Saturday, October 6, 2012

DENDAM KESUMAT ANWAR PADA NAJIB TAK PERNAH PADAM.


Anwar Ibrahim dikatakan berada di Paris, Perancis selepas menghadiri Ceramah Mega Konvoi Royalti di Shah Alam.  Perkara ini disebutkannya sendiri ketika berucap di program tersebut.

Katanya, peguam-peguam yang mengendalikan skandal Scorpene ingin mengambil kesempatan bertemu beliau berhubung perkembangan terbaru kes tersebut dan beliau akan mengambil kesempatan itu untuk bertanyakan tentang perihal ‘komisyen’ yang terlibat dalam urusniaga itu.

Lalu, kembanglah hidung penyokong-penyokong Anwar, bangga kerana ada Mat Salleh ingin berjumpa Anwar.

Langsung tidak terlintas di fikiran mereka tentang apa kena mengena Anwar dengan pembelian scorpene kalaupun benar terdapat keraguan dalam urusniaga tersebut?  

Di bahagian manakah nama Anwar tertulis sebagai saksi atau alibi kepada sesiapa?   Apakah Anwar terlibat secara langsung atau tidak langsung dalam proses pembelian tersebut, atau apakah Anwar melihat sendiri ‘wang komisyen’ bertukar tangan, atau apakah Anwar berada di tempat kejadian rasuah atau mungkin, pembunuhan Altantuya?

Atau apakah Anwar sekadar diperlukan untuk memberi pendapat mengenai kredibiliti saksi atau sikap orang yang disyaki?  Jika benar, layakkah beliau?  Jika layak, atas dasar apa pula kelayakan tersebut?  Sebagai musuh?  Sebagai rakan subahat?  Sebagai pasangan intim?  

Tidak mungkin peguam-peguam tersebut ingin berjumpa Anwar sekadar untuk meminta penjelasan beliau tentang kes liwat, chinadoll atau Shamsidar yang tiada kena mengena scorpene?  

Jika benar mahkamah Perancis sedang membicarakan kes scorpene, yang mana mereka menafikannya, antara perkara yang perlu sebagai subjek penyiasatan selain saksi dan alibi, adalah barang bukti iaitu dokumen-dokumen kontrak, spesifikasi barangan, dokumen pengesahan syarikat-syarikat dan individu yang terlibat, butiran komunikasi antara pihak yang terlibat, butiran kewangan dan mungkin juga bukti perjalanan dan perbelanjaan yang dibuat oleh semua pihak yang terbabit.

Selain dari semua ini, tidak ada peguam atau penyiasat yang akan mengambilkira individu atau perkara atau benda atau kejadian yang tidak bersangkut-paut dengan saksi, alibi atau bukti, sepertimana yang tersenarai dalam proses penyiasatan.

Justeru, di manakah signifikannya kewujudan individu bernama Anwar Ibrahim yang kebetulan menjadi Ketua Pembangkang Malaysia, dengan pembelian kapal selam oleh kerajaan Malaysia dari sebuah syarikat Perancis?

Hanya satu saja kemungkinan penglibatan Anwar Ibrahim dalam apa yang disebutnya sebagai ‘skandal scorpene’ ini, iaitu beliau adalah dalang yang mereka-reka kisah rasuah dan komisyen dalam urusniaga ini.   Maka, pertemuan beliau dengan peguam Perancis adalah untuk menyampaikan skrip baru atau arahan baru bagi menyerang kerajaan Malaysia menjelang pilihanraya.

Jangan sekali-kali lupa bagaimana sebelum ini, Datuk Zulkifli Nordin, bekas peguam Anwar yang juga menjadi peguam kepada Chief Inspektor Azilah yang dituduh membunuh Altantuya telah mendedahkan bagaimana Anwar mengarahkan beliau agar menukar strategi pembelaan Azilah dengan ‘mencipta dan memalsukan bukti untuk mengaitkan Perdana Menteri dengan pembunuhan tersebut’.   Bertitik tolak dari itu, maka Zulkifli telah menarik diri dan akhirnya meninggalkan Anwar lalu mendedahkan perkara ini.

Jika Anwar pernah mengarahkan Datuk Zulkifli berbuat demikian, apakah yang menghalang beliau berbuat yang sama terhadap peguam-peguam Perancis yang ditemuinya?  

Jika Anwar sanggup merancang agar orang yang tidak bersalah dihukum atas kesalahan yang membawa hukuman mati, maka apakah yang menghalang beliau untuk merancang atau melaksanakan pembunuhan itu sendiri?

Persoalan ini membawa kita kembali menyorot dua ‘kemalangan langgar-lari’ berasingan melibatkan kematian isteri seorang Dato’ yang menjadi orang pertama membawa kes liwat 1 kepada Tun Dr. Mahathir Mohamad iaitu Perdana Menteri ketika itu, dan juga kematian isteri kepada mangsa dalam kes tersebut, Azizan.  

Mengambilkira semua fakta ini, maka pertemuan antara peguam-peguam Perancis yang kononnya mengendalikan kes scorpene, dengan Anwar Ibrahim yang ‘tiada kena mengena’ dengan pembelian tersebut, membawa kita kepada dua kesimpulan iaitu 1. ‘semakin banyak persoalan’ atau mungkin juga sebenarnya adalah 2. ‘sebuah jawapan’.

36 comments:

Anonymous said...

MEMANG LA BANYAK PERSOALAN TAK TERJAWAB...SEMUA NYA BERKAIT-KAIT. PASAL RAZAK BAGINDA...PASAL C4...PASAL SCORPENE. APASAL TAKUT SGT ?

KALAU NAJIB ADA TELOR..JANGAN SEKAT PEGUAM SUARAM MASUK MALAYSIA LA.
ADA TELOR KA.

Anonymous said...

Najib roti canai biasa je, mana ada telur...kikiki...

Anonymous said...

ANUwar mmg 1 donia pon tau ada TELOR dan Batang berjuntai yg bengkok sbb video PORN di dah tersebar seluruh pelusuk donia....

Kalo betol TELOR ANUwar ori...awat dia XBRANI BAGI KETERANGAN BERSUMPAH sms perbicaraan kes liwat dia...

Awat dia xbrani nak buat DNA test bagi mengesahkn yg bukan AIR MANI dia yg ada dlm dubur Saiful..

Awat dia xbrani nak melalui ujian pengesan 'bohong'....

Awat sbg yg mengaku ISLAM xpercaya pada sumpah LAKNAT..sumpah mubahalah..

Awat awat awat

OHHHH MEEEEGAAAAAAAAAA....

Anonymous said...

betul tak betul tu...dia org pun tahu..kes mahkamah ni panjang cerita dan lama makan masa..

Modal beb..modal..nak jadikan modal PRU 13..boleh jaja merata..cerita akan jadi sedap jika akan bawa loyer..tak kisah le..kebanyakan LOYER ni..memang LOYER burukkk

perangai macam musang..buah ,ayam kiri kanan ,yg nyata,yg tersembunyi semua remmppp...

Anonymous said...

najib ada telor tapi hanya rosmah jer yg tahu.

anwar pun ada telor tapi bukan jijah jer rasa, shamsidar pun dah rasa, sukma pun dah pegang, azizan pun dah kena tutoh, saiful pun dah kena pancut nya, paling best satu dunia dah tengok telor Anwar...video Cina Doll la....hehehe

Anonymous said...

X payah lah jauh2 sampai c4, suaran, liwat, chinadoll, scorpene, pkfz, bideoseks

Amik cara mudah biar orang kampung x pening kepala..

Sambut cabaran lim guan eng utk istihar harta memasing.

Cara paling mudah dan murah

Anonymous said...

tapi awat kapal selam yang dibeli malaysia lebih mahal berganda ganda dari yang dibeli oleh negara lain.

kapal selam malaysia ada 3 fungsi kot.

menyelam
timbui
terbang

khi khi khi..

tu blum masuk jeep utk regimen gerak khas tu nooo..

patut lah masing2 takut istihar harta...

usin said...

hoi anon 5:57pm. aku kata ko biol a.k.a bangang karang ko marah. peguam suaram masuk malaysia? bukan ke dlm suaram dh berlambak bertingkat2 peguam yg dpt dana luar utk haru birukan negara. ko fikir cerita peguam dlm suaram dgn kerjasama paling erat majlis peguam a.k.a barUA counSIAL tu sekadar cerita penglipur lara ke? ada otak fikir. dimana2pun negara yg haru biru contohnya syria, mesir, lubnan, libya, iraq adalah kerana ada campur tangan luar. ko fikir negara luar beri bantuan saja2 ke? ada aim la ngok!!! raba celah kangkang ko, ada lg telur tak sebelum sibuk telur org lain...

Anonymous said...

kalau lah benar ada penyelewengan apa perlunya anwar dipanggir yg tidak berkenaan dan ketetahui musuh politik kpd kerajaan? Jika tujuan anwar memberi input maka keputusan siasatan tidak telus dan tak boleh diterimah pakai..tujuan anwar kesana hanya strategi politik utk mainkan isu lapuk dkat pru13..anwar klentong rakyat..hanya rakyat yg tidak tahu berfikir termkn dgn tipu daya anwar ni

tidak lama dlu suaram mewar war kan hasil siasatan dri perancis telah siap.najib akan disupina,dipanggil oleh makamah perancis utk dibicarakan tpi smpai skrg tak ada yg berlaku..kalau diteliti pd masa tak langsung laporan media dari perancis dan media antarabangsa tntng kes ini ..ada lah mustahir media asing tidak melaporkan berita ini yg melibatakan ketua negara..bkn timbalan mentri bkn menteri biasa tapi prime minister sebuah negara di bicarakan di makamah negara luar tpi satu media asing pn tidak melaporkan,.satu perkara ajaib di zaman IT ni kan,tak masuk akal dan tak lojik..malah bila ditelitih lagi tak pnah ada pn perbicaraan scorpene masa tu hanya suaram jer yg melalak cuba menipu org ramai..

usin said...

hoi anon 5:57pm. aku kata ko biol a.k.a bangang karang ko marah. peguam suaram masuk malaysia? bukan ke dlm suaram dh berlambak bertingkat2 peguam yg dpt dana luar utk haru birukan negara. ko fikir cerita peguam dlm suaram dgn kerjasama paling erat majlis peguam a.k.a barUA counSIAL tu sekadar cerita penglipur lara ke? ada otak fikir. dimana2pun negara yg haru biru contohnya syria, mesir, lubnan, libya, iraq adalah kerana ada campur tangan luar. ko fikir negara luar beri bantuan saja2 ke? ada aim la ngok!!! raba celah kangkang ko, ada lg telur tak sebelum sibuk telur org lain...

Anonymous said...

Kapal selam namanya sama, tapi kalau spesifikasi facilitiesnya berbeza tentulah harga berbeza. Bongok

Anonymous said...

siapa yg cakap?

anwar bin ibrahim ke??

hahaha.. kalau dia yg cakap, sekupang pun aku tak percaya

Anonymous said...

dia ke paris tu, nak ambik dana kot..

si munafik ni bukan boleh percaya pun

Anonymous said...

kematian 2 orang isteri secara misteri perlu dibongkar... kenapa tiada jawapan spi sekarang?

Anonymous said...

Betul ke dlm Suaram dh berlambak bertingkat2 peguam2 yg dpt dana luar dgn kerjasama BarUA CounSIAL utk haru birukan negara ?

Kalau dah ada bukti campurtangan luar campurtangan asing, apasal tak di tangani dgn segera ? Apasal asyik gebang manjang ? Apasal tak dedahkan butir2 nya kat public dan seret peguam2 tu ?

Balik2 TV3, Utusan M kata Suaram akan di panggil la, Suaram akan didakwa la, Suaram akan di siasat la, Siasatan belum habis la, bukan bidang polis la, bnm belum siasat la..kan dah mcm story penglipur lara ?...apa cite ni?..apa takut sgt ?

Ke kerajaan sememangnya tak ada telor? atau kerajaan sebenarnya serba salah ?

Anonymous said...

Tok wokil PAS rama hok dok kekoh pitis. Islea jubor lembu lagu ni.

Anonymous said...

woi lahabau2 pakatan..

dah beberapa kali korang kena kencing oleh mamat tu tapi korang masih nak percaya kata2 dia lagi? memang lahabau tahap kerbau laaa..

saja je tu nak buat modal untuk serang kerajaan. pegi perancis..itulah modal dia. pegi usa..we support the safety of israel modal dia..pegi indonesia. batik indon lg syok dipakai..pegi thailand..aweks kat sana lg daring..pegi haji...errrr errrr.hahahaha..

tak nampak2 lg ke?

Anonymous said...

woi lahabau2 pakatan..

dah beberapa kali korang kena kencing oleh mamat tu tapi korang masih nak percaya kata2 dia lagi? memang lahabau tahap kerbau laaa..

saja je tu nak buat modal untuk serang kerajaan. pegi perancis..itulah modal dia. pegi usa..we support the safety of israel modal dia..pegi indonesia. batik indon lg syok dipakai..pegi thailand..aweks kat sana lg daring..pegi haji...errrr errrr.hahahaha..

tak nampak2 lg ke?

Anonymous said...


Jam Omega..mana?

Anonymous said...

JAM OMEGA MANA ?
MANA JAM OMEGA TU ?
SESIAPA BOLIH dapatkan jam omega ITU Akan MENANG SATU jam omega yang SAMA, TETAPI BUATAN SIAM ?
Ada BERANI KAH .

OMEGA
CHINA DOLL
OMEGA
CHINA DOLL.

DAH TENGOK VIDEO ?
Ada SATU lagi...LEBIH JELAS, LEBIH COLOURUL,
AND OF COURSE LEBIH ACTION.
SABAR SABAR SABAR YA.......
TAK LAMA LAGI.

Anonymous said...

usin

kalu negara luar bantu pun tak boleh jgn la bagi pelabur luar melabur di negara kita ni..kita duduk bwh tempurung...ok?

baharudin said...

bodoh.... melabur dengan beri duit pun tak dapat bezakan..

baharudin said...

bodoh.... melabur dengan beri duit pun tak dapat bezakan..

baharudin said...

bodoh.... melabur dengan beri duit pun tak dapat bezakan..

Anonymous said...

Pnyokong anuwar kena akui.... Sehingga sekarang anuwar masih gagal mejadi PM selepas berbagai muslihat dicuba selama 14thn..dan akan terus gagal..

Anonymous said...

Kena akui juga. Nur di wajah dah hilang. Wajahnya bengis dn gelap dek dosa yg dipikulnya.. Nak sokong lg... Lupakan je la..

Anonymous said...

dia itu cuma nak tunggu malaikal maut bila2 aja.tak kuat pun dia dan dia sangka dia raja ke?kamu fikir tanpa dia malaysia tidak dapat maju ke?banyak lagi pemimpin2 hebat dari dia itu.pemimpin yg berseh dan berjiwa rakyat bukan berjiwa nak ranapkan negara.

Anonymous said...

baharudin

kalu pandai sgt...kat mana beza nya?

anti bohmau said...

anon 5:57pm,

bila pulak peguam suaharam disekat? mrk bebas menyatakan apa shj.

cuma masalahnya SEMAKIN RAMAI RAKYAT YG SEDAR SUAHARAM IALAH PERTUBUHAN HARAM YG KERJA BUATNYA JUGA HARAM!
TERIMA DUIT SOROS YG HARAM.
MASUK KELUAR NEGARA JUGA MCM HARAM LAKNAT JA!
MANA ADA KES SCORPENE DI BAWA KEMAHKAMAH DI PERANCIS?
KALU ADA TUNJUK MAI MAHKAMAH MANA?
SIAPA PENDAKWA?
SIAPA DIDAKWA?
TUNJUK MAI BUKTI PENDAKWAAN?
MANA PEGUAMBELA?
MANA PULAK WRIT SUMPAH KA APA KA YG KAMU ADA?

KALU SETAKAT DUK ULANG2 CAKAP APA YG ANWAR NGN SUAHARAM DUK MUHONG HANGPA, BOLEH JALAN DAA!!!!!

ANWAR SENDIRI MELARAM SANA SINI NAIK BAS MEWAH, NAIK JET MEWAH PRIBODI, HARAM HANGPA TAK TANYA PLAK NO?

SETAKAT JD 'BAKAL PM MALAYSIA SEUMUR HIDUP' ANWAR TAK LAYAK GUNA SEMUA KEMEWAHAN TU SBB DIA KENA JD 'SGT ZUHUD' UTK MEMENANGI HATI TOTOK PR!!!!!!! BARU ORG LAIN BULEH PERCAYA KUT!! HU HU

Pemerhati said...

makin lama makin teruk politik malaysia ...


http://mari.tengok.tv

Tun Teja said...

Semua orang-orang yang bekerja dan berpangkat dalam Suaram dan Suhakam adalah pengkhianat dan petualang Malaysia.

Anonymous said...

Anwar Aljuburi orang Melayu bangsat.

Anonymous said...

harga kapal selam belian semada najib harga sederhana..

ada negera dua kali lipat

ia jugak tak jauh ketinggalan dgn kapal semasa..harga dgn canggih balance.. acepteable..

kalu nak banding la
antara lori ketinggalan zaman dgn bas canggih dgn kapal canggih..

Anonymous said...

adalah budak tu mcm budak sekolah dok jek jek cikgu supaya boleh jd ketua darjah..

lepas cikgu xkasi ..dia nak jugak jadi ketua darah ..last2 bodek2 lg..jadi prefeks pun xpe..

prefeks pun cikgu xcaya nak bagi dia..

LAST dia jadi brutalll

pancit tayar keta cikgu
pancut air masa cikgu tgh berak

apa lg..
patahkan kerusi cikgu biar cikgu jatuh terkangkang

dan cakar2kan cermin keta cikgu...

begitu lah budak sekolah yg nakal..



Anonymous said...

sebab pemimpin korg xde telur lh mtk tlg peguam luar..ape..dkt suaram n pr dh xde peguam ke..ke smua tu telur xdak
...

Anonymous said...

anwar tutuh china doll.itu FAKTA.