IKLAN BERBAYAR

Friday, December 21, 2012

AMANAT HJ HADI : MAJLIS AGAMA ISLAM KELANTAN SAHKAN HADI SAKIT OTAK !?



Isi Kandungan Surat2 ini seperti berikut :- 

Pada masa akhir-akhir ini terdapat beberapa golongan umat islam yg telah mengeluarkan fatwa-fatwa atau pendapat-pendapat mengenai masalah agama yang sangat mengelirukan serta membawa kepada perbahasan dikalangan umat islam khasnya diNegeri Kelantan.

Diantara masalah yang telah dikeluarkan pendapat-pendapat atau fatwa-fatwa ialah seperti berikut :-

1).   Tidak sah sembahyang dibelakang imam orang Barisan
        (UMNO- Barisan Nasional)

2).   Haram dimakan daging binatang sembelihan orang  
       Barisan (UMNO- Barisan Nasional) kerana tidak sah
       sembelihannya.

3).  Terfasakh nikah diantara suami isteri orang Barisan
      (UMNO- Barisan Nasional) dengan orang bukan Barisan 
      (UMNO- Barisan Nasional).

4).  Tidak sah akad nikah oleh iman dari golongan Barisan 
       (UMNO- Barisan Nasional).

5).  Kena diperbarui nikah yang diaqadkan oleh imam dari
      Barisan (UMNO- Barisan Nasional).

6).  Tidak boleh ditanam mayat orang Barisan  
      (UMNO- Barisan Nasional) diperkuburan Islam.

7).  Orang Barisan (UMNO- Barisan Nasional) mati tidak
       boleh disembahyangkan keatasnya kerana murtad dan
       mereka juga tidak boleh sembahyangkan keatas mayat 
       orang Pas.

8).  Orang Barisan (UMNO- Barisan Nasional) tak payah
      sembahyang,puasa,naik haji kerana tidak diterima oleh 
      tuhan amalan itu daripada mereka.

Majlis Agama Islam dan Istiadat Melayu Kelantan dan Pejabat Mufti Kerajaan Kelantan telah menerima banyak surat yang telah dihantar oleh orang ramai mengenai masalah fatwa-fatwa atau pendapat-pendapat ini dan banyak menerima laporan mengenai kedudukan masyarakat islam dinegeri ini dari pendapat-pendapat atau fatwa-fatwa yang disebarkan itu.

Oleh kerana kesan daripada pendapat-pendapat atau fatwa-fatwa ini sangat besar bahayanya kepada perpaduan umat islam maka jemaah ulama' telah mengadakan suatu mesyuarat khas yang dipengerusikan oleh Yang Berhormat Sohibul Al'Fadhilah Dato' Mufti Kerajaan Kelantan dan dihadiri oleh semua jamaah ulama' yang terdiri dari :-

1).  Yang Berbahagia Dato' Haji Ismail Bin Haji Yusoff - 
       Timb.Mufti Kerajaan Kelantan.

2).  Al'Fahdil Tuan Hj Abd Aziz bin Hj.Abu Bakar - 
      Pondok Terusan,Pasir Tumbuh.

3).  Al'Fahdil Tuan Hj Abul Ghani bin Awang Chik -  
      Pondok Kubang Bemban,Pasir Mas.

4).  Al'Fahdil Tuan Hj Mohamad bin Hj Yusoff- 
      383 Jalan Atas Banggol.Kota Baru.

5).  Al'Fahdil Tuan Hj Hassan bin Hj Ismail - 
       Maahad Muhammadi,Kota Baru.

6).  Al'Fahdil Tuan Hj Abdullah bin Hj.Abd Rahman - 
       Pondok Lubuk Tapah,Pasir Mas.

7).  Al'Fahdil Tuan Hj Hasbullah bin Hj. Mohd Hassan - 
       Iman Besat Masjid Muhammadi.

8).  Al'Fahdil Tuan Hj Hassan bin Hj.Idris - 
      Penolong Pengarah Yayasan Sekolah Agama Kelantan   
      (JASA) Lundang,Kota Baru.

Mesyuarat khas itu telah membahaskan perkara-perkara yang tersebut diperenggan 2 diatas serta juga ceramah-ceramah yang disalin ke dalam kaset-kaset atau pita rakaman berhubung dengan fatwa-fatwa atau pendapat-pendapat tersebut itu dan mengambil keputusan bahawa :-

"SETELAH MEMBAHAS MENGENAI PERKARA-PERKARA TERSEBUT DENGAN BERALASAN KEPADA KITAB-KITAB TAFSIR DAN KITAB-KITAB TAUHID KARANGAN ULAMA' YANG MUKTABAR,MAKA DENGAN SEBULAT SUARA JAMAAH ULAMA' MEMBUAT KEPUTUSAN BAHAWA KELAPAN-LAPAN PERKARA YANG TERSEBUT ADALAH TIDAK BENAR DAN BERTENTANGAN DENGAN AJARAN ISLAM,SERTA SANGAT MENDATANGKAN BAHAYA TERHADAP AQIDAH ISLAMIAH DAN PERPADUAN ORANG-ORANG ISLAM"

Oleh yang demikian Majlis Agama Islam dan Istiadat Melayu Kelantan memberi nasihat kepada orang ramai supaya jangan terkeliru dengan pendapat-pendapat atau fatwa-fatwa  yang menyeleweng serta menyesatkan umat islam yang dibuat oleh orang-orang yang tidak bertanggungjawap.

Sekian dan diharap mendapat perhatian semua lapisan umat islam dinegeri ini.

(Dato' Hj Wan Mohamed bin Yusuf )
 b/p Yang Dipertua.

Di Pejabat Agama Islam Kelantan,Kota Baru,Pada 15 Jamadil Akhir 1401.

KREDIT JAWABER6

73 comments:

usin said...

habis, kalau org umno/bn tak kafir, kpd siapakah hukum kafir itu jatuh? ada sesiapa sudi jwb. bomo siam nk jwb?

Anonymous said...

isu terbaru video besi...pakatan b.bi dah mula percaya pada video,

tayangan b.bi dia tak kan percaya,sampai anggap anugerah tuhan mesti di angkat jadi PM.

Video tu besi..macam-macam fatwa dikeluarkan..yg pening tu,ada pulak yang si dungu tu yang percaya.

Anonymous said...

Mangkuk babi campur anjing sawan itu lah manusia yang berada dalam umguk,yang beriman semua meniggalkan umguk kan,sialan 7 keturunan ni umguk semua

Anonymous said...

Aku walau bukan ahli mana mana parti... pernah sanjung Pas.... la ni...sori... perjuangan depa dah jauh tersasar... sepatutnya menggalakkan perpaduan ummah.... tapi sebaliknya berlaku.... pelik sungguh ajaran Islam Pas.

Anonymous said...

heh... bodoh tak boleh diajar... pandai tak boleh diikut... duduk lah selamanya dalam parti ajaran sesat...

Anonymous said...

Dalam senarai jemaah ulamak yng membincangkan fatwa hadi nama n.ajis tak ada.
Mungkin ilmu n.ajis telalu tinggi tu sebab mereka tak panggil.
Yang menariknya jemaah ulamak Negeri Kelantan yng membincangkn fatwa Hj Hadi senada dgn pandangan mufti perak Harrusani.

Tetapi seperti yng di nyatakan n.ajis ilmu Hadi Awang lebih tinggi dari Harrusani kerana berkelulusan Madinah.

GAP cer ko selidik jemaah ulamak tu ada kelulusan Madinah tak?

Anonymous said...


ada fakta yg tersembunyi.... UBN tak ulas,

hujjah orang pas ada benarnya!

barisan = memang ada ramai kafir drp orang cina,india, dayak, kadazan, dsb....yg sah tak boleh jadi imam / tukang sembelih ....

ahlul umno jugak memang ada ramai kafir drp orang dayak, kadazan, dsb....

Anonymous said...

Turunkan PAS naikan UMNO ! Kelantan harus tukar ke perintah UMNO baru lebih baik dan makmur ! Hidup UMNO ! Mesti boleh !

Anonymous said...

PENGUMUMAN: SEMUA WANITA KELANTAN DAH SEPAKAT MENGUNDI UMNO PRU13 KRN TAKUT KENA CABUL, ROGOL, ZINA DAN CERAI BERAI KRN JIKALAU PAS MENE LG NANTI, PUAK2 DIA TERUTAMA YB - YB DGN NIK AJIS SEKALI AKAN MULA TAMBAH BINI............HIHIHI BAYANGKAN NIK AJIS BERBINI RAMAI, TERKETAQ-KETAQ

komandomelayu said...

905

Umnguk tu apa?
Apa kata besok kau datang putrajaya aku nak kau tunjuk ajar aku pasal umnguk ni!

Anonymous said...


Hina Rasul- Madey kata nabi ada janggut kerana tak dak gillete!

Madey di rujuk kepada
AKTA 559
AKTA KESALAHAN JENAYAH SYARIAH (WILAYAH-WILAYAH PERSEKUTUAN) 1997

BAHAGIAN III - KESALAHAN YANG BERHUBUNGAN DENGAN KESUCIAN AGAMA ISLAM DAN INSTITUSINYA


--------------------------------------------------------------------------------


Seksyen 8. Mempersendakan, dll. ayat Al-Quran atau Hadith.


Mana-mana orang yang, dengan kata-katanya atau perbuatannya, mempersendakan, menghina, mencemuh atau menyebabkan dipandang hina ayat-ayat Al-Quran atau Hadith adalah melakukan suatu kesalahan dan apabila disabitkan boleh didenda tidak melebihi lima ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi tiga tahun atau kedua-duanya.

Anonymous said...

HADI SUDAH DI AMBANG KEMUSNAHAN.....BALASAN TUHAN SEDANG MENENATI NYA DI DUNIA LAGI....PERCAYALAH BELAU AKAN MAMPUS DALAM KEHINAAN TIDAK BERAPA LAMA LAGI.....BEGITU JUGA DENGAN POK NIK SIMENTERI BESAR TOLOL.....BELIAU JUGA KEPANASAN DEK FATWA DAN DOA KARUT BELIAU.....SAMA-SAMA KITA TUNGGU......

Melayu Perak said...

anon 9.55 pm..

habis tuh yang pok nik babi menghina rasulullah dan hadis nabi yang nabi muhammad tuh masa kecik macam mamat kampung tuh apa....

yang pok nik babi menghina quran kata Allah tuh mencarut apa pulak....

Anonymous said...

Setuju Melayu Perak..
Pork Nick Najis hina Kerasulan Nabi begitu jelas dn terang. Samakan Nabi seperti Mat2 KG.. gaya ckp tu mcm Pork Nick Mat itu sama taraf juga dgn Muhammad masa kecil?

Jahat lg kufur lah sekor pemimpin besar PAS ini.. anon 9.55.. otak biul buta kayu mcm ko pencacai PAS mn fikri cara Islam.. sbbtulah PAS hanya pencacai dan anjing DAP Harbi..

Melayu Ultra said...

aku harap sangat Pork NIK jadi MB Kelantan lagi 10penggal..

Kepada orang2 Kelantan pastikan pangkah PAS lagi sekali!!

Boleh TAKEBEER ramai2 lepas PRU13 ni!

HEHEHEHEHE!! Pork nik....... Pork nik.....

Melayu Ultra said...

POK NIK ni dah jadi AYAH PIN! Pentaksub2 Pok Nik memang dah x boleh di selamatkan lagi..

Pada mereka, POK NIK adalah sama tarafnya dengan WALI!!

UJUB RIAK DAN TAKABBUR sudah sebati dalam jiwa POK NIK!!

Semoga ALLAH memelihara ISLAM dari babi2 perosak agama seperti PORK NICK & HADI AWANG Fisherman!

Pekong Pondan said...

The problem with Malaysia is a mix of politic and a bida'ah peppered sectarian of Islam.

Strict laws. Execution of adulterers and homosexuals. Learn from Saudi Arabia. A homosexual scumbag like Anwar Al-Juburi Ibrahim would never be allowed to revolt against the government with treath and lies against the Prime Minister of Malaysia.

Stand up and be strong. Arrest the homosexual scumbag and give him a fair trial and execute him. Where is the justice for Saiful. Even then consensual Anwar used his position to break down and screw Saiful in his Shit hole.

PM Mahathir Muhammad did put the scumbag in jail, but a corrupted hindu court let him free then Sodomy cold not be proven. Homosexual intercourse was committed accoding to DNA evidence and 30 withnesses from the condomenium and the hospital.

Satu Malaysia must have space for all religions. If you want Islam - keep it strict or you will all end up in Jahannah.

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...

tapi puak PAS pukimak ini mana mau mengaku...

Anonymous said...

Pas tak iktiraf ulama dan ahli agama yg.bukan ahlul parti ajaran sesat..

Majlis fatwa pon dorang perlekehkan..

p/s: dulu Umno bersorangan dalam perjuangan agama kerana ramai ulama takut bersuara menentang pas. TAPI KINI SEMAKIN RAMAI ILMUAN ISLAM DAN ULAMA YG.BANGKIT MENENTANG PAS...K.O PAS...K.O PASS...K.O PARTI AJARAN SESAT !!!

gen2felda

Anonymous said...

pok nik dan hadi tua kutuk laknatullah akan mampos dlm kekufuran.

Langsi said...

Amanat Hj Hadi tu...mula keluar pada tahun 1981 lagi, baru skrg para ulama UMNgOk Be-eNd dan para Mufti yg makan gaji KERAjaan UMNgOk Be-eNd nak berkokok...selama ni MAKAN GAJI BUTA ke? Dah diUGUT atau diRASUAH baru nak berbunyi???

Malas nak komen... baca ni!

Isu 'Amanat' adalah isu yang dibangkitkan setiap lima tahun.

Setiapkali dekat dengan PRU maka isu ini akan dibalut dengan 'tepung' dan di'goreng' semula siang dan malam oleh tok cai-tok cai umngok.

Isu ini bermula dari semenjak tahun 1981 lagi yakni kira-kira 31 tahun yang lalu iaitu ketika Tg Abdul Hadi Awang berceramah di Kampong Banggul Peradong pada 7 April 1981.

Itulah mentaliti puak-puak umngok dalam saat tenat dan sudah terkulat-kulat menghadapi PRU13 nanti......asalkan apa yang tercapai tangan akan digunakan sebagai senjata......janji mereka 'selamat'.

Maka berdegar-degarlah tok cai-tok cai...tukang-tukang salak memberi arahan (kononnya 'mereka' nak tunjuk mereka berkuasa') kepada TGHA menarik balik 'Amanat' itu.

Amboi......apa komer yang kat opis Agama tu buat? Udah 31 tahun yeop, takkan tak siap-siap lagi kertas siasatan? Takkan tak jumpa-jumpa lagi kitab rujukan atau memang komer udah beruban-uban rambut tapi masih tak faham-faham?

Kalau komer udah angkat tangan tak boleh nak lawan (lawan hujah yeop, jangan tersalah faham pulak).....tunggu selepas PRU13 nanti komer beri tandatangan boleh berehat awal...duduk diam-diam kat surau, dengar pengajian......alahai...

ABU - Asalkan Bukan UMNgOk...Be-eNd!

LIwatOmega said...

PELUK lim kit SIANG SATU AMALAN MULIA PADA Hadi AWANG, SAMA DENGAN KAFIRKAN UMNO .
KALAU MAINKAN VIDEO TAPE LEBIH BAIK. BIAR ORANG TAHU DAN DENGAR.......SUNGGUHPUN DIA KATA BESI.

Anonymous said...

dah takde isu baru ke yg nak di jaja puaka2 UmNGOK nie.....citer lama nie.......

Anonymous said...

langsi.....

UmNGOK dah takde isu....diaorg bertelagah sebab dah takde calon yg boleh dipercayai....kita kuburkan UmNGOK-Be-end...

Anonymous said...

Hahaha...itu pulak ko spin...
Kalo nama jer Islam tapi perangai macam sami kafir, macam neek najiees tue mcm mana plak?
1) ada ke org Islam yg boleh terima prtolongn setan? Neek najies jer bole...sbb dia pun perangai setan..
2) ada ke org Islam boleh tentukan dosa pahala org len? Hanya Allah jer yg sepattnya, tp si bodo neek najies pun boleh katanya...
3) ada ke org Islam yg tentukan sorga neraka? Si bahalol neek najies jer boleh, bawah kain dia neraka kt kain atas kepala dia sorga...bodo pny mindset..

Gua baru list nie jer bab najis yg tercicir dr si bodo neek najiees...
Tue belum list fatwa songsang bertaraf jubor annuwar lagi...
Hahaha....bodonya nya lah neek najiees nie....

Langsi said...

Sian dengan puak2 UMNgOk Be-eNd ni! Semudah ni pun tokleh nak mikio... kalo tak paham cube tanye dgn LEMBU2 NFC kak Ijat... lembu2 pasti lebih cerdik sebab dapat duduk dlm kondo!

Lembu pun dapat duduk KONDO... sedangkan cai-cai UMNgOk Be-eNd dok kat SETINGGAN, rumah sewa, rumah murah. Puak2 UMNgOk Be-eNd cukup sekadar dapat hidup dgn sumbangan sekupang-dua tiap kali ganggunceramah PR; seratus-dua setiap kali Perhimpunan Agung UMNgOk; lima ratus setiap kali PRU... asalkan pemimpin UMNgOk Be-eNd dan kroni hidup mewah, senang lenang hasil memperLEMBUkan rakyat & makan hasil rakyat - dulu, kini dan selamanya.

Cer tanye LEMBU Kak Ijat, betul tak? Jgn asik dok ENGGEH dan ANGGUK je kat pemimpin UMNgOk Be-eNd semata2 utk T-shirt, kain pelekat, payung, topi, pengangkutan dan juga duit sekupang-dua - harga yg UMNgOk Be-eNd bayar untuk taraf hidup Melayu!

ABU - Asalkan Bukan UMNgOk...Be-eNd!

Anonymous said...

Hahaha....
Bila tukanh cuci taik neek najies tulis.mcm nie ar...
Weh bodo, yng bangkitkan isu nie skrng bukan start dr UMNO...
Org2 yv dah insaf dari parti ajaran sesat yg bikin havoc sbb diorg tau semua setan dalam parti anak setan nie dh kena kencing ngn bodo hadi ngn neek najiees...
Lagi satu bahalol, yg suruh taubat ialah golongan yg betul2 Ulama...
Bukan pukimak dalam parti ajaran sesat tue..asik nak tala bini orang jer sebab asik makan ubat kuat dlm paper haramkah...
Lu kalo setakat tau alif ba ta x layak nk condemn Ulama...
Yg perangai setan mcm neek nejiees ngn setan bisu bodohadi pun x layak nak ckp hal2 agama Islam..diorg lebih bodoh dr pandainya...
Hahahaha...lu nie komplen psl Ulama nie dh mandi wajib ke blum?
Paper haramkah tue dh jmpa ubat kuat ke blum?
Bini sapa plak lu nak tibai? Jgn lu tala mak lu sudah...
Hahahahahaha.....
Ingat parti anak setan PAS ingat seks, bini orang, ubat kuat ngn jubor annuwar....

Anonymous said...

Hahahaha...apsal?
Lu org goyang?
Hahaha....kalo dah bertaraf kapir memang jadi setan ar parti anak setan nie PAS....hahahaha...
Tue belum kuar citer lama psl fatwa2 bahalol neek najjies...
Hahahahaha....kalo lu org dh rs panas, g la kt blog pencacai korg tue...
Hahahahaha

Anonymous said...

Tksub kpd pmmnpin biar pon dri sndri dhina dan dcaci.snggup hdup dlm ksushan biar pon pmmpin hdup dlm ksngan...itulh glongan pas..tuhan bri kite akal utk bfkir..jd pkir2kn lah.

Anonymous said...

Kah..kah..kah...
Bro...lu silap kot...
Lu tny parti ajaran sesat xder calon len ker asik2 si tua keparat neek najiiesss...
Lu nasihat lah si bodo nakjies tue..najiees dia dh bersepah2 dah nak kubor pon...adik dia dh rs aura2 kubor...
Dok kalut lagi tamak nk kaut duit ngn kayakan kroni2 dia kt kelingtan tue..
Hahaha...nmpk sgt parti ajaran sesat nie sampah recycle...hahahaha...dh tua nak mampos pun sibuk makan ubat kuat utk bertanding...
Hahahahahaha......

Langsi said...

Amanat Hj Hadi tu...mula keluar pada tahun 1981 lagi, baru skrg para ulama UMNgOk Be-eNd dan para Mufti yg makan gaji KERAjaan UMNgOk Be-eNd nak berkokok...selama ni MAKAN GAJI BUTA ke? Dah diUGUT atau diRASUAH baru nak berbunyi???

Malas nak komen... baca ni!

Isu 'Amanat' adalah isu yang dibangkitkan setiap lima tahun.

Setiapkali dekat dengan PRU maka isu ini akan dibalut dengan 'tepung' dan di'goreng' semula siang dan malam oleh tok cai-tok cai umngok.

Isu ini bermula dari semenjak tahun 1981 lagi yakni kira-kira 31 tahun yang lalu iaitu ketika Tg Abdul Hadi Awang berceramah di Kampong Banggul Peradong pada 7 April 1981.

Itulah mentaliti puak-puak umngok dalam saat tenat dan sudah terkulat-kulat menghadapi PRU13 nanti......asalkan apa yang tercapai tangan akan digunakan sebagai senjata......janji mereka 'selamat'.

Maka berdegar-degarlah tok cai-tok cai...tukang-tukang salak memberi arahan (kononnya 'mereka' nak tunjuk mereka berkuasa') kepada TGHA menarik balik 'Amanat' itu.

Amboi......apa komer yang kat opis Agama tu buat? Udah 31 tahun yeop, takkan tak siap-siap lagi kertas siasatan? Takkan tak jumpa-jumpa lagi kitab rujukan atau memang komer udah beruban-uban rambut tapi masih tak faham-faham?

Kalau komer udah angkat tangan tak boleh nak lawan (lawan hujah yeop, jangan tersalah faham pulak).....tunggu selepas PRU13 nanti komer beri tandatangan boleh berehat awal...duduk diam-diam kat surau, dengar pengajian......alahai...

ABU - Asalkan Bukan UMNgOk...Be-eNd!

Anonymous said...

Hahahaha...
Sian pencacai nie...
Dok kalut komen kt sini...
Banyak2 plak tue...
Nak cukupkan kuota komen punya pasal...
Hahahaha...brapa hengget 1 komen lu dpt? 1.50 ker?
asik la copy paste ayat lama...
Tukar ar ayat baru bro....
Lu copy paste panjang2 org x baca pun.
Hahahahaha.....
Lu dh brapa bnyk dpt duit komen nie?

Anonymous said...

Amanat Hj Hadi tu...mula keluar pada tahun 1981 lagi, baru skrg para ulama UMNgOk Be-eNd dan para Mufti yg makan gaji KERAjaan UMNgOk Be-eNd nak berkokok
__________________________________
sah2 bdk nie bongok...tu la hari2 bace harakah je...isu nie dr dl lg dh timbul...byk2 dah pengikut2 pas yg nyesal atas amanat nie...mang amanat nie dh lame tp kesan nye mase ade smpi skrg...mufti2 pn ulama gak salah ke dgr nasihat mufti2 nie...mereka dh menasihati terpulang la nk ikut kex...

Anonymous said...

Amboi......apa komer yang kat opis Agama tu buat? Udah 31 tahun yeop, takkan tak siap-siap lagi kertas siasatan?
_____________________________________
ade plak satu parti tu dh berpuluh tahun nk wat hudud...tp ckp je la dlm ceramah...la nie dh lbh 50 tahun draf undang2 hudud pn xnmpk bayang...parti mne ye tu?????lagi kesian undang2 kecil yg dh dibuat 20 thn dl pn nk dikaji semula...sian sian...

Anonymous said...

Dont worry tak ada orang baca pun,,heeee biaq pi dia la nak melalut..

merbah desa sgt said...

semasa tahun 1981 dulu kesan dari AMANAT hadi hadi tak nampak lagi.kerana kerjasama PAS dengan DAP belum nampak jelas lagi.yang nampak hanya kerjasama UMNO dengan MCA dan MIC saja.sebab itulah pihak2 yang berkenaan tak buat komen apa2 sehinggakan hadi hadi sanggup menuduh ahli UMNO KAFIR pun mereka diam.tapi sekarang kerjasama PAS dengan DAP dah nampak bagitu jelas sekali.jadi sekarang ni dia orang komen habis habisan.sebagai saorang ULAMAK sepatutnya hadi hadi kena tarik balik AMANAT[kenyataan]NYA itu SECARA TERBUKA dan MEMOHON MAAF dengan RAKYAT ISLAM 1MALAYSIA.jika tidak dia bolih dianggap sebagai UMARAK.WALLAHU'ALLAM.

Anonymous said...

Mana ada dah hudud pun. Yang ada cuma mat sabu dengan zuraidah huduh je.,dua2 tu muka dah la huduh buduh pulak tu

Anonymous said...

apa...!!!!! sokong passss.... ishk3.... tolong bagi timba, cepat sikit....!!!! dah nak keluar dah ni...!!! wuuueekkkk...!!! JANGAN HARAP LAAAA....!!!!!! KAH, KAH, KAH, KAH....... SESATSESESATNYA......!!!! pada ahli pas yg masih ada pemikiran yg normal, BERFIKIRLAH SEBAIKNYA..... ALLAH memberi kita akal untuk berfikir...jadi mnilai lah SEBAIKNYA........

Anonymous said...

Langsi yng bahlol..

Isu amanat Hj Hadi timbul bila seorang pentaksub PAS mengaku pernah mengkafirkan bapanya hanya kerana menyokong umno.

Kimak punya langsi, pentaksub PAS yng cakap di dalam bukunya yng terbaru 'KAFIRKAH AKU' lagi nak salahkan umno.Lu tahap longkang punya penyokong PAS hahaha


Akibat pengakuan penyokong PAS yng taksub itu sekarang ramai penyokong PAS kembali sedar bahawa amanat Hj Hadi telah menyebabkn islam berpecah belah!

Kebanyakan yng telah mengaku silap mengkafirkan umno umur mereka 80an dan 90an.Logiknya tak lama lagi akan mati.Kenapa mereka minta maaf sekarang sebab mereka tak mahu bawa
dosa memutuskan persaudaraan islam
ke dalam kubur.Alhamdullillah.

Tetapi ada sorang tua kubur kata mari rumah kata pergi masih sayang
jawatan MB.Woi Langsi kimak, ada ker patut tok guru ko kata Allah swt mencarut!

Ularmak dalam semak punya tok guru!

Anonymous said...

Langsi yng bahlol..

Isu amanat Hj Hadi timbul bila seorang pentaksub PAS mengaku pernah mengkafirkan bapanya hanya kerana menyokong umno.

Kimak punya langsi, pentaksub PAS yng cakap di dalam bukunya yng terbaru 'KAFIRKAH AKU' lagi nak salahkan umno.Lu tahap longkang punya penyokong PAS hahaha


Akibat pengakuan penyokong PAS yng taksub itu sekarang ramai penyokong PAS kembali sedar bahawa amanat Hj Hadi telah menyebabkn islam berpecah belah!

Kebanyakan yng telah mengaku silap mengkafirkan umno umur mereka 80an dan 90an.Logiknya tak lama lagi akan mati.Kenapa mereka minta maaf sekarang sebab mereka tak mahu bawa
dosa memutuskan persaudaraan islam
ke dalam kubur.Alhamdullillah.

Tetapi ada sorang tua kubur kata mari rumah kata pergi masih sayang
jawatan MB.Woi Langsi kimak, ada ker patut tok guru ko kata Allah swt mencarut!

Ularmak dalam semak punya tok guru!

Anonymous said...

1040 umno sila parti syaitan yg d kenali ko snggup jilat csl barua punya melayu

Anonymous said...

Sama ja puak umno pukimak mana mau ngaku altantuya d bunuh oleh puak2 mereka jenis hati hitam

Anonymous said...

Bleh blah

Anonymous said...

aduh pasai ni la aku ngan awek aku dulu clash.

Anonymous said...

Sedarlah wahai saudaraku kita percaya allah itu satu. Islam milik semua manusia yg beriman! Bukan milik melayu saja. Kalau nak menjadi keparat jadilah jgn babitkan islam cukuplah letak melayu! Satu dari 27juta rakyat malaysia yg ingin kedamaian!

pok ngah nik ajis said...

Aku sanggup jilat bontot csl dari mkn babi dgn lge. . Kata mat sabu. . Ha. . .Ha. . .Ha. .

pok ngah nik ajis said...

Ko percaya ke. . Antatuya dibunuh oleh puak umno dan disabit kan najib razak. . .
Kiranya pandai menuduh. . Buatkn afidavit,buatkan hujah balas dan daftar dicourt berserta saksi,bukti dan kes. .
Ada berani!!!!!???????
Kalau nak hujah tanpa skrip yg relaven. . Baik ko tutup mulut dari fitnah. .
Dalam islam hukum fitnah tu harus dibunuh. .

aleq aliff said...

bro hamPASgas PAS..PIS..PUSH...,FUCKARTOON SIAL HARAMJADAH n biaDAPig cauvinis..buka mata lah skit..! ape kesan dr amanat nih?? hancur umat islam malaysia..yg terburuk adalaH 'MEMALI'..nak tanya org PAS..ape status ibrahim libya ngan kwn2 dia sbnarnya?mati.. x mandi, x kapan,,tau2 tanam semua 14 org ni...btl ke mereka ni ORIGINAL
SYUHADA ??? psl ape..psl bru2 ni org yg buat amanat tu secara terang2 kata negara islam x de dlm quran..x wujud pun..jd 14 org ni mati x kapan.. krn ape?..memperjuangkan negara kebajikan..?? syuhada ke tu ? yg mereka bunuh tu pn org islam..bkn cina..! BODOH..! BANGANG !! sekiranya itu bkn syahid yg sbnarnya..x di terima ALLAH..siapa yg kena tanggung kena jawab dpn ALLAH kt akhirat esok..psl ape mereka ni mndi x kafan..?? Amanat gila nih! amanat sesat..! PAS memang sesat..!
''jual agama demi dunia yg sedikit'' kata NABI..

pok ngah nik ajis said...

Lembu kak ijat ada juga merasa banglo. .!!!!!
Kambing janapari husam musang dah pegi mana????!!!
Kalau check ladang rakyat usahkan kambing reban pun tak ada. .
Oh yeah. . Tanah tu dah tertukar tangan pada ngeh dan nga. . Tujuannya bela babi. .

Anonymous said...

jadi sape calon pas? mahfuz? mat sabu? atau kak abby? kah kah kah

Anonymous said...

udah 31 tahun umat islam dipecahbelah oleh amanat ini..takkan takde rasa bersalah kot? tetiba je kata tak relevan? jd bagaimana dgn segala unsur cerai berai..putus silaturrahim..pergaduhan..solat dua imam...blablabla...

Anonymous said...

Toksah layan Langsi bongok gila babi tu.. Dey Orang kampung je dengar amanat Hj Hadi tu. Ingat zaman tu Anwar sendiri tolak amanat gila ni. Kalau betul dia takkan dia join UMNO. Soalnya sekarang jika terbukti amanat itu salah kenapa dia masih tak mahu tarik balik amanat songsang tu?

Dan utk lu Langsi penyokong kahwin sejenis, pluralisme agama, israel, murtad tak payah la tunjuk skill dlm hal islam. PKR itu jelas parti liberal dan sekular yg memisahkan agama dan pentadbiran hingga JAIS sendiri di anak tiri arak dah rampas kena pulang balik......... manakala UMNO parti nasionalis yg bepegang pd perlembagaan yg mengiktiraf islam tak sama dgn PKR.

Anonymous said...

SESUATU YANGS SALAH TERUTAMA MELIBATKAN AKIDAH MACAM FATWA HADDI DAN NICKE MESTILAH DIULANG-ULANG SELALU SEBAGAI PERINGATAN KEPADA RAKYAT YANG TAKSUB MEMBABI BUTA SUPAYA DAPAT KEMBALI KE JALAN YANG BENAR.RAMAI KAWAN2 AKU BERIJAZAH MASIH JUGA SOKONG PAS DAN PKR TANPA GUNA OTAK YG WARAS WALAU PUN MENDENGAR FATWA/PENDAPAT YG SALAH.

Anonymous said...

hadi dan pas..kamu tanggunglah di akhirat nanti..

Anonymous said...

Puak2 PAS yng menyokong amanat hj Hadi korang tanggunglah dosa menyokong memutuska tali siratulrahim
sesama islam!

Eeee meremang bulu roma bila mengingatkan hukuman yang Allah janjikan!

Anonymous said...

Nabi saw pernah berkata ,ada orang sentiasa ke masjid dan bersolat
tetapi menjadi penghuni neraka!

Anonymous said...

Kenyataan Majlis Agama Islam Kelantan tu bertarikh 15 Jamadil Akhir 1401, hari ni 22/12/2012 bersamaan 8 Safar 1434, maka kenyataan Majlis Agama Kelantan tu dah 33 tahun.

Kenapa TGHA tidak dipanggil untuk menjelas kenyataannya kepada 'mesyuarat khas' agar kenyataan yg dukeluarkan itu seimbang ?

Jika TGHA dijemput tapi tak hadir, ini perlu dinyatakan dalam kenyataan ini.

Setelah banyak kesan negatif dari 'Amanat TGHA' ini, Majlis Agama Islam Kelantan sepatutnya mengeluarkan waran tangkap untuk membendung keadaan tidak menjadi lebih buruk.

Setelah 33 tahun, kini TGHA mesti menjelaskan secara terperinci amanatnya supaya generasi baru boleh faham betul-betul.

Tapi dah menjadi pegangan parti PAS, semua kenyataan mereka yg tidak betul akan didiamkan saja tanpa kenyataan maaf. Adakah ini juga pegangan TGHA ?

Anonymous said...

Dah balik pada ko.

Anonymous said...

kalau umno sanjung hasan ali ke zul ke..kira ok lg la. depa tu msh diyakini iman dan akhlak depa..

puak2 korang pulak dok sanjung deefuck sanjung Bala bencana sanjung rpk sanjung babiga selama ni kan?

so tak nak bandingkan ke? nampak tak siapa yg lebih benar? puak2 umno sanjung saudara seagama yg nmpk bersih...puak2 najis pr mcm hang sanjung mamat2 yg....lu fikir la beb...kuang kuang kuang...tak sedar2 lg ke?

Anonymous said...

SESUATU YANGS SALAH TERUTAMA MELIBATKAN AKIDAH MACAM FATWA HADDI DAN NICKE MESTILAH DIULANG-ULANG SELALU SEBAGAI PERINGATAN KEPADA RAKYAT YANG TAKSUB MEMBABI BUTA SUPAYA DAPAT KEMBALI KE JALAN YANG BENAR.RAMAI KAWAN2 AKU BERIJAZAH MASIH JUGA SOKONG PAS DAN PKR TANPA GUNA OTAK YG WARAS WALAU PUN MENDENGAR FATWA/PENDAPAT YG SALAH.
KESALAHAN HADDI DAN NIKKE SANGAT MERBAHAYA KERANA MEREKA ADA KUASA DAN PENGARUH MENYEBABKAN TINDAKAN KE ATAS MEREKA SUKAR DIAMBIL,TAMBAHAN PULA MEREKA SENDIRI TAK NAK SEDAR/BUAT2 TAK SEDAR NAK MENGAKU KESALAHAN YANG MEREKA BUAT. BILA ULAMAK/GENG2 UGAMA LAIN TEGOR DEPA TAK TERIMA BAHKAN MENGHUKUM ORANG LAIN SALAH PLAK. HADDI DAN NICKKE INSAFLAH SEBELUM MAUT DATANG MENJEMPUT.

Anonymous said...

1400 tahun ug lampau ada gilette ke..cer jwb.

Anonymous said...

tiap kali nak PILIHANRAYA isu HUDUD pun keluar..bukan ke isu HUDUD ni Isu BASI DARI kaca mata PENCACAI BERNAMA 'LANGSI'...oii Langsi..bila BAB Hukum Hudud hang mesti kata Kerajaan tak ikut UNDANG2 ISLAM kan..TAPI BAB AMANAT SESAT HADI NI MELIBATKAN KAFIR MENGKAFIR..SIAN KAU 'LANGSI'..TOK GURU YG HANG PUJA..BERPELUK DNG LIM KIT SIANG..HAHAHA..SIAP ADA GAMBAR LAGI..MEH SINI AKU ULANG AMANAT TO GURU HANG TU..

Amanat Haji Hadi Awang disampaikan oleh Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang di Kampung Benggol, Peradong, Kuala Terengganu pada 7 April1981.

“Saudara-saudara sekelian percayalah,

Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.

Amanat Haji Hadi Awang disampaikan oleh Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang di Kampung Benggol, Peradong, Kuala Terengganu pada 7 April1981.

“Saudara-saudara sekelian percayalah,

Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.

Percayalah saudara-saudara sekelian,

Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalahIslam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan ‘politik suku, agama suku’.”

iNGAT YA 'langsi'..PAS dulu kata 'kafir dengan mengamalkan politik suku,agama suku..jadi apa agama DAP..Boleh jwp tk..ingat jwp elok2 nanti KARPAL MARAH !!..hahahahaha








NAK TANYA SIKIT KEPADA CAI..TERMASUK 'LANGSI'..HADI NI SESAT KE TAK KALAU IKUT AMANAT YG DIA KELUARKAN SENDIRI...

Anonymous said...

sudah2 la tu dok taksub macai2 PAS nih...g la sound Nik Aziz tu letak jawatan,uzur sgt dah tu,macam xde org lain je yg leh jd MB kelantan.ubah la geng2 yg dah uzur tu.kasi can kat geng2 muda lak.malu oi PAS malu wei hancur lebur bwh org tua tu!

Anonymous said...

Ulama yang sebenar akan membimbing umat kejalan yang benar,Ulamaktamak PAS membimbing pengikut kearah ketaksuban dan membodohkan....

Anonymous said...

AKU HARAP PORK NIK BACA TULISAN AKU NI, KALU TAK POK NIK ANAK DIA BACA PUN TAK PO, ADIK DIA BACA PON TAK PO, BINI DIA BACA PON TAK PO.....HO POK NIK LAGU MANA MU.....MAJLIS AGAMA DAH KELUAR KENYATAAN YANG SAIN (KAWAN SETAN MU) HAJI HADI DAH SESAT LAGU MANO LA,,,,,TAK SOH JADI TOLOL DAN BODOH LAH KITA NI ORANG TUA DAH,,,TOK SAH JADI BUDAK BUDAK LA...MALU KAT RAKYAT...RAKYAT LA NI MENYAMPAH KE MU SEBAB KETOLOLAN DAN KEBODOHAN MU WAHAI TOK GARU TEROMPAH......SATU MALAYSIA ORGA ISLAM KATA AJARAN PAS SESAT....LAGU MANO.....HAK TINGGAL DALAM PAS HANYA TOK GURU DAN USTAZ LEMBU...YANG DIPERBODOHKAN DAP.....LAGU MANO.....MU RASA HEBAT LAGI KO...MU RASA CERDIK LAGI KO......HAK SEBENARNYA MU NI BODOH...MU NI TOLOL LA SAMA TARAF DENGAN BUDAK-BUDAK......MALU AKU ADA MENTERI BESA SERUPO MU.....CUBA TENGOK MENTERI BESAR NEGERI LAIN....SEMUA CERDIK DAN BERWAWASAN SERTA ADA KELAS MU.....NI LAGU MANO,,,,,,TAK CERDIK JAK RITU LAGI.......HAK MU TAHU CERAMAH..CERAMAH MASALAH RAKYAT BUAT TAK TAHU.....FIKIR LAH SIKIT.....yg ikhlas MAT JIN KB

Anonymous said...

kesian.. ni sample orang yg sakit otak

Anonymous said...

jenis otak dah sakit..tanjung rambutan boleh masuk..

Anonymous said...

jenis pengecut.. buat apa kau tulis kat sini. pergi buat repot,

Anonymous said...

habis... habis.. tanah tergadai... tanah di jual, negeri tergadai..

AWAL KALAM said...

Sesungguhnya tiada lagi sinaran bulan purnama di wajah Aziz dan Hadi.

Langit yang cerah di ufuk timor telah diselumbungi awan mendong cuma menanti fajar Panji-panji Daulah Islam yang sentiasa memmetarbatkan Islam dari dulu kini dan selamanya UMNO.

Apa ada pada PAS ?

SERBAN HIJAU.

Anonymous said...

LANGSAI,,,
Amanat hadi tu dah jadi kitab HAMPas yang hari ini ditambah jingay pulak, tak salahpon nak bangkit amanat gila walau 100 tahun lagi kerana akan jadi sejarah nanti, tak gitu ker nanti nama hadi jadi lagenda pulak bukan setakat politikus sampah seperti hari ini.

Anonymous said...

Pok Nik ni kita boleh sama kan dgn cerita Dalai Lama (Ketua Kaum Budha) dari Tibet yg lari dari kerajaan China.....Dalai Lama menghalal kan pengikut pengikut beliau utk membakar diri mereka sebagai tanda protes dan jika mereka mati diangkap suci pada agama mereka.....Dalai lama buat fatwa sama macam Pok Nik Ajis....menperjudikan Agama demi Politik sempit mereka....

Anonymous said...

lu ni mlayu mabuk ka apa...