Friday, December 21, 2012

SATU LAGI HADIAH PAKATAN KEPADA RAKYAT SELANGOR.



DAH 2 hari dah isu cukai pintu naik mendadak di Selangor ni.  80 orang penduduk, mewakili beribu yang terjejas dah mengadakan demonstrasi di depan pejabat Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA), merujuk penjelasan dan meminta di kaji balik keputusan tersebut.

Sepanjang 48 jam ini, macai pembangkang semua pakat-pakat tutup mulut dan keraskan jari sebab tak reti nak membalas macam mana.  Walhal dalam waktu-waktu lain, inilah binatangnya yang sibuk bercakap tentang kebajikan rakyat , kesusahan rakyat dan apa rakyat yang lain.

Nampak sangat itu semua hanya propa, sebetulnya main politik tak habis-habis.

Isu cukai pintu ini menarik sebab dulu (‘tawaran istimewa’  2008) dijanjikan nak dipotong 20%, tapi yang itu  pun tak terlaksana,  sebaliknya dinaikkannya pula sehingga 10 kali ganda.

Itu di Shah Alam, sementara di tempat-tempat lain dalam negeri Selangor, premium tanah dinaikkan sehingga berlipat kali ganda.  Akhirnya, kadar cukai yang nampak  tetap dari segi peratus tapi sebenarnya naik dari segi jumlah wang rakyat yang keluar untuk membayar.

Contoh, dulu 2% sama dengan RM 40, sekarang (selepas premium tanah dinaikkan), 2% sudah sama dengan RM 100.  Macam itulah cara puak-puak ini menipu rakyat.

Macamlah perkhidmatan yang diberikan semakin berkualiti.  Cakap sampah saja cukuplah.  Umum macam nak rak beli lori sampah obsolete dari China, tapi tetap yang penulis nampak hari-hari digunakan ialah lori satu tan itu juga.  Campak pulak bukan di tapak pembuangan sampah, tapi di sungai.

Kutip pun selepas seminggu.
pr_penipu
Itu yang hujan sikit, air naik macam nak rak.  Macam itupun masih tak malu lagi nak membebankan rakyat dengan menaikkan cukai pintu?

Adakah ini yang kita nak lihat berlaku di peringkat persekutuan kalau puak-puak ini dibenarkan mengambil alih Putrajaya?  10 dari 11 orang yang ditanyakan soalan ini akan jawab tidak, pengecualian kepada seorang sebab dia budak 18 tahun, mengundi pun tidak lagi, cukai pintu pun mak bapak dia yang bayar.

Dalam masa yang sama, ini peluang UMNO untuk gunakan isu ini dan raih sokongan rakyat – pendekatan sama digunakan puak ini dalam banyak hal berkaitan kerajaan persekutuan seperti pinjaman PTPTN, AES dan sebagainya.  Apa kata sekarang kita promosi rakyat Selangor jangan bayar cukai pintu, nak tengok dia mengelabah macam mana.

Toksah gebanglah nak hapus sana hapus sini, murah sana murah sini.  Parking pun tak boleh nak bagi percuma, lagi mau gebang besar.  Kata FDI berpuluh bilion masuk negeri tapi rakyat tetap ditindas dengan kenaikan cukai yang dia juga janji nak turunkan dulu.

MYKMU

35 comments:

Tukang Komen said...

MANIFESTO BUKAN JANJI BEB! SELANGOR NEGERI BERKEBAJIKAN. KAH KAH KAH.

aloya said...

Hancur Pakatan!!!

Anonymous said...

Tahniah pada penyokong Fuckatan.... bonus kakitangan awam kerajaan Selangor tak dapat hujung tahun ni. duit dah banyak keluar untuk beli bas mewah punaisihat ekonomi MB, sewa jet mewah pun kerajaan Selangor nak tanggung, perbelanjaan UNISEL, KUIS lagi. Mana la cukup nak tampung perbelajaan gaji dan elaun exco-exco dan punaisihat ekonomi RM1 tu (gaji je RM1, elaun ntah berapa ratus ribu...)

Jadi nak tak nak, supaya kerajaan negeri boleh bernafas dalam lumpur, naikkan cukai pintu pada rakyat. Yang dok bermewah pemimpin mereka, yang cukup sengsara rakyat Selangor... apepun TAHNIAH la dari aku......!!!!!!!!

Kah kah kah kah kah kah

P/S: Inilah jadinya kalau pilih mamat lulusan ijazah am jadi punaisihat ekonomi... Makin hancus...

Anonymous said...

tahniah rakyat selangor.....hidup PAKATAN PENIPU>>> rompak duit di siang hari....Rakyat selangor penyokong pakatan dah dapat hadiah....HIDUP PAKATAN RAKYAT!!!!!

Anonymous said...

Hahahahaaaa.. syukur aku dapat sebulan bonus gaji... terima kasih daun keladi tahun depan harap bagi lagi... Hari ni dah ambil cuti seminggu bawa family cuti2 Malaysia pusing Semenangjung cari sedara sepapat yang rapat... bagi anak2 kenal siapa saudara dia... Mungkin tak masuk Kelantan sebab nak lari dari air kotor... nanti kena Demam Tapioka.

Omegakumana Jijahoi said...

PERGHHHH idea ni mmg masterpiece. Kelas kau Nuar ih ih ih.....

Dah tak cukup aset nak gadai lagi kew? Atau Kerajaan Negeri terlebih mewah berbelanja? Sebagai negeri termaju tak cukup lagi ke hasil yg diperolehi? Mana anak syarikat kebanggaan negeri dah bankrupt ke? Naik cukai pintu ni kira kebajikan jugak ke? A ah, kebajikan buat Anwar dan Khalid gagap... BURRRP!(kenyang)

Anonymous said...

ANWAR BUKAN PENASIHAT SELANGOR. DIA PUKIMAK SELANGOR.

Cuma nak tau said...

GAP..

Kenapa bila aku bukak google
lepas tu klik gerakan anti PKR (blog GAP), display screen kluar (no site configured at this address)

Aku nak komen ni pun kena masuk blog orang lain dulu baru boleh pergi ke blog GAP.

Ke ada konspirasi dari "sebelah sana"

Maklumlah, blog GAP antara blog "garang" yang kuat hentam Pakatan Riot.. hehe

Anonymous said...

Kita sama2 undi bn di pru13 nanti dan lepas itu kita korek apa berlaku selama 5 tahun ni and kalu ada isu we take them to task and no compromise.

Anonymous said...

Naikkan cukai pintu itu kebajingan!!!

Anonymous said...

PA BOLEH BUAT PENASIHAT EKONOMI RM 1..KERJA PUN NEGATIF RM 100000000000000....FIKIRAN DUK KATA KEPALA K_ _ E...DAN LUBANG KUNYIT

Anonymous said...

Semuanya kerana selangor mengambil punaisihat ekonomi berharga rm1.
Macam sial haramjadah PKR bangunkan negeri selangor.
Seburuk2 pentadbiran Khir Toyo 10x lebih buruk pentadbiran Khalid Ibrahim!

Expkr

Anonymous said...

betoi....betoi.....betoi

Melayu Ultra said...

Syabas untuk Rakyat SELANGOR yang mengundi PAKATAN RAKYAT!!

PRU 13 - Kami mahu Pakatan Rakyat perintah SELANGOR lagi!!!

Yesszaaaa!! Take beer!!

hehehe!

Melayu Ultra said...

Syabas untuk Rakyat SELANGOR yang mengundi PAKATAN RAKYAT!!

PRU 13 - Kami mahu Pakatan Rakyat perintah SELANGOR lagi!!!

Yesszaaaa!! Take beer!!

hehehe!

Anonymous said...

tambah lg gap..sampah bertimbun2 pastu buang kt sungai..bila sampah dh byk, tikus la dtg..tu yg kencing tikus bersepah kt sungai2 selangor ni..cuba g spital tny leptospirosis..doctor2 mmg pesan jgn mandi kt sungai2 area selangor..ulu yam ke ulu langat ke..same..sedih padahal dlu tu la tmpt lepak hujung minggu..punya la bahaya sampai jgn kate yg mandi je, yg jogging pun bleh kene..tu la alam flora nak kutip sampah ko x kasi, skang ko lantik kontraktor yg x bertauliah kutip sampah..bodo nye MB..

Anonymous said...

kawasan umah aku & di sekeliling semua buka paip air keluar...sampah 2 3 hari di angkat...GAP kau duduk sgor cerok mana sampai sampah tak kena kutip...jgn nk memohong la...

Anonymous said...

UMNU jgn berangan la nk ambik sgor...sbb apa aku kata mcm tu...pemimpin kau yg ada skrang not up to standard...kena ingat majoriti org sgor golongan pertengahan...isu2 perkauman & agama yg UMNO cuba mainkan tak mendapat tempat...sori ye..

oo satu lagi...yg berdemo suruh bayar hutang rumah tu tak malu ka...

Anonymous said...

Anwar mesti suka dengar, jalan kat Selangor banyak lubang. Macam-macam bentuk lubang

Anonymous said...

anon pukol 6.....nak kata ko bodoh, tapi ko cakap ko golongan pertengahan......tapi aku rasa bodoh sombong.....

memang la sekarang bukan isu ugama ke apa ke......tapi isu sampah laaa.....

pkr selangor dah bau sampah.......wangi lagi bau
taik.....

aku ada rumah kat hulu langat......tahun pertama pr memang, langsung naik cukai......temberang lebih.....adun kat tempat aku org pas.....krja lain takde....ceramah siang malam.....sampah dah berulat dah, takde yg angkut.....ni la ulamak janji tapi tak buat.......besar tak dosa dia org ni.....ko rasa macam mana?

-anti jubor-

Anonymous said...

6:50

org yg nk buat cerita isu sampah otak mmg mcm sampah...kau pun mcm GAP gak ke? duk cerok mana sampai lori sampah tak dtg?

Anonymous said...

nak buat camneee.......kerajaan negheri bukannya boleh sesuka hati menaikkan cukai pintu, kecuali mendapat kelulusan dari KERAjaan mangkuk Pusat...kata menteri, sebarang kenaikkan cukai pintu memang diletakkan dibawah KEMENTERIAN KEWANGAN,so, fikir-fikirkan lah sape yg pegang KEMENTERIAN KEWANGAN tuh....nak beli cincin isteri dia kot.....

ape2 pon memang UmNGOK-baik dari ketua sampailah ke pencacai memang suka menyusahkan hidup rakyat marhaen....

Anonymous said...

takdela plak lori sampah mcm ape yg GaGAp siarkan tuh...elok jeee lori dia....cuma citer benar kat sini hanya penguasaan kroni UmNOK (Alam Flora) dah takde lagi....elok aje diaorg kutip sampah....
takde masalah.... elok citer benda yg benar gaGAP.....sampah kat umah teres kau selama nie tak berkitip ke Gagap???? dasar penipu....

Melayu Perak said...

anon 8.20 pm....

aku tak mahu cakap aje....

ini aku bagi bukti sampah berlambak di selangor....ko tengok baik-baik...

http://azmykelanajaya.blogspot.com/2012/01/selangor-foto-sampah-d-semua-taman-dato.html?m=0

Anonymous said...

sori la Melayu Perak....provokasi bodoh puak UmNGOK yg kau cuba tunjukkan tuh sebenarnya banyak berlaku kat mana2 rumah Flet a.k.a pangsa.....

adakah sampah2 yg berlonggok di rumah sampah tuh mewakili selangor keseluruhannya ..... aku rasa kau pun boleh bezakan kenyataannya.... sbab aku tak mahu nak kata kau bodoh atau buta hati sehingga tak tahu nak beza sampah berlonggok atau sampah ini semua berkaitan dgn sikap memasing penduduk rumah flet.....

takde bezanya sikap tuh kat negeri2 dibawah UmNGOK BN pon....nak mengampu pun agak2 la ye....

Anonymous said...

kalo bole turun cukai pintu ckp kerajaan negeri berkebajikan...bile naik cukai pintu ckp kerajaan pusat yg tentukn nilai nye...nie la jawapan org nk lps tangan....mang mcm sial...

Anonymous said...

kata menteri, sebarang kenaikkan cukai pintu memang diletakkan dibawah KEMENTERIAN KEWANGAN
__________________________________
agak2 la wei...sume hasil cukai pintu xmasuk dlm akaun federal...duit hasil cukai pintu masuk akaun pbt...duit tu la wat pembangunan n bayar gaji staf pbt mcm aku nie...org luar ko bole la tipu...org keje pbt xyah la ko nk kelentrong...dl kelentong pasal lesen rumah urut...skrg nie plak nk kelentong pasal cukai pintu plak...pikir logik la, knp mbsa je timbul isu nie tp tidak di pbt lain seluruh malaysia kalo cukai pintu federal yg kawal...

Anonymous said...

komen yg tetera pekataan UMNOgok adalah org yg sama...sorng yg tgah nazak..otak dia sakit...hati nya srba xkena..org ini gaknya waktu kecil hingga dewasa skrng dah terlalu banyak menelan makanan yg subhah /yg haram..sbb tu kata2nya menjijikan..ada lbih baik komen serupa tu jgn dilayan..mngkin mjadi2 lg....abai kan ABAI.......

Anonymous said...

cukai pintu under federal? ministry of finance yg luluskan? kalau iye pun, jika takde permohonan, ape yg nak diluluskan? sape yg terlebih dahulu mohon? sdh tentu pbt bukan? pbt under federal ke? wakakaka.. terbukti lg pencacai2 pr mmg bangang nak mampos!!! wakakaka

Anonymous said...

Pencacai pr tu bermati2an nak pertahankan lubang jubo bos dia.dahla komen mcm org x pas srp je.otak ltak kat jubo ke ape?hahahaa

Tok WAN said...

Lepas ni kalau golongan yang terpesona dan terpedaya dan tertipu dan sewaktu dengannya masih lagi mengundi Pakatan Haramjadah ni... tak taulah nak kata apa lagi... tak taulah nak bagi gelaran apa lagi kat korang... lu pikirlah sendiri...

Tok WAN said...

Lepas ni kalau golongan yang terpesona dan terpedaya dan tertipu dan sewaktu dengannya masih lagi mengundi Pakatan Haramjadah ni... tak taulah nak kata apa lagi... tak taulah nak bagi gelaran apa lagi kat korang... lu pikirlah sendiri...

Anonymous said...

Tol Bukit Jelutong ni, baru hujan gerimis, dah banjir nak rak, ditutup bagai,agak-agaklah kalau nak banjir, hujan lebat 3/4 hari tu boleh lah diterima.

Anonymous said...

TERMASUK JUGAK OTAK AKU


KENAPA KELANTAN, SELANGOR DAN PENANG TAK BAGI 'PARKING PERCUMA'


GAP N CO. PATUT BUAT POSTER

BESAR
BESAR
BESAR

PARKING KETA PERCUMA 50 Posen pun dapat BAGI PREE

PENIPU PUNYA PAKATAN MENIPU

Anonymous said...

Otak lu pn busuk mcm sampah...