Friday, October 12, 2012

ROSMAH MANSOR BUKAN SHAMSIDAR LAAAA....!

hingga ke saat ini, rosmah mansor terus menerus diserang.

rosmah mansor sudah lama dijadikan bahan serangan oposisi dalam menyebar dakyah akan buruk dan hodohnya isteri kepada perdana menteri.

dulu pernah aku sebutkan bahawasanya nama rosmah mansor ini mulai popular dengan tuduhan kaitan beliau dalam pembunuhan altantuya.

pada waktu aku aku masih berada dalam pkr, yang secara nyata dan jelas menyebar fitnah pada prk ijok 2006 bahawa ada kelibat rosmah di lokasi pembunuhan altantuya.

hingga ke tahap itu mereka mampu create fitnah, tanpa had dan tanpa henti.

hakikat cerita itu adalah rekaan semata-mata. dalang utama yang mengaitkan rosmah ada di lokasi pembunuhan iaitu raja petra pernah menyatakan kekesalan bahawasanya semua yang di propagandis itu adalan reka fitnah semata-mata.

jika pada waktu itu (2006) mereka mampu untuk pergi sejauh itu dalam memfitnah rosmah,  apatah lagi sekarang tatkala rosmah kini menjadi isteri kepada seorang perdana menteri.

cubaan terbaru mereka adalah minggu ini.

bayangkan betapa imaginatifnya mereka cuba menanamkan dendam kesumat pembaca terhadap rosmah mansor.

RM111 million for rosmah's permata ?

propagandis dan psywar pemberitaan murahan. cuba mengajak rakyat menyerang hendap rosmah hanya berlandaskan kepada TAJUK YANG ADA TANDA SOAL ?

jika benar
jika berani
jika jantan

tak perlulah mereka meletakkan tanda soal ( ?) sebagai tajuk utama . takut kena saman kan ? 

memang mereka tahu bahawasanya ikon tanda soal ( ? ) jika dibawa heret ke mahkamah oleh si penerima fitnah maka kes ini tak laku.

dek kerana itulah mereka bergentayangan semborono mengaplikasikan ikon tanda soal ( ? ) pada setiap perenggan yang mereka keluarkan.

kenapa tak dituliskan tajuk RM111 million for rosmah's permata tanpa menggunakan ikon tanda soal.

kedua

isu fitnah ini lebih menjuruskan kepada kewajaran kenapa permata negara memperolehi peruntukan RM111 juta .

ada masalah ke dengan peruntukan ini ?
ada masalah ke dengan tujuan murni ini ?

permata negara menjurus kepada sasaran meningkatkan pembelajaran pra sekolah anak-anak di bandar dan luar bandar.

salahkah jika permata negara cuba membantu meningkatkan kualiti pembelajaran anak pra sekolah dalam suasana yang lebih kondusif dan up to date.

mereka bercakap mengenai wang cukai rakyat disedut licin oleh permata negara.

soalan ? sasaran permata negara dalam meningkatkan kualiti  pembelajaran anak pra sekolah itu bukankah ianya dipulangkan semula kepada rakyat ?

wang rakyat digunakan kepada anak-anak rakyat.

kalau rosmah ni kaki sakau, laporan audit negara dah lama keluar perbelanjaan tak telus yang dilakukan oleh permata negara.

mana lebih baik .

daripada digunakan wang itu untuk membeli hutang untuk membayar hutang sepertimana dalam kes talam atau guna wang cukai untuk upgrade kualiti pendidikan anak pra sekolah  ?

aku sebenarnya suka kalau kita ada oposisi yang membina, tapi takkan se low class macam ni yang kita dapat.

imaginatif pemberitaan negatif yang cuba menampakkan jahat permata negara dalam membantu meningkatkan kualiti pendidikan pra sekolah adalah terlalu low class. wartawan nya low class, ceritanya low class.

ini stail pemberitaan zaman hail amir dan uji rashid.
rakyat sekarang ni lebih analisis kepada kupasan isu .
setakat temberang nak lakukan website dengan menggunakan tajuk gempar dah tak laku beb.

peruntukan untuk anak yatim dan anak pra sekolah ni tak perlu lah nak dijadikan bahan spin politik murahan.

pada september 2012 rosmah mansor dah lancarkan skim insuran dan takaful untuk anak yatim di sekitar kuala lumpur.

tujuannya nak bagi perlindungan kepada golongan ini supaya dijamin masa depannya baik dari segi persekolahan dan kesihatan hinggalah mereka berumur 18 tahun.

ini cerita bini pemimpin yang kreatif dalam membantu meningkatkan kualiti sosio ekonomi rakyat.

rosmah mansor bukan shamsidar laaaa !



47 comments:

Anonymous said...

jgn harap dapat undi aku...tulis panjang2pun tak de maknanya,bkn ahli parlimen...walaupun bukan ahli parlimen,Datin dah cemar undi BN...jgn harap dapat undi aku...

Timun said...

Anonymous 5:14 AM, tak yah lah nak pura2, kalau ko mmg penyokong tegar kunyit tu, ckp jer lah. Sekali mata dah kuning kunyit bukann leh nampak benda lain, hidung pun dah tak bau lain dah...bau kunyit jer. Amacam pun, good luck lah, nanti ko betul kena dgn kunyit nie baru ko tahu.

Cili Padi said...

Itulah Pembangkang tahu nak dok fitnah je... Kalau DS Rosmah tamakkan duit dia takdanya pergi Doha semua demi kanak-kanak nak belajar ni... Dengan kena hina, kena kutuk dan difitnah macam-mcam lagi... Cubalah berpikir sebelum cakap wahai pencacai-pencacai pembangkang! Opsss! aku lupa pakatan mana pernah berfikirkan! Kalau dorang fikir takdalah dia dok fitnah orang!

Anonymous said...

anon 5.14am

betul la cakap anon 6.04 am tu , otak ko memang berkunyit...kunyit busuk yg haba dari kunyit tu naik ke otak dari hasil kena jubo dari belakang tiap tiap malam, sampai x boleh nak fikir secara logik...
apa saja yg rosmah / bn / umno buat walau utk kebaikan masa depan anak anak kecil pun ko anggap itu sebagai usaha utk sakau duit rakyat...
semoga ko berbahagia dan selesa kena jubo hari hari...

Anonymous said...

FITNAH TERBARU KE ATAS ROSMAH MANSOR....

KEDUTAAN DI DOHA TUTUP KERANA LAWATAN DS ROSMAH?

ZZ rasa terpanggil untuk mengetahui isu sebenar 'Penutupan Kedutaan Malaysia di Doha' selama tiga hari ekoran Lawatan Kerja Isteri Perdana Menteri Datin Sri Rosmah Mansor. Isu ini hanya hangat diperkatakan di dunia cyber dan media sosial. Kebetulan ZZ mengenali Duta Besar Malaysia ke Qatar, Ahmad Jazri Mohd. Johar lalu ZZ bertanyakan hal ini melalui sms dan kemudiannya beliau menghubungi telefon ZZ untuk menceritakan keadaan sebenar.

Apa yang ZZ tulis dibawah adalah berdasarkan penjelasan beliau kepada ZZ melalui telefon siang tadi. Harapnya dengan penjelasan ini dapat menjawab isu berkenaan.

Adalah tidak benar dakwaan mengatakan Kedutaan Malaysia ditutup apatah lagi mengaitkannya dengan lawatan Isteri Perdana Menteri. Operasi tidak ditutup tetapi sebaliknya DIPINDAHKAN SEMENTARA ke Bilik Sekretariat di Hotel St. Regis. Ini memandangkan pihak Kedutaan perlu menguruskan sejumlah DELEGASI YANG BESAR dari Malaysia termasuklah Isteri Perdana Menteri, delegasi Ketua Menteri Sarawak dan delegasi Kementerian Penerangan yang diketuai Timbalan Menteri Penerangan, Datuk Maglin Dennis D'Cruz serta delegasi ahli-ahli perniagaan Malaysia.

Memandangkan jumlah delegasi Malaysia yang besar sempena Inside Investor Forum yang berlangsung di St. Regis Hotel di Doha maka pihak Kedutaan telah memindahkan sementara operasi ke Bilik Sekretariat di Hotel St. Regis Hotel. Bilik sekretariat ini dibuka 24jam sehari sepanjang tempoh berkenaan. Dengan kekuatan hanya seramai TIGA ORANG PEGAWAI TERMASUK DUTA, maka pemindahan sementara operasi ke Bilik Sekretariat adalah wajar.

Walaupun operasi berpindah sementara ke Bilik Sekretariat di Hotel St. Regis, namun semua urusan konsular adalah beroperasi seperti biasa malahan juga terdapat beberapa kes konsular yang diselesaikan daripada Bilik Sekretariat. Delegasi Malaysia yang hadir ke forum yang dinaungi oleh Sheikh Hamad bin Jassim bin Jabr Al Thani, Perdana Qatar dikhabarkan berjumlah hampir 72 orang. Malah, jumlah DELEGASI YANG TERBESAR ADALAH DARIPADA SARAWAK.
Adalah tidak tepat dan sangat tidak wajar apabila terdapat dakwaan mengatakan pejabat kedutaan ditutup sempena lawatan kerja Isteri YAB Perdana Menteri. Malahan tugas melayani dan menemani Isteri YAB Perdana Menteri sepanjang tempoh lawatan 3 hari 2 malam tersebut dilakukan oleh Isteri Duta Besar, Puan Sabariah Jazri. Duta Besar hanya mengiringi Isteri YAB Perdana Menteri semasa acara rasmi berlangsung sahaja.


Menjawab tohmahan mengatakan kejadian pemindahan operasi ini pertama kali berlaku, Ambassador Jazri menafikan dakwaan tersebut dan menjelaskan prosedur yang sama berlaku semasa lawatan rasmi Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong dan lawatan rasmi YAB Perdana Menteri sebelum ini.
Menjelas lanjut, Ambassador Jazri berkata jarak bilik operasi sementara hanyalah 3 kilometer sahaja daripada pejabat Kedutaan dan perjalanan sekitar 5-7 minit sahaja. Memang pihak Kedutaan ada menampal notis di luar pagar dan makluman melalui MAQ (Persatuan Malaysia Qatar). Ini adalah pemberitahuan supaya semua urusan konsular boleh dilakukan di Bilik Sekretariat dan tidak timbul soal Kedutaan tidak beroperasi sebaliknya dengan adanya operasi sementara di Bilik Sekretariat, urusan Konsular di BUKA 24 JAM SELAMA TIGA HARI TERSEBUT.

Alahai.. kesian DS Rosmah, sekali lagi namanya juga yang dipersalahkan dan terus difitnah..

Sumber: http://zamzarinazambri.blogspot.com/2012/10/ benarkah-kedutaan-di-doha-tutup-kerana.html

Anonymous said...

Pencacai sekelian cuba siasat latar belakang Samsidar macamana dia boleh jadi kaya raya semenjak kahwin dgn Azmin yg hanya bergaji rm2500.00 dari situ dah kantoi beb. Nampak sangat ada sesuatu yg disembunyi.

Anonymous said...

5:14am... ko tak mengundi BN kerana Rosmah terpulang pada ngko la... tapi takkan la pulak ko sanggup mengundi dajjal pemfitnah no. 1 kat Malaysia ni (siapa lagi kalau bukan Penipu Rakyat)?? Nak tanam saham untuk ke neraka?? MasyaAllah...

Anonymous said...

Yg penting Datin Rosmah bkn mcm Wan Jijah, laki kaki liwat pun nak pertahankan

Anonymous said...

Bayangkan Rosmah pakai tudung labuh ikut Syariat alamat Pas TUTUP KEDAI..kerna xde lagi modal utk serang peribadi.

Megat Alam Gempita said...

puak fuckatan terutamanya PAS meroyan sebab tak dapat peruntukkan untuk mereka balun menjalankan aktiviti Tadika PASTI.

Macamana nak berikan pendidikan percuma tadika PASTI pun kena bayar yuran itu ini sehingga menyusahkan mak bapak.

Servant of God said...

Orang2 PR nih macam hidup dalam kepompong sendiri. Dorang hanya nampak apa yang betul depan batang hidung saja.

Dorang tak tau orang luar bandar susah macam mana.

Apa, orang2 kampung ramai sangat yang mampu hantar anak2 pegi Smart Reader ke?

Orang2 kampung ramai sangat yang mampu hantar anak training camp ke?

Orang2 kampung ramai sangat yang mampu hantar anak sana sini?

Padahal, pendidikan awal laaa yang paling penting untuk membentuk intelek kanak2.

Ada PR peduli ini semua?

PR hanya tahu bohong, fitnah, tuduh, caci.

Macam gini ada hati nak tadbir negara?

PR boleh pi mampos!

Servant of God said...

Anon October 12, 2012 5:14 AM,

Jangankan undi engkau, fikiran kau pun kami tak harap. Allah bagi otak suruh fikir sendiri, tapi kamu terima upah jadi anjeng untuk tutup otak kamu dan sebarkan fitnah.

Suka kamu jadi anjeng yer?

Anonymous said...

haha GAP aku suka tang zaman hail amir dan uji rashid tu....

Anonymous said...

Sesiapa pun yang menjadi PM dan isteri PM tetap akan menjadi bahan gossip dan fitnah kepada pembangkang. Ketika Tun Dr Mahathir menjadi PM, Tun Dr Siti Hasmah pun difitnah sebagai oarng yang mempengaruhi setiap keputusan Tun Dr Mahathir.

Selepas TDM bersara, beliau terus memerima penghormatan bukan sahaja dalam negara malah dunia mengiktiraf Tun sebagai Negarawan Ulung. Tun Adalah penerima Anugerah kedua Yayasan Rafik Hariri dan PBB diatas kecermelangan beliau bukan sahaja di Malaysia tetapi didunia.

Hari ini Najib adalah PM Malaysia yang sedang menunjukan keberkesana positif yang majoriti rakyat Malaysia sendiri boleh merasainya. Dunia juga mula mengiktiraf kepimpinan Najib.

Serangan keatas Najib sebenarnya telah bermula semenjak beliau menjadi TPM dibawah Tun Abdullah Badawi. Pembunuhan Altantuya dikaitkan dengan Najib. Gambar superimpose Najib bersama Altantuya dan Razak Baginda disebarkan untuk menguatkan lagi fitnah mereka keatas Najib. Tian Chua sendiri mengakui bahawa 'diatas kreativiti dan berkarya' dia telah menghasilkan gambar tersebut. Najib telah pun bersumpah sebanyak tiga kali dimajid dan menafikan penglibatan beliau. Jika Najib terlibat hari ini Najib pasti tidak akan menjadi PM Malaysia. Dalam perbicaraan yang membawa hukuman mati terbukti Najib tidak terlibat langsung dengan pembunuhan tersebut. Cuba fikirkan dimana lojiknya seorang yang menghadapi hukuman mati secara suka rela menyerahkan lehernya untuk dijerut hingga mati untuk mempertahankan seoarng individu?

Najib terus gagah setakat hari ini dan senario hari ini menunjukan rakyat semakin selesa dengan pemerintahan Najib sebagai PM. Perkara ini menyebabkan pembangkang semakin tertekan dan kelam kabut. Mereka menggunakan berbagai cara untuk merendahkan kredibiliti Najib. Salah satunya ialah menyerang Rosmah Mansor dari pelbagai sudut dengan tujuan menanam persepsi buruk yang akhirnya terpalit kepada Najib. Setakat ini serangan mereka keatas Rosmah tidak berjaya. Sebaliknya Rosmah semakin mendapat perhatian bukan sahaja di Malaysia tetapi juga dunia mula mengiktiraf sumbangannya dalam banyak perkara. Jemputan pertubuhan2 antarabangsa keatas Rosmah untuk memberi ucaptama adalah bukti Rosmah mempunyai reputasi baik.

Percayalah semakin hampir dengan PRU13 semakin banyak tohmahan, cacian dan fitnah yang bakal Rosmah terima. Dan percayalah bahawa kebenaran adalah hak Allah kerana disisi Allah yang benar tetap benar.

Kepada mereka yang suka mendengar dan menyebar fitnah tunggulah saat dan ketikanya dimana fitnah2 itu akan dikembalikan kepada diri mereka sendiri. Wallahualam.

mtk

Anonymous said...

DSRM mnjalankn tugasnya sbg isteri PM, secara otomatik jadi penaung byk pertubuhan..tu yg publisiti utk dia byk..lgpon idea tntng PERMATA mmg bernas wlpon bkn idea DSRM spnhnya tapi beliau menruskn kesinambungan program yg amat brfaedah wat anak2 kecil.

Pakatoon jeles sbb publisiti utk bini ketua PENGANGKANG xde...tapi kalo di pikir mmg xdepon jasa NEK Jijah pada negara..cume sbh isteri mithali yg paling DUNGU di donia kot..laki wat maksiat pon di bela...

Nak bagi publisiti pada bini TOKONG, aiyakkkk...nnt takot ada lak rakyat Malaysia yg berplaster kat dahi sbb.....mnyk galang ini ah soo..kat Kota Laksamana pon mana ada dia jlnkn tugas sbg ADUN..masa dia byk kat pulau jer dok jaga laki takot laki main kayu 3 ..

Anonymous said...

Puk!^@$k! punya pee Ar..! ko jgn nk tanam fitnah je, kalo pndAI, KO PEGI LA BKK TADIKA rM 1 KT SELURUH NEGARA ...cKP x gna akal.. mmg Bangangggg!

Anonymous said...

anjenk anjenk berbau kunyit.....
pergi sana Ustad Lim Kit siong
nak beri gula gula

semboyan said...

gua tabik hormat kepada GAP yang telah kembali. Isu Rosmah ini, memang suka dimainkan oleh pembangkang. apa yang boleh dibuat mereka cemburu dengan kejayaan datin sri rosmah, sebab itu mereka selalu mengkritik mengutuk pencapaian beliau dalam persada dunia.

Chan Fong said...

Program permata mendapat mandat dari luar negara. program - program sebegini mendapat nama dan anugerah dari luar. kenapa kita sebagai rakyat malaysia gagal untuk mempertahankan harta benda intelek negara kita? apakah kita hilang perasaan bangga dan menghormati rakyat kita sendiri? atau kita suka memperkudakan orang sendiri demi kepentingan politik tanah air kita

Sharma said...

Cina DAP takut pada rosmah. itulah kebenaranya. mereka tahu hangga dengan menghina rosmah mereka boleh mendapatkan publisiti yang mereka boleg gunakan untuk tujuan politik mereka. sungguh teruk pihak pembangkang

bro yul said...

murah nyer politik pakatan harami nie ye,kerja nyer hanya asyik menabur fitnah terhadap ds rosmah tanpa usul periksa, pakatan harami nie main hetam jer ds rosmah.. aku rasa apa yg ds rosmah buat bukan la utk kepentingan dia tp utk kepentingan anak-anak kecil d malaysia supaya menjadi insan yg berguna...bg aku pakatan harami nie sudah kekeringan ideal utk pru akan dtg demi politik songsang nyer pakatan harami sanggup buat apa sajer utk membohong rakyat demi matlamat nyer hendak ke putrajaya bg aku pakatan harami hanyalah boleh bermimpi d siang hari la nk ke putrajaya...nk hetam bn x boleh sbb x de modal jd beralih arah hetam ds rosmah ini smua politik murahan la bg aku.....

DON MELAYU said...

anon 5.14
kalau kau xundi pun xpe,BN xgoyah ngan undi penjilat tegar PR mcm kau ni,lagipun berapa kerat jer lagi ada org mcm kau ni..org lain semua dh sedar akan penipuan dan fitnah yg dibawa oleh PKR..!!

berbalik kpd isu DS Rosmah,aku rasa pmbgkang ni xdpt nak terima hakikat yg DS Rosmah lebih berhati murni brbndg ngan jijah diorng..!!yelah,cuba kau tgk kerja2 kebajikan yg DS Rosmah lakukan tak terhitung byknya,sdgkan jijah??nk tgk gmbr dia ngan anak2 kecil pun ssh..tp klau gambar ngan jam omega ad kot,,

afiq kltown said...

Sebenarnya puak puak haram jadah ni nakkan kuasa.. Selagi mereka belum dapat memerintah.. Selagi tu la mereka akan terus memburukkan PM dan isteri PM Datin Rosmah.. Inilah realiti pemimpin dan penyokong pakatan rakyat

afiq kltown said...

isu fitnah yang dibawa puak pakatan haram jadah ini lebih menjuruskan kepada kewajaran kenapa permata negara memperolehi peruntukan RM111 juta.. Yang persoalannnya kenapa mempertikai sedangkan program ni,membantu nasib rakyat sendiri untuk menyediakan kemudahan pembelajaran percuma untuk anak anak.. Nilainya lebih murni daripada nilai rm111 juta brader!!

Servant of God said...

afiq kltown October 12, 2012 2:36 PM,

Betul betul.

Dorang hanya nampak dan sebut "DS Rosmah dapat RM111 juta!"

Dorang tak sebut pulak bukan dia dapat masuk poket dia.

PR memang makhluk haram laa.

afiq kltown said...

kepada pencacai pakatan.. peruntukan untuk anak yatim dan anak pra sekolah ni tak perlu lah nak dijadikan bahan spin politik murahan.. Pegilah cari isu lain takpun pi nasihatkan pemimpin pemimpin yang takde moral tu

Anonymous said...

Nizar meminta kepada kerajaan agar memberi bajet tambahan kepada tadika PASTI iaitu tadika yang diajar berpolitik ke arah pembangkang khususnya PAS.

Nizar juga mengatakan bahawa Tadika PASTI lebih baik daripada tadika lain seperti Tadika Perpaduan dan Tadika Kemas.

------------------------
SBB TU DEPA SERANG 'PERMATA' SLH 1 SBB , XBOLE LATIH ANAK2 KECIL MMBENCI KJAAN MCM YG DI AJAR DI PASTI...

ANAK2 YG LAHIR DR PASTI MENGALAMI
'MENTAL DISORDER'...KRN CUME HNY PANDAI KOOOOOOOOOMMMMPLEN TANPA RETI NAK BRSYUKUR ATAS NIKMAT KEAMANAN DAN KEMAKMURAN YG TGH KITE KECAPI SKRG...

ANJING2 BERSHIT YG NGAKU ISLAM KBNYKKN KADER2 PASTI...

Anonymous said...

AKU BERPENDAPAT ROSMAH KENA UBAH PERANGAI IKUT SYARIAT ISLAM......KALU TIDAK LETIH NAJIB DLM PRU 13 NANTI...AKU JUGA PECAYA ROSMAH GILA GLAMER......PIKIR3KAN......

Anonymous said...

Aku pun pelik knape rosmah selalu keluar tv dan dlm paper bn......penting sgt ke dia disebabkan ditakdirkan jadi bini Pm?????

Anonymous said...

Bagi aku bini TPM lagi berjurus dan penampakan islamik...

Anonymous said...

Penasihat imej rosmah bodohhhh.....

Anonymous said...

Disebabkan DEB ,ramai rakyat malaysia sudah pandai dan boleh membaca pergerakan cara hidup manusia......diharapkan rosmah lebih berhati3 didalam tindak tanduknya sbgai isteri PM.......

Anonymous said...

Sebagai rakyat marhein,aku selalu mendengar cakap2 rakyat biasa yg mengatakan.najib akan punah kerana perangai rosmah.....huhu

Servant of God said...

Begini laa penjilat telor anwar.

DS Rosmah dikutuk bukan main sebab tak pakai tudung. Walhal dia punya kerja amal dorang tak perati.

Tapi, penjilat2 telor anwar langsong tak berani nak tegor anwar sokong buku kutuk Islam.

Dasar anjeng.

Anonymous said...

PEREMPUAN XPAKAI TUDUNG MEMANG XBOLEH DIDALAM ISLAM........KITA MESTI BERANI BERKATA BENAR......NUAR BERFAHAMAN ISLAM LIBERAL JUGAK TIDAK BETUL......RASUAH DAN KRONISME JUGAK TIDAK DIBOLEHKAN DIDALAM ISLAM..........

Anonymous said...

KEPALA SIAPA DALAM BULATAN TU YA???????

MegaBidaman said...

sakmongkol menulis hanya menggunakan persepsi . cuba membuat platform untuk menyerang Rosmah . tempat manusia 'parasit' ini hanya layak di lubang jamban najis khinzir saja . jadi budak suruhan dan penjilat DAP hanya sebab kecewa tak dapat 'habuan' ! dah duduk lama dalam kerajaan, kenyang perut bila dah tak sehaluan diambil tindakan menghentam ! tak perlu UMNO atau BN nak malukan manusia ni , DAP sendiri akan humban si bangsat ni kedalam lubang jamban

Anonymous said...

servant of god.

rasa2nya komen awak tu jatuh balik ke batang hidung sendiri..renung2kan dan fikir2kan lah..muhasabah diri tu dulu..berdosa menganjeng2kan sesama manusia..waulahualam

BOB MALAYA said...

jauh sam sekali nak bandingkan DS Rosmah dengan smasidar seperti langit dengan bumi..DS Rosmah seorang yang bijak dan prihatin kepada nasib rakyat mana kala si samsidar prihatin dengan keperluan songsang anuwar aljuburi ..memang teruklah pembangkang nie...DS ROsmah walaupun dicaci dan dihina beliau menunjuk kematangan tetapi jika pembangkang mesti meroyan mcm org gila

PaperWaris said...

FUK LA ARTIKEL FMT YANG TERANG TERANG BUAT ARTIKEL SUPA TAKDAK ANU. BODOH KE HAPA DIPERSOALKAN PASAL PROGRAM PERMATA NEGARA. PROGRAM TU PROGRAM PENDIDIKAN AWAL KANAK-KANAK. IBUBAPA YANG DIA PANGGIL SEBAGAI TAXPAYERS TU HANTAR ANAK KE SANA PUN BUKANNYA BAYAR SESEN PUN! KERAJAAAN BAGI ITU INI FREE DEMI KESENANGAN IBUBAPA YANG BEKERJA, LAGI MAU KOMPLEN KA.. BODOHHHH. DAH LA TU NGAKU KELUAR UMNO DAN JADI PENJILAT BANGKAI DAP.

Umi Umaira said...

Benda yang baik takyah la dibangkang, saya pelik dengan sikap pembangkang di Malaysia. Apehal la perkara yang medatangkan manfaat pun nak dibantahnya. Ada dua tiga orang yang menyatakan hutang negara semakin meninggi. Eh, kalau hutang makin tinggi, pakatan berani pulak berjanji nak beri itu ini percuma kalau menang pilihanraya? bukan buat keadaan lebih teruk ke? adanya pembangkang adalah untuk menstabilkan negara. perkara yang tak elok bantah la. tapi ni bukan nak stabilkan negara... nak menjahanamkan lagi ada la..

Anonymous said...

sokong dgn umi umaira, kerana:

i. kenyataan yg pakai fikiran
ii. kerana gambar cantik (orgnya tak pasti lagi)
he he he

kelly eng said...

Tak abis2 mslh dgn ds rosmah lah

Anonymous said...

iyer laa tu...yg mana betul..yg mana salah..yg mana ikhlas..yg mana brpura2..hanya Allah Yang maha Mengetahui..
di hari pembalasan Allah Yang Maha Adil..baru lah kita semua tahu kebenaran nya..
oleh itu jgn lah mendabik dada..trlalu memuji maupun mengeji..siapa lah diri kita untuk membuat perbandingan..Waulahualam

pas dajjal said...

napa byk sgt babi dengki dgn ds rosmah ha???dia tak buay salah pun krg fitnah dia mcm2

kak bedah said...

anon 5.14 ko tak yah undi lg bgs lah pukimak bangsa mcm ko ni layak ddk kat chokit jual burit ayam je..nak mengundi bg org yg berakal je yg und babi mcm ko layak jilat jubor anwar al babi je

bebo said...

tak abis2 fitnah rosmah krg tau tak sesungguhnye fitnah itu dosanye lebih besar dr membunuh ....knp lah pas suka bt fitnah lg drg tak takut dosa ke?