Wednesday, November 7, 2012

KENYATAAN ANAK PUAKA DAN DR ASRI AUW AUW.


free for all.
dr asri kata kenyataan anak puaka itu 'bersifat umum'.
siapa nak puji/balun kenyataan dr asri ni silakan.

95 comments:

ymd said...

kawin kan je nurul paderi dgn khalid gereja...
asri boleh jadi father tak.. kasi bg kiss...''you both now may kiss my ass..''

Anonymous said...

payah payah suruh la si asri ni masuk bertanding next PRU....pening aku tengok dia ni dari dulu lagi...

Anonymous said...

Terlajak kereta boleh undur terlajak kata terimalah padahnya....Dr Asri juga dah diliwat Anwar Penjubor...

Anonymous said...

Asri xkomen apapon pasai 'biasiswa' Yahudi yg dia terima?

Nampak jelas skrg kata2 Asri pasai ULAMAK HANYUT dah brbalik pada dia....hanyut dalam lautan wang hengget...

Bapak PUAKA dan keluarga juga kroni mrk mmg MEWAH dgn wang Yahudi...

Anonymous said...

umum sanagat!!!!! puiiii!!!! budak tak sekolah pun faham maksud nurul izzah..melayu bebas pilih agama..takebeer!!!!

Anonymous said...

kenyataan bersifat umum?

wahai dr.asri, kenyataan bersifat umum itulah yang merbahaya. kenyataan bersifat umum itulah yang selalu mengelirukan umat. takkan itu pun tidak faham?

samalah jika kita berjanji sbg contoh air percuma atau turunkan harga kereta..itu janji2 secara umum. kenyataan yang dibuat juga secara umum. bila nak laksanakan, timbullah pelbagai jenis syarat bahawa hanya si polan layak, si polan ini tak layak..


amat jelas anda sendiri yang hanyut sebenarnya..

Anonymous said...

Aku rasa Asri ni Dr Haiwan sebab tu membela Haiwan saperti Anak Puaka.

Dr Haiwan dgn Haiwan... Ngam!!

Anonymous said...

Terlalu Berpolitik Agama dan Bangsa di Ketepikan!!

Sifat Munafik orang yang menganggap diri mereka Alim ULamak!!

Anonymous said...

Malaysia dah akhir zaman...ulamak dah jadi bodoh!

rakab said...

Sebagai orang Islam Nurul kenalah utamakan kesucian agamanya dahulu.

Bila bercakap dengan penganut kristian dalam majlis anjuran mereka, janganlah sampai memberikan isyarat yang salah seolah-olah mereka bebas berdakwah kepada orang melayu.

Walaupun Asri menyifatkan kenyataan Nurul itu sebagai umum tetapi kena lihat juga tempat, keadaan dan hadirin dalam majlis tersebut.

Jangan hentam keromo saja.

LiwatOmega said...

ULAMAK AKHIR ZAMAN BANYAK DAH......
USTAZ TERJUN PUN DAH ADA......
USTAZAH MURAHAN PUN RAMAI...
APA NAK JADI PADA ISLAM DI MALAYSIA !
BALIK lah PADA ALQURAN Dan SUNNAH untuk rujukkan.
JANGAN TANYA PENDAPAT USTAD YANG BERKEPENTINGAN. BAHAYA.
TANYA PANDANGAN ULAMAK BESAR DARI AL AZHAR, DAN MINTAK PENJELASAN SEKALI.
ITU TERBAIK.
TANYA ULAMAK POLITIK MEMANG BAHAYA.
KALAU UNTUNG DIA ANGGUK, KALAU RUGI DIA GELENG....ITULAH USTAD ULAMAK END OF THE WORLD.

Anonymous said...

mana puak2 umno yang suka backup asri dulu???hangpa mmg palat!!!

Anonymous said...

mana kau nk dgr...cakap dr asri ke cakap ibrahim katak...

hangkedee said...

Allah maha besar.Sabor yeop tanda.tanda semakin jelas."sabar separuh dari Iman".Kita tunggu saja masa akan datang jua.sabor

Anonymous said...

aku setuju dgn dr asri...sapa yg dok bantai nurul ni bagi kamu kaum hipokrit...

Anonymous said...

ITU SALAH UMNO
UTUSAN PUTAR BELIT
TV 3 TAYANG video BESI
Ini semua KERJA orang JAHAT .
YANG BAIK, YANG MULIA DAN YANG MAKSUM TU ADALAH PKR, PAS. DAN DAP....NEVER MAKE WRONGDOINGS MEH..THEY ARE PERFECTIONISTS.

Anonymous said...

JGN TANYA ASRI LA,TANYA LAH DATO HARUN DIN..

Anonymous said...

agak2 nik aziz komen apa ya?

msti dia ckap "ambo tak tak sekaro apo heh"

Anonymous said...


kau dah baca/dengar ke apa yg Nurul Izah cakap...baca/dengar abis2 jgn amik separuh2 je...baru boleh paham..
aku tak nampak apa yang salahnya bila dia cakap bahawa sesiapa pun berhak mempercayai dan mengamalkan apa2 kepercayaan yang mereka yakini?

Anuar Ibrahim said...

Syabas anak ku....NURUL IZAH. Bapak bangga dengan hang..hang lah satu2 yang boleh bt malaysia ni kucar kacir

Anonymous said...

Ya kenyataan Umum dari Orang yang Bergelar Wakil Rakyat "Public Figure" yang Bebapakkan Kaki Maksiat dan Beribukan kaki penipu!!

Anonymous said...

au dah baca/dengar ke apa yg Nurul Izah cakap...baca/dengar abis2 jgn amik separuh2 je...baru boleh paham..
aku tak nampak apa yang salahnya bila dia cakap bahawa sesiapa pun berhak mempercayai dan mengamalkan apa2 kepercayaan yang mereka yakini?

November 7, 2012 3:49 PM

SO? KALAU UMAT ISLAM MURTAD? HANG REDHA JE? HMMMMM...BERTAUBAT LA WAHAI SAUDARA..

Anonymous said...

DR ASRI AGAMA APA? YANG MANA SATU NI?LANI KALAU DIA KATA SECARA UMUM KITA TANYA ASRI NI LANI PEGANAGAN AGAMA APA YEA? ADAKAH ESOK NANTI APABILA DR ASRI DAPAT CUCU, ADAKAH DIA NAK BIARKAN ANAKNYA MEMILIH AGAMA KESUKAAN CUCUNYA ATAU IKUT ISLAM? HAMPA TANYA SAT DEKAT DR ASRI... SURAH AL-BAQARAH TU DAH JELASKAN SEMUANYA....INI BUKAN POLITICAL MILEAGE YEA..ISLAM TIDAK BOLEH DIGADAIKAN..ALQURAN TIDAK BOLEH DITAFSIR IKUT SELERA HATI POLITIK.

Anonymous said...

Syukur Ya Allah kau tunjukkan siapa yang sesat dan siapa yang menyesatkan dikala ibadah haji baru selesai. Orang islam berkumpul beramai2 berdoa di hadapan kaabah.

Selamatkan kami dari orang yang munafik dan kufur. Ameen.

Anonymous said...

Nurul: Tidak perlu ulas kerana dari Utusan - TG Nik Aziz

KOTA BHARU: Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat (gambar) berkata, beliau tidak bercadang untuk mengulas kenyataan naib presiden PKR, Nurul Izzah Anwar kerana ia disiarkan oleh akhbar Utusan Malaysia.

"Saya ditanya tentang isu kenyataan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah berhubung isu bebas untuk memilih agama.

"Saya lihat akhbar yang meletakkan isu ini di muka hadapan ialah akhbar yang sudah berkali kali kalah di mahkamah kerana menyiarkan laporan palsu dan tidak tepat.

"Justeru, saya kira amat tidak wajar memberikan ulasan hanya semata-mata berasaskan laporan akhbar ini," katanya.

Nik Aziz berkata demikian melalui kenyataan ringkas yang disiarkan dalam facebooknya hari ini. Dalam masa sekejap sahaja beribu-ribu pengikut facebook beliau share kenyataan beliau itu dalam facebook mereka.
Hampir 2,000 pula memberikan komen mereka mengenainya.

Utusan menjadikan berita Nurul Izzah tentang kebebasan agama di muka depannya.

Nurul dalam kenyataan balasnya menafikan laporan Utusan itu dan akan menyaman kedua-dua akhbar yang memutarbelitkan kenyataan itu.

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/14360-nurul-tidak-perlu-ulas-kerana-dari-utusan-tg-nik-aziz
----------------------
SIKIT2 TUDOH UMNO...ULAMAK ATAU kiMAK?

Anonymous said...

3:40

Dr Asri memberi komen hanya dari penerangan Nurul puaka dari telefon bila dah terkantoi dan terkangkang.

Cuba Nurul puaka tunjukan video semasa forum dan juga laporan malaysiapukini yng menjadika isu ini kontroversi kpd Dr Asri serta komen dari non muslim kesan dari kenyataan nurul terhadap ayat 256 surah al baqarah.

Rasanya Dr Asri tak akan jadi hantu china yng kena tampal dahinya dengan bendera DAP mcm sesetengah ulamak dalam PAS.

Keluarga puaka ini hanya mahu mencari seekor kambing hitam.Dan mereka telah menemuinya.

Anon 3:40

Kenyataan kontroversi nurul puaka bukan hanya pada terjemahan ayat 256 al baqarah yng di tafsirkan menggunakan akal ttp juga pandanganya kepada amalan LGBT adalah hak individu sekiranya di lakukan secara tertutup!

Tengok lah video anak puaka ni dlm forum tu sampai habis.Kenapa mereka bertepuk tangan bila nurul buat kenyataan yng kontroversi.

Mcm palat ok lagi boleh basuh tp jangan jadi hanjeng paling teruk jadi hantu cina dahi kena tampal dgn bendera DAP!

Anonymous said...

YANG PERLU NIK AJIS DAN PENGIKUTNYA TAHU!!!!!

Isu kontroversi ini sumbernya di keluarkan oleh portal.

MALAYSIAPUKINI!

Utusan Malaysia dan Akhbar arus perdana lainya serta blog merujuk kepada laporan tersebut!

INGAT WAHAI HANJENG2 PR!

MALAYSIA PUKINI YNG KELUARKAN CERITA INI NAMA WARTAWAN NIGEL AW ,article 2:46pm NOV 3 2012.

Anonymous said...

Hahaha. Nik aziz cakap lain, anak dia cakap lain. Inilah politik namanya.

Syukur Allah tunjukkan siapa mereka sebenarnya!

Anonymous said...

nurul izzah telah membuat orang marah

Anonymous said...

NOTHING NEW WITH PKR OR PAKATAN....ALWAYS BLAME OTHERS NOT THEMSELVES.NURUL IZZAH ANDA SUDAH JAUH TERPESONG .MOGA ALLAH BERILAH HIDAYAH PADA MEREKA UNTUK KEJALAN YANG BENAR.

Anonymous said...

woiii nurul izzah ko telah buat masyarakat islam marah pd ko.. kau memang meyeleweng orang

baharudin said...

yang jelas aku lihat ahli forum yang bukan islam tepuk tangan..
tapi sorang wakli Pas tu diam tunduk kepala ye..agaknya apa yang mereka fikirkan.. yang bertepuk yang diam..

baharudin said...

yang jelas aku lihat ahli forum yang bukan islam tepuk tangan..
tapi sorang wakli Pas tu diam tunduk kepala ye..agaknya apa yang mereka fikirkan.. yang bertepuk yang diam..

Anonymous said...

Mungkin satu masa anak Dr Asri pun akan beralih agama dari ISLAM. Masa tu apa Dr Asri nak kata? Kita tunggu dan lihat....

Anonymous said...

Kita tidak boleh lari dari pengistiharan oleh mantan PM kita yang cerdik, YAB Tun Dr Mahathir bahawasanya parti UMNO=parti setan. Jadi kita seharusnya amat berwaspada terhadap segala fitnah mereka.Ingatlah UMNO=APCO=Israel.

Otak geliga said...

Anon 5.38PM

1) Nik Aziz kata boleh kata kawan dgn Setan....jgn lupa

2) UMNO fitnah?...fitnah Izzah?...kalau beri statement tolog jgn terlalu UMUM sgt...straight to the point je...utk fitnah cuba tanya Malaysiakini & blog 1Christian

3) terpulang nak buka mata hati atau tidak sebab mungkin mata biasa dah tak boleh digunakan.

Anonymous said...

habis la..nik ajis pun sudah bersekongkol dgn nurul izah...ya ALLAh tunjukan lah jalan yg benar

Otak geliga said...

Utk Dr. Asri..kenyataan Dr...amatlah UNIK, TERSENDIRI, & ANEH

jika Dr. buka blog GAP & baca komen2 yg diberi, harapan saya kalau ayat org politik kena dibaca dgn ayat politik yg penuh belit & maksud tersirat....jgn la terlalu LURUS...melalui telefon boleh menjelaskan segalanya?....harap Dr. buat homework lebih sedikit.

anda Dr, ulama'.....kalau nak keluar kenyataan sila berhati2....cara kesederhanaan Dr. terlalu bahaya utk diterima

Anonymous said...

biasa le brooo bekas mufti pun sesak jugak ada masa sesak jugakkk

Otak geliga said...

mungkin Dr. Asri boleh komen berkaitan kenyataan Khalid samad & juga seorang penderhaka kepada ibu (Azmin) berkaitan "PAKSAAN ISLAM" berdasarkan kenyataan Nurul Izzah

http://ikrarpemuda.blogspot.com/2012/11/islam-itu-pilihan-keturunan-tak-kira.html?showComment=1352281410843#c5980521855722697046

Dr kena tgk, dgr, teliti, fahami & buat homework ttg sejarah kenyataan & kelakuan politik ke-2 org ni

jgn pulak dgr dar telefon settle semua

Otak geliga said...

"mana kau nk dgr...cakap dr asri ke cakap ibrahim katak..."

------------------------------------------------------

dgr cakap org yg bercakap BENAR....ke asal ada title Dr, Ulamak cakapnya SEMUA BETUL?

Otak geliga said...

"aku setuju dgn dr asri...sapa yg dok bantai nurul ni bagi kamu kaum hipokrit..."
----------------------------------------------------------
memanglah kau SETUJU....dah tak mau pikir sendiri...Allah dah beri akal gunakanlah kepanjangan akal utk memahami & menilai....bukan ikut je ckp org walaupun org tu ada title Ulama' atau Dr....diorang ada gak khilaf & kekurangan dlm sstgh perkara

Anonymous said...

Anuar SEDIH OBAMA MENANG...




. kenapa lah Allah bebaskan Anuar
dari penjara?

.kerana nak jadi pm ke

.atau Allah nak bukak satu persatu wayang dia selama ni..

wallahualam...

tgk nuar cabar najib tanding dimarang..

jahat tak nuar tu..

Otak geliga said...

"aku tak nampak apa yang salahnya bila dia cakap bahawa sesiapa pun berhak mempercayai dan mengamalkan apa2 kepercayaan yang mereka yakini?"
-----------------------------------------------------------
betul ke ko dgr sampai habis?...musykil2..hehehe

Otak geliga said...

Bomo Siam dah tak da komen2 ka?...atau tak dibenarkan beri komen lagi?

bab Pluralisme & Liberalisme agama ni kegemaran dia ni....akhirnya kehendak Bomo Siam utk pluralismakan Islam mendapat sambutan dr Izzah, Khalid & Azmin

diharapkan Bomo & penyokong Izzah tidaklah MEMAKSAKAN bayi @ anak2 mereka yg belum baligh mendalami Islam sahaja...ianya perlu adil dgn mengajarkan anak2 itu dgn agama lain terutamanya Kristian....tolong jgn bias nak mengajar Islam shj....sekali lagi TAHNIAH

Anonymous said...

AKu dh habaq awai2 ASRI ni WAHABI!!
DI USM dia ni xterpakai punya pensyarah.. dlm USM xde org respect mamat sekor ni dgn kegilaannya melagakan2 imam2 Mazhab. mencaci menghina mereka.

ASRI WAHABI jenis manusia yg suka popular dan populis.. dia cukup kembang snggup jilat dan cium apa shj (mcm dia cium dahi Pok Nikcy yg pernah dikutuknya) bila dibelai mcm hantu raya/ toyol.

Bila dia xdpt menggantikan Dato Nakhaei Pengerusi YADIM suatu masa dulu, dia mengamuk sakan dn hentam UMNO sakan2 selepas dia puji/lobi UMNO sblm itu utk dptkan kedudukan Pengerusi YADIM..

ASRI ni makhluk KHIANAT yg sgt xboleh dipercayai sama shj dgn Mat SABU SYIAH.. mereka dua2 kaki penipu dan byk Camouflage. org bodoh jahil agama akan jd 'makanan' mereka!!

hati2 dan jauhilah kesesatan ASRI WAHABI dan SYIAH.. terbaru skrg ialah gerakan ABUYA HIDUP (Al-ARQAM)!!

Anonymous said...

wahai cai2 anjing Pakatan Haram.. modal UMNO setan, yahudi dh xlaku dh.. jual kt makcik penoreh getah pn diorng xpercaya lg..

skrg syaitan2 sedang berkubu dlm Pakatan Haram termasuk PAS lahanat.. syaitan betina anak puaka syaitan jantan peliwat tu dh mula tnjuk taring!

Anonymous said...

KESIAN DR. ASRI, ALLAH KURNIAKAN MATA TAPI TIDAK DAPAT MELIHAT DENGAN JELAS, DIKURNIAKAN TELINGGA SENGAJA TIDAK MAHU MENDENGAR, ALLAH KURNIAKAN ILMU TETAPI SALAH DIGUNAKAN DAN ALLAH KURNIAKAN AKAL FIKIRAN DIGUNAKAN HANYA UNTUK MENIPU BAGI MEMASTIKAN KANTONG PENUH BERISI USD. KESIAN, ILMU TIDAK DI MANFAATKAN KERANA TIDAK ADA RASA BERSYUKUR.

Anonymous said...

panel PAS yg ambil bahagian dlm majlis tu knapa tak berani kluarkan knyataan?

nampak sgt takut kena ramas telur, atau telur dah tinggal sebiji. Kalau apa yg nurul kata tu betul, backinglah, jgn diam je.

pengkomen pas yg bodoh secara semulajadi shj yg komen di sini.

Anonymous said...

Dr Asri ni takut kalau nak kata Nurul tak betul nanti orang akan sangka dia sokong UMNO...so dia jawab camtulah mengenai isu Melayu bebas beragama....
Takut sangat hilang populariti....

Anonymous said...

ASRI bukan takut soal hukum hakam dihina.. tp dia takut kedudukannya lepas PRU13 xfofular.. hahah
dia rasa UMNO BN nk kalah so dia kena jilat byk2 PAS dn PR supaya blh jd Meenteriii Nikah Kawenn kah..kah.. ASRI tu blh kwn dgn Mat Sabu.. dua2 ekor kaki talam bermuka2

Anonymous said...

Tengok lah video anak puaka ni dlm forum tu sampai habis.Kenapa mereka bertepuk tangan bila nurul buat kenyataan yng kontroversi.


....
statement ini power..ada wakil.pas pulak

aku nak ulas ahli politik thailand.
ahli politik islam thailand terpaksa masuk joint parti besar kapir.BAJU MERAH KE KUNING AKU TAK INGAT..

SETELAH MENANG.

PERMINTAAN BELIAU YG MAHA BESAR
1.MEMBENARKAN ANAK ISLAM PAKAI TUDUNG DISEKOLAH

SETELAH MENANG BELIAU MINTA LAGI SATU
2. GAJI IMAM MASJID DIBAYAR ELAUN.. AKIBAT PERMINTAAN INI GAJI2 SAMI TERPAKSA DIBAYAR JUGA..

KALI KE 3 Permintaannya

3. xsempat beliau minta..riwayat politiknya dipancung..

BANDINGLAH APALA SGT DIA MINTAK..
DGN APA YG KITA NIKMATI HARI INI..sampai kena pancung..

APA NOROL BUAT ..MELETAK HIDANGAN BABI PADA KAPIRAN SEMUA..

MINTAK AHLI2 SOBOTAJ UNDI NURUL NANTI...BIAR DIA RASA

aku ahli pkr

Borhan said...

Yang sebenar nya dah ramai dah orang melayu yang dah murtad . Agak nya macam mana saya tahu benda ni ? Cuba korang fikir , macam mana saya tahu benda ni .

Anonymous said...

Saya pergi ke banyak blog membaca post n komen reaksi kepada kenyataan Nurul Izzah, kebanyakan nya emotional pakai hentam dan maki hamun dan ada yang carut tidak mencerminkan nilai nilai keislaman dan mereka ini nak membela Islam.


Anonymous said...

DR asri cuba nak ambik hati PAS??? kan tgh panas ngan isu ayatullah yg dibangkitnya tempohari....

apapun walaupun gua ni bukan ulama...tapi setahu gua..once u muslim always a muslim...

terang2 izzah puaka tu cakap kebebasan tuk beragama tu bukan tuk yg bukan melayu je..jadi apa maksud dia???come on la dr asri... jangan wat kenyataan selepas bercakap ngan izzah je...teliti betul percakapan sial tu dulu....

ser kalau benda cam ni keluar dari mulut pemimpin umno ataupun dari mulut chua soi lek...mau gegar masjid negara jumaat ni...

kepada tok nik...BERUNDUR JE LAH.... dah nak mampus dah...toksah fikir dendam dah...fikir Allah je dah...

Anonymous said...

Anon 7:57

Maki hamun dan mencarut memang di galakan dalam Islam . Kalau tak caya cuba tanya Tuan Guru Nik Aziz .

Anonymous said...



masalah klasik UMNO:

bila si jahil menghukum si alim!
bila si jahil memerintah si alim!
bila si jahil menyombongi si alim!
bila si jahil membelakangi si alim!

yang jahil agama dalam umno berlagak lebih alim dari para ulamak, dan direstui oleh pemimpin2 umno... maka masyarakat & negara rosak!

tolak UMNO selamat UMMAH!

Anonymous said...

7:55

Klu ko tanya kepada pengikut bodoh semula jadi memang lah soalan ko akan mereka jawab yng tak ada kena mengena hatta royalti minyak pun mereka akan kaitkan.

Berbalik ko punya soalan, jawapanya as simple as nak memahami agenda kristiaan kerana ko salah seorang daripadanya yng mungkin telah murtad!

Anonymous said...


AKU YANG TAK BELAJAR TINGGI PON DAPAT GUNA HOTAK, perkataan jelas sesat dan menyesatkan yang dikeluarkan oleh izzah anuar aljuburit pon masih dr.asri nak pusing-pusing, ULARMAK macam ni makin ramai dan jumlahnya bertambah setiap hari sama naik kes kerosakan moral ( jika ularmak bolih disamakan juga dengan kerosakan moral dikalangan ularmak sendiri ) ini benih yang subur bila ularmak kata tuhan mencarut, tuhan samsing dan syitan lebih baik jadi sekutunya daripada orang umno, bukan kah itu ajaran dan acuan ULARMAK SYAITAN????.

KENYATAAN izzah aljuburit disifatkan umum oleh dr,asri....ULASAN/NADA jadi berbeza jika yang buat kenyataan itu dari penyokong kerajaan, dah pasti kenyataan begitu akan disifatkan kenyataan manusia bodoh, jahil dan tonggong. sekarang ularmak jahil dan ularmak bengong makin tak bolih dibezakan, makin banyak ulasan dan makin banyak ilmunya makin bercelaru fikiranya. ularmak yang main politik buruk padahnya jika terang-terang tak berani berkata kerana hak dan benar.

SEKARANG ramai orang makan haram, macam mana nak barakah rezeki yang ditelan dan jadi darah daging kalau makan hasil duit kerajaan tapi nawaitunya menentang kerajaan, semua kerja tak ada yang ikhlas, amalanya, sembahyangnya jadi sia-sia ini yang ramai orang tak mau akui.

SESIAPA pon yang konon nak jadi hero; jika masih kerja dengan kerajaan. berhentilah cuba buat kerja sendiri nak rasa langit ni tinggi ke rendah.
jika masih nak berebut kontrek kerajaan, usahlah sebuk-sebuk nak berebut kerana kononya projek kerajaan banyak yanh haram. jika ada anak-anak yang mulut disumbat duit PTPTN serahkan semua pinjaman aku nak tenguk mampu ker nak tanggung anak hingga peringkat tertinggi, buat anak sambil berdiri pon bolihlah. jika ada rakyaat yang benci kerajaan; apa susah sangat, serahkan k pengenalan dan berhenti dari jadi warga negara ini berhijrahlah kemana-mana dunia yang luas ni,,,aku nak tenguk ramapi kan mampos kebulur.

KALAU KITA PANJANG UMUR SEJARAH AKAN MUNCUL 22 tahun akan datang, anak izzah cucu anuar aljuburit akan jadi manusia sewel kerana mewarisi perangai datuk emaknya yang kita lihat hari ini adalah kelompok manusia LBGT depan belakang sama saja.

Anonymous said...

8:03



Bagi dalil dan nas atau mana2 pendapat dari zaman Rasulullah SAW yng mengatakan tuhan mencarut seperti yng di katakan oleh ulamak PAS TGNA?

Harap ko bukan tergolong dalam kumpulan bodoh semulajadi.Please jawab soalan aku!

Anonymous said...

Perempuan tak boleh masuk tilawah al-Quran, haram sbb suara wanita adalah aurat w/pun utk tujuan kebaikan.

Dengar ceramah Abby abadi tak apa, sebab abby abadi bukan pompuan, tetapi lelaki yg boleh beranak.

Anonymous said...

itu lah tanda2 kebesaran ALLAH S.W.T.
ALLAH S.W.T dh tunjukkan kpd kita semua siapakah musuh2NYA.

Org yg mgaku ISLAM tetapi perbuatannya menunjukkan org tersebut ORG MUNAFIK dan KUFUR.

hanya org yg beriman kpd ALLAH S.W.T saja yg tahu apa yg sebenarnya berlaku. Org yg menafikanya telah dibutakan IMAN dari hatinya...

-Amin-

Anonymous said...

Nurul sesat dan bodohhhhh

Anonymous said...

Bekerjasama dengan kafir hukumnya kafir klu umno yng lakukan.

Tetapi kalau PAS yng lakukan bekerjasama dengan kafir hukumnya akan masuk syurga!

Anonymous said...

Klu Timbalan Presiden PAS pun boleh merderhaka kepada Allah sanggup makan babi walaupun Allah telah melarangnya seperti yng di terangkan di dalam Al Quran,inikan pula nurul anak keluarga puaka yng perasan pandai mentafsir ayat al quran.

Anonymous said...

Kalau Nurul Izzah rujuk fatwa Sheikhul-Azhar, Chua Soi Lek rujuk fatwa siapa?

Utusan Malaysia semalam melaporkan berita bertajuk "Melayu perlu bebas pilih agama?"

Antara lain, akhbar itu melaporkan, Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar menegaskan, rakyat tidak seharusnya dipaksa mengamalkan agama tertentu dan perkara itu juga perlu terpakai kepada orang Melayu.

Beliau seperti dipetik menerusi laporan portal propembangkang, Malaysiakini berkata : ''Apabila anda bertanya saya, tiada paksaan dalam beragama... mengapa sesetengah pihak rasa bersalah, perkara ini (kebebasan beragama) hanya terpakai kepada orang bukan Melayu, sepatutnya diguna pakai secara sama rata."

Dalam berita FMT 3/11/12 bertajuk "Nurul Izzah backs religious freedom for all", antara lain dilaporkan:


Earlier in her speech, Nurul Izzah quoted a decree made by Egypt’s University Al-Azhar president Ahmad el Tayeb and said freedom of belief should be a fundamental right for all.

Izzah dilaporkan memetik fatwa Sheikhul-Azhar, Ahmad el Tayeb, yang menyatakan kebebasan dalam soal kepercayaan seharusnya menjadi hak asasi semua orang.

Saya tidak bercadang hendak membela Ahli Parlimen yang saya undi itu. Dia lagi pandai membela dirinya. Yang saya nak habaq satu ja - Izzah memetik fatwa Sheikhul-Azhar.

(Nota: Secara peribadi, saya lebih bersetuju dengan pandangan Prof Dr Abdul Aziz Bari yang disiarkan dalam laporan FMT bertajuk "Aziz Bari explains ‘No compulsion’ verse":
Aziz, an expert on constitutional law, said the verse in question (لاَ إِكْرَاهَ فِى الدِّينِ - Verse 256 of Surah al-Baqarah) did not mean that a Muslim could renounce his faith. “If this is the case, then what is the point of the ruling that says renouncing Islam is a big sin?” he said.)

Bagaimana pula dengan Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek? Dengan berdalihkan istilah 'hudud versi PAS', sesuka hati dan dengan bebas musuh Islam itu menghina Islam serta menyebarkan ideologi Islamofobia. Tentulah dia bebas berbuat demikian kerana Umno merestui dan berhempas-pulas mewali keramatkan syaitan itu.

Kalau Izzah merujuk fatwa Sheikhul-Azhar, Chua merujuk fatwa siapa?

Anonymous said...

Chua soi lek rujuk fatwa nik aziz,
Nurul Izzah rujuk fatwa Ayah Pin.

Anonymous said...


Berikut kenyataan penuh Nurul Izzah:

Saya ucapkan terima kasih di atas pertanyaan lanjutan yang diterima setelah saya menghadiri satu forum bertajuk “Islamic State: Which version? Whose responsibility?” sebagai seorang panelis.

Sewaktu sesi soal jawab, salah satu soalan ditanya kepada saya berkait isu paksaan dalam agama melibatkan masyarakat Melayu. Jawapan saya menegaskan ungkapan – “Tidak ada paksaan dalam agama (Islam)….” – daripada ayat suci Al Quran, Surah Al-Baqarah, ayat 256. Ungkapan ini merangkumi seluruh umat manusia.

Namun ditambah, saya berpegang pada pendirian umum sedia ada, iaitu setelah memeluk Islam, seorang Muslim tertakluk dengan Syariat Islam; sebagaimana seorang warganegara tertakluk dengan Perlembagaan Persekutuan.

Saya kesal kerana ada percubaan memutarbelitkan kenyataan saya seolah-olah saya meremehkan soal aqidah atau mudah menerima orang Islam yang memilih untuk murtad.

Saya cenderung mendukung program pendididkan dan daawah untuk memperkukuh aqidah dan meningkat kefahaman terhadap Islam.

Saya berdoa agar Allah SWT memberi petunjuk dan hidayah kepada semua, demi kesejahteraan bersama.
-------------------
SMLM PUNYER ALASAN KANTOI..ARI NEH PULAK BG ALASAN SAMA CAM BAPAK PUAKA DIA...GUNA NAMA SHEIKUL AZHAR..NNT BILA KANTOI LAGI CARI ALASAN LEN PULAK....

EGO BESAR SGT NGALAHKAN BELALAI BENGKOK BAPAK PUAKA ...APASALAH NGAKU TRSILAP WAT KENYATAAN..DAN MINTA MAAF...ABIS CITER...

Anonymous said...

Anon 9.55
Nurul Izzah tu agama apa nak dikaitkan dengan Soi Lek pula.

Anonymous said...

Akibat dari kenyataan nuru izzah, aku terus pi 7 eleven dan tonggang heineken.

Anonymous said...

apa komen papa dan mama ?

Anonymous said...



ooiiiiiiiii mamat mamat !

bila nak ujudkan HUKUM JENAYAH MURTAD sebagaimana syariat Islam?

ko orang berbuih2 cakap tak guna satu sen pun, jika...dah 55 tahun hukum Allah ko orang tolak !

nurul tu menyatakan hak beragama individu dlm konteks umum, dia rujuk juga ayat yg berkaitan ...... tp ko orang dok sokong kaum penipu, peminum arak, penjudi, penjahat tu ko orang rujuk ayat mana?

mentaliti politik dunia ketiga....


Anonymous said...

Sebenarnya tak ramai melayu yang murtad . Yang lebih ramai lagi orang melayu yang jadi penagih , peragut , mat rempit , keldai dadah dan makan rasuah .

Anonymous said...



ooiiiiiiiii mamat mamat !

ko orang ni betul la mentaliti politik dunia ketiga....

ko tenguk obama & romney berpolitik.... gentlement, terbuka & berintegriti bila berdepan dengar isu2 rakyat & negara!

ko perhatikan ayat dibawah:

The president's victory speech — he'd written a concession, too, just in case — reflected the realities of the rough road ahead.

"By itself the recognition that we have common hopes and dreams won't end all the gridlock, or solve all our problems or substitute for the painstaking work of building consensus and making the difficult compromises needed to move this country forward," Obama said.

"But that common bond is where we must begin. Our economy is recovering. A decade of war is ending. A long campaign is now over, and whether I earned your vote or not, I have listened to you, I have learned from you and you have made me a better president."

The president said he hoped to meet with Romney and discuss how they can work together. They may have battled fiercely, he said, "but it's only because we love this country deeply."




Anonymous said...

Ye laa ... mana nak sama Obama dan Romney berpolitik dengan lembu lembu berpolitik . Tentu laa beza nya macam langit dengan bumi .

.

Anonymous said...



UMNO, bila lg nak tukar cuti am kristian, hari ahad kepada HARI JUMMAT?



Anonymous said...

Nasib baik asri xde jawatan rosak orang islam

Anonymous said...

ostaz Asri lehh gang dengan ostaz BA... lehh kaunseling jam 3pg dengan bini org....opsss... dia kata ostaz MAZA bapak setannn... Jadi...??? Betoi laaa... kalau MAZA bapak setan, BA bapak JIN laaa...

Anonymous said...

agama boleh pindah randah ikut suka, maka jadilah mcm bini ayah pin. Kena tangkap dgn majlis agama terus declare bukan islam, maka hukum islam tak terpakai. Bila mencuri, mintak hukum hudud ala pas. Yg jadi saksi dan tukang menangkap pun lup-lap mcm ustaz gerabak keretapi, maka jadik saksi fasik. Paling bagus, jumpa tok guru mintak ampun. Kes pun dibuang. Laaa... Laaa... Laa....

Anonymous said...

kepada yg menyokong Nurul Izzah, sila dengar video tu elok elok!!!

jgn komen kat sini macam org bodoh!!

takut nanti kamu boleh jadi murtad kalau meyokong org melayu/islam bebas memilih agama..maknanya, org melayu/silam boleh murtad. Ini yg dikatakan oleh Nuruk izzah.

kenapalah kita tak boleh bersatu sesama islam dalam perkara akidah???

Anonymous said...

Jika Allah mencipta segala-gala kenapa Allah paksa Muslim mengikut banyak peraturan Islam ? Kenapa Allah tak hukum bukan Muslim tidak mengikut peraturan Islam ? Jelas sekali Allah lebih suka bukan Muslim daripada Muslim !

Anonymous said...

''Apabila anda bertanya saya, tiada paksaan dalam beragama... mengapa sesetengah pihak rasa bersalah, perkara ini (KEBEBASAN BERAGAMA) HANYA TERPAKAI KEPADA ORANG BUKAN MELAYU, SEPATUTNYA DIGUNA PAKAI SECARA SAMARATA" Kata Nurulizzah.

Jelas anak penjubor ini berpendapat bahawa orang Islam juga harus diberi kebebasan memilih agama yang mereka sukai atau dalam bahasa sehari hari MURTAD. Terlajak kapal terbang boleh pusing balik, terlajak kata terimalah padahnya. Inilah akibatnya jika nak sangat mengambil hati orang kafir semata mata kerana UNDI.

Anonymous said...

kerana sekeluarga bangkai ni ada dalam negara, habis punahranah pahala dikalangan kita. Yang celik menjadi buta, yg berilmu menjadi dangkal, yang beriman menjadi rosak imannya.
Hanya kerana ada KELUARGA BANGKAI ini.

Pekong Pondan said...

ASRI, Turn back to Al-Qur'an and the authentic sunnahs of Prophet Muhammad, sallalah alayu wassalaam. Allah subhana wa taala will punish everyone, entire population and entire countries who stray away from the origin of Islam. Malays will become a tribal second citizens in a Malaysia ruled by pork-eaters, homosexuals and munafiks. Malaysia will be ruled by DAP, when Anwar-homo have given them way to change the constitution.

OBSERVE: This is not a joke.

Kebenaran said...

Dunia akhir zaman...Umat islam semakin bertambah tetapi lemah umpama buih buih di-laut...Jadi tak heranlah sekarang ni umat islam suka bertekak, berbahas dan berkelahi sesama sendiri nak menunjukan kebenaran masing2 demi kepentingan diri dan politik masing2 yg mengakibatkan mulut2 mereka berbuih buih yg tak menndatangkan hasil...buih2 basi.....kehkehkeh....manakala umat agama lain hanya tersenyum dan ketawa melihat Kelamahan umat islam.

nizbzam said...

hbis tu anak pak nuaq ni ko nk sokong,statement bdoh mcm ni ko nk harap jd pemimpin ??pimpin bwak masuk bilik boleh lah.

nizbzam said...

hbis tu anak pak nuaq ni ko nk sokong,statement bdoh mcm ni ko nk harap jd pemimpin ??pimpin bwak masuk bilik boleh lah.

Anonymous said...

PUAKA2 ASRI TU PUN,DIA BEKAS MUFTI..KORANG APA ADA?MEMFITNAH DAN MENGUTUK AJER JD SYAITAN YG DIKENALI.

Anonymous said...

ANON 8.19 PM..KOMEN KAMU AMAT MENAKUTKAN ANDAINYA DITERBALIKKAN TERJADI KEPADA KAMU SEKELUARGA..

Anonymous said...

Anonymous said...

PUAKA2 ASRI TU PUN,DIA BEKAS MUFTI..KORANG APA ADA?MEMFITNAH DAN MENGUTUK AJER JD SYAITAN YG DIKENALI.

-----------------
Ingat bekas mufti tu maksum ke,xde salah ke sedang wali besar zaman dulu dah tergelincir bahana tipudaya syaiton ,,ingat orang yang selamat ialah mereka yang bertaqwa bukan mufti ke ustad2 ke tapi tiada sifat taqwa malah kibir..,,sentiasa harap rahmat allah swt dan pelihara iman serta amal insyaallah selamat . fikirkan juga orang lain supaya selamat ..kesian mufti ke sesiapa jua yang tergelincir dgn sbb nk kemsyhuran atau nam..moga kita semua dipelihara allah swt melalui amalan agamaNya...

MELAYUJATI said...

Ustaz penyibuk

Anonymous said...

;;;;;;;;;;;;
Anonymous said...
ANON 8.19 PM..KOMEN KAMU AMAT MENAKUTKAN ANDAINYA DITERBALIKKAN TERJADI KEPADA KAMU SEKELUARGA..

November 8, 2012 4:10 PM
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

APA MAKSUD KAMU CUBA ULAS SIKIT?????

Anonymous said...

Pasal statement budak nurul ni... Habis rosak umat Islam.. Dia ni Akan jadi apa kalau bukan anak anuar berahi... Ust asri ni baik berterus terang penyokong PKR dn nak jadi org politik... Kan senang.. Aku memang benci dgn pendapat Dan ide logik beliau menjawab semua isu...

Anonymous said...

asri tu wahabi...........jangan tak tau

Anonymous said...



asri tu wahabi...........jangan tak tau