Sunday, September 16, 2012

TANDA PUTERA : JAWAPAN KENAPA KIT SIANG GELABAH BEROK !


beberapa hari lepas kit siang telah membawa saksi yang mengatakan tiada insiden kit siang kencing di bendera selangor pada 13 may.

isu ini dah beratus kali dijelaskan oleh suhaimi baba.
kit siang tidak dinyatakan secara jelas individu yang kencing atas bendera selangor.

bangsat ni gelabah berok apa hal ?
panik sampai terpaksa bawak saksi ?

jawapan kenapa kit siang gelabah berok ini mudah.

kit siang cuba menutup kesialan DAP yang menjadi dalang huru hara 13 may. itu je.
dia tak mahu generasi baru tahu DAP punca berlakunya 13 may.



UNSPINNERS : Memetik dari Kedahan69ers sini, Lim Kit Sial telah hantar Karpal Singh untuk saman Tandaputera kerana hal Facebook.
Wall Facebook filem TANDA PUTERA sebenarnya tidak boleh menghalang sesiapa pun memasukkan gambar-gambar dan disiarkan di situ. Bahkan sesiapa sahaja yang masuk ke wall berkenaan, boleh memaparkan gambar yang mereka fikirkan berkaitan dengan isu yang dibincangkan.




Dengan kata lain, gambar-gambar di dalam Wall berkenaan, sebenarnya tidak seharusnya mempunyai kaitan dengan filem tersebut, meskipun ia adalah Wall rasmi. Apatah lagi sekiranya Wall tersebut telah di-tagged-kan dengan gambar-gambar yang tidak berkaitan oleh pengunjung.



Reaksi yang ditunjukkan oleh Lim Kit Siang, sebenarnya mengesahkan tentang ketakutannya berhubung pembabitannya dalam Tragedi 13 Mei 1969. Walaupun berulang-ulang kali Lim Kit Siang cuba menegaskan, dia tidak berada di Kuala Lumpur pada 11, 12 dan 13 Mei 1969, namun Lim Kit Siang tidak cuba menafikan tentang kempen-kempen perkauman ekstrem yang dilakukannya sepanjang tempoh berkempen untuk pilihanraya 1969.



Memang ini hanya alasan si Cina haramjadah yang kencing ditiang bendera macam anjing dan perangai kuat menyalak pun sama macam anjing. Kita tahu niatnya adalah untuk tahan filem ini ditayangkan dan kebenaran tidak diketahui dan dijelaskan kepada orang ramai.



Sebaik Pengarah Filem Datin Paduka Shuhaimi Baba jelaskan bahawa filem ini tidak ada pun tunjukkan orang yang kencing adalah Lim Kit Siang, dia berubah haluan dalam serangannya.



Filem ini adalah mengenai Tun Razak dan Tun Dr Ismail menyelesaikan masalaah negara selepas Mei 13. Ia mengenai pengorbanan dua pemimpin hebat. Dia bukan filem apsal Lim Kit Siang atau DAP atau Gerakan atau sesiap pun. Apa punya perasan lah si tua penyimpan sundal bernama Mummy Foo.





Satu lagi pula adalah Cina SUARAM yang turut sama takut pembohongannya dalam bukunya May 13 akan diketahui adalah Dr Kua Kia Soong. kita kena balun dan jawab dengan jelas pembohiongannya. Boleh dibaca di sini.



Itu yang pembangkang.



Kami dengar yang kacau dan sabo Tandaputera adalah orang dalam Kementeriaan dan FINAS sendiri.



Dah tinggal 6-7 minggu lagi, kenapa gezetnya masih belum dilihat di pangguing wayang?



Kenapa poster baru boleh kelihatan padahal FINAS kata menunda filem tersebut boleh bantu promosi dan betul mereka cakap wayang yang ditayang Hari Raya kurang dapat sambutan?



Intel kami beritahu bahawa yang kacau Tandaputera adalah dari pihak atasan. Ada kata Gerakan pun sama kerana nak jaga nama merekalah konon.



Ada khabar angin berkata mereka sampai menipu berkata Dato Najib dan Datin Rosmah sudah diberi DVD dan buku tapi padahal disimpan dari diberi pasal tak mahu Dato Najib tahu filem ini baik.



Tengoklah baru tahu.



Kami macam rasa filem ini masih dikacau dan disabo dari dalam oleh mereka yang pernah bersekongkol dengan DAP dan pembangkang. Adakah mereka masih berjiwa pembangkang atau dengar kita ni?





Harap Datin Paduka Shuhaimi Baba yang cekal dan berani banyaklah bersabar dalam perjuangan menegakkan kebenaran kerana yang berhak akan mengalahkan kebatilan.



Fakta sejarah tiak boleh digelapkan dan ditutup dengan propaganda dan tai chi yang dilakukan Lim Kit Siang, atau Menteri atau pengampu. Kita semua perlu terima kebenaran sejarah dan meneruskan kehidupan dan terus mencari kemajuan dengan pelajaran dari sejarah.



Insya Allah, Allah akan bantu dan rintangan dari mangkuk-mangkuk hayun dari pembangkang dan dari dalam akan jadikan filem ini lagi popular.

10 comments:

Anonymous said...

Kenapalah saksi yg nampak Lim Kit Sial ni tak potong je barang dia dan kasi campak terus ke kandang babi

Anonymous said...

Pak Rais.., tolonglah percepatkan tayangan. Apakah anda takut akan kehilangan pengundi Cina?. Majoriti kaum ini memang terkenal dengan sikap tamaknya. Benar tetap benar. Penting sejarah ini dipertonton dan diketahui oleh generasi muda Malaysia terutama bangsa Melayu yang tidak tahu atau tidak mahu mengambil tahu akan sejarah TANAH MELAYU. Bagaimana kita dihina oleh sibangsat pendatang di tanah air kampung halaman nenek moyang kita sendiri setelah mendapat sedikit kemenangan. Walau pun aku baru berusia 14 tahun ketika itu,(1969) segala-galanya masih ku ingat dan akan ku ingat hingga ke akhir hayat ku. Bangunlah wahai bangsa ku. Pertahankan tanah air ini. Ia adalah satu pusaka tinggalan nenek moyang kita. Kitas tidak perlu meminta maaf kepada sesiapa kerana ia adalah HAK kita.

Anonymous said...

yg sibuk2 may 13 kenapa dgn blog awk ni.jgn la nk takut2kan kaum kt malaysia ni.dah lapuk isu ni.awk ni mesti barua umno perkasa.kalau dh tak de sokongan cari isu lain yg logik..isu sex tak laku,lagakan komponan PR tak laku.perkasa dgn taik masamnya.isu raja2 konon.digertak sultan johor tercirit2.kene terimala wei...umno bn dah penghujung hayat.saya jumpa org kuat umno sendiri dia geleng kepala mcm ne umno bn nk menang...kene terima dunia dah maju perlu ubah pemerintah...slmt tggal umno.baik ko cari jln nk selamatkan mahadir najib rosmah dan lain2.

Anonymous said...

orang yang pijak gambar N.aziz & hadi awang kena tangkap, kenapa Father Lim & Son yang menangkang kat gambar masa kes Perak tak kena tangkap, alasan tak nampak macam tak logik sebab anak dia boleh mengangkang kat gambar adun tu.

Anonymous said...

Untuk pengetahuan GAP,ramai petualang dalam jabatan kerajaan.Di kementerian penerangan sendiri pun ramai,dari Dj,kakitangan berita sampailah ke pegawai atasan.Menteri Penerangan yang suka berperibahasa tak kan tidak tahu peribahasa ini,"Ibarat ayam yang berkokok sekampung tapi ekor bergelumang tahi".

Anonymous said...

Kelentong 24 jam takde makna.

Yang jelas gambar masa perarakan masa tu adalah ahli-ahli parti Gerakan (pembangkang masa tu) dengan teriakan menghina orang Melayu.

Mana Koh Tsu Khoon? Mungkin yang terkencing, beliau tak? Gerakan tu kan parti komponen BN sekarang?

Ngapa diam bisu hal ni?

Anonymous said...

kes 13 mei, seluruh orang melayu tahu apa dibuat dap, tak payah cakap. ...orang melayu nampak, dengar dan tahu apa dilakukan dap yg diketuai kit siang, betapa biadabnya. ..kurang ajarnya, betapa sialnya perangai cina dap tika itu
mereka tunjuk kemaluan dan kencing dihadapan pemuda melayu, mereka cabul wanita melayu, mereka ludah orang melayu
mereka kata melayu sakai pi masuk hutan! meteka kata mata2 lancau. ..ini negeri cina yg punya melayu keluar masuk hutan!

ketuanya si kit siang itulah! !! apabila melayi hilang sabar dan melawan ribuan cina berubah nada, cakap lembut. .kita hidup baik2 jgn gadoh2! !! apabila melayu mula menggamuk. ..ratusan samseng cina lari ke singapura, lari ke siam lari ke indon, ada yg lari ke serawak pun ada! termasuk kit siang. ...putih tapak kaki lari tak cukup tanah

kalau kerajaan tak umum darurat alamat bersih kl dari bangsa cina, kl sapu bersih tak tinggal sorang pun cina sial. ..
darurat yg menyelamatkan cina dari pupus di kl, kalau tak ada akta darurat tu. ..alamat kit siang dah hancur dikerat2! ! kepalanys di sungai klang, badanya entah kemana

dap mmg laknat, jgn dipercaya sgt bangsa ni. ...mempercayai dap satu silap besar, ingat sejarah dan jadikan ia sebagai pengajaran, belajarlah dari sejarah yg tak akan menipu kita
jangan sampai pisang berbuah dua kali! !
jgn dipatuk kali kedua oleh ular yg sama dilubang yg sama! !!




Anonymous said...

Siapa laaa org kuat umno yg awak jumpa tu yee..kuat sungguh ye. He2

Anonymous said...

mana RAIS YATIM ni......
jgn duduk bawah ketiak bini jer

kau rasa2 nak menang lagi ker pilihan raya ni.

filem cina berlambak-lambak kau luluskan

filem melayu yang berkaitan sejarah yang ko pegi tahan buat apa..

apa yang k takut sgt dgn cina kapir ni



RAIS YATIM TLG JAWAB JGN ASYIK PETIK GITAR JER......

Anonymous said...

BELUM TAHU LAGI PR BOLEH MENANG PRU 13 NI......

JGN OVER COMFIDEN BERDASARKAN PRU KE12 YANG LALU....

KITA TGK SAPE YANG KENA...JGN ESK BILA KALAH BUAT HIMPUNAN HARAM LG