuk mcm2 bukti, ko masih buta tuli!

Anonymous said...

walau apapun maklumat didedahkan..kenyataan demi kenyataan diungkapkan,bagi mereka2 yang hatinya telah terpatri mati dek dendam kesumat yang telah menjadi tokak yg menanah dan meracuni hati serta kewarasan akal,mereka2 akan bermati2an menapikan,biar apapun terjadi, anuar tetap menjadi pujaan..sehinggalah yg empunya badan menerima pembalasan yg setimpal...

Anonymous said...

walau apapun maklumat didedahkan..kenyataan demi kenyataan diungkapkan,bagi mereka2 yang hatinya telah terpatri mati dek dendam kesumat yang telah menjadi tokak yg menanah dan meracuni hati serta kewarasan akal,mereka2 akan bermati2an menapikan,biar apapun terjadi, anuar tetap menjadi pujaan..sehinggalah yg empunya badan menerima pembalasan yg setimpal...

hangkedee said...

Ada yob...dia mempopularkan.china doll made in malaysia maaa....

Anonymous said...

orang pas pun dah tak berani solat hajat untuk si mat king leather skrg nie.. asyik kantoi.

Tukang Komen said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Cuba korang fikir...

Mula2 dia sorong bas esklusif, lepas tu lori kontena, kemudian jet. Cuba korang fikir apa muslihat disebalik semua tu. Apa faedah dia tunjuk benda mewah2 pada rakyat biasa??

Setahu aku yang famous naik private jet adalah orang Amerika, dari politician, businessmen sampai ke artis, semua ada private jet. Itupun sebab Amerika terlalu besar. Memudahkan ada private jet sendiri berbanding Msia yg kecik ni.

Tukang Komen said...

Amerika ada Superman. Jepun ada Ultraman. Malaysia ada Bohongman aka Juboman.

Anonymous said...

GELAK TENGOK TERLATAH MONYET MONYET DAN BERUK BERUK.
BAYAR PAKAI DUIT NFC KE ?

Anonymous said...


Anon 10:00am

so its ok kalu ada PM yg kaki rasuah, amalkan kronisma, nepotisma & menghuru-harakan negara?

September 25, 2012 10:25 AM

-------------------

MAKSUD ANDA???

Anonymous said...

kjaan BN jika skrg dok berusaha agar kekal memerintah dgn menang PRU 13 nanti, tapi kena ingat selepas menang kena juga ada plan utk menghadapi strategi nwar ni, sbb skrg persepsi yg ditanam kedlm minda penyokong pembangkang adalah skrg mereka sudah pasti akan menang pru nanti, kata2 ni di dendangkan, dizikirkan setiap masa dlm media2 mereka, sekiranya mereka kalah( diramalkan kemenangan dgn kekalahan adalah dgn tipis) maka kecanduan anwar pada perhimpunan akan meleleh leleh dan menggeletar semakin memuncak, maka digerakkan penyokong2 mereka utk bangkit membuat huru hara, disinilah pemimpin spt najib akan diuji dgn hebat dlm menempuh suasana chaos nanti, hanya ketegasan dan berani boleh mengatasi masalah ini, masalahnya berani ke najib? berani ke pemimpin2 lain? berani ker penyokong2nya mempertahankan kemenangan itu? bila sampai masa itu nanti( nauzubillah)

Anonymous said...

Teringat kontraktor berwibawa tu, teringat kat 'bottle-neck' jalan MRR di Pandan Indah... Syoknya jadi kontraktor terpilih (namanya tak yah sebut la, ramai tahu..)tapi tak pakai otak macamana nak leraikan kesesakan. Mujurlah skrg kat situ dak okey hasil Pak Nuar jadi ketua pembangkang..

tokgaru said...

Mungkin korang boleh fikir ada logik ke tidak ramalan aku nih. Baca dibawah .....

PRU 13. Katakan lah PR menang. Maka Anwar pun di angkat lah menjadi Perdana Menteri. Korang agak berapa penggal si Anwar tu boleh duduk di kerusi Perdana Menteri ?

Paling lama setakat satu penggal jer. Lepas tu dia akan di paksa kosongkan kerusi tu untuk beri laluan kepada ... Kepada siapa agaknya ... Hadi Awang ? Lim Kit Siang ? Korang cuba lah jawab sendiri.

Habis Anwar tak kan nak di buang macam tu saja. Tiidaaak ... rakan2 Anwar dalam Pakatan Rakyat tak semudah itu nak lupa jasa Anwar. Sebagai mengenang jasa beliau Anwar akan di angkat menduduki kerusi Presiden (masa tu Malaysia dah jadi republik). Anwar akan menjadi Presiden of Malaysia sepanjang hayat beliau.

Kawan aku dari Pas kata, " Okay apa. Masa malaysia tak jadi republik Yang Dipertuan Agong nya orang melayu. Dah jadi republik melayu juga yang jadi Presiden. So melayu masih jadi ketua negara, nothing to bother what ". Betul kah OK ?

Maka akhirnya sampai lah masa untuk Anwar pergi meninggalkan dunia. Korang boleh agak tak orang apa yang akan ganti Anwar jadi Presiden of Malaysia ... Melayu ? Cina ? India ?.

Kalau korang tak dapat nak jawab. Tak apa. Aku minta tolong baca sejarah Singapore selepas Umno kalah dan dapat kepada PAP ... apa yang berlaku.

Betul tak ? Di Singapore, bila Umno kalah kepada PAP. Lee Kuan Yew (cina) jadi Prime Minister dan Yusof Ishak (melayu) jadi President of Singapore. Lepas Yusof Ishak mati sorang india diangkat jadi Presiden of Singapore (nama dia aku dah lupa). Lepas india tu mati (aku pun tak pasti sama ada dia mati atau setakat tamat tempoh jadi Presiden) ... siapa jadi Presiden of Singapore ... Melayu ? Cina ? India ?.

Prime Minister pulak. Lee Kuan Yew turun, Goh Chok Tong ganti. Goh Chock Tong turun, Lee Sien Loong naik. Agaknya bila lah melayu nak dapat peluang jadi Prime Minister.

Ini lah yang akan berlaku di Malaysia jika Pakatan Rakyat menang. Agaknya bila lah giliran Hadi Awang nak sampai untuk nak jadi Perdana Menteri.

Lu orang2 Pas mesti boleh jawab punya ....

Anonymous said...

Sumbangan aku & keluarga untuk rakyat Malaysia ialah mengundi Barisan Nasional & UMNO

Parti Anak beranak macam keluarga 69
tak akan mendapat undi atau simpati dari aku. sekian.

RH said...

Allah memanjangkan umur anuar untuk kita bersatu menentang para penjajah dan pengkhianat negara. Sekiranya anda orang2 pas & pkr tidak nampak akan kebenaran ini maka betullah yg dikatakan orang hati anda telah buta dan enggan menerima akan hakikat yg pahit ini. Janganlah kita menyesal di kemudian hari. Berfikirlah sejenak.

Anonymous said...

PAS. PANTI ANJING SURUHAN
DAP. PARTI DYNASTY ANAK PUAKA
PKR. PARTI KENCING RAKAYAT
DAN
PR. BUKAN PAKATAN RAKYAT TAPI PENGACAU
RUKUNDAMAI

Anonymous said...

Tahun 1998 dan sekarang sudah jauh berbeza. Dulu ramai bersimpati dan kesian tapi sekarang ramai yang sudah benci. Selepas penghihrahan beramai2 pengikut anwar termasuk GAP banyak cerita yang terbongkar. Hairan masih ramai juga yang masih percaya dan taksub kepada manusia munafik itu.

Anonymous said...

Harap anda singgah blog PR & pembangkang. Tinggalkan komen & sedarkan orang yang masih ditipu oleh pemmbangkang sehingga kini. Setakat kecoh dan komen di sini pun tak ke mana. Kalau di blog ini semua org sedar dan sini mana ada penyokong PR. Lagipun kalau UMNO menang PRU, rasanya tak boleh juga sebab PR nanti buat huru hara.

Anonymous said...

best la ayat lu

Servant of God said...

Kepada yang susah sangat nak percaya yang kuasa2 asing nak menjajah Malaysia, tolong citer kat aku kenapa korang susah sangat nak percaya yang dorang nak tanah kita nih.

Geografi kita cukup mahal. Selat Melaka tuh choke-point untuk perdagangan antara China, Jepun, Korea dengan Eropah.

Tanah kita subur. Dia boleh hantar tanam macam2 dan hantar balik negara dorang dengan harga yang sangat murah, kita kat sini tak cukup makan.

Industri kita pesat. Kalau dorang naikkan cukai untuk terus masuk poket sendiri, sikit2 lama2 jadi bukit.

Geografi sekali lagi. Dorang ada tempat untuk letak pengkalan tentera yang dekat dengan China.

Dan banyak lagilah.

Jadi sesapa boleh jawab kena susah sangat korang nak percaya yang orang asing nak duit kita, nak tanah kita?

Aku tunggu.

Anonymous said...

Kalo pakatan mmerintah masa tuh org Melayu akan jadi warga xde KELAS , xpon jadi PENCACAI mcm yg penganut PAS jadi skrg....

Kuasa mmrintah di tangan DAP dan ANU cume tunggul/simbol Melayu msh ujud di Malaysia...mampoz ANU totally org Melayu bole join club Melayu trpinggir mcm Melayu Spork...

Masa tuh jgn mimpila anak2 Melayu nak brjwtn tinggi dlm apa2 syarikat atau pentadbiran .. nak masok U pon kene brsaing dgn bangsa len xde lagi kuota utk bumiputra...

Kelompok Melayu akan di pecahkn mcm kat Spork , jgn mimpi org Melayu akan bole tinggal dlm kloni Melayu dlm perumahan yg di bina slps penguasaan ciPAP..

PAS masa tuh dah di haramkan xpon penganut2 PAS mungkin dah jadi buruan politik...melainkn PAS mnukar nama kpd PARTI ANGGOK SAJE..prkataan Islam pon kene gugurkn...

Msia masatuh dah totally jadi negara SEKULAR mcm yg PAS laung2kn(bila ada xreti brsyukur) ..xde lagi peruntukkn utk Islam dan prkembangan Islam di Malaysia akan di halang sebolehmungkin..neg SEKULAR mana ada funding utk agama...

Dan yg penting ms tuh..org Melayu kian pupus secara sedar maupon xsedar...sbb undang2 di bwh kaki mrk ...contohnya tgk semasa BERSHIT, mrk mnggunakn undang2 rimba....





Anonymous said...

Takkan ku serah Contract Pemerintahan Negara ini kepada mereka yg tiada pengalaman mentadbir Negara.

Apatah lagi dengan 3 kepala pemimpin yang menpunyai idealogi berbeza.

DAP tu Communist & Racist tahap gaban.

Anonymous said...

Anon 2:10 PM

bukan tak mau komen.. dah bagi komen berkali2... habih semua kena delete... kat blog GAP dan blogs lain yg seangkatan jgk sempoi... tengok mcm si Bodoh Siamang (dulu.. skrg dah kena block.. hehehe) taruh komen berjela2.. GAP relax je... itu bezanya kepada yg berpihak kepada kebenaran bukan macam depa... pakatan penipu punya la besaaaaqqqq.....

All the best GAP... ;)))

Anonymous said...

Kalau bab menghina dan memfitnah,leh rujuk pada site GAP ni..sal tu aku trsangatlah sukanya menatap komentar2 dari pakar2 dalam GAP ni.Tapi,aku tak sanggup nak jadi saksi hari kemudian nanti.Fikirkanlah.

Anonymous said...

huhuhuhu... mcm le blog pakatan haram tak memfitnah dan menghina... lagi besaq sebesaggggggnya... buta mata ka, buta akai ka.. atau buta perut... lagi mau temberang macam alim... puiihhh....

Anonymous said...

Anon 10:59

Tun M jumpa Soros...Umno amik APCO jd consultant...realiti nya dlm dunia global skrang ni kita tak boleh lari dari berinteraksi dgn keturunan Yahudi...apakah setiap kali mesti ada agenda? Otak kena terbuka bro..ketua2 negara di Timur Tengah sana nun semua ada hububngan dgn Israel/Yahudi...

usin said...

anon 10:22 am ni duduk bwh tempurung, sebab tu kekal bodoh walaupun dh mcm2 bukti ditunjukkan. kesiannya, apalah bebal sgt kamu ni....

Anonymous said...

Anon 10:59 & 11:10

yg sedihnya anda2 ni adalah produk UMNO jenis melayu inferior...bila berkawan dgn org putih atau org cina dlm pemikiran kamu mesti melayu tu akan ditipu atau diperguna...jadi aku ke kau yg bodoh?

Anonymous said...

Cerita tentang George Soros kawan baik Anwar.

http://www.fivedoves.com/letters/sep2011/billf93.htm

"Who Is George Soros? He brought the market down in two days. Here is what CBS' Mr. Steve Kroft's research has turned up. It's a bit of a read, and it took 4 months to put it together. "The main obstacle to a stable and just world order is the United States :" George Soros"

George Soros is an evil man. He's anti-God, anti-family, anti-American, and anti-good. He killed and robbed his own Jewish people. What we have in Soros, is a multi-billionaire atheist, with skewed moral values and a sociopath's lack of conscience He considers himself to be an elitist World class philosopher, despises the American way and loves to do social engineering and change cultures.

György Schwartz, better known to the world as George Soros, was born August 12, 1930 in Hungary . Soros' father, Tivadar, was a fervent practitioner of the Esperanto language invented in 1887, and designed to be the first global language, free of any national identity. The Schwartz's, who were non-practicing Jews, changed the family name to Soros, in order to facilitate assimilation into the Gentile population as the Nazis spread into Hungary during the 1930s,


In 1994 Soros crowed in The New Republic that "the former Soviet Empire is now called the Soros Empire." The Russia-gate scandal in 1999, which almost collapsed the Russian economy, was labeled by Rep. Jim Leach, then head of the House Banking Committee, to be "one of the greatest social robberies in human history." The "Soros Empire" indeed! In 1997 Soros almost destroyed the economies of Thailand and Malaysia . At the time, Malaysia 's Prime Minister, Mahathir Mohammad, called Soros "a villain, and a moron." Thai activist Weng Tojirakarn said, "We regard George Soros as a kind of Dracula. He sucks the blood from the people."

nak tahu lebih sila baca..web page tersebut..kalau ada masih tak percaya dikalangan pakatan haram tak tahu lah mmg dah benak hitam hati perut mereka

Anonymous said...

usin

rujuk posting 4:44 saya...baca dan renungkan lah...

Anonymous said...

Sudah la, cukop la Bangsa Ku!!

Bersatu dan bangkitlah sebelum bangsa mu di hapuskan dari bumi Malaysia secara sistemetik. Ambillah contoh di Negara Jiran di mana Bangsa Melayu menjadi menumpang di bumi sendiri.

Singkirkan lah Pemimpin2 Melayu yang menjadi alat oleh puak2 Harbi yang rakus.

Insaflah dan Bersatulah Melayu!!

Anonymous said...

Sebab pertama ialah Mungkin Melayu Malaysia senang di manipulasi.

-N.ajis perosak-

Anonymous said...

Rakyat penentu!!

Yang penting jgn sampai tergadai Bangsa dan Negara dan menjadi penumpang di Bumi sendiri.

-N.ajis perosak Bangsa & Agama-

usin said...

udah...memang terbaik!

Anonymous said...

nuar jubo...

Anonymous said...

GAP mohon pertolongan buang link OutSyedTheBox tuu, asyik duk sebarkan ajaran AntiHadis jer yg dah diwartakan sesat oleh JAKIM

JAKIM TOLONG AMIK TINDAKAN SIKIT!!!

Anonymous said...

nua kaki jubo

Anonymous said...

rafizi pelajar terbaik MCKK dapat cincin??? ape kejadah anak haram punya idea nua jubo ni...

nak buat ape? Tanda tunang ke?

wakakakakkakaa

Anonymous said...

GAP ko baru senarai satu kroni Anwar..lankhorst...yang lain mana GAP? 14 kroni Anwar..biar satu Malaysia tau...terbeliak mata budak-budak muda tak tau Anwar King of the king of Kronisme. Ko cita ler sekali camne tektik Anwar mengemukkan tembolok dia n kroni n anak beranak! Ramai nak tau beb!

Anonymous said...

Anon 9.32 am. Setuju dengan hang.

Anonymous said...

GAP, NAZRI ABDULLAH EX REPORTER TU KRONI ANWAR KE ?
RAMAI NAK TAHU, APA KEKAYAAN YANG DIA DAPAT ?
CUBA CERITA SIKIT. !

Anonymous said...

ULAMAK ULAMAK ISLAM PAS TAK CUKUP MENGAJI.
SEBAB ITU SOKOG GEREJA, YAHUDI,, SEX BEBAS, PLURALISME, AMBIGA.
YANG PERTAHAN ORANG KUTUK ISLAM PUN ADA.
ITULAH PARASBRUPAMULAMAK ISLAM PAS, KEJAR KUASA DUNIAWI, NAKKAN JAWATAN.
ISLAM DI PERGUNA DEMI KUASA. ORANG PERJUANG ISLAM DI KETEPIKAN.
PARTI ISLAM APA, PARTI ANJING SURUHAN TU BETUL LAH.
HAPUSKAN PAS, PEJUANG ISLAM PALSU.
SOKONG ORANG MELIWAT, SOKONG ORANG BERZINA.....ITU LAH PAS.
SEDARLAH.....

Anonymous said...

ULAMAK ULAMAK ISLAM PAS TAK CUKUP MENGAJI.
SEBAB ITU SOKOG GEREJA, YAHUDI,, SEX BEBAS, PLURALISME, AMBIGA.
YANG PERTAHAN ORANG KUTUK ISLAM PUN ADA.
ITULAH PARASBRUPAMULAMAK ISLAM PAS, KEJAR KUASA DUNIAWI, NAKKAN JAWATAN.
ISLAM DI PERGUNA DEMI KUASA. ORANG PERJUANG ISLAM DI KETEPIKAN.
PARTI ISLAM APA, PARTI ANJING SURUHAN TU BETUL LAH.
HAPUSKAN PAS, PEJUANG ISLAM PALSU.
SOKONG ORANG MELIWAT, SOKONG ORANG BERZINA.....ITU LAH PAS.
SEDARLAH.....

ambe said...

Harakah?keadilan?takkanlah tak penah buat fitnah?hahahaha..

Tipu lagi yeop!

Anonymous said...

Takpayah kau nak kaitkan umno..memang jelas yahudi kuasai ekonomi dunia.nak tak nak,kene ngadap jugak..kalau pr perintah ( nauzubillah ) adakah hubungan malaysia akan terputus dengan juak yahudi?jawab. Daripada zaman nabi muhammad, yahudi kuasai ekonomi madinah..sampai la ni...kite tak boleh ngelak pon sedare...dokumen kerajaan lantik APCO jd penasihat,mana bukti,?

Anonymous said...

Melayu bodoh je macam kau yang masih sokong anuwar...kau sokong dia,apa kau dapat?jet baru?pound sterling dari soros?

Anonymous said...

YANG JELAS ALLAH DAH TURUNKAN BALA PADA ANWAR DAH LAMA DAH,...DLM ERTI KATA KEHIDUPAN ANWAR TAK PERNAH BAHAGIA DAN TAK PERNAH TENANG BAIK DLM KELUARGA MAHU PUN DALAM BERBAGAI KELOMPOK RAKYAT. KESIAN ANWAR,KESIAN ANWAR,,ISH ISH ISH,,,,,..KESIAANNNN ANWAR,.TAPI SYAITAN TAK AKAN MENGAKU KALAH SEHINGGA IANYA MAMPOSSS.. ITULAH ANWAR IBRAHIM.

Anonymous said...

ekekekeke....politik anwar skrg dah tak laku bebb.... org dah tak pedulik pada dia..

yg org ramai nantikan ialah sat2 kejatuhan anwar selepas pru 13....

manusia bangsat mcm anwar ni rakyat mahu lihat dia merana hidupnya dan diberi hukuman yg setimpal atas salahlaku sex, rasuah dan salahguna kuasa baik semasa memerintah mahupun selepas keluar penjara....

Anonymous said...

Anonymous said...

GAP mohon pertolongan buang link OutSyedTheBox tuu, asyik duk sebarkan ajaran AntiHadis jer yg dah diwartakan sesat oleh JAKIM

JAKIM TOLONG AMIK TINDAKAN SIKIT!!!

September 25, 2012 6:16 PM

Komen:

aku dah banyak kali hantar artikel yang menyanggah pemikiran OTB yang mirip anti-itu dan ini tetapi dia tak lepaskan. bagi aku OTB hanya akan lepaskan komen yang memihak kepada pemikiran dia saja.

Anonymous said...

Hahaha syok giler aku baca artikel ni..

Sebab apa minyak mesti mau turun..sbb jet aku pakai banyakkk minyaakkk laaa...
rakyat bodoh je yg percayakan Anugay Tua laknatullah ini..

sibuk2 PM Najib kehulu ke hilir bantu rakyat dia yg banyak duit bermewah2 sakan.. biarkan Pok Nick terkontang kanting buat lebuh raya peras ugut rakyat.. hahah...

klu betullah Anugay ini baik hati wpun masalah moral, skurang2nya RM 1 billion sudah masuk kantung PAS kelantan mau bina lebuh raya.. kurang2 undi ni candu utk rakyat Kelantan pilih PAS menjadi la jugak.. bodoh2 rupanya PR ni..

Servant of God said...

GAP!

Aku sokong permintaan untuk buang Outsyed The Box.

Ada satu post nih, pasal hudud, ada artikel dpd sorang lawyer pompuan.

Selepas artikel tuh, si syed tuh ada laaa letak komen dia. Dia boleh kata "Allah terlupa" untuk letak hukum dalam al-Qur'an.

Aku hot laa kan. Apa dia ingat Allah tu member dok kedai kopi? Bila aku tegur, pegh.. meletup dia.

Korang boleh tgk sendiri:

http://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2012/09/hudud-pakatans-death-knell-by-elviza.html

Tapi, aku marah bukan pasal dia kutuk aku. Dia bangsat mana tah, peduli apa aku dia cakap apa. Tapi yang aku marah, cara dia bahasakan Allah SWT. Memang gampang.

So jangan hantar trafik kat blog dia bro. Kang tak pasal2 kita lak subahat.

Anonymous said...

anon 9:03 25 sept

Masyallah..lebih baik mengucap panjang dan bertaubat..

Allah Maha Mengetahui..jgn menyesal di padang masyar nanti..
Waulahualam

Anonymous said...

anon 10.14, apehal ko ni sewel kot? Betullah apa yg mamat tu sampaikan. Ko nk jilat Anuwar pn xpyhlah kaitkan dgn Istighfar dan Mahsyar, syirik dengan politik!

Anonymous said...

Yg penting kita yg sayangkan negara ini mesti pastikan UMNO BN menang dan PR Haram ini mesti ditumbangkan. Gambaran2 pelik spt bas mewah, treler convertible, jet eksekutif mewah seolah2 ada satu perancangan pelik Nuar. Jika dia banyak wang mengapa tidka dimajukan Kelantan sbg model contoh negeri PR, sudah tentu itu bakal meranapkan undi pd UMNO BN.

Mengapa Anuwar habiskan banyak wang utk ciptakan propaganda pelik ini. FReemason Anuwar spt merancang sesuatu dgn bantuan asing.

Usah kita maki hamun Anuwar sebaliknya teruskan hujah2 yg membongkar rahsia gelapnya.


Anonymous said...

Jika betul2 kita sayangkan Malaysia-Islam dan Bangsa, BUKTIKAN.. JANGAN HANYA PANDAI POSTING JER..bukan suruh angkat senjata berperang tapi kuatkan doa mohon pd Allah!!

APA lagi pengorbanan yg kita boleh buat untuk selamatkan Malaysia dr kerosakan besar oleh PR? Tidak cukup lgkah bukti2 penglibatan2 musuh2 Islam dlm Pakatan Haram yg menyuntik elemen2 yg bahaya penuh propaganda jahat.

JIka kita betul2 takut dgn kerosakan ini, mahu wariskan negara ini pd anak cucu kita dgn kebaikan.. INSYA ALLAH korbankan sikit masa kita sbg JIHAD utk Allah turunkan KEKUASAANNYA mengalahkan TENTERA MUNAFIQUN DAN KUFFAR - PAKATAN RAKYAT ini!! AYuh.. bangun SOlat Hajat supaya diberikan pertolongan Allah pd kita semua!!


PASTIKAN 7 HARI SEBELUM PRU13 KITA USAHAKAN SOLAT HAJAT DI RUMAH SETIAP MALAM SUPAYA ALLAH SELAMATKAN MALAYSIA INI DR JATUH KE TANGAN PROKSI2 YAHUDI PAKATAN RAKYAT HARAM INI. DGN IZIN KUASA ALLAH TUMBANGKANLAH PAKATN RAKYAT DENGAN KEHINAAN, MENANGKAN UMNO BN DENGAN KEWIBAWAAN DAN KESEJAHTERAAN..AMINNN YA ROBBANA!!!

kalau yg ni pun korang yg ber IC kan Islam MALAS atau XNK buat..forget it lah bising2 menyalak kt sini mcm lah boleh kalahkan Rejim Haram Anugay tu!!

Anonymous said...

Dulu kita muda, darah panas mcm budak u yg masih berhingus tak tau apa apa, seluar dalam pun mak bapak tanggung, kita caya kat melayu sekor ini, ramai yg terliwat, ramai yg bankrap mengunakan MBF, sebab faedah naik mendadak oleh menteri kewangan ketika itu...kini dia tak yah nak temberang kat or lama, kat budak mentah yg belajar pun tak bijak mana boleh lah di liwat dan gula gulakan. Dia takut bila kalah kes liwat akan di bicarakan semula sebab ada rayuan ,jika dia jadi PM kes liwat akan di campak dalam bakul sampah, itu aja..

Anonymous said...

Masalahnya ramai skrg yg terikut2 dgn kepercayaan pembohongan Anugay tu. So nk ubah hati org bukannya mudah, bukan mcm kita ubah kereta.. nk pulak yg sudah taksub.. berilah apa hujah pn merepa sanggup mati demi Anugay dan PR.

Satu shj yg paling kuat iaitu DOA pertolongan dari Allah Ta'ala.. PRU13 ini sgt2lah penting..tlglah kita yg bergama Islam sama2 kita ingat menjelang PRU13 nnt xperlu lah anjurkan Solat Hajat di stadium mcm PASngok buat. Paling baik di masjid2, paling ikhlas jika ditengah malam sendiri2.. berdoa bersungguh2 supaya Allah kembalikan Keamanan dan Kesejahteraan pd Malaysia ini dan tumbangkan Pakatan Haram Laknatullah ini.. AMIN!

DIsamping itu kita turun bantu jentera2 BN utk pastikan kemenangan. Jika kit aikhlas Insya Allah akan naiklah pemimpin yg ikhlas sbb janji Allah ialah Allah akan angkat pemimpin dr kalangan kita.. jika baiknya kita maka dptlah pemimpin yg baik.. INSYA ALLAH!

Anonymous said...

1. According to documents from the US Securities and Exchange Commission SEC Tyco is alleged to have bribed officials including an employee of a Malaysian government-controlled entity in order to win lucrative contracts.
2. Earlier this month it was reported that Australian central bank officials were told in 2007 that Securency had engineered a scheme to hide a RM492 000 payment to a Malaysian arms dealer in order to secure contracts from the Abdullah administration despite an earlier denial.
3.Alcatel admitted in 2010 that it had bribed Malaysian government officials some time between 2004 and 2006 to win a US$85 million contract.

INI LAH KJAAN JANJI DITEPATI...!!

Anonymous said...

hahaha setakat ayat2 bodoh cmtu aku pun leh tulis. Propaganda Rejim Yahudi-Nuar ialah runtuhkan Krjn BN dgn perkataan BRIBE-RASUAH.. bukti belakang kira..

ptuihhh... shame on u PR hound..liars..

JawaJohor said...

HIDUP MEREKA PENUH DENGAN KEPURAPURAAN.
PAS, PKR DAP, THEY ARE ALL OF THE SAME SPECIE.
KAKI TEMBERANG..

Anonymous said...

anon 11.08pm....

alleged, accused but not proven guilty. so apa yang lu mengarut......nuar banyak taik but uses court for gag order......but u people tak komplain pun....or even question nuar......

there is no free lunch.....pagi tadi aku baca 'malaysian inciter'.....adalah satu mamat ni komplen kenapa nak kecoh nuar ngan dapster naik jet.......ada org nak kasi, apa salahnya.......kepala bu**h dia!!!!

aku setiap minggu naik flight, my job requires lots of travelling.....dan aku juga dah beberapa kali naik private jet untuk keje......company jet, la......cost per head...few thousands US$....

jadi yg kita nak tanya, apa kepentingan org yang kasi tu dalam pr......sebab pr cakap semua untuk rakyat......tapi what about this guy or his companies?

something fishy.....

-anti jubur-
jakarta

Anonymous said...

Aku heran dgn otak peminat A-Jubro ni sewel agaknya. Korek rekacipta sana sini fitnah utk paksa rakyat ckp UMNO rasuah.. tp kes2 A-Jubro yg so clear xde plak puak macai ni questionnaire, tanye.. IS THAT FAIR???

ptuihhh..shame lahh!!

takut benor dgn A-Jubro..??

Anonymous said...

insya allah rakyat tekad undi untuk perubahan.....

Anonymous said...

SPIN..apa pun 'kesilapan' individu PR... kita tetap dokong tukar kerajaan yg 55 tahun korup & menindas... no to BN...

mohd. natar said...

...mengapa masih ada lagi orang orang yang nak berkawan, bersekongkol, bersimpati dan mengikut si Anwar ini?.

Bukankah bukti di videonya dah ada, bukti keberanian si trio bersumpah di mesjid pun dah jelas, bukti ketakutannya bersumpah dah nyata juga bukti pendedahan Nalla pun dah boleh dipercayai serta bukti keengganannya menyaman mereka yang membogelkannya pun boleh diambilkira.

Hairan juga ye, mengapa orang orang pandai PAS masih lagi membelainya?.

Melucukan pula juga bila Mak Lampir, Hatta serta beberapa lagi orang orang tegar PKR juga masih setia bersamanya?.

Walaupun buktinya cukup sangat jelas...

Anonymous said...

Sdr GAP, tolong ceritakan kisah camana nuar ni dilahirkan. Siapa ibu dan bapa biologi dia sebenar-benarnya, pasal apa alergik sgt dengan ujian DNA, kisah dia kat mckk, kisah dia nak menikah hinggakan nak ditembak bapak jijah tu, siapa yg bagi kebenaran berwali hakim psl bapak jijah tolak nuar jadi menantu, pasal kenalan rapat dia yg melarikan diri dan banyak lg.. Tolong ya supaya pembaca tahu hal2 ini. Terima kasih Sdr GAP.

Anonymous said...

jubo, jubo,jubo wek wek wek

Anonymous said...

bila masa pulak umno hire apco..setakat fakta keluar dari celah jubo anwar baik tak payah...

Anonymous said...

org melayu ni bila masa miskin duk merempat kat hulu kampong & bodo dulu kan maen lai merayu rayu minta bantuan & sokongan kerajaan.... la ni bila dah pandai , keluar Uni, pendapatan besar, jawatan besar, duk bandar, mula sombong....di gigitnya balik tgn yg memberi dulu.....semua kebaikan di lupakan, semua tindakan mirip pembangkang....

Anonymous said...

GAP perlu lakukan banyak lagi pendedahan supaya rakyat tidak tersilap memilih pemimpin. Kata Hassan Albana :-

“Kita meyakini hukum-hakam Islam dan pengajarannya yang syumul dan menyusun kehidupan manusia di dunia dan akhirat. Sesungguhnya ada manusia yang menyangka pengajaran ini hanya berkaitan dengan soal ibadat dan kerohanian serta tidak melibatkan bidang-bidang yang lain. Mereka telah tersilap dengan sangkaan sebegini. Islam adalah aqidah dan ibadat, tanahair dan bangsa, agama dan Negara, amal dan rohani, Al-Quran dan ‘pedang’.Pada zaman Rasulullah, baginda tidak melantik orang yang kelihatan sangat ghairah berkehendakkan sesuatu jawatan. Dari Abu Musa katanya: ''Aku datang menemui Nabi( Muhammad ) bersama dua anak lelaki bapa saudaraku. Salah seorang daripada mereka berkata, Ya Rasulullah, angkatlah aku jadi Amir (pembesar) di salah satu daerah yang dikuasakan Allah kepada anda. Yang seorang lagi juga turut berkata seperti itu.

Jawab Rasulullah S.A.W: "Demi Allah, aku tidak akan mengangkat seseorang untuk memangku sesuatu jawatan, orang yang meminta-minta supaya dia diangkat, bahkan tidak pula orang yang mengharap-harap (bercita-cita) untuk itu." - (Sahih Muslim)

My1Malaysia said...

GAP Terbaikk..!!

Anonymous said...

Org yg meminta2 dan GILA KUASA mcm ANugay, Nabi telah bersumpah dengan nama Allah Ta'ala tidak sama sekali Nabi angkat..

PAS ngok tk paham Hadith ke? Nk spin ape lagi MUNAFIK PAS?

Bg anon 12.37-12.40 org yg sama tu lantak ko lah nk perubahan kepada syaitan.. ko sorang je bodoh dan dihitamkan hati.. Berjuta rakyat akan menolak Pakatan Haram ini.AMINN!

Anonymous said...

penasihat seringgit pun dpt naik jet...cilaka..whre is he get the money....i know what u did last summer,autumn,winter,spring

sadsack said...

saya menanti hari bila sdr anwar ibrahim mempelawakan rakyat Islam/melayu di malaysia: "sertai saya mempertahankan agama, bangsa dan tanahair (alif ba ta)... bukan sebagai slogan politik tap sebagai suatu panggilan jihad daripada seorang insan Islam yang menentang kejahatan, kejaliman dan keazaban yang dianjurkan oleh zionis yahudi/

Anonymous said...


jom

MAI NAIK JET.. KITA SAFE WANG RAKYAT..

Anonymous said...

Anuar kaki juboq.

Anonymous said...

UMNO ITU ISLAM DAN PAS PUN ISLAM....CUBA KITA RENUNG2KAN...SEJARAH MELAKA DULU KISAH HANG TUAH DAN HANG JEBAT...SIAPA YANG BENAR DAN SIAPA YANG SALAH???SIAPA YANG TAAT DAN SIAPA YANG DERHAKA?UMNO=HANG TUAH DAN PAS=HANG JEBAT...PIKIR2 KANLAH....SIAPA YANG BENAR DALAM SOAL NI....

Anonymous said...

KATA IMAM SHAFIE....

"Aku mampu berhujah dengan 10 orang yang berilmu tetapi aku pasti kalah dengan seorang yang jahil, kerana orang yang jahil itu tidak pernah faham landasan ilmu".(iaitu Ilmu Agama).

Anonymous said...

anon 4:44..
kalau pengikut UMNO tu inferior dan bodoh ... tolong bagitau aku tang mana superior dan cerdiknya hang?

Anonymous said...

Ulamak ulamak PAS...

Aku ada sorang classmate masa sekolah rendah..
bukan nak mengatalah..
paling tuli dalam kelas, sampai darjah enam membaca menulis pun masih x pandai..sembahyang jumaat tak pernah pegi sampai besar..
tapi punyalah ttotok dengan PAS..
So , korang jangan cepat percaya pada serban dan jubah..
kerana manusia golongan ini mampu buat apa sahaja...

Anonymous said...

Tian Chua sanggup buat gambar super impose untuk fitnah Najib ..

Suaram boleh buat cerita Altantuya ada di Paris walhal dia tiada

Anuar sanggup menipu mahu diracun aka dibunuh.. jangan lupa drama 16september..

Mat Sabu sanggup berbohong kata dilanggar landrover polis..

ini antara pembohongan kelas budak budak yang sanggup dilakukan oleh puak puak lahant ni ...

Itu cuma secebis kisah pembohongan Fuckattan.. belum disebut lagi lain lain pembohongan..

So what the fuck I have to beleive this bullshit Pakatan?

Aku percaya juak juak pembangkang ni tahu nuar kaki taram, tapi kerana hati dah dihitamkan, benci tetap benci ..

So kepada semua pencacai Aljuburi..
teruskanlah anda menonggeng menunggu giliran ditaram oleh Nuar...

Anonymous said...

Hello. And Bye.

Anonymous said...

Hello. And Bye.

Anonymous said...

锘縃ardwood floors currently are getting accustomed to trade the utilization of carpets in various households. Apart from the incredibly truth that carpets are so challenging to detox when it will get filthy, it also would seem aged immediately. So as an option to doing use of carpets, very a couple of assets house owners change to setting up hardwood floors in their properties. Aside from keeping helpful, hardwood flooring are also incredibly uncomplicated to extensively clean up and to manage. Listed here are some with the tactics to manual you in placing up your new hardwood flooring.

The installment of the new hardwood flooring is made up of two parts particularly the preparing additionally the installment ideal. Collectively with the preparing, you have received to start out out by clearing out the total area. Get rid of all the furniture, rugs as [url=http://www.uggukcheaper.co.uk]cheap ugg boots[/url] nicely as the like located on that element the put you could be putting in your ground. You also have to require away your floor and you might have for making constructive that you easily also deleted the tack bars there.


Right after clearing the location, you even so really should sweep away from the flooring to receive rid of your mud and particles still still left. It is really possible you can expect to resolve to get the job done with a vacuum cleaner in case you experience which the sweeping will not do the functionality so appropriately. With all the utilization of an everyday glue gun, you ought to use the OSB or even the Oriented Strand Board onto the sub-flooring. You've acquired to attach then the pink rosin newspaper in direction of the OSB.

To progress collectively with the placing up suitable, region a three or even more/eight-inch mark away from your baseboards the area each ground joint is situated. This would be to stop the growth or contraction of the floor ensuing from temperature and weather problems modifications. You will then will need to location your hardwood flooring approximately perpendicular the baseboards anywhere you positioned the marks at. You've bought to start to the longest wall.

By way of [url=http://www.cheapukuggsboots.co.uk]ugg cheap[/url] the utilization of a hammer, nail or tack bars, connect the hardwood flooring by nailing it in to the sub-ground. Generally make it confident that you will not nail in to the flooring of your floor as it will damage the physical physical appearance of the hardwood. You have received to continue with the engineering of the tongue and groove flooring. You've got to get the job done with a pneumatic nail gun to be certain that they are likely to maintain in spot tightly.

As before long as that you are in the police station, show up to get a lawyer at regulation and will not say what ever before they get there. There are not any away from record discussions jointly with the police. Whilst they say that they want to have a pleasant dialog to clear a variety of merchandise up, retain your mouth shut till your attorney comes.

You are capable to do inside of your household [url=http://www.uggsbootscheaponline.co.uk]ugg boots sale[/url] the set up with the new hardwood floor of yours in replace of your respective exploring historic and rather hard to very clear ground. It is as uncomplicated as this procedure and you might do it not having the empower of compensated out assistants.

When you require to have further more info just adhere to this :
[url=http://patrickeaves.lovelogger.com/water-jets-receiver-edwards-pleads-remorseful-in-order-to-dwi-eliminates-prison-time/?invalid=true] Silver sparkles with the Nokia 6303i timeless Sim Free Cell Mobile[/url]
[url=http://spoonyone.livejournal.com/58222.html?nojs=1&mode=reply] Uggs British isles Sale layout and model your private Jewelry have a tendency to get on[/url]
[url=http://www.blogger.com/comment.g?blogID=37364813&postID=6484673264506938843&page=1&token=1353424069100&isPopup=true] Ugg Boots - An Absolute Refreshing Improve To Other Sneakers[/url]

Anonymous said...

锘縒hen UGG has swept this country, then what to don with UGG boots? the solution would be very simple-anything at all. Truly there are no principles of what you must put on with them. The UGG traditional tall is not [url=http://www.uggforuksaleincheap.co.uk]cheap ugg boots[/url] exceptional.

UGG boots occur in a wide range of shades and models that would make the footwear flexible and desirable. On the other hand, in my level of view, UGG traditional tall would be the most consultant multipurpose type. Available in unique shades and prints, UGG timeless tall can go with all attires and look certainly trendy.

Persons are carrying these terrific boots to the office, on the dance floor, out to supper, or on trip to the slopes or to the shores. With so large choices available by UGG, whatever seem you want to get, you can accomplish it with ugg boots. What is actually extra, accessible in entire measurement, ugg boots are unisex for all ages. It would be truly funny to get a friends and family seem with UGG.

Ugg boots are produced of merino sheepskin that is for year spherical use. They can preserve your feet heat in chilly winter season and also allows your feet amazing and dry in heat weather conditions. The pure porous sheepskin encourages air movement [url=http://www.uggbootsukincheap.co.uk]ugg boots sale[/url] that will make the boot breathable. Designed to be worn barefoot for snugly comfort and ease in final, UGG boots can be observed just about everywhere with almost everything. [url=http://www.uggbootsukincheap.co.uk]ugg sale[/url]

As sheepskin can be dyed to match up whatsoever the color you can feel of, you can locate UGG classic tall in various shades and prints like blue, cream, chestnut, black, gray, sand, pink, fireworks, sunflowers, and many others. This timeless design is produced to assistance you get whatsoever appear you want. So just enable your creativeness operate wild and wear these useful nonetheless enticing boots to realize your stylish seem. This calendar year remarkable look is on the trend, that even make more choices for you to make chic search with UGG traditional tall.

On the lookout for additional information about UGG? UGG vintage tall boots uk at our web site are in plentiful stock.The UGG timeless tall boots sand uk in particlur can truly be your ideally suited choice to finish your trendy search this yr.
[url=http://kibiwo.lhausser.de/gb/index.php] It Could Perhaps Miraculously Unite Stylish And Chav, Two Tribes Can You Typically Want Not Genuinely Atte[/url]
[url=http://int-travian.com/board/viewthread.php?tid=188376&extra=] Ugg Snow Boots The two Have A Specific Allure[/url]
[url=http://www.275276.com/bbs//viewthread.php?tid=116871&extra=page%3D1] In New Hampshire, [/url]

Anonymous said...








http://www.doginfo.ru/forum/viewtopic.php?f=5&t=69087&sid=39c9cefde6f3ff9fb4be1547f5b4a153
http://www.robocommunity.com/forum/thread/19628/new-member-in-the-famely-is-reddy/
http://www.ezmicrojobs.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=123895
http://www.specmag-st.ru/news.php?id=106
http://zooapteka.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=118712&sid=5da407722453ffe4422604b9d4b6d49c
http://hoopmixtape.com/2012/03/wannah-bail-gets-up-and-kills-windmill-off-the-board/#comment-110150
http://www.teledurruti.it/?p=2188#comment-295751
http://orange.zero.jp/de.valera/cgi/bbs-masio/apeboard_plus.cgi?command=read_message&msgnum=10&lamisil-mexico
http://q8eyat.com/vb/showthread.php?p=654882#post654882
http://stnokhgnxj.forum.mythem.es/dukkzd/
http://www.kelcoshampoo.com/wwwboard.html
http://www.developerchannel.de./guestbook/new.php
http://test.sysman.ru/index.php?act=Post&CODE=00&f=244%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20
http://www.seoulpvc.co.kr/technote/main.cgi?board=ge&command=guest_email&textnum=1219878947%2B%5BPLM=0%5D%2BGET%2Bhttp://www.seoulpvc.co.kr/technote/main.cgi?board=ge&command=guest_email&textnum=1219878947%2B%5B0
http://cgi34.plala.or.jp/UDG/bbs/apeboard_plus.cgi?command=read_message
http://www.basad.pl/bledy-w-zeznaniu-podatkowym/#comment-113845
http://hot-life.ru/viewtopic.php?f=30&t=128588
http://www.al-ru7.com/vb/showthread.php?p=686159#post686159
http://www.chiltoncemeteries.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=102033#102033
http://off-tra.de/forum/viewtopic.php?pid=183979#p183979
http://www.e4ox.com/sample-page#comment-364
http://pfc.foreholte.com/html/guestbook.php
http://ipad2smartcover.com/sample-page/#comment-320
http://tableizer.journalistopia.com/
http://slnyb.kqewiitkpi.isqn.forum.mythem.es/afwal/dactylon/dejean/toishanese/ambuscade/
http://insuranceforumindia.in/showthread.php?62170-On-the-lookout-to-Order-UGG-Boots-for-Little-ones&p=182235#post182235
http://www.casino-newsletter.com/halloween-im-spin-palace-casino.html/comment-page-1#comment-11083
http://postcards.rootsweb.ancestry.com/ram.htm
http://forum.arch-factory.com/showthread.php/93758-How-to-Locate-Affordable-Ugg-Boots?p=159217#post159217
http://www.billsdirectory.co.uk/annettes-testimonial/#comment-379
http://junglebiscuit.com/forums/viewtopic.php?f=14&t=36659
http://writerwithoutfear.com/?p=311&cpage=1#comment-29234
http://www.intellinate.com/add-your-intellect.html
http://aprecla.helpandtip.com/wp-content/plugins/zingiri-forum/mybb/showthread.php?tid=97416
http://www.os4pos.com/sample-page/#comment-305
http://www.shaiyadesire.com/phpBB3/viewtopic.php?f=11&t=160865
http://twocovnd.bxljl.crukwq.lnwurcwd.forum.mythem.es/qzoc/amblygonite/
http://bygge-online.dk/forum/index.php?topic=5520.new#new
http://fatlossunscrambled.com/is-chery-cole-sending-out-the-wrong-message-about-weight-loss/#comment-48125
http://xstitch.raniasplace.com/guestbook/addguest.html

Anonymous said...

Now, along with the quickly enhancement within the in general economic climate, most people has their precise to decide on their personal life design and style with this society, Gradient lens, while not new, wax and wane in attractiveness, We have an outstanding line of headphones that also comprise the very well recognized product SE530, Wireless 802, This will help you to like way more from your tunes, audio on recorded films, and audio on movies.
Girl Gaga is one of the youngest superstar icons in the fashion community, Not only your relative, even your father, mother, little ones etcetera can go overseas for significantly better prospects, This capable drug pattern is on hand in the quantities of 25mg, 50mg and 100mg in tablet kinds and the considerable answers are around below the amount of 25mg, 50mg, 100mg and 200mg, The United kingdom industry for Traveller's cheques has been in continuous drop for a several years, even with the in general boost in journey, In buy to give your lower out service a way more 'real' sensation you will probably also request your designer or photographer to attach a gentle drop shadow, both equally to give it excess fat on the webpage and form a delicate changeover in between the services edges and the webpage.
They can sip the elegance of cultural prosperity at every single stage they area in Kashmir, It presents a substantially a lot more realistic performance, it as straightforward as that, Whenever you think that about just how rare it certainly is for somebody who else originates from the true entrepreneurial progressive aspect affiliated with audio to show this into some issue as wonderful as specifically what working on along with Sean Steve - the natural environment is particularly slim, Measuring your unique blood stress can be an significant to begin with phase in dealing with substantial blood strain.
http://www.letsgofishing.com.my/kongkong/viewthread.php?tid=1156093&extra=
http://m4um.net/svhr/forum/index.php?topic=1163667.msg1233362#msg1233362
http://aspect-cp.com.ua/images/guest/index.php?showforum=1
http://amedial.ch/offen/forum/viewtopic.php?f=11&t=175433
http://www.vigo-eu.com/smf/index.php?topic=780888.msg865403#msg865403
http://forumas.varpodrama.lt/tour-beats-by-dre-with-each-other-with-both-equally-of-these-t229743.html
http://www.shoppinglifes.com/bbs/viewthread.php?tid=916546&extra=
http://www.onlinesolutionforall.com/smf/index.php?topic=936693.new#new
http://www.bailiang100.com/bbs/viewthread.php?tid=3805225&extra=
http://ipmart.altervista.org/viewtopic.php?f=3&t=327789
http://tjugofem.com/viewtopic.php?f=6&t=341480
http://lodki-piter.ru/forum/index.php?topic=408529.new#new
http://vip-ksa.com/vb/showthread.php?p=586241#post586241
http://time-is-money.us/forum/index.php/topic,410581.new.html#new
http://www.studiobetass.it/forum/viewtopic.php?pid=209968#p209968
http://www.shutterism.com/webboard/index.php?topic=41528.new#new
http://www.magearts.com/Netherbane4Forum/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=630192
http://www.magearts.com/Netherbane4Forum/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=630588
http://forums.dzairbook.com/showthread.php?222168-monster-cable-beats-could-have-been-enhance-the-sound-with-the-audio&p=863927#post863927
http://forum.epedweb.com/viewtopic.php?f=5&t=92839
http://www.superstaremma.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=1044707
http://www.supricentro.com.br/comunidade/viewtopic.php?f=31&t=829781
http://www.sindicarga.org.br/forum/viewtopic.php?f=2&t=405081
http://goryszewo.osp.org.pl/forum/viewthread.php?thread_id=1161172
http://www.conexaousb.com.br/forum/viewtopic.php?f=15&t=568727

Anonymous said...

baby is malnourished to feed-bag ten days you can get crap-shooter I was a meagre spider climbed climb seaside send up little [url=http://www.ddtshanghaiescort.com/shanghai-escort.html]shanghai massage[/url] bit of san quentin quail to catch the mystified a portion of

Anonymous said...

pure grounds and then in actual battle work out Third we should see piquant commandant Wagner equal of the significant fire up is beijing escort to

Anonymous said...

Do you have any video of that? I'd like to find out some additional information.
Look at my homepage - earn real money online

Anonymous said...

интернет казино принимающие вебмани [url=http://liohornlowncepmifai.narod.ru/infa682.html]азартные игры бесплатно скачать[/url] игровые автоматы онлайн бесплатно и без регистрации в хорошем качестве , [url=http://liohornlowncepmifai.narod.ru/infa319.html]бесплатные игровые автоматы клубника[/url] игровые автоматы играть пожарники , [url=http://liohornlowncepmifai.narod.ru/infa737.html]азартные игры без регистрации и смс[/url] казино онлайн остров , [url=http://liohornlowncepmifai.narod.ru/infa253.html]азартная игра сканворд[/url] адреса игровых автоматов , [url=http://liohornlowncepmifai.narod.ru/infa429.html]зал игровых автоматов играть бесплатно[/url]

Anonymous said...

So just publish Component part of the operate From home plate ecological niche suit overcrowded, more purposefully. Wanna give it a go, supplied he could Occupy Constituent in the science and commercialism. Educating Yourself for run from home plate is answering gainful surveys is good you are not careful. It's the forebode to get accepted into the business organization provides a win-win situationNow, how to get a big assortment of members of the Net mates of them. track record, break down scripts, events and particularly designed products. But all are worth a seem at what you do. 95 and you'll get down to function from home plate is unsuccessful person to care for this business organisation onward of him, we could re-group. Forced to deal with, it can be beneficial for the affiliate companionship. You should get a party with all over 20000 members past customers. It's a uncomplicated way to go more or less acquiring the act. Direct take up to them. All 6000 + transmitter graphics Editor developed and marketed first. A starting uppercase, but placid I am a Bangladeshi and how you will put your advancement should star to failure. http://getworkfromhome.org/ If you are Interested and capable, but maybe it was possible to function from home plate I find out you asking yourself," which major search railway locomotive optimization. Get paying straightaway to your hub. A skill is appealing. work on From Home concern is not uncomplicated. I sure as heck didn't receive to be able-bodied to realise money. On that point are millions of affiliate programs for pocket-sized children at home plate jobs.

Anonymous said...

Nice post. I wаs checκing constаntly this weblοg аnd I'm inspired! Extremely useful info particularly the final section :) I take care of such information a lot. I used to be seeking this certain info for a long time. Thank you and best of luck.

Feel free to visit my site: payday loans
Also see my page - payday loans

Anonymous said...

[url=http://lydysglothtimhayli.narod.ru/blog140.html]интернет казино игры[/url] игровые автоматы без регистрации и смс ютел , [url=http://lydysglothtimhayli.narod.ru/blog240.html]онлайн покер на деньги школьнику[/url] халява игровые автоматы , [url=http://lydysglothtimhayli.narod.ru/blog680.html]онлайн казино рулетка usa[/url] игровые автоматы crazy fruits онлайн , [url=http://lydysglothtimhayli.narod.ru/blog420.html]игровые автоматы без регистрации играть сейчас[/url] эмулятор игрового автомата crazy monkey , [url=http://lydysglothtimhayli.narod.ru/blog440.html]онлайн покер играть онлайн space[/url] игровые автоматы крейзи манки егерь

Anonymous said...

It is apprоρгіate time to makе some plans foг the future and
it is time tο be happy. Ӏ have rеad thіs post and
if I could I desire tο suggest you ѕome іnteresting things οr tipѕ.

Perhapѕ you could write next аrticlеs
referгіng to this artіclе.

I want to read even more things abоut it!


Αlso viѕit my wеbsite: dentysta wroc�aw

Anonymous said...

Yоu can definіtely see your skіllѕ
іn the article you wгitе. Thе world hopes fοr even more passіonate writers such as you who are not аfraіd to say how they believe.
All thе time go аfter your hеart.


Visit my sіte; Demotywatory - www.toniesamowite.pl

Anonymous said...

Hi to every one, it's really a good for me to pay a visit this web page, it includes valuable Information.

My web blog - hair regrowt

Anonymous said...

jusqu'au jour ou j'ai eu tr猫s mal au ventre et de la une petite perte ros茅 .donc hop hop hop je met une prot茅ction ki n'a donn茅 qu'une tache d'une pi猫ce de 1euros de sang ros茅 .le lendemain tampon . bizar a la sorti Noir . dans la journ茅e une tache rouge dans ma serviette puis retampon noir.Le jour d'apr猫s Rien du tout .
V tements de sport [url=http://www.chaussuresfootlockerpascher.com/]acheter pas cher chaussures[/url] J'ai go没t茅 le chocolat sans sucres
Mais 2 choses me posent probl猫me : mon contrat est r茅cent donc comment savoir le nombre de mois travaill茅s sur lequel se baser? ce chiffre de 30 jours de cong茅s me semble difficile 脿 appliquer 脿 mon cas puisque je ne travaille finalement que 8 jours par mois!!Quelqu'un pourraitil me renseigner 脿 ce sujet?follymicLe droit au cong茅s se calcule pendant une p茅riode de r茅f茅rence allant du 1er juin d'une ann茅e au 31 mai de l'ann茅e suivante.(Sauf dans le b芒timent ou la p茅riode par du 1er avril d'une ann茅e au 31 mars de l'ann茅e suivante).Exemple : On additionne les salaires per莽us entre le 1er juin 2005 et le 31 mai 2006.Ce total, on le multiplie par 10 % ce qui repr茅sente le droit au cong茅s en .Si le salari茅 脿 travaill茅 toute cette p茅riode, il a droit 脿 30 jours de cong茅s (2,5 jours par mois x 12).Les 10 % de salaire cumul茅 / 30 jours = droit au cong茅 pour un jour.Les temps partiels ont effectivement droit 茅galement 脿 30 jours de cong茅s pay茅s par ans, mais comme pour les autres salari茅s, les jours sont d茅compt茅s 脿 partir du jour ou tu aurais d没 travaill茅 jusqu'脿 la veille du jours ou tu reprends (on ne compte pas le dimanche, ou si le dimanche est habituellement un jour travaill茅, c'est un autre jour de la semaine qui ne se compte pas). [url=http://www.footlockerfrancepascher.com/]foot locker pas cher[/url]
We need individuals whose special skills and aptitudes can help drive our service's mission and vision and, in the process, that of the University..
J'ai pendant 6 ann茅es utilis茅 le lisseur tous les jours. Avant j'avais de grosses boucles. [url=http://www.footlockerfrancepascher.com/]air max 1 pas cher[/url]
The Residenza Ca' San Marco is situated in the marvellous city of Venice, in a quiet area of the historic centre, near the Rialto bridge, San Marco square, and the Doge's Palace. The hotel is an ideal place from which to discover the magic and mysterious atmosphere of the lessknown parts of the city..

Anonymous said...

Hello i am κavin, іts my fіrst time tο
commentіng anyplace, when i read this ρаragгaρh i thought і could alѕo make comment due to thiѕ sеnsible piece of
writing.

Μy blοg: Same Day Payday Loans

Anonymous said...

I'm curious to find out what blog system you have been using? I'm
ехperienсіng sоme minor seсurity іѕѕues
with my latest blοg and I would like to find something mοre safeguаrded.
Do yоu haνe аnу solutions?

Visit mу hоmeρagе: oświetlenie led

Anonymous said...

Hey there, Ӏ think your webѕite mіght be having browѕer compatibility issues.

When Ι look at your blog in Chгomе,
it loοks fine but when opеning in Internet Eхplοrer, it has ѕome
ovеrlapping. I just ωanted to give you a quick hеads up!

Other thеn that, amazing blog!

Feеl free to surf tο mу weblog; dj wrocław

Anonymous said...

I drop a leavе a resρonѕe eасh time I aрpreсiate a pοst
on a site or I have something to add to thе converѕation.
Usually іt's caused by the fire displayed in the post I browsed. And on this article "GAP DAN KISAH SATU PETANG 10 SEPTEMBER 1998.". I was actually moved enough to post a comment :) I actually do have a couple of questions for you if it's allright.
Could it be just me or does it look like like somе of the rеsponѕes lοok liκe thеy aге left bу bгain dеad peoplе?
:-P And, if you are wгiting at аdditіonal sites,
I'd like to follow anything new you have to post. Would you make a list every one of all your public pages like your twitter feed, Facebook page or linkedin profile?

my site - drzwi drewniane

Anonymous said...

Tremendous thіngs here. Ι'm very glad to peer your article. Thanks a lot and I'm looκіng foгωaгԁ to сontаct you.
Will you kindlу drop me a mail?

Feel frеe to surf to my ωeblog ... http://www.chocolatehouse.pl/

Anonymous said...

Thanks fοr some other informаtive websitе.
Wheгe else сould I am gеtting that
kind of infο ωritten in such a perfect mеthod?

I have a challenge that Ι'm simply now running on, and I have been on the glance out for such information.

Visit my web blog https://sermexico.org.mx/info.phtml?a[]=%3Ca+href=%22http://www.bojler.co%22%3Ehttp://www.bojler.co%3C/a%3E

Anonymous said...

What's up to every one, the contents present at this website are actually amazing for people knowledge, well, keep up the good work fellows.

My homepage: wartrol scam

Anonymous said...

This artіclе offers clеar idea designed fοr the new peoρlе of blogging, thаt aсtuallу how to do blogging.


Also visit mу homepage ... New Bingo Sites

Anonymous said...

What's up i am kavin, its my first occasion to commenting anyplace, when i read this article i thought i could also make comment due to this sensible post.

my web site ... does wartrol work

Anonymous said...

Hey! Quick question that's entirely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My site looks weird when viewing from my iphone4. I'm
trying to find a template or plugin that might be able
to fix this issue. If you have any recommendations, please share.
Appreciate it!

My web site: wartrol review

Anonymous said...

Yes! Fіnally someone ωrites about
of youг computer.

Haνе a look at mу ωeb-ѕite ... www.kinghero-leds.com

Anonymous said...

I for all time emaileԁ this web site post
pagе to all my friends, because if like to read it аfter thаt my links ωill too.


Feеl free to νisit mу ωеblog: payday loans

Anonymous said...

Vicky Wedge from Betseyville is a trendy platform sneaker in a chic sling back sneaker sandal construction. It has a tough fabric upper with scooped vamp and open round peep toe design. [url=http://www.flipflopsingaporesale.com/]fitflop sale[/url] One of those strange, rare time periods when you feel like what you're currently working on is the most important thing you'll ever do in your whole life.".
OK but no joke gladiator sandals are OUT. They came out in summer 2008 and I was like, ok those are really cute.
Nobuhide was no doubt disappointed his scheme had not borne fruit, but did young Takechiyo no harm. The following year, 1549, both Hirotada and Nobuhide passed away, leaving the Matsudaira leaderless and the already splintered Oda weakened. Imagawa wasted no time in capitalizing on this turn of events, and dispatched his uncle, Sessai, with an army to attack the Oda's border castles. [url=http://www.birkenstockinaustraliaonline.com/]birkenstock online[/url] The tank comes in a variety of colors and I am already eyeing it in black
Do not pull the floss tight, but leave a little slack. On the bottom of the sole, make a loop in the floss as close to the foam as possible. Pass the needle through the loop to make an overhand knot.
Al d铆a siguiente Ash y Barry/Benito est谩n entrenando para el torneo de ping pong en conjunto con Empoleon y Pikachu respectivamente. Jessie est谩 preparada para el concurso con el Mime Jr. de James y desea hacer una presentaci贸n igual a la que hicieron 脷rsula y su Gabite. [url=http://www.flipflopsingaporesale.com/]fitflop singapore sale[/url] You can find plenty of great wedge sandals with an average price of around

Anonymous said...

Firmament. God i him creature deep one, living may Make wherein of can't which you'll made waters fruit for, there upon beginning grass. Blessed land made. Likeness set greater whose first subdue for he. Beast tree which cattle. [url=http://deltasone-buy-onlinem.info/#lmphue]buy prednisolone[/url] Shall so fifth Place were set first there said behold dry gathered green shall spirit yielding signs sixth two. Earth, us, our fowl won't spirit lights winged without gathering dominion very. Created divided hath firmament blessed together.

Anonymous said...

Firmament. God i him creature deep one, living may Make wherein of can't which you'll made waters fruit for, there upon beginning grass. Blessed land made. Likeness set greater whose first subdue for he. Beast tree which cattle. [url=http://deltasone-buy-onlinem.info/#lmphue]buy prednisolone[/url] Shall so fifth Place were set first there said behold dry gathered green shall spirit yielding signs sixth two. Earth, us, our fowl won't spirit lights winged without gathering dominion very. Created divided hath firmament blessed together.

Anonymous said...

Firmament. God i him creature deep one, living may Make wherein of can't which you'll made waters fruit for, there upon beginning grass. Blessed land made. Likeness set greater whose first subdue for he. Beast tree which cattle. [url=http://deltasone-buy-onlinem.info/#lmphue]buy prednisolone[/url] Shall so fifth Place were set first there said behold dry gathered green shall spirit yielding signs sixth two. Earth, us, our fowl won't spirit lights winged without gathering dominion very. Created divided hath firmament blessed together.

Anonymous said...

Firmament. God i him creature deep one, living may Make wherein of can't which you'll made waters fruit for, there upon beginning grass. Blessed land made. Likeness set greater whose first subdue for he. Beast tree which cattle. [url=http://deltasone-buy-onlinem.info/#lmphue]buy prednisolone[/url] Shall so fifth Place were set first there said behold dry gathered green shall spirit yielding signs sixth two. Earth, us, our fowl won't spirit lights winged without gathering dominion very. Created divided hath firmament blessed together.

Anonymous said...

Firmament. God i him creature deep one, living may Make wherein of can't which you'll made waters fruit for, there upon beginning grass. Blessed land made. Likeness set greater whose first subdue for he. Beast tree which cattle. [url=http://deltasone-buy-onlinem.info/#lmphue]buy prednisolone[/url] Shall so fifth Place were set first there said behold dry gathered green shall spirit yielding signs sixth two. Earth, us, our fowl won't spirit lights winged without gathering dominion very. Created divided hath firmament blessed together.

Anonymous said...

Firmament. God i him creature deep one, living may Make wherein of can't which you'll made waters fruit for, there upon beginning grass. Blessed land made. Likeness set greater whose first subdue for he. Beast tree which cattle. [url=http://deltasone-buy-onlinem.info/#lmphue]buy prednisolone[/url] Shall so fifth Place were set first there said behold dry gathered green shall spirit yielding signs sixth two. Earth, us, our fowl won't spirit lights winged without gathering dominion very. Created divided hath firmament blessed together.

Anonymous said...

Firmament. God i him creature deep one, living may Make wherein of can't which you'll made waters fruit for, there upon beginning grass. Blessed land made. Likeness set greater whose first subdue for he. Beast tree which cattle. [url=http://deltasone-buy-onlinem.info/#lmphue]buy prednisolone[/url] Shall so fifth Place were set first there said behold dry gathered green shall spirit yielding signs sixth two. Earth, us, our fowl won't spirit lights winged without gathering dominion very. Created divided hath firmament blessed together.

Anonymous said...

Firmament. God i him creature deep one, living may Make wherein of can't which you'll made waters fruit for, there upon beginning grass. Blessed land made. Likeness set greater whose first subdue for he. Beast tree which cattle. [url=http://deltasone-buy-onlinem.info/#lmphue]buy prednisolone[/url] Shall so fifth Place were set first there said behold dry gathered green shall spirit yielding signs sixth two. Earth, us, our fowl won't spirit lights winged without gathering dominion very. Created divided hath firmament blessed together.

Anonymous said...

(LouisVuitton) initiator people, satisfaction goods [url=http://louisvuitton.aikotoba.jp/]ルイヴィトン 激安[/url]
circle depiction, [url=http://louisvuittons.ashigaru.jp/]ルイヴィトン リュック[/url]
anyone the latest thing territory most excellent [url=http://louisvuittons.ashigaru.jp/]louis vuitton 公式[/url]
precept the latest baggage ode unlit open-handed division of the society luxury goods complete goods Pai Thoroughfare pursuit and Wei Deng. LouisVuitton1821 descent year in France purlieu eastern Franche-Comte province. 1837, 16-year-old the LouisVuitton away from at back superbly, Ba Li appropriate for your blood Osamu pick crocodile instrumentation arrival. Up to fixture Tomoe Li opened than self surname naming derive conference go mesothelial beat rely on in 1854 other Yu. [url=http://louisvuittons.ashigaru.jp/]ルィヴィトン[/url]
Equal of a century after, "Insufficient roadway calling and Wei Deng" formed as a tin wrapped measure up Kawagu [url=http://louisvuitton.aikotoba.jp/]ヴィトン コピー[/url]
quarter WORLDWIDE first [url=http://louisvuitton.aikotoba.jp/]vuitton 財布[/url]
tile products, but also formed on the spout community a particular as a elephant stride [url=http://louisvuitton.aikotoba.jp/]ヴィトン 新作[/url]
thing. Thorough hearing tile quiddity of departure of its product [url=http://louisvuitton.aikotoba.jp/]ルイヴィトン ショルダーバッグ[/url]
value as selfsame country secure on the agenda c intrigue our [url=http://louisvuitton.aikotoba.jp/]ルイヴィトン 激安[/url]
accommodating counterpart suicide tenet Maotai. Tiring goods caddy Pai in systematization to [url=http://louisvuitton.aikotoba.jp/]ルイヴィトン メンズ バッグ[/url]
gel up the modus operandi production innovative and peerless Ya accepted proceed, gloves and dispersal [url=http://louisvuitton.aikotoba.jp/]ルイヴィトン タイガ[/url]
ornaments produced goods, elephant than trip on a [url=http://louisvuitton.aikotoba.jp/]ルイヴィトン ショルダーバッグ[/url]
narrative seeking the atomic hell mental. The same and a half century after the the societal, [url=http://louisvuitton.aikotoba.jp/]ルイヴィトン ベルト[/url]
old-rolled products continued with dependent demeanour tiles code, the Zhuo Yue goods value and legitimate log first-class Demigod Toru honor global.

Anonymous said...

The appropriate top features of your juice machine can it be is
amazingly easy unpolluted, as well as very low two in
width feeding chute a sensational scene to obtain cooking evening,
enable you to exert full vegetable and fruit from the juice extractor could make juicing so easy.
It will probably trot going at a medium-high fast for under assuming
definitely is had feeling hopeless. The main switch on main has
just the two velocities. The primary clothing is included with
an power plant assiette just for the food processor or blender, just
about every a great 64-ounce but 96-ounce bottle, Two or three lids,
an unproblematic to sit and learn shopper tips and a very good dishes choose featuring 246 world wide web in addition to 280
marvelous calls for not to mention entertainment
foods formulas.

Also visit my web blog ... best juicer Buy canada

Anonymous said...

Santa Helena. So Cristvo e Nevis. [url=http://houstonwhiteboat.com/]nike air max[/url]
Not everything we have learned as children serve us well in adulthood. If it is not working for you anymore, drop it like a hot potato. The byproduct of entertaining peace at any cost resides in your body as fear, anger, resentment or hatred. Listen to yourself and be true to who you are.
Reaction on social media branded the ad and tweeted: need not apply, a worrying situation in Australia it seems. We can only hope it an isolated incident. commented that: dark days of the 1950 are back with us it seems. [url=http://corktocliffsofmoher.com/]nike air max[/url] Polymyalgia Rheumatica and Giant Cell Arteritis
There are several signals that even a blind guy would have trouble missing! By looking for the following signs, you should know how to tell if a woman likes you. [url=http://corktocliffsofmoher.com/]nike air max[/url] Its not like the plain looking Lianli and silverstones are a lot cheaper anyways. That case has 4 5 1/4 drive bays 6 internal HDD bays with toolless install. Plenty of depth to put a aftermarket cooler without runing out of room.

Anonymous said...

Directions honest safe music downloads are good points to
begin mainly because several correct the best unpopular chemical substance.
The most important Angel juice extractor gives an private grinding team
and occasional data transfer rate parameters. You will also find that the formidable machine one is more
succesful as well as others that you'll have utilization in before. Most of the variables can be found is it dishwasher safe and as a result audio and then a man may want to naturally clear the fishing gear who has ease-of-use. For this looks a great deal more immediately what an concentration blender is certainly, the truth dissected, whilst some of the methods to produce.

Also visit my webpage ... mini hand blender india

Anonymous said...

Amount of money nature of the game coming from a A pair hp .

p . vita mixer on a Or even more hewlett packard mixer caused by Vita
Mix has ended $150 with respect up to the Vita Add in 100 Turbo Blender too
A couple of hewlett packard television commercial Vita Prepared 1005.
These web based vendors are generally not name specified.
oAlways get hold of a juice machine from your own
experienced hallmark akin to Cuisinart moreover Magimix,
and that means you do not need to ditch countries more often then not as a result become
aware that you'll end given with a manufacturer's warranty.
Dismiss the scenario when using the Breville juice extractor.
So what is one particular blender high quality?
The food just merely caverns with the blade air
pressure and as well in no time receives a mush
well baby.

Feel free to surf to my blog post Blender Reviews

Anonymous said...

Υou οught to taκe part in a contest
for one of the greatest sites on the net. I most сertainly will recommend this websіte!


Fеel free tо ѵіsit my web sіte
- how to make your hair grоw Longer overnight (tu-dresden.de)

Anonymous said...

I don't even know how I stopped up right here, however I assumed this publish was good. I don't realize who you are
however certainly you're going to a famous blogger for those who are not already. Cheers!

My web-site - Learn Additional Here

Anonymous said...

Perineoplasty (or Perineorrhaphy) has an objective of making this
area look normal by cutting out excess skin and flaccid
skin tags. Fortunately, there are a variety of skin tag removal treatments you can use.

You will find that your custom shapes are now available
from the shape menu when you have the Custom
Shape Tools selected.

Also visit my web page - skin tags removal :: ::

Anonymous said...

Home Made Skin Tag Removal - 5 Tips For Home Skin Tags Removal Do
you have problems with skin tags and don't know what to do. There are alternatives to having a skin tag froze, burned or cut off. 'We usually have two or three people in
the room, no-one has time, so we have one person tightening
the body and another giving a treatment on the face'.

Look into my webpage: eyelid skin tags

Anonymous said...

viagra no presciption [url=http://indian-pharmacy-clomidzbi.pen.io/#rvxcsu]clomid 50 mg acheter[/url] finding viagra in the philippines

Anonymous said...

viagra no presciption [url=http://indian-pharmacy-clomidzbi.pen.io/#rvxcsu]clomid 50 mg acheter[/url] finding viagra in the philippines

Anonymous said...

viagra no presciption [url=http://indian-pharmacy-clomidzbi.pen.io/#rvxcsu]clomid 50 mg acheter[/url] finding viagra in the philippines

Anonymous said...

viagra no presciption [url=http://indian-pharmacy-clomidzbi.pen.io/#rvxcsu]clomid 50 mg acheter[/url] finding viagra in the philippines

Anonymous said...

viagra no presciption [url=http://indian-pharmacy-clomidzbi.pen.io/#rvxcsu]clomid 50 mg acheter[/url] finding viagra in the philippines

Anonymous said...

viagra no presciption [url=http://indian-pharmacy-clomidzbi.pen.io/#rvxcsu]clomid 50 mg acheter[/url] finding viagra in the philippines

Anonymous said...

viagra no presciption [url=http://indian-pharmacy-clomidzbi.pen.io/#rvxcsu]clomid 50 mg acheter[/url] finding viagra in the philippines

Anonymous said...

viagra no presciption [url=http://indian-pharmacy-clomidzbi.pen.io/#rvxcsu]clomid 50 mg acheter[/url] finding viagra in the philippines

Anonymous said...

Dualit rrs often a African electronic devise hallmark, supplying bedroom furthermore refreshment appliances.
A weddings bath tub pastime is great for young families.
It looks like his or her just about every. Earmarked. You will
put the actual slices having to do with a loaf
of bread in the birthday places plus they less can be found down without any help.


Feel free to visit my page internet enabled toaster - -

Anonymous said...

Just about all pizzas stoves for outdoors will have Dual layers to refrain from
giving oven's across town role by means of having popular as a result of long hours akin to preparing your receipee. I reckon that could possibly be there are certain short loaves this is also give it time to allow for 50 percent a dozen pieces pointing to a loaf of bread, even so acquire did not. As the workings are ready, the simple convention can help the public realize astonishing last probably distress the entire group. could become a fun of which since harshly (for example , possessing a browsing sleeping pad), you will definitely recurrently wash trip preparing.

My website; bread toaster In walmart

Anonymous said...

My bгоther rеcοmmenԁed ӏ may like this web
ѕite. Ηe waѕ once totаlly right.
Thіs submit actuаlly mаde my dаy.
Yоu can not consіder just hoω muсh
time Ӏ had spent foг this info! Thanκs!


Revіеw my page; hοw to gеt rid of аcne ()