Saturday, November 3, 2012

POK NIK TAK DAPAT JAWAP ISU LEMBAH SIREH.




Lebih kurang seminggu dua kebelakangan ini, Kerajaan PAS Kelantan kelihatannya tak senang duduk, masing-masing semacam kehangatan dan keresahan lebih daripada biasa. 

Ramai pemimpin utama negeri bermula dari Exco-Exco hinggalah Timbalan Menteri Besar dan Menteri Besar sendiri yang terpaksa tampil ke depan untuk memperjelaskan isu skandal Lembah Sireh.

Penjelasan yang keluar dari mulut masing-masing ada pelbagai versi, ada yang mengatakan projek tersebut tidak merugikan, projek itu mungkin gagal, ada yang kata cuma kurang berjaya, kononnya pula bermasalah dengan soal tebus guna tanah dan itu ini segala macam aneka alasan.

Satu yang pasti, kesemua mereka sedaya upaya cuba menggambarkan Projek Pembangunan & Pengindahan Tebing Sungai Kelantan (PTSK) di Lembah Sireh, Kota Bharu yang kosnya dianggarkan sekitar RM2 bilion itu bebas daripada skandal, penyelewengan dan salah guna guasa mahupun rasuah.

Hakikatnya projek pembangunan di Lembah Sireh itu sehingga kini hanya 5% saja yang berjaya disiapkan sebagaimana diakui sendiri oleh Exco Kerajaan PAS Kelantan, Takiyuddin Hassan. 

Itupun hanya melibatkan projek komersial termasuklah pembinaan sebuah Pasaraya Besar Tesco, lot-lot kedai dan beberapa pembangunan lain yang tidakpun berbaloi dengan nilai tanah seluas 716.8 ekar (286.72 hektar) yang sudah menjadi hakmilik syarikat Liziz Standaco Sdn Bhd.

Manakala pembinaan komponen utama yang membabitkan kepentingan orang ramai seperti Jambatan Baru Palekbang (RM150 juta), sebuah masjid (RM20 juta) dan Stadium Tertutup Wanita (RM25 juta) hingga kini satu pun gagal untuk dibina.

Sedangkan kesemua komponen ini sepatutnya sudah siap sejak tahun 2007 lagi. Mentang-mentanglah kesemua pembinaan komponen di atas tidak menguntungkan poket para kroni maka sengaja diabaikan konon atas alasan harga bahan mentah telah meningkat naik.

Kalau setakat lewat disiapkan boleh tahan lagi, sekurang-kurangnya rakyat tahu tanah seluas 716.8 ekar yang sudah menjadi hakmilik Liziz Standaco itu tidaklah sia-sia kerana projek tetap berjalan. 

Masalah sekarang tanah sudah tergadai bertukar milik tapi projek pembangunan sebagai komponen utama yang nilainya hampir setara dengan nilai tanah berharga RM318.29 juta itu waima satu tiang dan batang besi pun tak kelihatan. 

Malah Jambatan Berkembar Sultan Yahya Petra yang pada asalnya termasuk dalam komponen tersebut yang patut dibina dan disiapkan oleh kerajaan PAS Kelantan melalui syarikat swasta yang dilantiknya itu pun tak termampu dibuat, akhirnya Kerajaan Pusat juga yang kena tolong binakan.

Bila Kerajaan Pusat dah tolong bina bermakna berdasarkan perjanjian yang ditandatangani pada 8 Julai 2003 yang turut dihadiri oleh Nik Aziz selaku MB Kelantan, maka Liziz Standaco sebagai pemaju projek perlu membayar wang sekurang-kurangnya RM90 kepada Kerajaan Negeri. Di manakah wang tersebut itu sekarang?

Satu perkara lagi yang cukup meragukan kenapa tanah yang ditafsirkan bernilai RM318.29 juta itu diberi kebenaran untuk dipindah hak milik kepada syarikat swasta itu, sedangkan sepatutnya ia hanya dilakukan selepas keseluruhan projek pembangunan siap dilaksanakan.

Nilai RM318.29 juta jauh lebih besar dari isu NFC yang diberi pinjaman RM250 juta untuk projek ternak lembu skala besar. 

Jika isu NFC begitu kecoh dipersoalkan sedangkan syarikat tersebut tetap wajib membayar pinjaman mengikut jadual, kenapa pula dalam skandal Lembah Sireh yang melebihi angka RM300 juta melibatkan pemindahan hakmilik tanah tanpa mengikut prosedur mahu dibiarkan saja?

Apabila keseluruhan projek Lembah Sireh ini diakui kurang berjaya atau dengan kata mudah telah gagal berjalan mengikut jadual, manakala hakmilik tanah sudah tergadai, maka jelaslah memang wujud unsur penyelewengan ataupun berlaku salahguna kuasa yang serius.

Jika segala jawatankuasa kerja teknikal benar-benar melaksanakan tanggungjawab mereka memantau projek ini sepertimana yang didakwa oleh pemimpin Kerajaan PAS Kelantan, maka sewajarnya tidak akan timbul isu tanah bertukar milik tanpa prosedur dan syarikat swasta itu pula akan patuh membina kesemua komponen yang wajib dibina oleh mereka.

Seseorang mesti mengambil tanggungjawab diatas kegagalan Kerajaan PAS Kelantan memantau perjalanan projek Lembah Sireh ini. 

Tanah hakmilik negeri yang merupakan amanah rakyat kepada Kerajaan PAS Kelantan sudah bertukar milik manakala para petani yang dulu bercucuk tanam mencari rezeki di tebing Sungai Kelantan sudah dihambat keluar. 

Serban dan jubah yang sering dipakai oleh pemimpin PAS Kelantan bukannya jawapan konkrit untuk menutup penyelewengan yang telah berlaku. Kini masanya rakyat menuntut pihak berkuasa segera mengambil tindakan dan mengheret si penyangak ke muka pengadilan. 

137 comments:

PELIWATOMEGA said...

MANA MAKMUM ?
SOMETHING ISWRONG SOMEWHERE.
SUNGGUH ANEH. PATUT NYA BEREBUT REBUT IKUT TUAN GURUJADIIMAM.
ENTAH KULAH CARA SOLAT KUT.........

Anonymous said...

Ape yang N.ajis paham pasal ekonomi. Kalau rugi pun takpe, boleh cover dengan tadah tin milo selama setahun dari bahalol-bahalol hamPAS semasa ceramah-ceramah nanti.....

Paling teruk pun jual potret air mata... confirm takde masalah la....

Anonymous said...

Makmum tunggu habis makan sireh...sabar lah dulu brother.....he he he

Anonymous said...

Kesimpulan dari kes Lembah Sireh itu...itulah baJET takwa yg N Ajis laung2kan dulu....

BN/UMNO wat bajet bodo..bagi rakyat duit, bagi itu ini wat rakyat...perbelanjaan TAKUA ala N Ajis ialah dgn pemimpin menyonglap wang rakyat....maaf silap bukan songlap tap amek dgn cara menipu yg HALAL..bkn sy kata tapi penganut PAS yg cakap...

muahahhahahahahhahah

Otak geliga said...

ehem..ehem...biar aku tolong jawab bg pihak pembangkang...hehehe

NFC RM200 juta = projek 1Keluarga
Lembah Sireh RM300 Juta = projek 1Syarikat
Air Bersih RM600 juta = projek 1Negeri
Projek Tin Milo RM???? (x da audit) = projek 1Parti, kini 3Parti

di sini JELAS menunjukkan keGAGALan paling besar adalah pada pihak UMNO/BN yg memberikan RM200 juta utk diuruskan 1Keluarga berbanding projek mega yg lain

TAPIIIIIiiii.....

kenapa projek yg byk kepala urus BOLEH GAGAL & disyaki ada KERAGUAN munasabah terutamanya tuuuuu...Tabung milo...hehehe

NFC sekurang2nya ada dibuat pelaburan kat Singapore..mantap tu..siap ada lembu duduk kat kondo katanya....hehehe

tp projek Lembah, Ayaq & Tin duit lesap tak tau ke mana....lagu mana ni??....ke duit2 tu disorok dekat hutan Papua New Guinea??....ekekeke

Otak geliga said...

ada peruntukan bina masjid rupanya....Alhamdulillah

ingatkan cuma bina berhala & tokong je ada peruntukan kat Kelate...nasib baik masjid ada jugak.....hehehe

lepas ni tak payah la semayang tepi sungai, dkt belukar & sudut tapak pameran....masjid ada gunala utk ibadat BUKAN ceramah politik sempit bulan mengambang

Anonymous said...

Penyelewengan, rasuah, kronisme....dan banyak lagi hanya ada dalam BN aje..... pakatan....BERSIH.

Ali said...

Bijak org pas bisnes, dgn modai air liur dgn bangga mendapat pulangan rm45j. Dapt kat saper duit tu? klo agih untung kpd rakyat yg mengorbankan tanah bernilai rm5.5 j sekar sudah tentu pas akan buat live telecast. Npknya x de pun! Ha.ha ahlol pas knp sunyi sepi? ngata org kan main, org lain je berdosa, hampa ada mokjizat penampan dosa?

Anonymous said...

Hehe pakatan BERSIH....hanya meliwat sahaja!

Anonymous said...

BERSIH ke BERSHIT...???

Kah kah kah kah kah...

Anti PR said...

N.Ajis akan menjawab siapa yg buat salah akan tanggung dosa sendiri. Alasan standard wali selipar. Macamlah org kelilingnya macam malaikat. Kaki penipu sebab dia tahu N.Ajis tak tau apa2 pasal ekonomi.

Anonymous said...

Ambo tak tau... ambo duduk umah je. Yang lain Huse Muse yang buat. Ambo jadi tukang sign je. Mata pun dah rabun....

Anonymous said...



celako. .celako...celako...

Anonymous said...

Penyelewengan, rasuah, kronisme....dan banyak lagi hanya ada dalam BN aje..... pakatan....BERSIH.

November 3, 2012 9:16 PM
-------------------
Pakatan BERSHIT sbb dlm pakatan ada NABI, IMAM MAHDI, KHALIFAH a.k.a TOKONG, KOMUNIS bau bu**t, OSTAT KAUNSELING BINI ORG SAMADA DLM KETAPI ATAU DLM BILIK KOL 3 PAGI, OSTAT2 KAFIR HARBI yg MNGGUNAKN AYAT AL QURAN YG TUNGGANG LANGGANG SEBUTANNYA, ADA MB GADAI TANAH, ADA OSTAT dan OSTAJAH MEE SEGERA...dan YG PENTING ADA MAHARAJA PORN...DEPAN BLAKANG BOLEH...

BAK IKLAN ASTRO ...dlm pakatan SEMUA ADA...

muahahahhahahahah

Anonymous said...

Jom sebarkan. Kalau NFC kecoh sampai yg bodoh pun berani cakap. Jom sebarkan!!!!

Anonymous said...

Awat sembahyang sampai dok kena jaga. Satu kerja puntak buat makan gaji buta. Kalau penjawat awam selalu bos kata makan duit haram.

Pekong Pondan said...

Bida'ah in the religion of Islam is misguidance and misguidance lead to hellfire. Don't celebrate anything else than eid-mubarak and eid-adha. The rest is bida'ah and influence from christianity in order to dillute Islam. We are all divided in 72 sectarians, and only one is right.

Muslims must be judged according to Islamic laws. That means execute homosexuals. Strong DNA evidence and 30 whitnesses are enough. A court cannot be corrupted.

And... another detalj...

Anwar did it in the shitta hole..., shitta hole..., shitta hole...
Anwar did it in the shitta hole..., in Saifuls pretty buttock.

(Song: The three little pigs, check youtube)

Pig 1: Anwar Ibrahim
Pig 2: Lim Guan Eng
Pig 3: Hadi Awang

Langsi said...

Nak tengok status UMNo sekarang???
Jom layan link ni....
http://www.pencacai-semalaysia.com/2012/11/terkini-koleksi-gambar-himpunan.html

Anonymous said...




Hehehe

Umno dah nazak....... Countdown..... Tarikh pru13 = D-day for umno ............


Melayu malaun masih percaya kpd retorik ketua2 lanun umno .......

Macai2 Ubn sdg maracau minta talian hayat ..........

Anonymous said...

.


JOM ... kita berhenti merokok .


.

pok ngah nik ajis said...

Aku tak kira walaupun umno penuh malaun dan kaki songlap. . Tapi kaki kelentong lagi teruk. .

2005. .lebuhraya sg nyiur butterworth. . Masa BN perentah. . Puak pakatan pulun mencaci dan mencerca. . LIM GUAN Eng berbicara. .kalau Pakatan perentah. .Tol sg nyiur akan dihapus dan dilupuskan hak konsesinya. . Bila pakatan menang . . Tol sg nyiur dok macam tu jugak. . Masa BN. .tol 0.50. .DAP perentah jadi 1.30. .camana Nuar jubur kata nak turun tol. .!!!!!

Bila ditanya kepada pemimpin Pakatan. . Kenapa jadi gitu. . Jawap diorang. . Masa bercakap guan eng lupa baca buku undang2 mengenai tarif dan kontrak. .

Pokoknya pakatan main hentam dan bedal walaupun fakta sahihnya benda tu hitam tapi diorang nak rakyat kata itu putih. . Dan jadilah lembu2 termasuk melayu dipenang. .

Sekarang mana pergi kg buah pala, kg manggis dan permatang damar laut serta tanjung tokong. . Semuanya telah ditelan oleh kroni2 guan eng. . Sptmana hilangnya kpg2 disingapura seperti kg gelam,kg ubi dibkt timah, pasir panjang serta gelang serai. . Habis diubah oleh lee kuan yu. .

Melayu oh melayu. .

Anonymous said...

mintak rafizigay lembu ygn bontot jambu kesukaan nuar juburit komen pasal cerita ni??? baru ada kepentingan rakyat, dari cerita pasal kereta Hummer yg tak der bukti pun anak menteri tu pakai....

Anonymous said...

Aku heran sungguh..... ORANG LAIN TAK SEMBAHYANG KE????????????

Anonymous said...

Langsi aka LANCAU...

Ade ke yang datang tu 50,000 orang???

50,000 ekor SETAN yang datang aku percaya la....

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

aku peduli apa..orang kelantan bodo..pi pilih parti pelingkup rakyat..padan muka korang.....teruskan mengundi parti ajaran sesat..er syiah..

Anonymous said...

AKU AMAT YAKIN BN MENANG PRU13......HEHEHE....

Anonymous said...

DLM PEMBANGKANG BYK PENGHASUT, PENGDENGKI, PENFITNAH, PENDENDAM ...............

usin said...

sempat ke nk buat "PEMBETULAN" sebelum pru13? rasanya camane pakatan bising pasal NFCorps, begitulah yg akan dirasai oleh pakatan kesan LEMBAH SIREH Corps. hidup ni bak roda, sekali org akan rasa, sekali kita pulak. tak gitu?

Otak geliga said...

Chua Soi Lek sudah nyatakan pendirian....sekarang lihat apa kata biaDAPis berkaitan Hudud
---------------------------------------------------
"Saya sebagai Presiden MCA ingin menegaskan bahawa MCA adalah sebuah parti yang mendokong prinsip demokrasi.

"Oleh itu, demi menghormati dan menjunjung prinsip demokrasi maka Pakatan Rakyat perlu meletak hudud versi PAS dalam manifesto mereka dalam pilihan raya yang akan datang (PRU 13). "Seandainya ia diterima dan disokong oleh majoriti rakyat Malaysia maka MCA akan menghormati kehendak rakayat Malaysia," katanya dalam kenyataan hari ini.

Dr Chua juga turut mencabar DAP untuk menyatakan pendirian mereka, sama ada mereka bersama – sama MCA menentang pelaksanaan Hudud Versi PAS atau tidak. "Sekiranya mereka menyatakan mereka tidak berkongsi pendirian yang sama dengan MCA dalam isu hudud versi PAS maka mereka perlu tampil memberitahu rakyat bahawa mereka menyokong pelaksanaan hudud versi PAS di negara kita. "Diharapkan DAP tidak lari dan sembunyi daripada cabaran pendirian mereka dalam isu ini.
"Mereka hanya perlu menyatakan pendirian sokong atau tidak," cabar Dr Chua lagi.

Anonymous said...

Kufur jika sokong bukan Islam guna kalimah ALLAH -Haron Din
Sinar Harian : 5.1.2010

Pemimpin bukan Islam Termasuk DAP tetap boleh guna kalimah ALLAH-Nik Aziz
Bernama: 15 Mei 2010 :9.23 pm

PAS dah lari dari perjuangan asal....
Prof Shahnon Ahmad mantan ahli parlimen PAS!
Mingguan Malaysia: 14.10.2012

ANWAR Ibrahim peliwat-Kata Karpal Singh di Parlimen
22 Oktober 1997-
Anwar Aljuburi_Kata Mat Sabu
Taman Melawati
-Rujukan dari Zulkifli Nordin (Bekas Peguambela Anwar)

Anonymous said...

NFCorps x LEMBAH SIREH Corps.

Anonymous said...



NFCorps x LEMBAH SIREH Corps=Lawan tetap lawan

Anonymous said...

Org kelantan memang bodo jb sendri.

Anonymous said...

Yang lain bukan isle kot?

Anonymous said...

NFCorps=Ahli UMNO bermatian pertahan Kak Zat
LEMBAH SIREH Corps=Ahli pAS bermati-matian pertahan Husam
Apalah punya nasib ahli bawahan parti politikni----isi orang dapat kuah basi kita hirup;;;;;
padan muka kita semua...huaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Anonymous said...

best gak sekali2 baca.. habis cam mana nak 'ambik' kelate ni?? dlm dia org kata nak 'rembat' putrajaya rasanya ni lah masa terbaik kita leh lebarkan sayap BN ke kelate selain kedah, sgor n penang.. cuma perlu ada strategi mantap, so far nampak mcm 'bergaya' lah..

Anonymous said...

ANON 8.23AM
;;;;;;;;;;;
AKU RASA KELANTAN BN BOLEH CUBA , TAPI KALAU PP TU BERAT SIKITLAH ORANG CINA NI DEPAN KITA, ANGGUK2 BELAKANG SORYLE!!!!BERILAH APA SAJA YANG DIAORANG MINTAK TAPI UNDI 100% beri kat DAP

Anonymous said...

Bagus jugalah Parlimen kat bandar2 besartu beri kat DAP taklah Majlis Bandaran berlagak sangat, Sikit2 saman,saman!!! member sendiri lepas, banyak orang dah kena!!!!

Langsi said...

Anon 3:13...(Pok Ngah Nik Ajis) yn BeNgap bebeno!

Mmg LGE janji kot... tapi TOL tu bwh KERAjaan Persekutuan, PR perintah negeri bukan NEGARA...BaNgang!

Yg buat perjanjian dan konsesi tu kera-kera KERAjaan UMNgOk Be-eNd.

Kalo PR perintah kerajaan, PR akan perbetulkan segala salah laku, kayakan kroni dan korupsi yg dilakukan dek kera-kera KERAjaan UMNgOk Be-eNd termasuk janji hapuskan tol (tapi aku percaya bukannya semua tol-tol... tol yg membebankan, yg rakyat guna utk jarak pendek!)

Nape la BoNgok bebeno spesis UMNgOk Be-eNd... dah koma kot!

ABU - Asalkan Bukan UMNgOk...Be-eNd!

Anonymous said...

Macam la beri undi Parlimen pada DAPig boleh selesai masalah isu saman. Lagi besar kepala ade la, kedai makan Cina dan hawker tempat mereka berniaga dibenarkan buka tiap-tiap hari.... siap tutup jalan lagi. Tempat Melayu atau India berniaga kene angkut dengan Majlis Bandaran. Contoh tengok Penang cukup la... Cina meniaga kotor camner pun dibenarkan beroperasi. Double standard....

Anonymous said...

Langsi aka LANCAU...

Ramai ke yang datang perhimpunan haram semalam??? Ade 50,000 orang???

50,000 SETAN mungkin la kot....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

isu nfc....hutang bank tetap bayar.......isu lembah sireh .... apa sudah jadi?.....pak lebai serban dan janggut menghalalkan

Langsi said...

Anon 6:58...

Mengikut kata2 hikmat MahaFIRAUN nko... yg datang ke Himpunan Kebangkitan Rakyat seramai 50,000 tu adalah MALAIKAT YG TAK DIKENALI, puak2 UMNgOk Be-eNd plak adalah SYAITAN YG DIKENALI...!

Aku perbetulkan sikit... puak2 pemimpin UMNgOk Be-eNd bukan takat SYAITAN YG DIKENALI tapi SYAITAN YG TREKENAL...!!! Terkenal dgn salah guna kuasa, kronisme dan korupsi!!!!!!!

Eh...., pedas ke? Tergigit lada kot?

ABU - Asalakan Bukan UMNgOk...Be-eNd!

Anonymous said...

betultu langsai 9.06am
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
ANWAR NAK JADI PM????
KARAPAL DAH PEGANG TELUR!!!!!
Bercakap soal saman menyaman dan kredibiliti Anwar ini dalam isu seksual ini, teman rasa orang yang pertama Anwar patut saman ialah Karpal Singh. Ini kerana Karpal lah orang yang mendedahkan perlakuan seks luar tabi'e Anwar. Jangan lupa pada 22 Oktober 1997, Karpal lah yang mendedahkan Anwar sebagai peliwat didalam Parlimen. Dan Karpal lah yang mendesak Kerajaan supaya membuuat siasatan tuduhan liwat terhadap Anwar.

Karpal pada masa itu adalah peguam yang telah berjumpa dengan mangsa liwat Anwar iaitu pemandunya sendiri Azizan Abu Bakar dan juga Umi Hafilda Ali. Bukan sahaja dalam Parlimen, malah Karpal mengulangi dakwaan dia punya bukti Anwar peliwat didalam ceramah. Kata YB Wee Choo Keong, beliau mendengar sendiri ucapan Karpal Singh mendakwa Anwar peliwat di Federal Hotel.

Malahan kata YB Wee Choo Keong, disebabkan pendedahan Karpal itu lah PAS mengadakan ceramah di Taman Melewar. Beliau yang hadir diatas pentas dalam ceramah itu mendengar sendiri bagaimana pemimpin PAS mengisytihar dan melabel Anwar dengan gelaran Al-Juburi (tapi hari ni mereka pulak yang mengangkat Al-Juburi ni sebagai pemimpin agong mereka).

Anonymous said...

Langsi said...
Anon 3:13...(Pok Ngah Nik Ajis) yn BeNgap bebeno!

Mmg LGE janji kot... tapi TOL tu bwh KERAjaan Persekutuan, PR perintah negeri bukan NEGARA...BaNgang!

Yg buat perjanjian dan konsesi tu kera-kera KERAjaan UMNgOk Be-eNd.

Kalo PR perintah kerajaan, PR akan perbetulkan segala salah laku, kayakan kroni dan korupsi yg dilakukan dek kera-kera KERAjaan UMNgOk Be-eNd termasuk janji hapuskan tol (tapi aku percaya bukannya semua tol-tol... tol yg membebankan, yg rakyat guna utk jarak pendek!)

Nape la BoNgok bebeno spesis UMNgOk Be-eNd... dah koma kot!

ABU - Asalkan Bukan UMNgOk...Be-eNd!

November 4, 2012 9:06 AM

------------------------------------

Alasan.... tol 50 sen pun DAPig aka lidah bewak tak boleh nak hapuskan. Kalau bawah kerejaan pusat sekalipun, kerajaan negeri bayar la pampasan pada konsesi tol tu, susah sangat ke??? Kata negeri berkebajikan, income bertambah, tapi sebenarnya habuk pun tarak.

Yang dok gebang bagi RM100 setahun pada warga tua terus hilang status miskin. Haprak la DAPig ko tu LANCAU....!!!!

Tol Jambatan Pulau Pinang ape crite??? Janji diliwati ke???

Anonymous said...

Langsi said...
Anon 6:58...

Mengikut kata2 hikmat MahaFIRAUN nko... yg datang ke Himpunan Kebangkitan Rakyat seramai 50,000 tu adalah MALAIKAT YG TAK DIKENALI, puak2 UMNgOk Be-eNd plak adalah SYAITAN YG DIKENALI...!

Aku perbetulkan sikit... puak2 pemimpin UMNgOk Be-eNd bukan takat SYAITAN YG DIKENALI tapi SYAITAN YG TREKENAL...!!! Terkenal dgn salah guna kuasa, kronisme dan korupsi!!!!!!!

Eh...., pedas ke? Tergigit lada kot?

ABU - Asalakan Bukan UMNgOk...Be-eNd!

November 4, 2012 9:11 AM

---------------------------------------

Kah kah kah kah kah... 50,000 yang datang tu si Al-Juburi yang kata, tak pun Mat Syabun yang cakap. 50,000 SETAN datang berduyun-duyun beb... dalam semak, dalam longkang, dalam jamban semua ada SETAN SAHABAT PAS datang

Kah kah kah kah kah kah.... LANCAU.. kencing la lagi...!!!!

Langsi said...

Anon 8:11...

Kalo setakat media pro KERAjaan takyah nko ulang tayang berita2 tu.

FYI... kertas2 media pro KERAjaan tu kami buat bungkus belacan je, lapik pungkuk masa ceramah, tutup mayat je! Malah byk digunakan pengganti tisu tandas dek ahli DAP malah MCA juga! Buat kesat najis mughalazah!

Najis mughalazah (najis berat) tau tak... mcm PM jugak nko ni. Nasib budak sekolah tu tolong jawab, kalo tak tentu Najib jwb Najis berat tu... tahi gajah, lagi la membesar kemaluan puak2 UMNgOk Be-eNd!

ABU - Asalkan Bukan UMNgOk...Be-eNd!

Anonymous said...

Perhimpunan NS, Pakatan sasar 50,000 penyokong

Kuek Ser Kuang Keng
10:13AM Nov 1 2012

Pakatan Rakyat akan mengadakan perhimpunan mega di Seremban Sabtu ini, dan berharap untuk mengumpul 50,000 penyokong dalam siri pertama jelajah ke seluruh negara.

Pengerusi DAP Negeri Sembilan, Anthony Loke menolak kenyataan Ketua Polis Serembah, Saiful Azly Kamaruddin bahawa permit tidak akan dikeluarkan untuk perhimpunan tersebut.

"Soalan permit tidak timbul kerana tidak ada permit untuk perhimpunan di bawah Akta Perhimpunan Aman 2011, saya tak fikir beliau (Saiful) tahu apa yang beliau cakapkan," kata Loke ketika dihubungi semalam.

Saiful dilaporkan berkata polis tidak akan memberi permit untuk perhimpunan itu kerana penganjur telah gagal untuk melengkapkan borang permohonan sebelum tarikh akhir.

--------------------------------------

Ape punye BODOH bin BAHALOL la pemimpin FUCKatan ni.... nak isi borang pun tak reti-reti....

Kah kah kah kah kah kah.... memang yang datang perhimpunan haram pun HARAM JADAH....

Anonymous said...

Wei langsi aka LANCAU, pagi ni ko dah makan ubat sakit otak ko tu tak????

Kah kah kah kah kah kah kah

Langsi said...

Mana bebudak sekolah dlm Perhimpunan PR tu ya... tak nampak pun. Tak dibayo la tu... bukan mcm program UMNgOk Be-eNd yg sume mesti berbayo!

Canteeeek program PR ni... sambutan tanpa bayaran, tanpa pengankutan percuma, tanpa makan-minum... nak tu sume kene beli sendiri, Tshirt pun kene beli sendiri... dengo ceramah siap kene derma lagi!

Takpa... perjuangan kebangkitan rakyat.

Tapi kalo UMNgOk Be-eNd nak buat program jgn lupa bagitau aku... aku nak juga seposen-dua tu!

ABU - Asalkan Bukan UMNgOk...Be-eNd!

Anonymous said...

Langsi said...
Mana bebudak sekolah dlm Perhimpunan PR tu ya... tak nampak pun. Tak dibayo la tu... bukan mcm program UMNgOk Be-eNd yg sume mesti berbayo!

Canteeeek program PR ni... sambutan tanpa bayaran, tanpa pengankutan percuma, tanpa makan-minum... nak tu sume kene beli sendiri, Tshirt pun kene beli sendiri... dengo ceramah siap kene derma lagi!

Takpa... perjuangan kebangkitan rakyat.

Tapi kalo UMNgOk Be-eNd nak buat program jgn lupa bagitau aku... aku nak juga seposen-dua tu!

ABU - Asalkan Bukan UMNgOk...Be-eNd!

November 4, 2012 9:24 AM

------------------------------------

Ala, cakap je la perhimpunan haram jadah tu tak dapat sambutan, tak payah nak berbelit la LANCAU NGOK....

Majoriti rakyat bukannya bodoh macam pengikut @ penjilat @ penganut PR macam ko tu. 50,000 konon.... FAIL...!!!! Kah kah kah kah kah

LANCAU NGOK... tempat ko bertandang dah tak best ke??? Kesian... buat komen bodoh sorang-sorang ko kat sane eh...

Langsi said...

Anon 9:20...

Aku tak layak pun pegi klinik sakit mental.

Aku difahamkan ubat sakit otak dah habis diborong dek puak2 UMNgOk Be-eNd.

Kabonye skrg... permintaan dah melebihi stok akibat perebutan antara puak dan pemimpin UMNgOk Be-eNd yg stress tak dpt terima kenyataan ni..... mereka hampir pupus, rakyat dah BANGKIT!

ABU - Asalkan Bukan UMNgOk...Be-eNd!

Langsi said...

Anon 9:20...

Sendiri cakap sendiri ketawa ka?
Sendiri makan itu ubat sakit otak la!

ABU - Asalkan Bukan UMNgOk...Be-eNd!

Anonymous said...

Janji Pakatan: Turun harga minyak dan kereta, mansuh PTPTN, pendidikan percuma
- Soroskini..

--------------------------------------

Janji je la.... yang dapat kroni-kroni mereka je pun. Unisel takde pun pendidikan percuma... nak tunggu dapat jadi kerajaan persekutuan. Tu hanya alasan budak-budak macam langsi aka LANCAU je....

Anonymous said...

Langsi said...
Anon 9:20...

Sendiri cakap sendiri ketawa ka?
Sendiri makan itu ubat sakit otak la!

ABU - Asalkan Bukan UMNgOk...Be-eNd!

November 4, 2012 9:31 AM

------------------------------------

Salah ke??? Kah kah kah kah kah.....

Camtu si Hishamudin Rais pun sakit otak la sebab banyak "KAH KAH KAH KAH" ye...

Wakakakakakaka.... bodoh punye langsi aka LANCAU...

Perhimpunan haram tetap FAIL...!!!

Kah kah kah kah kah kah

Langsi said...

Anon 9:28...

Betul tu...ade otak jugak nko ni ya!

Tempat aku bertandang tu dah kene stroke... tak mampu nak bertahan dek komen2 yg diberikan.

Kalo nko nak baca Yassin utk blog bagus jugak sbb tiap kali aku Yassinkan baru dia muncul balik! kalah PRU13 nanti... kita tahlil kan terus!

ABU - Asalkan Bukan UMNgOk...Be-eNd!

Anonymous said...

Langsi said...
Anon 9:28...

Betul tu...ade otak jugak nko ni ya!

Tempat aku bertandang tu dah kene stroke... tak mampu nak bertahan dek komen2 yg diberikan.

Kalo nko nak baca Yassin utk blog bagus jugak sbb tiap kali aku Yassinkan baru dia muncul balik! kalah PRU13 nanti... kita tahlil kan terus!

ABU - Asalkan Bukan UMNgOk...Be-eNd!

November 4, 2012 9:36 AM

-------------------------------------

Baca Yasin untuk blog??? Kah kah kah kah kah.... nape tak baca surah Al-Aura ciptaan Nga Kor Meng je. Mesti ko tak hafal kan????

Kah kah kah kah kah kah

rileks la.... masa untuk menyerang belum bermula lagi. Bak kata Tsu Zu, mereka yang menyerang awal akan kehabisan modal awal jugak... mungkin LANCAU macam ko tak pernah dengar kan. Sebab Ostad Nga Kor Meng belum keluar surah terbaru dia lagi... nanti penganut PR macam ko dengar la... dalam kubur...

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

PERHIMPUNAN HARAM 3 NOVEMBER OLEH FUCKATAN GAGAL SAMA SEKALI....!!!!

Kah kah kah kah kah .... langsi aka LANCAU pun tak dapat nafikannya....


KAH KAH KAH KAH KAH KAH

Anonymous said...

Langsi aka LANCAU... takkan ko dah masuk tido balik kot??? Ape punye LANCAu si langsi ni....

Kah kah kah kah kah kah

Pergi "LAUNCH" kejap la.... hihihi

Langsi said...

Sabar peminat...

Anon 9:4 3... Perhimpunan GAGAL??? Kalo gagal sure media KERAjaan dah buat coverage punye... kalo cover pun masa takde org...mase baru nak mula atau mase orang dah tinggalkan kerusi punye!

Ape kate kalo media KERAjaan buat live coverage baru terbukti hakikatnya...BERANI ke?

Camni la... nkorang gi je kat link www.new.livestream kalo nkorang sanggop nak menangguh stress la... karang makin tinggi plak permintaan obat sakit mental kang!

Hai obat... hai obat... UMNgOk cari obat... kalo la tak dapat, melompat!

Melompat??? ...dah ramai dah nak melompat ni, mcm FrogHim Ali si PERKOSA tu...

ABU - Asalkan Bukan UMNgOk...Be-eNd

Langsi said...

Anon 9:48...

Ade...tak kemana pun cuma pegi tandas kejap membuang sisa-sisa UMNgOk yg ade.

Pisssst...aku dolu UMNgOk gak tapi selepas ditarbiah dek org tua aku; taknak terBoNgok dgn terLEMBU penipuan2 UMNgOk (cth isu NFC...) maka aku buang segala enap cemar UMNgOk yg ade dlm tubuh. Phew... geli-geleman, mujur cepat!
Jang...ubah!

Ubah...jang...ubah! jangan tunggu lamo-lamo, ubah sekarang...

ABU - Asalkan Bukan UMNgOk...Be-eNd!

Anonymous said...

Berak batu ke langsi? Ke berak tahi gajah?

Langsi said...

Betul plak kata nkorang... Perhimpunan Kebangkitan Rakyat PR - GAGAL. Terbukti spt dalam link ni...

http://paspb2.blogspot.com/2012/11/3-peristiwa-semalam-tunjukkan-rupa.html

dan ini

http://inderasipejuang.blogspot.com/2012/11/betul-kata-mejar-pencen-ni-beb.html

ABU - Asalkan Bukan UMNgOk...Be-eNd

Anonymous said...

CONFIRM ANUAR DGN CHINA DOLL TU.....MU BUTA KE LANGSI??????KE MU NI SETAN UPAHAN CINA DAP????

Anonymous said...

MEDIA PRO PEMBANGKANG MEDIA PEMFITNAH..........ALAT JAHAT PEMBANGKANG........

Anonymous said...

Pas jual agama nk jilat cina......

Anonymous said...

Pru 13,BN pasti menang
..

..

Langsi said...

Anon 9:41...kompom BaNgang!

Typo error...tertinggal ayat tuan sblm blog pun nko kire ke?

Habih tu... ayat aku kata "....tiap kali aku Yassinkan baru dia muncul balik!..." dia tu... untuk blog ke utk orang?... ke utk Syaitan Yang Dikenali!

Sah... memang BeNgap, harap songkok je 3 jengkal... rupenya ade suku lagi kat dalam, so 3suku rope-ropenye YOP!!!

ABU - Asalkan Bukan UMNgOk...Be-eNd

Anti PR said...

Nanti Nuar lari ke Cina bila kalah sbb byk tukang servis kote muda2 disana.

Anti PR said...

Kau ingat DAPig bagus ke? Mungkin kau silap baca pasal bangsa Cina. Mula2 jujur, lepas tu bangsa dia saja yg bagus.

Anonymous said...

orang melayu kena bodoh oleh melayu sendiri....orang melayu kena bidoh oleh melayu sendiri...orang melayu kena bodoh oleh melayu sendiri...orang melayu kena bodoh oleh melayu sendiri...orang melayu kena bodoh oleh melayu sendiri... orang melayu kena bodoh oleh melayu sendiri....orang melayu kena bodoh melayu sendiri...orang melayu kena bodoh melayu sendiri........

Anonymous said...

Langsi NGOK... tak jumpe ayat kata 50,000 yang datang. Assmin Aiskrim pun kata 30,000 je. Soroskini pulak kata 10,000 je... takkan ko nak aku percaya cakap manusia LANCAU macam ko pulak????

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Langsi said...
Anon 9:41...kompom BaNgang!

Typo error...tertinggal ayat tuan sblm blog pun nko kire ke?

Habih tu... ayat aku kata "....tiap kali aku Yassinkan baru dia muncul balik!..." dia tu... untuk blog ke utk orang?... ke utk Syaitan Yang Dikenali!

Sah... memang BeNgap, harap songkok je 3 jengkal... rupenya ade suku lagi kat dalam, so 3suku rope-ropenye YOP!!!

ABU - Asalkan Bukan UMNgOk...Be-eNd

November 4, 2012 10:30 AM

------------------------------------

Sebab tu nampak ko lagi BODOH.... tulis pun tak betul. Lepas tu nak marah-marah pulak. Mungkin sakit perut nak tahan BERAK BATU tadi...

30 minit punye berak... betul sangkaan anon 10:23pm, LANCAU BERAK TAHI GAJAH....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Songkok 3 jengkal tu upin-ipin je pakai. Kalau ketayap tinggi 3 jengkal, pork nick sure banyak kali pakai.. hihi

Langsi said...

Jgn sebut pasal tahi...najis mughalazah tu!

PM nko pun tak tahu ape tu najis mughalazah...dah tgk video PM disoal dek budak sekolah pasal najis mughalazah? Nko tahu ape tu najis mughalazah...najis berat!

Budak sekolah tu tolong jawab...

Babi Dato Seri.....!

Kalo budak tu tak bantu...sure PM nko kate najis berat tu ... tahi gajah punye, ...mcm yg nko cakap...

ABU - Asalkan Bukan UMNgOk...Be-eNd!

Okay... offline sat, nanti jumpe... seronok dpt berbalas pantun dgn bebudak UMNgOk Be-eNd yg tak cukup suku utk 4 ni...!

Anonymous said...

Sedikit tentang Himpunan Kebangkitan Rakyat di Taman Seremban Jaya…

Sasaran kehadiran adalah seramai 50,000 orang. PAS telah mengeluarkan arahan agar ahli-ahlinya datang meramaikan himpunan yang didanakan oleh Rangkaian PASARAYA FAMILY yang pelanggan-pelanggan utamanya adalah orang Melayu tetapi pemiliknya berbangsa Cina dan penyokong kuat DAP. Padang yang menjadi tapak perhimpunan tersebut adalah tanah milik pemilik pasaraya berkenaan.

Bagaimanapun, jumlah yang hadir tidak sampai 20,000 orang walaupun para pecacai cuba menggambarkannya sebagai puluhan ribu orang. Hujan lebat dikatakan menjadi punca Pakatan gagal menepati sasaran hadirin.

Walaupun para pecacai Pakatan Rakyat cuba menggambarkan orang ramai yang hadir itu adalah rakyat Negeri Sembilan yang datang secara ikhlas dan tidak dibayar, hakikatnya, kebanyakan daripada mereka datang dari negeri-negeri Utara Semenanjung, Kelantan, Terengganu, Pahang dan Johor berdasarkan loghat percakapan selain bas-bas rombongan yang tertera alamat serta bernombor pendaftaran negeri masing-masing.

Dan perbualan dengan puak-puak berkenaan mengesahkan bahawa kehadiran mereka berbayar, bahkan turut diberikan juga adalah WANG ROKOK!!!

Anonymous said...

Memang confirm la langsi aka LANCAU BERAK TAHI GAJAH. Badan debab macam Bob Lokman mane tahi pun tak sebesar TAHI GAJAH. Kalau KENCING usah cakap la, HANCING ya amat....

Kah kah kah kah kah.... mengaku je la langsi aka LANCAU. Cuma satu je la aku nak cakap, tak payah nak berpusing-pusing, tak payah nak berbelit-belit...

PERHIMPUNAN HARAM FUCKATAN 3 NOV, GAGAL SAMA SEKALI. HANYA 50,000 SETAN SAHAJA YANG MAMPU MEREKA PEROLEHI....

Anonymous said...

ala, terlupe tagline pulak. Buat langsi aka LANCAU:....

Kah kah kah kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berjanji tidak akan membenarkan penderitaan dan kezaliman mencengkam rakyat jika Pakatan Rakyat menguasai Putrajaya selepas pilihan raya umum ke-13 yang semakin hampir.

"Saya berbicara dengan hati dan keyakinan, jika kita buat sesuatu dengan tidak mempertahankan kezaliman... Kita pergi ke Putrajaya, (kita) jangan izin rakyat menderita dan dizalimi.

"... kita akan turunkan harga minyak, harga kereta, beri pendidikan percuma dan kaji AES (Sistem Penguatkuasaan Automatik).

"(Indeks) rasuah meningkat, barang naik... itu racun daripada BN," kata Anwar yang juga ketua umum PKR di hadapan kira-kira 30,000 hadirin di Himpunan Kebangkitan Rakyat di Taman Seremban Jaya malam tadi.

Langsi said...

Anon UMNgOk...

Berteloq ke nak buat coverage live Perhimpunan Kebangkitan Rakyat tu live kat TV???

Mampu ke nak online tengok Perhimpunan tu dlm link www.new.livestream???

Dei Zombiery (MB haram kat Perak)... Roti Najib satu..... Roti Najib pun tarak tahu ka! Roti Takda TELOQ la....

ABU - Asalkan Bukan UMNgOk...Be-eNd!

Anonymous said...

Langsi said...
Anon UMNgOk...

Berteloq ke nak buat coverage live Perhimpunan Kebangkitan Rakyat tu live kat TV???

Mampu ke nak online tengok Perhimpunan tu dlm link www.new.livestream???

Dei Zombiery (MB haram kat Perak)... Roti Najib satu..... Roti Najib pun tarak tahu ka! Roti Takda TELOQ la....

ABU - Asalkan Bukan UMNgOk...Be-eNd!

November 4, 2012 11:07 AM

--------------------------------------

Nak buat live perhimpunan haram kat tv??? Kah kah kah kah kah... TV liPAS kan ade, TV selangor pun ade... buat ape nak menyemak tayang kat tv BN pulak.

Macam la kalau Pengencing Rakyat jadi pemerintah nak tayang perhimpunan2 yang BN lakukan??? Ape punye teruk la ko punye NGOK ni LANCAU???...

Kah kah kah kah kah kah

Roti Najib mane mau jumpa??? Kalau yang dah superimpose tak payah tunjuk la....

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH...

Anonymous said...

Anonymous said...
Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berjanji tidak akan membenarkan penderitaan dan kezaliman mencengkam rakyat jika Pakatan Rakyat menguasai Putrajaya selepas pilihan raya umum ke-13 yang semakin hampir.

"Saya berbicara dengan hati dan keyakinan, jika kita buat sesuatu dengan tidak mempertahankan kezaliman... Kita pergi ke Putrajaya, (kita) jangan izin rakyat menderita dan dizalimi.

"... kita akan turunkan harga minyak, harga kereta, beri pendidikan percuma dan kaji AES (Sistem Penguatkuasaan Automatik).

"(Indeks) rasuah meningkat, barang naik... itu racun daripada BN," kata Anwar yang juga ketua umum PKR di hadapan kira-kira 30,000 hadirin di Himpunan Kebangkitan Rakyat di Taman Seremban Jaya malam tadi.

November 4, 2012 11:04 AM

-----------------------------------------

Kenyataan dari seorang peranap ekonomi Malaysia tahun 1997-98.... Undilah untuk DIRANAPKAN oleh peliwat ni sekali lagi....!!!!!

Anonymous said...

bukn liziz standsco tp n.aziz sapodahko

Anonymous said...

AKU YAKIN DAN BERDOA PADA ALLAH BN MENANG PRU 13.AKU TAK BOLEH TERIMA PAS DIPERALAT OLEH CINA DAP DAN NUAR CHINA DOLL DAN JUARA ISLAM LIBERAL JD PM......

Anonymous said...

Zambri MB Haram - tapi dilantik oleh sultan dan majoriti rakyat, terus bersidang dalm DUN...

'MB Halal' pulak boleh terus bersidang di bawah pokok, takpun di hotel heritage....

Tak gitu langsi aka LANCAU yang gemuk gedempul?????

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Dengan majoriti rakyat Perak jadi MB Perak... berape gelen todi nko minum???

Anonymous said...

Anonymous said...
Dengan majoriti rakyat Perak jadi MB Perak... berape gelen todi nko minum???

November 4, 2012 11:25 AM

-----------------------------------

Berapa pulak kedudukan kerusi DUN Perak antara BN dan fuckatan (PASik, DAPig, PGayR) ketika ini????

Pi belajar matematik la.....

Anonymous said...

AnoNGOK 11:25 AM.... zzzzZzZZZZzzzzz...

Anonymous said...

PAS HANYA MAHU MENANG ELECTION WALAU APA CARA SEKALIPUN TERMASUK JADI PAK TURUT DAP.HUDUD TELAH DIBUANG DR AGENDA PAS.........SYABAS PAS KERANA MAT SABUN DAN KARPAL YG MENGATAKAN ANUAR PELIWAT DIPARLIMEN.TP PAS MAHU GUNAKAN ANWAR DEMI KUASA.
ORG MELAYU SUDAH PAHAM DGN TEKTIK PAS......

Anonymous said...

Pimpinan pas nampak muka mcm bodoh je.....mcmana mahu ganti umno.Mat syabun muka serabut je duduk kt blk 121.Mappod pula.nmpak muka blurrrr.Hj adi. Dan nik ajis dh tua sgt dan tiada ada ilmu.pemerintahan negara.Aku takut pas jd alat dap jerr....

Anonymous said...

PAS - Parti Anjeng Suruhan

PAS - Pengikut Ajaran Syaitan

Anonymous said...

Pok nik ni akal bodoh, bukan tau tadbir negeri. Tapi kalau bab maki hamun saudara seagama pok nik memang handal

Langsi said...

KATAK2 RASUAH yang melompat tu... masa diundi, pengundi pilih dia ke pilih parti.

Katak claim lompat di atas restu pengundi, apa bukti...setakat air liur je! Berani buat PRK semula kat Changkat Jering; Behrang; Jelapang; Malim Nawar???

Takyah la... dah penghujung dah. Tgk Katak ni stand ke tidak... atas parti UMNgOk ke Bebas...! Tak sabo aku nak dapat bukti sape Rakyat Perak mahukan sebenonye...

MB Haram pilihan Mak-Kak-Mah & Sultan... ke MB dari pilihanraya!

Anonymous said...

Kita kaji pencapaian Menteri Kewangan kita... buka link ni.

http://www.kedahlanie.info/2012/11/bukti-najib-merupakan-menteri-kewangan.html

Anonymous said...

AKU GERENTI BN MENANG LG PRU 13........cian kt langsi sakit jiwa jika bn menang......hehe

Anonymous said...

SHAHNON AHMAD KATA BANYAK TAHIK DLM PAS.......PAS SUDAH MEMBUSUK......RAKYAT SUDAH MULA SEDAR BAHAYA PAS TUNDUK PD CINA DAP....

Anonymous said...

Langsi said...
KATAK2 RASUAH yang melompat tu... masa diundi, pengundi pilih dia ke pilih parti.

Katak claim lompat di atas restu pengundi, apa bukti...setakat air liur je! Berani buat PRK semula kat Changkat Jering; Behrang; Jelapang; Malim Nawar???

Takyah la... dah penghujung dah. Tgk Katak ni stand ke tidak... atas parti UMNgOk ke Bebas...! Tak sabo aku nak dapat bukti sape Rakyat Perak mahukan sebenonye...

MB Haram pilihan Mak-Kak-Mah & Sultan... ke MB dari pilihanraya!

November 4, 2012 12:04 PM

-------------------------------------

Kalau projek 16 September Al-Juburi tu menjadi nyata, dan rakyat menyatakan Al-Juburi adalah PM haram, apakah kenyataan yang serupa ini yang akan ko keluarkan wahai langsi aka LANCAU.....???

Kentut la kalau ko nak kata Al-Juburi tu PM Haram dan suruh katak-katak peliharaan Al-Juburi letak jawatan untuk beri laluan PRK... Jangan munafik sangat wahai langsi aka LANCAU....

Kata putus siapa jadi MB Perak adalah hak Sultan. Ketika BN kalah pun, mereka tak pernah persoalkan siapa sepatutnya jadi MB Perak walaupun Fuckatan itu adalah satu PAKATAN HARAM yang tak pernah didaftarkan secara sah seperti BN......!!!!!

Kalah dah tak reti nak jaga wakil rakyat sendiri, lain kali jangan letak bidan terjun yang BODOH dalam PRU-13 ni....

Kalau macam ni la calon pilihanraya Fuckatan, alamatnya Malaysia akan jadi haru biru. Kejap kerajaan dari BN, kejap dari Fuckatan.... tapi yang aku nampak, lebih banyak yang keluar dari Fuckatan.... sebab ketua fuckatan sendiri manusia yang tak boleh dipercayai... apatah lagi seorang peliwat dan penzina... masyaAllah.

Jauhkan Malaysia dari pemimpin seperti ini. Sudah la peliwat dan penzina.... sanggup jadi balaci Yahudi pulak tu. Kawan baik Soros la katakan.....!!!

Kah kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Buat apalah buat macam tu.

Orang yang tengah solat boleh terganggu kekhusyukannya.


Anonymous said...

Buat langsi aka LANCAU yang BODOH lagi BAHALOL... Mungkin sebab ko dah gemuk degempul sampai otak pun semakin mengecil tak cukup ruang berfikir, apatah lagi oksigen pun tak cukup sampai ke otak hancing ko tu....meh aku tunjukkan sikit petikan dari peliwat, penzina dan ejen Yahudi tu kata menjelang 16 September untuk menjadi "PM HARAM" - seperti yang ko tak berani nak sebut.....!!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=ZPFy0DHcC6c

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

Anonymous said...

Tengok la muka celaka peliwat, penzina dan ejen Yahudi yang konfiden akan membentuk kerajaan selepas katak-katak melompat ke Fuckatan. Dan seterusnya menjadi PM Malaysia mengganti Pak Dollah.... mungkin boleh digelar PM HARAM AL-JUBURI

http://www.youtube.com/watch?v=ZPFy0DHcC6c

Alhamdullilah, semua tu tak menjadi kenyataan kerana ABU - Allah Bersama UMNO/BN.....

Anonymous said...

Siapa yg makan lada akan terasa pedasnya, siapa yg main api akan membakar dirinya sendiri dan siapa yg makan najis pok nik dan aljuburi akan terasa kebusukannya....padan muka pancacai taksub pok nik dan aljuburi haramjadah......kehkehkeh.

Pekong Pondan said...

If all Malays do what this deviant monkey do, they will all end up in hell. Fight homosexuals and fake Muslims who taint the reputation of Islam.

Anwar did it in the...

Anonymous said...




Undi Umno/bn = undi rasuah & kaum kapitalis BN


Rasuah musuh rakyat & negara ........ Tolak ubn = tolak musuh rakyat & negara..

Anonymous said...

KALAU BENARLAH PROJEK KG. SIREH NI BETUL2 MENYELEWENG KENAPE TIDAK ADA SEORG ATAU MANA2 PEETUBUHAN MEMBUAT LAPORAN KPDA SPRM DAN POLIS?KITA TENGOK SECEPAT MANA SPRM BERTINDAK. INI MERUPAKAN SATU UJIAN DAN CABARAN KEPADA SPRM BERTINDAK. CAKAP SAJA KAT SINI TAK GUNA, BUANG MASA JER. MESTI BERTINDAK SEGERA. PEMUDA UMNO, PUTERI UMNO, WANITA UMNO DAN PERKASA BILA LAGI NAK AMBIL PELUANG INI JADI HERO? PAKATAN LEBIH AGRESIF DALAM BERTINDAK WALAUPUN MEREKA TAU KES YANG MEREKA BAWA HANY FITNAH DAN REKAAN SEMATA2 SEBAB TU MEREKA SELALU BERJAYA MEMBUAT FITNAH!!!!!!! PLEASE SEDAR DAN BERTINDAKLAH CEPAT

Anonymous said...

ANON 3.56 PM TAHUKAH KAMU BAHAWA KALU PAS AMBIK DUIT DEPA KATA SUMBANGAN.....KAMU MMG BAPAK FITNAH DAN BAPAK SEGALA KEBODOHAN....

Anonymous said...

ANON 4.14PM
TAK KEMANANYA PENGADUAN KITA, SPRM DAH DIKUASAI PENCACAI PR

Anonymous said...

Wang YAHUDI lebih enak dari wang HALAL atas titik peloh sendri mencari rezeki...umpama kata Mat Sabur*t ...LEBIH RELA MAKAN BABI DGN LGE DR MAKAN AYAM DGN NAJIB..

Itula perumpamaan yg paling sesuai utk pengkhianat2 dlm jabatan kjaan....

Anonymous said...




UMNO KANTOI LG...

isu yg tidak isu-- buang masa, dan rugi air liur saja.....


lembah sireh---- betul ke ada isu?

audit negara sekadar ulas projek ni kurang menepati sasaran, bukannya ada unsur korupsi seperti NFC, PKFZ, Scorpene, BMf, Perwaja, MAS, dll ......

sprm memang tidak boleh jadikan isu, kalau tak dah lama sprm nk cari peluang nk lenyek Kelantan...

Kes skandal awang adek dah tutup ke...??????





Anonymous said...

KALAU TAK RETI MEMERINTAH, BAGI JE KAT ORANG LAIN. KAN DAH DAPAT NAMA BURUK....


Mahkamah perintah KUIN bayar RM1.599 juta kepada syarikat pengusaha asrama


SUNGAI PETANI: Mahkamah Tinggi Alor Setar memerintahkan Kolej Universiti Insaniah (KUIN), milik kerajaan Kedah, membayar RM1.599 juta kepada Syarikat Shake Cuisine Sdn Bhd pada 31 Oktober lalu kerana kegagalan melunaskan bayaran perkhidmatan yang disediakan syarikat itu.

Pengarah Urusan syarikat itu, Shaikh Faisol Shaikh Yusoff berkata, beliau lega dengan keputusan itu walaupun jumlah bayaran yang diperoleh hanya bagi baki bayaran kontrak.
Pada Mac lepas, Shaikh Faisol membuat tuntutan di mahkamah terhadap KUIN sebanyak RM1.599 juta untuk baki bayaran dalam kontrak, RM200,000 bagi kerugian kos bayaran sewa stor barang serta kerugian akibat tidak dapat meneruskan perniagaan lain berjumlah RM1,259,939 selain faedah pada kadar lapan peratus setahun, kos dan lain-lain relief.

Katanya, syarikat itu menyediakan perkhidmatan kepada 300 pelajar KUIN di cawangan KUIN Sungai Petani bagi tempoh tiga tahun bermula Januari 2009 hingga Disember 2011 dengan kadar bayaran ditetapkan dalam perjanjian sebanyak RM200 sebulan untuk setiap pelajar.

Kos berkenaan merangkumi kos perkhidmatan asrama (kediaman) dan pengangkutan untuk seramai 300 pelajar, katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Dalam pernyataan tuntutannya, beliau berkata mengikut kontrak, jumlah bayaran keseluruhan mengikut persetujuan kedua-dua pihak sehingga selesai tempoh perjanjian adalah RM2.160 juta.

Akibat kegagalan defendan mematuhi terma perjanjian dengan sempurna, pihak plaintif mengalami kerugian apabila terpaksa menanggung kos sewa rumah, pembelian barang-barang keperluan dan kos-kos berkaitan. - BERNAMA

Anonymous said...

ANON 6.34PM
ISU LEMBAH SIREH, KAMBING HUSAM,SONGLAP DUIT LADANG RAKYAT MCM2 LAGI KT KELANTAN TP PAS MAHU SOROK.KALU MU MENCARI KEBENARAN PERGI SENDIRI TANYA NIK AZIZ.......JGN JADI MANUSIA PENDUSTA DAN BARUA CINA DAP....

Anonymous said...

Berikut adalah contoh bahasa yang diguna (oleh Ketua Pemuda DAP) saperti:
"Who is this bastard of a Mohd. Ridhuan"
(siapa anak haram Mohd. Ridhuan ini);

"What sort of fucking Dr. r u"
(Dr pu... apa awak ni);

"Has everything be reduced to your fucking religion (iaitu Islam)"
(Apakah semua mesti menurut agama (iaitu Islam) pu... awak itu);

Anonymous said...

Yg sebenarnya cuma 1,500....itulah dari perkiraan kebanyakan berita berkecuali...

Anonymous said...

Anonymous said...
Yg sebenarnya cuma 1,500....itulah dari perkiraan kebanyakan berita berkecuali...

November 4, 2012 7:14 PM

-----------------------------------

NGOK-NGOK dari PASik, PGayR dan DAPig mane boleh terima kenyataan. Kalau tak dapat tulis 10,000 ++ tak sah punye.... lebih-lebih Assmin Eskrem, tempat kecik pengunjung boleh capai 30,000. Penipu kuat....

Anonymous said...

Meluat aku tengok cina cauvinist lim guan eng!muka haram jadah!dasar cina tak kenal diuntung!

Anonymous said...

AMARAN BUAT MELAYU..

CINA DATANG NAIK TONGKANG SUDAH
99.99% OWN DUA NEGERI MELAYU
1.SINGAPORK
DAN
2.PENANGPORK

secerdik2 TUNKU TERLEPAS JUGA TEMASIK..
sekurap2 anua TERLEPAS JUA PENANG..


INGAT BANGSAKU JANGAN LAGI LEKA

Anonymous said...

6:34

Contoh otak sakit yng tak dapat berfikir waras...tapi selalu fikir macam mana nak bagi keras...
muahahahaha

Anonymous said...


APA yang hendak ditunggu jawapan pork najis, semua isu dia main lepas tangan, harap berceramah siang malam yang merapu bolihlah, sia-sia hidup sampai ke tua berpolitik hasilnya hamPAS belaka.

TERLALU bengong pork najis nak jawab segala macam masaalah rakyaat dan negeri, tu lah masih tak sedar diri, dah tua nyanyuk....buatlah soalan cepu mas berapa helai bulu kote dia yang masih ada,,,yang ini minkin dia dapat jawab.

Anonymous said...

Bangun Melayu..pangkah BN ramai2...TIBAI, ABAI, TOLAK ZIONIS MATA SATU PKR, TOLAK DAP BARUA SINGAPORE, TOLAK PAS PENGANUT AJARAN SYIAH!

Anonymous said...

Pangkah BN buat ape ? Lebih baik pangkah DAP . Dah tentu Malaysia jadi macam Singapore . Melayu Singapore jauh lebih bagus dari Melayu Malaysia . Melayu Singapore tak jadi peragut . Melayu Singapore tak jadi penagih . Melayu Singapore tak jadi mat rempit . Dan yang paling bagus sekali , melayu Singapore tak malas macam melayu Malaysia .

Amacam ? JOM undi DAP .



.

Anonymous said...

Ya jom jadikan Melayu Malaysia macam nasib Melayu Spork....
jadi warga kelas ke3 di negeri sendri...
warga yg di ketepikan hak dlm semua aspek....
Melayu yg merempat di negara sendiri..
Melayu yg dah xpunya harga diri krn di pinggirkn dari mnjawat jwtn penting dlm pentadbiran, keselamatan dan semuanya di negeri sendiri..

Anonymous said...

Dan yang paling bagus sekali , melayu Singapore tak malas macam melayu Malaysia .

;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
YA BETUL MACAM MELAYU PAS ,MALAM ASYEK NENGOK CERAMAH ABY,BALIK TIBAI BINI(ORANG PAS RAMAI BINI) SIANG TIDO,BANGUN DUDUK KEDAI KOPI,BINI CARI MAKAN(NIAGA) TAYANG PONGGONG

Anonymous said...

Hari ini,Pejabat ketua menteri Pulau Pinang sedang kecoh dan gempar kerana satu video rakaman sulit diantara Ketua Menteri dan Setiausaha Akhbarnya tersebar..Gua difahamkan,Ah Beng mengamuk sakan dan serta merta mengarahkan konco-konconya menjalankan satu siasatan selepas satu laman web pro-MCA, Souminews menerbitkan satu rakaman audio. Rakaman video dalam bahasa cina tersebut telah dimuatnaik kedalam laman Youtube dengan judul provokatif "Mendedahkan rakaman audio rahsia Lim Guan Eng & Cheong Yin Fan (Revealing Lim Guan Eng & Cheong Yin Fan's secret audio recording)". Rakaman berkenaan dikenalpasti sebagai rakaman satu sidang media yang diadakan ketua menteri Pulau Pinang itu pada 18 Julai lalu
;;;;;;;;;;;;;;;;;
GAP Tolong translate dalam bahasa Melayu rakaman TOKONGtu aku bukan faham bahasa cinani

Anonymous said...

Rafizi hanya mahukan publisiti cemar nama Nazri

KUALA LUMPUR 4 Nov. - Pengerusi Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA) Kedah, Zamil Ibrahim berpendapat, Pengarah Strategi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Rafizi Ramli hanya mementingkan publisiti apabila beliau menimbulkan isu kononnya Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz mempunyai kepentingan dengan ahli perniagaan balak, Michael Chia.

Berikut adalah kenyataan penuh Zamil:

1. Rakyat Malaysia perlu tahu motif sebenar Rafizi menyerang anak Mohamed Nazri. Rafizi tahu yang beliau bakal masuk penjara kerana melanggar undang-undang di bawah Akta Bank dan Institusi-institusi Kewangan (BAFIA). BAFIA digubal untuk melindungi maklumat kewangan peribadi rakyat Malaysia serta pelabur asing. BAFIA juga penting untuk memelihara keyakinan negara luar terhadap integriti sistem kewangan negara. Rafizi telah mencemarkan BAFIA untuk memenuhi nafsu cita-cita beliau iaitu menjadi Ahli Parlimen, sebab itu beliau selalu membuat sidang akhbar di Parlimen.

2. Rafizi bukannya berminat dengan kes rasuah atau penyelewengan demi kepentingan rakyat dan negara tetapi beliau hanya mementingkan publisiti untuk diri sendiri. Oleh kerana beliau telah tersepit dengan kes BAFIAnya sendiri, maka sebab itu beliau menyerang anak Mohamed Nazri untuk meraih alasan bahawa tindakan BAFIA terhadap beliau merupakan tindakan balas peribadi daripada Mohamed Nazri dan kerajaan Barisan Nasional (BN).

3. Rafizi perlu menghadapi kes BAFIA dengan tenang, lagipun beliau sudah tidak ada kredibiliti sebab rakyat sudah tahu beliau bertindak atas kepentingan peribadi. Di mana Rafizi dalam isu Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) ambil alih hutang Talam Corporation Bhd. (Talam)? Di mana Rafizi dalam isu RM3 bilion melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Menteri Kewangan?

4. Jika Rafizi mahu sangat meniup trompet, pergilah tiup trompet Anwar.

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

Anonymous said...

N.ajis tua kutuk nak mampos adalah Wali Ka Sapuloh selepas Wali Songoh.

N.AJIS IALAH WALI SONGEH

Anonymous said...

ORANG2 KELANTAN BER-IQ RENDAH SEBAB ITU SENANG DI MANIPULASI OLEH ORANG PAS MUSIBAT AGONG!!!

Anonymous said...

Biasa nya kalau Pemimpin Ugama solat org ramai akan berpusu2 utk berjemaah.

Ini lain pulak cerita nya. Bila Nabi PAS si N.ajis solat pengikutnya sebok menonton dan mengambil gambar.

Ini lah sifat RIAK orang2 PAS dan Nabi PAS!!

Anonymous said...

harapkan. serban aje! tapi bengak!

Anonymous said...

Lakhanat mana2 Melayu yg sokong Cina DAPig

Anonymous said...

PR = Penipu Rakyat Undilah PR, mmg berbaloiii2 tp utk kAum sepet je yg berbaloiii.. Sawo matang terngangaaaa je laaa... Kaum PR yg gna tenet ni pon krjaan yg bri kmdahan, bkn PR yg sdiakan pon.. Org kufur nikmat mcm PR mmg mcm ni, tgu kna telan bumi je lar..

nizbzam said...

bengak,bongek,bodoh

Anonymous said...

Antara ramai orang-orang melayu , saya adalah yang terbaik .

.

maskman72 said...

ABU.....Allah Bersama Umno/BN

Anonymous said...

OI SPRM! BUTA KA? G LA SIASAT..!!

Anonymous said...

UMNO/BN kalah Malaysia kena jual terutama Malay kedua sia.

Anonymous said...

Di Perak ada 3 N bersaudara...NGA ! NGEH ! NIZAR NGOK !!

Anonymous said...

Anonymous said...
Di Perak ada 3 N bersaudara...NGA ! NGEH ! NIZAR NGOK !!

November 5, 2012 1:14 PM
-----------------------------

Salah tu!!

Yang Betol ialah NGAH, NGEH dan NGIZAR.

Hehehehehehehe.........

pok nik said...

ABU = Aljuburi Bukan Ultraman(anugerah tuhan).

ABU = Aljuburi Butohnya Unsafe.