Wednesday, January 9, 2013

GADAI KALIMAH ALLAH : HADI KINI LAYAK DIGELAR GUS DUR MALAYSIA !


masihkah dan pernahkah anda menonton youtube gus dur dibaptis ?

gus dur merupakan presiden nahdatul ulamak.
hadi merupakan presiden parti pas.

keduanya menggunakan pengistilahan islam dalam cubaan mahu meletakkan kepercayaan kepada  pengikut dan penyokong bahawasanya mereka itu adalah pejuang islam.

gus dur pernah dibaptis oleh gereja kristian dalam mempercayai perjuangan pluralisme dan liberalisme agama.

SEMALAM SUDAH TERCATAT DALAM SEJARAH UMAT ISLAM

hj hadi, presiden pas akhirnya berkata secara rasmi bahawasanya kalimah ALLAH boleh digunapakai oleh kafirin.

sedangkan pada 2 tahun lepas, timbalan mursidul amnya telah menjatuhkan hukum kufur kepada barangsiapa yang menyokong dan bersetuju dengan agenda kesamarataan agama ini.

sejak di zaman para sahabat
sejak di zaman para khulafa ar rashidin
sejak di zaman kerajaan uthmaniah
sejak di zaman abasiah

sejak di zaman kerajaan islam mamluk, tuglug,islam di india,islam di china, islam di cordoba , islam di acheh,islam di patani, islam di melaka dan seluruhnya..

tiada pernah kedapatan sebarang ketua islam tersebut beria-ia benar mahu menggadaikan kalimah ALLAH dalam siri perjuangan mereka dalam memartabatkan islam.

semalam sudah termaktub dalam sejarah hj hadi adalah manusia berjawatankan presiden partai yang cukup gila sanggup menggadaikan kalimah ALLAH untuk digunapakai kafir demi mahu memenuhi nafsu serakah tembolok buncit gilakan kuasa mahu ke putrajaya.

hj hadi dan gus dur punyai kemistri yang sama.

mereka layak diasimilasikan dalam golongan manusia keparat perosak akidah umat islam .

hj hadi layak digelar  gus dur malaysia.
hj hadi gus dur malaysia.

SOALAN .

APAKAH HJ HADI SANGGUP DIBAPTISKAN SEPERTIMANA GUS DUR PERNAH DIBAPTISKAN ???

melihatkan kepada semangat gila babinya, dalam politik pas tiada apa yang mustahil.

139 comments:

melayuangkat said...

Waliyazubillahminzalik!!!!!!

Anonymous said...

Sedih mengenang nasib orang Islam yang sanggup mengadai iman demi dunia semata-mata.

Anonymous said...

Kalau Lim Kit Siang ni dari awal pendirian memang bertentangan dgn Islam, Anwar pulak pluralis dan liberalis, Mat Sabu gelar Anwar Aljub tapi hari ni buat magik partner dgn Anwar. Hadi Awang ni yg heran begitu mudah membuat fatwa2 yg berkemampuan mengundang segala bentuk bala mencurah2 kat Malaysia ni mengaku pulak sebagai ulamak. Aku sendiri pun pening taip benda ni. Itu belum lagi karakter2 yang lain. Kalau macam ni lah ciri2 orang yang nak jadi pemimpin di Negara kita ni, maaaampussssss kita!

Anonymous said...

Secara rasminya, boleh le kita panggil ustaz2 sebagai tok sami..kan sama aje fungsi mereka..

komandomelayu said...


Maka buanglah title haji hadi tukar kepada babah@father hadi!!

gus dur sama bodoh dgn kau hadi oii!

Anonymous said...

haha... mana Lord Reid... kau dah jatuh kufur jika masih mempertahankan perjuangan PR. Saja lawak dengan bewak Lord Reid...

Anonymous said...

Di Indonesia mrk ada GUS DUR...dan di Malaysia kite ada HADI GUNDU...

Krn tamakkn donia sgp gadai agama....PAS lbh hina dari PELACUR..

Anonymous said...

Assalamualaikum..
Sudah jelas PAS sudah sesat dan menentang Tauhid Allah SWT. Mengapa kita masih mahu beri undi kepada parti PAS MAHA JAHAT ini?

Sudahlah amalan kita pun nipis dan belubang tidak seberapa untuk dikira di Mahsyar Allah nanti.. ditambah pula kebodohan kita menambah dosa dan kejahatan menyokong PAS Laknatullah.. jadi apakah lagi yg kita nk persembahkan di Akhirat Mahsyar kelak? Berapa banyak lagi dosa berat yang kit amahu pikul bersama dengan PARTI ANUTAN SYAITAN-PAS ini?

Adakah NABI Solallahu Alaihi Wasallam mahu memberi syafaat Baginda kepada golongan perosak agama? Sudah tentu tidak kerana Rasulullah Solallahu Alaihi Wasallam dlm Khutbah Wida'nya berpesan supaya berpegang pada asas Tauhid dan Syariat yang diwajibkan.

Sekarang Allah SWT sudah datgkan pentunjuk jelas siapakah PAS. Sudah sgt jelas PAS ialah syaitan bertopeng yg didatangkan kpd kita sejak zaman British lagi sebagai 'WAYANG' untuk bangsa Melayu yg mudah terpegun dengan 'lakonan agama'.. utk pesongkan AQidah kita seterusnya menghancurkan kekuatan kita Melayu Islam.

Bukan UMNO yg meruntuhkan Islam, bukan Tun M yang mensuku kan Islam dan bahagian lain kehidupan tetapi sebaliknya PAS Laknatullah lah melakukan kerosakan demi kerosakan atas nama Islam pengasingan dan sekularisme agama dalam politik kehidupan mereka!

Lihatlah HARAKAH JADAH, tiada satupun bentuk laporan mereka yang mengajak kepada Islam, kepada akhlak, kepada ilmu dan kepada Allah, sebaliknya mengapikan fitnah bohong dan berita karut marut supaya benci membuak2 pd kaum Muslimin yg lain..inilah sifat SYAITAN LAKNATULLAH!!

WAJIB BAGI KITA MENENTANG PAS LAKNATULLAH. JANGAN SAMA SEKALI KITA MENAMBAH DOSA PADA PRU13 NANTI DENGAN BERI SATU UNDI PUN PADA PAS DAN PAKATAN HARAM. SEMOGA ALLAH PELIHARA AQIDAH KITA SEMUA..AMINN

Anonymous said...

Sebab itu,indonesia di landa malapetaka yang tak sudah.

Anonymous said...

Mereka berjanjikan bulan dan bintang untuk gus dur termasuk sembuh matanya, tapi beliau tetap mati dalam keadaan buta matanya. Sama juga dgn Pas,pkr dan dap janjikan keamanan,kuasa dan kekayaan pada Pas dan Pas akan tetap berkubur selepas Pru 13.

Anonymous said...

Kalau kita tafsir PAS, sebagai PARTI ISLAM SEMALAYSIA, maka kita semua umat islam yang
berakal, kita jadi sedih dan malu yang teramat sangat serta boleh jadi gila disebabkan kenyataan Aji Hadi ini

Maka kita perlu tafsirkan PAS sebagai:-
Parti Ajaran Syaitan
Parti ajaran sesat
Parti ajaran songsang

Maka kita akan rasa terubat sejenak

Anonymous said...

jgn heran lepas ni akan ada gereja yg akan mempamirkan kalimah Allah didalam dan luar gereja. Jgn heran anak cucu kita akan sembahyang digereja pula slps ini.

Tahniah hadi, tahniah mat sabu, tahniah nik aziz, tahniah kepada semua penyokong pas.

Anonymous said...

si hadi ni juga layak dipanggil anak gampang sahabat syaitan. manusia yg akan menjahanamkan islam di negara ini.

Salleh said...

Dulu pilihanraya 2008, aku antara pengundi PR. Aku pangkah yg lain dlm PR, kecuali DAP. Itu sekali2 x kan ku pangkah walau ape pn terjadi, PAS bagi le fatwa berjilid2...xkn aku pangkah DAP. Skrg ni, PRU13, aku xkn bagi satu pn undi utk PR. Untuk makluman, aku tidak berdaftar dgn mane2 parti, cuma aku berdaftar dgn SPR sbg pengundi. Kali ini, parti yg diharapkn utk pertahankn islam, mengharumkn nama islam, dh xde TELUR. Aku ingt lagi kata2 Mat Sabu satu ketika dulu, psl kes Anwar yg kena kick out of UMNO, die ckp, tujuan Anwar baik utk nk cuci UMNO dr dalam, tapi die tu ibarat masuk dlm tong taik, nk cuci dr dlm, tp die pn terpalit sama ngan taik. Well, skrg ni....kata2 tu...aku rasa lebih relevan ngan PAS, nk join PR, nk tarbiah DAP konon, nk benarkn dieorg guna kalimah Allah, dgn harapan dieorg masuk islam, ye le tu, same mcm tu....PAS masuk tong taik, cdg nk cuci,tpi skrg ni....semua dh terpalit taik DAP. Parti PAS yg aku harapkn, sama sekali x leh harap langsung. HAMPEHHH, dek kerana dendam, terliur putrajaya (dulu dgr kata nk jual putrajaya kalau dpt memerintah..korang leh judge sndiri org apa cmni). Skrg ni UMNO plak sdg menuju pembaharuan kpd lebih baik, tp...ape pn yg UMNO buat...semuanye...pada PR , x leh pakai. Ko buat baik cmne pn....mereka masih buruk prasangka.... ajaran Islam cmne tu haaa?... kata ikut Sunnah Rasulullah, adakah itu contoh yg nk dibawa PAS, hasil tarbiah ustaz2 dendam dan kaki mengata. Kalu aku type kt sini, berkajang2 lagi, bnyk lagi bukti2...knp org2 PAS, kali ni, x boleh lagi pangkah PR. satu undi utk PR, satu lagi le kuasa diberikn kpd DAP. Skrg pn DAP leh jentik2 PAS (tp org PAS tetap x sedar2... aku heran) . KEBODOHAN TAHAP MELAMPAU bile semua kata2 pemimpin PAS dianggap keramat dan x leh dipertikaikn...wahai org2 PAS...bangkitlah...dan sedarlah...apa perjuangan asal PAS, dan apa hala tuju PAS kini....totally dh lain. MANYAK BUSUK Woooo....

Anonymous said...

Aduhaiiiiii.....

Kenapalah orang yng bongkak dgn kelulusanya dari Madinah boleh jadi dungu.

Persoalanya mengapa orang kristian di Malaysia mahu menggunakan kalimah Allah dan mahu kitab bible versi bahasa melayu di gunakan?

Alangkah bodohnya manusia yng mengaku dirinya ulamak!

Majoriti mereka penganut agama Kristian di semenanjung mereka lebih selesa berbahasa inggeris dan bahan bacaan mereka juga dalam bahasa inggeris.Kebanyakan mereka adalah kumpulan yng established dan bukan dari golongan miskin.

Menuntut kalimah Allah dan kitab bible dalam versi melayu sebenarnya apa tujuan mereka? Kerana rata2 yng berbahasa melayu adalah orang2 melayu.

Aduhai Hj Hadi kenapalah jadi bengong!

Anonymous said...

pas terbukti jahat.
-mengata dan mengkafirkan orang islam lain,
-mendoakan org islam lain dapat musibah,
-berkawan dgn syaiton
-skrg jual kalimah suci Allah pada kristian demi undi mereka.

sama-samalah kita tolak pas jauh-jauh

Salleh said...

Minta org2 PAS fikir baik2, semua yg dituduh2 kt UMNO, dah berbalik kpd btg hidung sndiri, dulu kata UMNO kafir sbb pertahankn perlembagaan kafir, skrg ni berikrar bersama2 PKR dan DAP utk pertahankn perlembagaan yg sama. Dulu kata UMNO kafir sbb berkerjasama dgn MCA, MIC..skrg PAS dgn DAP plak....semua balik kt btg hidung sndiri. Masa kes amanat hadi dulu masih panas, ade ulama nasihat jgn kuar kenyataan cmtu...takut berbalik kt diri sndiri....tp org2 PAS gelak je, pandang sinis je kata2 tu, skrg ni, Allah Maha Besar. balik kt btg hidung si pengata. DAP plak, canang2 psl SPR x telus, ok, SPR buat pembaharuan, terima apa cadangan BERSIH, tp, pastu x puas hati, buat demand lagi, anjur BERSIH 2.0, 3.0 yg nmpk lagi ganas. Adakah itu yg dituntut agama? Ape yg berlaku semasa bersih tu, ganas cmne pn, polis yg salah, org2 BERSIH baik2 belaka, mcm malaikat. Skrg ni, tokeh yg jd tulang blkg BERSIH, DAP tu, dh kena balik kt btg hidung sndiri, pemilihan CEC DAP yg terbaru, ape jadi, org SPR gelak, BN gelak. smpi org panggil lawak org the year. Knp? Allah Maha Kuasa, Org SPR cuba baik yg terbaik, tetap dituduh bukn, awk ckp kt ceramah kerajaan zalim, tp kalau org tu dh cuba perbaiki , ko cuba fitnah lagi, ni leh padahnye. Doa Adik Nik Aziz supaya UMNO KO, aku yakin dgn kuasa yg MAHA ESA, akan berbalik kt si pendoa tu, sama mcm amanat hadi dan cec dap tu. Korang tengok lah.

Anonymous said...

Syabas hj hadi, nak harapkan UMNO yg hancurkan Islam di M'sia, lambat sgt. lebih baik PAS/PKR yg bertindak cepat utk hancurkan Islam.

Kredit utk pas, hj. hadi, mat sabu, nik aziz.

Tun Teja said...

Tak pernah aku lihat seorang pemimpin Islam bertukar menjadi murtad. Seorang pemimpin yang sangat bangang, idiot, bodoh.
Bagaimanakah jenazah Gus Dur semasa dia sudah meninggal dunia? Di tanam di kubur Christian atau Islam?
Sebab itulah Negara Indonesia ditimpa balak bencana tak berhenti-henti.

Anonymous said...

Maknanya tak adalah AMANAT HJ HADI, kerana org yg buat amanat dah berdamai dgn non-islam.

Anonymous said...

mana menghilangnya hulubalang-2 pas/pkr di sini, silalah pertahankan boss anda tu, atau sedang teraba-raba dlm seluar mencari telur yg hilang?

Anonymous said...

APA YANG BERLAKU ADALAH KONSPIRASI PERINGKAT TERTINGGI OLEH UMNO....HAHAHAHAHA.

Anonymous said...

Sahabat2 semua yang cintakan Islam dan Tanah Air..janganlah biarkan bumi Malaysia tercinta ini jadi cacamarba seperti Indonesia, Islam tidak eksklusif dan tertinggi seperti mana yg Allah Ta'ala Firmankan.

Kasihanlah anak-anak2 kita yang masih kecil bermain2 di halaman rumah yg tidak tahu lagi erti cabaran musuh2 kafir yang mahu tarik mereka jadi Kristian dan agama sesat lain.. Waliyyazubillah..

Kita bukan nak cakap UMNO itu perfect tp terasa amat takut sangat tiada lagi pautan kuat untuk jaga agama dan tanah air ini melainkan UMNO. Lihatlah apa PAS telah zinakan agama? Belum memerintah penuh lagi sudah mabuk dan sesatkan agama dengan macam2 perbuatan..

Tidakkah kita takut pd Allah? Bagaimana Indonesia dilanda bencana2 besar yang amat menakutkan dan ngeri, tidak akan turun sesuatu musibah itu melainkan sebagai peringatan dari ALLAH..

Janganlah kita biarkan ALLAH-TUHAN YANG KITA SEMBAH.-TUHAN YANG BERIKANH KITA REZEKI-TUHAN YANG BERIKAN KITA ZURIAT-TUHAN BERIKAN KITA NIKMAT MAKAN MINUM-TUHAN YANG TENANGKAN JIWA2 KITA UNTUK BERAMAL IBADAH - TUHAN YANG AKAN MENYELAMATKAN KITA DI MAHSYAR NANTI .. letakkanlah semapadan kita pada takat ini.. politik PAS suah jauh melampua.. politik pakatan haram sudah jauh sesat dan merbahaya untuk diikuti..

Marilah sama2 kita bersatu atas kalimah LAAAILAHA ILLALLAH!!! pertahankan kalimah ini daripada persekutuan dan penyerangan musuh2 Islam sbg alat untuk tipu helah anak cucu kita dimasa depan supaya keliru dengan mana satau Islam yg benar!!

YA ALLAH SELAMATKANLAH KAMI DARI MUSUH-MUSUHMU YANG NYATA ATAU YANG TERSEMBUNYI..AMeenn!!

Anonymous said...

Hoiiiii pencacai! Mana kau??? Telo dah masuk bontot ke???

Salleh said...

Minta org2 islam dlm parti mana pn, fikir baik2, ni bkn lagi isu politik, tp dh masuk isu agama yg serius. Jgn main2 lagi. Kalau beginilah cara Hadi, kalau dpt putrajaya, mudah2 je DAP jentik PAS terutama dlm isu agama. Hal asas cmni pn x leh pertahankn kerana nk jaga pakatan, tolong lah.....kena ade prinsip islam yg utuh. Bkn mcm ni, ko bljr le kt Madinah ke, kt Azhar ke, tp kalau mende asas ni x leh pertahankn...ape lagi yg ade, TELUR pn hilang. Ape pn, secara am, minta org2 PAS fikir baik2, knp dlm masa terdkt ni, mcm2 isu terbuka dan kena btg hidung PAS or DAP yg lantang2 sgt tu. Isu2 yg dulu difitnahkn, dh balik kt diri sendiri. Fikir balik, semua atas kuasa Allah, bkn kerja UMNO. Jgn dok buat lagi lawak bodoh, semua isu, UMNO punya kerja, UMNO punya konspirasi. Hati2 manusia dalm genggaman Allah, die boleh ubah hati sesape je. Kalau ingat2 balik, xkn sebodoh tu DAP nk buat u-turn dlm pemilihan CEC smpi leh jdi mcm skrg ni, dh org lain ketawakn DAP. Siap leh wat lawak lagi. SPR skrg ni, xperlu pening2 dh, gelak le sepuas hati. Yg boleh jd cmtu, sbb Allah yg gerakkn hati dieorg mcm tu, utk perlihatkn sape sebenarnye DAP. Masih ramai lagi org2 yg baik2 dlm Malaysia, yg beriman, mungkin Allah xnk Malaysia hancur mcm tu je. Jd sejak akhir2 ni, mcm2 pekung sebenar PR dh terdedah. Org2 PAS sendiri leh menilai dlm PAS, sape ulama tulen (yg masih perthnkn kalimah Allah) dan sape ular semak tulen. Walaupn baik cmne pn, diri zahir ditonjolkn, skrg ni lagi nmpk jelas, topeng sebenar. Pakai le serban berbakul2....skrg terserlah diri sebenar.

Anonymous said...

MANA CAI2 PAS NI?? LANGSUNG XNAMPAK SEKOR PUN.SELALU DIORANG LA YG SIBUK NAK KOMEN BANGKANG ITU INI.MANA KORANG WEI MANAAAAAAA???hehehe

Anonymous said...

bukan gadai lagi dah...kena lelong .

Anonymous said...

Dapat maklumat puak puak tegar PAS sedang mencari Dato' Harun Din untuk bermesyuarat dan tanya pandangan, lepas ni ramai yang akan beri komen

Anonymous said...

Saya setuju . Orang melayu lebih bijak dari kucing .

Tun Teja said...

1. Sudah ternyata Anwar Aljuburi sudah menjadi manusia yang sakit mental. Seorang peliwat, homoseksual tidak boleh dipercayai oleh semua Ummah, apalagi hendak memegang jawatan Perdana Menteri. Seorang pemimpin homoseksual yang menganut kepercayaan bercanggah dengan akidah Islam, akan mengakibatkan Negara Malaysia dilanda bencana yang tidak akan berkesudahan akhirnya. Semua rakyat Malaysia akan rugi.

2. Hadi Awang dan Mat Sabu sudah di serap suntikan syaitan kedalam nadi dan darah hingga keotak-otak kedua pemimpin Parti Ajaran Songsang. Mereka lantaran itu mengidap ketidak setabilan akal sehingga menggugatkan keputusan mereka yang bertamakkan harta kekayaan politik memerintah Malaysia dengan Dasar Anggota Pengkhianat negara dan Parti Kencingkan Rakyat. Keputusan yang diambil oleh kedua pemimpin – pesakit mental ini sudah mengelirukan ajaran Al Quran sehingga sanggup menerima kalimah Allah digunakan oleh orang-orang kafir.

3. Semua Ummah mesti bersyalat lima waktu, membaca surah-surah AlQuran sebelum meminta doa peribadi hanya dengan berkiblatkan Mekah dan memuji kebesaran dan keagongan Allah serta nabi Muhammad.
4. Tetapi jikalau Jesus disebut bersama Allah, dengan tiada wudu’, tiada syahadah, penganut kafir-kafir ini sudah tentu kafir, tidak boleh diterima oleh Allah. Orang Islam yang membenarkan kegunaan kalimah Allah di gereja-gereja sudah melakukan syirik.
5. Dari sudut ini, ketiga-tiga pesakit mental Anwar Aljuburi, Hadi Awang, Mat Sabu memang sudah kehilangan lojik dan kenyataan mereka tidak masuk akal.

Anonymous said...

AKu etuju sgt anon 4.03PM!!!

tolonglah kita semua fikir elok2.. ini isu berat..kita boleh murtad jika tk kenal Ijtihad Tauhid yg benar. Jika Solat 1000 rakaat sehari tp tak kenal Allah, tak rasakan Allah itu ESA, atau merasakan Allah itu sama juga dgn Tuhan agama lain..maka igtlah TERTOLAK lah segala amalan tadi..tidak satupun dikira..malah Allah akan campakkan kedlm neraka-NYA krn dosa SYIRIK ialah DOSA yang ALLAH TIDAK AMPUNKAN SAMA SEKALI!!

DOSA Rosmah tak pakai Tudung bila2 masa Allah ampunkan..tp DOSA HADI mengistiharkan persekutuan nama ALLAH itu amatlah menakutkan krn tiada AMPUN lagi bg dosa syirik JAALI.. WALIYYAZUBILLAHH!!

Anonymous said...

Allah tuhan yg maha agung...nak tanya sikit...Allah tu tuhan siapa ?

Salleh said...

Allah tu tuhan sekelian alam. Tiada tuhan melainkan Dia. Tapi tuhan yg nk dirujuk dalm kitab Bible, bersifat mcm lain. Jd Allah seperti nk difahami dlm Bible lain maknanya. Kalau diizinkn gk penggunaan die, umat Islam leh terkeliru, terutama yg kurang pegangan agamanya. Isu utamanya, kenapa kita perlu beralah dgn org kristian, hatta isu yg besar cmni pn kite beralah. Ustaz Haron Din dh terangkn sejelas2nya isu ni 2 thn lepas. Kalau ade org PAS sendiri pertikai, penjelasan yg dibuat oleh seorang ulama yg punyai pekerti yg baik dan dihormati mcm ni, sye x taw lah.

Anonymous said...

Anon 4.19, ko ni Islam ke atau bukan Islam? Apa maksud ko tanya soalan macam tu? nak perangkap ke? Jangan jadi syaitan bermuka manusia. Mati bila2 masa shj Allah SWT boleh tentukan.!

Anonymous said...

Bagi mereka-mereka yang belum sedar Allah sebenarnya dah tunjuk siapa Hj Hadi sebenarnya...ada kah dia bertaraf ulamak...? siapa yang kafir sebenarnya...dan boleh kah PAS mempertahankan Islam di Malaysia..?

Anonymous said...

Bagaimanakah anak2 generasi ke depan akan merasi NIKMAT Islam dan Ke-Esaan Allah SWT di masa itu apa bila lalu di depan gereja akan lihat ALLAH ITU KASIH .. dan lalu dihadapan masjid ALLAH MAHA BESAR.. Kenapakan semua ini terjadi di Malaysia?? Kenapakah lahirnya syaitan2 berwajah ustaz ini berjaya pengaruhi minda2 rakyat yg sgt jahil agama.. SELAMATKAN ISLAM DAN KETINGGIANNYA YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIMM!!

Anonymous said...

Harakahdaily sudah tak seperti media org Islam lagi..sudah 100% sekular dan kufur.. Inilah Allah SWT balikkan ke muka mereka atas apa yg mereka kutuk dan hina UMNO BN selama ini.

Minta Allah jauhkan kita dr bertempur bertumpah darah dgn puak HADI PAS LAKNATULLAH ini. Tetapi jika sudah tahap mempertahankan AQIDAH sudah WAJIB bg kita memerangi mereka puak MUNAFIQ moden PAS ini!!

Anonymous said...

Wahai puak puak tegar PAS, cuba kamu muhasabah diri kamu sejenak, lepas itu kamu bayangkan anak cucu cicit kamu yang perempuan khas lepas ni senang diluncurkan oleh anak anak muda kristian dengan alasan, kita sama sama percaya tuhan kita Allah, so Allah kami benarkan projek dulu ( kawin antara lelaki/ perempuannya) lepas kawin baru nikah..... Apa macam puak puak tegar PAS?

Anonymous said...

SIAPA PAS? SIAPA HJ HADI? PAS TIDAK MEWAKILI SELURUH UMAT ISLAM NEGARA INI SAMA SEKALI. JADI JANGAN PERASAN SANGAT..

Hamba allah said...

Anon 4.19

Hang pernah baca bismillah ke tak?Hang ni agama apa?

Anonymous said...

ALLAH SWT TU TUHAN SEMESTA ALAM. TUHAN YANG ESA. TIDAK BERANAK DAN TIDAK DIPERANAKKAN..

TUHAN KRISTIAN? SAMA KE TIDAK DENGAN TUHAN ORANG ISLAM ITU?

DALAM ISLAM TIADA KONSEP TRINITY. SO?

BAHASA MUDAHNYA, WEI TAK MALU KE NAK GUNA NAMA TUHAN ORANG ISLAM TAPI TAK NAK PELUK ISLAM?

Anonymous said...

Bukak warong tepi longkang tapi pakai logo McD.. McD nk bg pakai ke?? awal2 lagi kena sorong masuk lokap!!

Anonymous said...

Apa itu islam ? 99 peratus orang islam tak boleh jawab soalan yang basic ni .

Anonymous said...

4.19pm

Tuhan ko lah! walaupun ko tak nak mengaku. Jenis macam ko yang terlebih pintar ni baik kaji persekitaran guna akal dalam otak ko sementara ko masih ada nyawa.
Ramai juga sebelum ni yang atheis/agnostik akhirnya jadi muslim sebab sempat sedar. Mana tau ko nanti termasuk dalam golongan ni.

Anonymous said...

Anonymous said...
Apa itu islam ? 99 peratus orang islam tak boleh jawab soalan yang basic ni .

January 9, 2013 5:04 PM
________________________________

Dia ni kompom PUAK PAS Jahanam Haram Jadah.

Dia saja yang pandai.

Ko gi jilat dubur DAP atau isap Kotek Sendeng Anwar ALJuibs lagi baik saperti Puak PAS lakukan skarang!!

Anonymous said...

5.04pm

99% orang Islam ka, 99% darjah kesesatan ko. Ko cuma ada 1% je kesempatan nak sedar yg ko ni diciptakan Allah SWT, Jadi ko guna kanlah 1% tu untuk berfikir. Jangan risau fikir pasal Allah SWT takkan menjahanamkan ko sebaliknya menyelamatkan ko. Itu tanggungjawab ko sekarang. direct antara ko dgn Allah tak ada orang tengah.
The line has never been broken from Adam A.S. the first prophet until Muhammad S.A.W the last and final messenger of Allah, the greatest human benefector.

Anonymous said...

Anonymous said...
Allah tuhan yg maha agung...nak tanya sikit...Allah tu tuhan siapa ?

January 9, 2013 4:19 PM
________________________________

Allah tu Tuhan PAS dan DAP yang doi kongsi.

Mampos nanti puak PAS/DAP/PKR boleh buat fitnah dan tipu penghuni Neraka.

Baru lah Neraka Ceria!!

Salleh said...

“Islam ialah sebuah gaya dan cara hidup yang bersih , mudah , suci dan selamat bagi setiap orang manusia”.
Dan berasaskn kepada asas utama, "Tiada tuhan melainkn Allah dan Muhammad itu pesuruh Allah". Mengaku dan taat. Paling mudah nya, ko ikut ajaran islam selamat dunia akhirat. Kalau kau org islam sndiri, jgn nk tunjuk pandai kt sini dan nk kelirukn org. Pastu tersenyum bangga bile xde org dpt jawapan seperti anda kehendaki. Kalau kau bkn org islam dan berniat jahat disini, sila blah. Islam itu mudah, so jgn nk belit2 kt sini.

Anonymous said...

Junjung titah Tunku Sultan Selangor.

Aku dengau Hadi kata ok..aku yang tak pakai serban dan jubah mau tanya dia..Allah itu Maha Kuasa, tidak diberanakkan dan tidak pula memberanakkan...Kristian ada 3 tuhan..Aku nak tanya ko hadi, 3 tuhan, mana satu Allah?Allah Maha Esa..Agenda Zionis, illuminati, freemason Hadi oittt...
Aku nak tanya lagi..kenapa ko yang umumkan hadi, apasal bukan Anwar, bakal PM?Ko tau hadi, Anwar tak mau dipersalahkan..ko plak kena hentam..aku nak tanya ko hadi, mana lim guan eng yang mula isu ini?

Aku nak tanya plak Lim Guan Eng, agama hindu, agama Buddha ada banyak dewa..Allah hanya merujuk Tuhan yang Satu, Maha Esa..Lim Guan Eng, ko jangan kacao hal ehwal Islam, aku meluat tengok muka ko anak beranak DAP..

Kira 2,000 undi pun tak reti..mau berlagak pandai hal ehwal Islam..Lim Guan Eng, ko yang wajib diubah..bukan SPR, bukan BN, ko anak beranak duduk parti dinosour, parti diktator, parti chauvinis dan amat teruk parti penipu orang Melayu..tetiba jer..orang Melayu menang kerusi CEC selepas tiga minggu..siapa mau percaya lagi ko LGE..dasar penipu!!!

Salleh said...

Aku cdgkn cmni, kite tahu dh semua jawapan2 si anon yg buat2 nk tahu tu. Aku rasa, dia bkn islam. Dan dia ade niat jahat kt sini, nk divert isu kite yg sebenar. So minta jgn dilayan die, kalau dilyn lagi ngarut2, berbelit jd. If u are a christian this is not the place to entertain u, other places, and for sure u akan kalah. Definitely.

Anonymous said...

4.19, Allah Maha Agung, pasai tu Allah itu Maha Esa dan Satu, tak diberanakkan dan tak memberanakkan..ko tanya hadi awang laa..soalan simple cam ni Hadi tak reti jawap laaa...kesian..

5.04..Islam itu rahmat dan sejahtera....tak bercelaru cam PAS..tak reti beza tuhan yang sembah kristian, tuhan yang disembah oleh orang Islam..Islam ajar Allah itu SATU, bukan 3 dan bukan ramai...ada faham???

Anonymous said...

Anon 5.30 pm. tercunggap-cunggap Haji nak jawap soalan lu. Silap haribulan LGE cabut lari. tak pun malu satu Malaysia. hahahaha..

Undi PKR- Pemimpin tiada moral
Undi Pas- Part ajaran sesat
Undi DAP- Anda kena kelentong beb

Anonymous said...

Bukti jelas ini sepatutnya membuka mata para penyokong PAS bahawa PAS memang memperalatkan agama Islam untuk meraih undi dan kepentingan politik. Demi kerana undi orang bukan Islam, diberinya nama Allah itu untuk dipergunakan oleh orang bukan Islam...Ya Allah selamatkanlah umat Islam di negara ini daripada orang munafik dan gila kuasa.

Anonymous said...

MAZA PARASIT WAHABI pula tolong tambah garam untuk kelirukan lagi umat Islam supaya bodoh bersama PAS Laknatullah!!

Lagu negeri2 yang ada kalimah Allah itu melambagkan kuatnya ikatan Islam kepada kita sebagai rakyat Islam, Raja dan Sultan Islam serta tanah air. Isu menyebut nama Allah oleh bukan Islam tidak sama dengan menamakan GOD dlm bible dgn nama Allah kerana itu jelas syirik kan Allah dgn benda lain dan agama yg sesat lagi Allah SWT tidak redhoi.

Kenapakah MAZA WAHABI boleh mengutarakan isu begini? Ya kerana itulah sifatnya MAZA.. beliau PARASIT dlm agaam yg berpura2 dan mencari ruang untuk pouplariti. Di USM lagi ramai sudah kenal bawan sesatnya menhina ulama2 Mazhab, dan mengakui dirinya sebagi pengamal Sunnah sebenar.

MAZA WAHABIadalah ejen Yahudi yg berpura sebagai Islam. Kita harus kenal puak WAHABI ini adalah salah satu ejen perosak Islam selain SYIAH. Org UMNO jgn cepat angkut je asalkan org itu pandai petik sebutir dua ayat Al-Quran terus anggap ia ILMUAN ISLAM, sedangkan ia musuh dan perosak. Kenali latar belakang dan siapa guru.

Soal Kailamh Allah dlm bible sepatutnya tidak perlu dibahas lagi kerana FATWA KEBANGSAAN 2006 telah ada pengharamannya, manakala sbg manusia beriman kita boleh fikir dan hayati apakah 'ibrah' penggunaan nama ALLAH oleh GEREJA iaitu agama yg tidak beriman dgn ALLAH.. bagaimana akan jadi baik dan betul kerana mereka musuh ALLAH.

Kita tk boleh ambil dalil akal semata2 zaman dahulu Yahudi dan Musyrkin Mekah panggal nama AM Tuhan dengan Allah maka terus ia jad dalil hukum, Sedangkan Rasulullah tidak pernah menyebut Tuhan Allah mewakili Al-Latta Al- Uzza berhala mereka..

Isu ini amat berat, jangan kita pusing2kan.. TAK BOLEH DAN HARAM dari membenarkan kalimah Allah digunakan oleh agama. Allah SWT ialah untuk Islam, Allah Yang Esa-Tuhan yang Maha Perkasa Lagi Maha Bijaksanan.

Anonymous said...

Isu kalimah ALLAH ini menunjukkan betapa BODOH dan BAHLOL nya pencacai PAS terutama yg tiap mlm keja dengr ceramah tu, betapa mereka sndiri kemarau ilmu, tidak kenal ilmu Tauhid, tidak kenal ALLAH SWT Tuhan Yang disembah setiap hari. Bagaimanan hendak TAQARRUB (dekat diri) seterusnya mendapat kasih sayang dan Rahmat Allah dr setiap amal dan doa jika sampai tua nak mampos mcm HADI WANG pon masih khilaf dgn siapakah ALLAH??

Ini jelas menunjukkan HUDUD yg mereka cakap setiap hari dulu adalah mainan syaitan.. mereka kafirkan UMNO semudah2nya dn skrg ALLAH balikkan apa yg mereka ucapkan itu.. (Nauzubillah dr terkena kita).

Lagi banyak mereka ceramah hentam kutuk maki sana sini LAGI BANYAKLAH ALLAH AKAN QADA' segala ucap tuduh mereka itu atas diri mereka sendiri termasuklah syaitan2 besar berserban dlm PAS.

hati2lah dgn Dajjal Akhir zaman. Dajjal akan mempersonakan manusia. Dajjal takkan perdaya manusia melainkan apa yg manusia suka..

Anonymous said...

Anon 5:30 PM

Komen ko mmg tepat...sbb tuh HADI dan penganot agama PAS cume layak jadi cacai tukang jilat jubor DAPig dan ANUwar saja...

Penggerak kpd keje kotor atau apaa2 huruhara ialah DAPig...
Kerje kotor PAS yg BAGHAL akan buat..
Tukang amek KREDIT atas sgl yg berjaya ialah ANUwar dan DAPig..
Tapi bila gagal semua kesalahan PAS yg akan pikol...

PAS mmg di wujudkn utk golongan yg BAGHAL lagi BAHALOL...

muahahahhahahahhahahahhahahah

Anonymous said...

FATWA BERKAITAN PENGGUNAAN KALIMAH ALLAH
Keputusan Muzakarah
Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan
Mengenai Isu Tuntutan Terhadap Penggunaan Kalimah Allah
Bil. Muzakarah : Kali Ke-82
Tarikh : 5 Hingga 7 Mei 2008
Tempat : Holiday Villa Hotel & Suites, Alor Star, Kedah

ULASAN / HUJJAH :

1. Perkataan Allah yang digunakan oleh umat Islam adalah merujuk kepada Allah Yang Maha Esa dan lafaz Allah yang telah digunakan oleh orang-orang Kristian adalah merujuk kepada ‘Tuhan Bapa’ iaitu salah satu oknum daripada akidah triniti. Ia berbeza sama sekali dengan apa yang dimaksudkan oleh Reverend Datuk Murphy Pakiam, Archbishop of Kuala Lumpur bahawa perkataan Allah telah lama digunakan oleh orang-orang Kristian sejak sebelum kedatangan Rasulullah s.a.w. Selain daripada itu, lafaz Allah juga tidak pernah disebut di dalam teks bahasa Greek yang merupakan bahasa asal penulisan Bible. Ini adalah kerana perkataan Tuhan di dalam bahasa Greek adalah ‘Theos’ bukannya Allah.
2. Perkataan Allah juga tidak pernah terdapat di dalam bahasa asal Perjanjian Lama yang dikenali sebagai Taurat dan Perjanjian Baru yang dikenali sebagai Bible. Ini adalah kerana Perjanjian Lama ditulis dalam bahasa Hebrew manakala Perjanjian Baru ditulis dalam bahasa Greek. Perkataan Hebrew yang membawa maksud Tuhan ialah El, Eloh, Elohim dan juga Yhwh.
3. Kalimah Allah Lafz al-Jalalah adalah khusus dan mutlak untuk agama Islam dan mafhumnya berbeza dengan mafhum Allah yang digunakan oleh agama lain seperti Kristian.
4. Perintah mahkamah yang dipohon oleh Catholic Herald Weekly untuk mengisytiharkan bahawa larangan penggunaan kalimah Allah yang telah dikeluarkan oleh Kementerian Dalam Negeri adalah bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan dan bukan eksklusif kepada agama Islam boleh memberi kesan yang besar kepada kedudukan agama Islam sekiranya orang Islam sendiri tidak peka dan perhatian yang sewajarnya tidak diberikan oleh pihak berkuasa agama di negara ini.
5. Walaupun dari segi sejarah kalimah Allah telah digunakan sejak sebelum kedatangan Islam lagi, namun penggunaannya adalah berbeza dan perlu dilihat dari segi substancenya. Kalimah Allah yang digunakan oleh Kristian adalah bersifat Taslis dan syirik, sedangkan bagi Islam ia bersifat tauhid.

sambungan..

Anonymous said...


6. Kalimah Allah merupakan lafaz suci yang perlu dijaga dan berkait dengan akidah. Umat Islam perlu peka dan bertanggungjawab dalam isu ini. Sikap membenarkan sesiapa sahaja menggunakan kalimah tersebut semata-mata untuk menunjukkan bahawa Islam meraikan agama lain hanya akan mendatangkan mudharat yang lebih besar kepada agama dan umat Islam.
7. Umat Islam perlu tegas dalam menjaga kesucian dan identiti agama kerana bersikap terlalu terbuka sehingga membenarkan perkara-perkara yang menjadi hak Islam disalahgunakan oleh agama lain adalah amat merbahaya kerana matlamat utama Kristian menggunakan kalimah Allah adalah untuk mengelirukan umat Islam dan menyatakan bahawa semua agama adalah sama.
8. Kalimah Allah sebenarnya tidak ada di dalam Bible, yang digunakan ialah perkataan God. Tetapi di dalam Bible yang diterjemahkan ke bahasa Melayu, perkataan God diterjemahkan sebagai Allah.
9. Isu penggunaan kalimah Allah oleh agama bukan Islam ini melibatkan isu berkaitan Siasah Syar’iyyah dan Kerajaan wajib menjaga kesucian agama dan umat Islam. Fatwa perlu dikeluarkan oleh Jawatankuasa Fatwa Negeri supaya kesucian agama dan akidah umat Islam dapat dipertahankan.
10. Pertimbangan Jawatankuasa dalam melarang penggunaan kalimah Allah oleh agama bukan Islam bukan hanya dilihat dari aspek keselamatan, tetapi faktor utama adalah berasaskan kepada akidah dan kesucian agama Islam.
11. Dalam keadaan di mana agama dan umat Islam dihimpit dengan pelbagai gerakan yang cuba menghakis kedaulatan Islam sebagai agama rasmi negara, umat Islam perlu bersatu dan menunjukkan ketegasan dalam menjaga maruah agama.
12. Larangan terhadap penggunaan kalimah Allah ini telah diputuskan oleh Jemaah Menteri pada 16 Mei 1986 yang memutuskan empat (4) perkataan khusus iaitu Allah, Solat, Kaabah dan Baitullah tidak dibenarkan penggunaannya oleh bukan Islam. Pada masa ini terdapat 10 buah negeri telah memperuntukan larangan penggunaan kalimah Allah dalam Jadual kepada Enakmen Kawalan Dan Sekatan Pengembangan Agama Bukan Islam Kepada Orang Islam kecuali Sabah, Sarawak, Pulau Pinang dan Wilayah Persekutuan yang masih dalam proses menggubal Enakmen ini.
KEPUTUSAN :
1. Setelah meneliti keterangan, hujah-hujah dan pandangan yang dikemukakan, Muzakarah bersetuju memutuskan bahawa Lafaz Allah merupakan kalimah suci yang khusus bagi agama dan umat Islam dan ia tidak boleh digunakan atau disamakan dengan agama-agama bukan Islam yang lain.
2. Oleh itu, wajib bagi umat Islam menjaganya dengan cara yang terbaik dan sekiranya terdapat unsur-unsur penghinaan atau penyalahgunaan terhadap kalimah tersebut, maka ia perlu disekat mengikut peruntukan undang-undang yang telah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

Anonymous said...

Gus Dur mewakili PKB (Partai Kebangkitan Bangsa).

Tetapi banyak orang2 Indonesia kata PKB (PRESIDEN KAMI BUTA).

Di Malaysia kita ada PAS (PARTAI AJARAN SYAITAN) ditambah dengan pemesongan akidah oleh Hj Hadi Awang sebagai pemimpin tertinggi PAS (PRESIDEN SJARAN SYAITAN).

Hj Hadi mengaku ulamak belajar tinggi lulusan Universiti Madinah tapi dia lupa satu hadis sahih yang paling simple iaitu - ORANG ORANG YAHUDI DAN NASARA TIDAK AKAN BERPUAS HATI HINGGA KAMU IKUT CARA MEREKA.

HJ HADI. SEMUGA ALLAH MELAKNAT KAMU SEBAGAIMANA ALLAH MELAKNAT MUSTAPA KAMAL ATATURK DAN ARIEL SHARON.

INGAT HAJI HADI HUKUM ALLAH MAHA ADIL. ENGKAU ZALIM HJ HADI. LAKNAT ALLAH UNTUKMU BERSAMA ANWAR IBRAHIM DI SEPANJANG HAYAT KAMU BERDUA.

KAMI HANYA BOLEH BERDOA. ITULAH SAHAJA DAKWAH KAMI UNTUKMU DENGAN LIDAH DAN HATI.

Anonymous said...

Gus Dur mewakili PKB (Partai Kebangkitan Bangsa).

Tetapi banyak orang2 Indonesia kata PKB (PRESIDEN KAMI BUTA).

Di Malaysia kita ada PAS (PARTAI AJARAN SYAITAN) ditambah dengan pemesongan akidah oleh Hj Hadi Awang sebagai pemimpin tertinggi PAS (PRESIDEN SJARAN SYAITAN).

Hj Hadi mengaku ulamak belajar tinggi lulusan Universiti Madinah tapi dia lupa satu hadis sahih yang paling simple iaitu - ORANG ORANG YAHUDI DAN NASARA TIDAK AKAN BERPUAS HATI HINGGA KAMU IKUT CARA MEREKA.

HJ HADI. SEMUGA ALLAH MELAKNAT KAMU SEBAGAIMANA ALLAH MELAKNAT MUSTAPA KAMAL ATATURK DAN ARIEL SHARON.

INGAT HAJI HADI HUKUM ALLAH MAHA ADIL. ENGKAU ZALIM HJ HADI. LAKNAT ALLAH UNTUKMU BERSAMA ANWAR IBRAHIM DI SEPANJANG HAYAT KAMU BERDUA.

KAMI HANYA BOLEH BERDOA. ITULAH SAHAJA DAKWAH KAMI UNTUKMU DENGAN LIDAH DAN HATI.

Anonymous said...

Gus Dur mewakili PKB (Partai Kebangkitan Bangsa).

Tetapi banyak orang2 Indonesia kata PKB (PRESIDEN KAMI BUTA).

Di Malaysia kita ada PAS (PARTAI AJARAN SYAITAN) ditambah dengan pemesongan akidah oleh Hj Hadi Awang sebagai pemimpin tertinggi PAS (PRESIDEN SJARAN SYAITAN).

Hj Hadi mengaku ulamak belajar tinggi lulusan Universiti Madinah tapi dia lupa satu hadis sahih yang paling simple iaitu - ORANG ORANG YAHUDI DAN NASARA TIDAK AKAN BERPUAS HATI HINGGA KAMU IKUT CARA MEREKA.

HJ HADI. SEMUGA ALLAH MELAKNAT KAMU SEBAGAIMANA ALLAH MELAKNAT MUSTAPA KAMAL ATATURK DAN ARIEL SHARON.

INGAT HAJI HADI HUKUM ALLAH MAHA ADIL. ENGKAU ZALIM HJ HADI. LAKNAT ALLAH UNTUKMU BERSAMA ANWAR IBRAHIM DI SEPANJANG HAYAT KAMU BERDUA.

KAMI HANYA BOLEH BERDOA. ITULAH SAHAJA DAKWAH KAMI UNTUKMU DENGAN LIDAH DAN HATI.

Anonymous said...

Gus Dur mewakili PKB (Partai Kebangkitan Bangsa).

Tetapi banyak orang2 Indonesia kata PKB (PRESIDEN KAMI BUTA).

Di Malaysia kita ada PAS (PARTAI AJARAN SYAITAN) ditambah dengan pemesongan akidah oleh Hj Hadi Awang sebagai pemimpin tertinggi PAS (PRESIDEN SJARAN SYAITAN).

Hj Hadi mengaku ulamak belajar tinggi lulusan Universiti Madinah tapi dia lupa satu hadis sahih yang paling simple iaitu - ORANG ORANG YAHUDI DAN NASARA TIDAK AKAN BERPUAS HATI HINGGA KAMU IKUT CARA MEREKA.

HJ HADI. SEMUGA ALLAH MELAKNAT KAMU SEBAGAIMANA ALLAH MELAKNAT MUSTAPA KAMAL ATATURK DAN ARIEL SHARON.

INGAT HAJI HADI HUKUM ALLAH MAHA ADIL. ENGKAU ZALIM HJ HADI. LAKNAT ALLAH UNTUKMU BERSAMA ANWAR IBRAHIM DI SEPANJANG HAYAT KAMU BERDUA.

KAMI HANYA BOLEH BERDOA. ITULAH SAHAJA DAKWAH KAMI UNTUKMU DENGAN LIDAH DAN HATI.

Anonymous said...

Komen Haji Hadi - Islam tidak melarang mana mana agama menggunakan kalimah Allah, memanglah betul tiada nas dalam Quran. Tapi PAS tidak sedar atau buat buat tidak sedar ke apa tujuan mereka nak menggunakan kalimah Allah?
Nanti berlambak lambak Bibble dalam bahasa Melayu tulis Jesus itu Allah. Silap hari bulan kita pun dapat free Bibble.
Pemimpin PAS harus melihat keburukan dan akibat penggunaan kalimah Allah tu pada masa depan.

-Pengundi Atas Pagar-

Anonymous said...

Orang islam dlam pakatan,cuba sedar dan perhatikan apa yang pemimpin anda lakukan,jangan disebabkan dengki,anda sanggup setuju,takut anda akan disoal di akhirat nanti..

Anonymous said...

mana encik haron din dan encik taib azamuddin ni???
senyaaaap jer?

Anonymous said...

Jangan lupa pengistiharan mantan PM kita Yang Amat Berbahagia Tun Dr Mahathir bahawasanya parti UMNO itu adalah Parti Syaitan!

Anonymous said...

HOI ANON 6:38PM.......

Kalau engko, Hj Hadi atau pemimpin PAS mati nanti; agak2nya Lim Guan Eng dan orang2 kafir tu akan hadiahkan fatihah untuk engko orang tak.



Anonymous said...

UMNOgok ini paling munafik. Rasuah, kezaliman menjadi amalan hidup.Taubatlah wahai ahli partii syaitan=UMNO!

Salleh said...

Dah tiba masanya, Allah bukakn sejelas2nya, siapakah Hadi, siapakah Anuar. Harap penyokong PR yg beragama Islam sedar sape yg sebenarnya mempermain2kn islam demi utk politik. Aku boleh lgi tahan isu2 lain, tp dlm isu ni,aku mmg meletop sgt2. Aku rasa org islam PR yg ade otak dan hati, leh pikir sndiri. Kalau mende mcm ni berterusan cmni, PAS akan jadi hina, sehina2nya. Dgn DAP, dlm ape isu pn, PAS dh xde BURUNG. BURUNG dh terbang, kena halau ngan DAP. Tengok2 bawah... doh xdok apo dohhhh....huhuhu. Nak tau ape, dlam ape isu pun ngan DAP, PAS nmpk hina, bkn mulia. Kt dpn, DAP tepuk bahu, kt blkg,,,,dieorg gelak besar, mudahnya pergunakan PAS. Mane maruah PAS. Amat memalukan. Disgusting.

Anonymous said...

Baru reda sikit isu penyebaran cerita Innocence yang menghina nabi, tiba-tiba negara kita digasak pula dengan iktikad membenarkan penggunaan kalimah Allah. Kita tahu dan sedar bahawa ramai ulama Malaysia yang muktabar dan berkaliber tidak bersetuju dengan hal ini kerana kesannya kepada ummah. Maslahah ummah lebih diutamakan oleh ulama sejati daripada kepentingan sempit politik parti PAS.

PAS atau lebih khusus hj Hadi harus sedar bahawa mengatakan Islam membenarkan kalimah Allah diguna pakai oleh semua agama adalah amat tidak bertanggungjawab dan boleh menyesatkan akidah. Bukan setakat orang Kristian sahaja yang akan menggunakan nama Allah dalam Al Kitab atau Bible, tetapi nanti penganut Buddha dan Hindu mungkin juga akan ganti nama Tuhan mereka dengan nama Allah. Agaknya macamana orang awam macam kita nak terangkan kepada anak-anak kita jika patung dewa kat Batu Caves tiba-tiba ditulis nama Allah...walia'zubillah...??? Nanti, anak kita tanya...itu Allah ka juga..?? Kita yang belajar dan berilmu mungkin faham tapi anak2 kecil dan orang jahil agama bagaimana???

Dulu PAS kata Tun M murtad kerana menghina Islam contohnya kerana Tun M kata Nabi tak cukur janggut sebab tak ada gillete, kalau laksana hudud nanti orang Islam makan sup tangan dsb....tapi sekarang mereka terang2 buat benda yang lebih kufur...??Harapkan pagar, pagar makan semua sekali...dengan tahi2 pun dia telan....

Semoga Allah sentiasa memelihara dan memberi taufik dan hidayah kepada kita semua. Ya Allah, tunjukkanlah yang hak itu hak, dan yang batil tiu batil, dan berilah kami kekuatan untuk menegakkan yang hak dan meningkari yang batil! Amin..

komandomelayu said...

646

kau babi pergi main kt dalam kandang babi!!

komandomelayu said...

638

kau silap tu! barua
parti syaitan adalah parti kepala bapak kau!
tukar nama god kau kepada babi!!

Salleh said...

Org UMNO berubah kpd lebih baik, semua taik2 kucing dulu dah kena kapak. PAS masih kekalkn yg busuk2. Jgn nk divert isu plak ye. Ayat yg sama sejak dulu lagi, diulang tyg berkali2, munafik, rasuah, zalim, selalu disebut, tp aku x faham zalim kt mane? Cuba sebut, ade org kena bom? mcm di Syria. Xde pon. Anak semua sekolah. Ko nk pegi mane pn, nk seronok pn, xde sape halang. Nk beribadat, xde org halang, mane zalim, please explain. Senang ckp, minta bukti, aaa..aaa...aaa..aaa... tu....MatSabun ckp. Taw buat skrip yg sama saja, tp dlm isu ni, hampeh, sape pn PAS x leh jwb, kena lipat kaw2 nye. Yg ade...nk divert isu..ye la...dh TKO dh. Isu skrg ni, isu lebih besar, jgn dek kerana ade sekor dua pemimpin UMNO yg buat taik, ko main tuduh pukul rata. Yg pemimpin PAS paling atas sekali wat pengumuman mcm tu, korang leh buat2 pekak, pastu tukar isu lain. Sudah lah. Perjuang islam konon, hampehhhh. Kalau ko kata UMNO teruk, PAS berpuluh kali ganda teruk lagi, dgn serban, jubah, leh buat kenyataaan cmtu. BURUNG terbang...BURUNG terbanggg... senangnye diperbodohkn dan dipergunakn oleh DAP dan PKR. PAS jd balaci.....

Anonymous said...

Menurut ajaran kristian Tuhan itu terdiri dari Tuhan Bapa,Tuhan Anak dan Roh Suci. Selepas Hj Hadi dan PAS mengaku bahawa kalimah ALLAH boleh digunakan oleh orang kristian maka jadilah Tuhan itu Allah Bapa, Allah Anak dan Roh Suci. Mungkin Hj Hadi dan pengikut pengikutnya turut menyembah tuhan tuhan tersebut.

Anonymous said...

Islam bukan kepunyaan pas atau hadi. Islam adalah agama yg Maha suci dan Maha tinggi. Jadi pas atau hadi tiada autoriti beri kebenaran pada kristian guna kalimah Allah sebab kalimah Allah hanya untuk Islam.


atas pagar

Anonymous said...

Saya setuju . Melayu lebih bijak dari ikan talapia .

Anonymous said...

Kah kah kah kah kah.... bersilat penganut fuckatan sorang-sorang kat sini. KOmen yang diberi pun hanya dikitar semula dari artikel yang lepas.....

Kejap tanya siapa itu Allah..

Kejap kata Allah tak tolong orang Islam...

Lepas dah tak boleh berhujah keluar pulak statement pasal IDIOM dari Tun M...

Lepas tu keluar lagi komen pasal rasuah kononnya hanya dari orang UMNO je...

Kesian la kat ko penganut fuckatan. Dah tak reti berhujah tu, duduk diam je la... makin ko bagi KOMEN-KOMEN BODOH camtu, makin ramai lagi yang membenci FUCKATAN YANG DIREJAM tau....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Jangan lupa pengistiharan mantan PM kita Yang Amat Berbahagia Tun Dr Mahathir bahawasanya parti UMNO itu adalah Parti Syaitan!

======

Hakikatnya Hj Hadi dah pun istiharkan PAS Parti Ajaran Syaitan dengan mejual nama Allah kepada org kafir.....

Anonymous said...

PAS - Parti Amanat Sesat aka Parti Ajaran Syaitan

Anonymous said...

Perang dgn PAS sama dgn perang dengan Kafir

bima sakti said...

haji hadi dan mat sabu, setan sudah menguasai seluruh tubuh badan kau, hati kau telah dibutakan, setiap nafas yang kau tarik bukan udara bumi tetapi debu2 kotoran setan yang tiada tapisannya merebak ke dada kamu dan sudah sampai ke hujung hulu hati mu, permainan yang setan perangkapkan untuk kamu telah berjaya kamu matlamatkan, betapa lemahnya makhluk tuhan ini, sudah sedia asas berilmu agama suci tetapi akhirnya jatuh kedua ini kelembah kehinaan yang amat hina dina, busuk,nanah,najis,ibarat 1000 tahun di bawah tahap kebinatangan menuju 1000 tahun ke arah kehaiwanan dan menuju 1000tahun haiwan jinak. LAKNAT KAU BERDUA.

Anonymous said...

Anonymous said...
UMNOgok ini paling munafik. Rasuah, kezaliman menjadi amalan hidup.Taubatlah wahai ahli partii syaitan=UMNO!

January 9, 2013 6:46 PM

Komen terbaik setakat ini daripada pencacai PR dalam menjawab isu jual nama Allah. Insya Allah selagi ada kesempatan aku akan sentiasa akan bertaubat kepada Allah walaupun aku tidak pernah mempermainkan nama Allah.

bima sakti said...

haji hadi dan mat sabu...selamat datang kelembah kehinaan, harapan keluar tiada lagi...gerbang kesucian telah tertutup...talian penyelamat Yang Satu itu telah kau gadai...kau ucapkan lah selamat tinggal AGAMA, BANGSA DAN NEGARA

Anonymous said...

Anonymous said...
UMNOgok ini paling munafik. Rasuah, kezaliman menjadi amalan hidup.Taubatlah wahai ahli partii syaitan=UMNO!

January 9, 2013 6:46 PM

--------------------------------

Alahai, terima la hakikat parti yang ko sanjung (Parti Amanat Sesat) lagi dahsyat rasuahnya sehingga menjual nama Allah semata-mata nakkan undi dan kuasa.

Kezaliman PAS juga adalah paling teruk hinggakan harta anak yatim yang menyokong Parti Amanat Sesat ni pun mereka sanggup SONGLAP semata-mata mahukan kemewahan...

Jadi ko pikir la siapa yang PALING MUNAFIK antara UMNO dan Parti Amanat Sesat tu...!!!!!!

Anonymous said...

Kalau Hj Hadi Awang bersetuju nama Tuhan orang kristian ditukar dari GOD kepada ALLAH.

Bagaimana pula kalau kita tukarkan nama Haji Hadi Awang kepada AJI BABI KANDANG.

DIA SUKA KOT!!!!!!!!!!

SETUJU!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Ko ni silap tu, bukan TUN cakap, ko ni mungkin dengar dari Mat SABU kut? yang aku BETOL dengar nik ajis ada cakap dia berkawan dengan setan, Mat SABU nak makan daging babi dengan Cina DAP, aji Hadi telah gadai agama demi DAP&PKR, ko ni kena rajin baca sikit, JGN ko asyik baca harakah sja, otak kau tak akn kemana, keluar lah ko dari bawah tempurung tu, masuk pekan bandar sama JGN asyik kepak di ulu banat aje... CAMBAHKAN pemikiran ko dengan ilmu....ko kena faham isu kalimah Allah ni bkn boleh dibuat main macam cingkok.... Ko kena sedar bahawa pemimpin ko yg sokong, bila pemimpin ko dah rosak akidah dan syirik kata HARUN DIN pemimpin ko juga... Jadi apa dah jadi dgn PAS, ko masih nak tunggu lagi, org lain dah lama cabut lari kerana tahu PAS ada parti ajaran syaitan

bima sakti said...

Yang Satu itu sudah tergadai...tiada kata2 yang mampu aku ucapkan...aku sedih, aku menangis...jumpa lagi esok Assalamualaikum.

Anonymous said...

Hj Hadi dah gadai kalimah Allah maka tak salah jika dia bersembahyang di gereja setiap hari Ahad berimamkan paderi kerana Tuhan yang disembah di gereja juga adalah Allah atau org kristian sebut A-LAH.

Anonymous said...

PAS PARTI PALING SIAL ISLAM PAS PALING LAKNAT MUSIBAT!!

Anonymous said...

Bima Sakti 7:45 PM

Aq igt aq sorang jer mengalir airmata mengenangkn kalimah Allah sanggup di gadai oleh PAS hny krn tamakkn donia....

Hadi, ANUwar dan penganot pakatan yg beragama Islam...jgn sok korg terkedu melihat ada yg solat di gereja pasneh...atau kalimah Allah di letak pada tmpt yg xsepatotnya..korg la puncanya...

Anonymous said...

Ko faham tak dgn isu kalimah Allah ni?
Pemimpin ko sendiri yang membesarkan
kemaluan PAS termasuklah ko

Anonymous said...

Woi bangang..klu tak reti idiom..blh duduk diam tak? Nmpk sgt ko bangang 7 keturunan. Bkn ke nik aziz yg kata rela berkawan dan dpt bantuan syaitan? Bkn idiom..bkn english..bahasa melayu loghat kelate tuuuuuuu...

Anonymous said...

Si bodoh yg lari tajuk lagi..ya..spin selagi boleh...hahaha

Anonymous said...

Hadi dan setan2 pr kata blh guna asal tidak disalahguna. Woi hadi dan nuar celaka..korang fikir umur korang pjg sgt ke blh jaga kalimah itu spjg masa agar tidak disalahguna? Bila kalimah ini dipermainkan nanti, aku akan sampaikan kpd seluruh kerabat dan keturunan aku bahawa ini semua berpunca drpd pas dan pkr. Celakalah pas dan pkr serta keturunan mereka!!!

Anonymous said...

...dah diberi minum "air suci"(baca: air kangkang).. tu... dah lupa diri....

Anonymous said...

Minta dato HD keluar dari PAS. Boleh tengok youtube Harun Din menentang isu ini.
Minta penyokong PAS tengok sendiri video tu.....Jangan kata konspirasi pulak...
Orang waras pun tak akan benar isu ini. Kalau Dato HD keluar PAS...penyokong tegar akan kata UMNO yg beli....Penyokong PASSS.....fikir....fikir....




Anonymous said...

AKU NAK BUAT BISKUT JENAMA 'JESUS'. AMACAM? KUCING AKU NAMANYA HOLY TRINITY. BESKAN?

1 suara said...

saya cukup tidak puas hati dengan tindakan lim guan eng . allah giguna pakai oleh orang orang islam sudah lama ,demi kerana kepentingan politik pakatan rakyat , pakatan rakyat seperti menyokong cina kristian yang makan binatang haram pun boleh pakai nama allah , ini seperti sengaja hendak mencabar kesucian agama islam.nama allah adalah khas untuk insam di semenanjung malaysia tentu ada sebab sebab tertentu untuk mengeratkan semua bangsa tetapi saia dirosakkan oleh PR.

Zaeydee said...

Ko orang katalah gajah harimaupun... dia orang tak heran langsung..habis2 dia orang senyum dan kata puak2 UMNO tak faham agama...MASYAALLAH...LEPAS SATU2 TUHAN BALIKKAN KEMURKAAN PADA PAS PARTI DAJAL NI...Sampai gitu sekali tahap ilmu yang mereka pelajari ye...YANG LEBIH PENTING SEKARANG TAK USAH HARAPKAN PAS LAGI.. AYUH KITA BERSATU DLM PRU13..KITA AJAR MEREKA CUKUP2...JOM!

Anonymous said...

1Malaysia..1Allah ...

Langsi said...

Yg penting adalah keimanan dan ketakwaan kita pada ALLAH... takut pada ALLAH bukan penggunaan nama ALLAH! Serupe mcm Masjid kalo setakat diindahkan dan dihias dgn bermewah2 tanpa mengimarahkannya... KOSONG pada setiap kali sembahyang fardhu 5 waktu, apa gunanya!

Yg dok berkeras tentang penggunaan nama ALLAH tu... dah sembahyang belum??? tinggalkan kemaksiatan tak??? Jgn jadi mcm puak2 PERKASA dok pertahankan agama tapi rambut siap buat warna, pakai rantai, pakai subang... Tokei Kelab Malam pun boleh dilantik Duta Agama!!!
Idak gitu KoMandul Melayu...???

UMNgOk...UMNgOk... dulu, kini dan selamanya BoNgok!

Anonymous said...

BLACK ROSE sangat marah kamu masih bincang Allah/Tuhan tak habis-habis ! Dia nak sumbat mulut kamu ! Kamu boleh sumbat BERLIAN atau C4. BERLIAN kena bayar dan C4 is free of charge. Tolong pilih !

Anonymous said...

Anonymous said...
"Di mana bumi di pijak disitu langit dijunjung"
Bangkit dan bersatulah umat Islam demi Agama , Bangsa dan Negara.
Jangan biarkan AGAMA kita di perdagangkan.
Jangan biarkan bangsa kita terus hancurkan.
Jangan biarkan NEGARA kita di perjudikan.
Jangan biarkan anak cucu kita derita diatas kesilapan kita.
Sedarlah...sesungguhnya orang orang kafir sentiasa ingin melihat kehancuran orang orang Islam.

Langsi said...

sedia...1...2...3...

Bersatu Kita Bersatu
Dengan Setia Berganding Bahu
Tipu Terus Menipu
Kita Tipu Melayu
Bersama Kita Bersama
Mendukung Hasrat Semua
Berjasa Pada Kroni
Anak Isteri Dan 'Bini'
Lambang Kita Yang Lemah
Dipandang Keji Dan Haprak
Bersatu Bersedia Khianat
Cogan Katanya
UMNO Terus Lara
Rompak Rakyat Malaysia

Power bro 8:54pm... kalo nak best lagi, kita dengo plak GangNam Style versi DAP - UBAH RoketStyle!

Ni Gangnam Style aku... hakcipta terpelihara!

UM...UM... UMNO Jahnam Style!
Ooooo.....sikit lagi, Jahnam style!

Langsi said...

Satu lagi... bile isu dah tak menjadi, mula la puak2 UMNgOk Be-eNd ni cari pungkuk plak! Kalo dulu mati hidup UMNgOk Be-eNd bergantung pada lubang PUNGKUK SayFOOL ButtHairy... la ni isu nama ALLAH nak pi bergantung kat blkg pungkuk Sutan plak!

Ayat ALLAH hak milik Sutan ke???

Mcm aku cakap tadi la... kalo takat sayang kat perkataan ALLAH aje TANPA PENGISIAN tak guna juga! Iman dan takwa kita pada ALLAH mcmana? Segala larangan-maksiat, kita tinggalkan tak? Akhlak anak2 kita... terpelihara? Botol arak... betina... judi... RASUAH... dekat ke jauh dgn kita??? Cer cermin diri kita dulu... rakyat ke, pemimpin ke... ulamak ke... raja ke... sultan ke... katmana kita???

Anonymous said...

yg ngko tu dah solat ke blm? yg pasti ngko dah terang2 kufur..bkn aku ckp...tp haron din yg ckp..

aku hrp sgt la..Allah azza wajalla uji korang2 sokong pr ni dgn murtadnya keturunan korang sorang demi sorang..time tu br korang akan ingat balik segala perbuatan korang skrg..

Anonymous said...

jgn jadi bodohla..bkn semua muslim bgt. muslim mcm kami yg tak sentuh benda2 haramtu ko nak letak mana? dan kami tetap tak setuju dgn perkongsian kalimah itu atas dasar bersiap siaga terhadap agenda pemurtadan golongan evangelist.

apa ko fikir semua muslim negara ini setuju dgn korang ke? apa hak korang?

Anonymous said...

PAS NAK DAKWAH DAP???????????
KAHHHHHHHHHHH HCTHGFUCKTUIEEE.....

Anonymous said...

KUALA TERENGGANU 9 Jan. - Dewan Ulama Pas kekal dengan pendirian yang kalimah Allah hanya khusus bagi agama Islam justeru agama-agama lain tidak berhak menggunakan kalimah suci itu.
Ketuanya, Datuk Harun Taib berkata, pendirian itu hanya merujuk kepada penggunaan kalimah suci itu di dalam kitab Bible, versi bahasa Melayu kerana dalam agama Kristian, telah menyebut tuhan bagi seluruh penganutnya ialah Nabi Isa, bukannya Allah.
Bagaimanapun beliau mengelak daripada menyatakan pendirian dewan itu ketika diminta mengulas ketegasan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang mempertahankan keputusan parti itu bahawa kalimah Allah boleh dikongsikan bersama dengan bukan Islam.
Harun membayangkan beliau tidak mahu diseret dalam kontroversi baru yang tercetus kerana reaksinya yang mula dilihat bercanggah dengan pendirian parti sebenarnya hanya ditujukan kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berhubung kenyataan awalnya.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130110/po_02/Dewan-Ulama-Pas-kekal-pendirian-kalimah-Allah-khusus-agama-Islam#ixzz2HW1s4UxV
© Utusan Melayu (M) Bhd

Anonymous said...

Semoga hj adi dilaknat Allah SWT dan sekutunya. Turun la bala kepada ulama yang membisu dalam menegak Agama Allah. AMIN....

Anonymous said...

aku yakin 100%

hadi, nik aziz dan para penyokong pas yang bersekongkol dgn depa ni langsung tak pernah sentuh mahupun baca bible bahasa melayu versi Indon.

kalau depa pernah baca, for sure depa akan tolak sebab kerosakan yang dibawa lebih banyak drpd kebaikan. jika depa mengaku sbg ulamak, sepatutnya depa kena ambilkira semua ini.

contohnya : Yesus adalah Allah dalam bentuk manusia. Allah dlm bentuk manusia? lihat sendiri apa yg berlaku di negara itu skrg..tidak terkawal..

sedangkan bagi umat islam, Allah itu adalah Zat yg Agung yang tidak terjangkau oleh akal manusia.

Anonymous said...

Apa tujuan DAP nak guna nama Allah? adakah mereka cakap melayu dirumah. Sedangkan cakap melayu pun tak fasih.Adakah gereja2 disemenajung menggunakan bahasa melayu? Pada masa yang sama mereka bersiap sedia untuk agihkan Injil bahasa melayu. Siapakah target audience dakyah mereka. Sudah tentulah anak-anak muda melayu untuk mudah dimurtad dan dikelirukan.

Soalan saya:
1. Adakah PAS & PKR redha atas perbuatan ini? Adakah tuan-tuan redha generasi kita yang akan datang dimurtadkan? Mereka kata dengan mengunakan kalimah Allah, orang2 bukan Islam boleh didekatkan dgn Islam. Persoalannya sejauh manakah org bukan Islam boleh didekatkan dengan Islam atau orang Islam nanti yang didekatkan dengan agama mereka? Bila belaku kerajaaan yang akan disalahkan. Mereka yang redha bagaimana?

2. Kita tidak perlu masuk gereja untuk jadi Kristian, cukup dengan redha & membenarkan Allah disyirikkan. Sebab bila mereka gunakan kalimah Allah didalam kitab mereka merujuk kan kepada Allah yang satu, tuhan anak dan tuhan Mariam. Adakah anda redha? jika ya, jelas anda adalah salah seorang dari golongan mereka.

3. Mereka kata orang Kristian Borneo dan Indonisia menggunakan perkataan Allah dari dulu. Begitujagalah orang Arab Kristian. Persoalannya. Merujuk diIndonesia dan diMalaysia (perjanjian penbentukan Malaysia - Borneo-Islam bukan agama rasmi). Memang benar kita pernah tesilap. Indonesia juga tersilap. Adakah kita hendak mengulangkan kesilapan yang sama. Jika dulu kita pernah jatuh kedalam lubang najis. Takkan kita mahu jatuh kelubang najis, lubang yang sama lagi? ya orang Arab kristian menggunakan kalimah Allah sebelum kedatangan Islam lagi. Adakah kita berbangsa dan berbahasa Arab? Kita adalah orang2 Melayu yang datangnya Islam keNusantara iaitu Allah & Islam adalah sinonim. Kita renung pula surah AlIkhlas - Katakanlah, Allah itu Satu (Yakni tunggal - bukannya berbilang) Adakah kita redha untuk mendua atau mentigakan Allah ? Janganlah kita jadi seperti orang2 Islam di Palestin,hari ini generasi muda mereka menggeluh "kenapalah datuk nenek kita dahulu jual tanah kepada orang yahudi". Terlajak perahu boleh diundur telajak gadai Allah dan Rasul- bertaubat sebelum terlambat.

Sedarlah juga, pihak PR terutama DAP dan PKR bercita2 memansuhkah perlembagaan iaitu Islam sebagai agama persekutuan dan hak2 istimewa orang Melayu . Penghalangnya ialah Sultan dan DYMM Agong. Sebab itulah bendera Sang Saka Melaya hendak digantikan. Untuk menjadikan Malaysia sebauh republik. Bila sultan dihapuskan, orang Islam mudah dimurtadkan. Sebab itulah ada seorang pemimpin PKR bersetuju orang Melayu boleh memilih agama mereka, yang menjadi penghalang ialah Sultan dan perlembagaan. Sebab itulah di Selangor, Sultan dipinggir dari kebanyakkan majlis resmi dan dihina hebat.

Tepuk dada tanya iman
Wasalam

Servant of God said...

Langsi,

Kau ni saja membutakan diri ke?

Allah yang orang Islam sembah ialah Allah Tuhan yang Satu, yang tiada anak dan tidak diperanakkan.

Tuhan yang disembah kristian itu bukan saja bapa dan anak, tapi ada pulak roh datang dari mana tah.

Kamu betul nak menyamakan Allah SWT dengan tuhan yang dipercayai agama lain macam tu?

Anonymous said...

kalau nama Allah pun hj hadi dan nik aziz tak bolih jaga itu baru sedikit ujuan ALLAH ni nak berjihad saya berharap org2 pas keluar sahaja dari kelumpuk yg merosak akidah nanti bukan masuk seruga tapi neraka

Anonymous said...

Apa bezanya kalau kita mendoakan agar diturun bala oleh ALLAH kpd mereka (PAS/PKR/DAP)...sama je kita dgn mereka...lebih baik kita doakan mereka diberi HIDAYAH oleh ALLAH agar mereka kembali kpd Al Quran & Sunnah Rasulullah...AMIN

Anonymous said...

Org cam ko ni mmg patutla msk pas..kt sane ramai kera cam ko..taraf kebodohan ko ni patutnye layak diangkat jd presiden pas suatu ari nnti, busuk2 pun ketua pemuda..best of luck!

Al-Faqir Abu Widad said...

PAS memang tahi. Setengah pemimpin PAS memang kufur. Tapi please jangan kaitkan nahdathul ulama dengan Gus Dur. Buat research dulu baru post artikel. Mohon tarik balik tulisan mengenai Nahdatul Ulama. Nahdatul Ulama adalam pembela Islam sebenar di indonesia. Yang tahi ialah MUHAMMADIYYAH iaitu golongan wahabi. Nahdatul Ulama ialah Ahlussunnah. Please bro.

Anonymous said...

Bila agaknya Nik Ajis dan Hj Awang akan di Baptis oleh Kristian..mcm Gus Dur yg bebal mcm@ sama paklah

Salleh said...

En Langsi, ko tu sape, ilmu dh tinggi sgt ke? Ustaz Haron Din dh nyatakan isu ni terang2 dlm rakaman video, jelas, x benarkn agama lain guna Allah. (Ni mesti jenis x bnyk membaca/mengkaji, harapkan berita2 karut je). Pastu Dewan Ulama Pas dah bersuara, juga tidak benarkn penggunaan kalimah Allah. Majlis Fatwa kebangsaaan pn sama, x benarkn. OK. Ustaz Haron Din, Dewan Ulama PAS, dan Majlis Fatwa Sepakat, tetiba si Langsi ni masih nyalak ayat yg sama yg dh basi. Isu sebesar2 tu, dan majoriti ulama termasuk ulama PAS dh setuju, tetiba ade masih nyalak2 nyokong Hadi dan MatSabun.
Jgn lihat isu ni sbg isu nk ditimbulkn UMNO demi kepentingan politik UMNO. Tolonglah. Lihat sbg musibah kpd umat Islam kemudian nnti. Aku x tau nk ckp apa dh sejak akhir2 ni, korang letak otak kt bwh kaki ka? . DAP sejak akhir2 ni terang2 nmpk sgt paling dominan dlm PR, dan yg jadi keldai adalah PAS. Itu pn buat buta, x nmpk,pekakkn telingan, buat2 bodo dan asyik2..nyanyi lagu lama, BN zalim, rasuah. Kalau begini keadaan berterusan, even kalau PR dpt tawan putrajaya pun, PAS tetap akan jadi balaci dan keldai. Setiap isu dgn DAP, PAS mula2 nmpk nk tentang....tpi..biasa la....hangat2 tahi ayam, pastu ngalah ngan DAP. Kalau boleh aku nk ketuk kepala2 PAS tegar ni, dh minum air jampi apa smpi otak pn dah x leh guna. Ada plak siap nk promote lagu DAP gngnamstyle..... mmg elok sgt2 digelar balaci DAP. Smpi skrg ni, tiada satu pn cadangan/suara PAS ....ade harga dlm PR. Senang2 kena jentik.

Langsi said...

Kalo dah haramkan sesangat penggunaan ayat ALLAH tu... HARAM non-muslim dari menggunakannya diseluruh Malaysia TERMASUK SABAH dan SARAWAK!

Sanggop??? Kat Sabah & Sarawak boleh pakai palk ke... double standard ke bro!

Anonymous said...

langsi, ko pernah datang ke negeri kami kah atau tidak?

kalau tidak pernah, lebih baik kau diam sebab nampak sangat kau bodoh!

Anonymous said...

Nmpk sgt Langsi tu kurang membaca, kurang pengetahuan, ermm...xpe2...aku maafkn, sbb org PR mmg dungu2...gajah lalu dpn mata pn buat2 buta dan pekak....xpe2...difahami...kesiannn. Langsi..lebih baik diam kalau kurang pengetahuan.

Langsi said...

Anon 3:14... Kau ni memang palui ba! Parangai ko masam Gintak Gabui. Apa kau bilang... saya tidak parnah pirgi kau punya tampat? Sabah tampat saya lugai-lugai minum mantaku ba!

Kasi tahu mana kau punya tampat... saya cari sama kau! Apa kau punya Kristian... SIB; SDA;

Suda la ko... org Sabah semua suda mau TUKAR...ini kali la! Logiut sama UMNgOk Be-eNd!

Langsi said...

Anon 3:14... Kau ni memang palui ba! Parangai ko masam Gintak Gabui. Apa kau bilang... saya tidak parnah pirgi kau punya tampat? Sabah tampat saya lugai-lugai minum mantaku ba!

Kasi tahu mana kau punya tampat... saya cari sama kau! Apa kau punya Kristian... SIB; SDA;

Suda la ko... org Sabah semua suda mau TUKAR...ini kali la! Logiut sama UMNgOk Be-eNd!

Jijan Mali said...

Tolak PAS-pis-pus dlm PRU13 ni. Satu undi untuk PAS
adalah satu undi untuk DAPpigs dan P'Gay'R dan
satu undi untuk tuhan 'Allah Trinity' DAPpigs
mereka tu. JAngan kita gadaikan masa depan anak-anak
dan cucu kita dengan memangkah PAS dlm
PRU13 nanti.....

Anonymous said...

wah..moginum maontoku? sampai mabuk2 kah langsi? nah..patut pun sukung sana pakatan rosak..komen macam karabau pindik rusak akhlak..kuat moginum rupanya. mimang palui..hahaha
urang tawau bilang telengong! hahaha

Anonymous said...

nah..kepada kawan-kawan di luar sana. aku tidak tahu ini langsi islam atau bukan. tapi dia sendiri bilang dia minum montoku. wah wah wah..kaki botol rupanya ya. kaki botol mau cakap pasal agama?.pasal rasuah?.pasal akhlak.?.pasal telus..? pasal jadi kerajaan? pasal mau tukar? hahahaha.. ini kali la..pecah suda kau punya tambirang..hahaha

Anonymous said...

KAH KAH KAH

AKU RASALAH SI LANGSI TU PILAK YANG MENYAMAR JADI SABAHAN. SEBAB ITU SUKA LUGAI LUGAI MINUM MONTOKU.

WOI LANGSI PILAK..INI KALI LA..MEMANG TEBONGKAR KO PUNYA PERIBADI BUSUK. TOLONG JANGAN KOMEN LAGI SEBAB KO MEMANG BODOH!

KAH KAH KAH

Langsi said...

Ottopot... timbak saja ba!
Kaaau ini masam tidak biasak pulak.
Alap banar nampur bajau! Ba... bajau Sabah pulak aku a'ni! Bajau Kedayan!
Kau punya tau la.....

Muahahahahahahaha..... kasi tahu sama itu KoMandul Malayu... (karapu Malaya ba tu...!)

Langsi said...

12:52... ade lagi yg lain. Lehing; Bahar; Tapai; bulih ba kalo kau!

Anonymous said...

morg yg bernick LANGSI, semoga ko dilaknat Allah atas.. tidak selamatlah ko dunia akhirat selagi ko tk bertaubat.. ingtlah LANGSI mati boleh bila2 masa sahaja.. skrg ko 'bermain lah' puas2 tapi ko akan berjumpa dengan sakaratul maut jugak..loyar buruk ko takkan ke mana Langsi.. siapakah lah ibu bapa ko yg malang itu mempunyai anak kufur jahat mcm ko Langsi. UMNO BN tidak terjejas dgn kehadiran syaitan berwajah Langsi.

Insya Allag satukan hati kita semenanjung Sabah Sarawak menolak Pakatan Haram. Undi JANJI DITEPATI! AMinn!

Anonymous said...

timbak saja? bajau kedayan? kalo kaki botol...tatap kaki botol jugak..tidak kisah kao kaum apa..so mulai sekarang..kao tak payah komen..komen orang mabuk..timbak diri sendiri..kaki botol macam langsi tiada kredibiliti!!!

so kpd rakan2 di luar sana..tak payah layan langsi si kaki botol .....mmmmuahahaha

Anonymous said...

KAH KAH KAH

SI LANGSI PILAK MENGAKU BAJAU KEDAYAN KUNUUUUUN.

BANYAK SUDA AKU JUMPA PILAK MENGAKU ANAK SABAH DI SINI. JANGAN TIPU LAH.

KAH KAH KAH

Anonymous said...

bye bye PAS aku undi UMNO dan BN balik yer...dulu aku undi kamu..ingatkan lebih cerdik..rupa-rupanya cerdik tak boleh diikut bodo tak boleh di ajar...


sorry yer PAS...hastalavista...

Anonymous said...

Langsi ko tau tak ramai yang murtad di negeri-negeri yang ko sebut...pasai guna kalimah Allah ramai tak tau beza tuhan trinity, dan Maha Esa Allah swt.

Abis ler PR, orang Melayu dah beralih kepada BN..Kalimah Allah pun tak dapat pertahankan..Ini pasai akidah..bila hancur akidah tak guna berjuang hal rasuah laa, hal penyelewengan laa...semua taruk sampah ler..


Akidah WAJIB DIPERTAHANKAN!!!

-bekas pengundi PR-

Anonymous said...

3.52,

lawakla lu!! he he

memang org2 pas akan menunding kpd UMNO jg akhirnya sbb 'pas for all BABIs'

Anonymous said...

abisy modal pencacai pr terutama totok pas nak membela pemimpin2 kesayangan mrk!
abisy segala ayat caci maki mrk hamunkan kpd org2 UMNO/BN krn GAGAL memberikan fakta mengapa pas lacurkan kalimah Allah dgn concrete!!
abisy modal mrk nak kata pas perjuangkan Islam sbb dah tak wujud seurat benangpun utk mengikat perjuangan tersebut berlandaskan Islam!!
abisy modal puak2 pas totok nak pertahankan hj hadi krn menjual nama Allah bg pihak pas ngn pgayr kpd dap laknatullah sbbb puak2 ni tidak berdaya utk menidakkan bukti2 gambar2 hadi maenggadai di suratkhabar2, suara & video di internet & telah tersenar seantereo dunia hadi is the one who said so!!

akhirnya ramailah yg sedar pas telah jauh tersasar dari dasar perjuangannya!!

namun UMNO tetap berpegang kpd asasnya berjuang utk agama, bangsa & negara!!

hidup UMNO!

hidup BN!!

anti bohmau returns...

Anonymous said...

Memanglah tengok ketakwaan...tapi itu kau..yang kononnya paling bertakwa...kau mesti ingat zaman ni banyak umat islam akidahnya dah jadi cacamerba...jadi kau tambah lagi benda yang mengelirukan....jangan fikir diri anda sahaja fikirlah orang lain...bantulah orang lain ini perjuangan islam...Tak nampak kenapa agama lain perlu sangat nak nama kan tuhan mereka Allah...ingat azab tuhan ..jangan lupa kau juga perlu jawab apa yang telah kau buat...lain kali pi bercampur dengan saudara baru ..baru kau tengok keimanan sapa paling tinggi....lagi satu kau pi Sabah sana...kau tengoklah terbitan buku agama mereka dan kau akan dapati sekali pandang itu buku terbitan islam....lain kali jangan dengar cakap orang...pi turun padang...berdakwahlah...baru lah hebat...bukan sekadar keyboard warrior...

Anonymous said...

http://www.malaysiakini.com/news/218848?fb_comment_id=fbc_550408044971865_6671952_550456704966999

Diberitahu, meeting syura smlm bertembung hebat, sampai Harun Taib dan Harun Din ugut nak keluar parti kalau Hj Hadi dan Nik Aziz kekal pendapat isu Allah.