Saturday, October 6, 2012

( ISU SELANGOR ) ANIAYA MASA DEPAN ANAK YATIM. ALLAH BALAS CASH !


Sesungguhnya, tidak ada yang lebih zalim dari merampas tanah rakyat miskin.  Dan inilah yang dilakukan oleh kerajaan PR Selangor yang kononnya berjuang untuk rakyat di mana Menteri Besarnya begitu tega ingin merampas tanah yang dimiliki oleh syarikat Permodalan YBK (PYBK), iaitu anak syarikat Yayasan Basmi Kemiskinan (YBK) yang seluas 1,625 ekar di Serendah, Hulu Selangor.  Seluas 218 ekar  daripada tanah tersebut telah dicadangkan sebagai tapak Projek UiTM.

Alasan Kerajaan PR Selangor untuk merampas tanah milik syarikat tersebut ialah kerana kononnya telah tidak membayar cukai tanah.

Namun keputusan mahkamah yang memihak kepada PYBK semalam membuktikan bahawa cukai tanah sebanyak RM1.280 juta telah dibayar pada 31.8.2009 (‘bayaran pertama”) sebagai memenuhi syarat permohonan Kebenaran Merancang kepada Kerajaan Negeri Selangor.

Dan cukai tertunggak sebanyak RM5.7 juta pula dibayar pada 1.2.2010 melalui Yayasan Melaka (“bayaran kedua”).

Namun, apa yang berlaku ialah:

i)  Bayaran pertama dipulangkan tanpa sebarang alasan diberikan bahkan tiada Notis 6A dikeluarkan untuk tanah tersebut;

ii) Bayaran kedua dipulangkan dengan alasan bahawa bayaran tersebut tidak boleh dibuat oleh pihak ketiga iaitu Yayasan Melaka

Tindakan kerajaan negeri memulangkan semula bayaran menunjukkan bahawa mereka memang berniat untuk merampas tanah milik PYBK ini.  Ini kerana pihak ketiga atau keempat yang membuat bayaran tidak sepatutnya menjadi soal jika benar isunya adalah ‘cukai tanah tidak berbayar’.

Justeru, persoalannya ialah apakah motif kerajaan PR Selangor untuk merampas tanah ini?  

Pengerusi YBK, Datuk Zainal Abidin Sakom mengesahkan bahawa tanah hak milik syarikat tersebut telah pun mempunyai geran dan cukai premium tanah sejak diambilalih pada 1997 juga telah dijelaskan.  Maka, jika kerajaan negeri ingin mengambil-alih tanah tersebut, ia perlulah melalui proses pengambilan tanah mengikut undang-undang.

Menurut laporan awal, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bertegas untuk merampas tanah seluas 526 hektar bernilai RM540 juta di Serendah, Rawang, milik YBK kerana yayasan itu enggan membenarkan Kerajaan Selangor campur tangan dalam urusan operasi dan pentadbirannya.

Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri pada 20 Oktober lalu telah menetapkan Menteri Besar perlu dilantik sebagai Pengerusi YBK, manakala seorang lagi wakil kerajaan negeri dilantik sebagai Ahli Lembaga Pengarah dengan portfolio kebajikan, namun tiada maklum balas positif daripada yayasan itu.

Sekali lagi, apakah motifnya bagi kerajaan PR Selangor untuk beria-ia ingin masuk campur dalam urusan dan operasi YBK?  Jika alasannya adalah kerana ingin memantau kewangan dan pentadbiran YBK untuk memastikan kebajikan rakyat miskin terjaga tentulah tidak boleh diterima kerana segala program YBK adalah telus selain kewujudannya sudah begitu lama dan terbukti berkesan.

Lagipun, rakyat Selangor yang ‘dekat’ dengan program-program kebajikan pasti sedia maklum tentang bagaimana kerajaan PR Selangor telah menghentikan sumbangan yang biasa diperuntukan kepada beberapa rumah anak-anak yatim di negeri ini oleh kerajaan BN sebelum ini.  Tiada alasan diberikan atas tindakan menghentikan sumbangan tersebut.  Justeru, alasan prihatin terhadap rakyat miskin tentulah tidak boleh diterimapakai.

Oleh itu, rakyat melihat bahawa motif kerajaan Selangor ingin merampas tanah ini tidak lain tidak bukan ialah kerana PYBK dilihat sebagai tidak menepati aspirasi PR yang memegang prinsip kesamarataan total, selain ingin meneroka peluang untuk membuat ‘keuntungan’ dari tanah yang begitu luas.

Secara amnya, pembinaan UiTM serta program-program yang melibatkan rakyat miskin oleh PYBK pastinya mensasarkan kaum Melayu.  Inilah yang dikatakan tidak menepati prinsip kesamarataan total yang didokong PR.  Pastinya, DAP yang sedia menggenggam leher Khalid Ibrahim memberi tekanan yang hebat kepada beliau agar memastikan segala projek atau program yang mengutamakan sesuatu kaum terutama bumiputera, dihentikan atau ditiadakan terus.

Lebih dari itu, sebagai seorang yang berlatarbelakangkan korporat dan memerintah dengan berorientasikan keuntungan, Khalid Ibrahim sendiri tidak berminat dengan program-program atau projek ‘ala’ kebajikan yang dilakukan oleh PYBK, sedangkan tanah yang luas itu boleh membawa hasil yang lebih jika dibangunkan pusat komersial atau perumahan mewah.

Apa yang berlaku dalam isu tanah PYBK ini telah menyerlahkan sifat sebenar PR yang bercakap tidak serupa bikin.  Slogan ‘Demi Rakyat’ yang mereka laungkan hanyalah untuk rakyat yang sedia kaya, kaum Cina dan golongan korporat atau peniaga yang berjaya.  Rakyat miskin yang tidak membayar cukai dan tidak membawa pendapatan atau keuntungan kepada negeri tidak perlu diberi perhatian.  Dengan cara ini, barulah PR mampu membuktikan ‘kecekapan’ dalam mentadbir negeri, di mana hasilnya tercatat dalam bentuk angka keuntungan atau pendapatan tahunan.

Dengan itu, inilah diingatkan bahawa jika PR dibiarkan terus memerintah Selangor, tidak mustahil orang miskin dan sederhana iaitu yang majoritinya adalah Melayu, perlu kembali ke kampung atau meneroka hutan sepertimana yang pernah dilaungkan oleh DAP ketika tragedi 13 Mei.  

65 comments:

Anonymous said...

ingat ANWAR, ingat YAHUDI.
ingat YAHUDI, ingat ANWAR.

...jelaskan mesej di atas?

-nik ajis mahafiraun-

Anonymous said...

ingat Palestin, ingat Israel/Zionis rampas tanah.
ingat Zionis, ingat PgayR/Al-juburi RAMPAS TANAH YBK.

...jelaskan mesej di atas?

-nik ajis mahafiraun-

Anonymous said...

ingat LIWAT, ingat Anuar
ingat JAMBAN, ingat Assmin

...jelaskan mesej di atas?

-nik ajis mahafiraun-

Anonymous said...

Kelebihan utama BN ni sentiasa menjaga hak seluruh rakyat. Walaupun pemimpinnya ada yg dilanda kontroversi tapi semuanya telah diambil tindakkan kerana jenama Umno 'parti yg banyak berjasa' itu sendiri jauh lebih besar dr mana2 individu waima Presiden parti.

Tahu tak sebab apa? Sebab ketua UMNO ni dipilih melalui proses demokrasi! Berbeza dari cara DAP (dinasti), PKR dan PAS (kuasa mutlak atau diktator).

Sama ada sedar atau tidak ia juga penyebab utama korupsi secara sembunyi. Maklumlah... Segala urusan harus melaui persetujuan pihak atasan

Anonymous said...

Bangsatttttt!!!! Mendidih darah aku baca. Ni mesti si barua2 komunis tu proxykan. Secara tak langsung komunis ada banyak tanah kay Malaydia sekarang....


Sial kau Anua Babi JubO

Anonymous said...

cuba buat cerita sama kat Pengerang...

JawaJohor said...

ADA JUGA ANAK MELAYU DARI KAMPUNG.
BELAJAR KAT UITM, DAPAT ELAUN rm 15.
BELAJAR DIPLOMA, LEPAS TU IJAZAH ITM.
LEPAS TU KERJA GLC, SEHINGGA GAJI BERBELAS RIBU SABULAN.
KUMPUL HARTA JADI JUTAWAN NOW.
SEKARANG DAH KAYA RAYA KUTUK KERAJAAN UMNO.
MASIH SUSAH DI BELA OLIH UMNO MELALUI PENDIDIKAN.
SKRNG DAH SENANG KUTUK PULAK UMNO.
NILAH MELAYU TAK SEDAR DIRI, YANG BERSIFAT TOLONG ANJING TERSEPIT, DAN SITANGGANG MODEN.
AKU RASA MALU DENGAN MELAYU SEPRTI INI.
IA SEPATUT NYA TOLONG ORANG LAIN PULAK.........

Anonymous said...

Bodoh betul 12:40

Dasar anjing menyalak tak tau ujung pangkal. Suruh bezakan Pengerang dgn YBK?

hangkedee said...

Betul 10000%kacang lupa kulit terutama anak2 felda pekerja felda. Lupa diri selepas jadi kaya raya dan senang lenang.

Garam Bukit said...

Yang menjadi barua besar adalah orang yang bernama Anwar Brahim dan keluarganya.

Inilah orang yang menjual bangsa hanya untuk temolok dia dan keluarganya.

Tapi yang menjadi mangsa adalah seluruh bangsa Melayu. Allah itu maha berkuasa dan maha mengetahui.

Masanya akan sampai untuk dia dan keluarga. Langit itu tetap dijunjung namun bumi itu tak semestinya selalu dipijak. Sampai masanya, dalamnya dikandung badan.

Mat Kilau said...

Depa faham dak isu pengerang dg YBK? Puak Akal Sempit tul...

Anonymous said...

harapkan pagar...pagar makan padi...
khalid gagap memang BABI....

Anonymous said...

Nice try dude

Anonymous said...

kerajaan Putrajaya perlu ditukar sekarang bagi mengelakkan hasil minyak dibolot keluarga pemimpin Umno.
“Ini kerana syarikat yang mengurus carigali telaga minyak sekarang ada dimiliki keluarga pemimpin-pemimpin Umno sahaja. Misalnya dua telaga minyak di perairan Kelantan dimiliki syarikat anak Tun Dr Mahathir Mohamad.
“Di perairan Kelantan masih ada 23 lagi telaga minyak yang belum lagi beroperasi. Setiap telaga minyak dianggarkan bernilai kira-kira RM3 bilion. Jadi bagi mengelakkan telaga minyak tersebut dibolot keluarga pemimpin Umno, kerajaan yang ada di Putrajaya sekarang perlu ditukar,” katanya dipetik Harakah Daily.
Ahli Parlimen Machang itu berucap pada ceramah di Putik, Pengkalan Chepa malam tadi.
Saifuddin berkata, negeri-negeri pengeluar minyak di negara ini berpeluang mengurus sendiri operasi minyak di perairan mereka melalui syarikat milik kerajaan negeri (GLC) di bawah komitmen baru Pakatan Rakyat.
Katanya, perancangan itu boleh menjadi kenyataan apabila Pakatan Rakyat menguasai Putrajaya pada pilihan raya umum ke-13 nanti.
Saifuddin pada perbahasan Bajet BN Selasa lalu mendedahkan, SapuraKenchana Petroleum dimiliki anak ketiga Mahathir, Datuk Mokhzani mendapat kontrak minyak sebanyak RM2 bilion.
Menurutnya, Armada Sdn Bhd milik Tan Sri Halim Saad turut diberi kontrak penyimpanan minyak dan gas bernilai RM8.5 bilion pada Isnin lalu.
Halim adalah salah seorang tokoh korporat Melayu yang rapat dengan Mahathir terutama pada era 90-an.

kingnek said...

@anonymous 12.40 pm,.tanah anak yatim.dirampas ke di pengerang wahai bangsat?

Servant of God said...

Kepada yang masih sokong PR, tolong jawab soalan mudah ini: kenapa korang masih sokong.

PR kata BN ni perompak laa, hapa laa. Tapi bawah BN dan UMNO, orang miskin masih boleh dapat bantuan. Yang dulu miskin, ramai dah yang tak miskin sekarang.

Dengan PR, bantuan untuk orang miskin pun dorang rembat! Apa ni? Manusia ke dorang ni?

So tolong citer kat aku, kenapa korang masih sokong PR.

Aku tunggu.

Servant of God said...

Anon October 6, 2012 1:33 PM,

Syarikat anak milik Tun M? Cuba bagi nama syarikat, kita lihat berapa banyak pegangan saham anak Tun M. Aku nak gak tau.

Korang penyokong PAS memang sah jadi anjeng dan keldai laa. Korang tau tak, kalau nak ambik royalti daripada kawasan tu, ketua korang yang kena pegi buat rundingan dengan kerajaan Malaysia dan Thailand dan jugak syarikat2 minyak terbabit.

Setakat ni, berapa kali dah ketua2 korang pi jumpa untuk nego? Cuba citer kat aku.

Ketua korang tak buat keje, tapi dia biarkan isu royalti ni berlarutan sebab dorang tahu korang boleh diperkuda, diperkeldai, diperanjeng dan macam2 lagilah. Berdemo macam orang sewel, padahal korang kena main dengan ketua korang.

Sedar tak? Ke, korang memang macam ketua korang, keje takmau, tapi duit semua mau sapu?

Anonymous said...

Alah kat johor pun berlambak.. Ramai mohon tanah atas nama kebajikan.. Bila dah dapat geran, cina yang usahakan.. Untung bagi sama rata, x boleh jugak ke anak yatim/orang miskin atas nama persatuan yg depa perjuangkan..

Tiap2 ramadhan, baru terhegeh hegeh buat jamuan n huloq baju raya barang sepasang or dua pasang..

Kalau betul tanah yang diusahakan, atas nama persatuan.. Kerajaan pun dah x payah nk beri bantuan kerana persatuan itu mampu berdikari.,

Anonymous said...

Lim guam eng dah cabar semua ahli parlimen istiharkan harta..

Apa lagi bn, ini lh masanya nak tunjukkan ketelusan kepimpinan rakyat didahulukan...

Ada berani kah???

Anonymous said...

Konon-konon "pembinaan UiTM serta program-program yang melibatkan rakyat miskin oleh PYBK pastinya mensasarkan kaum Melayu"....peeeegi dah!!!...dah mcm filem Tamil pulak...org UmnGok pun marah la...sedih la konon. Mudah sgt UmnGok bodoh kan orang melayu.

Kalau pentadbiran YBK tu telus, tak de sebab YBK takut & enggan membenarkan Kerajaan Selangor terlibat dlm mengikuti urusan operasi dan pentadbiran YBK.

Apasal YBK takut sgt ? Sebab $$$$$$$ kan...projek UMNGOK buncit-membuncit perut anak-beranak sedara-mara & kroni2.

Program membantu rakyat miskin kaum melayu konon. Pegiiiii dah.

Servant of God said...

Anonymous said...

Lim guam eng dah cabar semua ahli parlimen istiharkan harta..

Apa lagi bn, ini lh masanya nak tunjukkan ketelusan kepimpinan rakyat didahulukan...

Ada berani kah???

October 6, 2012 1:45 PM

---------------------------

Apa kamu ingat DAPig tuh isytihar harta, dorang isytihar semua ke?

Kalau dorang kata memang dorang isytihar semua, macam mana aku nak percaya dorang?

LGE menipu berapa kali. Seleweng pun dah berkali2. Kata persekitaran di Penang dipelihara, tapi bukit gondol.

Jadi tang mana yang boleh dipakai cakap DAPig nih? Citer kat aku.

p/s: Korang penjilat PR cukup suka tanya kami "Berani tak?" tapi adakah korang berani nak berhadapan dengan ketua2 korang mintak kebenaran? Kenapa tak tanya si Khalid Ibrahim kenapa dia gila sangat nak dok dalam YBK tuh? Dasar munafik!

Anonymous said...

Betul tu bro,,

Kat tempat aku johor ni banyak tanah2 yang berkeluasan beribu hektar dibangunkan dengan projek sawit atas nama persatuan kebajikan..

Tapi mana pergi semua keuntungan???

Kesian anak2 yatim.. Nasib depa dipergunaka oleh orang lain bg mencari keuntungan..

Anonymous said...

Dah, kalau xberani cakap jer x berani..

Dasar roti kosong..

Anonymous said...

Aniaya masa depan anak yatim ke ATAU Ambik kesempatan dgn anak yatim ?

Mudah benar UMNGOK membodoh kan org melayu.

Anonymous said...

Anon 2:00 pm..

Mmg mudah memperbodohkan orang melayu.. Tapi melayu umngok lah..

Tanah dah berbelas tahun dibawah kuasa umno dahulu, tapi masih gagal dimanfaatkan utk mbantu anak yatim/orang miskin..

Sebaiknya pr yang baru memerintah selangor, punya idea mcm mana nak manfaatkan tanah tersebut supaya masing2 pihak mndapat faedahnya..

Tu yang umporno semakin terdesak mencari isu utk memburukkan kepimpinan pr di selangor..


Berbelas tahun dude????

Anonymous said...

Kalo benar pakatoon tolong org Melayu nape kalo gerai dan kampung Melayu xsabo2 puak pentadbiran DAPig PP halau ....

Ketelusan pale bapok mung org Melayu/Islam ramai yg trtindas kat PP...nak mohon lesen byk kerenah tapi kalo bangsa depa dah la pengotor semua boleh...

Kalo nak hancorkn negara bagila pakatoon mmrintah...tgk apa yg dah jadi kat 4 negeri tu dah cukup....k

Kalo nak citer pasal kroni,nepotisma,rasuah dan sgl kemungkaran, penganut pakatoons tgk cermin dulu baru cakap pasai semua menda tuh....

Bukan takat harta anak yatim pakatoon sgp rampas, tanah yg di wakafkan pon pakatoon sgp REMBAT..

Anonymous said...

agreed 120%

Anonymous said...

Alah, nak suruh declare harta/status kewangan pun takut.. Ada hati nak citer ketelusan..

Anonymous said...

berbelas thn pun tidak d usahakan...tanah org tetap tanah org.yg ko nak ambik apasal.suka hati tuan tanahla taknak buat apa2 kt tanah tu.masa beli tak berkongsi dg kau pun

Servant of God said...

Korang anjeng PR nak dabik dada yang korang bagus, telus, tapi pemimpin korang yang kononnya lebih baik daripada pemimpin BN tuh, lebih teruk korupnya.

Jangan perasan korang bagus yer.

Anonymous said...

So semudah abc,

Declare jer lah..jadi orang tahu pemimpin mana yg telus..

Dari terus takut nak declare, kan nampak ada udang disebalik batunya..

Servant of God said...

Anonymous said...

So semudah abc,

Declare jer lah..jadi orang tahu pemimpin mana yg telus..

Dari terus takut nak declare, kan nampak ada udang disebalik batunya..

October 6, 2012 2:39 PM

---------------------------

Apa bukti yang pemimpin PR declare harta secara keseluruhan? Macam mana kau nak tau dia tak ada sembunyi aset?

Macam mana kau boleh percaya dorang, sedangkan perakuan bersumpah pun dorang boleh tipu?

Cuba citer.

Anonymous said...

Mmg semudah abc,

Yang sampai ke z buat apa..

Yang pr buat audit keatas bn., yg bn plak lantik orang2 dia buat audit keatas pr plak.,

Ke memang bn ni cari beribu alasan nak declare., takut bila dah declare, mmg sah taib mahmud orang terkaya di malaysia

Anonymous said...

Nah...tu dia!!... bila kebenaran di dedah kan...mula lah cai-cai UMNGOK maki-hamun hina-menghina. Biadap org UMNGOK ni. Tak cerdik langsung. UMNGOK dah jadi TOKONG pulak.

Jgn pulak cai-cai UMNGOK kata perkataan UMNGOK tu juga menghina sebab orang hidung sengau memang sebut UMNO ...UMNGOK.. KAH KAH KAH

Servant of God said...

Penjilat telo anwar memang tak faham laa.

Buat perisytiharan harta memang laa bagus. Tapi sekarang orang tak percaya kamu, faham tak? Biar laa kamu isytihar camane, ketua2 korang dah takde kredibiliti, faham tak?

Jadi kenapa ketua2 korang tak buat sesuatu untuk kembalikan kepercayaan umum pada dorang?

Ohh, terlupa. Ketua2 PR tengah bertelagah sesama sendiri. Pasal hudud laa, pasal MB laa, pasal tanah sana sini laa.

Dah camtu sekalipun, masih nak kami percaya yang kamu mampu mentadbir kaa?

p/s: Orang maki korang sebab korang tanak guna otak, lepas tuh perasan bagus.

Servant of God said...

Anonymous said...

Nah...tu dia!!... bila kebenaran di dedah kan...mula lah cai-cai UMNGOK maki-hamun hina-menghina. Biadap org UMNGOK ni. Tak cerdik langsung. UMNGOK dah jadi TOKONG pulak.

Jgn pulak cai-cai UMNGOK kata perkataan UMNGOK tu juga menghina sebab orang hidung sengau memang sebut UMNO ...UMNGOK.. KAH KAH KAH

October 6, 2012 2:55 PM

---------------------------

Pulak dah...

Tak cukup si bomo anjeng tuh kutuk anak yatim, datang anjeng lain pulak untuk gelakkan orang sengau?

Lepas tuh ada hati nak mengaku korang lebih baik dpd orang UMNO?

Kalau dah sifat munafik tuh...

Anonymous said...

Org yg hina org melayu ni jgn jd bangang kalo negara ni da brtuankan cina ade diaorg nk bgi muke kt org melayu..kalo x sedar diri sila duduk di sgpore bru tau mcner hdup org melayu kt sane..

Anonymous said...

ORANG PR SEMUANYA BODOH2 BELAKO,OTAK LETAK KAT LUTUT,TU PASAI X BOLEH BERFIKIRAN WARAS

Anonymous said...

Yolah, orang bn jer lah bijak2 berlaka..

Bijak sampai jual ayaq 3 sen, beli balik 50 sen
Bijak pasai letgo pulau batu putih, menteri kata win win situation..tang mana winning situation utk malaysia pun x tahu..
Bijak hingga tanjung pagaq bagi kat singapore..


Kami yang kat pr mmg bodoh2 blako

Anonymous said...

Hari ini Cina DAP jadi berani biadap dgn Melayu sebab PAS SEDIA MEMBANTU !!

Anonymous said...

Anon 3:39 PM

Kami yang kat pr mmg bodoh2 blako

-----------------------

muahahahhahah

SEDAQ PONNN...

Anonymous said...

Puak2 bengong pr kata nak istihar...istiharla...ckp lebih x istihar jgak...pigidah

Anonymous said...

Memang pun deme bodoh...bangang x sudah...ha3

Anonymous said...

Mohon allah sentap kemewahnya jadi seperti dulu kais pagi makan pagi....

Anonymous said...

Kalau buat uitm dikatakan ambik kesempatn anak yatim ke
a

Anonymous said...

Nak jadi mcm unisel ke rugi spnjng masa...

Anonymous said...

Kau beli air mineral brapa inggit? air yg kotor mestila takde harga, kos tapis polymer mesti ambil kira untuk bersihkn,gunalah akal...

Anonymous said...

servant of god..nanti kau jawab lah depan Allah dipadang masyar..

Anonymous said...

ORANG MELAYU KAYA DENGAN HASAD DENGKI.
ANAK TUN MAHATHIR NIAGA MINYAK PUN SALAH, HABIS NAK NIAGA ARANG, BARU KAU SUKA. BODOH PUNYA MELAYU !
BERAPA professional melayu kerjadengan sykt anak tun.
ENGINEERS, AKAUNTAN. ETC RAMAI.......LAGI.
DIA NIAGA HANDS ON, BUKAN ALI BABA.
SIFAT DENGKI KAN SIFAT KEJI

Anonymous said...

Aku keje kencana...awat...korang ingat yg bercakap tu tahu buat keje...sapurakecana is public listed...ko tahu apa public listed?...tak tahu diam...spkb under dato shahril lah ngok...bodoh nak mampus...and ada lagi share holder...kita dpt project dr india(ongc) ,australia dan mcm negara bukan petronas je..sebab kami boleh buat....diaorg tahu bercakap

Anonymous said...

ALLAH TAHU YANG MANA IKHLAS DAN YANG MANA BERPURA-PURA.

TAK PAYAH LAH NAK MENUNJUK2..

Anonymous said...

Baca holistik johor..

Anonymous said...

Terbaik.kalau bab buat cerita,pencacai pr no satu..apa lagi,jawab la!

Anonymous said...

yang suka menunjuk itu adalah puak2 PR..

naik jet mewah...tunjuk
perut tak buncit kononnye...tunjuk
solat tepi jalan..tunjuk
plaster kat kepala..tunjuk
buat bajet yg tak laku..tunjuk
jadi beruk di sidang dun parlimen..tunjuk
jadi anjing dan vavi di jln raya..tunjuk
dan yg paling sadis..
belalai...tunjuk jugak...hahahahaha

oppps..jam omega tak tunjuk2...hahahihihuhu

Anonymous said...

yang suka menunjuk itu adalah puak2 PR..

naik jet mewah...tunjuk
perut tak buncit kononnye...tunjuk
solat tepi jalan..tunjuk
plaster kat kepala..tunjuk
buat bajet yg tak laku..tunjuk
jadi beruk di sidang dun parlimen..tunjuk
jadi anjing dan vavi di jln raya..tunjuk
dan yg paling sadis..
belalai...tunjuk jugak...hahahahaha

oppps..jam omega tak tunjuk2...hahahihihuhu

Anonymous said...

yang suka menunjuk itu adalah puak2 PR..

naik jet mewah...tunjuk
perut tak buncit kononnye...tunjuk
solat tepi jalan..tunjuk
plaster kat kepala..tunjuk
buat bajet yg tak laku..tunjuk
jadi beruk di sidang dun parlimen..tunjuk
jadi anjing dan vavi di jln raya..tunjuk
dan yg paling sadis..
belalai...tunjuk jugak...hahahahaha

oppps..jam omega tak tunjuk2...hahahihihuhu

Anonymous said...

bukan puak2 pr ke suka menunjuk2? smp belalai pun tunjuk 1 dunia..

jam omega je tak tunjuk smp hr ni..

Anonymous said...

bukan puak2 pr ke suka menunjuk2? smp belalai pun tunjuk 1 dunia..

jam omega je tak tunjuk smp hr ni..

Anonymous said...

yang suka menunjuk itu adalah puak2 PR..

naik jet mewah...tunjuk
perut tak buncit kononnye...tunjuk
solat tepi jalan..tunjuk
plaster kat kepala..tunjuk
buat bajet yg tak laku..tunjuk
jadi beruk di sidang dun parlimen..tunjuk
jadi anjing dan vavi di jln raya..tunjuk
dan yg paling sadis..
belalai...tunjuk jugak...hahahahaha

oppps..jam omega tak tunjuk2...hahahihihuhu

Anonymous said...

yang suka menunjuk itu adalah puak2 PR..

naik jet mewah...tunjuk
perut tak buncit kononnye...tunjuk
solat tepi jalan..tunjuk
plaster kat kepala..tunjuk
buat bajet yg tak laku..tunjuk
jadi beruk di sidang dun parlimen..tunjuk
jadi anjing dan vavi di jln raya..tunjuk
dan yg paling sadis..
belalai...tunjuk jugak...hahahahaha

oppps..jam omega tak tunjuk2...hahahihihuhu

Anonymous said...


Bila negeri diperintah oleh pemimpin bidan terjun dan bodoh, akibatnya pentadbiran akan bercelaru, asas kerja ikut fungsi gila kuasa, buat tindakan suka-suka, semua arahan yang sedang berkuatkuasa dipinda bertujuan menutup kebodohan yang sedang direka. akibatnya rakyaat tidak terbela dan sengsara.

menjadi ketua negeri jawatan yang dibeli melalui undi akan dipersoal nanti bila dan mati, harian ahli politik tidak peduli peringatan itu semua, selagi kuasa yang ada tidak diguna se-maunya, dia akan fikirkan mana lagi peluang nak menambah kekayaan, kerana dengan kekayaan ini akan jadi tilam untuk dia nikmati bila mati.

Servant of God said...

Anonymous said...

servant of god..nanti kau jawab lah depan Allah dipadang masyar..

October 6, 2012 5:12 PM

---------------------------

Laaa.. memang laa akan jawab, baghal!

Yang aku salah, memang aku akan kena. Memang sah aku kena dengan Allah SWT.

Tapi part yang aku betul, siap laa kau. Aku nampak kau dan anjeng keparat2 lain tutup mata tentang penipuan PR, lalu aku sebut. Allah akan hukum aku sebab berkata benar dan cuba menyedarkan kamu? Allah tidak zalim.

Aku salah sebab panggil kamu anjeng? Mungkin aku salah, tapi dah cakap baik2 pun kamu tak nak dengar, tanak faham, maka anjenglah kamu.

Kamu sedar tak kamu berkelakuan munafik? Apa yang kamu konon mahukan orang BN buat, kamu sendiri tidak buat!

Macam ni nak kami sokong PR? Ptuih!

Anonymous said...

BETUL TU SAUDARA SOG..

APA DEPA FIKIR DEPA YANG TERANG2AN JADI MUNAFIK TEGAR TU TAK AKAN BERSOAL JAWAB DI PADANG MAHSYAR? EWAH EWAH..UJUB DAN RIAK SUNGGUH...

Anonymous said...

Yang asyik dengar,lepas tu buat tuduhan melulu...datang jalan duta,datang fabicatian yard lumut...skpb no 4 terbesar dlm dunia...dr segi asset...semua buat sendiri.....datang auidit....check mata kasar sendiri...byk mana project petronas...alla sikit je...project pun mana sampi 20 billion ..paling besar 1 billion...yg tu bukan petronas..exxonmobile kat australia lah ngok....

Anonymous said...

bukan ke kerajaan negeri sibok2 nk campur urusan ybk untuk kaut laba bg kat kroni pkr...korg je yg bodoh!!