Tuesday, February 5, 2013

LID BUANG TEBIAT.



Hajat MB Selangor untuk membubarkan Dun Selangor pada 26 Feb 2013 adalah langkah yang terbaik, tatkala Selangor sedang dilanda kemelut air yang sangat serius. Menabalkan sebuah kerajaan yang baru semakin tidak dapat dielakkan dengan kegagalan Khalid Ibrahim menyelesaikan masalah air Selangor dengan tuntas.

Krisis air yang melanda kawasan Ampang, Pandan dan Gombak dua minggu lalu adalah permulaan kepada seriusnya krisis air Selangor yang dijangkan akan bermula pada 2014. 

Hasrat Khalid yang akan membubarkan Dun Selangor merupakan usaha terdesak MB yang semakin tidak dapat menahan tekanan dalaman dalam polemik kuasa dalam PKR. Semua tahu bagaimana puak Azmin merasa tidak senang bila Wan Azizah berhasrat untuk bertanding di Dun Sementa atau Bukit Melawati. Kini Azmin dan Wan Azizah sedang bersiap-siap 'memasang badan' sebagai bakal peneraju kerajaan Selangor pasca PRU 13.

Hasrat Khalid untuk melakukan 'stunt' juga boleh dilihat amat canggung kerana Kelantan, Kedah dan Pulau Pinang, negeri-negeri pakatan ini tidak berhasrat membubarkan Dun mereka lebih awal dari Dewan Rakyat.

Adakah Khalid sebenarnya sudah buang tabiat? Itu tanda-tanda orang yang sudah membayangkan kejatuhan nya semakin dekat.

Apa pun setelah lebih 4 tahun 10 bula pakatan PKR, DAP dan PAS memerintah Selangor, nyata mereka adalah sebuah kerajaan negeri yang gagal. 

Krisis dan skandal air, banjir, sampah, jalan berlubang, pasir, TALAM, UNISEL, KUIS, Yayasan Selangor, PKNS, Exco Telanjang, Penasihat Ekonomi seorang peliwat, rumah urut yang melimpah ruah adalah fenomena era Khalid - Anwar 2008-2013 di negeri Selangor. 

Rakyat Selangor berhak untuk memilih sebuah kerajaan yang lebih baik serta seorang MB yang lebih bertanggungjawab dalam tahun-tahun yang mendatang.


Hamidzun Khairuddin
Presiden
Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS)
Shah Alam
2 Feb 2013.

17 comments:

Pekong Pondan said...

Un-wanted, the disaster of Selangor.

Khalid Ibrahim is the dummy who represent Anwar Al-Juburi Ibrahim in the most seduced state in Malaysia.

Because...

Anwar did it in the shitta hole..., shitta hole..., shitta hole...
Anwar did it in the shitta hole..., in Saifuls pretty buttock.

(Song: The three little pigs, check youtube)

Pig 1: Anwar Ibrahim
Pig 2: Lim Guan Eng
Pig 3: Hadi Awang

Anonymous said...

kahkahkah... ada jg exco telanjang ye. sapa dia tu? anak dara ke janda? nampak lurah dendam tak? ada banjir tak kat lurah tu? ke nampak hutan belukar je? kehkehkeh

Anonymous said...

Sejak awal lagi Khalid Ibrahim telah menunjukan tanda2 akan gagal sebagai MB Selangor. Track record menunjukan bahawa Khalid Ibrahim gagal sebagai ahli Koperat. Bagaimana seorang yang 'gagal' mentadbir sebuah organisasi boleh diharapkan untuk memajukan sebuah negeri yang dahulunya maju seperti Selangor? Apa yang berlaku di Selangor hari ini adalah bukti bahawa Khalid Ibrahim tidak ada kredibiliti dan tidak ada kualiti sebagai MB.

Jika kenyataan beliau yang sering 'kluk klek' diambil kira ternyata beliau adalah seorang tidak konsistan dalam semua perkara. Beliau dikelilingi oleh punahsihat2 yang mengambil kesempatan diatas 'ketidak cerdikan' Khalid sendiri yang akhirnya beliau dilihat 'kusut masai' mental dan fizikalnya.

Penolakan Mahkamah keatas Khalid didalam dua tuntutan yang difailkan oleh Ibu Tunggal dan Pengguna2 Air diSelangor baru2 ini kerana kerajaannya gagal menunaikan janji akan menjadikan Khalid Ibrahim separuh gila. Itu belum lagi tuntutan lain keatas janji2 PRU12 yang tidak ditunaukan. Memburukan keadaan ialah apabila Khalid Ibrahim dengan sombong dan angkuhnya membuat kenyataan bahawa 'manifesto' bukan 'janji'. Nah hari ini terbukti Khalid Ibrahim sedang 'menuai' dividen diatas 'kebodohanya' sendiri.

Mengenai Wan Azizah dan Azmin yang sedang berangan2 untuk menggantikan Khalid Ibrahim, elok rasanya jika mereka berdua berhenti dari berangan2 dan melihat dari sudut realiti apa yang sedang berlaku di Selangor khasnya dan diseluruh Negara amnya. Secara peribadi saya merasa amat yakin Wan Azizah dan Azmin akan mengalami kekalahan yang memalukan diri mereka sendiri. Wallahualam.

mtk

Anonymous said...

PR....tunggu j PRU yg xlama lg ni...pkat bungus la...BN tetp jd pilihan kmi...janji xditepati.....kmi sngsara dibawah naungan PR.

Anonymous said...

kerajaan yg menyusahkan rakyat....

Anonymous said...

masa kempen pru13 nanti bole guna modal kata2 kalid gagap..ayatnya.."menisfasto bukan janji"...buat kain rentang banyak2..
hahahaha..
mampus la pakatan penipu

usin said...

tobat? buang tebiat? bukan!! itu semua strategi nk lepas t/jwb manifesto pilihanraya yg lalu. 2 tuntutan penduduk selangor dh diterima mahkamah. kedua2nya membawa implikasi kewangan kpd kerajaan negeri bernilai puluhan juta. masih ada lg beberapa tuntutan yg dlm proses dibawa ke mahkamah. contohnya utk anak2 prasekolah, tawas dsb. kalau mahkamah terima, berapa juta pulak yg nk kena tanggung. jd bila buat pilihanraya dun awal, dan khalid jangkakan pakatan akan kalah, maka t/jwb kerajaan negeri yg lama akan ditanggung oleh kerajaan baru. kes mahkamah akan berjalan walaupun kerajaan telah bertukar!! tak brilliant ke kepala otak khalid ni! org bisness sekali2 meletup otak dia, org lain ternganga. jgn sangka gagapnya khalid tiada strategi. umno/bn bersiaplah utk tanggung beban yg khalid janjikan. apapun khalid, tahniah kerana jumpa jalan keluar...hahahahaha

usin said...

dan satu lg, dpt sailang peluang azmin jd mb s'gor. "aku tak dpt, ko pun tak merasa azmin oiii" padan muka ko!!!

Jijan Mali.... said...

Siapa nak saman P'Gay'R atas janji-janji manifesto 2008 yang belum dipenuhi tu moleklah buat SEKARANG takut nanti lepas PRU13 saman dah tak laku sebab Khalid Gagap dan P'Gay'R cuma dah tinggal spender saja...kahkahkah....

Kabus Ibra said...

Hamizun...dulu masa hujung 1998 kita menjuarai demo di Jalan TAR dan kawasan yg sewaktu dengannya ..

Cuba usahakan kita buat demo setiap minggu di kawasan starejik sekitar Shah Alam .. aku yakin mesti meriah.

Lagi pun kerajaan negeri tentu tidak mengarahkan dan menyusahkan polis untuk berkawal atau menghalang, kan demo aman itu salah satu kegiatan Pakatan Rakyat dan hak yg mereka agung2kan

Mari kita meriahkan Selangor dengan demo sehingga pilihanraya umum nanti .. ramai geng kita dulu sedia nak turun selepas menyesal kerana tertipu dengan PKR ..

Jangan lupa ajak Ezzam, Gopala, Lokman Adam, Ghani, Zahid Mat Arip, Hamdan Taha, Izwanuddin, Pak Din, Nasir, Nora dan ramai lagilah..tak tersebut...

Tolong sampaikan ...

Anonymous said...

Orang2 Selangor jangan bagi muka kat Penyembur Racun, tiap2 hari bukannya ada apa2 manfaat yang nak disumbangkan pada rakyat dan negara asyik nak memberontak, menipu, membelit, meracun dan mengundang bala je kerja diorang.

Woi! pencacai2 Pakatan Racun haram korang hidup merempat ke kat Malaysia ni hah? pemimpin2 korang tunggang korang pun korang tak sedar2 lagi ke hah? kembalikan maruah diri korang jangan di perbodohkan dengan dakyah2 bebal akhir zaman diorang. Jom! bebaskan diri! jom! selamatkan maruah! jom! hantar PR ke kandang!, jom! undi BN! undilah BN! kasi undi sama BN!

Anonymous said...

I uѕеd to be recоmmеnԁeԁ thіs
blog by means of my сοusin. I'm now not positive whether or not this put up is written via him as nobody else recognise such precise approximately my difficulty. You'гe wonderful!
Thаnk you!
Also visit my blog - how to stop snoring

Anonymous said...

Manifesto Pakatan sudah jadi apa?

Jadi MONEY FIESTA untuk Wakil Rakyat mereka menyapu bersih duit rakyat sebelum dikata BERAMBUS oleh rakyat Selangor.

Mari kita tanam mereka hidup hidup di PRU ke 13 nanti.

MARI KITA TENGOK SAPA YANG KENAK!!!!

Anonymous said...


PROJEK TERNAKAN UDANG - apakata NOH OMAR

memang bahasa puak pelampau2 umno la ni... sama macam ..pelampau2 Sadam Husin, Mubarak & Gadafi dulu jugak.. semasa mereka berkuasa.... bongkak.... orang semua BODOH tak tau memerintah & mentadbir!

Siasat & dakwa jika ada rasuah, penyelewengan mana2 MB/KM PR.. bandingkan semasa Umno/BN perintah Selangor & Perak dulu berapa banyak hasil lombong timah & balak lesap....

Tadbir urus & ekonomi negeri2 dibawah PR semakin terserlah .... UMNO semakin mengelabah!

Anonymous said...

Cukup..cukuplah sudahhhh...ko SiGagap nak meroyan Memerintah Selangor yg kami CINTAI ini...Pieeeee Berambus jauh2 ..dan aku shorkan pi Duk kat Pulau Babi...bawa kwn2 ko siRonie, Teresa Cork, Eli Kaki Jantan Melayu tuu dan yg mana sewaktu dgn ko pindah kesana...Tapi lepas PRU13 we see you&co in court...Tunguuuuuuuuuu

Anonymous said...

Khalid Gagap, Azmin Ali, anak puaka, Mak lampir dan sewaktu dgnnya waktu semakin suntuk....boleh blah tak lama lagi...

Jijan Mali.... said...

Kepada para peguam yang mewakili penyaman-penyaman kerajaan PKR Selangor yang mungkir janji manifesto 2008 depa tu, tlg check balik agar kes saman anda mengena kepada kerajaan PKR. Takut nanti kalau dalam PRU13 PR/PKR lingkup, parti lain yang menang pulak kena tanggung saman tu. Itulah sebabnya Khalid Gagap nak bubar DUN cepat. Nak lari dari responsibiliti manifesto 2008 depa tu. JAdi pada peguam2 yg arif tu, tlg look into this issue.

Tolak PR dlm PRU13 ni. Satu undi untuk PR adalah satu undi untuk PAS-pis-pus, DAPpigs, P'Gay'R dan
satu undi untuk tuhan 'Allah Trinity' DAPpigs mereka tu. Jangan kita gadaikan masa depan anak-anak
dan cucu kita dengan memangkah parti-parti yang bersekongkol bawah PR dlm PRU13 nanti.....