Monday, March 18, 2013

PENGGANAS KIRAM TAJAAN ANWAR DAPAT SOKONGAN PAS !


kepala bapak ko la haron taib !






45 comments:

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...

Salam GAP! SYAHID AKHIRAT MACAM YG JADI MANGSA PENIPUAN PAS DI MEMALI.LEPAS WANG TABUNG BALU CUCI...SYAHID MEMALI BERTUKAR JADI SYAHID MURAHAN.

PARA ISTERI2 MANGSA SYAHID PAS PULA DITABAL SEBAGAI ISTERI SYUHADA MURAHAN KERANA MEMBONGKAR PENIPUAN PAS!

BUKAN ITU SAJA PARA MANGSA2 PENIPUAN PAS ANTARANYA BALU2 MANGSA DILABELKAN SETARAF KAUM LUT DAN NOH MENJADI PENGHUNI NERAKA!

INILAH SYAHID AKHIRAT MENGIKUT HUKUM ULAMA "pukimak" !!DALAM PAS !

parang terbang said...

ulamak ke ni?nampak macam sampah je....

Anonymous said...

Biasa lah PAS, dah parti songsangkan Islam, ada kemungkinan buat hukum dan fatwa sendiri lepas ni..... hati mereka ni dah busuk dan hitam....maklumlah dah bersetongkol dgn puak yg mensyirikkan Allah.....dgn dia2 (PAS) sekali syirik...sbb tu makin lama PAS ni makin mengarut.....

Anonymous said...

PAS ni dah makin menyimpang jauh dari Islam nampaknya - 1) nak gadaikan kalimah Allah; 2) menghina Rasulullah SAW; 3)mengkafirkan orang UMNO 4) janji masuk Syurga untuk orang yang undi PAS (diorang Allah SWT ke?) 5) melabel orang yang keluar parti PAS sebagai berdosa besar kerana lari dari perang jihad 6) keluar fatwa yang bukan-bukan yang mengelirukan umat Islam.

Apa benda semua ni? Diorang kata orang UMNO kafir. Aku boleh kata kalau undi PAS samalah juga menyokong Dajjal, Zionist (Yajuj & Majuj), LGBT, Pluralisme dll. Dalam surah Al-Maidah Allah SWT kata orang camni tergolong dalam golongan orang yang dia sokong dan tidak mendapat petunjuk Allah SWT lagi i.e. terkeluar dari Islam.

Bertaubatlah.

Anonymous said...

ada pulak syahid dunia?

ayat mana dalam quran sebut perkara tu?

PAS = PARTI AJARAN SESAT!

Anonymous said...

Pasukan Keselamatan kita terkorban adalah kerana melawan musuh yang menceroboh kedaulatan negara. Musuh2 ini juga tukang sihir menggunakan ilmu hitam. Orang Islam yg mengguna sihir, akidahnya bukan kah telah terpesong?

Sekiranya Pasukan Keselamatan kita tidak melawan, negara dapat direbut oleh penceroboh itu, bukannya nya agama Islam yg menang, tetapi Kristian lah yg menang di bumi Sabah. Bertambah pula dgn kedatangan Yahudi Amerika kelak yg ingin berkuasa di kawasan Timur Tenggara ini. Juga Pakatan Pembangkang yg mengiktiraf pluralisma dan liberalisma.

Pasukan Keselamatan berjuang untuk agama, bangsa dan negara. Memang wajarlah mereka syahid dunia akhirat.

Anonymous said...

Pasukan Keselamatan kita terkorban adalah kerana melawan musuh yang menceroboh kedaulatan negara. Musuh2 ini juga tukang sihir menggunakan ilmu hitam. Orang Islam yg mengguna sihir, akidahnya bukan kah telah terpesong?

Sekiranya Pasukan Keselamatan kita tidak melawan, negara dapat direbut oleh penceroboh itu, bukannya nya agama Islam yg menang, tetapi Kristian lah yg menang di bumi Sabah. Bertambah pula dgn kedatangan Yahudi Amerika kelak yg ingin berkuasa di kawasan Timur Tenggara ini. Juga Pakatan Pembangkang yg mengiktiraf pluralisma dan liberalisma.

Pasukan Keselamatan berjuang untuk agama, bangsa dan negara. Memang wajarlah mereka syahid dunia akhirat.

Anonymous said...

OLAMAKS PAS MMG.EGO DAN TAKABUR!! WALAUPUN MEREKA BERSEORANGAN, TAPI MEREKA DENGAN ANGKUH BOLEH MEMPERTIKAI FATWA MAJLIS FATWA KEBANGSAAN.

MAJLIS FATWA KEBANGSAAN DIWAKILI RAMAI ULAMA DAN TELAH MEMBUAT FATWA SECARA IJMAK..

YG.PELIK...PENGANOT PAS LEBIH PERCAYA OLAMAKS MEREKA WALAU OLAMAKS MEREKA MENJUAL KALIMAH ALLAH, KATA ALLAH MENCARUT DAN ALLAH SAMSENG !! NAUZUBILLAH..

gen2felda

Jijan Mali.... said...

Lotih betul aku dgn juak-juak PAS-piss-puss ni. Isu inipun nak dipolitikkan. Syahid dunia ke, ayahid akhirat itu adalah urusan Allaw SWT. Kita cuma boleh mendoakan yang terbaik untuk arwah2yang telah mendahului kita.

KAng aku cakap ko tu bangan sebab merelakan Nuar Berahi sontot otak ko depan belakang, tau pulak marah....tapi memang betulkan...kahkahkah

Megat Alam Gempita said...

Bagi PAS syahid tu hak mutlak pencacai totok mereka sahaja, orang lain tak layak. Nanti jangan heran kalau kain kapan pun ada lambang dan dibalut bendera PAS. Nanti malaikat tak payah tanya soalan kubur....hehehehe takut terus kena tendang masuk neraka jahanam jer.

Anonymous said...

Syahid terbahagi kepada 3 .... Syahid Dunia, Syahid Dunia/Akhirat dan Syahid Akhirat ..... itu categorinya sama juga bila kita kata seseorang itu berdosa atau sebalik jika melakukan sesuatu perkara... Hakikatnya hanya Allah yang tahu samada seorang itu berdosa atau tidak. Hanya Allah juga yang tahu samada seorang itu syahid dunia, syahid dunia/akhirat, syahid akhirat atau tidak syahid malah dalam quran ada menyatakan ada orang yang mati syahid menyangka dia akan masuk syurga tetapi Allah yang lebih mengetahui. Dari ayat ini jelas hanya Allah yang mengetahui samada ianya syahid atau tidak....wallahualam

Anonymous said...

salam...alangkah indahnya Islam andainya soal sebegini kita serahkan pd ALLAH utk tentukan syahid dunia atau dunia akhirat...wpun ustaz harun seorg ulama tp dlm soal sebegini rasanya ALLAH lbh tahu dimana kedudukan wira2 negara tersebut...usahlah dipolitikkan lg..fikirlah soal perasaan mrk yg kehilangan...byk lg perkara lain yg blh ustaz bicarakan spt mencari idea utk memakmurkan masjid dan sbgnya drpd membicarakan soal yg 100% ditanan ALLAH...

Anonymous said...

Dalam keadaan sekarang, untuk menjaga hati keluarga mangsa yang terkorban. Tak payahlah sebut syahid dunia atau syahid akhirat. Sebut ajer mati syahid. Lagipun semua mangsa yang terkorban memang diuruskan sama seperti jenazah biasa. Kita doakan sahaja semoga kesemua wira-wira yang gugur ni diberi pahala sama seperti pahala mati syahid.

Servant of God said...

Apa nak kata.. dah parti anjing dan syaitan.

Nauzubillah aku dan keluarga aku perangai macam dia nih.

Anonymous said...

Berita yang menggemparkan....

Pengendali Blog SuaraPakatanRakyat telah membuat pengakuan bahawa beliau tidak kisah PM Malaysia seorang gay.

http://suarapakatanrakyat.com/2013/03/kalau-anwar-gay-sekalipun-so-what

Zamri said...

Takpa la Syahid apa pun yg penting kematian mereka sangat mulia dikala ramai yg hanya pandai berkata-kata mereka mengorbankan jiwa dan raga demi keamanan untuk dikecapi oleh seluruh rakyat Malaysia. Salute to my Pahlawan.

Anonymous said...

Takpa la Syahid apa pun yg penting kematian mereka sangat mulia dikala ramai yg hanya pandai berkata-kata mereka mengorbankan jiwa dan raga demi keamanan untuk dikecapi oleh seluruh rakyat Malaysia. Salute to my Pahlawan.

usin said...

ni lah dia kualiti sebenar pemikiran org2 agama yg sebenarnya gemarkan kuasa, dunia dan kebendaan berbanding kehidupan yg akan dtg. bagaimana dia takwilkan nilai syahid secara membabi buta begitu tanpa perlu merujuk dahulu dgn rakan2 ulama, ulama2 dari luar misalnya dari arab saudi dan mesir, dan juga kitab2 utama. tafsiran harun taib ini sebenarnya adalah semata2 bertujuan menyanggah apa2 sahaja yg datang dari kerajaan pemerintah. asal datang dari kerajaan maka ia perlu disanggah, walaupun tafsiran wira2 negara yg terkorban kerana berjuang menjaga kedaulatan negara itu telah diikhtiraf sebagai syahid akhirat oleh ulama arab saudi. maaf cakap, kalau ulama pas yg bercakap, baik tutup telinga dan alih pandangan kerana tujuannya hanyalah semata2 untuk menyakitkan hati pihak yg ditentangnya. nama lain bagi ulama sebegini adalah ULAMAK POLITIK TIGA SUKU. hanya suku sahaja yg betul dan boleh pakai...

Anonymous said...

Jangan takbur Tuan Haron. Jangan mempersendakan para syuhadah. Anak muda yang terkorban itu telah menyahut peluang untuk syahid. Hanya Allah S.W.T, tuhan kita sahaja yang menentukannya. Bukan kamu malah bukan kita semua manusia yang berhak bertutur kata tentang ketentuan ajal apatah lagi Tuan Harun ini, memperkata tentang kematian mereka umpama tuan ini bercakap bagi pihak Tuhan.

Kiranya itu anak kamu yg terkorban mana mungkin kamu bertutur bahasa begitu rupa. Akuilah, dlm hati kamu, kamu tahu mereka gugur syahid, syahid dalam usia muda demi mempertahankan tanah air kita. Tuan seharusnya bangga dengan anak-anak muda yg gugur ini. Tuan seharusnya khabarkan berita tentang jasa dan keberanian mereka pada generasi anak muda kita. Bukan mempersoalkan hukum hakam kematiannya. Dijadikan senjata untuk pengikut-pengikut kamu yg buta tuli, hidup dalam nafsu kebencian. Demi meraih simpati jawatan kepartian dan politik kamu itu.

Bagaimana mungkin anak muda hendak menghormati kamu sebagai pemimpin, masih lagi bernafsu kebencian untuk berpecah-belah ummah. Kelak ajal Tuan kan tiba, bisa dalam keadaan yg hina...

- Anak Muda

Anonymous said...

PAS mmg HARAM JADAH! PAS mmg parti Syaiton!! Apa benda yg tk untungkan politik mereka pasti akn diubahsuai dan supaya puas nafsu jahat mereka. Aku nk tnya Haron Taibbangang nih, yg mati kes MEMALI dulu tanam tnpa mandi dan kafan, syahid apa?? kenapa isu itu PAS kluarkan fatwa syahid?? jika mereka bukan syahid tanggunglah dosa tidak menyempurnakan jenazah cara yg betul. Wira2 negara yg gugur Majlis Fatwa Kebangsaan telah putuskan mereka syahid akhirat. Pun begitu jenazah mereka disempurnakan seperti biasa krn berdasarkn kaedah ialah kita harap Allah SWT berikan mereka ganjaran syahid akhirat.. Krjn cukup hati2 dlm soal ini bukan membabibodoh mcm PAS laknatullah buat patwa!!

Celakalah kau Haron Taib...isu besar Islam ko tkpeduli, tiba2 ko nk tnjuk lagak hero agama pulak!

Anonymous said...

Teori 1. ANWAR JANJI PADA KIRAM AKAN JADI SULTAN JIKA SABAH KELUAR DARI MALAYSIA, ANWAR JADI PRESIDENNYA JIKA GAGAL JADI PM DI MALAYSIA.

Anonymous said...

ANWAR JANJIKAN KIRAM JADI SULTAN JIKA SABAH KELUAR MALAYSIA DAN DIA JADI PESIDEN JIKA DIA GAGAL JADI PM DI MALAYSIA. LOGIK?

Mati Dalam Iman (P Ramlee) said...

Syahid atau tak syahid, hanya Allah swt (bukan Allah trinity wahai org2 PAS!) yg tahu, krn dia Maha Berkuasa dan Maha Mengetahui, asalkan jenazah2 mrk diuruskan dgn sempurna spt dilakukan pada jenazah org2 Islam lainnya.

Yg jadi persoalannya, jenazah2 'pejuang negara Isle' PAS di Memali tu mengikut ceritanya tak diurus dgn sempurna sptmana yg sepatutnya.

Mengapa jadi begitu? Siapa yg mengeluarkan fatwa mrk2 ni mati syahid? Syahid dunia ke atau syahid akhirat? Atau syahid politik?

Kesian kat mrk2 ni ye? Mcm mati katak, kucing, anjing, babi, atau senang ceritanya haiwan lah ...

Anonymous said...

Nak pergi perlis jumpa sesat dijohor,jauh menyimpsng siustad ini.

Anonymous said...

Hanya UNIT AMAL yg mati syahid dunia akhirat kottttttt !!!

Anonymous said...

PAS fatwa dunia. balun bini orang halal. Parti Angkat Sendiri(PAS).

niknajis said...

sorry lah arr ulama PAS memang mulut longkang.. berbual tak ikut otak tapi ikut nafsu. suruh ulama bodoh tu buat penjelasan apa tu syahid dunia? kalau nak berbual pasal agama mesti kena ikut alquran and sunnah..jgn ikut akal sendiri weeeiiii ulama PAS... abih ibrahim libya mati syahid kapa? niat menentang kerajaan tu syahid ke? islam tak ajar kita menentang kerajaan... ulama PAS buat law sendiri kapa?

Anonymous said...

MAYAT PEJUANG LAHAD DATU DIURUSKAN SEBAGAIMANA TUNTUTAN ISLAM YANG LAIN TIADA BEZANYA, TETAPI MAYAT PEJUANG PAS DI MEMALI DIURUSKAN JENAZAH MEREKA MENGIKUT ACUAN PAS LALU MAYAT ITU DIHUMBAN KEDALAM LUBANG TANPA DIKAFAN DAN DITIMBUS LAKSANA BANGKAI......APATAH INI SYAHID SAPERTI DIDAKWA PAS..DAN MANUSIA YANG MENGELUARKAN FATWA INI PERLU MENANGGUNG DOSA INI SAMPAI KIAMAT SELAGI BELIAU TIDAK MEMOHON KEAMPUNAN DAN MENARIK BALIK FATWA KARUT DAN TOLOL ITU.

Anonymous said...

gila la wei...ada pulak syahid dunia..ni bukan parti ajaran sesat dah..parti ajaran syaitan dah ni...dah la sesat menyesatkan pulak tuh

Anonymous said...

Menunjuk ilmu biar kena caranya, kalau tidak nanti jadi seperti orang yang tak berilmu juga.

celana biru said...

Dia ni sakit.
Salah makan ubat! Patut meracau!

Anonymous said...

Apa lah jadi pada maknusia ini tiada berhati perut ada kah anda tahu dengan kematian.kita harus menrasa sedih walau pun mereka bukan dari keluarga kita tapi mereka mati disebabkan menjaga keamanan Negara termasuk kita. Jangan menhina mereka. hanya kita berdoa kepada ALLAH semuga memberikan mereka berada ditempat yang mulia disisi ALLAH

Anonymous said...

biasalah org PAS mana nak terima Majlis Fatwa kebangsaan ,diaorg nak tunjuk diarog lagi pandai ...

Anonymous said...

Ya Allah .. tunjukkan lah balasan yang setimpal utk pengkhianat negara agar seluruh rakyat Malaysia dapat melihat bagaimana kejinya mereka...

atas pagar said...

Ni Bkn ulamak tp POKIMAK...!!

Anonymous said...

Soal Syahid Dunia... Syahid Akhirat... Syahid Dunia dan Akhirat... Semuanya adalah ketentuan Allah S.W.T... DIA lah Yang Maha Mengetahui dan DIA lah Yang Maha Berkuasa... Kita bukan siapa-siapa untuk memutuskannya. Namun begitu tanamkanlah sifat menghargai dan menyanjungi jasa dan pengorbanan anggota keselamatan yang telah gugur di medan perjuangan kerana usaha membela kedaulatan dan maruah Negara, Bangsa dan Agama....

Anonymous said...

Cakap banyak je..puak2 Sengal ni..hormat la skit perasaan orang nk lagi family perwira tu.. Dasar bodoh tak boleh diajar...

Nico Bellic said...

Saleh Yakob !!
Rock ooo Rimba Bara Download
sabah mungkin akan jadi seperti pulau falklands
Wajah Porn Star Tanpa Makeup
Kantoi Tengok Video Lucah Di Tempat Awam
ACV-300 Adnan Bertempur di Lahad Datu

Anonymous said...

Segalanya berpunca dr dendam kesumat puak pas yg diketuai mr nick terhadap umno yg kekal berkuasa sejak merdeka lg.

Bg mereka umno/bn adalah rejim kejam yg perlu dijatuhkan dan pas adalah pengganti terbaik.sbb itulah apa sj berkaitan umno/bn adalah salah dan wajib ditentang walau hal itu benar dan ikut ajaran Islam sekalipun akan ttp ditentang jgk dgn apa cara jua

Anonymous said...

sebenarnya BALA jer yg betul2 mati syahid

Anonymous said...

KUALA LUMPUR: Dewan Ulamak PAS Pusat ingin menegaskan bahawa para perajurit kita adalah wira negara yang mempertahankan kedaulatan dan keamanan negara.

“Mereka adalah syahid di atas dunia lagi, dan diberikan penghormatan seperti syahid. Najib hanya memanggil mereka sebagai syahid akhirat sahaja!” tegas Ketuanya, Datuk Harun Taib dalam satu kenyataan ringkas.

Menurut beliau, Najib yang juga merupakan Perdana Menteri dan Presiden Umno telah merendahkan martabat para perajurit dengan menyamakan pengorbanan mereka dengan kematian seorang yang lemas, orang yang mati kebakaran, wanita yang mati melahirkan anak dan seumpamanya seperti yang dijelaskan oleh para ulama.

Anonymous said...

Apalah orang2 PAS ni... sampai bilalah nak jadi orang sebenar....
Tukarlah nama parti tu......betul2 mencemarkan Islam!!!!!

Anonymous said...

mentang2 gelaran ulamak fikir diorang ni mahsom sgt? Parti Ajaran Sesat!

celana biru said...

Pengganas-pengganas yang menentang pemerintah di Mamali ditabalkan mati Syahid dan balu-balu mereka diberi gelaran Syuhada.
Syuhada-syuhada ini dikhabarkan hidup terbiar dan ada yang merempat kerana habuan dunia mereka dirembat hangus oleh orang-orang spt inilah.
Alhamdulillah! Pahlawan-pahlawan kita yang gugur dalam pertempuran di Sabah dianggap mati syahid, Begitu juga masa depan balu-balu mereka sentiasa terjamin hingga ke akhir hayat. SYUKUR!

hamri hassan said...

syahid dlm pas bila ahlinya mati jatuh pokok atau kena renjatan elektrik masa panjat pokok utk pacak bendera tuan mereka mr dap.