Wednesday, November 7, 2012

BAPAK DAN ANAK PENYESAT UMAT : PAS TERUS INZAL DENGAN PKR !

33 comments:

Anonymous said...

Penjelasan Tepat, jelas dan mudah difahami..
nurul membawa pahaman pluralisme scra halus..

Anonymous said...

DAH TAHU DAH PENDIRIAN PAS TENTANG ISLAM KAT MANA.
AKU RASA TERTIPU !
ISLAM PAS ADALAH ISLAM KUASA POLITIK.
CUKUP CUKUP CUKUP KAT NI SAHAJA ,

Anonymous said...

terbaik UFB..

memang ramai "manusia2" yg terjemahkan ayat al quran mengikut akal sendiri demi kuasa/kepentingan diri dan dunia..

Anonymous said...

YB tu dah sewel kot

Anonymous said...

Ustaz

memang terbaeeekkkkkk,,,,

Anonymous said...

NURUL

jiwa kacauuuuuuu

Anonymous said...

Kalau Nurul Izzah rujuk fatwa Sheikhul-Azhar, Chua Soi Lek rujuk fatwa siapa?


Utusan Malaysia semalam melaporkan berita bertajuk "Melayu perlu bebas pilih agama?"

Antara lain, akhbar itu melaporkan, Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar menegaskan, rakyat tidak seharusnya dipaksa mengamalkan agama tertentu dan perkara itu juga perlu terpakai kepada orang Melayu.

Beliau seperti dipetik menerusi laporan portal propembangkang, Malaysiakini berkata : ''Apabila anda bertanya saya, tiada paksaan dalam beragama... mengapa sesetengah pihak rasa bersalah, perkara ini (kebebasan beragama) hanya terpakai kepada orang bukan Melayu, sepatutnya diguna pakai secara sama rata."

Dalam berita FMT 3/11/12 bertajuk "Nurul Izzah backs religious freedom for all", antara lain dilaporkan:


Earlier in her speech, Nurul Izzah quoted a decree made by Egypt’s University Al-Azhar president Ahmad el Tayeb and said freedom of belief should be a fundamental right for all.

Izzah dilaporkan memetik fatwa Sheikhul-Azhar, Ahmad el Tayeb, yang menyatakan kebebasan dalam soal kepercayaan seharusnya menjadi hak asasi semua orang.

Saya tidak bercadang hendak membela Ahli Parlimen yang saya undi itu. Dia lagi pandai membela dirinya. Yang saya nak habaq satu ja - Izzah memetik fatwa Sheikhul-Azhar.

(Nota: Secara peribadi, saya lebih bersetuju dengan pandangan Prof Dr Abdul Aziz Bari yang disiarkan dalam laporan FMT bertajuk "Aziz Bari explains ‘No compulsion’ verse":
Aziz, an expert on constitutional law, said the verse in question (لاَ إِكْرَاهَ فِى الدِّينِ - Verse 256 of Surah al-Baqarah) did not mean that a Muslim could renounce his faith. “If this is the case, then what is the point of the ruling that says renouncing Islam is a big sin?” he said.)

Bagaimana pula dengan Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek? Dengan berdalihkan istilah 'hudud versi PAS', sesuka hati dan dengan bebas musuh Islam itu menghina Islam serta menyebarkan ideologi Islamofobia. Tentulah dia bebas berbuat demikian kerana Umno merestui dan berhempas-pulas mewali keramatkan syaitan itu.

Kalau Izzah merujuk fatwa Sheikhul-Azhar, Chua merujuk fatwa siapa?

Anonymous said...

Kalau Nurul Izzah rujuk fatwa Sheikhul-Azhar, Chua Soi Lek rujuk fatwa siapa?

Utusan Malaysia semalam melaporkan berita bertajuk "Melayu perlu bebas pilih agama?"

Antara lain, akhbar itu melaporkan, Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar menegaskan, rakyat tidak seharusnya dipaksa mengamalkan agama tertentu dan perkara itu juga perlu terpakai kepada orang Melayu.

Beliau seperti dipetik menerusi laporan portal propembangkang, Malaysiakini berkata : ''Apabila anda bertanya saya, tiada paksaan dalam beragama... mengapa sesetengah pihak rasa bersalah, perkara ini (kebebasan beragama) hanya terpakai kepada orang bukan Melayu, sepatutnya diguna pakai secara sama rata."

Dalam berita FMT 3/11/12 bertajuk "Nurul Izzah backs religious freedom for all", antara lain dilaporkan:


Earlier in her speech, Nurul Izzah quoted a decree made by Egypt’s University Al-Azhar president Ahmad el Tayeb and said freedom of belief should be a fundamental right for all.

Izzah dilaporkan memetik fatwa Sheikhul-Azhar, Ahmad el Tayeb, yang menyatakan kebebasan dalam soal kepercayaan seharusnya menjadi hak asasi semua orang.

Saya tidak bercadang hendak membela Ahli Parlimen yang saya undi itu. Dia lagi pandai membela dirinya. Yang saya nak habaq satu ja - Izzah memetik fatwa Sheikhul-Azhar.

(Nota: Secara peribadi, saya lebih bersetuju dengan pandangan Prof Dr Abdul Aziz Bari yang disiarkan dalam laporan FMT bertajuk "Aziz Bari explains ‘No compulsion’ verse":
Aziz, an expert on constitutional law, said the verse in question (لاَ إِكْرَاهَ فِى الدِّينِ - Verse 256 of Surah al-Baqarah) did not mean that a Muslim could renounce his faith. “If this is the case, then what is the point of the ruling that says renouncing Islam is a big sin?” he said.)

Bagaimana pula dengan Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek? Dengan berdalihkan istilah 'hudud versi PAS', sesuka hati dan dengan bebas musuh Islam itu menghina Islam serta menyebarkan ideologi Islamofobia. Tentulah dia bebas berbuat demikian kerana Umno merestui dan berhempas-pulas mewali keramatkan syaitan itu.

Kalau Izzah merujuk fatwa Sheikhul-Azhar, Chua merujuk fatwa siapa?

Anonymous said...

9:54 - Apa nama kitab S. Yusuf Qardawi yg Ustazah Nurul Izzah buat rujukan tu, habaq mai kat sini.

Habaq mai noooo.

Chua soi lek bukan org Islam. Mcm jugak Kapal Sink.

Anonymous said...

Kalau Kapal sink kondem hudud, nik aziz kata tak apa sbb dia bukan org Islam. Chua Soi Lek Islam ke? Amboi...3, mcmlah rakyat m'sia tak tahu bhw pengikut Pas memp sifat bodoh semulajadi.

1- apa cerita cincin rosmah USD 21 juta tu?

2. apa cerita skandal kapal selam scorpene?



Anonymous said...

Kalau lah YB UMNo di tempat Nurul Izah, dah tentu org2 pas tak cukup ruang nak kondem.. Di SEBAB KAN sekufu dengan mereka, maka ulamak2 PAS dah jadi SETAN BISU.. Subahanallah

Anonymous said...

samalah bila karpal singh sanggah hudud, nik aziz bela & kata krpal singh kapiaq, tapi bila chua soi lek kondem hudud, marah pulak puak2 yg semulajadinya bodoh ini.

Anonymous said...

kalau cerdik tak leh duduk lama dlm pas, pasti kena reject, spt ust Nasharudin & Dr Hasan Ali.

Tapi kalau bodoh secara semulajadi, ada harapanlah dipilih jadi pemimpin Pas spt. Mat Sabu, Mahfuzz dll.

Pas - tempat berkumpulnya manusia bodoh di m'sia.

Anonymous said...

Izzah rujuk dgn Ostat Nga Komeng ..surah AURA...sbb tuh tafsir dia org Melayu bole murtad...

Betoi x Anon 9:55 PM?

muahahhahhahahahah

Anonymous said...

woiiii nurul izzah ko memang tak guna dan jgan sampai kami buat demo menunjukkn kemarahan kami...

Anonymous said...

marilah kita sama-sama berdoa supaya sakit otak yg dialami oleh anak-beranak dari keluarga ni cepat sembuh.

Anonymous said...

main politik lagi tentang isu agama utk meraih undi sedangkan omabak besar menghala pada YB Nurul izzah.Percanggahan pendapat dalam bentuk ilmu wajib rujuk kepada ulama muktabar islam.Pakar2 agama yg bukan ada pada kepentingan politik.Rujuk pada YB Anwar tak boleh,dia lebih kepada meraih kertas undi hanya utk berkuasa 5 tahun shj dan kesinambungan servivul politik beliau.Kita perlukan agama islam sampai dunia kiamat.Islam sangat menarik dan ada kekuatannya.Hak non malay dgn agama mereka adalah hak mereka dan termaktub di dalam perlembagaan negara.Tiada paksaan utk non malay memilih agama mereka,kecuali orang melayu beragama islam,sbb islam ada perundangan syariahnya yg tersendiri.Mana boleh keluar masuk sesuka hati,bukannya panggung wayang.Setiap penganut agama islam,mereka ada hak yg di lindungi oleh islam.

Anonymous said...

NIK AZIZ KAN KAWAN DENGAN SYAITAN !
SEKARANG confirm DIA BERKAWAN DENGAN ANAK BERANAK SYAITAN.
LA NI RAMAI YANG PURA PURA ISLAM...............

Anonymous said...

saya cadangankan bab Al-Quran dan hadis di berikan pada satu group di satu wilayah bukan di setiap wilayah dgn gabungan ilmuan2 islam pelbagai bidang,pemikir,pakar2 pelbagai ilmuan dunia dll.Tujuannya adalah utk kepentingan ummah dan menjaga ummah.Selepas itu,di wartakan dan di kenakan sksyen hukuman denda bagi mereka yg menyalah guna,terjemahan ayat2 suci Al_Quran utk kepentingan peribadi,politik, membina pengaruh,pemesongan akidah dll.Ini adalah landasan utk menjaga kesucian agama islam itu sendiri.Keseluruhannya perlu di garap dgn baik utk mencapai matlamat yg sebenar.Secara langsung segala wilayah ilmuan islam ini adalah pendokong utama utk memartabatkan syariah islam.Wilayah ilmuan islam mcm dewan rakyat jugak la,tetapi ia berlandaskan atas kepentingan agama islam ahlul sunnah wal jammaah.skopnya pelbagai keperluan jasmani dan rohani manusia.Kalau nie idea gila sila abaikan.

Anonymous said...

DULU BAPAK DALAM VIDEO BESI, SKRNG ANAK
PULAK DALAM VIDEO BESI.......TAK CAYA TANYA TUAN GURU AL HAJI HADI BIN HJ AWANG, PRESIDEN PARTI ISLAM SEMALAYSIA.
VIDEO MEAMANG BESI STUPID.......BUKAN PLASTIK.

Anonymous said...

UMNO = Melayu

PAS = Melayu

Yang terbaik tentu lah saya .

.

Anonymous said...


Kalau Nurul Izzah rujuk fatwa Sheikhul-Azhar, Chua Soi Lek rujuk fatwa siapa?

Utusan Malaysia semalam melaporkan berita bertajuk "Melayu perlu bebas pilih agama?"

Antara lain, akhbar itu melaporkan, Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar menegaskan, rakyat tidak seharusnya dipaksa mengamalkan agama tertentu dan perkara itu juga perlu terpakai kepada orang Melayu.

--------------------------------------------------------
Anonymous November 7, 2012 9:54 PM

Takpa laaa... perkara ini perlu "TERPAKAI OLEH ORANG MELAYU" selepas ni... hang ajak makpak hang pi pekena WINE skit kaa.. org bukan Islam boleh pekena arak, zina, seks bebas... nanti bini hang aku nak try leh...?? BOLEH LAA..??? apa lahh, otak sempit...tak mau nak pertahan agama sendiri....

hang asyik dok copy/paste hang punya hujah yang lembik... boring.

Anonymous said...

layarilah laman portal web berita yang disediakan PERCUMA tanpa perlu melanggan Freemalaysiakini2.com , sebarkan kepada rakan-rakan anda.

Anonymous said...

Anonymous November 8, 2012 1:42 AM

Ko sebar sesuatu yang merosakkan perpaduan antara rakyat malaysia.

Demi AnuWar jadi PM
Demi Untuk Merosakkan Agama Islam

oiiii... jaga kesucian dan kekuatan Agama Allah...

Barua betoi org Melayu dalam PAnggukSngok dan PKencingR...

Biaq depa ni, kena panah petir...

Anonymous said...

Jika Allah mencipta segala-gala kenapa Allah paksa Muslim mengikut banyak peraturan Islam ? Kenapa Allah tak hukum bukan Muslim tidak mengikut peraturan Islam ? Jelas sekali Allah lebih suka bukan Muslim daripada Muslim !

Anonymous said...

kan ufb kata kenyataan ke 2 nurul adalah baik tapi kenyataan 1 (yg mula-mula) tu tak betul, perlu d perbetulkan... apa masalah? nurul ko mgaku jak apa yg ko ckp tu khilaf & perbetulkan... itu jak..; selesai masalah.. tp ni tdk.. sombong bukan main .. itu la, klu agama stakat tau jak jgn lah plak nak hurai, bukan ilmu kita nak hurai-hurai ni..

Anonymous said...

7:45

Apa lu cerita nie...

Tak tau nak berhujah bab USULUDDIN lebih baik diam.

Di dalam al quran surah At-Taubah telah jelas menerangkn kemuyskilan 7:45am.

Tak pernah baca Al Quran atau kamu kafir?

Anonymous said...

anon 7.45 - bapa ko peduli ko kan, jadi mesti dia marah kat ko klu ko tak ikut peraturan kan .. klu anak org lain.. ada bapa ko peduli... lantak la anak org tu kan ... jadi klu cakp tu guna akal bukan guna buntut ....

Anonymous said...

Nurul izzah rujuk kat sape 2 lantak p.. Dlm soal ni, kita kena balek semula rujuk Al-Quran..mungkin ape yg Sheikhul-Azhar mksudkn lain dan nurul izzah faham lain atau sengaja buat2 x faham dan ckap lain bila bedepan dgn kristian. Memberi kelongaran atau membuka sedikit ruang untk muslim jadi murtad, itu akan menyenangkan lg musuh islam yaitu pendakwah2 kristian sbgai cntoh untk menarik ramai lg muslim keluar agama.
Ape yg nurul izzah ucapkan itu seolah2 selari dgn perjuangan IFC yg dulunya penah diperangi oleh PAS yg dlu. Anda sndri mungkin tahu ape perjuangan yg IFC bawa. Memang btl ape yg CSL sebut, "hudud versi PAS"..antara yg trkandung dlmnya ialah mendatangi isteri dari belakang... Adakah itu hudud yg PAS
perjuangkan?

Dalam agama tiada paksaan 2 hnya diguna pakai untk bukan islam..org bkn islam tidak dipaksa memeluk agama islam. Tetapi seorang muslim jika murtad, dia wajib dibunuh..itu antara hukum hudud.

jika pas memperjuangkan hukum hudud dan dlm pada masa yg sama nurul izzah nk bg kebebasan untk plih agama, mengalakkan muslim keluar islam.. Adakah itu menunjukkan perjuangan mereka selari??

Ini jelas bhawa ayat tiada paksaan dalam islam telah disalah erti oleh otak ahli parlimen yang hang undi tuh!!

Anonymous said...

nurul telah mentafsirkan semula ayat al baqarah dgn keadaan semasa akan hak kebebasan umt islam memilih agama.. kpd audian bukan islam....amat jelas ia menghina islam dan umatnya.....dikata melayu islam jumud dan terkongkong?

Anonymous said...

Org kapir jgn memandai nak jd pandai dlm hal2 agama islam. Semoga kau mendapat hidayah Allah!!

Anonymous said...



SAH..!!!!NURUL GAMPANG ADA BUAT KENYATAAN TUUU...BODO PGUAM NURUL GAMPANG...DUA2 MURTAD...SIA2 SAJA PAKAI KOPIAH DAN KAIN TUDUNG....BODO GAMPANG...


TAKBIRRRR....

Anonymous said...

pas cakap hudud dari dulu lagi.... mana ada nak laksana cakap je lebih... tu pun bila nak pilihanraya timbullah hal hudud.. puak bangang pas ni juga bila ada kafir laknaktullah berceramah sibuk pulak nak bertakbeer.... entahlah sikafir tu jugalah nak dijadikan hero...