Wednesday, November 14, 2012

AKU TAK PUAS HATI : KENAPA ROSMAH TAK FOLLOW NURUL IZAH !


kenapa masa kat turki berjumpa dengan emine erdogan , rosmah mansor tak cakap mengenai perlunya melayu boleh memilih agama sendiri ?

rosmah patutnya cakap melayu boleh tukar agama.
barulah boleh datangkan undi kepada umno.

ini tidak. dia tak cakap pun.
yang kak mah cakap adalah mengenai jalinan dan kemesraan akrab malaysia dan turki.

kak mah tak pandai main politik la.

kak mah patut gadai semua hak melayu dan islam , barulah COOL macam nurul izah.

aku  makin tak paham dengan rosmah ni. patutnya di perjumpaan luar negara macam ni , gunakanlah peluang ni gadai hak melayu dan islam.

patutnya rosmah keluarkan kenyataan melayu boleh tukar agama macamana nurul izah buat.. !

gap kecewa kak mah tak buat macamana nurul izah buat :(

hehehe


87 comments:

Anonymous said...

Macam mana Rosmah tak ikut Nurul Izzah... bukan ke Nurul Izzah d/o anvar pandikutty tu budak-budak lagi.... biarkan je la...

Budak-budak hanya pandai cakap kosong dalam gereja je...

Anonymous said...

islam dan hudud umno...bila perempuan bertudung di sunatkan keluar jambul depan di kepala...lebih afdal sekiranya di warnakan merah jambu atau biru tua..ini lah yang terbaik dari umno yang berjaya mempertabatkan islam sejak hampir 60 tahun memrintah..lihatlah contoh isteri pm malaysia yang mengamalkan tutup aurat di negara 'islam'

Anonymous said...

Pakai tudung tapi menyokong murtad... lagi teruk tu... opss lupe, yg sokong murtad tu pun budak-budak lagi...

Anonymous said...

Yang pakai baju hitam ini pun mesti orang UMNO...

http://goo.gl/b2rZ0

Anonymous said...

3:28 - hudud pas ialah apabila dibenarkan meliwat bini sendiri.

(semua pengikut pas adalah kaki jubor)

Anonymous said...

hudud pas membenarkan meliwat isteri sendiri krna nak jaga kawan baik yg kaki menjubur.

Anonymous said...

Anon 3:28 PM

Hudud PAS boleh murtad ....nnt bg alasan BUDAK-BUDAK lagi wlpon yg kuar kenyataan tuh budak-budak yg dah BERBULU atas bawah...

muahahahhahahahahah

Anonymous said...

menonton VCD lucah adalah sama dengan melihat kepala lori kerana kedua-2nya adalah besi (mengikut fahaman pres. pas)

Anonymous said...

Bagi orang2 Melayu yg berumur 21 tahun ke atas, borang utk menukar agama boleh didapati di ibu pejabat PKR, PJ, serta pusat khidmat wakil rakyat shah alam. Ejen2 juga telah dilantik, salah seorangnya ialah anon 3:28.

Anonymous said...

setuju murtad walaupun pakai tudung = rosak aqidah!

anon 3.28 bangang mcm mak bapak dia juga!!!!

Anonymous said...

Sekiranya anda tidak mempunyai sifat kebodohan yg semulajadi, jangan mimpi nak pegang jawatan dlm PAS.

1. presiden pas
2. timb presiden pas
3. naib2 presiden pas.

ketiga2 jawatan di atas telah disandang oleh org2 yg memp sifat2 sedemikian.

Anonymous said...

Aku tak paham la....anon 3.28 mana lg besar isu tudung ke atau isu akidah....woi ini isu murtad wooooi....baghal

Afiq KLtown said...

Walaupun rosmah tak pakai tudung, tapi hati dia tak busuk dan jahil mcm nurul izzah.. Yang berkata orang melayu bebas memilih agama. Jangan ingat yg bertudung ni semua baik. Sebenarnya dunia sekarang ni yang bertudung tu lah kita tak boleh percaya. Contohnya mcm nurul izzah.. Neolofa yang seksi tu pun takpernah keluarkan statemnt mcm nurul izzah

Afiq KLtown said...

Aku rasa wan azizah akan meroyan bila tengok gambar dan baca posting ni.. Kah kah kah
Cermin lah diri ko tu dlu kak jijah oi.. Awak tu cuma isteri ketua pembangkang yang penuh dengan cerita panas.. Kah kah kah

Anonymous said...

Saudara-saudara pengkomen semua, jgn cemuih sgt Anon 3:28 tu, kasihanilah dia. Dia ahli PAS seumur hidup.

Nak jadi ahli PAS bukan senang, kena lobi dan tunjukkan sijil yg menunjukkan seseorang itu diiktiraf sebagai manusia yg memp sifat bodoh secara semulajadi.

Anonymous said...

mcm perli bini asmin je..

tak baik tau...

Anonymous said...

3.28

mcm perli bini asmin je..

tak baik tau...

Anonymous said...

salam
mohon ke blog rbf kejap
wahai ahli pas tulen..ini cikgu non paling tegar punya mujahid yg sanggup mati syahid kalu nak tahu..

cikgu non yg buat asrama anak amali da mengamok...kat

http://www.rbfonline.net/2012/11/videoorang-pas-dedahkan-satu-perjanjian.html

Anonymous said...

Tak bertudung tak berertinya buruk/busuk... dan bertudung tak semestinya baik/elok....keikhlasan hati budi yg penting.. ALLAH saja yg maha mengetahuinya.....

Anonymous said...

Tapi,kalau bertudung,perangai macam haprak,tak guna juga saudara.Saya nak ingatkan,tak payah la sibuk hal tak tutup rambut ke ape ke,kalau rase diri tu dah totally perfect,barulah boleh..Ape yang boleh buat doakan supaye orang yang tak tutup aurat itu dapat hidayah tutup aurat secare sempurna..saudara buat macam itu dapat pahala,daripada kutuk dapat dosa free je.

Anonymous said...

GAP. Engko ndak Rosmah cakap macam tu.

DAK NAK MAMPOS?

Anonymous said...

anon 3.38...ko dah berapa kali liwat bini kamu??? atau dah berapa kali ko kena liwat??? sampai berkarat kepala hotak ko???? apa ko nampak sepanjang 60 tahun UMNO / Bn perintah????
ko nampak masjid & surau tak?
ko nampak sekolah rendah , menengah Agama tak ?
ko nampak universiti & kolej islam tak??
ko nampak bank guna sistem islam tak?
kalau ko tak nampak, malam ni ko pi liwat balik bini kamu...ataupun kalau ko bujang ko pergi cari jantan jambu utk samada dia liwat ko atau ko liwat dia....baru terang bijik mata ko...ptuiiihhh!!!

Anonymous said...

Anon 3:28 PM

Ala....bertudung litup pon kalo SOKONG MURTAD wat pe.........

bkn takat sokong murtad..LGBT pon dia sapu sekali...nak wat maksiat xkirala jantan betina atau sama spesis janji bkn tempat awam di bolehkn.....

TU BUDAK berbulu atas bawah yg bertutup litup tuh menyokong..kire mulia ke? Ada Rosmah suruh ko wat maksiat atau murtad ke?

Bodoh bole di ajar tapi kalo BANGANG ko telan jerla air kencing ANUwar n N ajis...

Anonymous said...

anon 338 jangan marah, semua penyokong pakatan buta mata, buta hati dan buta perut.

Anonymous said...

belum masuk waktu magrib ...

cepat mari baca doa akhir tahun

esok 1 muharam..(lepas magrib nomallynyer)

cari kitab doa..

Anti pembohong. said...

nampaknya lubang jubuq anon 3:28 dah semakin membesar akibat siang malam kena liwat, lubang jubuq besar, mulut pun besaq, tak heranlah mulutnya n jubuqnya sangat celupar. sama dngn mulut dan jubuq nurul d/o aljub's....ish ish ish.

Anonymous said...

Aku frust la Rossmah tak galak kan melayu murtad mcm nurulll izzzah pundek turrrr. Padahal izzah berlakon alim pakai tudung cap ayammm. Btolll. La. Luaran blh tipu tapi hati mcm iblis Jgn judge buku ok ker ttak tengok gambar kulit luar.

Anonymous said...

7:08pm

bila masa nurul atau mana2 pemimpin Islam dlm PR sokong murtad? jgn spin...itu fitnah namanye...

ahmad jany said...

memang teruk la kalau pakai tudung tapi sokong murtad,apa nak jadi la wehhh

Anonymous said...

Sdr GAP.

Aku setuju sgt kata2 ko. Datin Rosmah ni tak sporting laaa.....sepatutnya dlm pertemuan itu Dtn Rosmah kena ckp orang Melayu dibri hak memilih agamanya sendiri spt yg dickpkan oleh Nurul Izzah budah beringus tu spt kata ular mak PAS barulah mudah Islam yg menjadi tongak Agama rasmi negara ini mengikut PERLEMBAGAAN NEGARA ditukar kpd Christian. Jadi mudahlah anak2 cucu2 org PAS ditarbiah dipujuk memelok agama Christian.

Sepatutnya dlm pertemuan itu Dtn Rosmah bercakap tentang menyokong penuh LGBT spt BABI atok tua kaki jubo, kaki memantat bini org dan melanggan CinaDoll. Kan ke bagus begitu sdr GAP?.......Barulah negara ini dianggap berjaya kerana negara ini akan dilaknati ALLAH swt. Anak2 muda yg dulunya cergas dan bergaya tiba2 jadi pembawa kuman AIDS, SEPELIS dan segala macam musibat yg diturunkan oleh Tuhan.

Sepatutnya dlm pertemuan itu Dtn Rosmah bercakap tentang mahu menghaposkan segala hak keistemewaan org Melayu dan instituisi Raja2 Melayu agar mudahlah DAP berkuasa, mudahlah terhaposnya kuasa politik org Melayu dan juga mudahlah org Melayu ditindas dan dihaposkan spt diPulau Pinang dan di Singapore. Cuba kita tanya orang Melayu di Singapore? Apa yg mereka ada? Adakah kedudukan mereka sama spt org Melayu diMalaysia ini??????

Org2 PAS kena juga tanya diri mereka sendiri. KERANA MEREKA JUGA ORANG MELAYU. Sanggop kah mereka melihat MASA DEPAN anak-cucu mereka dan seluruh keturunan mereka senang2 dihancurkan oleh bangsa kafir. Orang Melayu yg sudah tentu beragama Islam yang merupakan kaum bumiputra dinegara ini diinayai dan dihalau dgn cara amat hina sekali macamana diperlakukan terhadap etnik kaum Ronhiya di Myanmar. Itukah yg dikehendaki oleh PAS????? Lihat saja apa yg berlaku diPulau Pinang skrg ini. Tindakan terhadap org Melayu diPP hampir sama dgn tindakan yg dibuat terhadap kaum Ronhiya diMyanmar cuma caranya agak terhormat dan halus tidak kelihatan dimata kasar atau pada org2 yg malas berfikir spt org2 PAS. Org Melayu dihaposkan dgn merampas tanah2 milik org Melayu dgn membina rumah2 banglo berharga tinggi yg sudah tentu tidak mampu dimiliki oleh org Melayu. Dgn cara tidak langsong org Melayu dihalau keluar. Peniaga Melayu diganggu dan dihalang drpd berniaga sedangkan bangsa mereka dibiarkan bebas berluasa berniaga tanpa sekatan. Perayaan2 Agama Islam spt perayaan Mauludul Rasul diharamkan dgn alasan boleh mencetuskan pergadohan. Persoalannya sudah berkurun ia dirayakan tidak pernah pon ia menimbulkan masaalah mengapa baru sekarang timbul????

Ironinya? PAS kena berfikiir secara waras. Adakah ini yg dimahukan oleh org2 PAS?????????? he he he he.

Anonymous said...

Anonymous said...
7:08pm

bila masa nurul atau mana2 pemimpin Islam dlm PR sokong murtad? jgn spin...itu fitnah namanye...

November 14, 2012 7:36 PM

------------------------------------

Mangkuk PR sila lihat YT ni.... bukak mata tu luas2...

http://www.youtube.com/watch?v=TJKtq-2hrMw

Anonymous said...

Malang nasib nkor tak prasa n Tuhan dah butakan hati nkor. Hitam dan puteh dah tak kenal.

Anonymous said...

GAP. Aku sokong kau tapi....

keluarkanlah artikel yang lebih berkualiti.

Baru ngam ok.

kALU NAK BALON PUN. JANGAN MACAM BUDAK2.

Anonymous said...

Tajuk ni reversed psychology tactic. Nkor tak sekolah tadika ker. Buat macam CIA. Nak lawan kominis, kena selinap masuk ckp sokong pastu. baru ambush musuh dari dalam. Hancurkan pkr tu

Anonymous said...

708 NI BLOODY FOOL....OUTOF DATE.

Anonymous said...

8:26pm

aku ada kat situ masa forum tu...bila masa dia kata dia sokong murtad? kalu takde makna kau memfitnah...

Anonymous said...


Gaaasaaaak....! Kalau da otak Pembangkang semestinya kerja dia membangkang dan kangkang....! Oleh Ahli UMNO dulu,Kini dan Selamnya.

Anonymous said...

8:26pm

kau trick aku dgn video lain plak..org citer kes Nurul Izah la...YT Anwar DSAI tu pun ada logik nya tapi lain kali lah bincang topik tu..

Anonymous said...

Anonymous said...
8:26pm

kau trick aku dgn video lain plak..org citer kes Nurul Izah la...YT Anwar DSAI tu pun ada logik nya tapi lain kali lah bincang topik tu..

November 14, 2012 8:50 PM

----------------------------------------

Tadi tanye bila masa nurul ATAU MANA2 PEMIMPIN ISLAM DALAM PR SOKONG MURTAD?

Bila aku dah bagi link, ko nak yang lain pulak... berapa banyak cengkadak ko aku nak layan ha mangkok ayon???? Dah pemimpin anugerah tuhan ko tu sokong murtad, terima je la.... kalau tak suka pergi berambus tempat lain....!!!!

Anonymous said...

Kah kah kah kah kah kah.... bodoh bahalul betul la anoNGOK 8:50 PM ni....

Anonymous said...

Mufti Perak : Nurul Izzah Wajib Bertaubat, Tarik Balik Kenyataan
Published by AIDC on November 14, 2012 | 0 Comment
IPOH, 14 Nov (Bernama) — Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria menasihatkan supaya anggota Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar bertaubat serta memohon keampunan daripada Allah SWT serta menarik kembali kenyataannya berhubung kebebasan beragama pada sebuah forum di Subang Jaya baru-baru ini.

Beliau juga mengulangi nasihat itu untuk seluruh pengikut pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) terbabit yang menyokong serta bersetuju dengan kenyataan yang dikeluarkan itu kerana ia adalah berdosa besar.

“Dia (Nurul Izzah) terlampau mudah buat kenyataan seperti itu. Dia perlu bertaubat, bertaubatlah dan tarik balik kenyataan dalam ucapannya itu. Minta maaflah kepada semua. Manusia ini tidak lari daripada melakukan kesilapan, kita mudah melakukan kesilapan,” katanya ketika dihubungi Bernama di sini Rabu.

Katanya pengikut pemimpin pembangkang itu juga bersubahat dalam tindakan atau perbuatan yang tidak dibenarkan oleh agama Islam dan berdosa besar.

“Orang ini (pengikut) bersubahat dan berdosa besar, mereka wajib bertaubat… perlu menggunakan akal yang waras. Jangan permain-mainkan agama,” katanya – Bernama

Anti PR said...

Org yg kelaskan Izzah sebg budak2 memang belum akil baligh. Kalau suruh pancut setiap malam, dah setengah dozen anaknya. Suruh Izzah buat tafsiran akil baligh pulak. Mesti akan tambah umurnya.

Anonymous said...

7.08

Klu ko dengar ceramah terbaru Anwar Pandikutti memanglah dia kata Nurul pundek tak cakap sokong murtad.

Tapi ko refresh portal Malaysiapukini pd 3nov12.
Dan kenyataan Siti Zubedah orang yng bertanggong jawab bertanyakan soalan tersebut dlm Malaysiapukini pada 8nov12.Siti Zubedah amat terkejut berok kerana Nurul pundek telah berkata tidak benar seperti apa yng dikatakanya semasa forum.Menurut Siti Zubedah Norul pundek secara jelas memaksudkn orang melayu islam boleh murtad berdasarka tafsiran bodohnya keatas ayat 256 Surah Al Baqarah.

Dan ko juga boleh tengok videp Nurul Izah di you tube pada hari forum berlangsung bertempat di sebuah Gereja di Subang Jaya.Selain itu jangan lupa pulakNurul juga menyentuh adalah hak LGBT kalau di lakukan secara tertutup.

Haron Taib cuba play safe dengan memberikan alasan Nurul pundek budak lagi!

7:08 ko rasa lah berdasarkn bulu yng ada pd Nurul mengikut usianya,ko setuju tak dengan Haron Taib?

Nurul budak lagi kahkahkahkahkah bedekah bedekah...

Anti PR said...

Betul tu. Bertudung belum tentu perangainya baik. Entah2 seluar dalam pun tak pakai sebab dah ready.

Anonymous said...

7:08 PM, 8:45 PM dan 8:50 PM memang terbukti bodoh sombong dan maha bahalol...

Kah kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Nurul sokong kebebasan agama untuk Melayu

PETALING JAYA: Peguam yang bertanya kepada Nurul Izzah sama ada orang Melayu patut diberi kebebasan agama sama seperti bukan Islam pada sebuah wacana hari ini melahirkan rasa kesal dengan Ahli Parlimen Lembah Pantai itu kerana dikatakan mengubah pendirian.
Siti Kasim menegaskan jawapan yang diberikan oleh anak sulung Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim pada wacana itu Sabtu lalu membayangkan beliau (Nurul) menyokong orang Melayu diberikan kebebasan agama sedemikian.

Siti berkata beliau terkilan Nurul mengubah pendiriannya selepas dikritik oleh pelbagai pihak termasuk pemimpin-pemimpin PAS dan NGO Islam yang menuduh Naib Presiden PKR itu sebagai menggalakkan murtad.

“Saya percaya Nurul (ketika itu) cuma sedang cuba mengambil hati hadirin, beliau tidak memikirkan natijah (kenyataannya), Siti dipetik berkata oleh portal FMT.

Peguam itu yang juga ahli jawatankuasa hak asasi Majlis Peguam berkata Nurul sepatutnya bertegas mempertahankan pendiriannya bahawa kebebasan beragama adalah hak untuk semua termasuk orang Melayu yang beragama Islam.

“Tidak ada apa salah dengan pendirian itu. Beliau bercakap benar. Memang pasti (jawapannya) akan mencetus kontrovesi, tetapi sebagai ahli politik anda harus berpegang kepada kebenaran,” kata Siti.

Siti akur bahawa Nurul tidak menggunakan perkataan murtad dalam jawapannya itu namun berkata Ahli Parlimen itu jelas mahukan orang Melayu diberikan kebebasan beragama.

“Namun pada hari-hari seterusnya beliau menarik balik kenyataannya itu dan menegaskan beliau tidak menggalakkan murtad. Tetapi secara tidak langsung apabila anda berkata anda menyokong kebebasan beragama dan jika (berdasarkan hak itu) orang Melayu mahu keluar daripada Islam, itu adalah murtad,” jelas beliau.

Siti berkata beliau pernah mengajukan soalan sama kepada Anwar namun tidak mendapatkan respon jelas daripada ahli politik veteran itu.

“Beliau (Anwar) memberi jawapan kabur. Kita mahukan ahli politik untuk berterus terang,” ujar Siti.

Siti mendakwa pihak yang mengkritik Nurul adalah golongan konservatif yang menegaskan hanya versi Islam mereka yang betul.

Antarapos semalam menyiarkan klip video jawapan penuh Nurul kepada soalan yang diajukan oleh Siti pada wacana Negara Islam: Versi siapa?, Tanggungjawab Siapa?,” anjuran sebuah pergerakan Kristian di Subang Jaya.

Siti bertanya : “Apabila anda bercakap mengenai kebebasan beragama, adakah anda juga maksudkan bahawa orang Melayu patut diberikan hak yang sama?

Jawab Nurul - “Tidak harus ada paksaan di dalam agama..... Bagaimanakah seseorang itu boleh berkata maaf.. ini (kebebasan agama) hanya untuk bukan Melayu. Ia (sebenarnya) harus dilaksanakan sama rata (untuk semua kaum)

“Di dalam Al-Quran, tidak ada terma yang spesifik yang mengatakan untuk orang Melayu ini cara ia patut dilakukan.

Nurul akan memberi kenyataan kepada Jabatan Agama Islam Selangor esok berhubung isu itu yang turut mengundang teguran daripada oleh Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah.

Nurul menafikan beliau menggalak murtad dan akan menyaman sekurang-kurangnya dua akhbar dan beberapa blog yang didakwa cuba memberikan gambaran sedemikian.

sumber: Antarapos

Anonymous said...

Anon 9:27

Siti Kasim yg sebenarnya tak paham...apa yg dikatakan oleh Nurul tidak bercanggah...semua org ada pilihan...tapi ada pilihan yg aku, Nurul Izah dan yg yg lain2 yg berfikiran rasional spt kami, tak boleh sokong...iaitu murtad...bagi mereka yg memilih murtad kita tak boleh paksa...tapi mereka kena la hadapi hukuman di dunia & di akhirat...di dunia mungkin penjara atau denda...

Anonymous said...

Anon 9:27

topik ni sebenarnya boleh menjadi satu topik yg boleh mengembengkan minda & pengetahuan kita...baca pendapat scholar2 yg cerdik pandai dr luar negara yg tidak ada kaitan politik kita baru boleh paham...

masalah nye setiap percakapan & perbuatan terutama dr pihak PR mesti akan dipolitikan oleh UMNO...sayang ilmu yg boleh dikupas dlm topik bebas beragama sudah diketepikan...

Anonymous said...

Takkan pihak gereja jemput seseorang yang kebudak budakan untuk jadi ahli panel ?

Anonymous said...

Bukan Siti Zabedah yang tak paham, tapi budak Nurul yang tak reti memberi takrifan yang betul. Kalau tersalah cakap, mengaku je la... susah sangat ke??? Terlalu egois sebab kamu tu Ahli Parlimen??? Kamu tu budak-budak hingusan je macam Harun Taib cakap....

Anonymous said...

Harun Taib pun kata Nurul tu hanya cakap macam budak-budak... ape maksudnya??? Mesti ade yang tak betul dengan ulasan Nurul dalam gereja tu la... buta lagi penganut PR ni...

Anonymous said...

Dah salah cakap, nak salahkan UMNO pulak... bodoh punye penganut PR..!!!!!!!

LiwatOmega said...

BAHLOL A/P TOLOL PANDIKUTTY INGAT DIA CERDIK.

dol.mat said...

kalau bertudung tak nampak sehelai rambut sekalipun kalau dah murtad nak buat macam mana..

Anonymous said...

8.30 PM
Budak budak? Kenapa? Lubang jubuq ko dah koyak ke dibalon ole GAP?????? Hehehehehe Pergi la sokong idola ko - atok tua nak mampos kaki liwat, kaki jubo kaki tutuh pantat CinaDoll, manusia tiada bermoral, tutuh bini orang segala macam maksiat mengaku pulak anugrah tuhan. porrrraaaaah. Kata kerajaan bersubahat dgn Yahudi melalui APCO. Sedangkan APCO itu untok meningkatkan ekonomi Malaysia dikatakan bersubahat dengan Yahudi. Tetapi PENGKHIANAT BANGSA KAMU TU terang terang menyokong sebarang usaha untok keselamatan Isreal apa benda? Itu bukan menyokong Yahudi ke? Pirrrraaaahhh!

Anonymous said...

Penyokong PR memang penjilat tegar BABI...

Anonymous said...

7:08 PM, 8:45 PM, 8:50 PM dan 9:42 PM memang terbukti bodoh sombong dan maha bahalol...

Kah kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Apabila pemimpin belaan BABI bersuara, semuanya salah UMNO....


Parti Keadilan Rakyat hari ini mengakui Naib Presidennya Nurul Izzah Anwar mengeluarkan kenyataan “bersahaja dan spontan” mengenai kebebasan agama untuk orang Melayu sehingga mengundang pelbagai persepsi dan tafsiran.

Ketua Penerangan PKR Muhammad Nur Manuty bagaimanapun berkata ketegasan Nurul Izzah menyusul dengan penjelasan terhadap kenyataan itu patut diterima oleh semua pihak.

“Sesungguhnya, kenyataan spontan dan bersahaja YB Nurul Izzah pada majlis berkaitan adalah secara umum dan memang boleh mengundang pelbagai persepsi dan tafsiran,” kata Manuty.

“Namun, kekeliruan yang timbul telahpun diperjelaskan sendiri oleh beliau kemudiannya dengan tegas dan jelas,” kata beliau, dalam kenyataan rasmi PKR 10 hari selepas kontrovesi itu tercetus.

Selain pemimpin-pemimpin Umno, pimpinan PAS turut meluahkan rasa tidak puas hati dengan kenyataan Nurul itu. Ketua Dewan Ulama PAS Pusat, Datuk Harun Taib menyifatkan kenyataan Izzah sebagai natijah tidak berhati-hati dan bersifat “kebudak- budakkan”.

Keesokkannya selepas dikecam dalam media arus perdana, Nurul menjelaskan bahawa beliau bukan pro murtad dan berpegang kepada pendirian umum bahawa kaum Muslimin tertakluk dengan Syariat Islam.

Beliau juga merancang menyaman Utusan Malaysia, Berita Harian dan beberapa portal bersabit isu itu. Manuty menganggap ledakan kritikan terhadap Nurul dibuat oleh orang-orang “fasik” yang memberikan maklumat salah.

Beliau sekali lagi mengaitkan kontrovesi akibat kenyataan Nurul kepada apa yang didakwanya sebagai “langkah terbaru UMNO dalam percubaan mengembalikan sokongan dan kepercayaan rakyat yang semakin terhakis,” kata beliau.

Bagaimanapun ketua penerangan PKR itu tidak mengulas mengenai kritikan di kalangan pemimpin PAS terhadap Nurul. Perwakilan parti dijangka membahaskan isu itu pada muktamar parti berkenaan yang bermula esok.

Cili Padi said...

Apa gunanya kalau bertudung tapi menghalalkan melayu murtad dan menyokong LGBT? Mana lebih teruk? Rosmah tak pakai tudung penuh atau pakai tudung penuh dan menyokong murtad dan LGBT? Rosmah tak pakai tudung penuh boleh menghancurkan negara ke? Tapi menyokong LGBT dan menghalalkan melayu murtad tak menghancurkan Negara pula ek?

Anonymous said...


Sudah banyak ulasan dan desakan terhadap kenyataan nurul aljuburit dalam kenyataan benggong mentafsir ayat: 256 AL-Baqarah, kesan yang tak bolih dipadam dengan mudah menjerumuskan satu fahaman bodoh kepada orang islam yang memang bodoh seperti MP lembah pantai tersebut.

DISEBALI setuasi yang tercetus ini marilah kita selidiki dari sudut yang lain pula, forum yang dibuat digereja tentunya dirancang pemikir tertentu dengan niat mencetuskan satu lagi petaka baru kepada umat islam yang sering dilanda dengan seribu satu macam ancaman dan polimek hari ini. tentu menjadi standard kepada ahli panel walau apa jenis fouram sekalipon akan memilih ahli yang terbaik dari berbagai kebolihan ilmunya, NURUL Aljuburit apa kelayakan ilmunya dijemput memperkatakan islam secara ilmiah!!!.

PIHAK gereja sudah menjangka dan senghaja menjemput ahli panel yg pening lalat supaya jawapan dan kenyataan yg dikeluarkan nurul aljuburit nanti akan memberi tampran baru kepada umat islama akibat kebodohanya, pihak gereja sikitpon tidak mementingkan isi kenyataan yang baik-baik memuji keristian, sekiranya gereja mengharapkan penjelasan yang sampurna tentulah mereka akan menjemput ahli-ahli yg mempunyaai kelayakan untuk menjelaskan perkara-perkara berkaitan islam atau melalui pihak berkuasa yang banyak mempunyaai kaedah dan pendekatan yg teratur.

Anonymous said...

apa apa pun jangan kita marah pada anwar kerana anwar berjaya membuktikan bahawa Ulamak PAS adalah ulamak terompah...tima kasih bang non kah kah

Anonymous said...

.

Kalau tak paham , jangan komen . Hanya saya saja yang layak beri komen sebab saya adalah yang terbaik .

.

Anonymous said...

Aku kesian btol laaaa penyokong pkr sebab bodoh walaupun Tuhan dah bg otak tp tak guna pastu perasan orang lain yg tak betul. Hati nkorang dah nak hampir di butakan Tuhan. Gajah makan tebu dia dpn mata x nampak. Semut kutip gula ugama bertimbun tak habis-habisan jauh pula dia ambil kesahh.

Anonymous said...

Typo.. gula yang.

Anonymous said...

Walaupun nkor ada kat situ. Sebab nkor penyokong taksub. Tuhan dah butakan hati nkor . Bertobat la cepat sebelum nkor jadi mcm ayah pin. Tak kesahlah jangut nkor panjang mana . Kalau dah di buta kan hati intan pun nkor sangka kaca...

Anonymous said...

Dari apa yg telah diucapkan, mengapa beliau begitu angkuh / ego menafikan ? sedangkan kalau kononnya tidak disengajakan, mengapa berat bermohon kemaafan ?

Anonymous said...

9:32,9:48

Adakah kamu mengaku bahawa nurul telah menafsirkan terjemahan ayat 256 al baqarah secara betul bedasarka ulamak2 tafsir?

Adakah kamu juga bersetuju pandangan nurul terhadap hak LGBT didlm forum tersebut?

Ini bukan soal politik bro!
Tetpi telah melampaui politik berkaitn akidah?
Kesanya kepada generasi islam.

Komen terbaik dari uamak PAS,nrul budak lagi!
Esok klu Karpal Sing atau Lim Guan Eng hina islam
adakah patut kita kata tak apa mereka dah tua?

Anonymous said...

Akibat cakap syok sendiri serta berbelit-belit

Siti Zabedah Kasim sekali lagi menegaskan, "“Dia (Nurul Izzah Anwar) tidak boleh menafikannya, sesiapa pun tidak boleh buat cerita, kita ada rakaman, every word (setiap perkataan) kita rakam."

Siti Zabedah Kasim adalah ahli Majlis Peguam yang mengajukan soalan kepada Nurul Izzah dalam sebuah forum baru-baru ini. Menurut Siti Zabedah, kenyataan Nurul Izzah bagi menjawab soalannya dalam forum itu sangat jelas dan difahami maksudnya oleh para hadirin forum berkenaan.

Dalam forum berkenaan Nurul Izzah ketika menjawab pertanyaan dengan jelas mengatakan bahawa hak kebebasan beragama perlu diguna pakai sama rata, termasuk orang Melayu.

Nurul Izzah yang juga Naib Presiden PKR, bagaimana pun memutar belit kenyataan tersebut dengan menuduh pihak media memfitnahnya.

Penegasan terbaru Siti Zabedah itu ekoran pendirian Nurul Izzah mahu menyaman media arus perdana dan media alternatif yang didakwa memutar belit kenyataannya serta mengelak mengulas berhubung kenyataannya berhubung isu tersebut sebelum ini.

Anonymous said...

Mengaku saja n izzah kalau tercirit kat public.. apa nak malu. Semua orang cirit.... mungkin kes nkor ni ada hikmah Tuhan nak tunjuk....

Anonymous said...

Guling BN lebih utama - Dewan Ulama Pas

KOTA BHARU 15 Nov. - Dewan Ulama Pas menganggap usaha menggulingkan Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 ‘lebih besar‘ berbanding isu kebebasan beragama di kalangan orang Melayu yang dibangkitkan oleh seorang pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Anonymous said...

ya' ALLah, malunya aku ngan perangai pompuan melayu katik nie.,....elok lagi pompuan Turki bertudung litup......takde keluar jambol depan.....

klau benda mudah nie pon masih nak sokong UmNGOK.....ntah laaaa......

Anonymous said...

jgn lupe....Dollah Badawi pon ada cakap masa jadi PN dulu & Imam Hadhari, melayu bebas memilih agama.....cuma korang penyokong UmNGOK buduh jee tak bukak mata luas2....ingat sket!! Imam HADHARI sendiri galak melayu bebas pilih agama memasing......nak kutuk org lain kunun...piirrahhh......

Anonymous said...

Tak tutup aurat tak la seteruk galakkan orang murtad. Ngokkkk.

Anonymous said...

Orang mcm nkor ni mulut masin Tuhan akan tunjuk satu hari nanti anak nkor jadi kafir. Masa tu baru nkor tahu.....

Anonymous said...

Tak tutup aurat tak la seteruk galakkan orang murtad. Ngokkkk.

Pekong Pondan said...

Be careful with the Turkish Ottomans. They are against Islam by their sectarian.

Pekong Pondan said...
This comment has been removed by the author.
Pekong Pondan said...
This comment has been removed by the author.
BOB MALAYA said...

betul tu GAP ini menunjukkan rosmah mempunyai pemikiran yang bijak berbanding nurul..rosmah mendapat pengiktirafan dunia dan diberi penghormatan tapi nurul apa yang dia dpat dibenci rakyat adalah setelah menyokonh melayu murtad..bodoh-bodoh

Anonymous said...

Anonymous said...
jgn lupe....Dollah Badawi pon ada cakap masa jadi PN dulu & Imam Hadhari, melayu bebas memilih agama.....cuma korang penyokong UmNGOK buduh jee tak bukak mata luas2....ingat sket!! Imam HADHARI sendiri galak melayu bebas pilih agama memasing......nak kutuk org lain kunun...piirrahhh......

November 15, 2012 3:36 PM

-------------------------------------

Bukti tarak... just hearsay... cuba spin lagi untuk menutup bangkai gajah yang nurul telah buat ye....

Anonymous said...

Patut bershukur undang2 malaysia wajibkan melayu ada bin dan binti Dan Islam. Aku rasa .in future kalau undang 2 tiada. Ada permpuan islam kawin dgn lelaki melayu lain yg tak sunat. Mamat yg laungkan piiirah ni kita pakat doa tuhan makbulkan hasrat dia dapat cucu. Cicit kafir . Dia tak belajar apa dah jadi di Indonesia. Bapak agama lain isteri lain. ...

Anonymous said...

Bagi. Orang yang jumud... bertudung di tegakkan secara fahaman brutal tapi bab aqidah letak kat punggung. Keluar la dari tempurung tu dah lama sangat nkor kat situ. Cuba melancung kenegara luar dan terbuka sikit.

Nabi sebar islam bukan sentuh bab tudung dulu tapi bab ketuhanan dulu baru beralih sikit 2 ke bab lain. tu pun nabi tunggu sehingga umat dulu bersedia dulu dan terbuka.

Fikir fikir kan...

Anonymous said...

Pada July 2007, Pak Lah yang merupakan Perdana Menteri Malaysia dan juga Presiden UMNO pada ketika itu dilaporkan telah berkata "Allow Muslims to convert if they choose to"..

Dalam Bahasa Malaysia ianya bermaksud benarkan orang-orang Islam murtad jika itu pilihan mereka..

Tidakkah tindakan Pak Lah itu akan mengalakkan orang-orang Islam untuk murtad sebagaimana dakwa kebanyakkan pencacai UMNO bila Utusan melaporkan Nurul Izzah buka peluang murtad?

Kenyataan Pak Lah ini tidak disiarkan oleh media-media yang ditunggan oleh UMNO/BN tetapi beberapa media cetak dan on-line luar negara

sumber EDGE-july 2007 page16

JatiKedah said...

Semoga Nurul Izzah Anwar Ibrahim di laknati Allah SWT, tidak selamat dunia dan akhirat jika tidak bertaubat dan mohon maaf pd umat Islam.

Celakalah Nurul bertudung tp hati KUFUR!! SALIB berada dlm dirinya.. untuk apa buat majlis bersama gerakan GEREJA. Gereja mahu buat HUDUD kah??

PAS pelacor agama yg berkawan dgn syaitan2 Pakatan Haram.. hancurlah mereka semuanya YA ALLAH..YA KAREM.. agama di hina begitu dahsyat tp masih lagi ANGKUH BONGKAK SOMBONG tidk mahu bertaubat.. laknatlah atas puak2 ini!! AMINN!!

Anonymous said...

most of komentar,adlah dr penulisan si bodoh..bertudung itu syariat.wajib menutup aurat bg wanita.bukn pilihan.apa pulak nk bezakan knonnya wanita bertudng tau tak, dibezakn melalui hti.aku tak tahu hati kau la bengok.if dorg betudng,dia da tutup fitnah pd diri dia..dah memang betol malysia mmeng mengamalkan bebas beragama.so apa masalah??itu adalah UNDANG-UNDANG.jgn nk twist la.da memerintah Malaysia sama tua dgn umur atuk kau,tp tak tau lgi.MALAYSIA bkn negara islam.accpt la.semua pengomen adalah si tua yng hnya tau mengutuk Izzah yg 'kebudak-budakan'.wat ever la.isteri korg huduh kn??aurat terdedah sana sni.berselindung dibalik perjuangan keris,puiii..keris pon bengkok, nak luruskn mcm pedang samurai.cermin diri.

Anonymous said...

Orang mcn nkor ni la katak lain bengang. Bagi la katak lain dok bwh tempurung nkor tu plak. Shariat yg besar nkor ketepikan shariat tudung nkor besarkan. Ibarat marahkan budak2 tak puasa. Dewasa buat maksiat nkor buat derk... terpurung pun dah meluat tengok nkor....

Anonymous said...

Anonymous said...
Orang mcn nkor ni la katak lain bengang. Bagi la katak lain dok bwh tempurung nkor tu plak. Shariat yg besar nkor ketepikan shariat tudung nkor besarkan. Ibarat marahkan budak2 tak puasa. Dewasa buat maksiat nkor buat derk... terpurung pun dah meluat tengok nkor....

November 20, 2012 8:51 AM

*eeaa...shariat ada isu besar kecik ea??ni belajar agama ke tak ni??tu la,org kasi nasihat tanak dgr.bljar pendidikan islam separuh jln,pastu tido dlm kelas.isu agama takde besar kecik tau.dlam hal agama ada dua je bnda pnting,dosa n pahala.sama jga syurga n neraka.most of people rit now(termasuk ak jga)kita ni cetek agama.tp bila bercakap,wahh gah sgt..sbab apa kita marahkan budak tak pose dr kecik??sbab tu la ada pepatah kata,melentur buluh dr rebungnya.kalo melentur bila da jd buluh,takguna la sipandir..nabi da kate didik anak dr umur 5.bkn budak ke tu??kau ni yg katak.adoii..sian la..
i do care psl izzah komen ttg isu kebebsan agama.but i'm here nk tegakkan isu bertudung.if all of the people here respect muslim women wearing hijab,jgn nk kaitkan peribadi dia yg bertudung.komen hnya mengenai ucapan dia.once korng merepek sal shariat yg korg sdr tak phm,tanggung la sdr dosa.Allah melihat pengucapan korg meleis.