Friday, November 9, 2012

KENAPA HARON DIN MEMBISU ?


dah hampir seminggu kenyataan melayu boleh pilih agama selain islam dikeluarkan oleh anak puaka.

namun dalam keadaan politikal ala binatang pkr membenarkan melayu murtad, haron din terus membisu seribu bahasa.

kenapa haron din suka pakai 'silent mode' ?

masih anggap kenyataan anak puaka tu tidak membahayakan kah ?

takut nak tegur anak puaka kepada bapak puaka ke ?

47 comments:

Anonymous said...

.

Kena amalkan minum air kosong sepanjang hari untuk kekalkan kesihatan yang baik .

.

Anonymous said...

Hanya Allah yang Maha Mengetahui

MMI said...

Salam mohon dipautkan blog MMI mahamissa.blogspot.com terimakasih.

BUMU BANGLA said...

BETUL GAP, PERKARA SERIUS USTAZ HARON MEMBISU .

MAKIN RAMAILAH DISESATKAN PKR.

Anonymous said...

hilang respect aku ngan tok harun din ni sejak dia masuk politic....ada ilmu tapi di sembunyikan....disaat umat islam resah gelisah di serang dari luar dan dalam....yg ada ilmu terus membisu....kalau ada pun lebih suka bertelagah, berbalah sesama sendiri demi populariti...umat islam bingung, tercari cari siapa ulama yg boleh di jadikan panduan di saat ini...musuh semakin ketawa bersorak sesama sendiri melihat tahap membisunya ulama di negara ini....selamat melingkup agama ku...jagalah diri dan keluarga mu sendiri dari api neraka....

Anonymous said...

dulu gua respek sangat dia.
tapi tak sekarang.

Anonymous said...

Mungkin inilah balasan tuhan terhadap ulamak PAS setelah Nik Aziz menuduh ulamak pro-kerajaan sebagai syaitan bisu.Sekarang ini ulamak PAS pulak yang jadi syaitan bisu.walahualam.

Jamaludin said...

Haron Din dah malas nak layan puak gila kuasa sebab buat pening kepala tak habis. Mulut pemimpin Pas kena tutup oleh Karpal & konco2nya. Anwar pun takut Karpal sebab dia tahu rahsia kenapa kote boleh bengkok.

Jamaludin said...

Haron Din dah malas nak layan puak gila kuasa sebab buat pening kepala tak habis. Mulut pemimpin Pas kena tutup oleh Karpal & konco2nya. Anwar pun takut Karpal sebab dia tahu rahsia kenapa kote boleh bengkok.

Anonymous said...

Harun Din tau dunia ni hanya mimpi tempat menuai hasil di negeri akhirat yang kekal. Taping demi kuasa dalam mimpi beliau sanggup lontarkan amalannya. Jadi lah ulamak Celaka.

Dia tahu dalam quran mengenai larangan menangkap ikan pada Sabtu untuk Yahudi. Bukan saja yang menangkap ikan malah satu kampung termasuk orang orang alim iaitu rahib terhukum. Begitulah Nasib Harun Din.

Dia ada ruang bicara tapi dia tidak menjalankan amal makruf nahi mungkar.

Anonymous said...

Ingatlah PAS adalah Fuckaton Haramjadah, penyokong LBGT. Iaitu menggalakkan dan menyokong hak2 kebebasan, gaya hidup bebas, perkahwinan sejenis, lelaki kawin lelaki, jantan menjuboh jantan, betina kawin betina, puki dgn puki, bebas menukar agama, bebas kawin di gereja atau sivil, gaya hidup bebas. Inilah spesis2 nabi tidak mengaku umat. Menyokong PAS bererti menyokong LBGT dan mendapat saham lahanat dari Allah. Ingatalah azab Allah sungguh pedih dan dahshat. Selagi anda menyokong Fuckaton haramjadah, anda berada dalam laknat Allah. Selamatkanlah diri dan keluarga, jauhi dari menyokong Fuckaton, perosak agama, bangsa dan negara.

Anonymous said...

Salam ukhuwah untuk seluruh Warga Melayu Islam Malaysia yang saya sayangi.

Dalam perlembagaan Malaysia yang diberikan hak untuk menjaga kemuliaan ugama Islam di Malaysia ialah Raja Raja Melayu dan Yang Dipertuan Aong.

Semenjak Anwar Ibrahim berani menyokong kemurtadan Lina Joy, ditambah dengan kenyataan Anwar Ibrahim sendiri yang mendokong LGBT, Liberalisma dan Pluralisma tanpa disanggah malah terus di sokong oleh banyak YB YB Melayu; maka pihak pihak kafirun semakin menjadi jadi untuk mempersoal dan memperlekeh kesucian Islam itu sendiri.

Ulama Ulamak dari PAS sudah semakin bercelaru, Ulamak yang Pro kerajaan semakin terkedu. Jadi bagi rakyat umum kemana hendak berpaling?

Saya rasa Raja Raja Melayu dan Yang diPertuan Agong adalah yang paling berhak bersuara dan memerintahkan agar perkara sebegini ditangani. Jika mereka ingkar, tuduh mereka dengan tuduhan:-

'MENDERHAKA KEPADA YANG DIPERTUAN AGONG" yang membawa hukuman mati.

In order to be good we have to be harsh.

Hak asasi manusia? Persetan dengan isu hak asasi sedemikian rupa kerana pelopornya sendiri tidak memikirkan hak asai orang lain.

Kepada seluruh ulamak Malaysia, jadilah ulamak pewaris nabi BUKAN penjahanam warisan AMBIYA.

Anonymous said...

Remote control org len pegang...silent mode free bila isu mnyentoh pemimpin pro kjaan mcm Ayahanda Tun...siap suruh bertaubat lagi...oo my English tol...

Tapi bila sekali si pemegang remote trleka itu yg kuar isu PAS xde kaitan dgn Al Jubs pasal kes Al Jubs melancarkan sebuah buku karya bekas Ahli Parlimen India Mobashar Jawed Akbar ..tapi kejap jer ...pastuh SONYAP..

Boomerang N ajis pasai SYAITAN BISU dah dah berbalik pada PAS...

Anonymous said...

Saya nak tunggu apa komen haron din , dulu saya suka menonton forum perdana ehwal islam, antara ahli penalnya haron din , ismail kamus , hasan ali .

SHAH ALAM REBELS said...

Salam tuan..mohon pautkan blog http://shahalamrebels.blogspot.com/ . Terima Kasih...

Anonymous said...

BAPAK HARON DIN BATANG KAYU!.....ROBOT MANA ADA AKAL.

Anonymous said...

Buang masa jer korang tunggu haron din buat statement .. Tak pakai punya manusia mcm ni .. Kalau dia percaya tuhan dah lama dia blah dari mana parti politik .. Ulamak apakebenda takot kat dap .. Buat malu jer .. Mungkin tonggamg tonggek cara semaye sama, mana kita tau tuhan mana dia sembah ..

Anonymous said...

Antara 3 panel/ forum perdana yng masih lantang bersuara utk survival islam hanya Hassan Ali.

Ismail Kamus dan Haro Din lebih selesa diam dgn kerusinya walau ramai yng percaya kedua2nya nampak akan kecelaruan umat islam hari ini.
Tetapi kenapa mereka bisu...bisu dan bisu!

Anonymous said...

Antara al kisah kroni Anwar :

Azmin Ali, a private secretary to Anwar since he graduated in 1988. Living in a posh double story bungalow in Damansara Heights, chauffeur driven in a BMW – all on a salary of RM2500 a month. Azmin’s wife, Shida. An executive director of Phileo Allied’s property divison. Paid RM20,000 a month by crony Tong Kooi Ong.
Nazeri Abdullah of MRCB. For being a close supporter, he became controlling shareholder in four listed companies – MRCB, NSTP, TV3 and Malakoff. Not to mention the numerous privatisations and IPPs he received.
Latiff Mirasa – from being private secretary to Farid Ariffin in the Health Ministry earning RM2200 in 1993, he became a very rich businessman in 1994.
Ismail Munir – another ABIM man. Suddenly, he was awarded a RM 2 billion IPP project by Anwar. Another mega-rich friend overnight.
Salomon Salamat, a former political secretary. Overnight a shareholder in listed companies and a multi-milliionaire, barely months after leaving his RM7000 job as political secretary to Anwar Ibrahim.
Rahim Ghouse – a relative through marriage and Anwar’s divisional Youth leader. Suddenly a major shareholder in listed Abrar Corporation and its executive director. From no background in business to running a multi-million dollar corporation backed by Kuwaiti funds. It is no surprise Abrar is today on the verge of bankruptcy.
Tong Kooi Ong – a young stock-broker, a whizz-kid, who packaged the MRCB deal for Ahmad Nazeri Abdullah. He was given the Central Co-operative Bank, now Phileo Bank, and now controls three listed companies through Anwar’s largesse. All within a period of five years. Tong could threaten Securities Commission chief Munir Majid with impunity. With similar impunity, he refused to join the Malaysian Stockbrokers Association, the only non-member in the industry, because he had direct access to Anwar.
And then, the family.
Father-in-law Dato Wan Ismail – director and shareholder in many listed companies, including Stamford College.
His daughter Wan Fairuz, sister of Wan Azizah, received 2000 acres of land in Batu Berendam, Malacca. Her former occupation? Photographer of Bernama news agency, earning RM1200 a month.
Anwar’s sister, Farizun Ibrahim, a housewife, with no experience in business. A co-owner of the Gianfranco Ferre franchise together with his adopted brother, Sukma Dermawan.
His father, Datuk Ibrahim Abdul Rahman. Chairman and substantial shareholder of IOI Berhad. Dato Ibrahim was awarded 50,000 hectares of state land for ranching by the Sabah Government over whom Anwar exercised tremendous influence. Received bumiputra share allocations in many listed companies.
His brother, Rani Ibrahim. Deputy head of Bagan Umno division. Deputy chairman of Olympia, a gambling company which obtained gambling liciences for Sabah from the Finance Ministry despite objections from the Sabah Government. Recipient of many bumi share issues.
Brother Marzuki Ibrahim. An operator of a petrol pump. Received licence to operate another two petrol pumps. Received bumi shares in listed FACB Berhad.
Brothers Idrus Ibrahim, a teacher, and Rosli Ibrahim, no known job, but driving in Mercedes Benzs and living upper middle-class lifestyles.

Lepas itu jangna buat2 lupa ya pencacai najis BABI dan penjilat2 juboq blendir berak mencret Hero Tamil, wang rakyat RM3billion yg beliau angkut bawa lari keluar negara. Bila nak pulangkan. Kalau lah si Hero Tamil, peliwat terkutok dan anjing2 kurap dalam Fuckaton haramjadah dapat menawan Putrajaya, habislah negara, ranaplah negara, mereka buat macam mak bapak dia yg punya.

Anonymous said...

Anon 8:38pm.

Betul saya setuju. Tetapi sapa hero Tamil tu, kasi telanjang sama dia.

Terima kasih dan Syabas kerani berani mendedahkan. Saya rasa banyak lagi yang patut didedahkan.

Semuga rakyat Malaysia akan buka mata.

Untuk memenangkan BN jahanamkan Anwar, Kemudian baru pemimpin PAS dan DAP.



Anonymous said...

Saya setuju Anon 8:38pm.

Sekarang pun dah nampak PKR bail out Talam. Duit rakyat macam duit bapak dia.

Anwar dan Khalid emang BASTARD.

Anonymous said...


aku dan kita sejak haron din berkecimpung dalam politik telah merumuskan bahawa jalan sesat yang dipilih beliau. hari ini kesesatan semakin kronik kerana agama dipolitikan dan segala tindak tanduk politik menjadi agama penganut-penganut sesat, namun identiti haron din seorang ulamak langsung tidak berkesan untuk menaikan syiar islam dikalangan pengikutnya, jauh sekali untuk negara ini.

syaitan bisu gelaran yang wajar bagi seorang ulamak yang tidak kemampuan menegakkan kebenaran, sudah tentu kerana sayangkan jawatan haron din terus bisu....

Anonymous said...

itu la bedul...org kata dulu anwar agen asing korang mana caya...trmasuk aku ka...

begini lah 'agen' anwar selama dulu tu...

demi sokongan anwar relakan diri jadi 'barua' asing.. habis kenalan yahudi semua dia kenai... sokong dia...petanda apa tu... mabuk sokongan...

anak2 korang jgn bg msk bidang politik la.. donia akhirat xselamat... kotor oiii agamapun jd taruhan...binatang apa politik ni...

Anonymous said...

jangan digelar hero tamil,hero selalunya kalah dulu menang kemudian,gelaran yg layak ialah crook tamil,kalau crook memang menepati ciri-cirinya.yang akhirnya akan kecundang.

Anonymous said...

Manusia semua adalah sama dan mempunyai hak asasi memilih barang, makanan, orang, binatang, agama dll yang dia suka ! Jangan salah orang yang nak tukar agama harus fikir kelemahan agama sendiri seperti berkaitan kehidupan, pekerjaan, perniagaan, makanan, binatang, pakaian, politik dll. Hidup bukan untuk agama tetapi adalah macam mana menjadi dunia ini lebih aman, maju, makmur dll

Anonymous said...


Anwar apa...Anwar Alsheikh Aljuburi..

Anonymous said...

Haron din tengah berehat dari sakit jantong, tak mau pikir banyak lak, nanti boleh sakit otak....

Anonymous said...

anon 8.38 tue baru sket senarai kroni dan nepotisme anwar!ramai lagi laaaa!anwar pelopor raja kroni nepotisme malaysia!dia jadi penasihat ekonomi selangor nak kaut kekayaan selangor!beri kroni anak beranak dia!pasai tue dia kaya raya plus diut haram zionis!

Anwar mata dajjal perduli apa halal haram janji jadi pm!dia jenis manusia sanggup jual agama demi kuasa demi wang demi harta!murtad lgbt dia sokong!berzina jantan betina!pluralisme dia sokong!bodoh sapa sokong dia!

Anonymous said...

pegajarannya utk pencacai2 pas, kalau nak
balajar agama carilah tok guru yg tak berkepentingan. Jangan dicari ulumak2 pas,krn matlamat dia bukan utk agama tapi putrajaya fikir-fikir & renung-renungkan

Anonymous said...

Anon 9:23pm mempunyai pemikiran sama dengan Nurul. Meremeh soal agama. PAS mempunyai ulamak bisu lagi pekak.

Anonymous said...

Dah dasar geng setan bisu. Sama macam dasar cina dap racist. Bungkuskan mereka di pru13.

Anonymous said...

Agama tidak penting kepada manusia tetapi ahli politik menjadikan ia penting untuk kuasa politik menjadi dunia ini tidak aman........

Anonymous said...

Haron Din ni pun sebenarnya bukanlah seorang yang benar,apatah lagi seorang pejuang Islam tulen yang berani.Dia ni bukan seorang yang kasyaf.Lebih kepada munafik adalah.Alim dia bersamaan dengan tok sami yang sembah patung Buddha tu.

Anonymous said...

HARUN DIN ialah SAYAITAN BISU dlm PAS.. yg takut hilang jawatan dan populariti dlm PAS. beliau jg rela jadi SYAITAN BISU dr kena kutuk oleh pencacai PAS!

Kalau Tun M atau pemimpin UMNO ckp je dia cpt akan keluarkan HUKUM dan SURUH TAUBAT.. tp Pork Nik hina Nabi pun dia senyum selamber.. inilah ULAMAK YG JAHAT!!

Lanvin Clichy said...

Makin lemas nampaknya bloger umno arus perubahan makin kuat relex bro lg lemas lg la org jauh dari umno nak tolong pun takut d tarik utk lemas sama2 umno hoooo tidak...

Anonymous said...

LANVIN CLINCY!!!!!!!!!!!!!!

Behave yourself. We are Malay Muslim dont need people like u in Malaysia.

Anonymous said...

Ade yg menarik pasal haron din dng anwar iaitu semasa anwar jadi timbalan perdana mentri pernah beri sebidang tanah di mukim plentong johor baharu di mana haron din pengarah executive syarikat tsb. Tanah tsb pernah dimajukan sbg tapak perumahan tengah jalan projek sangkut duit konsultant tak bayar skg dimajukan oleh pihak lain .projek mewah hanya org cina yg mmpu beli.ketetangn lanjut tanya pada arkitek hij**s kas**ri

Anonymous said...

duluuuu masa muka masuk tv forum perdana .... Boleh pulak lantang bersuara siap sindir2 pemerintah lg....skrng dh jd ahli trtinggi parti 'AGAMA'.....menikus pulak....hamPAS betul

Anonymous said...

Ulamak menyokong pemesongan akidah. Ulamak tidak bercakap benar. Dunia sudah akhir zaman.

Kebenaran said...

Betul, harun din adalah ulamak bisu atau ulamak kulit.....si-bisu ni hanya lah mengejar bayang2 yg tak berwujud, dia hanya mencari fantasi bukan realiti....lagak mcm org yg berilmu ketuhanan tapi habuk pun tarak, dia lebih takutkan mahkluk dari takutkan kuasa Allah SWT.

Anonymous said...

haron din bukan ulamak la..dia bomoh air..mcm nik ajis..jgn la marah dia..diorang tu tgh tilik dlm air tu..nnt aku suh dia bomohkan negara israel nun..lepas tu,aku nak suh dia bwk jin satu kapal,g syria..kasi lawan sama rejim al bashar..

Anonymous said...

tapi pak gay punye air lagi power..tk yah jampi2..terus pancut dalam..tau2 je,mate terang,ati lapang,berak pon senang..keke

Anonymous said...

ini baru betul ularmak. ini baru betul setan bisu. ini baru betul haron mute.

Pekong Pondan said...

PAS is populated by monkeys. What is an Uztas good for? He can not make his own living, just make bida'ah stories that have no backup in Al-Qur'an and the authentic sunnahs of Rasullulah s.a.w.

and...

Anwar did it in the shitta...
(You all now the rest)

Anonymous said...

haron din tiada keberanian.... dia cuma ulama air mineral...

Anonymous said...

Ini kut ulamak hanyut seperti yang dikata oleh Asri tu?

Anonymous said...

diharap dato ustaz harun al-hafiz bin din bukalah silent mode.. bercakaplah dan tegurlah siapa yg bersalah mempertikai Agama Islam terutama nurul izzah.. kalau x mampu tegur,letaklah jawatan timb.mursyidul am pas itu dan jadilah ustaz mengajar Al-Quran di kampung2 shj.. org2 yang pandai hukum hakam Islam tp tidak mampu menasihati kaumnya yg berdosa lebih dashyat hisabnya dihari akhirat berbanding dgn org yg jahil agama..