Friday, September 21, 2012

HASAN ALI SAHKAN PARASIT PAS MEMANG TAKDE KERANDOT !



Presiden JATI, Datuk Dr Hasan Ali tidak terperanjat jika pemimpin PAS yang dilabelkan beliau sebagai parasit dalam parti itu menyepi diri membisu tanpa bahasa dalam isu tweet Ngeh Koo Ham yang mengina umat Islam sedang membantah penerbitan filem Innocence of Muslims.
Tegasnya, beliau memang mahu melihat pemimpin-pemimpin PAS tampil kehadapan terutama golongan itu menyatakan pendirian mereka tetapi percaya mereka akan membisu seperti  biasa berlaku sebelum ini.
Mengulas lanjut isu tweet pemimpin DAP itu, Dr Hasan merasakan kenyataan tersebut menggambarkan kejahilan peringkat darjah tertinggi Ngeh tentang Islam walaupun DAP sudah berkawan dengan Parti Islam Se-Malaysia (PAS)  buat sekian lamanya.
“Kenyataan sedemikian sudah tentu menyinggung perasaan dan menghiris jiwa keIslaman masyarakat Islam dalam konteks mempertahankan aqidah sehingga sanggup menginfaqkan nyawa untuk mempertahankan kesucian agama mereka,”.
“ Perasaan sedemikian terbayang dalam demontrasi yang diadakan dikebanyakkan negara Islam dan seperti yang diketahui, ramai menjadi korban akibat daripada manifestasi keimanan yang dipaparkan oleh mereka,” katanya dalam kenyataan pada Rabu.
Bekas Pesuruhjaya PAS Selangor dan dipecat daripada parti itu awal tahun ini, Dr Hasan melihat kenyataan pemimpin DAP Perak itu seolah-olah mencabar maruah dan tingkat kesabaran masyarakat Islam di negara ini.
“Tak cukup dengan kenyataan Karpal Singh yang berterusan bersifat menghina Islam, rupa-rupanya ramai lagi pemimpin-pemimpin DAP yang mudah menyatakan pendirian anti Islam tanpa mengira sensitiviti masyarakat Islam,” katanya.
Tegasnya, Ngeh yang dianggap senior dan sudah begitu lama bergiat dalam politik seharusnya dapat membaca reaksi masyarakat Islam.
ADUN Bebas Gombak Setia itu bimbang kenyataan-kenyataan seperti ini boleh menimbulkan kemarahan dan seterusnya tindakan yang tidak boleh dijangkakan mungkin di ambil masyarakat Islam yang terasa begitu di hina oleh orang-orang bukan Islam yang selama ini mereka hormati.-19/9/2012- OLEH ROSLAN BIAN

13 comments:

Anonymous said...

Ini mmg specis barbarik..setinggi mana ilmu..akhirnya untuk tujuan barbarik..

bukan semua cina..tapi sebilangan mereka..

apa2 perlu rusuhan..perkara2 lama diungkit..

http://www.businessweek.com/news/2012-09-19/audi-says-it-regrets-anti-japan-photo-at-china-dealership

google photo anti japanese china..muka2 mcm ngeh, LGE & LKS banyak merusoh..

kilang honda, totota dll ditutop..kerata2 jepun dibakar..padah berbaik sangka..untuk menebus dosa..

mayasakat ini jiwa berndendam & barbarik selamanya..

Anonymous said...

Hari ni hari Jumaat, penganot pas akan berdemo dan berarak ke kedutaan amerika selepas semayang Jumaat walaupun kedutaan itu ditutup hari ini.

Aku heran,,mereka langsung tak menyentuh dan menyuarakan bantahan dan tak mampu berdemo depan pejabat Ngeh Dapigs Ipoh Perak..

Yg.banyak hina islam dan raja melayu adalah Dapigs tapi mereka tunduk membisu dan buat tak tahu..Sapa sebenarnya yg.kena tarbiah sebenarnya? Pas tarbiah Dap atau Dap tarbiah Pasamdol?

Gen2felda

Servant of God said...

Haii.. macam ni yang kata "PAS akan jaga Melayu bila UMNO kalah?"

Jangan buat lawak laaa... Ngeh si Anak haram sekor ni pun korang tak terdaya nak sound...

Anonymous said...

Mampuslah org melayu islam kerna kebodohan sendiri.
PAS besar punya sial.

Anonymous said...

CINA/INDIA DOK MALAYSIA LAMA DAH TAPI MASIH TAK FAHAM/BUAT2 TAK FAHAM DENGAN ISLAM. KALAU DEPA DAH BERKUASA KAT MALAYSIA RASANYA LANSUNG TAK KENAL ORANG2 ISLAM.

Anonymous said...

Ya la..Chua Soi Lik bagi kenyataan politik wang bukan rasuah.Betul ker GAP?Hamba sekadar nak faham.

Anonymous said...

ngeh ngeh ngeh ngeh koo hampas

Anonymous said...

ngeh ngeh ngeh ngeh koo hampas

Servant of God said...

Anonymous said...

Ya la..Chua Soi Lik bagi kenyataan politik wang bukan rasuah.Betul ker GAP?Hamba sekadar nak faham.

September 21, 2012 9:32 AM

------------------------------

Kalau nak faham, jangan tanya GAP. Tanya laa anwar ibrahim yang menjatuhkan Tun Ghafar Baba

Anonymous said...

Pemuda umno demo anti filem IOI pki mafla kalimah shahadah berikat di kepala...yg mangkok penganut pas pki mafla cap bulan siap bw bendera gergasi cap bulan lg.. Mereka bkn nk demo bantah isu penghinaan kpd Rasullullah saw..tp kempen dan promosi parti anutan mereka.. Haram jadah betul..

Anonymous said...

pemimpin hamPAS mmg barai....siaplah Dr. hata ramli PRU 13 nanti.. akamu kena bungkuslah..

Anonymous said...

Kau tya la nuar mana dia dapat duit beli jet. Gaji 1 hinggit jer. Lepas tu kenapa tak jawap yang duit brjuta dalam bank israel lahabau lahanat tu. Tuduh orang bukan main dijaja. Kena batang hidung sendiri barang kote bengkok tu je yang naik. Tapi biasa la anuar ben ephraim. BABI la katakan.

Anonymous said...

Ngeh templak pemuda umno supaya jgn cakap berdegar2 anti USA/ antiYahudi... tp masih dok hisap rokok marlboro, gilai KFC, teguk coke coco cola, majukan tesco, carefour, giant supermart, ..... penasihat PM-apco, ....

Apa nak dibisingkan terhadap komen Ngeh tuu... lg pun dia dah minta maaf atas kesilapannya......

Rasul sendiri bersikap terbuka terhadap mereka2 & musuh2nya yg caci maki dan khianatinya semasa hidupnya.... baginda sendiri memaafkan terhadap musyrikin mekah bila dihari kemenangan menguasai kota mekah..

Banyak kisah2 kehalusan budi Nabi yg dihina oleh kafir & munafik itu...

Sikap berjiwa besar dan toleransi tinggi Rasul SAW ni... akhirnya seluruh kafir quraish terima Islam...

Mengapa kita tolak sunnah Nabi ni?

Sesungguhnya ...setiap bangsa sama ada Arab, Melayu, Cina, India, Yahudi, Barat, Afrika , .. manusia seluruhnya dimuliakan Allah kerana Islam!