Monday, October 15, 2012

SIGNAL PENTING. ( KITA PERLU USAHA LEBIH KUAT).

8 comments:

Anonymous said...

Kufur jika sokong bukan Islam guna kalimah ALLAH -Haron Din
Sinar Harian : 5.1.2010

Pemimpin bukan Islam Termasuk DAP tetap boleh guna kalimah ALLAH-Nik Aziz
Bernama: 15 Mei 2010 :9.23 pm

PAS dah lari dari perjuangan asal....
Prof Shahnon Ahmad mantan ahli parlimen PAS!
Mingguan Malaysia: 14.10.2012

Anonymous said...

shanon perlu 2 thn utk muntuhkan loyanya beliau pada nik aziz (kot)

main 2 kalimah Allah biasaaa je puak ulamak politik ni..

Anonymous said...

Bersatu Melayu beri mandat pada BN supaya boleh beri pengajaran pada Cina DAP Pukimak dan jgn cuba2 merampas Tanah Melayu!!!

Anonymous said...

Orang Melayu PAS dan PKR memang Lembab dan Bodoh sebab tu senang diperalatkan okeh Cina dan Benggali DAP harbi rasis.

Prince Righty I said...

PAS perlu dikembalikan kepada BN semula kalau nak tengok perpaduan dalam umat Melayu. Tapi sebelum itu, 'tangan-tangan tua' (bak kata Rafizi) perlu bersara dalam arena politik dan PAS perlu kembali memperjuangkan Islam yang sebenar, bukan Isle (apalah nak takut, Karpal Singh tu pun dah lumpuh separuh badan, terer mana pun dia, lumpuh jugak, tak ada kerusi roda tak boleh jalan jugak...). Kalau tak, sampai bila-bila Melayu takkan bersatu. Percayalah. Pintu kemaafan masih terbuka buat kedua-dua PAS dan UMNO. Buat PAS, masa berjalan, buatlah pilihan bijak kerana pintu taubat masih terbuka.
Oh ya... satu persoalan... Dato Zul tak nak masuk UMNO ke? haha... :D
Satu lagi, bila nak buat Muzakarah ni? Sembang kedai kopi pun cukuplah, asalkan ada Muzakarah UMNO (dan PBB) dengan PAS... Jangan takut...

Prince Righty I said...

*PBB tu Parti Pesaka Bersatu Sarawak ye... bukan Pertubuhan Bangsa-Bangsa bersatu...

Anonymous said...

Laporan Sinar Harian menyebut, Saifuddin menjelaskan bahawa kenyataannya itu dibuat dalam perspektif politik baru yang berasaskan ilmu dan kebijaksanaan.

"Saya bukan sokong Soros atau Suaram. Politik kita terlalu adversarial (bertentangan) sehingga menimbulkan permusuhan sesama sendiri," katanya seperti dipetik akhbar itu.

Menurut laporan itu lagi, Saifuddin menjelaskan bahawa BN perlu mendapat sokongan golongan pertengahan yang terdiri daripada pengundi muda, kelas pertengahan dan profesional.

"Menurut kajian, 30 peratus daripada pengundi menilai dari segi artikulasi idea dan dasar, tidak minat serangan politik yang keterlaluan.

"Mereka faham politik ada bidasan dan serangan, tapi mereka tak suka bila ia keterlaluan seperti serangan peribadi dan menghukum di khalayak sebelum didapati bersalah secara perundangan,

mohd. natar said...


... A L H A M D U L I L L A H.

TQ GAP dan terima kasih banyak YB Datuk Zul, Mursyidul Am TIBAI serta PERKASA diatas usaha menanamkan semangat baru dihati kami.

Selama ini dilihat kerajaan kita asyik kena hentam sahaja bagaikan tiada siapa yang berani menyanggah kutukan dan serangan pihak pembangkang serta kuncu kuncu mereka itu.

Kemana perginya bapak bapak menteri serta menteri menteri kabinet DS Najib selama ini?.

Mengapa mereka mengambil pilihan untuk berdiam diri seakan akan menjadikan segala tohmahan serta penipuan pihak pembangkang itu ada kebenarannya?.

Apabila melihat dan mendengar janji dari YB Zul dan kumpulannya itu terasakan semangat ini kembali segar dan bugar.

Setidak tidaknya ia mengwujudkan kembali perasaan bahawa kita masih lagi ada harapan untuk hidup seperti manusia biasa di negara kita ini kelak berbandingkan jika kita diperintah oleh pihak pembangkang yang dikepalai oleh DAP yang terang terangan anti Melayu sepertimana yang ditunjukkan mereka sebelum peristiwa 13 Mei 1969.

(Dikala itu saya masih menuntut di tahun 2 ITM di Jalan Othman, Petaling Jaya dimana perasaan yang meluap luap didalam hati ini hanya Allah sahaja yang tahu).

SUBHANALLAH.

Tetapi sekarang ini, kita lihat ramai anak anak dan orang orang Melayu yang sudah lupa atau tidak mengetahui langsung akan peristiwa yang menyayat hati kami ketika itu.

Walaupun sidurjananya masih hidup mewah dinegara kita ini namun tiada apa pun yang dikesalkan olehnya.

Malahan PAS dan PKR sama sama mengagungkannya.

Dimanakah letaknya perasaan hati budi Melayu didalam hati mereka ini?.

Orang orang PAS sedarlah akan hakikat ini.

Nik Aziz dan Hadi Awang bawalah pengikut pengikut kamu kejalan yang benar yang diredhai oleh Allah Subhanawata'Allah.

Jauhilah DAP.

Bubarkanlah PAS sekarang kerana pimpinan kamu telah jauh melencong dari hasrat penubuhan asal PAS dahulu.

Jika kamu menang kelak (Na'uzubillahi min zalik) kamu akan bergembira dan mungkin meraikan kemenangan kamu itu bersama sama pakatan kamu.

TETAPI ingatlah bahawa kegembiraan yang kamu raikan itu akan berakhir sekejap sahaja. Manakala derita yang akan ditanggung oleh anak cucu kita yang masih hidup ini akan kekal selagi mana pembangkang pimpinan kamu itu memerintah negara ini.

Tidakkah kamu melihatnya?.

Salam renungan untuk Nik Aziz, Hadi Awang serta pengikut pengikut PAS yang masih belum melihat kebenarannya ...