Thursday, September 6, 2012

REPUBLIK MALAYSIA : CITA-CITA BESAR PAKATAN ?


Setelah kantoi ingin menukar bendera Jalur Gemilang dengan bendera yang seakan-akan Indonesia, Singapura dan komunis, Pakatan Rakyat kini terkebil-kebil cuba mencari alasan yang masuk akal untuk menjelaskan isu ini.

Mulanya mereka pantas menafikan yang mereka punya rancangan untuk menukar bendera Malaysia tetapi di masa yang sama, mereka langsung tidak mengecam tindakan membawa bendera yang lain dari bendera Malaysia ke sambutan Hari Merdeka.  Malah, Anwar sendiri bertindak membela tindakan tersebut sebagai tiada salahnya kerana ia adalah bendera Sang Saka Malaya.

Bagi seorang pemimpin yang bercita-cita menjadi Perdana Menteri untuk mengtidak-apakan perbuatan mengibar bendera lain selain bendera Malaysia di Hari sambutan Hari Kemerdekaan Negara adalah pelik sekali.  Hari Kemerdekaan adalah hari keramat di mana Malaysia menjadi sebuah negara yang berdaulat secara rasminya.  

Apa lagi yang boleh menjadi simbol utama kedaulatan itu selain dari bendera negara?   Jika bendera negara sudah diketepikan dan terdapat pula risalah menolaknya diedarkan, bagaimana ia masih dianggap tidak apa oleh Anwar dan pemimpin-pemimpin PR?

Persoalannya kini ialah, kenapa Anwar atau PR cuba menafikan niat sebenar mereka untuk menukar bendera Malaysia?  Kenapa mereka tidak mengakuinya saja sedangkan seluruh rakyat sedia maklum akan niat tersebut melalui tindakan pemimpin mereka sebelum ini yang menghina bendera Jalur Gemilang.  

Kenapa PR perlu gusar apabila bendera tersebut dikaitkan dengan komunis, Indonesia dan Singapura?  Sedangkan seluruh rakyat tahu bagaimana pemimpin mereka membela Mat Indera, malah Chin Peng sebagai wira.

Nampaknya PR ingin terus berdolak dalih mengenai agenda mereka sendiri.  Seharusnya, mereka berani menyatakan secara terus terang niat sebenar mengenai rancangan mereka untuk menubuhkan Republik Malaysia.   PR wajib menyatakan ideologi dan hala tuju sebenar perjuangan mereka sebagai anak jantan dan tidak perlu lagi berselindung di sebalik perjuangan ‘hak asasi’, ‘kesamarataan’ atau pun ‘Negara Islam’,

Tetapi ini tidak berlaku.  Apakah yang pemimpin PR takutkan?

Mungkin alasannya ialah takut ditangkap dan dipenjarakan atas akta hasutan atau ancaman kepada keselamatan negara.

Namun, bukankah perjuangan itu memerlukan pengorbanan?  Bukankah Anwar juga yang sering menyamakan dirinya dengan Ghandi, Mandela dan Suu Kyi yang ditangkap kerana mempertahankan perjuangan?

Pastinya kerana Anwar bukan pemimpin yang setaraf dengan mereka-mereka itu walaupun benar beliau pernah ditangkap dan dipenjarakan.

Bezanya, Anwar ditangkap kerana meliwat dan salahguna kuasa bukan kerana mempertahankan ideologi atau apa-apa perjuangan.  Malah Anwar tidak ada masalah dengan sistem pemerintahan negara pada ketika beliau ditangkap serta berjaya mengumpul kroni dan harta yang bertimbun melalui sistem yang sama.  Segala-gala tentang negara ini hanya menjadi tidak betul selepas beliau dipecat.

Dan tentu sekali, sebagai biseksual tegar, Anwar tidak cukup jantan untuk mengakui perjuangannya yang sebenar iaitu ke arah menubuhkan Republik Malaysia serta menghapuskan Raja-raja.  Anwar takut masuk penjara lagi kerana beliau sebenarnya seorang pengecut dan tidak sanggup meninggalkan kemewahan dan keselesaan yang dinikmatinya di luar penjara.  

Kerana itu, Anwar membiarkan Najwan Hilmi sendirian menjawab isu mencipta bendera baru sedangkan beliau dan pemimpin-pemimpin lain menafikan sebarang hubungkait dengannya.

Walaubagaimanapun, hakikatnya, Anwar dan PR telah pun kantoi dan mereka sendiri tahu bahawa penafian mereka tidak lagi bermakna.

Kini, Anwar dan DAP pastinya jenuh memikirkan strategi baru untuk menutup niat sebenar mereka manakala PAS pula jenuh memikirkan hujah dan mencari dalil untuk membela apa jua penjelasan DAP dan PKR mengenai isu bendera, hatta mengenai Republik Malaysia, jika perlu.

Sampai bila PR akan mengelirukan rakyat?  Dan apakah masih ada rakyat yang terus keliru dengan agenda sebenar PR setelah segalanya kini terbongkar?

152 comments:

Anonymous said...

Kita tunggu Hari Malaysia 16hb nie. Entah kerja gila apa lg PR nk buat... Tak kan habis strategi gila mereka selagi tak dapat Putrajaya... Ada saja pekara bodoh yg PR buat, hanya utk menyemakkan/ serabutkan fikiran rakyat Malaysia

Anonymous said...

Saudara/i,

hakikatnya republik untuk apa?

untuk agama?

jangan mudah percaya.\

ha, ha, tunjukkanlah republik mana, martabat agamanya lebih tinggi dari negara bukan republik. ada?

Anonymous said...

...salah tu, bukan selagi tak ke putrajaya mereka akan buat kerja gila, tapi SELAGI ANWAR IBRAHIM MASIH HIDUP SEMUA ORANG AKAN DIPENGARUHI UNTUK BUAT KERJA GILA MCM DIA JUGA, NAK JADI PM SMPAI GILA!

-nik ajis mahafiraun-

Anonymous said...

Mangkuk Hayun Bloger ni dah jadi pudykuty,Mandi tak Basah Tidur Tak Lena Orang Gila Bayang Kat Anuar lah Kata kan serba serbi tak jadi nak koner kat mana lagi mangkuk umgok is date

Osman Koko said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Anonymous said...

Mangkuk Hayun Bloger ni dah jadi pudykuty,Mandi tak Basah Tidur Tak Lena Orang Gila Bayang Kat Anuar lah Kata kan serba serbi tak jadi nak koner kat mana lagi mangkuk umgok is date

September 6, 2012 1:11 PM

--------------------------------------------------------

Apahal ni sedara? Sudah tak tau nak pusing-pusing dah ke? Apa yang jelas Penipu Rakyat memang jenis tidak bertanggungjawab, dasar komunis. Sememangnya Penipu Rakyat adalah komunis berdasarkan pemikiran dan gelagat Penipu Rakyat yang sebijik komunis.

Ciri-ciri komunis:

1. Menganjurkan demontrasi liar dan kekacauan.

2. Menghasut orang ramai untuk berdemontrasi liar dan membuat kekacauan.

3. Mempergunakan rakyat untuk menjalankan agenda buruk komunis.

4. Membohongi masyarakat dengan janji-janji manis tapi lepas itu tidak dibuat pun janji itu.

5. Membuat propaganda buruk untuk menyemai kebencian masyarakat terhadap kerajaan.

Kelima-lima ciri itu ada dalam Penipu Rakyat. Maka memang benarlah Penipu Rakyat adalah komunis. Penipu Rakyat tidak boleh dipercayai, dasar penipur, perosak masyarakat, pemusnah negara demi kepentingan politik kotor mereka.

Penipu Rakyat adalah komunis, ini adalah berbahaya kepada negara dan rakyat, jauhi komunis seperti Penipu Rakyat ini.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air, sebab sudah 55 tahun negara ini ditadbir oleh Barisan Nasional, berbagai kemajuan dan nikmat yang kita kecapi hasil perjuangan dan usaha gigih Barisan Nasional memajukan negara ini dan rakyat.

Anonymous said...

Pecacai Penipu Rakyat sudah kepanasan, sudah menggelupur macam cacing dilempar atas jalan tar pada waktu tengah hari.

Kebenaran akan mengatasi kebatilan, berbagai penipuan dan kerosakkan yang dibuat oleh Penipu Rakyat untuk memburukkan kerajaan telah terbongkar juga akhirnya.

Syabas Barisan Nasional yang berjaya memajukan negara ini demi agama, bangsa dan tanah air.

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

...kepada semua sila layari video ustaz fathul bari dlm youtube atau abu aqif studio berkaitan politik persepsi yang suka dilontar oleh pakatan haramjadah.

...jika diselidiki kata2 beliau, memang sialan bernama anwar adalah PENIPU sejak muda sampai ke tua kerana suka melontar persepsi.

-nik ajis mahafiraun-

Anonymous said...

Negara Republik,bendera baru,wang berwajah Al-Juburit dan rakan-rakan seperti n.ajis,mat sabun dan ada juga wang versi cina dengan tulisan cina dan ada muka komunis kit siang.Logo baru kerajaan tertulis 'Liwat Tetap Liwat'.Ada jawatan kabinet iaitu Menteri Hal Ehwal Gay,Lesbian dan Homoseksual.

Anonymous said...

Perangai sial Anwar Ibrahim di kesan sejak zaman dia belajar di mckk.Tanyalah budak mckk sezamanya.

Kemudian Anwar belajar dI UM 1970an.Aku rasa pd peringkat ini Anwar terpengaruh dgn semangat revolusiner Che Guera.Ttp di aply dlm bentuk yng seuai dengan atmosphere tempatan.Pd tahun 1970 bermula demontrasi jalanan Anwar.Sejak hari itu sampai hari ini Anwar terkena Sawan Babis demontrasi.

Servant of God said...

"Dan tentu sekali, sebagai biseksual tegar, Anwar tidak cukup jantan untuk mengakui perjuangannya yang sebenar iaitu ke arah menubuhkan Republik Malaysia serta menghapuskan Raja-raja."

Hahahahahaahahaha

Satu keadaan yang tidak dapat anwar betulkan dengan minum kopi jantan, makan roti telur jantan, ataupun apa2 jenis pil kuat sekalipun.

Anonymous said...

...PRU dah dekat, PR wajib menyatakan pendirian tentang isu bendera baru dan republik. Sebagai sebuah parti besar yang bercita cita nak memerintah, menjadi tanggungjawab PR untuk menyatakan pendirian tentang sesuatu isu. Kalau dah tak ada pendirian malah berdolak dalik pula, maka PR tak layak bertanding dalam PRU akan datang. Rakyat pasti menghumban parti yang tidak berpendirian ke dalam longkang dalam PRU akan datang.

Anonymous said...

Dalam isu bendera baru pun PR dah lintang pukang tak sepakat, apatah lagi jika dah memerintah, negara jadi huruhara jadinya, oleh itu rakyat jangan sekali kali bagi peluang Penipu Rakyat menang dalam PRU akan datang.

rakab said...

Penyokong PR sedar-sedar laaa diri...

Politik bangang yang mengutamakan kebencian, gila, sasau seperti mengibarkan bendera haprak sebagai menggantikan jalur gemilang demi memperlekehkan pihak pemerintah, selak seluar sambil menyangkong atas gambar pemimpin negara dikhalayak ramai umpama sedang memerot,..itu semua hanya membangkitkan kegelisahan dikalangan masyarakat.

Semua ini berpunca daripada perangai pemimpin PR sendiri yang suka mengapi-apikan penyokong mereka . Pemimpin-pemimpin pendokong setan nih tak layak menerajui negara.

Jahanam jadinya..!!

Anonymous said...

dulu kalau anwar dtg kat mna2 tempat, ribuan hadirin dtg, tp skrng, pegi buat tazkirah kat masjid pun nak kena halau dan kna baling dgn selipar. Yg masih menyokong anwar tak ada otak ke nak pikiaq senario ni?

atau memang pnyokong PR mmg jenis yg sakit otak?

hangkedee said...

Kepala otak pegikut PKR...sudah JAM...kerna ketuanya suka jantan jambu.Anak buah pun bapa borek.

Anonymous said...

Nampaknya kali ni PKR betul2 kantoi tanpa jawapan dlm isu kenegaraan ni. Bayangkan dah seminggu kluar tapi Xde langsung kenyataan rasmi dari pemimpin PKR utk betulkan keadaan.

Makin ke depanlah BN....

Anonymous said...

BIARKAN SILUNCAI TERJUN DENGAN LABU LABUNYA apapun gua TETAP UNDI BN UNTUK SELAMANYA ......

Anonymous said...

HA HA HU HU HU HA AJE YANG BOLEH PADA PR

Anonymous said...

Langkah2 pembangkang:
1)bendera tukar
2)republik
3)xde income tax
4)education free
5)minyak pree
6)highway besarkan lagi
7)airport besarkan lagi
8)hospital pree
9)gaji naik
10)ekonomi terhebat didunia.Israel pun kalah.
11)NEGARA ISLAM TOTAL.HUDUD DILAKSANAKAN
12)tiada lagi rasua

Anonymous said...

Pemimpin PR sibuk cari bontot utk di tibai je dia bukan peduli perkara lain.

Anonymous said...

Tak mau aku undi Pakatan Haram nanti orang luar kata PM Malaysia gay.Malaysia dikenali sebagai gay country..

Pengomen/pembaca GAP, undi BN untuk anak cucu cicit kita!

zat said...

rakab 2:48

UMNU tgk muka kt cermin dulu & tgk sapa yg amal politik kebencian...pd mlm 30hb Ogos berlaku satu sejarah..kematangan rakyat msia terbukti apabila satu himpunan berlaku tanpa insiden huru-hara..

tp biasa la akibat sakit hati nya ko org insiden budak2 nakal di jadikan satu isu...dikaitkan dgn pembangkang...

lg satu, aku tk kisah budak2 ni kena hukum...tp insiden2 pijak gambar Anwar Ibrahim & LGE mcm mana? apasal polis tak tangkap?

secara kita tak sedar, tindakan polis yg tak konsisten yg memecah-belah kan rakyat..mlm 30 Ogos takde provokosi polis perhimpunan berjalan aman...

tunjuk bontot kat gambar Najib sejak bila salah? Najib dh status Agung ke? kah kah kah

zat said...

republic? HAHAHA...jgn dok nk buat fitnah la GAP...tiap2 kali kau buat fitnah bodo mcm ni...aku & Bomo akan kantoi...

kau ingat sapa2 kontrol Parlimen senang2 boleh tukar sistem kjaan ke? pegi baca & paham perlembagaan dulu la...

ishh sakit perut giler aku gelak baca artikel ni...

zat said...

Anon 3:09

knpa PKR nk kena jawab? sebelum ckp pikir dulu beb...

Otak geliga said...

kak Zat 5.37PM

akak bercakap ni secara sedar atau mabuk???

politik kebencian ni bermula & dimulakan oleh biaDAPigs sejak awal penubuhannya lagi....malah secara lebih tepat sebelum partai KOMUNIS bertukar menjadi PAPigs & kini biaDAPigs....lupa kot...kawan komunis mmg kena kencing je la....hahaha

& sekarang....partai Komunis dibantu oleh partai zionis kecil & parti ajaran sesat menyuburkan sekali politik kebencian di Malaysia dgn menggunakan HUMAN RIGHTS, TALALUL SIYASI & ISU PERKAUMANnya

perjalanan agenda politik kebencian ini dimulakan dgn persepsi2 negatif TANPA BUKTI cukup sekadar air liur basi sebagaimana menifesto pembangkang yg dikatakan hanyalah BUKAN JANJI yg perlu DITEPATI tetapi diCAPATI

akhirnya pada PRU12 lalu, ramai yg termakan dgn agenda politik kebencian yg lebih menjurus kepada UMNO sahaja atau lebih tepat kepada DS Rosmah...hehehe

tapi kini, 2012 perkara sebaliknya berlaku apabila org yg diTIPU penipu (PKR, biaDAPigs, PAS) bangkit menggunakan modus operandi politik kebencian yg serupa....maka menggelupurlah pencacai pemabangkang kerana tahi sudah dilumurkan ke muka mereka....aku cuma nak kata PADAN MUKA.....hahahaha

Otak geliga said...

kak Zat 5.41PM

apa akak mengarut ni??...akak tak habis lagi study perlembagaan Malaysia kot.....akak masih sengaja menipu diri akak dgn mempercayai keJUJURan pemimpinan agung akak yg beRAJA di mata, berSULTAN dihati

perlembagaan Malaysia tak statikpun....akak tak tau ke??..hehe

Anonymous said...

Pukimak kau.Ayat tunggang langgang,biar bodoh,asalkan pandai susun ayat dan gunakan bahasa yang betol.respect la barua pakatan yang latest ni.

Otak geliga said...

kak Zat 5.43PM

betul apa yg anon itu utarakan kak

soalan perlu disediakan dgn jawapan...hehehe

kalau DIAM ada 3 maksud:
1) Tak tau nak jawap apa sbb BLURRR
2) Takut terSALAH jawab
3) Takut makin teruk kena bedal

lagipun tgk KEPALA la kan kak....kihkihkih

katanya... said...

Anugerah tuhan katanya bro.Jadi kenalah setia ngan dia.

Otak geliga said...

kak Zat

sebelum terLUPA bapak budak tunjuk JUBORR juga keciwa dgn perbuatan anak mereka yg menayang JUBOR dpn khalayak sesuka hati tanpa berpampers

nnt akak ajar la anak akak tunjuk JUBUR kat mak cik pak cik...al maklumlah....itu perkara biasa bg akak....jgn marah kak...ini gurauan utk keSEDARan....kihkihkih

Anonymous said...

aku nak tanya,kenapa mereka yang cetek ilmu buat tingkahlaku macam itu?kau tak malu ke,orang yang sama bangsa,agama dengan kau duhina macam itu..cuba kalau gambar bapak kau dibuat macam itu,apa persaan kau?aku tak kesah bro anak melayu buat macam itu sebab mereka tak blajar beradab dengan orang lain,tapi CINA bro.AMOI CINA DENGAN NYONYA CINA bro..fikir bro,macamana mereka nak hormat islam,melayu kalau kau pun tak hormat bangsa,agama kau sendiri?

Otak geliga said...

ohhh ye pasal pijak gambar Anwar & LGE ni si pembuat tak kena tangkap sbb dia KEBAL dr polis.....poliskan "ANJING" UMNO.....buat apa akak nak persoalkan lagi??...dah tau tanya puleee...hehehe

lagi satu....kalau si pemijak gambar Anwar & LGE yg tak ada apa2 pangkat dlm kerajaan pemerintah sekarang kena tangakap, alamatnya LKS & LGE sendiri kena masuk lokap.....lupa ka??....kahkahkah

ada ke nak bandingkan DSN yg merupakan PM Malaysia dgn 2 makhluk yg cuma dedak2 biskut???...kalau pijak gambar Agung/ Sultan lagi teruk si pembuat kena...ye tak??

apa2 pun aku sbg org yg waras tetap memBANTAH sebarang perlakuan samada memijak, mengencing, menJUBORkan, tunjuk lambang bu#*h etc yg berniat mengaibkan terhadap mana2 gambar pemimpin waima rakyat marhaen sekalipun samada pelaku dtg dr kem kerajaan atau pembangkang....NOKTAH!!!....baru adilkan???

Anonymous said...

Kau oang jangan nak bising bising, kita da menteri penerangna. Dan menteri Amaran...meka tak bising kena kita nak sibuk sibuk...main dgn anak bini lagi bagus...selagi malaysia ta jadi republik , amaran amaran amaran

Anonymous said...

Mana kak zat ni...g beli pampers kot..

Anonymous said...

Otak geliga (OT) 6.30

mengapa ko orang dok gaduh2 dengan budak2 muda pasai gambar pm, bini, aziz spr tuuu.... gambar tu.. tak ada apa2 kecuali ko orang jadikan gambar PM & keluarganya tu.. macam BERHALA tuhan yg dipuja?

umno/bn lakukan kepada Anwar,Nik Aziz lebih dari itu lagi polis buat daaak saja... kihkih...

Otak geliga said...

aku tak dapat layanan kerenah ko la anon sbb Nik Aziz juga sependapat dgn aku.....kihkihkih

Anonymous said...

GAP kata: "Nampaknya PR ingin terus berdolak dalih mengenai agenda mereka sendiri. Seharusnya, mereka berani menyatakan secara terus terang niat sebenar mengenai rancangan mereka untuk menubuhkan Republik Malaysia. PR wajib menyatakan ideologi dan hala tuju sebenar perjuangan mereka sebagai anak jantan dan tidak perlu lagi berselindung di sebalik perjuangan ‘hak asasi’, ‘kesamarataan’ atau pun ‘Negara Islam’,"

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

GAP penyakit halusinasi (hallucination) & pendustaan (kazzab) & mengugut (extortion) kau ni dah tahap KRITIKAL!

penyokong PR memperjuangkan keadilan, demokrasi, tadbir urus yang baik, kebajikan dan kemakmuran kpd rakyat... bukannya perjuangan untuk "Republik" ... ada kau pernah dengar mana2 pemimpin PR sebut nak tukar kpd Malaysia kepada republik???

MANA BUKTI & EVIDEN PRIMA FACIE KAU TUUU???

Pakai la logik sikit ... apa guna republik kalau korup & zalim?

Anonymous said...

OT 8.03 --- kira ok jugak la.. ko pun dah mula serasi dgn pandangan alim ulamak spt TGNA tuuuu ...

Otak geliga said...

tapi aku pelik kenapa kau sendiri tak SERASI dgn NA???....hehehe

Otak geliga said...

Anon 8.04PM

tak perlu bersandarkan kepada kenyataan....perlakuan pemimpin pembangkang JELAS menjurus kearah negara REPUBLIK, LIBERAL, KOMUNIS & PLURAL....itu yang majoriti rakyat nampak sekarang....hehehe

Anonymous said...

OG 8.20 .... bukan tak serasi dgn TGNA, tp ko org tuuuu melampau2 tentang gambar saja.... yg hak & harta negara "dirugikan" oleh jib & family tuu ..macam tadak dosa apa2...

Anonymous said...

OG 8.22... bila ada yg kata najib arah beri kontrak MRT corp kepada cina Goerge kent ... ko juga minta bukti & fakta..... ini GAP fitnahkan PR nak ubah jd Republik buang sistem raja tuu lagi berat... mestilah ada fakta....

Anonymous said...

Yang jelas PR dah kantoi.

Anonymous said...

Duk sembah NA mcm berhala boleh plak ea..

Anonymous said...

8.46

memang ko orang akan kata gitu sejak pak lah dapat mandat lebih 2/3 majoriti DR pd pru11 pd 2004 lagi..... tp rakyat yg mengundi pru12 2008... dan ini pun rakyat sedang tunggu nak mengundi pru13 ... (november?) ... rakyat akan meng "kantoi" ..

Anonymous said...

8.49

dusta...mana bukti ada orang sembah TGNA?

hargai perjuangan dia tu adala .....hihihihi

Otak geliga said...

To Anon 8,32PM

apa hang merepek ni??..melampau ttg gambar??....kami bukan melampau ttg gambar tapi PERLAKUAN SEORANG MANUSIA terhadap gambar seorang PEMIMPIN ISLAM di Malaysia...itu yg menjengkelkan....jgn nak putar belit & sempitkan fikiran sendiri.....hehehe

Otak geliga said...

DSN & family "merugikan" harta & hak negara???....apa yg hang merepek lagi sekali ni???

atas justifikasi & kaedah embuktian yg mcm mana sampai hang boleh kata lagu tu??...habaq maai sat

Anonymous said...

lagipun Rasul ajar supaya hormati yg tua, kasihani yg muda..... jangan ckit2 pakai gari, tembak saja polis ioooo... ikutlah sunah rasul bila layan tawanan... baru jadi ahli sunnah (sunni)....

Otak geliga said...

Anon 8.53PM

kalau tulis kasi habis....jgn tergantug....org susah nak paham....heheh

Otak geliga said...

Anon 8.55PM

pasai SEMBAH tu aku setuju sgt kalau difahami secara LURUS la

pasai hargai perjuangan dia tu aku rasa geli2 skit...bukan hanrgai tapi diPENGARUHI atau terpengaruh terutamanya dgn elemen pakaian dia.

Anonymous said...

Itulah akibatnya kalau otak bubuh kat ponggong. last last kena buang kolej. bapak sendiri pon rasa kesal diatas perbuatan bodo sianak. takpe the AlJuburi boleh lantik si banggang ni jadi menteri nanti. menteri ponggong.

Otak geliga said...

Anon 8.59PM

aloohaaa kena gari tu prosedur biasa bg pesalah....yg dapat imuniti dr digari cuma Anugerah Tuhan je

kenapa yg kena gari tu dah kena suntik arsenik & HIV ke???..mata dia pun tak bengkak

Polis bg makan lagi masa demo perusuh JIJIK tu pun masih dihina....awat masa tu tak ikut suruhan Rasulullah??....lupa ka??

Anonymous said...

OG 8.57 ... apa ada pada gambar dan nama... Islam itu cara hidup.... bukan tayang2 gambar depan kaabah la, minta cium tangan la... ko pun bukan tak tau Nabi sendiri larang Arab sembah dia.... jika syariat suaruh manusia sembah manusia, Nabi kata "aku akan perintah para isteri sembah suami"... ini isteri jd FLOM asyik dok tengking & arahkan suami ikut telunjuk... kan bercanggah dengan AHLI SUNNAH (sunni) tu....

Otak geliga said...

Pasai bendera ni pun satu hal jugak....betapa ramainya pencacai pembangkang yg GAGAL dlm memahami erti Patriotisme & GAGAL memisahkan diri dr dipengaruhi oleh elemen subversif yg cintakan KOMUNIS....yg PAKAR SEJARAH masa sekolah juga FAIL kini

Otak geliga said...

jadi menayang punggung itu cara HIDUP ISLAM???...ajaran mana hang kaut??

Otak geliga said...

kalau tak memFITNAH mmg tak boleh ka??....ni mcm PASTI sgt DSR main tunjuk2 dgn DSN....waaaa, hang ni reporter ninja ka???

Anonymous said...

Anon 9.07 PM.

Ko jangan nak spin isu la. Sebagai seorang Islam kita jgn biadap. Islam tak suruh kita biadap. Islam suruh kita buang sifat MASMUMAH. Ko ni berugama Islam ke???? Bercakap pandai tapi tak nampak Islamiknya????

Anonymous said...

OG 8.59 -- buktinya?... CINCING, bil2 eletrik & air syabas dirumah PM, bil2 lawatan luar negara, SCORPENE, sila audit felda, ....

OG 9.00 -- tergantung ye... yang KANTOI tuu kerajaan Be End la.....

OG 9.02 -- terpengaruh dengan ajaran Ulamak berdasar alQuran, al Hadist, Ijmak, Qias.. pada aku OK! tp yg bimbang terpengaruh dengan sekular asobiah UMNO memang bersalahan dengan al Hadist,amalan tertolak, tidak Ahli Sunnah/sunni..

OG 9.04 -- Anwar pegi mahkamah, terima hukuman penjara 6 tahun diSg Buluh... Madey auta tak berani langsung ke mahkamah, Najib pi santai dgn bini di mahkamah.. ambik gambar masuk tv.. loyar dok tunggu nak soalsiasat ... dah tu belah.. ajak debat jauh sekali mengapa dapat PM yg pengecut2 tau gunakan polis saja....

OG ko kata polis bagi makanan, minuman 7 perubatan kepda mangsa2 tangkapannya masa demo bersih 2.0, 3.0 .. TERIMA KASIH banyak2.. yg aku marah tu bila polis yg dok balun rakyat tanpa perikemanusiaan dan keislaman sunni tu....



Otak geliga said...

utk persoalan apa ada pada gambar & nama:

Gambar: Hang pi tanya NA apa kepentingan gambar sbb gambar dia dlm pelbagai gaya (menagis, berdoa, tersenyum) bersepah-sepah....dlm beg duit, motor, kereta, tiang2 etc

atau.....hang boleh tanya Anugerah Tuhan yg menunduk2kan kepala sebagai menghormati mendiang Teoh.....dia lebih arif utk menjawab

Nama: mengapa Islam menyuruh penganutnya memberi nama2 yg baik pd anak???.....jika hang nak memperlekehkan nama, maka hang juga berkemungkinan secara tidak sedar memperlekehkan nama Rasulullah & Allah sendiri...jd apa ada pada NAMA????

Anonymous said...

OG 9.08 --pasai bendera tu aku pun kurang setuju ... tp mereka takut tertukar dengan bendera USA...


bukan ko tak tau USA penaung Israei zionis .. mereka yg berpaka telah BUNUH ratusan ribu orang2 Islam sunni dengan bom, rifle, di Palestin, Selatan Lebnon, Sinai Mesir Afghanistan, Iraq, Yamen, Somalia, Pakistan, dsb .. ada yg dirogol oleh askar2 setan USA, tanah dirampas, ladang dibakar, kilang2, kedai2 dimusnah, semua sekatan dilakukan oleh sahabat ko orang USA, Yahudi dan Barat tu....

sebenar kapitalis USA, Yahudi, barat, komunis, sekular kamal attaturk pujaan Madey tuu sama saja perangai mereka ... bunuh orang2 beriman...

Otak geliga said...

Anon 9.27PM

1) kalau setakat setakat hearsay & persepsi hang nak percaya bulat2....terpulang...hehehe

2)PRU-13 belum bermula lagi, mcm mana nak kata kantoi???....setakat ni semua pilihaanraya pembangkang yg KANTOI....KANTOIIII maksudnya KALAHkan???....hehehe...jgn lupa apa yg terjadi pd 8 pilihanraya kecil duluuuu....kihkihkih

3)Terpengaruh dgn ASWJ takpa...tapi kalau yg berselubung menggunakan ASWJ padahal....hehehe.....ASWJ tak mengkafirkan sesama Islam....faham maksud hamba???

4)Anwar masuk penjara sbbb salah guna kuasa....& tanya Mat Sabu & Karpal utk sbb lain (depa lebih tau)....hehehe

kalau TM salah, apasal tak report je??....report je la...ckp byk tak guna, report tak buat2....hahaha

itu hak DSN & DSR nak santai2 di mahkamah....mahkamah yg melepaskan Anwar dgn "syarat" juga tak menyalahkan perbuatan santai depa berdua.....yg hang kalut apa pasai??...hehehe

nak berdebat????...alamatnya mmg tak membangun le negara....nak membangunkan negara ni perlu guna OTAK utk berfikir & kudrat utk bekerja...kalau setakat berdepat & berceramah 24jam....negara tak ke mana....pelabur BOOOORING.....hehehe

4) Polis dok balun golongan khawarij yg menentang pemerintahan adil Sunni....kalau ikut Islam sebenar...penentang2 ini wajib dibunuh...tak caya????....pi tanya mana2 ustad yg BEBAS

Otak geliga said...

Anon 9.40PM

boleh terkeliru dgn bendera USA????....apa...hang ingat rakyat Malaysia & rakyat luat negara BODOH sgt tak reti nak bezakan bendera2 negara di dunia???...adushhhh...hahaha...statement hang ni kan....hehehe

cubaan hang na mengaitkan UMNO dgn USA ZIONIS GAGAL secara total...sebab apa???....tanya Anugerah Tuhan....hehehe

Anonymous said...

OG 9.33 ... memang tidak ada apa pada gambar dan nama yg hebat2 jika IKUT FI SABILISSYAITAN (jalan amalan syaithan)....

kalau dah nama yg baik-- buat la perangai baik-- baru Allah sanjung & makhluk pun sanjung-- tp ada juga yg kutuk orang baik iatu SYAITAN & pengikut2nya...

ini nama saja Islam tapi perangai jahat, lanun lebih dari syaitan, munafik, kafir -- memangla -- Allah, malaikat, makhluk akan kutuk habis2an..... kakkkaakakka


Anonymous said...

OG 9.43-- polis tangkap khawarij masa demo bersih dulu? inilah pertam akali aku dengar.... PM keluar statement lain, KPN keluar statement lain, Utusa Malaysia lg biul... inika pulak buat statement baru? biar betul beb nnti penjenguk2 yg lain nampak sangat ko pun dah nak belajar DUSTA... nanti Otak Geliga jd Otak Gila...

Otak geliga said...

betui la apa yg hang kata:

kalau nama yg baik buatlah perangai yg baik....tapii itu kalau ikut resam LURUS BENDUL....hahaha

adakah SANGAT PASTI jika org itu Islam perangainya juga 100% seperti apa yg dikehendaki Islam???...kalau tak yakin dgn kenyataan aku, hang boleh tanya ustad....hehehe

Islam itu sempurna sedangkan manusia itu byk cacat celanya....jd kalau nak buat perumpamaanpun buatlah secara rasional.

jika bab kutuk mengutuk ni....adakah sbb perangai pembangkang sepertimana yg hang sebut...maka depa juga dikutuk makhluk2???.....utk Allah & Malaikat, wallahualam....ye tak??

Otak geliga said...

Anon 9.57PM

hang TERLALU LURUS BENDUL utk memahami apa yg aku cuba sampaikan.....hahahaha

Anonymous said...

OG -- kau tau tak puak khawarij tu sapa? bila wujudnya... bagaimana perangainya....??

Otak geliga said...

Anon 9.59PM

tak payah la nak berteka teki dgn aku...hehehe

Anonymous said...

OG 9.58-- ok la.... ko pun tau yg aku nih agak tersentak sikit bila ko salah guna istilah khawarij seprti sesetengah ostad 'umno'...

Anonymous said...

1)byk berniat fitnah kenyataan upahan pembangkang ni.
2)aku rasa pembangkang yg selalu kantoi
3)lu kena belajar definasi asobiyah menurut islam sebenar.Pencacai pembangkang amat asobiyah kpd nuar,nik ajis dan taksub bodo pd guan eng.
4)Lu kena baca semula penghakiman hakim kes itu.Jgn nk jadi loyar buruk.
5)Cuba bayangkan negara xde polis .Haru biru negara.

Anonymous said...

Jangkamasa panjang rakyat melayu akan ditindas teruk di bawah pembangkang....nik ajis pernah kata tak bangga jadi melayu sbb nk tarik undi cino.Sembah guan eng pun xpe bg puak2 pencacai pembangkang ni......

Anonymous said...

OG 10.00 bila ko sebut teka teki "khawarij" ni... disini aku ringkaskan seperti berikut:


Khawarij-kah orang Islam dari PAS, PKR, dan lain-lain bila menolak persengkokolan dengan kemungkaran dan kezaliman UMNO selama ini? Anti-perpaduan-kah PAS, PKR bila tidak mendokong pengkhianatan UMNO?

Penggunaan definisi ‘khawarij ‘terhadap bukan UMNO dalam konteks politik UMNO amatlah meragukan kejujurannya!
(Nota: kaum khawarij adalah golongan pelampau bidaah /ghuluw yang memisah diri dari jamaah Islam & kepimpinan khalifah Islam di Negara yang berperlembagaan Syariah)

Pentafsiran dangkal sesetengah ilmuan Islam UMNO terhadap perjuangan PAS menolak kepimpinan UMNO sebagai ‘anti-perpaduan’ atau ‘anti-pembangunan’ dengan perumpamaan kaum khawarij yang menginkari terhadap Kepimpinan Khalifah Kerajaan Islam dizaman Sayidina Ali bin Abi Talib KWJ adalah merupakan kecuaian intelektual serius dan semangat khurafat assobiyyah yang mendalam.

Apakah kepimpinan sekular assobiyyah feudo-capitalist UMNO hari ini setaraf dengan Kepimpinan Khalifah Kerajaan Islam Sayidina Ali bin Abi Talib KWJ? Golongan yang memiliki ilmuan Islam dalam UMNO perlu muhasabah prinsip perjuangan mereka yang ‘gigih’ membela dan mempertahankan kepimpinan fasik UMNO itu!

Apakah sesuatu yang syarie membiarkan diri diperkudakan oleh ketua2 fasik & zalim UMNO untuk menentang arus perjuangan dan kebangkitan Islam selama ini?

Otak geliga said...

Tersentak sikit jeeee???...hang pakai baju kalis apa nih???....ke sebab dah biasa salahguna istilah2 pada pro-UMNO/BN...jd no hal jika terkena batang hidung sendiri???....hahahaha

Otak geliga said...

Anon 10.14PM

dah puas COPY & PASTE???....hehehe

tolong COPY & PASTE sekali istilah Assobiyah, mati syahid & justifikasi pengKAFIRAN umno KERANA BERSEKONGKOL DGN parti bukan Islam yg terlupa letak tahalul siyasi kalau rajin la....aku MALAS.....hehehe

Anonymous said...

Nak jadi mcm singapura baru ada bukti ker????

Otak geliga said...

"Apakah sesuatu yang syarie membiarkan diri diperkudakan oleh ketua2 fasik & zalim UMNO untuk menentang arus perjuangan dan kebangkitan Islam selama ini?"

satu statement yg SANGAT JAHAT....hehehe

Otak geliga said...

"Apakah kepimpinan sekular assobiyyah feudo-capitalist UMNO hari ini setaraf dengan Kepimpinan Khalifah Kerajaan Islam Sayidina Ali bin Abi Talib KWJ? Golongan yang memiliki ilmuan Islam dalam UMNO perlu muhasabah prinsip perjuangan mereka yang ‘gigih’ membela dan mempertahankan kepimpinan fasik UMNO itu! "
------------------------------------------------------
nak kata kepimpinan Anugerah Tuhan itu SETARAF dgn Sayyidina Ali ke???....tolong cermin diri BANYAK2 k...kedai cermin berlambak....hahaha

Anonymous said...

Kt penang tu lagi byk cina dpt peluang perniaagaan.Nk bukti pencacai pembangkanh kena minta dgn kalipah guan eng kwn baik nik ajis...

Otak geliga said...

"....PAS menolak kepimpinan UMNO sebagai ‘anti-perpaduan’ atau ‘anti-pembangunan’ dengan perumpamaan kaum khawarij yang menginkari terhadap Kepimpinan Khalifah Kerajaan Islam dizaman Sayidina Ali bin Abi Talib KWJ adalah merupakan kecuaian intelektual serius dan semangat khurafat assobiyyah yang mendalam"
--------------------------------------------------
mmg anti perpaduanpun....sipa yg menCADANGkan perpaduan & kemudia setelah disambut diLUDAH semula???

Khurafat Assobiyah: sedap GELARAN untuk UMNO

Anonymous said...

10.04 .... kita kepimpinan melayu yang Islamis dan dinamis--- semua jentera kerajaan juga ikut prinsip Islam..

10.13 jangan lah ko risau, ko mengucap shahadah, ko solat, ko puasa, ko zakat, ko haji, ko mengaji & mengkaji alquran, ko dakwah, ko jihad.. insya Allah selamat, Allah bersama ko & kita walaupun tanpa parti UMNO (cipta makhlok)...

aku yakin Allah & Rasul kata -- kalau ikut pentadbiran Islam pasti semua selamat dunia akhirat...

Anonymous said...

Nik ajis tu boneka je kt kelantan....
Hussam tu yg master mind.....semua org dh tau....

Anonymous said...

Dlm pas byk jgk syiah kerrr......

Anonymous said...

Nuar xbaik ke dgn yahudi us?????jgn nak sorok mr pencacai.

Anonymous said...

OG 10.14, 10.17, 10.19, 10.20, 10.23

tadi ko yg kata aku teka teki... bila aku jawab ko pulak yg melenting......eh eh eh eh.... marah ke?

marah kerana Allah tak apa,
jangan marah kerana nafsu & UMNO 'tercinta' tu.... kihkihkih.. ye OG?

Anonymous said...

Pentadbiran islam apa kalu karpal xbenarkan......nik ajis dh terkentut bila karpal sergah dia....pencacai ni mengarut guna agama ker????hehe

Anonymous said...

OG sayang... aku lihat sesetengah melayu taksub melebihkan "umno' dari Agama, Bangsa dan Tanah airnya....

biar agama diabaikan oleh anak cucu asal jgn lawan umno!

biar bangsa merempat asal umno berkuasa!

biar tanah air tergadai asal umno bermewah2an!

ko orang yang ada otak, otak geliga tuu fikir masak2... selepas 55 merdeka... umno sis2kan mandat yg diberi kepada mereka....

itulah melayu insaf ingin samapaikan....

Melayu Perak said...

bro.....

kami orang yang ada otak....

bukan ambil gila-gila ajer....

yang betul kami sokong....

yang salah kami tetap sanggah....

setakat nih 55 tahun adalah yang terbaik umno bagi kita....

pembangunan,pelajaran,ekonomi semua berjalan pesat....

untuk tahun-tahun mendatang kalau seperti ini umno perintah....

kami akan meyokong perjuangan UMNO hingga 100 tahun atau selama-lama nya.....

Anonymous said...

Inilah percakapan org yg merasakan dia berilmu agama tinggi kononnya............jgn merasa aman dgn keimanan.kita....belum tentu Allah terima kita....ke awok kasyaf jgk mcm u punya ketua....

Anonymous said...

Apa pas buat pd bangsa,agama di negeri yg depa perintah?????xde apa2 jgk .....

Melayu Perak said...

jangan menidakkan kejayaan UMNO dah bagi....

dalam paper,internet,media amnya memuji Malaysia dari luar negara....

ko yang taksub dengan pembangkang...saja buat-buat buta,tuli,pekak,bisu...

jangan lah ikut membabi buta apa yang pembangkang kata....berhentilah membaca HARAKAH yang penuh kotor jijik penuh dengan fitnah aje....

Anonymous said...

Anon 10.37.. tu otak karat umno... asyik2 salahkan "karpal singh yg kafir" tu bila nak jalankan Islam...

JIka dia penghalang... ko orang dakwahkanlah dia sampai masuk Islam... jadi Hj karpal singh pulak.. begitu juga Lim Kit siang ... habis cerita!

Sahabat2 dulu dakwah & ajar Islam kpd Umar alKahtab yg bercita2 nak bunuh nabi SAW... akhirnya Allah beri hidayah kepada Umar alKhatab yg amat musuhi Islam itu.... Sejarah mencatatkan beliau bukan musuh Islam lagi tapi pemimpin agung Islam yg diredai Allah ...

masalahnya melayu yg naik hj berkali pun HATI BUSUK, JAHAT & KORUP melebih Karpal, LKS, LGE... macam man kafir nak faham & tertarik dengan Islam!

Melayu Perak said...

kalau kita buat ibadah rukun lima dalam islam dengan baik....

mengapa perlu takut...iman kita tergelincir....

patut lah rasa takut kalau ada juga pergi mengongkek cina atau minum arak....

Melayu Perak said...

apa yang PAS telah buat atau tarbiyyahkan DAP sehingga mereka masuk Islam....?????

ini bukan PAS tarbiyyah DAP masuk Islam....tapi DAP tarbiyyah PAS masuk LGBT,Pluralisme dan Liberlaisme...

orang macam nih ko nak ikut.....

silap-hari ko yang jatuh tergo;ek dalam longkang sebab mabuk....

Anonymous said...

salam Melayu Perak.... apo kabo orang kite dipeghak tuuuuu... cerah masa depan ke... atau gelap masa depan?


maklumlah dapat kerajaan secara "percuma" tanpa pilihan rakyat ... kerana ada "Pakar Perlembagaan" di peghak tuuu...

Melayu Perak said...

apa nya percuma...

dah majoriti berkuasa 32 lawan 27...

muahahaaha.....

Anonymous said...

Kat selangor exco agama pun xbg pd pas????Apa pas bole buat sayang xmalu ke....jgn nk tengokk kelemahan org sedangkan tahi sdri pun xbercuci.

Otak geliga said...

Anon 10.25PM

UMNO ciptaan makhlok....PAS tu ciptaan siapa pulak???....kahkahkah

amboiii nak meniggikan darjat parti sendiri agak2 leee....hehehe

Matt said...

ada sorang lagi anak didik hisham rais, namanya bomosiam a.k.a. musangka..

kerjanya mengapi2kan perkelahian antara org Islam umno dan pas..

kejayaannya sehingga hari ialah menyebabkan org islam umno yg membaca blog GAP menyampah 10 kali ganda kpd pas..

bomosian telah berjaya melambatkan lg usaha nk menyatukan umat islam berbangsa melayu di Malaysia.

dikatakan bomosiam juga adalah talibarut tegar george soros, sama seperti idolanya anuwar 'tak relevan' ibraahim..

mengaku tak bomosiam?

Otak geliga said...

Anon 10.34PM

bila masa pulak aku marah...mungkin tulisan besar kecik tu ko ingat aku marah...hehehe....luaskan cara pemikiran bro...luaskan...hehehe

Anonymous said...

MP 10.45, 10.51, 10.53, 10.56

langkah sembah ko ni macam pendekar tapi ayat ko ulang tu... AYAT2 BASI yg rakyat dah muak mendengarnya...


kekekkehkeh... cari hujah lain la...

Anonymous said...

MP 10.59

ko ni tau metamatik ke?
cuba bilang betul2 kerusi...

Adun BN......
Adun PR .....
Adun bebas penipu ....

jangan la dok mengamok tak tentu fasal... tipu rakyat perak selamanya.... buruk perangainya...

lagi meluat aku... heheheehehehe

Anonymous said...

Apa pas buat pd bangsa,agama di negeri yg depa perintah?????xde apa2 jgk .....

Otak geliga said...

Anon 10.40PM

dah panggil aku sayang pulak dah....hehehe...ok la...ok...sayangpun sayang la...hahaha

bukan melebihkan UMNO dr agama, bangsa & negara tetapi UMNO sebagai wadah perjuangan perlu dipertahankan...apabila bercakap ttg agama, bangsa & negara maka tak boleh hilang perkataan PARTI POLITIK di situ sbb buat masa ini survival politik menentukan jatuh bangunnya agama, bangsa & negara Malaysia ni....sbb itu jugalah PAS juga menggunakan PARTI yg kononnya memperjuangkan Islam itu utk mendapatkan kuasa

siapa berkuasa....dia lah yg menentukan kedudukan agama, bangsa & negara Malaysia ini....ye tak??...ke PAS uska suki diwujudkan???...tak tahu hujung pangkal....hahaha

Otak geliga said...

hanya bagi sesetengah org sahaja ayat BASI (tu sbb sng dikencing)...tetapi bg majoriti merupakan ayat EVERGREEN....hehehe

Anonymous said...

OG 11.06

ko ni betullah dah serasi sangat dengan perjuangan TGNA seperti awal2 ko sebut tadi...

itulah yg aku bertambah2 kasih pd OG sayang... cup cup cup....

Anonymous said...

pas tunggu masa untuk tersungkur!ada 3 golongan pas!ulama, anwarinas dan syiah! Tunggu masa untuk meletup!pas dikawal anwarinas diketuai husam din pudu mahfus kamarudin jaafar!ulama plak harun taib harun din ustad nasharudin kuasa semakin kurang.syiah plak terlalu bahaya dan tanda2 syiah mat sabu!

Ini bukan aku cakap tapi kawan aku ahli majlis syura golongan ulama!

Otak geliga said...

ada yg kata UMNO mensia2kan mandat 55tahun yg diberikan

masyaAllah..adakah PANCAINDERA telah terhijab dek hati yg GELAP & BUTA penuh hasad dengki???.....sbb persepsi & kononnya konspirasi ayat UMNO mensia2kan mandat 55th terkeluar.....ish..ish..ish...dasat penangan Anugerah Tuhan ye...hahahaha

wake up Malaysian!!!...open ur eyes & see what have UMNO/BN done to our beloved Malaysia....u can do it & do it now...ceeewah...hehehe

Otak geliga said...

Anon 11.15PM

haaaa...mcm tu la..kan bagus....hahaha

Anonymous said...

OG 11.11

ala.. apa nak susah2kan kan parti politik tu wadah saja.... yg penting misi perjuangan ISLAM & UMMAH perlu dinobat....... parti boleh berubah.... macam kenderaan lain kalau dah banyak rosaknya dan driver pun jenis tak ikut aturan... tukar kenderaan yg baru... Umno tu dah lama, mai kita pakat2 sokong PAS pulak .. betui tak OG sayang!

Anonymous said...

Anon 11.22 mau sokong parti ajaran syiah?ko baca harakah daily nampak sgt pas dah teruk dgn syiah!

Melayu Perak said...

PENCACAI PEMBANGKANG BACA NIH.....




China, Beware: Private Equity Takes Note of Smaller Asian Neighbours


Private equity investors may find deals in Indonesia and Malaysia a more worthwhile bet when seeking investments in Asia, amid waning economic growth in China.

Many general partners are now turning their focus to Southeast Asian nations as the “best proxy” for Asia’s growth story, according to Brian Chia of Baker & McKenzie’s member firm Wong & Partners in Malaysia. In comparison, China’s star has started to dim, with many economists expecting the mainland’s August economic data to show stabilization, although at relatively low levels. The data are due for release later this week.

Otak geliga said...

kahkahkah....ada ke nak disamakan UMNO dgn ganti driver, keta...apa classs bro....hahaha

wadah ke wardina ke...selagi UMNO masih mengikut ASWJ selagi tu perlu dipertahankan

nak guna statement LAMA utk ganti BARU???.....alahai usul sgt LEMAH...kahkahkah

nak aku join PAS????.....jauh panggang dr api....Ulama' byk yg jd ATAS PAGAR & yg ada kat dlmpun dah rasa PANASSSssss....UAIpun tak hingin join PAS...hehehe

urus airpun gagal ada hati nak urus negara???....ekekekeke

Anonymous said...

Tak sabar aku dgn 9 september! Sapa menang?syiah anwarinas atau ulama?

Anonymous said...

Anon 11.26 pas tak bole pakai!syiah anwarinas control pas bahaya.

Otak geliga said...

Anon 11.26PM

selepas Ust Nasa giliran DD Haron Din pulak....tunggu masa je tu

samada mereka berdua di dlm/luar PAS.....tak dak beza..samaaa ja....malang sungguh nasib Ulama' Sunni....hehehe

Anonymous said...

OG 11.20

semakin bersemangatlah ko.... tp tak apa ... apa yg ko citer tuuu ... kesah lama umno, zaman tun razak-- para guru pelupuri partinya..... sekarang ni umno "rosak" perjuangannya masing2 kejar fulus....... projek....... kontrak..... kerana para "pejuang" umno sekarang adalah kontraktor ali-baba....

OG ... biarkanlah umno hanyut & labu2nya itu...

kita cari wadah politik baru untuk umat melayu & Islam seluruhnya...... ko pun dah serasi dengan TGNA seperti pelakun cantik Abby tuuu...

heheeeeeeeeeeeee

Anonymous said...

OG ustad nasha berani lawan anwarinas!pas tinggal ustazah abby yg ditinggal suami.orang mcm nie diangkat ustazah dunia nak terbalik!

Otak geliga said...

zuhud gilak PAS sekarang ye....hahaha

aku rasa PKR & biaDAPigs lagi zuhud...kahkahkah

kalau UMNO hanyut dgn labu2nya, kita kena bantu sebagai sedara seIslam....ke nak jugak dgn lambaian Komunis??...hehehe

kalau nak cari wadah politik baru sudah semestinya bukan dgn PAS.....umuq 61 tahun dah....hahaha

tapi kalau Abby panggil aku..ermmm apa salahnya....hehehe

Anonymous said...

Syiah setaraf zionas sunni syria dilanyak teruk sampai mati

Anonymous said...

OG 11.30

usah la kita masuk campur urusan sesama ustaz ni.... kita tak tau nak guna nas yg betul... mereka orang baik, orang alim, tau adab khilafnya.... kita ikutla saja keputusan syura mereka.. ikut tertib Islam... jangan tiru cara orang kata diktator Madey buang Anwar atau masa madey nyahkan Musa hitam dulu dah lah.....

OG .. aku dah mengantuk la.... ko amacam?

Otak geliga said...

Anon 11.35PM

hang jgn kutuk Ostazah Abby....tu kesayangan aku tu....tak caya tanya bro Din Turtle....hahaha

Otak geliga said...

TM buang Anwarpun dgn kehadiran Anwar dlm majlis Syura yg hanya tidak dihadiri Tun Abdullah Badawi shj.....itu sudah sgt tepat

pasai Tun Musa Hitam aku lost ceritera....so no komen

pasai buang gaya DIKTATOR haaa...tu Hassan Ali mangsanya.....la ni Ust Nasa ada kemungkinan BESAQ hanya kerana GAMBAR.....apa2pun serupa ja samada Ust Nasa ada dlm atau luar PAS....pi mai..pimai...tang tu jugak la....ye tak??

hang cakap bab ngantuk ni nak ajak aku tidoq ka???.....hahahaha

Anonymous said...

Abby dah kena pakai baik cari anak dara.sejak join pas aku meluat dgn dia perasan alim dan bagus!dulu marah bekas suamu heboh satu malaya laa nie rasa diri ustazah aduh aduh baru hari pertama pakai tudung semua orang tak betul diri sendiri betul kerna pakai tudung! Tolong ler orang alim tak riak dan gelojoh!

Anonymous said...

Anon 11.38 keputusan syura?ko tengok berapa ramai ulama dlm majlis syura dan berapa ramai anwarinas?alim apanya kalau mahfuz n the geng control majlis syura!

-AHLI PAS PRO ULAMA-

Otak geliga said...

Anon 11.43PM

hahaha.....rileks la...UAI dah tegur dia (secara sipi2), Dr. Mazapun dah tegur, UFBpun kalau tak silap dah tegur, rakan artis bertudung dah tegur, Akhil Khay dah tegur...rakyat dah tegur

org baru KENAL ISLAM...& dia rasa BARU MASUK ISLAM (padahal baru masuk PAS)....semangat mesti berkobar2....mesti la laku buat masa ni...cantik pulak tu (janda tak janda) mmg la mudah diperGUNAkan...sampai masa nnt sedarlah dia.....hanya masa menentukan.....hahaha

kita yg tak POPULAR ni sabar je la...hehehe

zat said...

OT 8:57

dlm byk statement2 bodo satu hari ni statement ni la yg paling bangang...

otak kau nk kena tambah minyak geliga lagi ka...?

Anonymous said...

OG 11.42

mula aku nk tido .... tp ko usik lg..

cara Madey buang Anwar dulu.. dia nk bawa 20 pelacur jd saksi zina & liwat Anwar..... lepas tuu semau yg rapat dengan Anwar diISAkan...... lepas pecat ketua hakim yg jujur.... lepas tangkap & belasah Anwar mengikut nafsu Rahim Nor.. lepas bicara dengan pakai dakwat blanko kerana polis salah catat temapat, masa, tarikh... ... kemudian di penjarakan 6 tahun... rakyat hampir lungkupkan Madey pada PRU 1999....


bye22 smlmt alam.....

Anonymous said...

zat meracau gler babi!

Anonymous said...

Anon 11.51 asyik2 umno salah alasan lapuk ciptaan anwar. Video blue anwar kira tak betul jugak ye...hahaha

Anonymous said...

OG nak tegur bukan kira popular tiada syarat nak tegur kena popular!hilang hormat aku kat perempuan macam abby.

zat said...

OT 6:30pm

Anwar ketua Pembangkang dlm parlimen...LGE ketua menteri..apa dia org tak layak dihormat ke?

aku pijak gambar kau nak..?

Melayu Perak said...

MEREKA ORANG BIASA....

MACAM AKU DAN KAU....

BUTUH APA NAK HORMAT KAT ANWAR DAN LIM KIT SIAL....

Otak geliga said...

Anon 11.51PM

kuasa..pengaruh Anwar sebagai TPM & menteri kewangan pada masa tu bukan mudah nak diTARIK sesuka hati tanpa pembuktian yg LEMAH

salah guna kuasa: cari Ummi Hafilda....kata la dia penipu ke apa, tapi sampai laa ni Anwar GENTAR berdepan dgn dia....Anwarkan JOHAN bab saman menyaman

salah guna anu: tu kena tanya MAT SABU & KARPAL SINGH....depa lebih tau dr aku

rakyat hampirkan lingkupkan Mahathir (sebut UMNO/BN) sebab pengaruh & kuasa Anwar PLUS dakwaan Wan Azizah yg kata Anwar kena suntik HIV & Arsenik....ikon negara yg dahulunya disanjung nak diBUNUH, sapa yg tak marah

sesiapa yg PERCAYA faham2lah....tanya bro GAP....& sebaliknya

zat said...

OT 6:08pm

PAP/DAP jd kominis? lagi statement lawak dr kau...kau tau tak apa kominis tu beb? bukan kacang buncis tau...

Otak geliga said...

kak Zat baca setiap apa yg saya tulis???...& hanya SATU yg akak tak berkenan???....Alhamdulillah...^_^

Anonymous said...

Peliwat tak yah hormat zat!lge macam bapak dia pijak gambar dulu so buat apa mau hormat tokong pijak gambar orang!

Otak geliga said...

Anon 11.57PM

hang jgn la marah sgt bro....hahaha

cuma Abby masih KELIRU ttg AGAMA Islam & PARTI berTOPENGkan Islam....sian dia walaupun menjengkelkan...hahaha

Otak geliga said...

kak Zat 11.57PM

laaaa MARAH benar akak dgn saya sampai nak pijak gambar saya.....mana akak nak dpt gambar saya???

akak tau saya siapa???..kalau akak tau mesti akak TERKEJUT bukan kepalang lagi....hahahaha..saya selalu dgn "dia" & saya tahu gerak geri "dia"....hahaha

ceeeewaahh suspen gilerr...gurau je laa...hahaha

saya dah bg statement yg saya BANTAH segala2 perbuatan buruk yg dilakukan pd gambar sesiapapun....akak BACA ke tak???....hahahaha

marah benar dia...heheh

zat said...

OG 6:13pm

aku rasa budak mentah mcm kau tak layak terima jawapan dr aku...

sori ye dik...

Anonymous said...

Hehehe aku marah sbb tak abis2 abby cari publisiti murahan.nak pandai agama belajar bukan pakai tudung terus handal.kat iran ramai pakai tudung tapi syiah!

zat said...

OT

ha ah dari pijak gambar baik pijak org terus..

zat said...

OG bukan OT

Otak geliga said...

kak Zat 12.00AM

apa la akak ni....saya tau BEZAkan kacang buncis dgn PAPigs/biaDAPigs la kak....hahaha...ni marah benar ni akak kita sorang ni....rileks la kak

akak boleh nafi PAPIgs/biaDAPigs bukan KOMUNIS....tapi MAJORITI rakyat mengatakan...."Ya, PAPigs/biaDAPigs adalah saki baki KOMUNIS yg memperjuangkan ideologi mereka".....kihkihkih

Otak geliga said...

kak Zat 12.06PM

budak mentah mcm saya ni jugak yg akak layan...kahkahkah

tu belum lagi budak masak....hehehe

Otak geliga said...

kak Zat 12.07AM

biar benar akak nak pijak org terus???...ni kes betul2 marah ni....maaf la kak kalau akak terasa...memang niat di HATI mcm tu pun....utk kebaikan akak juga....hehehe

Anonymous said...

Lge halau peniaga kecil sah komunis kafir harbi

Anonymous said...

rakyat bangun tentang pakatan haram

Otak geliga said...

nampak....bila akak membangkitkan isu baiDAPigs & komunis rakyat sudah bangkit menentang mereka...kan betul apa saya cakap....ye tak???

Anonymous said...

Otak geliga said...
nampak....bila akak membangkitkan isu baiDAPigs & komunis rakyat sudah bangkit menentang mereka...kan betul apa saya cakap....ye tak???
................
TAHNIAH OG TERUS BANTAI DIAORANG, MEMANG BETUL NAK TAU LEBIH TENTANG KOTE BENGKOK ANWAR TANYA KARPAL DAN MAT SABU,OH YA MAT SABU YANG GELAR ANWAR "ALJUBURI" SAPA TAK INGAT

S.A.Hamid said...

Mereka yang bersubahat dan menyokong perbuatan khianat ini akan tetap menerima azab dari Allah. Balasan dari Alllah akan berlaku sama ada cepat atau lambat. Insaflah dan bertaubat sebelum terlambat. Kita boleh berbeza pendapat tetapi jangan sampai melampaui batas.