Wednesday, October 3, 2012

KERANA TAHU MEREKA BAKAL MAMPOS, PAS TERPAKSA PUJUK BEKAS PIMPINAN UMNO SELANGOR UNTUK ??


pas selangor.
sebut nama pas di selangor.

ada orang kata pas jadi macai.
ramai orang kata pas jadi keldai.

sebut nama kalid gereja orang melayu dah tahu kemusibatun mangkok ni buat onar.

sebut nama dr zul, umat melayu dah tahu otak mamat ni makin senget.

sebut nama rani, mariah semua orang tahu mereka ni tiada kemampuan untuk memperjuangkan agenda perjuangan parti mereka dalam pakatan lantas mahu diasimilasikan dalam pentadbiran kerajaan negeri.

pas dah pecat hasan ali.
punca pecat pasal hasan ali balun group penjilat anwar dalam pas yang merosakkan pas.

bukan setakat itu, hasan ali dipecat dek kerana mempertahankan 12 umat islam daripada dimurtadkan dalam tragedi DUMC.

letih nak cakap bab pas ni. adakala flip flop, namun dalam keadaan 24jam mereka ni dah semakin dilihat takde maruah.

daripada menjadi bohsia politik kepada dap, kini pas sudah menjadi sundalan politik lacuran dap yang kulup anu nya.

ya itulah hakikat, pak kepiah dalam pas tunduk dan toat pada sang pengkulup  dari dap.

dek kerana itulah sudah timbul cerita.

cerita yang mahu menutup cerita ke onaran pas sepanjang 2008 hingga 2012.

cerita mengenai usaha mat sabu dan hj hadi memujuk bekas menteri besar selangor, mat taib untuk menyertai pas.

ya cubaan demi cubaan dilakukan oleh 2 mamat pas ni di selangor.

tujuannya nak tutup kebejatan pas yang gagal mutlak di selangor.harapan mereka, sekiranya mat taib berjaya dipujuk untuk menyertai pas maka segala kegagalan pas akan disapu di bawah kapet.

maka selepas itu bergentayangan lah ceritera akan pas diterima oleh bekas menteri besar selangor bla bla bla.

politik macam ni adalah low class. 
kualiti takde.

umat melayu sudah semakin analisis mengenai isu.
silap pas adalah masih beranggapan melayu mudah ditipu.
memang melayu mudah ditipu, tetapi ianya hanya meliputi melayu dalam pas.

mat taib sepertimana yang dinyatakan oleh ahli umno kelana jaya, masih cool saja. dia lebih banyak menghabiskan masa dengan keluarganya.

bodohlah mat taib sekiranya dia menyertai pas kerana dalam gabungan pas itu ada wujud makhluk bernama anwar ibrahim.

ya anwar ibrahim. yang pernah tikam belakang mat taib sewaktu dia memuncak kariernya dalam gabungan 'melayu baru' tajaan anwar.


27 comments:

Anonymous said...

gap, citelah sikit pasal kena tikam blakang tu

Anonymous said...

kalo mat taib ikut pas sure cite buruk mat taib padam terus...tp kalo mat taib xikut pas konfom pas akan cite mcm2 pasal mat taib...percaye la....

Anonymous said...

Rasenye kes tikam belakang tu yg kes bawak masuk duit g australia...mat taib bwk 2 beg je, tp sampai australia, jadi 3 beg atas nama beliau....dalam rekod asal 2 beg je, sampai2 je jd 3 beg atas nama beliau...

Sebab musabab kes ni xtau la pulak sebab ape, ade projek yg xdapat kat kroni kot...

Anonymous said...

oo kena pedajal la ni...jahat anwar ni dari dulu rupanya.....

Anonymous said...

Ini menunjukkan yg dlm PAS mmg xada yg boleh dijadikan PEMIMPIN...

Kalo ada pon penuh di baluti dgn kes MORAL SALAHLAKU SEKS dan pelbagai kemungkaran...

Trnyata UMNO memiliki ramai ahli2 yg boleh di ketengahkn sbg pemimpin..baik dari segi moral maupon etika idop...malangnya ada yg betol2 BAGOZ tlh awal2 di cantas baik sejak dr zaman ANUwar atau pon oleh ahli yg len..

Yg ramai2 dlm PAS cume bole jadi ANJENG saje...pemimpin wat APA SAJA depa akan brTAKE BEER.....zombie..

muahahhahahahhah

Anonymous said...

m.taib pulak terkenal dgn 6 milion dollar man..

ada apa2 ke ..mb selangor semua busuk2 semua...

minta komen ni online la balklik

Aliffnajmi said...

Klu kita tgk sejarah ahli politik yg paling cepat naik kt Malaysia hanyalah anwar ibrahim. Habis semua dicantasnya.
Namun, Alhamdulillah, Allah Maha Adil, eazy come eazy go. Slmt jln Brader Anwar Bin Ibrahim.

Anonymous said...

m.taib pulak terkenal dgn 6 milion dollar man..

ada apa2 ke ..mb selangor semua busuk2 semua...

minta komen ni online la balklik
__________________________________
tol tu...paling busuk mb selangor adalah khalid brahim...setuju tak??//

Anonymous said...

6 dollarman: ''tolong saya''
toyol: tolong abenda ..rumah aku siap

6: tolong la selamat kan aku...duit cash aku kena tahan kat airport....

toyol: per byk tu..separuh kasi siap umah aku ka..amcam.. deal..

6: xkisah la.. janji duit rakyat... ni kasi sapu cepat..

t: baik la toyol..opsss lupa. plak aku toyol...hehehe ko pun toyol la

Anonymous said...

SAPA NAK KETAWA ...BACA NI...


AIDCNews – 03/10/12 – Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim akan dipindahkan ke Putrajaya sekiranya Pakatan Rakyat (PR) berjaya menang dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), dan jawatannya sebagai Menteri Besar Selangor akan diisi oleh individu lain, kata Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali.

Azmin seperti dilaporkan Sinar Harian mendakwa kewibawaan dan kepakaran yang ditunjukkan Abdul Khalid semasa mentadbir negeri Selangor selama sepenggal amat diperlukan untuk pentadbiran kerajaan baru Pakatan di Putrajaya.

Katanya, perbincangan peringkat PR ada ke arah itu, bagaimanapun masih belum diputuskan.

“Keputusan berkenaan kemungkinan dibuat dengan menggabungkan pelbagai kemahiran dan keupayaan untuk memastikan pentadbiran negara berjalan lancar.

“Tidak ada sesiapa pun boleh menentukan kedudukannya hari ini sehingga keputusan PRU13 diumumkan,” katanya

kabinet Anwar meh tgk ..dah kaur..xbetui ka ni said...

Perdana Menteri

Anwar Ibrahim (PKR / MP Permatang Pauh)

Timbalan Perdana Menteri

1. Lim Kit Siang (DAP/ MP Ipoh Timur) 2. Abdul Hadi Awang (PAS/ MP Marang) 3. Satu kerusi untuk Sabah atau Sarawak yang akan menjaga hal ehwal Malaysia Timur. (Terdapat beberapa nama calon tetapi kolumnis ini telah diarahkan untuk tidak mendedahkannya)

Kementerian Kewangan

1. Tony Pua (DAP/ MP Petaling Jaya Utara) 2. Rafizi Ramli (PKR/setakat ini belum MP tetapi bakal bertanding PRU 13) 3. Nizar Jamaluddin (PAS/ MP Bukit Gantang)

Kementerian Pelajaran

1. Dzulkefly Ahmad (PAS/ MP Kuala Selangor) 2. S Kulasegaran (DAP/ MP Ipoh Barat) 3. Chong Eng (DAP/ MP Bukit Mertajam)

Kementerian Dalam Negeri

1. Azmin Ali (PKR/ MP Gombak) 2. Mahfuz Omar (PAS/ MP Pokok Sena) 3. M Manogaran (DAP/ MP Teluk Intan)

Kementerian Pertahanan

1. Dr Hatta Ramli (PAS/ MP Kuala Krai) 2. Liew Chin Tong (DAP/ MP Bukit Bendera MP) 3. Tian Chua (PKR/ MP Batu)

Kementerian Undang-undang

1. Karpal Singh (DAP/ Bukit Gelugor) 2. Gobind Singh (DAP/ MP Puchong) 3. William Leong (PKR/ MP Selayang ) 4. R Sivarasa (PKR/ MP Subang) 5. Hanipa Maidin (PAS/ bakal bertanding parlimen)

Kementerian Kesihatan

1. Dr Lee Boon Chye (PKR/ MP Gopeng) 2. Dr Tan Seng Giaw (DAP/ MP Kepong) 3. Dr Siti Mariah Mahmood (PAS/ MP Kota Raja) 4. Dr Michael Jeyakumar (PSM/ MP Sg. Siput)

Kementerian Pengangkutan

1. Khalid Samad (PAS/ MP Shah Alam) 2. Tan Kok Wai (DAP/ MP Cheras) 3. Baru Bian (PKR/ Bakal bertanding parlimen)

Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri

1. Khalid Ibrahim (PKR/ MP Bandar Tun Razak) 2. Teresa Kok (DAP/ MP Seputeh) 3. Husam Musa (PAS/ bakal bertanding parlimen)

Kementerian Pertanian

1. Salahuddin Ayub (PAS/ bakal bertanding parlimen di Johor) 2. Ng Suee Lim (DAP/ bakal bertanding parlimen)

Kementerian Luar Negara

1. Kamarudin Jaffar (PAS/ MP Tumpat) 2. Lim Guan Eng (DAP/ MP Bagan) 3. Elizabeth Wong (PKR/ Bakal bertanding parlimen)

Kementerian Wilayah Persekutuan dan Pembangunan Bandar

1. Lim Lip Eng (DAP/ MP Segambut) 2. Nurul Izzah Anwar (PKR/ MP Lembah Pantai)

Kementerian Alam Sekitar

1. Fuziah Salleh (PKR/ MP Kuantan) 2. Che Rosli Che Mat (PAS/ MP Hulu Langat) 3. Nga Kor Ming (DAP/ MP Taiping)

Kementerian Wanita

1. Zuraida Kamaruddin (PKR/ MP Ampang) 2. Fong Po Kuan (DAP/ MP Batu Gajah) 3. Siti Zailah Mohd Yusof (PAS/ MP Rantau Panjang)

Kementerian Hubungan Kaum dan Dialog Antara Agama

1. Nik Aziz Nik Mat (PAS/ bakal bertanding negeri dan parlimen) 2. Mujahid Yusof Rawa (PAS/ MP Parit Buntar) 3. Mohd Nur Manuty (PKR/ bakal bertanding parlimen) 4. Ngeh Koo Ham (DAP/ MP Beruas) 5. V Sivakumar (DAP/ bakal bertanding parlimen)

Anonymous said...

Kalau itulah kabinet pr satu tahunpuntak sampai hayt malaysia....hancur

Anonymous said...

kalau nak cerita pasal moral saya cabar siapakah pemimpi umno dari tertinggi kebawah yg moral baik,tidak rasuah,kaki perempuan,minum arak dan curi duit rakyat.cuba sebut nama2 itu bermula dari zaman mahathir hingga sekarang.cuba tunjuk mana nama yang bersih.

Anonymous said...

8:57

Berapa ramai menteri bn dah kena tangkap? Maka seramai itulah yng tlh makan rasuah hahaha.

PAS lagi hampas duit tabong anak yatim pun mereka sebat. Anwar puihh...yng perlu korang faham Anwar bukan keluar dari umno tetapi dia di buang dari umno! Kenapa dia di buang dari umno. Hanya umno sahaja yng tahu!
Tetapi bila dah di beritahu korang kata semua itu fitnah.
Woiii bro Anwar ni ibarat selonggok taik.Dan sekarang taik tu menjadi kesayangan korang hahaha

Klu umur kita panjang percayalah ko akan setuju akhirnya mengikut jejak penyokong tegar PKR yng telah kembali kepangkal jalan,Anwar adalah taikkkkkkkk! !!!!!!!!!!

Apa bukti PAS! PKR dan DAP tak makan rasuah?

Anonymous said...

???????????

!!!!!!?!??!!!??

???¿¿¿¿¿¿????????

Anonymous said...

Apa yang awak tahu...??????


Cerciter...cerciter....???


Berdosa....

Main tuduh tuduh...

Lanvin Clichy said...

Bloger umno tak da akhlak otak bengap hujah macam akal longkang patut le rakyat nak tolak been

Anonymous said...

Sikit-sikit bayar cukai. Maka dikatakan duit rakyat. X selwsakah dinamakan duit bayar tax? Bayaran tu hak milik pemerintah. Sekarang ni pun dah nampak bermacam-macam pembangunan yg tumbuh bagaikan cendawan. Hanya org buta hati dan minda yg x nmpak kemajuan ni semua. Kepada pembangkang tu. Nnti kalau memerintah tu jgn ambi duit tax k. Ambi duit dr batang pokok. Bagi semua free. Jadilah rakyatnya yg x tahu berusaha yg hanya mengharapkan semua PREE!!

Anonymous said...

Alhamdulillah Mat Taib sudah ubah ke car ayg betul dlm Islam. Tp awas jgn tertipu dgn serigala jahat (PAS) yg tunggu masa utk eksplotasikan utk kegunaan politik mereka.. jd mcm Abby Gedik celupar tu..

Anonymous said...

anon 9.40 kenapa tak sebut najib razak tak rasuah,tak kaki perempua, tak makan duit rakyat....kenapa malu nak jwb ke yg NAJIB RAZAK SEORANG YG BAIK MORAL.jawapan awk tergantung

Anonymous said...



wah wah..

setiap kementerian ada 3 menteri yang berbeza parti... terbaik..

patut PM pun ada 3 ke.. 4 ke..baru adil.. ada keadilan lah ..

nampaknya ketiga tiga menteri dalam satu kementerian punya karektor dan pendirian berbeza.. ada yg sombong, ada yang bongkak, ada yang tok kong, ada yg lobai, ada yang anti hudud, ada yang nak perjuangkan hudud, ada penyangak, ada yg pro lgbt, ada yang dll

pendek kata ada 1001 macam perangai...

mcm manalah nk jadi masa depan Malaysia di bawah anggota kabinet macam sampah ni..

Anonymous said...



anon 1214

pemimpin UMNO mmg ramai yg tak bersih..

tp kita tak pernah pun kata pemimpin kita tinggi akhlaknya..nak di angkat nak di puji..macam wali ALLAH atau anugerah tuhan..

Tapi org pr ni memuja sangat pemimpin nya bagai wali bagai tok kong tapi semuanya haprak tak boleh pakai..

Ada kaki jubor
Ada kaki cina doll
Ada minat ais krim dalam jamban
Ada minat nak main bini orang
Ada kaki songlap balak, pasir, bijih - sampai botak hutan simpan.
Ada suka naik jet, bas mewah
Ada naik haji nak kena sponsor..pakej mewah lagi
Ada kaki kelentong
Ada sokong lgbt
Ada suka keluar negara selang seminggu
Ada penipu-16 sep, kg buah pala, berlonggok fail kes rasuah(tp sampai sekarang takde benda pun)
Ada kaki berpura-pura. (depan bos yes sir..belakang cakap bos sombong, berlagak, tok kong dsb)
Ada kaki spin
Ada kaki cong
Ada penyokong komunis
Ada kaki pecat org yg anti murtad dan anti rumah urut
DAN BERMCM MCM LAGI YANG NAK DISENARAIKAN..

Ada faham..




Anonymous said...

saya cuma nak awk jwb adakah najib bersih org nya.kenapa tak jwb.najib seorang PM.org umno kata anwar tak layak sbb tak bermoral.jd soalannya adkah najib lbh bermoral dari pemimpin umno yg lain.awk nk kata anwar tak bermoral peduli apa sbb dah semua org umno kata anwar tak bermoral..yg penting PM skrg ni adakah bermoral.org umno kene jujur,jgn cuma nk jga periok nasi.

Anonymous said...

oooii anon 1:01pm...kurang ajor ko ye.berani ko pertikai boss aku ye...biar aku jawab.yes...PM adalah org yg tinggi moralnya..dia dah title HJ .awk kene hormat lah..bukan senang2 org nak pergi tunai haji tau.saya bolih jamin dia tak ada kaki itu kaki ini...bersih segala2

Anonymous said...

dr dlu smpai skrg anwar x pernah pn rasuah..x pernah pn minum arak..x pernah pn jd kaki tina..smua x pernah..percayalh..percayalh..

Anonymous said...

hidup tabung memali $$$$$$$$...

Anonymous said...




buat bajet dalam jet..

bajet bodoh tak leh pakai

pembangkang jangan terjerit jerit

satu apa pun tak leh pakai..