Wednesday, September 19, 2012

BILA HASAN ALI BALUN DAP, PAS MESTI KECEWA !



Saya terpanggil untuk memberi sedikit ulasan terhadap tweet yang dilakukan oleh YB Ngeh Koo Ham semalam yang menyifatkan umat Islam seolah-olah membuang masa dan tenaga apabila mengadakan perhimpunan besar-besaran Jumaat ini untuk membantah penghinaan Sam Bacile ke atas agama Islam melalui filem Innocence of Muslims.

Saya merasakan kenyataan tersebut menggambarkan kejahilan peringkat darjah tertinggi beliau tentang Islam walaupun DAP sudah berkawan dengan Parti Islam Se-Malaysia PAS buat sekian lamanya.

Kenyataan sedemikian sudah tentu menyinggung perasaan dan menghiris jiwa keIslaman masyarakat Islam dalam konteks mempertahankan aqidah sehingga sanggup menginfaqkan nyawa untuk mempertahankan kesucian agama mereka. Perasaan sedemikian terbayang dalam demontrasi yang diadakan dikebanyakkan negara Islam dan seperti yang diketahui, ramai menjadi korban akibat daripada manifestasi keimanan yang dipaparkan oleh mereka.

Kenyataan pemimpin DAP Perak itu bagi saya seolah-olah mencabar maruah dan tingkat kesabaran masyarakat Islam di negara ini. Tak cukup dengan kenyataan Karpal Singh yang berterusan bersifat menghina Islam, rupa-rupanya ramai lagi pemimpin-pemimpin DAP yang mudah menyatakan pendirian anti Islam tanpa mengira sensitiviti masyarakat Islam.

Saya merasakan YB Ngeh yang dianggap senior dan sudah begitu lama bergiat dalam politik seharusnya dapat membaca reaksi masyarakat Islam. Saya bimbang kenyataan-kenyataan seperti ini boleh menimbulkan kemarahan dan seterusnya tindakan yang tidak boleh dijangkakan yang mungkin di ambil oleh masyarakat Islam yang terasa begitu di hina oleh orang-orang bukan Islam yang selama ini mereka hormati.

Saya ingin melihat pemimpin-pemimpin PAS tampil kehadapan terutamanya mereka yang saya labelkan sebagai parasit untuk menyatakan pendirian mereka sekurang-kurangnya mengeluarkan kenyataan yang boleh melegakan ahli dan penyokong PAS. Tetapi saya tidak terperanjat kalau mereka menyepi diri membisu tanpa bahasa seperti yang biasa berlaku sebelum ini.


YB DATO DR HASAN ALI
Presiden JATI
ADUN Gombak Setia

19 September 2012

36 comments:

Anonymous said...

Ditelan mati Karpal,
Diluah mati Lim kit Sial.

Itulah gentarnya penganot pas untuk menegur Abang Besar mereka dari Dapigs.

Anonymous said...

parti cina kafir Dap ni adalah satu parti kesayangan Pas..

cakap2 cina Dap adalah satu patua yg tidak boleh ditentang dan disanggah.. buat parti islam Pas

kalau dah kalimah Allah pun Pas sanggup jual, banyak kali agama islam diperlekehkan oleh Dap..Pas tetap sokong dan tidak membantah.. apa lah sangat dgn menghina nabi.. silap2 Pas akan bertakeebeer ramai2 sokong apa yg dicakapkan oleh cina Dap ni..

jika ada umat islam lain yg cuba nak membantah keatas cina Dap ni..rasa2 Pas lah parti pertama akan duduk didepan sambil bertakebeerr mempertahankan cina kafir Dap ni... demi utk dapatkan syahid kurniaan cina Dap..

Anonymous said...

AKU SOKONG 1000% KENYATAAN DATO'..PERSETAN PARASIT2 PAS, AYUH KITE BERSATU WAHAI UMAT MELAYU/ISLAM MENGHYAHKAN BABI-BABI INI DARI TANAH MELAYU.

datuksiron said...

Salam utk YB Hassan dan umat Islam,
Apa yg Ngeh katakan bukan tidak disengajakan. Beliau memang sengaja meletakkan soalan dlm twitternya supaya bila ditegur beliau dapat menjawab. Ngeh ingin melihat reaksi umat Islam di Malaysia keseluruhannya samada dalam UMNO, PAS, PKR atau lain-lain parti. Jelas strateginya mengena. Jelas kita umat Islam tidak dapat bersatu bila agama kita dihina. Lihat saja PAS Perak, mereka menyokong kenyataan Ngeh. Harun Taib sendiri pun minta UMNO dan PAS berdemo cara masing-masing bukan bersama-sama. Itu dari parti yang kononnya berjuang berlandaskan Islam. Mereka (PAS) sendiri takut kepada perpaduan sesama Islam. Yang terhegeh-hegeh hanya UMNO yang ingin menyatukan umat Islam di Malaysia.

Jadi Ngeh jelas nampak perkara ini dan ingin bersuluh lagi. Beliau berjaya...

Fikir-fikirkan....

Tok Siron

Anonymous said...

Lebih baik mengundi syaitan yang dikenali daripada Malaikat yang tidak dikenali= Mahathir 2012

Tukang Komen said...

Pemimpin Dap tidak dapat mengawal emosi pabila terdapat peluang untuk menghina islam. Tokok tambah memberi mereka kepuasa. Sentimen anti melayu dan islam begitu menebal dijiwa cina2 didalam parti Dogs And Pigs.

Aku mula faham bagaimana seorang islam sanggup menjadi pengebom berani mati......

Anonymous said...

Apabila umat islam x mahu bersatu...islam tiada kekuatan. Golongan kafir lagi naik tochang! Bagi mengelakkan kekalahan mudharat kpd islam...sokong & undi lah kpd parti yg menganjur kpd perpaduan ini. Hukum parti yg sombong & tinggi diri itu!

Mr LunchLaunch said...

ISU NGEH KOO HAM.....
KENAPA NIK AZIZ DIAM
KENAPA HADI AWANG DIAM
ADAKAH MEREKA PERTAHAN ISLAM
ATAU MEREKA MUSANG BERBULU AYAM
BERJUBAH KESANA SINI, TAPI ROKET DIKEPALA
JELAS SIAPA MEREKA SEBENARNYA.
KENAPA NIK AZIZ TAK DOA NGEH PECAH PERUT
WHY INSAN ISLAM NAJIB RAZAK DI DOA PECAH PERUT
APA SI AZIZ N SI HADI SAYANG DAP LEBIH DARI ISLAM
ATAU MEREKA RELA JADI ANJING SURUHAN YANG DIUMPAN DGN TULANG BABI YANG BUSUK
PENGIKUT PAS HARUS SEDAR HAKIKAT INI
MEREKA BERJUANG UNTUK KUASA POLITIK, BUKAN PERTAHAN ISLAM.............HANCUR PAS N DAP

Anonymous said...

DENGAN NIK AZIZ MURSYIDUL DAN HADI PRESIDEN PAS BERDIAM, MAKA BABI NGEH DAN DAPAT MESSAGE YANG JELAS. PAS MUDAH DENGAR KATA DAN
SENANG DI PERBODOH.
BAHKAN PAS AKAN JADI ANJING DAP YANG TERLALU TAAT PADA TUAN NYA.
AKU DAH PADAM PAS...

Anonymous said...

PAS. =. Parti Anjing Suruhan.............SURUHAN DAP LA..

Anonymous said...

kalo xtau peribahasa inggeris jgn la translate smpi mcm tu skali...nmpk mcm bodo je anon kt atas nie..

Anonymous said...

bodo nye anon kt atas nie...xtau maksud tersirat ke pd peribahasa inggeris tu...

Anonymous said...

SALAH SALAH SALAH.........
PAS BUKAN PARTI ANJING SURUHAN LA...
PAS ADALAH PARTI AHLI SYURGA..TAK CAYA.......TANYA NIK AZIZI ATAU HADI AWANG.

Anonymous said...

syaitan yg d kenali pasti masuk neraka! malaikat plak pasti masuk syurga!! ko ikut masuk neraka la kan???? klu nak kata mailaikat tu org islam, pasti dan pasti mereka yg mengucap kalimah tu masuk syurga dan pasti dan pasti mereka yg tidak mengucap kalimah akan masuk NERAKA! fikir2 kan lah

Anonymous said...

Gimik aje ni kenyataan si Ngeh tu..awat yang hang mengelupur.macam parasit pekena dettol.

Anonymous said...

DULU PIJAK GAMBAR MELAYU, SKRG PERLEKEH ISLAM PULA. JOM AHLI AHLI PAS KITA TINGGAL KAN DAP. HARAM UNDI DAP. HARAM UNDI DAP. SESIAPAUNDI DAP ADALAH SYUBAHAT DENGAN KAFIR.
HARAM UNDI DAP
HARAM UNDI DAP
HARAMUNDI DAP

Anonymous said...

SO ORANG2 PAS SEKALIAN..

APSAL SENYAP? MASIH NAK BERTAHALUF SIYASI DENGAN DAP KAFIR HARBI ITU?

HEHE

Anonymous said...

Renung balik sejarah.. Inilah cara DAPigs ni, suka buat provokasi kpd Org2 Islam, macam 13 Mei 1969. Sekarang ni bermacam cara yg digunakan DAPigs utk menjadikan Malaysia ini huru hara dgn harapan apabila PRU rakyat memilih mereka utk memerintah negara. Bangun dan Sedarlah wahai bangsaku.. Demi Agama Islam dan Negara Malaysia yg kita cintai Ayuh sama2 kita pertahankan bersama..

Anonymous said...

SO ORANG2 PAS SEKALIAN..

APSAL SENYAP? MASIH NAK BERTAHALUF SIYASI DENGAN DAP KAFIR HARBI ITU?

HEHE

Anonymous said...

haram jadah punya ngeh, yg perhimpunan bersih tu tak membuang masa plak

Anonymous said...


silap org islam juga yg tidak menunjukkan contoh yg baik kpd bukan muslim..umat islam sanggup bergaduh sehingga menumpahkan darah sesama sendiri, umat Islam sanggup melakukan apa sahaja walaupun menggadai kalimah Allah utk mendapat undi, umat islam sendiri melakukan rasuah, umat Islam juga sanggup berzina melanggan siam doll, cina doll dan isteri orang walaupun hubungan yg halal ada,wanita Islam juga berlumba2 mendedahkan pakaian yg tak cukup kain, umat Islam juga sanggup menghina dan mencaci sesama sendiri... jadi fikir-fikirkanlah.. kembali ke landasan Islam yg sebenarnya berkiblatkan Al Quran dan hadis...

Anonymous said...

Parti politik melayu saja yang terhegeh - hegeh menagih undi org DAP,pemimpin DAP langsung tak peduli sentiviti org islam,JANGAN MENGADAI MARUAH ISLAM DEMI ROAD TO PUTRAJAYA !
BERSATULAH DEMI KEMULIAAN AGAMA !
Buat apa kalau boleh perintah pun, rumah urut, pusat karoeke dan kedai arak akan bercambah tanpa terkawal demi menjaga semangat pakatan politik.

Anonymous said...

Dia berani cakap macam tu, sebab dia tahu ULAMAK BISU akan cari nas untuk sokong dia !Dengan sesama Islam bukan main benci, tapi dengan musuh Islam yang terang - terangan pula disokong !

Anonymous said...

Idioms are not for idiots

CIFUT said...

PAS: N ajis = Jgnkan DAP, kerjasama dgn syaitan pun PAS terima.
DAP: Ngeh2 = buang masa memperjuangkan Islam.
PKR: Anwar jubori = mempertahankan keselamatan Israel.

Mat sabu = Mahhh... bau tungkik masih lekat dimuka.
Wakakaka!!!

aboudiabydoo said...

Biasa lah GAP, dah nama nya Parti Setan. Yang bapak segala penipu Anwar tak bercakap lagi. Padan muka, puak-puak DA ni dpn org Islam jadi Khalifah, belakang dia hina kita. Bila lah PAS nak sedar.

Ini kat Labuan ada gambar Jet Mewah yg Anwar naik pulak. Saya dpt ekslusif ni.

Eksklusif Gambar Jet Super-Mewah N99088 Anwar Ibrahim di Labuan. Belum ada kuasa, mewah mengalahkan Maharaja!

Anonymous said...

pepatah kita yg nye

sebaik2 jin sejahat2 manusia


takut betul dgn ''known devil''..apa ra..takda hal la..

Anonymous said...

assalamualaikum dato..Harap dato dpt jd panglima perang yg paling digentari semasa pru13...

Anonymous said...




ini lh sebahagian dari malaikat2 ulamak PAS yg disanjungi...'islam PAS' dh cukup sifatnya...ada Nabi kadiq,ada second god ann wer(nuarr),ada khlifah lim guan eng,imam besar syeikh karpal singh mufti DAP/PAS dn ulamak2 songsang PAS father nic azzes n father hackdy(hardy)...dn pengikut2 babi dn anjing PAS....


takebeerrrrr.....

Anonymous said...

dap sememangnya tak hormat orang/agama islam sejak dahulu, dap memang tak pernah cuba utk memahami sensitiviti umat islam sejak dahulu. .....dan dan memang memandang hina dan rendah umat islam sejak dahulu
apatah lagi kini apabila dap dah berjaya mengkeldaikan pas yg tak pernah sedar tentang dirinya dimata dap, maka semakin naik junjunglah dap, biadab. .ego dan kurang ajar
kenapa dsp semakin biadab? sebab ada pas sebagai topeng dan perisainya! pas pula kini ibarat kuda tunggangan dap. ..
esok2 jika dap pwrintah negara, entah apalah jadinya nasib islam dan bangsa melayu ini!

oleh iti kita mesti/wajib tolak dap (pakatan rakyat)
pru akan datang pastikan undi BN

Anonymous said...

ni dah lebih..
Yang cina dok bakar colok bertan-tan yang nilainya jutaan ringgit setiap tahun tu buat apa..membazir duit dan mencemarkan alam sekitar je.. lebih baik duit tu bagi kat apek dan nyonya tua yang hidup melarat dan dok kutip sampah tepi-tepi jalan.. membazir tu...

Tetapi tu ajaran mereka..biarlah mereka nk buat..Orang Islam tk nak kacau pun dan tk nak cakap membazir tu.. yang dok nk kecoh org Islam nak berhimpum ni apasal..

Anon 8.51 PM..
Kalimah ALLAH bukan dijual.. tapi diberi guna for free je tanpa rasa bersalah dan kekesalan oleh si dajjal tua tu..

Ali said...

Org pas tgh tunggu bantuan dari setan utk ambil tindakan terhadap ngeh yg byk songeh.

Anonymous said...

NGEH yang banayk soNGEH sebab Lan chiao dia tk boleh NGEH!!

TerseNGEH seNGEH!!!

Anonymous said...

PAS mna ada TELOOOOR.....kalau ada pon TELOR ASIN ITEK......

Anonymous said...

PAS mna ada TELOOOOR.....kalau ada pon TELOR ASIN ITEK......

usin said...

setiap apa yg ditulis dlm twitter oleh yb haprak dap ini telah siap dgn perancangan. tujuannya memang selari dgn tujuan filem itu diterbitkan. bukan saja2 ngeh tulis begitu. pertamanya utk mengundang kontroversi, bertujuan menaikkan rating dirinya dlm parti. kedua, utk melihat respon rakan sebantal setilam partinya iaitu pas. adakah pas benar2 istiqomah dgn dap dan membelakangkan sentimen agama islam atau akan sama melenting. ketiga sudah menyediakan ruang jawapan sekiranya mendapat bantahan besar2an. keempat MENUNJUKKAN BETAPA BODOH DAN BONGOKNYA BELIAU YG HIDUP DALAM LINGKUNGAN RAKYAT BERAGAMA ISLAM DIMANA BELIAU SEPATUTNYA SENSITIF DGN SENTIMEN AGAMA. so, kpd bekas pengundi2 ngeh sikuat songeh, berfikirlah utk mengundi beliau sekali lg. sekali bodoh sudah, jgn berkali-kali...