Tuesday, November 13, 2012

BACAAN UNTUK AHLI PAS SHJ. UMNO XYAH !



AIDCNews – 12/11/12 – Norman Toha,bekas Setiausaha PAS Selangor membacakan 11 resolusi yang diputuskan secara sebulat suara oleh ahli-ahli PAS yang hadir dalam wacana ‘Mengembalikan PAS ke Landasan Asal’ di Vistana Hotel, Kuala Lumpur, 11 November.
Berikut adalah 11 Resolusi yang dicapai hasil daripada wacana tersebut:

1. PAS mesti mengembalikan kepimpinan ulama untuk menerajui PAS di seluruh peringkat


2. PAS mesti menentukan bahawa parti itu terus bergerak sebagai parti politik dan gerakan Islam



3. Agenda gerakan Islam mesti diutamakan melebihi ianya sebagai sebuah parti politik semata-mata



4. Setiap ahli PAS yang diberi peluang memegang jawatan dalam parti hendaklah terlebih dahulu diberi kefahaman yang jelas mengenai perjuangan PAS untuk menegakkan Islam dan melaksanakan hudud.



5. Pimpinan PAS mesti mencerminkan sifat menghormati pandangan dan cadangan ahli di peringkat akar umbi



6. PAS harus menimbangkan dengan serius ruang kerjasama sesama Islam dan Melayu termasuk dengan Umno



7. Dalam sistem tahalluf siyasi, PAS mesti menjadi parti peneraju, bukan mengikut telunjuk DAP dan PKR



8. Pimpinan PAS tidak seharusnya terlalu menyanjung pimpinan DAP dan PKR, dalam masa yang sama menghina pimpinan sesama Islam



9. PAS mesti segera mengkaji hubungannya dengan PKR dan DAP. Dan sekiranya perlu mengadakan Muktamar khas memandangkan pimpinan parti-parti tersebut telah menggelincirkan hala tuju PAS untuk menegakkan Islam dan melaksanakan hudud.



10. Hubungan pimpinan dan pengikut mestilah berdasarkan kepada kedua-dua prinsip iaitu ‘al-walak’, ‘wal-barrak’



11. Wacana yang diadakan hari ini hendaklah diadakan di peringkat negeri bagi memberi peluang kepada ahli dan penyokong-penyokong di peringkat negeri untuk menyertai wacana yang seperti ini untuk memberikan input.

64 comments:

Anonymous said...

.

Kena amalkan minum air kosong sepanjang hari untuk kekalkan kesihatan yang baik .

.

Anonymous said...

mamat ni selalu suruh minum air kosong.

Anonymous said...

betul air kosong masuk blood system..utk perkumuhan terbaik buang toksit

ko minum air gas..pikir le..

para pejuang BN ..bykkan minum air kosong..kita tingkat stamina membalun pakatan..

Anonymous said...

Dia MINUM Ayer KOSONG karat Dari kelantan. BAHAYA untuk kesihatan. ?

Kelab Generasi Baru Otak Lembu Masuk UMNO said...


Muhyiddin Pemimpin LEMBU.... Puteri UMNO Kump ANJING Gila Babi....

~ BUKTI 1 ~

~ BUKTI 2 ~


Pemimpin2 UMNO BODOH macam LEMBU... BAPAK lembu..... Wanita LEMBU... Kecik2 tak nak mampus, Dah tua menyusahkan orang.....


~ BUKTI 3 ~

~ BUKTI 4 ~

~ BUKTI 5 ~

~ BUKTI 6 ~


Kelab Generasi Baru Otak Lembu Masuk UMNO said...

Jangan minum air kosong selalulah, Kita kena amalkan minum 'arak' selalu... hihihi

Kelab Generasi Baru Otak Lembu Masuk UMNO said...

Amalkan minum 10 gelas susu setiap hari.. Disamping senaman beruntin..

Anonymous said...

Kalau pemimpin UMNO lembu , tak kan laa pendatang asing dari Indonesia , Bangladesh , Vietnam , Nepal , India , Thailand berebut rebut untuk datang ke negara bertuah ni . Itu bermakna negara ini makmur . Kemakmuran tak kan datang sendiri tanpa usaha dari pemimpin pemimpin UMNO dulu .

.

LiwatOmega said...

PAS SKRNG DIPIMPIN OLEH ANWARINAS, PROXY AL JUBURRI. ULAMAK UNTUK WINDOW DRESSING SAHAJA.. PAS TU PKR, SAMA SAHAJA.
SEBAB ITU PERJANGAN UGAMA SEMAKIN SEJUK.
AL JUBURRI GUNA PAS UNTUK BERKUASA.
MALANG SEKALI ULAMAK PAS TAK PANDAI BACA KEADAAN POLITIK SKRNG.
TIBA ASA NANTI ANWARINAS AKAN ARAHAN PAS BERGABUNG DENGAN PKR.
SEBAB ITU ULAMAK PAS DIAM SAHAJA BILA NURUL CERITA PAS BEBAS UGAMA.
PADA PAS SKRNG NI KUASA ADALAH SEGALA ALANYA. UGAMA NOMBORDUA.
TENGOK CARA DR BEAN DAN SI GEREJA MENYALAK, KALAU TAK UNTUK PKR UNTUKMDAP.
KEPIMPINAN ULAMAK DALAM PAS PERLU DIKEMBALIKAN.
JANGAN DIPERKUDAKAN ALJUBURRI.
TOLAL PLURALISMA, TOLAK LIBERALISMA.

Kelab Generasi Baru Otak Lembu Masuk UMNO said...

Tua2 tak yah minum susulah... Dah tua nak mampus dah kot... Nak balun apanya lagi... Sekali tendang jer, berderai tulang...

Anonymous said...

Manifesto BUKAN perjanjian....adoiyaaaii !

Kelab Generasi Baru Otak Lembu Masuk UMNO said...

Hanya sepak bukan bunuh!!! Hanya LEMBU bukan Setan...

Anonymous said...

NURUL IZZAH NAMPAKNA LEBIH BERKUASA UNTUK SUARAKAN BAB AGAMA.
DEWAN ULAMAK PAS DAN BISU.
MAJLIS SYURA DAH LESU.
PAS WAJAR TUKAR NAMA KE PATI AJARAN SONGSANG

malayoo mudah lupa said...

Dgn kepandaian lembu2 tersebut yg membuat Malaysia ni maju secara tak langsung penyokong pakatan yg mulia dan tinggi akal dpt bersama2 menikmati kemajuan negara...terus kan lah cacian anda

Kelab Generasi Baru Otak Lembu Masuk UMNO said...

hihihi... mengaku pun mereka LEMBU... Bagus2..

Anonymous said...

tau,gle pe

Anonymous said...

N.Ajis dan Anu+war dah didik anak2 buah dia dgn teruk dan terlampau...dah 'bapak borek..anak pun rintik' kelakuan biadap dan rosak akhlak mcm ni nak terajui negara??? hancusss negara..rosak bangsa..terhina agama...usah layan ler dgn org2 yg tak de bahasa ni...nanti kita pun jadi rosak mcm dema...biar kurang ajar..jgn tak masok ajar mcm nuar dan bala' tentera nya tu..

Anonymous said...

Perbuatan & percakapan kite mencerminkan ibadah kite. Klu nk tau ibadah kite diterima Allah tgk perbuatan kite selepas solat. Seeloknya klu dh mgaku Islam contohilah keperibadoan nabi SAW. Sekadar renungan..

Anonymous said...

Kelab Generasi Baru Otak Lembu Masuk UMNO said...
hihihi... mengaku pun mereka LEMBU... Bagus2..

November 13, 2012 3:28 PM
----------------------
LAGI BAGOS PEMIMPIN PAKATAN..

1.ADA YG SGP MAKAN BABI
2.ADA YG REMBAT BINI ORG
3.ADA YG TERTELAN BULU CI**P BINI ORG
4.ADA YG SKANDAL DGN BINI ORG
5.ADA YG WAT KAUNSELING DGN BINI ORG KOL 3 PAGI DLM BILIK HOTEL.
6.ADA YG SUKE MAKAN AISKRIM DLM JAMBAN
7.ADA YG SUKE JUBOR....eekkekek
8.ADA YG TAKOT BINI SMP BRPLASTER DAHI
9.ADA YG KAKI GADAI HAK ORG MELAYU
10.ADA YG SUKE MENGANGKANG..kekkeek
11.JANTAN BETINE BERSEKEDUDUKAN ..KAPIR + ISLAM BERSEKUDUDUKAN PON XPE ASAL ORG PAKATAN..
13.ADA DOK JAJA ISLAM SEMATA2 KRN NAKKN UNDI KAPIR..
14.ADA YG MMG ANTI MELAYU.BILE BRKUASA SEBOK HALAU MELAYU DR PULAU.
15.ADA YG SOKONG MURTADDDDDDDD............

BYKLA....PENAT NAK TAIP....

Anonymous said...

3.16.betui2 termasuk la rakyat thai yg menumpang aman di mesia..

disamping menumpang rezeki disini

berapa byk rakayt mesia pergi bangladeah..kenapa budak2 pkr tak merempat ke bangladesh haaa...

Anonymous said...



Aku syor budak norman taha tu .... bertandinglah sebagai PRESIDEN PAS, Tim Pres , Naib pres ko atau ajk dan UBAH PAS ............

Atau ko lawan la mana2 calun PAS dimana2 adun/ parlimen pd pru 13 nanti....... Buktikan 70% rakyat sokong resolusi basi ko tu....


Cakap degar2 tak guna ..... Luar gelanggang.....



malayoo mudah lupa said...

Aku kekadan kesian dgn manusia2 camni sbb mereka ni ada saket dalaman....xuba banyak kan berselawat insyallah lama kelamaan kita dh tk mau memcaci dan mencarut kan org lag

Anonymous said...

PUAK HAMPAS PERDULI APA DENGAN DESAKAN DARI KEPUTUSAN WACANA AHLI HAMPAS DAN BEKAS AHLI HAMPAS,YANG PENTING SEKARANG MEREKA TETAP AKAN BERSAMA PKR DAN DAPig DEMI KUASA WALAU PUN JADI HAMBA, JILAT TAIK DAN MINUM AIR KENCANG KAPIR HARBI

Anonymous said...



Ajaran politik umno yg kotor tuu...... yg rosakkan akhlak melayu .........


Masa zaman penjajah dulu ..... masa kuasa ditangan penjajah ..... Melayu bersatu n berjuang untuk agama, bangsa Dan tanah airnya.... tapi bila dah merdeka .... Melayu menjauhi ajaran Islam, budaya jahiliyyah diagung2kan....... amalan kafir menyerap masuk ke dalam minda & kehidupan melayu ....... maksiat merata2 kerana tidak bersyukur dengan nikmat kemerdekaan & pembangunan ........ Melayu sanggup murtad kerana mengejar kemewahan tanpa berlandaskan Islam!

Bersama pimpinan ulamak & mukminin kita selamat... I say Allah.


Anonymous said...




Resolusi basi........ Egostik ex PAS ..... Ko orang masuk umno n kerjasaama la dengan puak2 parti setan dikenali tu,,,, aku nk tenguk hukum hudud umno yg ko agung2 kan itu.....



70% sokong ABU

Anonymous said...

Bersama pimpinan ulamak & mukminin kita selamat... I say Allah.

November 13, 2012 4:54 PM
---------------------------------
BOLE BG TAU X MAT SABU, MAMPOZ,DIN PUDU, ANUwar, SISTER NOROLE,KHALIFAH LGE TUH GOLONGAN ULAMAK ATAU KIMAK?

N AJIS TUH BETOI2 ULAMAK ATAU FOOLAMAK? SAING DIA CUME PANGGE DIA OSTAT JER......

rakab said...

Wacana yang membekalkan butir-butir peluru untuk perwakilan Pas menghentam pemimpin di muktamar nanti.

Tembak menembak, letup meletup !!
pasti seronok..

Anonymous said...

budak pkr dah comeh da.

relax relax


umno tu menyamar tu hehehe

Anonymous said...

budak2 pkr dah comeh da.

relax relax


umno tu menyamar tu hehehe

Anonymous said...

lu cina babi balik hongkong la..

babi2 dap ni mmg seronok tgk melayu lawan melayu..

dah xda cara lain ka tokey ...haiya..

Kelab Generasi Kote Bengkok said...


Kelab Generasi Baru Otak Lembu Masuk UMNO...

Lembu ok laqgi asal jangan SYAITAN LAKNATULLAH!

Dari:
Kelab Generasi Kote Bengkok.

Anonymous said...

Resolusi basi........ Egostik ex PAS ..... Ko orang masuk umno n kerjasaama la dengan puak2 parti setan dikenali tu,,,, aku nk tenguk hukum hudud umno yg ko agung2 kan itu.....

70% sokong ABU

November 13, 2012 4:59 PM
------------------------
INI DI NAMAKN 'DENIAL SYNDROM'..XLEH TRM KENYATAAN AHLI SNDRI MNGKRITIK KEPIMPINAN...

SETAU AQ XDE DLM AL QURAN PON 'HUDUD UMNO' TP HUKUM ALLAH ADALAH...

DULU AJI ADI YG CAKAP BL DAH DPT PEGANG GANU HUKUM HUDUD CUME 0.0001% DLM ISLAM...SOK KALO DPT MMRINTAH MALAYSIA PON G2 GAK LA KATE2 PMIMPIN PAS...SBNRNYA TAKOT DGN DAP N ANUwar

n AHLIPAS PON BERTAKEBEER TAKEBEER TAKEBEER...

mohd. natar said...

...Khabarnya Khalid Samad menolak wacana tersebut dan menepis resolusi resolusi berkenaan atas alasan ahli panelnya tidak mencerminkan kekuatan ahli PAS. Kehadiran Datuk Dr. Hassan Ali, seorang pejuang tegar Islam, telah diperkecilkan.

Inilah terjadi apabila kebatilan telah mengatasi yang hak. Apabila hati telah buta sebab ketaksuban. Apabila matlamat menghalalkan cara.

Kepada orang orang PAS, apa lagi tunggu?. Keluar sahaja dari kepompong PAS dan tinggalkan sahaja Khalid Samad itu bersendirian...

Anonymous said...

aku yakin wacana ni akn d tong sampahkan olh pringkat atasan pas,maklumla kan tak bleh d tgur, kan mreka suma btul, lgpn dah d katakan olh tg hj hadi bleh bw ke atas tp pasti d tolak! blum apa2 d tau kputusan.. demokratik btul la pas ni!

Anonymous said...

Ko orang ahli pas pandai dengo ceramah pas je, nak buet hudud ko tahu ke hudud cammana cakap je nak buet hudud bile menang pilihan raya hudud kemana tok guru ke mana habuk pun tarak, bro sian tengok ahli pas kena kencing ngan tok guru ko kalu ceramah tu expain le kat public cam mane ko orang nak buet hudud,ini bile ceramah je main hentam itu x betul ini x betul tok guru je yg betul

Anonymous said...




Asan ali komponen nk jd mb ,,,, boleh la minta tolong parti setan beri tempat nk bertanding dlm pru13 nanti..... Bawa agenda Jati tuuu sekali .... iMR..... Asan Ali boleh sg burung ke, gombak setia ke, parti buntar ke...... Lawan calun dr PR nanti ..... Nk tenguk kehebatannya setaraf YM tengku razaleigh hamzah yg tak pernah kalah digua mustang tuuu.....

Sapa hebat ......


Anonymous said...

khalid samad ni tak reti nak berpikir dah..

dia ingat org pas xsedar tahap dayus..dan pro gereja dia..

babi betui...

Anonymous said...

pas ...demokrasi...ala karton...

mana ada demokrasi..

hasssan ali kena buang cam tu ja

anuar pun ada sesi bela diri sblum pecat..

Anonymous said...

7.35




yg meleleh ayak liur nk jd mb asmin anak manja tu

tak betui kan?...


gap report dulu...sampai. kena bubar cawangan pkr khalid(mb)...


tak teruk ke tu
xtau la sapa punya keja

hassan msk pas krn anwar...
apa yg dia dpt??
itu Hassan ! kalu pcacai 10sen cm ko , ada harga ka

Anonymous said...




Asan Ali ada sifat sumaah (suka bangga diri pakar motivasi / forum perdana ) sbb tu dia rasa terlalu hebat dalam pas, bahkan masa sebelum dipecat berkali2 dinasihati oleh pucuk pimpinan tp tak dengar kata, masih melanggar arahan parti serta bertindak ikut telunjuk selera umno.

Sebab tu umno cukup beria2.bela asan n kuncu2nya supaya pas berpecahbelah. Tp alhamdulillah, yg busuk dlm pas tak than lama....... Terserlah sifat mazmumahnya .... yg tidak selayak ada pd kepimpinan parti Islam.

Bye2 asan, Norman taha, dll. yg khianat parti PAS.


Anonymous said...



Muktamar PAS sentiasa hangat, bertenaga n demokratik.

Perhimpunan aging umno ---- bila nk buat pemilihan.? Asyik muka lama -- dah boring dah macam tak orang yg nk dilantik jdi ketua --- ajk basi umno bahagian yg dah berkarat .........memang umno tak demoktratik n autokratik ....... Berapa kali tangguh pemilihan daaaaaaaaaaaaa............


Go to the hell KAPITALIS UMNO BARU !!!,,!!,!!,, ,,,,,.

yon76er said...

Bezanya BN dan PR...MCA dan MIC dengar kata2 Pemimpin UMNO...tapi PR PAS dok ikut kata DAPigs & PKR..Mcm Lembu kena cucuk hidung.......sapa yg LEMBU sekarang????

Anonymous said...




Najib kata:
I want Winnable candidates.......... but who?

Hasaan Ali ?
Zulu Nordin?
Ezam mad nor?
Ibrahim ali?
Shahrizat jalil?
Nazri aziz?
Nasha?
Papagomo?
GAP?
Parpukari?
Noh Omar?
Jamaludin Jarjis?
Musa aman?
Musa Hassan ?
Rahim nor?
Harussani?
Noh gadut?
Khairy jamaluddin?



Ramai ooooooooo.....


Heheheehehehee........ PR Akan senang kerja ...... Nanti.... Sbb rakyat dah kenal...




Anonymous said...

Muktamar PAS sentiasa hangat, bertenaga n demokratik.

Perhimpunan aging umno ---- bila nk buat pemilihan.? Asyik muka lama -- dah boring dah macam tak orang yg nk dilantik jdi ketua --- ajk basi umno bahagian yg dah berkarat .........memang umno tak demoktratik n autokratik ....... Berapa kali tangguh pemilihan daaaaaaaaaaaaa............

Go to the hell KAPITALIS UMNO BARU !!!,,!!,!!,, ,,,,,.
November 13, 2012 8:58 PM
------------------
DEMOKRATIK/AUTOKRATIK PALE BAPOK MUNG...TU YG DON NONGKAT LANGIT XRETI NAK TURUN TAHTA ALA MAHAFIRAUN APE MENDE?

YG NAIK BKN ULAMAK...BOLE TUKAR SLOGAN PADE
'KEPIMPINAN KIMAK
KEPIMPINAN ULARMAK
KEPIMPINAN FOOLAMAK

KE3 TU PALING SESUAI..

Anonymous said...

yon76er

MCA dgr sampai boleh hina agama Islam kan...

Anonymous said...

bukan pro gereja...nk menipu kaum gerejaaa..tak perasan ke

Anonymous said...

desperate betol UMNO ni aku tgk sekarang...sampai dah tahap mcm ni...

Anonymous said...

pm da bganti bkali2 madey pklah najib..

mana jnji nk aziz nak berenti bila madey berenti...

bukan munafik ka??

lebih lama dari madey memerintah nampak??

diktator tua..madey ka nik ka??

Anonymous said...

Anon 10:29 PM

MCA telahpun mengumumkan pendirian rasmi mereka untuk menerima hudud versi PAS seandainya itu adalah kehendak majoriti.

Cabaran Presiden MCA, Chua Soi Lek supaya DAP dan PAS bersepakat memasukkan perlaksanaan hudud PAS dalam manisfesto PR ...
--------------------
HAH....MCA DAH TERIMA HUDUD...SO APA LAGI PAS JGN TAKAT NAK MENYALAK SAJE...PASTIKAN HUDUH ADA DLM MANIFESTO PR...

Anonymous said...

yon..mca nak jadi hero cina jugak...

dah dap pun korang ajar ..bukan sehari dua ...dah lama...

korang ingat dap nak apa..tpm la babi...itu last diskusi pap dgn TAR masa main golf.. lepas tpm dpt pm ..tak risau ka TAR..


babi pkr! bukan main lg jual agama bangsa...aku tak heran agama2 lain pun kena jual nanti..

Anonymous said...

kalu xpasal liwat...anwar xdesperado sampai jual agama bangsa...

dia jadi pm ..saiful kena sumpah sekali lg..dia tak diliwat pulak..

tak gitu..

kuang3 said...

haa jgn ada org kata mana ada hudud dlm qurannnn

nanguzubillah...

Anonymous said...

itulah hassan ali sombong. masa bn klah kt sgor umno nk brsatu dgn pas ko tndg mcm bola si harussani. kir toyo nk bgi jwtn mb lg kt h.a dn pas tpi skrg apa jadi...h.a pulok kna tndgn maut.. masihkh saudara2 igt prkara ini?
pas mmg bodo sombong.

Anonymous said...

PAS YG LEMBUUUUUUUOOOOOOO.

Anonymous said...



Anon 10.39

Madey memang tak jd PM dah. Tp dia mana berhenti politik bahkan kuasa dia lebih besar dari kuasa PM Najib. Najib pun kena ikut telunjuk Madey. Sapa boleh jd menteri atau tidak. KJ ketua Pemba - melopong kerana Madey benci dia. Tp mukhriz anak madey & Naib ketua pemuda dapat jd Tim menteri - kerana kehendak madey & family.

Madey masih tunjuk kuasa n dendam politiknya dlm setiap aspek activities ker ajaran Najib...... Kesian Najib menjadi pak turut Bini Puaka & exPM Mahafiraun mabukkuasa!

Tolak UBN ... Untuk Perubahan Total ."

Anonymous said...

Pencacai pas lembu dah loktang kt sini pulak. Amuk pasal resolusi anti pemimpin PEKAK. Kalau ahli pas sndiri dah kata pemimpin pekak nak bukti apa lagi. Lembu pekak!

Anonymous said...

Lebih baik makan babi ngan DAP apa cite bro!. Pendirian pas camtu ke? Tupasal pilih pemimpin kena bijak. Ini tidak, asal pandai maki hamun dan fitnah terus angkat jadi pemimpin. Asal pandai putar belit agama dijulang bagaikan wali. Asal bijak kutip derma terus jadi penceramah.Asal pandai kawan ngan syaitan dan mencarut angkat jadi mursyidul. Asal pandai bodek DAP dah boleh jadi pencacai brtauliah. kah kah kah.

Anonymous said...

anon 1.20
dulukan perubahan total dalam pas sebelum nak menang pru. yg dah berkedut,berkarat dan tua bangka masih bersepah nak ubah pebenda beb!
tak bermoral tak berkualiti langsung. hamPAS!!!

Anonymous said...

No 9 paling bestttt !!

Anonymous said...




Anon 10.39 pm

Selagi madey tak pencen politik...... Maka TGNA tak perlu bersara politik ........... Politik Islam = dakwah & jihad fi sabilillah lawan parti setan (hizbussyaitan) = sebahagian ibadah ,....... Mana boleh bersara mencari redha & pahala dari Allah!

TGNA didoakan diberi kesihatan n kekuatan untuk berjihad dengan golongan munkar yg persendakan Islam.

Ahli munafikin semakin mengelabah dengan kecekalan para siddiqin & mujaheddin ,,,,,,

AllHu Akbar x3!

Anonymous said...

yeke..

madey kutuk soros
najib xberapa bekenan caratu
madey pun dah stop cara tu..

kj pasal dikuatiri org anwar la bang..
kesetiaan dia belum lg teruji lg..
bukan kau tak tahu pun..

bini najib tu pkr terpaksa projek mcm tu..

nak project bini yg takut kerana bersalah mati2 xdpt...buat mcmana pun xjadi..rosmah keluar jugak sini sana..pkr jd bengong la..so pusing rosmah yg berkuasa la pulak..(pkr ko tak tahu..perang saraf at all cost! level2 rpk le)

-pkr=
tolak melayu bangang..penjilat kuasa

Anonymous said...

apa pulak tapis2 ni gap..apahal..

anak 10 bukan ada lg

Matt said...

Org Islam pas dan umno bersaudara.. Kita kena berlemah lembut sesama Islam tetapi bertegas dgn org kafir.. TAKBIR!!!!

Anonymous said...

ahli munafic tu bukan tok nik ka??

gatal nak letak jawatan bila madey letak jawatan..

skrg da kantoi tukau plak

pencen politik?

lepas tu tukau plak kena berenti keluar dr jadi ahli pun


mmg munaficonnn