Thursday, November 1, 2012

APA YANG KORANG PIKIR LEPAS AKU BAGI KRONOLOGI NI ?


2008 pakatan perintah selangor.

antara pertama yang dijahanamkan oleh pakatan terhadap hak asasi orang melayu di selangor adalah.

1) menutup dan membatalkan rancangan pembinaan kampus UITM di serendah, yang majoriti akan mendapat manafaatnya adalah orang melayu.

2) menutup IKYS khas untuk pelajar melayu lepasan SPM yang tidak berjaya.

3) cubaan merobohkan 2 asrama milik yayasan selangor yang dikhaskan untuk pelajar luar bandar dalam menikmati persekitaran pembelajaran yang lebih baik di bandar KL.

4) menjual gadai bangunan milik pkns yang majoriti peniaganya adalah orang melayu.

aku bagi sikit dulu kronologi ni biar pembaca boleh menghafal isu.

melihatkan kepada 4 sasaran tersebut, adakah ini satu bentuk strategi terancang pakatan dalam menjahanamkan HAK ASASI orang melayu di selangor ?

kepada ahli dan penyokong pas, di mana pemikiran rasional anda dalam menilai 4 isu di atas.

50 comments:

Anonymous said...

PGayR ditubuhkan bukan untuk membantu kehidupan atau sosio-ekonomi orang Melayu pun. Apa mereka peduli pasal hidup orang Melayu ni, kalau Melayu pupus sekalipun di bumi Malaysia ni mereka relakan... yang penting sekarang adalah undi untuk membawa Al-Juburi naik sebagai PM, yang lain-lain tak penting.

Usah tanya juga pasal perjuangan PAS terhadap Melayu, bangsa tak penting, Islam jatuh no. 2. Yang mustahak boleh merasa kerusi empuk di Putrajaya.... matlamat menghalalkan apa cara sekalipun, termasuk la menentang pemerintah yang dipilih rakyat. Undang-undang manusia tolak ketepi, yang mereka mahukan undang-undang rimba seperti dalam Bershit tempoh hari.... memang taraf mereka pun macam BERUK KUNING je...!!!

malayoo mudah lupa said...

Ini la Org Malayoo yg jahanam kan bangsa dia sendiri....

Anonymous said...

Beruk kuning
monyet hijau.

Tukang Komen said...

Dasar perjuangan Pkr ialah mengangkat Anwar jadi PM. Itu je. Kedua ialah mencari kekayaan melalui harta rampasan peperangan setelah menang pilihanraya. Ketiga menjaga kepentingan bangsa cina dan india yg menjadi ahli Pkr. Ke-4, Khalid nak selesaikan hutang bank yg berjuta2 ringgit tu. Dia peduli apa dgn nasib bangsa sendiri yg penting nasib dia sendiri.

Anonymous said...

MELAYU MAKAN MELAYU, DAP YANG KENYANG.
MELAYU TAK CERDIK.

Anonymous said...

SI TANGGANG melayu moden.......jadi batu akhirnya.

Anonymous said...

banyak benor kesalahan pr perintah selangor nih...tapi aku tengok..bermacam aduan..bermacam laporan ke sprm..kes lembu korban la..kes bas merdeka rakyat la..talam la...kes yayasan la....tapi satu pun tak sangkut dgn sprm ni...tak ada pun pemimpin pr ni disabitkan kes rasuah...heran aku...kat mana silapnya..kena fitnah ke???...bekas menteri besar umno aku dulu...sangkut pula...tak lama lagi tinggal di sungai buluh la tu...ya tuhan..kau lindungi lah pemimpin umno aku w/pun kaki rasuah tegar..kaki songlap duit rakyat tegar..kaki lembu nfc tegar..kaki bom c4 tegar...sebelum berakhirnya riwayat umno ku ini...

malayoo mudah lupa said...

Org malayoo tlg DAP hancur kan bangsa dia sendiri DAP senyum je berpeluk tubuh tunggu masa dan ketika nya

Anonymous said...

SENANG JER GAP!!

TAHNIAH DAN TERIMA KASEH PADA MELAYU BODOH LAGI BAHLOL YANG MENYOKONG PAKATAN RABAKS!!!

Anonymous said...

Anon 11:43 AM

Di dlm jbt kjaan pon ramai yg penyokong tegar pakatan...so xheranla kalo kes salahlaku pemimpin pakatan akan'senyap' gitu aje...

Mmg itula keBEBALan kjaan pimpinan BN..mengambil kakitangan tanpa mengambil kire latarblakang ideologi politik mrk...yg hok neh aq mmg puji pakatan...hny mangkok2 yg condong dgn ideologi politik mrk n kroni2 mrk saja yg di ambil bkrja di jbtn mrk...sapa yg xsokong akan di tindas xpon di paksa berenti secara sukarela maupon secara xrela....

Sbb tu kbnykkn kes salahlaku di klngan pakatan akan 'senyap' krn semua itu bole kira 'kawtim' sesama mrk..mmg itula kehebatan pakatan...menimbus semua kemungkaran di dalam lombong xpon diangkut dgn lori pasir yg xberenti kuar masok merompak pasir di Selangor...

Ntah bila la DSN nak sedar bhw trlalu BANYAK musang berbulu ayam atau berkulit babi n anjeng dlm jabatan kjaan..mrk inila yg mmberi byk mslh kpd kjaan pimpinan BN..

hangkedee said...

PAS semakin Agauu bercinta lah kata kan dengan roket Dapig untuk ke bulan.Mana mungkin faham sedar atau mengerti itu semua MABUK kuasa demi mengharap ehsan Dapig menjadi BARUA.

Anonymous said...

tahniah la untuk melayu selangor esp sape2 yg undi depa pada PRU12 lalu....eh? GAP dulu pun undi PR jugak kan? hehe

Anonymous said...

syabas kpd pemimpin2 baru PR selangor. masa umno BN dulu payah benor aku nak pi rumah urut, nak minum arak pun kena pi beli jauh, sekali sekala nak bantai ayam china pun tak payah pegi jauh2 juga, sekitar perumahan aku jee...hidup PAS selangor. Islam mcm selangor inilah yg aku mahu...kita patut pertahankan kerajaan ini, kita patut berjihad demi mempertahankannya.

Anonymous said...

fitnah itu mainan puak2 umno...tiada fitnah..tiada tiada umno, utusan meloya dah ratusan juta wang dah kena bayar sbb kalah fitnah, kesian..tak lama lagi bankrup lah utusan meloya ni...lagi terbaru..si anak toyol bekas mb puaka dari kalangan umno setan..terpaksa menangis..merayu minta maaf pada ronnie liu sbb fitnah..minta ronnie liu jangan teruskan saman fitnah..ronnie liu berhati mulia..dan memaafkan bangsat umno ni...kalau aku...suruh puak2 umno ni sujud di kaki aku...sbb..itulah yang paling layak untuk pemimpin umno aitu sujud di kaki pemimpin dap....

Anonymous said...

SEMUA GARA GARA IKUT CAKAP DAN IKUT TELUNJUK CINA !!

Anonymous said...

org-2 umno dengki kpd PR selangor sbb negeri mereka susah nak beli arak, nak berurut dan nak merasa burit pelacur china.

Anonymous said...

info : cincin Rosmah yg dikatakan bernilai USD 21 juta adalah seberat 6.5 kg dan berdiameter 30 cm. Ukuran ini bersamaan dengan kepala Mat Sabu, Timb. Pres. Pas.

ATE MENGATE said...

Soalan?

1- Bolehkah DSAI menang pada PRU13 ni?

2- Adilkah dalam PR DSAI diangkat sebagi PM sedangkan PKR perolehi jumlah MP terendah didalam PR?

3- Bolehkah persengketaan berpolitik di pusat dihapuskan sekiranya PR menang demi menumpukan kepada agenda pembangunan? Contoh - Selangor ,Kedah , Penang dan Kedah yang tak habis-habis hingga ke PRU 13

4- Bilakah agaknya janji-janji PR dalam manifesto PRU12 dapat delesai ditunaikan? Adakak nak tambah lagi , biarlah yang logik sahaja boleh dijanjikan

5- Bila dan siapa pemimpin PR bila turun berceramah mengumumkan sesuatu dalam bentuk pembangunan bagi kawasan yang mereka turun padang? Contoh PM or TPM umumkan bentuk bantuan atau pembangunan sejak kebelakangan ini

6- Bila bolehnya pemimpin PR turun padang berceramah berhenti memburukan parti yang memerintah sekarang ini? Contoh turun ke sesuatu pekan kecil umumkan pembesaran Pasar yang telah usang.

TOLONG JAWAB ???? , DAH MUAK CITE MAKI HAMUN DAN JANJI KOSONG SAHAJA

Anonymous said...

Kapal selam scorpene yg dikatakan tidak dpt menyelam sebenarnya mengalami kekurangan tekanan angin pd tayar belakang sebelah kiri. Ini diakui sendiri oleh rombongan pemimpin2 PR yg diketuai oleh Lim Guan Eng setelah diajak menaikinya sendiri oleh menteri pertahanan. Kapal itu dpt menyelam spt sediakala setelah LGE @ tokong menjampi kapal selam itu sebelum menaikinya.

Anonymous said...

Anon 12:04 PM

Adess..sapa yg kuat mmfitnah...kes Scorpene terang2 xde di bicarakn di Perancis tapi suaranakharam kemain mngompang bgtau slrh donia yg DSN akan di sapina utk bicara di sana...

pendakwa kerajaan Perancis yang tersohor, Yves Charpenel yang dikeluarkan semalam, bahawa tiada perbicaraan mengenai pembelian scorpene di Perancis dan bahawa apa yang berlaku hanyalah perbicaraan oleh media pembangkang Malaysia, dilihat sebagai titik noktah kepada siri penipuan SUARAM dan pembangkang itu.
-----------
FITNAH DAN PAKATAN HARAMjadah ADALAH SINONIM

Anonymous said...

wakakaka kapal selam ada tayar....
Lim 'Tokong' Eng jampi kapal selam..kahkahkah...

Anonymous said...

Anon 12:22 PM

aq nak jwb no 4 jer...

4- Bilakah agaknya janji-janji PR dalam manifesto PRU12 dapat delesai ditunaikan? Adakak nak tambah lagi , biarlah yang logik sahaja boleh dijanjikan

---------------------

KHALID FRED FLINSTONE DAH BGTAU YG 'MANIFESTO' PAKATAN BUKAN LA JANJI YG PERLU DI TUNAIKN...

SO...MASIH NAK CAYE JANJI/MANI PESTO /AIRMANI PUAK PAKATAN HARAMjadah?

Anonymous said...

anon 12.04

JANTUNG KU DI HIRIS2 PISAU CUKUR..
BADAN KU HANCUR TERKENA C2 NAJIB..
RUMAH KU DIMASUKI LEMBU KAK IJAT..
JIWA KU LULUH DI HUMBAN TINGKAT 13 SPRM..
ITULAH DI IBARATKAN TAJAMNYA KATA2 MU...

Anonymous said...

Banyak silap kerajaan pkr selangor ni.....dapat mb dah lah bebal gagap pulak tu.....tiada meningkat penguasaan ekonomi orang melayu......kesian orang melayu macam kena jual je......itulah kalau kita pilih pemimpin ikut emosi....tapi tak pa kita ubah balik pru 13 nanti...

Anonymous said...

Majlis bertafakur smpena mengingati kematian TBH akan diadakan di perkarangan pejabat SPRM selangor Ahad ini.

Ia akan diketuai oleh Nizar.

Ahli2 Pas diwajibkan hadir.

Lilin percuma disediakan.

Anonymous said...

Kapal selam scorpene yg dibeli dari perancis sebenarnya tak boleh menyelam. Ia dibawa balik ke m'sia melalui sykt kurier dan disimpan di warehouse KLIA. Rahsia ini didedahkan oleh ketua pengawal gudang di situ yg juga Naib Presiden Pas. Individu ini telah 15 tahun bekerja sbgai pengawal di KLIA setelah tamat SPM dengan Gred 3 setelah mengulang peperiksaan kali ke 4.

Anonymous said...

ANJING DAP BERKELIARAN DALAM PAS DAN PKR.
CERDIK MELAYU DAPAT JIUA DIPERBODOHKAN DAP.

Anonymous said...

TELOPONG MULUT DENGAR TAZKIRAH DARI PELIWAT DAN PENZINA.
ITU PERMULAAN. LAMA LAMA LIWAT DAN ZINA JADI HALAL....ITULAH AJARAN PLURALISME.

Anonymous said...

;-)

Betul sgt ke ape yg kau org ckp ni?baik BN or PR ckp ikut sedap je, semua ikut persepsi, penuh niat tak baik. Ambik fakta sekerat2 & ade kepentingan. ingat ni je blog sumber maklumat yg ade. org2 BN bermatian pertahankan parti kau org yg dh makin ditolak rakyat. kau org nk ckp pemimpin kau org bersih sgt ke?tak rasuah?jg org melayu?kalau org tu Islam tp dia cina mcm mn? org PR berpolitik hari2, maki hamun, taksub dgn pemimpin, suka berdemo, guna bhs kesat, mencarut!

lantaklah PR nk sokong dap, BN pun same jg sokong mca & gerakan. dua2 puak claim masing2 jaguh, hebat- sudah2lah. cuba tgk tpt kita. mcm mn rakyat kita, anak2 melayu, anak2 cina, ank2 india, pribumi sabah sarawak. kate 1malaysia. jgn sempit sgt.

tak payah nak yakin sgt, biar kami rakyat yang akan tentukan BN or PR yg akan terkubur. BN klu confident sgt dah lama pru13 diadakan. PR pun jgn over confident, org meluat.

Sayang Malaysia - tolak semangat kepartian melulu!

Anonymous said...

Ape pnya anjing melayu lh ko ni..rela tngok bangsa sendiri sujud dgn kafir laknat,..jgn kita jd lebih kafir dr kafir lh bongok!!

Servant of God said...

"lantaklah PR nk sokong dap, BN pun same jg sokong mca & gerakan."

November 1, 2012 1:33 PM

------------------------

Ada timbul MCA atau Gerakan nak jadikan Malaysia negara Kristian?

Mungkin bagi orang yang terlampau intelek macam kau, itu benda kecik je, tapi aku tak mahu jadi macam kau, macam hebat kat dunia tapi kayu api di akhirat.

Servant of God said...

Anon November 1, 2012 11:43 AM,

Doa kepada Allah pun pun boleh jadi mainan pada kamu?

Semoga kamu dilaknat Allah SWT.

Anonymous said...

sog

Ni lah cth org fanatik politik. org mcm kau ni lah yg konon cerdik sgt, kau ingat aku suka dap? tp aku tak mcm kau ambik satu pekara sekerat2 je. kau ber ckp mcm org takut byg2.

Kau jgn nak memandai2 kate dap nak buat neg kristian, budaya takutkan org, ape beza kau dgn pkr?berapa besar dap?berapa % cina?berapa % melayu & pribumi? memang mustahil parti karat tu nk tubuh negara kristian?kau ingat org Islam nak bg mcm tu je?kau ingat askar nk diam je?kalau tak kena parang cina2 dap tu-

Jadi bercakap jgn mcm penceramah pas. bagi tahu ape bagus parti kau, baru org tertarik bukan ikut perangai pembangkang burokan org, kau fhm tak?

Anonymous said...

CUBA FIKIR YG TERBAIK UTK MELAYU ISLAM.....JGN MENANG SORAK NASIB BANGSA TERGADAI...
.NEGERI YG DIPERINTAH PEMBANGKANG PUN PENUH MAKSIAT, RASUAH, AMALAN KRONISME DAN XDE KETELUSAN.......HANYA PANDAI BERJANJI SAHAJA MCM OBAMA DI AMERIKA...PIKIR2KAN

zulhairi b dollah zul said...

Dasar mata satu Sialan...

Anonymous said...

abc

Pada aku kita pk sesame Islam, kalau dia org asli, cina, india, jawa, banjar, kadazan, penan atau sakai sekali pun, kalau dia Islam sembah tuhan yg same dgn kita, berselawat dgn nabi yg same, memegang akidah & kepercayaan yg same dgn kita, wajib lah kita bantu, jgn sempitkan dgn bangsa sahaja, melayu bukan semua Islam, ade melayu kristian, ade jg syiah kat 1Malaysia ni,tu yg nabi turun masa zaman jahiliah, masa tu berpuak2. jgn lah sempit dgn melayu Islam je. dlm Islam tak kate tgk bangsa/kabilah asalkan dia Islam kita bantu.

aku bkn nk tolak pembangkang, tp klu parti yg taksub dgn pemimpin & jadikan agama untuk kepentingan politik wajib kita tolak. umno pulak dh terdidik dgn british, pecah & perintah, parti ikut bangsa nk berpuak, sekolah pun tak same2, ikut bangsa, mcm mn nk bersatu?org cina pun tak fasih ckp melayu, sebab ape tak mcm org cina kat indon tu? kenapa org melayu tak boleh tiru org cina klu nk berjaya?cina mca,gerakan,dap tak de kuota, tkde subsidi, tak pakai pun skim rumah pertama ku. boleh pulak hidup mewah. balik2 kita kate cina kuat tipu, part yg menipu jgn ikut. part yg dia rajin kita ikut lah.

so kita back to basic, ikut Islam, cara hidup,pastu sesuaikan dgn budaya melayu kita. baru sopan, ini berceramah maki hamun. tak puas hati demo sana sini. lepas tu klu berparti bukan main. tgk org umno dgn pkr?dua2 same je. pkr pun bekas umno. standart lah perangai perompak, belajar dulu dr parti asal.

Anonymous said...

11:37AM.....berkata benarlah walaupun pahit utk diterima....mcm org sakit makan ubat....semoga cepat sembuh hendaknya.

Servant of God said...

Anon November 1, 2012 3:05 PM,

Kalau aku tidak melihat dunia kat luar Malaysia nih, mungkin aku boleh termakan laa kata2 engkau.

Tapi sejak aku terlihat buku "How to argue about religion with a Moslem" karangan orang Kristian untuk membantu mubaligh2 memurtadkan orang Islam, aku sudah nampak agenda dorang.

Kau kata aku fanatik politik. Kau kata aku nak takutkan orang. Wahai insan, aku ikhlas menulis kerana Allah SWT. Kalau aku menipu, memang laa aku akan kena.

Kau konon kutuk dap, pkr, pas, tapi apa yang kau katakan semuanya "talking points" dorang. Sedarlah sikit, orang lain tidak buta macam kamu.

Lagi satu, kau sebut macam mana dap nak buat negara kristian sedangkan peratusan mereka rendah. Ini memang kata2 luahan dari mujahid rawa. Jangan lah kau masih nak pura2.

Helen Ang sudah kupas isu tentang peratusan ini. Dia menulis:

"Lantaran itu, sungguhpun penganut Kristian hanya 9% daripada jumlah penduduk negara mengikut banci 2010, namum Ahli-Ahli Parlimen Kristian pasca-PRU13 barangkali akan meningkat mencapai nisbah satu-perlima (44 orang YB)."

Peratusan kecil tidak membawa apa2 maksud jika kepala2 keparat dalam PR, termasuk pas, menolak orang2 kristian menjadi pemimpin.

Faham tak ni?

Servant of God said...

Kepada sesapa yang nak rujuk petikan aku di atas, lihat:

http://helenang.wordpress.com/2012/10/14/begitu-ramai-sekali-yb-kristian-dap-di-parlimen/

Anonymous said...

Plot negara Kristian benar, tegas bekas ahli DAP

Bekas ahli DAP, Mohamed Razali Abdul Rahman mengingatkan semua pihak agar tidak mengelirukan orang ramai dengan menafikan dakwaan ‘konspirasi Kristian’ yang didedahkannya awal tahun ini.

“Janganlah ada pihak mempertikaikan kredibiliti pihak berkuasa dalam menyiasat isu ini.

“Saya ada dalam majlis itu. Saya tahu apa yang berlaku,” katanya dipetik Utusan Malaysia dan disiarkan di akhbar milik Umno itu.

Razali (kiri) mengulas dakwaan ahli parlimen Jelutong, Jeff Ooi yang mengesahkan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata tidak ada bukti bagi menyokong dakwaan wujud konspirasi oleh kumpulan Kristian untuk menjadikan agama itu sebagai agama rasmi Malaysia.

Pengakuan itu berdasarkan jawapan bertulis di Dewan Rakyat merujuk soalan yang dikemukakan oleh ahli parlimen Kulim Bandar Bharu MP Zulkifli Nordin bahawa timbalan pendakwa raya mengklasifikan kes itu sebagai “tiada tindakan lanjut” selepas menerima kertas siasatan.

Kontroversi tercetus selepas Utusan pada 7 Mei lalu mendakwa beberapa paderi dan Ooi merancang menjadikan Kristian agama rasmi negara ini.

Di sebalik jawapan yang diberikan, Hishammuddin mencabar menyaman Utusan jika yakin pendedahan akhbar tersebut mengenai agenda menjadikan Kristian agama rasmi negara ini adalah salah.

Anonymous said...

sog,

Aku tak refer mana2 blog atau petikan sape2 mengenai ape2 yg aku tulis, klu ade pun pendapat aku same dgn sape2 mungkin itu kebetulan. kau ingat aku ade byk ms nk belek2 blog2 lain copy paste dlm kpl aku lps tu bg tahu kau? siapa yusof rawa?tak termasuk dlm org2 yg aku nk jadikan ape yg dia kate utk aku kutip, takda satu kate2 org pas yg aku akan ambik jd hujah. ape yg aku bg tahu adelah dr hati aku.

kau cuma amik sebahagian dpd ape yg aku bg tahu, pkr pokok kau tak kisah bilamana org politik terlalu fanatik pd parti masing2. walaupun mungkin ade yg pembangkang betul kau memang susah nak terima. same juga dgn pkr klu kerajaan buat semua tak betul.

kau bleh kutip kat mana2 lps kau check mn2 blog pasal ape2 pun sebab kepala otak kau memang takan terima ape sj yg baik dpd org yg kau tak suka. same jg dgn pas, pkr, dap. tuduhan kau pd aku adalah bukti yg kau & pembangkang memang suka amalkan politik persepsi.

aku tak ckp psl negara kristian ke ape ke, mungkin aku salah, mungkin kau betul, mungkin aku betul atau mungkin kau salah, tp isunya, kau dgn fanatik pembangkang same je, org politik semuanya rs dia betul, dia pembela. mentang2 aku ckp tak senada dgn kau, kau kate aku pembangkang. walaupun aku tak baca buku2 yg kau baca pasal, kau jgn ingat itu dh cukup kau jd sandaran. ingat, aku ckp pasal BN & PR yg fanatik politik,

kau faham tak?

Anonymous said...

yg inilah di katakan DAp dominen dlm pkr. Apa2 yg dap tk setujuh dgn org melayu perkara inilah yg mereka hancurkan terlebih dahulu.org melayu dlm pkr pun tak mampu buat apa.mmg mereka pengkhianat bangsa.celaka mereka itu..

Anonymous said...

Negara Kristian - itu matlamat akhir puak Kristian dalam PR.

Matlamat awal adalah mendendangkan bahawa Malaysia ini negara sekular..... setuju ke Malaysia ni negara sekular. Hujah mereka: Tunku Abdul Rahman, Tun Razak, Tun Hussien Onn pernah menyatakan Malaysia negara sekular....

PM seterusnya (Tun M) pernah mengisytiharkan Malaysia ni negara Islam, kenapa mereka tak quote kata-kata Tun M tu pulak???

Mereka yang memang bodoh bahalul akan terima bulat-bulat hujah dari pemimpin PR tu.....

Servant of God said...

Anon November 1, 2012 7:57 PM,

Apa asas kamu kata aku fanatik parti aku?

Aku benci gila Pak Lah. Aku tak suka Hishamuddin, aku tak suka Nazri, dan walaupun aku tidak anti Rais Yatim, aku rasa dia patut berundur dan beri peluang pada orang baru.

Dan aku paling benci dengan korupsi dalam BN. Tapi aku tau, bukan semua orang korup. Sikit saja, tapi yang terpalit ramai. Kalau boleh, aku nak tukar yang rosak dengan yang baik.

Tapi, yang mengoffer diri untuk ganti BN sapa? Satu2 penyangak penyamun pemurtad. Macam gitu nak aku sokong?

Fahamilah, kita semua akan kembali kepada Allah, jadi sokonglah pemimpin yang mendaulatkan Islam dan Allah. Jangan lihat PAS, dorang dah jadi lidah dan tangan syaitan.

Siapa lagi? BN laa jawabnya. Pilih BN dan berdoa kepada Allah SWT supaya kita nampak jalan macam mana nak bersihkan BN dan UMNO.

Jangan salah faham. Pilihan aku yang tetap hanya Allah SWT. Aku akan pilih pemimpin yang akan mendaulatkan Islam dan Allah, dan pada waktu ini, pemimpin itu ada di dalam UMNO.

Apakah pada kau aku masih fanatik pada parti aku?

Ashraf said...

Aku sokong...

Anonymous said...

sog

Sejahteralah kau wahai org muslim - kau dgn pandangan kau, aku dgn pandangan aku - kita sembah tuhan yg sama, berselawat pd nabi yg sama. percayalah ape yg kau percaya, aku hanya menyatakan pandangan aku, ye kau fanatik pd parti pilihan kau. itu pandangan aku & mungkin pilihan kita same, mungkin juga tidak. Salam.

Anonymous said...

Maka bertambah seronok la musuh2 Allah dan musuh ketuanan melayu bila tengok semakin barainya bangsa bangang yg tak kenal dik untung ni.
Kelmarin dah terpecah dua yakni UMNO dan Pakatan Anwarpas..hari ni relai lagi jadi tiga...ADA PULAK melayu yg benci ngan umno dan dalam masa yg sama menyampah dengan pas..
Bergelak sakan la Kit Siang, anak & menantu dia..'sekarang lu orang melayu tuan aaa, k/tangan kerajaan, polis, tentera, PM dan RAJA SEMUA lu punya bangsa.. tunggu sikit jer lagi, bila kuasa DAP punya..lu tau la langit tinggi rendah. Kuasa ada sikit pun dah boleh buat Khir Toyo cium tangan, kalau ada kuasa lagi besar,,suruh Khir Toyo dan bangsa yg sejenis dengannya makan taik pun bangsa bangang ni makan.
Anwar pulak kata 'yess', sorang lagi melayu takkan undi umno..Pergi mampus ngan kebahlulan depa..Yang penting, peluang aku naik takhta jadi PM Malaysia ke 7 makin tinggi..mampus aku nak jawab kat big boss kalau kalah lagi kali ni..
Singapore pun lega..Malaysia takdak masa nak kacau depa macam masa Mahadhir dulu..kes air senyap, kes ruang udara sepi..kes jambatan bengkok ghaib..Nak merompak di Penang & Selangor pun bukan saja tak dihalang, malah dialu-alukan..

Bila Ilmuan merangkap Ulama, Datuk Harussani bagi nasihat untuk bangsa melayu yg 100%nya Islam ni bersatu..1001 alasan pulak dicari bagi menggagalkan usaha perpaduan ni..Bukan takat Datuk Harussani dihina, pemimpin yg cuba bergerak ke arah ini jugak dicerca dan dimaki siap kena ugut suruh keluar parti.

Anwar..anwar..untung la hang pasal melayu ni ramai yg dol..ko pulak menyedap ngan chinadol..hehehe..kita serupa

DDBT

Anonymous said...

dah tu berpolitik kat opis... kerja tak buat pun.... bukan susah nak kenal musang2 ni....

Anonymous said...

sampai dah jadi mcam tu ehh diorang ni....

Anonymous said...

Servant of God said...
;;;;;;;;;;;;;
SOKONG

TAMBAHYE
,,,,,,,,
Kufur jika sokong bukan Islam guna kalimah ALLAH -Haron Din
Sinar Harian : 5.1.2010

Pemimpin bukan Islam Termasuk DAP tetap boleh guna kalimah ALLAH-Nik Aziz
Bernama: 15 Mei 2010 :9.23 pm

PAS dah lari dari perjuangan asal....
Prof Shahnon Ahmad mantan ahli parlimen PAS!
Mingguan Malaysia: 14.10.2012

ANWAR Ibrahim peliwat-Kata Karpal Singh di Parlimen
22 Oktober 1997-
Anwar Aljuburi_Kata Mat Sabu
Taman Melawati
-Rujukan dari Zulkifli Nordin (Bekas Peguambela Anwar)