Thursday, December 20, 2012

ARTIKEL TERBARU TUN M.. LAMBUNG-LAMBUNG LEPAS TU LIBAS ! ADEHH PEDIH TELINGA WEI !



BOKO HARAM
1. Di Nigeria hari ini terdapat kononnya gerakan Islam yang bernama “Boko Haram”. Saya tidak pasti makna “Boko” tetapi bunyinya semacam dengan “Buku” dalam Bahasa Melayu. Mungkin yang dimaksudkan dengan “Boko” ialah Kitab Injil.
2. Walau apa pun maknanya yang jelas ialah kumpulan “Boko Haram” ini sedang membunuh orang Kristian dan menyerang gereja mereka. Tetapi mereka juga membunuh ramai orang Islam, bahkan lebih ramai orang Islam yang dibunuh dari orang bukan Islam.
3. Inilah yang sering berlaku apabila sekumpulan orang Islam anggap hanya mereka sahaja yang betul-betul Islam dan orang Islam lain tidak Islam dan boleh dibunuh.
4. Kita orang Melayu di Malaysia semuanya terdiri dari Ahli Sunnah Wal Jamaah dan berimam dengan Imam Shafie. Sepatutnya kita tidak menghadapi apa-apa masalah fahaman Islam yang berbeza-beza. Malangnya Islam diperalatkan oleh segolongan politikus sehingga berlaku tuduhan bahawa orang yang tidak bersama dengan parti mereka tidak Islam dan murtad. Walaupun mereka tidak ganas seperti “Boko Haram” tetapi permusuhan oleh orang yang anggap mereka sahaja yang Islam dengan orang yang tidak bersama dengan mereka yang didakwa tidak Islam berjaya memecah-belah dan melemahkan orang Islam di negara ini. Apabila lemah maka mudahlah orang Islam diperkosa oleh orang lain.
5. Kita sering dengar tokoh-tokoh agama mendakwa bahawa orang Islam itu adalah bersaudara. Tetapi ayat Al Quran ini hanya dibibir mulut sahaja. Amalannya berlainan.
6. Kata pihak yang memurtadkan seteru politik mereka, mereka memurtadkan seteru politik kerana tidak melaksanakan syariat Islam. Benarkah? Apa yang dilakukan oleh kita dilakukan juga oleh negara-negara lain yang diiktiraf sebagai negara Islam dengan penduduk yang diterima sebagai penganut agama Islam. Jika kita murtad maka kebanyakkan orang Islam didunia ini tentulah murtad juga. Kenapakah yang mendakwa tiga juta orang UMNO murtad tidak pula mendakwa umat Islam di negara-negara yang kononnya tidak laksana syariat Islam adalah murtad? Sebabnya ialah kerana tidak menguntungkan politik mereka.
7. Apakah yang dimaksudkan dengan syariat Islam? Ada yang berpendapat bahawa oleh kerana penyanyi dibenarkan menyanyi di Malaysia maka ini bermakna Kerajaan Malaysia tidak mengamalkan syariat Islam. Kalau ini bermakna tidak mengikut syariat Islam maka hampir semua negara Islam tidak mengikut syariat Islam.
8. Kita harus ingat di Malaysia bukan sahaja ada orang Islam tetapi 40% dari penduduk Malaysia terdiri dari bukan Islam. Sesuatu yang tidak disukai oleh Allat SWT yang disebut dalam Al Quran ialah mereka yang mencetus huru-hara. Dalam melaksanakan syariat Islam di Malaysia cara yang sesuai ialah dengan tidak mencetuskan huru-hara. Kelonggaran yang diberi dalam perlaksanaan syariat Islam membolehkan kita bertindak dengan mengambilkira keadaan dalam melaksanakan hukum-hukum Islam. Yang suka menjadikan Islam agama yang keras dan tidak bertimbangrasa serta tidak berperikemanusian ialah pentafsir yang berkepentingan. Demikian ada orang Islam yang menganggap orang tidak berjanggut tidak Islam dan perlu disembelih. Demikian juga gerakan Boko Haram yang membuat syarat-syarat tersendiri untuk diterima sebagai orang Islam dan membunuh orang yang tidak patuh pada syariat ciptaan mereka.
9. Pelaksanaan syariat Islam di Malaysia mungkin berlainan dari penguatkuasaan syariat Islam di negara yang penduduknya semuanya Islam. Kita tidak ambil kisah dengan amalan dan budaya orang bukan Islam. Kita tahu apabila percubaan dibuat untuk memaksa bukan Islam amal nilai hidup Islam seperti tidak membenar lelaki potong rambut wanita dan sebaliknya, akhirnya ia hanya memalukan orang Islam dan Islam apabila terpaksa dibatalkan. Demikian juga dengan tuduhan khalwat yang dilakukan oleh orang bukan Islam.
10. Sebaliknya apabila syariat Islam dibuat dengan menyediakan bank Islam yang bebas dari riba, Universiti Islam, Pengurusan Tabung Haji bagi menentukan amalan ini lebih sempurna, perkembangan ajaran Islam dengan mengadakan sekolah-sekolah agama, pengurusan zakat yang lebih tertib dan berbagai lagi, tidak ada huru-hara yang berlaku. Demikian dengan penguatkuasaan undang-undang Islam di kalangan orang Islam dan penentuan undang-undang yang terpaksa dikenakan kepada penganut-penganut agama yang berlainan yang tidak bertentangan dengan ajaran Islam.
11. Menggalakan gerakan seperti Boko Haram atau memurtadkan orang Islam tanpa usul periksa bukan cara kita, bahkan bukan cara Islam pun.
12. Janganlah sesiapa cuba menghalalkan perbuatan salah mereka dengan menyalahguna undang-undang Islam. Mereka yang berbuat demikian perlu bertaubat. Sudah tentu mereka wajib tarik balik dakwaan kononnya ahli UMNO murtad. Ingatlah bagaimana dahulu PAS mendakwa UMNO kafir kerana bekerjasama dengan orang bukan Islam. Seperti yang dijanji dalam Al Quran tuduhan ini kembali kepada yang menuduh kerana mereka sekarang bekerjasama dan berpeluk-peluk dengan orang kafir, bahkan sanggup mati mempertahankan pemimpin orang kafir…….perbuatan mereka mengikut mereka sendiri menjadikan mereka kafir.
13. Janganlah hendaknya dakwaan oleh mereka bahawa orang UMNO murtad akan kembali kepada mereka. Orang Islam tidak perlu berlaku ganas kerana agama Islam tidak menyuruh kita melaku ganas atau ketidakadilan kepada sesiapa.
Agama Islam adalah agama keamanan, agama yang mengajar kita supaya melaku adil dan tidak mencetuskan huru-hara.

115 comments:

Anonymous said...

janji Allah SWT pada tuduhan kafir akan berbalik pada yg menuduh terbukti benar belaka...

skrg kita tgk betapa kafirnya hj hadi yg tak mungkin membolehkan hj hadi meninggalkan lim kit siang dan anwar...

otai
subang

Anonymous said...

hari ni nik aziz dah modified sket supaya kekafiran pada umno kekal relevan dgn menukar kafirkan umno kepada mungkarkan umno. hahahha. boddo punya nik aziz. ko nak sesat sorg tak pa laa. jgn ajak org lain sesat sama.

Anonymous said...

Yg aq nampak skrg doa KO utk UMNO dah berbalik kpd puak pendoa itu...macam2 bala dah mai kat depa..trmasok balasundram....

Islam pon mnggalakkn umat bersederhana dlm setiap hal..so penganut2 PAS..artikel ayahanda Tun tiba tepat pada masanya...gunakanla akal yg Allah S.W.T kurniakn tuh brfikir kearah kebaikan...

Asik mngkafirkn sesama Islam ,sedar2 ngr dah terlepas kat tangan puak HARBI...

Anonymous said...

Beratnya nak tanggung dosa mengkafirkan orang lain, apa lagi membezakan sesama saudara Islam dan bermusuh. Menjatuhkan hukum begini adalah hak pencipta. Contoh, seorang kristian yg sempat bertaubat dan mengucap sebelum kematiannya......yg tahu hanyalah antara dia dan penciptanya. Inikan pula orang yg bersolat 5 waktu sehari dituduh kafir. Ish.......ini namanya PLAYING GOD.....sangat bahaya.

mohd. natar said...

... Setuju bebenor ape yang GAP coretkan itu.

Ateh, leghas le bersatu padu.

Mudah mudahan Melayu kukuh dan Islam kuat.

Salam perpaduan dari saya yang inginkan Melayu bersatu ...

Tukang Komen said...

Masih ramai penganut pas yg pecaya pada fatwa karut marut pemimpin mereka. Ada ilmu agama tapi taksub pada politik. Akidah tak penting, yg penting putrajaya brsama DAP.

Observer said...

SUKA TENGOK HADI AWANG BERPELUK MESRA DENGAN LIMKIT SIANG.
TAK TAHULAH SIAPA KAFIR.
KALAU KERJASAMA DIKATAKAN KAFIR, MAKA KALAU BERPELUK MESRA SUDAH PASTI LEBIH KAFIRRRRRRRRR.
ILMU DAN AMAL ARE TWO DIFFERENT THINGS.
AKU CURIGA DENGAN ORANG BERJUBAH.
ENTAH......................
TAKUT SOLAT BERIMAMKAN ORANG MACAM INI.

Anonymous said...

HATI KALAU DAH BUSUK, TETAP BUSUK.
TAK KIRA ULAMAK KE, USTAZ KE, USTAZAH KE.
TAK PERNAH NAMPAK KEBAIKAN ORANG, MAKI HAMUN, TUDUH KAFIR MAINAN BIBIR.
UNTUK MENGEJAR KUASA, SANGGUP LANGGAR ARAHAN TUHAN.
TAPI YANG KARTUN NYA TAKUT PULAK NAK JADI PERDANA MENTERI !
RELA JADI NELAYAN.
JENIS APA OTAK DIA YEK !
KERJA dia PECAHKAN PERSAUDARAAN SESAMA ISLAM KOT, ITU JE YANG DIA PANDAI, TAK LEBIH DARI ITU !!!

Anonymous said...

Nabi dah Pesan lama dah....sokong kebangsaan/assobiyah, jawabnya Nerakalah tempatnya....kalau sokong ISLAM, selamat dunia akhirat....

nie nabi Muhammad dah pesan....so, fikir2 sendirilah parti mana yg sokong kebangsaan/assobiyah atau sokong kerja Islam....tepuk dada tanya Iman...bukan amik pendapat dari si Mahathir kutty....

Anonymous said...

Islam pun x ajar gelarkan org kutty.

Anonymous said...

begitu jauh dan dalamnya sindiran..besedarhana je ungkpan TUN,menyuruh umat melayu Islam berfikir...tiada 1 pun ungkapan memaki hamun dan tidak pula megeluarkan fatwa sndiri untu kepentingan peribadi.smuanya berlandaskan kpd ajaran islam sebenar..sbaleknya alim ulama kepimpinan PAS yg terpimpin dri atas hingga kebawah tlh berlaku sebleknya..cermah dipenuhi dgn fitnah..maki hamun..mencaci..dan lebih parah lg mengada2kan fatwa ikut selera...akan tiba masanya pertolongan Allah kpd pihak yg benar...sybas TUN..pesanan kpd puak2 tu...cukup2 lah makan makanan yg subhah..nanti hati jd gelap...payah nak trima/masuk pekara ug baik2...wasallam

Tukang Komen said...

PAS MEMANG BERSALAH DALAM ISU MENGKAFIRKAN ORANG UMNO.PAS TAK IKHLAS DALAM MEMPERJUANGKAN ISLAM. MENGAPA DARI NEGARA ISLAM TUKAR KE NEGARA BERKEBAJIKAN? WHY? PLEASE JAWAB.

Anonymous said...

anon December 20, 2012 10:24 PM
cube ko jelaskan persamaan asobiyah ngan kebangsaan...so lps nie bile pr dpt putrajaya, sek kebangsaan pn kene tukar name ke???

Anonymous said...

Nik ajis kalu bg aku upah pon utk dgor crmah dia yg slalu mlalut tu mmg aku x ingin lbih baik aku tgok maharaja lawak astro....

Anonymous said...

10:24

Yang perlu puak PAS tahu...islam itu bukan PAS!
Jadi kalau tak sokong PAS bukan bermakna tak sokong islam.Keluar PAS bukan bermakna keluar islam.

Masuk PAS kena isi borang keahlian tetapi masuk islam kena mengucap syahadah!

Bukan sahaja Nabi saw berpesan tetapi al quran juga mengigatkan bahawa islam itu bersaudara.
Jadi parti mana yng menyokong perpecahan di dalam islam malah ada ciri2 puak khawarij kerana suka mengkafirkan saudara islamnya..tepuk dada tanya iman.

Bukan ambik dari pendapat n.ajis yng kata Allah mencarut atau Hj Hadi berkelulusan madinah tetapi dari surah al hujarat ayat 8-11.!

komandomelayu said...

Anon 1024

Asal umno semua asobiyah?
Asobiyah kepala bapak kau!

Rasulullah saw sruh umat sokong islam tapi
bukan sruh sokong parti PAS le bongok!

Jasa tun kpd agama islam lebih besar dari seluruh jasa pemimpin dan ahli pas!

Pemimpin pas ada ke terima jemputan masuk ke dalam rumah Allah sptmana tun?

Anonymous said...

Agama ialah agama tetapi ada agama diguna untuk politik menjadi dunia ini tak aman. Agama banyak tidak logik sesuai tipu zaman orang lama sekarang zaman barulah. Belajar banyak-banyak jangan lagi kena tipu ! Kekekeeee

Anonymous said...

kepada anon December 20, 2012 10:24 PM

jangan ambik hadis nabi separuh2.. cuba tengok balik assobiyah mcm mana yg Nabi maksudkan yang tak dapat ke syurga tu..

Anonymous said...

Nabi muhaammad s.a.w x pena tau ape itu PAS...snang cite mcm ni! Brgsiapa mngkut sunah ku(nb muhmmd) dia adalah umat ku dan quran adlh pgngan ku.

Anonymous said...

antara jasa Mahathir Kutty pd UmNGOK ialah beliau sendiri mengelar UmNGOK parti "Busuk sampai ke usus", jgn lupa statement si ayahanda kutty korang pd parti UmNGOK.....nie aku tujukan pd Komandul melayu...tak habis2 maki aje kerja dia.....

Anonymous said...

setuju dengan komandomelayu!!!

sokong PAS kira sokong islam lah??? alahai mudah nya bahasa...
kalau betul la islam takat pakai jubah tapi mulut tak jaga...itu bukan islam...akal ada guna la...jangan la jadi taksub otak bingai!!!

Anonymous said...

December 20, 2012 11:09 PM
care kamu menulis pn dh tau kamu beremosi...ape elok benar ke bahase kamu...nie ke ajaran islam pas...

Anonymous said...

anon December 20, 2012 11:09 PM
kamu pn jgn lupe segala kate2 caci nista anwar pd pas sblm nie...wali terompah la wali selipar la..n then satu lg gelaran al juburi yg diberikan oleh mat sabu pd anwar...kalo ko lupe aku tolong ingat kn...biase la kn kite sesame manusia...kene nasihat menasihati...kn tu tuntutan islam...

komandomelayu said...

1109

kalu jumpa kau aku tak maki tapi aku nk MAKAN kau!

Kalu korang PR buleh maki umno pagi petang?
Busuk umno sampai usus tapi boleh diubat takpe bukan mcm pas busuk otak bangkai babi!

Anonymous said...

bila la dunia nak aman

Anonymous said...

ni la mslh nye puak2 pas nie...bencinye mereka pd umno nie dunie akhirat...mase nik aziz sakit dl najib pn ziarah die..xde pn nk bermusuh2...politik pn politik gak...ade mase tu berdamai la...beza pendapat tu kn perkara biase..niex pas sampai wat amanat kafir menkafir la....doa ko kn bn la...nie td ckp umno mungkar plak...

Anonymous said...

pok nik bukan ulamak, hakikatnya diakhir zaman ini situa kutuk bodoh tu adalah setan tua kutuk yg direjam dan dilaknat oleh Allah SWT.

Anonymous said...

nik aziz dan mahathir 2x5x2, tua kutuk tak sedar diri, keduanya mengejar kemegahan dan kekuasaan dunia yg sementara,keduanya berlagak mcm tuhan, keduanya diperbodohkan oleh diri mereka sendiri, keduanya mengejar fantasi, bukan mencari reality iaitu kehidupan yg kekal diakhirat.

Anonymous said...

Tun Jgn lupa ….Di Malaysia juga ini terdapat kononnya gerakan Islam yang bernama “Booko Haram”. saya kurangpasti makna “Booko” tetapi bunyinya semacam “Buku”juga tapi ada Oren..bookoren..dan dalam Bahasa Melayu..buku jingga. Mungkin yang dimaksudkan dengan “Booko” ialah Kitab Jingga Pakatan Haram...

Anonymous said...

Aku ni penyokong Pas,apa yg Mahahtir kata tu betul belaka tak dapat aku nak jawab.Yg boleh aku buat,hanya maki hamun je lah org tua tu,lagi pun parti aku memang ajar macamtu,utamakan maki hamun terutama bila kita tak tahu nak jawab hujah lawan.

Anonymous said...


ahli sunat madey's style .... istana fakta sejarah: madey arah krjaan bn sgor pecat mufti yg tangkap wanita melayu islam tayang bodi dlm pertanding ratu cantik bogel.... kesian pd naSIB ARWAH dato' ishak..

Anonymous said...

Bandingkan........

Perjuangan POLTIK ASSOBIYYAH, Hassan ali a,k,a Ibrahim ali a.k,a. Zulkifli nordin...... => UMNO..... ISLAM hanya untuk Melayu dan Raja saja
VS
Perjuangan POLITIK ISLAM, PAS .. Islam syumul... ISLAM untuk Semua Manusia.. “Islam For All” ... Islam untuk ummah dan Allah!

Anonymous said...




RasuluLlah SAW bersabda:
Maksudnya: “Bukan dari kalangan kami, mereka yang menyeru kepada Assobiyyah. Bukan dari kalangan kami, mereka yang berperang atas dasar Assobiyyah. Bukan dari kalangan kami, mereka yang mati atas dasar Assobiyyah”
Fikir2kanlah......... siapa yang SONGSANG?

Anonymous said...

Kadan-kala rasa manusia zaman ini masih bodoh tertipu agama dari dulu sehingga sekarang kenapa tak guna pandangan dan fikiranan zaman ini ?

Melayu Perak said...

anon 12.24 am...

sila baca hadis secara penuh....

“Bukan dari kalangan kami mereka yang menyeru kepada assobiyyah. Bukan dari kalangan kami mereka yang berperang atas dasar assobiyyah. Bukan dari kalangan kami mereka yang mati atas dasar Assobiyyah”.

Sahabat bertanya kepada Rasulullah , "Apa assobiyyah itu, ya Rasulullah? baginda s.a.w lalu menjawab:

“ Kamu menolong kaummu atas kezaliman”-[hadis riwayat Abu Daud 4/331, dihasankan oleh Sheikh syuaib Arnaut dlm tahqiq al-adab al-syariyyah 1/81]

siapa yang assobiyyah melampau menolong kaum atas kezaliman...????

kalau tak pas....siapa yang mengampunkan adun selinsing zina atas keretapi...siapa yang ampunkan badrul amin khalwat bini orang jam 3 pagi....?????

Anonymous said...


Ikuti & Cintai Rasulullah

Surah At Taubah: 23-24
"Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu menjadikan bapa-bapa kamu dan saudara-saudara kamu sebagai orang-orang yang diikuti jika mereka memilih kufur dengan meninggalkan iman; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka orang-orang yang diikuti, maka merekalah orang-orang yang zalim." [23]

Katakanlah (wahai Muhammad): “Jika bapa-bapa kamu, dan anak-anak kamu, dan saudara-saudara kamu, dan isteri-isteri (atau suami-suami) kamu, dan kaum keluarga kamu, dan harta benda yang kamu usahakan, dan perniagaan yang kamu bimbang akan merosot, dan rumah-rumah tempat tinggal yang kamu sukai, – (jika semuanya itu) menjadi perkara-perkara yang kamu cintai lebih daripada Allah dan RasulNya dan (daripada) berjihad untuk ugamaNya, maka tunggulah sehingga Allah mendatangkan keputusanNya (azab seksaNya); kerana Allah tidak akan memberi petunjuk kepada orang-orang yang fasik (derhaka). [24]

Anonymous said...

Dlm dok kata tun baik puak cacai umno dok sumpah seranah pemimpin pr apa ni fitnah mainan cacai umno kalau umno bunuh org rasuah bawa lari duit pun baik

Anonymous said...

Aku masuk keja d kelantan tahun 87 tahun 90 pas perintah kelantan yg mejoritinya melayu aku dpt lihat sendiri dari 87 hingga la bnyak kemajuan yg kerajaan kelantan buat tp yg aku tak leh terima start 90 kerajaan kel d ganyang dari dulu sampai la sdgkan kalau ikut bangsa,bangsa yg kononnya umno dok bela tu la yg bnyk d kel jd sbnrya umno ni gila kuasa kalau tak berkuasa depa la mula sibuk kata melayu kel tak maju hooo aku tengok negeri kel maju melayu kel tak susah pun yg umno dakwa umno saja bela melayu tak betul itu kata2 yg keluar dari busuk hancing hati puak pemimpin umno d ikuti oleh juak2 yg tak tau apa2

Anonymous said...

Bila umno kalah pru 13 aman la msia

Langsi said...

MahaFIRAUN ni jugak yg kata Nabi tak cukur janggut pasal masa tu takda gillette...

MahaZALIM ni la jugak yg kata HUDUD takda dalam QURAN...

MahaTAIK ni pun yg kata kalo amal hukuman HUDUD, byk yg kudung kai, kudung tangan... kalo nak makan sop bulih mai tempat yg amal HUDUD ni.

Nabi mmg suruh umatnya sokong Islam tapi bukan Islam yg kat luar. Bukan Islam itu Melayu = Melayu itu UMNgOk Be-eNd! Islam bukan hak Melayu UMNgOk Be-eNd!
Nak sokong mcm mana kalo mengamalkan RASUAH, MAKSIAT, FITNAH dan menyimpang jauh dari ajaran Islam?

MahaFIRAUN masuk Kaabah??? Nak tanya kalo sesape bukan pemimpin Negara yg muslim...dapat masuk Kaabah? InsyaALLAH bile DSAI atau TGHH jadi PM Msia Ke-7...pasti akan berpeluag masuk Kaabah juga! Malah kalo GAP jadi PM Msia pun ade peluang masuk Kaabah..... cuma kene hindari dari menFITNAH dlm blog dulu...

Langsi said...

Nape la suntuk sgt corak pemikiran puak2 UMNgOk Be-eNd ni...

Mudah bebeno kene tipu dan kene perbodohkan semudah diperLEMBUkan dgn isu NFC... dah pasti LEMBU2 NFC tu lebih pandai dari puak2 UMNgOk Be-eNd sebab puak2 ni main ENGGEH je sedangkan LEMBU2 NFC lebih bijak dpt duduk kat kondo!

Tahniah Kak Ijat...sungguh mudah akak memperLEMBUkan puak2 UMNgOk Be-eNd ni.

Sinsing lengan je... jgn sinsing kain Kak Ijat, puak2 UMNgOk Be-eNd bukan boleh nampak betina...Kak Ijat pun nak ditutuh nanti!

pok ngah nik ajis said...

Kak ijat isu lembu. . Kalau lembu ibarat bodo tu okay lagi.
Tapi T.Presiden PAS mat sabu berselera mkn babi dgn cina DAP.
APA PERBEZAAN ANTARA LEMBU DGN BABI!!!!!
DLM UMNO MKN RASUAH. DALAM PAS BAGI TANAH 10,000 EKAR PD NGEH DAN NGA UTK SATU KERUSI MB.
BUKANKAH ITU RASUAH HANYA NAK JAWATAN .
DUHAI CAI CAI PEMBANGKANG. . KALAU UMNO RASUAH,ASSOBIYAH,SEKULAR,KAFIR,
APA BEZANYA DGN PAS. APA YG RELEVEN . PAS TU KWARIJ. PAS TU FAHAMAN SYIAH.
DLM PAS ADA FAHAMAN KOMUNIS,SEKULAR,KAPITALIS,TERMASUKFAHAMAN IRAN,MESIR,SYRIA.
UMBO DAN BN MASIH IKUT MAHZAB SHAFIE BERSEDERHANA DLM BYK HAL.

komandomelayu said...

Langsi otak babi!

Tuduh maha zalim ,maha firaun ?
Kalu maha zalim dah lama takde sekor pun pemimpin pas dan dap yg hidup kat bumi malaysia ni! Bodo!

Kalu Maha firaun apahal tun ni le juga yg banyak bina mesjid , majukan negara dan bantu islam seluruh dunia! Bahlol!

Tak payah mimpi le nuar nk dpt jemputan ilahi masuk kaabah!
Yang pasti jemputan masuk lubang kubur!

Anonymous said...

KATE PROF. SHEIKH MUHAMMAD ALI..IAITU ANTARE 10 ULAMAK TERSOHOR DI DUNIA

'WAJIB MEMILIH PEMIMPIN YG BOLEH MENJAGA AGAME"

MALANGNYE PEMIMPIN YG ADE SEKARANG PEMIMPIN YG MENJAGE "DUNIA" SEMATE2.

EM..TU LA PERCAKAPAN ULAMAK AKHIRAT IAITU SHEIKH YG ADE BAROKAH "BERBANDING" USTAZ DUNIA FATHUL BARI

=org umno pasti marah ni kekekekeke

faktabukanauta

Anonymous said...

Korang boleh cakap apa saja sampai mulots korang berbuih tapi tak ada guna nya. Sebab penyikot2 PAS PARTI MUSIBAT ni berkepala tapi tak berotak sebab itu dorang tak boleh berfikir.

Cuba korang periksa betol2 aku rasa otak pengikut2 PAS PARTI MUSIBAT ni ada dalam dubur dorang.

komandomelayu said...

Pemimpin mana yg jaga agama skarang ni?

PAS?

kau buto ko pokak?
Pemimpin hasan ali yg nak jaga agama di selangor dipecat knapa?

Yang paling haramjadah pemimpin bertopengkan agama mengejar dunia!

Anonymous said...

KATE PROF. SHEIKH MUHAMMAD ALI..IAITU ANTARE 10 ULAMAK TERSOHOR DI DUNIA

'WAJIB MEMILIH PEMIMPIN YG BOLEH MENJAGA AGAME"

MALANGNYE PEMIMPIN YG ADE SEKARANG PEMIMPIN YG MENJAGE "DUNIA" SEMATE2.

EM..TU LA PERCAKAPAN ULAMAK AKHIRAT IAITU SHEIKH YG ADE BAROKAH "BERBANDING" USTAZ DUNIA FATHUL BARI

=========

Kenyataan ini amat sesuai ditujukan kepada ularmak ularmak PAS yang tak mahu jaga agama malah menjual agama Islam untuk kekal berkuasa, sokong murtad, sokong maksiat, sokong LGBT, sokong jual nama ALLAH kepada org kafir. Masaalah murtad dikatakan masaalah kecil. Masaalah besar bagi ularmak ularmak PAS adalah bagaimana nak tawan puterajaya. Jelas pemimpin2 PAS hanya pentingkan dunia dan tak tahu menjaga agama. Jadi amat sesuailah jika PAS yang tak tahu menjaga agama dihumban kedalam longkang dalam PRU akan datang.

Anonymous said...

Allah yg maha bijaksana lagi maha mengetahui telah mengizinkan Tun M masuk dan bersolat dalam Kaabah.

Anonymous said...

Aku lagi kesian dgn nasib arwah Ibrahim Libya dan kuncunya. Sangknya mati kerana Negara Islam, tapi mereka semua telah terkorban kerana Negara Kebajikan yg mana Ulama PAS baru jumpa Tahalul Siyasi. Lagi malang Tabung yg ditubuhkan untuk Balu dan anak yatim mereka telah dipunah ranahkan oleh pengemdali Tabung yg bertaraf Ulama juga. Kesian sungguh.

otai JB said...

Bingai!!! , coba cow tunjuk hadis mana,dr iman mana yg megatakan sokong kebangsaan tu neraka. Kau ni suka sangat dgr ularrmak pas-berg ceramah merapu. Tahu tak dari 10 ckp tu,paling banyak pun hanya 2 yg betul2 megikut kehendak shariat. Yg 8 lagi utk kepentingan politik saja. Nak belajar agama ,carilah ustaz yg bercakap atas kapasiti agama. Bukannya org seperti saudara n.aziz. Lain kali belajar dulu sebelum nak menulis perkara yg berkaitan agama, mesti banyak rujulk kitab2 ulamak tetdahulu.Bukannya main cedok dr pas

Anonymous said...


HURAYAN Dr. Mahathir dan selalunya mempunyaai nilai ilmu yang tinggi bila bercakap dan menyangkal sesuatu perkara mengenaai islam, banyak perkara yang kita orang kena buka minda untuk memahami syariat islam itu juga. Wajib orang islam berakhlah seperti yang dipamirkan oleh bekas PM Malaysia itu.

Dikalangan masyarakat islam sendiri, sangat banyak yang merosakan syariat islam selain daripada berbagai gejala yang telah melanda umat islam dinegara ini, terutama dikalangan politikus islam yang konon hendak menegakkan negara islam...didunia sekarang MANA NEGARA yang bolih dijadikan contoh/model sebagai NEGARA ISLAM?????

MUSUH Islam dinegara ini sebenarnya banyak datang dari orang-orang islam yang extrim, jahil dan taksub yang dipimpin oleh mereka yang extrim, jahil dan taksub juga. Natijah cukup jelas negeri pemerintahan parti islam kelantan dan kedah terus tidak mencerminkan sebagai negeri yang berjaya dari semua sudut.

PEMIMPIN extrim pas dan pengikutnya terus hayal dibuai mimpi siang hari dan tak mampu BERDIKARI...

otai JB said...

Aku sokong, UMNO tu umpama daging yg berbau. Tp bagi aku ` sebusuk2 daging,bila dibasuh,dicecah,dimasak,dimakan juga. Pas pula bukannya daging busuk, tapi? daging babi, bukannya dimakan, nak sentuh pun haram. Bingai betul anom 11:09

otai JB said...

Ha..ha...ha aku tahu.. kau org tahu tak? ..ha...ha...

Anonymous said...

Ada sekor dua kaldai kat atas terlalu bangga tayang kebodohan dia kat semua sambil cuba menunjukkan yg status islamnya lebih tinggi dari orang lain. Baca hadith pun sekerat2 ajaran tok gundu dia. Yang diungkit pulak pulak isu yang sudah diselesai & diexplain kpd rakyat.

Ini hasil dari hanya merujuk kepada kitab suci mereka iaitu Haprakah yang penulis2nya terbukti rendah ilmu agama & penggunaan akal.Hanya spesis yang sama ja duk baca & amal. Kat tempat kerja pulak tak habis2 sembang politik bangang dia. Sudahlah kerja makan gaji dgn kerajaan. Anjing pun tahu hormat tangan yang bagi makan kat dia. Tapi puak PAS?

Saksikan PAS disembelih di kubu kuat sendiri PRU13 nanti.

P/S Harap tok gundu boleh jawab pasal tanah melayu 10 ribu ekar juta serah kat Cina dijawab sebelum PRU.



Anonymous said...

6:25

Kita orang tak marah eh..mala rasa berbangga ko boleh berfikir waras selepas solat subuh.

Sepatutnya ko kena appoint pada n.ajis.Sebab dia mengaku ulamak tetapi menipu.Dia pernah kata akan letak jawatan MB kelantan klu Tun M meletak jawatan.Dia canang kepada seluruh rakyat Malaysia.Tapi sampai hari ini masih sayangkan kerusi duniawi!

Hahaha ini bukan auta tau ini fakta!

N.Aziz lah satunya ulamak(?) yng mengatakan Allah mencarut .Ko tunjukan selepas kewafatan Nabi saw dari zaman sahabat, tabi',tabi' tabiin hinggalah ke zaman Nassaruddin Albani telah meninggal 10 thn lalu dan pakar rujuk hari ini yng mengatakan Allah mencarut kecuali seorang dari alam semesta ini yng bernama N.ajis!

Ini bukan auta tp fakta!

Bukankah islam itu bersaudara?
Tetapi apa yng berlaku ulamak pas dgn sengaja tlh mengkafirkn umno supaya orang pas tidak terpengaruh untuk memberi undi kepada umno.
Korang rujuk balik isu kafirmengkafir ini mula timbul ketika pilihanraya 1980an.
Kerana dunia ulamak PAS sanggup mengkafirkan saudara seislamnya!

Kesimpulanya memang cantiklah ko tulis macam tu klu n.ajis baca di harap dia tak kata ko celako..celako...celako..

Hehehe hanya ulamak PAS shj boleh cakap kesat!
Sila rujuk kitab karangan Imam As Syafie yng menerangkan ciri2 seorang ulamak,tentunya hati kecil ko akan bertanya ulamakah N.Ajis dan Hadi Awang?

Anonymous said...


Kepado LANGSAI 21/12-3.10am

bangun tido dari mimpi jadi hulubalang anuar aljuburit atau hadi awang ker, pagi buta dah kat sini???
lebih baik kau teruskan tido sampai kiamat. nama 2 orang tu haprak mana sajak jadi PM dan duduk kat p/jaya,
tu orang tua nyanyuk pork najis aku sokong habis, sebab nanti bandar p/jaya akan ditumbuhi segala macam pokok hutan supaya senang monyet-monyet berkeliaran, kasihan spesis mereka dah tak ada tempat....

otai JB said...

Pundek lalu, kene sound gan dap terus bisu, org mcm tu nak tegakkan islam? Boleh blah la,hassan ali yg cuba selamatkan akidah muslim yg cuba dimurtadkan difire. Jagan berangan la mamak

Anonymous said...

dulu, waktu bersendirian, amanat hadi itulah yang dijadikan modal berkempen dan menagih undi.

dulu, waktu bersendirian, kerajaan Islam dan Hudud itulah yang dijadikan modaal berkempen dan menarik undi.

kini, bila dah jadi anjing dap, semua itu telah tidak relevan?

walaweh!!! jadi selama 30tahun menipu dan memecahbelahkan umat, senang2 saja boleh anggap tidak relevan? bukankah itu MENIPU namanya? berkatkah pendapatan sbg wakil rakyat selama 30tahun itu?

Anonymous said...

otai JB telah sanggup memakan daging yg telah berbau dan busuk,dibasuh,dicecah,dimasak,dimakan..bermakna makan bangkai hukumnya haram sal tu komen pun jd haramjadah.Puak gemar makan benda haram.Mana ko belajar boleh makan daging yg telah berbau dan busuk.

Anonymous said...

komandomelayu..Tun Mahathir masuk kaabah diatas jemputan ilahi ker?

Anonymous said...

Fitnah Mat Sabu makan babi dgn Dap
Fitnah Anwar meliwat dan berzina
Fitnah Anwar bersekongkol dgn yahudi
Fitnah Tuan Guru Nik Aziz menyesatkan.
Fitnah kepada pemimpin-pemimpin Pakatan
Nantikanlah habuan buat saudara-saudara yang telah terlibat dari Allah Swt.

Anonymous said...

EH? PELIK BETOL LA PENCACAI PR KAT SINI..KONONNYA ISLAM SANGAT BERIMAN SANGAT..

DENGAN IZIN ALLAH JUA TUN M DAPAT MASUK KAABAH..KALAU ALLAH TAK IZINKAN, SAMPAI MATI PUN TAK DAPAT.

HANG DAPAT? ANUGERAH TUHAN HANG ADA?

Anonymous said...

FITNAH?

DAH ADA SAKSI, DAH MUBAHALAH, DAH ADA VIDEO WALAUPUN SEKADAR BESI..ITU FITNAH?

BANDINGKAN DENGAN TUNA PUNYA BADAN. APA DIA BUAT? ADA DIA BERUSAHA LERAIKAN FITNAH ITU?

BANDINGKAN DENGAN FITNAH DENGAN GAMBAR PHOTOSHOP TERHADAP PEMIMPIN KERAJAAN..SAPE YANG PERCAYA TANPA USUL PERIKSA WAKTU ITU? BUKAN KE PARA PENCACAI PR MACAM HANG?

DAN TERBUKTI FITNAH ITU KANTOI BELAKA. ITU BARU KAT DUNIA. NANTIKAN AKIBAT PERBUATAN HANG DI HADAPAN ALLAH SWT.

Anonymous said...

***TUAN***

LAGI SATU, FITNAH RPK. DULU SAPE SOKONG SANGAT RPK TU? PENCACAI PR MACAM HANG JUGAK. DAN TERBUKTI LAGI ITU SEMUA FITNAH.

SKRG DOK JAJA PASAL DEEPAK. APSAL TAK PILIH LEBAI2 PAS? BARU NAMPAK LEBIH ALIM DAN BOLEH PERCAYA YE TAK???

Langsi said...

Hasan BerasJati Ali pulak jadi sanjungan puak2 UMNgOk Be-eNd ni... nape tak package sekali dgn TokLebai Zul "The BikerFrog" Nordin dan Nasharuddin???

Hassan Ali jaga Akidah hat yg dia pilih je! Ade dia berani tegur akidah si BadakKatek Rosmah yg tak bertudung dan berlaga pipi dgn bukan muslim?

Sumpah...sumpah...sumpah...
Amalan dan hukum ALLAH dah ikut? Kalo dgn sumpah je dah boleh melepaskan seseorang dari tuduhan maka tak perlu la ade MAK-KAK-MAH!

Puak2 UMNgOk Be-eNd...,

Kalo dah 24jam 7hari/seminggu, dok fitnah,jaja&mengata pembangkang, ada tak barang beberapa minit diberi peluang dan ruang utk pembangkang berikan penjelasan? Dah la berdebat pun tak berteloq, berani setakat pukul curi je...

Hat tu pun tak boleh nak mikio... lebih baik korang masuk je kandang lembu NFC Kak Ijat, memang layak pun korang diLEMBUkan dek pemimpin UMNgOk Be-eNd korang...

Muahahahahahaha...
ABU - Asalkan Bukan UMNgOk...Be-eNd!



Mmg patut pun kene buang... ade ke berangan nak jadi MB KERAjaan Perpaduang... jadi MB KERA dan BELUKANG boleh le!

Din Bodek said...

alleh, mamat-mamat pas tu bukan tahu sangat nak berhujah pasal agama. bodoh bangang dia orang tu. Kaki sembelit no 1. apa saja boleh sapu hak orang dia sapu termasuklah burit anak bini orang. Hei pencacai-pencacai pas, aku meluat dengan muka gampang kau orang la.

Anonymous said...

Hang dok kira meluat hang aje? Meluat orang kat hang, hang tak kira?

Anonymous said...

Assobiyah itu PAS - carilah maknanya sendiri, pandai sgt cakap, ertinya tak tau....!

Anonymous said...

Memang lah aman sbb dah takde org nak bela org Melayu dan agama Islam. Semua LGBT.... Aman- aman...!

Anonymous said...

9:14

oiii ko jangan masuk entry ni lah buat malu penyokong PR. Nak komen tapi tak buat research!

Mat Sabu didalam ceramahnya di depan penyokong DAP P.Pinang mengakui lebih rela makan babi bersama DAP dari makan ayam halal bersama umno!
Mat Sabu yng cakap la bedul bukan orang umno!

N.Aziz kata Allah mencarut, tolong bukakan kitab dan hadis mana serta rujukan ulamak muktabar mana yng mengatakan Allah mencarut?

Ko tolong buka link Anwar dengan Yahudi di AIDC. Rajin2 cari fakta jngn dengar ceramah je! Semua organisasi yng ada kaitan dgn yahudi di sertai Anwar ada di situ.Luangkan masa untuk membaca
journal ilmiah.

Fitnah kepada pemimpin pakatan..pirahhhhhh
Kita orang hanya mahu tengok jam omega kat mana? fitnah ker kahkahkah...
Saiful tu pembancuh kopi kpd Anwar Ibrahim sudah tentu berhati2 memilihnya kerana semua orang tahu Anwar pernah mendakwa dia di sabotaj dengan racun arsenic.Saiful bukanya ahli umno. Fitnah ker?
Dato Eskay tu kawan kepada Anwar Ibrahim fitnah ker?Beliau megaku sebagai orang di dalam video bersama Anwar Ibrahim semasa di lift untuk menaram china doll.Muka gaya dan waktu semuanya selari.Fitnah ker?

Yang fitnah iala kenyataan wan azizah..jam omega ada dalam bilik..bilik
mana...tu yng dia tak mau sebut hehehehe.

Korang kata Njib akan adakan pilihanraya pada musim haji itu bukan fitnah ker?
Korang kata isu scorpene najib akan di sapina ttp sebenarnya tak ada perbicaraan pun di perancis kerana tiada apa2 pendakwaan.Cerits ni bukan fitnah ker?
Korang kata Najib terlibat dengan pembunuhan al tantuya bedasarkan cerita Raja Petra,sekarang Raja Petra menafikan Najib dan Isteri terlibat ttp korang masih menuduhnya.Itu bukan fitnah ker?



Pirahhhhhhh..!



Anonymous said...

Buku jingga segalanya, kata Quran itu sumber rujukan utama. Sudah tukar ka...?

Detmat said...

Betul la ......pengikut2 PR tak tahu menilai mana intan mana kaca.ALLAH dah buta mata dan pekakkan telinga mereka.Berdoalah kita semoga ALLAH memberi taufik dan hidayahNYA kpd mereka .AMIN

Anonymous said...

Tak lah sebesar dosa PAS pecat Hassan Ali kerana nak pertahankan aqidah umat Islam...!

Anonymous said...

Islam liberal lah tu..... Rujukannya Buku Jingga, bukan lagi alQuran.... Kalau tak kang Dap marah lak....

Anonymous said...

Kesian baca cai2 PAS menyalak2 dlm komentar ni. Isu2 basi segalanya.

Anonymous said...

Sudah sudah lah langsi...

Memang ko punya tok guru yng kata Allah mencarut tu hebat.Sebab dia pernah kata Nabi sebelum di angkat jadi rasul hanyalah budak kampung.
Bukan setakat itu kehebatan tok guru,dah tua masih lagi sayang donia.
Tapi yng paling hebat sekali tok guru bejaya menyediakan air lumpur utk rakyat negeri Kelantan!

Hebat sungguh! semoga tok guru mu umur panjang boleh memerintah 100th lagi!

Anonymous said...

Ganyang sebab Kelantan tak tau nak majukan rakyat dia sendiri yg 99 % org Islam, Rakyat digula2 dgn Agama, konon membangun bersama Islam, hakikatnya tiada pembangunan, rakyatnya berselerakan di seluruh Negara mencari rezeki, sedangkan kerajasn PAS Kelantan tidak dapat membangunkan Negeri malah saban masa menyalahkan UMNO dan saban hari menyumbat mulut rakyatnya dgn ceramah membenci sesama Islam. Rezeki dtg nya dari Allah, kekurangan punca rezeki di Kelantan juga ketentuan Allah, bukan UMNo, kenapa Tok2 guru PAS tidak mahu muhasabah diri.....

Anonymous said...

Meme lah, lu tak percaya Kunfayakun ke brother...?

Anonymous said...

Masuk kaabah itu atas kebenaran Allah la, bukan sebab ko jadi PM ko akan dapat masuk...dan buat pengetahuan ko yg jahil, org kafir tak boleh menjejakkan kaki di tanah haram, apatahlagi menjenguk kaabah

Anonymous said...

Prof moh Ali ni org PAS ye...?

Anonymous said...

Setiap sesuatu yg berlaku semuanya atas kehendak Allah...x gtu....

Anonymous said...

Sbb tu sampai sekarang anwar tak berani nak ke mekah....sbb takda org jemput...baru aku paham....

Anonymous said...

Komando..peminpin pas mana ada jasa yg membawa kebaikan kepada umat islam...

JAsanya hanya memecahbelahkan umat.. Takde taraf langsung nk d bandingkan dgn Tun M.. Tk de taraf... Tkde taraf... Aku ulang tak de taraf..

Anonymous said...

Aku sependapat ngan hang otai... BaBi sungguh mereka tu..kerana menyukai babi yg najis mughalazah tu..

Anonymous said...

hari ni jumaat.. takde sembahyang dua imam ka hari ni.. ada berani... kahkahkah...

Anonymous said...

DULU DOA K.O UMNO SKRG PAS K.O. DULU DOA MAT SABU RELA MKN BABI SAMA DAP SKRG MAT SABU DAH MKN B.A.B.I SAMA PKR. DULU NIK AJIS DOA NAJIB PECAH PERUT MKN RASUAH SKRG NIK AJIS MSK HOSPITAL ANAK HANTU MKN RASUAH

Anonymous said...

masalah besar di negara ini, tiada badan yang iktiraf seseorang itu seorang ulama.

Bila seseorang itu berupaya berceramah menggunakan ayat quran, pakai serban dan jubah, berjanggut ala2 kambing, maka umat Islam Malaysia pun percaya dia itu seorang ulama dan pandai beragama Islam. Semua "fatwa" mengarut yang dikeluarkan oleh ulama2 ini digunakan sebagai cara hidup atau "way of life". Tak akan mati kalau persoalkan seorang ulama yang "nyanyuk" dan yang akan tidak akan melepaskan jawatan Menteri besar sehingga ke liang lahad. Tuhan memanjangkan hidup beliau hanya kerana untuk menunjukkan dunia ini bahawa beliau adalah seorang yang manusia yang menyesatkan umat islam yang lain.



Anonymous said...

ADA DUA TIGA KERAT PENYEMBAH TEGAR HIK AJIS,ALJUBURI DAN SEANGKATAN DGNNYA KAT SINI DGN RASA BANGGANYA DOK MENGEMUKAKAN FITNAH2 YG PUAK2 SESAT TU BUAT....HAHA TUHAN BAYAR CASH! APA YANG HAMPA KATA KAT ORANG DULU SUDAH SIKIT2 MENGHENTAM MUKA HAMPA BALIK...LAIN KALI BUAT LA FITNAH BANYAK2 YEA....

Anonymous said...

pas piiis pus munafik

Anonymous said...

anon 9.06..nak g buat umrah/haji pun bile Allah izinkan, nie kan nak jenguk ke dalam Kaabah. kaya la mcm mane pun..hero la camne pun, selagi x diizinkan, selagi tu la x dpt..

otai JB said...

ni satu binggai, cow ni bangsa melayu ke dap-pig ,pepatah melayu pon tak tahu. Tu la jadi orang pon banggang, kecik2 tak manpos , bila besar meyusahkan umat...

abd hamid abdullah said...

PAS TU BKN AGAMA. RAMAI ORG PAS SENDIRI PUN XMENUNAIKAN RUKUN. UMNO PUN GITU. KITA ADA KELEMAHAN' MALANGNYA DAH BERPULUH TAHUN PAS DGN UMNO TERLIBAT DGN PERSELISEHAN . SELAGI ADA BULAN DAN MATAHARI KITA TERUS BERSENGKETA. HILANG RASA KASIH SYG ANTARA KITA. XMALUKAH KITA PADA ORG CINA INDIA DLL.MCA GERAKAN MAU PUN DAP XPERNAH PUN BGADUH CAM KITA UMAT MELAYU; NAPE BURUK SANGAT BANGSA MELAYU INI HINGGA KITA BUANG SEMUA ADAB DAN SOPAN.BERPOLITIKLAH SEMAUNYA, TP JGN SAMPAI KITA GADAIKAN AGAMA SEMURAH MURAHNYA. KEMBALI LAH PAS, KEMBALI LAH UMNO. KITA BERSATU DLM AGAMA WALAU KITA BERCANGGAH DLM POLITIK.

Anonymous said...

Sedih ana baca komen2 diatas. Ana percaya melayu pas atau umno yg beri komen tu adlah Islam dan mahu lihat Islam lebih kuat di Malaysia. Ana syorkan tengok cermin, baca Fatihah, berlapang dada dan insatla dari bergaduh sesama Islam. Kapir harbi bertepuk tangan membaca komen2 anda diatas. Bertaubatlah, dan pilihla sesiapa yg anda percaya disudut hati benar2 boleh mempertahankan maruh Islam dibumi tercinta kita ini. Tidak perlu kita maki memaki dan mmalukan Islam dimata kapir harbi...........

Anonymous said...

12:23
Kau ni perasan lbh la. Pas yg keldai dap tu kau kt pejuang islam utk semua?

Pi la mabokkkkk. Cermin diri dulu la.apa sumbangan korang utk islam? Setakat ceramah kt pas bela islam tp tindakan dan sumbangan langsung x ada. Mmg syok sendiri la puak2 kau ni

Anonymous said...

Umat islam bertelagah sbb syaiton menghasut dan adu domba kita utk benci dan saling fitnah memfitnah.akhirnya kita jd berpecah dan lemah.

Yg untung ialah puak harbi yg mendapat hasil drpd perpecahan kita umat islam

Paling dahsyat bl ada kalangan umat islam sendiri yg bersekongkol dan bekerjasama dgn syaiton dan ini memudah dan mempercepatkan lg penubuhan kerajaang syaitang

Anonymous said...

Terima juga lh balasan dr ALLAH SWT golongan2 yg mempergunakan ISLAM untuk kepentingan pribadi dan juga kepada penyokong2 yg menyokong pemimpin&parti tersebut..amin.
ALLAH MAHA MENGETAHUI SEGALA -GALA NYA..

Anonymous said...

Anon Dec 20 10:34
Sesungguhnye kebenaran tu mmg pahit utk ditelan..

Otai JB,
Bkn nye 10 cakap cuma 2 yg ikut shariat, 8 lg utk kpentingan politik, salah tuu...yg betulnye dorg ni 10 yg dorg cakap 12 yg tk boleh dipakai..muhung sesajer

Bukan maksum.. said...

langsi. .bai. ..pemimpin ko sendiri kagum dgn Tun,klu diorg tak suka pn tak lah gelar&maki tun bukan2 tp yg aku heran balacci bawahan mcm ko ni plak yg lebih2 sangat..apa..mak bapak ko tak pernah ajar ke supaya hormat org!!!

bukan maksum.. said...

oiii. .terasa Nizar colok pasal ko ckp MB kera..bwh pokok..kih. .kih kih...

bukan maksum.. said...

syabas sdara..senang2 je pencacai pr ni gunakn agama utk kepentingan diorg...

Anonymous said...


madey dakwa.. janggut nabi kerana tak dak gillete.......
anti sunnah....

Madey perlu didakwa dibawah AKTA 559:AKTA KESALAHAN JENAYAH SYARIAH (WILAYAH-WILAYAH PERSEKUTUAN) 1997

BAHAGIAN III - KESALAHAN YANG BERHUBUNGAN DENGAN KESUCIAN AGAMA ISLAM DAN INSTITUSINYA


Seksyen 8. Mempersendakan, dll. ayat Al-Quran atau Hadith.


Mana-mana orang yang, dengan kata-katanya atau perbuatannya, mempersendakan, menghina, mencemuh atau menyebabkan dipandang hina ayat-ayat Al-Quran atau Hadith adalah melakukan suatu kesalahan dan apabila disabitkan boleh didenda tidak melebihi lima ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi tiga tahun atau kedua-duanya.

Melayu Perak said...

habis tuh yang pok nik babi menghina rasulullah dan hadis nabi yang nabi muhammad tuh masa kecik macam mamat kampung tuh apa....

yang pok nik babi menghina quran kata Allah tuh mencarut apa pulak....

abd hamid abdullah said...

WALAU APA PUN PEGANGAN POLITIK KITA.NAPE PERLU ADA MAKI HAMUN ANTARA KITA.BERTEPUK TANGAN SANG IBLIS KERANA TELAH BERJAYA MENTARBIAH HOTAK DUNGU KITA SUPAYA TERUS BERTELINGKAH.MUHASABAH LAH

Langsi said...

Hasan BerasJati Ali pulak jadi sanjungan puak2 UMNgOk Be-eNd ni... nape tak package sekali dgn TokLebai Zul "The BikerFrog" Nordin dan Nasharuddin???

Hassan Ali jaga Akidah hat yg dia pilih je! Ade dia berani tegur akidah si BadakKatek Rosmah yg tak bertudung dan berlaga pipi dgn bukan muslim?

Mmg patut pun kene buang... ade ke berangan nak jadi MB KERAjaan Perpaduang... jadi MB KERA dan BELUKANG boleh le!

Sumpah...sumpah...sumpah...
Amalan dan hukum ALLAH dah ikut? Kalo dgn sumpah je dah boleh melepaskan seseorang dari tuduhan maka tak perlu la ade MAK-KAK-MAH!

Puak2 UMNgOk Be-eNd...,

Kalo dah 24jam 7hari/seminggu, dok fitnah,jaja&mengata pembangkang, ada tak barang beberapa minit diberi peluang dan ruang utk pembangkang berikan penjelasan? Dah la berdebat pun tak berteloq, berani setakat pukul curi je...

Hat tu pun tak boleh nak mikio... lebih baik korang masuk je kandang lembu NFC Kak Ijat, memang layak pun korang diLEMBUkan dek pemimpin UMNgOk Be-eNd korang...

Muahahahahahaha...
ABU - Asalkan Bukan UMNgOk...Be-eNd!

Anonymous said...

Satu lagi sumbangan pendapat yg bernas dari TUN M. Saya bkn nak memuji tapi kata2 nya ringkas , budak sekolah rendah pon bolih faham isi kandongnya...tapi tidak bagi Penganut PR terutama PAS, mereka terlalu taksub akn Ketua2 mereka semua itu bagi mereka tidak bolih diterima...dan salah. Mereka saja yg benar seperti kata Tun M....entahlah mcm mana lagi nak dikatakan pd mereka supaya SADAR dari KESILAPAN ini...

Anonymous said...

woi langsial..kalau umno sanjung hasan ali ke zul ke..kira ok lg la. depa tu msh diyakini iman dan akhlak depa..

puak2 korang pulak dok sanjung deefuck sanjung Bala bencana sanjung rpk sanjung babiga selama ni kan?

so tak nak bandingkan ke? nampak tak siapa yg lebih benar? puak2 umno sanjung saudara seagama yg nmpk bersih...puak2 najis pr mcm hang sanjung mamat2 yg....lu fikir la beb...kuang kuang kuang...tak sedar2 lg ke?

Anonymous said...

amanat hj hadi
kita tolak pas, bukan sebab nama pas,

kita tolak sbb mengamalkan sistem kafir
(tak abih2 cite pru 13)

bekerjasama dengan kafir
(siap bpeluk lg)

dan mengamalkan politik suku agama suku
(mane2 yg bsalah dibela)
(mat sabun. ostat 3pg. adun kuala langat. budak2 sengal yg beremon kat dataran siap pasang khemah. main ngan china doll

setiap parti dlm pr penah mengutuk, menghina sesama sendiri dr dulu smpy sekarang. skang pakat2 pulak jadi Penipu Rakyat

abd hamid abdullah said...

tulisan ayahanda tun itu bacalah dgn hati terbuka.fikiran yg lapang.dia cuma xmau ketaksuban mengatasi realiti.selepas kejatuhan kerajaan islam umayyah, abassiah,othmaniah.kita xada lg satu bentuk kerajaan islam yg dpt kita banggakan..dimlaysia sendiri kita ada kerajaaan islam dikelantan yg diterajui org islam. tp bolehkah kita berbannga dgn kerajaan ini. org kelantan dah jd amat selesa .biarlah .kita bkn cari dunia,kita cari akhirat..kata org kelantan lah. tp xcari dunia lah ramai org kelantan bertebaran disemua negeri dimalaysia ini mencari rezeki.alangkah bahagianya kita kalau kerajaan pas kelantan menjadi model kerajaan melayu islam yg menyediakan semua tuntutan dan keperluann agama.kalaulah kerajaan islam pas itu kaya dptlah dia membantu semua penderitaan umat islam di gaza, dimindanau dan di seluruh jazirah dunia dimana umat islam teraniaya. bkn begitu tuntutan agama. jgn kita jd jaguh dipentas ceramah ,tazkirah mau pun khutbah je.

Anonymous said...

Tun M mengejar fantasi???
Ko ni komen sambil ambik pil kuda ke ape??
Teruk betol fantasi ko...
Putrajaya yg fantasi ko tu, yg dulu nk dilelong sekarang nk ditawan sapa yg buat?
Pusat2 industri hasil dasar industri berat sapa yg bangunkn? Nik aziz?
Malas ckp la...sendiri fikir

Anonymous said...

Dulu janji seblum ayam berkokok subuhnya janji nk hapuskn kilang arak...
Sekarang lg nk tolong besarkan...
Siap tolong benarkn arak djual lebih meluas..
Aku dulu study shah alam.xde pon arak merata2.kalo ade 1je 7eleven tu pon sb area2 tu ade cina duduk...sekarang merata2 shah alam ade arak..
Islam mu hanya di bibir...

Anonymous said...

Menipu lah ko...
Yg byk kat central market jadi tukang pau duit org tu loghat mana?
Tgk byk kelantan kat luar kelantan utk jd kaya & maju...bkn dlm kel. pon...

Anonymous said...

Hahaha...pawned!

Celaru mental bai...
Ckp mcm islam...bunyik cam melayu...
Tp x blh bezakan kekuasaan Allah s.w.t & dgn jawatan pm

Hahahahahaha

Anonymous said...

Sekarang bagi aku peluang nak cerita satu je kisah yang paling simple dari pelbagai kisah kejayaan Tun M......

Sedar tak sedar, antara kejayaan Tun M adalah dengan terbinanya lebuhraya.. aku tak mau nak sentuh soal kesan ekonomi dan sebagainya, tapi aku nak bercakap kaitannya dengan kita semua sebagai Islam... kalau korang ada otak dan perasan, dari JB sampai ke Bukit Kayu hitam , tah berapa puluh R&R yang disediakan... korang sedar tak apa kesannya,, maknanya kalau korang nak terkencing ke, nak terberak ke, nak terkentut ke, nak mentekedarah ke tak ada masalah langsung .. apatah lagi kita sebagai umat Islam, disediakan tempat bersolat yang sempurna, tidakkah itu satu tindakan yang sangat bijak dalam menegakkan syiar Islam? yang itu korang tak pernah terpikir ke? yang korang nampak cuma nak menacaci Tun M sebagai mamaklah, kutty lah ... memang bangsat korang yang mengata Tun M.. sebusuk busuk Tun M, tapi dia tak canang satu dunia dia menegakkan Islam, tapi dia buat kerja dan dah banyak sangat dia memartabatkan Islam.. nak harapkan Nik Ajis, Hadi Awang? dia ada idea ke? ..
Bila aku tengok gambar nik ajis ambil wuduk ditepi sungai dan sembahyang bawah pokok, aku nampak sangat kebodohan dia . itu bermaksud dia tiada keupayaan sebagai pemimpin .. teringat aku dulu sebelum ada nya lebuh raya, kalau dari Johor nak ke utara , tah berapa kalilah terpaksa berhenti cari sungai, parit dan pokok untuk kencing, berak dan besolat ...
Islam bukan untuk dijaja, tapi untuk dimartabatkan.. apa guna bercakap soal Islam kalau sembahyang pun terpaksa dilakukan bawah pokok, apa guinanya bercakap soal islam, kalau ambil air wuduk pun masih di tepi sungai .... Bodoh piang ...

Anonymous said...

Seorang suami yg hebat adalah suami yg berjaya memelihara anak bini supaya menutup aurat......

Salleh said...

Aku nk tanye KO balik, dulu Nabi Noh ,isteri die dan anak die x nk beriman kepada Allah, smpi mati, tenggelam dalam bah besar. So...adakah nabi Noh bkn seorang suami yg hebat kalau ikut telahan KO. Harap sesiapa sahaja, tolong cari ilmu agama btol2, dari guru2 yg tiada berkepentingan politik, bkn hanya mengikut apa kata2 tok2 guru corrupt, jgn jadi ustaz dan ustazah mee segera, pastu kempen dan sebarkn ilmu2 yg separuh masak, half cook.