IKLAN BERBAYAR

Saturday, November 10, 2012

ANAK PUAKA DAH JADI BEWAK IDUP PAKATAN !



Nurul Izzah, anak Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim, tidak dapat tidur lena beberapa hari kebelakangan ini sejak mengeluarkan kenyataannya  yang menyokong LBGT dan mempromosi kebebasan agama meliputi umat Islam di negara ini.

Samada Nurul adalah seorang yang dijangkiti penyakit jahil kategori paling gaban iaitu jahil murakkab atau ia adalah satu kenyataan yang telah dirancang dengan teliti dan dikeluarkan pada saat yang sesuai.

Jika Nurul jahil murakkab amat malanglah bagi seorang anak muda yang berkelulusan universiti dan dipilih oleh rakyat sebagai Ahli Parlimen untuk berkata sedemikian terhadap agama Islam yang dianutinya sendiri.

Jika ini benar, maka Nurul bukanlah seorang yang bijak sebenarnya walaupun mengaku mewakili suara orang muda kerana perbuatannya bukan membantu membimbing golongan belia dan remaja ke arah pemahaman Islam yang lebih seimbang tetapi membawa mereka ke arah pemikiran yang rosak dan menuju ke Neraka, nauzubillah!

Ini kerana dengan mensalah tafsir frasa 'kebebasan beragama' berhubung status agama-agama lain selain Islam di dalam Malaysia, Nurul telah gagal untuk memahami isi kandungan Perlembagaan Persekutuan sebagai penggubal undang-undang di peringkat federal.

Lagak Nurul seolah-olah beliau memahami Perlembagaan Negara malah berpura-pura mengenali Islam secara syumul telah memakan dirinya sendiri.

Sebenarnya Nurul telah mendedahkan kebodohannya sendiri mengenai Islam pada forum bertajuk "Negara Islam? Versi Mana; Siapa Bertanggungjawab" di Subang Jaya pada 3 November lalu.

Tidakkah Nurul tahu bahawa adanya artikel 153 di dalam Perlembagaan yang mengatakan bahawa Islam adalah agama persekutuan dan agama-agama lain boleh diamalkan dalam keadaan 'aman dan damai'?

Ini bermakna Islam telah diiktiraf sebagai agama tertinggi pada peringkat federal dan tidak agama lain yang disamakan dengannya.

Pemahaman Nurul mengenai Islam samalah dengan peribahasa Melayu, 'bapa borek anak rintik' atau 'di mana tumpah kuah kalau tidak ke nasi'.

Nurul adalah anak bapak dan produk daripada satu jalur pemikiran mengenai Islam yang sama dengan Anwar.

Jika Anwar percaya kepada fahaman pluralisme agama maka anaknya, Nurul juga membawa pemikiran yang sama.

Jika Anwar menyokong hak dan kebebasan golongan Lesbian, Biseksual, Peliwat dan Pondan (LBGT) maka tidaj hairannya darah dagingnya sendiri juga terpengaruh dengan pendirian yang sama.

Jika Anwar mengatakan undang-undang berhubung liwat dan seks luar tabii di negara ini sudah ketinggalan zaman atau 'archaic, Nurul juga pernah menyokong kenyataan ayahnya itu.

Jadi Nurul bukan sahaja membawa genetik atau baka Anwar di dalam dirinya tetapi juga menjadi cermin kepada setiap pendirian dan keyakinan ayahnya di dalam politik, ekonomi, pendidikan malah agama.

Sebab itu Anwar dengan spontan menyebelahi Nurul dengan mengatakan kenyataan anaknya itu telah dipolitikkan malah cuba mengalih perhatian dengan menimbulkan isu-isu lain yang tidak berkaitan.

Begitulah taktik Anwar apabila tersepit; semua orang dituduhnya terbabit dengan kesalahan yang sama.

Hakikatnya kenyataan Nurul telah membangkitkan gelombang kemarahan umat Islam di seluruh negara.

Bukan sahaja badan-badan bukan kerajaan mengutuk kenyataan Nurul itu, tetapi juga pemimpin-pemimpin politik, para mufti dan ulama membantah malah Sultan Selangor murka dan kesal terhadap pandangan yang sesat itu.

Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya kerana daripada satu ikon yang popular dengan jolokan 'Puteri Reformasi' dikalangan penyokong reformasi jalanan dan PKR satu ketika dulu, Nurul kini merundum menjadi liabiliti besar kepada parti yang diwakilinya sebagai naib presiden.

Apa pula kata ibunya, Wan Azizah Ismail yang menjadi presiden parti terhadap kenyataan jahil anaknya itu?

Apakah seperti Anwar, 'Kak Wan' akan turut menyokong dan berdiri teguh di belakang Nurul atas rasa kasih sayang seorang ibu terhadap seorang anak walaupun si anak telah jauh tersasar dalam pandangannya mengenai kesucian dan kedudukan agama Islam?

Walaupun PAS mahu mendengar penjelasan dari Nurul tetapi pimpinan tertinggi PKR sehingga kini masih membisu dan tidak berani mengeluarkan kenyataan rasmi mengenai pendirian Ahli Parlimen Lembah Pantai itu.

Masakan PKR berani kerana mereka tahu kenyataan Nurul itu tidak boleh dipertahan mahupun dijustifikasikan.

Jika PKR menyokong Nurul maka seluruh struktur PKR akan dilabel sebagai sebuah parti yang menyokong pluralisme dan LBGT, sesuatu yang mereka tidak akan lakukan menjelang Pilihan Raya Umum ke 13.

DAP pula memilih untuk berdiam diri kerana mahu menjaga hati umat Islam walaupun secara diam-diam parti cauvinis itulah paling lantang menentang Islam dan menyokong sepenuhnya penularan budaya LBGT di negara ini. 


143 comments:

Anonymous said...

Gap: ko nie bile nak mati...?

Anonymous said...

UMNO sokong betul dengan kuliah agama yang diberikan oleh Dato Chua Soi Lek. Tahniah pada UMNO=APCO kerana menjadi pendokong agama.

Anonymous said...

Kena amalkan minum air kosong sepanjang hari untuk kekalkan kesihatan yang baik .

.

Anonymous said...

Atok gua cakap, lagi banyak anak Brother Anuar Bin ibrahim bercakap lagi cepat PKR bongkang. Bercakap macam itik dengan ayam aja.....yang nak dengar pon sebab ada masukkkkkkkkkk,

Pekong Pondan said...

What is the symbolic of letting a squirrel screw a shitbag in his ears?
Just condemn the son of a bitch.

Anwar did it in the shitta hole..., shitta hole..., shitta hole...
Anwar did it in the shitta hole..., in Saifuls pretty buttock.

(Song: The three little pigs, check youtube)

Pig 1: Anwar Ibrahim
Pig 2: Lim Guan Eng
Pig 3: Hadi Awang

Anonymous said...

sebagai umat islam yang cintakan agama Allah ini, maka marilah kita sama-sama mengamalkan bacaan yasin dan mohon Allah jauhkan bala yang dibawa oleh pakatan haram ini. dan sebagai mengambil berkat dari doa pemimpin yang adil lagi zuhud iaitu tuan guru nik aziz nik mat yang mashur itu maka marilah kita gunakan doa tersebut, “ya Allah dengan berkat bacaan yasin dan berkat doa tuan guru nik aziz nik mat yang telah memohon puak yang batil itu hancur lebur dan dihantar tentera ahzab musnahkan mereka … engkau hantarkanlah tentera ahzab dan musnahkan mereka yang batil itu … yang mengamalkan fahaman asobiyah iaitu mempertahankan puak-puak mereka sekiranya puak mereka berzina mereka halalkan dengan berkata tidak salah sifulan berzina dengan bini orang, dan berkata siapa yang fitnah pemimpin mereka meliwat maka orang tersebut perlu jilat kaki pemimpin tersebut dan menggunakan medan ceramah dan kutbah jumaat untuk mempertahankan pemimpin tersebut … itulah amalan asobiyah yang paling hina … musnahkan kesatuan mereka dan pemimpin mereka yang sesat dan menyesatkan itu … ilmuan mereka juga enggan menegur sesama sendiri apabila ada diantara mereka yang mahu berkawan dengan iblis demi menjatuhkan kepimpinan sekarang … musnahkan mereka itu kerana mereka adalah asobiyah yang dihina oleh nabiMu. dan ya Allah ya tuhanku engkau munsahkan pemimpin mereka yang meliwat itu sebagaimana engkau musnahkan puak nabi lut …”

Anonymous said...

caya lah bro GAP...TERKESIMA NURUL TAK KEMATU..

NO WAY OUT...

HARI DEMI HARI PKR.. DEMI SEJEMPUT KUASA SANGGUP TENGGELAMKAN KUASA BANGSA AGAMA SENDIRI...

PADAH KINI MEMAKAN DIRI..ALLAH MAHA BESAR..

Anonymous said...

Anon 9:30 PM

AMIN....

Anonymous said...

UMNO dengan PAS . Mana yang lebih baik ? Yang terbaik tentu nya saya .

.

Anonymous said...

UMNO sokong betul dengan kuliah agama yang diberikan oleh Dato Chua Soi Lek. Tahniah pada UMNO=APCO kerana menjadi pendokong agama.

November 10, 2012 9:14 PM
---------------------
LU MASIH NYANYI LAGU SBLM MERDEKA R?..APA LU BARU BGN DARI BERHIBERNASI KE? PENYOKONG TEGAR ISRAEL IALAH RAJA PORN AL JUBS...

UMNO XPERNAH MNGIKTIRAF CSL SBG OSTAT APATAHLAGI UTK DIA MMBERI TAZKIRAH DI MASJID DAN MMETIK SURAH SPT YG DI LAKUKAN OLEH OSTAT2 DAPig KO...YG PALING BAGHAL SKL TIAP KALI OSTAT DAPig MMPRMAINKN AYAT2 AL QURAN PUAK KORNG BERSORAK RIANG BRTAKBIR...

TAKEBEER TAKEBEER TAKEBEER

Anonymous said...

Mati hidup Allah tentukan.

Anonymous said...

Tahniah kepada pas yang bagi xavier masuk kedalam masjid bagi kuliah,teressa pun tak ketinggalan.siapa kata masjid milik umno?! Itulah gamaknya

Anonymous said...

pas sudah makin sesat...

nik aziz kata nurul xbernasib baik krn di pihak Pembangkang...

pakatan termasuk pas jg xbernasib baik krn menyokong nurul...

fening itu nurul..nurul itu fening..

amikkkk

Anonymous said...

Tahniah PAS kerana melihat isu kebebasan ber agama Nurul Izzah sbg perkara Kecil dah isu PRU 13 sbg paling utama. sah son sang

Anonymous said...

Visit Freemalaysiakini2.com No subscription needed.

Anonymous said...

anon 9.14 buta hati. sggup prthnkan sijahil muqarrab. umno nk bgi faham mca. bukn mcm pas. ckp terang2 psal hudud dn ngra islam kapal sink masih xmau. sape yg gagal sbnr ne. pas is dead body.

Anonymous said...

Macam tak ada pedoman nurul ni , pergi gereja tu buat apa , cerdik dalam bodoh , kau dan pkr kau akan dihukom dalam pru 13 nanti , saya sebagai majoriti senyap tak akan bagi undi pada pkr .

Anonymous said...

Tahniah org pas meletakan seorang gay sbg iman. Mudah2an semua menuju neraka jahanam

Anonymous said...

Menyesal aku undi PKR kat Selangor...lagi tak boleh pakai..harap muka jer cun tapi cerdik tak boleh diikut..bodo tak boleh di ajar....tahulah aku nak ajar PKR ni masa PRU nanti...

Anonymous said...


Nurul Izzah Sudah Menjelaskan, Bagaimana Pula Pemimpin Umno

Posted on Saturday, November 10
Oleh Idris Ahmad



Seronok bila lihat pemimpin Umno cuba menjadi juara pembela agama atas isu ucapan YB Nurul Izzah Naib Presiden PKR di Gereja Full Gospel Tabernacle, Subang Jaya, Sabtu lalu.

Nurul Izzah sudah menjelaskan apa maksud kenyataan beliau selepas timbulnya polimik ini. Beliau menjelaskan "sekiranya seseorang itu telah memeluk Islam maka dia tertakluk dengan syariat Islam". Kenapa Umno terus bising. Tindakan yang dibuat oleh Nurul Izzah bertepatan dengan pepatah "Kembali kepada kebenaran lebih baik daripada kekal di dalam kebatilan".

Nurul bukan manusia yang degil seperti pemimpin Umno, walaupun salah dan ditegur mereka tidak menarik balik kenyataan mereka.

Persoalannya ucapan pimpinan Umno yang jelas merbahaya kepada akidah tidak pernah ditarik balik seperti kenyataan yang memperlekehkan hukum hudud. Terbaru Tun Dr Mahathir mengatakan Malaikat juga buat salah. Begitu juga kenyataan Najib yang mengatakan sindrom qiamullail sewaktu beliau sebagai Menteri Pelajaran.


Apabila Umno cuba hendak menunjuk juara pembela agama, semua makhluk yang waras akan ketawa dan senyum sinis.
Layakkah Umno hendak bercakap dan berlakon sebagai pembela agama.

Semua rakyat di negara ini makruf Umno hanya memperalatkan agama untuk kepentingan politik. Program agama hanya sekadar lepas batuk ditangga. Ceramah di televisyen hanya boleh bicara bab yang tidak menyentuh Islam yang syumul. Penceramah yang lantang akan digam. Umno mendirikan masjid, tapi bukan untuk memakmurkan masjid. Masjid mati sebelum ahli kariah mati. Ahli Jawatankuasa masjid dilantik bukan ahli masjid.

Umno terpaksa menunjuk juara pembela agama untuk raih sokongan orang Islam.

Anonymous said...

UMNO=APCO Worlwide.DAP anti-Islam.Parti Keadilan Rakyat=liberalisme.PAS Islam ke mana apa ke mana.Pening...

Anonymous said...



UMNO PELUPUR FEUDAL ANARKI & ASOBIAH

cara politik umno menjumud minda & mentaliti melayu,

serta ........... melemahkan daya juang & daya saing bangsa melayu yg sering dibuai dgn slogan palsu "hak istimewa melayu" dan "ketuanan melayu" yg mana hakikatnya malaysia menuju kpd "ketuanan kapitalisme & anarki UBN" bahkan nasib majoriti melayu lebih terpinggir & tertipu oleh dasar anarki & tamak UMNO/BN yg memboloti "hak istimewa melayu" .....

seharusnya melayu menolak perasuah & penipu UMNO/BN dan bersama mendokong melayu alternatif yg menjiwai isihati rakyat.... PAS, PKR, PR .....

Anonymous said...

Seronok ke serabut...

ok la ..kalu 55 tahun dulu izzah jaga kementerian dlm ngeri agak2 berapa byk lina joy dan Mat Joy dah jadik.....ke ko nak menipu gereja je. satu stand yg ganjil..

Anonymous said...

Seronok ke serabut...

ok la ..kalu 55 tahun dulu izzah jaga kementerian dlm ngeri agak2 berapa byk lina joy dan Mat Joy dah jadik.....ke ko nak menipu gereja je. satu stand yg ganjil..

Anonymous said...



Mahathir Mohamad selalu makan orang dalam manis sehinggakan kemungkaran dilakukan tidak terperasaan sama sekali. Tenguk bagaimana dia melepaskan jerat daripada untuk tidak dilihat bersubahat dalam memberi projek untuk anaknya berhubung kepentingan dalam Petronas.

Apabila wartawan menimbulkan soal kedudukannya sebagai pengerusi Petronas, apakah tidak dianggap sebagai sekongkol dengan kelulusan oleh syarikat gergasi itu kepada Sapurakencana Sdn Bhd di mana anaknya ada kepentingan, beliau menempelak wartawan dengan berkata; iya kamu akan kata saya yang suruh Petronas berikan kepada dia (anaknya).

Tambahnya lagi untuk menampakkannya ikhlas dan jujur, kamu tulislah dalam surat khabar kamu.. katanya saya yang suruh beri. (Sebenarnya memang pun). Dengan menjawab begitu orang akan anggap bahawa beliau putih dari nepotime, walhal hakikatnya memang benar begitu.

Kalau beliau tulus dan bersih beliau tidak akan membenarkan Petronas memberi projek kepada syarikat di mana anaknya ada kepentingan disitu. Kalau apa yang dilakukan Mahathir itu tertimpa ke atas diri Anwar Ibrahim negtara akan riuh macam kolam dipenuhi katak.

Beliau awal-awal memintas apa yang menjadi persoalan wartawan. Cara Mahathir itu adalah cara memansung soal dan memberi malu kepada si petanya.

Cara Mahathir memutar otak orang ini sudah lama sejak 22 tahun lalu. Tetapi orang yang taksub dengannya tidak pernah menilai dan nampak apa yang dilakukan oleh bekas perdana menteri ini. Selagi hidup Mahathir dan kuncu-kuncu akan terus mendapat manfaat dari kekayaan negara sebab rakyat sudah tidak mahu menerima apa saja keburukan dilakukannya.

Naiflah Mahathir kalau tidak menggunakan kuasa dan kedudukannya untuk kesenangan anak-anak dan penbgampunya. Hanya syaiatan yang dikenali saja tidak jahat. [wm.kl.8L54 am 08/11/12]

Anonymous said...



umno, mahathir & sons, kumpulan umno mamak, pegawai2 kerajaan yg korup... pembolot & perampas "hak istimewa melayu" ke kantong peribadi mereka ..................


tolak umno, transformasi minda melayu lebih dinamik!

tolak uMNO untuk memertabatkan rakyat

Anonymous said...

Mashitah ini lah yang gatal-gatal mulut mengulas isu Nurul Izzah, sedangkan sewaktu Chua Soi Lek dan Ketua Pemuda Gerakan menghina hukum Hudud dan Aurat Wanita Islam, Mashitah telah dikunci mulutnya oleh Soi Lek, pelakun porno itu. Jadi, tak pelik jika si Mashitah ini menghentam Nurul Izzah walaupun tanpa disedari dia telah menunjukkan kebodohannya.


Dalam akhbar Sinar semalam, Mashitah mengutuk Nurul Izzah dengan mendakwa perbuatan Nurul Izzah mengharuskan umat Islam keluar dari Islam atau bebas memilih agama itu satu perbuatan yang jelas menghina Islam. Bukankah bangangnya kenyataan Mashitah itu? Bila masanya Nurul Izzah sebut tentang umat Islam bebas memilih agama? Apakah Mashitah di dalam kepala otaknya beriman bahawa Melayu itu Islam dan Islam itu Melayu?


Sebab itu jangan jadi bodoh terlampau akibat membaca laporan media yang semua kita tahu dari jenis lidah Syaitan yang dikenali. Memang wajar Nurul Izzah menyaman media-media tersebut walaupun kesan dari tindakan menyaman itu tidak akan menjadikan orang yang tetap bodoh menjadi cerdik. Nurul Izzah sebut dalam konteks negara kita, semuanya tertakluk kepada Perlembagaan Negara termasuk kebebasan berugama. Samada kita ini Melayu, Cina, India, Iban, Kadazan atau apa bangsa pun di dalam negara ini suka atau tidak tertakluk kepada Perlembagaan. Perlembagaan warisan Lord Reid itu bukan hasil tangan PAS, PKR atau DAP


Anonymous said...

ko takleh terima artikel gap yg pedas dan berfakta ker?

Anonymous said...

pas kata isu ini x penting...pru lebih penting...gila la parti sesat ni..masaalah akidah pon x penting!!!

Anonymous said...

teruknya.. mcm ko rasa pkr pas dah bersalah teruk jeee..apa mcm kawan dodok dlm parti syaitan..ada panasss...

Anonymous said...

haha ni lg satu

.. mcm ko rasa pkr pas dah bersalah teruk jeee..apa mcm kawan dodok dlm parti syaitan..ada panasss...

Anonymous said...

hihi nak kutuk ...kutuk la izah...

siang2 dah kutuk marshitah..apa citee
dah rasa bersalah sgt ke...

itu la..aku kata kalau lah majority yg menentukan undi ni hindu...boleh bayanglah panel2 kuil ajak izah berdiskusi... yg penting kaum2 hindu tepuk tgn...tak kiralah sebut apapun...janji jualllll..org yg tanya direct soalan pun dah argue ''apa izah ni..''


apa buleh buat dah anak dajal politikkk

amikkk

pok ngah nik ajis said...

Anon 1:05. Kalau ko jd PM. .nescaya dlm blog gap ni perangai ko,keturunan ko, projek2 ,kroni 2 ko dan pendapatan serta sumber kewangan ko akan aku senaraikan. . Ini kerana aku juga xsuka kamu. . Sbb ko tu bukan taraf PM pun. , semulianya aku tak suka dekat ko.
Apa keturunan kamu?. .apa kelulusan kamu. .??siapa kamu???

Kalau nak kritik. . Budak jah 6 pun pandai buat folio apa yg dia xsuka. .

Anonymous said...

Ape cer perlantikan ajk masjid di pulau pinang bro..ajk dr jemaah masjid ke???
Apasal masjid je buat secara undian..tokong..kuil..x kena buat!
PANDAI BERCAKAP TP BODOH&BUTA DI HATI...

Anonymous said...

makanya....melayu maju dan berjaya tafsiran PR stlh liberalisme dn pluralisme dgn meninggalkan semangat kebangsaan,adat resam dan pegangan agama..?. menjadi anutan pegangan baru?...

inikah yg ingin diimpikan oleh golongan gen2 dlm PR?


?

Anonymous said...

hijau ke putrajaya semakin pudar...rakyat boleh menilai...parti yang ada prinsip akan ku pilih

Anonymous said...



minda politik melayu bukan umno .... tidak jumud... terbuka, berprinsip dan menjulang keadilan berteraskan prinsip Islam, nilai nasional dan nilai kemanusiaan.


semua berhak bersuara..... mungkin kritikan,kutukan dan bantahan.... kepada pemengang amanah, penguasa, pegawai... mungkin banyak kebaikannya..... mereka yg kritik & bantah ..tapi tak dianggap "derhaka" & anti nasional"

Anonymous said...

Nurul adalah Aung Sang Suu Kyi buatan Malaysia. Dia akan membawa perubahan yang baik kepada Malaysia. Sokong Nurul ! Malaysia boleh !

b said...

ingat senang letak islam kat bawah

kesetaraan agama kat atas..

apa peranan pkr utk memertabat islam ?


hari2 jual agama aku tengok..

Anonymous said...



POLITIK BARU-- PR JANGAN PERHAMBAKAN RAKYAT SEPERTI UMNO/BN



Kuasa kerajaan bukan untuk bolot kepentingan peribadi & melindungi kezaliman seperti umno!


Kuasa rakyat, kuasa berdaulat .... bukan untuk disakat dengan pelbagai akta & syarat: ISA, AUKU, Akta Cetak, Akta Polis, Akta ICT, ..............

Dokong prinsip demokrasi:
1- “hak rakyat bersuara & kebebasan memilih kepimpinan secara yg demokratik, bebas, telus, & adil” (people right of determination”
2- “pengasingan kuasa (separation of power)- Badang Perundangan, Badan Pemerintahan, Badan Kehakiman”
3- “hormati kuasa memerintah majoriti, lindungi hak semua golongan minoriti” (majority rules, minority rights).
4- “perkongsian kemakmuran & kebajikan awam (prosperity sharing & people walfare)”
5- “tanggungjawab bersama pertahan kedaulatan Negara (common responsibility to protect nation sovereignity)”
6- “menegak kemuliaan perlembagaan, nilai prinsip Rukun Negara & (uphold the dignity of constitution & Rukun Negara principles)
7- “menjunjung Institusi Raja & institusi-institusi rasmi Negara (uphold The Royal institution & public institutions).


==> Pembangunan berpaksikan prinsip demokrasi, keadilan & kebajikan rakyat!!!!!!!!

PR KE ARAH RAKYAT BERMARUAH & NEGARA BERDAULAT!

pru13.... kuasa kerajaan pusat dari kapitalis BN kpd kebajikan PR!


Anonymous said...

UMNO/BN TAKDE orang melayu bumiputera akan hilang idetiti, raja2 melayu akan lenyap. korang melayu jadi papa kedana. padan muka!.....hehehehe.

Anonymous said...

Kenapa pkr tidak mengutamakan komitmen terhadap Bangsa Melayu dan Agama Islam ?

Anonymous said...



UMNO KHURAFAT!


fahaman khurafat & tahyol UMNO yang sering mendakwa UMNO tu tuhan penjaga orang melayu!


kesyirikan melampau .... melayu totok umno ni... mereka lupa Allah, Rasul & Islam mengatasi ideologi ciptaan manusia seperti sekular UMNO nih....

TANPA UMNO .. melayu tetap terselamat dunia & akhirat jika mereka hayati ISLAM SYUMUL!

parti hanya alat saja bukan perjuangan!

perjuangan sebenar adalah:
ALLAH (A),
RASUL (R),
ISLAM (I),
UMMAH (U).

Tolak asobiah UMNO, dokong ARIU tanpa syirikkan dgn umno!.

Anonymous said...

Lahanat betul keluarga Anwar Anak Beranak ni.

Anwar liwat bontot jantan, umno di salah kan.

Anwar langgan pelacur, umno pulak di salahkan.

MalaysiaKini lapor Anak Anwar Nurul sokong orng melayu murtad, Utusan & BH pulak di salahkan.

Memang Anwar Anak Beranak keluarga keparat.

Anonymous said...

bangang sgtlah bn nak serah pada pr..

korang berangan angan boleh la..

syukur lah najib jaga korang...kalau zaman madey...korang dah masuk lokap la..

Anonymous said...

ARIU mangkok mana pulak ni???

Siapa yg kata UMNO tuhan penjaga org malayu?? Ini fitnah namanya

Kamu ni nak bercakap tentang Islam atau kamu jahil tentang Islam macam Nurul Izzah???

Bertaubatlah!!

Otak geliga said...

Anon 11.56AM

berapa botol ko tonggang tadi?...hehehe

melalut & mengarut...no point, just nak beri komen yg memaparkan kedangkalan pemikiran si pengkomen

lain kali jgn buat mcm ni....buat malu ARIU je....hehehe

Anonymous said...

Kepada yg menyokong kenyataan Nurul Izzah, jgn jadi bodoh!!!

Jgn percaya apa yg di terangkan!!

Semuanya jelas dlm video clip...tak ada tambah atau dikurang...kepada yg tak faham english, dapatkan kawan untuk terjemah....Memang anak puaka sorang ni!!!!

Anonymous said...

Sebab tu kalau kita sokong BN, kita jelas dengan hala tuju, kita tahu siapa yg akan jadi PM, kita tahu agama islam dan melayu terus terpelihara, kita tahu dalam pakatan BN, UMNO (melayu/Islam) yg mendominasi.

TAPI, kalau sokong Pakatan Rakyat, hala tuju tak jelas, tak tahu siapa yg akan jadi PM (DAP kata bukan melayu pun boleh jadi PM, PKR nak Anwar jadi PM, PAS kata kita tunggu menang dulu baru bincang siapa akan jadi PM), lambang pun tak ada, pakatan rakyat pun tak didaftarkan.

Ini pakatan yg tak ada kredibiliti dan sebenarnya Penipu Rakyat (PR)

Anonymous said...

yg asobiyah ialah PAS

PARTI ASOBIYAH SEMALAYSIA

umno kapir..pangkah pas masuk sorga kah3

Anonymous said...

sokong bn melayu selamat..yg lain ikut aman

sokong pakatan...dap tunggu je...bila masa sesuai dia jadi PM. PM BUAT DECiSION BAWAK MASUK SINGPORK BALIK DLM MESIA..MELOPONG ORG2 pas...

barutau bangang je undi pas pkr dap..modoh..

Anonymous said...

Anak Puaka Keluarga 69 bukan jer sokong orang islam patut ada hak untuk murtad, betina tu pun sokong hak LGBT hak privasi...Bapak nya nak meliwat jantan ker, Bapak nya nak melanggan pelacur ker, berzina dgn bini orang ker...semua nya tu kata nya hak privasi.
Gila punya keluarga.

r-k-b said...

Memang patut pun Mashitah ulas dan bedal Nurul Izzah sebab dia timbalan menteri yang bertanggungjawab menjaga hal ehwal agama Islam.

Chua soi lek tak menghina hukum hudud tapi hanya mempertikaikan hudud Pas.

Anonymous said...

Suka hati dia nak murtad silakan ! Barang yang baik tidak takut tiada pembeli ! Agama yang baik tidak takut tiada pengikut !

r-k-b said...

wahai anon bahalol,

kalau puak kau dapat buktikan Mahathir ada bersama dalam mesyuarat lembaga pengarah yang melulusksn kontrak kepada sapurakencana tu silalah bawa ka mahkamah !

puak kau kan ker suka menyaman !!

atau kau memang sekadar gemar taburkan fitnah ??

r-k-b said...

Agama yang baik pun perlu dijaga dan dipertahankan oleh penganutnya...
bukan berserah begitu saja !

Anonymous said...

CASL nak pertikaikn hudud atau nak hina Islam xpe sbb dia kapir sama dgn Kapal Sink...bkn sy cakap tapi N Ajis yg cakap.....

Norole Izzah hina Islam xpe sbb dia anak ANUgerah Tuhan, Maha Dewata PornKing ANUwar..lg pon pemegang kunci SYORGA dah backup dia kaw-kaw..

So kene semua kene sokong dan UNDI PAKATAN sbb nnt bila pakatan haramJADAH berkuasa , org Melayu nak tukar agama mcm tukar baju pon TARAK HAL....

TAKEBEER TAKEBEER TAKEBEER

Anonymous said...

CASL nak pertikaikn hudud atau nak hina Islam xpe sbb dia kapir sama dgn Kapal Sink...bkn sy cakap tapi N Ajis yg cakap.....

Norole Izzah hina Islam xpe sbb dia anak ANUgerah Tuhan, Maha Dewata PornKing ANUwar..lg pon pemegang kunci SYORGA dah backup dia kaw-kaw..

So kene semua kene sokong dan UNDI PAKATAN sbb nnt bila pakatan haramJADAH berkuasa , org Melayu nak tukar agama mcm tukar baju pon TARAK HAL....

TAKEBEER TAKEBEER TAKEBEER

Karnan said...

ARTIKEL MENARIK TENTANG NURUL IZZAH DALAM. M I N G G U A N. M A L A Y S I A.
SEKARANG AKU TAKUT DENGAN PERJUANGAN PAS, DAN AKU TAKUT NAKSOLAT BERIMAMKAN ORANG PAS.
PAS LEBIH PENTING POLITIK DAN DAP DARI AKIDAH ISLAMIAH.
SEBAB TU NIK AZIZI DAN ADI AWANG BUAT KOMEN BERALAS TERHADAP NURUL.
MEREKA BUKAN AKTIVIS ISLAM SEJATI.
AKU TIDAK SOKONG PAS LAGI.
PASTI MUKTAMAR KALI INI PANAS. PANAS. PANAS.
ANWARINAS KENA BERJAGA JAGA.

Anonymous said...

nama pun blog gerakan anti pkr..

mcm tu laa...ada aku kesah

Anonymous said...

PAS parti politik, gunakan agama dan sarban haji tujuan pancing undi aje!... hati hati.

Pas senior said...

DALAM MUKTAMAR PAS AKAN DATANG AKU NAK TANYA KPD PIMPINAN DAN MAJLIS SYRA..............
��KENAPA UMUM LABEL PAS SEBAGAI PARTI ANJING SURUHAN��.
GELARAN INI SATU PENGHINAAN, WALAL KITA SEBUAH PARTI ISLAM !
ATAU ADAKAH KITA TERIKUT SANGAT ARAHAN PARTI PAKATAN .?

Anonymous said...

Dunia ini perbagai agama dan boleh bahagi kepada 3 jenis agama yang utama. Agama A ialah tidak boleh makan daging, tidak boleh bunuh binatang dan tidak paksa ikut ajaran. Agama B boleh makan daging, boleh bunuh binatang dan tidak paksa ikut ajaran. Agama C boleh makan daging, bunuh binatang dan paksa ikut ajaran. Jadi agama mana yang paling baik, sederhana dan teruk ? Kamu ada pilihan untuk kehidupan anda.

Anonymous said...

PAS parti sesat lagi menyesatkan!!!

Parti DAP kafir diambil sebagai kawan untuk bekerjasama...

Parti melayu/islam UMNO ditentang dan dimusuhi....Langsung tiada ruang diberi untuk bermuzakarah..

Perpaduan sesama Islam seperti mana yg dituntut oleh Islam, ditolak seolah olah tak percaya kepada perintah Allah..

Insaf dan sedarlah wahai pemimpin PAS...anda tak ubah seperti anjing malah lebih hina lagi apabila meletakkan agama hanya untuk kepentingan politik rakus anda..


Anonymous said...

Marilah kita bersatu tak kira fahaman politik, apabila ada isu yg melibatkan islam.

Hanya musuh islam (yahudi & nasara) yg tidak suka islam bersatu.
Di Malaysia ada agen yahudi yg nak pastikan org islam tak bersatu. Dia tak mahu PAS dan UMNO bekerjsama atau bersatu...

Siapa agen yahudi ni??

Dialah yg menghasut Nik Aziz, dialah yg meletakkan penyokong beliau didalam PAs untuk pastikan PAS tak berkerjasama dgn UMNO dan Dialah syaithan durjana bertopengkan manusia...

Anda tak tahu siapa????

Anonymous said...

NI AKU AMBIK DARI MALAYSIA KINI BUKAN UTUSAN MALAYSIA, TAKUT KENA SAMAN PULAK;;;;;;;
Kerajaan negeri Pulau Pinang boleh menjual tanah di Taman Manggis, Jalan Zainal Abidin kepada BN negeri dengan syarat geran tanah belum diserahkan kepada mana-mana pihak, kata Pengerusi DAP, Karpal Singh
::::::
NASIB KAULAH MELAYU PP

Jimmy Hillhead said...

Saudara GAP,

1) Anon November 11, 2012 1:05 AM ini rasanya seorang non-Muslim yang memang tidak suka Melayu Islam diMalaysia.

Dari gaya bahasanya, rasanya dia seorang peguam.

2) Masih ada lagi pemcacai PR yg membuat tuduhan UMNO=APCO, sedangkan boss mereka telah menyatakan akan menyokong keselamatan Israel. Berkemungkinan mereka ini tidak boleh menguasai Bahasa Inggeris.

3) Norole Izzah ( as stated by Anon November 11, 2012 2:10 PM) bercakap didalam bahasa Omputih, mana pencacai PR boleh faham. Kebanyakan mereka-mereka ini tidak berpengetahuan luas, sebab itu senang menurut kata. No brain.

Thanks

Anonymous said...

aku bawa dari malaysia kini bukan utusan malaysia:::::
MINTA SEMUA POLIS DAN KELUARGA MENILAI....KATA2DI BAWAH..
Mohd Azizie Abd Aziz · Pengulas Tertinggi · Universiti Teknologi Malaysia
Aku pelik kenapa chua soi lick tak di siasat di bawah Seksyen 298 Kanun Keseksaan, Seksyen ini berkaitan dengan kesalahan "menurutkan kata-kata... dengan niat sengaja untuk melukakan perasaan keagamaan seseorang". Ganjil betul polis Malaysia buat kerja. Memang sah polis diperkudakan UMNO dan MCA. Mana taknya kalau tak ikut mana nak naik pangkat dan gaji. Tapi tak senang senang juga polis ni. Bila dah pencen jadi JAGA pulak tak pun merempat kat kaki lima.,
Balas · 90 · Suka

· Ikuti Kiriman · hari Jumaat, pada pukul 6.36 ptg

Anonymous said...

AKU BAWA DARI MALAYSIA KINI KITA FIKIR BERSAMA::::::
Raja Mohd Shahrim · LangganiSubscribed · Pengulas Tertinggi · Bukit Koman Village, Pahang, Malaysia · 171 subscribers
Ramai yg tidak sedar pada tahun 2010 Dr. Maza mengeluarkan kenyataan sama.. tapi kerana Dr. Maza adalah ulama, bekas Mufti Perlis dan pakar mengenai Islam.. tidak ada sorang pun pemipin UMNO yg berani mengangkat kening.. begitulah juga dgn pihak berkuasa yg menjaga hal ehwal islam diSelangor.. kerana mereka tau Dr. Maza menyatakan sesuatu yg benar.. mereka tidak berani menjadikannya isu politik kerana pasti akan ditelanjangkan sorang sorang oleh Dr. Maza..bila Nurul mengulangi kenyataan yg sama.. maka ibarat Hyeina dan anjing liar.. melolonglah pemimpin UMNO termasuk Najib.. hehehe.. aku rasa bermimpi bila membaca kenyataan Najibsoros.. dan Mudimelayu...hilarious. tak boleh diterima oleh akal.. mcm mana sorang yg membisu dan membiarkan Islam dihina tiba-tiba menasihati org Islam agar speak up terhadap gerakan liberalisma dan pluralisma sedangkan mereka merujuk pada UMNO sendiri.!!! hehehe..
Balas · 41 · Suka

· Ikuti Kiriman · hari Jumaat, pada pukul 4.44 ptg

Anonymous said...

nurul mau jadi munafik tegar serupa bapak dia bro...

cuma dia blom berani jual puki dia ke yahudi lagi...

bapak dia leher sudah serah ke yahudi...

lesen besar, sbb tu bleh fuck amoi sesuka hati..

otai
subang

Anonymous said...

dr maza ckp benda yg sama ????

wakakakakakka....

anak cina cuba nak putar belit....ko nampak tuuu....

dr maza baca ayat yg sama dia tujukan pada org cina, keling dan kapir....boddo...

tapi norol izzah baca ayat yg sama tapi tuju pada org melayu islam ...bahalolll...

ekekekekeke...... anak cina mmg bahaloll....sbb tu bakal kene bakor dlm api neraka...

ekekekekeke....

otai
subang

Kelab Generasi Baru Otak Lembu Masuk UMNO said...

Weh!! Kami tak lapar.. Tak kebulur pun nak buat apa2 dalam UMNO...

Muhyiddin Pemimpin LEMBU.... Puteri UMNO Kump ANJING Gila Babi....


~ BUKTI 1 ~

~ BUKTI 2 ~


Pemimpin2 UMNO BODOH macam LEMBU... BAPAK lembu..... Wanita LEMBU... Kecik2 tak nak mampus, Dah tua menyusahkan orang.....


~ BUKTI 3 ~

~ BUKTI 4 ~

~ BUKTI 5 ~

~ BUKTI 6 ~


Anonymous said...

Ko ni murtad dah ke?

Anonymous said...

Pencacai pr semuanya fail english sbb tu x paham ape yg pompuan durjana tu ckp.pastu membuta tuli sokong anak penjubo dajjal tu.

Anonymous said...

Seseorang yang berniat jahat itu sebenarnya tahu akan niat jahatnya itu.

Anonymous said...

Hati sudah gelap.boleh pulak tanya bila Gap nak mati?.mungkin dia bukan seorang yang beragama islam.

Anonymous said...

Tahniah kepada pas parti anak syaitan kerana berjaya beesundal dengan pkr dan dap.

Anonymous said...

aku bawa dari malaysia kini bukan utusan malaysia:::::
MINTA SEMUA POLIS DAN KELUARGA MENILAI....KATA2DI BAWAH..
Mohd Azizie Abd Aziz · Pengulas Tertinggi · Universiti Teknologi Malaysia
Aku pelik kenapa chua soi lick tak di siasat di bawah Seksyen 298 Kanun Keseksaan, Seksyen ini berkaitan dengan kesalahan "menurutkan kata-kata... dengan niat sengaja untuk melukakan perasaan keagamaan seseorang". Ganjil betul polis Malaysia buat kerja. Memang sah polis diperkudakan UMNO dan MCA. Mana taknya kalau tak ikut mana nak naik pangkat dan gaji. Tapi tak senang senang juga polis ni. Bila dah pencen jadi JAGA pulak tak pun merempat kat kaki lima.,


--------

Apa nak heran, Nik Aziz kata org cina tak faham agama islam. kalau mereka kata pasal islam, itu sebab mereka tak faham...

Inilah alasan beliau untuk membela karpal singh tentang komen beliau tentang hukum islam dan hudud

Anonymous said...

Berita Malaysiakini ditulis oleh orang Islam yg munafik yg sengaja mengelirukan org islam...

Kepada semua yg suka baca, sila berhati hati...

JawaJohor said...

MELAYU CERDIK, MELAYU PINTAR, DAN MELAYU SUCI DAN BERSIH SAHAJA JOIN DAP. MEREKA PUJI DAN PUJA DAP.
HAKIKATNYA MELAYU INILAH YANG PALING BODOH, YANG GELOJOH DAN GILA KUASA.
JANGAN JADI BAPAK HIPOKRIT, MACAM ORANGYANG BERPURA PURA ALIM TEAP MENODAI AGAMA SENDIRI.
JUJURLAH PADA DIRI SENDIRI.

Anonymous said...

Wan Azizah asyik guna naluri ibu kalau laki dia guna naluri isteri dengan lakonan air mata dia. Dia ni buta hati untuk melihat fakta. Rakyat Malaysia jangan tertipu dengan lakonan Wan Azizah ni.

Anonymous said...

Nurul izzah ni sebenarnya jahil mualliwat, kalau dlm bahasa parsi, sejenis jahil bodoh categori tegar.

Anonymous said...

Hhahahaha anon 6:20pm pesakit mental kronik!

Elehhhhhhh tak terkesan pun dgn ko punya ayat yng sakit jiwa sebab kami tahu korang di lahirkn dengan kepakaran bodoh semulajadi.

Woiiiii bodoh ko tahu kenapa pada pilihanraya kampus pro aspirasi menang dgn majoriti besar?
sebab mereka mengiktiraf pemimpin kerajaan sekarang hebat.Siapa yng memimpin kerajaan sekarang?

Woiii anon gila ko jawablah sendiri!

Klu ko tak lapar tak masuk umno itu ko punya pasal lah,klu ko kenyang tak masuk umno punh bukan kami punya masaalah.Klu ko nak mampus sekali pun ada kami kisah hahaha..


Anonymous said...

Dulu sebelum gabung dengan DAP & PKR bukan main lagi kata ribu2 orang murtad. Puak2 PAS ni siap berjihad. Tuduh UMNO/BN lah Sekarang tak dengar lagi hilang ruyub. Malah buka pintu lagi tambah. Betul lah parti ni dah tersesat.

Anonymous said...



umno, mahathir & sons, kumpulan umno mamak, pegawai2 kerajaan yg korup... pembolot & perampas "hak istimewa melayu" ke kantong peribadi mereka ..................


tolak umno, transformasi minda melayu lebih dinamik!



tolak UMNO untuk memertabatkan rakyat



Anonymous said...

Hhahahaha anon 6:20pm pesakit mental kronik!

Elehhhhhhh tak terkesan pun dgn ko punya ayat yng sakit jiwa sebab kami tahu korang di lahirkn dengan kepakaran bodoh semulajadi.

Woiiiii bodoh ko tahu kenapa pada pilihanraya kampus pro aspirasi menang dgn majoriti besar?
sebab mereka mengiktiraf pemimpin kerajaan sekarang hebat!
Siapa yng memimpin kerajaan sekarang?
Woii anon gila ko jawablah sendiri lah......

Klu ko tak lapar tak masuk umno itu ko punya pasal lah,klu ko kenyang tak masuk umno pun bukan kami punya masaalah.Klu ko nak mampus sekali pun ada kami kisah hahaha..


Anonymous said...



BILA EX KETUA PARTI SETAN BERCAKAP...... nurul bodoh & melampau!

dulu bekas mufti selangor- arwah dato' ishak baharum kena pecat kerana tangkap wanita melayu yg bertanding ratu cantik bogel yg disokong oleh Sister In Islam -- masa tu kerajaan selangor dibawah umno dan PMnya Mahathir.... umno & madey seranah mufti ni sampai raja Selangor terpaksa ikut telunjuk UMNO & pecat dari jawatannya--- TAK BODO & MELAMPAU KAH MADEY NI?????????


madey yg berlidah munafikin.......... dial ah yg paling anti hudud & anti sunah bila PAS minta kerjasama UMNO nak bentang cadangan Akta Hudud & Murtad bg membolehkan kerajaan Kelantan & Terengganu ketika itu melaksanakannya sekurang2nya didua negeri ini.... madey hantar surat warning kpd MB Kelantan...... inilah wajah sebenar hatibudi Mahathir disebalik mengaku dia orang melayu dan dia orang Islam!


Melayu2 UMNO digoreng mentah2 oleh madey,......

ehehhehehe


Anonymous said...

NURUL IZZAH = AUNG SAN SUU KYI?

UMAT ISLAM ROHINYA YG KENE SEMBELIH TU AUNG SAN SUU KYI BIAR AJE

Anonymous said...

11:39pm

Aku paling kagum dengan ko punya ayat yng terakhir...macam mana ko boleh tercicir dari kemudahan yng ada di Malaysia sehingga ko sebagai rakyat tidak dapat memartabatkn diri .Cer cerita sikit!

Anonymous said...




sister in islam --didokongi oleh anak2 madey ......

tak dak pulak madey bekas ketua parti setan umno tu sebut ayat BODOH & MELAMPAU kpd anak beranaknya itu?


madey tak yah la buat 'taik' lg .... rakyat akan semakin menyampah.. atas keegoan yg melampau madey ni...


Anonymous said...

Anon 11:39PM dah tertinggal kapal sebenarnya. Orang dah pergi jauh dia masih bermimpi agaknya dia tak mengaji. Patut lah bodoh.

Anonymous said...




anon 12.01 am

aku tercicir sebab bukan KRONI ketua2 umno...... baik pulak samy vellu & lim leong sik, ketua2 mca & ketua mic kaya raya walaupun bukan bumiputera...... tp kroni ketua2 setan UMNO......


royalti, pendaratan minyak dinafikan,
subsidi baja padi terkeluar senarai,
dulu pinjaman buku teks pun kena sign JKKK,
diskriminasi umno terhadap melayu bukan umno terlalu banyak,
ajk surau/ masjid dinegeri2 cengkaman asobiah setan umno cukup menghina melayu2 yg bukan umno,
dll................


kalu diKL... semua ajk masjid dilantik dengan restu raja nongcik atau ketua caw. umno setempat.... kalu tidak JAWI potong nama ganti org yg umno restu dulu.... sebab tu aktiviti masjid layu dibawah umno... maksiat, dadah, jenayah bersepah...


aku melayu yg tidak bertuhankan umno.....

Anonymous said...

11:58

Mahathir tentang hudud PAS sebab boleh liwat isteri!
4 saksi kalau seorang tarik diri yng menuduh akan di kenakn hudud...adil ke macm tu?

Ko dah baca ke belum hudud versi PAS?

Akhirnya Mahathir bagi lampu hijau Kelantan boleh melaksanakan hudud utk di jadikan contoh seandainya berjaya.Tetapi PAS tidak dapat melaksanakn sebab dengan kebesaran Allah Mat Sabu (sekarang timbalan presiden pas)telah di tangkap kerana berkalwat dgn isteri orang(@@bacalah sejarah Mat sabu di tangkap berkahalwat) Sepatutnya Mat Sabu di kenakan hukum hudud kerana cukup saksi ketika serbuan di bilik 121.

Selepas peristiwa tersebut PAS senyap membisu berkaitan hudud,hinggalah beberapa tahun kemudian isu hudud kembali lagi menjelang pilihanraya.

Dan setelah PAS membentuk pakatan bersama DAP dan PKR negara islam yng di perjuang kn mereka menjadi negara kebajikan.

Hudud tiada dlm agenda Pakatan Rakyat.Tak caya baca buku jinggay kitab suci PR yng menjadi asas pemerintahan sekiranya berkuasa.Mana ada perkara berkaitan agam islam.Zero!

Anonymous said...



anon 12.01

DBKL... begitu juga agihan rumah pprt... khusus untuk kroni2 umno walau pun sudah memiliki beberapa buah unit rumah sebelum ini...

KL... 90% aset/hartanah persendirian milik bukan melayu.. ruang niaga diboloti oleh orang yg mampu beri rasuah kpd pegawai2 korup.... melayu menyewa kedai n rumah cina....

KL... kawasan2 rezab melayu & tanah2 milik kuarters kerajaan...telah terjual kerana umno nak kaya cepat..... contoh dikawasan sentul sekarang dimiliki oleh kapitalis YTL....

tanah2 sepanjang PLUS dikawasan bangi, nilai.. terpanpan hakmilik MK Land.... macamana tanah2 negara mudah terjual? sila siasat siapa pemilik 2 kawasan2 strategik ni..

begitu juga beribu hektar tanah genting highland, cameron highland milik bukan melayu secar mudah... apa peranan DO Melayu, Exco Melayu, MB Melayu,.. bahkan "raja melayu" dlm pertahankan hak bumi & bangsanya????


aku melayu merepat dinegara sendiri.....


Anonymous said...

12:14am

Sedih dan trajisnya ko punya perjalan hidup.Klu ko kroni umno mesti ko dah kaya raya.

Nak buat mcm mana cara ko berfiki dan strategi dlm kehidupan ko nie boleh lah aku katakan sebagai melayu subsidi.

Aku anak johor duduk di K.L.Rumah aku sederhana di kawasan elit Taman Tun.Ayah aku miskin penoreh getah.Dan kemiskinan itu yng mengajar aku untk berjaya.Aku pernah jadi exac dan sekarang bekerja sendiri. Alhamdullillah just utk kongsi pengalaman, income aku 5angka sebulan!Tetapi aku tak pernah merungut dengan sesiapa untk berjaya sehingga peringkat ini kerana aku yakin dengan qada dan kadar Allah swt.

Aku ada kawan seorang Dr berbangsa india.Bapanya penoreh getah. Hari ini tanpa apa keistimewaan berbanding orang melayu dia tlh memiliki rangkaian keliniknya.Dia tidak pernah menyalahkn kerajaan ttp berterimakasih kerana dapat mengekalkan keamanan.

Untuk berjaya yng penting usaha bro,jngn menyalahkn orang lain bila gagal kerana anda akan terus gagal!

Anonymous said...

12:47

Kesianya denga bro..terlalu banyak memikirkn masaalah sehingga merempat di tanah air sendiri.

Bro kontaractor yng ubah suai rumah aku perkerjanya orang indonesia.Sempat juga aku berbual degan mereka.Paling tak dapat aku lupa mereka kata bumi Malaysia ini ibarat emas hanya yng rajin dapat bawa pulang emas banyak.Sebab itu mereka sanggup mati utk berlayar ke Malaysia.

Sayang nya bro tak jumpa emas itu!
Ok lah apa pun saya doakn bro berjaya.Andainya PR menang harap hidup bro akan berubah.

Cuma satu pesan saya bro rajin2 lah fahamkan 6 perkara rukun iman.Selamat pagi.Assalamualaikum.

Utusan Nusantara said...

Malaysia negara Islam,

jaga-jagalah agar umat Islam tidak terpesong.

Amin.

Utusan Nusantara said...

Berapa ramai sebenarnya yang benar-benar menentang PR dalam alam maya.

Mengapakah sering sekali pandangan penyumbang daripada DAP dijadikan pentas perhatian manakala pandangan penyokong ditolak tepi atau dihina?

pok ngah nik ajis said...

noroul Syu ki malaysia. . ?????!!!!.Cermin kan diri. . .syu ki burma adalah versi amerika . . .bila dah bebas. . Rakyat tetap derita. . .Ada bunyi ttg nasib org islam rohingya. . .

Noroul versi m'sia . . Dah berapa byk dia dianayai. . .Dan disekat kebebasannya. . . .ada dia ditangkap dlm majlis forum,pentas ceramah dan diganggu privisinya. . .

Kecuali ilmu dan mulut gampangnya org ramai kritik. . . Itu dah jadi syu ki. .???????!!!!

Apalah jadi ko anon yg meroyan. . .!!!!!

Anonymous said...



anon 12.24 am

ko kata:
Mahathir tentang hudud PAS sebab boleh liwat isteri!
4 saksi kalau seorang tarik diri yng menuduh akan di kenakn hudud...adil ke macm tu?

Ko dah baca ke belum hudud versi PAS?
=========================================

hudud yg ko kata hudud PAS tu dirujuk kpd alQuran & Hadist ... bukan main letak hukum ikut nafsu....

mahathir pun benak syariat.... memang liwat isteri itu haram, tetapi hukuman hudud untuk jantan yg liwat bini tak dinyatakan secara qathie (jelas & khusus) seperti yg lain... dan ini boleh dihukum melalui kaedah takzir.... bukan had. Sapa boleh tetapkan hukuman had (hudud) jika tiada dalil nas! siapa yg buat hukum sendiri contoh hukum mereka yg disabitkan berzina dengan denda rm 1000 atau/dan disebat 6 kali sebatan.-- ini BIDAAH yang nyata n tertolak!


satu lagi tentang hukum zina tiada cukup saksi yg adil ... maka jika yg menuduh gagal bawa saksi n berbohong, sebar fitnah, jika disabitkan kesalahan akan dihukum mengikuthukum QAZAF- 80 rotan sebat. sebab tu jika tuduh orang berzina kena la hati2 -- bawa 4 saksi- jika tidak tarik balik tuduhan tuuu.... kot nanti tak pasai2 kena sebat... 7 keturunan akan sebut bidaaah dhalaalah......


Anonymous said...

Anon 2.50 AM.... kantoi sudaaa. Keputusan hakim mesti berdasarkan undang undang. Jika jelas liwat tidak dinyatakan sebagai kesalahan dan tiada hukum yamg ditetapkan waima denda seploh hengget pon. Adakah dia berhak jatuhkan hukuman tersebut? Kalau lawan dimahkamah sivil yang berdasarkan undang2 yang terpakai diseluruh dunia dijamin peliwat MENANG. Nyata hukuman hudud Pas lemah dan terlalu banyak cacat celanya.

Anonymous said...

Tunggu Mak Bapak ko mampos dgn ko skali!!!

Anonymous said...

Apa masaalah ko??
Skurang2 CSL tak besar punya siak bodoh dan bengap mcm ko, PKR dan PAS!!!

Anonymous said...

Ni lagi satu problem child asshole!!

Anonymous said...

Pemimpin2 Pembangkang ni tak ubah saperti Artis Holywood.

Bergilir2 cari publisiti dgn memperalatkan Agama dan Bangsa.

Memang sah Pemimpin2 Pembangkang ni jenis Anak Haram!!!

Anonymous said...

untuk anon yang suruh tolak UMNO. habis hang nak suruh sokong sapa? nak jadikan PM malaysia? Lim kit siang? atau anwar kaki tutuh? awat kalau rakyat pilih depa ni malaysia akan lebih dinamik? rasuahn tak dak? islam terpelihara? atau memang hang bodoh dan buta

zulhairi b dollah zul said...

Bila pecacai mata satu meroyan...

Anonymous said...

anon 7.37

ko ingat umno saja yg layak jd pm?

inilah egonya umno...sama juga ketika pas menang semula dikelantan 1990- mereka kata pas hanya mampu perintah kelantan 4 bulan saja kerana duit kerajaan negeri yg miskin itu kontang & bankrap dalam masa 4 bulan. tapi kini dah 22 tahun pas perintah kelantan, umno masih gila talak!

begitu juga bila pr kuasai 4 negeri selapas 8 mac 2008 -- umno/bn kata huru-hara & sapa nak jd MB/KM ... mereka ingat umno saja yg tau tadbir, tp walaupun baru 4 tahun... kerajaan negeri yg ditadbir PR cukup membanggakan dlm beberapa sudut yg fundamental....

dalam situasi rakyat dah nampak bukti kejayaan PR walaupun di sabotaj oleh UBN, ini pun umno masih hidup dlm khayalan & tahyul khurafat "ketuhanan umno" --- kononnya "kalau tiada umno melayu lenyap & negara hancur".

Azazil @ Iblis @ Ketua Setan dihalau dari surga oleh Allah dari surga kerana TAKABBUR/ EGO! Sah, apakata Madey: umno/bn ni parti setan yg dikenali.. salah satu sifat setan yg ditaati oleh umno adalah EGO, KEJI & ZALIM!

manusia ego mesti hancur! umno pun tunggu kehancuran mutlaknya kerana ego.... terperasan dirinya terlalu hebat & sering hina orang lain yg dimangsakannya!!

sudah tiba masa melayu/muslim semua jauhi atau tak membela manusia ego, keji & zalim UMNO ni!

tinggalkan umno dikuburannya nanti... bersatu dalam PAS, .. PAS perlu dominan melayu/muslim, lepas itu PAS akan dominan politik tanah air!

Tolak budaya politik setan UMNO, PAS ganti UMNO!

Anonymous said...

kpd pengunjung blg gap

gap dah 2 hari xdpt dikesan..kwn2 dia pun tak tau..

aku syak yahudi dah mula masuk daun...duit dah biliion habis..org harapan xjdik2 pm jugak..

wallahuallam...semoga gap dpt kembali..

Anonymous said...

9.15

ko ingat pakatan saja ke dpt merdeka dari penjajah..

ko ingatan pakatan saja ke dpt menghalang parti DAP jadi PM..

Anonymous said...


ANON.. 9.30

AMIN.. YA RABBAL ALAMIN..

Anonymous said...


NAK TEGAKKAN NEGARA ISLAM .. NAK LAKSANAKAN HUDUD..

DUDUK DALAM PAKATAN..

DALAM PAKATAN... PENGERUSI DAP KAPAL SINK DAN YANG LAIN2 DAH TERANG2 MENENTANG NEGARA ISLAM, HUKUM HUDUD..

MACAM MANA PAS MASIH BOLEH BERSAMA DENGAN DAP.. BERSATU DENGAN ORANG YANG MENENTANG NEGARA ISLAM DAN HUKUM HUDUD..

PAS.. ENGKAU HIPOKRIT PALING BESAR DALAM SEJARAH ISLAM..

DENGAN PKR YANG MENYOKONG LIBERALISMA AGAMA PAS SOKONG..

ENGKAU SESUNGGUHNYA TERMASUK DALAM GOLONGAN YG KUFUR..SESAT LAGI MENYESATKAN..



Anonymous said...



WAJAH2 UMNO @ SETAN YG DIKENALI....


DR. M cerdik, baca ni.
Murtad: Umno tolak mentah-mentah usul PAS

KUALA LUMPUR, 10 Ogos: Lakonan Umno kononnya mahukan akta mencegah murtad langsung tidak boleh dipercayai kerana inisiatif mengenai perkara itu berkali-kali ditolak, kata Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub.
"Saya bercakap mengenai pengalaman peribadi kerana dalam sidang Parlimen yang bermula pada Mac 2006, saya mengemukakan rang undang-undang persendirian yang dinamakan Rang Undang-Undang Murtad.
"Rang undang-undang itu bukan sahaja tidak dipedulikan oleh ahli-ahli Parlimen Umno malah ditolak mentah-mentah," katanya.
Selepas itu, kata Ahli Parlimen Kubang Kerian itu, sekali lagi beliau mengemukakan usul yang juga meminta Dewan Rakyat mewujudkan undang-undang mencegah murtad seperti meminda Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan dengan memasukkan peruntukan yang j
elas menghalang individu Islam daripada secara bebas mengisytiharkan diri keluar daripada agama Islam.
"Usul itu juga tidak dipedulikan oleh kerajaan dan ahli-ahli Parlimen Umno," katanya
Semalam, Ahli Majlis Tertinggi (MT) Umno, Dr Mohd Puad Zarkashi dilapor mencadangkan agar Akta Jenayah Akidah diwujudkan bagi memastikan tiada usaha memurtadkan umat Islam berlaku di negara ini.
Menurut Salahuddin, usaha yang dibawa oleh pihak PAS mengenai perkara itu dibuat berkali-kali selepas Presiden PAS sendiri, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang selaku Ahli Parlimen Marang mengemukakan usul dan rang undang-undang persendirian untuk mencegah murtad.
Pada 25 Mac 1988, Tuan Guru telah mengemukakan usul untuk membincangkan gejala murtad, tetapi ditolak.
Selepas itu, pada 2 November 1999, Tuan Guru juga tidak dibenarkan membentang rang undang-undang ahli persendirian untuk mencegah murtad.
"Penolakan usul dan rang undang-undang persendirian mengenai murtad yang berlaku berkali-kali itu membuktikan Umno langsung tidak berminat untuk mencegah jenayah syariah paling serius itu.
"Sebab itulah umat Islam tidak seharusnya tertipu dengan gelagat gerombolan kuda tunggangan Umno yang kini nampak benar menunjuk-nunjuk kononnya mereka mahu mencegah murtad," tegas Salahuddin.
Beliau juga berharap rakyat menolak lakonan dan permainan gerombolan kuda tunggangan Umno itu kerana mereka adalah hipokrit sebenar.
"Amat hipokrit apabila bercakap hendak menentang gejala murtad tetapi pada masa yang sama menjadi kuda tunggangan Umno yang berkali-kali menolak usaha untuk mencegah murtad.
"Menolak inisiatif dan usaha untuk menentang murtad melalui peruntukan undang-undang dan perlembagaan hakikatnya menentang dan memusuhi usaha mencegah jenayah syariah paling serius itu," kata Salahuddin.
Beliau juga mempersoalkan di mana suara Umno ketika umat Islam bangkit menentang kes-kes murtad seperti kes Aishah Bukhari, Hartina Kamaruddin dan Lina Joy.
"Malah Umno juga berdiam diri ketika umat Islam bertindak menentang pindaaan 121 (1A) Perlembagaan Persekutuan dan ketika 10 menteri dari Barisan Nasional bertindak mempertikaikan perkara 121 (1A) itu dengan tujuan untuk membunuh kuasa mahkamah Syariah serta membolehkan mahkamah sivil memansuhkan keputusan mahkamah Syariah," katanya.
Dengan sejarah sedemikian, Salahuddin sekali lagi meminta umat Islam menolak hipokrit yang cuba berlagak hero yang kononnya memperjuangkan Islam dan kepentingan umat Islam.


APA YANG ANDA FIKIR MENGENAI KERJA PARTI SETAN, UMNO INI? ADAKAH MENARIK RAHMAT ALLAH ATAU MURKA ALLAH?


Anonymous said...

ramai cai PR dok balas dan merapu dalam entry ni gap! heheheh..entry pasal ijah, tapi dok balas hudud la, madey ngan petronas la, apco la, soi lek la.. hahahhaha.. komen dah seratus lebih.. mungkin dah rasa panas punggung.. maknanya entry ko kali ni gap dah merebak dan di war-warkan dan di baca oleh cai2 PR.. so semua menggelitik dengan marah dan dendam tapi aku percaya dalam pala hotak dorang ada sekurang2nya 5% space untuk dorang tertanya-tanya..dan mungkin dorg agree dengan entry ni.. hahhaa kepada penyokong pas, korg memang aku salute, terlalu rajin backup kesalahan pemimpin PR yang bukan dari Pas.. so penyokong dorang dah tak payah banyak kerje nak buat... jadi makin hari makin ada je hal yang akan dipanaskan sebab dorang tau..penyokong pas akan pertahankan kesalahan dorg kaw2 tanpa di suruh.. hai malangnya lebai....

Anonymous said...


bro gap..

NAMPAKNYE PUAK2 HARAMJADAH NI TELAH BERJAYA MENGALIH PERHATIAN DAN MEMBUANG MASA KITA DENGAN ISU DAN PERKARA-PERKARA LAIN DENGAN MENGELUARKAN KENYATAAN YG PENUH KONTROVERSI DAN FITNAH YANG MENYAKITKAN DARI SEMASA KE SEMASA.. (memaksa kita sentiasa dalam kedudukan defensive saja)

PERHATIAN RAKYAT BERJAYA DIARAHKAN DARIPADA PERKARA POKOK KEPADA PERKARA YANG MEREKA MOMOK DAN DENDANGKAN DARI SEMASA KE SEMASA..

DENGAN BANTUAN YAHUDI DAN NASRANI.. PERHATIAN RAKYAT DAN KITA TELAH BERJAYA DIALIHKAN..

WALHAL.. BANYAK LAGI PERKARA LAIN YANG LEBIH BAIK UNTUK DIBINCANGKAN..(yang mana mereka tak suka dan sukar diputarbelitkan dengan fakta..) KITA LIHAT
NEGARA KITA SEKARANG BERJAYA DI LETAKKAN SEBAGAI NEGARA DALAM KEDUDUKAN 20 TERBAIK DUNIA DALAM BANYAK BIDANG..(SESETENGAHNYA TELAH MENGATASI NEGARA2 MAJU).. KEJAYAAN INI TELAH KITA KESAMPINGKAN DAN KITA KURANG MEMPERKATAKANNYA.. KITA ADALAH ANTARA NEGARA YANG PALING BERDAYA SAING, NEGARA YANG MEMPERMUDAH PERNIAGAAN DAN EKONOMI, NEGARA YG MEMPUNYAI SISTEM PENDIDIKAN ANTARA YANG TERBAIK, NEGARA YANG RAMAI DILAWATI PELANCONG, NEGARA ISLAM HEBAT YANG SENTIASA MEMBANTU RAKAN SEAGAMA JAUH DAN DEKAT, NEGARA YANG URUSAN PERBANKKANNYA MUDAH DAN MANTAP, NEGARA YANG MAJU DALAM ICT DAN INOVASI DAN SEKARANG NEGARA YANG SEMAKIN HARUM NAMANYA DALAM SUKAN PERMOTORAN

MANA MUNGKIN PERKARA-PERKARA INI BOLEH DICAPAI JIKA NEGARA INI TIDAK DIURUSKAN DENGAN BAIK, PEMIMPINNYA MENGAMALKAN KORUPSI, KRONISMA, SISTEM PENTADBIRAN YANG LEMAH DAN KETINGGALAN, AMALAN URUS TADBIR YANG TERKEBELAKANG,KURANGNYA PENUMPUAN KEPADA SAINS DAN TEKNOLOGI ..

NEGARA KITA MENJADI RUJUKAN, MENJADI GURU KEPADA SESETENGAH NEGARA LAIN..

PERKARA INI TELAH BERJAYA DIGELAPKAN DARIPADA DIPERKATAKAN RAKYAT.. PSY OP MEREKA ALA SUN TZU DAN YAHUDI telah berjaya setakat ini..

Anonymous said...

PAS TAK PANDAI TADBIR KELANTAN DAN KEDAH CAMANA NAK TADBIR NEGARA. ?
JADI MAT JENIN BOLIH LAH.
AIR KARATPUN TAK PANDAI SELESAI, OTAK ADA KURENG, CAKAP ALA MASTER BEAN.PANDOKUTTY.

Anonymous said...



kisah murtad
Madey: "Nurul, kau ni bodo & melampau!"

Rakyat: "Madey, ko
hina hudud tak melampau.
hina sunnah tak melampau.
bagi anak pegang syarikat arak tak melampau.
hina hukum aurat tak melampau."

Kejayaan besar Madey, putau otak melayu jd sekular & penipu....



Anonymous said...

11:23

Nurul memutar belitkan ayat al quran ayat 256 surah al baqarah.Sekali lagi nak sebut Nurul tanpa pengetahuan ilmu tafsir al quran telah menyalah tafsirkan ayat 256 surah al baqarah.
Rujuk video dan kenyataan Siti Zubedah orang yng bertanggong jawab memberi soalan di Malaysiakini 8nov 2012.

Nurul juga senada dengan bapanya menyokong LGBT klu di lakukan secara tertutup. (rujuk video semasa forum).

Kejayaan besar keluarga puaka menghidupkan kembali kerajaan sodom yng telah di laknat Allah swt.

Kejayaan besar PAS tak penah menentangnya.Yng penting mereka menang pada pru13 dgn menyokong apa sahaja yng di lakukan DAP dan PKR.

Makan babi pun boleh seperti yng dinyatakan Timbalan presiden PAS.

Anonymous said...

Awek dia kot nurul tu.....

Anonymous said...

.

UMNO dan PAS ni lebih kurang sama saja . Dua dua parti orang melayu . Yang terbaik tetap saya . Nak buat macam mana dah orang pilih saya yang terbaik . Terima aje lah .


.

LiwatOmega said...

PAS.....PARTI ANJING SAYANGAN dap.
SANGGUP KAH MELAYUISLAM jADI AHLI PAS ?
PAS ITU DAP
PAS ITU PKR
DAP PARTI BABI, PKR PARTI ALJUBURRI.
KESIMPULAN :
PAS TU PARTI ANJING
PAS TU PARTI BABI
PAS TU PART ALJUBURRI.
AKU TAK PERNAH PERCAYA PAS TU PERJUANG
ISLAM.

Anonymous said...

wahai orng2 islam apakah kamu sanggup makan babi?Sudah tentu tidak krn Allah swt telah meletakanya sebagai najis mughallazah dan mengharamkanya utk di makan.

Oleh itu satu kewajipan orang islam menolak Timbalan Presiden PAS Mat Sabu yng sanggup makan babi.

Bagaimana caranya?PRU13 buat lah undi protes dengan tidak memangkah simbol bulan parti PAS!

Senang sahaja nak ajar lTimbalan presiden PAS!

Anonymous said...

Setakat copy paste paper haramkah.. Buang masa bro.. Layaknya paper ko ni buat kesat air mazi anua berahim, kesat bontot LGE je..pastu buat iklan utk ubat kuat menutuh utk anua berahim je...

Anonymous said...

Kat klantan.. Tkde maksiat ke..takde kes hiv ke..tkde janayah bersepah ke.. Diberi memerintah 20 tahun tapi lg teruk dr negeri yg d perintah umno/bn..

Anonymous said...

Sedih aku..dengo cita ko ni.. Sebab ko melayu pemalas dan bodoh... Org maju ko dengki.. Melayu yg memalukan ko ni..

Anonymous said...

Tak lama mulut jadi senget la mat sabu ni... Sekejap je Allah bg bala..

Anonymous said...


Anwar Aljubur Alchina AlDolli

Anonymous said...



PAS perjuang Islam ke?...

Mr.X said...

GAP, siarkan komen UFB pasal izzah dan mujahid rawa:
http://www.youtube.com/watch?v=xBNJ_fyhyw0
http://www.youtube.com/watch?v=zmV3Bdmvqk4

Anonymous said...

Video klip memang dah terang terang menujukkan apa yg Nurul Izzah cakap memang bermaksud, " Org melayu pun bebas memilih agama, tak semestinya hanya untuk yg bukan melayu sahaja"

Wahai Nurul Izzah, bertaubatlah dan sila tarik balik kenyataan jahil kamu ini sebelum ianya nanti menjadi bahan rujukan golongan dakyah kristian yg sentiasa ingin mengelirukan org islam...Cukuplah bapak mu yg sememangnya lidah bercabang. Jangan ikut bapak kamu!!!! Ada faham ka?????

Anonymous said...

Apa lagi yg Nurul Izzah nak nafikan???

Dewan Ularmak PAS tak faham bahasa inggeris kot??

NIK Aziz dan Hadi lagi lah tak faham!!!!

Mereka ni (Puak PAS) memang akan kena kencing oleh PKR dan DAP..

Dahlah bebal dan bodoh, lepas tu sokong dan letak kepentingan Islam ke tepi.

Dalam BN, UMNO(parti islam/melayu) yg memimpin BN.

Dalam PR, tak tahu siapa pimpin siapa. yg Pasti DAP dan PKR lebih dominan. PAS hanya balaci dan tukang cuci taik yg ditinggalkan oleh PKR dan DAP

Insaflah wahai PAS!!!! Bertaubat dan berfikir. Ingat kepada Allah!!

Anonymous said...

In July 2007 interview with Singapore's Channel NewsAsia, Abdullah was reported as clarifying 'that Muslims can leave the religion but they must first bring the matter to the state religious authorities.'

Mr Abdullah says: "This is not something that cannot be done. It has happened before. Those who have decided to leave the religion for some reason, they don't want to be Muslims anymore, what can you do? If they want to leave the religion, what are you going to do?"

Anonymous said...

9:42

don't put words into Nurul's mouth...kalu tak paham baik diam saja..

Anonymous said...

KELUAR DRP UNIVERSITI DIDLM BIDANG KEJURUTERAAN AKU BALIK KAMPUNG DAN BEKERJA SENDIRI....SEHINGGA KINI AKU DAPAT HIDUP DGN NIKMAT SECUKUPNYA BERKAT KEHARMONIAN DAN KEMAKMURAN EKONOMI NEGARA KITA.PERNIAGAAN .AKU TIDAK BERGANTUNG KPD SUBSIDI KERAJAAN TAPI AKU AMAT BERSYUKUR KERANA DASAR DEB MENJADIKAN AKU TERPELAJAR DAN BOLEH HIDUP BERDIKARI......AKU AMAT YAKIN DASAR BN UTK MAKMURKAN RAKYAT DGN SYARAT RAJIN BERUSAHA DAN JGN CEPAT PUTUS ASA.....

Anonymous said...

Aku amat yakin BN akan menang PRU 13 dan seterusnya......long live BN.

Anonymous said...

Teriak kuat2 wahol ahlo2 hamPAS nyoir Take beerrrrr ' ..pergi mampuslah kamu bersama anak aljuburi tu

Anonymous said...

Astro
kuar ceramah pg td

org yg menipu dan terus menipu

mereka akan trus melellong2..sambil tgn mmbengkok2. mrk xkan jumpa kebenaran...

Anonymous said...

Kufur jika sokong bukan Islam guna kalimah ALLAH -Haron Din
Sinar Harian : 5.1.2010

Pemimpin bukan Islam Termasuk DAP tetap boleh guna kalimah ALLAH-Nik Aziz
Bernama: 15 Mei 2010 :9.23 pm

PAS dah lari dari perjuangan asal....
Prof Shahnon Ahmad mantan ahli parlimen PAS!
Mingguan Malaysia: 14.10.2012

Anonymous said...

Nurul Izzah 。。
Kenapa la ko nak buat ceramah kat gereja..
takde tempat lain ke?

Kalau rasa g masjid pun tak selalu.... buat apa nak g gereja lak?

Dunia dah nak kiamat...

Anonymous said...


Video klip memang dah terang terang menujukkan apa yg Nurul Izzah cakap memang bermaksud, " Org melayu pun bebas memilih agama, tak semestinya hanya untuk yg bukan melayu sahaja"

Wahai Nurul Izzah, bertaubatlah dan sila tarik balik kenyataan jahil kamu ini sebelum ianya nanti menjadi bahan rujukan golongan dakyah kristian yg sentiasa ingin mengelirukan org islam...Cukuplah bapak mu yg sememangnya lidah bercabang. Jangan ikut bapak kamu!!!! Ada faham ka?????

November 12, 2012 9:42 PM

Anonymous said...
Apa lagi yg Nurul Izzah nak nafikan???

Dewan Ularmak PAS tak faham bahasa inggeris kot??

NIK Aziz dan Hadi lagi lah tak faham!!!!

Mereka ni (Puak PAS) memang akan kena kencing oleh PKR dan DAP..

Dahlah bebal dan bodoh, lepas tu sokong dan letak kepentingan Islam ke tepi.

Dalam BN, UMNO(parti islam/melayu) yg memimpin BN.

Dalam PR, tak tahu siapa pimpin siapa. yg Pasti DAP dan PKR lebih dominan. PAS hanya balaci dan tukang cuci taik yg ditinggalkan oleh PKR dan DAP

Insaflah wahai PAS!!!! Bertaubat dan berfikir. Ingat kepada Allah!!

Anonymous said...

lidah adalah senjata yg paling tajam.. dgn lidahlah manusia ke neraka jahanam.. tafsiran nurul izzah itu adalah tafsiran seorang wanita yg amat bodohh dlm soal agama.. boleh merosakkan akidah kpd org melayu Islam. seolah2 menggalakkan org melayu Islam mjadi murtad..Nauzubillah..

Anonymous said...


MR ABDULLAH IS NOT RELEVANCE ANY MORE BRO.. BUANG MASA CAKAP PASAL ORG TUA TUH.. DIA TU ORANG SEMANGAT 46 YANG BERSATU DENGAN POK NIK DULU TUH.. MEMANG PEMIKIRANNYA BODOH CAM ORG PAS GAK..

Anonymous said...

KOTA BAHRU - DAP secara terang-terangan tidak mengormati rakan dalam pakatan mereka apabila menolak hukum hudud yang akan dilaksanakan PAS andai mereka menguasai Putrajaya, kata Setiausaha Politik kepada perdana menteri Datuk Mohd Fatmi Che Salleh.Beliau berkata ia terbukti selepas kenyataan Pengerusi DAP Karpal Singh yang menegaskan keputusan PAS mengenai isu Hudud tidak boleh dikait dengan sebarang kompromi dan ia adalah dasar kepada kewujudan parti itu.Isu pelaksanaan hukum hudud kembali 'panas' apabila Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Dr Harun Taib selepas merasmikan Muktamar Dewan Ulama PAS ke-51, dua hari lepas dilaporkan berkata PAS telah bersetuju untuk melaksanakan dasar Islam, termasuk syariat Islam dan hukum hudud sekiranya berjaya mentadbir negara.Harun berkata pakatan pembangkang secara umumnya bersetuju bahawa hukum hudud akan dilaksana sekiranya pembangkang berjaya membentuk kerajaan selepas pilihan raya umum ke-13.Bagaimanapun, kenyataan Harun itu disanggah Karpal dan Timbalan Pengerusi Kebangsaan DAP Dr Tan Seng Giaw yang dilapor berkata mereka tidak tahu bagaimana boleh timbul isu hukum hudud dipersetujui pakatan pembangkang, sambil menegaskan DAP hanya menerima kedudukan agama Islam seperti mana termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.
....................
AMBIK AKU PAS PIS PUS, PENCACAI PAS BOLEHLAH KAU TIPU, PENGUNDI MELAYU BUKAN SEMUANYA BODOH, BAHLOLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL