Monday, October 8, 2012

ANWAR BERJAYA MENGYAHUDIKAN PAS.



SATU ketika dulu, dewa ulung PAS, Mursyidul Amnya, Nik Aziz Nik Mat pernah mengeluarkan kenyataan bahawa PAS sanggup berkawan dengan sesiapa saja waima syaitan untuk menjatuhkan UMNO.  Kenyataan ini dibuat demi mempertahankan kerjasama dengan DAP pada awal 1999 dalam Barisan Alternatif.

Kini diwujudkan pula kepercayaan Asal Bukan UMNO (ABU) yang sekali lagi memberikan gambaran bahawa PAS, DAP, PKR sanggup bekerjasama dengan sesiapa juga untuk menjatuhkan UMNO.

Rupa-rupanya semua itu bagi menyediakan pengikut Pakatan haram ini dengan hakikat bahawa wang yahudi diperlukan untuk menjatuhkan kerajaan sekarang.  Bila dah selalu dizikirkan asal bukan UMNO, asal bukan UMNO, apa pulak masalah terima dana yahudi ye tak?  Asal bukan UMNOlah katakan.

Kenapa dana yahudi, sebab sudah tentu tidak ada negara Islam yang mahu membantu Anwar Ibrahim (pelindung keselamatan yahudi) menjatuhkan kerajaan sekarang.  Tidak ada alasan nak buat begitu pun, maka bantuan yahudi diminta.

Usahlah nak berdolak dalik lagi.  Malaysiakini, Suaram dan Bersih, semuanya sudah mengaku menerima dana luar dari yahudi untuk beroperasi. Sementara itu, rakyat semua tahu PAS, DAP dan PKR pulak begitu kuat menyokong semua pertubuhan haram dan sah yang disebutkan di atas.

Itu bukan bukti kukuh ka nak menunjukkan bahawa semua pihak yang disebutkan ini ada kaitan antara satu sama lain?

Eh, logikkah Anwar yang punya banyak kaitan dengan NED dan Open Society Institute, tidak ada peranan dalam menyalurkan wang dari semua organisasi tersebut kepada Suaram, Bersih dan Malaysiakini?

Fikir mudah saja sudahlah.  Kita bukan tidak tahu macai Pakatan punya imiginasi yang tinggi.  Jangan kata yang berkait, yang tidak ada kena mengena pun depa boleh kaitkan, contoh paling mudah peristiwa pembunuhan Altantunya yang difitnah Perdana Menteri dan Isteri terlibat.

Sekarang ini kaitannya begitu jelas sekali, apatah lagi bila kesemua organisasi tersebut telah mengaku menerima dana yahudi, kenapa macai tidak bangkit membantah?

Dalam masa yang sama macai bukan main lagi tunjuk hero atas jalan membantah keganasan yahudi dan Amerika Syarikat, rupanya pemimpin di atas bukan main lagi makan duit yahudi, termasuk menggunakannya untuk membiayai perjalanan para macai menghadiri rusuhan Bersih dan sebagainya.

Pasal duit ke?  Kalau pasal duit, maknanya, ini perjuangan taik, bukan sangat kerana nak mempertahankan Islam tapi sebab wang.

Sudah-sudahlah tu macai, mengaku sajalah macai semua berjuang kerana nakkan duit yahudi.  Toksah nak tunjuk hipokritlah dengan berdemo membantah yahudi, itu semua hanya pura-pura sahaja, hakikatnya dengan wang yahudilah anda semua bernafas.

Sekarang ini UMNO di pihak yang menang, macai tahu kenapa?  Sebab kami dah lama sebut kaitan Pakatan haram ini dan NGO-NGO haram yang diwujudkan mereka sebelum mereka sendiri mengaku.  Tanyalah siapa pun rakyat Malaysia di negara ini, mahukah mereka bersekongkol dengan pihak yang menggunakan duit yahudi untuk menjatuhkan kerajaan.

Melainkan penyokong DAP, penulis yakin yang lain tidak akan bersetuju.

MYKMU

72 comments:

Anonymous said...

hang merepek apa ni labu oiii...

kejap kata dapat dana. kejap kata tin milo..

mana satu ni oiii...

dah jumpa belum pengarah hollywood yang dicari..

x pun tanya mader mcm mana nak buat..kejap hentam soros. kejap jumpa soros...

Anonymous said...


Tokong LG Eng

Anonymous said...

Otak kalau dah kena liwat maka jadilah mcm anon
2suku kat atas nie.

Merepek apanya ngok...itu hari sampai tak cukup kain korang buat bena memfitnah umno ada kaitan dngn Yahudi.La nie terang2 korang dapat dana dari yahudi.


Apa susah2 nak cari pelakon Holywood.
Hero bolywood tersohor ada di Malaysia.
Boleh berlakon patah leher,boleh belakun lucah,boleh menyanyi,boleh meliwat,boleh main bini orang,berkebolehan menipu,boleh membawa watak antogonis dan protogonis,boleh membawa watak di siksa dngn racun arsenik,boleh membawa watak pelarian,boleh berlakun untk miming, boleh jadi imam dan dlm waktu yng sama boleh pegang lilin bertafakur pendekata memang hebat pelakon ini.

Bayangkn kalau pelakon mcm nie jadi PM,perghhh. ..............!!!!

Anonymous said...

tapi yang nampak anak mahathir ada saham syarikat arak.

x pulak anak anwar ada saham ngan syarikat starbucks.

Anonymous said...

Anak Anwar ada saham di Bank Yahudi ekekeke
Bukan sahaja anaknya bapaknya pun ada sama ekekekeke.

Anonymous said...

Alhamdulillah;

Setiap hari, Allah sedang
tunjukkan perbezaan antara yang
HAQ & BATIL.

Tetapi masih ada lagi yang masih buta hati & akal disebabkan oleh seketul daging dalam diri masing2.
Jika baik daging tersebut,
insyaallah,baiklah empunya diri.

Apakah mereka masih tidak berfikir?

Anonymous said...

Duit TIN MELO mana cukup nak wat tambang JET pi sana sini,pi luar negara setahun berpuloh2 kali..nak kata cari pelabur ...pelacur ada la..THAI DOLL..

Lagi pon duit TIN MELO pak LOBAI PAS sndiri rembat pon tarak cukup...tgk jer betapa mewahnya penceramah PAS skrn...ke sana sinun dgn Ferarri , Alphard...pok nik dgn MERC dan plat no yg canggih...

ANUwar kemain hentam YAHUDI masa kat Malaysia tapi bila kuar negara kemain buat APOLGY TOUR tuntut maaf dgn yahudi..per cer...takot DANA kene tarik????.

Anonymous said...

AKU SOKONG PELIWAT NEGARA JADI PERDANA MENTERI.
AKU SOKONG PENZINA NEGARA JADI PERDANA MENTERI.
AKU SOKONG PEMBOHONG NEGARA JADI PERDANA MENTERI.
AKU SOKONG PEMFITNAH NEGARA JADI PERDANA MENTERI.
AKU SOKONG ORANG MUNAFIK JADI PERDANA MENTERI.
AKU SOKONG ORANG KUAT AHUDI JADI PERDANA MENTERI.

SESUNGGUHNYA AKU SA ORANG ALIM ULAMA, MEMAKAI JUBAH KE HULU HILIR, TAK PANDAI MENJAGA LIDAH..........AKU SOKONG INI SEMUA KERANA AKU ORANG PAS, AKU AHLI PAS....PARTI ANJING SURUHAN.

Anonymous said...

aku pun boleh buat statement...

UMNO berjaya mangyahudikan Pengikut umno..dan terus berusaha mengyahudikan umat islam di malaysia

pasaipe,

hari sabtu hari ibadat kaum yahudi..

tengoklah malaysia hari jumaat semua duk pakat kerja. hari sabtu boleh lepak Jomheboh

khi khi khi


Anonymous said...

Pemimpin Penjilat anu Chinadoll!!

Wahkahkahkah

Anonymous said...

Anonymous said...
aku pun boleh buat statement...

UMNO berjaya mangyahudikan Pengikut umno..dan terus berusaha mengyahudikan umat islam di malaysia

pasaipe,

hari sabtu hari ibadat kaum yahudi..

tengoklah malaysia hari jumaat semua duk pakat kerja. hari sabtu boleh lepak Jomheboh

khi khi khi

October 8, 2012 3:37 PM
______________________________

Anon di atas Penjilat Kotek Bengkok Tegar!!

Muahahahahaha........

Anonymous said...

Anonymous said...
AKU SOKONG PELIWAT NEGARA JADI PERDANA MENTERI.
AKU SOKONG PENZINA NEGARA JADI PERDANA MENTERI.
AKU SOKONG PEMBOHONG NEGARA JADI PERDANA MENTERI.
AKU SOKONG PEMFITNAH NEGARA JADI PERDANA MENTERI.
AKU SOKONG ORANG MUNAFIK JADI PERDANA MENTERI.
AKU SOKONG ORANG KUAT AHUDI JADI PERDANA MENTERI.

SESUNGGUHNYA AKU SA ORANG ALIM ULAMA, MEMAKAI JUBAH KE HULU HILIR, TAK PANDAI MENJAGA LIDAH..........AKU SOKONG INI SEMUA KERANA AKU ORANG PAS, AKU AHLI PAS....PARTI ANJING SURUHAN.

October 8, 2012 3:19 PM
________________________________

Baik arh Bro!!!

Anonymous said...

apa le si pencacai anuar ni
dah tak ada modal nak spin
kaitkan nama Dr mahadhir
hoi... dr mahadir pencen dah..
si kotey bengkokmu tu aja saampai ni telalak telolong merawan nak jadi PM..

Anonymous said...

Mahathir pencen,

Khi khi khi..

Yang selalu kuar statement tu mamak kerala mana..

Kalau dollah badawi tu baru betul2 pencen..

Kan aku dah ckap, mahathir tetap x nk lari pi sri lanka..


Khi khi khi

Anonymous said...

Tak ada kelas langsung pencacai PR ni
spin...spin...spin..
keluar tajuk
kaitkan yang tak ada kene mengena dengan tajuk
LENGIT Istilah akau zaman bebudak dulu
orang lengit mulalah bawa tajuk lain
lepas tu bila kalah bertengkar nagis..
ngadu kat bapak
budak kecik sungguh pencacai PR ni..
nyampah aku...

Anonymous said...

2 kali 5 jer

Anonymous said...

3:37

Walaupun jumaat hari bekerja pukul 12 :30pm ramai2 pegi masjid, ko tak pernah sampai k.l ker?
Korang hari jumaat walaupun tak kerja dari pagi sampai masuk wak solat jumaat berzikir ker.?
Porahhhhh mung jangan nak muhung sebelung solat maing dam. Ko ingat hari jumaat di negeri serambi mekah(kihkihkih) korang berzikir dari pagi sampai masuk waktu solat jumaat ker pirahhhh.

Ada ker hadis atau nas yng suruh bercuti dan jangan bekerja pada hari jumaat?HahahahahaWoiiii pegi belajar mengaji lagi oiiii.Yahudi nak bercuti hari sabtu itu dia punya pasal la.Yahudi makan ayamdan ko pun makan ayam ko pun akan jadi yahudi ker?ekelehhh betapa keciknya ko punya otak sebab tu kena jadi anjing DAP!

Hello aku orang johor kubu kuat umno dah lama sultan kami suruh cuti hari jumaat daaaa.
Cuti hari apa pun klu tak tak beriman dan bertakwa kpd Allah swt ttp akan di murkainya.

PSSST

Apa pandangan Tuan Guru pd buget 2013 yng baru di bentangkan di Parlimen olen DSNajib.

"..Baget masih tidak bertakwa...."

kakakahkahkahkahkahkah bro korang baca baget bertakwa dalam buku jinggay,adakah itu di maksudkan baget bertakwa olenh N.Ajis.
Bro nasihatkan pada n.ajis klu tak tau nak comment lebih baik diam nanti tok guru korang akan ditertawakan! hahahahahahahahahahahahahahaha!

Anonymous said...

mahadir kadang-kadang bercakap...
nak ngusik bakal PM kotey bengkok ko tu
itu yang membuatkan pencacai macam ko panas telinga dan bertambah meroyan
kalu boleh mahadir tu menyokong ko
baru le ko tersongeh-songeh
hee..hee..hee..
budak LENGIT
gi ngadu kat omak ko...

Anonymous said...

AMARAN

AMARAN

AMARAN



TNB

TNB

TNB


ADA UNSUR2 SUBVERSIVE'@agen

KADAR GENERATION BIL AUTOMATIK
GENERATE NOMBOR2 PELIK DLM 'LAWATAN' Kira2 bilnya


ehem ehem..aku heran sapa yg tukar2 program tu.

bil.2 dah sampai pada sasaran....
akibatnya bil2 naik MENDADAKK

AKU ULANGGGG

BIL2 NAIK MENDADAK

mohon kerjasama para pejuang yg dihargai...pejuang tanahair..sila sampaikan kpd semua yg lain...blog2 yg anda kunjungi..

Anonymous said...

sasaran dikesan Peniaga2 iks ke bawah..

peniaga2 cina yg mengadu pd aku tu mengamuk dgn tnb

takke mcm pd 'kerajaan' jugak..

Anonymous said...

Yahudi ke pengikut umno?habis,yang dok semayang kat masjid,dengar khutbah itu yahudi jugak ka?aku pelik ada juga orang otak sempit macam kau ni..sekurangnya,kerja2 pun,ibadat diutamakan juga..kalau kerajaan kata tak boleh skip kerja time hari jumaat sampai petang,nak juga aku menentang.. Amacam?

Anonymous said...

Dua pemimpin Kristian hari berkata laporan memetik kenyataan mereka dalam Mingguan Malaysia semalam, yang didakwa mengkritik ketua menteri Pulau Pinang, adalah "penipuan semata-mata".

Biskop Gereja Lutheran Evangelical, Solomon Rajah dan bekas presiden Majlis Gereja Malaysia Thomas Philips hari ini berkata, kenyataan mereka dilaporkan di luar konteks dalam berita bertajuk 'Gereja bukan tempat politik'.

Mereka menuntut supaya akbar edisi Ahad Utusan Malaysia itu menarik balik laporan berkenaan dan mengeluarkan permohonan maaf dalam edisi mereka selepas ini.

Dalam satu sidang media hari ini, kedua-dua paderi itu menjelaskan bahawa pemberita berkenaan hanya menghubungi mereka untuk mendapatkan pandangan umum mengenai "gereja dan politik".

Rajah berkata, kenyataannya itu bukan reaksi atau ulasan kepada dialog antara ketua menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng dengan pemimpin gereja di negeri tersebut.

"Saya tidak pernah sedar bahawa saya akan dipetik secara salah (atau apa yang saya katakan) disalah anggap.

"Saya tidak pernah mengetahui bahawa pandangan saya akan digunakan untuk memenuhi tujuan dan agenda Utusan. Ini sangat menyedihkan," katanya.

Rajah yang menganggap dirinya sebagai penyokong kuat Lim menekankan bahaw beliau tidak akan memberi kebenaran untuk ditemubual sekiranya tahu bahawa Utusan akan memetiknya dengan salah.

Antara lainnya, akhbar berkenaan memetik Rajah sebagai berkata, "tapi saya mahu beliau tahu, pihak gereja tidak perlu diseru untuk menegakkan keadilan kepentingan politik".

Sementara itu, Philips pula berkata laporan itu turut menjejaskan reputasinya, dan menegaskan bahawa pandangannya yang sebenar tidak dilaporkan.

"Ini adalah satu perbuatan fitnah. Saya terkejut dan marah dengan ketidakcekapan wartawan itu," katanya.
................
DARI MALAYSIA KINI.....TENGOKLAH MEREKA DAH BERSATU KITA BAGAIMANA?


Anonymous said...

wei stupid. ko igt mahade jumpa soros nk mintk duit dia ke. itu hnya prjumpaan biasa shja. bodoh. lain lh puak2 ko jmpa dn amik duit. xngaku lgi. bnda betul pun hg masih nk salh mahade.. pe punya pngkhiant ni.

Unknown said...

Mmg betul ramai juga Melayu yang sedar GAP, tapi ada cukup banyak Melayu Islam yang dah buta mata dan hati sanggup buat apa saja malah mengaku dengar suara Allah SWT (masyaAllah) semata-mata nak angkat Anwar.

Anaknya si Nurul semakin ligat di LPantai, wakil rakyat yg hanya nampak zaman Pilihanraya.

Terbaru dia fitnah ttg kes penjaja, tapi ada penerangan di sini.


A-Z Isu Penjaja Pasar Malam Kampung Kerinchi: Semua yang anda perlu tahu tentang kes Pasar Malam Kerinchi yang dibangkitkan YB Nurul Izzah


Harap pembaca dapat fahami dan sebarkan ye. Dah gerenti fitnah Nurul ptg ni masuk portal fitnah depa.

Anonymous said...

October 8, 2012 4:12 PM
Walaupun jumaat hari bekerja pukul 12 :30pm ramai2 pegi masjid, ko tak pernah sampai k.l ker?
Korang hari jumaat walaupun tak kerja dari pagi sampai masuk wak solat jumaat berzikir ker.?
Porahhhhh mung jangan nak muhung sebelung solat maing dam. Ko ingat hari jumaat di negeri serambi mekah(kihkihkih) korang berzikir dari pagi sampai masuk waktu solat jumaat ker pirahhhh.

Ada ker hadis atau nas yng suruh bercuti dan jangan bekerja pada hari jumaat?HahahahahaWoiiii pegi belajar mengaji lagi oiiii.Yahudi nak bercuti hari sabtu itu dia punya pasal la.Yahudi makan ayamdan ko pun makan ayam ko pun akan jadi yahudi ker?ekelehhh betapa keciknya ko punya otak sebab tu kena jadi anjing DAP!

Hello aku orang johor kubu kuat umno dah lama sultan kami suruh cuti hari jumaat daaaa.
Cuti hari apa pun klu tak tak beriman dan bertakwa kpd Allah swt ttp akan di murkainya.

PSSST

Apa pandangan Tuan Guru pd buget 2013 yng baru di bentangkan di Parlimen olen DSNajib.

"..Baget masih tidak bertakwa...."

kakakahkahkahkahkahkah bro korang baca baget bertakwa dalam buku jinggay,adakah itu di maksudkan baget bertakwa olenh N.Ajis.
Bro nasihatkan pada n.ajis klu tak tau nak comment lebih baik diam nanti tok guru korang akan ditertawakan! hahahahahahahahahahahahahahaha!

October 8, 2012 4:12 PM
.....................
WAK AKU MINTA KEBENARAN COPY PASTE KARANGAN KAUNI NAK BUAT NYAKAT DIAORANG,,,

Anonymous said...

Anuar kote bengkong
tu yg buat jijah tak mau lari..

org tua jijah tk suka anua jd menantu pun sebab kote anua bengkok..

cina doll kata payah nak dapat kote bengkok ni di cina.. katanya rare spesis

Pakar seksologi pulak kata kote anua bengkok sebab selalu toron bontot jantan..

macam-macam cerita lah dia org buat..

Anonymous said...

KATA MAK JANDA KAT TEMPAT AKU KOTE BENGKOK NI BAGUS SORONG RASA TARIK PUN RASA

Anonymous said...

Lepas PRU13
kita akan berpmkan pm baru
pm sikotey bengkok
satu donia tau pm kita tu mempunyai kotey bengkok
bersedia le ko GAP, Papa Gomo, Dr mim
dan lain-lain
raso ko le
Dr harun din terima ke sikotey bengkok ni sebagai PM dia...

Anonymous said...

Lepas PRU13
kita akan berpmkan pm baru
pm sikotey bengkok
satu donia tau pm kita tu mempunyai kotey bengkok
bersedia le ko GAP, Papa Gomo, Dr mim
dan lain-lain
raso ko le
Dr harun din terima ke sikotey bengkok ni sebagai PM dia...

Anonymous said...

Lepas PRU13
kita akan berpmkan pm baru
pm sikotey bengkok
satu donia tau pm kita tu mempunyai kotey bengkok
bersedia le ko GAP, Papa Gomo, Dr mim
dan lain-lain
raso ko le
Dr harun din terima ke sikotey bengkok ni sebagai PM dia...

Anonymous said...

bishop dah kena dgn bishop...atok bishop luar negeri dah call (kengkawan soroa kot) dah call paksa soh jadi 'menipu' jugak

jadi bishop serba salah..

entah2 msiakini songsoro tu nipu je tak

kan leh caya pun


Anonymous said...

6:18

No problem,..nek arek, jikok waei...orak payah tuku..kihkihkih..hanya anak jawa yng dah kurang makan tempe mcm aku jer yng faham hahahaha.

Anonymous said...

ya kami akan berkawan dgn sesiapa saja but not the devil we know...kah kah kah

Anonymous said...

MYMKU

hujah2 kau bawa bincang dgn mat rempit boleh ada sambutan la kot...tu pun kot la..tp kalu org ada belajar sikit atas akan gelak baca artikel kau ni...tp tak pe lah kalu kau dh nk percaya mcm tu ok la...its a free country bro...tp kita org baca kat sini lawak bro...

Anonymous said...

Anon 6:10pm

dh s/kbr hangpa dok asyik menipu ja mcm mana nk bersatu...

Anonymous said...

Nik aziz ni klu nampak org Umno dalam syurga...Gerenti dengan girang dia akan lompat masuk neraka dgn menjerit...Asal bukan Umno!!!!

Anonymous said...

Anon7:01

Aku suka commen ilmiah ko.... Azan dah panggil jom solat berjamaah di masjid!

Anonymous said...

bodoh tahap ungkal..abis nik ajis tu x pencen2 ape cer..

MELAYU ULTRA said...

Hahahaha!!

PAS - Parti Asuhan Soros

Sokong anon 7.01pm!

Pork Nik kata "Alamak ada org UMNO la kat dalam syurga ni.. Sila hantar aku ke NERAKA!!!

ABU! ABU! ABU!

Wakakakaka!

Kesian penganut PAS! Jiwa kacau, jauh dari hidayah Allah, hati dah gelap, jiwa dah keras..

Asuhan dari kecik oleh jahiliyah2 PAS menyebabkan kebanyakan hati penganut muda-mudi PAS kini penuh dengan hasad dengki dan jauh dari hidayah ALLAH..

hanya "ABU" yang dia tau..

Melayu Ultra said...

tapi apa yang nak diherankan...

PAS di tubuhkan atas dasar dendam..

PAS di tubuhkan utk pecahkan undi melayu dengan menggadai nama ISLAM..

Pork Nik bg buat tokong baring, duduk , berdiri pun dengan alasan kebebasan beragama... di Negeri Serambi Mekah pulak tu(serambi mekah,dalam tokong)

Melayu Ultra said...

PAS - Parti Assobiyah Syiah

Jom pakat2 masuk UMNO!! tinggalkan PAS! kita bersatu dalam UMNO!!

ABU!! Allah bersama UMNO!!

Anonymous said...

anwar kata apa....

''ini negara bukan MELAYU YANG PUNYA''

''INI NEGARA CINA YANG PUNYA''

amacam kengkawan apa kita nk buat dgn melaun ni ...

errr...pipit bengkok tu kita nak hilis berapa keping aaa...

Melayu Ultra said...

PKR - Parti Keluarga Rasuah

PAS - Pasukan Anjing Setia

DAP - Dogs And Pigs

Ketiga2 pembangkang yang berbakat besar menjual negara pada YAHUDI jika mereka berkuasa nanti

Anwar liwat Guan Eng kulum Pork Nik jilat montot Karpal...

yang untung KARPAL!!

Anonymous said...

AIR ITAM - Rakyat tidak perlu bimbang dengan amalan nepotisme yang didakwa wujud dalam Pakatan Rakat (PR), kata Pengerusi DAP Kebangsaan, Karpal Singh.

Katanya, amalan nepotisme yang dikatakan mengutamakan ahli keluarga dalam PR tidak perlu dibimbangikerana setiap anak pemimpin ada hak untuk menceburi bidang politik.

“Setiap anak kepada seseorang pemimpin mempunyai hak untuk bergiat aktif dalam politik. Berdasarkan Artikel 8(1) Perlembagaan Persekutuan, setiap orang adalah sama dari sudut undang-undang.

“Anak Lim Kit Siang, Lim Guan Eng sudah membuktikan kepimpinannya di Pulau Pinang. Jadi saya fikir nepotisme dalam PR tidak perlu dikhuatiri," katanya kepada media semalam.

Beliau mengulas senarai Kabinet bayangan PR yang disiarkan oleh akhbar baru-baru ini.

Berdasarkan senarai itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim dinamakan sebagai Perdana Menteridan turut menyenaraikan isterinya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri) tetapi turut meletakkan anaknya, Nurul Izzahsebagai Menteri Wilayah Persekutuan.

Mengenai Kabinet bayangan itu, Karpal yang juga Ahli Parlimen Bukit Gelugor berkata, PR tidak percaya kepada senarai sedemikian.

"Kami percaya kepada realiti. Bila tiba masanya nanti, PR akan mendedahkan senarai kabinet sebenar, bukan lagi bayang-bayang.

"Kami tidak percaya kepada wayang kulit," katanya.
'''''''''''''''''
ADUYAI OIII KALAU KAT BN TAK BOLEH, KAT PR BOLEH PULAK,,,
TAIKLAH ,,BELAKANG PUSING...

Anonymous said...

KUALA LUMPUR - Pas memberikan ingatan kepada rakan-rakannya dalam Pakatan Rakyat (PR) agar jangan membuat kenyataan peribadi yang boleh dianggap pendirian bersama perikatan tersebut.

Setiausaha Agungnya, Datuk Mustafa Ali berkata, kenyataan bersifat pribadi perlu dielakkan supaya tidak menimbulkan kekeliruan di kalangan rakyat.

Beliau merujuk kepada dua kenyataan pemimpin PKR sebelum ini yang bagi beliau tidak pernah dibincangkan di kalangan pimpinan tertinggi PR.

"Kenyataan pertama yang dibuat oleh Ketua Penerangan PKR Selangor sebelum ini, Shuhaimi Shafiei yang berkata, 20 pemimpin PKR akan menyertai Kabinet.

"Yang kedua hari ini, Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali dilaporkan media sebagai berkata, seolah-olah Selangor akan mendapat MB baru.

"Ini juga tidak pernah kita bincangkan dan bakal memberikan implikasi negatif," kata Mustafa dipetik Harakahdaily hari ini.

Beliau yang kelihatan kesal dengan kenyataan seumpama itu kerana ia bakal memberi implikasi negatif kepada rakan-rakan dalam Pakatan kerana semua keputusan sebegini perlu dibuat bersama.

Azmin dipetik Sinar Harian berkata, Selangor mungkin kehilangan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sekiranya PR berjaya menawan Putrajaya dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Keputusan berkenaan, kemungkinan besar dibuat oleh gabungan DAP, Pas dan PKR atas kewibawaan dan kepakaran yang ditunjukkan Abdul Khalid menjadi ketua pentadbir negeri selama sepenggal ini.

Azmin berkata, keupayaan dan kejayaan beliau memimpin Selangor sehingga menyumbang 23 peratus Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) juga antara faktor yang menjadi pertimbangan mereka.

Katanya, perbincangan peringkat PR ada ke arah itu, bagaimanapun masih belum diputuskan.
;;;;;;;;;;;;;;;
PENYAMUN AJAR PENYAMUN JANGAN MENYAMUN



Anonymous said...

SAJA NAK TANYA..........
ANWAR BIN IBRAHIM TU ADA SIFAT SIFAT ULIL AMRI KAH. ?
MUNGKIN ORANG PAS BOLIH KOMEN.....

Anonymous said...

Seorang pemimpin tertinggi PAS menuduh Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai tidak mendirikan PKR berlandaskan Islam demi mencari keuntungan politik peribadi.

Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Dr Haron Din menegur tindakan Anwar bersekongkol dengan penganut Islam yang berfikiran liberal sehingga menolak kesesuaian agama itu untuk membentuk sebuah negara.

Minggu lalu, Anwar melancarkan sebuah buku karya bekas Ahli Parlimen India Mobashar Jawed Akbar atau juga dikenali dengan nama M.J Akbar.

Pada majlis itu, Akbar meremehkan peranan Islam dalam pembentukan sebuah negara, yang kebetulan menjadi agenda PAS di Malaysia.

Beliau berkata Islam tidak boleh dijadikan asas untuk membentuk sebuah negara kerana (jika boleh), "sudah tentu tidak akan ada 32 negara Arab di dunia" hari ini.

Akbar turut menegaskan jika Islam mampu membentuk sebuah negara, sudah tentu Singapura tidak terpisah daripada Malaysia.

"Islam adalah sebuah persaudaraan dan bukannya sebuah negara," tegas Akbar pada majlis yang dihadiri oleh Anwar dan pimpinan PKR yang lain.

Haron kesal kerana individu seperti Akbar yang mengakui beliau Islam tetapi "tidak semestinya sembahyang lima kali sehari," diberi peluang untuk menyebarkan pandangan-pandangan liberal di Malaysia, menerusi PKR.

Haron meminta rakyat tidak menganggap tindakan Anwar bersekutu dengan orang-orang seperti Akbar sebagai sesuatu yang direstui PAS.

"Jangan kita rujuk kepada seorang perseorangan seperti Anwar, kerana itu tindakan dia sendiri.

"Anwar pun ada cara dia sebab dia pun bukan tubuh parti Islam tetapi parti Keadilan.

"Dia rasakan itu boleh mendapatkan keuntungan (buat) dia, maka dia buat. Itu politik Anwar Ibrahim dan dia tidak asaskan politiknya kepada Islam. Jadi dia (Anwar) tak macam kita," tegas beliau.

Haron berkata partinya tidak mahu diheret dengan politik PKR.

"Kita pun tidak campur hal PKR. PAS dengan PAS, PKR dengan PKR dan DAP dengan DAP," kata Haron.
'''''''''''''''
AKU PETIK DARI antarapos.com
KAU ORANG NILAILAH SENDIRI

Anonymous said...

Klu di refresh semula alasan N.Ajis tidak mahu bersatu dngan UMNO hanya kerana hatikecilnya masih menyimpan dendam.

Biarpun penyatuan UMNO dan PAS akan menguatkn lagi gerakan daulah islamiyah di Malaysia n.ajis tidak dapat membunuh rasa sakit hatinya kepada UMNO.

Biarpun pemimpin UMNO telah silih berganti n.ajis masih minyiram rasa dendamnya pada UMNO agar terus subur.

Persoalan aku kepada ustad dan ulamak PAS(mereka ini dikhabarkan amat tinggi ilmunya)
Ulama kah n.ajis berdasarkan sifat2 pendendam yng tak terhapus ada pada jiwanya?


expas



Anonymous said...

Ketua Eksekutif Institut Akhbar Malaysia, Datuk Chamil Wariya dan Utusan Malaysia memohon maaf kepada Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok kerana fitnah yang disiarkan dalam artikel bertajuk 'Politik Baru YBJ' yang diterbitkan oleh edisi hujung minggu akhbar harian milik Umno itu pada 12 Oktober 2008.

Peguam Zalil Mohd Mess - dalam kenyataan pemohonan maaf yang dibacakan di Mahkamah Tinggi hari ini - berkata artikel itu telah diubah oleh edisi hujung minggu Utusan Malaysia - Mingguan Malaysia - tanpa persetujuan Chamil.

Penyelesaian itu direkodkan di hadapan Hakim Datuk Abdul Hamid Sultan Backer

Peguam Sankara Nair yang mewakili Teresa memberitahu mahkamah bahawa ahli parlimen DAP itu tidak menuntut bayaran kos daripada Chamil.

Katanya, Utusan Malaysia perlu membayar RM50,000 kos sebagai sebahagian daripada penyelesaian tersebut dan penerbit bersetuju untuk menyiarkan permohonan maaf itu dalam Mingguan Malaysia....aku padan kan je.biar lingkup utusan,bh,tv3,tv1

Anonymous said...

Anon 8:36

Aku dah baca article tersebut. Yng pasti article itu tidak akan keluar di kitab Haramkah.

Nak buat camana klu dah di tutupkanhijab hati mereka itulah jadinya.PAS dgn PAS,PKR dngn PKR,DAP dengan DAP ttp dalam ceramah terpekik terlolong berbohong mereka bersatu apa punya PAS PIS PUS?

Tetapi pejuangan Ambiga untuk merealisasikan IFC lagi dasyat.Itu pun mereka boleh melantiknya mejadi ketua. So apa nak di hairankan.wd

Apapun terimakasih krn berkongsi berita untk kita sedarkan sesiapa shj yng merasakan telah hanyut!


expas

Anonymous said...

8:56

Cuba klu korang kalah. .....mahkamah kena beli mahkamah tak adil..mahkamah kanggaro macam2 ar korang cakap.hahahahaha.

Surat khabar kena saman biasa lah.Suratkhabar mana yng tak pernah kena saman?

Oiiii ngok Haramkah kena saman baru2 nie ko tak nak highlight kerr?.

Anonymous said...

Setiausaha agung PSM S Arutchelvan berkata, tindakan kerajaan membenarkan kapal perang berkuasa nuklear Amerika Syarikat berlabuh di Pelabuhan Klang menunjukkan hipokrasi kerajaan yang giat memburu Suaram dengan dakwaan menerima dana luar negara.

"Tindakan BN cukup hipokrit kerana di dalam negara, kerajaan BN meningkatkan usaha untuk memburu Suaram dengan pelbagai tohmahan berkenaan dengan penerimaan dana luar negara.

"Tetapi di sudut yang lain, kerajaan dengan tangan terbuka menerima lawatan mesin perang AS ke negara kita," kata Arutchelvan dalam satu kenyataan hari ini.

Katanya PSM mengutuk sekeras-kerasnya persinggahan lima hari kapal induk pesawat udara berkuasa nuklear USS George Washington bermula semalam – yang dilaporkan untuk "mempromosi kerjasama dan hubungan dua hala antara AS dan Malaysia".

"Tindakan ini hanya akan memperkukuh ketenteraan di rantau ini dan menggugat kedaulatan negara kita.

"Dengan membenarkan tentera AS memasuki kawasan laut dan tanah Malaysia, dan juga mewujudkan kerjasama ketenteraan yang rapat, hanya akan membantu memperkuat usaha imperialis yang diketuai AS untuk menguasai rantau Asia secara politik-ekonomi...," katanya.

Anonymous said...

APA KATA SASTRAWAN NEGARANI
GEORGE TOWN - Perjuangan politik PAS kini tidak lagi menepati kehendak Islam apabila parti itu bekerjasama dengan DAP, kata Sasterawan Negara Profesor Emeritus Datuk Dr Shahnon Ahmad.

Beliau berkata apa yang dilakukan oleh PAS sekarang ialah hanya menuruti kehendak politik DAP dan pendekatan seumpama itu bercanggah dengan kehendak Islam kerana PAS sepatutnya memimpin dalam memperjuang Islam.

Shahnon yang juga anggota PAS seumur hidup berkata adalah sangat menyedihkan kerana kerjasama PAS dengan DAP itu bukan seperti yang diharapkan dan ia bercanggah dengan pendekatan yang diambil Rasulullah SAW ketika memerintah dan bekerjasama dengan golongan bukan beragama Islam.

"Sepatutnya DAP tertakluk kepada peraturan Islam kalau mereka hendak bekerjasama dengan PAS," katanya kepada Bernama.

Beliau yang juga bekas anggota Parlimen Sik berkata dasar PAS sekarang tersasar daripada perjuangan asalnya apabila terpaksa menuruti kehendak DAP.

DAP sebelum ini telah menyatakan tidak akan menyokong penubuhan negara Islam di negara ini seperti yang dimahukan PAS. Shahnon yang pernah bertugas sebagai Pengarah Pusat Islam Universiti Sains Malaysia (USM) berkata pendekatan Rasulullah SAW bekerjasama dengan kaum Yahudi, Kristian dan munafik bukanlah seperti kerjasama PAS dan DAP sekarang kerana ketika itu Islam yang memerintah dan memimpin kaum-kaum berkenaan.
;;;;;;;;;;;;
EH NI MACAM NAK U-TURN AJANI

Anonymous said...

9.09

Kta rakyat Malaysia mmng tak bersetuju dengan apa cara sekalipun sekiranya kapal tersebut singgah dalam misi untk berperang di rantau ini.

Sebenarnya persinggahan kapal2 perang dari negara kuasa besar di port kelang sejak dari dulu lagi.Cuma pembangkang dah tak ada modal maka ianya di jadikan modal!

SUARANAKHARAM mendapat dana luar untk membiayai agenda menjatuhkan kerajaan secara tidak demokratik melalui demonstrasi ganas.

Tetapi apa masaalahnya kedatangan kapal ini?Setiap tahun Malaysia di kunjungi kapal2 perang sejak dahulu lagi sebagai kesinabungan hubungan diplomatik yng wujud antara negara2 tersebut.India,China,Russia,British,Peranchis,Pakistan,SriLangka,Amerika dan banyk lagi kapal mereka pernah singgah di Port Kelang!

Nak buat isu jngnlah isu bodoh!


Anonymous said...

anon 9.39

Macam mana pula dengan kapal dagang yahudi zymco line.

adakah sebagai hubungan simbolik jugak

khi khi khi

Melayu Ultra said...

HAHAHA!

PAS memang kena bungkus terus PRU13 ni.. PKR lagi la.. DAP?? mungkin ada beberapa kerusi hilang.. Cina undi DAP?? Cina KOMUNIS maybe ya! Cina rasional akan undi MCA.. India akan pilih MIC dan BN for sure..

PR - Pakatan Rabak!

Melayu Ultra said...

Anonymous said...
anon 9.39

Macam mana pula dengan kapal dagang yahudi zymco line.

adakah sebagai hubungan simbolik jugak

khi khi khi

--------------------------------

Ko ni goblok ke apa??

dasar penjilat jubor Anwar... otak dah x boleh pikir.. hati dah keras.. Nah ambik tulang ni! Pi main jauh2!

Woof! Woof!

Anonymous said...



"Kita pun tidak campur hal PKR. PAS dengan PAS, PKR dengan PKR dan DAP dengan DAP," kata Haron.

KALAU DAH MACAM TU APA KEJADAH WUJUDKAN PAKATAN RAKYAT.. KO BUAT LAH MCM MASA ALMARHUM FADZIL NOR JADI PRESIDEN PAS.. PAS STAND BY IT'S OWN.. SEKARANG NI KO DI BAWAH MURSIDUR AM YG MENJILAT PKR DAN DAP..

Anonymous said...

TIADA PERBICARAAN BERHUBUNG SCORPENE DI PERANCIS, SEMUANYA CIPTAAN ANWAR - YVES CHARPENEL

Seorang pendakwa kerajaan Perancis yang terkenal menafikan laporan-laporan media yang tersebar di kalangan beberapa portal berita online Malaysia berhubung perbicaraan yang sedang berlangsung di Perancis, mengenai dakwaan rasuah oleh sebuah syarikat Perancis berhubung pembelian dua kapal selam Scorpene buatan Perancis oleh Malaysia pada tahun 2002.

Semua ini adalah ciptaan Anwar dan kuncu-kuncunya untuk menutup kes video seksnya dimainkan semula

Yves Charpenel berkata media di Malaysia harus dapat membezakan antara khabar angin dan fakta dan antara siasatan dan perbicaraan.

“Saya sedar mengenai semua kekecohan yang dibangkitkan media tertentu (organisasi) di Malaysia berhubung perkara ini tapi apa yang saya boleh kata ini adalah tidak lebih daripada satu perbicaraan oleh media,” katanya kepada Bernama di sini, Isnin.

Charpenel, yang juga bekas ketua pendakwaan di Perancis dan kini seorang pendakwa negeri dan anggota eksekutif Persatuan Pihak Berkuasa Anti-Rasuah Antarabangsa (IAACA), berada di sini untuk menghadiri persidangan dan mesyuarat agung tahunan IAACA yang berakhir semalam.

Berikutan satu aduan Suaram, sebuah badan bukan kerajaan (NGO) mengenai hak asasi manusia, yang difailkan pada 2009 mengenai sebuah syarikat Perancis yang didakwa memberi rasuah kepada sebuah firma Malaysia untuk urus niaga kapal selam itu, beliau mendedahkan bahawa dua “hakim siasatan” bebas memulakan siasatan mereka awal tahun in

Beliau berkata adalah hak bagi sesiapapun untuk memfailkan aduan dan berikutan sifat rahsia siasatan itu, sesetengahnya beralih untuk mengadu kepada media.

Beliau menjelaskan bahawa untuk kes-kes tertentu di Perancis, Kementerian Keadilan akan meminta seorang hakim bebas, meminta “hakim siasatan” untuk menyiasat.

“Dia hanya seorang penyiasat. Ini adalah sistem lama yang bermula sejak era Napolean. Jika hakim siasatan mahu seseorang pergi ke Malaysia, dia perlu memohon dengan kerajaan anda kerana kami ada apa yang dipanggil Perjanjian Bantuan Perundangan Bersama. Kerajaan Malaysia boleh kata ‘ya’ atau ‘tidak’. Ia perlu diputuskan oleh pihak berkuasa Malaysia. “Seorang hakim siasatan Perancis tidak boleh membawa bagasinya, menaiki kapal terbang dan pergi ke Malaysia dan meminta seseorang menjawab soalan-soalannya.

“Ini adalah mustahil, ianya bertentangan dengan undang-undang Perancis dan ia juga bertentangan dengan undang-undang antarabangsa,” kata Charpenel. Beliau menjelaskan di Perancis, seperti di tempat-tempat lain, perjalanan undang-undang tidak boleh ditentukan oleh media.Seperti yang dikatakannya, “Di Perancis, masa keadilan berbeza daripada masa media.

“Sudah tentu, media perlu data-data, maklumat, berita. Ia adalah semula jadi tetapi siasatan itu agak berbeza. Ia adalah sama, sama ada di Perancis atau di Malaysia. “Dan ia menjadi rahsia. Kami kini dalam langkah pertama, mungkin, kami dapat satu lagi langkah, mungkin tidak, dan ia adalah terlalu awal untuk bercakap lagi.

Ditanya mengenai laporan media bahawa peguam-peguam Perancis yang mewakili Suaram dalam saman itu akan datang ke Malaysia untuk memberi taklimat kepada anak guamnya, Charpenel berkata mana-mana peguam dari mana-mana negara, bebas untuk berbuat demikian kerana dia dibayar oleh anak guamnya.

“Dia bebas bercakap dengan media, itu adalah kebebasan atau hak asasi manusia. Tetapi dia bukan seorang pendakwa. Dia juga bukan seorang hakim siasatan. Dia bukan seorang pegawai.”

Pada April tahun ini, ahli-ahli politik pembangkang tempatan di sini malah telah meminta pegawai Malaysia untuk memberi keterangan di Paris atau berdepan pemulauan dalam Kesatuan Eropah.

“Perbicaraan adalah satu perbicaraan dengan semua peraturan. Siasatan adalah adalah satu perkara lain,” kata Charpenel mengenai maklumat salah yang dijana oleh portal-portal berita tertentu berhubung dakwaan bahawa satu perbicaraan sudahpun berjalan

---------------------
Ternyata Pork Sheikh PENIPU, PEMBOHONG...munafik ..prangai yahudi..

Anonymous said...

9:39

Isu ni dah berbuih bagi tau tp otak tahap bebal korang masih tak faham2.Itulah keunikan otak penyokong PR!

Tanyalah isu scorpene yg di korang tuduh najib ambik komisyen lebih mahal dari harga scorpene ada masuk akal ker?

Tiada perbicaraan berkaitan scorpene di Peranchis.

"Saya sedar tentang lapuran di paparkan media tertentu di Malaysia mengenai perkara ini.Tetapi yng boleh saya katakan adalah ia adalah tidak lebih dari bahan SENSASI yng di paparkan media" YVes Charpenel, Pendakwa Raya Kerajaan Peranchis.

Bukankah SUARANAKHARAM yg mainkan isu ini? Ketua ada masaalah mental penyokong pun ikut sama jadi gila babi!

Anonymous said...

macai2 menyahudikan pas, pkr, dap kerana menentang umno.... sedangkan umno telah lama jalinkan perhubungan mesra dengan yahudi zionis....bohong banyak2 lg la umno! sehingga tahap rakyat paling belakang apa yg pm, menteri2, utusan msia, tv3, rtm, profesor2 ampu yg berkelentong.... bohong terang2an .... rakyat dah muak!

55 tahun... rakyat digoreng mentah2... umno masih belum insaf ....

TNB naikkan bil elektrik senyap2...
ipp laba berganda........
korupsi tanpa silu .......
remaja2 hilang akhlak .....
pegawai2 agama masih dibuai 'nikmat dunia' ....
nilai umat hancus ... negara tergadai....
umno/bn berlepas tangan....

bukan salah aku seorang.....!!11

Anonymous said...

macai2 ubn... yakinkah PR bungkus dlm pru13 ni???????????

Anonymous said...

55 thn tu termasuklah 17 thn Anwar dlm Umno. Sekarang umno dah xda unsur yahudi dah... Err Anwar ada bantah kes innocence of muslim x? Ni baru Amwar panggil MJ Akbar.

Nk tau apa cer? Masuk www.anwaraidc.com. Jgn bc harakaj je tau...

Tukang Komen said...

Pencacai pakatan semuanya tak kisah yg Anwar it gay. Kenapa! Sebab dalam pakatan macam2 jenis makhlok ada. Tak perlu nak singkap satu persatu. Sendiri kena ingatlah.

pok ngah nik ajis said...

Aku heran dgn mangkok ayun pakatan. .
Kalau rosmah. . Semua diaorang fokus. . Cincin,baju,beg tangan. .
Tapi shamsidar dgn azmin. . Tak mau buka kes ke. . Saham yg berjuta atas nama nya. .
Nalla kata shamsidar ada skandal dgn nuar jubur. Saksinya ummi . . Dah ada foto . .Cukup alibinya. . Apa jantan bacul buat. ?????. Azmin boleh sudu nuar. . Walaupun yg terbitkan berita tu siUmmi. . !!!
Adakah tuan2 dlm pakatan rakyat memberi isteri kalian utk aku sudukan. . Bukankah pencacai pakatan rakyat bertuankan pemimpin yg menjual bini utk dptkan imbuhan. . Aku seorang yg mempunyai keris yg power. . .Tolonglah bgi bini korang utk aku sodokkan. . Nanti bila aku jd YB aku akan hadiahkan tanah 100k sorang selama 999 tahun. . .Kan aku YB dlm bayangan. .!!!!!!

pok ngah nik ajis said...

Dengarlah rayuanku wahai ahlul pakatan. . Kalau ada bini bini korang yg nak ditukarkan dgn tanah dan saham. . .Tolong bagi kat aku. . Boleh aku sudu sodokkan. . .
Pemimpin korang kan bagi bini utk disudukan bagi dpt saham serta aset mewah. . .
Sedarilah. . . aku ialah salah sorang kabinet bayangan!!!. . Kalau parti kencing berlambang mata lebam menang PRU nanti. . Leh aku anugerah tanah dan saham pada korang. . .
Mcmana aku jana kekayaan. ????. Biasalah tanah kan byk boleh jual. . .Rampas dan tukar geran mana yg patut. . .Pemimpin aku kan ahli jubur. . Bagi je 2,3 jambu air cair le dia.sejarah dia kan ada cina,thai,mat salleh doll dia sapu. . .Yg sorang lagi tu aku rasuahkan model2 transgender utk mengaiskrimkan anunya. . .
Tolonglah bg bini2 korang utk menjamu selera aku yg penuh LBGT ni. . .Kalau korang enggan. . Maknanya korang tak sokong aku dan pemimpin aku. . Bukankah dia anugerah tuhan. ,!!!!!.kalau korang bagi bini2 korang aku sedia turunkan harga minyak dan beri AP petrol stesen didepan rumah korang lagi. . . .
Kalau yuran ptpn jangan risau. . Sure aku hapuskan. . .korqng pegilah u free je. . . .
Najib bagi 500/- utk BRIM. . Aku bgi 800/-sekali enjut bebini korang tu. . .
Kan aku ni mentei kabinet bayangan. . .!!!!!!!!

Anonymous said...

Sungguh pelik aku seorang pemimpin politik pembangkang terkenal dapat lepas dari kes liwatnya. Semakin jadi petualang dan maharaja lela lah si Sang peliwat ini.

Anonymous said...

Anon 10.27 AM..klu dah takde bukti sohih,itulah namanya fitnah..ada faham.Tak kena batang hidung sendiri,boleh la cakap.bodoh tak belajar.

Anonymous said...

pok nik diperbodohkan oleh anuar...sipenipu ditipu oleh sipembohong....kehkehkeh.

Anonymous said...


tapi yang nampak anak mahathir ada saham syarikat arak.

APA BUKTI KO CAKAP NI..KO FITNAH LAGI..MASYA ALLAH..

Anonymous said...

BILA PM NAK UMUM PRU13NI PAK SAHNON DAH U-TURN TU AKU NAK TIBAI PAS CUKU2NI

Anonymous said...

suka la umngok. korang kan zionis...anwar dh tlg buat keja korang