Wednesday, October 17, 2012

BANG-BUS . PAHAM TAK MAKSUD BAS NI ?


50 comments:

nurul hafizah said...

Susulan siri kenyataan Prof Emeritus Datuk Dr Shahnon Ahmad dalam beberapa media sejak minggu lalu, antara lain dilaporkan mengecam kerjasama politik Pas-DAP, portal milik Pas pula mengetengahkan pendirian Sasterawan Negara itu semalam, memetik berkata beliau akan "istiqamah bersama dengan" parti itu.

Shahnon, bekas Ahli Parliman Sik dan ahli seumur hidup Pas berkata, beliau yakn menerusi kerjasama dengan DAP dan PKR dalam Pakatan Rakyat, dapat melangkah ke Putrajaya.

"Saya istiqamah bersama dengan Pas menerusi kepimpinan ulama,” kata beliau dipetik portal rasmi Pas, Harakahdaily.

Portal itu berkata, Shahnon berkata demikian ketika ziarah mahabbah Setiausaha Dewan Ulama Pas Pusat, Dr. Khairuddin A. Razali ke rumah beliau di Minden, Gelugor, pagi semalam.

"Saya istiqamah bersama dengan Pas menerusi kepimpinan ulama. Saya sangat yakin, insya-ALLAH menerusi tahaaluf siyaasi yang merupakan persefahaman bersama antara tiga parti; Pas, PKR dan DAP, kita bakal menumbangkan kerajaan Barisan Nasional yang telah banyak melakukan kezaliman terhadap rakyat."

Anonymous said...

terbeliak penyokong umno dgn kemajuan pakatan

Servant of God said...

Bangbus Rakyat?

They use the bus to bang (f**k) the rakyat?

Yes, I agree.

Servant of God said...

Anonymous said...

terbeliak penyokong umno dgn kemajuan pakatan

October 17, 2012 9:08 AM

----------------------------

Betul kau ingat orang terpegun dengan bas bodoh tuh?

Bas tu laa lambang janji terbuang pakatan haram, kamu tau?

Itu yang kamu masih tergelak2 bangga... heh.

Anonymous said...

gelinye aku tgk muka yg telekat kt bangbus tue....

Anonymous said...

hahaa..time student dlu aku rajin layan BangBus...syokk wooo.!! lps main, tinggal..
err, ni ke wajah sbenar plakon BangBus??

Anonymous said...

Nurul Hafizah...nama hampair sama dengan anak seorang raja 'putar alam' Nurul Izah yang juga di berikan jolokan "permaisuri putar planet".Tak caya tanya orang lembah pantai berapa ramai yng suka dgn MP ni?Klu tak caya lagi tunggulah PRU13 nanti!

Nurul...yng kamu maksudkan portal milik PAS tu KITAB HARAMKAH lah yer?Hahahaha penyokong biol yng setuju dengan Mat Sabu rela makan babi jerk yng baca kitab nie!

Tak kisah lah apa kitab agama PAS tulis,yng perlu korang tahu PAS bukan lagi dikuasai golongan ulamak ttp golongan edorgan (Anwarinas).Ulamak dalam PAS dah jadi hilang telur sebab itu beberapa orang dari mereka mengkritik PAS secara terbuka.

Sebagai ahli seumur hidup Shahnon Ahmad perlu menunjukan kesetian kepada PAS.Tetapi lidahnya telah jadi panjang(istilah nik ajis) kerana mempertikaikan hala tuju PAS yng telah lari dari landasan.

Pun begitu rasanya Shahnon belum nyanyok lagi kalau di bandingkan ketua penerangan PAS pusat Tuan Ibrahim Tuan Man yng memfitnah Najib akan mengadakan pilihanraya pd musim haji untuk menewaskan parti hamPAS!

Anonymous said...

Bagaimana Datuk melihat perjuangan Pas kini berbanding dahulu?

SHAHNON: Saya melihat Pas kini melalui dua perubahan besar iaitu para ulama tidak lagi memainkan peranan penting malah Timbalan Presidennya sendiri bukan dari kalangan ulama tetapi lebih kepada sekular. Pas adalah parti yang memperjuangkan Islam jadi seharusnya ia dipimpin oleh ulama. Mengambil contoh pada zaman Rasulullah SAW di Madinah, baginda mendapat wahyu daripada Allah dan memerintah berlandaskan al-Quran. Pas juga perlu memerintah berlandaskan al-Quran jadi kita perlukan orang yang fasih iaitu ulama untuk mentafsirkan kitab Allah itu di dalam pentadbiran. Saya sebenarnya bimbang Pas akan hilang arah sekiranya golongan ulama semakin berkurangan dan tiada pengganti kepada Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat dan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang semakin dimamah usia. Oleh itu tokoh-tokoh muda Pas harus datang daripada golongan ulama muda yang boleh mentafsir al-Quran dan Sunah.

Kenyataan saya ini bukan bermakna saya menolak golongan muda yang liberal dan aktivis masyarakat kerana mereka juga penting tetapi tunjang parti sepatutnya golongan ulama. Perubahan kedua adalah kerjasama Pas dengan parti-parti lain terutama DAP. Saya tidak menolak Pas dan DAP bersama namun mereka harus menjadikan Islam sebagai penentu keputusan. Oleh itu saya menyokong kenyataan Nik Aziz tentang kerjasama dengan DAP cuma ia perlu diubah kepada DAP perlukan Pas. Sewaktu berhijrah ke Madinah dan mendirikan negara Islam, Rasulullah SAW juga bekerjasama dengan Yahudi, Nasrani dan Musyrikin Madinah tetapi syarat utama adalah mereka tidak boleh remeh-temeh terhadap Islam dan menerima Islam adalah penentu keputusan. Oleh itu kalau mereka (Pas) bekerjasama dengan DAP pasti tak ada salahnya jika mereka boleh bekerjasama dengan UMNO kerana kedua-duanya nak negara Islam. Konteks kerjasama yang kita harapkan adalah selalu adakan pertemuan dan bermesyuarat bagi mencari titik persamaan.

Anonymous said...

Datuk pernah berkata Pas sudah tidak menepati kehendak Islam apabila bersekongkol dengan DAP, boleh Datuk ulas perkara ini lebih lanjut?

SHAHNON: Ia kembali kepada permasalahan utama iaitu Pas kini tidak lagi dipimpin oleh ulama yang membawa Pas lari dari landasan Islam sebenar. Saya juga dapati Pas kini lebih banyak berbicara isu-isu sekular serta bersifat kebendaan, berbentuk fizikal serta lebih ke arah keduniaan berbanding matlamat utama iaitu ukhrawi. Kita tidak boleh menolak dunia untuk akhirat tetapi perlu kedua-duanya kerana yang hakiki dan abadi adalah kehidupan di akhirat nanti. DAP pernah berkata mereka menolak hudud dan beberapa pemimpin di dalam Pas seolah-olah bersetuju dengan pandangan itu sedangkan hudud adalah matlamat utama Pas selain menubuhkan negara Islam.

Anonymous said...

Tetapi kini Pas dilihat tidak memiliki peranan jelas dalam pakatan pembangkang malah semakin membisu dalam memperjuang perkara pokok parti iaitu penubuhan negara Islam dan pelaksanaan hukum hudud. Pada pandangan Datuk apa lagi matlamat Pas sekarang?

SHAHNON: Pas tidak boleh lari daripada matlamat utama iaitu menegakkan negara Islam dan dengan sendirinya mengutamakan hukum hudud kerana hanya Islam yang boleh membawa kita ke syurga serta membawa kebahagiaan sebenar di sisi Allah. Tapi kalau semua itu tidak lagi menjadi keutamaan dan Pas pula hanya pentingkan kerusi maka tunjang perjuangan Pas tiada makna lagi. Pada saya, kalau matlamat Pas adalah negara Islam jadi perkara pokok adalah pemimpin harus daripada golongan ulama. Ulama pun bukan yang penipu atau yang penakut tapi benar-benar ikhlas berjuang demi Islam dan berharap kepada keredaan Allah. Perjuangan untuk menegakkan Islam ini tak boleh atas usaha sendiri sahaja tetapi perlu kembali kepada Allah sebab kita tak memiliki kuasa yang agung seperti-Nya. Pastinya tiada erti nama parti Islam itu jika kita gagal memperjuangkan Islam serta memahami al-Quran sebagai teras amalan.

Anonymous said...

Bagaimana pula Datuk melihat penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim sekarang dan pengaruh Anwarinas di dalam Pas?

SHAHNON: Kalau boleh saya malas nak ulas panjang tentang Anwar kerana pada saya beliau adalah orang politik yang hanya pentingkan kuasa dan kerusi dalam pilihan raya. Jadi beliau akan lakukan apa sahaja untuk mencapai kehendaknya itu asalkan mendapat kekuasaan. Kalau beliau nak bergabung dengan Pas sepatutnya beliau kena tunduk kepada Islam kerana saya lihat PKR ini didapati cuba membawa parti-parti lain di dalam pakatan ke arah SEKULARISME. Ini pastinya harus ditentang oleh Pas sekeras-kerasnya. Kebanyakan pemimpin PKR terdiri daripada golongan sekular dan liberal serta pengaruh mereka mula meresap di dalam diri ahli-ahli Pas yang terdiri daripada golongan muda yang tidak berapa teguh keislaman mereka. Pada masa sama, sifat retorik mereka serta kecekapan berpidato mampu mempengaruhi ahli-ahli Pas. Itu yang saya agak bimbangkan.

Anonymous said...


orang PAS sndiri pun dah tak percaya kat PAS. nasib kau la PAS....ready je lah nak hancur!!!!

Anonymous said...



Yes..PAS menuju kehancoran..
PAS yang HAMPAS...
Perjuangan yang bengong...sepupu kepada perjuangan AYAH PIN yang nak menegakkan kerajaan langitnya..

Anonymous said...


waH BESARnye wajah peliwat dan penzina serta wajah pemunafik NO 1 mALAYSIA...








Anonymous said...

Muka mamat kat badan bas tu macam penyundal cinadoll je... apa kata kalau Gap buat poster gambar bas tu dan tampal sekali muka cinadoll kat sebelah muka mamat tu, mesti cun punya..!

Anonymous said...

HULU LANGAT 16 Okt. - Seorang anggota polis yang sedang bertugas mengadakan sekatan jalan raya di Kilometer 16, Lebuh Raya Cheras-Kajang di sini parah setelah dirempuh sebuah kereta dipandu penjenayah yang melarikan diri selepas menyamun sebuah rumah di Sungai Long awal pagi ini.

Lans Koperal Rozaili Abd. Hamid, 28, bagaimanapun bernasib baik kerana tidak terbunuh dalam kejadian itu meskipun mengalami kecederaan di kepala, dahi, tangan dan tulang rusuk.

Kejadian berlaku pukul 4.45 pagi ketika mangsa bersama lima rakan setugas iaitu empat anggota dari Balai Polis Batu 9, Cheras dan dua anggota trafik menjalankan sekatan jalan raya di lebuh raya berkenaan.



-BARUA COUNCIL tak nak tolong ke..

Anonymous said...

Awas kepada pengkomen bernama nurul hafizah. Betina ini menghentam Umno sentiasa dengan menulis artikel panjang-panjang dari Malaysiankini dan akhbar pembangkang untuk memburuk-burukkan dan memfitnakan Umno.
Betina ini hampu bodek Aljuburi.
Awas!!

Anonymous said...

Nurul Hafizah.

Ko baca kenyataan Shahnon yng di kongsi oleh anon yng ikhlas di atas nie.... Nurul Hafizah ko pun dah biol jugak ker?


Ada ker patut Timbalan Presiden PAS Mat Sabu boleh cakap rela makan babi(najis ughallazah)dengan DAPigs(kafir harbi) makan ayam (halal) bersama najib(islam ) di sambut dengan takbir!

Memang terbukti IQ penyokong PAS tahap zero,tahap longkang mcm tu punya senang untuk di nilai pun mereka mngaku lebih islamik dari orang lain!

Haiiiiii...entahlah nasib ko lah PAS ada penyokong bodoh belaka macam Nurul atas tu muahahahaha

Anonymous said...

Pemimpin politik yang populist. Aljuburi pemimpin politik yang mempromosikan Pluralisma, Liberalisma, LGBT, memfitnahkan kerajaan tidak telus dalam PRU 12 dengan menghasut rakyat dan Ambabiga, anak betinanya, bininya, Tiang Chuka, Tongki Puaka supaya memberontak dalam Bershit 3,4 dan 5.

Anonymous said...

10:36

hahahaha tak terkesan punnnnn..
biarkan dia jadi anjing kurap atau cinadoll!


Ahkhirnya dia akan tau yng masok di entry ini bukanya bodoh tahap infiniti mcm penyokong PAS!

Anonymous said...

nurul hafizah betina sial sundal. bersundal dengan Pakatan haram.

Anonymous said...

MILF Hunter!

Zaeydee said...

kat terengganu susah nak explain ttg bangbus bas...tapi yang ada berambus bas adalah

Anonymous said...

lawati www.bangbus.com
self explained

usin said...

anon 10:36am,
jgn risau dgn betina @ jantan penyokong tegar soros yg bernama nurul hafizah tu. dia copy paste apa yg ada dlm malaysiakini & suara keadilan. tp cuba perhatikan juga post dari pengkomen2 lain yg memperincikan apa yg dikatakan oleh shahnon ahmad itu. niat jahat nurul hafizah itu tidak akan kesampaian kerana intipati sebenar ayat yg keluar dari mulut shahnon juga disertakan. biasalah, penipu zaman ini tak perlu tunggu petang baru kantoi, on d spot beb!!!!

Anonymous said...


Peringatan TERAKHIR utk NURUL HAFIZAH/NURUL IZAH..

TUNGGULAH MASANYE KAU akan diperlakukan macam cina doll bila kau berbaik-baik dengan si Anua peliwat/PENZINA tu..

KAU TAK TENGOK LAGI VIDEO ANUA BALUN CINA DOLL TU YE. KOTE DIA BENGKOK SIKIT.. KO MESTI SUKA PUNYA





Anonymous said...

Menurut laporan audit, hutang kerajaan persekutuan pada tahun 2011 mencecah RM456.12 bilion, atau 51.8 peratus daripada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK), beberapa peratus di bawah siling hutang digubal 55 peratus.

Jika RM116.76 bilion pinjaman kerajaan terjamin dimasukkan ke dalam hutang persekutuan, maka jumlah hutang akan menjadi RM573 bilion atau 65 peratus daripada KDNK, yang jauh melebihi siling hutang.

Bagaimanapun, Kementerian Kewangan telah berhujah bahawa kerajaan tidak mengambil kira liabiliti luarjangka seperti pinjaman off-budget, dalam nisbah hutang-kepada-KDNK

Anonymous said...

Sedarlah penyokong-penyokong PAS di peringkat bawahan yg nyata mempunyai niat baik.

Jangan lagi tertipu dengan mainan politik atasan PAS, DAP & PKR.

PAS tidak lagi berupaya menguasai dalam Pakatan Rakyat jika menang dlm PRU13 nanti. Ini kerana puak-puak parasit Anwar telah ramai di pucuk pimpinan PAS.

Segala berita di UTUSAN bukan lagi
fitnah semata. Ianya adalah berita atau suara yang sahih dari ulama-ulama dalam PAS itu sendiri yang meminta pertolongan UTUSAN dalam menyampaikan berita yang sebenarnya.

Dengarlah rintihan kehancuran PAS itu sendiri. Gunakanlah akal yang masih ada. Jangan biarkan nasi menjadi bubur kerana perpecahan orang Melayu.

Anonymous said...



aNON 10.59

ITU OK LAGI.. KALAU MENGAMBIL KIRA BAJET PEMBANGKANG.. KERAJAAN TERUS MUFLIS... SEMUanye nak di bagi free.. pendidikan free, air free, kereta nak d jual murah-murah.. cukai rendah, petrol murah.. APA CERITA..HIGHLIGHT KO NI TAHAP SAMPAH LAH..

Anonymous said...

yang paling susah hati sekarang..pkr..

yg melalak kat sini pkr laa

pkr mana ada pengundi sejati sgt

pas dap akan menang masing2

kelantan dan penang..

pkr?? kakakkakakah

mahal bas dari tong sampah..kah kah kah ini baru betul...


tu bayangan latu...
kalau pkr beli scorpeon. dapat kapal angkasa siap gambar besar lg

kakkakahakahh

Anonymous said...

HEbat tol Bas tuh ye...mcm neh tergerak ati aq nak sokong pakatoon la....

Aq gerenti sokong PAKATOOn kalo angpa tarok gambaq ANUwar dgn pistol ayaq dia yg bengkok tuh......betoi..aq xmuhung...

muahahahhahahahahhah

Anonymous said...

wah!!!!gambar manusia anugerah tuhan. mamat pedang bengkok...seluruh dunia dah tengok dia punya.nak di arak keseluruh negara..muka tak malu

Anonymous said...

@nurul hafizah. Jangan copy and paste laporan tahap sampah. Rakyat tahu kisah sebenar Majlis Syura PAS yang mula menolak ideologi Anwar.

ATE MENGATE said...

Kebanyakan orang tengok bas tu mesti gelak , lawak sungguh , udah la putih sama warna dengan kain kapan , alamat betul la tu PKR akan dikain kapankan lepas PRU 13 ni , macam jelajah Bintang Popular Berita Harian la pulak , real punya lawak da , lepas ni boleh la bas exclusive ni buat pakaj rombongan ke Hadtyai

Anonymous said...

RAKYAT !!!

RAKYAT !!!

SARKAS DAH MAI !!!

KAH KAH KAH

Anonymous said...

gap...aku cadangkan tampal nuar tgh bogel lepas dia nyuntut cina doll...alaa yg nmpk totey bengkok tu....hahaaahaha

Anonymous said...

Masalah pentadbiran yang ditinggalkan oleh kerajaan BN dalam pengurusan syarikat negeri Pendidikan Industri YS Sdn Bhd (PIYSB) yang menguruskan Universiti Selangor (Unisel) telah diperbetul, kata menteri besar Selangor.

Tan Sri Khalid Ibrahim berkata, berdasarkan Laporan Ketua Audit Negara 2011, PIYSB berjaya melaksanakan banyak pembaikan terhadap kelemahan yang dikesan pada tahun sebelumnya.

Katanya, antara kejayaan itu termasuklah pertambahan pengambilan pelajar yang terus meningkat kepada 11, 880 pelajar pada Oktober tahun ini berbanding 9,902 pada Oktober 2011.

"Malah, kita yakin dan percaya proses timbang tara antara kerajaan negeri yang diketuai setiausaha kerajaan negeri dengan Jana Niaga Sdn Bhd akan mencapai keputusan positif," katanya.

Anonymous said...

Kufur jika sokong bukan Islam guna kalimah ALLAH -Haron Din
Sinar Harian : 5.1.2010

Pemimpin bukan Islam Termasuk DAP tetap boleh guna kalimah ALLAH-Nik Aziz
Bernama: 15 Mei 2010 :9.23 pm

PAS dah lari dari perjuangan asal....
Prof Shahnon Ahmad mantan ahli parlimen PAS!
Mingguan Malaysia: 14.10.2012

Anonymous said...


PAS yg bagi gelaran Aljuburi kat Anwar....teruk bebenor akhlak org2 PAS.

Anonymous said...

sedap nama nurul hafizah tu, tapi alangkah kesiannya beliau, otaknya penuh dengan taik dan kencingan dari haprakah dan suara keldaian...

Sila rujuk kembali kes Hassan Ali sebelum dipecat, kenyataan yang dikeluarkannya juga menghentam kepimpinan hamPAS, esoknya keluar kat Haprakah kata isu Hassan Ali dan kepimpinan hamPAS tiada apa-apa, semuanya telah selesai dengan baik... tup-tup, akhirnya Hassan Ali dipecat tanpa memberikan alasan dan surat tunjuk sebab. Haprakah memang cukup pandai berdrama, hari ini kata lain, esok lusa hentam cara lain pulak....

Kesian beb jadi penganut hamPAS ni, kebebasan bersuara berlaku bila tak tegur kepimpinan mereka, bila kene tegur sikit, mula la kene label jadi label UMNO.... kah kah kah kah... UMNO sendiri pun tak sudi la nak terima daki-daki dari hamPAS tu...!!!!

Anonymous said...

Jelajah Bangbus rakyat... kah kah kah kah... dalam bangbus boleh buat aksi dengan Chinadoll pulak. Sakit pinggang belakang kira...kerusi urut sudah ada..

Anonymous said...

Kemajuan apa ya?

Servant of God said...

Anonymous said...

Jelajah Bangbus rakyat... kah kah kah kah... dalam bangbus boleh buat aksi dengan Chinadoll pulak. Sakit pinggang belakang kira...kerusi urut sudah ada..

October 17, 2012 3:56 PM

---------------------------

Hahahaha ya betul! Kerusi urut sudah ada, kalau perlu lebih toilet XL pun ada!

Anonymous said...

Katil untuk Aljubs...

Jamban untuk Assmin....

Renovate cantik2 Bas tu and pakai duit rakyat!!

Wahkahkahkahkahkah........

BESAR PUNYA BAHLOL PENYOKONG PAKATAN!!!

KENAK KENCING BULAT2!!!

Muahahahahahahahahaha.......

Anonymous said...

PAS bagi gelaran ALJUBS pada Anwar.

Tapi PAS bekerjasama dgn PENDUBUR!!

Sudah terang PAS kenak bontot dgn Anwar ALjubs!!

Bodoh punya PAS hamPAS!!

Anonymous said...

Jelajah Bangbus Rakyat.. sungguh ironinya..

Anonymous said...

Bang for bangang....bus for busuk. So jelajah bangang dan busuk...hehe

Anonymous said...

segala segala nya mewah sewa jet peri badi rakyat susah anuar tak ambil tahu air,maksiat bertamabah,jenayah menigkat dan gangster macam anak ayam diselangor biar kita bodoh memilih jangan jadi kan anuar ibrahim sebagai contoh dalam hidup.

Pekong Pondan said...

A buss who goes to hell. Homo-Coach.

Anonymous said...


Cer banyangkan aksi2 dalam bas nih...

Eli beraksi bogel ...
Anua balun Cina Doll and Siam Doll..
Azmeen aksi ais krim berperisa coklat..
Anua balun bini azmeen..
Aljubs balun bontot jambunye..
.....beri kaunseling kat bini orang jam 3 pagi..