Thursday, October 11, 2012

PAS BARUA TERBAIK DAP LAKNATULLAH.


Acapkali apabila khalayak umum memanggil PAS sebagai anjing DAP, sepantas kilat para pemimpin PAS mencipta seribu satu alasan dan hujah itu ini termasuklah memanipulasi ayat suci Al-Quran serta sejarah Nabi Muhammad s.a.w bagi menafikan dakwaan itu.

Kalangan pemimpin PAS juga akan berusaha mencipta gambaran baik kepada penyokong dan khalayak kononnya hasil hubungan terlarang PAS dengan parti racist Cina itu, telah berjaya merubah watak ekstrim dan sikap keras DAP terhadap Islam dan umatnya.

Realiti sebenar tidakpun seperti yang cuba dipotretkan oleh pemimpin PAS. Bak kata pepatah, jauh langit dari bumi.

Hakikatnya, sebagaimana resam anjing yang sentiasa menurut perintah tuannya, begitulah senario sebenar bila kita membicarakan hubungan haram dua parti pembangkang tersebut.

Malah Sasterawan Negara, Shahnon Ahmad yang juga bekas Ahli Parlimen PAS Sik, Kedah juga telah mengesahkan perubahan ketara yang sedang menghantui PAS tika ini. Katanya PAS telah gagal memimpin PR sebaliknya kedudukannya kini lebih tertakluk pada kehendak DAP.

Menurut Shahnon, "apa yang dilakukan oleh PAS sekarang ialah hanya menuruti kehendak politik DAP dan pendekatan seumpama itu bercanggah dengan kehendak Islam kerana PAS sepatutnya memimpin dalam memperjuang Islam".

Kenyataan ahli seumur hidup PAS memang terbukti kebenarannya malah tak keterlaluan jika dikatakan status PAS semenjak menjalin kerjasama dengan DAP sama sahaja macam anjing peliharaan layaknya, terpaksa dipimpin tali oleh tuannya dan taat mengikut sahaja perintah si tuan.

Lagipun sejak PAS bersekongkol dengan parti juara kroni dan nepotisme itu, sudah acapkali PAS membuktikan dirinya adalah sebijik sama seperti anjing kepada DAP. Buktinya, bukankah sehingga kini PAS sudah terasa malu alah dan segan-segan untuk mendirikan negara Islam?

Bukan itu sahaja, para pemimpin PAS juga terpaksa mengalah bila pemimpin Cina DAP dan PKR telah berjaya menekan dan memaksa PAS menerima tuntutan mereka yang mahu menggunakan kalimah Allah s.w.t bagi pihak gereja Kristian.

PAS juga semacam hilang jantannya bila mana dengan rela hati menurut sahaja perintah DAP yang mengarahkan botol arak yang dirampas dari Kedai Serbaneka 7 Eleven Seksyen 8, Shah Alam dipulangkan kembali sekalipun sudah termaktub jelas peraturan penjualan arak yang melarang minuman keras dipamer atau dijual dalam kawasan penduduk majoriti Melayu Islam.

Begitu juga semasa heboh isu rumah sembelih babi di Kedah, disebabkan takutnya PAS terhadap kekuatan DAP sama seperti takutnya seekor anjing pada tuannya, maka arahan penutupan rumah sembelihan babi itu ditarik balik oleh kerajaan negeri yang dipimpin oleh PAS.

Demikian jua bila kita mengimbas kembali isu kouta rumah 50% untuk orang Melayu di Kedah, akhirnya dibatalkan gara-gara ancaman DAP yang mahu menarik diri dari PR sekiranya PAS meneruskan hasrat menetapkan kuota 50% kediaman khas untuk Melayu Islam.

Paling tidak dapat dilupakan, tatkala menyaksikan pemimpin PAS semacam anjing kelaparan sebulan tidak menjilat tulang, mana tidaknya, bila mana isu hudud menjadi polemik umum, PAS akan segera memberi reaksi tunduk patuh pada bantahan DAP.

Berdasarkan imbasan beberapa fakta-fakta kes di atas, ternampak jelas dan terbukti sudah, selayaknya PAS telah memenuhi tabie seekor anjing peliharaan kalau tidakpun setaraf dengan dengan anjing kurap yang setia dan taat pada tuannya yakni DAP.

13 comments:

Anonymous said...

Kasian kepada ahlul yang amat terbangang dalam persatuan saitan umgok ni yang menyata orang sedangkan semua orang tahu yang menjadi anjing dan babi semestinya ahlul2 tersohol bongok umgukkan nasib kamu lah bloger bahalul

Melayu Pasir Gudang said...

Nik Aziz kato "ambo tak nampok mana silapnya bersekongkol dengan DAP" Shanon Ahmad tu doh nyanyuk, make tahi.

Pekong Pondan said...

Pakatan have become a bizarre GAY-club between PAS (deviant sect), PKR homo-club snd DAP Communist Shit. They help to protect each other in a coalition of intrigues, corruption and lulling the Malays by offering Western Freedom (The same as in former Sodom). Anwar "Al-Juburi" Ibrahim was not declared innocent of Sodomy. He was aquitted because the incompetent court did not understand DNA-evidence. The same court also allowed Karpal Sing to control the court.

Anonymous said...

Pakatan dah jadi Pakatoon

JawaJohor said...

KALAU PAS SANGGUP JADI BARUA DAP, GABUNG SAHAJA JADI "PASDAP""

SELAMA INI PERJUANGAN PAS
UNTUK ISLAM ADALAH HIASAN SAHAJA.

UMNO JUGA PEJUANG TULEN UNTUK BANGSA, UGAMA DAN NEGARA.

PAS PEJUANG ISLAM PALSU, BERKORBANUNTUK MENANGKAN DAP CHINA LAKNATULLAH.

Anonymous said...

LEPAS NI NIK AZIZ PULA NYANYUK, MAKAN TAHI LIM KIT SIANG........

Anonymous said...

Merepek.Berbual.Perasan diri betul,tak ada salah.itulah orang pas.Dan inilah contohnya

Anonymous said...

Singapore DAP LIons 12 sudah kalahhhhhhhh... Padan muka pencacai pengangkat najis aka Guan Heng....

Anonymous said...

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hairan dengan sikap sesetengah pihak termasuk ahli Pas yang mengkritik kerjasama parti itu dengan DAP.

Nik Aziz berkata, sebagai sebuah rakan Pakatan Rakyat (PR), DAP tidak pernah mengacau perjuangan Pas, malah menegaskan kerjasama antara dua parti itu perlu untuk mencapai kemenangan dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

“Saya pun tidak tahu mengapa tersasar, orang berkenaan tidak sebut mengapa kita beralah dengan DAP, jadi tidak tahu kenapa, yang keduanya saya tidak nampak DAP ganggu kita.

“Masalahnya orang-orang Pas tengok televisyen, dengar radio dan baca surat khabar Umno, jadi terbawa-bawa. Jadi oleh yang demikian saya nasihat orang Pas boleh baca surat khabar Umno, tapi kena ada jawapanlah,” katanya.

Nik Abdul Aziz diminta mengulas kenyataan Sasterawan Negara, Prof Emeritus Datuk Dr Shahnon Ahmad bahawa perjuangan politik Pas tidak lagi menepati kehendak Islam sejak parti itu bekerjasama dengan DAP.

Dalam masa yang sama, bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa beberapa kali mengeluarkan kenyataan dengan mendakwa terdapat pemimpin Dap menolak Islam.

Sementara itu, ketika ditanya sama ada Pas akan terus bekerjasama dengan DAP, Nik Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan hairan mengapa orang sebut kemenangan Pas ketika ini disebabkan menumpang DAP.

“Saya rasa pelik ada orang sebut kemenangan kita sekarang ini menumpang DAP. Saya mahu tanya balik bila kemenangan tidak menumpang. Malah sewaktu zaman Rasulullah SAW sampai Madinah, beliau ada buat perjanjian dengan kaum Yahudi.

“Jadi tidak ada kemenangan yang tidak menumpang orang lain. Lebih-lebih lagi sekarang kita guna sistem pilihan raya nak undi Cina, nak undi India,” katanya.

Anonymous said...

Nak gelak aku baca kenyataan ulamak plastik dr Kelate ni...apakan daya, ketagih 'candu' duniawi..hehehe.

Anonymous said...

Demo bantah kapal perang Amerika di Pelabuhan Klang
Abdul Rahim Sabri
4:27PM Okt 12 2012


Sekumpulan aktivis NGO dan mahasiswa hari ini berhimpun di pintu masuk utama Port Klang Cruise Centre (PKCC) di Pelabuhan Klang bagi memprotes kehadiran kapal berkuasa nuklear dari Amerika Syarikat USS George Washington baru-baru ini.

Penganjurnya Khalid Mohd Ismath berkata, dalam perhimpunan itu mereka cuba menghantar memorandum bantahan kepada PKCC, bagaimanapun wakil pelabuhan itu didakwa enggan menerimanya.

"(Dalam memorandum itu) kita menuntut supaya PKCC tidak (lagi) membenarkan kapal Amerika berlabuh. Kita tidak mahu kuasa jahat yang terlibat dengan perang di Afghanistan dan Iraq diagung-agungkan.

Anonymous said...

Melayu sama melayu ,islam sama islam sahaja yang sering berbalah.Apa ni.Betullah sumpah setan dan blis setelah dikeluarkan drp syurga kerana tak nak sujud kepada nabi Adam.Apakatanya aku setan berjanji akan menyesatkan umat nabi Adam (Islam) sehingga semuanya mengikut jejak aku (setan) nauzubilah.Hanya mereka yang beriman sahaja dan berpegang kepada Alquran dan hadis shajalah aku setan tidak boleh memperdaya mereka.Sebab itulah dalam alquran hanya tercatat ayat-ayat yang menyebut Ya aiyuallazi na amanu (orang-orang yang yang beriman)dan bukan orang Islam.Sebenarnya orang Islam sendiri ramai yang munafiq dan tidak menghindahkan akan seruan KEMBALI KE JALAN YANG BENAR.Masing-masing ingin mencarai sedikit keuntungan duniawi semata-smata, lalu sanggup berbuat apa sahaja demi kepentingan politik.Bertaubatlah sebelum ante dijemput Allah.

Anonymous said...

Melayu sama melayu ,islam sama islam sahaja yang sering berbalah.Apa ni.Betullah sumpah setan dan blis setelah dikeluarkan drp syurga kerana tak nak sujud kepada nabi Adam.Apakatanya aku setan berjanji akan menyesatkan umat nabi Adam (Islam) sehingga semuanya mengikut jejak aku (setan) nauzubilah.Hanya mereka yang beriman sahaja dan berpegang kepada Alquran dan hadis shajalah aku setan tidak boleh memperdaya mereka.Sebab itulah dalam alquran hanya tercatat ayat-ayat yang menyebut Ya aiyuallazi na amanu (orang-orang yang yang beriman)dan bukan orang Islam.Sebenarnya orang Islam sendiri ramai yang munafiq dan tidak menghindahkan akan seruan KEMBALI KE JALAN YANG BENAR.Masing-masing ingin mencarai sedikit keuntungan duniawi semata-smata, lalu sanggup berbuat apa sahaja demi kepentingan politik.Bertaubatlah sebelum ante dijemput Allah.